Apple Pay in Nederland (workaround via Boon)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

oohh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:54:
Het duurde meer dan een maand, maar ik heb eindelijk mijn KBC Basic Account aan kunnen maken. Vandaag heb ik de brief ontvangen en heb ik gelijk mijn account kunnen activeren.

De kaart heb ik ook gelijk via de app toegevoegd, en ik kan bij wijze van spreken nu al betalen. Ware het niet dat er nog geen geld op de rekening staat :+

Mochten er nog meer mensen zijn die een Basic Account bij KBC Ireland aanmaken: let er op dat je gewoon simpele foto's maakt van je documenten. Als je je netjes kopieert, gaat men klagen dat het geen goede kopie is. En de klantenservice reageert na 2-3 dagen pas op je mail. >:)

Mail van de KBC klantenservice:

[...]
Ik kan nergens een aanmelding oud vinden? Heb je een linkje?

Moet voor Boon binnenkort gaan betalen (en die heb ik echt pas een maand of 3-4).

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:04
Ulster Seedling schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:19:
[...]

Als ik m’n iPhone vanuit stand-by (zwart scherm) tegen een pinapparaat houd, gebeurt er niets… Ben bang dat dat niet goed is? :?
Nee, lijkt mij niet goed. Probeer anders eens je kaart te verwijderen. Als dat niet werkt, kun je ook nog kijken naar het volledig resetten van je iPhone.
Roeligan schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:22:
[...]

Ik kan nergens een aanmelding oud vinden? Heb je een linkje?

Moet voor Boon binnenkort gaan betalen (en die heb ik echt pas een maand of 3-4).
Volgens mij kun je hier de PDF vinden: https://www.kbc.ie/our-pr...unt/current-account/basic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-04 22:53
Ik zit er aan te denken om Boon met Apple Pay te gaan gebruiken maar ik lees op internet ook verhalen van mensen waarbij hun account na 3 weken is geblokkeerd omdat ze niet in Frankrijk wonen. :? Wat zijn jullie ervaringen? Heeft hier iemand dat ook meegemaakt? :)

MacBook Pro (13-inch, M2, 2022) -  iPhone 13 mini -  Apple Watch SE (2022, 44mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:49

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

oohh schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:46:
[...]

Nee, lijkt mij niet goed. Probeer anders eens je kaart te verwijderen. Als dat niet werkt, kun je ook nog kijken naar het volledig resetten van je iPhone.
Kaart verwijderen en opnieuw toevoegen hielp helaas niet. Zojuist ook de hele iPhone hersteld en zonder reservekopie opnieuw ingesteld. Nog steeds hetzelfde probleem |:(

Lijkt steeds meer op een hardwareprobleem, wellicht de NFC-chip. Ben benieuwd of de Apple Store er iets aan kan doen, aangezien Apple Pay officieel nog niet ondersteund wordt hier.

Weet iemand een truc om NFC te testen? Ik heb helaas geen tags in huis (die tegenwoordig in iOS leesbaar moeten zijn). Heb er een paar besteld op Ali, maar dat duurt nog even.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik had Bunq, maar opgezegd omdat ik 7,99 euro alleen voor Apple Pay nogal aan de prijs vond.

Nu lees ik dat je een account kunt aanmaken via KBC Ireland, zonder maandelijkse kosten, met Apple Pay. Is dit correct? Betreft dan het Basic Current Account.

Wat ik begrijp is dat ik documenten moet mailen en dat er daarna contact met me wordt opgenomen? Iemand het al werkend via KBC?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
sinds vandaag Apple Pay op m'n iPhone en Apple Watch.

Echt wel heel relaxed. Even boodschappen doen bij de Appie was nog nooit zo makkelijk! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
THE_BASE schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:58:
Ik had Bunq, maar opgezegd omdat ik 7,99 euro alleen voor Apple Pay nogal aan de prijs vond.

Nu lees ik dat je een account kunt aanmaken via KBC Ireland, zonder maandelijkse kosten, met Apple Pay. Is dit correct? Betreft dan het Basic Current Account.

Wat ik begrijp is dat ik documenten moet mailen en dat er daarna contact met me wordt opgenomen? Iemand het al werkend via KBC?
Wat wil je weten? Lees eerst even mijn eerdere posts in dit topic door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
THE_BASE schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:58:

Bunq Pack delen met 3 andere personen is legaal en de prijs gaat naar 5 euro.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
oohh schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:21:
[...]

Wat wil je weten? Lees eerst even mijn eerdere posts in dit topic door :)
Gedaan, uiteraard. Maar ben benieuwd of het ook echt werkt. Bij Boon moet je per sé de kaart laten bezorgen in een Apple Pay land.

Gaat KBC de kaart echt toestaan in Nederland voor gebruik met Apple Pay?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
THE_BASE schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:43:
[...]

Gedaan, uiteraard. Maar ben benieuwd of het ook echt werkt. Bij Boon moet je per sé de kaart laten bezorgen in een Apple Pay land.

Ja, waarom zou het niet werken? De kaarten zijn in Ierland uitgegeven en werken dus ook hier. Als je in Ierland woont, kun je natuurlijk gewoon je kaart meenemen naar het buitenland en daar gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

[...]
Daarmee maak je gewoon gebruik van je rechten als EU-Burger: vrij verkeer van goederen, diensten, personen en kapitaal.

Je bent dus vrij om diensten af te nemen waar het jou past. De grote multi-nationals doen het ook zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-04 18:54

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

[...]

Het werkt wel maar het grote nadeel blijft gewoon dat het alleen Mastercard kaarten zijn en geen Maestro. En laat de support voor mastercard in Nederland nu vrij half/half zijn, bij de Albert Heijn kun je het bijvoorbeeld al vergeten om via Apple Pay te betalen met KBC omdat zij geen MasterCard accepteren. Ik heb het gedaan via bunq en totaal geen spijt van de misschien wat hogere kosten, simpelweg vanwege het enorme gebruiksgemak dat je óveral kan betalen. Nu, na ruim 4 maanden gebruik, ben ik in totaal 2x een terminal tegen gekomen waar ik niet met Apple Pay kon betalen. Eén terminal accepteerde nog helemaal geen NFC, dus dan wordt het sowieso niks natuurlijk ;) en de andere werkte idd gewoon om de één of andere mysterieuze reden niet. Maar verder dus overal. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik constant moest bedenken "is er in deze shop nou martercard support of niet?"

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:14:
[...]

Het werkt wel maar het grote nadeel blijft gewoon dat het alleen Mastercard kaarten zijn en geen Maestro. En laat de support voor mastercard in Nederland nu vrij half/half zijn, bij de Albert Heijn kun je het bijvoorbeeld al vergeten om via Apple Pay te betalen met KBC omdat zij geen MasterCard accepteren.
Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan. Juist bij een supermarkt wil ik z.s.m. weg zijn, dus dan zou het fijn zijn als het Maestro was. Aangezien het dus MasterCard is zal ik KBC in elk geval niet kiezen.

