Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:06
RemkoDJ schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:18:
[...]

Eigenlijk moet je dan ook geen flashback doen. Bedoel in het echt zijn coureurs er ook jarenlang zo door knaldonado eraf geramd en die hadden ook geen flashback ;)
Vergeet grosjean niet te noemen, die heeft het eerste jaar van zn f1 carriere ook behoorlijk wat van de baan af gekegelt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 19:39
MikeyMan schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

Kwestie van rondjes blijven maken. Je gaat 'vanzelf' vooruit.
Vind in dat kader de time-trial ook wel goed uitgewerkt, dat je tegen ghosts van anderen rijdt en een realistisch doel mee krijgt.
Plus het feit dat het met controller een stuk makkelijker blijkt te zijn dan met een stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvi0
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 23:02
Kaasdipje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:02:
[...]

Plus het feit dat het met controller een stuk makkelijker blijkt te zijn dan met een stuur.
Die snap ik niet helemaal..

Volgens mij is het spelen met een stuur toch makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
silvi0 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:35:
[...]

Die snap ik niet helemaal..

Volgens mij is het spelen met een stuur toch makkelijker?
Nope. Stuur is realistischer (en misschien leuker) maar controller is makkelijker.

Sommige pc-spelers haalden in hen 3e rondje al 2-3 seconden van de tijd af die ze met hen stuur hadden geset en tijdens de (vele) races die we nu al met een groep op PC hebben gedaan is het de speler die met controller speelt die constant 1e wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvi0
Kaasdipje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:42:
[...]

Nope. Stuur is realistischer (en misschien leuker) maar controller is makkelijker.

Sommige pc-spelers haalden in hen 3e rondje al 2-3 seconden van de tijd af die ze met hen stuur hadden geset en tijdens de (vele) races die we nu al met een groep op PC hebben gedaan is het de speler die met controller speelt die constant 1e wordt.
Ok dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd, je zou toch zeggen dat sturen met 2 handen beter gaat dan met alleen je duim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasdipje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:02:
[...]

Ook zonder traction-control en andere assists? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:47:
[...]

Dat is al niet te doen met stuur :+ man man man, ik rij al tegen de muur als ik rechtdoor probeer te rijden bij de start :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:47:
[...]

Zonder Traction Control wel ja.

Tevens zijn er al meerdere inmiddels die zonder TC alsnog redelijke tijden neerzetten. Zelf doe ik het op bepaalde banen ook met alle assists uit, en ik ben zeker niet de enige.

[ Voor 6% gewijzigd door Kaasdipje op 24-08-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lijkt er dus op dat de controller alsnog enige support meekrijgt, zelfs al zet je het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

MikeyMan schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:08:
Lijkt er dus op dat de controller alsnog enige support meekrijgt, zelfs al zet je het uit.
Dit zou ook nog best kunnen natuurlijk, net zo als bij schooters dan helpt de controller ook een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:12
Vaak kun je met controller veel sneller insturen dan met stuur. Met spellen met gebrekkige physics kan dit een voordeel opleveren..

Met correcte physics zou te snel insturen moeten zorgen voor veel onderstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Wat betekent dat groene cijfer naast je naam tijdens een race?

Het speelt lekker weg, alleen reageren op je engineer via het menu is echt niet te doen tijdens een race.

En het is irritant als je net een hotlap ingaat tijdens de quali er dan iemand de pits uitrijdt en je volledig blokt in de 1e bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

On_E

Housemusic

DutchAddick schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:36:

Het speelt lekker weg, alleen reageren op je engineer via het menu is echt niet te doen tijdens een race.

En het is irritant als je net een hotlap ingaat tijdens de quali er dan iemand de pits uitrijdt en je volledig blokt in de 1e bocht.
Voice commands werken anders best aardig. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:05
DutchAddick schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:36:
Het blokje helemaal rechts (buiten het normale blok met rijders en tijden)? Dat is de verwachte (minimale) finish plek. Als er dus bv 5 staat verwachten ze dat je minimaal 5e wordt. Als het blokje groen is zit je dus ook goed, als het blokje rood is zit je te laag (in het voorbeeld dus 6e of nog lager).

Valt mij ook op dat dit iets realistischer is als in F1 2015. Als je daar met de STR kwalificeerde op P1 werd er ook een P1 finish verwacht. Waar 2016 bv een top 5 finish verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

On_E schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:38:
[...]

Ja, die zijn cool :)

Set supersofts for next stop!!! :D

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Huh? Kun je terug praten?

In dat geval ga ik zo snel mogelijk mijn motorhelm met intercom op de pc aansluiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:08:

In dat geval ga ik zo snel mogelijk mijn motorhelm met intercom op de pc aansluiten :D
Haha, ik wil een youtube clip of stream van je zien! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

On_E schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:38:
[...]

Hoe doe je dat? :o
Ik speel op PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Mijn conclusie na 3 races is dat de races echt veel spannender/eerlijker zijn dan in voorgaande f1 games van Codemasters.

In voorgaande f1 games had de AI minder last van bandenslijtage,minder last van wisselende omstandigheden en maakte onmogelijk weinig pitstops.

Dit is voor mij echt de beste f1 game sinds EA f1 career challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:34
Kan me er goed mee vermaken, heb 'm vrij pittig staan en moet er ook echt moeite voor doen om er een goed rondje uit te rammen met de controller. Wat wel problematisch voor mij is dat ik op de bank zo'n 6,5 meter van de 48" TV afzit en tijdens het racen geen hol kan lezen van al die rommel rechts onderin. Laat staan om in de actie de nodige knoppen erbij te beroeren om e.e.a. aan te passen.

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Ik heb het spel ook sinds kort maar heb wat problemen. Ik gebruik een Logitech G29 stuur/pedalen maar kan via de Logitech Gaming Software geen profiel vinden voor F1 2016. Scannen levert niks op en handmatig profiel selecteren lukt ook niet omdat F1 2016 niet in de lijst staat. (En ja, ik heb de laatste update) Ingame kan ik de controls wel handmatig instellen maar tijdens het rijden zorgt een stuurbeweging er regelmatig voor dat hij automatisch in het menu terecht komt. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Qu3st schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:28:
[...]

Ik speel op PS4
Op de PC is het zo simpel als een headset aansluiten. Als je op de knop drukt voor het radio-menu, kun je vervolgens gewoon het commando roepen dat je wilt. Ik gok dat het met de PS4 hetzelfde werkt.

