Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:48

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zr40 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:01:
Of Apple Pay was simpelweg eerder gereed (technisch, contractueel, regelgeving, compatibiliteit met gangbare lokale betaalmethoden) in Brazilie. Dat zegt niets over interesse :)
Overal waar je deze afbeelding ziet:

Wikipedia: Contactless payment

kun je morgen betalen met Apple Pay als de banken de contracten akkoord zijn. Dat is dus 99.9% van alle wireless terminals in Nederland. En vrijwel elke winkel in Nederland heeft die tegenwoordig.

Qua infrastructuur is Nederland er helemaal klaar voor, sterker nog: veel beter klaar voor dan landen zoals de V.S. waar Apple Pay al jaren actief is. Bij heel veel winkels kun je daar in delen van het land nog niet met Apple Pay betalen.

En neem van mij aan zo'n goede infrastructuur heeft Apple wel interesse in. Alleen de Nederlandse banken blijven graag hun eigen monopolie'tjes houden :+

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:14
Ik ben ondertussen overgestapt van boon. naar N26. Werkt heel simpel als je al een N26-account hebt: verander de postcode van je shipping address naar NL-XXXXAB en het land naar Frankrijk. Vraag daarna een nieuwe MasterCard aan (het ligt aan de reden die je opgeeft of je voor vervanging betaalt of niet), die is dan in Frankrijk 'uitgegeven' en kun je instellen voor Apple Pay. Even de regio-instellingen op je iPhone aanpassen naar Frankrijk en je kunt 'm toevoegen aan je Wallet. Ik heb 't daarna getest bij de Kiosk op station 's-Hertogenbosch en dat werkt prima :)

De reden van mijn switch is dat ik het geld dat ik op m'n N26-rekening zet zelf terug kan storten als ik wil, dus voelt het 'vertrouwder' om grotere bedragen beschikbaar te hebben voor Apple Pay.

[ Voor 14% gewijzigd door Sandro! op 10-02-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandro! schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:12:
Ik ben ondertussen overgestapt van boon. naar N26. Werkt heel simpel als je al een N26-account hebt: verander de postcode van je shipping address naar NL-XXXXAB en het land naar Frankrijk. Vraag daarna een nieuwe MasterCard aan..

..
Maar dan wordt jouw nieuwe betaalkaart geleverd op een verkeerd adres, toch? Of zou de postdienst snappen dat het alsnog naar Nederland moet omdat je voor je postcode ‘NL-‘ hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakyoruto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik ben ondertussen overgestapt van boon. naar N26. Werkt heel simpel als je al een N26-account hebt: verander de postcode van je shipping address naar NL-XXXXAB en het land naar Frankrijk. Vraag daarna een nieuwe MasterCard aan (het ligt aan de reden die je opgeeft of je voor vervanging betaalt of niet), die is dan in Frankrijk 'uitgegeven' en kun je instellen voor Apple Pay. Even de regio-instellingen op je iPhone aanpassen naar Frankrijk en je kunt 'm toevoegen aan je Wallet. Ik heb 't daarna getest bij de Kiosk op station 's-Hertogenbosch en dat werkt prima :)

De reden van mijn switch is dat ik het geld dat ik op m'n N26-rekening zet zelf terug kan storten als ik wil, dus voelt het 'vertrouwder' om grotere bedragen beschikbaar te hebben voor Apple Pay.
Is jou vrije keuze natuurlijk, als dat voor jou beter werkt.

Ik houd het bij boon. tot dat we officieel Apple Pay in Nederland hebben, en met een beetje geluk als het er is, net zoals in Italië dat we het ook kunnen gebruiken met Meastro kaarten.

PS.
Voor wie het niet weet, ik vind de volgende app superhandig voor het vinden van winkels waar je met Apple Pay kunt betalen, zelfs in landen waar officieel nog geen Apple Pay support is.
En omdat de app crowd-source informatie gebruikt, kun je (in de app) nieuwe plaatsen aangeven waar je wel (of niet, in een toekomstige update) met Apple Pay kunt betalen.
https://itunes.apple.com/...for-apple-pay/id981631558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:53:
[...]

Maar dan wordt jouw nieuwe betaalkaart geleverd op een verkeerd adres, toch? Of zou de postdienst snappen dat het alsnog naar Nederland moet omdat je voor je postcode ‘NL-‘ hebt gezet?
Op de adressticker stond uiteindelijk NL-XXXXAB Nijmegen, Frankreich maar werd netjes in Nederland afgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandro! schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:14:
[...]

Op de adressticker stond uiteindelijk NL-XXXXAB Nijmegen, Frankreich maar werd netjes in Nederland afgeleverd :)
Netjes! Pff, verleidelijk om te proberen. Nieuwe kaart kost maar 6 euro. Het voelt alleen zo rebels om te doen; niet echt mijn ding. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
Nakyoruto schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:06:
[...]

Is jou vrije keuze natuurlijk, als dat voor jou beter werkt.

Ik houd het bij boon. tot dat we officieel Apple Pay in Nederland hebben, en met een beetje geluk als het er is, net zoals in Italië dat we het ook kunnen gebruiken met Meastro kaarten.

PS.
Voor wie het niet weet, ik vind de volgende app superhandig voor het vinden van winkels waar je met Apple Pay kunt betalen, zelfs in landen waar officieel nog geen Apple Pay support is.
En omdat de app crowd-source informatie gebruikt, kun je (in de app) nieuwe plaatsen aangeven waar je wel (of niet, in een toekomstige update) met Apple Pay kunt betalen.
https://itunes.apple.com/...for-apple-pay/id981631558
Dat het niet op het Maestro-netwerk werkt is inderdaad wel een minpunt, dus ik hoop ook dat officiële ondersteuning snel naar Nederland komt. Nu is het een beetje hit-and-miss of je betaling lukt. Ik ga die app ff downloaden, thanks!

• Scott10
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 08:41

Werkt N26 enkel daar waar creditcard geaccepteerd word?

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Hier ook maar aangemaakt om het een keer te proberen. Zit nu in afwachting van mijn PLUS upgrade. Toch maar even een vraagje hoe gaat het in zijn werk met een iPhone X? Moet ik dan nadat mijn telefoon bij de terminal te hebben gehouden mijn gezicht scannen?

Dan zou ik net zo lief mijn NFC pas gebruiken, maar he dit blijft natuurlijk een leuk dingetje om te kunnen doen!

Add me op Stadia: Gloogle

• Scott10
  • Laatst online: 20-02 08:41
Pukson schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:50:
Hier ook maar aangemaakt om het een keer te proberen. Zit nu in afwachting van mijn PLUS upgrade. Toch maar even een vraagje hoe gaat het in zijn werk met een iPhone X? Moet ik dan nadat mijn telefoon bij de terminal te hebben gehouden mijn gezicht scannen?