Laten we toch met zijn allen hopen dat de Apple en de grote banken in Nederland ooit wakker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Als er iemand nog een plekje in zijn bunq pack over heeft, voel ik mij graag geroepen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

JDFS schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:29:
Als er iemand nog een plekje in zijn bunq pack over heeft, voel ik mij graag geroepen :).
Meeste kans heb je via de onofficiële telegram groep van bunq, mochten er geen tweakers reageren.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-04 14:42
Is het iemand via de Duitse IBANS van N26 ook gelukt? Heb al gegoogled maar nog geen succes.

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Apple Pay komt naar België.

Kan ik klant worden van PNB Paribas Fortis en Apple Pay in Nederland gebruiken denken jullie?

https://www.bnpparibasfor...ichtrekeningen?axes4=Priv

https://www.demorgen.be/b...omt-naar-belgie-bb8617ca/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:20

TheVMaster

Moderator WOS
JDFS schreef op Monday 8 October 2018 @ 13:29:
Je kun het het beste even vragen in de bunq telegram groepen, daar zitten 300+ personen in en daar komt een paar keer in de week wel iemand langs die plek heeft in een pack, of een plek zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Ik heb inmiddels een plekje! De app werkt HEERLIJK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 724842

Ik heb het geprobeerd met N26 maar helaas werkt het niet. Ondersteunen nog geen Nederlandse adressen, je zal dan een Frans of Spaans of Italiaans account erop moeten hebben helaas
Jenzo schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:32:
Is het iemand via de Duitse IBANS van N26 ook gelukt? Heb al gegoogled maar nog geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 724842

Hoe kom je aan die telegramgroepen?
Als ik vragen mag 🙈
JackSparrow schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:05:
[...]

Je kun het het beste even vragen in de bunq telegram groepen, daar zitten 300+ personen in en daar komt een paar keer in de week wel iemand langs die plek heeft in een pack, of een plek zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 724842 schreef op Thursday 1 November 2018 @ 14:37:
Hoe kom je aan die telegramgroepen?
Als ik vragen mag 🙈

[...]
Staat op https://bunq.love/nl/contact-nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Vanavond om 22.00 weer een Apple FY2018 Q3 Financial Earnings call. Eens zien of Nederland er dit keer bij zit. Heb er een hard hoofd in, maar ben toch benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
oohh schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:40:
Vanavond om 22.00 weer een Apple FY2018 Q3 Financial Earnings call. Eens zien of Nederland er dit keer bij zit. Heb er een hard hoofd in, maar ben toch benieuwd. :)
Het zal ongetwijfeld weer tegen gaan vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnydebelg
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
THE_BASE schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:30:
Apple Pay komt naar België.

Kan ik klant worden van PNB Paribas Fortis en Apple Pay in Nederland gebruiken denken jullie?

https://www.bnpparibasfor...ichtrekeningen?axes4=Priv

https://www.demorgen.be/b...omt-naar-belgie-bb8617ca/
Je kan beter bij hello bank van hun, die is gratis. Als apple pay er door komt, het is nu een brugweekend in België. Misschien is er maandag nieuws.

[ Voor 9% gewijzigd door johnnydebelg op 02-11-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 20:36
Gisteren geprobeerd bij HelloBank, maar je moet een Belgisch woonadres hebben. Is dus niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356528

Kan je als nieuwe klant bij Bunq nog koppelen met Apple Pay? Of hebben ze het inmiddels geblokt voor nieuwe klanten (NL)?

Edit: Antwoord staat hier: https://bunq.love/faq/apple-pay/

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 356528 op 05-11-2018 17:15 ]

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Lastig allemaal hoor...
Zat naar N26 te kijken, maar die hebben net als boon. een creditcard. Ik wil toch wel liefst een debitcard (of maestro). Dan ben je op bunq aangewezen maar die bank vind ik absoluut niet 8 euro per maand waard (delen en dan 5 euro ook).

Wat is dat toch met de ING's, Rabo's en ABN's die Apple Pay tegen houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:09
iAmRenzo schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:39:
Lastig allemaal hoor...
Zat naar N26 te kijken, maar die hebben net als boon. een creditcard. Ik wil toch wel liefst een debitcard (of maestro). Dan ben je op bunq aangewezen maar die bank vind ik absoluut niet 8 euro per maand waard (delen en dan 5 euro ook).

Wat is dat toch met de ING's, Rabo's en ABN's die Apple Pay tegen houden?
N26 is een debitcard en ze hebben ook een Maestro.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

ZiSE schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:42:
N26 is een debitcard en ze hebben ook een Maestro.
Toch? Ik meende gezien te hebben dat de gratisrekening een mastercard heeft. Ik zal eens kijken.
Volgens mij is de regiocheck wel weer strenger gemaakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
iAmRenzo schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:48:
[...]

Toch? Ik meende gezien te hebben dat de gratisrekening een mastercard heeft. Ik zal eens kijken.
Volgens mij is de regiocheck wel weer strenger gemaakt...
Standaard een Mastercard maar je kunt een Maestro bestellen - ik zie die optie in de app. Er is ook een dedicated N26 topic - kijk daar even.

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 13:06
ZiSE schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:58:
[...]

Standaard een Mastercard maar je kunt een Maestro bestellen - ik zie die optie in de app. Er is ook een dedicated N26 topic - kijk daar even.
Je kan idd een Maestro bestellen bij N26, maar deze is weer niet te gebruiken voor Apple Pay.

• ZiSE
Hemmik schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:03:
[...]

Je kan idd een Maestro bestellen bij N26, maar deze is weer niet te gebruiken voor Apple Pay.
Die Mastercard ook niet voor de volledigheid. Het is locked per regio dus zolang Apple Pay niet gelanceerd is hier zijn er weinig andere opties dan bunq.

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 13:06
ZiSE schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:08:
[...]

Die Mastercard ook niet voor de volledigheid. Het is locked per regio dus zolang Apple Pay niet gelanceerd is hier zijn er weinig andere opties dan bunq.
Voor bunq geldt hetzelfde natuurlijk. Het is beide mogelijk, maar dan met een omweg.

• ZiSE
Hemmik schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:48:
[...]

Voor bunq geldt hetzelfde natuurlijk. Het is beide mogelijk, maar dan met een omweg.
Wat is de omweg voor N26 dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ZiSE schreef op Thursday 15 November 2018 @ 16:00:
[...]

Wat is de omweg voor N26 dan?
Werkt die omweg nog dan? Dacht dat je een kans liep 'gebanned' te worden bij N26 als je de 'omweg' gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04-2024

sHELL

VR "connoisseur"

Afgelopen zomer kwam een Japanse kennis van mij op bezoek (een echte apple fan) die meerdere malen met grote vraagtekens naar mij toe kwam lopen waarom zijn apple pay meestal niet werkt. Het kwam ook vaak voor dat winkel personeel hem vertelde dat apple pay wel werkt, maar als hij het probeerde werkte het dus niet.

