All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Thx, maar met al die hulpmiddelen aan* heb ik niet zoveel last van bandenslijtageSnowDude schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:26:
[...]
Als het goed is slijten de banden bij een 50% race twee keer zo hard als bij een 100% race. Hierdoor zou de pit strategie ongeveer gelijk moeten blijven.
Als je op 3 en 4 stops zit dan lijkt het me dat je banden slijtage aan de hoe kant is.
Zelf rij ik op 25 procent en voor mij is een 1 stopper de norm
Ik ga er ook vanuit dat ze de strategieën en slijtages meeschalen. Dat kan ook niet anders. Zoals ik al zei heb ik ook bewezen met een 1 stopper uit te kunnen. Want bij de betreffende race zat er in de laatste rondes 18 seconden tussen mij en Hamilton. Echter wilde het spel mij in lap 27 (van de 28) nog op super softs gooien

* braking assist OFF
anti lock brakes ON
traction control FULL
dynamic race line CORNERS ONLY
gearbox AUTO
pit assist OFF
Ik rij op 50% trouwens.
Rij je met een controller of stuur? Toen ik van mijn controller over stapte op mijn stuurtje ging mijn banden slijtage met sprongen omlaag omdat je geleidelijker kan insturen.sww89 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:48:
[...]
Thx, maar met al die hulpmiddelen aan* heb ik niet zoveel last van bandenslijtageEn dan nog vind ik de suggesties voor 3 of 4 stops heel veel als je bedenkt dat ze in het echt vaak al aan 2 stops genoeg hebben.
Ik ga er ook vanuit dat ze de strategieën en slijtages meeschalen. Dat kan ook niet anders. Zoals ik al zei heb ik ook bewezen met een 1 stopper uit te kunnen. Want bij de betreffende race zat er in de laatste rondes 18 seconden tussen mij en Hamilton. Echter wilde het spel mij in lap 27 (van de 28) nog op super softs gooien, en op bandenslijtage zat ik op dat moment ergens tussen 65 a 70%. Daarom vind ik het zo vreemd dat daar blijkbaar geen rekening mee wordt gehouden, aangenomen dat een pitstop zeker 20 seconden kost.
* braking assist OFF
anti lock brakes ON
traction control FULL
gearbox AUTO
pit assist OFF
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Nou met een T150 stuurtje dus. Vandaar ook dat ik de assits anti lock brakes en traction control volledig aan heb staan omdat het sturen prima gaat maar het doseren van het remmen en gasgeven een stuk lastiger is. Voor mij op dit moment geen probleem en de bandenslijtage is met deze assits aan beheersbaar. Ik las dat er in de instellingen nog wat aan te passen is maar daar had ik tot nu toe nog geen zin in. Enfin, ik kom prima door de vrije trainingen heen. Alles rond ik af met 50/50 met waar nodig een restart session of flashback wanneer ik het circuit nog niet goed ken. Wanneer ik dan na afloop de grafieken van de bandenslijtage beoordeel, zit ik nog steevast boven de witte stippellijn. Dan vind ik het raar dat ik aan de start van een race van die rare strategieën aangeboden krijg met onnodig veel stops, laat staan wat er tijdens de race wordt voorgesteld wanneer je je daar niet aan houdt zoals mijn lap 27/28 voorbeeld.SnowDude schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:44:
[...]
Rij je met een controller of stuur? Toen ik van mijn controller over stapte op mijn stuurtje ging mijn banden slijtage met sprongen omlaag omdat je geleidelijker kan insturen.
Verder wel tevreden met hoe het spel in elkaar zit hoor en ik haal er ook wel plezier uit. Maar iets klopt er niet aan die algoritmes die ze gebruiken. Ik heb overigens nog weinig geëxperimenteerd met het customizen van de strategieën aan de start door het beperken van het aantal stints. Tot nu toe werd ik afgeschrikt door de geschatte aantal seconden dat in rode cijfers sterk opliep
Even deze link droppen, leuke setup guide
https://dl.dropboxusercon...761/F1-16_SetupManual.pdf
Daarna naar Sochi, GP van Rusland. Dat is wel weer een enorm toffe baan. In mn Renault gekwalificeerd als 7e. RUIM boven verwachting dus.
Na de start door eigen fout linkerhelft vd voorvleugel stuk maar door een ander ongeluk kwam de SC de baan op.
Gepit, ipv SS naar de S band gegaan en nadat de SC weer weg was en 2 rondjes rijden lag ik ineens als tweede, mede doordat niet iedereen tijdens de SC situatie een pitstop heeft gemaakt (waarom niet eigenlijk?).
Vanwege het tijdstip gisteravond tussendoor gesaved, nu fingers crossed dat ik hem een dezer dagen succesvol kan voorzetten...