Dan zou ik net zo lief mijn NFC pas gebruiken, maar he dit blijft natuurlijk een leuk dingetje om te kunnen doen!
Als je de boon kaart hebt toegevoegd aan je wallet, is het dubbel klik op de aan/uit knop, dan word de wallet geopend en dan scant de iPhone je gezicht. Vervolgens tegen de terminal houden en voila.

• Pukson
Scott10 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:05:
[...]

Als je de boon kaart hebt toegevoegd aan je wallet, is het dubbel klik op de aan/uit knop, dan word de wallet geopend en dan scant de iPhone je gezicht. Vervolgens tegen de terminal houden en voila.
Ah thanks! Net even geprobeerd gaat snel! Nu wachten op de upgrade. Wat raden jullie aan automatisch top up of zelf geld toevoegen?

Met automatisch word dan het precieze bedrag afgeschreven van een pakje kauwgum bijvoorbeeld?

• Sandro!
Scott10 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:33:
[...]

Werkt N26 enkel daar waar creditcard geaccepteerd word?
Overal waar MasterCard wordt geaccepteerd. Maar dat is bij boon. niet anders.

• Sandro!
Pukson schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:35:
[...]

Met automatisch word dan het precieze bedrag afgeschreven van een pakje kauwgum bijvoorbeeld?
Dat is een automatische top-up. Dus als je saldo onder € y is, wordt het met € x bijgevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakyoruto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-11-2024
Pukson schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:35:
[...]

Ah thanks! Net even geprobeerd gaat snel! Nu wachten op de upgrade. Wat raden jullie aan automatisch top up of zelf geld toevoegen?

Automatische Top-Up = als je insteld dat wanneer (bijv.) je onder de €25 komt, dat je account automatisch wordt aangevuld tot €50.

En sinds Januari zijn er geen transactie kosten meer voor het bijvullen met (je eigen) Credit Card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Zojuist wilde ik inloggen en krijg de melding account locked.. komt dit doordat ik de regio gewijzigd heb veranderd? Zojuist mail gestuurd, maar dacht misschien hebben jullie enig idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 16:50

In Italië werkt apple pay ook met een maestro pas. Zal deze truc dan ook werken om de N26 maestro pas in apple pay te krijgen?? Dan moet het overal werken bij elke NFC pin automaat.

edit: zojuist contact gehad met N26. Werkt helaas alleen maar met de Mastercard.

[ Voor 3% gewijzigd door Johnnygo op 06-03-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casiej
  • Laatst online: 24-07 10:27
Probeerde net een frans boon account aan te maken. Alleen voor het upgraden naar een plus account word ook gevraagd naar papieren om te bewijzen dat je op het franse adres woont. Hoe hebben jullie deze stap voltooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 21:10

Ik ben om diezelfde reden enige tijd geleden ook geswitcht van Boon naar N26 ja, hoewel ik nu nog steeds ongeveer 50 euro op mijn Boon-account heb staan die ik een keer ergens op moet maken, en dat is nog verdomd lastig als je er zelf geen geld vanaf kunt halen om naar een andere rekening te boeken... De acceptatie van Boon is ook gewoon nog te slecht om de 50 euro makkelijk aan kleinere bedragen her en der op te kunnen maken.

N26 voelt een stuk meer als een serieuze bank, waarmee je tenminste wel gewoon geld naar een IBAN over kunt boeken zoals het in mijn ogen hoort. Ik heb ook goede hoop dat N26 een van de eerste banken met goede support voor Apple Pay gaat krijgen, mocht dat ooit een keer fatsoenlijk in Nederland gaan landen.

De truc met de 'Franse' Mastercard vind ik wel een mooie overigens, maar voegt helaas nog niet zoveel toe, zeker niet als je nu al Boon met Apple Pay gebruikt. Als de Maestro-kaart van N26 nou met Apple Pay had gewerkt, was het een ander verhaal geweest, dan had je op deze manier eigenlijk overal in Nederland wel met je telefoon kunnen betalen... Nou ja, ik houd hoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Heb je dan geen problemen dat je N26 account dan “frans” is?

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Is er een makkelijke manier om geld van mijn boon card af te halen, of kan ik die alleen leeg krijgen door in winkels te betalen? Als bunq premium-klant heb ik sinds gisteren ook Apple Pay van bunq zelf, met een maestro-kaart dus ik ga Apple Pay alleen nog via bunq gebruiken.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
Uffje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:50:
[...]

Heb je dan geen problemen dat je N26 account dan “frans” is?
Ik heb daar zelf nog geen problemen mee gehad, nee. Ik gebruik m'n N26 debit card ook alleen met Apple Pay in fysieke winkels, nooit online. Wellicht dat het daar anders is.

Maar ik heb bunq Premium en was nog op tijd met het activeren van Apple Pay, dus ik heb m'n volledige saldo weer terug naar m'n bunq-rekening geboekt. N26 ga ik wel weer gebruiken als ik buiten het Euro-gebied op vakantie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:12
gday schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:16:
Is er een makkelijke manier om geld van mijn boon card af te halen, of kan ik die alleen leeg krijgen door in winkels te betalen? Als bunq premium-klant heb ik sinds gisteren ook Apple Pay van bunq zelf, met een maestro-kaart dus ik ga Apple Pay alleen nog via bunq gebruiken.
Ja, dat vroeg ik me ook af. Ik ben maar even boodschappen gaan doen bij de Jumbo hier in de buurt die MasterCard accepteert en verder voor exact 2,23 nog wat batterijtjes gekocht bij Alibaba. Nu staat ie precies op 0,00 en heb ik 'm opgezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

jorikc schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:24:
[...]

Ja, dat vroeg ik me ook af. Ik ben maar even boodschappen gaan doen bij de Jumbo hier in de buurt die MasterCard accepteert en verder voor exact 2,23 nog wat batterijtjes gekocht bij Alibaba. Nu staat ie precies op 0,00 en heb ik 'm opgezegd. :)
Netjes! Hij is net weer automatisch opgewaardeerd tot 100 euro bij mij. :( Ik zal ook nog een paar keer bij de Jumbo langsgaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:58
gday schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:47:
Netjes! Hij is net weer automatisch opgewaardeerd tot 100 euro bij mij. :( Ik zal ook nog een paar keer bij de Jumbo langsgaan denk ik.
En automatische top-up uitzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

U123456 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 20:00:
[...]
En automatische top-up uitzetten. :)
Dat heb ik als eerste gedaan inderdaad. Was anders best lullig geweest. ;)
Ik wist niet dat ik m'n boon-kaart ook als heuse creditcard kon gebruiken. Vandaag achter gekomen dus ik heb nu maar m'n Tweakers-abo verlengd met die boon-kaart. Nog 50 euro over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
gday schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 01:12:
[...]

