Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakyoruto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-11-2024
Hoi,
Sinds kort gebruik ik nu ook Boon. om Apple Pay te kunnen gebruiken.
Maar omdat het voor nu alleen te gebruiken is waar je met Credit Card kan betalen, heb ik een handige app gevonden die gebruikt maakt van crowdsourcing om de locaties in kaart te brengen waar Apple Pay gebruikt kan worden.
Het fijne ervan is dat het overal gebruikt kan worden, ook in landen waar officieel nog geen Apple Pay beschikbaar is (zoals Nederland).

Link:
https://itunes.apple.com/...pple-pay/id981631558?mt=8

Bij de volgende winkels/ketens is het me wel en niet gelukt:
Albert Heijn XL: niet
KFC: wel
Subway: niet
Gamma: wel
Douglas: wel
Q-Park: wel
Shell: wel
Esso: niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekki
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 13:58
Ff dit topic vanonder het stof halen, heb me dus ook geregistreerd bij Boon FR. Upgrade gevraagd naar de PLUS account (anders kan je alleen maar in France betalen en niet in buitenland. Ik kom uit Belgie BTW). Bij de terms en conditions staat dat elke buitenlandse transactie 1,25% extra kost.

Vinden jullie dat geen obstakel? Ik ben van plan om het eens uit te testen, lijkt me wel leuk via Watch te betalen ;-). Als ik vind dat de kosten te hoog gaan oplopen, vrees ik dat het niet voor altijd zal zijn....

Wat is jullie gedacht hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:57
stekki schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:48:
Ff dit topic vanonder het stof halen, heb me dus ook geregistreerd bij Boon FR. Upgrade gevraagd naar de PLUS account (anders kan je alleen maar in France betalen en niet in buitenland. Ik kom uit Belgie BTW). Bij de terms en conditions staat dat elke buitenlandse transactie 1,25% extra kost.

Vinden jullie dat geen obstakel? Ik ben van plan om het eens uit te testen, lijkt me wel leuk via Watch te betalen ;-). Als ik vind dat de kosten te hoog gaan oplopen, vrees ik dat het niet voor altijd zal zijn....

De kosten zijn voor mij wel een obstakel. Buiten dat, heb ik geen zin om Boon aan te vragen, terwijl ik er maar beperkt gebruik van ga maken. En ik lees veel klachten over de klantenservice van Boon; dat het aanmelden lang duurt, etc. Al met al, houd ik er niet een positief gevoel aan over.

Er zijn trouwens wel geruchten over de komst van Apple Pay naar België. Waarschijnlijk zijn jullie er eerder bij dan Nederland, waar nog geen geruchten over de ronde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
oohh schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:44:
[...]

De kosten zijn voor mij wel een obstakel. Buiten dat, heb ik geen zin om Boon aan te vragen, terwijl ik er maar beperkt gebruik van ga maken. En ik lees veel klachten over de klantenservice van Boon; dat het aanmelden lang duurt, etc. Al met al, houd ik er niet een positief gevoel aan over.

Er zijn trouwens wel geruchten over de komst van Apple Pay naar België. Waarschijnlijk zijn jullie er eerder bij dan Nederland, waar nog geen geruchten over de ronde doen.
Die geruchten doen al heel lang de ronde:
https://www.iculture.nl/ing-verklapt-apple-pay-nederland/
https://www.iculture.nl/nederlandse-banken-apple-pay/
https://www.iculture.nl/rabobank-apple-pay-extra-kosten/
https://www.iculture.nl/apple-pay-nederland-mcdonalds-marqt/

Belgie:
https://www.iculture.nl/b...pay-deze-zomer-in-belgie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Ja, dat klopt. Alleen zijn het wel relatief oude geruchten en is het recent redelijk stil. Over België hoor je de laatste tijd wat meer dan over Nederland. Hoeft trouwens niet veel te zeggen, want ik had zelf nog geen geruchten gehoord over de introductie van Apple Pay in Denemarken, Zweden of de VAE.

Neemt natuurlijk niet weg dat het veel geruchten ontstaan doordat bankmedewerkers vaak slecht naar de buitenwereld communiceren, waardoor de indruk ontstaat dat men Apple Pay gaat introduceren. Of dat mensen uitspraken verkeerd interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
oohh schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:51:
[...]

Ja, dat klopt. Alleen zijn het wel relatief oude geruchten en is het recent redelijk stil. Over België hoor je de laatste tijd wat meer dan over Nederland. Hoeft trouwens niet veel te zeggen, want ik had zelf nog geen geruchten gehoord over de introductie van Apple Pay in Denemarken, Zweden of de VAE.

Neemt natuurlijk niet weg dat het veel geruchten ontstaan doordat bankmedewerkers vaak slecht naar de buitenwereld communiceren, waardoor de indruk ontstaat dat men Apple Pay gaat introduceren. Of dat mensen uitspraken verkeerd interpreteren.
Afbeeldingslocatie: https://s3-storage.textopus.nl/wp-content/uploads/2015/01/18071334/apple-pay-ing.jpg

Hoe moet je dit verkeerd interpreteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Whatson schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:28:
[...]

[afbeelding]

Dat is natuurlijk klip en klaar. Maar er zijn genoeg andere voorbeelden. Bijvoorbeeld deze, van de Belgische bank KBC:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CDLGuiY.png

Waarna ze het weer rechtzetten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4dBytvm.png

En zo zijn er ook voorbeelden van ING Webcare. Maar je hebt gelijk hoor, soms lijkt het overduidelijk. Zou graag willen dat het snel aangeboden wordt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:00
Ben nu al maanden blij gebruiker van Boon. De kosten zijn alleen van toepassing op Non euro transacties. Transacties in NL kosten dus niks extra. Enige frustratie was het proces om te upgraden naar plus. Heeft een paar telefoontjes en heen en weer mailen gekost maar het was het waard.

Acceptatie van Apple Pay is simpel, accepteren ze creditcards en kunnen ze contactdoos accepteren dan zit je goed. Vraag tegenwoordig even van te voren of ze creditcard accepteren, scheelt weer een nutteloze poging.
stekki schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:48:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekki
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 13:58
Bedankt voor jullie reacties! Ondertussen ook een PLUS account hier, heeft 2 werkdagen geduurd, contact met helpdesk heel vlot verlopen moet ik zeggen. Daarnet men eerste betaling gedaan via BOON aan een coca cola vending machine, werkt perfect.

Dus qua kosten, begrijp ik het goed dat alleen bij niet EUR transacties die 1,25% kosten er bij komen? Heb een FR account.

Grts,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 21:10
stekki schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:21:
Dus qua kosten, begrijp ik het goed dat alleen bij niet EUR transacties die 1,25% kosten er bij komen? Heb een FR account.
Dat begrijp je goed, ja. Ik heb mijn Franse Plus-account nu een aantal maanden in gebruik en ben er zeer tevreden over. Euro-transacties in Nederland zijn gewoon gratis.

Als ik naar mijn Boon-history kijk, heb ik inmiddels succesvolle betalingen verricht bij:
  • AH to go
  • Intratuin
  • Etos
  • McDonald's
  • Dille & Kamille
  • Kamera Express
  • Hema
  • WE
  • Schiphol parkeerautomaat
  • Spar
  • Shell tankstations
  • Brooodzaak
  • Kiosk
  • Jumbo
  • In taxi's
  • En vrijwel alle horecabedrijven waar ik het probeer
Enige plek waar ik er persoonlijk tegenaan loop dat het niet kan, is de AH (behalve de To Go). Maar mijn normale boodschappen kan ik er dus niet mee afrekenen, omdat in de AH sowieso geen creditcards geaccepteerd worden dus.

Mijn grootste betaling met Boon tot nu toe is 75 euro in een restaurant. Ging prima, gewoon grotere bedragen contactloos pinnen zonder pincode dus. :) Levert wel verbaasde blikken en vaak vragen op uiteraard.

[ Voor 8% gewijzigd door BartB. op 09-08-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:48

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Whatson schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:28:
[...]

[afbeelding]

Dat moet je verkeerd interpreteren omdat het oude berichten zijn (ze verwijzen naar de iPhone 6). Ik weet dat ING twee jaar geleden met het idee speelde en ze vrij ver waren, maar later (denk ik) de onderhandelingen weer zijn afgekapt. Dus een leuk plaatje van twee jaar geleden zegt weinig.

Andere vraag: waarom zou het eigenlijk niet gewoon mogelijk zijn om in Frankrijk een creditcard of rekening te nemen en die te gebruiken voor Apple Pay? Waarom is zo'n ingewikkelde en relatief dure Boon kaart nodig?

[ Voor 23% gewijzigd door DeNachtwacht op 16-08-2017 17:59 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:55:
[...]