Bijvoorbeeld:
- Druk op knop radio
Zeg: Set supersofts for next stop
- Druk op knop radio
Zeg: Front wing up
- Druk op knop radio
Zeg: Box this lap

En als je dan binnenkomt, krijg je de supersofts en een klik voorvleugel :)

Zo kun je ook heel handig vragen om je brandstof-status, een race update, wie voor of achter je zit. Erg cool gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-08-2016 07:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Qu3st schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:28:
[...]

Ik speel op PS4
L1 ingedrukt houden en praten in je headset.

Deze lijst is van 2015 maar ze werken ook in 2016:
RACE

Box This Lap
Opens your pit window on the current lap, and changes the Command List to In-Lap

Full Race Update
Requests full race information including position, gaps to drivers ahead/behind and laps remaining

Driver In Front
Requests detailed information on the driver ahead

Driver Behind
Requests detailed information on the driver behind

Inform Pit Window
Requests information regarding your next pit stop

Vehicle Condition
Requests information regarding the damage, tyre status and temperatures of your car

Fuel Target
Requests information on your current fuel usage

Weather Forecast
Requests an update on the predicted weather for the remainder of the session

IN-LAP

Set Prime Tyres
The team will put Prime tyres on your car at the next pit stop

Set Option Tyres
The team will put Option tyres on your car at the next pit stop

Set Intermediates
The team will put Intermediate tyres on your car at the next pit stop

Set Full Wets
The team will put Full Wet tyres on your car at the next pit stop

Adjust Wing Up
Your front downforce level will be increased at your next pit stop

Set Wing Balance
Your front downforce level will be set to a balanced position at your next pit stop

Change Wing Down
Your front downforce level will be reduced at your next pit stop

PRACTICE

Understeer Advice
Requests setup advice to assist with understeer

Inform Oversteer
Requests setup advice to assist with oversteer

Traction Advice
Requests setup advice to assist with poor traction

Position Update
Requests your current position in the session

Vehicle Condition
Requests information regarding the damage, tyre status and temperatures of your car

Weather Forecast

QUALIFYING

Position Update
Requests your current position in the session

Inform Team Mate
Requests your team mate’s current position in the session

Weather Forecast

HIDDEN COMMANDS

Hidden Commands do not appear in the command lists, but can be used when the Voice Controls button is held down, regardless of the active list.

Engineer Quiet
Mutes your Race Engineer

Engineer Talk
Unmutes your Race Engineer

Engineer Repeat
Asks your Engineer to repeat his last statement
Roep vooral een keertje ''Engineer Quiet'. ;)

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Wat helpt het eigenlijk om het percentage differential te veranderen tijdens het rijden? Wat veranderd het?

• tommiboy96
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
On_E schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:19:
[...]

[...]

Op de ps4 is dit zelfs een trophy volgens mij :p

Psn: stone-face-lock

• On_E

On_E

Housemusic

tommiboy96 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:44:
[...]

Op de ps4 is dit zelfs een trophy volgens mij :p
Daarom! ;)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

On_E schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:19:
[...]

[...]

Ik zeg altijd 'Shut up Jeff', werkt ook :+

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Aaah, ik kon me weer eens niet inhouden he. Toch maar het F1 stuur besteld voor op mijn T300rs, dan ben ik nu helemaal compleet :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Jeroenit
  • Laatst online: 02-06 20:25
Ik heb F1 2016 ook aangeschaft en tot nu toe alleen de trainingen in Australie gedaan met de Manor (Legandary career)
Ik merk wel dat ik echt nog niet mee kan komen met bv mijn teamgenoot . Ik krijg mijn rondetijden echt niet onder de 1.32 en als ik zo'n beetje op Youtube kijk rij ik echt niet heel anders dan lui die makkelijk 1.28 ers rijden. (qua lijnen, versnellingen etc) Ik rij met Thrusmaster T300 en Fanatec V2 pedalen. Ik ga nu ook eens testen of ik met een controller snellere rondetijden maak, ik heb t idee dat dit spel voor controller ontwikkeld is.. Verder bevalt het me zeker, hoop wel nog wat snelheid te vinden... Remmen jullie met de linkervoet of met rechts? Ik altijd met rechts zowel gas als rem ,maar heb t idee dat ik daar met dit spel langzamer door ben.

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

• Jeroenit
  • Laatst online: 02-06 20:25
Phase schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:12:
Aaah, ik kon me weer eens niet inhouden he. Toch maar het F1 stuur besteld voor op mijn T300rs, dan ben ik nu helemaal compleet :)
Ik had precies hetzelfde ook net besteld en ontvangen, had net de T300 599 Alcantara gekocht, maar voor F1 of bv de GT3 wagens in Assetto Corsa is het F1 stuur wel erg vet. Bevalt mij na 1 dag iig erg goed, ligt lekker in de hand..

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Jeroenit schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:42:
Remmen jullie met de linkervoet of met rechts? Ik altijd met rechts zowel gas als rem ,maar heb t idee dat ik daar met dit spel langzamer door ben.
Left foot braking. Zoals Pedro de La Rosa ;)

• schumi1986
Jeroenit schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:42:
Ik heb F1 2016 ook aangeschaft en tot nu toe alleen de trainingen in Australie gedaan met de Manor (Legandary career)
Ik merk wel dat ik echt nog niet mee kan komen met bv mijn teamgenoot . Ik krijg mijn rondetijden echt niet onder de 1.32 en als ik zo'n beetje op Youtube kijk rij ik echt niet anders dan lui die makkelijk 1.28 ers rijden. (qua lijnen, versnellingen etc) Ik rij met Thrusmaster T300 en Fanatec V2 pedalen. Ik ga nu ook eens testen of ik met een controller snellere rondetijden maak, ik heb t idee dat dit spel voor controller ontwikkeld is.. Verder bevalt het me zeker, hoop wel nog wat snelheid te vinden... Remmen jullie met de linkervoet of met rechts? Ik altijd met rechts zowel gas als rem ,maar heb t idee dat ik daar met dit spel langzamer door ben.
Ik kan je aanbevelen om met links te remmen, dit levert zeker tijdswinst op, ik heb mijn pedalen iets naar links geschoven zodat de rem en gas pedaal onder m'n stuur staan en de koppelingspedaal weg valt.

Met controller kun je idd snellere tijden neer zetten , in f1 2015 stond mijn AI op legend met controller, nu met stuurtje in f1 2016 ben ik terug gegaan naar expert. Mijn controller rondetijden kan ik met stuurtje niet verbeteren al is het racen met een stuurtje voor mij echt heel veel fijner

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Soccer98 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:25:
Wat helpt het eigenlijk om het percentage differential te veranderen tijdens het rijden? Wat veranderd het?
Eerst wat techniek uitleg, zeer interessant:
http://www.autoblog.nl/ar...leg-van-een-differentieel

Even uit mijn hoofd: het geeft aan in hoeverre de achterwielen tegelijk draaien in een bocht, waarmee dus 1 wiel langzamer draait en de anders sneller, wat meer slijtage oplevert, maar wel kracht op de weg brengt, in theorie sneller.