Dat heb ik als eerste gedaan inderdaad. Was anders best lullig geweest. ;)
Ik wist niet dat ik m'n boon-kaart ook als heuse creditcard kon gebruiken. Vandaag achter gekomen dus ik heb nu maar m'n Tweakers-abo verlengd met die boon-kaart. Nog 50 euro over. :P
Hoe kun je je Boon-kaart als creditcard gebruiken?

Ik heb nog saldo op mn Boon-account staan maar gebruik die nu eigenlijk niet meer, en precies ‘t bedrag ergens uitgeven is ook een onmogelijke taak...

Als ik hem online als Mastercard zou kunnen gebruiken, zou ik het saldo er tot op de laatste cent af kunnen trekken, maar ik zou niet weten waar ik dan het cc-nummer, de vervaldatum en cvc zou moeten vinden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:37
BartB. schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:46:
[...]

Ik heb nog saldo op mn Boon-account staan maar gebruik die nu eigenlijk niet meer, en precies ‘t bedrag ergens uitgeven is ook een onmogelijke taak...

Als ik hem online als Mastercard zou kunnen gebruiken, zou ik het saldo er tot op de laatste cent af kunnen trekken, maar ik zou niet weten waar ik dan het cc-nummer, de vervaldatum en cvc zou moeten vinden... :?
Je kan deze app gebruiken om het geld gratis naar je bankrekening te sturen, zelf goede ervaringen mee: https://verse.me/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deschuytter
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22-01-2021
Hoe schrijven jullie precies geld over naar boon van jullie bank?
Ikzelf ban Belg en ben klant bij Argenta en Fintro. Als ik in de boon. app op Bank Transfer klik krijg ik geen gewoon IBAN nummer om naar over te schrijven maar is er steeds sprake van Faster Payments. Ik vind geen andere informatie over overschrijven bij boon zelf.
Zou er iemand hier mij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
Facepalm schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:24:
[...]

Je kan deze app gebruiken om het geld gratis naar je bankrekening te sturen, zelf goede ervaringen mee: https://verse.me/en/
Maar waar haal jij je kaartnummer van Boon vandaan dan? Die kan ik dus juist nergens vinden... Ik mis alle gegevens om de Boon-kaart als Mastercard te gebruiken.
deschuytter schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:27:
Hoe schrijven jullie precies geld over naar boon van jullie bank?
Ikzelf ban Belg en ben klant bij Argenta en Fintro. Als ik in de boon. app op Bank Transfer klik krijg ik geen gewoon IBAN nummer om naar over te schrijven maar is er steeds sprake van Faster Payments. Ik vind geen andere informatie over overschrijven bij boon zelf.
Zou er iemand hier mij kunnen helpen?
Als je in de Boon app op het plusje drukt en kiest voor Bank transfer, krijg je je IBAN te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deschuytter
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22-01-2021
BartB. schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:10:
[...]

Maar waar haal jij je kaartnummer van Boon vandaan dan? Die kan ik dus juist nergens vinden... Ik mis alle gegevens om de Boon-kaart als Mastercard te gebruiken.

[...]

Als je in de Boon app op het plusje drukt en kiest voor Bank transfer, krijg je je IBAN te zien.
ik krijg daar geen iban nummer maar een "account number" van 8 cijfers en een "sort code"
Kan dit zijn doordat ik op de Engelse appstore Boon. heb gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_gamer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-06 22:48
Hallo allemaal

Sinds een week heb ik de Boon app op mijn iPhone geïnstalleerd om toch gebruik te kunnen maken van ApplePay in Nederland.

Echter lukt het me niet hier betalingen mee te doen, ik heb er voldoende saldo op gezet dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb het nu geprobeerd bij supermarkt Plus en de kiosk op een station. Telkens krijg ik de melding declined.

Ik heb het geprobeerd met mijn iPhone op locatie Frankrijk en Nederland, geen verschil.

Heeft iemand een zelfde ervaring gehad, of weet iemand wat ik er aan kan doen?

Thanks 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van boon worden de abonnementskosten vermeldt als (in mijn geval): het eerste jaar gratis en daarna €1,49 per maand.

Echter is het voor mij onduidelijk of deze kosten voor boon Basic of boon Plus gelden. Zoals ik het begrijp is er geen prijsverschil tussen de twee abonnementsvormen. Heeft iemand enig idee hoe dit precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:58
deschuytter schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:32:
ik krijg daar geen iban nummer maar een "account number" van 8 cijfers en een "sort code"
Kan dit zijn doordat ik op de Engelse appstore Boon. heb gedownload?
Misschien lukt het om met deze site een geldige IBAN te maken van UK sort code en account number?
Link: https://www.iban.com/calculate-iban.html

* (resultaat van google search, gebruik op eigen verantwoording)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

BartB. schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:46:
[...]

Op het plusje tikken en dan kiezen voor online payments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

The_gamer schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:39:
Hallo allemaal

Sinds een week heb ik de Boon app op mijn iPhone geïnstalleerd om toch gebruik te kunnen maken van ApplePay in Nederland.

Echter lukt het me niet hier betalingen mee te doen, ik heb er voldoende saldo op gezet dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb het nu geprobeerd bij supermarkt Plus en de kiosk op een station. Telkens krijg ik de melding declined.

Ik heb het geprobeerd met mijn iPhone op locatie Frankrijk en Nederland, geen verschil.

Heeft iemand een zelfde ervaring gehad, of weet iemand wat ik er aan kan doen?

Thanks 😀
Als je geen boon Plus hebt werkt je kaart alleen in Frankrijk. Je moet boon Plus hebben om het in het ‘buitenland’ te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfroAbel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
gday schreef op maandag 2 april 2018 @ 08:25:
[...]

Als je geen boon Plus hebt werkt je kaart alleen in Frankrijk. Je moet boon Plus hebben om het in het ‘buitenland’ te laten werken.
Klopt dat wel?

Ik heb vandaag gewoon nog met Boon. op mijn Apple watch betaald bij de ah to go (op rotterdam centraal) en ik heb gewoon boon basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

AfroAbel schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:09:
[...]

Klopt dat wel?

Ik heb vandaag gewoon nog met Boon. op mijn Apple watch betaald bij de ah to go (op rotterdam centraal) en ik heb gewoon boon basic.
Echt? Hm, wellicht zit ik ernaast dan. In mijn herinnering was dat de reden dat we onze documenten moesten laten verifiëren voor boon plus.

Edit: Ik lees dat deze beperking alleen geldt voor boon France en Spain.
Please note that boon. iOS France and Spain customers need to upgrade to boon. PLUS to pay with boon. outside domestic territories.
Bron: https://www.boonpayment.com/uk/faq-20171214/

[ Voor 24% gewijzigd door gday op 02-04-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfroAbel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
gday schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:43:
[...]