Dat moet je verkeerd interpreteren omdat het oude berichten zijn (ze verwijzen naar de iPhone 6). Ik weet dat ING twee jaar geleden met het idee speelde en ze vrij ver waren, maar later (denk ik) de onderhandelingen weer zijn afgekapt. Dus een leuk plaatje van twee jaar geleden zegt weinig.

Andere vraag: waarom zou het eigenlijk niet gewoon mogelijk zijn om in Frankrijk een creditcard of rekening te nemen en die te gebruiken voor Apple Pay? Waarom is zo'n ingewikkelde en relatief dure Boon kaart nodig?
Omdat je niet in Frankrijk woont, dus gaan ze geen rekening voor je openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Whatson schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:44:
[...]

Omdat je niet in Frankrijk woont, dus gaan ze geen rekening voor je openen.
Maar als je iemand kent in Frankrijk is dat toch zo gefixt? En dan is die apple pay nog handiger ook want je kan met een Mastercard vrijwel overal betalen neem ik aan. Die Boon heeft toch vrij veel beperkingen

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:32:
[...]

Maar als je iemand kent in Frankrijk is dat toch zo gefixt? En dan is die apple pay nog handiger ook want je kan met een Mastercard vrijwel overal betalen neem ik aan. Die Boon heeft toch vrij veel beperkingen
Je moet een recente rekening laten zien van Telefoon/Internet/GWL met dat adres en met jouw naam erop. En je moet fysiek naar een kantoor en alles afhandelen in het Frans.

https://www.angloinfo.com...anking/opening-an-account

[ Voor 13% gewijzigd door Whatson op 16-08-2017 21:49 ]

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 00:42
In de afgelopen twee jaar is er volgens mij best veel veranderd i.c.m. Boon, aangezien ik eerst las over UK en nu over Boon Frankrijk en een verschil in wel/geen transactie kosten.

Kan de OP of hier ergens een nieuwe up-to-date handleiding worden geschreven hoe je snel, gemakkelijk en blijkbaar kosteloos Apple Pay in NL opzet? =)

-

Update: Ik probeer een FR Apple Account aan te maken, maar de betaaloptie 'Aucon' (geen) is niet beschikbaar. Ik ben verplicht een betaalmogelijkheid op te geven? :S Ik kan dus geen Frans Apple ID aanmaken? ;w

Update2: Je moet niet apart een AppleID aanmaken, maar je moet uitloggen in de app store, naar de Franse App Store gaan en een gratis app (bijv. Boon) downloaden en via het vervolgmenu kiezen voor 'Maak Apple ID aan'. Omdat je een gratis app wilt downloaden is deze optie wél beschikbaar.

Update 3: Welkom bij de statuspagina van mijn proces. Hier volgt een nieuw probleem: De verificatiecode die ik ontvang werkt niet, omdat het systeem bij Apple niet werkt of zoiets. "iTunes is not able to process your request this instant. Please try again later" (vertaald FR→EN).

Update 4: Wat ik ook doe, het wilt niet lukken. Ook geprobeerd een nieuw account aan te maken via m'n Mac App store, maar ook daar blijft ie problemen geven.. Wat wel bijzonder is, is dat je bij 'betaalmethode: geen' een verificatiecode krijgt van 5 cijfers, maar als je enkel een Apple ID aanmaakt, zonder dat dit gevraagd wordt, de code 6-cijferig is..

Update 5: Niet echt een update, maar twee uur later opnieuw geprobeerd met een ander toestel, ander WiFi (4G eigenlijk) met een ander Email adres (Gmail, ipv eigen .nl domein) met een toestel dat volledig in't frans staat. Helaas zonder succes en met hetzelfde probleem. Wat is dit :s

[ Voor 80% gewijzigd door Sjeefr op 17-08-2017 12:11 ]

• Wildy
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Vilscon schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:07:
In de afgelopen twee jaar is er volgens mij best veel veranderd i.c.m. Boon, aangezien ik eerst las over UK en nu over Boon Frankrijk en een verschil in wel/geen transactie kosten.

Kan de OP of hier ergens een nieuwe up-to-date handleiding worden geschreven hoe je snel, gemakkelijk en blijkbaar kosteloos Apple Pay in NL opzet? =)

-

Update: Ik probeer een FR Apple Account aan te maken, maar de betaaloptie 'Aucon' (geen) is niet beschikbaar. Ik ben verplicht een betaalmogelijkheid op te geven? :S Ik kan dus geen Frans Apple ID aanmaken? ;w

Update2: Je moet niet apart een AppleID aanmaken, maar je moet uitloggen in de app store, naar de Franse App Store gaan en een gratis app (bijv. Boon) downloaden en via het vervolgmenu kiezen voor 'Maak Apple ID aan'. Omdat je een gratis app wilt downloaden is deze optie wél beschikbaar.

Update 3: Welkom bij de statuspagina van mijn proces. Hier volgt een nieuw probleem: De verificatiecode die ik ontvang werkt niet, omdat het systeem bij Apple niet werkt of zoiets. "iTunes is not able to process your request this instant. Please try again later" (vertaald FR→EN).

Update 4: Wat ik ook doe, het wilt niet lukken. Ook geprobeerd een nieuw account aan te maken via m'n Mac App store, maar ook daar blijft ie problemen geven.. Wat wel bijzonder is, is dat je bij 'betaalmethode: geen' een verificatiecode krijgt van 5 cijfers, maar als je enkel een Apple ID aanmaakt, zonder dat dit gevraagd wordt, de code 6-cijferig is..

Update 5: Niet echt een update, maar twee uur later opnieuw geprobeerd met een ander toestel, ander WiFi (4G eigenlijk) met een ander Email adres (Gmail, ipv eigen .nl domein) met een toestel dat volledig in't frans staat. Helaas zonder succes en met hetzelfde probleem. Wat is dit :s
Ik ben net ook bezig geweest met dit proces, ik liep ook vast op de foutmelding bij het invoeren van de 5 cijferige code.
Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar in eerste instantie probeerde ik een mail adres in de vorm van xxx+boon@ en daarbij kreeg ik de error, hierna in ditzelfde proces paar keer op terug geklikt, ander mail adres gedaan zonder de plus erin en toen lukte het wel.

Nu aan het wachten op de verificatie van boon zelf.

• Sjeefr
Ik heb het op dezelfde manier gedaan, want dat werkte voorheen met m'n USA en UK account wel (nodig gehad voor andere doeleinden). Ik zal het wel even met een nieuwe E-mail adres proberen.. :)

Update: Nieuw Gmail account aangemaakt en.. nu krijg ik de melding dat ik maar contact op moet nemen met iTunes.. die is nieuw. - En op Mac dus ook niet. Het is mij niet gegund, dus ik kap ermee.

[ Voor 34% gewijzigd door Sjeefr op 17-08-2017 14:43 ]

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik ben erg benieuwd of iemand het aan de praat krijgt met de Franse boon...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
DeNachtwacht schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:27:
Ik ben erg benieuwd of iemand het aan de praat krijgt met de Franse boon...
Meerdere mensen hier (onder wie ikzelf) hébben het toch ook allang aan de praat met de Franse boon..?

Ik heb er wel een Frans Apple ID voor aangemaakt overigens en de boon-app dus via de Franse App Store gedownload. Kwestie van even je normale ID uitloggen, inloggen met de Franse, app installeren, en dan weer je account switchen naar je reguliere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

BartB. schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:45:
[...]

Meerdere mensen hier (onder wie ikzelf) hébben het toch ook allang aan de praat met de Franse boon..?

Ik heb er wel een Frans Apple ID voor aangemaakt overigens en de boon-app dus via de Franse App Store gedownload. Kwestie van even je normale ID uitloggen, inloggen met de Franse, app installeren, en dan weer je account switchen naar je reguliere.
Sorry ik had de eerdere pagina's niet gelezen. Nu wel. Vraagje ; klopt het dan dat de AH en andere supermarkten geen creditcard accepteren en dus boon daarmee nog niet werkt?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
DeNachtwacht schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:25:
[...]

Sorry ik had de eerdere pagina's niet gelezen. Nu wel. Vraagje ; klopt het dan dat de AH en andere supermarkten geen creditcard accepteren en dus boon daarmee nog niet werkt?
Een aantal posts hierboven noem ik een rij winkels waar Boon werkt. Wat supermarkten betreft is mijn ervaring tot nu toe:

- Albert Heijn niet
- AH to go wel
- Jumbo wel
- Spar wel

Andere supermarkten kom ik nooit, dus heb ik ook nooit kunnen testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartzw
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-02 13:04
Het zegt nog helemaal niks, maar dit is wel leuk nieuws Apple heeft de support pagina voor Apple Pay in het Nederlands vertaalt: https://www.iphoned.nl/nieuws/apple-pay-support-nederlands/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het is in ieder geval het eerste serieuze signaal sinds pakweg 1,5 jaar dus ik ben er wel blij mee... Nu 12 september afwachten :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Ondertussen is het eindelijk gelukt om een Frans AppleID aan te maken en de Boon app te installeren. Ondertussen Boon Basic, maar moet ik nog naar Boon Plus. Ik heb wel een Paspoort, maar geen ID kaart. Eveneens heb ik geen bankpapieren van de afgelopen drie maanden en aangezien het huis niet van mij is, ook geen gas/water/licht afschrift. Geen idee wat mijn opties dus zijn om Boon Plus te worden.. Iemand?

Update: Ik had toevallig hier een document omtrent het ontvangen van mijn zakelijke NS pas liggen. Die heb ik maar gedaan onder 't mom van 'utility bill'. Vraag mij af of ze moeilijk gaan doen, want op mijn paspoort staat mijn middelnaam en die heb ik niet toegevoegd. Die staat eveneens niet vermeld op de NS document. Mijn naam staat daarbij ook niet volledig op het NS document, maar enkel mijn initialen. Ik heb ook een afhaalbewijs van GLS met mijn volledige voornaam en adres, maar eveneens geen middelnaam. Volgens mij heeft de bank zelfs mijn middelnaam niet eens.. Ben benieuwd.

[ Voor 42% gewijzigd door Sjeefr op 08-09-2017 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:01
Credit card afschrift?

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Ondertussen Boon Plus sinds zojuist. Alleen hoe hebben jullie de top-up gefixt? Ik kan 'm koppelen aan m'n creditcard, maar een bank transfer is uiteraard ook mogelijk. Mooiste zou zijn dat iedere transactie automatisch wordt afgeschreven van m'n rekening.. Zonder top-up fee.

Alleen nieuwe pech: Apple Watch kwijt. Hele huis door gezocht, niks gevonden.. Sinds vorige week eigenlijk al spoorloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:58
Vilscon schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:50:
Ondertussen Boon Plus sinds zojuist.
Alleen nieuwe pech: Apple Watch kwijt. Hele huis door gezocht, niks gevonden.. Sinds vorige week eigenlijk al spoorloos.
If your Apple Watch is missing, Find My iPhone can help you find it and protect your information.
Link: https://support.apple.com/nl-nl/HT207024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Bedankt voor het meedenken, maar hier had ik al gezien en heeft nog niks opgeleverd. De Find My app kon geen locatie geven van m'n Watch, dus blijven zoeken maar thuis. :)

• Sjeefr
Rare vraag, maar hoe weet je of een winkel geen Apple Pay via Boon accepteert?

Gisteren bij de Albert Heijn zelfscan (tijd zat) geprobeerd. iPhone tegen de terminal en de wallet kwam direct omhoog. Vinger op de homeknop en vervolgens zegt de iPhone "houd tegen terminal". De terminal zelf registreert dat er een draadloze betaling plaatsvind, maar verder gebeurt er niks.. Er komt geen melding o.i.d.

Na een minuut toch maar m'n bankpas gebruikt om draadloos af te ronden..

Dus accepteerde deze AH mijn Boon Apple Pay niet of ging er wat anders mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
Vilscon schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:45:
Rare vraag, maar hoe weet je of een winkel geen Apple Pay via Boon accepteert?

Gisteren bij de Albert Heijn zelfscan (tijd zat) geprobeerd. iPhone tegen de terminal en de wallet kwam direct omhoog. Vinger op de homeknop en vervolgens zegt de iPhone "houd tegen terminal". De terminal zelf registreert dat er een draadloze betaling plaatsvind, maar verder gebeurt er niks.. Er komt geen melding o.i.d.

Na een minuut toch maar m'n bankpas gebruikt om draadloos af te ronden..

Dus accepteerde deze AH mijn Boon Apple Pay niet of ging er wat anders mis?
De NFC antenne registreert je iPhone wel, maar de terminal kan er niks mee omdat hij je MasterCard niet herkent. Albert Heijn accepteert helaas geen creditcards.*

* Buiten een aantal filialen en sommige franchisevestigingen:

- Amsterdam Nieuwezijds Voorburgwal
- Amsterdam Weteringschans
- Alle vestigingen op Schiphol
- Alle AH To Go’s op stations (franchise van NS Stations)

[ Voor 14% gewijzigd door oohh op 22-09-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vpshuffler
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-10-2022
Omdat ik niets op het internet kan vinden probeer ik het eens hier:

Ik lees op meerdere plekken in de opmerkingen op artikelen over Apple Pay (iCulture e.d.) dat het ook mogelijk is om via KBC Ierland Apple Pay te gebruiken. (Daar een rekening openen en via hun app de kaart toevoegen aan Wallet)

Ik kan op de website van KBC Ierland niets vinden over een fee voor (Apple Pay) betalingen in het buitenland. Alleen dat de kosten voor het account een 6 euro per kwartaal bedragen (en overige kosten voor check's etc.).

Is er iemand die met Apple Pay via KBC Ierland ervaringen heeft?

• Sjeefr
Houden we een lijst bij waar het werkt? Intratuin wel, Coop niet. Vandaag geprobeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
Vilscon schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:50:
Ondertussen Boon Plus sinds zojuist. Alleen hoe hebben jullie de top-up gefixt? Ik kan 'm koppelen aan m'n creditcard, maar een bank transfer is uiteraard ook mogelijk. Mooiste zou zijn dat iedere transactie automatisch wordt afgeschreven van m'n rekening.. Zonder top-up fee.
Dat laatste zou inderdaad het mooist zijn, maar helaas niet mogelijk. Ik heb zelf geen automatische top-up aan staan, en top-up via creditcard doe ik ook niet i.v.m. de bijkomende creditcardkosten. Wat ik dus doe is simpelweg eens in de zoveel tijd handmatig een bedrag overmaken naar de IBAN (DExxxxx...) die bij mijn Boon-rekening hoort. Ik hou mijn Boon-saldo gewoon een beetje in de gaten en het komt erop neer dat ik eens in de twee maanden ongeveer weer wat bijstort. Ik beschouw mijn Boon dus eigenlijk als een contactloze prepaid creditcard.
Vilscon schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:27:
Houden we een lijst bij waar het werkt? Intratuin wel, Coop niet. Vandaag geprobeerd. :)
Ik heb in eerdere posts in dit topic vrij regelmatig een lijst geplaatst waar het wel en niet werkt. Een lijst waar het niet werkt, lijkt me overigens net zo belangrijk.

Overigens heb ik ook gemerkt dat het in sommige winkels bij een grote betaling wel werkt, maar bij een kleine betaling niet. Waarschijnlijk komt dit erop neer dat de betreffende winkel creditcards niet accepteert onder een bepaald bedrag. Bij Dille & Kamille bijvoorbeeld heb ik een 100+ euro bedrag gewoon contactloos met Boon kunnen betalen, maar in diezelfde week kon ik een aankoop van ongeveer 20 euro er niet mee afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Ik zou bijna zeggen "Een automatische opdracht inplannen, iedere 2 weken" ter vervanging van een een soort auto-top-up, maar (vergelijkbaar met beltegoed vroeger, bij sommigen) heb je dan opeens €100 Boon 'prepaid', terwijl je hooguit maar €10 per maand gebruikt (aangezien het nog niet vaak werkt).

Leuk dat het bij de Intratuin (€17) wel werkte, maar ik had maar €15 'testtegoed' erop gezet, dus toen stond ik alsnog voor paal. Wellicht dat ik 't verhoog, aangezien het nu blijkbaar wel werkt. :)

Ik kan mij best vinden in een minimumbedrag voor creditcards. Voor creditcards, as far as I know, betaalt de winkelier een transactiebedrag. Ik zou kunnen begrijpen dat ze hiervoor gerust willen opdraaien als er maar voldoende tegenover staat.

Ik heb binnen mijn facturatieplatform bijvoorbeeld ook enkel iDeal betalingen (via Mollie) aanstaan, maar enkel bij facturen van minimaal €200. Bij kleinere bedragen werkt enkel een andere betaalmethode.

Ben benieuwd hoe lang het duurt, maar toch leuk om te zien dat er wel een paar winkels zijn waar het kan. Zolang er een draadloze terminal is, blijf ik het proberen.

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:38
Weer veel supportpagina’s vertaald naar Nederlands: https://www.apple.com/nl/...le-pay?page=1&sel=support

overigens ook in andere nieuwe talen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakyoruto
Boon werkt normaal gesproken overal waar Draadloos en Credit Card geaccepteerd wordt.

Voor het in kaart brengen van waar Apple Pay geaccepteerd wordt heb ik handige app gevonden.
Het werkt op basis van crowdsource, dus als winkel hebt ontdekt waar Apple Pay werkt, kun je het doorgeven in de app.
Omdat het crowdsourced is werkt het niet alleen in de landen waar officiële ondersteuning is voor Apple Pay, maar overal op de wereld waar je een winkel ontdekt waar het gebruikt kan worden.

Link:
https://itunes.apple.com/app/id981631558

Ik maak al maanden gebruik van boon en ben ontzettend tevreden en gebruik het dagelijks.
Ik heb auto top-up aanstaan een elke keer als het bedrag onder de €99, wordt ie opgeladen tot €100.
Zo wordt niet meer opgeladen dan ik uitgeef.
Alleen een nadeel is, Nederland is geen Credit Card land. Dus er zijn genoeg winkels waar het nog niet werkt.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat het bij veel (de meeste) grote ketens gewoon werkt omdat ze wel Credit Card accepteren (jammer genoeg met grote uitzondering van de AH supermarkten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000

Arfman

Drome!

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je zo graag Apple pay wilt gebruiken, zeker op deze omslachtige manier. Wat is er mis met een gewoon bankpasje in je portemonnee?

En wees blij dat het hier geen creditcard land is, moet er niet aan denken om in Amerikaanse toestanden terecht te komen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Arfman schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:50:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je zo graag Apple pay wilt gebruiken, zeker op deze omslachtige manier. Wat is er mis met een gewoon bankpasje in je portemonnee?

En wees blij dat het hier geen creditcard land is, moet er niet aan denken om in Amerikaanse toestanden terecht te komen.
Dat zei je een jaar geleden ook al:
Arfman schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:33:
Ik snap niet waarom mensen zo geilen op Apple Pay terwijl je ook je bankpas over een reader kunt swipen om te betalen. Leg me dat eens uit aub.
Helaas is er in de tussentijd nog bar weinig veranderd, en kunnen we je ook nog niet echt overtuigen door het zelf te ervaren.

Maargoed, met jouw instelling reed iedereen nu nog met paard en wagen. Want waarom overgaan op een verbrandingsmotor? Wat is er mis met paard en wagen? ;) (een beetje gechargeerd natuurlijk).

Verder enigszins offtopic, maar Ik ben het niet helemaal met je stelling over “Amerikaanse toestanden.” Ja, ik houd ook niet van lenen, maar toch werkt het creditcardsysteem an sich wel beter dan de debitcards die we hier hebben. Amerikanen zijn, zoals in veel dingen, gewoon een beetje doorgeslagen. :)

Charge cards vind ik zelf veel fijner, doordat je het voordeel van debit card en credit cards combineert. Je betaalt dan maandelijks gewoon de volledige rekening, maar je hoeft niet constant je rekening in de gaten te houden.

Debit cards passen wel bij Calvinistisch Nederland. Helaas zie ik steeds vaker dat buitenlanders problemen hebben met betalen omdat veel winkels geen creditcards accepteren. Ik denk dus dat we wel meer naar creditcards moeten gaan kijken in deze globaliserende wereld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
Arfman schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:50:
De manier van betalen verschilt natuurlijk niet zoveel wanneer je een contactloze bankpas gebruikt of een mobiele telefoon, maar een belangrijke meerwaarde van Apple Pay vind ik op dit moment dat je ook voor grotere betalingen geen pincode hoeft te gebruiken; mijn vinger op de Touch ID is voldoende. Sinds ik dat gewend ben, vind ik het hopeloos ouderwets als ik ergens betaal en mijn pincode nog moet gebruiken (namelijk wanneer Apple Pay niet geaccepteerd wordt en ik dus alsnog met mijn bankpas moet betalen).

Verder doet je argument me een beetje denken aan mezelf in de tijd dat ik nog met een laptop, telefoon en iPod op zak liep, waarbij ik de laptop gebruikte om te internetten, de telefoon om te bellen/sms'en en de iPod om muziek te luisteren. Ik heb nog heel lang volgehouden 'dat ik geen smartphone nodig had, want waarom zou je op zo'n klein scherm willen internetten en waarom zou ik muziek luisteren via mijn telefoon als dat via de iPod hetzelfde klinkt?'. Hoewel ik nog steeds wel een laptop heb, heb ik uiteraard allang geen iPod meer in m'n zak zitten...

Voor bankpassen versus Apple Pay geldt hetzelfde: ik heb op dit moment 6 verschillende betaalpassen in mijn portemonnee zitten en ik zou het prachtig vinden als ik alle 6 die fysieke passen zou kunnen vervangen voor een digitale versie m.b.v. Apple Pay. Heel eerlijk gezegd vind ik het gewoon een beetje ouderwets dat ik in mijn portemonnee naar de juiste pas moet graaien en daar dan dus ook 6 verschillende pincodes voor moet onthouden.

Nee, tuurlijk is er geen man overboord als Apple Pay of iets vergelijkbaars nooit fatsoenlijk van de grond zou komen en natuurlijk ben ik best in staat 6 pasjes bij me te dragen en 6 pincodes te onthouden, maar het kán gewoon net even iets makkelijker en moderner. Elk initiatief dat mijns inziens bijdraagt aan de (door)ontwikkeling hiervan, steun ik van harte. Ook als dat betekent dat ik nu op een bijzonder omslachtige manier via een Franse boon-rekening de boel aan de praat moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
pff...ik denk dat ik iets 'verkeerds' heb gedaan bij Boon. Heb al eens eerder Boon geinstalleerd (op een Android toestel), maar ik kan nu wel in de App komen...maar als ik de kaart in mijn Wallet wil gooien krijg ik een foutmelding. Kan het zijn dat ik bv. een Iers/UK/Frans nummer heb en vervolgens in de verkeerde regio zit?

Je kunt nergens zien vanuit welke regio je je hebt aangemeld bij Boon. Daarnaast is het contact opnemen met boon voor mijn gevoel ook omslachtig...of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000

Arfman

Drome!

Excuus, had het dus al eerder gevraagd. Ik zie de vooruitgang gewoon niet en geen van de antwoorden kan me overtuigen. Wellicht wordt ik oud ;) Ik zal mij verwijderen uit dit topic!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
JackSparrow schreef op Sunday 8 October 2017 @ 17:48:
pff...ik denk dat ik iets 'verkeerds' heb gedaan bij Boon. Heb al eens eerder Boon geinstalleerd (op een Android toestel), maar ik kan nu wel in de App komen...maar als ik de kaart in mijn Wallet wil gooien krijg ik een foutmelding. Kan het zijn dat ik bv. een Iers/UK/Frans nummer heb en vervolgens in de verkeerde regio zit?

Je kunt nergens zien vanuit welke regio je je hebt aangemeld bij Boon. Daarnaast is het contact opnemen met boon voor mijn gevoel ook omslachtig...of valt dat mee?
Ehh...iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakyoruto
Je moet de regio instelling van je iPhone (of andere smartphone) en Apple Watch omzetten naar Frankrijk (als je boon in de Franse app store hebt gedownload) tijdens het instellen en als je de kaart hebt toegevoegd aan de Wallet van je iPhone en Watch.
Als alles goed is ingesteld en werkt, dan kun de regio instellingen van beide apparaten terug zetten naar de regio die je normaal gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
JackSparrow schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 17:48:
Het zou kunnen komen doordat je het al eerder op Android hebt geprobeerd -- omgekeerd (account op iOS aanmaken en dan op Android inloggen) is het mij in ieder geval niet gelukt. Maargoed, dat hangt er een beetje vanaf op welk moment je een foutmelding krijgt, en welke foutmelding dat is. In ieder geval is het goed om (zoals hierboven aangegeven) je landinstellingen nog 'ns te double-checken.

[ Voor 14% gewijzigd door ValHallASW op 21-10-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ValHallASW schreef op Saturday 21 October 2017 @ 16:12:
[...]

Het zou kunnen komen doordat je het al eerder op Android hebt geprobeerd -- omgekeerd (account op iOS aanmaken en dan op Android inloggen) is het mij in ieder geval niet gelukt. Maargoed, dat hangt er een beetje vanaf op welk moment je een foutmelding krijgt, en welke foutmelding dat is. In ieder geval is het goed om (zoals hierboven aangegeven) je landinstellingen nog 'ns te double-checken.
Raar...heb dat net gechecked en krijg dus (op alle 3 de landen) de melding dat de kaart nog niet ondersteund wordt in het betreffende land. Kan dus komen omdat ik op Android een account heb aangemaakt en het dus nu op iOS probeer.

Heb op mijn tweede 06 een nieuw account aangemaakt, maar daar krijg ik na het inloggen de melding 'Your account is locked'. Ga wel eens even met support contact opnemen.

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 21-10-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sja nu de geruchten over een Nederlandse release van Apple Pay zo concreet zijn geworden, wacht ik het even af. Ik zit zelf ook bij ING, maar het lijkt mij sterk dat Rabobank e.d. lang achter zullen blijven zodra ING het ondersteunt (ik ga er even vanuit dat de geruchten kloppen).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DeNachtwacht schreef op Saturday 21 October 2017 @ 17:47:
Sja nu de geruchten over een Nederlandse release van Apple Pay zo concreet zijn geworden, wacht ik het even af. Ik zit zelf ook bij ING, maar het lijkt mij sterk dat Rabobank e.d. lang achter zullen blijven zodra ING het ondersteunt (ik ga er even vanuit dat de geruchten kloppen).
Inderdaad, sinds de geruchten sterker worden heb ik ook niet zoveel de behoefte om heel erg veel moeite in het Boon verhaal te steken, vooral ook omdat ik bij bunq bankier...die zou al snel aanhaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiCNCo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-05 14:01
Sind het recente nieuws omtrent ING en Bunq heb ik juist Boon Apple pay mogelijk gemaakt. ZIt namelijk bij de Rabobank, heb genoeg gewacht al zeg ik zelf. Hieronder mijn bevindingen:

Aanvragen: Gemakkelijk en snel
-Franse appstore geopend door locatie te wijzigen. Vervolgens een willekeurige gratis app downloaden waarna je de mogelijk krijgt een Frans apple-account te activeren zonder daarvoor een betalings mogelijkheid toe te moeten voegen. Gebruik hiervoor een willekeurig Frans adres!

-Download de Franse Boon app (waarom niet de UK, omdat de Franse Boon app alles netjes in euro's doet).
-Vervolgens de Boon app opstarten en de stappen volgen, ging super snel. Belangrijk: gebruik je echte Nederlandse adres, telefoon nummer, naam ect ect! Lieg niet. Boon accepteert gewoon aanvragen die niet voor frankrijk zijn.
-Om Boon te kunnen gebruiken in Nederland is een Boon +Plus account nodig. Deze is eveneens gratis voor het eerste jaar. Enige verschil, je bedragen kunnen hoger, en Apple pay is buiten Frankrijk bruikbaar.

-Om voor Boon Plus in aanmerking te komen moet je bewijs aanleveren. Ik gebruikte de 1ste keer een foto van mijn Rabobank creditcard afschrift van 2 maanden oud. Twee dagen later kreeg ik per mail van Boon te horen dat dit niet geldig was verklaard :( en vroegen mij op een andere wijzen mijn woonadres te bewijzen. Dus toen heb ik maar een factuur opgestuurd van KPN tv/internet en een tweede document betreffende een jaarnota van Brabant Water (dit zijn beide digitale PDF facturen en moest het dus twee aparte documenten zijn van verschillende services, zie Boon acceptatievoorwaarden! onderaan mijn post). Dezelfde dag reageerde Boon nog dat mijn aanvraag met Nederlands adres geaccepteerd was. _/-\o_

-Vervolgens heb ik de virtuele Boon mastercard toegevoegd aan mij IOS wallet app.

-Laatste stap: Geld overmaken, dit kan op verscheidene manieren. Ik gebruikte een normale bank transfer omdat dit gratis is. Dus 50 euro overgemaakt en binnen 36 uur stond het geld op mijn Boon account en werd deze 50 euro dus netjes weergegeven binnen de Boon app. :*)

-Volgende dag gelijk Apple pay uitgeprobeerd! En weldra het werkte, na drie jaar wachten kan ik eindelijk Apple pay gebruiken. _/-\o_

Alle winkels die Mastercard accepteren aan draadloos pin modules hebben kunnen worden gebruikt voor ApplePay. Ik heb tot nu toe met ApplePay met succes kunnen betalen bij de:

-Praxis
-Gamma
-locale sigaren boer
-meerdere tankstations waaronder Chell, Esso, GP+
-Lidl

Klinkt misschien allemaal als een hoop gedoe, misschien? In mijn geval was ik 1 uurtje bezig met installeren van de Franse Boon app/activeren van mijn account. En vervolgens nog een half uurtje voor het upgraden naar Boon Plus.

Voor toekomstig gebruik heb ik nu een automatische maandelijkse bank transfer (dus gratis) van mijn betaalrekening naar de Boon credit ingesteld. En moet ik dus zelf bij houden hoeveel ik het gebruik, ietsjes meer ietsjes minder overmaken.. Kleine moeite met de handige bankieren app van vandaag de dag.

De één kijkt elke dag 20x per dag naar Instagram/Facebook app, de andere checked 2 keer week hoeveel er nog op zijn Boon account staat!? tja.

Communicatie met Boon email klantenservice was trouwens zeer vriendelijk en hand toereikend. Boon wil graag groeien en maakt het hun echt niet uit dat je in Nederland woont en je registreert via de Franse Boon app.

Hoop dat mensen die nog twijfelen inzien dat het echt niet zoveel werk is, ging allemaal zeer vlot en gemakkelijk moet ik zeggen!! EN tja is het nuttig? Ik vind het leuk om te pionieren, de reactie van de cassiere is het voor mij al waard haha.

Acceptatie voorwaarden proof for adres:
Before we can upgrade your account, we need copies of the following:

Proof of your address
#bank statement (issued by a regulated financial sector firm and dated within the last 3 months)
#credit card statement (issued by a regulated financial sector firm and dated within the last 3 months)
#debit card statement (issued by a regulated financial sector firm and dated within the last 3 months)
#current Council Tax demand letter (dated within the last 12 months)
#utility Bills (e.g. gas, electricity, landline phone bill and dated within the last 3 months)
#instrument of a court appointment (e.g. Liquidator or grant of probate, the letters should primarily be dated within the last 3 months)
#evidence of entitlement to a state or local authority-funded benefit (e.g. housing benefit, tax credit, pension or housing benefit, the letters should be dated within the last 3 months)
#current residence permission (issued within 12 months)

Please ensure that all copies meet the following requirements:
All four corners of the document must be visible in the image.
All information must be legible (you may of course cover transactions not relevant to your boon. account)
The proof of address must have been sent to you via post (If you have no posted documents, we will accept two online documents as long as they are from different institutions)

[ Voor 25% gewijzigd door NiCNCo op 24-10-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sja voorlopig zit het er hier in NL in ieder geval nog niet in, zelfs als de geruchten over een aankondiging in Nederland op 2 november kloppen. Toevallig is namelijk vandaag weer een aantal landen toegevoegd aan Apple Pay die al op 1 Augustus waren aangekondigd (bron:macrumors)
As promised during Apple's third quarter earnings call back in August, Apple Pay today expanded to Finland, Denmark, Sweden, and United Arab Emirates.
Kortom, ik denk dat we het sowieso niet voor eind december/begin januari hoeven te verwachten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
DeNachtwacht schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:29:
Sja voorlopig zit het er hier in NL in ieder geval nog niet in, zelfs als de geruchten over een aankondiging in Nederland op 2 november kloppen. Toevallig is namelijk vandaag weer een aantal landen toegevoegd aan Apple Pay die al op 1 Augustus waren aangekondigd (bron:macrumors)

[...]

Kortom, ik denk dat we het sowieso niet voor eind december/begin januari hoeven te verwachten.
Ik denk dat je gelijk hebt en dat Apple 2 november een aantal landen gaat aankondigen waar Apple Pay binnenkort gelanceerd wordt, waarna het binnen een aantal maanden door ING en bunq daadwerkelijk in gebruik wordt genomen. Ik verwacht dat andere banken (Nederlandse grootbanken en buitenlandse banken als N26) daarna zullen volgen.

Maargoed, zelf een aankondiging van Apple en de banken die het gaat ondersteunen zou al positief zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -me
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-11-2023

-me

N26 zegt op de blog:
Not in France? Don’t worry, we’ll be launching in other European countries soon.

[ Voor 23% gewijzigd door -me op 24-10-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dat zegt natuurlijk weinig, ze hebben het hier over hun eigen service, voor t zelfde geld bedoelen ze bijv uitrol naar Italië of Scandinavië van hun eigen app.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DeNachtwacht schreef op Tuesday 24 October 2017 @ 21:03:
[...]

Dat zegt natuurlijk weinig, ze hebben het hier over hun eigen service, voor t zelfde geld bedoelen ze bijv uitrol naar Italië of Scandinavië van hun eigen app.
Laat ik nu al een N26 account (en pas) hebben. Gelijk even kijken of N26 ook werkt met m'n Mastercard ;-) Helaas werkt de kaart niet....de kaart is uitgegeven in Duitsland voor een NL adres...vreemd.
DeNachtwacht schreef op Tuesday 24 October 2017 @ 21:03:
[...]

Volgens mij hebben ze het wel degelijk over ondersteuning voor Apple Pay met hun kaart.

Heb trouwens vandaag (25ste) een reply gekregen van Boon op mijn mail over het feit dat ik een 'Android only' foutmelding krijg als ik op mijn iPhone probeer in te loggen :
Dear Mr. Sparrow,

Thank you for contacting the boon. service team.

Unfortunately our boon. Germany accounts are not compatible with iOS. We apologise for any inconvenience caused.

We recommend that you consider closing your German account and opening a boon. Ireland account.
boon. Ireland is available for iOS, supports the euro and can be used throughout Europe.

Should you wish to proceed with the closure of your German account, we ask that you please confirm the following details:

- Your account number
- Your security answer
- Your mobile phone number

You can locate your account number in the boon. app by selecting “Top up (+)” and then “Manual top up”. If only your IBAN number is displayed, please send us the last 8 digits.

As soon as we have verified your answers, your account will be closed and you will receive confirmation.

We ask that you then delete your German account and wait 24 hour before downloading the Irish app. Please note that you will need to adjust your Apple settings to Ireland in order to do so.

We thank you for your patience and are happy to help at any time.
Should you have further questions, please do not hesitate to contact us by replying directly to this email, including our original email and your ticket number.

Kind regards

Boon
Service Team
Zal ze zo even voorzien van de gevraagde info en dan kan ik als het goed is binnenkort ook Apple Pay gebruiken! _/-\o_

[ Voor 86% gewijzigd door TheVMaster op 25-10-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Even een update. Binnen een paar uur nadat ik de gevraagde info had aangeleverd was mijn "Duitse" boon account gesloten en kon ik vanuit de Ierse store de boon app downloaden. Proces ging daarna vrij voorspoedig en via de App heb ik me ook aangemeld voor Plus (waarbij ik een paar documenten moest meesturen vanuit de app).

Vervolgens heb ik mijn virtuele kaart al aan de Wallet app op mijn iPhone kunnen toevoegen, maar als ik hem wil toevoegen aan de Watch dan krijg ik een foutmelding :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeefr
JackSparrow schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:28:
Even een update. Binnen een paar uur nadat ik de gevraagde info had aangeleverd was mijn "Duitse" boon account gesloten en kon ik vanuit de Ierse store de boon app downloaden. Proces ging daarna vrij voorspoedig en via de App heb ik me ook aangemeld voor Plus (waarbij ik een paar documenten moest meesturen vanuit de app).

Vervolgens heb ik mijn virtuele kaart al aan de Wallet app op mijn iPhone kunnen toevoegen, maar als ik hem wil toevoegen aan de Watch dan krijg ik een foutmelding :(
Kan je niet beter de Franse Boon gebruiken zodat je in de euro valuta blijft?

Daarnaast, je moet je iPhone (en Watch) veranderen qua regio instelling naar het land van je Boon account. Nadat je de kaart hebt toegevoegd kan je het weer terug zeggen.

Dit is overigens beschreven in de diverse reacties in dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Vilscon schreef op Thursday 26 October 2017 @ 08:28:
[...]

Kan je niet beter de Franse Boon gebruiken zodat je in de euro valuta blijft?

Daarnaast, je moet je iPhone (en Watch) veranderen qua regio instelling naar het land van je Boon account. Nadat je de kaart hebt toegevoegd kan je het weer terug zeggen.

Dit is overigens beschreven in de diverse reacties in dit topic..
Ierland heeft ook de Euro...en ik ga even uitvogelen hoe ik mijn Watch in de Ierland regio krijg...met de telefoon is het dus wel gelukt, daar zit de Boon kaart nu in mijn wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
JackSparrow schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:40:
[...]

Ierland heeft ook de Euro...en ik ga even uitvogelen hoe ik mijn Watch in de Ierland regio krijg...met de telefoon is het dus wel gelukt, daar zit de Boon kaart nu in mijn wallet.
Je hebt ondertussen 5 uur de tijd gehad, dus het zou ondertussen gelukt moeten zijn. Vooralsnog hierbij de simpele uitleg:

- Open de Watch app op je iPhone
- Ga naar Algemeen
- Taal en Regio
- Zoek en selecteer Ierland

Tada. =)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjeefr op 26-10-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Vilscon schreef op Thursday 26 October 2017 @ 13:26:
[...]

Je hebt ondertussen 5 uur de tijd gehad, dus het zou ondertussen gelukt moeten zijn. Vooralsnog hierbij de simpele uitleg:

- Open de Watch app op je iPhone
- Ga naar Algemeen
- Taal en Regio
- Zoek en selecteer Ierland

Tada. =)
:+ Had het natuurlijk al gevonden en heb de eerste betaling gedaan...werkt nice moet ik zeggen. Nu hopen dat bunq en ING snel volgen. Toch bedankt voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:04
Het heeft wat voeten in aarde om dit werkend te krijgen met Boon. Vooral het feit dat je twee rekeningen moet opsturen en die mogen niet ouder zijn dan drie maanden. Ik krijg bijna nergens volledige nota's van of ze zijn te oud. Van de dingen die maandelijks afgeschreven worden heb ik alleen van Ziggo een gespecificeerde nota.

Ik had ook een echte screenshot in de app meegezonden. Dus een foto van een rekening in mijn scherm. :+
Nu heb ik ze een pdf rekening gestuurd. Waarvan 1 een jaarnota van het water, dus ik hoop dat het goed komt.

Hadden jullie deze pagina al gezien: https://boonpayment.com/nl/?
Maar alleen Android zie ik.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Vanavond weten we mogelijk meer. Dan houdt Apple zijn Q4 Earnings Call. Vanaf 22.00 hier te beluisteren: https://www.apple.com/investor/earnings-call/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik geloof er niets van. Het zou wel prettig zijn en slim van Apple om dat nu i.c.m iPhone X te releasen. Maar ben er bang voor.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

oohh schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:56:
Vanavond weten we mogelijk meer. Dan houdt Apple zijn Q4 Earnings Call. Vanaf 22.00 hier te beluisteren: https://www.apple.com/investor/earnings-call/
Helaas Apple Pay is net voorbij gekomen en na de net uitgerolde nieuwe landen, en wat verdere uitrol tot en met december 2017 in de Verenigde Staten zelf (meer winkels gaan het accepteren) is er niets gezegd over uitrol in andere landen. Er is dus geen enkel land genoemd naar wie uitbreidingsplannen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-11-2017 22:36 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heel jammer. En gemiste kans. Weet zeker dat er draagvlak is voor Apple Pay in Nederland.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dat is erg jammer, had er ook enorm op gehoopt.
Ik heb Boon al een hele tijd, maar het is waardeloos dat je iedere keer geld moet doorsluizen wat ook weer geld kost. Plus de app update niet vanzelf doordat je het met een ander iTunes account download.

Officiële support zou daarom zeer welkom zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De boodschap wordt (helaas) alleen maar slechter. Op de Nederlandse site van Apple is de tekst rondom Apple Pay weer terug gezet in het Engels sinds 2 november. Zie hiervoor: https://www.onemorething....pay-laat-op-zich-wachten/

Kortom; een indicatie dat het waarschijnlijk nog heel lang gaat duren allemaal. Bij een invoering in Nederland binnenkort hadden ze die site heus wel op Nederlands laten staan de komende tijd. Echt balen dit.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-11-2017 00:24 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas geen officiele Apple Pay ondersteuning helaas, maar gelukkig heeft boon mij wel opgewaardeerd naar Plus. Kan dus toch eindelijk (en gemakkelijk) Apple Pay gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37
Detailhandel Nederland heeft vandaag een interessant persbericht uitgebracht. Ze zijn erg huiverig over nieuwe betaalmethodes als Apple Pay, omdat ze vrezen dat zo de deur wordt overgezet voor dure creditbetalingen. Nieuwe Europese richtlijnen verbieden dat deze kosten worden doorberekend, dus winkels zouden zo op kosten worden gejaagd.

We kijken het hier natuurlijk vanuit een consumentenstandpunt, maar ze hebben wel een punt. Apple Pay acceptatie betekent automatisch ook dat je creditcards ondersteunt. Een winkelier krijgt immers geen zicht in de achterliggende betaalmethode. Europese richtlijnen limiteren dan wel deze kosten, maar het blijft duurder dan het huidige pin-systeem.

Dit werp ook weer nieuw licht op de trage Apple Pay introductie in Nederland volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dat doet het zeker maar het is ook nog gewoon deel van de waarheid. De andere kant is natuurlijk dat het voor winkels veel goedkoper is als mensen veel meer digitaal betalen. Geen ingewikkelde kassa meer, geen geldtransporten en geen muntgeld voor de kassa meer hoeven kopen.

Uiteindelijk is het dus gewoon vooral goedkoper door z.s.m. het analoog eruit te werken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
29 november houdt Bunq weer een update-meetup waar in Augustus nog de nieuwe Bunq abonnementen zijn geïntroduceerd. Ze zijn van plan groot nieuws te leveren, dus wellicht Apple pay? :)
jona schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:36:
Er wordt gewaarschuwd voor hoge bijkomende kosten v.w. creditcard transactie kosten... (even ingekort)
Maar geldt dit niet óveral in de wereld i.p.v. alleen in Nederland? En juist in een groot deel van de wereld hebben ze juist wél Apple Pay. Dus waarom enkel moeilijk doen in Nederland?

Daarnaast.. Is de bijkomende kosten niet hooguit 1-2 cent als alle banken en winkeliers straks meedoen? Wellicht dat de kleine ondernemer met euroknallerprijzen dit wel einde van de maand voelt, maar bij de rest lijkt mij dat dit een niet noemenswaardige kostenpost creëert..

[ Voor 67% gewijzigd door Sjeefr op 17-11-2017 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jona schreef op Wednesday 15 November 2017 @ 10:36:
Detailhandel Nederland heeft vandaag een interessant persbericht uitgebracht. Ze zijn erg huiverig over nieuwe betaalmethodes als Apple Pay, omdat ze vrezen dat zo de deur wordt overgezet voor dure creditbetalingen. Nieuwe Europese richtlijnen verbieden dat deze kosten worden doorberekend, dus winkels zouden zo op kosten worden gejaagd.

We kijken het hier natuurlijk vanuit een consumentenstandpunt, maar ze hebben wel een punt. Apple Pay acceptatie betekent automatisch ook dat je creditcards ondersteunt. Een winkelier krijgt immers geen zicht in de achterliggende betaalmethode. Europese richtlijnen limiteren dan wel deze kosten, maar het blijft duurder dan het huidige pin-systeem.

Dit werp ook weer nieuw licht op de trage Apple Pay introductie in Nederland volgens mij.
Wat Detailhandel Nederland alleen even vergeet is dat Mastercard ook beschikt over Debit cards en als ik de prijslijsten van Mastercard mag geloven zouden deze kosten vergelijkbaar moeten zijn met de Maestro kaart kosten. Geen idee waarom die dan onder de credit card tarieven geschoven worden, maar vanuit Mastercard lijkt mij daar dan geen aanleiding voor te zijn.

Enige wat ik kan verzinnen dat de Payment processors niet bekend zijn met Mastercard Debit cards in NL en ze daarom onder de Creditcard prijzen schuiven... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Nou, het heeft een paar weken geduurd, maar m’n Boon Plus is actief. Wat een gezeik met facturen opsturen alleen om je adres te verifieren. Heb ze 4 facturen moeten sturen, omdat er 3 niet geaccepteerd werden; te oud, geen geldige nota, etc.

Nu maar eens even geld erop zetten en proberen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ook in Italië werkt Apple Pay gewoon via debet kaarten. Het zou natuurlijk wel kunnen zijn dat deze specifieke prijsmededeling van Detailhandel Nederland alleen gaat over Google Wallet.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
JackSparrow schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:55:
[...]

Wat Detailhandel Nederland alleen even vergeet is dat Mastercard ook beschikt over Debit cards en als ik de prijslijsten van Mastercard mag geloven zouden deze kosten vergelijkbaar moeten zijn met de Maestro kaart kosten. Geen idee waarom die dan onder de credit card tarieven geschoven worden, maar vanuit Mastercard lijkt mij daar dan geen aanleiding voor te zijn.

Enige wat ik kan verzinnen dat de Payment processors niet bekend zijn met Mastercard Debit cards in NL en ze daarom onder de Creditcard prijzen schuiven... :X
Ik denk dat die debit cards dan ook niet het probleem zijn. Voor de gebruiker is het mooi dat alle soorten kaarten worden geaccepteerd. Voor een winkel is het minder leuk als ze met Apple Pay acceptatie niet alleen de debit cards, maar ook meteen creditcards in hun winkel krijgen. Ze kunnen immers niet zien of er met een credit of debit card wordt betaald. En in Nederland worden ze sowieso al gauw onder de noemer ‘creditcard’ geschoven. Raar, maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jona schreef op Friday 17 November 2017 @ 18:28:
[...]

Ik denk dat die debit cards dan ook niet het probleem zijn. Voor de gebruiker is het mooi dat alle soorten kaarten worden geaccepteerd. Voor een winkel is het minder leuk als ze met Apple Pay acceptatie niet alleen de debit cards, maar ook meteen creditcards in hun winkel krijgen. Ze kunnen immers niet zien of er met een credit of debit card wordt betaald. En in Nederland worden ze sowieso al gauw onder de noemer ‘creditcard’ geschoven. Raar, maar waar.
Dan wordt het tijd dat de Payment providers eens stoppen met het extra belasten van de MC Debitcards (natuurlijk zijn die nog niet heel dik gezaaid in NL...volgens mij doet alleen bunq in NL MC debitcards of niet?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

DeNachtwacht schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:15:
Ook in Italië werkt Apple Pay gewoon via debet kaarten. Het zou natuurlijk wel kunnen zijn dat deze specifieke prijsmededeling van Detailhandel Nederland alleen gaat over Google Wallet.
En in Italië ook met een N26 Black credit card; deze gisteren gekoppeld aan mijn iPhone met Apple Pay en werkt prima, ook in winkels zonder Apple Pay logo (dus gewoon een standaard contactless pinmachine).

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Neus schreef op Friday 17 November 2017 @ 23:39:
[...]

En in Italië ook met een N26 Black credit card; deze gisteren gekoppeld aan mijn iPhone met Apple Pay en werkt prima, ook in winkels zonder Apple Pay logo (dus gewoon een standaard contactless pinmachine).
Uiteindelijk is Apple Pay en Android Pay volgens mij ook gewoon een 'standaard contactloze' betaling. Wel raar dat Apple en Google dus 'andere afspraken' zouden moeten maken, terwijl elke contactloze terminal ze gewoon ondersteund (mits ze de betaalpas waar Apple/Android Pay aan gekoppeld zitten ondersteunen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Laatst online: 13:17

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik wilde dit alles ook eens proberen maar in een vlaag van verstandsverbijstering heb ik de Britse variant geïnstalleerd waardoor ik nu GBP in m’n account heb. Is er een manier om een account om te zetten naar Euro’s?

Edit: Heb uiteindelijk gebeld met support. Ze hebben mijn account verwijderd, en ik moet na 24 uur mijn account opnieuw aanmaken op de juiste manier. :P

[ Voor 25% gewijzigd door gday op 20-11-2017 13:25 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik kreeg vandaag een mailtje van Boon. Overschrijven via Creditcard naar Boon is nu ook gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Ja, dat is handig met automatisch aanvullen van de creditcard!
Maar updaten betekent weer inloggen met je Franse Apple id op de Appstore? Of is er een makkelijkere manier?
Dat account ben ik namelijk alweer kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott10
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 08:41
Peter91 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:45:
Ja, dat is handig met automatisch aanvullen van de creditcard!
Maar updaten betekent weer inloggen met je Franse Apple id op de Appstore? Of is er een makkelijkere manier?
Dat account ben ik namelijk alweer kwijt..
Ik denk dat er helaas geen makkelijker manier is momenteel. Ik heb vandaag antwoord gekregen nadat ik eerder navraag heb gedaan over de Boon App in de NL Store. Het komt er op neer dat deze pas beschikbaar komt wanneer Apple Pay officieel beschikbaar is in Nederland.

Ik stelde mijn vraag omdat ik telkens mijn Apple Music songs opnieuw moet downloaden als ik moet uitloggen bij mijn Nederlandse Apple ID om in te loggen op een Franse Apple ID. Aangezien Apple niet gewoon een 1-click functie heeft om alle nummers te downloaden, is dat vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rimave schreef op Thursday 11 January 2018 @ 15:57:
Ik kreeg vandaag een mailtje van Boon. Overschrijven via Creditcard naar Boon is nu ook gratis.
Grappig..ik heb dat mailtje niet gehad en als ik in de app kijk, dan moet ik nog steeds een fee betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
JackSparrow schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:22:
[...]

Vreemd dat dat in de App dan niet wordt bijgewerkt.
Volgens mij stond er in de mail ook iets in de trand van dat daar nog aan gewerkt wordt.
Het schijnt dat de app daarvoor in zijn geheel ge-update moet worden, dus weer door de appcommissie van Apple, OK stempel erop en dan komt ie pas in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rimave schreef op Tuesday 16 January 2018 @ 11:32:
[...]

Volgens mij stond er in de mail ook iets in de trand van dat daar nog aan gewerkt wordt.
Het schijnt dat de app daarvoor in zijn geheel ge-update moet worden, dus weer door de appcommissie van Apple, OK stempel erop en dan komt ie pas in de store.
Oke...had hem net al ff (via mijn Franse account) bijgewerkt en daar zat het nog in. Nog ff geduld dus nog... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Scott10 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:02:
[...]

Ik stelde mijn vraag omdat ik telkens mijn Apple Music songs opnieuw moet downloaden als ik moet uitloggen bij mijn Nederlandse Apple ID om in te loggen op een Franse Apple ID. Aangezien Apple niet gewoon een 1-click functie heeft om alle nummers te downloaden, is dat vrij irritant.
Je hoeft niet je volledige Apple ID uit te loggen hè. Je kunt gewoon in de App Store naar Today, daar rechts bovenin op je profielfoto/account tappen en alleen in de Store van Apple ID veranderen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn AM-muziek daardoor van m'n toestel verwijderd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakyoruto
In mijn mail gevonden:
Dear boon. User,

Happy New Year! Let’s get the year started with some good news:
From 13 January, all top-up methods for boon. will be free of charge. You can even top up your balance using your credit card at no additional cost and as often as you like. This change will not be indicated in the app until the app is updated to version 1.15 at the end of January.

The monthly fee will be €1.49 from 24/3/2018. However, the first 12 months will remain free of charge. You can find our current list of prices and services here and in the app.
Is dus al van kracht, maar wordt pas later in de app zichtbaar.
De actuele versie op dit moment is 1.14, dus bij de volgende update is het zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott10
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 08:41
Sandro! schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:09:
[...]

Je hoeft niet je volledige Apple ID uit te loggen hè. Je kunt gewoon in de App Store naar Today, daar rechts bovenin op je profielfoto/account tappen en alleen in de Store van Apple ID veranderen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn AM-muziek daardoor van m'n toestel verwijderd werd.
Geprobeerd en helaas, ik moet alle nummers opnieuw downloaden voor offline gebruik. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Nakyoruto schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:15:
In mijn mail gevonden:

[...]

Is dus al van kracht, maar wordt pas later in de app zichtbaar.
De actuele versie op dit moment is 1.14, dus bij de volgende update is het zichtbaar.
Vanaf maart 2019 betaal je dus 1.49 per maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakyoruto
oohh schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:50:
[...]

Vanaf maart 2019 betaal je dus 1.49 per maand?
Vanaf 24 Maart 2018.
Maar je eerste jaar vanaf de datum van account aanmaak is gratis.
Ik ben niet compleet 100% zeker, maar volgens mij is dit ongewijzigd ten opzichte van afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook gelukt om een boon plus account te krijgen. Duurde wel even voor deze was goedgekeurd, maar hoefde geen extra documenten op te sturen. Straks maar is even in de praktijk proberen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oohh
Even de geruchtenmolen aanzwengelen: :)

De geruchten rondom Apple Pay in Duitsland (en Nederland) laaien weer op. Via een Duitstalige site kwam ik op een oud artikel van MacRumors terecht, waarin een forumlid zegt dat er mogelijk donderdag al meer nieuws rondom Apple Pay gaat komen. Aankomende donderdag houdt Apple zijn Earnings Call voor Q1 van FY2018.

"sunny2k1" zegt op het forum van MacRumors dat de banken en Apple al maanden klaar zijn voor Apple Pay, maar dat Apple terughoudend was in het daadwerkelijk uitbrengen van de dienst. Apple wilde een grote Duitse bank als partner, en men wilde wachten op de invoering van PSD2.

Met de invoering van PSD2 is het maximale percentage dat payment processors mogen innen lager geworden dan voorheen. Na de invoering van PSD2 is dat maximaal 0.2% voor debitkaarten en maximaal 0.3% voor creditcards.

Er wordt door "sunny2k1" ook gesproken over een update van de Nederlandse "Apple Pay Engine." Dit zou volgens hem mogelijk iets te maken kunnen hebben met de ondersteuning voor debitkaarten.
Based on information from my source, the german and dutch Apple Pay Engine received a "bigger version" bump within the last beta than usual. It is unclear at this point, what the changes are. It is pretty rare, that there are updates on an already enabled engine.
Saillant detail is dat Apple volgens "sunny2k1" in Duitsland geen transactiefee gaat doorberekenen, maar een bepaald bedrag per geactiveerde kaart krijgt. Je kunt één kaart dan maximaal op vier verschillende devices activeren:
Interesting side note about the agreement: Apple will not see any share of the transaction. Apple will receive a flat fee per card activated. One card can be activated on up to four iOS/watchOS/macOS devices at once.
De banken die mogelijk Apple Pay in Duitsland gaan ondersteunen zijn: Deutsche Bank, Sparkasse, DKB, Boon en N26. Over de ondersteuning van Apple Pay door Nederlandse banken weet "sunn2k1" verder helaas niks te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:38
Ook interessant: er is weer eens een Nederlandse support pagina voor Apple Pay: https://support.apple.com/nl-nl/HT205583 .

Nederlandse lijkt de enige taal te zijn waar nog geen Apple Pay beschikbaar is, er is bijvoorbeeld Poolse of Portugese variant van. Dit was bij de vorige golf van Nederlandse pagina’s (die snel weer verdwenen), wel het geval.

[ Voor 16% gewijzigd door Hemmik op 31-01-2018 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jona
oohh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:21:

Saillant detail is dat Apple volgens "sunny2k1" in Duitsland geen transactiefee gaat doorberekenen, maar een bepaald bedrag per geactiveerde kaart krijgt. Je kunt één kaart dan maximaal op vier verschillende devices activeren:
Dat klinkt eigenlijk best logisch. De huidige Maestro fees zijn zo laag dat Apple daar niets aan kan verdienen. Een bepaald bedrag per geactiveerde kaart geeft dan toch een vaste bron van inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Apple bepaalt toch zelf de hoogte van het bedrag dat ze per transactie willen krijgen? Dit is precies waar het spaak loopt in Nederland, de banken willen die kosten niet betalen terwijl ze wel van het gemak van die dienst willen genieten. Geef Apple eens ongelijk dat ze daar niet in mee gaan.

Ik hoop dat de berichten kloppen maar vrees van niet. De vorige keer waren de geruchten veel sterker dan een gebruiker op een forum, en bovendien stonden er allerlei service teksten van Apple Pay in het Nederlands op de site. En toen kwam ook ineens overal op Apple sites het nieuwsbericht dat er bij het voorlezen van de financiële paragraaf de week erop de release in Nederland écht aangekondigd ging worden. Conclusie, je raadt het al: geen Apple Pay.

Ik wacht het af maar heb weinig hoop.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DeNachtwacht schreef op Wednesday 31 January 2018 @ 23:12:
Apple bepaalt toch zelf de hoogte van het bedrag dat ze per transactie willen krijgen? Dit is precies waar het spaak loopt in Nederland, de banken willen die kosten niet betalen terwijl ze wel van het gemak van die dienst willen genieten. Geef Apple eens ongelijk dat ze daar niet in mee gaan.

Ik hoop dat de berichten kloppen maar vrees van niet. De vorige keer waren de geruchten veel sterker dan een gebruiker op een forum, en bovendien stonden er allerlei service teksten van Apple Pay in het Nederlands op de site. En toen kwam ook ineens overal op Apple sites het nieuwsbericht dat er bij het voorlezen van de financiële paragraaf de week erop de release in Nederland écht aangekondigd ging worden. Conclusie, je raadt het al: geen Apple Pay.

Ik wacht het af maar heb weinig hoop.
Mwah..die pagina's zijn dus 2 dagen terug weer naar het Nederlands verteaald (nadat ze eind vorig jaar waren verdwenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Haha, niks dus. Apple Pay komt wel naar Brazilië in de komende maanden. Nog niet naar Nederland. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

JackSparrow schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:58:
Mwah..die pagina's zijn dus 2 dagen terug weer naar het Nederlands verteaald (nadat ze eind vorig jaar waren verdwenen).
Nou de Nederlandstalige pagina die nu online staat met Apple Pay is de enige, vorig jaar waren er meer Apple Pay pagina’s, waaronder een hoofdpagina met uitleg hoe Apple Pay enz. in te stellen.

En je ziet idd... zoals verwacht geen Apple Pay. Mijn vermoeden: de onderhandelingen zijn een keer heel dichtbij een akkoord geweest maar op het laatst stuk gelopen (dus Nederlandse tekst ging weer offline)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DeNachtwacht schreef op Friday 2 February 2018 @ 07:49:
[...]

Nou de Nederlandstalige pagina die nu online staat met Apple Pay is de enige, vorig jaar waren er meer Apple Pay pagina’s, waaronder een hoofdpagina met uitleg hoe Apple Pay enz. in te stellen.

En je ziet idd... zoals verwacht geen Apple Pay. Mijn vermoeden: de onderhandelingen zijn een keer heel dichtbij een akkoord geweest maar op het laatst stuk gelopen (dus Nederlandse tekst ging weer offline)
:'( Blijkbaar is Europa ook minder interessant voor Apple, aangezien ze nu naar Brazilie gaan uitbreiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Of Apple Pay was simpelweg eerder gereed (technisch, contractueel, regelgeving, compatibiliteit met gangbare lokale betaalmethoden) in Brazilie. Dat zegt niets over interesse :)

(Maar van mij mogen ze ook wel opschieten hoor :))

[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 02-02-2018 11:02 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste