Huawei brengt de P9 Lite volgende week uit in Nederland. Dat heeft de fabrikant bevestigd. Het toestel komt eerst uit bij providers en is een week later 'los' verkrijgbaar. De P9 Lite moet de succesvolle P8 Lite opvolgen. De P9 Lite is, zoals de naam doet vermoeden, een goedkopere versie van de P9. Het toestel heeft net als de reguliere P9 een 5,2"-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. De soc verschilt wel: de P9 Lite heeft een Kirin 650-soc, met vier Cortex A53-kernen op 2GHz en vier A53-kernen op 1,7GHz, bijgestaan door een Mali T830MP2-gpu. Huawei plaatst in zijn eigen soc ook de i5-coprocessor, die diverse taken moet overnemen van de primaire processorkernen en zo stroom moet besparen. Het geheugen heeft een grootte van 3GB, terwijl het toestel 16GB opslag heeft dat uit te breiden is. Naast het primaire simkaartslot is er een tweede slot, dat in gebruik kan zijn voor of een geheugenkaart of een tweede simkaart. De P9 Lite is niet gemaakt van metaal zoals de duurdere variant, maar van kunststof. Er zit een vingerafdrukscanner aan de achterkant. Het toestel heeft een camera met een maximale resolutie van dertien megapixel aan de achterkant, en een achtmegapixelcamera aan de voorkant. De accu heeft een capaciteit van 3000mAh. Huawei bevestigt tegen Tweakers dat de P9 Lite op 18 mei verkrijgbaar zal zijn in Nederland. De adviesprijs is 299 euro, ongeveer de helft van de reguliere P9 die uitkwam voor 599 euro. De P9 Lite is de opvolger van de P8 Lite, een van de succesvolste smartphones van Huawei tot nog toe. De fabrikant leverde van dat toestel wereldwijd meer dan tien miljoen exemplaren.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Mooi toestel maar dacht toch echt ergens gelezen te hebben dat de rand wel van metaal is??
DaveD
Is hier stock android op te zetten/krijgen?
You're either part of the solution or you're part of the problem
Je zou hier een custom rom op kunnen zetten, maar Huawei toestellen staan niet bekend om toestellen die veel ondersteuning krijgen vanuit de community. Kijk ik bijvoorbeeld op XDA is er nog geen P9 lite sectie gemaakt. Je zal dus nog even geduld moeten hebben.poehee schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:27:
Is hier stock android op te zetten/krijgen?
Is al bekend of de accu verwisselbaar is? Bij de specificatie in pricewatch staat nog onbekend.
Probeer mijn telefoons minstens 3 jaar te gebruiken en dan wil ik na een anderhalf tot 2 jaar wel de accu kunnen vervangen.
Probeer mijn telefoons minstens 3 jaar te gebruiken en dan wil ik na een anderhalf tot 2 jaar wel de accu kunnen vervangen.
Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.
Wat ik van de foto's kan afleiden is dat niet mogelijk, maar ik kan het ook mis hebben.Roelof schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:02:
Is al bekend of de accu verwisselbaar is?
16 GB waarom geen 32gb de helft gaat al naar je OS toen hou je 8gb over alleen leuk toestel voor wat surfen, facebook en whatsapp jammer
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Omdat het een budget model is, verder kan je er ook gewoon SD kaarten in stoppen. Dus het moet op zich geen probleem opleveren.ErikRo schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:03:
16 GB waarom geen 32gb de helft gaat al naar je OS toen hou je 8gb over alleen leuk toestel voor wat surfen, facebook en whatsapp jammer
Dat zal altijd trager zijn ik gooi niet veel op mijn mobiel wel veel offline kaarten voor navigatie in DL..weet niet of de app het goed doet als je deze op een SD kaart zet.
Bovendien kost een goede snelle SD kaart ook geld dan bespaar je weinig. 32gb wordt tegenwoordig wle beetje als ondergrens gezien zelf door Apple en die hield toch lang vol aan 16gb modellen. Maar voor een 64bits OS is 16 gb erg krap.
Bovendien kost een goede snelle SD kaart ook geld dan bespaar je weinig. 32gb wordt tegenwoordig wle beetje als ondergrens gezien zelf door Apple en die hield toch lang vol aan 16gb modellen. Maar voor een 64bits OS is 16 gb erg krap.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik geloof niet dat je enig verschil gaat merken tussen offline kaarten op je interne of je externe SD kaart.ErikRo schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:01:
Dat zal altijd trager zijn ik gooi niet veel op mijn mobiel wel veel offline kaarten voor navigatie in DL..weet niet of de app het goed doet als je deze op een SD kaart zet.
Apple, die voor hun goedkoopste nieuwste toestel nog 462 euro durft te vragen, die overigens gewoon 16GB opslag heeft: pricewatch: Apple iPhone SE 16GB Grijs.ErikRo schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:01:
Maar ik weet niet welke navigatie applicatie je gebruikt, maar Sygic kan in ieder geval prima omgaan met opslag op SD. SD kaart kost dan wel weer een aantal knaken, maar dit is bijna altijd goedkoper dan meer flash opslag. Daarbij kan je de SD kaart gewoon meenemen naar je nieuwe device (mits die ook een SD kaart reader heeft).
Mooi toestel met een concurrerende prijs. Het toestel heeft inderdaad een aluminium frame (metalen rand). Telefoon is verder van kunststof en de accu is niet (simpel) verwisselbaar. De 13MP camerasensor is van Sony. Om precies te zijn is het de oude bekende IMX214 (1/3.06"-1.12 μm) gecombineerd met een f/2,0 lichtsterkte lens.
Als het goed is komen de volgende varianten in de EU beschikbaar:
Product – Artikelnummer – EAN-Code
P9 lite White (EU) – 51090HTC – 6901443115402
P9 lite Black (EU) – 51090HTD – 6901443115396
P9 lite Gold (EU) – 51090JAY – 6901443116140
P9 lite White (EU) DUAL SIM – 51090JAK – 6901443116294
P9 lite Black (EU) DUAL SIM – 51090JAH – 6901443116287
P9 lite Gold (EU) DUAL SIM – 51090JAJ – 6901443116300
Allen natuurlijk met volledige LTE ondersteuning: B1/B3/B7/B8/B20. Het toestel heeft echter geen wifi-ac, 5Ghz of usb-c poort, maar wifi-n (2,4Ghz) en een micro-usb poort. De P9 Lite ondersteunt wel NFC.
Als het goed is komen de volgende varianten in de EU beschikbaar:
Product – Artikelnummer – EAN-Code
P9 lite White (EU) – 51090HTC – 6901443115402
P9 lite Black (EU) – 51090HTD – 6901443115396
P9 lite Gold (EU) – 51090JAY – 6901443116140
P9 lite White (EU) DUAL SIM – 51090JAK – 6901443116294
P9 lite Black (EU) DUAL SIM – 51090JAH – 6901443116287
P9 lite Gold (EU) DUAL SIM – 51090JAJ – 6901443116300
Allen natuurlijk met volledige LTE ondersteuning: B1/B3/B7/B8/B20. Het toestel heeft echter geen wifi-ac, 5Ghz of usb-c poort, maar wifi-n (2,4Ghz) en een micro-usb poort. De P9 Lite ondersteunt wel NFC.
In de media markt in Belgie kan je hem vandaag al uittesten. Ik ben er geweest om een andere phone even te bekijken, maar tot mijn verbazing was de p9 lite er al beschikbaar.
Prima toestel, met een goed functionerende camera voor deze prijsklasse. Enkel is hij naar mijn mening wel onnodig groot.. Screen to body ratio kan naar mijn mening wel beter. Ik spreek niet over de zijkanten, maar hoofdzakelijk over de onderkant.
Hierdoor ligt de phone in mijn handen niet comfortabel, wat ik spijtig vindt aangezien dit bijna zeker mijn volgende phone ging worden.
Voor mensen die grotere handen hebben dan bovengemm zal bovenstaande wellicht geen probleem vormen.
Prima toestel, met een goed functionerende camera voor deze prijsklasse. Enkel is hij naar mijn mening wel onnodig groot.. Screen to body ratio kan naar mijn mening wel beter. Ik spreek niet over de zijkanten, maar hoofdzakelijk over de onderkant.
Hierdoor ligt de phone in mijn handen niet comfortabel, wat ik spijtig vindt aangezien dit bijna zeker mijn volgende phone ging worden.
Voor mensen die grotere handen hebben dan bovengemm zal bovenstaande wellicht geen probleem vormen.
Ik deel jouw menig volledig! Heb hem ook naast de p8 lite gehouden en die oogt en is toch veel minder groot!Rubberen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:55:
In de media markt in Belgie kan je hem vandaag al uittesten. Ik ben er geweest om een andere phone even te bekijken, maar tot mijn verbazing was de p9 lite er al beschikbaar.
DaveD
Ik heb hem vandaag pas aangezet na de activatie van de nieuwe nano SIM kaart, dus kan er nog niet al te veel over zeggen, maar het lijkt er op van niet. Verder staat er in de handleiding het volgende:Roelof schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:02:
Is al bekend of de accu verwisselbaar is? Bij de specificatie in pricewatch staat nog onbekend.
Using your battery
• You can recharge your battery many times, but all batteries have a limited lifespan. If you
notice a significant deterioration in your phone's battery life, contact an authorised Huawei
service centre for a replacement battery. The battery is built into the phone and is not
removable. Do not attempt to remove the battery yourself.
P9 lite vandaag bij Vodafone Friends & Family icm met abonnment voor slechts €120 (€72 bij Red).
https://directsales.vodaf...mily/orderform/14986/6475
https://directsales.vodaf...mily/orderform/14986/6475
Discussie over levertijden en prijzen mag vanaf nu hier: [Huawei P9 Lite] Levertijden & Prijzen.
Verwijderd
Ik heb sinds kort deze telefoon en in het begin heb ik een paar fotos gemaakt, die staan er netjes op maar sinds eergister als ik een foto maak word hij niet opgeslagen, ik kan mn fotos nergens meer terug vinden, iemand bekent met dit probleem?
kun je niet via de instellingen zien waar hij hem opslaat. door een beetje te zoeken kun je meestal snel uitvogelen waar het heen wordt gezet. en anders aan je pc/ laptop met een kabeltje en het mapje DCIM opzoeken daar staan vaak alle foto's onderVerwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:57:
Ik heb sinds kort deze telefoon en in het begin heb ik een paar fotos gemaakt, die staan er netjes op maar sinds eergister als ik een foto maak word hij niet opgeslagen, ik kan mn fotos nergens meer terug vinden, iemand bekent met dit probleem?
Het verbaast me dat er zo weinig mensen een P9 lite hebben of bespreken (toch beïnvloed door de Tweakers review?).
Ik kom van een Lumia 640 en heb in een ver verleden een Android (4.3 dacht ik) tablet gehad. Maar de Huawei Emui skin staat me dus totaal níet tegen. Ik vraag me dan ook echt af wat er mis mee kan zijn. De missende app-drawer?
De vierkante icoontjes zijn makkelijk te vervangen door een andere skin.
De vingerafdrukscanner doet het prima (ik zou niet weten hoeveel sneller het nog zou kunnen).
De batterijduur is heerlijk; ik haal makkelijk twee dagen.
De standaard aanwezige permissie-instellingen voor iedere app zijn een welkome feature (zeker van een Lumia komende).
Uitgebreide batterijmanager die een lijst met stroomvretende apps bijhoudt en bepaalde apps juist kan toestaan te blijven draaien als het scherm uit is.
Per app instelbaar data via 4G en/of Wifi.
Broekzakmodus waarbij de trilfunctie een stuk harder is en ook een andere modus om niet onbedoeld in je broekzak iets uit te voeren (a.d.h.v. de nabijheidssensor).
Handschoenmodus om ook met handschoenen te kunnen bedienen (getest met leren handschoenen, lekker voor de winter!).
Notificatie-LED.
Screen recording.
Naar keuze: slepen van bovenaf is openen instellingen als er geen notificaties zijn óf linksboven slepen is notificaties en rechtsboven slepen is instellingen.
Navigatiebalk met een vierde knop: openen van notificaties. Zeker bij een groter toestel heerlijk om niet eerst onhandig met je vinger naar boven te moeten om vervolgens te slepen.
One-hand UI: een veeg naar links/rechts op de navigatiebalk laat een kleinere variant van je scherm zien zodat je nog makkelijker overal met een hand bij kunt. Terug vegen of aanraken buiten het kleine scherm geeft weer een fullscreen beeld.
Daarnaast wat vernuftigheden in bijvoorbeeld de camera, zoals:
- dubbel-drukken op volume-down in standby om een foto te maken zonder het toestel eerst wakker te maken.
- in lock-mode de recorder, rekenmachine, zaklamp en camera openen.
- foto's schieten op "cheese" commando of bij detecteren van een glimlach.
- light painting modus: lange sluitertijd om met licht te tekenen of bijvoorbeeld mooie plaatjes van steden te schieten.
- slow-motion video's.
- leuk voor de gemiddelde aziaat/instagrammer: een beauty-selfie modus (instelbaar van 0-10) om jezelf er nóg beter uit te laten zien.
Misschien binnenkort maar eens een review schrijven...
Ik kom van een Lumia 640 en heb in een ver verleden een Android (4.3 dacht ik) tablet gehad. Maar de Huawei Emui skin staat me dus totaal níet tegen. Ik vraag me dan ook echt af wat er mis mee kan zijn. De missende app-drawer?
