Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 20:21
Ik had laatst de update naar android 7 gekregen.
Nu kreeg ik gisteren nog een update met nummer 80 op het einde.

Weet iemand wat er in die laatste update zit?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Wie weet hoe ik het lock screen helemaal zwart kan maken?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:03
Het komt de laatste paar weken regelmatig voor dat een WhatApp niet direct bij mij wordt afgeleverd ,, er zit soms wel een uur tussen of als ik met mn telefoon zelf een WA stuur komen de berichten wel binnen , iemand een idee waar dat aan ligt ?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:50
(jarig!)
Is een beetje standaard op Android volgens mij, ik heb hier ook veel last van.
Vaak vliegen de Whatsapp berichten je om de oren zodra je je scherm unlockt. Blijken er al geruime tijd berichtjes binnengekomen te zijn.

Vervelend, en niet echt aan te geven waar het aan ligt, omdat het soms weer wel gewoon werkt.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
(jarig!)
knorde schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:05:
Ik had laatst de update naar android 7 gekregen.
Nu kreeg ik gisteren nog een update met nummer 80 op het einde.

Weet iemand wat er in die laatste update zit?
Hier net ook de B380 update binnengekregen. Omvat security updates en beetje Google optimalisatie zo te zien.

Netjes :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41
Ik. De huidige generatie sims zijn echter te dik. Ik heb mijn oude sim geprobeerd, dat werkte, maar na overstappen kreeg ik een nieuwer type sim en daar zit de chip (met microbedrading) in een harslaag en dat past niet. Misschien na heel hard rammen, maar omdat ik ook weet hoe het slot er exact uit ziet, weet ik ook dat het kan breken. (Ik heb op een huawei P7 een simslot vervangen namelijk voor familie)

Daarom gebruik ik nu een veel vriendelijker methode.
Men neme dit: www.ebay.com/itm/232205760480
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X1SvcyliPCqzRO4snpZ3bfEL/thumb.jpg
Dit is veel platter nog dan de losgeweekte sim en plak je eenvoudig met dubbelzijdig tape aan je sd card.

En een mooi hoesje. Als je een platte neemt heb je een bultje achter je toestel. Ik vond de p9 eigenlijk te plat dus ik heb een hybrid hoes en daar een gat uit weggesneden.

http://www.ebay.com/itm/S...ite-P8-Lite-/152181832143

Nu zie je er niets van, ik kan sim2 makkelijk wisselen van buitenaf en het slot gaat ook net zo makkelijk als het hoort. En dus 2x sims en een sd kaartje van 64gig waar ik niets aan hoefde te schuren of rommelen.

Ik heb inmiddels na een update naar de B370, ook de B380 binnen en erop gezet. Tussen de 370 en 380 zie ik geen verschil, buiten de android security patches en wellicht nog meer vrij geheugen.

Eigenlijk vond ik het voor android7 ook wel prima, de app drawer valt tegen als je eenmaal aan emui4 gewend was. De layout en kleurgebruik, met name bij de notificaties, vallen me tegen.

Wat ik echter nog steeds echt probeer op te lossen, is dat runkeeper zich maar steeds sluit tijdens een activiteit. Ik heb echt alle permissies al gegeven om hem open te houden maar nog verdwijnt ie steeds uit beeld en mis ik dus mijn activity log. Misschien unrestricted data access aanzetten maar ik zie niet in dat dat zou moeten helpen...en ik kan Extreem stroomverbruikende apps sluiten nog uitvinken. Al is runkeeper geen extreme verbruiker, want ik kan meerdere uren loggen, terwijl ik apps ken die het toestel wel in een uurtje of 2 leegzuipen....

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:54
Na de 380-update staat na iedere reboot NFC weer aan.
Ook een beetje vreemd... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

Marco schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 06:44:
Klopt. Heb ik ook.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Heb ik ook gezien...maar aangezien ik verwacht dat ik dit jaar nog wel met nfc betalen aan de gang ga, zie ik het niet als issue. Reboot is zelden nodig. Maar als je reboot is nfc inderdaad aan. Met de b370 weet ik het niet, ik kreeg de b380 zo kort erna al aangeboden. De eerste keer nadat ik bootte op b370 stond het volgens mij ook aan?

Ik merk alleen wel dat ik met Helium niet alle apps kan backuppen, hij kapt ermee na een app of 27 (ongeveer de helft) Geen idee of ik dat op kan lossen, misschien met fabrieksinstellingen, maar daar heb ik geen zin in.
Ik weet niet of alle app data in google drive wordt gebackupped namelijk....

En de huawei backup app kan ik niet meer installeren vanaf de store, ik krijg error -505. Komt dat iemand bekend voor?

De rest van mijn data (smsjes, files, call history, foto's etc) worden al gebackupped, ik wil alleen zeker weten dat ik mijn app data ook kan restoren mocht het ooit nodig zijn...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Helaas blijkt mijn scherm niet goed meer.
Er zit een stip in het scherm.

Je ziet dit alleen als het donker is (bij lichte omstandigheden valt het niet op).
Nu blijkt dat Huawei helaas ook samenwerkt met dynafix.

Ik heb eerder ervaring gehad met dynafix (met een samsung telefoon) en daar hele slechte ervaringen mee.
Service centers hebben ze zo te zien niet in Nederland.

Weet iemand of ik nog op een andere manier mijn garantie kan halen of ben ik echt verplicht om dynafix te gebruiken (wat ik niet wil)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

knorde schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:00:
Helaas blijkt mijn scherm niet goed meer.
Er zit een stip in het scherm.

Je ziet dit alleen als het donker is (bij lichte omstandigheden valt het niet op).
Nu blijkt dat Huawei helaas ook samenwerkt met dynafix.

Ik heb eerder ervaring gehad met dynafix (met een samsung telefoon) en daar hele slechte ervaringen mee.
Service centers hebben ze zo te zien niet in Nederland.

