Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Is uitgesteld eind 2e kwartaalknorde schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:33:
Is er bij andere mensen al meer bekend over de uitrol van android 7?
http://www.droidreport.co...s-delayed-says-report.htm
When the pink is snookered, Go for the brown
Ok bedankt, jammer maar het is niet anders...Cruzer schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:11:
[...]
Is uitgesteld eind 2e kwartaal
Zwaar klote, normaal zijn ze altijd bij met updates. Android beveiligings patch 1 okt 2016 hier..Cruzer schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:11:
[...]
Is uitgesteld eind 2e kwartaal
Ik mag hopen dat ze m gewoon online gooien dat we m zelf kunnen installeren.
Blijkbaar hoor ik bij the lucky few.
Heb jij niet op een of andere manier de beta geïnstalleerd met nummer ...336?Marco schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 06:56:
Vreemd dat ze eerst beginnen met uitrollen, en vervolgens wordt het weer uitgesteld.
👉🏻 Blog 👈🏻
Thx
Ik heb inderdaad VNS-L31C432B336 erop staan.kraades schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:27:
[...]
Heb jij niet op een of andere manier de beta geïnstalleerd met nummer ...336?
Maar dat is dus nog een beta?
Vreemd, want ik heb 'em gewoon OTA ontvangen.
Of wellicht unlucky few. Ze stoppen de uitrol niet voor niets.Marco schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 06:56:
Vreemd dat ze eerst beginnen met uitrollen, en vervolgens wordt het weer uitgesteld.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Het bedrijf [huawei] geeft wel aan dat er gewerkt zal worden aan een uitgebreidere versie van EMUI 5.0 met verschillende functies en features uit versie 5.1. Deze zal echter pas op zijn vroegst in juli 2017 verschijnen. Meer informatie wordt hierover later bekend gemaakt
Het zou toch uitgesteld zijn?
Buildnummer eindigt op B370.
edit:
Met de HiCare app kan je hem binnenhengelen! ik krijg op die manier B371 juist binnen...
[ Voor 34% gewijzigd door Dark op 02-04-2017 10:00 ]
Wat is het verschil tussen B370 en B371 eigenlijk?Dark schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:55:
Ik zag hem ook staan met firmware finder, B370/B371 (21-03) en B210(29-03) ... zelf nog geen OTA.
edit:
Met de HiCare app kan je hem binnenhengelen! ik krijg op die manier B371 juist binnen...
edit: Twee toestellen gedaan van B161 naar B371, dat ging beide prima, geen data verloren. Bij 1 toestel moest ik me even opnieuw e.dentifie-en voor de abn-wallet nfc app. andere toestel had die app er niet op staan.
Tot zover lijkt alles goed te werken, cam, bluetooth, gps, bankieren enz. getest. meer geheugen vrij dan op B161, zo rond de 2GB
[ Voor 82% gewijzigd door Dark op 02-04-2017 10:57 ]
Ah ok, in dat geval is het verklaarbaar dat er verschil in zitDark schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:44:
0=dualsim, 1=singlesim... dacht ik...
[ Voor 6% gewijzigd door teejoox op 02-04-2017 12:35 ]
Hee ja, idd, daar zitten nu nog maar twee knoppen, vliegtuigstand moet je nu met taakbalk naar beneden slepen bereikenteejoox schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:33:
De update naar Android 7 kwam gistermiddag automatisch binnen. Ging helemaal goed. Echter nuben ik het vierknoppen menuutje achter de aan/uit knop kwijt om o.a. in de vliegtuigstand te zetten.
Ik zie het nu ook. Bedankt.Dark schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:55:
[...]
Hee ja, idd, daar zitten nu nog maar twee knoppen, vliegtuigstand moet je nu met taakbalk naar beneden slepen bereiken
ben eventjes naar HiCare geweest, daar op het pioneersknopje gedrukt en toen de melding dat de update beschikbaar gesteld werd in mijn updater van instellingen
+1arnoud93 schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:46:
Bij mij is de update nu ook bezig
ben eventjes naar HiCare geweest, daar op het pioneersknopje gedrukt en toen de melding dat de update beschikbaar gesteld werd in mijn updater van instellingen
Net even wat gespeeld; loopt lekker so far
Heb ook de app drawer ingesteld en Nova verwijderd; even kijken hoe dat bevalt.
Wil altijd het liefst zo min mogelijk apps en andere zut geïnstalleerd hebben op mijn tel, maar had Nova nodig onder EMUI 4.x voor de app drawer. Blij dat ze die er nu gewoon in gelaten hebben!