De vierkante icoontjes zijn makkelijk te vervangen door een andere skin.
De vingerafdrukscanner doet het prima (ik zou niet weten hoeveel sneller het nog zou kunnen).
De batterijduur is heerlijk; ik haal makkelijk twee dagen.
De standaard aanwezige permissie-instellingen voor iedere app zijn een welkome feature (zeker van een Lumia komende).
Uitgebreide batterijmanager die een lijst met stroomvretende apps bijhoudt en bepaalde apps juist kan toestaan te blijven draaien als het scherm uit is.
Per app instelbaar data via 4G en/of Wifi.
Broekzakmodus waarbij de trilfunctie een stuk harder is en ook een andere modus om niet onbedoeld in je broekzak iets uit te voeren (a.d.h.v. de nabijheidssensor).
Handschoenmodus om ook met handschoenen te kunnen bedienen (getest met leren handschoenen, lekker voor de winter!).
Notificatie-LED.
Screen recording.
Naar keuze: slepen van bovenaf is openen instellingen als er geen notificaties zijn óf linksboven slepen is notificaties en rechtsboven slepen is instellingen.
Navigatiebalk met een vierde knop: openen van notificaties. Zeker bij een groter toestel heerlijk om niet eerst onhandig met je vinger naar boven te moeten om vervolgens te slepen.
One-hand UI: een veeg naar links/rechts op de navigatiebalk laat een kleinere variant van je scherm zien zodat je nog makkelijker overal met een hand bij kunt. Terug vegen of aanraken buiten het kleine scherm geeft weer een fullscreen beeld.
Daarnaast wat vernuftigheden in bijvoorbeeld de camera, zoals:
- dubbel-drukken op volume-down in standby om een foto te maken zonder het toestel eerst wakker te maken.
- in lock-mode de recorder, rekenmachine, zaklamp en camera openen.
- foto's schieten op "cheese" commando of bij detecteren van een glimlach.
- light painting modus: lange sluitertijd om met licht te tekenen of bijvoorbeeld mooie plaatjes van steden te schieten.
- slow-motion video's.
- leuk voor de gemiddelde aziaat/instagrammer: een beauty-selfie modus (instelbaar van 0-10) om jezelf er nóg beter uit te laten zien.
Misschien binnenkort maar eens een review schrijven...
Verwijderd
Wat betreft P9 Lite roms, ik denk wel dat de ports gebaseerd op P9 roms zeer eenvoudig te maken zouden moeten zijn, afgezien van de camera is de hardware nagenoeg hetzelfde. Alleen minder kernen en minder geheugen geloof ik.
Vandaag een losse goudkleurige P9 lite aangeschaft.
Morgen komt mijn nanosimkaart binnen. Dus dan aan de slag en ontdekken.
Heel fraai toestel om te zien. Ziet en voelt voor mij zeker als een high end model. De plastic achterkant is van plastic maar lijkt van aluminium en is in de praktijk beter omdat dit niet snel krast.
Toestel straalt stevigheid en luxe uit.
Gelijk twee vragen:
- heb gelijk een temperred glass screen-protector gekocht, maar zie bij uitpakken van de p9 dat er al heel strak en fraai een screen-protector (geen glazen uiteraard, maar plastic velletje) op zit.
Dit lijkt echt een protector en geen transport/verpakkings/beschermings velletje zoals ik bij al mijn vorige toestellen er altijd op zag zitten. Klopt dit? Is dit een protector? Want dan laat ik deze er mooi nog even op zitten. Zit nml erg strak en is net wat groter (tot aan randen) ivm zo'n glazen protector.
- als ik dual sim + microsdkaart tegelijk wil gebruiken. Kan ook bij dit toestel dat dan verwezenlijkt worden door wat handig knip/plakwerk zoals op bijv YouTube ook te vinden is voor de Samsung S7?
Hoop dat dit forum snel op gang komt. Want het is echt een baas van een toestel! En zéker voor het geld.
Heel fraai toestel om te zien. Ziet en voelt voor mij zeker als een high end model. De plastic achterkant is van plastic maar lijkt van aluminium en is in de praktijk beter omdat dit niet snel krast.
Gelijk twee vragen:
- heb gelijk een temperred glass screen-protector gekocht, maar zie bij uitpakken van de p9 dat er al heel strak en fraai een screen-protector (geen glazen uiteraard, maar plastic velletje) op zit.
Dit lijkt echt een protector en geen transport/verpakkings/beschermings velletje zoals ik bij al mijn vorige toestellen er altijd op zag zitten. Klopt dit? Is dit een protector? Want dan laat ik deze er mooi nog even op zitten. Zit nml erg strak en is net wat groter (tot aan randen) ivm zo'n glazen protector.
- als ik dual sim + microsdkaart tegelijk wil gebruiken. Kan ook bij dit toestel dat dan verwezenlijkt worden door wat handig knip/plakwerk zoals op bijv YouTube ook te vinden is voor de Samsung S7?
Hoop dat dit forum snel op gang komt. Want het is echt een baas van een toestel! En zéker voor het geld.
[ Voor 3% gewijzigd door Allewijn op 04-07-2016 18:51 ]
Verwijderd
Hallo allemaal, zou iemand zijn system/app/GoogleCalendarSyncAdapter map met mij kunnen delen?
Ik heb deze verwijderd, omdat ik dacht even de Google Apple opnieuw te installeren (met minder bloat)
Stom stom stom, want nu doet mijn agenda het niet meer.
Ik heb deze verwijderd, omdat ik dacht even de Google Apple opnieuw te installeren (met minder bloat)
Stom stom stom, want nu doet mijn agenda het niet meer.
Hoe zet ik de stappenteller in de Huawei gezondheids app uit?
Dus niet de hele app verwijderen (misschien wil ik het nog eens gaan gebruiken) maar gewoon uit, zodat hij niet elke dag met mijn aantal gelopen stappen, calorieën etc op de proppen komt?
Dus niet de hele app verwijderen (misschien wil ik het nog eens gaan gebruiken) maar gewoon uit, zodat hij niet elke dag met mijn aantal gelopen stappen, calorieën etc op de proppen komt?
Ga naar de app 'Health' > Swipe van linker zijkant naar rechts > Settings > "Show step count on notification panel" uitzetten.Allewijn schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:47:
Hoe zet ik de stappenteller in de Huawei gezondheids app uit?
Hij zal dan nog gewoon doortellen en het gebruiken maar niet meer in het notificatiecentrum de gegevens tonen.
@Chemie: bedankt. Dat is iig iets. Helemaal uit kan dus niet?
Zou het veel stroom verbruiken? Zo niet, dan laat ik hem aan. Hij is nml wel erg accuraat en toch wel leuk bruikbaar.