Weet iemand of ik nog op een andere manier mijn garantie kan halen of ben ik echt verplicht om dynafix te gebruiken (wat ik niet wil)?
Het enige wat ik je kan aanraden is alle communcatie goed te bewaren en zorgen dat je een reserve toestel bij de hand hebt.
Hoewel ik moet zeggen dat mijn ervaringen niet heel slecht zijn. Een samsung door hen heel goed laten repareren en een HTC waarvoor ik na 3 pogingen een refurbished upgrade heb gekregen.

Maar als Huawei met hen samenwerkt, vermoed ik dat je verder weinig keuze hebt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het zelfde probleem. De slaapstand staat bij mijn apparaat (Huawei 9) op 0.30 seconden. Op de plaats waar je dit kan aanpassen, daar is grijs en hier kan k niets aan wijzigen. Wet er soms iemand hoe ik dit kan oplossen ?

*knip*. Het vragen om te mailen is niet toegestaan, zie ook: Het algemeen beleid #verbodenanders.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 16-06-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2023

hey

Ik probeer mijn datagebruik in de gaten te houden op mijn P9Lite. Elke maand wil ik de teller op 0 zetten.
Dit lukt mij echter niet. In de handleiding heb ik ook geen info gevonden. Wat zie ik over het hoofd?
Is het niet bij elke telefoon mogelijk om de teller op 0 te zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robson1968
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-06-2017
Ik lees hier geregeld berichten over apps op SD card zetten of SD card als adoptable storage gebruiken, maar ik vind geen reacties of het nu wel of niet kan en als het kan, hoe het dan kan.

Heb sinds vorige week de overstap gemaakt na het sneuvelen van de S2, S3 en S4 en dat samen in nog geen 5 jaar tijd. Ben helemaal klaar met samsung. Nu de Huawei P9 Lite aangeschaft. Alleen bij het gebruiken kom je er pas achter dat je apps niet kunt verplaatsten naar SD card.

Of is er wel een oplossing voor?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Robson1968 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:46:
Ik lees hier geregeld berichten over apps op SD card zetten of SD card als adoptable storage gebruiken, maar ik vind geen reacties of het nu wel of niet kan en als het kan, hoe het dan kan.

Heb sinds vorige week de overstap gemaakt na het sneuvelen van de S2, S3 en S4 en dat samen in nog geen 5 jaar tijd. Ben helemaal klaar met samsung. Nu de Huawei P9 Lite aangeschaft. Alleen bij het gebruiken kom je er pas achter dat je apps niet kunt verplaatsten naar SD card.

Of is er wel een oplossing voor?????
Volgens mij niet. Maar eerlijk gezegd, ik heb nog 4 gig over en ik ben middelmatig gebruiker, veel apps, weinig spellen. Ik ben gestopt met zoeken, ik blijk het niet nodig te hebben :)

Van de week ineens een melding of ik automatisch mijn phone wil unlocken als ik thuisben. Ik denk, ach, even prullen kan geen kwaad dus ik had het aangezet. Alleen blijk je die setting niet meer te kunnen terughalen, want in EMUI kan je alleen smartlock instellingen voor bluetooth maken en niet voor locaties. Terwijl het onderwater dus wel degelijk in het toestel aanwezig is! Ik heb nu smartlock maar even uit de devicebeheerders gegooid, want het is niet de bedoeling dat mijn kids de telefoon steeds kapen...
Weet iemand hoe je de uitgebreide smartlock instellingen toch naar boven tovert?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Nu je het zo zegt.....
Volgens wat ik op internet gevonden krijg, zit het er ook echt niet in en ben je veroordeeld tot apps.
Maar ja, daar ben jij nu niet mee geholpen natuurlijk.

Heb je het al bij Huawei zelf nagevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Hebben jullie trouwens ook het probleem dat de bootloader niet te unlocken is? ik heb de VNS31-C432-B371 ( zo uit mn hoofd) en heb de officiele code van Huawei gekregen , maar krijg deze niet unlocked "Wrong password"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansiper
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08-2023
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:05:
De slaapstand staat bij mijn apparaat (Huawei 9) op 0.30 seconden. Op de plaats waar je dit kan aanpassen, daar is grijs en hier kan k niets aan wijzigen. Wet er soms iemand hoe ik dit kan oplossen ?
Hier hetzelfde probleem. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Nee, als ik kijk in Instellingen > Weergave kan ik de slaapstand gewoon aanpassen. Het is wel grijs, maar als ik er op druk krijg ik wel een menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladje
  • Laatst online: 04-02 06:03
[b][message=51654533,noline]Mistraller schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:26[/m
Van de week ineens een melding of ik automatisch mijn phone wil unlocken als ik thuisben. Ik denk, ach, even prullen kan geen kwaad dus ik had het aangezet. Alleen blijk je die setting niet meer te kunnen terughalen, want in EMUI kan je alleen smartlock instellingen voor bluetooth maken en niet voor locaties. Terwijl het onderwater dus wel degelijk in het toestel aanwezig is! Ik heb nu smartlock maar even uit de devicebeheerders gegooid, want het is niet de bedoeling dat mijn kids de telefoon steeds kapen...
Weet iemand hoe je de uitgebreide smartlock instellingen toch naar boven tovert?
Misschien dat dit helpt:
http://www.computeridee.n...lock-in-android-lollipop/

Dan zou je wel smart lock terug op je foon moeten zetten.

Oke nog een andere optie:
Ga naar instellingen -> geavanceerde instellingen -> beveiliging -> vertrouwde agenten ->smart lock google aanzetten.

De rest staat hier https://www.nieuwemobiel....n-hoe-stel-je-het-in.html

Het is wel nodig dat je locatiegegevens aanstaat omdat het via google gaat.

Ps: ik heb me P9 lite net 1 dag binnen en nog niet alles ingesteld dus kan het niet testen.

[ Voor 22% gewijzigd door kladje op 29-06-2017 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Gisteren mijn telefoon terug gekregen van reparatie (display was stuk).
Een nieuw display dus keurig netjes opgelost.

Echter was het toestel ook gereset (wat ze eigenlijk altijd doen bij een reparatie).
Nu stuurt de app "Huawei Mobile Services" steeds een herinnering om "telefoon" toestemming te geven.

Weet iemand wat dit is?

