Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wpnvIvNl.jpg
Whooo het is eindelijk mogelijk om Apple Pay te gebruiken in Nederland (via een omweg)

Uitleg:
https://medium.com/@basva...and-ongeveer-8125408452a6

Werkt met:
iPhone SE, iPhone 6 (plus), iPhone 6s (plus), Apple Watch

Komt neer op het volgende:
1. Nieuwe UK Apple ID maken
2. Boon. app downloaden
3. Telefoonnummer opgeven
4. Regio (tijdelijk) veranderen
5. Boon. toevoegen aan Wallet
6. Regio terug veranderen
7. Weer inloggen in store met orginele Apple ID

Dit topic is bedoelt als verzamelplaats voor de plaatsen in NL waar men al een NFC Mastercard accepteert, en discussies over andere (prepaid) creditcards die te gebruiken zijn met Apple Pay in de toekomst.

Boon. START geeft je gratis (zonder registratie) een tegoed van £5 (is met huidige koers en 1.25% buitenland-fee er vanaf €6.25)

Apple Pay wordt geaccepteerd bij:
Nederland:
Smullers
Starbucks
Lidl
HEMA
Jumbo (deelnemende filialen: http://www.jumbo.com/content/creditcard)
Albert Heijn (niet allemaal)
Parkeerautomaten

België:
De Lijn openbaar vervoer

Kosten:
http://www.boonpayment.com/uk/fees-web.html

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mmF976Wl.png

[ Voor 21% gewijzigd door Whatson op 09-05-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 21:45
Leuk dit en mijn winkel staat er ook bij... Maar dit is geen Apple Pay. Je moet met een grote omweg geld zeggen op een prepaid creditcard van Boon. Allemaal eigen risico... En het kost ook nog wat. Dus ik zie de voordelen er niet van in.

[ Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 07-05-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
grote_oever schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:52:
Leuk dit en mijn winkel staat er ook bij... Maar dit is geen Apple Pay. Je moet met een grote omweg geld zeggen op een prepaid creditcard van Boon. Allemaal eigen risico... Dus ik zie de voordelen er niet van in.
Voordeel is: Betalen met alleen je iPhone >:)

Maar is voor nu inderdaad alleen een leuke gimmick, dus als je ergens koffie bestelt, of een broodje koopt. Niet voor je boodschappen oid.

[ Voor 9% gewijzigd door Whatson op 07-05-2016 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 21:45
Whatson schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:55:
[...]

Voordeel is: Betalen met alleen je iPhone >:)

Maar is voor nu inderdaad alleen een leuke gimmick, dus als je ergens koffie bestelt, of een broodje koopt. Niet voor je boodschappen oid.
Ik zelf zit heel erg te wachten op het betalen via iPhone. Maar bovenstaande methode lijkt me niet echt handig. Ik zie mijn supermarkt in de lijst staan, maar zou totaal niet weten hoe ik daarmee moet betalen als ik het ga doen. En wat als er te weinig geld op staat? Want dit is een gimmick en gedoemd om een keer met te kaag saldo te staan. Dan moet ik gelijk weer pinnen. Geen probleem dat pinnen, maar het is dan zo onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
grote_oever schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:58:
[...]

Ik zelf zit heel erg te wachten op het betalen via iPhone. Maar bovenstaande methode lijkt me niet echt handig. Ik zie mijn supermarkt in de lijst staan, maar zou totaal niet weten hoe ik daarmee moet betalen als ik het ga doen. En wat als er te weinig geld op staat? Want dit is een gimmick en gedoemd om een keer met te kaag saldo te staan. Dan moet ik gelijk weer pinnen. Geen probleem dat pinnen, maar het is dan zo onhandig.
Zou interessanter zijn als Revolut (maakt ook gebruik van services van Wirecard) zou komen met Apple Pay. Goedkoop betalen in het buitenland ongeacht de currency.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49
titel aangevuld om beter recht te doen aan de methode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Rukapul schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 23:30:
[mbr]titel aangevuld om beter recht te doen aan de methode[/]
Is denk ik beter (met oog op de toekomst) dat dit een algemeen topic voor Apple Pay wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
Als ik dit zo lees komt het over als "ik wil werken met Apple omdat het Apple is" en niet omdat het erg handig is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als er toch een NFC betaalautomaat staat kan je dit toch gebruiken? Dat zijn steeds meer winkels en bedrijfsrestaurants.

Ik gebruik al tijden van de ING de betaaloptie met NFC via mijn Huewei Mate 7, zelfs in Duitsland (waar ze mij elke keer maar moesten vertellen dat het niet kon, totdat de betaling gedaan was ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Vorkie schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:15:
Als er toch een NFC betaalautomaat staat kan je dit toch gebruiken? Dat zijn steeds meer winkels en bedrijfsrestaurants.

Ik gebruik al tijden van de ING de betaaloptie met NFC via mijn Huewei Mate 7, zelfs in Duitsland (waar ze mij elke keer maar moesten vertellen dat het niet kon, totdat de betaling gedaan was ;) )
Nee, omdat het eigenlijk een MasterCard is, en niet het in Nederland gebruikelijke Maestro.

Voor winkels is het ook duurder om creditcards te accepteren dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Whatson op 08-05-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 20:04
Wat is nu het voordeel van Apple Pay tegenover betalen met de app van bijv. ING?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Spacejockey schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:17:
Wat is nu het voordeel van Apple Pay tegenover betalen met de app van bijv. ING?
De app van ING ondersteunt geen NFC op de iPhone/Apple Watch :9

Alleen Apple Pay mag gebruik maken van de NFC chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Whatson schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:32:
[...]

De app van ING ondersteunt geen NFC op de iPhone/Apple Watch :9

Alleen Apple Pay mag gebruik maken van de NFC chip.
Dus het is eigenlijk de schuld van Apple dat we nog niet met de nfc kunnen afrekenen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 09 mei 2016 @ 00:19:
[...]

Dus het is eigenlijk de schuld van Apple dat we nog niet met de nfc kunnen afrekenen?
Ja Apple wil geen geknutsel op haar platform. Apple Pay werkt door 2x snel de homebutton in te drukken op het lockscreen, authenticatie via vingerafdruk. Bij Android moet je waarschijnlijk eerst je telefoon ontgrendelen, de app van je bank vinden, pincode invoeren, en op mobiel betalen drukken oid.

Heb een filmpje van ING gevonden. [YouTube: https://youtu.be/F7ATbXMQhD4]

Is niet nodig om app te starten

Edit2: bij rabobank moet men wel de app openen:
[YouTube: https://youtu.be/RIp9kXHPFwE]

En voor de volledigheid nog een filmpje van Apple Pay:
[YouTube: https://youtu.be/ez-2M3C_4wU]

[ Voor 23% gewijzigd door Whatson op 09-05-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37
Dit is een interessante oplossing, maar eigenlijk alleen geschikt als je echt perse met Apple Pay wil betalen. Het blijft een UK account in GBP, je betaalt kosten voor storten (1% & minimaal 1GBP met creditcard) en betalen bij een terminal (1%) en na een jaar betaal je ook jaarlijkse kosten. Plus dat je ook een UK adres moet opgeven om je account echt te gaan gebruiken en om te kunnen opwaarderen.
Eigenlijk snap ik niet eens wat het bestaansrecht is van Boon hier in Nederland, want Mastercard wordt slecht geaccepteerd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
jona schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:43:
Dit is een interessante oplossing, maar eigenlijk alleen geschikt als je echt perse met Apple Pay wil betalen. Het blijft een UK account in GBP, je betaalt kosten voor storten (1% & minimaal 1GBP met creditcard) en betalen bij een terminal (1%) en na een jaar betaal je ook jaarlijkse kosten. Plus dat je ook een UK adres moet opgeven om je account echt te gaan gebruiken en om te kunnen opwaarderen.
Eigenlijk snap ik niet eens wat het bestaansrecht is van Boon hier in Nederland, want Mastercard wordt slecht geaccepteerd hier.
Officieel werkt Boon dan ook niet in NL. Je moet er speciaal een UK Apple ID voor maken om hem te kunnen downloaden. Boon is de eerste Prepaid Creditcard welke werkt met Apple Pay. Aangezien Apple Pay alleen nog maar in de UK is geintroduceerd (in EU) moest je voorheen een Master/Visa Debit/Creditcard hebben van een UK bank om Apple Pay te gebruiken.