Ik hem dus uitgelegd dat apple pay in Nederland niet werkt. (kom regelmatig in Amsterdam bij toeristen gebieden en daar zie je alle Amerikaanse toeristen braaf met hun visa kaart betalen omdat apple pay niet werkt) Maar als ik het goed begrijp werkt apple pay dus technisch gezien wel in Nederland als je het voor elkaar krijgt om een debit en/of maestro kaart te koppelen in apple pay. (of dit dan ook werkt in bvb Amerika is voor mij nog een vraag)

Nu had ik laatst weer een hele discussie met z'n "apple pay predikant" die loopt te roepen, het werkt wel… maar nederlandse banken willen niet mee werken. Maar ik krijg nu echt de indruk dat apple juist dwars zit, denk niet dat apple het gaat uitrollen in nederland als apple pay gebruikers buiten de EU niet kunnen betalen bij terminals in nederland die zogenaamd apple pay accepteren.

Maar dat zou dus moeten inhouden dat iedereen die apple pay wil accepteren dus niet alleen een up to date terminal moet hebben maar ook credit card betalingen moet accepteren?

Ik heb meerdere malen de support pagina van apple pay doorgelezen wat er nodig is om een apple pay logo bij je betaal automaat te mogen plakken. En elke keer komt het weer naar boven, je moet credit cards accepteren en ik denk niet dat de gemiddelde Nederlandse winkelier hier op zitten te wachten.

Nou voordat iedereen mijn postje lekker de grond in boord en gaat miepen dat ik niet weet waar ik het over heb... Wat is jullie insteek op dit? En dan vooral met het zicht op (toeristen) apple pay gebruikers met een credit card.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakyoruto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-11-2024
sHELL schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:12:
Afgelopen zomer kwam een Japanse kennis van mij op bezoek (een echte apple fan) die meerdere malen met grote vraagtekens naar mij toe kwam lopen waarom zijn apple pay meestal niet werkt. Het kwam ook vaak voor dat winkel personeel hem vertelde dat apple pay wel werkt, maar als hij het probeerde werkte het dus niet.

Ik hem dus uitgelegd dat apple pay in Nederland niet werkt. (kom regelmatig in Amsterdam bij toeristen gebieden en daar zie je alle Amerikaanse toeristen braaf met hun visa kaart betalen omdat apple pay niet werkt) Maar als ik het goed begrijp werkt apple pay dus technisch gezien wel in Nederland als je het voor elkaar krijgt om een debit en/of maestro kaart te koppelen in apple pay. (of dit dan ook werkt in bvb Amerika is voor mij nog een vraag)

Nu had ik laatst weer een hele discussie met z'n "apple pay predikant" die loopt te roepen, het werkt wel… maar nederlandse banken willen niet mee werken. Maar ik krijg nu echt de indruk dat apple juist dwars zit, denk niet dat apple het gaat uitrollen in nederland als apple pay gebruikers buiten de EU niet kunnen betalen bij terminals in nederland die zogenaamd apple pay accepteren.

Maar dat zou dus moeten inhouden dat iedereen die apple pay wil accepteren dus niet alleen een up to date terminal moet hebben maar ook credit card betalingen moet accepteren?

Ik heb meerdere malen de support pagina van apple pay doorgelezen wat er nodig is om een apple pay logo bij je betaal automaat te mogen plakken. En elke keer komt het weer naar boven, je moet credit cards accepteren en ik denk niet dat de gemiddelde Nederlandse winkelier hier op zitten te wachten.

Nou voordat iedereen mijn postje lekker de grond in boord en gaat miepen dat ik niet weet waar ik het over heb... Wat is jullie insteek op dit? En dan vooral met het zicht op (toeristen) apple pay gebruikers met een credit card.
In principe werkt Apple Pay overal in Nederland bij winkels die betaal terminals hebben met NFC erin, geen aparte update of activatie nodig.
Het enige waar men rekening mee moet houden (vooral in Nederland) is dat je een pas-type in je Wallet hebt staan die ondersteund wordt door de winkel/terminal.
Je hebt dus een Maestro kaart nodig in je Wallet, aangezien Credit Card op de meeste plekken niet geaccepteerd wordt in Nederland.
Voor Nederlanders om dat te realiseren is de enige optie op dit moment bij bunq, al moet je wel wat moeite ervoor doen, maar het is haalbaar.

Wat jij aankaart is het geval in de USA, maar daar is het betalings systeem/verkeer totaal anders dan hier in Nederland/Europa.

Bovendien is in Italië officiel Apple Pay gelanceerd met ondersteuning voor Maestro kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Bij bepaalde winkels die creditcards accepteren zal Apple Pay met een creditcard gewoon werken(bij Jumbo werkt het bijvoorbeeld wel, maar bij AH, met uitzondering van enkele AH to Go, werkt het niet). Ik heb dit zelf ondervonden via de franse versie van Boon.
Ik heb nu zelf via Bunq een maestro Apple Pay kaart(je kan ook een mastercard Apple Pay kaart aanvragen) en deze werkt wel overal, maar dat komt ook omdat overal maestro geaccepteerd wordt.

Ik denk dat het niet zoveel uit maakt of de winkeliers het accepteren of niet. Je zou gewoon makkelijk moeten kiezen tussen maestro of mastercard. Het is meer dat banken het dan op die manier moeten gaan aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

offtopic:
Omdat je er om vraagt :+ : Het gaat niet zo zeer om je gebrek aan kennis, maar je komt wel lekker met gestrekt been inzetten. “Of de mede Apple gebrainwashden even kunnen bevestigen dat jouw fanboy kennissen fout zitten.” Je had het ook gewoon normaal kunnen vragen, dan had je ook geen slachtofferrol-disclaimers erbij hoeven zetten.

Apple Pay biedt gewoon een digitale vorm van je bankkaart. Als een winkel een bepaalde bankkaart niet ondersteunt gaat de digitale versie op je iPhone ook niet werken. Het is in het begin vooral gericht op creditcards aangezien dat de meest bruikbare betaalmiddel is wereldwijd, maar met maestro werkt het ook als de bank dit ondersteunt. (Dit is je overigens al precies uitgelegd door balblas in 'nieuws: 'Apple Pay komt begin november naar België''). Wat verder los van Apple Pay staat is de acceptatie van creditcards, dat loopt in het conservatieve Nederland wat achter, maar het is nou echt niet zo dat je er alleen in de grote stad Amsterdam op een paar locaties waar toeristen komen mee kan betalen.

Voor wat betreft wie er dwars ligt, banken moeten betalen om klanten Apple Pay aan te bieden, in Nederland verdienen banken veel meer (10x zo veel) aan pin-transacties dus die willen hun gouden kip niet met Apple delen, concurrentie en vernieuwing is nou eenmaal slecht voor de marges.