De andere kant met die instelling op draaien de wielen meer en meer onafhankelijk van elkaar, en draaien de wielen in de bochten precies op de snelheid die ze kunnen, minder slijtage maar ook minder kracht op de weg, dus je bent dan minder snel.

Doel is om een instelling te vinden die zowel de meeste kracht op de weg legt, en het minste slijtage veroorzaakt.

Vul/pas aan waar ik het niet goed heb, dit is wat ik onthouden heb...

www.youtube.com/DerOllie

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
@hierboven; ik rij ook altijd met alleen rechts. Met links houd ik een beetje de pedalen vast zodat ze niet schuiven lol. Daarnaast, als ik mijn linkervoet boven de rem moet hangen, dan komt deze in een hele ongemakkelijk hoek te staan. Alles met rechts doen is voor mij dus de enige optie so far.

Gisteren een beetje wat raars. Wellicht snap ik het gebruik van banden nog niet goed. Ik startte op softs in Bahrein en switchte later naar de supersofts (hoewel ik eigenlijk de medium zou krijgen, maar ik kon lang door op de softs). Toen kreeg ik in de voorlaatste ronde de melding dat ik alsnog naar binnen moest voor de medium banden en anders gediskwalificieerd werd. Beetje raar. Na de race zag ik dat Vettel bijvoorbeeld prima Softs en Supersofts had gebruikt in de race. Ik dus soft, supersofts en medium banden...

Vanavond ga ik mijn niveau omhoog zetten. Omdat ik mijn stuurtje net heb had ik de AI nog op hard staan, maar zonder dat bandenprobleem was ik in mijn Renault eerste geworden (nu 5e). Dus dat klopt niet helemaal haha.

PSN/Steam: Xamsix

• MTH-34
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 17:18
Xamsix schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:40:
...
Gisteren een beetje wat raars. Wellicht snap ik het gebruik van banden nog niet goed. Ik startte op softs in Bahrein en switchte later naar de supersofts (hoewel ik eigenlijk de medium zou krijgen, maar ik kon lang door op de softs). Toen kreeg ik in de voorlaatste ronde de melding dat ik alsnog naar binnen moest voor de medium banden en anders gediskwalificieerd werd. Beetje raar. Na de race zag ik dat Vettel bijvoorbeeld prima Softs en Supersofts had gebruikt in de race. Ik dus soft, supersofts en medium....
Er is altijd 1 verplichte band in een weekend. Dit is te zien bij een uitroepteken achter de band in het bandenselectie menu.

Bijvoorbeeld:
Bandenkeuze: Soft, Medium, Hard. Met een uitoepteken bij de mediums. Dan moet je in de race deze set mediums gebruiken.

-Dus je in Q2 kwalificeren met mediums heeft geen zin. Want je rijdt dan op Mediums, wisselt naar bijvoorbeeld Softs. Maar ook hier krijg je aan het einde van de race een melding dat je de verplichte Mediums nog niet hebt gebruikt. (Ik weet niet of dit hoort of niet, maar zo werkt het onder patch 1.02 in ieder geval)

of

-De race beginnen op Softs en daarna wisselen naar Hard. Ook dan heb je de verplichte band niet gebruikt en dan krijg je dezelfde melding een paar ronden voor het einde dat je de verplichte band niet hebt gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door MTH-34 op 25-08-2016 11:06 ]

• Soccer98
DerOllie schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:15:
[...]

Eerst wat techniek uitleg, zeer interessant:
http://www.autoblog.nl/ar...leg-van-een-differentieel

Even uit mijn hoofd: het geeft aan in hoeverre de achterwielen tegelijk draaien in een bocht, waarmee dus 1 wiel langzamer draait en de anders sneller, wat meer slijtage oplevert, maar wel kracht op de weg brengt, in theorie sneller.

De andere kant met die instelling op draaien de wielen meer en meer onafhankelijk van elkaar, en draaien de wielen in de bochten precies op de snelheid die ze kunnen, minder slijtage maar ook minder kracht op de weg, dus je bent dan minder snel.

Doel is om een instelling te vinden die zowel de meeste kracht op de weg legt, en het minste slijtage veroorzaakt.

Vul/pas aan waar ik het niet goed heb, dit is wat ik onthouden heb...
Dus voor de duidelijkheid: Heb ik mijn differentieel op 70% staan, dan draaien de wielen tegelijk in de bochten. Heb ik mijn differentieel op bijv. 78% staan, dan draaien ze meer onafhankelijk van elkaar?

Ik heb letterlijk altijd het probleem dat mijn linker voorband standaard het snelst slijt van alle banden. En dat heb ik elke race. In Bahrein ging op de supersofts bijv. er 8% per rondje van af, waardoor ik na 3 ronden al klaar was. Dus daar kan differentieel een rol bij spelen?

• MTH-34
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 17:18
Soccer98 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:07:
[...]

Dus voor de duidelijkheid: Heb ik mijn differentieel op 70% staan, dan draaien de wielen tegelijk in de bochten. Heb ik mijn differentieel op bijv. 78% staan, dan draaien ze meer onafhankelijk van elkaar?

Ik heb letterlijk altijd het probleem dat mijn linker voorband standaard het snelst slijt van alle banden. En dat heb ik elke race. In Bahrein ging op de supersofts bijv. er 8% per rondje van af, waardoor ik na 3 ronden al klaar was. Dus daar kan differentieel een rol bij spelen?
Nee, want een differentieel heb je alleen op een aangedreven wiel. Hier wordt dus het differentieel bedoeld tussen de achterwielen.

Als algemene stelregel is het wel zo dat een circuit welke met de klok mee gaat Linksvoor het hardste slijt en wanneer er tegen de klok in wordt geracet slijt Rechtsvoor het hardst. Dit komt omdat er dan in verhouding een heel rondje meer druk op de buitenste band wordt uitgeoefend en dus harder slijt.

• Xamsix
MTH-34 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Er is altijd 1 verplichte band in een weekend. Dit is te zien bij een uitroepteken achter de band in het bandenselectie menu.

Bijvoorbeeld:
Bandenkeuze: Soft, Medium, Hard. Met een uitoepteken bij de mediums. Dan moet je in de race deze set mediums gebruiken.

-Dus je in Q2 kwalificeren met mediums heeft geen zin. Want je rijdt dan op Mediums, wisselt naar bijvoorbeeld Softs. Maar ook hier krijg je aan het einde van de race een melding dat je de verplichte Mediums nog niet hebt gebruikt. (Ik weet niet of dit hoort of niet, maar zo werkt het onder patch 1.02 in ieder geval)

of

-De race beginnen op Softs en daarna wisselen naar Hard. Ook dan heb je de verplichte band niet gebruikt en dan krijg je dezelfde melding een paar ronden voor het einde dat je de verplichte band niet hebt gebruikt.
Ok dat is iig al duidelijker, thanks! Maar wat ik dan vreemd vond is dat bijvoorbeeld Vettel alleen de Softs en Supersofts gebruikte. Ik zag Hamilton met een Softs + Mediums strategie. Dus dan zou ik eerder denken dat de Softs verplicht waren, die ik zelf ook had gebruikt tijdens de race...

Wat ook raar is; in Q3 gebruikte ik supersofts, toch start ik op de softs van Q2.

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-07 18:39
Xamsix schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:20:
[...]
Wat ook raar is; in Q3 gebruikte ik supersofts, toch start ik op de softs van Q2.
Dat klopt gewoon. Als je Q3 hebt gehaald start je altijd met de banden waarmee je in Q2 de snelste tijd hebt gereden. In Q3 krijgen de teams een extra band die volgens mij alleen bedoeld is voor de kwalificatie zodat alle coureurs voluit kunnen gaan.

Iedereen die Q3 niet haalt mag overigens zelf kiezen op welke band ze willen starten.

[ Voor 12% gewijzigd door MRDude22 op 25-08-2016 11:30 ]

• Soccer98
MTH-34 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:14:
[...]

Nee, want een differentieel heb je alleen op een aangedreven wiel. Hier wordt dus het differentieel bedoeld tussen de achterwielen.

Als algemene stelregel is het wel zo dat een circuit welke met de klok mee gaat Linksvoor het hardste slijt en wanneer er tegen de klok in wordt geracet slijt Rechtsvoor het hardst. Dit komt omdat er dan in verhouding een heel rondje meer druk op de buitenste band wordt uitgeoefend en dus harder slijt.
Oh. Maar wat kan ik dan doen om de linker voorband zo min mogelijk te laten slijten? Dat 'ie aardig hard slijt snap ik zelf ook, maar soms is het echt niet normaal hoe snel zo'n band het leven laat. Terwijl ik niet push. Zijn er dan nog setup dingetjes die daarbij kunnen helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Xamsix schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:20:
[...]

Ok dat is iig al duidelijker, thanks! Maar wat ik dan vreemd vond is dat bijvoorbeeld Vettel alleen de Softs en Supersofts gebruikte. Ik zag Hamilton met een Softs + Mediums strategie. Dus dan zou ik eerder denken dat de Softs verplicht waren, die ik zelf ook had gebruikt tijdens de race...

In het echt zijn er twee sets banden die verplicht beschikbaar moeten zijn voor de race, waarvan er een verplicht gebruikt moet worden. Het kan dus best zijn dat daardoor de keuze tussen soft en medium was. Aangezien je in het spel waarschijnlijk nog geen gebruik kunt maken van de verplichte set racebanden in de kwalificatie (geen idee of dat in het echt wel mag) zul je dus zijn gestart op een andere set softs. Waar Vettel wellicht was gestart op de supersoft en later wisselde naar de verplichte set softs?

• robin325
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-02-2023
een circuit wat met de klok mee gaat zal de linkervoorband meer slijten en een circuit wat tegen de klok in gaat zal je rechtervoorband sneller slijten.

je moet toch rond dus word 1 van de 2 kanten meer belast.
en aangezien ze het meest slijten omdat ze vanaf achter weg gedrukt worden klopt het slijtage beeld wel.

probeer zo min mogelijk stuurslag en zo veel mogelijk snelheid ( downforce) dat heb je het minste slijtage in snelle bochten.

• Flying Blue
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09-2024
Vraagje, ik heb nu al 3 races (coop season) dat ik moet starten op versleten banden die ik gebruikt heb in de short kwalificatie. Ik kan mijn compound niet wijzigen ookal heb ik tijdens de kwalificatie maar 1 set banden gebruikt. Hoe kan dit? Dit is kloten want ik moet nu steeds in ronde 1 al pitten.

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Flying Blue schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:43:
Vraagje, ik heb nu al 3 races (coop season) dat ik moet starten op versleten banden die ik gebruikt heb in de short kwalificatie. Ik kan mijn compound niet wijzigen ookal heb ik tijdens de kwalificatie maar 1 set banden gebruikt. Hoe kan dit? Dit is kloten want ik moet nu steeds in ronde 1 al pitten.
Volgens mij is het ook in het echt zo dat als je je in de top 10 kwalificeer je op die set banden de race moet starten. Val je erbuiten heb je vrije keus.

• tommiboy96
Je moet de race beginnen met de banden waarmee je in Q2 je snelste tijd hebt neergezet (ook al bereik je Q3). Als je in Q1 afvalt mag je nog kiezen welke banden je gebruikt in de race. Dit loet je dan natuurlijk wel zelf aangeven.

• RobertMe
Zoals RemkoDJ al aangeeft moet je als top 10 qualifier starten op de banden waarmee je de snelste tijd hebt gezet. Beste is dus om ook te zorgen dat je maar 1 hot lap op die set rijd. Dus naar buiten gaan, je snelle ronde doen, en dan weer rustig naar binnen gaan. Dan zijn de banden dus ook nog niet versleten. Maak je een fuckup (flat spot) kun je natuurlijk altijd nog de pits in en een andere set pakken en dan opnieuw proberen om dan in 1 of 2 rondjes de snelste tijd te zetten.

Wat je in ieder geval niet moet doen is de hele kwalificatie lang gaan zitten pushen om zo snel mogelijk te gaan. Want dan rook je inderdaad je banden op en kun je meteen een pitstop doen voor een verse set.

Wat mij zelf trouwens gisteren opviel was dat ik de kwalificatie op Spa reed, en het meteen begon te regenen/druppelen, en daarna hardere regen. Echter was het vervolgens zo dat maar een aantal tijden werden gezet (5 incl mezelf). Je zou toch verwachten dat in zo'n situatie de AI ook gewoon massaal naar buiten gaat, waar dat niet het geval was. De meeste gingen pas iets later naar buiten waardoor de baan dus al nat was en ze op intermediates reden. Volgensmij was het zelfs zo dat tegen het einde van de kwalificatie de meeste pas/nog eens een snelle ronde reden. Wat natuurlijk correct is voor een droge kwalificatie, omdat de baan dan het snelst is, maar nu was het natuurlijk op een compleet natte baan en werden juist de langzaamste tijden gezet.

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:54:
[...]

Zoals RemkoDJ al aangeeft moet je als top 10 qualifier starten op de banden waarmee je de snelste tijd hebt gezet.
Van Q2 dan, IN Q3 krijgen ze een extra set banden

• Xamsix
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

In het echt zijn er twee sets banden die verplicht beschikbaar moeten zijn voor de race, waarvan er een verplicht gebruikt moet worden. Het kan dus best zijn dat daardoor de keuze tussen soft en medium was. Aangezien je in het spel waarschijnlijk nog geen gebruik kunt maken van de verplichte set racebanden in de kwalificatie (geen idee of dat in het echt wel mag) zul je dus zijn gestart op een andere set softs. Waar Vettel wellicht was gestart op de supersoft en later wisselde naar de verplichte set softs?
Hmm vaag, denk dat dat wel kan inderdaad. Dan had ik voor de race zelf al moeten switchen ofzo. Ik zal eens kijken hoe dat bij andere races zit. Niemand anders daar dus problemen mee gehad?

• RobertMe
migeye schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:16:
[...]

Van Q2 dan, IN Q3 krijgen ze een extra set banden
Dan moet je natuurlijk wel met 3 Q sessies het spel spelen. Daar waar Flying Blue het had over short quali (en ik die zelf normaal ook rijd).
Xamsix schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:18:
[...]

Hmm vaag, denk dat dat wel kan inderdaad. Dan had ik voor de race zelf al moeten switchen ofzo. Ik zal eens kijken hoe dat bij andere races zit. Niemand anders daar dus problemen mee gehad?
Voor de race kun je dus niet meer wisselen als je top 10 tijd hebt gereden omdat je dan dus moet starten op de banden van de kwalificatie. En ik durf niet te zeggen of je al de "race banden" kunt gebruiken tijdens de kwalificatie. Vraag me nu eigenlijk sowieso af of er in het echt niet zoveel banden ingeleverd moeten worden tijdens/na de kwalificatie dat je niet gegarandeerd een setje kunt gebruiken en je het niet mogelijk moet inleveren (verzonnen voorbeeld: je moet 5 setjes inleveren na de volledige Q sessie en je komt Q1 niet door. Je zult dan (normaliter) eerst de gebruikte banden inleveren, maar dat zou dan wellicht een verplichte race band zijn).

Zelf heb ik overigens pas een race gereden, dus nog niet zo gelet op welke banden banden er wanneer beschikbaar zijn/blijven.

• Soccer98
Wat me overigens opvalt is dat de flashback bug van F1 2015 nog steeds in deze game zit. Als je flashbackt gaat je auto voor een fractie van een seconde rechtdoor waardoor je alsnog de bocht mist.

• RickS29
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 08:15
Soccer98 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:25:
Wat me overigens opvalt is dat de flashback bug van F1 2015 nog steeds in deze game zit. Als je flashbackt gaat je auto voor een fractie van een seconde rechtdoor waardoor je alsnog de bocht mist.
Merkte het al, wist alleen niet dat dit een bug was/is. Dacht altijd dat het aan mezelf lag :)

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

• Soccer98
RickS29 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:32:
[...]

Merkte het al, wist alleen niet dat dit een bug was/is. Dacht altijd dat het aan mezelf lag :)
In 2015 zat diezelfde bug ook al, maar daar kon je niets tegen doen. Nu wel. Stel, je gaat flashbacken wanneer je in een bocht naar rechts zit. En je flashbackt terug naar een rechtstuk. Dan gaat je auto dus voor een tel naar rechts. Als je echter nog een keer op flashback klikt en terug gaat naar het absolute begin (wanneer je dus rechtdoor rijd), gebeurt dit niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Ik ben er ook eindelijk helemaal klaar voor, van de week een nieuw stuur gehaald en gisteren even langs de bouwmarkt geweest en mijn eigen setup in elkaar geschroefd. Eindelijk verlost van wegschuivende pedalen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jNvam73Eo3tqovUxQ3ZdKRUr/full.jpg

Om terug te komen op de controller vs stuur discussie. Ik rij met de controller constantere tijden en iets sneller. Met het stuur heb ik wel veel minder banden slijtage. Dit weekend maar eens stap voor stap alle assists uitschakelen.

[ Voor 28% gewijzigd door SnowDude op 25-08-2016 16:38 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 19:57
Zorgen dat je pedalen niet wegschuiven? Daar gebruik ik een 3,5" diskettestation voor dat tussen pedalen en muur zit :+

• schumi1986
FastFred schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:43:
Zorgen dat je pedalen niet wegschuiven? Daar gebruik ik een 3,5" diskettestation voor dat tussen pedalen en muur zit :+
ik de koffer van een decoupeerzaag :P

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

schumi1986 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:52:
[...]

ik de koffer van een decoupeerzaag :P
Maar waar laat je je decoupeerzaag dan :+

Ik heb gewoon een antislipmatje, 4 dubbelgevouwen en dat werkt verrassend goed. Gelukkig is er nog niemand in de douche gevallen, want dat douchematje schuift nu wel erg :+

• schumi1986
garriej schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:06:
[...]

Maar waar laat je je decoupeerzaag dan :+

Ik heb gewoon een antislipmatje, 4 dubbelgevouwen en dat werkt verrassend goed. Gelukkig is er nog niemand in de douche gevallen, want dat douchematje schuift nu wel erg :+
Gewoon in de koffer :9

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

FastFred schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:43:
_/-\o_

Ik gebruik een touwtje van de pedalen naar mijn bureaustoel op wielen :+

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Bij mij gewoon vastgeschroefd op de Playseat Revolution :)

Australië ken ik nu goed en China. Nu op naar Baku en weer veel Time Trials rijden om de baan beter te leren kennen. Daarna ga ik verder met career waar ik aanbeland ben bij Baku :)

Nu nog die voice commands uit mijn hoofd leren, want dat is erg makkelijk.

Ik heb een goede headset voor PC games alleen die heeft 2 jack plugs (1 mic, 1 headset). Dat past zeker niet op de controller van de PS4? ;(

[ Voor 31% gewijzigd door RedHat op 25-08-2016 19:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Met wat mensen hier uit de community zijn we de afgelopen dagen vaak samen gaan racen wat hilarische momenten oplevert. Hier kan je een video zien hoe het er ongeveer aan toe gaat 8)7

YouTube: F1 2016 Tweakers Funny Moments #1

• On_E

On_E

Housemusic

Wilde een online championship starten met een vriend en kwam er toen achter dat er helemaal geen AI rijders zijn en we dus maar met zijn 2en op de baan waren.