Echt? Hm, wellicht zit ik ernaast dan. In mijn herinnering was dat de reden dat we onze documenten moesten laten verifiëren voor boon plus.

Edit: Ik lees dat deze beperking alleen geldt voor boon France en Spain.

[...]

Bron: https://www.boonpayment.com/uk/faq-20171214/
Ahh dat verklaart het! Ik heb Boon via mijn Uk Apple account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
gday schreef op maandag 2 april 2018 @ 01:12:
[...]

Op het plusje tikken en dan kiezen voor online payments.
Ah, ik kon het niet vinden, maar blijkbaar had ik nog een te oude versie van de Boon-app. Inmiddels de laatste update geïnstalleerd en nu heb ik inderdaad een kaartnummer.

Volgende probleem is nu dat mijn Boon-kaart tot nu toe nergens online geaccepteerd wordt.... Ik begin het een beetje zat te worden allemaal en ga mijn account bij Boon maar opheffen denk ik, nu Bunq ook Apple Pay ondersteunt en mijn Boon vanaf volgende maand ook niet meer gratis is. Ik ga ervan uit dat ze het resterende saldo dan wél naar een andere IBAN kunnen storten althans, anders is het nogal zonde van de €300+ die ik er nog op heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
Klopt, maar ik had Apple Pay op mijn Bunq-account die avond dat het eventjes kon al geactiveerd gelukkig, dus bij mij werkt het gewoon nog. Boon heb ik inmiddels dus ook opgezegd, om de doodeenvoudige reden dat het nu enkel nog nadelen en geen voordelen meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Maar werkt die creditcard ook overal?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 21:45
Geprobeerd. Vraag me alleen af waarom ik in je handleiding moest betalen, terwijl de pas aanvraag gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

grote_oever schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:59:
[...]

Geprobeerd. Vraag me alleen af waarom ik in je handleiding moest betalen, terwijl de pas aanvraag gratis is.
Ik twijfel sowieso of het werkt. bunq.love is geen officiële site van bunq zelf. ik vermoed dat ze gewoon dat nieuwtje van vorige week in een handleiding hebben gezet maar dat die mogelijkheid daarna dus gewoon geblokkeerd is.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 21:45
DeNachtwacht schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:01:
[...]

Ik twijfel sowieso of het werkt. bunq.love is geen officiële site van bunq zelf. ik vermoed dat ze gewoon dat nieuwtje van vorige week in een handleiding hebben gezet maar dat die mogelijkheid daarna dus gewoon geblokkeerd is.
Ik zie dat ik ook een gratis abonnement heb voor een maand. Daarna betaal je 7.99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
DeNachtwacht schreef op Saturday 7 April 2018 @ 09:28:
[...]
Maar werkt die creditcard ook overal?
Eh...nee, maar bunq heeft ook geen creditcard. Ze hebben een maestro pas en een mastercard debitcard, die beide werken met Apple Pay. Met die maestro kun je in Nederland over betalen waar men contactloos heeft, net zoals je normale NL PIN pas.
DeNachtwacht schreef op Saturday 7 April 2018 @ 10:01:
[...]

Het werkt......de site is inderdaad niet van bunq zelf. Heb de pas zelf gisteren ontvangen en gewoon kunnen activeren. Overigens zul je inderdaadl wel bunq premium moeten hebben om Apple Pay te kunnen gebruiken. Dat is de eerste maand gratis en daarna kost het je 5 euro, maar goed...het is ook gewoon een Nederlandse bank...zelf ben ik van SNS een jaar geleden gewoon overgestapt. Dit is overigens meer iets voor Discussie over & Ervaringen met bunq

[ Voor 77% gewijzigd door TheVMaster op 07-04-2018 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

JackSparrow schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:19:
Het werkt......de site is inderdaad niet van bunq zelf. Heb de pas zelf gisteren ontvangen en gewoon kunnen activeren.
De vraag is vooral wanneer je geactiveerd hebt. Her en der valt te lezen dat bunq deze mogelijkheid weer geblokkeerd heeft maar dat áls je hem op tijd hebt geactiveerd, Apple Pay inderdaad nog wel werkt. En hoe weet je uberhaubt of AP werkt als je je pas nog niet hebt?

[ Voor 16% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-04-2018 11:46 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DeNachtwacht schreef op Saturday 7 April 2018 @ 11:45:
[...]

De vraag is vooral wanneer je geactiveerd hebt. Her en der valt te lezen dat bunq deze mogelijkheid weer geblokkeerd heeft maar dat áls je hem op tijd hebt geactiveerd, Apple Pay inderdaad nog wel werkt. En hoe weet je uberhaubt of AP werkt als je je pas nog niet hebt?
De vraag is wanneer ik wat heb geactiveerd? Ik heb gisteren mijn mastercard binnen gekregen en hiervoor 'gewoon' Apple Pay kunnen activeren. Als je een fysieke Italiaanse pas in huis haalt werkt het gewoon he, want in Italie en Spanje heeft bunq gewoon Apple Pay.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 07-04-2018 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 16:50

Dit werkt nu niet meer! Ik heb mijn adres aangepast, en een nieuwe kaart aangevraagd ( en braaf €6,- betaald). Bevestiging gekregen met het nieuwe adres. Een paar dagen later is het adres weer terug gezet naar het oude, en is er vanzelf weer een nieuwe NL kaart besteld en weer €6,- afgeschreven.
Ik heb contact gehad met N26. Je moet nu inwoner zijn van het land waar je pasje naartoe gestuurd wordt. ApplePay via deze weg kan dus niet meer ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
grote_oever schreef op Saturday 7 April 2018 @ 09:59:
[...]

Ehh..waar staat dat je moet betalen dan? Premium is niet gratis inderdaad, maar goed....gewoon overstappen naar bunq en dan zijn die kosten zeker behapbaar...
Johnnygo schreef op Monday 9 April 2018 @ 17:45:
[...]

Dit werkt nu niet meer! Ik heb mijn adres aangepast, en een nieuwe kaart aangevraagd ( en braaf €6,- betaald). Bevestiging gekregen met het nieuwe adres. Een paar dagen later is het adres weer terug gezet naar het oude, en is er vanzelf weer een nieuwe NL kaart besteld en weer €6,- afgeschreven.
Ik heb contact gehad met N26. Je moet nu inwoner zijn van het land waar je pasje naartoe gestuurd wordt. ApplePay via deze weg kan dus niet meer ;w
Hmm.......dan blijft er nog maar 1 manier over...nouja, twee...bij boon kan het ook nog gewoon.

[ Voor 45% gewijzigd door TheVMaster op 09-04-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:57
Apple is nu bezig met de Q2 2018 Financial Results Conference Call. Wellicht horen we zo meer over Apple Pay >:) http://investor.apple.com

*O* of -O-?