En als ik bij de opties kijk om toestemming te geven staan er veel meer opties bij (nu nog alles uit).
Moet ik daar nog wat mee doen?

[ Voor 18% gewijzigd door knorde op 29-06-2017 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnricoA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-03-2023
Als vervanger van haar kapotte P9 lite had ik voor mijn dochter een nieuw exemplaar besteld. Tot mijn verbazing kreeg ik een "P9 lite 2017" opgestuurd met modelnummer PRA-LX1. De naam "HUAWEI P9 lite 2017" staat vermeld bij het scherm "Over de telefoon" en ook op de doos die kleiner is dan die van de P9 lite en wit van kleur is. Op technisch vlak zie ik als enige verschil een 655-processor in plaats van de 650-processor.

Maar de vormgeving komt veel meer overeen met de "P8 lite 2017" met een ronde sensor aan de achterzijde en meer afgeronde randen. De problemen die de P8 lite kent, zoals een slechte autofocus bij selfies, zie ik niet bij dit toestel.
Zie het volgende filmpje voor het verschil:

https://www.youtube.com/watch?v=zcGS1Bi8z3k

Deze versie heeft al direct Android 7 en EMUI 5.0 geïnstalleerd.

Update:
De P9 lite 2017 is de nieuwe, mondiale, naam voor:
  • P8 Lite 2017
  • Honor 8 lite
  • Nova lite

[ Voor 8% gewijzigd door EnricoA op 30-06-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Dit is erg irritant idd.
Ook merk ik dat je in de mail app niet meer voor 5 minuten kan kiezen (voor synchronisatie) maar minimaal 15 minuten moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladje
EnricoA schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:38:
Als vervanger van haar kapotte P9 lite had ik voor mijn dochter een nieuw exemplaar besteld. Tot mijn verbazing kreeg ik een "P9 lite 2017" opgestuurd met modelnummer PRA-LX1. De naam "HUAWEI P9 lite 2017" staat vermeld bij het scherm "Over de telefoon" en ook op de doos die kleiner is dan die van de P9 lite en wit van kleur is. Op technisch vlak zie ik als enige verschil een 655-processor in plaats van de 650-processor.

Maar de vormgeving komt veel meer overeen met de "P8 lite 2017" met een ronde sensor aan de achterzijde en meer afgeronde randen. De problemen die de P8 lite kent, zoals een slechte autofocus bij selfies, zie ik niet bij dit toestel.
Zie het volgende filmpje voor het verschil:

https://www.youtube.com/watch?v=zcGS1Bi8z3k

Deze versie heeft al direct Android 7 en EMUI 5.0 geïnstalleerd.

Update:
De P9 lite 2017 is de nieuwe, mondiale, naam voor:
  • P8 Lite 2017
  • Honor 8 lite
  • Nova lite
In NL heet de telefoon P8 lite 2017. Ook als je googled op PRA-LX1.
Het filmpje waar je naar verwijst, daarvan klopt de titel niet. Maar er staat genoeg vergelijkings materiaal op youtube. Gewoon P8 lite 2017 intikken.

Persoonlijk zou ik mobieltje terug sturen en een P9 lite eisen. (Die heb je tenslotte toch ook gekocht).

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
knorde schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:33:
[...]

Dit is erg irritant idd.
Ook merk ik dat je in de mail app niet meer voor 5 minuten kan kiezen (voor synchronisatie) maar minimaal 15 minuten moet kiezen.
Waarom zou je iedere 5 minuten je mail willen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Marco schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:18:
[...]

Waarom zou je iedere 5 minuten je mail willen checken?
Volgens mij is dat weer een andere discussie, maar ik vind het gewoon fijn dat als er mail binnenkomt ik daar gelijk van op de hoogte wordt gesteld. Nu is dat dus "maar" 1x per 15 minuten.

Ik snap dat het geen wereldprobleem is maar toch vind ik het jammer dat de optie "5 minuten" verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnricoA
kladje schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 08:03:
[...]

Persoonlijk zou ik mobieltje terug sturen en een P9 lite eisen. (Die heb je tenslotte toch ook gekocht).

Succes.
En waarom zou ik dat doen? De P9 lite 2017 is zeker niet slechter dan de P9 lite 2015.
En mijn dochter, voor wie de telefoon is, vindt deze hoe dan ook mooier dan haar oude P9 lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Het is een P8 geen P9...

Maar het zal niet heel veel verschillen qua specificaties. Dat zou je voor alle zekerheid nog eens kunnen controleren.

[ Voor 33% gewijzigd door technorabilia op 02-07-2017 21:02 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladje
EnricoA schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:14:
[...]

En waarom zou ik dat doen? De P9 lite 2017 is zeker niet slechter dan de P9 lite 2015.
En mijn dochter, voor wie de telefoon is, vindt deze hoe dan ook mooier dan haar oude P9 lite.
Oke. Daarom zei ik Persoonlijk. Maar als je dochter blij is met haar telefoon. Dan is het toch goed. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnricoA
kraades schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:41:
[...]

Het is een P8 geen P9...
Het is geen P8 lite maar de opvolger van de P9 lite 2015 en Huawei noemt deze dan ook P9 lite 2017. Hij lijkt op de P8 lite 2015.
Gisteren dook deze voor het eerst ook op bij de MediaMarkt. Ten opzichte van de P9 lite 2015 heeft de P9 lite 2017 een iets snellere CPU.

Afbeeldingslocatie: http://rekentrainer.lingers.eu/Include/Afbeeld/Screenshot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik krijg net een update binnen: VNS-L31C432B382

Security fixes...en als ik verder nog iets tegenkom, meld ik het hier!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Security patches tot 5 mei 2017, en ik kan mijn huawei backup app weer installeren :) Tot nu verder geen veranderingen in settings gevonden. Smartlock is helaas ook niet veranderd, alleen BT is mogelijk in de settings. (terwijl het onderwater allemaal wel op het toestel zit)

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 11-07-2017 08:13 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik heb de laatste dagen het idee dat mijn huawei apps aan het afsluiten is bij het opstarten.
Wellicht dat ik onbewust het opschonen wat te strak heb gezet, maar het is ook onbewust, want ik kan niet meer vinden waar het zit.