PS: wat is die vingerafdruk sensor SNEL zeg. Bizar handig. De locatie zo achter op het toestel is subliem gekozen. Je pakt het toestel op/uit je zak en hij staat instant aan omdat je automatisch je vinger goed legt.
Hij functioneert meteen. Zonder eerst hem in te moeten drukken of een losse power knop in te drukken oid. Zo veel beter dan samsung s5, Oneplus 2 en iPhone die ik gehad heb. Aanrader!
Zou het veel stroom verbruiken? Zo niet, dan laat ik hem aan. Hij is nml wel erg accuraat en toch wel leuk bruikbaar.
PS: wat is die vingerafdruk sensor SNEL zeg. Bizar handig. De locatie zo achter op het toestel is subliem gekozen. Je pakt het toestel op/uit je zak en hij staat instant aan omdat je automatisch je vinger goed legt.
Hij functioneert meteen. Zonder eerst hem in te moeten drukken of een losse power knop in te drukken oid. Zo veel beter dan samsung s5, Oneplus 2 en iPhone die ik gehad heb. Aanrader!
Ik heb op mijn Huawei P9 lite op vakantie een serie foto"s gemaakt die ik graag over wil zetten naar mijn Pc.
Hiervoor heb ik HI-Suite geinstalleerd maar nadatik mijn toestel gekoppeld heb wil deze niet verbinden.
Dit heeft te maken met de USB aansluiting(die geeft aan dat hij het toestel aan het laden is) Mijn vraag is dus nu: waar kan ik op het toestel dit aanpassen? (volgens de hi-suite handleiding werkt het niet
)
Hiervoor heb ik HI-Suite geinstalleerd maar nadatik mijn toestel gekoppeld heb wil deze niet verbinden.
Dit heeft te maken met de USB aansluiting(die geeft aan dat hij het toestel aan het laden is) Mijn vraag is dus nu: waar kan ik op het toestel dit aanpassen? (volgens de hi-suite handleiding werkt het niet
Foto's uploaden naar Google Drive?batco schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:42:
Ik heb op mijn Huawei P9 lite op vakantie een serie foto"s gemaakt die ik graag over wil zetten naar mijn Pc.
Dit heeft te maken met de USB aansluiting(die geeft aan dat hij het toestel aan het laden is) Mijn vraag is dus nu: waar kan ik op het toestel dit aanpassen? (volgens de hi-suite handleiding werkt het niet)
Verwijderd
Wellicht een te simpele vraag maar een vriend van mij heeft net een Huawei P9 Lite gekocht VNS-L22C636B101. Heb HiSuite op zijn pc gezet en bij aansluiten met USB kabel wordt er verbinding gemaakt.
De mappen die ik zie staan zijn:
Contacts
Videos
Apps
Ik vind geen map Music. Heb ook Syncios gedownload maar dan wordt telefoon niet eens herkend. Wie weet hoe je muziek van je pc overzet naar de telefoon?
Contacts
Videos
Apps
Ik vind geen map Music. Heb ook Syncios gedownload maar dan wordt telefoon niet eens herkend. Wie weet hoe je muziek van je pc overzet naar de telefoon?
Staat het volgende aan:batco schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:42:
Dit heeft te maken met de USB aansluiting(die geeft aan dat hij het toestel aan het laden is) Mijn vraag is dus nu: waar kan ik op het toestel dit aanpassen? (volgens de hi-suite handleiding werkt het niet)
Instellingen > Geavanceerde instellingen > Beveiliging > HiSuite toestaan HDB te gebruiiken
Of zoeken in instellingen naar USB, de enige die getoond wordt is Hisuite toestaan USB te gebruiken.
Overigens doet hij het bij mij ook niet, zelfs niet met deze instelling aan, dus zit zelf ook nog even te zoeken hoe ik het voor elkaar moet krijgen.
Mogelijk dat je via "Mijn Computer" en dan je apparaat openen om ze zo te verplaatsen?Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:06:
Wellicht een te simpele vraag maar een vriend van mij heeft net een Huawei P9 Lite gekocht VNS-L22C636B101. Heb HiSuite op zijn pc gezet en bij aansluiten met USB kabel wordt er verbinding gemaakt.
Contacts
Videos
Apps
Het mapje waar ze in horen te staan zou "Muziek" of "Music" moeten zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Chemie op 09-07-2016 12:28 ]
Verwijderd
Hi Chemie,
in HiSuite wordt Huawei wel herkend maar kan geen map Muziek/Music vinden alleen reeds vermelde mappen. In Mijn Computer zie ik Huawei ook staan maar geen map te zien.
in HiSuite wordt Huawei wel herkend maar kan geen map Muziek/Music vinden alleen reeds vermelde mappen. In Mijn Computer zie ik Huawei ook staan maar geen map te zien.
Ik was inderdaad ook aangenaam verrast door de zeer nette screenprotector af fabriek!Allewijn schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:46:
Vandaag een losse goudkleurige P9 lite aangeschaft.
Gelijk twee vragen:
Vond het toestel in eerste instantie erg wennen qua vasthouden, voornamelijk door de dikte (ofjah het gebrek aan dikte haha). Enorm dun toestel. Ondertussen een siliconen hoesje binnen gehad uit China (€0.89), past mooi en geeft wat meer houvast.
100% garantie met de sim/SD mod durf ik niet te geven. Maar lijkt me wel passen inderdaad, aangezien het gewoon standaard afmetingen zijn.
Vandaag een p9 lite gekocht via marktplaats. Seal heel voor €215. Tot dusver zeer tevreden. Hiervoor 2 maanden Windows Phone gehad en daarvoor 1,5 iPhone 6. Snelheid is top. Android is top. Even wennen aan emui.
Ja het is mogelijk ik heb het werkend- als ik dual sim + microsdkaart tegelijk wil gebruiken. Kan ook bij dit toestel dat dan verwezenlijkt worden door wat handig knip/plakwerk zoals op bijv YouTube ook te vinden is voor de Samsung S7?
Verwijderd
Hoe zet ik muziek van de pc naar m'n Huawei P9 Lite ? Hisuite is geinstalleerd maar daar is geen map "Music" te zien. als ik muziek wil kopieëren naar de gsm heeft hij foutmelding "kan niet kopieëren want de verbinding is verbroken" dat is nochtans niet het geval, waarom krijg ik steeds die foutmelding ?
Hi tweakers.
Ik woon op Curacao en daar is beperkt 4G.
Ze noemen het 4G maar feitelijk is het 3G+
Nou heb ik een nieuwe telefoon nodig en zit ik te denken om de Huawei P9 Lite te kopen.
Maar ik wil zeker weten dat alle frequenties en dergelijke goed zijn en dat dit geen problemen oplevert door frequentie beperkingen etc. Ik zit bij UTS Business.
hebben jullie nog tips?