Ik was al te laat. Alleen Norway, Poland and Ukraine krijgen Apple Pay in de komende maanden. -O-

[ Voor 40% gewijzigd door oohh op 01-05-2018 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb sinds vandaag een werkende Apple Pay kaart bij bunq. Het kostte wel even wat moeite maar na de ervaring vandaag het meer dan waard. Stuk makkelijker betalen in 1x en geen portemonnee meer mee hoeven nemen 😎

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDirk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2024
DeNachtwacht schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:25:
Ik heb sinds vandaag een werkende Apple Pay kaart bij bunq. Het kostte wel even wat moeite maar na de ervaring vandaag het meer dan waard. Stuk makkelijker betalen in 1x en geen portemonnee meer mee hoeven nemen 😎
Kan je vertellen hoe je dat gedaan hebt aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
  • Laatst online: 01-07 15:16
't schijnt mogelijk te zijn met iOS 11.4 (de public beta). Al ben ik er nog niet achter hoe, meerdere mensen hebben bevestigd dat het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Hoe heb je dit gedaan? Middels de 11.4 Beta zoals @vdlindenmark aangeeft?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-09 09:26
Ik ben ook wel ontzeggend benieuwd hoe je Apple Pay werkend hebt gekregen!

Ik denk zelf nu aan de manier van bunq.love. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik heb het gewoon via Boon geregeld. M'n Boon Plus account was binnen twee dagen actief. Ging erg snel met de support afdeling.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36
Waar kun je overal betalen met Boon? Ik lees overal dat het vrij beperkt is qua winkels waar je kunt betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
19JM81 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 06:53:
Waar kun je overal betalen met Boon? Ik lees overal dat het vrij beperkt is qua winkels waar je kunt betalen?
Overal waar je met Mastercard kunt betalen. Bijvoorbeeld bij de Lidl of de Jumbo. Helaas accepteren niet alle supermarkten creditcards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:28

robertwebbe

Robert Webbe

GvNL schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:59:
[...]

Ik ben ook wel ontzeggend benieuwd hoe je Apple Pay werkend hebt gekregen!

Ik denk zelf nu aan de manier van bunq.love. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb het zojuist geactiveerd via de bunq.love methode. Ik had hem al eerder geactiveerd toen het een uurtje mogelijk was. Maar door het herstellen van mijn iPhone was ik die weer kwijt. Ik ben heel blij dat het weer werkt, ik kan mijn portemonnee weer lekker thuis laten. Er zijn nog 2 winkels waar ik regelmatig kom die nog een oud pinapparaat hebben zonder contactloos. Beide eigenaren hebben me gezegd dat ze voor het eind van dit jaar een nieuwe krijgen van de leverancier waar ze een contract mee hebben. Ik was niet de enige die er om vroeg, contactloos betalen begint blijkbaar gemeengoed te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-09 09:26
robertwebbe schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:33:
[...]

Ik heb het zojuist geactiveerd via de bunq.love methode. Ik had hem al eerder geactiveerd toen het een uurtje mogelijk was. Maar door het herstellen van mijn iPhone was ik die weer kwijt. Ik ben heel blij dat het weer werkt, ik kan mijn portemonnee weer lekker thuis laten. Er zijn nog 2 winkels waar ik regelmatig kom die nog een oud pinapparaat hebben zonder contactloos. Beide eigenaren hebben me gezegd dat ze voor het eind van dit jaar een nieuwe krijgen van de leverancier waar ze een contract mee hebben. Ik was niet de enige die er om vroeg, contactloos betalen begint blijkbaar gemeengoed te worden.
Bedankt voor je reactie! Ik heb Apple Pay na mijn vorige bericht ook snel werkend gekregen, alhoewel daar een work-around voor nodig was. Mijn ervaringen waren erg goed!

Helaas vind ik de kosten voor bunq Premium toch wel te hoog. Ik houd het dus maar bij ASN en hoop dat we binnen korte termijn een officiële lancering van Apple Pay in Nederland krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:38
robertwebbe schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:33:
[...]

Maar je kan ook als je restored je eerste, virtuele kaart weer activeren hoor, waarom werkte dit niet? Ook handmatig proberen in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:28

robertwebbe

Robert Webbe

@Hemmik Ik heb ook mijn eerste virtuele kaart restored.

[ Voor 38% gewijzigd door robertwebbe op 08-07-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:13

SuBBaSS

-has Ryzen

Vanwege issues heb ik m'n SE gisteren opnieuw geïnstalleerd en was verrast dat ik al tijdens de setup de optie kreeg om apple pay te activeren (ja, is wat langs me heen gegaan).
Nou heb ik er ook de optie bij staan voor apple pay cash.
Heeft iemand dat hier al gebruikt/werkend gekregen?

De boel moet geverifieerd worden, vraagt om allerlei gegevens (logisch), maar van NL postcodes krijgt die setup de hik. Heb er niet zo'n zin in om er maar een bogus-postcode van te maken om er later alsnog gezeik over te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
SuBBaSS schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:36:
Vanwege issues heb ik m'n SE gisteren opnieuw geïnstalleerd en was verrast dat ik al tijdens de setup de optie kreeg om apple pay te activeren (ja, is wat langs me heen gegaan).
Nou heb ik er ook de optie bij staan voor apple pay cash.
Heeft iemand dat hier al gebruikt/werkend gekregen?

De boel moet geverifieerd worden, vraagt om allerlei gegevens (logisch), maar van NL postcodes krijgt die setup de hik. Heb er niet zo'n zin in om er maar een bogus-postcode van te maken om er later alsnog gezeik over te krijgen.
Ik heb op verschillende fora al vaker gelezen dat dit het geval was. O.a. in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland zijn dit soort dingen eerder waargenomen. Als je dan verder probeert te gaan in het menu, houdt het helaas nog op.

Ik zat trouwens laatst een korte WWDC keynote over Apple Pay te kijken. Hier zag ik een link naar een demo van Apple: applepaydemo.apple.com. De pagina is sinds WWDC online (4 juni, volgens Google; ik zie via web.archive.org ook geen snapshot van eerder) en heeft ook de Nederlandse taal als ondersteuning.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U5jMiwn.png

Zoals je kunt zien zijn er een flink aantal talen (bijvoorbeeld Pools of Noors) die niet beschikbaar zijn, terwijl deze landen wel al Apple Pay hebben. Het zegt zeker niet alles, maar ik hoop dat het snel in Nederland beschikbaar komt. Wellicht wordt het tijdens de FY2018 Q3 Earnings Call bekendgemaakt. :)

Kan er iemand trouwens zien wat het verschil is tussen deze taalinstellingen? Ik heb zelf geen Apple Pay ingesteld en zie op mijn MacBook geen verschil, want er gebeurt vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:13

SuBBaSS

-has Ryzen

oohh schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:58:
[...]