Maar bij bepaalde apps wil ik ze opstarten, ze zijn amper een seconde actief en worden dan afgesloten.
Geldt in elk geval voor Twitter en Pokemon Go. Uiteraard beiden al een keer opnieuw geinstalleerd en de cache etc weggedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Mistraller schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:48:
Ik krijg net een update binnen: VNS-L31C432B382

Security fixes...en als ik verder nog iets tegenkom, meld ik het hier!
Heb je nog getest of dat NFC nu uitblijft bij apparaat uit en aan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
(jarig!)
Hoi allen,

Ik heb sinds enige dagen een enorme batterij drain op mijn P9.
Zeg maar 6 uur op een volle batterij ipv. twee dagen.

Ik heb alle (app) updates & settings er al op nagelopen, maar nog niets kunnen vinden.
Herkent iemand dit?

het is echt super irritant, want de telefoon moet nu continu aan de lader hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobWu schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:44:
Hoi allen,

Ik heb sinds enige dagen een enorme batterij drain op mijn P9.
Zeg maar 6 uur op een volle batterij ipv. twee dagen.

Ik heb alle (app) updates & settings er al op nagelopen, maar nog niets kunnen vinden.
Herkent iemand dit?

het is echt super irritant, want de telefoon moet nu continu aan de lader hangen.
Onnodige synchronisaties op bepaalde accounts ook al uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
(jarig!)
Ik heb al tijden niets aangepast, alleen wat app updates gedraaid.
Er zit m.i. ergens een app enorm te pollen, en continu aan de batterij te trekken.

Het vervelende is dat je een app niet echt uit kan zetten op de achtergrond, het ziet ernaar uit dat e.e.a. toch blijft draaien. Tenzij dit echt ergens is in te stellen dat uit ook echt uit is, totdat de app handmatig wordt gestart......
Mijn vermoeden is een van de laatste update van de sociale media apps. FB of Whatsapp....
Waar kan ik de synchronisatie voor diverse apps bekijken in de instellingen?

thanks!

rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
(jarig!)
Met wat testen is de laatste app die op de achtergrond draait Whatsapp, en m'n telefoon ging van 60% naar 6% in een kleine 9 uur.

Is er misschien een optie om op de telefoon terug te rollen naar de vorige versie van een app? Bestaat er in Android toevallig een optie dit te doen?

thanks,

rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RobWu schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:09:
Met wat testen is de laatste app die op de achtergrond draait Whatsapp, en m'n telefoon ging van 60% naar 6% in een kleine 9 uur.

Is er misschien een optie om op de telefoon terug te rollen naar de vorige versie van een app? Bestaat er in Android toevallig een optie dit te doen?

thanks,

rob
Dat gaat rap....maar het is wel zo dat natuurlijk bijna iedereen whatsapp heeft, dus als het daaraan lag, dan zou het klachten regenen...
knorde schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:13:
[...]

Heb je nog getest of dat NFC nu uitblijft bij apparaat uit en aan zetten :)
Ik gebruik NFC normaliter dus ik heb het aanstaan; maar speciaal voor jou heb ik nfc even uitgezet, en gereboot, en nfc bleef uit. :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Mistraller schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:49:
Ik gebruik NFC normaliter dus ik heb het aanstaan; maar speciaal voor jou heb ik nfc even uitgezet, en gereboot, en nfc bleef uit. :)
Top van je dat je het even getest hebt!

Ik wil niet lastig zijn maar heb je ook getest of dat uit blijft bij de telefoon helemaal uitzetten en opnieuw aan (dus geen reboot)?
Wij hebben het bij een reboot niet namelijk maar alleen bij echt uit en aan zetten (als de batterij een keer leeg is dus haha :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

knorde schreef op maandag 17 juli 2017 @ 07:30:
[...]

Top van je dat je het even getest hebt!

Ik wil niet lastig zijn maar heb je ook getest of dat uit blijft bij de telefoon helemaal uitzetten en opnieuw aan (dus geen reboot)?
Wij hebben het bij een reboot niet namelijk maar alleen bij echt uit en aan zetten (als de batterij een keer leeg is dus haha :P).
Toevallig net op die manier herstart.
NFC is niet meer aan nu je het zegt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
avotar schreef op maandag 17 juli 2017 @ 07:57:
[...]

Toevallig net op die manier herstart.
NFC is niet meer aan nu je het zegt :D
Heel mooi :)
Nu de update nog haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
(jarig!)
Na een weekend apps (un)installen en opnieuw instellen & testen, is de batterijdrain ineens zo goed als weg.
Geen enkele social media app had uiteindelijk extra invloed op de batterij drain, ook WA niet.
Wat ook erg storend was, was de automatische shutdown rond de 12% batterij. Zeker met de periodes van hoge batterij drain wordt het telefoongebruik erg onzeker.

Wat ik nu wel heb is dat de percentagemeter van de batterij niet meer overeenkomt met de hoeveelheid uren.
b.v. in 18 uur toont het systeem een drain van 100%-92%, maar nog 16 uur batterij te gaan?
Of ik heb ineens een fantastisch lage batterijdrain (jay!), of ik zou eigenlijk rond de 53% moeten zitten. ;)

Zelfs na een aantal reboots van de phone blijft dit zo staan, dus ik heb het idee dat Android ergens erg in de war is qua batterijbeheer....... :-\

Heb via Google al wat tips en truuks voorbij zien komen om je batterijmeter te resetten, ik moet daar maar eens naar gaan kijken.

En wat betreft de NFC discussie, ook bij mij staat na een reboot NFC gewoon weer aan. Ook na een echte shutdown.

Oh... en voor de avonturiers onder ons die deze site nog niet kennen: apkmirror.com.
Handig als je apps wilt installeren die niet in je Playstore staan vanwege de taalregio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobWu
(jarig!)
Eindelijk achter de "random power drains" op m'n telefoon.
Ik gebruik een lockscreen app van MS Garage: Next, en die gedraagt zich blijkbaar niet zo netjes.