Nou heb ik een nieuwe telefoon nodig en zit ik te denken om de Huawei P9 Lite te kopen.
Maar ik wil zeker weten dat alle frequenties en dergelijke goed zijn en dat dit geen problemen oplevert door frequentie beperkingen etc. Ik zit bij UTS Business.
hebben jullie nog tips?
Ik heb het e.e.a. gevonden ergens in de gebruiksaanwijzing.
Bij de instellingen moet de USB-FOUTOPSPORING aanstaan. Dat is te vinden bij de INSTELLINGEN - OPTIES VOOR ONTWIKKELAARS (stukje naar beneden scrollen)
Als je de Huawei P9 aan je PC aansluit, krijg je eerst een melding op je Huawei "Aangesloten via USB" met de keuze 'Foto's of bestanden'. Kies voor 'bestanden' . Op de explorer is nu een map HUawei zichtbaar en het is nu mogelijk om een map Muziek te maken. De rest wijst vanzelf
Bij de instellingen moet de USB-FOUTOPSPORING aanstaan. Dat is te vinden bij de INSTELLINGEN - OPTIES VOOR ONTWIKKELAARS (stukje naar beneden scrollen)
Als je de Huawei P9 aan je PC aansluit, krijg je eerst een melding op je Huawei "Aangesloten via USB" met de keuze 'Foto's of bestanden'. Kies voor 'bestanden' . Op de explorer is nu een map HUawei zichtbaar en het is nu mogelijk om een map Muziek te maken. De rest wijst vanzelf
[ Voor 40% gewijzigd door pie3 op 18-07-2016 22:43 ]
Dit is simpel te controleren. Ga op de website van UTS Business kijken welke frequenties ze gebruiken en vergelijk dit met de frequenties die het toestel ondersteund. Je zult dan wel even moeten kijken welke versie er in Curacao verkocht wordt, want per versie verschillen de frequenties.Tijs0289 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:50:
hebben jullie nog tips?
Dat heb ik dus gedaan, staat trouwens ook in de pricewatch
http://consumer.huawei.co.../tech-specs/p9lite-en.htm
pricewatch: Huawei P9 Lite Dual Sim (3GB) Zwart
https://www.uts.cw/customer-service/faqs/4g-service
Dus 2100 mhz staat er niet bij, ben benieuwd of dit uitmaakt?
http://consumer.huawei.co.../tech-specs/p9lite-en.htm
pricewatch: Huawei P9 Lite Dual Sim (3GB) Zwart
https://www.uts.cw/customer-service/faqs/4g-service
Dus 2100 mhz staat er niet bij, ben benieuwd of dit uitmaakt?
In de Pricewatch staat alleen welke frequenties ondersteund worden. Niet welke frequentie voor welke netwerk technologie gebruikt wordt. Als een toestel 900Mbhz ondersteund, wil dit niet zeggen dat het ook gebruikt kan worden voor 2/3/4G. Daardoor is het verstandig om altijd de website van de fabrikant te raadplegen.
Volgens jou link wordt 900 en 2100Mhz gebruikt door UTS.
Weet je welke versie van de P9 verkocht wordt in Curacao?
Alles op een rijtje:
VNS-L31&L21 | VNS-L22 | VNS-L23 | VNS-L53 | |
4G | B1/B3/B7/B8/B20 (2100 / 1900 / 2600 / 900 / 800Mhz) | FDD B1/B3/B5/B7/B8/B19/B2 (2100 / 1800 / 850 / 2600 / 900 / 850 / 1800 Mhz) | B2/B4/B5/B7/B28 (1900 / 1700 / 850 / 2600 / 700 Mhz) | B2/B4/B5/B7/B12/B17 (1900 / 1700 / 850 / 2600 / 700 / 700Mhz) |
Verkopen ze dus versie VNS-L31&L21 of VNS-L22 dan moet het werken. Verkopen ze versie L23 of L53 dan werkt het niet.
Thanks ja ik zie het.. ze verkopen hem hier overigens niet.
ik laat hem uit Amazon.com komen.
ik laat hem uit Amazon.com komen.
Update melding binnen gekregen (VNS-L31C432B131), zo'n 500MB groot. Niet veel bijzonders in de changelog. Een paar UI fixes, APN en netwerk fixes en bijgewerkte Google security patches.
Morgen maar eens updaten
Morgen maar eens updaten
Welke security patch heeft het toestel nu? 1 juli of alweer 1 augustus?geekeep schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 00:29:
Update melding binnen gekregen (VNS-L31C432B131), zo'n 500MB groot. Niet veel bijzonders in de changelog. Een paar UI fixes, APN en netwerk fixes en bijgewerkte Google security patches.
Morgen maar eens updaten
Hij geeft 1 juni aan, geen idee wat het daarvoor was.rens-br schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:30:
[...]
Welke security patch heeft het toestel nu? 1 juli of alweer 1 augustus?
Overigens is de update vlekkeloos gegaan. Is een kwartiertje bezig geweest ofzo. Ik zie dat een aantal (standaard) icoontjes veranderd is qua uiterlijk. Kan eventueel ook dat de launcher weer terug is naar de EMUI versie, aangezien ik de standaard Android versie voorheen had ingesteld vanwege rare randen om icoontjes.
Trouwens andere mensen ook last van berichten (email, Whatsapp, etc) die niet (automatisch) binnen komen op 4G? Ik heb al een aantal keer gemerkt dat ik opeens een zut berichten binnen krijg zodra ik op een wifi kom. Als ik hard refresh van bijvoorbeeld mail uitvoer, of Whatsapp kill, krijg ik ze wel. Probleemgevalletje batterijmanager/standby functie? Ik heb alle relevante apps op 'Protected' zodat ze niet gekilld worden ofzo, plus toestemming voor zowel wifi, data als background gebruik.
[ Voor 30% gewijzigd door geekeep op 03-08-2016 15:20 ]
Ik heb nu van mijn werk tijdelijk deze telefoon. Voorheen had ik een iPhone.
Wat mij opvalt bij het navigeren is:
- GPS is onnauwkeuriger; niet heel irritant maar bijna op het randje
- Het scherm is een kwartslag gedraaid met een polaroid zonnebril helemaal zwart
Herkenbaar respectievelijk verklaarbaar?
Edit:
Ok dat zwarte scherm schijnt normaal te zijn bij dit type scherm.
Wat mij opvalt bij het navigeren is:
- GPS is onnauwkeuriger; niet heel irritant maar bijna op het randje
- Het scherm is een kwartslag gedraaid met een polaroid zonnebril helemaal zwart
Herkenbaar respectievelijk verklaarbaar?
Edit:
Ok dat zwarte scherm schijnt normaal te zijn bij dit type scherm.
[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 21-08-2016 18:45 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de Taal op English (US) te zetten en de Regio op Nederland?