¯\_(ツ)_/¯
Ze hadden dat eigenlijk tot de knoppen moeten doen en niet voor de helft eroverheen.
Ook is het jammer dat er nog steeds geen apps naar de SD kunnen.
Verder super mooie update, zeer blij mee!
Helaas zit dat hier niet in:(
Google Play: Parallel Windows for Nougatajaxalex schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:58:
Zojuist de update ff binnengehaald. Maar ik hoopte dat ik Whatsapp kon clonen in emui 5.0
Helaas zit dat hier niet in:(
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik heb paralell space draaien zonder reclames. Maar hoopte op de ingebouwde vanuit emui 5.0
Want de microfoon zit toch onderaan bij al die gaatjes?
Dat is de microfoon voor noise cancellation als ik het goed onthouden heb.knorde schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:19:
Misschien een gekke vraag, maar waar is dat gaatje voor rechts boven naast de koptelefoon plug?
Want de microfoon zit toch onderaan bij al die gaatjes?
Oh ok, nooit gewetenhilgo schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:45:
[...]
Dat is de microfoon voor noise cancellation als ik het goed onthouden heb.
¯\_(ツ)_/¯
Volgens mij is dat de vingerafdrukscanner dan geactiveerd wordt maar weet dit niet zeker.
Ik heb het nog nooit gehad als die niet in mijn broekzak zit.
Herkend iemand dit?
Ja dat heeft te maken met snel spreken ofzoiets. Dan kun je een naam inspreken om diegene te bellen. Vind het zelf ook irritantknorde schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:50:
Wat me trouwens al sinds ik de telefoon heb is opgevallen is dat af en toe als ik de telefoon in mijn broekzak heb hij soms kort trilt.
Volgens mij is dat de vingerafdrukscanner dan geactiveerd wordt maar weet dit niet zeker.
Herkend iemand dit?
ik denk 'snel oproep plaatsen' ... kan je ook uitzetten, bij slimme assistentie/spraakbediening.knorde schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:50:
Wat me trouwens al sinds ik de telefoon heb is opgevallen is dat af en toe als ik de telefoon in mijn broekzak heb hij soms kort trilt.
Herkend iemand dit?
Als volume omlaag ingedrukt wordt bij uitgeschakeld scherm, kan je een naam inspreken om snel een belletje te doen.
Als ik dan het scherm activeer, krijg ik een soort modus waarbij hij zou reageren op niet aanraken en ik de bovenkant niet mag afdekken.
Ik moet bekennen dat ik vergeet hoe de modus heet. Dat helpt ook niet bij het opzoeken en uitzetten.
Komt dit iemand bekend voor en weet hij/zij hoe dit heet.
Ik heb overigens een niet-geupdate toestel.
Edit: dat was de modus zonder aanraken.
[ Voor 5% gewijzigd door avotar op 07-04-2017 10:12 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ik twijfelde even of het net weer gebeurde (ligt nu op het bureau).
Niet eerder gemerkt dat het uit de broekzak gebeurt (weet ook niet zeker of het net was).
Je voelt dan gewoon een korte trilling.
[ Voor 90% gewijzigd door knorde op 04-04-2017 17:34 ]
Het viel me op dat 'ok google' op het homescreen nu -na de update- actief is zonder op microfoontje te drukken, zou dat het kunnen zijn? Dat geeft ook zo'n kort schokje.knorde schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:07:
Ik heb het gewoon zonder dat ik wat doe (ik druk niks in).
Ik twijfelde even of het net weer gebeurde (ligt nu op het bureau).
Niet eerder gemerkt dat het uit de broekzak gebeurt (weet ook niet zeker of het net was).
Je voelt dan gewoon een korte trilling.
edit: de settings daarvan zitten in google/instellingen/spraakinstellingen/'Ok Google'-detectie. Daar staat na de update op 'vanuit elk scherm' werkt als het scherm is ingeschakeld of het apparaat wort opgeladen. Voorheen stond die toggle uit.
[ Voor 18% gewijzigd door Dark op 04-04-2017 17:37 ]
Bij mij gebeurt het als ik niks doe en het scherm uitstaat al.Dark schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:33:
[...]
Het viel me op dat 'ok google' op het homescreen nu -na de update- actief is zonder op microfoontje te drukken, zou dat het kunnen zijn? Dat geeft ook zo'n kort schokje.
Als ik "ok" zeg of "google" zeg gebeurt er niks (of ik begrijp je niet goed haha).