[ Voor 34% gewijzigd door fsfikke op 18-11-2018 11:18 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
fsfikke schreef op Sunday 18 November 2018 @ 10:49:
[...]

offtopic:
Omdat je er om vraagt :+ : Het gaat niet zo zeer om je gebrek aan kennis, maar je komt wel lekker met gestrekt been inzetten. “Of de mede Apple gebrainwashden even kunnen bevestigen dat jouw fanboy kennissen fout zitten.” Je had het ook gewoon normaal kunnen vragen, dan had je ook geen slachtofferrol-disclaimers erbij hoeven zetten.

Apple Pay biedt gewoon een digitale vorm van je bankkaart. Als een winkel een bepaalde bankkaart niet ondersteunt gaat de digitale versie op je iPhone ook niet werken. Het is in het begin vooral gericht op creditcards aangezien dat de meest bruikbare betaalmiddel is wereldwijd, maar met maestro werkt het ook als de bank dit ondersteunt. (Dit is je overigens al precies uitgelegd door balblas in 'nieuws: 'Apple Pay komt begin november naar België''). Wat verder los van Apple Pay staat is de acceptatie van creditcards, dat loopt in het conservatieve Nederland wat achter, maar het is nou echt niet zo dat je er alleen in de grote stad Amsterdam op een paar locaties waar toeristen komen mee kan betalen.

Voor wat betreft wie er dwars ligt, banken moeten betalen om klanten Apple Pay aan te bieden, in Nederland verdienen banken veel meer (10x zo veel) aan pin-transacties dus die willen hun gouden kip niet met Apple delen, concurrentie en vernieuwing is nou eenmaal slecht voor de marges.
Hmm....het lijkt erop dat het morgen gaat gebeuren in Belgie, na weken van geruchten. Laten we hopen dat Nederland er ook stiekum gewoon bij gaat zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 27-11-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De hoop is eerder dat Duitsland er nu eindelijk ook bij zit. Nadat ze het 4 maanden geleden aangekondigd hebben. De noise is er iig voor een launch morgen, let's wait and see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:03
(bevestigd) Belgie en Kazachstan hebben nu Apple Pay. Helaas nederland (weer) niet.
3 banken in Belgie.

[ Voor 11% gewijzigd door internet4me op 28-11-2018 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 24-04 23:32
internet4me schreef op woensdag 28 november 2018 @ 07:37:
(bevestigd) Belgie en Kazachstan hebben nu Apple Pay. Helaas nederland (weer) niet.
3 banken in Belgie.
3? Ik dacht maar één?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
BNP Paribas en 2 dochters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Nederland zal dan ook wel snel volgen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-06-2024

Woopdedooo

THT: Zie signature

internet4me schreef op woensdag 28 november 2018 @ 07:37:
3 banken in Belgie.
Nice! wat is de workaround via Kazachstan? :P

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 24-04 23:32
Hah. Eigenlijk 1 dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nadat het eind juli aangekondigd werd door Tim Cook, lijkt het dan eindelijk zo ver te zijn in Duitsland: https://9to5mac.com/2018/12/10/apple-pay-germany-launch/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/paKVcRMMoWQdQ9PIZ77exPX1/full.png

[ Voor 56% gewijzigd door fsfikke op 10-12-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
fsfikke schreef op Monday 10 December 2018 @ 17:49:
Nadat het eind juli aangekondigd werd door Tim Cook, lijkt het dan eindelijk zo ver te zijn in Duitsland: https://9to5mac.com/2018/12/10/apple-pay-germany-launch/

[Afbeelding]
Maar blijkbaar moet Apple toch uiteindelijk 'groen licht' geven, voordat het live kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JackSparrow schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:44:
[...]

Maar blijkbaar moet Apple toch uiteindelijk 'groen licht' geven, voordat het live kan gaan.
Dat sowieso, ze willen en moeten het natuurlijk tegelijkertijd voor alle banken die launch partner zijn uitbrengen. Alleen Apple weet wanneer iedereen ready is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
fsfikke schreef op Monday 10 December 2018 @ 19:52:
[...]

Dat sowieso, ze willen en moeten het natuurlijk tegelijkertijd voor alle banken die launch partner zijn uitbrengen. Alleen Apple weet wanneer iedereen ready is.
Klinkt ook wel logisch inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1196150

Iemand al met een KBC Debit card via Apple Pay in nederland kunnen betalen? Er is mij ondeugdelijk of je met deze card gewoon bij bijvoorbeeld Albert Heyn of zo kunt betalen. Hoe zit het met het verschil tussen Maestro en Master Card (Debit). Werkt het nu wel of niet in Nederlandse winkels die geen Credit Cards accepteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Anoniem: 1196150 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:29:
Iemand al met een KBC Debit card via Apple Pay in nederland kunnen betalen? Er is mij ondeugdelijk of je met deze card gewoon bij bijvoorbeeld Albert Heyn of zo kunt betalen. Hoe zit het met het verschil tussen Maestro en Master Card (Debit). Werkt het nu wel of niet in Nederlandse winkels die geen Credit Cards accepteren
Nog op deze zelfde pagina in het topic wordt je antwoord uitgebreid beantwoord, een beetje zelf zoeken voor je een vraag stelt wordt wel gewaardeerd hier.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 20:36
KBC werkt prima in NL, maar alleen bij winkels die credit cards accepteren. AH To Go dus wel, gewone AH niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 17:30

Peter91

<=]

Ik heb het inmiddels via bunq lopen(Black friday actie). Werkt bij elke contactloze betaal automaat in meerdere Europese landen(ook zonder euro). Erg makkelijk icm Apple watch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 15:39

Bruzski

watte ??

Hoi allemaal, weet iemand of de workaround via bunq nog werkt voor nieuwe klanten, ik krijg namelijk tijdens activatie telkens de melding neem contact op met “support chat” van bunq ? Kan iemand mij verder helpen

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Bruzski schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:49:
Hoi allemaal, weet iemand of de workaround via bunq nog werkt voor nieuwe klanten, ik krijg namelijk tijdens activatie telkens de melding neem contact op met “support chat” van bunq ? Kan iemand mij verder helpen
Heb je al contact gehad? Als het goed is, kunnen zij het fixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

bunq support chat (Craig) geeft aan dat de workaround sinds vorig jaar niet meer mogelijk is, nu krijg ik tijdens kaart verificatie telkens de mededeling dat ik contact met opnemen met support, doe ik soms wat verkeerd. :?

[ Voor 75% gewijzigd door Bruzski op 18-04-2019 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bruzski schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:49:
bunq support chat geeft aan dat de workaround sinds vorig jaar niet meer mogelijk is, nu krijg ik tijdens kaart verificatie telkens de mededeling dat ik contact met opnemen met support, doe ik soms wat verkeerd. :?
Ik heb het drie weken geleden succesvol geactiveerd met dit stappenplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Bruzski schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:49:
bunq support chat geeft aan dat de workaround sinds vorig jaar niet meer mogelijk is, nu krijg ik tijdens kaart verificatie telkens de mededeling dat ik contact met opnemen met support, doe ik soms wat verkeerd. :?
Had precies hetzelfde.