Ik haat die lange bocht, snel erin, steeds meer knijpen, knijpen, langzamer, langzamer, bijna stilstaan en weer door. Nee, niks voor mij
Ik krijg het in de TR dus niet voor elkaar in Rusland goed te presteren. Elke baan tot nu toe boven verwachting gekwalificeerd en gefinished, maar in Sochi rijd iedereen (incl Manor) de bochten en bocht-exit veel en veel sneller. Rijd op een na hoogste niveau, blijf het gek vinden.Lensent schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:35:
Daarna naar Sochi, GP van Rusland. Dat is wel weer een enorm toffe baan. In mn Renault gekwalificeerd als 7e. RUIM boven verwachting dus.
Had hetzelfde in F1 2015 ook wel; soms exit de AI een bocht met een gigantische snelheid, gewoon kansloos voor mij haha.
Ik rijd met de setup zoals is genoemd op deze site:Barns schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:39:
[...]
Ik krijg het in de TR dus niet voor elkaar in Rusland goed te presteren. Elke baan tot nu toe boven verwachting gekwalificeerd en gefinished, maar in Sochi rijd iedereen (incl Manor) de bochten en bocht-exit veel en veel sneller. Rijd op een na hoogste niveau, blijf het gek vinden.
Had hetzelfde in F1 2015 ook wel; soms exit de AI een bocht met een gigantische snelheid, gewoon kansloos voor mij haha.
https://pretendracecars.n...etup-for-f1-2016-is-here/
En dan alleen wat finetuning gedaan qua remdruk, voorvleugel, toe-in aan de voorkant en ballast.
Dit zijn wel time trial setups, ze zijn niet handig wanneer je volledige raceweekenden aan het rijden bent en aan tire management moet doen.Lensent schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:43:
[...]
Ik rijd met de setup zoals is genoemd op deze site:
https://pretendracecars.n...etup-for-f1-2016-is-here/
En dan alleen wat finetuning gedaan qua remdruk, voorvleugel, toe-in aan de voorkant en ballast.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
[ Voor 17% gewijzigd door Mastasidaz op 06-10-2016 21:52 ]
Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Dan toch maar op Hard spelen en onrealistisch hoog eindigen.
Meer mensen last van die 1.6 patch dat als er ingehaald wordt dat ze gaan beuken wat je ook doet (Op de lijn blijven, naast de lijn gaan rijden, helemaal aan de kant)... Ik moet gewoon in het gras gaan staan om er niet af gebeukt te worden

En nog steeds de bug niet opgelost met de T500RS dat je soms je stuur 90 graden moet draaien voordat deze werkt. Bij Australië als je de pits uit komt rijden ga je dan gewoon rechtdoor

Zo'n goede game dit, alleen erg jammer van een paar evidente zaken (Al is dat beuken bij mij pas bij 1.6 erin gekomen).
[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 08-10-2016 21:42 ]
Ik heb vandaag in carriere modus in Sotsji en Barcelona gereden op expert. Ik dacht dat ik gek was door dat plotselinge beuken van de AI. Ik dacht dat ligt aan de expert instelling. Maar mogelijk de patch dus.RedHat schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:40:
Dan toch maar op Hard spelen en onrealistisch hoog eindigen.
Meer mensen last van die 1.6 patch dat als er ingehaald wordt dat ze gaan beuken wat je ook doet (Op de lijn blijven, naast de lijn gaan rijden, helemaal aan de kant)... Ik moet gewoon in het gras gaan staan om er niet af gebeukt te worden
En nog steeds de bug niet opgelost met de T500RS dat je soms je stuur 90 graden moet draaien voordat deze werkt. Bij Australië als je de pits uit komt rijden ga je dan gewoon rechtdoor
Zo'n goede game dit, alleen erg jammer van een paar evidente zaken (Al is dat beuken bij mij pas bij 1.6 erin gekomen).
Ik deel jouw mening dat het gat tussen hard en expert best groot is. Ik race dan met onderstaande instellingen* 50% races. Ik ben best bereid om de flashback optie niet te gebruiken, maar door dat gebeuk heb ik meerdere keren wat acties 'herstelt'. Vooral de eerste ronde van een race is opeens moeilijker doorkomen net als inderdaad inhaalacties. Ook heb ik de race eenmalig halverwege herstart omdat ik een penalty kreeg voor te hard rijden ofzo toen de VSC net werd geactiveerd. Echt heel raar en ik snapte er niks van. Nja toen moest ik dus voor straf door de pitstraat en dan lig je weer een eind achter. En het ging al niet zo lekker op niveautje expert. Toen dus een restart van de race gedaan. Ook dat ging de eerste ronde(s) (weet niet meer precies) niet lekker en door wat foutjes van mij en de AI kon ik mijn positie niet meer herstellen op eigen kracht en met flashback enzo. Toen het spel uitgezet en begin van de avond met frisse moed in een klap - op nog wat enkele flashbacks na - vanuit een herstart de race uitgereden. Dit keer ging het beter en net als in het echt in mijn Red Bull. Door een handige strategie van mijn kant en in mijn ogen niet zo'n handige strategie van de AI kon ik mij door handig pitten opwerken van de 6e naar de 1e plek. In de vier na laatste ronde dreigde de SC roet in het eten te gooien, maar ik kon Ricciardo voor blijven. Het ging wel zij aan zij zoals vorige week in Maleisie bij Max en Ric. Dat vond ik wel leuk
Ik ben dus van mening dat de expert modus wel aansluit bij realistische rondetijden van de AI icm mijn rijstijl. Alleen is de vrije training en met name de kwalificatie wel behoorlijk moeilijk. Zal ook wel afhangen van het circuit.