Deze heeft soms de neiging om spontaan bovenop de GPS te gaan zitten, met als gevolg een enorme snelle batterij leegloop.
Wat het precies triggert weet ik niet, maar vreemd is wel dat vaak na installaties vanuit de Play Store de Next app een paar uur gaat lopen pollen op de GPS. Vreemd genoeg ook als ik thuis ben, en dan GPS heb uitstaan.

Sinds ik de app heb verwijderd, heb ik netjes weer een globale 0,5%/uur bij geen gebruik.

Altijd handige info voor een ander dacht ik zo.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
duiveltje666 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:24:
Hebben jullie trouwens ook het probleem dat de bootloader niet te unlocken is? ik heb de VNS31-C432-B371 ( zo uit mn hoofd) en heb de officiele code van Huawei gekregen , maar krijg deze niet unlocked "Wrong password"
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RobWu schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:54:
Eindelijk achter de "random power drains" op m'n telefoon.
Ik gebruik een lockscreen app van MS Garage: Next, en die gedraagt zich blijkbaar niet zo netjes.

Deze heeft soms de neiging om spontaan bovenop de GPS te gaan zitten, met als gevolg een enorme snelle batterij leegloop.
Wat het precies triggert weet ik niet, maar vreemd is wel dat vaak na installaties vanuit de Play Store de Next app een paar uur gaat lopen pollen op de GPS. Vreemd genoeg ook als ik thuis ben, en dan GPS heb uitstaan.

Sinds ik de app heb verwijderd, heb ik netjes weer een globale 0,5%/uur bij geen gebruik.

Altijd handige info voor een ander dacht ik zo.... ;)
Het gekke; ik heb tijdens de 4daagse alle dagen gps aangehad om te tracken, dit verbruikte gek genoeg helemaal niet veel power. Pas in de loop van de dag een uurtje aan de powerpack, en dat was genoeg. Mijn indruk is dat vooral apps die veel CPU/data/scherm gebruiken, de drain veroorzaken.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:08

Zeror

Ik Henk 'm!

De screenprotector die er standaard op zit, begint bij mij los te laten (verschuift naar rechts waardoor mn hoesje hem los duwt) . Kan ik die er weer terug op plaatsen of heb ik een nieuwe nodig?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Laatst online: 11-07 14:07
Zeror schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:07:
De screenprotector die er standaard op zit, begint bij mij los te laten (verschuift naar rechts waardoor mn hoesje hem los duwt) . Kan ik die er weer terug op plaatsen of heb ik een nieuwe nodig?
Het is me nog nooit gelukt om een screen protector onbeschadigd los te halen en weer vast te plakken.

Ik raad je aan een nieuwe te kopen (e.g. een Nillkin 9H voor ca. 8 euro op ebay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en losgehaald. In eerste instantie direct weer geprobeerd erop te plakken, maar was geen succes omdat al stofdeeltjes tussen waren gekomen. Toen de screenprotector in een sopje van afwasmiddel schoongemaakt en zo stofvrij mogelijk geprobeerd te drogen. Daarmee is het mij toch redelijk gelukt om de screenprotector weer terug te plaatsen (op een paar stofdeeltjes die ik niet wegkrijg.)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Mistraller
Screenprotectors koop je voor minder dan een dollar op ebay. Die slijten weliswaar iets harder wellicht, maar voor dat geld plak je zo weer een nieuwe op als het nodig is.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Zijn er mensen die Google maps timeline succesvol gebruiken op deze telefoon? Sinds ik ben overgeschakeld naar dit model een paar weken terug is er niks meer gelogd, en ja, het staat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Bio schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:48:
Zijn er mensen die Google maps timeline succesvol gebruiken op deze telefoon? Sinds ik ben overgeschakeld naar dit model een paar weken terug is er niks meer gelogd, en ja, het staat aan ;)
Werkt gewoon bij mij.

EMUI heeft een erg agressieve achtergrondtaak killer. Staat Maps soms geselecteerd bij Instellingen -> Batterij -> Apps sluiten na vergrendeling scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Condor70 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:48:
[...]

Werkt gewoon bij mij.

EMUI heeft een erg agressieve achtergrondtaak killer. Staat Maps soms geselecteerd bij Instellingen -> Batterij -> Apps sluiten na vergrendeling scherm?
Thanks. Na verdere inspectie bleek het aan te staan onder het verkeerde Google account. Dom foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
(jarig!)
Blijkbaar is Huawei weer updates aan het uitrollen.
Gisteravond versie B388 binnengekregen, met security updates gedateerd op 1 augustus 2017.
Geen idee wat er verder aangepast is. Misschien opzetje naar versie8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:38
Is het al zeker dat Android 8 uitkomt voor de P9 Lite of alleen voor de 2017 versie?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
(jarig!)
Voor zover ik op het web kan achterhalen, krijgt de P9 (Lite) een update naar v8.
Ik heb nog nergens gezien dat dit alleen voor de 2017 modellen zou gelden.

dus fingers crossed zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
RobWu schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:00:
Blijkbaar is Huawei weer updates aan het uitrollen.
Gisteravond versie B388 binnengekregen, met security updates gedateerd op 1 augustus 2017.
Geen idee wat er verder aangepast is. Misschien opzetje naar versie8?
Ik heb ook B389 (single-SIM variant) binnen gekregen.

Dit is alleen maar een security en bugfix update. Ik verwacht voorlopig geen EMUI 6 voor de P9 Lite. De EMUI 6 closed beta voor het nieuwe topmodel Mate 10 is pas net beschikbaar. Oudere goedkope toestellen als de P9 Lite krijgen altijd pas later upgrades (of helemaal niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desipio
  • Laatst online: 27-05 21:13
Ik krijg niet eens een code toegestuurd, na het registreren via Hong Kong (Nederland was niet te selecteren) stuit ik op een 404 elke keer als ik inlog.
Onder welk gebied heb jij je geregistreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
Ik heb ze gebeld ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Condor70
kraades schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 08:58:
Wie weet hoe ik encryptie kan aanzetten voor mijn sd card? Ik heb dit nodig ivm een policy die via het werk van toepassing is.
Beetje late reactie, maar de "Kluis" optie in de Bestanden app valt met vandaag pas voor het eerst op.

Geen idee of dit volledige SD kaart encryptie is (zelf geen zin om dit aan te zetten), maar allicht het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Toevallig een instelling ontdekt vandaag;

In het instellingen zoekscherm tikte ik "brug" in, en ik kreeg instellingen voor Wi-Fi-Brug.

Lijkt erop dat het idee is dat je je wifi signaal kunt bridgen naar andere devices. Leek me wel handig, bv bij een KPN/ziggo hotspot etc. Alleen werkt het niet, na een tijdje pielen begon mijn toestel te herstarten.

Ik kan er ook weinig over vinden. Het is waarschijnlijk niet voor niets verborgen in het wifi menu, maar toch, zou leuk zijn als iemand weet hoe je dit werkend kan krijgen...!

NB: dit is dus geen 4g naar wifi bridge, of een bluetooth bridge, maar echt een wifi-to-wifi bridge. Met 4g en BT weet ik dat het gewoon werkt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik gebruikte met plezier de ABN AMRO Wallet app zodat ik met de telefoon via NFC kon betalen.

Helaas werkt dit nu sinds een tijdje niet meer? Enig idee?

Ik heb telefoon gereboot, NFC al uit/aan gezet, app opnieuw geïnstalleerd, Wallet app is default betaal app etc. helaas zonder resultaat.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn P9 lite meldt dat ik te weinig intern geheugen vrij heb (512 mb vrij). Ik heb gekekn bij het inter geheugen en daar staat dat er 9 GB en 562 MB in gebruik is.
Ik heb Huawei gebeld en zij zeggen dat er firmware (Android) niet vermeld wordt in het overzicht.
Kan dit kloppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Keertje herstarten zal wel helpen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:59:
Mijn P9 lite meldt dat ik te weinig intern geheugen vrij heb (512 mb vrij). Ik heb gekekn bij het inter geheugen en daar staat dat er 9 GB en 562 MB in gebruik is.
Ik heb Huawei gebeld en zij zeggen dat er firmware (Android) niet vermeld wordt in het overzicht.
Kan dit kloppen ?
Je interne opslag zit gewoon vol. Te veel apps, of te grote apps, of spullen intern opgeslagen die je beter naar SD kunt zetten. Je kunt met dit toestel geen apps naar SD verplaatsen.

Toestel heeft 16 gig, ca 6gig is door android in gebruik.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:09
Sinds een paar dagen heb ik een P8 lite 2017. Ik besef dat dit het P9 lite topic is echter hier is het een stuk drukker dan in het P8 lite ervaringen topic en de vraag die ik heb betreft een EMUI 5 vraag over smartlock. Daar is al een keer wat over geschreven hier:
Mistraller schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:26:
Ik krijg de instellingen ook nog niet naar boven. Toen ik voor het eerst Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> Vertrouwde agenten opende zag ik daar Slim ontgrendelen staan, met een Huawei logo erbij, en Smart lock van Google. Beiden waren uitgeschakeld. Ik heb ze een voor een aangezet en de telefoon vervolgens opnieuw gestart Dat heeft niet geholpen, er is geen menu optie bij gekomen.
Heeft een van jullie het werkend gekregen? Anders is het jammer maar helaas. Gelukkig is de vingerafdruk scanner erg snel. :)

Los van dit issue ben ik zeer tevreden over de telefoon. Het scherm kan lekker helder en de telefoon is vooral erg snel. Veel sneller ook dan ik op basis van de Tweakers P8 2017 en P9 lite reviews had verwacht. Ik mis m'n Wileyfox Swift al niet meer. 8)

Nog iets anders: ik heb m'n standaard opslaglocatie op SD kaart ingesteld. In tegenstelling tot wat ik hier las zie ik dat de apps die ik hierna heb geinstalleerd keurig op de SD kaart terechtkomen. Dat is ook in lijn met wat Honor op hun support pagina zet. Alleen snappen sommige apps de instelling niet. HereWeGo noemt bijvoorbeeld mijn SD kaart nu intern geheugen en het interne geheugen 'emulated'.

[ Voor 12% gewijzigd door musicfreak op 03-11-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

*zucht* :z

Geen ruimte meer op mn interne opslag. En met de tools van Huawei is het onmogelijk om op een fatsoenlijke manier ruimte vrij te maken. Geef mij gewoon eens de mogelijk omin EMUI apps naar de SD te verplaatsen...

Nu staat er dus een update te wachten die ik niet kan installeren, omdat ik 767 mb vrij moet maken ervoor.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
musicfreak schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 17:00:

Heeft een van jullie het werkend gekregen? Anders is het jammer maar helaas. Gelukkig is de vingerafdruk scanner erg snel. :)
Nee kan niet. Je komt er alleen in als google het toevallig voorstelt. En je kunt dus daarna niet meer terug, want het menu is echt onbereikbaar verder. Daarom blijf ik er lekker af. Unlocken mag ie van mij alleen in de auto als de carkit connected is. En dat zit gelukkig wel in het menu.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Zeror schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:25:
*zucht* :z

Geen ruimte meer op mn interne opslag. En met de tools van Huawei is het onmogelijk om op een fatsoenlijke manier ruimte vrij te maken. Geef mij gewoon eens de mogelijk omin EMUI apps naar de SD te verplaatsen...

Nu staat er dus een update te wachten die ik niet kan installeren, omdat ik 767 mb vrij moet maken ervoor.

Iemand een oplossing?
Apps de-installeren.
Tweaken met het aantal google-apps dat je nodig hebt. Als je ze de-activeert (zoals bv Hangouts of Google+), gaan ze naar hun beginstaat qua versie en aantal mb's. Scheelt vaak nog wel wat ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Mistraller schreef op maandag 27 november 2017 @ 00:14:
[...]
Nee kan niet. Je komt er alleen in als google het toevallig voorstelt. En je kunt dus daarna niet meer terug, want het menu is echt onbereikbaar verder. Daarom blijf ik er lekker af.
Dat snap ik ja, want zie de instellingen daarna nog maar eens aan te passen als je dat wil. Maar wat bizar zeg dat Huawei deze optie onbereikbaar gemaakt heeft... Hopelijk komen ze daar nog eens op terug, in een nieuwe EMUI versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

En dan ineens 2 updates in 2 dagen.
Waarvan de eerste bij mij mijn theme reset heeft.