Als ik dat handmatig open (die microfoon van google) is het wel dezelfde trilling (ook zo kort).
EDIT
N.a.v. je edit:Dark schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:33:
[...]
edit: de settings daarvan zitten in google/instellingen/spraakinstellingen/'Ok Google'-detectie. Daar staat na de update op 'vanuit elk scherm' werkt als het scherm is ingeschakeld of het apparaat wort opgeladen. Voorheen stond die toggle uit.
Het scherm is niet ingeschakeld en het apparaat wordt niet opgeladen.
Het gebeurt ook niet vaak, ik kan er ook nog geen patroon in ontdekken.
[ Voor 33% gewijzigd door knorde op 04-04-2017 17:40 ]
Dat ga ik zeker doen, maar als ik het goed begrijp is het bij niemand van jullie ook als de telefoon gewoon op standby staat (scherm uit dus)?Dark schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:44:
probeer het eens met die setting uit, dan kom je er denk ik wel achter of dat het was.
Ik heb het nog niet waargenomen, wat niet wil zeggen dat het er bij mij niet zou zijn of dat niemand anders het gemerkt heeft.knorde schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:56:
[...]
Dat ga ik zeker doen, maar als ik het goed begrijp is het bij niemand van jullie ook als de telefoon gewoon op standby staat (scherm uit dus)?
Ik kwam er net achter dat het er wel standaard in zit, splitscreen modus!ajaxalex schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:49:
[...]
Ik heb paralell space draaien zonder reclames. Maar hoopte op de ingebouwde vanuit emui 5.0
Via taakbeheer (vierkantje) kan je apps vasthouden en naar boven slepen, er verschijnt dan een balk waar de de app op kan droppen voor splitscreen weergave. Vervolgens kan je dan via dat zelfde taakbeheer een tweede app selecteren. Er verschijnt een middenbalk waar je ook op kan klikken, voor app van kant wisselen en app sluiten.
Ben er nog een beetje mee aan het spelen, dus het fijne weet ik er nog niet van, maar ik wou dit vast even melden.
Vanmorgen dacht ik weer een trilling te voelen, echter had ik mijn telefoon helemaal niet in mijn zak zitten.Dark schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:36:
[...]
Ik heb het nog niet waargenomen, wat niet wil zeggen dat het er bij mij niet zou zijn of dat niemand anders het gemerkt heeft.
Het klinkt misschien heel erg gek maar ik begin dus te twijfelen of ik gewoon een spiertje voel in mijn been of dat ik me dit verbeelde haha.
Ik ga het nog even wat langer in de gaten houden, misschien begin ik gewoon echt af te takelen
Dus vanavond maar eens gaan downloaden dus.
Ander vraagje, ik heb al een paar keer de melding gekregen dat mijn telefoon denkt dat mijn SD kaartje niet goed meer is. Nu moest ik toch nog een ander kaartje gaan bestellen, zijn er merken en formaten die ik niet moet nemen?
Anders zou ik gewoon iets als dit nemen namelijk:
pricewatch: Samsung Evo microSDHC 32GB + SD-adapter
Dit had ik inderdaad al gevonden, maar wat ik bedoel is de app clonen. Dus dat je whatsapp op 2 simkaarten kan draaien. Werk en prive sim op 1 telefoon.Dark schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:35:
[...]
Ik kwam er net achter dat het er wel standaard in zit, splitscreen modus!
Via taakbeheer (vierkantje) kan je apps vasthouden en naar boven slepen, er verschijnt dan een balk waar de de app op kan droppen voor splitscreen weergave. Vervolgens kan je dan via dat zelfde taakbeheer een tweede app selecteren. Er verschijnt een middenbalk waar je ook op kan klikken, voor app van kant wisselen en app sluiten.
Ben er nog een beetje mee aan het spelen, dus het fijne weet ik er nog niet van, maar ik wou dit vast even melden.
Huawei vertelde mij dat ik factory reset moest doen en dat het misschien gaat werken..
Weergeven op vergrendelingsscherm stond na de upgrade bij verschillende apps uit, waarvoor ik toch zou verwachten dat het aan zou staan (e.g. WhatsApp, Pulsar).Gynnad schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:40:
Valt me op dat op het lock screen nu geen melding meer staat als ik een whatsapp bericht heb ontvangen, dit was eerst wel, meer mensen last van?