Famous in "Apple Pay in Nederland"

Gewoon blijven miepen dus ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Bruzski schreef op Wednesday 17 April 2019 @ 19:49:
Die workaround werkt nog steeds, maar blijkbaar krijgt een (heel klein) percentage die melding.
FiXeR.nl schreef op Thursday 18 April 2019 @ 11:28:
[...]

Ik heb het drie weken geleden succesvol geactiveerd met dit stappenplan.
Dat stappenplan is een 1 op 1 kopie (overgenomen) van dit stappenplan. Ik weet dat die laatste nog steeds werkt.

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 18-04-2019 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Famous schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:32:
[...]

Had precies hetzelfde.

Famous in "Apple Pay in Nederland"

Gewoon blijven miepen dus ;)
inmiddels nogmaals de support chat gesproken, ditmaal collega's gesproken van die Craig en die konden zowel mijn maestro en mijn mastercard zonder problemen activeren met Apple Pay, blijven zeuren werkt dus.. >:) inderdaad..lol, thx voor de tip Famous _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:47

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb een probleem met mijn digitale kompas, dit is vooral heel lastig bij navigatie. Mijn iPhone denkt dan dat ik andersom sta en dan ga ik meestal achteruit over de weg. Probleem hierbij is dat die dan ook een correctie voor die richting gaat maken en daardoor kloppen de instructies vaak niet meer. Dit probleem had ik met mijn vorige iPhone 8 Plus ook precies hetzelfde en dacht toen het ingebouwde digitale kompas defect was. Maar exact dit probleem verschijnt ook op mijn (nieuwe) iPhone XR.

Toen bedacht ik me opeens, ik gebruik Apple Pay, activeert dit wellicht een deel in NFC zonder dat je de zijknop 2x indrukt en verstoord dit dan het kompas? Heeft iemand anders dit verschijnsel wellicht ook waargenomen?

Een ander issue zou kunnen zijn dat ik nagenoeg altijd draadloos laad. Zelfs op mijn werk hebben alle werkplekken een draadloos oplaadpunt in de bureaus en op alle privé locaties waar ik vaak kom, heb ik een IKEA Qi lader. Zou altijd draadloos opladen dan het kompas kunnen verstoren? Toen ik mijn vorige iPhone 8 Plus net had heb ik ook een houder voor in de auto gebruikt waarin een draadloze Qi lader zat maar toen kreeg ik al snel het vermoeden dat draadloos opladen niet goed samen gaat met het digitale kompas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@robertwebbe Die NFC-chip voor Apple Pay maakt geen verschil. Draadloos laden zou wel een probleem kunnen zijn I guess, immers wekt Qi een magnetisch veld op. Maar dan enkel tijdens het laden. Ga eens een stukje wandelen met je telefoon met de navigatie aan en kijk of het probleem zich dan ook voordoet, of enkel als je draadloos laadt. Then you’ll have your answer. :)

Als je echter wilde vragen of het opladen zelf je kompas sloopt: nope, dat zou niet moeten uitmaken. Ik laad ook uitsluitend draadloos eigenlijk en heb geen enkel probleem.

Ik moet hier trouwens aan toevoegen dat ik in de auto heel soms ook navigeer met m’n telefoon, die op dat moment dan actief draadloos geladen wordt... Geen enkel probleem!

Heb je er toevallig een hoesje omheen zitten (eg: flipcover) met een magneetje? ;)

Maar om het ontopic te houden: nee, de NFC-chip veroorzaakt dit probleem niet. Ik zou ff zoeken in ‘t iPhone board of iemand anders er last van heeft en indien geen hit: ff topic starten, kunnen we kijken of we je verder kunnen helpen zoeken naar de oorzaak/oplossing :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 19:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nu nog niet. Het is alleen aangekondigd, maar nog niet beschikbaar op dit moment. Er is geen datum bekend gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Mooi zo! Kan bunq wellicht ook de deur uit :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Inderdaad, denk dat het voor mij dan ook mogelijk exit bunq is hoor... Ik ga het zeker overwegen. Zitten veel haken en ogen aan bunq, voor die hoge prijs die ze vragen is de gebrekkige gebruikservaring problematisch (eg: veel en vaak bugs, geen online bankieren via browser (must-have!), support is een coin-flip). Nu Apple Pay ook naar ING komt, komt de bunqrekening zeker op de tocht te staan. Maar misschien hou ik het wel aan voor de gedeelde rekening en virtuele passen. (Het kleine stukje gimmicks dat wel gemak biedt :)).

Anyway, goed nieuws dit hoor! Ben benieuwd of er meer banken volgen. :) Zou raar zijn als het ING-exclusive wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door WhatsappHack op 01-05-2019 12:02 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:25
Ik zag ook het goede nieuws van de ING in mijn twitter timeline!
Ben benieuwd.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Hallo ING, Dag Bunq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 19:45
Oops, gaat dit bunq klanten kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

henkjobse schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:58:
Zeker weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik denk dat ik gewoon bij bunq blijf en weg ga bij ING. Bevalt me eigenlijk veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ik heb dat zelfde. sinds mei vorig jaar bij INGT weg en het bevalt me eigenlijk wel dat je 24/7 met support kan chatten en je nergens fysiek voor naar een kantoor hoeft. en daarnaast de extra'tjes als zeroFX en meerdere rekeningen (toch handig als het niks extra's kost).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
WhatsappHack schreef op Wednesday 1 May 2019 @ 09:57:
Inderdaad, denk dat het voor mij dan ook mogelijk exit bunq is hoor... Ik ga het zeker overwegen. Zitten veel haken en ogen aan bunq, voor die hoge prijs die ze vragen is de gebrekkige gebruikservaring problematisch (eg: veel en vaak bugs, geen online bankieren via browser (must-have!), support is een coin-flip). Nu Apple Pay ook naar ING komt, komt de bunqrekening zeker op de tocht te staan. Maar misschien hou ik het wel aan voor de gedeelde rekening en virtuele passen. (Het kleine stukje gimmicks dat wel gemak biedt :)).

Anyway, goed nieuws dit hoor! Ben benieuwd of er meer banken volgen. :) Zou raar zijn als het ING-exclusive wordt.
Je hebt bunq dan neem ik aan 'speciaal voor Apple Pay' genomen? En hebt er daarnaast nog een bank bij ofzo? Hoezo moet je online kunnen bankieren via de browser? De laatste keer dat ik de browser heb gebruikt voor het online-bankieren is wel even terug. De apps van eigenlijk alle banken zijn veel fijner in het gebruik, althans de banken die ik de afgelopen jaren heb gebruikt).

Moet zeggen dat juist de manier hoe ze omgaan met gedeelde (en/of) rekeningen en virtuele passen, dat heeft geen andere bank. Het dual-pin gebruik ik eigenlijk nooit....komt ook omdat Apple Pay dat niet ondersteund, want nooit een PIN nodig.