Ik heb op verschillende fora al vaker gelezen dat dit het geval was. O.a. in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland zijn dit soort dingen eerder waargenomen. Als je dan verder probeert te gaan in het menu, houdt het helaas nog op.

Ik zat trouwens laatst een korte WWDC keynote over Apple Pay te kijken. Hier zag ik een link naar een demo van Apple: applepaydemo.apple.com. De pagina is sinds WWDC online (4 juni, volgens Google; ik zie via web.archive.org ook geen snapshot van eerder) en heeft ook de Nederlandse taal als ondersteuning.

[afbeelding]

Zoals je kunt zien zijn er een flink aantal talen (bijvoorbeeld Pools of Noors) die niet beschikbaar zijn, terwijl deze landen wel al Apple Pay hebben. Het zegt zeker niet alles, maar ik hoop dat het snel in Nederland beschikbaar komt. Wellicht wordt het tijdens de FY2018 Q3 Earnings Call bekendgemaakt. :)

Kan er iemand trouwens zien wat het verschil is tussen deze taalinstellingen? Ik heb zelf geen Apple Pay ingesteld en zie op mijn MacBook geen verschil, want er gebeurt vrij weinig.
Ah, bedankt voor die info. Er zit dus duidelijk wel wat in de pijplijn wat dat betreft.
Heb hier zelf alleen iOS devices dus kan wat dat betreft niet voor je kijken wat die taalinstellingen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik gebruik het nu een maand of 2 via bunq en moet zeggen dat ik nooit meer anders wil. Pas aanvragen is even wat gerommel maar ik moet zeggen dat ik de bunq app ook veel gebruiksvriendelijker vind dan ABN AMRO en ING... dus alleen daarom is de overstap heerlijk.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:11
DeNachtwacht schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:09:
Ik gebruik het nu een maand of 2 via bunq en moet zeggen dat ik nooit meer anders wil. Pas aanvragen is even wat gerommel maar ik moet zeggen dat ik de bunq app ook veel gebruiksvriendelijker vind dan ABN AMRO en ING... dus alleen daarom is de overstap heerlijk.
Top dat dit je even komt melden en leuk om te horen. Maar kan je aangeven hoe je dit voor elkaar heb gekregen?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

krizzziz schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:07:
[...]

Top dat dit je even komt melden en leuk om te horen. Maar kan je aangeven hoe je dit voor elkaar heb gekregen?
Via bunq.love staan diverse handleidingen. Ook in het bunq topic op tweakers kun je er meer info over vinden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Vanavond om 23.00 weer een Apple Earnings Call, dus weer kans op een aankondiging. Vorig kwartaal werd 🍎 Pay in Noorwegen en Polen aangekondigd. https://www.apple.com/investor/earnings-call/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ach ja, ik zit inmiddels naar volle tevredenheid bij bunq met Apple Pay :). Zelfs als ze dat niet zouden hebben zou ik bij ze blijven inmiddels. Heerlijke app en dito service.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

oohh schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:18:
Vanavond om 23.00 weer een Apple Earnings Call, dus weer kans op een aankondiging. Vorig kwartaal werd 🍎 Pay in Noorwegen en Polen aangekondigd. https://www.apple.com/investor/earnings-call/
Apple Pay Coming to Germany, Also Set to Launch at CVS and 7-11 Later This Year
Geen nieuws over Nederland helaas, maar dit is voor mij ook heel interessant :)

[ Voor 34% gewijzigd door fsfikke op 01-08-2018 00:05 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:44:
Ach ja, ik zit inmiddels naar volle tevredenheid bij bunq met Apple Pay :). Zelfs als ze dat niet zouden hebben zou ik bij ze blijven inmiddels. Heerlijke app en dito service.
Het enige waar ik - als vrek - nog een beetje tegen op kijk, is de prijs voor het Premium abonnement. Zeker in vergelijking tot mijn huidige bank, waar ik slechts EUR 3 per maand betaal. Puur om gemakshalve Apple Pay op m'n Watch te gebruiken, vind ik het nog niet waard.

Hopelijk komt Pay snel naar Nederland en wordt het door de grote banken ondersteund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

JDFS schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:27:
[...]

Het enige waar ik - als vrek - nog een beetje tegen op kijk, is de prijs voor het Premium abonnement. Zeker in vergelijking tot mijn huidige bank, waar ik slechts EUR 3 per maand betaal. Puur om gemakshalve Apple Pay op m'n Watch te gebruiken, vind ik het nog niet waard.

Hopelijk komt Pay snel naar Nederland en wordt het door de grote banken ondersteund!
Ik zit in een bunq Pack, vrij simpel te regelen, dan betaal je €5/maand en er zit dan meteen een “creditcard” (MasterCard) bij en twee normale betaalpassen. Ben je samen dan is het dus nog goedkoop zelfs.

Het enige echte nadeel is dat deze MasterCard een debitcard is en bij heel grote zaken zoals huren van auto schijnt dit niet geaccepteerd te worden. Bunq biedt dus geen volwaardige CC aan. Maar goed, ik gebruik dat in principe toch nooit en als ik dat eens nodig heb zien we dan wel weer.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Nu Apple Pay dit jaar nog in Duitsland komt,
Overweeg ik een N26 rekening te openen.

Mag een woonadres gebruiken van een collega welke in Duitsland woont.

Mijn pas komt op zijn adres binnen,
Toestel op land regio Duitsland zetten, pas toevoegen en daarna terug zetten op Nederlands.

Zou m.i. Moeten werken ?
Of is mijn gedachte gang te makkelijk
Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Marcel_E schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:32:
Nu Apple Pay dit jaar nog in Duitsland komt,
Overweeg ik een N26 rekening te openen.

Mag een woonadres gebruiken van een collega welke in Duitsland woont.

Mijn pas komt op zijn adres binnen,
Toestel op land regio Duitsland zetten, pas toevoegen en daarna terug zetten op Nederlands.

Zou m.i. Moeten werken ?
Of is mijn gedachte gang te makkelijk
Grt
Ja, dat zou moeten werken. Alleen of je je adres nog kunt wijzigen naar een Nederlands adres, weet ik niet. Ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Maar ik zou het even opzoeken op internet, als ik jou was.

Afgelopen vrijdag heb ik een Basic Acccount bij de Ierse bank KBC aangevraagd. Deze is gratis, en je kunt gebruik maken van Apple Pay. Op dit moment wacht ik nog op de verificatie van de documenten die ik moest opsturen, maar tot nu toe verliep alles voorspoedig. Afgelopen maandagochtend werd ik al gebeld om het ingevulde formulier door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Het duurde meer dan een maand, maar ik heb eindelijk mijn KBC Basic Account aan kunnen maken. Vandaag heb ik de brief ontvangen en heb ik gelijk mijn account kunnen activeren.