Instellingen -> Meldingen en statusbalk -> Meldingenbeheer -> WhatsApp -> Weergeven op vergrendelingsscherm
Nog maar eens een update check doen
downgraden en vervolgens upgraden misschien, maar dat houdt wel een factory reset in denk ik...Marco schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:42:
Het vreemde is dat ik al bijna 2 maanden op B336 zit, maar deze update krijg ik dus niet.
De telefoon voelt sneller aan nadat deze klaar was met achterliggende setups, en heb wat meer geheugen vrij heb ik het idee.
Verder wat nieuwe iconen, en nieuwe instellingen voor o.a. de vingerscanner.
Moet op mijn gemak eens kijken naar de nieuwe opties voor de app drawer etc., weet niet of ik dat ga gebruiken.
Verder geen gekke dingen zo te zien.
Werkt dat bij jou wel?Condor70 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:17:
[...]
Weergeven op vergrendelingsscherm stond na de upgrade bij verschillende apps uit, waarvoor ik toch zou verwachten dat het aan zou staan (e.g. WhatsApp, Pulsar).
Instellingen -> Meldingen en statusbalk -> Meldingenbeheer -> WhatsApp -> Weergeven op vergrendelingsscherm
Bij mij totaal niet. Geen icoontjes, geen meldingen, helemaal niets.
Ik moet echt mijn telefoon helemaal ontgrendelen om iets te zien.
Edit:
http://www.pocket-lint.co...of-your-mate-9-p9-honor-8
Hier staan wat tips en trucs met de nieuwe versie.
Onder andere dit juweeltje:
Niet dat dat het oplost voor me helaas.Not receiving notifications when you should be? Here's a Huawei oddity that we've found to be irksome with some apps not sending alerts/notifications even when all settings are apparently correct (WhatsApp is our problematic one). It's to do with EMUI's strict power efficiency. If you stop receiving notifications try this (to access Ignore Optimisations): access Apps (method above) > hit the blue settings cog icon to the bottom > select Special Access under the Advanced tab > Unrestricted Data Access. Here apps can be granted always-on data irrelevant of what other settings state.
Misschien ligt het aan het thema.
Maar geen idee hoe ik dat volledig kan resetten.
Geheugen kan ik beamen, dat viel me ook op.RobWu schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:02:
Net klaar met de update.
De telefoon voelt sneller aan nadat deze klaar was met achterliggende setups, en heb wat meer geheugen vrij heb ik het idee.
Verder wat nieuwe iconen, en nieuwe instellingen voor o.a. de vingerscanner.
Moet op mijn gemak eens kijken naar de nieuwe opties voor de app drawer etc., weet niet of ik dat ga gebruiken.
Verder geen gekke dingen zo te zien.
Theme is gereset, maar daar is wel om heen te werken en hier en daar ben ik wat instellingen kwijt.
Hetgeen dat me het meest dwars zit momenteel, is dat de Netflix app gereset is.
Daardoor is hij zijn downloads kwijt en aangezien ik ook op een tablet van de kinderen wat heb staan, kom ik over mijn limiet heen.
Dus daar moet ik vrees ik met Netflix even op in gaan.
[ Voor 46% gewijzigd door avotar op 07-04-2017 07:18 ]
Met Android 6 werkte dit niet. Ik kan het zelf niet testen want het is het toestel van m'n pa. Eerst al eens gezeten in z'n nieuwe auto met Android 6 op de huawei, maar daar werkte het niet mee. (Force closes)
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Maar als ik handmatig naar HiCare en daar naar dienst> OS-update pioniergebruikers, staat daar wel B370 klaar.
Hoe kan dat?
Want via zoeken naar een update vind hij (nog) niks? Dit hoort toch ondertussen automatisch voor iedereen te komen?
Nou, nog steeds geen succes. Inmiddels, mede om andere redenen, een factory reset gedaan. Maar no success.avotar schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 06:06:
[...]
Werkt dat bij jou wel?
Edit:
http://www.pocket-lint.co...of-your-mate-9-p9-honor-8
Hier staan wat tips en trucs met de nieuwe versie.
Onder andere dit juweeltje:
[...]
Niet dat dat het oplost voor me helaas.
Misschien ligt het aan het thema.
Maar geen idee hoe ik dat volledig kan resetten.
[...]
Ja, die heb ik ook gevonden en gedraaid. Tot nu toe loopt de telefoon als een zonnetje.Allewijn schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:28:
Ik heb nog geen automatisch bericht gehad van de update. Momenteel heb ik dus nog Emui 4.1.1 B160
Maar als ik handmatig naar HiCare en daar naar dienst> OS-update pioniergebruikers, staat daar wel B370 klaar.
Hoe kan dat?