Kosten (zie link in TS) zijn:
Maandelijks: 99p (eerste 12m gratis)
Reloading via bank transfer: free
Reloading via CreditCard: 1% of £1 (welke hoger is)
Kosten buitenland (dus incl. NL): 1.25%

Maar met Boon. START (alleen telefoonnummer opgeven) kun je de dienst gratis uitproberen met £5 tegoed. (=€6.25 te besteden in NL (1.25% toeslag al meegerekend).

[ Voor 16% gewijzigd door Whatson op 09-05-2016 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jona
Ze ondersteunen in Nederland alleen nog maar Android jammer genoeg, maar het blijft de vraag wat je aan Boon hebt hier. De hele wereld gebruikt intussen Mastercard/Visa en wij hebben hier alleen maar Maestro met zijn beperktere acceptatie wereldwijd.

Maar Boon Start is wel leuk om het eens uit te proberen. En met 6 Euro moet je het wel kunnen uithouden tot Apple Pay naar Nederland komt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
jona schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:16:
[...]
De hele wereld gebruikt intussen Mastercard/Visa en wij hebben hier alleen maar Maestro met zijn beperktere acceptatie wereldwijd.

[...]
Ja echt onbegrijpelijk dat NL banken ondertussen niet ook al starten om Visa/Mastercard Debit kaarten uit te geven. Kun je tenminste buiten NL en DE overal betalen ipv alleen geld pinnen. Ze zien je in het buitenland al aankomen met je stukje Maestro plastic (sidenote: Maestro kaarten worden in FR primair uitgegeven aan kinderen onder de 18).

Ierland, UK, Denemarken en Griekenland zijn al over op Debit Mastercard

[ Voor 5% gewijzigd door Whatson op 09-05-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:31
Whatson schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:51:
[...]

Ja echt onbegrijpelijk dat NL banken ondertussen niet ook al starten om Visa/Mastercard Debit kaarten uit te geven. Kun je tenminste buiten NL en DE overal betalen ipv alleen geld pinnen. Ze zien je in het buitenland al aankomen met je stukje Maestro plastic (sidenote: Maestro kaarten worden in FR primair uitgegeven aan kinderen onder de 18).
We gaan een beetje offtopic, maar mijn ING Maestro bankpas werkt gewoon in allerlei winkels in en buiten Europa (Frankrijk, Spanje, Verenigde Staten, etc), volgens mij gewoon overal waar Mastercard/Cirrus wordt geaccepteerd.

Verder:
- Mastercard is, naast de naam van het bedrijf zelf, een creditcard.
- Maestro is de debitcard versie van Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
oohh schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:00:
[...]

We gaan een beetje offtopic, maar mijn ING Maestro bankpas werkt gewoon in allerlei winkels in en buiten Europa (Frankrijk, Spanje, Verenigde Staten, etc), volgens mij gewoon overal waar Mastercard/Cirrus wordt geaccepteerd.

Verder:
- Mastercard is, naast de naam van het bedrijf zelf, een creditcard.
- Maestro is de debitcard versie van Mastercard.
Debit MasterCard bestaat wel dergelijk:
Wikipedia: Debit MasterCard

Ziet er hetzelfde uit als een Creditcard, maar wordt direct van je rekening afgeschreven.
Kunt het dus ook gebruiken als een creditcard, zonder het credit gedeelte (dus geen auto huren, wel online betalen etc.).

Boon is dus een Prepaid Debit MasterCard omdat je er eerst geld op moet zetten.
(kaartnummer is, anders dan bijvoorbeeld Revolut, niet zichtbaar in de app)

[ Voor 10% gewijzigd door Whatson op 09-05-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Whatson schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:03:
[...]

Debit MasterCard bestaat wel dergelijk:
Wikipedia: Debit MasterCard

Ziet er hetzelfde uit als een Creditcard, maar wordt direct van je rekening afgeschreven.
Kunt het dus ook gebruiken als een creditcard, zonder het credit gedeelte (dus geen auto huren, wel online betalen etc.).

Boon is dus een Prepaid Debit MasterCard omdat je er eerst geld op moet zetten.
(kaartnummer is, anders dan bijvoorbeeld Revolut, niet zichtbaar in de app)
Enige verschil tussen Debit MasterCard en Maestro is dus dat meer retailers MasterCard accepteren (en dan vooral in het buitenland.

Dat online betalen met je Maestro pas kan in o.a. België en Duitsland wel, zie o.a. hier:
V: Kan ik met mijn betaalpas met Maestro® logo op internet betalen?

A: In veel Europese landen is het mogelijk om via Maestro® een internetbetaling te doen. Dit is veilig en werkt eenvoudig. Om een Maestro® betaling te doen op internet heeft u een 12-cijferig nummer nodig. Momenteel verstrekken de Nederlandse banken dit nummer nog niet aan hun klanten. Daardoor is het voor Nederlandse betaalpashouders nog niet mogelijk om een internetbetaling via Maestro te doen.
Dus daar heb je niet per se een (Debit) MasterCard voor nodig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jona
De verschillen zijn best wel groot. Acceptatie alleen al is bij Mastercard ruim twee maal zo goed (35 miljoen vs 15 miljoen acceptatiepunten). Verder biedt MC Debit dus standaard online betalen en bieden ze meer zekerheid voor kopers omdat je ook chargebacks kan uitvoeren. Het is alleen een duurdere betaalmethode dan Maestro en daarom niet gangbaar in Nederland, waar we gewend zijn aan het vroegere goedkope PIN systeem. Maar in heel veel landen in Europa zoals de UK, Denemarken, Spanje etc is het de standaard kaart die wordt uitgegeven.

Dit is eigenlijk ook de reden dat ik mijn twijfels heb over een snelle uitrol van Apple Pay in Nederland. Op Mastercard/Visa/American Express zit gewoon veel meer marge waaruit de banken Apple eventueel kunnen betalen. Een Maestro betaling is heel goedkoop en heeft minder marge. Bovendien is een Maestro betaling al heel veilig, zodat de extra veiligheid die Apple Pay biedt niet veel meer daar bovenop biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Net op Rotterdam centraal geprobeerd bij HEMA en Albert Heijn. Beiden hebben de welbekende witte Atos pin terminal.
Afbeeldingslocatie: https://www.pintip.nl/wp-content/uploads/2013/07/cms-1373546997.jpg
Werkte niet. Kwam bij beiden iets in de strekking van 'betaal via magneetstrip, chip of andere kaart' te staan.

:/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-08 15:31
Ik heb inderdaad vaker gehoord dat het niet bij die terminals lukt. Grote kans dat het bij deze versie wel werkt. Tot nu toe in al mijn tests gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gXER7go.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door basvanderploeg op 10-05-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
basvanderploeg schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:46:
Ik heb inderdaad vaker gehoord dat het niet bij die terminals lukt. Grote kans dat het bij deze versie wel werkt. Tot nu toe in al mijn tests gelukt:

[afbeelding]
Ja Atos is goedkope brol. Die dingen werkten ook niet met de eerste bunq kaart (met nieuwere chip dan andere banken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Laatst online: 01-08 20:04
Die dingen werken ook slecht met mijn gewone ING pas, m'n telefoon probeer ik maar niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Spacejockey schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:23:
Die dingen werken ook slecht met mijn gewone ING pas, m'n telefoon probeer ik maar niet eens.
Ja MasterCard zou ze gewoon van het netwerk moeten afgooien totdat ze die dingen eens fixen. :X Volgens bunq hadden ze al een uitgifte verbod van MasterCard totdat ze het probleem zouden fixen met bunq kaarten, maar bunq heeft uiteindelijk het heft in eigen hand genomen en nieuwe kaarten met oudere chips verzonden naar bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Wat ik alleen niet begreep. Zonder weer een discussie te krijgen over Debit MasterCard of Mastercard. Er staat dat het bij Albert Heijn werkt. Maar Albert Heijn filialen accepteren geen creditcard?