De kaart heb ik ook gelijk via de app toegevoegd, en ik kan bij wijze van spreken nu al betalen. Ware het niet dat er nog geen geld op de rekening staat :+

Mochten er nog meer mensen zijn die een Basic Account bij KBC Ireland aanmaken: let er op dat je gewoon simpele foto's maakt van je documenten. Als je je netjes kopieert, gaat men klagen dat het geen goede kopie is. En de klantenservice reageert na 2-3 dagen pas op je mail. >:)

Mail van de KBC klantenservice:
What happens now?
In order for us to progress your application, we now require you to submit the following documentation by replying to this email or post for review.

1 proof of photo identification
2 proofs of address dated within the last 6 months
A sample signature (e.g. just sign a piece of paper and scan/email same in)

* If you only have one form of ID and/or Proof of Address , you will need to get your ID/POA certified in any Financial institution or Garda Station by presenting yourself in person along with the single ID and Proof of Address.
Please ensure the certified copy is stamped, dated and signed by the relevant authority.

Acceptable Proof of Identity:
· Passport
· Drivers Licence (front and back)
· EU National Identity Card

Acceptable Proof of Address:
Please note; both proofs of address cannot be from the same company/provider
· Bank/Credit Union Statements
· Utility Bills (e.g. mobile phone, gas, electricity)
· Certificate of Motor Tax (Tax must be in date)
· Certificate of Car Insurance (Policy must be in date)
· Letter from revenue (e.g. P21, tax credit certificate)
· Department of social protection letter.

All documents must be dated within the last six months and must be the full image, all corners must be included in the image and cannot be censored in any way.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5WqyNOX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb het lopen via bunq, weet iemand wat er gebeurt als ik iOS sn watchOS ga updaten? Blijft die pas dan in iCloud zitten?

[ Voor 17% gewijzigd door DeNachtwacht op 14-09-2018 20:07 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ja, die blijft gewoon in je iPhone en Watch zitten bij een iOS upgrade. Het spannende is wanneer je een volledige reset of vervanging doet.

Zelf heb ik recent mijn Apple Watch vervangen. De backup bleek niet succesvol te zijn dus de nieuwe watch had Apple Pay niet overgenomen van de oude. Die kon ik trouwens wél gewoon activeren met de knop in de bunq app, en die gaf instructies om de juiste regio te selecteren op zowel iPhone als Watch. Dat gedaan, en de activatie slaagde. Die methode werkt dus blijkbaar nog steeds.

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 14-09-2018 20:32 ]

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
oohh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:54:
Het duurde meer dan een maand, maar ik heb eindelijk mijn KBC Basic Account aan kunnen maken. Vandaag heb ik de brief ontvangen en heb ik gelijk mijn account kunnen activeren.

De kaart heb ik ook gelijk via de app toegevoegd, en ik kan bij wijze van spreken nu al betalen. Ware het niet dat er nog geen geld op de rekening staat :+

Mochten er nog meer mensen zijn die een Basic Account bij KBC Ireland aanmaken: let er op dat je gewoon simpele foto's maakt van je documenten. Als je je netjes kopieert, gaat men klagen dat het geen goede kopie is. En de klantenservice reageert na 2-3 dagen pas op je mail. >:)

[...]
Interessant!

Maar ondersteunt KBC ook Apple Pay betalingen bij winkels die alleen Maestro betaling accepteren (en dus geen Master Card).

Ik gebruik Apple Pay namelijk al een poos met de Boon. truc, maar dit is een credit card, en ik kan bij Albert Heijn bijvoorbeeld geen gebruik maken van Apple Pay hierdoor. Als KBC dit gat kan opvullen, meld ik me vandaag nog aan!

• oohh
DaSaN schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:39:
[...]

Interessant!

Maar ondersteunt KBC ook Apple Pay betalingen bij winkels die alleen Maestro betaling accepteren (en dus geen Master Card).

Ik gebruik Apple Pay namelijk al een poos met de Boon. truc, maar dit is een credit card, en ik kan bij Albert Heijn bijvoorbeeld geen gebruik maken van Apple Pay hierdoor. Als KBC dit gat kan opvullen, meld ik me vandaag nog aan!
Nee, helaas, dat gaat niet werken. KBC heeft alleen (debit) MasterCard en geen Maestro. Het enige voordeel is eigenlijk dat het blijvend gratis is; bij Boon moet je na een jaar betalen, bij KBC niet.

Verwijderd

Zr40 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:25:
Ja, die blijft gewoon in je iPhone en Watch zitten bij een iOS upgrade. Het spannende is wanneer je een volledige reset of vervanging doet.

Zelf heb ik recent mijn Apple Watch vervangen. De backup bleek niet succesvol te zijn dus de nieuwe watch had Apple Pay niet overgenomen van de oude. Die kon ik trouwens wél gewoon activeren met de knop in de bunq app, en die gaf instructies om de juiste regio te selecteren op zowel iPhone als Watch. Dat gedaan, en de activatie slaagde. Die methode werkt dus blijkbaar nog steeds.
Zolang je bij Bunq Apple Pay hebt kunnen activeren toen het nog mogelijk was, zal je altijd Apple Pay kunnen activeren zolang je je telefoon maar op de juiste regio zet.

Heb toendertijd met mijn iPhone Apple Pay geactiveerd via Bunq en daarna even geen iPhone gehad. Sinds deze week weer wel weer een iPhone en kon het gelukkig makkelijk activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024

[...]
Als je zo'n KBC basic account aan wil vragen kan dit dan alleen met het pdf formulier waaorver ze spreken of kan je ook met een online formulier direct aanvragen zoals met de normale current account? Heb dit niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zr40 schreef op Friday 14 September 2018 @ 20:25:

Daarnaast kun je op dit moment nog gewoon (via de Italie/Spanje) 'route' een bunq pas aanvragen waarmee je gewoon Apple Pay kunt activeren. Heb het afgelopen week nog gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
LIMIT-AR schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:07:
[...]

Als je zo'n KBC basic account aan wil vragen kan dit dan alleen met het pdf formulier waaorver ze spreken of kan je ook met een online formulier direct aanvragen zoals met de normale current account? Heb dit niet kunnen vinden.
Nee, je moet echt het PDF formulier invullen. Deze kun je daarna gewoon via de mail opsturen ;)

• Gadgettweaker
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-03 16:10
Hi ooooh,

Ik heb een kbc account aangevra a gd. Als alles straks geactiveerd zijn, wat zijn dan de stappen om apple pay te activeren?

• oohh
Gadgettweaker schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:45:
Hi ooooh,

Ik heb een kbc account aangevra a gd. Als alles straks geactiveerd zijn, wat zijn dan de stappen om apple pay te activeren?
Eigenlijk is het vrij eenvoudig. Als je de papieren via de post hebt ontvangen, kun je al gebruik maken van Apple Pay. De kaart ontvang je dan een paar dagen later.