Het spel bugt bij mij ook op mijn PS4 icm een T150 stuurtje. Maar dat kan een andere bug zijn dan waar jij op doelt. Wanneer ik de PS4 in rustmodus zet (voor de dummies hier: de modus die de complete PS4 freezed zodat je weer snel verder kunt spelen) en ik start de boel weer op dan lijkt 90 graden draaien, ook wel 2x zoveel, dus 180 graden geworden te zijn. USB er in en er uit lost het bij mij weer op en dan gaat het sturen weer 1:1.
* braking assist OFF
anti lock brakes ON
traction control FULL
gearbox AUTO
pit assist OFF

Ik speel met alle assists uit behalve race line en anti lock brakes ( linkervoet deels verlamd dus voor mij niet te doen )
[ Voor 15% gewijzigd door RedHat op 08-10-2016 22:42 ]
Jup dit heb ik ook een keer gehad. Dat was wel een WTF momentjeRedHat schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:41:
Nog een bugje waar misschien meer mensen last van hebben: bij een SC moet ik soms langzamer rijden ivm delta. Als er een treintje achter mij rijdt halen ze mij doodleuk in en als ik dat terug doe nadat ze mij ingehaald hebben moet ik de posities teruggeven. De euforie na een goede start is een totale deceptie als de SC er na 1-2 rondjes erin komt

Dat heeft er mee te maken dat je dan té langzaam gaat rijden, het systeem denkt dan dat je uitvalt/stilvalt en gaat je voorbij. Gebruik dus wat meer tijd om de delta om te draaien en ga niet plotseling op de rem staan.RedHat schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:41:
Nog een bugje waar misschien meer mensen last van hebben: bij een SC moet ik soms langzamer rijden ivm delta. Als er een treintje achter mij rijdt halen ze mij doodleuk in en als ik dat terug doe nadat ze mij ingehaald hebben moet ik de posities teruggeven. De euforie na een goede start is een totale deceptie als de SC er na 1-2 rondjes erin komt
Ik speel met alle assists uit behalve race line en anti lock brakes ( linkervoet deels verlamd dus voor mij niet te doen )
En nog steeds grafische problemen op de ps4. Codemasters forum komt het ook vaak terug met mensen die problemen hebben. Maar of ze het kunnen fixen....
Vind dat dat soort highlights maar lafjes wordt gewaardeerd en gevierd.
Geen grote extraatjes oid verder, of aanvullende ingame filmpjes.
Verwijderd
Als je je banden in de gaten had gehouden, dan had je waarschijnlijk gezien dat je slijtage al erg ver op was gelopen. Klinkt als lange stint namelijk. En in het droog rijden op inters is zeker niet goed, die dingen hebben water nodig. Dus dat zal het geëscaleerd hebbenVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:24:
Vandaag in de red bull GP van Duitsland. Start op intermediates, werd droog in ronde 16-17. Laatste sector van 17e ronde krijg ik een puncture en val ik terug van p1 naar p3. Kan iemand mij uitleggen waarom ik een puncture kreeg terwijl ik vrijwel de hele race in de regen heb gereden en niet over debris ben gegaan? Is het dan toch dat ene rondje op een droge baan rijdend op intermediates?
Verwijderd
Dat had ik helaas niet gedaan, dacht dat bandenslijtage in de regen wel mee viel. Een ronden voor het einde wilde ik niet de gok nemen om binnen te komen met de kans dat de rest misschien door zou rijden. De pitcrew adviseerde ook niet om te stoppen. Voortaan denk ik ruim de bochten nemen op lagere snelheid om slijtage van de banden tegen te gaan.Racing_Reporter schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:45:
[...]
Als je je banden in de gaten had gehouden, dan had je waarschijnlijk gezien dat je slijtage al erg ver op was gelopen. Klinkt als lange stint namelijk. En in het droog rijden op inters is zeker niet goed, die dingen hebben water nodig. Dus dat zal het geëscaleerd hebben
Ik heb ook een keer blijkbaar zo onduidelijk gesproken dat ik de voice comment sellecteerde om Intermediums onder de auto te zetten (pagina 2). Maar hoe kom ik op deze pagina, zodat ik de overige opties kan bekijken?
Wat mij trouwens wel opvalt is dat bij een regenachtige wedstrijd de AI zo onzettend traag is, waar ik normaal gesproken met mijn Torro Rosso rond plaats 8 zit, rij ik in de regen altijd eerste met 1sec per rondje sneller.
Gister echt heel lullig van de baan afgereden door Vettel. Ik haal hem in en die zet op een recht stuk gewoon in eens zijn linkervoorband tussen mijn voor en achterband. Gevolg was tik -> spin -> einde race
Gaat soms echt helemaal nergens over.