Voor wat betreft de exclusiviteit....ABN Amro heb ik ergens zien roepen dat ze binnen een paar dagen ook met nieuws zouden komen, tja...als ING en ABN komen...dan zal bunq ook wel gewoon gelijk mee doen.

Hoe dan ook, 'k heb al Apple Pay via bunq...en daarnaast lopen al onze bankzaken via bunq, dus geen enkele noodzaak en/of reden om te switchen.
henkjobse schreef op Wednesday 1 May 2019 @ 11:58:
Waarschijnlijk het groepje Tweakers wat bunq erbij genomen heeft voor Apple Pay, tja..dan is bunq ene erg dure oplossing. Als je het als primary bank hebt en daarnaast niet een andere bank hebt. Waarom zou je dan in hemelsnaam weggaan bij bunq? :+ Ik kan geen reden verzinnen (ohw..en qua prijs valt het best mee...want bij andere banken betaal ik ook 2-3 euro voor een rekening met pas, dan zit je met 2 rekeningen ook boven de 5 eu die ik nu bij bunq betaal).

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 02-05-2019 00:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
JackSparrow schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:41:
Je hebt bunq dan neem ik aan 'speciaal voor Apple Pay' genomen? En hebt er daarnaast nog een bank bij ofzo? Hoezo moet je online kunnen bankieren via de browser? De laatste keer dat ik de browser heb gebruikt voor het online-bankieren is wel even terug. De apps van eigenlijk alle banken zijn veel fijner in het gebruik, althans de banken die ik de afgelopen jaren heb gebruikt).
Ik heb bunq voor erbij vanwege de gimmicks in plaats van andersom eigenlijk en inderdaad destijds enkel genomen vanwege Apple Pay. :P Dat wilde ik toch heel graag eens proberen. Intussen heb ik er wel wat meer dingen naar toe overgeheveld. ;) Het is een leuke gadget met een aantal erg handige functies, waarvoor heel veel kudos. Durf het alleen niet aan om het als enige/primaire bank te gebruiken. Er ontbreekt toch wat basis functionaliteit (zoals reeds opgenoemd, maar ook bijvoorbeeld een ander probleem: het niet kunnen ontvangen van andere valuta dan EUR, is mij een doorn in het oog), plus vertrouw ik het nog steeds niet helemaal dat ze miljoenen verlies draaien en er één aandeelhouder is aan wiens gratie je overgeleverd bent dat die de toko draaiend wil houden. Als hij er opeens genoeg van heeft of vindt dat het project mislukt is, dan is 't opeens exit. En gezien hun prijsstructuur voor veel mensen verre van aantrekkelijk blijkt te zijn, lijkt de groei ook maar gestaag te verlopen. Al zat mensen gezien die zeer geïnteresseerd waren in bunq, tot ze de prijs zagen. (Al helemaal voor partners (was voorheen €16 per maand!), al is dat recent iets verbeterd.)

Waarom online bankieren een must-have is? Omdat ik waar ik ook ben, telefoon mee/werkend of niet, gewoon bij m'n bankrekeningen wil kunnen als het nodig is - al is het maar als backup (of bijvoorbeeld het kunnen blokkeren van passen). En omdat je op een groot scherm gewoon veel meer kan zien, makkelijker zaken kan kopiëren, veel sneller gegevens kan invoeren (of plakken) en je niet perse je telefoon hoeft te pakken om iets te regelen - dat maakt de administratie en zaken nalopen een heel stuk makkelijker, zeker als er een goede zoekfunctie achter zit... Wat bij bunq in hun app echt nog steeds voor geen meter werkt. :P Daarnaast, 100% afhankelijk moeten zijn van één optie (app) om al je bankzaken te regelen is niet prettig. bunqDesktop (wat overigens enkel op je eigen machine kan draaien, "even inloggen op de PC van je vrienden/ouders/whatever" zit er absoluut niet in) draagt al een flink stuk bij om het toch enigszins werkbaar te maken trouwens, eeuwig hulde aan die jongen die dat schrijft, maar ben niet zo'n fan van third-party oplossingen bij bankzaken - opensource of niet. Eigenlijk zou bunq dat gewoon over moeten nemen imho, neem desnoods die ontwikkelaar mee en geef hem een leuk salaris - een officiële oplossing voor naast de mobiele app zou erg welkom zijn, dan is er tenminste nog een partij verantwoordelijk voor eventuele problemen, hetgeen nu niet het geval is... (Daarom ook oAuth, geen API) Dat jij online bankieren niet gebruikt zal wel liggen aan de manier waarop je bankiert/waarvoor je bankiert I guess, wensen en benodigdheden verschillen immers van persoon tot persoon. :P Wat mij betreft is het gewoon niet gebruiksvriendelijk dat het er niet is en al helemaal rampzalig als er iets aan de hand is.

Voorlopig blijf ik nog wel even bij bunq trouwens, zeker vanwege de Online MasterCard's en joint-accounts. Maar als er geen verbetering komt op bepaalde vlakken en er functionaliteit ontbreekt waardoor je hoe dan ook te allen tijde verplicht bent om er nog een rekening van een "traditionele bank" naast te hebben, zelfs voor een aantal basiszaken die je standaard bij een bank zou verwachten, weet ik niet of ik er permanent blijf. Ik bedoel, als ik dan toch ook al moet lappen voor die andere rekening dan heeft het niet bijzonder veel zin om bunq er bij te houden. ;)

Ik hoop in ieder geval dat ze de boel verbeteren zodat bunq een echte volwaardige en betrouwbare vervanger kan worden voor "traditionele banken", dat redt het nu nog niet. Wie weet ga ik dan ook helemaal over, want op wat bugs na (sommige severe.) werkt de app verder inderdaad heerlijk, zitten er een paar geniale functies in en is het handig om te hebben. :)

Begrijp me dus niet verkeerd trouwens, het is een geweldig product (als gadget) en afhankelijk van je wensen kan het helemaal aansluiten bij wat je zoekt - maar voor mij ontbreekt er op het moment nog veel teveel aan bunq om er naartoe over te kunnen gaan zonder zorgen - en natuurlijk als je dan ziet dat de andere banken ook gaan beginnen aan AP worden zij weer aantrekkelijker om daar te blijven (met de hoofdzaken). Ik kijk het sowieso dit jaar nog even aan, kijk begin 2020 hoe het ervoor staat, kijk wat ze dan wel/niet verbeterd hebben, maak de balans op en kijk dan wel weer verder. :)

Ik gun het bunq van harte om te slagen en groot te groeien, het is jammer dat er her en der wat aan schort en er nul komma nul plannen lijken op die gebieden om het op te lossen. (En nogmaals, dat zijn mijn persoonlijke wensen die niet goed door bunq vervuld worden - voor jou is het misschien wel helemaal compleet. :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:54
Zit er sterk aan te denken om van ABN AMRO over te stappen naar ING.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Rivanov Je weet dat Apple Pay vandaag nog niet beschikbaar is bij ING en ze hebben nog geen datums genoemd? ABN AMRO plaatst ook hints over dat men de website en social media in de gaten moet houden binnenkort. Als ze daarmee Apple Pay mee bedoelen dan hoef je ook niet speciaal daarvoor over te stappen naar ING :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zr40 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:05:
@Rivanov Je weet dat Apple Pay vandaag nog niet beschikbaar is bij ING en ze hebben nog geen datums genoemd? ABN AMRO plaatst ook hints over dat men de website en social media in de gaten moet houden binnenkort. Als ze daarmee Apple Pay mee bedoelen dan hoef je ook niet speciaal daarvoor over te stappen naar ING :)
Dat weet ik. En hints van ABN? Waar dan?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Rivanov
[Twitter: https://twitter.com/wbreeman/status/1123684966729244672]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rivanov schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 06:56:
Zit er sterk aan te denken om van ABN AMRO over te stappen naar ING.
ING komt pas vanaf augustus met Apple Pay, wie weet heeft ABN Amro het dan ook al ;)

Wel mooi van ING dat ze er geen extra geld voor gaan vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1036995 op 02-05-2019 08:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Ja dat zijn van die nietszeggende Tweets. ;)
Van die zoethoudertjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

En dat ze er nu geen extra geld voor Apple Pay rekenen kan ook een strategie zijn. Let maar op: volgend jaar €2,50 per rekening extra. Mark these words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Rivanov schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:36:
[...]

Ja dat zijn van die nietszeggende Tweets. ;)
Van die zoethoudertjes.
Zegt dit al iets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 21:30
Anoniem: 1036995 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:34:
[...]

ING komt pas vanaf augustus met Apple Pay, wie weet heeft ABN Amro het dan ook al ;)

Apple Pay in augustus beschikbaar voor ING? Waarop baseer je die datum? Daar kan ik niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04 22:51
Anoniem: 1036995 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:34:
[...]

Waar basseer je op dat dit pas in augustus is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 333920

robertwebbe schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:00:
En dat ze er nu geen extra geld voor Apple Pay rekenen kan ook een strategie zijn. Let maar op: volgend jaar €2,50 per rekening extra. Mark these words.
Nee. Dat mag niet van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alphyraz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:55:
[...]

Apple Pay in augustus beschikbaar voor ING? Waarop baseer je die datum? Daar kan ik niks over vinden.
Onder andere door artikel iCulture en die zijn altijd wel correct. Plus zou een logische tijd zijn, 3 maanden dus kwartaal om dit te realiseren. Begin augustus, midden augustus is het zo ver :) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
Anoniem: 1036995 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:06:
[...]

Onder andere door artikel iCulture en die zijn altijd wel correct. Plus zou een logische tijd zijn, 3 maanden dus kwartaal om dit te realiseren. Begin augustus, midden augustus is het zo ver :) :9~
Maar ik zie hier geen verwijzing naar Augustus, alleen dat Apple Pay voor het einde van het jaar beschikbaar moet zijn in veertig landen (zijn er nu dertig*). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanitas1996 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:23:
[...]

Maar ik zie hier geen verwijzing naar Augustus, alleen dat Apple Pay voor het einde van het jaar beschikbaar moet zijn in veertig landen (zijn er nu dertig*). :?
Lees dit artikel en je snapt per juli/augustus ;) https://www.iculture.nl/nieuws/ing-apple-pay-datum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Het kan, kijkend naar België, ook een stuk sneller.
In het geval van Apple Pay in België was er niet echt een moment van aankondiging. Er waren een maand van tevoren wel geruchten over de komst en de deelnemende bank hintte er voor de introductie wel naar. Maar of ING al binnen nu en een maand van start gaat, is nog maar de vraag.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 21:30
Dat zijn leuke speculaties maar als je kijkt naar de geschiedenis, dan zou Apple Pay voor ING er inmiddels al bijna twee jaar zijn. Die aannames slaan dus nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ze vinden wel een andere oplossing om die kosten te verrekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

robertwebbe schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:38:
[...]

Ze vinden wel een andere oplossing om die kosten te verrekenen.
Onzin. Ze rekenen denk ik op enkele 10 duizenden klanten extra. Daar heb je meer aan dan de kosten voor de bestaande klanten te verhogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Anoniem: 1036995 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:42:
[...]

Onzin. Ze rekenen denk ik op enkele 10 duizenden klanten extra. Daar heb je meer aan dan de kosten voor de bestaande klanten te verhogen :)
Vooral omdar Rabo aangaf dat het te duur is en de Volksbank nog niks mee gaat doen. Knab en Triodos onbekend

Dus als ING het als eerste krijgt gevolgd door ABN dan gaan er honderden zo niet duizenden klanten overstappen voor Apple Pay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
WhatsappHack schreef op Thursday 2 May 2019 @ 01:42:
[...]

Ik heb bunq voor erbij vanwege de gimmicks in plaats van andersom eigenlijk en inderdaad destijds enkel genomen vanwege Apple Pay. :P Dat wilde ik toch heel graag eens proberen. Intussen heb ik er wel wat meer dingen naar toe overgeheveld. ;) Het is een leuke gadget met een aantal erg handige functies, waarvoor heel veel kudos. Durf het alleen niet aan om het als enige/primaire bank te gebruiken. Er ontbreekt toch wat basis functionaliteit (zoals reeds opgenoemd, .....
Basisfunctionaliteit van een bank is het kunnen betalen en ontvangen van geld. Dat is volgens mij mogelijk. Ook heb je bankpasjes en kun je geld pinnen. Ik heb niet alles gelezen, dus zou zo niet weten welke basisfunctionaliteit er dan zou ontbreken (het storten van geld misschien?).
....maar ook bijvoorbeeld een ander probleem: het niet kunnen ontvangen van andere valuta dan EUR, is mij een doorn in het oog), plus vertrouw ik het nog steeds niet helemaal dat ze miljoenen verlies draaien en er één aandeelhouder is aan wiens gratie je overgeleverd bent dat die de toko draaiend wil houden. Als hij er opeens genoeg van heeft of vindt dat het project mislukt is, dan is 't opeens exit.
Eh...het is een echte bank he. Dus als Ali er ineens geen zin meer in heeft kan hij er niet zo maar mee stoppen. Daarnaast staan er (volgens Ali) een lange rij met gegadigden die maar wat graag willen investeren, maar wat Ali dus tegen houdt....die investeerders krijgen dan ook invloed, iets wat Ali liever niet wil. Daarnaast heb je altijd (volgens de DNB regels) recht op 100.000 euro mocht de bank toch omvallen.
En gezien hun prijsstructuur voor veel mensen verre van aantrekkelijk blijkt te zijn, lijkt de groei ook maar gestaag te verlopen. Al zat mensen gezien die zeer geïnteresseerd waren in bunq, tot ze de prijs zagen. (Al helemaal voor partners (was voorheen €16 per maand!), al is dat recent iets verbeterd.)
Als je zo prijsbewust bent, dan kijk je toch altijd naar een Pack membership? Dan betaal je € 5,00 per persoon. Nu is dat nog steeds niet goedkoop, maar goed...als ik goedkope rekening wil ga ik wel naar de ING en betaal daar voor 1 rekening met 1 pas € 1,55. Dat is nu net wat ik niet wil. Ik wil een wat meer 'uitgebreid' pakket, dan ben je bij veel banken al tussen de € 4 en 6 euro kwijt per maand. Dan is bunq in eens een 'gemiddelde' v.w.b. de prijs.
Waarom online bankieren een must-have is? Omdat ik waar ik ook ben, telefoon mee/werkend of niet, gewoon bij m'n bankrekeningen wil kunnen als het nodig is - al is het maar als backup (of bijvoorbeeld het kunnen blokkeren van passen). En omdat je op een groot scherm gewoon veel meer kan zien, makkelijker zaken kan kopiëren, veel sneller gegevens kan invoeren (of plakken) en je niet perse je telefoon hoeft te pakken om iets te regelen - dat maakt de administratie en zaken nalopen een heel stuk makkelijker, zeker als er een goede zoekfunctie achter zit... Wat bij bunq in hun app echt nog steeds voor geen meter werkt. :P Daarnaast, 100% afhankelijk moeten zijn van één optie (app) om al je bankzaken te regelen is niet prettig. bunqDesktop (wat overigens enkel op je eigen machine kan draaien, "even inloggen op de PC van je vrienden/ouders/whatever" zit er absoluut niet in) draagt al een flink stuk bij om het toch enigszins werkbaar te maken trouwens, eeuwig hulde aan die jongen die dat schrijft, maar ben niet zo'n fan van third-party oplossingen bij bankzaken - opensource of niet. Eigenlijk zou bunq dat gewoon over moeten nemen imho, neem desnoods die ontwikkelaar mee en geef hem een leuk salaris - een officiële oplossing voor naast de mobiele app zou erg welkom zijn, dan is er tenminste nog een partij verantwoordelijk voor eventuele problemen, hetgeen nu niet het geval is... (Daarom ook oAuth, geen API) Dat jij online bankieren niet gebruikt zal wel liggen aan de manier waarop je bankiert/waarvoor je bankiert I guess, wensen en benodigdheden verschillen immers van persoon tot persoon. :P Wat mij betreft is het gewoon niet gebruiksvriendelijk dat het er niet is en al helemaal rampzalig als er iets aan de hand is.
Ben het met je eens dat een app voor op je pc (of dat nu een web app is of een fysieke app zal mij een rotzorg zijn) wel ontbreekt. Nu heb je de bunqdesktop app natuurlijk, die geeft je al wat meer schermruimte. Overigens is er tegenwoordig ook ondersteuning op de iPad, dus ondersteuning voor een groter scherm is er wel degelijk (helemaal als je die grote iPad Pro hebt :+). Ook ondersetuning van de API/oAuth is wat mij betreft een voordeel. Helemaal met de nieuwe bunqAutomation tool die eraan komt (van de maker van de desktop app). Je kunt dan zelf een soort van IFTTT hosten op je eigen server (zonder koppelingen met de maker). Maar goed, dat is maar net of je dat handig vindt natuurlijk.
Voorlopig blijf ik nog wel even bij bunq trouwens, zeker vanwege de Online MasterCard's en joint-accounts. Maar als er geen verbetering komt op bepaalde vlakken en er functionaliteit ontbreekt waardoor je hoe dan ook te allen tijde verplicht bent om er nog een rekening van een "traditionele bank" naast te hebben, zelfs voor een aantal basiszaken die je standaard bij een bank zou verwachten, weet ik niet of ik er permanent blijf. Ik bedoel, als ik dan toch ook al moet lappen voor die andere rekening dan heeft het niet bijzonder veel zin om bunq er bij te houden. ;)
Ik ben wel benieuwd naar welke verbeteringen en functionaliteiten die er ontbrekeken jij nu hint. Ik heb bunq nu een jaar of twee als hoofdbank en heb eigenlijk sinds die tijd mijn andere bankpas nooit nodig gehad. Natuurlijk heb ik vakantie (naar het verre buitenland) altijd een creditcard bij me, want heb tijdens de vakantie een keer gehad dat het banksysteem (10 jaar terug) van een andere bank onderhoud kreeg...terwijl ik een betalingn wilde doen (het was toen in NL de nacht van zondag op maandag). Die betaling mislukte, want onderhoud. Tja...dat kan dus bij elke bank gebeuren. Dus naar het buitenland altijd passen van twee banken bij je hebben.. ;-)
Ik hoop in ieder geval dat ze de boel verbeteren zodat bunq een echte volwaardige en betrouwbare vervanger kan worden voor "traditionele banken", dat redt het nu nog niet. Wie weet ga ik dan ook helemaal over, want op wat bugs na (sommige severe.) werkt de app verder inderdaad heerlijk, zitten er een paar geniale functies in en is het handig om te hebben. :)
Voor mijn gevoel zijn ze aardig op weg. Wel zou het denk ik wenselijk zijn als ze een soort van 24x7 telefoonnummer hebben, voor de noodgevallen dat je dus wel even iemand nodig hebt....
Begrijp me dus niet verkeerd trouwens, het is een geweldig product (als gadget) en afhankelijk van je wensen kan het helemaal aansluiten bij wat je zoekt - maar voor mij ontbreekt er op het moment nog veel teveel aan bunq om er naartoe over te kunnen gaan zonder zorgen - en natuurlijk als je dan ziet dat de andere banken ook gaan beginnen aan AP worden zij weer aantrekkelijker om daar te blijven (met de hoofdzaken). Ik kijk het sowieso dit jaar nog even aan, kijk begin 2020 hoe het ervoor staat, kijk wat ze dan wel/niet verbeterd hebben, maak de balans op en kijk dan wel weer verder. :)

Ik gun het bunq van harte om te slagen en groot te groeien, het is jammer dat er her en der wat aan schort en er nul komma nul plannen lijken op die gebieden om het op te lossen. (En nogmaals, dat zijn mijn persoonlijke wensen die niet goed door bunq vervuld worden - voor jou is het misschien wel helemaal compleet. :))
Zo is dat....er blijven gelukkig altijd verbeterpunten over. bunq pakt die punten voor mijn gevoel wel snel aan...maar goed, er moet ook altijd wat te verbeteren over blijven wat mij betreft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
Aha, die is iets duidelijker inderdaad. Thank you! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

ABN AMRO hint ook op Apple Pay en wellicht zijn de nieuwe betaalpassen de eerste stappen.

https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/betaalpas/index.html

• U123456
  • Registratie: September 2014
Boon sluit per 15 oktober 2020:
Unfortunately we have to inform you that due to past events boon.PLANET is now also affected. With a heavy heart, we are discontinuing the service of boon.PLANET as of 15th October 2020.
https://www.beboon.com/de...usive/boon-says-goodbye-1
Pagina: 1 2 3 4 Laatste