Bij franchisenemers zoals AH To Go op stations, etc, kan het anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
oohh schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:13:
Wat ik alleen niet begreep. Zonder weer een discussie te krijgen over Debit MasterCard of Mastercard. Er staat dat het bij Albert Heijn werkt. Maar Albert Heijn filialen accepteren geen creditcard?

Bij franchisenemers zoals AH To Go op stations, etc, kan het anders zijn.
waarschijnlijk een AH to go geweest op een plek waar veel buitenlanders komen. Als je CC betalingen wilt accepteren op die Atos terminals kost je dat een extra 9€ per terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Die kosten per terminal zullen niet eens het grootste probleem zijn. De kosten per transactie liggen dusdanig hoger dat ze er nog niet aan willen beginnen. Het eet gewoon teveel in de marges van de supermarkt die toch al niet hoog zijn. Een AH to go heeft hogere prijzen waardoor het makkelijker terug te verdienen is en daar komen inderdaad meer reizigers en toeristen.

Of het een valide argument is is een tweede, want Dirk en de Jumbo accepteren het weer wel. En ook de wat grotere klanten zullen het zeker wel waarderen. Bij onze Albert Heijn gebeurt het wel vaker dat toeristen en zakenmensen uit bv de UK onaangenaam verrast worden als ze met hun standaard Visa Debit kaart niet kunnen betalen bij de kassa. Terwijl electronisch betalen hier zo ingeburgerd is.

Niet alle winkels zijn trouwens ook fysiek al ingesteld op het gebruik van mobiel betalen en Apple Pay in het bijzonder. Hier in Rotterdam zit een Spar University zelfbedieningswinkel en daar zitten die Atos terminals zo dicht tegen het kassa beeldscherm aan dat je er nauwelijks je telefoon tussen kan krijgen. Terwijl ze buiten wel een bord hebben staan dat je er mobiel kan betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
jona schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:07:
[...]

Niet alle winkels zijn trouwens ook fysiek al ingesteld op het gebruik van mobiel betalen en Apple Pay in het bijzonder. Hier in Rotterdam zit een Spar University zelfbedieningswinkel en daar zitten die Atos terminals zo dicht tegen het kassa beeldscherm aan dat je er nauwelijks je telefoon tussen kan krijgen. Terwijl ze buiten wel een bord hebben staan dat je er mobiel kan betalen....
Denk dat jij en ik bij diezelfde spar university komen :) Accepteert wel creditcards met die Atos dingen _/-\o_
(Heb er mijn Revolut kaart uitgetest) wat veel mensen niet weten is dat je de kaart/telefoon ook aan de binnenkant van de automaat ertegen kunt houden.

Edit: net geprobeerd bij SPAR met Apple Pay, werkte ook daar niet. NFC is gewoon stuk op doe dingen....

[ Voor 13% gewijzigd door Whatson op 11-05-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Whatson schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:11:
[...]

Ja Atos is goedkope brol. Die dingen werkten ook niet met de eerste bunq kaart (met nieuwere chip dan andere banken)
Mijn Galaxy S6 icm RaboWallet werkt ook 9 vd 10x niet op een Atos terminal. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Whatson schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:46: Denk dat jij en ik bij diezelfde spar university komen :) Accepteert wel creditcards met die Atos dingen _/-\o_
(Heb er mijn Revolut kaart uitgetest) wat veel mensen niet weten is dat je de kaart/telefoon ook aan de binnenkant van de automaat ertegen kunt houden.

Edit: net geprobeerd bij SPAR met Apple Pay, werkte ook daar niet. NFC is gewoon stuk op doe dingen....
Hehe, toevallig :D.
Apart trouwens, ik heb het wel al geprobeerd om mijn kaart aan de binnenkant te houden, omdat ze zo'n sticker daar hebben geplakt, maar het apparaat reageerde niet echt. Is het trouwens zo bedoeld of gewoon een bijwerking omdat NFC een bepaald bereik heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NKxjvrJ.jpg

Ze zijn er geschikt voor maar moeten nog een update krijgen volgens Worldline (bedrijf achter die Atos terminals)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 00:04
Whatson schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 00:09:
[...]

waarschijnlijk een AH to go geweest op een plek waar veel buitenlanders komen. Als je CC betalingen wilt accepteren op die Atos terminals kost je dat een extra 9€ per terminal.
Klopt. Alleen AH to Go's accepteren CC's. Normale niet.

Mijn ervaring met Aple Pay (in UK): beetje onhandig. Regelmatig lukt het de eerste keer niet omdat ik zelf zit te pielen ermee. Leuk om het een keertje te doen, maar als ze NFC hebben doe ik liever dat met mijn UK CC of DC.

Ik zie ook de meerwaarde van Boon niet? Beetje omslachtige methode om perse met Apple Pay te mogen betalen.

[ Voor 32% gewijzigd door mridgew op 18-05-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgjmonte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb een Boon account aangemaakt en aan Apple Pay gekoppeld, mijn gratis tegoed gebruikt en wil nu opwaarderen, helaas wil dat maar niet lukken.
Ik krijg steeds maar een foutmelding in de Boon app: Something went wrong. Please try again later.

Ik gebruik een VISA prepaid van International Card Services om op te waarderen. De MasterCard van SKRILL ook al geprobeerd. Met beide dezelfde foutmelding.

Ik heb helaas geen gewoone credit card, heb er bewust voor gekozen om alles via prepaid te doen.

Iemand suggesties/mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-08 15:31
sgjmonte schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:07:
Ik heb een Boon account aangemaakt en aan Apple Pay gekoppeld, mijn gratis tegoed gebruikt en wil nu opwaarderen, helaas wil dat maar niet lukken.
Ik krijg steeds maar een foutmelding in de Boon app: Something went wrong. Please try again later.

Ik gebruik een VISA prepaid van International Card Services om op te waarderen. De MasterCard van SKRILL ook al geprobeerd. Met beide dezelfde foutmelding.

Ik heb helaas geen gewoone credit card, heb er bewust voor gekozen om alles via prepaid te doen.

Iemand suggesties/mogelijkheden?
Opwaarderen met een prepaid creditcard kan helaas niet. De creditcard moet 3D Secure ondersteunen, en dat is bij prepaid kaarten helaas niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Het was al gelekt, maar er is nu ook bekend gemaakt dat Apple Pay naar Zwitserland en Frankrijk komt. Ze doen het alleen via een partnership met Visa en niet direct via de banken zoals in de VS. Zo kunnen ze het sneller invoeren zonder met elke bank te moeten onderhandelen.

Het doet me alleen weer het ergste vrezen voor Apple Pay in Nederland. Contactloos betalen wordt hier steeds populairder, maar Visa is hier totaal niet ingeburgerd. Dat verklaart bv ook waarom ze in Duitsland ook nog steeds geen Apple Pay hebben. Daar hebben ze net als in Nederland een eigen pin systeem met Girocard en is de overstap naar Maestro nog niet eens compleet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
jona schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:18:
Het was al gelekt, maar er is nu ook bekend gemaakt dat Apple Pay naar Zwitserland en Frankrijk komt. Ze doen het alleen via een partnership met Visa en niet direct via de banken zoals in de VS. Zo kunnen ze het sneller invoeren zonder met elke bank te moeten onderhandelen.

Het doet me alleen weer het ergste vrezen voor Apple Pay in Nederland. Contactloos betalen wordt hier steeds populairder, maar Visa is hier totaal niet ingeburgerd. Dat verklaart bv ook waarom ze in Duitsland ook nog steeds geen Apple Pay hebben. Daar hebben ze net als in Nederland een eigen pin systeem met Girocard en is de overstap naar Maestro nog niet eens compleet gemaakt.
Tot nu toe waren alleen Engelstalige landen aan de beurt: VS, Australie, UK, Singapore, Canada. Goed dat er nu Frankrijk en Zwitserland (deels Frans, als Canada) bij komen. In ieder geval is het gebruik van CCs in Frankrijk de norm, dus makkelijk te introduceren.

Hier in NL moet Apple een manier vinden om Maestro kaarten aan Apple Pay te koppelen, maar omdat er geen Maestro kaartnummer op je pasje staat gaat dat een beetje lastig (dat nummer waarvan de laatste 4 cijfers op de kassabon verschijnen). Dus moeten banken (net zoals bij boon) het in hun eigen app integreren en een virtuele kaart uitgeven die direct in Apple Pay kan worden geladen.

[ Voor 14% gewijzigd door Whatson op 14-06-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple moet maestro gaan accepteren in Zwitserland om de grote banken zoals UBS, Credit Suisse, St.Galler Kantonalbank achter zich te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
jona schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:40:
[...]

Hehe, toevallig :D.
Apart trouwens, ik heb het wel al geprobeerd om mijn kaart aan de binnenkant te houden, omdat ze zo'n sticker daar hebben geplakt, maar het apparaat reageerde niet echt. Is het trouwens zo bedoeld of gewoon een bijwerking omdat NFC een bepaald bereik heeft?
Update: Apple Pay werkt nu wel bij Spar University @ EUR. Net weer eens geprobeerd. Blijkbaar hebben de terminals een update gehad.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wDkeGXal.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AmNNCDul.png

conversie is zeer gunstig, ik hoefde maar £3.41 (~€4.10) te betalen terwijl het bedrag €4.15 was.

[ Voor 7% gewijzigd door Whatson op 28-06-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Dat is leuk om te horen! Dan is er stilletjes een update uitgerold. Jammer dat het zoveel gedoe is om via Boon UK Apple Pay te gebruiken. En ik heb eigenlijk geen zin om weer een nieuw tegoed te krijgen dat je steeds moet opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
jona schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:26:
Dat is leuk om te horen! Dan is er stilletjes een update uitgerold. Jammer dat het zoveel gedoe is om via Boon UK Apple Pay te gebruiken. En ik heb eigenlijk geen zin om weer een nieuw tegoed te krijgen dat je steeds moet opwaarderen.
Voor mij was het de eerste keer dat het ergens werkte, dus free lunch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:26
Heeft iemand al eens opgewaardeerd via Boon? Hoe gaat dit? Kan volgens mij alleen met Boon basic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jona
De hints van Revolut worden steeds sterker dat ze Apple Pay gaan ondersteunen binnenkort. Tot voor kort zeiden ze alleen dat ze ernaar keken, maar sinds een paar dagen hinten ze er steeds sterker op dat het heel snel komt.

Revolut is gevestigd in de UK, dus ze hoeven niet op Apple te wachten om Apple Pay aan te kunnen bieden. En ze kunnen op dit moment de vraag naar contactloze kaarten niet aan, dus het zou een manier kunnen zijn om toch iedereen een contactloze optie aan te kunnen bieden. Het lijkt me in ieder geval een makkelijkere optie om toch Apple Pay in Nederland te kunnen gebruiken zonder het gedoe met Boon. En het maakt Revolut alleen maar aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroSaft
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 21:43
jona schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:02:
De hints van Revolut worden steeds sterker dat ze Apple Pay gaan ondersteunen binnenkort. Tot voor kort zeiden ze alleen dat ze ernaar keken, maar sinds een paar dagen hinten ze er steeds sterker op dat het heel snel komt.

Revolut is gevestigd in de UK, dus ze hoeven niet op Apple te wachten om Apple Pay aan te kunnen bieden. En ze kunnen op dit moment de vraag naar contactloze kaarten niet aan, dus het zou een manier kunnen zijn om toch iedereen een contactloze optie aan te kunnen bieden. Het lijkt me in ieder geval een makkelijkere optie om toch Apple Pay in Nederland te kunnen gebruiken zonder het gedoe met Boon. En het maakt Revolut alleen maar aantrekkelijker.
Ziet er inderdaad uit alsof ze ieder moment een update gaan uitbrengen waarmee ze Apple pay gaan enablen. Meteen maar f app gedownload en account aangemaakt. Ik heb het op een virtuele kaart gehouden. Dat zou voldoende moeten zijn toch? Of ook even de fysieke kaart bestellen?

Als het dan wel binnenkort een beetje gaat werken (als dus ook inmiddels alle Atos terminals een update hebben gehad waardoor het werkt), dan wacht ik nog heel even op de nieuwe Apple watch in september en dan ga ik er toch eindelijk maar eens 1 bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
MicroSaft schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:53:
[...]

Ziet er inderdaad uit alsof ze ieder moment een update gaan uitbrengen waarmee ze Apple pay gaan enablen. Meteen maar f app gedownload en account aangemaakt. Ik heb het op een virtuele kaart gehouden. Dat zou voldoende moeten zijn toch? Of ook even de fysieke kaart bestellen?

Als het dan wel binnenkort een beetje gaat werken (als dus ook inmiddels alle Atos terminals een update hebben gehad waardoor het werkt), dan wacht ik nog heel even op de nieuwe Apple watch in september en dan ga ik er toch eindelijk maar eens 1 bestellen :)
is gratis bij revolut, dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroSaft
Whatson schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:10:
[...]
is gratis bij revolut, dus waarom niet?
Omdat dat weer een kaart extra zou zijn in mijn toch al overvolle portomonee. Zou er ook niet veel gebruik van maken denk ik. Liever virtueel als dat voldoende is. Maar dat denk ik wel dus ik wacht even de update af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
De virtuele kaart zou genoeg moeten zijn voor Apple Pay. Maar de sterke punten van Revolut zijn juist met die kaart verbonden (betalingen tegen interbankrate en zonder koersopslag en gratis geldopnames in het buitenland). Apple Pay support is eigenlijk de slagroom op de taart!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jona
Het nieuws dat Revolut met Apple Pay gaat komen bleek toch te mooi om waar te zijn. Gisteren werd op hun community verteld (login vereist) dat het niet ging om POS betalingen maar om topups via Apple Pay.
Just to clarify, we’d love to add Apple Pay for spending, but at this stage we’re working on adding Apple Pay to top-up your Revolut account. Hopefully we’ll be able to integrate Apple Pay for spending further down the line!
Het goede nieuws is dan weer wel dat ze het wel graag willen implementeren en dat er technisch geen belemmeringen zijn. Ze moeten alleen dan hun eigen card issuer worden en dat zijn ze op dit moment nog niet.
Hi all, we definitely want to add support for adding the Revolut card to Apple Pay wallet as soon as it is possible. The reason we haven't done it yet is not a technical one, it's the fact that we first have to become our own issuer. This is something we are actively working on, as we are all as keen as you guys are to add our Revolut cards to Apple Pay! We will keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Ik snap niet waarom mensen zo geilen op Apple Pay terwijl je ook je bankpas over een reader kunt swipen om te betalen. Leg me dat eens uit aub.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
Arfman schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:33:
Ik snap niet waarom mensen zo geilen op Apple Pay terwijl je ook je bankpas over een reader kunt swipen om te betalen. Leg me dat eens uit aub.
Helemaal mee eens. Het is leuk om het een keer te kunnen doen, maar om nou in alle bochten te gaan wringen zodat je met je mobiel kan betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:33:
Omdat je dan geen portemonnee meer nodig hebt, alleen je telefoon nog maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
Whatson schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:24:
[...]

Maar om je nou in alle bochten te wringen om het te kunnen doen op beperkte lokaties (in NL) als het standaard nog niet beschikbaar is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Whatson schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:24:
[...]

Die heb ik toch bij me. Muntgeld, winkelwagenmuntje, pas voor toegang tot m'n werk, rijbewijs... Apple (of Android) Pay is imo een oplossing voor een niet bestaand probleem. Of ik mis iets en dan hoor ik het graag.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:44:
[...]

Die heb ik toch bij me. Muntgeld, winkelwagenmuntje, pas voor toegang tot m'n werk, rijbewijs... Apple (of Android) Pay is imo een oplossing voor een niet bestaand probleem. Of ik mis iets en dan hoor ik het graag.
Dat zijn allemaal dingen die in de toekomst in je telefoon (kunnen) zitten. (behalve winkelwagen muntje ;))
http://www.onemorething.n...ijs-voor-in-apple-wallet/

"Oplossing voor een niet bestaand probleem" is zo'n kortzinnige uitspraak. Past in het rijtje van:
"Vroeger was alles beter"
"Het werkt nu toch ook"

[ Voor 6% gewijzigd door Whatson op 31-08-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Klopt, dit soort uitspraken zie je bij de introductie van alle nieuwe technologieen (de eerste mobiele telefoons, de eerste pinpassen). Je moet dan ook niet kijken naar de huidige implementatie van Apple Pay (en mobiel betalen in het algemeen) maar naar hoe het zich zal ontwikkelen. Op dit moment zijn de voordelen inderdaad beperkt. Betalen gaat wel sneller, maar voor de rest zul je toch nog je portemonnee moeten meenemen.