Klopt. Viel mij ook al op dat ze iets hebben veranderd aan de AI. Soms heel irritant agressief op de lijn, maar ze maken soms ook hilarisch fouten. Op Suzuka vliegen ze er bij bosjes af in bocht 1. Overal wel iets te agressief.RedHat schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:49:
Het meest kutte vind ik nog wel dat sinds 2 patches ofzo de AI niet meer aan de kant lijkt te gaan. Die rijden gewoon een lijn en daar wijken ze maar weinig vanaf.
Gister echt heel lullig van de baan afgereden door Vettel. Ik haal hem in en die zet op een recht stuk gewoon in eens zijn linkervoorband tussen mijn voor en achterband. Gevolg was tik -> spin -> einde race
Gaat soms echt helemaal nergens over.
Maar is Vettel in het echt ook niet aardig geïrriteerd momenteel?
[ Voor 3% gewijzigd door Stringer op 14-10-2016 13:20 ]
i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |
(Vind het trouwens raar dat 2015 en 2016 even duur zijn?)
https://www.twitch.tv/paulus_nl/v/95930297
Heb overigens nog wel steeds die irritante bug dat er opeens een AI auto in mijn buurt langzamer rijdt en dat ook gewoon voor de rest van de race doet. Nee, is geen auto met engine problemen of iets dergelijks, maar echt gewoon een bug.
Verwijderd
Kan je het event alleen doen als je een playstation plus abonnement hebt?Soccer98 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:51:
Er is nu wel een patch uitgerold die de Event Mode en een niveau tussen expert en legend toegevoegd heeft. Inmiddels ben ik wel gewend aan legend, maar tof voor de mensen die wat minder goed eraan kunnen wennen.
Heb overigens nog wel steeds die irritante bug dat er opeens een AI auto in mijn buurt langzamer rijdt en dat ook gewoon voor de rest van de race doet. Nee, is geen auto met engine problemen of iets dergelijks, maar echt gewoon een bug.
[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 20-10-2016 17:20 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik heb het niet en kan het gewoon doen. Ja, dus.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:11:
[...]
Kan je het event alleen doen als je een playstation plus abonnement hebt?
In ieder geval het stuurtje locken op 100 graden. Dan werkt het al een heel stuk beter.Pierre schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:18:
Zijn er hier mensen die ook een G29 (op een PC) gebruiken, hoe krijg ik in godsnaam dat ding een beetje goed aan de praat, of is er een profiel voorhanden die ik kan importeren in de game
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Thx voor de tip eens kijken waar ik die setting kan vindenMRCL schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:34:
100 graden is wel heel weinig. Ik zou toch minimaal 180 gebruiken, anders is het namelijk heel moeilijk om nauwkeurig in te sturen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Niet te makkelijk maar ook niet te moeilijk.
PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic
Ik raad eerder 330 graden aan. Dat is wat meer zoals het in het echt ook is.Pierre schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 06:59:
[...]
Thx voor de tip eens kijken waar ik die setting kan vinden
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Hoe heet deze moeilijkheidsgraad? kan hem niet vinden (PS4)Oliwier30 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:53:
De nieuwe moeilijkheidsgraad tussen Legend en Expert was precies wat ik nodig had!
Niet te makkelijk maar ook niet te moeilijk.
Misschien een rare vraag maar waar ik dit aanpassen ?Joost1991 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:56:
[...]
Ik raad eerder 330 graden aan. Dat is wat meer zoals het in het echt ook is.
Als je op PC zit kan je dit aanpassen in de Logitech Profiler, voor alle Logitech stuurtjes.Pierre schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:46:
[...]
Misschien een rare vraag maar waar ik dit aanpassen ?
De moeilijkheidsgraad tussen Expert en Legend heet Master.d0s schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:43:
[...]
Hoe heet deze moeilijkheidsgraad? kan hem niet vinden (PS4)
Op de PS4 en Xbox One is deze nog niet te spelen. Dit zit pas in de volgende update (update 1.7)
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Daarom zeg ik ook minimaalJoost1991 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:56:
[...]
Ik raad eerder 330 graden aan. Dat is wat meer zoals het in het echt ook is.
Ik heb 'm meestal standaard op 360 staan om een hairpin soepel te kunnen nemen. Maar op een Red Bull Ring bijvoorbeeld zet ik' m op 270 vanwege de vele snelle bochten.
Ook blij met Master. Onlangs vrij snel de overstap van hard naar expert gemaakt en daar nu te snel voor m'n teammate.
[ Voor 21% gewijzigd door Stringer op 21-10-2016 21:06 ]
Ik had 1.7 al op de PS4.Joost1991 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:13:
[...]
Als je op PC zit kan je dit aanpassen in de Logitech Profiler, voor alle Logitech stuurtjes.
[...]
De moeilijkheidsgraad tussen Expert en Legend heet Master.