Want via zoeken naar een update vind hij (nog) niks? Dit hoort toch ondertussen automatisch voor iedereen te komen?
Als HiCare 'gebruiker' krijg je voorrang op de rollout, voor zover ik heb begrepen.
Als je niks doet, krijg je uiteindelijk bericht voor de update. Vi HiCare kun je zelf de update opstarten.
Wat je zelf wilt
Heb jij na de factory reset de app twin functie erbij gekregen? Huawei NL vertelde mij dat ik een factory reset moest doen. Ben benieuwd of die er bij jou tussen staat?avotar schreef op maandag 10 april 2017 @ 07:13:
[...]
Nou, nog steeds geen succes. Inmiddels, mede om andere redenen, een factory reset gedaan. Maar no success.
Nee, geen twin.ajaxalex schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:09:
[...]
Heb jij na de factory reset de app twin functie erbij gekregen? Huawei NL vertelde mij dat ik een factory reset moest doen. Ben benieuwd of die er bij jou tussen staat?
Wel Duo, maar die had ik na de upgrade ook al gekregen.
Google Play: Google Duo
Wat zou het moeten zijn?
Mijn vrouw heeft de gouden en nog steeds geen update, ik wel met mijn zwarte.
Gaat dit op imei nummer of kijken ze ook op kleur?
Alleen op imeiknorde schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:25:
Heeft iedereen die de update via OTA heeft ontvangen een zwarte of ook een andere kleur?
Mijn vrouw heeft de gouden en nog steeds geen update, ik wel met mijn zwarte.
Gaat dit op imei nummer of kijken ze ook op kleur?
https://club.hihonor.com/...ve-emui-5-0-feature.15269avotar schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:40:
[...]
Nee, geen twin.
Wel Duo, maar die had ik na de upgrade ook al gekregen.
Google Play: Google Duo
Wat zou het moeten zijn?
Dit stukje
Nee, zit er niet.ajaxalex schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:55:
[...]
Alleen op imei
[...]
https://club.hihonor.com/...ve-emui-5-0-feature.15269
Dit stukje
Nee, en e.e.a. staat ook standaard uit op de P9.hurricurry schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:26:
Vraagje, heeft de huawei p9 lite "ok google" Always listening als het scherm af staat zoals de nexus
Je moet het aanzetten in de instellingen, en dan werkt het alleen als je op het microfoon icoon drukt in de app zelf. En als je je telefoon in het NL hebt staan, dan werken bepaalde functies sowieso niet.
Ben zelf niet kapot van dit soort functionaliteit, maar ieder zijn ding....
Vreemd genoeg kan ik wel de knop 'nu inschakelen' aanklikken, maar krijg daarna een melding dat de telefoon de spraakinstellingen niet kan ophalen? Ik kan ook geen spraakmodel aanmaken.
Mis ik ergens wat in de instellingen?
thanks!
edit: moet blijkbaar eerst via het google account inloggen en de training volgen......
[ Voor 9% gewijzigd door RobWu op 14-04-2017 11:34 ]
Om mezelf even te quoten voor degenen die het willen weten. Android Auto werkt nu wel, met de Android 7 update. Mirrorlink werkt niet.itsoutthere schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:42:
Heeft iemand enig idee of kan iemand proberen of Android auto en/of mirror link werkt met de nieuwe update?
Met Android 6 werkte dit niet. Ik kan het zelf niet testen want het is het toestel van m'n pa. Eerst al eens gezeten in z'n nieuwe auto met Android 6 op de huawei, maar daar werkte het niet mee. (Force closes)
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Vanochtend de "style" van mijn vergrendelingsscherm veranderd.avotar schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 06:06:
[...]
Werkt dat bij jou wel?
Van de achtergrond van het thema dat ik momenteel geïnstalleerd heb staan naar de tijdschrift-dinges.
En het is

In elk geval als banner over het scherm. Was nog te verbrouwereerd om te zien of ik ook de icoontjes zag, maar it is something.
Anoniem: 911781
Redelijk recent heb ik mijn toestel gekocht en nu zijn er een paar dingen waar ik tegen aan loop die ik graag even wilde checken.
Eén van de twee speakers werkt maar en de laagste volumesetting scheelt vrij weinig van de hoogste, het lijkt alsof hij van half volume naar niks springt, is dit bij anderen ook zo ?
Ook heb ik van begin af aan klachten gekregen met bellen dat ik erg lastig te verstaan ben, de batterij is na een week al veel minder geworden en vanaf dat moment is het toestel veel trager geworden.
In principe heeft het toestel dus gewoon vrij veel flaws, maar is dit "normaal" voor dit type of is het verstandig om hier achteraan te gaan voor mogelijk een nieuw toestel ?
Volume is bij mij gewoon normaal instelbaar, er verspringt niks. Ik krijg geen klachten over verstaanbaarheid bij bellen en de batterij is, voor mijn gevoel, nog net zo goed als toen ik het toestel vorig jaar juli kocht.Anoniem: 911781 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:10:
Paar vraagjes,
Redelijk recent heb ik mijn toestel gekocht en nu zijn er een paar dingen waar ik tegen aan loop die ik graag even wilde checken.
Eén van de twee speakers werkt maar en de laagste volumesetting scheelt vrij weinig van de hoogste, het lijkt alsof hij van half volume naar niks springt, is dit bij anderen ook zo ?
Ook heb ik van begin af aan klachten gekregen met bellen dat ik erg lastig te verstaan ben, de batterij is na een week al veel minder geworden en vanaf dat moment is het toestel veel trager geworden.
In principe heeft het toestel dus gewoon vrij veel flaws, maar is dit "normaal" voor dit type of is het verstandig om hier achteraan te gaan voor mogelijk een nieuw toestel ?
Dus als ik jou was zou ik toch even terug gaan want het klinkt alsof er dingen niet helemaal goed gaan.
Anoniem: 911781
Oké dan weet ik genoeg en ga ik er achteraan, thanks !hilgo schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:32:
[...]
Volume is bij mij gewoon normaal instelbaar, er verspringt niks. Ik krijg geen klachten over verstaanbaarheid bij bellen en de batterij is, voor mijn gevoel, nog net zo goed als toen ik het toestel vorig jaar juli kocht.
Dus als ik jou was zou ik toch even terug gaan want het klinkt alsof er dingen niet helemaal goed gaan.
De P9 Lite heeft maar één luidspreker. Achter het andere roostertje zit de microfoon. Maar verder herken ik de problemen niet bij mijn eigen toestel, dus misschien inderdaad een toestel met wat kuren waar je even mee terug moet.Anoniem: 911781 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:10:
Ik vind het laagste volume té hoog en zou 'm graag nog wat zachter kunnen zetten maar hij gaat van té hard naar helemaal uit (geen tussenstand zeg maar).
Misschien anders dmv een app?
Thanks!
Meer android stock en ook de iconen zijn anders.
[ Voor 22% gewijzigd door Cruzer op 25-04-2017 15:12 ]
When the pink is snookered, Go for the brown
👉🏻 Blog 👈🏻
Anoniem: 868183
de Huawei ringtone is verdwenen, die had ik altijd als wekkergeluid en vond ik heerlijk wakker worden. Is daar nog aan te komen op een of andere manier?
Verder lukt het instellen van het Vergrendelscherm niet, het blijft een suffe donkerblauwe achtergrond en ik kan maar uit 1 kiezen. Wie weet hoe dat in de nieuwe 5.0 versie aangepast kan worden?
Bij het tijd instellen in de agenda is het ineens zo'n vervelend rolbalkje geworden, de analoge klok vond ik veel fijner. Kan dat aangepast? (niet op de telefoon zelf dus maar in de agenda).
En als laatste: het links en recht swipen om bij allerlei instellingen te komen is met de update verdwenen? In ieder geval werkt het niet meer en ik kan het ook niet meer terugvinden hoe in te stellen?
Dank alvast, JEAK
Opzich ben ik tevreden met het toestel, het ziet er strak uit, heeft een mooi scherm en reageert vlot.
Echter...
Het geluid is verschrikkelijk hard. Ik heb alle sliders naar beneden staan en nog is het geluid onaangenaam. Als ik thuis op de bovenverdieping zit, hoor je beneden als ik een WhatsApp notificatie krijg.
Een spelletje als Candy Crush, geeft op het laagste nivo nog steeds een hoop kabaal. Zelfs het Gesprekken-nivo staat op zijn zachtst. In het begin stond deze redelijk hoog, met als gevolg dat mijn eerste telefoongesprek bijna resulteerde in permanente gehoorbeschadiging.
Op dag 1 van gebruik heb ik het toestel een Systeemupdate gegeven. Ik durf echter niet met zekerheid te zeggen of het geluid dezelfde problemen had als voor deze update.
Ik zit nu op onderstaande versies:
Build-nummer: VNS-L31C432B371
EMUI-versie 5.0
Android-versie: 7.0
Helaas (of gelukkig?) lees ik weinig andere soortgelijke berichten. Kan het zijn dat ik pech heb met mijn toestel, of is dit iets wat herkenbaar is? Het stoort mij zo erg, dat ik zit te denken aan rooten/custom rom of terugdraaien van de Android update.
👉🏻 Blog 👈🏻
Thanks, maar dat had ik al gezien inderdaad. Heb ze allemaal op het laagst staan.kraades schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:21:
Media en ringtoon volume is apart in te stellen. Ik zeg het voor alle zekerheid naar even.
Heb me wel aangemeld als Huawei VIP en ook deze vraag bij de fabrikant uit staan.
Hopelijk komt daar nog iets uit.
Alle instellingen al dubbel gecheckt, maar voor zover ik kan zien staat alles gewoon aan.
Hebben meer mensen hier last van?
En het is een beetje lastig instellingen testen, zo eens in de maand ;-)
Ik heb dat zelf, op meerdere toestellen, nog nooit meegemaakt.RobWu schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:45:
Ik heb ineens geen melding/alarmpje meer op de eerste maandag van de maand.
Alle instellingen al dubbel gecheckt, maar voor zover ik kan zien staat alles gewoon aan.
Hebben meer mensen hier last van?
En het is een beetje lastig instellingen testen, zo eens in de maand ;-)
De telefoon bevalt prima. Helemaal als je de nieuwprijs met elkaar vergelijkt. De S6 is eens zo duur en qua specs doet de P9 lite niet eens zoveel onder. Tuurlijk, het Samoled-scherm ontbreekt, maar als dat het enige is... Het toestel heeft genoeg RAM-geheugen om snel te zijn. Batterij doet het prima. 16gb is wat aan de krappe kant, maar door het gebruik van een geheugenkaartje is dat aan te passen. Helaas kan dit niet als intern geheugen gebruikt worden (correct me if i'm wrong).
Verder vind ik de interface wel gebruiksvriendelijk (heb geupdate naar EMUI 5.0 en Nougat 7.0). Ik vind er minder 'verborgen' dingen in zitten dan in de S6.
Ik loop wel tegen een dingetje aan.. En dat betreft Google Maps. Ik heb de telefoon gekoppeld met bluetooth in de auto. Als ik nu Google Maps gebruik (icm muziek via bluetooth), klinkt dat over de speakers, maar de zinnen worden afgebroken.
Normaal gesproken (met de S6) werd het geluid van de muziek die ik streamde, licht gedempt en kwam de gesproken aanwijzing over de speakers. Dat gebeurt nu ook, maar na het dempen van de muziek, valt de muziek helemaal weg en wordt de zin van de gesproken navi daarna dus afgebroken. Daarna keert wel de muziek weer terug.
Iemand nog meer deze ervaring? Het lijkt erop of de verbinding soort van verbroken wordt.
Verder heb ik ook het probleem dat ik het geluid van de meldingen niet kan dempen, zonder alles te dempen. Mocht iemand hier een oplossing voor hebben (zonder al te moeilijke instellingen
Ik merk dat mijn P9 lite qua batterij echt ineens korter mee gaat en ook bepaalde apps zijn minder vloeiend/snel.
Vorige versie was ik 100 procent tevreden over dus ik ga graag terug.
Wie weet hoe?
Ik heb precies hetzelfde, ik lees dus even mee.Anoniem: 868183 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:33:
Ik heb de nieuwe update naar EMUI 5.0 gedaan. Een redelijk aantal instellingen was kwijt maar inmiddels werkt het meeste weer. Echter een aantal dingen lukt me niet meer:
de Huawei ringtone is verdwenen, die had ik altijd als wekkergeluid en vond ik heerlijk wakker worden. Is daar nog aan te komen op een of andere manier?
Bij het tijd instellen in de agenda is het ineens zo'n vervelend rolbalkje geworden, de analoge klok vond ik veel fijner. Kan dat aangepast? (niet op de telefoon zelf dus maar in de agenda).
Tevens ervaar ik ook dat de accu veel sneller leeg is. Normaal kon kon ik makkelijk een dag mee als hij dan 's avond aan de lader ging had ik nog minstens 30% over. Nu zie ik dat hij rond 18:00 uur al op 20 % zit.
Hier baal ik wel erg van.
Verder lijkt het menu met de snelkoppelingen veranderd (als je menu oproept door je scherm van boven naar beneden te slepen). Je zie nu maar 1 rij met icoontjes terwijl dat er veel meer waren. De kleur is nu ook anders (doet meer 'Samsung' achtig aan.
Iemand een oplossing voor een van deze veranderingen?
heb ik ook heel vaak, ook vaak als de telefoon niet in mijn zak zit. Is een bekend fenomeen, of eigenlijk, syndroom:Dark schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:48:
[...]
ik denk 'snel oproep plaatsen' ... kan je ook uitzetten, bij slimme assistentie/spraakbediening.
Als volume omlaag ingedrukt wordt bij uitgeschakeld scherm, kan je een naam inspreken om snel een belletje te doen.
Phantom vibration syndrome
Wikipedia: Phantom vibration syndrome
Als je hem naar beneden sleept en dan nog een keer, heb je twee rijtjes, maar dat onthoudt hij inderdaad niet. En rechts bovenin heb je natuurlijk dat driehoekje om het tweede rijtje in of uit te klappen, maar dat bedoel je vast niet.Dansiper schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:49:
[...]
I
Verder lijkt het menu met de snelkoppelingen veranderd (als je menu oproept door je scherm van boven naar beneden te slepen). Je zie nu maar 1 rij met icoontjes terwijl dat er veel meer waren. De kleur is nu ook anders (doet meer 'Samsung' achtig aan.
Iemand een oplossing voor een van deze veranderingen?
Vanuit het vergrendelscherm heb je wel gelijk 2 rijtjes.
[ Voor 9% gewijzigd door avotar op 09-05-2017 14:53 ]
Anoniem: 920853
Ook sinds deze week in bezit van P9 lite maar als ik had geweten dat ik de apps niet naar de SD kaart kon verplaatsen had ik hem niet gekocht
Is dit met geen enkele omweg/app te fixen?
Update naar Android 7.0 haalt ook niets uit dus?
Ik krijg wel twee waarschuwingen, als ik de SD-kaart selecteer, dus heb het nog niet proefondervindelijk ondervonden
Nu heb ik de telefoon niet geprobeerd met Android Marshmellow, dus ik weet niet wat jouw mogelijkheden nu zijn?
Dan nog zet hij zijn apps niet op de SD kaart, maar wel veel van de interne data.croschou schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:16:
Hi Meril, ik heb inmiddels de 7.0 update erop staan. Ik kan bij geheugen nu kiezen om als standaard locatie de SD-kaart in te stellen. Nu staat 'intern geheugen' geselecteerd.
Ik krijg wel twee waarschuwingen, als ik de SD-kaart selecteer, dus heb het nog niet proefondervindelijk ondervonden![]()
Nu heb ik de telefoon niet geprobeerd met Android Marshmellow, dus ik weet niet wat jouw mogelijkheden nu zijn?
Dan nog zet hij zijn apps niet op de SD kaart, maar wel veel van de interne data.croschou schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:16:
Hi Meril, ik heb inmiddels de 7.0 update erop staan. Ik kan bij geheugen nu kiezen om als standaard locatie de SD-kaart in te stellen. Nu staat 'intern geheugen' geselecteerd.
Ik krijg wel twee waarschuwingen, als ik de SD-kaart selecteer, dus heb het nog niet proefondervindelijk ondervonden![]()
Ja precies, ik wil juist echt de apps erop zetten. Maar dat gaat dus helemaal niet?!
Voglens mij niet, maar dat is niet Huawei specifiek, maar lijkt sinds Android 6 al een issue te zijn.Anoniem: 920853 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:46:
[...]
Dan nog zet hij zijn apps niet op de SD kaart, maar wel veel van de interne data.
Ja precies, ik wil juist echt de apps erop zetten. Maar dat gaat dus helemaal niet?!
Maar het lijkt dus niet met Android 7 opgelost te zijn??avotar schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:40:
[...]
Voglens mij niet, maar dat is niet Huawei specifiek, maar lijkt sinds Android 6 al een issue te zijn.
geek: Tweaker bouwt gecombineerde dual-sim met sd-kaart voor smartphone
👉🏻 Blog 👈🏻
Het is dan wel handig om even een afbeelding van het icoontje te plaatsen, zodat iedereen weet waar je het over hebt.teejoox schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:35:
Op 11 mei jl. Kwam er een nieuwe update van EMUI op mijn P9 lite. Sindsdien zie ik een nieuw icoontje op de taakbalk. Wie heeft dat ook en weet waar dat voor is?
Wellicht dat je dat ziet?

Ik zal het weer uit zetten.
Dank voor je antwoord.
👉🏻 Blog 👈🏻
Levertijden & Prijzen: [Huawei P9 Lite] Levertijden & Prijzen.