Kijk je verder in de toekomst dan kan Apple Pay in theorie al je pasjes gaan vervangen. Waar je nu nog met een overvolle portemonnee vol pasjes rondloopt heb je in de toekomst aan je telefoon genoeg. Al je bankpassen, je klantenkaarten, je giftcards, toegangskaarten, ov-chipkaart etc kunnen allemaal in je mobiele wallet. Bij de AH hoef je dus niet meer je bonus, airmiles en pinpas bij je te hebben. Alleen je telefoon scannen is genoeg. Reizen met de trein kan direct met je telefoon zonder dat je steeds saldo moet laden (kan nu bv al in de London underground). Kortingsbonnetjes hoef je niet meer uit te knippen en kunnen direct naar je telefoon worden gestuurd en worden verrekend bij het betalen. De mogelijkheden zijn eindeloos en het is al dichterbij dan je zou verwachten.

• mridgew
jona schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:02:
Klopt, dit soort uitspraken zie je bij de introductie van alle nieuwe technologieen (de eerste mobiele telefoons, de eerste pinpassen). Je moet dan ook niet kijken naar de huidige implementatie van Apple Pay (en mobiel betalen in het algemeen) maar naar hoe het zich zal ontwikkelen. Op dit moment zijn de voordelen inderdaad beperkt. Betalen gaat wel sneller, maar voor de rest zul je toch nog je portemonnee moeten meenemen.

Kijk je verder in de toekomst dan kan Apple Pay in theorie al je pasjes gaan vervangen. Waar je nu nog met een overvolle portemonnee vol pasjes rondloopt heb je in de toekomst aan je telefoon genoeg. Al je bankpassen, je klantenkaarten, je giftcards, toegangskaarten, ov-chipkaart etc kunnen allemaal in je mobiele wallet. Bij de AH hoef je dus niet meer je bonus, airmiles en pinpas bij je te hebben. Alleen je telefoon scannen is genoeg. Reizen met de trein kan direct met je telefoon zonder dat je steeds saldo moet laden (kan nu bv al in de London underground). Kortingsbonnetjes hoef je niet meer uit te knippen en kunnen direct naar je telefoon worden gestuurd en worden verrekend bij het betalen. De mogelijkheden zijn eindeloos en het is al dichterbij dan je zou verwachten.
Eens met het meeste. Alhoewel dit topic meer gaat om "hoe kan ik met een omweg toch gebruik maken van Apple Pay bij de drie winkels hier in de buurt (in NL)? ".

Ook vind ik het "activeren" van Apple Pay een gedoe vergeleken met contactless.Ik zie mezelf al tijdens de spits in London met het OV met m'n iPhone kloten om in te checken, dan is Oyster/contactless veel sneller. Ik heb er in het begin gebruik van gemaakt om te kijken hoe het was (UK) maar uiteindelijk is contactless met m'n debit/credit veel sneller, het is gewoon een prima alternatief, meer niet. Kan me voorstellen dat als ik mijn pasjes vergeet ik dan Apple Pay (moet) gebruik(en), maar uiteindelijk heb je toch enkele passen altijd wel nodig (geld opnemen bijvoorbeeld).

edit; wist niet dat je Apple Pay kon gebruiken in London OV: zie dit echt nooit hier. Iedereen gebruik of hun Oyster of hun CC/DC. HOef je ook niet op te laden (Oyster heb je automatic top up en CC/DC spreekt voor zich.

[ Voor 5% gewijzigd door mridgew op 08-09-2016 12:21 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Whatson schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

Dat zijn allemaal dingen die in de toekomst in je telefoon (kunnen) zitten. (behalve winkelwagen muntje ;))

"Oplossing voor een niet bestaand probleem" is zo'n kortzinnige uitspraak. Past in het rijtje van:
"Het werkt nu toch ook"
En als je je telefoon kwijt raakt, ben je dus alles kwijt :D geef mij maar alles nog los :p

Vind het een geweldig concept zelf. Maar als ik nu kijk hoe ik betaal:

1.) reken spullen af
2.) Pinpas tegen apparaat
3.) code indien nodig
4.) klaar

Met Apple/Android pay

1.) reken spullen af
2.) telefoon unlocken
3.) app starten (indien nodig)
4.) telefoon tegen apparaatu
5.) code indien nodig
6.) klaar

:)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Arfman

Arfman

Drome!

Whatson schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

"Het werkt nu toch ook"
Probleem is ook dat ik gewoon niet afhankelijk wil zijn van m'n telefoon voor veel van die dingen. Accu leeg, ding loopt vast, probleem bij de winkel met 1 van de vele schakels in de hele * Pay keten en je bent het bokje.

Nu ben ik ook weer niet zo'n opa die met alleen cash geld rondloopt dus als de pin niet werkt heb ik ook een probleem, maar ik snap niet waarom je de afhankelijkheid nog groter wilt maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jona
corset schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:16:
[...]
En als je je telefoon kwijt raakt, ben je dus alles kwijt :D geef mij maar alles nog los :p

Vind het een geweldig concept zelf. Maar als ik nu kijk hoe ik betaal:

1.) reken spullen af
2.) Pinpas tegen apparaat
3.) code indien nodig
4.) klaar

Met Apple/Android pay

1.) reken spullen af
2.) telefoon unlocken
3.) app starten (indien nodig)
4.) telefoon tegen apparaatu
5.) code indien nodig
6.) klaar

Dan moet je het wel goed uitleggen natuurlijk! ;)

Met Apple Pay

1.) reken spullen af
2.) telefoon tegen apparaat met vinger op Touch ID
3.) klaar

En ja, als je je telefoon kwijt raakt ben je alles kwijt. Maar als je je portemonnee kwijt raakt ben je toch ook alles kwijt? Je telefoon heeft dan nog Find My iPhone zodat je hem weer terug kan vinden. Batterij is dan weer wel een probleem. Met een lege accu kun je niet meer betalen. Maar daar zul je dan dus rekening mee moeten houden en de telefoons zullen in de toekomst vast wel langer mee gaan.

Apple Pay en co is wel de weg waar we heen gaan in de toekomst. Zelfs bij de ov-chipkaart in Nederland zijn ze er zich al van bewust dat de huidige kaart en de bankpas als ov-kaart een doodlopende weg is voor de toekomst. Maar elke technologie heeft nu eenmaal kinderziektes en opstartproblemen. Als je nu kiest voor Apple Pay ben je eigenlijk een early adopter en heb je nog niet alle voordelen. Toen ik 10 jaar geleden met mijn ov-chipkaart wilde reizen was het ook heel omslachtig en kon je nog bijna nergens inchecken. Nu weten we al niet beter. Zo zal Apple Pay over een paar jaar ook heel normaal zijn.

En early adopters zullen de extra moeite willen doen om met Boon al Apple Pay te gebruiken in Nederland. Ik wacht liever op een makkelijkere oplossing...

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
jona schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:07:
[...]

Dan moet je het wel goed uitleggen natuurlijk! ;)

Met Apple Pay

1.) reken spullen af
2.) telefoon tegen apparaat met vinger op Touch ID
3.) klaar

En ja, als je je telefoon kwijt raakt ben je alles kwijt. Maar als je je portemonnee kwijt raakt ben je toch ook alles kwijt? Je telefoon heeft dan nog Find My iPhone zodat je hem weer terug kan vinden. Batterij is dan weer wel een probleem. Met een lege accu kun je niet meer betalen. Maar daar zul je dan dus rekening mee moeten houden en de telefoons zullen in de toekomst vast wel langer mee gaan.