• Mistraller
avotar schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:01:
En dan ineens 2 updates in 2 dagen.
Waarvan de eerste bij mij mijn theme reset heeft.
Welke versie? Ik zit hier op de B388, geen updates binnen gehad.

---------------

• Mistraller
musicfreak schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:44:
[...]

Dat snap ik ja, want zie de instellingen daarna nog maar eens aan te passen als je dat wil. Maar wat bizar zeg dat Huawei deze optie onbereikbaar gemaakt heeft... Hopelijk komen ze daar nog eens op terug, in een nieuwe EMUI versie.
Uiteindelijk vond ik het helemaal niet veilig....ik unlock bij nader inzien liever niet op locatie. Dus ik mis het ook niet eigenlijk. In de buurt van mijn carkit (is alleen aan bij lopende motor) is meer dan zat vind ik.

---------------

• musicfreak
Dat snap ik, twijfel zelf ook over de veiligheid ervan echter het feit dat Huawei een standaard Android functie zo halfbakken er in laat zitten vind ik erg raar. Ik vind dat ze deze functie gewoon via de instellingen toegankelijk moeten maken.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Mistraller schreef op donderdag 30 november 2017 @ 01:24:
[...]

Welke versie? Ik zit hier op de B388, geen updates binnen gehad.
B393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb ze nu ook, eerst een B390 met EMUI 5.0.1 (volgens mij alleen met een update voor de camera, iets met een mirror functie) en verder een security update naar 1 sept 2017.
En daarna direct de B394 erover, die brengt de security naar 1 okt 2017

Er zijn me verder geen zaken opgevallen. Alles bleef verder zoals het was.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Inmiddels is B394 er ook.

Oeps, dat stond er al. :z

[ Voor 41% gewijzigd door Marco op 02-12-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Bij mij nog niet overigens.
Ik sta nog op B393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
(jarig!)
Hier ook de udates binnengekregen, zit nu ook op B394, en de security update van 1 okt 2017.

Geen idee of daar al de WiFi patch inzit, maar hopelijk blijven de security updaters nog een tijdje komen.
Tenslotte krijgt de P9Lite geen Android 8.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:38
RobWu schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:46:
Tenslotte krijgt de P9Lite geen Android 8.....
Is dat al definitief? Want eerst stond deze wel op de lijst begreep ik..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
(jarig!)
Voor zover ik nu weet is de P9Lite van de lijst af voor een update naar v8.

Helaas is Huawei zelf altijd erg vaag met dit soort zaken, dus misschien is er nog een kleine kans....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
RobWu schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:08:
Voor zover ik nu weet is de P9Lite van de lijst af voor een update naar v8.
Wat is je bron hiervoor? Ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
(jarig!)
Niet 1 bron, maar diverse Android websites melden dat de P9Lite van de lijst is.
Zoals ik al zei, hopelijk brengt Huawei wat meer duidelijkheid in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Het was al de vraag of ie v7 zou krijgen....dus v8 zou me verbazen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:14
Lijkt alsof sinds de B398 update de Whatsapp notificatie problemen weer geintroduceerd zijn :'(
Dit was voor de recente updates deze maand al een tijdje verholpen, maar nu krijg ik geen Whatsapp notificaties meer totdat ik Whatsapp open, dan rolt opeens een hele trein binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Pimmr schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:41:
Lijkt alsof sinds de B398 update de Whatsapp notificatie problemen weer geintroduceerd zijn :'(
Dit was voor de recente updates deze maand al een tijdje verholpen, maar nu krijg ik geen Whatsapp notificaties meer totdat ik Whatsapp open, dan rolt opeens een hele trein binnen...
Ik heb dit exact zelfde issue met Inbox by Gmail.
Niet met whatsapp overigens.

Oh en ook de Feyenoord app blijkbaar en Clash of Clans.

[ Voor 5% gewijzigd door avotar op 13-12-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
apps die stug gesloten worden in de background ook al stel je in dat het niet moet gebeuren...? Heb ik met een paar GPS appjes. (Gek genoeg niet met alle) Maar is altijd al geweest bij mij. Ik zag net inderdaad ook de B398 klaarstaan. Zo hoor je maanden niks en dan ineens 3 OTA's in 2 weken...?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
(jarig!)
Zijn er mensen die na de laatste update(s) ineens last hebben van een wat 'haperende' vinger scanner?

Het heeft altijd goed gewerkt, maar nu ineens wil hij met regelmaat niet unlocken, en ik moet dan de pin code intikken om het startscherm te kunnen zien.

Ik heb al een keer mijn vingertop opnieuw ingesteld, maar dit helpt niet echt.... :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
Mijn vriendin en een kennis hebben beiden op hun P9 Lite nu het probleem dat het lezen en schrijven van data op de sd-kaart super langzaam gaat, waardoor het installeren van apps enorm traag is en ook heeft Whatsapp moeite met het opslaan van bijv. foto's. Dat levert weer foutmeldingen op als je een foto in een Whatsapp bericht wilt openen. Ik heb één van de toestellen reeds gereset naar fabrieksinstellingen, incl. formatteren van de sd-kaart, maar het heeft niet geholpen. Iemand ook dit prolbeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Van beide problemen geen last. Enige probleem wat er altijd al in zit, en ook de updates niet konden oplossen is dat de meeste GPS sports trackers crashen op langere afstanden.
Ik zet nu een simpele GPS tracker aan die blijft altijd wel keurig draaien, maar runkeeper gaat (meestal) stuk. Van het weekend 1x goed gegaan (2,5 uur) maar vandaag ging ie na 30 minuten weer vrolijk op z'n muil.
Endomondo gaat meestal eerder stuk, en Strava heb ik nog niet getest, maar ik verwacht niet veel beter.
Waarom GPS tracker wel altijd werkt weet ik niet.....Instellingen zijn allemaal hetzelfde gezet.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

RoccoS schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:31:
Mijn vriendin en een kennis hebben beiden op hun P9 Lite nu het probleem dat het lezen en schrijven van data op de sd-kaart super langzaam gaat, waardoor het installeren van apps enorm traag is en ook heeft Whatsapp moeite met het opslaan van bijv. foto's. Dat levert weer foutmeldingen op als je een foto in een Whatsapp bericht wilt openen. Ik heb één van de toestellen reeds gereset naar fabrieksinstellingen, incl. formatteren van de sd-kaart, maar het heeft niet geholpen. Iemand ook dit prolbeem?
Nu niet, maar heb het al 2 keer gehad.
Hetgeen bij mij geholpen heeft: een nieuwe SD kaart.

Er gaan theorieën rond dat er iets mis zit in de software bij het herstarten van je telefoon, waardoor hij de SD kaart niet altijd netjes loskoppelt en er corrupte sectoren ontstaan. Vergelijkbaar met het uit je computer trekken van een usb stick zonder hem eerst los te koppelen. 99 van 100 keer gaat dat zonder problemen.... maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
(jarig!)
@mistraller: welke GPS app heb je? Ik zoe ook nog een simpele tracker die route, afstand en tijd kan registreren. Dit zonder direct allerlei accounts te moeten aanmaken.....
Men kan klagen over de 'leegte' van de Win10 Mobile store, maar dePlay Store staat vol met troep.....

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
(jarig!)
Gisteren weer een nieuwe update (december) binnengekregen, de derde binnen zeer korte tijd.
Als Huawei dit maar vol blijft houden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srnvisscher
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 00:08
Ik heb de P9 lite nu ruim 1 jaar, mij bevalt hij prima. Is nog steeds behoorlijk snel. Nadeel is dat de interne geheugen toch al wel vol raakt en dat ik voor updates in het besturingsysteem steeds meer apps moet verwijderen. Ook ondanks dat ik mijn foto's ed allemaal op een SD kaart in de telefoon heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Leuk die nieuwe update, maar er zit nu een nieuwe beveiliging in waardoor je ondanks dat je hem op vingerafdrukscanner hebt staan 1x per 3 dagen toch je pincode in moet voeren. Deze optie heb ik nog niet uit kunnen zetten. Is sinds de laatste update van een paar dagen terug. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RobWu schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:17:
@mistraller: welke GPS app heb je? Ik zoe ook nog een simpele tracker die route, afstand en tijd kan registreren. Dit zonder direct allerlei accounts te moeten aanmaken.....
Men kan klagen over de 'leegte' van de Win10 Mobile store, maar dePlay Store staat vol met troep.....

alvast bedankt!
De app die ik gebruikte (geo tracker) blijkt sinds kort verdwenen...
Waarom weet ik niet, meer mensen vragen zich dat af.
https://www.reddit.com/r/..._the_geo_tracker_gps_app/
knorde schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:44:
Leuk die nieuwe update, maar er zit nu een nieuwe beveiliging in waardoor je ondanks dat je hem op vingerafdrukscanner hebt staan 1x per 3 dagen toch je pincode in moet voeren. Deze optie heb ik nog niet uit kunnen zetten. Is sinds de laatste update van een paar dagen terug. Meer mensen hier last van?
Gebruik je hem wel dagelijks met fingerprint? Want ik ken dit wel van mijn zakelijke phone (samsung), als die maandag weer uit de tas komt, dan werkt de fingerprint niet omdat ie langer dan 24u niet gebruikt was.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Mistraller schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 23:02:
[...]

Gebruik je hem wel dagelijks met fingerprint? Want ik ken dit wel van mijn zakelijke phone (samsung), als die maandag weer uit de tas komt, dan werkt de fingerprint niet omdat ie langer dan 24u niet gebruikt was.
Ja ik gebruik hem dagelijks (heel veel keer per dag).
In de melding staat ook dat er door een extra beveiligingsmaatregel 1x per 3 dagen de pincode moet worden gegeven. Ik snap deze nieuwe beveiligingsmaatregel niet want je vingerafdruk is toch uniek. Ik vind het maar irritant ook al is het maar 1x per 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
(jarig!)
Ik heb hier geen enkele last van, sterker nog, kan het niet vinden.
Waar zit dit in de instellingen?

En draai je de standaard UI, geen custom launcher oid die extra dingen toevoegt?

edit: Gisteren (04-03) de januari security update binnengekregen. Misschien helpt dit bij jou straks?

[ Voor 22% gewijzigd door RobWu op 05-03-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
knorde schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:23:
[...]

Ja ik gebruik hem dagelijks (heel veel keer per dag).
In de melding staat ook dat er door een extra beveiligingsmaatregel 1x per 3 dagen de pincode moet worden gegeven. Ik snap deze nieuwe beveiligingsmaatregel niet want je vingerafdruk is toch uniek. Ik vind het maar irritant ook al is het maar 1x per 3 dagen.
Ik heb ook weer een nieuwe update, ik zag het inderdaad staan. Nu heb ik nog wel eens vochtige of vieze handen (ben aan het klussen) dus ik gebruik de pin af en toe (Je moet toch foto's maken van je kluswerk hè :)), ik heb hem er nog niet om zien vragen op moment dat ik de fingerprint wilde gebruiken in elk geval.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Mistraller schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:04:
[...]
ik zag het inderdaad staan.
Hoe bedoel je dat precies? Zie je ergens staan dat de nieuwe update deze extra beveiligingsmaatregel bevat of zie je deze optie ergens staan?
Mistraller schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:04:
[...]
ik heb hem er nog niet om zien vragen op moment dat ik de fingerprint wilde gebruiken in elk geval.
Zolang je 1x per 3 dagen de pincode invoert zal hij daar ook niet om vragen, eigenlijk moet je dan 3 dagen achter elkaar alleen de fingerprint gebruiken :)

[ Voor 37% gewijzigd door knorde op 09-03-2018 08:48 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Levertijden & Prijzen: [Huawei P9 Lite] Levertijden & Prijzen.