Op de PS4 en Xbox One is deze nog niet te spelen. Dit zit pas in de volgende update (update 1.7)
PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic
Wat er balen was, P1 gedaan, de track verkenning oefening gedaan, veel moeite, maar toch groen gehaald, toen nog banden oefening, ging niet goed, maar ok. De training toen laten uitlopen qua tijd. Loopt het spel vast
Man, man, hoeveel flashbacks ik wel niet gebruikt hebt...
Daarna race in Canada gedaan, en race met de McLaren, kon net een 10e plaats binnen harken. Was een mooie strijd, waar ik de laatste 5 rondjes op US banden lekker kon knallen en inhalen. Reed even vooraan door een safety car en had nog vrij nieuwe (2 ronden) Soft banden, zo lang als mogelijk doorgereden, toen gewisseld waardoor ik 15e weer lag, maar toch 10e geworden.
[ Voor 22% gewijzigd door DerOllie op 24-10-2016 11:50 ]
www.youtube.com/DerOllie
Met geen andere race game heb ik deze problemen (PC, AC, Automobilista, RRRE, rFactor 1/2, Dirt Rally), dus het lijkt iets specifieks te zijn van F1 2016 icm de G25 (op mijn PC). Een herinstallatie van de G25 drivers heeft geen effect gehad.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
In de trainingen liep het voor geen meter, de oefeningen wel gehaald (behalve de Q practice...), maar de tijden waren om te huilen. In de Q kwam door mijn laatste setup-wijziging ineens de wagen tot leven, de rare gedragingen waren weg en ik had GRIP! Helaas verknoeide ik het zelf door de wagen in een niet nader genoemde muur te parkeren in Q3, met een 10e plaats op de grid tot gevolg.
In de race verlies ik de wagen in ronde 6 bij het uitkomen van de Variante Ascari (ik lag 3e na wat gesteggel tussen de rest in ronde 1 en 2), wat ertoe leidde dat het halve veld op mij klapte daar. Daarna een hele race achter de feiten aan gereden, lekke band gehad, en een bui over het circuit gehad. Helaas na lang knokken was een 11e plek mijn deel. De overige favorieten lagen allemaal ook rond P7 tot 14, en Werhlein won de race door een uitgekookte strategie met de bandjes bij de bui.
Ik lees de laatste tijd wat kritiek over de AI die slecht aan de kant gaat, en in de trainingen ben ik het daar wel helemaal mee eens. In de races is het juist verfrissend dat ze (net zoals in het echt) de deur dichtgooien als je hem er maar half naastzet, eindelijk moet je een fatsoenlijke actie maken i.p.v. je in een spiegel laten zien voor ze plaats maken.
https://www.gtplanet.net/...ck-settings-guide.286646/PatrickC schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:58:
Ik heb problemen met m'n Logitech G25 stuur. Ik heb de graden rotatie in de Logitech Profiler op 320 graden staan en dit werkt prima, maar tijdens het rijden heb ik steeds het probleem dat na een aantal ronden dit ineens verandert (voelt ook even als het gedeeltelijjk wegvallen van de force feedback) en hierna klopt de 320 graden rotatie niet meer en moet ik mijn stuur veel verder draaien om hetzelfde effect te hebben (matched dan ook niet meer met hoe het stuur draait op het scherm). De enige oplossing is het spel afsluiten en opnieuw opstarten, maar dat is natuurlijk erg vervelend als je middenin een race zit.
Met geen andere race game heb ik deze problemen (PC, AC, Automobilista, RRRE, rFactor 1/2, Dirt Rally), dus het lijkt iets specifieks te zijn van F1 2016 icm de G25 (op mijn PC). Een herinstallatie van de G25 drivers heeft geen effect gehad.
Ik rijd met verschillende compounds maar eigenlijk weet ik niet goed waar ik op moet letten of hoe ik de informatie moet vertalen naar wat handig is voor in de race.
Voor elke 'uitdaging' krijg je een voorkeuzeband.
En daarna kun je aan de hand van de slijtage een strategie voor de race bepalen.
Tyre management met mn controller vind ik ook bijna niet te doen.
Ja dit is het beste wat je kan doen omdat je hiermee gelijk data verzameld voor alle bandentypes als je alle onderzoeksuitdagingen goed voltooid. Deze data kan je gebruiken voor gepersonaliseerde bandenstrategieën.MikeyMan schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:38:
Dat gaat toch zo'n beetje vanzelf?
Voor elke 'uitdaging' krijg je een voorkeuzeband.
En daarna kun je aan de hand van de slijtage een strategie voor de race bepalen.
Ik doe in de FP's dus voornamelijk lange runs met de verwachtte hoeveelheid fuelload in de race.
Kwalificatie uiteraard met minimale brandstof.
Ja, dan maak je niet echt optimaal gebruik van de vrije training.Lensent schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:01:
Hm oke. Op dit moment rijd ik free practice met de tussenband om een setup te maken en ga dan kijken hoe lang ik op de snelste band kan rijden en hoe lang ik op de hardste band kan rijden om adhv de verschillen tov de concurrenten te beslissen wat in mijn geval het slimste is om te doen voor de race.
