Sind het recente nieuws omtrent ING en Bunq heb ik juist Boon Apple pay mogelijk gemaakt. ZIt namelijk bij de Rabobank, heb genoeg gewacht al zeg ik zelf. Hieronder mijn bevindingen:
Aanvragen: Gemakkelijk en snel
-Franse appstore geopend door locatie te wijzigen. Vervolgens een willekeurige gratis app downloaden waarna je de mogelijk krijgt een Frans apple-account te activeren zonder daarvoor een betalings mogelijkheid toe te moeten voegen. Gebruik hiervoor een willekeurig Frans adres!
-Download de Franse Boon app (waarom niet de UK, omdat de Franse Boon app alles netjes in euro's doet).
-Vervolgens de Boon app opstarten en de stappen volgen, ging super snel. Belangrijk: gebruik je echte Nederlandse adres, telefoon nummer, naam ect ect! Lieg niet. Boon accepteert gewoon aanvragen die niet voor frankrijk zijn.
-Om Boon te kunnen gebruiken in Nederland is een Boon +Plus account nodig. Deze is eveneens gratis voor het eerste jaar. Enige verschil, je bedragen kunnen hoger, en Apple pay is buiten Frankrijk bruikbaar.
-Om voor Boon Plus in aanmerking te komen moet je bewijs aanleveren. Ik gebruikte de 1ste keer een foto van mijn Rabobank creditcard afschrift van 2 maanden oud. Twee dagen later kreeg ik per mail van Boon te horen dat dit niet geldig was verklaard

en vroegen mij op een andere wijzen mijn woonadres te bewijzen. Dus toen heb ik maar een factuur opgestuurd van KPN tv/internet en een tweede document betreffende een jaarnota van Brabant Water (dit zijn beide digitale PDF facturen en moest het dus twee aparte documenten zijn van verschillende services, zie Boon acceptatievoorwaarden! onderaan mijn post). Dezelfde dag reageerde Boon nog dat mijn aanvraag met Nederlands adres geaccepteerd was.
-Vervolgens heb ik de virtuele Boon mastercard toegevoegd aan mij IOS wallet app.
-Laatste stap: Geld overmaken, dit kan op verscheidene manieren. Ik gebruikte een normale bank transfer omdat dit gratis is. Dus 50 euro overgemaakt en binnen 36 uur stond het geld op mijn Boon account en werd deze 50 euro dus netjes weergegeven binnen de Boon app.
-Volgende dag gelijk Apple pay uitgeprobeerd! En weldra het werkte, na drie jaar wachten kan ik eindelijk Apple pay gebruiken.
Alle winkels die Mastercard accepteren aan draadloos pin modules hebben kunnen worden gebruikt voor ApplePay. Ik heb tot nu toe met ApplePay met succes kunnen betalen bij de:
-Praxis
-Gamma
-locale sigaren boer
-meerdere tankstations waaronder Chell, Esso, GP+
-Lidl
Klinkt misschien allemaal als een hoop gedoe, misschien? In mijn geval was ik 1 uurtje bezig met installeren van de Franse Boon app/activeren van mijn account. En vervolgens nog een half uurtje voor het upgraden naar Boon Plus.
Voor toekomstig gebruik heb ik nu een automatische maandelijkse bank transfer (dus gratis) van mijn betaalrekening naar de Boon credit ingesteld. En moet ik dus zelf bij houden hoeveel ik het gebruik, ietsjes meer ietsjes minder overmaken.. Kleine moeite met de handige bankieren app van vandaag de dag.
De één kijkt elke dag 20x per dag naar Instagram/Facebook app, de andere checked 2 keer week hoeveel er nog op zijn Boon account staat!? tja.
Communicatie met Boon email klantenservice was trouwens zeer vriendelijk en hand toereikend. Boon wil graag groeien en maakt het hun echt niet uit dat je in Nederland woont en je registreert via de Franse Boon app.
Hoop dat mensen die nog twijfelen inzien dat het echt niet zoveel werk is, ging allemaal zeer vlot en gemakkelijk moet ik zeggen!! EN tja is het nuttig? Ik vind het leuk om te pionieren, de reactie van de cassiere is het voor mij al waard haha.
Acceptatie voorwaarden proof for adres:
Before we can upgrade your account, we need copies of the following:
Proof of your address
#bank statement (issued by a regulated financial sector firm and dated within the last 3 months)
#credit card statement (issued by a regulated financial sector firm and dated within the last 3 months)
#debit card statement (issued by a regulated financial sector firm and dated within the last 3 months)
#current Council Tax demand letter (dated within the last 12 months)
#utility Bills (e.g. gas, electricity, landline phone bill and dated within the last 3 months)
#instrument of a court appointment (e.g. Liquidator or grant of probate, the letters should primarily be dated within the last 3 months)
#evidence of entitlement to a state or local authority-funded benefit (e.g. housing benefit, tax credit, pension or housing benefit, the letters should be dated within the last 3 months)
#current residence permission (issued within 12 months)
Please ensure that all copies meet the following requirements:
All four corners of the document must be visible in the image.
All information must be legible (you may of course cover transactions not relevant to your boon. account)
The proof of address must have been sent to you via post (If you have no posted documents, we will accept two online documents as long as they are from different institutions)
[
Voor 25% gewijzigd door
NiCNCo op 24-10-2017 11:08
]