Kon zo snel geen optie vinden om ze toe te voegen of heb ik het gemist?

• RedHat
LuckyLukeNL schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:48:
Met wat mensen hier uit de community zijn we de afgelopen dagen vaak samen gaan racen wat hilarische momenten oplevert. Hier kan je een video zien hoe het er ongeveer aan toe gaat 8)7

YouTube: F1 2016 Tweakers Funny Moments #1
Leuk filmpje.

Zat laatst op de PS4 in een party met 2 Nederlanders en die naam leek ook op MCRL? Zelfde gast?

Ben nu een niveau hoger gegaan (Easy) en heb FP1-2-3-Q1-2-3 gedaan en eindig nu met 2-3 sec voorsprong op de nummer 2 per lap. Volgende race dus naar Medium kijken hoe dat gaat. Speel met Torro Rosso een carreer zonder assists om de banen te leren kennen en om m'n niveau te bepalen wanneer ik de banen ken.

Denk dat ik op Expert eindig als competief doel nadat ik alle banen heb gereden :) Erg leuk spel... Zag erg op tegen 2e race, maar na een rondje of 20-30 begin je de baan te kennen en dan kun je rondjes maken zonder hele tijd te resetten in Time Trial.

Het lijkt ook wel dat race's en Q's makkelijker zijn qua rempunten etc, maar dat is misschien omdat je dan toch onbewust minder hard pusht omdat het 'niet voor het echie' is en in career natuurlijk wel :)

Vind het nog steeds knap dat ze een spel hebben neergezet waarmee ik het gevoel krijg dat ik beter 'moet' worden. En dat wanneer je beter wordt je elke keer weer voldoening krijgt.

Ik merk ook dat ik te laat wil remmen, maar je kan beter te vroeg remmen en met iets gas door een bocht gaan (of dat is mijn onkunde) terwijl in de autosport je liever remt tot aan de apex. Zal wel een verschilletje zijn tussen F1 en autosport of onkunde van mij maar heb er nog steeds erg veel plezier in :)

[ Voor 58% gewijzigd door RedHat op 25-08-2016 21:52 ]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

RedHat schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:42:
[...]

Leuk filmpje.

Zat laatst op de PS4 in een party met 2 Nederlanders en die naam leek ook op MCRL? Zelfde gast?

Ben nu een niveau hoger gegaan (Easy) en heb FP1-2-3-Q1-2-3 gedaan en eindig nu met 2-3 sec voorsprong op de nummer 2 per lap. Volgende race dus naar Medium kijken hoe dat gaat. Speel met Torro Rosso een carreer zonder assists om de banen te leren kennen en om m'n niveau te bepalen wanneer ik de banen ken.

Denk dat ik op Expert eindig als competief doel nadat ik alle banen heb gereden :) Erg leuk spel... Zag erg op tegen 2e race, maar na een rondje of 20-30 begin je de baan te kennen en dan kun je rondjes maken zonder hele tijd te resetten in Time Trial.

Het lijkt ook wel dat race's en Q's makkelijker zijn qua rempunten etc, maar dat is misschien omdat je dan toch onbewust minder hard pusht omdat het 'niet voor het echie' is en in career natuurlijk wel :)

Vind het nog steeds knap dat ze een spel hebben neergezet waarmee ik het gevoel krijg dat ik beter 'moet' worden. En dat wanneer je beter wordt je elke keer weer voldoening krijgt.

Ik merk ook dat ik te laat wil remmen, maar je kan beter te vroeg remmen en met iets gas door een bocht gaan (of dat is mijn onkunde) terwijl in de autosport je liever remt tot aan de apex. Zal wel een verschilletje zijn tussen F1 en autosport of onkunde van mij maar heb er nog steeds erg veel plezier in :)
Ik doe het op de zelfde manier nu inderdaad. Alle assist uit en time trial, maar ik reset niet. Damage staat uit en gewoon de rest van de baan weer doorgaan :+

• RedHat
garriej schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:37:
[...]

Ik doe het op de zelfde manier nu inderdaad. Alle assist uit en time trial, maar ik reset niet. Damage staat uit en gewoon de rest van de baan weer doorgaan :+
Het niet resetten geeft mij een gevoel dat ik de tijd niet optimaal benut. Ik moet een 1e (en daarna 2e en 3e) bocht doorkomen op de snelheid die ik wil. Als ik dan crash reset ik gelijk want dan heb ik een fout gemaakt (te agressief op het gas is eigenlijk 99% van de gevallen het probleem zonder TC). Als ik verder ga ben ik dat punt weer vergeten. En dat wil ik juist niet, ik wil dat punt benaderen en zien hoe ik er met de snelheid die ik wil doorheen kom.

En vaak als ik het bochtje gemastered heb maakt de hoeveelheid gas niet meer uit, als je exit goed is kun je zelfs zonder TC agressief zijn op het gas, maar dan moet je exit wel echt goed zijn. Dan merk je het verschil tussen een puntje gas en achterstevoren staan en half gas -> 3 kwart gas -> vol gas.... Zelfs uit bochten in de 2e versnelling kun je dan best agressief gas geven (Al moet je vaak het eerste deel wel vloeiend doen)).

Dit alles wel met een stuur (T500RS, Playseat Revo en Ferrari Wheel Addon).

[ Voor 14% gewijzigd door RedHat op 25-08-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:28
Is deze game ook een beetje leuk om met een controller te spelen op de ps4? zit weer helemaal in de formule 1 (een beetje door verstappen wel natuurlijk) en zit al tijdje te twijfelen om deze game te halen. Heb vroeger wel is formule 1 game gehad en vond die altijd wel tof maar dan praat ik over aantal jaartjes geleden.
In me kleine appartement in Amsterdam heb ik nou eenmaal niet zoveel ruimte voor een stuur etc om nog maar te zwijgen over me vriendin die helemaal leip zou worden whaha.

Dus enige optie voor mij is met controller spelen, is dat wel een beetje te doen of wordt ik online dan echt helemaal zoekgereden door mensen met een stuurtje?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
RedHat schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:42:
[...]

Leuk filmpje.

Inderdaad een leuk filmpje Niet dezelfde gast in ieder geval, ik speel het alleen op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 19:57
Hoogie2004 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:26:
[...]

_/-\o_

Ik gebruik een touwtje van de pedalen naar mijn bureaustoel op wielen :+
Hoe zorg je er dan voor dat je bureaustoel niet wegrolt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

FastFred schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:06:
[...]

Hoe zorg je er dan voor dat je bureaustoel niet wegrolt?
Feitelijk door dat touwtje :P Omdat de bureaustoel geen grip heeft, en de pedalen wel, moet ik het andersom vastmaken als de meeste hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Hoogie2004 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:09:
[...]

Feitelijk door dat touwtje :P Omdat de bureaustoel geen grip heeft, en de pedalen wel, moet ik het andersom vastmaken als de meeste hier :+
Hmm ik heb ook een 'game' stoel met wieltjes maar heb nergens geen last van.

Is het niet makkelijker om bijv. Een handdoek onder je wieltjes te leggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

schumi1986 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:15:
[...]

Hmm ik heb ook een 'game' stoel met wieltjes maar heb nergens geen last van.

Is het niet makkelijker om bijv. Een handdoek onder je wieltjes te leggen?
Dat touwtje zit standaard aan de pedalen, en het touwtje hoef ik maar over een hoekje (boven een van de wieltjes) te leggen en het zit stevig vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiboy96
Stylze schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:02:
Is deze game ook een beetje leuk om met een controller te spelen op de ps4? zit weer helemaal in de formule 1 (een beetje door verstappen wel natuurlijk) en zit al tijdje te twijfelen om deze game te halen. Heb vroeger wel is formule 1 game gehad en vond die altijd wel tof maar dan praat ik over aantal jaartjes geleden.
In me kleine appartement in Amsterdam heb ik nou eenmaal niet zoveel ruimte voor een stuur etc om nog maar te zwijgen over me vriendin die helemaal leip zou worden whaha.

Dus enige optie voor mij is met controller spelen, is dat wel een beetje te doen of wordt ik online dan echt helemaal zoekgereden door mensen met een stuurtje?
Het gaat op zich wel goed. Je merkt gewoon dat je met een controller iets minder gedoseerd kunt gas geven, remmen en sturen maar het is niet zo dat een stuurtje een inmens voordeel heft. Op youtube staan wel een paar vergelijkingsvideos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Another day another bug;

Reed gisteren met Renault mijn race, schoof van een 14e startplaats door naar de 8e plek. Toen was er een crash achteren in het veld en kwam de safety car naar buiten. Na 2 ronden ongeveer kreeg ik opeens een melding dat ik dichterbij mijn voorligger moest blijven, en een tellertje dat aftelde vanaf 25 seconden. Nou ik zat echt letterlijk met mijn neus in Alonso, dus had geen idee hoe ik dit weg moest krijgen. Af en toe ging het weg en kwam het weer omhoog. Daardoor werd ik wat nerveus en maakte ik een stuurfout; nam een bocht wat wijd maar bleef op de baan. Komen nummer 9 en 10 mij vrolijk voorbij gereden tijdens de safety car. Wil ik die plaatsen terugnemen, mag dat niet meer. Gelukkig ging de safety car daarna naar binnen, maar ik had wel 2 plaatsen verloren. Erg opmerkelijk.

Heb mijn niveau nu naar Expert gezet, maar rijd wel nog met redelijk wat assists. Ben wel echt heel slecht in de regen; op het droog kwalificeer ik tussen plek 10 en 15 ongeveer, maar als het regent kwalificeer ik op de laatste 3-4 plaatsen. Ah well, wat meer oefenen in de regen nog I guess!

Dit weekend geen F1 2016 meer, want ik moet naar Spa ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silvi0
Als er nog mensen zijn die een Logitech G29 zoeken.. Nu voor een zeer aantrekkelijke prijs!

https://nl.pepper.com/aan...-force-racing-wheel-27240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik vind trouwens dat de AI slecht reageert op blauwe vlaggen

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:43
Voor iedereen met "ik rijd naar achteren met mijn bureaustoel als ik rem"-problemen: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40273140/ Ideaal!

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

SnowDude schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:55:
Ik vind trouwens dat de AI slecht reageert op blauwe vlaggen
Rij jij met Vettel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Net even een 50% GP op Spa gereden met Max. :)

Wat een heerlijk snel circuit zeg, mijn favoriet nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane600
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:17
Xamsix schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:20:
Another day another bug;

Reed gisteren met Renault mijn race, schoof van een 14e startplaats door naar de 8e plek. Toen was er een crash achteren in het veld en kwam de safety car naar buiten. Na 2 ronden ongeveer kreeg ik opeens een melding dat ik dichterbij mijn voorligger moest blijven, en een tellertje dat aftelde vanaf 25 seconden. Nou ik zat echt letterlijk met mijn neus in Alonso, dus had geen idee hoe ik dit weg moest krijgen. Af en toe ging het weg en kwam het weer omhoog. Daardoor werd ik wat nerveus en maakte ik een stuurfout; nam een bocht wat wijd maar bleef op de baan. Komen nummer 9 en 10 mij vrolijk voorbij gereden tijdens de safety car. Wil ik die plaatsen terugnemen, mag dat niet meer. Gelukkig ging de safety car daarna naar binnen, maar ik had wel 2 plaatsen verloren. Erg opmerkelijk.

Heb mijn niveau nu naar Expert gezet, maar rijd wel nog met redelijk wat assists. Ben wel echt heel slecht in de regen; op het droog kwalificeer ik tussen plek 10 en 15 ongeveer, maar als het regent kwalificeer ik op de laatste 3-4 plaatsen. Ah well, wat meer oefenen in de regen nog I guess!

Dit weekend geen F1 2016 meer, want ik moet naar Spa ;)
Heb die bug ook gezien. Als ik me goed herinner denkt de game dat je achter een andere hoort te zitten dan diegene waarachter je rijdt, dus haal gewoon een AI in en kijk of de game zegt of je de plek moet teruggeven. Zo niet: gas geven en aansluiten! Ik denk dat de oorzaak ligt in pitstops tijdens SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabomil
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-08 20:44
Om meer rijders te krijgen tijdens de oefen-races, stel ik voor om de oefen-races minstens een uur vantevoren aan te kondigen op Tweakers (circuit, tijd, lengte van de race en weersomstandigheden). Een planning voor de hele avond zou het mooiste zijn. Door vooraf aan te kondigen kunnen mensen gericht races uitkiezen en, mocht het nodig zijn, minstens een uur de baan verkennen voordat de race begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Een ding waar ik echt helemaal gek van word in F1 2016 en waarvan ik hoop dat ze het eruit gaan patchen (wat ik betwijfel, want dit zat ook in 2015), is dat de AI echt als een treintje rijd op legend. Tijdens (virtuele) safety car situaties rijden ze letterlijk als treintjes achter elkaar zonder ook maar één milimeter afwijking. Ook in sommige bochten in de beginfase van de race is dit ook zo. In Oostenrijk bijvoorbeeld in de tweede bocht. Ze sturen gewoon netjes als een trein in, terwijl ik daardoor gewoon zes plaatsen kan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ik heb ook nog een puntje van verbetering.

Tijdens FP 1 ga ik eerst op de medium band naar buiten om de baan de verkennen circa 5 rondjes, daarna wil ik de Track acclimatisation opdracht doen die ook op de medium band gereden moet worden, dat moet perse op een nieuwe set, ik kan niet mijn al gebruikte medium band kiezen.

Aan het einde van de training ga ik dan nog eens op de soft of supersoft om te kijken wat mijn snelste tijd is.

Na FP 1 moeten er 2 sets banden ingeleverd worden, stel dat de 2 sets medium banden het meest zijn versleten gaan ze deze dus beide inleveren en heb ik voor de rest van de trainingen geen medium band meer.

Ik wil gewoon tijdens track acclimatisation mijn gebruikte set banden gebruiken, zodat ik niet beide sets nodig heb.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi1986 op 27-08-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang twijfelen eindelijk aan de carreer mode begonnen onder de pseudoniem Jas Verstoppen. Geen idee of ik bij de GP van België zo goed kwalificeer als Max deed, maar eerst Australië maar eens afronden :)
Die extra objectives zijn leuk toegevoegd, je leert de baan en met name de snelheid vlak voor en in de bocht goed kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 17:35
Het kan zijn dat ik mezelf voor de gek houd maar ik hoor toch echt een verschil in geluid wanneer ik in de tunnel van Monaco ben en de engineer tegen mij praat en wanneer ik erbuiten ben. Lijkt mij toch iets wat ze bewust hebben gedaan. Leuk detail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Pakhtun schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:29:
Het kan zijn dat ik mezelf voor de gek houd maar ik hoor toch echt een verschil in geluid wanneer ik in de tunnel van Monaco ben en de engineer tegen mij praat en wanneer ik erbuiten ben. Lijkt mij toch iets wat ze bewust hebben gedaan. Leuk detail :)
Was vorig jaar ook al zo, voegt wel wat toe :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik wist dit ook niet maar heb vanavond even mijn standaard microfoon/mono headset uit de ps4 doos gevist, en werkt perfect. Ik ben verbaasd, zelfs met een ventilator achter me, pikt ie goed op wat ik zeg. Dit is handig zeg.

Oortje heb ik niet in, alleen de microfoon geklemd aan m'n polo bij de knopjes, en dat gaat erg goed. Dat maakt die L1 functie ineens stuk makkelijker...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zat trouwens te denken, het is jammer dat ze geen actueel raceweekend-modus hebben. Dus dat je bijvoorbeeld dit weekend 'mee kunt doen' met het weekend. Na elke fp, q en race met actuele tijden rijden. Zou ik leuk vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:37
Iemand op de PS4 ook last van krakend, wat distorted geluid?
Zie hier genoeg daarover op de pc maar is er ook een oplossing voor de ps4?

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Krijg je minder rd punten als je 3 lap race doet ipv 50 % race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorank schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:55:
Ik ben dit nog niet tegen gekomen. Heb je een voorbeeld? Zou met je output te maken kunnen hebben? Alles gecheckt, ook met andere spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiboy96
Je moet wel echt goed opletten op de randzaken. Daarnet in het heetst van der strijd iets teveel brandstof verbruikt, en dan kom ik op het laatste rechte stuk zonder te zitten :(. Wordt ik nog door 3 man ingehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 06:38:
[...]

Ik ben dit nog niet tegen gekomen. Heb je een voorbeeld? Zou met je output te maken kunnen hebben? Alles gecheckt, ook met andere spellen?
Was tijdens de race van Spanje.
Op het rechte stuk van start/finish en in de pitstraat is het goed, rest van het circuit kraakt t.

Geen last van met andere spellen.
Zal vanavond kijken of het in Monaco ook hetzelfde geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
jorank schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:55:
Ik heb op de ps4 wel dat ik op de baan soms heel veel geluid uit de pitstraat hoor, maar mijn auto dus bijna niet meer.
Distorted/krakend is me nog niet echt opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
Tleilaxu schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

Ik heb op de ps4 wel dat ik op de baan soms heel veel geluid uit de pitstraat hoor, maar mijn auto dus bijna niet meer.
Distorted/krakend is me nog niet echt opgevallen.
Klopt daar had ik eerst ook wel last van.
Zal als ik er aan toe kom vanavond wel het geluid proberen te opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:21

Oekol

waka waka hey hey

http://www.marktplaats.nl...c1b&previousPage=lr&pos=5

Splinternieuw voor 24.95, wat is hier niet goed aan? To good to be true right? Anders koop ik 'm direct voor de heb

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiboy96
Leoon. schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:11:
http://www.marktplaats.nl...c1b&previousPage=lr&pos=5

Splinternieuw voor 24.95, wat is hier niet goed aan? To good to be true right? Anders koop ik 'm direct voor de heb
Tja, ziet er wel een beetje verdacht uit maar als je toevallig in de buurt woont en je kunt hem ophalen, waarom niet. In het ergste geval rij je even voor niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:21

Oekol

waka waka hey hey

tommiboy96 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:17:
[...]

Tja, ziet er wel een beetje verdacht uit maar als je toevallig in de buurt woont en je kunt hem ophalen, waarom niet. In het ergste geval rij je even voor niks...
Nee helaas in Groningen :+ . Maar ik laat 'm wel aan mij voorbij gaan, ziet er te verdacht uit helaas.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 13:58
Het spel ook aangeschaft (PC), dat is weer even wennen zeg voor een F1 n00b :) Meteen gestart met een carrière, lekker achteraan geeïndigd in Australië. Denk dat ik nu eerst maar wat losse races ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Raar dingetje, vraag me af of anderen hier ook last van hebben gehad;

Het spel draait soepel tijdens vrije training, kwalificatie en eerste deel van de race. Tegen het einde van de race however, of iig na de pitsstop, krijg ik opeens te maken met lag. Heb nog niet de framerate gechecked, maar het gaat merkbaar minder smooth.

Iemand anders die dit heeft opgemerkt?

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Let op:
Het multiplayer topic voor F1 2016 vind je hier