Ik doe in de FP's dus voornamelijk lange runs met de verwachtte hoeveelheid fuelload in de race.
Kwalificatie uiteraard met minimale brandstof.
Die hele training is bedoeld om info te verzamelen voor de selectie van je strategie.
Ik vind die minigames anders best vermakelijk. Ik ken de tracks niet goed dus voor mij is het ideaal om de boel snel onder de knie te krijgen. En door de poortjes rijden is maar een van de uitdagingen he. Die andere twee, bandenmanagement en qualificatietijd rijden, kan je wel op je 'eigen' manier voltooienLensent schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:32:
Die mini games doe ik niet. Vind ik weinig aan en heb op sommige circuits mn eigen lijn die sneller is waardoor ik die poortjes dus niet raak.
Tyre management met mn controller vind ik ook bijna niet te doen.
In de carriere modus ontkom je er eigenlijk niet aan omdat je dan upgradepunten misloopt, en zoals gezegd haalt het spel ook belangrijke data uit die minigames. Heb je echter kennis van zaken en speel je voornamelijk quick races of kampioenschappen, dan lijkt het mij dat jouw methode prima werkt. Sterker nog dan zijn die minigames niet eens beschikbaar toch? (geen zin om het spel nu op te starten om te factchecken
Heb net seizoen 1 erop zitten, geen promotie en geen degradatie dus ms ga ik de minigames toch maar erbij doen dan.
An sich vind ik het zo'n slechte aanpak nog niet eens. Het geeft hem een aardig idee hoe z'n stints zullen lopen per band en kan dus ook beter een keuze maken om wellicht een compound te skippen omdat die hem minder ligt i.c.m. rijstijl.MikeyMan schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:05:
[...]
Ja, dan maak je niet echt optimaal gebruik van de vrije training.
Die hele training is bedoeld om info te verzamelen voor de selectie van je strategie.
Overigens zou ik de games wél doen, want het dwingt je toch echt beter te gaan rijden, vooral op onbekende tracks. Vooral apex hitting vind ik erg prettig om even aan te werken d.m.v. de games, maar ook tyre management.
Dus je haalt inderdaad lang niet alles uit de FP's. Ik doe meestal beide: en de mini-games en daarna of tussendoor extra stint-training.
[ Voor 29% gewijzigd door Stringer op 27-10-2016 15:47 ]
Je krijgt idd veel meer data zichtbaar en de vooraf gecalculeerde pitstopstrategie is veel specifieker.
Het helpt dus wel, thnx voor de tips.
Neemt niet weg dat ik die tolpoortjes-game en bandenmanagement niks aan vind
Vrijwel alle circuits ken ik wel van mn jarenlange F1 verslaving
Die minigames heb ik afgelopen week voor het eerst gedaan ook, had alleen nog wat vrije races afgewerkt. Man man man, ik snapte nog even niet het verschil tussen groen en paars! Maar het zijn dus combos? Ik werd er zo pissed van dat ik zo hard heb doorgereden en erg veel rondjes geoefend dat ik me op Melbourne op Master in P5 kwalificeerde in een McLaren. Was op zich niet slecht, maar ben er al een flinke tijd uit geweest zeg. Tempo houden is pittig op die baanLensent schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:00:
Gisteren de tijd genomen om alle practise programmes te doorlopen of t nou goed ging of niet.
Je krijgt idd veel meer data zichtbaar en de vooraf gecalculeerde pitstopstrategie is veel specifieker.
Het helpt dus wel, thnx voor de tips.
Neemt niet weg dat ik die tolpoortjes-game en bandenmanagement niks aan vind
Vrijwel alle circuits ken ik wel van mn jarenlange F1 verslaving
Edit: inmiddels een nog betere tijd gereden, sta nu op de 361e plek met 1.24.934!
[ Voor 24% gewijzigd door KRAI.7 op 07-11-2016 16:23 ]
AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360
Oh, en een Ferrari met opgeblazen motor gezien, dat kan dus ook.
Niet toevallig op kvyat difficulty gezetLensent schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:17:
Gisteren op medium een career-race in Sochi gedaan, maar man man man wat was de AI daar aggressief zeg. Beuken en kamikaze acties, niet te zuinig. Heb 2 of 3 keer flashbacks moeten doen om te kunnen anticiperen en achteropkomers te ontwijken. Ook een SC situatie gehad trouwens.
Oh, en een Ferrari met opgeblazen motor gezien, dat kan dus ook.
Are you a one or a zero
Ik gebruik zelf een Thrustmaster T300 base met een Ferrari F1 wheel add-on. Werkt erg prettig!Centuryfox schreef op woensdag 02 november 2016 @ 05:21:
Hallo mensen wat raden jullie aan qua racestuur op de ps4?

En speel het spel afentoe dus zonde om weer een stuur te kopen vind ik.
Ik was precies zo, speelde af en toe racegames. Nu ik een stuur heb, speel ik meerdere keren per week. Het voegt, voor mij, echt iets toe.fevo-1190 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:06:
Heb al zoveel game accessoires .. om nu weer een stuur te kopen word gewoon teveel.
En speel het spel afentoe dus zonde om weer een stuur te kopen vind ik.
Ik heb een thrustmaster t150. Voor die prijs een heel goed force feedback stuur.
Me vriendin zie me al aankomen weer haha geen ruimte meer voor
Is dit nog mogelijk tijdens je career of niet?
Ps al gevonden moest gewoon next weekend doen haha
[ Voor 12% gewijzigd door fevo-1190 op 05-11-2016 17:15 ]
Daarna Canada, gewonnen, daarna Baku, uitgevallen. Ook een baggerbaan, ligt me totaal niet.
[ Voor 41% gewijzigd door Lensent op 07-11-2016 12:10 ]
Wat ging er mis?Lensent schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:10:
In mn careermode kwam ik Monaco tegen, full wet race...Niet. Te. Doen. Dus overgeslagen.
Daarna Canada, gewonnen, daarna Baku, uitgevallen. Ook een baggerbaan, ligt me totaal niet.
Geldt voor Baku ook bij de laatste sector met hoge snelheids-bochten en scherpe knikken er in. Te weinig controle.
Ook vind ik Baku enorm onoverzichtelijk maar dat is baankennis uiteindelijk.
Melbourne vind ik persoonlijk ook een van de lastigere banen omdat je daar vrijwel bij geen enkele bocht rustig in een rechte lijn kan aanremmen en dus precies na het instuurmoment moet remmen. Meestal gaat dat wel goed maar als je dit verkeerd doet dan verlies je wel een hoop tijd omdat je dan een ondermaatse racelijn rijd of zelfs op het gras beland.Racing_Reporter schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:06:
[...]
Die minigames heb ik afgelopen week voor het eerst gedaan ook, had alleen nog wat vrije races afgewerkt. Man man man, ik snapte nog even niet het verschil tussen groen en paars! Maar het zijn dus combos? Ik werd er zo pissed van dat ik zo hard heb doorgereden en erg veel rondjes geoefend dat ik me op Melbourne op Master in P5 kwalificeerde in een McLaren. Was op zich niet slecht, maar ben er al een flinke tijd uit geweest zeg. Tempo houden is pittig op die baan
Zag hem in de Appstore onder F1 2016 motorsport voor €2,99.sww89 schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:28:
Ben ik de enige die erg nieuwsgierig is naar de iOS en tvOS versie van het spel? Volgens de twitterpagina zou er elk moment een aankondiging/release kunnen plaatsvinden. Als de manier van spelen net zo gaat als op de consoles, dan wil ik best voor €4,99 een gokje wagen. Alles boven die prijs ga ik kritisch naar kijken. Dan moet de uitvoering van het spel wel heel goed zijn
Bedankt voor het mededenken en had m zelf ook al gespot maar die app is zo nep als het maar zijn kanxtaix schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:26:
[...]
Zag hem in de Appstore onder F1 2016 motorsport voor €2,99.
die app is scam. is een slechte kart game die f1 plaatjes gebruikt om te promoten.xtaix schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:26:
[...]
Zag hem in de Appstore onder F1 2016 motorsport voor €2,99.
https://itunes.apple.com/...16/id1130901077?l=en&mt=8
Dit wel de echte? €9,99 nu in de appstore 😉
[ Voor 18% gewijzigd door Grotman op 13-11-2016 13:13 ]
Heldxtaix schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:55:
F1 2016' van The Codemasters Software Company Limited
https://itunes.apple.com/...16/id1130901077?l=en&mt=8
Dit wel de echte? €9,99 nu in de appstore 😉
Nu nog de prijs overdenken
[ Voor 9% gewijzigd door Grotman op 13-11-2016 13:13 ]
Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel
Ik heb hem al, ziet er ok uit maar er is toch nog wat werk aan de experience van het rijden, vooral het remmen en het snelheids/traagheidsgevoel.
Maar eindelijk een niet-freemium kwaliteitsracer
Ik had al vrij snel besloten om 'm te kopenTPar schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:31:
[...]
Ik heb hem al, ziet er ok uit maar er is toch nog wat werk aan de experience van het rijden, vooral het remmen en het snelheids/traagheidsgevoel.
Maar eindelijk een niet-freemium kwaliteitsracer
Ik vind het voor nu een leuk spel voor in de broekzak om er af en toe eens bij te pakken wanneer ik geen zin heb om de PS4 met stuur klaar te zetten en aan te slingeren. Ik vind het rijden wel ok gaan. Ik heb ook nog een MFi controller welke ik nog moet proberen. En inderdaad is het een vrij complete game. Hij lijkt erg op de console/pc versie alleen zijn enkele zaken versimpeld zoals de afstelling van de auto, een korte vrije training (15 min max) en korte kwalificatie (3 x 3 rondes), terwijl je de race wel in z'n volledigheid kunt rijden.
Als je krap bij kas zit zou ik het spel even overslaan en wachten op wat korting en kijken wat er nog aan updates komt. Als je regelmatig apps koopt en je vindt €9,99 niet zo'n probleem en je bent echt F1 fan, dan is ie zeker leuk om (alvast) te hebben.

Na de race van Duitsland gepromoveerd tot eerste rijder binnen m'n team wat extra resource points gaat betekenen
Hm ik zie vergelijking met mijn voortgang binnen McLaren, echter nog steeds 2e rijder.Lensent schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:14:
Momenteel in seizoen 2 met mn Renault, qua ontwikkeling vd wagen bijna gelijk aan Williams, al aantal podiumplaatsen gehaald, 6e in de eindstand nu.
Na de race van Duitsland gepromoveerd tot eerste rijder binnen m'n team wat extra resource points gaat betekenen

Vraagje wat me ineens te binnen schiet; Wanneer seizoen 1 voldaan is, en je gaat door naar seizoen 2, blijf je de ontwikkeling van de auto houden, die die resource point en ontwikkelingen aan de auto, of kom je weer op 0 en geen ontwikkeling? Ik zou dat laatste jammer vinden, en ook praktisch onmogelijk dan om een volledig ontwikkelde auto te hebben imho...
www.youtube.com/DerOllie
Ik heb 4 races voor het einde van seizoen 1 gekozen voor de optie 'cease development'. Verder investeren had toch geen nut meer.
Je ontwikkelt dan dus niet meer en je spaart resource points op voor seizoen 2 om met een grotere upgrade voor de dag te komen.
Mijn stand tot nu toe qua finishes:
AUS: 19e
BAH: 1e
CHI: 11e
RUS: 3e
SPAN: 9e
MON: 22e
CAN: 1e
AZE: 22e (klote baan)
A1R: 4e
BRIT: 3e
HUN: 11e
GER: 1e
www.youtube.com/DerOllie
Je ontwikkelingspunten gaan sowieso over naar het volgende jaar wanneer je bij hetzelfde team blijft rijden. Na Singapore kan je inderdaad er voor kiezen om de ontwikkeling te staken. Je spaart dan alsnog ontwikkelingspunten door de uitdagingen te doen en op het einde van het jaar krijg je 25% rente op je gespaarde punten.DerOllie schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:46:
Waarom zou je stoppen als het on-going is? Je kan dan aan het einde van het seizoen nog voor het volgende seizoen gewoon doorontwikkelen? Als je toch alles weer mee krijgt in het nieuwe seizoen? Of valt de ontwikkeling wel weg die je eerder op de auto hebt gezet? En mag je alleen de punten die je overhoudt meenemen?
Je kan de ontwikkelingen echter pas starten in race 1 van het volgende seizoen dus je krijgt dan pas in Bahrein je eerste updatepakket.
Ik heb 3 hele trainingen nodig gehad, waarbij ik alleen de track-verkenning heb gehaald qua development points... Was in elke training tussen P14 en P22 te vinden...
In de kwali zit ineens de snelheid er wel in... Ik rijd in Q1 meteen 1,5 seconde van mijn snelste tijd tot dan toe af, en dat wordt in Q2 en Q3, om uiteindelijk met een tijd 2.3 seconden sneller als FP3 op de 3e plaats op de grid terecht te komen.
De race was een interessante chaos, ik had al gezien dat er regen verwacht werd, en had daar ietsje rekening mee gehouden in mijn setup. In ronde 15 kwam de regen, toen ik op P1 lag. De rest kwam een rondje eerder binnen voor intermediates (ik was net de pit ingang voorbij toen ik merkte dat het regende) en na mijn stop kwam ik terecht op P4...
Mijn setup wijzigingen in combinatie met de inters werkten fantastisch, en binnen 3 rondjes lag ik weer op P1. Echt wegrijden lukte helaas niet echt. Toen de regen doorzette moest iedereen naar de full wet, en hier verklootte mijn team de pitstop, nu kwam ik net achter de leider, Vettel weer de baan op. Gelukkig wist ik hem in de eerste paar bochten meteen terug te pakken.
Hierna volgde een fel gevecht tussen mij, Vettel en Bottas van een rondje of 8 tot aan de finish. Na meerdere aanvallen gepareerd te hebben kwam ik als eerste over de finish!
Pole position getraind, race gestart op SS met 20% wear er al op helaas.
Toen mn pit window opende crashte er ergens in het achterveld 2 coureurs met een SC situatie tot gevolg.
Tijdens mn pitwindow banden gewisseld naar Medium. Ik vond die prettiger rijden en kon die beter onder controle houden qua slijtage.
Toen 3 rondjes SC moeten rijden (duuuuurt laaaaang op Spa) en daarna nog steeds met comfortabele voorsprong kunnen winnen ondanks dat de rest op S reed.
Als ik dit seizoen uit heb ga ik denk ik de moeilijkheidsgraad iets omhoog bijstellen.
Het multiplayer topic voor F1 2016 vind je hier