(English (UK) en Belgium lukt wel...heel vreemd)
(English (UK) en Belgium lukt wel...heel vreemd)
👉🏻 Blog 👈🏻
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Upgrade/Update Huawei P9 Lite to 7.0 Nougat
http://www. android-nougat.date/2016/07/huawei-p9-lite-7983.html
Edit: link is mogelijk niet te vertrouwen.
http://www. android-nougat.date/2016/07/huawei-p9-lite-7983.html
Edit: link is mogelijk niet te vertrouwen.
[ Voor 13% gewijzigd door technorabilia op 25-08-2016 11:58 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Goede vraag. De reacties eronder zijn positief, maar de site zelf geeft mij geen goed gevoel. Niets werkt.kraades schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:09:
Heeft iemand hier al ervaring mee?
http://www.android-nougat.../huawei-p9-lite-7983.html
Hmm, ik heb de link maar even onklaar gemaakt. Ik weet niet 100% zeker of deze wel deugt.
👉🏻 Blog 👈🏻
Hoe kun je de meldingen als "Xx MB of Memory freed up. Xx GB of memory now available" die als popup op je scherm komen uitzetten?
👉🏻 Blog 👈🏻
Dit lijkt me geen standaard gedrag van de P9. Wat voor apps heb je geïnstalleerd?kraades schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:17:
Hoe kun je de meldingen als "Xx MB of Memory freed up. Xx GB of memory now available" die als popup op je scherm komen uitzetten?
Geen. Komt zo uit de doos. Bij meerdere telefoons.rens-br schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:38:
[...]
Dit lijkt me geen standaard gedrag van de P9. Wat voor apps heb je geïnstalleerd?
Deze melding bedoel ik.
Hier zie je ook meldingen als "Your phone is in optimal condition", "Logged in" etc. etc.

👉🏻 Blog 👈🏻
Staat er geen memory cleaner o.i.d. op?kraades schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:16:
[...]
Geen. Komt zo uit de doos. Bij meerdere telefoons.
Deze melding bedoel ik.
Hier zie je ook meldingen als "Your phone is in optimal condition", "Logged in" etc. etc.
[afbeelding]
Het is een standaard iets binnen emui, ik heb nog geen instelling gevonden om die pop-up uit te krijgen.
Ok bedankt, was ik al bang voor...hilgo schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:29:
Het is een standaard iets binnen emui, ik heb nog geen instelling gevonden om die pop-up uit te krijgen.
👉🏻 Blog 👈🏻
Dit is mogelijk niet iets specifieks voor deze telefoon en ik snap dat de "app badges" (telletje rechtsboven in rood bolletje) niet zo geintegreerd is als op iOS.
Maar ik snap alleen niet waarom het voor WhatsApp wel mogelijk is en bijvoorbeeld voor Skype niet? Wie weet dit?
Maar ik snap alleen niet waarom het voor WhatsApp wel mogelijk is en bijvoorbeeld voor Skype niet? Wie weet dit?

👉🏻 Blog 👈🏻
Hoe zijn de ervaringen met het gebruik van navigatie? Met name snelheid en betrouwbaarheid van een gps fix
Ik had voorheen een iPhone 5S en de GPS op de P9 is wat onnauwkeuriger. Ook lijkt het wat na te ijlen. Zeker op lagere snelheid waar de software het niet kan bijstellen komt het voor dat je ineens aan de andere kant van de weg zit. Getest met Google maps en Tomtom GO. Het valt mij met name op omdat de navigatie op de iPhone wat "stabieler" was...forto schreef op donderdag 08 september 2016 @ 00:28:
Hoe zijn de ervaringen met het gebruik van navigatie? Met name snelheid en betrouwbaarheid van een gps fix
Ik heb nu de launcher vervangen door Nova launcher (incl. app drawer!) welke te vinden is in de store. De Huawei launcher kun je vervangen door deze. Nova launcher kan de notificaties opvangen en als tellertje bij de app tonen. Een overigens nog veeeeel meer. Een aanrader wat mij betreft.kraades schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:46:
Dit is mogelijk niet iets specifieks voor deze telefoon en ik snap dat de "app badges" (telletje rechtsboven in rood bolletje) niet zo geintegreerd is als op iOS.
Edit:
Je hebt wel de betaalde versie nodig dacht ik.
[ Voor 33% gewijzigd door technorabilia op 13-09-2016 11:38 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Sinds gisteren heb ik een Huawei P9 lite. Door mijn enthousiasme tijdens de ontdekkingsreis door het toestel hebben de vaste iconen nu allemaal een goud-witte kleur
. Hoe kan ik deze terugzetten in hun originele versie?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 22:20 ]
Als de P9 Lite wat dat betreft hetzelfde is als de P9 Plus is dat gewoon het standaard Theme pakken. Tenminste dat werkt bij mij op de P9 PlusVerwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:08:
Sinds gisteren heb ik een Huawei P9 lite. Door mijn enthousiasme tijdens de ontdekkingsreis door het toestel hebben de vaste iconen nu allemaal een goud-witte kleur![]()
. Hoe kan ik deze terugzetten in hun originele versie?
Verwijderd
Mijn Huawei p9 Lite geeft het geluid bij het ontvangen van sms, mail enz maar ik krijg geen vermelding bij het icoon. Ik ben naar mijn verkooppunt raad gaan vragen maar daar vertelde ze mij dat ik mijn toestel best zou resetten, dat het waarschijnlijk een softwarefout zou kunnen zijn. Vooraleer ik dit doe (is nogal drastisch) ... heeft iemand een andere oplossing?
Het staat wel aan? Zie plaatje een paar posts hierboven.
[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 20-09-2016 11:00 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Ik heb wel een gelijkaardig plaatje als een paar posts hierboven , daar ga ik naartoe via mijn instellingen en dan "app". Als ik op de pijl druk naast het icoon kom ik op de app-info. Ik kan hier niet de keuze maken zoals in de posts hierboven. Hoe kom ik op die posts gelijk hierboven?
In de handleiding staat dit onder meldingsbadges.
Als u meldingsbadges voor een app wilt uitschakelen, knijpt u twee vingers samen op het startscherm om de startscherm-editor te openen, raakt u Meer instellingen > Badge app-pictogrammen aan en zet u de schakelaar naast de overeenkomstige app aan.
Als u meldingsbadges voor een app wilt uitschakelen, knijpt u twee vingers samen op het startscherm om de startscherm-editor te openen, raakt u Meer instellingen > Badge app-pictogrammen aan en zet u de schakelaar naast de overeenkomstige app aan.
👉🏻 Blog 👈🏻
Mag ik vragen waar je dat gevonden hebt. Ik wil namelijk graag die bolletjes bij m'n apps. In de Nederlandse versie kan ik de optie nergens vinden.kraades schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:46:
[afbeelding]
Zie mijn laatste bericht hierboven.Heijmenberg99 schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:08:
[...]
Mag ik vragen waar je dat gevonden hebt. Ik wil namelijk graag die bolletjes bij m'n apps. In de Nederlandse versie kan ik de optie nergens vinden.
Ik heb nu zelf echter de standaard Huawei launcher vervangen door de Nova launcher. Daarbinnen kun je dan weer gebruik maken van "Teslaunread" of "Missedit!" apps om het aantal gemiste berichten te tonen.
Via standaard Huawei heb je namelijk maar een beperkt aantal apps waar je de gemiste berichten kunt tonen. Theoretisch kun je met Teslaunread dit bij alle apps doen hoewel dit in de praktijk niet altijd lukt.
[ Voor 16% gewijzigd door technorabilia op 25-09-2016 16:36 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Je kunt nog kijken via iPhone Manager > Protected Apps of de apps wel als "'Protected" zijn aangemerkt.
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Kan u mij daar even wegwijs in maken hoe ik het juist doe? Op mijn toestel staat alles in het nederlands.
Dan gooi je het in een vertaler. Iets meer moeite doen is wel gewenst op tweakers.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:25:
Kan u mij daar even wegwijs in maken hoe ik het juist doe? Op mijn toestel staat alles in het nederlands.
Heb nu sinds een week een P9 light , bevalt zeer goed met name de batterij duur .
Ik ben er nog niet achter hoe ik het beste bestanden via een USB kabel van af mn IMac naar de telefoon kan overzetten , ik heb al wel een Android- Transfer app maar dit werkt ook niet , iemand een idee hoe dit het beste te doen ?
Thx
Ik ben er nog niet achter hoe ik het beste bestanden via een USB kabel van af mn IMac naar de telefoon kan overzetten , ik heb al wel een Android- Transfer app maar dit werkt ook niet , iemand een idee hoe dit het beste te doen ?
Thx
Wat heb je zelf al gevonden? Want bestanden overzetten kan gewoon met een USB-kabel. Hang de telefoon aan de computer, ontgrendel de telefoon, trek het notificatiepaneel naar beneden en selecteer daar MTP.ramrodwillem schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 08:33:
Heb nu sinds een week een P9 light , bevalt zeer goed met name de batterij duur .
Thx het is gelukt , ik hield een verkeerde volgorde aan ...
Vanaf morgen mag ik ook gaan 'spelen' met de P9 light, ben benieuwd of dit budget toestel gaat bevallen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik hoop het voor je , ik heb zelf div IPhones gehad , Samsung en een Lumia maar deze verrast erg in positieve zin , zeker voor het geld .
Werken de 360 graden videos in Youtube op de P9 lite?
Dus door de bewegen met je telefoon, niet door te wegen op het scherm.
Ik las dat er geen gyro op zit maar alleen een accelerometer wat de werking van die VR/360 filmpjes nogal beperkt lijkt me
Dus door de bewegen met je telefoon, niet door te wegen op het scherm.
Ik las dat er geen gyro op zit maar alleen een accelerometer wat de werking van die VR/360 filmpjes nogal beperkt lijkt me
[ Voor 16% gewijzigd door beschuitfluiter op 11-10-2016 11:45 ]
¯\_(ツ)_/¯
Nee die werken helaas niet.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ondanks wat imperfecties toch voor deze gegaan.
Lijkt me een prima bang for the buck smartphone al met al
Lijkt me een prima bang for the buck smartphone al met al
¯\_(ツ)_/¯
Waarom heeft Huawei de gyro uitgezet op de P8 en P9?
Nieuwe update VNS-L31C432b151 melding.
Voornamelijk fixes en wat kleine zaken, geen noemenswaardige dingen.
Inderdaad had hem ook vanmorgen, is dit iets wat vaker voorkomt of zo heel af en toe?geekeep schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 07:31:
Nieuwe update VNS-L31C432b151 melding.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
De laatste keer was begin augustus.Gynnad schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:11:
[...]
Inderdaad had hem ook vanmorgen, is dit iets wat vaker voorkomt of zo heel af en toe?
Hij is binnen hoor.
Puik toestel so far!
Fijne unit om valt te hebben. Scherm is dikke prima en de hardware zorgt er voor dat alles gewoon snappy werkt.
Meteen de Nova Launcher ingesteld om wat meer stock android feel te hebben.
Leuke features zijn dat je met de fingerprint scanner ook de notificiationbar naar beneden kunt halen en door je foto's kunt bladeren.
Voor de rest viel me de bloatware apps redelijk mee; wat standaard apps zoals Facebook en Twitter en wat game meuk, maar voor de rest zag ik niet veel gekke dingen staan.
Ga er de komende tijd iig even lekker mee werken en dan zal ik wat meer bevindingen posten
Puik toestel so far!
Fijne unit om valt te hebben. Scherm is dikke prima en de hardware zorgt er voor dat alles gewoon snappy werkt.
Meteen de Nova Launcher ingesteld om wat meer stock android feel te hebben.
Leuke features zijn dat je met de fingerprint scanner ook de notificiationbar naar beneden kunt halen en door je foto's kunt bladeren.
Voor de rest viel me de bloatware apps redelijk mee; wat standaard apps zoals Facebook en Twitter en wat game meuk, maar voor de rest zag ik niet veel gekke dingen staan.
Ga er de komende tijd iig even lekker mee werken en dan zal ik wat meer bevindingen posten
¯\_(ツ)_/¯
In Nova launcher kun je ook instellen dat je met een veeg naar beneden de notificaties oproept. In de praktijk net wat minder gevoelig dan de vingerafdruk lezer. Maar het is inderdaad wel een aardige.
Ook nfc is een aanrader. Hier bv. ABN AMRO bank betalingen via nfc werken prima. Voor mij als voormalig iOS gebruiker helemaal een eye opener...
Vraag voor Nova launcher gebruikers: hebben jullie de unread count badges goed werkend voor bijvoorbeeld Skype? Zo ja welke provider? TeslaUnread of Missed it of ???.
Ook nfc is een aanrader. Hier bv. ABN AMRO bank betalingen via nfc werken prima. Voor mij als voormalig iOS gebruiker helemaal een eye opener...
Vraag voor Nova launcher gebruikers: hebben jullie de unread count badges goed werkend voor bijvoorbeeld Skype? Zo ja welke provider? TeslaUnread of Missed it of ???.
[ Voor 19% gewijzigd door technorabilia op 12-10-2016 16:54 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Android Security patch is in ieder geval bijgewerkt van juni naar augustus 2016 in de nieuwe update.
Ga zo door zou ik zeggen, Huawei.
wat kost nova prime eigenlijk nu in de playstore? ikheb nu nog geen android dus ik kan het zelf niet checken,of toch wel?
Dat kun je zeker wel. De Play Store is ook gewoon te benaderen via de browser: Google Play: Nova Launcher Prime. Momenteel kost dat dus €5,25.joey82 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:38:
wat kost nova prime eigenlijk nu in de playstore? ikheb nu nog geen android dus ik kan het zelf niet checken,of toch wel?
In de bijgeleverde agenda app krijg ik mijn outlook agenda niet aan de praat. Hij staat gewoon niet in de lijst met agenda's die getoond kunnen worden. Mijn Gmail agenda kan wel gewoon. Ook als ik een alternatieve agenda app installeer zie ik de Outlook agenda niet in de keuzelijst om weer te geven. Iemand hier ervaring mee?
Wat voor account heb je toegevoegd? Een "Google Exchange" account? Die met de rode letter M ervoor? Zelf gebruik ik overigens de Gmail app en Google Calendar app voor Exchange.
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Ik zit hier met een probleempje, mijn huawei p9 lite wil niet verbinden met onze wifi thuis. Op andere wifi netwerken wel. Mijn telefoon zegt telkens `slecht internet vermeden`. Betekent dit dat hij niet wil verbinden omdat het internet te slecht is, want als ik er naast staat doe hij het ook. Ook heb ik al de router aan en uit gezet. (Enigste op ons ding) Ook heb ik heb mijn telefoon al gereset enz. maar dit werkte ook niet. Hopelijk weet iemand hier een antwoord op.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2016 04:02 ]
Is het signaal ook daadwerkelijk zo slecht en heb je dit probleem ook bij andere routers?Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 03:56:
Ik zit hier met een probleempje, mijn huawei p9 lite wil niet verbinden met onze wifi thuis. Op andere wifi netwerken wel. Mijn telefoon zegt telkens `slecht internet vermeden`. Betekent dit dat hij niet wil verbinden omdat het internet te slecht is, want als ik er naast staat doe hij het ook. Ook heb ik al de router aan en uit gezet. (Enigste op ons ding) Ook heb ik heb mijn telefoon al gereset enz. maar dit werkte ook niet. Hopelijk weet iemand hier een antwoord op.
Je kan de optie in ieder geval uitschakelen via:
'Instellingen' -> 'Wifi' -> 'Instellingen' -> 'Geavanceerd' -> 'Slechte verbindingen vermijden'
Staat je router vast ingesteld op 5GHZ misschien?Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 03:56:
Alvast bedankt
De P9 Lite ondersteunt die band niet namelijk.
Oplossing zou zijn om de router op dual band of op 2.4GHZ te zetten
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
[/quote]
Staat je router vast ingesteld op 5GHZ misschien?
'Instellingen' -> 'Wifi' -> 'Instellingen' -> 'Slechte verbindingen vermijden'
[quote]
Bij andere wifinetwerken doe hij het wel.
Bij mij staat de optie instellingen er niet, alleen geavanceerde instellingen en daar staat het niet bij.
Ik zet in mn volgende post wel wat er staat, ik typ dit nu namelijk op mijn computer.
:
Staat je router vast ingesteld op 5GHZ misschien?
Is het signaal ook daadwerkelijk zo slecht en heb je dit probleem ook bij andere routers?Hij staat al op 2,4 GHZ.
[quote]
Bij andere wifinetwerken doe hij het wel.
Bij mij staat de optie instellingen er niet, alleen geavanceerde instellingen en daar staat het niet bij.
Ik zet in mn volgende post wel wat er staat, ik typ dit nu namelijk op mijn computer.
:
Verwijderd
Als je het plaatje niet ziet gebruik deze link:
https://www.mupload.nl/img/ac0edpn1fzjrt.jpg
invullen in je balk en dan zoeken
Wil je voortaan de 'wijzig'-knop gebruiken om je post aan te passen? Drie posts onder elkaar zetten is ongewenst en leest vervelend. Voor uitleg met betrekking tot tags kun je even hier kijken: Overzicht van UBB-codes.
Wil je voortaan de 'wijzig'-knop gebruiken om je post aan te passen? Drie posts onder elkaar zetten is ongewenst en leest vervelend. Voor uitleg met betrekking tot tags kun je even hier kijken: Overzicht van UBB-codes.
[ Voor 51% gewijzigd door rens-br op 21-10-2016 08:33 ]
Menu, geavanceerd moet je nog kiezen. Maar daar staat het ook niet bij. Had ik al gekeken. Ook in de handleiding kan ik er niets over vinden helaas.
👉🏻 Blog 👈🏻
In jou geval wordt het dus vanuit die afbeelding:Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:18:
Als je het plaatje niet ziet gebruik deze link:
'Menu' -> 'Geavanceerd' -> 'Slechte verbindingen vermijden'.
Hoi,
Het ziet er naar uit dat de P9 Lite mijn eerste Android telefoon gaat worden.
Wat voor mij echter heel belangrijk is, en op mijn vorige Lumia telefoons perfect werkte, is navigatie.
Ik kwam in mijn zoektocht nogal wat GPS "issues" tegen met de P8 Lite m.b.t. GPS fixes, en hierdoor slecht werkende navigatie.
Zag ook al een post voorbij komen in dit forum over slechte GPS fixes voor de P9.
Volgens mij is het deels ook een Android probleem, want ik kwam al meerdere apps tegen in de Store die moeten helpen met GPS caches etc.
Maar het zou super zijn als mensen wat navigatie kunnen testen op de foon
rob
p.s. Is er ergens een thread over overstappen van WP8 naar Android, en vervangende/aternatieve Play Store apps?
Het ziet er naar uit dat de P9 Lite mijn eerste Android telefoon gaat worden.
Wat voor mij echter heel belangrijk is, en op mijn vorige Lumia telefoons perfect werkte, is navigatie.
Ik kwam in mijn zoektocht nogal wat GPS "issues" tegen met de P8 Lite m.b.t. GPS fixes, en hierdoor slecht werkende navigatie.
Zag ook al een post voorbij komen in dit forum over slechte GPS fixes voor de P9.
Volgens mij is het deels ook een Android probleem, want ik kwam al meerdere apps tegen in de Store die moeten helpen met GPS caches etc.
Maar het zou super zijn als mensen wat navigatie kunnen testen op de foon
rob
p.s. Is er ergens een thread over overstappen van WP8 naar Android, en vervangende/aternatieve Play Store apps?
Ik was in het begin wat negatief over de GPS maar eerlijk gezegd werkt het nu eigenlijk best goed.
Ik gebruik nu overigens Google maps en geen Tomtom meer.
Ik gebruik nu overigens Google maps en geen Tomtom meer.
👉🏻 Blog 👈🏻
Let op:
Levertijden & Prijzen: [Huawei P9 Lite] Levertijden & Prijzen.
Levertijden & Prijzen: [Huawei P9 Lite] Levertijden & Prijzen.