Apple Pay en co is wel de weg waar we heen gaan in de toekomst. Zelfs bij de ov-chipkaart in Nederland zijn ze er zich al van bewust dat de huidige kaart en de bankpas als ov-kaart een doodlopende weg is voor de toekomst. Maar elke technologie heeft nu eenmaal kinderziektes en opstartproblemen. Als je nu kiest voor Apple Pay ben je eigenlijk een early adopter en heb je nog niet alle voordelen. Toen ik 10 jaar geleden met mijn ov-chipkaart wilde reizen was het ook heel omslachtig en kon je nog bijna nergens inchecken. Nu weten we al niet beter. Zo zal Apple Pay over een paar jaar ook heel normaal zijn.

En early adopters zullen de extra moeite willen doen om met Boon al Apple Pay te gebruiken in Nederland. Ik wacht liever op een makkelijkere oplossing...
Nope, als ik mijn portomonee kwijt ben, ben ik 1 van mijn 2 pinpassen kwijt. Geen ramp. Dan heb ik nog:

pinpas
telefoon
andere passen
etc

Overigens wist ik niet dat het bij Apple zo makkelijk kan. Weer wat geleerd :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:26
Heb even rond gekeken... "Multi-Currency Cash Passport" is ook interesant en werkt met Apple Pay. Waarmee 'pinnen' oftewel betalingen 'FREE' zijn voor de gebruiker. En ten tweede. Euro's ipv GBP of CHF wat het meeste in europa tegen kom. Krijg komende week de iPhone 7 Plus binnen, zal het eens uitproberen.

[ Voor 9% gewijzigd door slijkie op 10-09-2016 15:44 ]

• Whatson
  • Niet online
slijkie schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:43:
Heb even rond gekeken... "Multi-Currency Cash Passport" is ook interesant en werkt met Apple Pay. Waarmee 'pinnen' oftewel betalingen 'FREE' zijn voor de gebruiker. En ten tweede. Euro's ipv GBP of CHF wat het meeste in europa tegen kom. Krijg komende week de iPhone 7 Plus binnen, zal het eens uitproberen.
Alleen UK store... en komt ook met fysieke Mastercard. Zullen ze wel niet versturen buiten UK.

• MicroSaft
Even een status update:
Het is mij vandaag voor het eerst gelukt om te betalen met Apple pay middels boon.

Het heeft zolang geduurd omdat ik met geen mogelijkheid geld op mijn boon account kreeg en de actie met gratis 5 pond bij registratie is niet meer. Althans zeker niet voor mij. Misschien nog wel voor echte Engelse inwoners.

Opladen via bank transfer is volgens mij zo goed als onmogelijk vanuit NL. Opladen via creditcard moet met 3D supported kaart. Die had ik wel maar omdat dat er 1 van de Rabobank is gaat de 3D methode via de raboscanner en de daarvoor in beeld komende kleurencode valt in de boon app half buiten beeld en werkt dus niet.

Ik heb vandaag een nieuwe MasterCard binnen gekregen via ICS. Hierbij is de 3D secure methode een zelf gekozen password. Dat werkt wel in de boon app en ook instant. Ze ondersteunen sowieso tegenwoordig top-ups (ook auto) van Nederlandse kaarten.

Vervolgens eerste poging was bij de plaatselijke supermarkt die contactloos ondersteunen maar dan op terminals die het aan de zijkant hebben. Vrij nieuwe dingen volgens mij van Atos.
Hier werkte het niet.

Vervolgens de plaatselijke drogist (Dio) geprobeerd. Deze hebben de verifone terminals waarbij je de kaart of telefoon bovenop de terminal moet plaatsen. Hier werkte het en super makkelijk en snel ook.

Vraag mij nu af of het ligt aan de winkel die wel of geen creditcard accepteert of aan de verschillende terminals.

[ Voor 4% gewijzigd door MicroSaft op 10-09-2016 18:37 ]

• slijkie
Whatson schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:54:
[...]

Alleen UK store... en komt ook met fysieke Mastercard. Zullen ze wel niet versturen buiten UK.
Dat is niet zo moeilijk. Skypax of andere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroSaft
Vandaag ook weer met Apple pay betaald bij de Lidl. Werkt als een trein.
Auto top-op werkt ook goed.

Blijft natuurlijk 1 pond per keer kosten om te top uppen en je hebt bij iedere betaling een fee dus ik ga het niet mijn standaard maken zolang het via boon gaat. Maar wel leuk dat het werkt voor als ik weer eens mijn portemonnee thuis heb laten liggen.

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
slijkie schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:43:
En, werkend gekregen? Ik heb zojuist boon werkend gekregen maar krijg daar geen 5 pond startcredit en top-up werkt niet door die geweldige qr-achtige code van de Rabobank die half van het scherm valt door de lage resolutie van de app op de 6+...

[ Voor 5% gewijzigd door bluewalk op 28-09-2016 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
cyberde schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:54:
[...]

En, werkend gekregen? Ik heb zojuist boon werkend gekregen maar krijg daar geen 5 pond startcredit en top-up werkt niet door die geweldige qr-achtige code van de Rabobank die half van het scherm valt door de lage resolutie van de app op de 6+...
Nog wachtend op mn i7+ :F

Was iets te optimistisch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
slijkie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:56:
[...]

Nog wachtend op mn i7+ :F

Was iets te optimistisch :X
Zit er over te denken het maar eens te proberen, gezien de recensies van boon de laatste tijd waarbij mensen geld kwijt raken en support niet kunnen bereiken niet echt een goede indruk geven dat ik daar wat geld op zou zetten.

[edit]
Lijkt niet besteld te kunnen worden buiten de UK...

[ Voor 7% gewijzigd door bluewalk op 03-10-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een moeite allemaal zeg, hier in de uk werkt het veel fijner en veel meer geaccepteerd blijkt maar weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
In de UK is Apple Pay dan ook al officieel geintroduceerd, dus natuurlijk werkt het daar veel makkelijker en fijner ;) . Hier in Nederland moeten we daarom nog wat trucjes uithalen, en vandaar ook het 'workaround' in de titel van dit topic. Zodra het hier komt zal het vast veel beter gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
Binnenkort geen workaround meer nodig. Revolut gaat (binnen enkele maanden) Apple Pay aanbieden:

Hier nog een interview met Revolut Head of Mobile, Edward Cooper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
oohh schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:46:
Binnenkort geen workaround meer nodig. Revolut gaat (binnen enkele maanden) Apple Pay aanbieden:
[video]

Hier nog een interview met Revolut Head of Mobile, Edward Cooper.
Er staat daar toch nergens dat ze het ook in Nederland gaan aanbieden? Dat er een tweede UK aanbieder is waar je een workaround kunt doen is leuk, maar nog steeds een workaround ;) (plus: Boon kan inmiddels ook met een Frans account, en dan ben je je currency conversion fees kwijt omdat alles in euro's gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
ValHallASW schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:38:
[...]

Er staat daar toch nergens dat ze het ook in Nederland gaan aanbieden? Dat er een tweede UK aanbieder is waar je een workaround kunt doen is leuk, maar nog steeds een workaround ;) (plus: Boon kan inmiddels ook met een Frans account, en dan ben je je currency conversion fees kwijt omdat alles in euro's gaat)
boon was (is?) officieel niet in Nederland aan te vragen. Revolut wel. Dus wat dat betreft is Revolut geen workaround. Maargoed, ik snap jouw punt wel: Als het geen Nederlandse bank is, dan is het een workaround.

Overigens heb je bij Revolut geen last van conversion fees, omdat je ook gewoon EUR op je Revolut account kunt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Het is in ieder geval een veel makkelijkere workaround dan Boon, dus het proberen waard. Je zal nog wel een UK AppleID moeten hebben om de Revolut kaart aan je wallet te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
jona schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:28:
Het is in ieder geval een veel makkelijkere workaround dan Boon, dus het proberen waard. Je zal nog wel een UK AppleID moeten hebben om de Revolut kaart aan je wallet te koppelen.
Je hebt toch geen UK Apple ID nodig om de kaart te koppelen? Je moet alleen wel de landinstellingen van je telefoon op de UK zetten. Bij boon moest je wel een UK Apple ID hebben, omdat de boon app niet in de Nederlandse App Store stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Je hebt inderdaad gelijk. Zelfs dat is niet meer nodig om het te kunnen proberen. Het maakt Revolut alleen maar aantrekkelijker zodra ze Apple Pay gaan aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 10:17
Ik heb vandaag eens een poging gedaan om hier mee aan de slag te gaan. Een account gemaakt, geïnstalleerd en er 20 euro op gezet. Toen maar eens gaan rijden..

Eerst bij de Mac Donalds, drive: 'technische fout' en ik moest via pinpas betalen.
Daarna bij de easy zuil in de mac zelf, wederom technische fout.
Toen naar de Hema, daar gaf hij aan dat ik via magneetstrip of andere wijze moest betalen.
Door naar het Kruidvat, zelfde melding.
Albert Heijn: zelfde melding
Etos: zelfde melding
Jumbo: zelfde melding
Boerenbond: zelfde melding
Andere vestiging van Mac Donalds: weer de 'technische fout' melding.

Kortom, 20 euro op dit Boon account gezet en had het net zo goed door het riool kunnen spoelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 17:40
mijansen1987 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:32:
Ik heb vandaag eens een poging gedaan om hier mee aan de slag te gaan. Een account gemaakt, geïnstalleerd en er 20 euro op gezet. Toen maar eens gaan rijden..

Eerst bij de Mac Donalds, drive: 'technische fout' en ik moest via pinpas betalen.
Daarna bij de easy zuil in de mac zelf, wederom technische fout.
Toen naar de Hema, daar gaf hij aan dat ik via magneetstrip of andere wijze moest betalen.
Door naar het Kruidvat, zelfde melding.
Albert Heijn: zelfde melding
Etos: zelfde melding
Jumbo: zelfde melding
Boerenbond: zelfde melding
Andere vestiging van Mac Donalds: weer de 'technische fout' melding.

Kortom, 20 euro op dit Boon account gezet en had het net zo goed door het riool kunnen spoelen. :(
Ik merk dat het inderdaad helaas ook niet meer werkt bij Smullers op meerdere treinstations. Voorheen ging dit prima, net zoals bij de Easy Order zuil in de McD.
Het werkt bij mij nu alleen nog bij een Douwe Egberts koffiemachine, dus de rest van me Boon geld dan maar aan koffie besteden.

Wellicht is er dan toch ergens iets aangepast... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
Wat mij opvalt is dat als je Boon Basic hebt dat er dan staat "only in france terrotoris" en bij Boon Plus "world wide" heb nu nus de plus aangevraagd maar dan moet je je ID kaart en afschrift bank opsturen. Benieuwd of ik hem krijg en of het dan wel werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
Helaas, mijn bovenstaande ervaringen zijn met Boon Plus, dus dat zal weinig verbetering opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
He bah, dat meen je :(..

Meer mensen die Boon gebruiken en dat het niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
Wil nog even terug komen,
Nu sinds vanmiddag mn Boon plus toegekend en ik kan nou overal betalen waar ze n draadloze terminal hebben.. werkt echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
mijansen1987 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:58:
Wil nog even terug komen,
Nu sinds vanmiddag mn Boon plus toegekend en ik kan nou overal betalen waar ze n draadloze terminal hebben.. werkt echt super!
Really?
Niet alleen waar ze (buitenlandse) creditcards accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
Nope,

Bij de mac, karwei, hema, kruidvat, shell geprobeerd maar overal werkt het.. alleen niet bij die automaten waar de pas aan de zijkant moet.:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 21:10
mijansen1987 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:23:
Nope,

Bij de mac, karwei, hema, kruidvat, shell geprobeerd maar overal werkt het.. alleen niet bij die automaten waar de pas aan de zijkant moet.:
Naar aanleiding van jouw bericht, ga ik er ook maar eens echt mee experimenteren. Ik heb alleen nog even moeite mijn adres geverifieerd te krijgen door Boon (mail ontvangen dat mijn verificatie er niet doorheen is gekomen en ik het opnieuw moet sturen), maar hopelijk heb ik dan binnenkort ook een Plus-account. :) Zal mijn bevindingen hier later ook posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Kleine schaamteloze crosspost:
oohh schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:09:
Apple Pay is in Italië nu ook officieel beschikbaar. En guess what? N26 staat ook op de website onder "coming soon." :)

https://www.apple.com/it/apple-pay/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jona
Ik las ook dat Apple Pay officieel naar Italie is gekomen. Ik ben toen eens op de Apple Pay pagina voor Italie gaan rondkijken en raad eens welke kaartsoorten worden geaccepteerd? Maestro en V-Pay! Dit is de eerste keer dat ik deze kaarten geaccepteerd zie worden voor Apple Pay en het kan dus goed nieuws betekenen voor Nederland. De enige hindernis die we nu hier nog hebben is dat op Nederlandse passen de 16-cijfere kaartcode ontbreekt en die is wel nodig om de kaart aan de Apple Wallet toe te voegen.

En nu we toch met goed nieuws bezig zijn. Revolut staat ook op het punt om met Apple Pay te komen (nu voor het echt ;) ). Op twitter reageren ze op vragen dat het "very soon" komt en dat een aankondiging aanstaande is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
Ik heb na bijna een maand gesteggel over het verifiëren van mijn adres (met de Franse klantenservice van Boon) inmiddels toch eindelijk ook een Plus-account. Meteen even getest bij een zaak waarvan al vrij zeker was dat het er zou werken, en bij de AH to go ging mijn eerste contactloze betaling met mijn iPhone inderdaad perfect.

In tegenstelling tot wat mijansen1987 hierboven zegt, werd mijn iPhone overigens prima herkend door de betaalterminal waar de contactloze betaling aan de zijkant moet. In de komende weken maar eens verder testen op hopelijk ook wat minder voor de hand liggende plekken. Dit zou in elk geval een mooie tussenstap zijn totdat wellicht Revolut inderdaad met een beter alternatief komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDemonoide
  • Laatst online: 21-04 14:07
Ik ben ook bezig met Boon plus. Wat was het probleem waarom het zo lang duurde voor je? Misschien kan ik het daarmee voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartB.
MadDemonoide schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:15:
Ik ben ook bezig met Boon plus. Wat was het probleem waarom het zo lang duurde voor je? Misschien kan ik het daarmee voorkomen.
Lang verhaal, maar: ik heb eerst via de app een foto gemaakt van een ID en een document met mijn adres (heb er een bankafschrift voor gebruikt). Kreeg toen enkele dagen later een mail van de Franse klantenservice dat mijn ID wel goed was gekeurd, maar het afschrift niet. Niet alle vier de randen van het papier stonden erop en dat was wel de bedoeling. Toen maar een fatsoenlijke scan ervan gemaakt en die als pdf via de mail opgestuurd; ook daar gingen enkele dagen overheen en ditmaal wilden ze een tweede document hebben voor de adresverificatie. Heb daarop het oorspronkelijke document plus een extra document toegestuurd, maar ook toen weer een afwijzing gekregen: één van de documenten was afkomstig van dezelfde organisatie (Rabobank) als een eerder opgestuurd document (nogal wiedes; het was hetzelfde document) en ze wilden nu iets hebben van een andere organisatie.

Op het moment dat ik het bijna zat begon te worden, hebben ze uiteindelijk toch mijn adresverificatie geaccepteerd toen ik twee totaal nieuwe documenten van verschillende organisaties toe heb gestuurd. Waarom ze telkens zo moeilijk deden weet ik eerlijk gezegd niet... In principe zou het toesturen van een foto via de app voldoende moeten zijn, maar zorg er dan dus wel voor dat alle randen erop staan. ;)

Verder heb ik vandaag even een testrondje gedaan met wat willekeurige betalingen op verschillende plekken:
  • Intratuin - 31 euro succesvol contactloos afgerekend met m'n telefoon aan de zijkant (kon ik meteen testen of betalingen van meer dan 25 euro ook goed gingen)
  • Etos - succes, ook tel aan de zijkant
  • McDonald's - succes, tel aan de bovenkant dit keer
  • Dille & Kamille - succes, zijkant
  • Kamera-Express - succes, zijkant
Kortom: volgens mijn bevindingen werkt het inmiddels gewoon op alle plekken waar contactloos betaald kan worden, tot nu toe ongeacht wat voor betaalterminal de winkel heeft. Ben in ieder geval nog geen enkele plek tegengekomen waar contactloos kon worden betaald maar Boon het niet deed. Ik ben om dus en betaal voortaan op deze manier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDemonoide
  • Laatst online: 21-04 14:07
BartB. schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:49:
[...]

Lang verhaal, maar: ik heb eerst via de app een foto gemaakt van een ID en een document met mijn adres (heb er een bankafschrift voor gebruikt). Kreeg toen enkele dagen later een mail van de Franse klantenservice dat mijn ID wel goed was gekeurd, maar het afschrift niet. Niet alle vier de randen van het papier stonden erop en dat was wel de bedoeling. Toen maar een fatsoenlijke scan ervan gemaakt en die als pdf via de mail opgestuurd; ook daar gingen enkele dagen overheen en ditmaal wilden ze een tweede document hebben voor de adresverificatie. Heb daarop het oorspronkelijke document plus een extra document toegestuurd, maar ook toen weer een afwijzing gekregen: één van de documenten was afkomstig van dezelfde organisatie (Rabobank) als een eerder opgestuurd document (nogal wiedes; het was hetzelfde document) en ze wilden nu iets hebben van een andere organisatie.

Op het moment dat ik het bijna zat begon te worden, hebben ze uiteindelijk toch mijn adresverificatie geaccepteerd toen ik twee totaal nieuwe documenten van verschillende organisaties toe heb gestuurd. Waarom ze telkens zo moeilijk deden weet ik eerlijk gezegd niet... In principe zou het toesturen van een foto via de app voldoende moeten zijn, maar zorg er dan dus wel voor dat alle randen erop staan. ;)

Verder heb ik vandaag even een testrondje gedaan met wat willekeurige betalingen op verschillende plekken:
  • Intratuin - 31 euro succesvol contactloos afgerekend met m'n telefoon aan de zijkant (kon ik meteen testen of betalingen van meer dan 25 euro ook goed gingen)
Kortom: volgens mijn bevindingen werkt het inmiddels gewoon op alle plekken waar contactloos betaald kan worden, tot nu toe ongeacht wat voor betaalterminal de winkel heeft. Ben in ieder geval nog geen enkele plek tegengekomen waar contactloos kon worden betaald maar Boon het niet deed. Ik ben om dus en betaal voortaan op deze manier. :)
Oke, lang verhaal dus.
Ik weet niet zeker of alle 4 de randen van het papier er op staan, op hoop van zege dan.
Zo niet weet ik ook gelijk dat ik even een brief (of 2) van een andere organisatie moet pakken :)

Bedankt voor de info!

[ Voor 9% gewijzigd door MadDemonoide op 03-06-2017 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09-2024
BartB. schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:49:
[...]

Ojohh, vandaar dat mijn transacties telkens worden geweigerd. Dankjewel! Ik ben langs geweest bij de Kiosk, Broodzaak en Alberthein 2 go. Alle drie gaven hetzelfde aan, transactie geweigerd. Misschien dat jouw manier werkt, door eerst de documenten te uploaden. Thanks! Het is het in ieder geval zeker weten waard, want als de transacties niet meer geweigerd worden is het in combinatie met de Apple Watch echt heilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartB.
MelvinI schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:13:
[...]

Ojohh, vandaar dat mijn transacties telkens worden geweigerd. Dankjewel! Ik ben langs geweest bij de Kiosk, Broodzaak en Alberthein 2 go. Alle drie gaven hetzelfde aan, transactie geweigerd. Misschien dat jouw manier werkt, door eerst de documenten te uploaden. Thanks! Het is het in ieder geval zeker weten waard, want als de transacties niet meer geweigerd worden is het in combinatie met de Apple Watch echt heilig.
Klopt. Je hebt een Plus-account nodig voor betalingen buiten Frankrijk. Met jouw huidige account zouden alleen betalingen binnen Frankrijk moeten werken. De combinatie met Apple Watch is indedaad een mooie. Ben zelf nooit fan geweest van de Apple Watch en heb er dus ook geen, maar voor dit soort toepassingen zou ik er nog zowaar een overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinI
BartB. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:03:
[...]

Klopt. Je hebt een Plus-account nodig voor betalingen buiten Frankrijk. Met jouw huidige account zouden alleen betalingen binnen Frankrijk moeten werken. De combinatie met Apple Watch is indedaad een mooie. Ben zelf nooit fan geweest van de Apple Watch en heb er dus ook geen, maar voor dit soort toepassingen zou ik er nog zowaar een overwegen.
Haha, totaal begrijpelijk. Hoelang duurde het verifiëren van je documenten bij jou? Op Reddit geven ze nu aan dat je een écht frans adres nodig hebt voor een Plus. account.. Het is nu 3 dagen later en Boon. heeft nog steeds niet mijn documenten geverifieerd :/

[ Voor 4% gewijzigd door MelvinI op 09-06-2017 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartB.
MelvinI schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:52:
[...]

Haha, totaal begrijpelijk. Hoelang duurde het verifiëren van je documenten bij jou? Op Reddit geven ze nu aan dat je een écht frans adres nodig hebt voor een Plus. account.. Het is nu 3 dagen later en Boon. heeft nog steeds niet mijn documenten geverifieerd :/
Hou maar gerust rekening met 4-5 werkdagen... Echt een snelle organisatie is het niet. Ik heb er in totaal ruim een maand over gedaan voordat het rond was, waarvan een week wellicht aan mezelf lag maar ik de rest van de tijd op Boon heb zitten wachten.

Of je nu per se een Frans adres nodig hebt, weet ik niet. Ik heb 'm geverifieerd met mijn Nederlandse adres, dus dat zouden ze dan héél recent veranderd moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinI
BartB. schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:09:
[...]

Hou maar gerust rekening met 4-5 werkdagen... Echt een snelle organisatie is het niet. Ik heb er in totaal ruim een maand over gedaan voordat het rond was, waarvan een week wellicht aan mezelf lag maar ik de rest van de tijd op Boon heb zitten wachten.

Of je nu per se een Frans adres nodig hebt, weet ik niet. Ik heb 'm geverifieerd met mijn Nederlandse adres, dus dat zouden ze dan héél recent veranderd moeten hebben.
Oke dat stelt gerust! Die maand is het wel waard neem ik aan ;) Dan wacht ik nog even :D

Edit: Nadat ik gisteren een e-mail heb ontvangen waarin gevraagd werd om meer informatie, heb ik 5 papieren documenten gestuurd waar ik bewijs dat ik woon waar ik woon en 2 foto's voor en achterkant van mijn ID-kaart. Vandaag, nog geen 24 uur later, is mijn account overgezet op boon plus. Morgen gelijk even testen of het nu wel werkt. Ze hebben ook een Boon. Nederland afdeling, wat een goed teken is voor de toekomst. Totale tijd ( inclusief allemaal feestdagen beetje kut ) 9 dagen.

[ Voor 28% gewijzigd door MelvinI op 15-06-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
N26 brengt Apple Pay nu ook naar Spanje. Zelf zeggen N26: "[url="[url=https://n26.com/we-will-bring-apple-pay-to-spain-later-this-year/"]later this year[/url]," maar op de Spaanstalige Apple Pay pagina staat: "Available before the end of the year."

Kan dus nog wel even gaan duren. Ook ben ik benieuwd of ze Apple Pay dan kunnen uitsluiten voor passen die hier uitgegeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
oohh schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:36:
N26 brengt Apple Pay nu ook naar Spanje. Zelf zeggen N26: "[url="[url=https://n26.com/we-will-bring-apple-pay-to-spain-later-this-year/"]later this year[/url]," maar op de Spaanstalige Apple Pay pagina staat: "Available before the end of the year."

Kan dus nog wel even gaan duren. Ook ben ik benieuwd of ze Apple Pay dan kunnen uitsluiten voor passen die hier uitgegeven zijn.
Italie ook:
https://www.apple.com/it/apple-pay/
Pagina: 1 2 3 4 Laatste