In de app gewoon even op “Add to Wallet” drukken, en je kunt betalen. Je kunt de CCV code, die je nodig hebt om de kaart te activeren, namelijk gewoon in de app vinden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tVMY8i5.jpg

De app is grafisch niet heel boeiend, en is niet echt overzichtelijk. Maar het doet wat het moet doen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door oohh op 29-09-2018 20:36 ]

• Gadgettweaker
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-03 16:10
Oke. Maar bij het aanmaken van je apple account moet je dus aangeven dat je in ireland zit ipv nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Gadgettweaker schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:47:
Oke. Maar bij het aanmaken van je apple account moet je dus aangeven dat je in ireland zit ipv nl?
Je kunt gewoon je Nederlandse Apple ID gebruiken. De app staat gewoon in de Nederlandse store. Je moet alleen de regio van je iPhone naar een land met Apple Pay zetten, bijvoorbeeld Ierland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 14:44

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ik probeer Apple Pay op mijn iPhone 7 Plus te gebruiken via bunq, maar krijg het nog niet aan de praat. Ik heb een Italiaanse Maestro-kaart besteld en toegevoegd aan mijn Wallet. Dit ging allemaal zonder problemen.

Nu probeer ik te betalen. Vanuit stand-by dubbelklik ik op de homeknop. De bunq-kaart in mijn Wallet verschijnt in beeld. Dan authenticeer ik met Touch ID. Vervolgens staat er “Houd bij de lezer”, maar wanneer ik dit doe gebeurt er niets.

Iemand enig idee?

Ik las online dat de NFC-chip kapot (of niet goed verbonden) kan zijn. Vorig jaar is het scherm van mijn iPhone gerepareerd, maar aangezien dit door Apple zelf is gedaan zou ik hier geen problemen door verwachten. Sindsdien is ’ie wel een paar keer gevallen, maar niet erg hard (en zonder zichtbare schade).

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Ulster Seedling schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:35:
Ik probeer Apple Pay op mijn iPhone 7 Plus te gebruiken via bunq, maar krijg het nog niet aan de praat. Ik heb een Italiaanse Maestro-kaart besteld en toegevoegd aan mijn Wallet. Dit ging allemaal zonder problemen.

Nu probeer ik te betalen. Vanuit stand-by dubbelklik ik op de homeknop. De bunq-kaart in mijn Wallet verschijnt in beeld. Dan authenticeer ik met Touch ID. Vervolgens staat er “Houd bij de lezer”, maar wanneer ik dit doe gebeurt er niets.

Iemand enig idee?

Ik las online dat de NFC-chip kapot (of niet goed verbonden) kan zijn. Vorig jaar is het scherm van mijn iPhone gerepareerd, maar aangezien dit door Apple zelf is gedaan zou ik hier geen problemen door verwachten. Sindsdien is ’ie wel een paar keer gevallen, maar niet erg hard (en zonder zichtbare schade).
Wat gebeurt er als je je telefoon bij de terminal houdt zonder iets op je iPhone te doen? Zie je dan ook je bunq kaart op je telefoon verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

oohh schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:03:
[...]

Wat gebeurt er als je je telefoon bij de terminal houdt zonder iets op je iPhone te doen? Zie je dan ook je bunq kaart op je telefoon verschijnen?
Als ik m’n iPhone vanuit stand-by (zwart scherm) tegen een pinapparaat houd, gebeurt er niets… Ben bang dat dat niet goed is? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Ulster Seedling op 01-10-2018 15:24 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

[...]
Ik kan nergens een aanmelding oud vinden? Heb je een linkje?

Moet voor Boon binnenkort gaan betalen (en die heb ik echt pas een maand of 3-4).

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Ulster Seedling schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:19:
[...]

Als ik m’n iPhone vanuit stand-by (zwart scherm) tegen een pinapparaat houd, gebeurt er niets… Ben bang dat dat niet goed is? :?
Nee, lijkt mij niet goed. Probeer anders eens je kaart te verwijderen. Als dat niet werkt, kun je ook nog kijken naar het volledig resetten van je iPhone.
Roeligan schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:22:
[...]

Ik kan nergens een aanmelding oud vinden? Heb je een linkje?

Moet voor Boon binnenkort gaan betalen (en die heb ik echt pas een maand of 3-4).
Volgens mij kun je hier de PDF vinden: https://www.kbc.ie/our-pr...unt/current-account/basic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:13
Ik zit er aan te denken om Boon met Apple Pay te gaan gebruiken maar ik lees op internet ook verhalen van mensen waarbij hun account na 3 weken is geblokkeerd omdat ze niet in Frankrijk wonen. :? Wat zijn jullie ervaringen? Heeft hier iemand dat ook meegemaakt? :)

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

oohh schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:46:
[...]

Nee, lijkt mij niet goed. Probeer anders eens je kaart te verwijderen. Als dat niet werkt, kun je ook nog kijken naar het volledig resetten van je iPhone.
Kaart verwijderen en opnieuw toevoegen hielp helaas niet. Zojuist ook de hele iPhone hersteld en zonder reservekopie opnieuw ingesteld. Nog steeds hetzelfde probleem |:(

Lijkt steeds meer op een hardwareprobleem, wellicht de NFC-chip. Ben benieuwd of de Apple Store er iets aan kan doen, aangezien Apple Pay officieel nog niet ondersteund wordt hier.

Weet iemand een truc om NFC te testen? Ik heb helaas geen tags in huis (die tegenwoordig in iOS leesbaar moeten zijn). Heb er een paar besteld op Ali, maar dat duurt nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik had Bunq, maar opgezegd omdat ik 7,99 euro alleen voor Apple Pay nogal aan de prijs vond.

Nu lees ik dat je een account kunt aanmaken via KBC Ireland, zonder maandelijkse kosten, met Apple Pay. Is dit correct? Betreft dan het Basic Current Account.

Wat ik begrijp is dat ik documenten moet mailen en dat er daarna contact met me wordt opgenomen? Iemand het al werkend via KBC?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
sinds vandaag Apple Pay op m'n iPhone en Apple Watch.

Echt wel heel relaxed. Even boodschappen doen bij de Appie was nog nooit zo makkelijk! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
THE_BASE schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:58:
Ik had Bunq, maar opgezegd omdat ik 7,99 euro alleen voor Apple Pay nogal aan de prijs vond.

Nu lees ik dat je een account kunt aanmaken via KBC Ireland, zonder maandelijkse kosten, met Apple Pay. Is dit correct? Betreft dan het Basic Current Account.

Wat ik begrijp is dat ik documenten moet mailen en dat er daarna contact met me wordt opgenomen? Iemand het al werkend via KBC?
Wat wil je weten? Lees eerst even mijn eerdere posts in dit topic door :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste