Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Lief Adje
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Lief Adje

Love is in the air

quote:
leuk_he schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:02:
[...]

Bij mij ook Dus lijkt me normaal.

Alleen de beweeg sensors activeren moto display. is verde rook niks aan in te stellen lijkt me.

Vraag me wel af als ik de hele dag rondloop met de telefoon in mijn zak hoeveel moto display dan verbruikt..

==================

Tegen vraag:

telefoon zit voor 95% vol. (intern en sd kaart).

dus wil ik een nieuwe SD kaart kopen.
-Tot welke snelheid heeft zin in de moto g4? hoe snel is hij?
-Je kunt met command line opties die sd kaart delen in ouderwetse sd en nieuwe adoptable storage. Dat wil ik omdat ik mijn titanium backup wil kunnen hergerbuiken na ongelukjes.. http://android.stackexcha...-to-split-adopted-storage Iemand daar ervaring mee?

.
Werkt prima , ik heb een 64gb kaartje opgedeeld in 20/80

PV: 1500WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• boots
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-10 10:30
Helaas ben ik afgelopen week de turbo charger van mij g4 plus kwijt geraakt. Nu wil ik een nieuwe kopen maar nergens leverbaar.
Omdat de snelheid van opladen me heel goed bevalt wil ik graag een oplader hebben die net zo snel laad als de originele. Hoe weet ik dat het opladen met een alternatieve lader net zo snel gaat? Kan ik gewoon een 15 watt lader kopen, of werkt het niet zo?
Of weet iemand toevallig nog een shop waar de originele lader nog te koop is?

• icy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:43

icy

swarma

quote:
boots schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:54:
Helaas ben ik afgelopen week de turbo charger van mij g4 plus kwijt geraakt. Nu wil ik een nieuwe kopen maar nergens leverbaar.
Omdat de snelheid van opladen me heel goed bevalt wil ik graag een oplader hebben die net zo snel laad als de originele. Hoe weet ik dat het opladen met een alternatieve lader net zo snel gaat? Kan ik gewoon een 15 watt lader kopen, of werkt het niet zo?
Of weet iemand toevallig nog een shop waar de originele lader nog te koop is?
Origineel niet, maar wel met de qualcomm chipset. Ali Express heeft er genoeg :)

Steam id is ijsie \\ LOL id is ijsie

• boots
quote:
icy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:16:
[...]

Origineel niet, maar wel met de qualcomm chipset. Ali Express heeft er genoeg :)
Dus als ik het goed begrijp moet ik een oplader hebben met een qualcomm chipset?

• icy

icy

swarma

quote:
boots schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:19:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moet ik een oplader hebben met een qualcomm chipset?
Ja dacht het wel, volgens mij had ooit iemand zelfs een linkje in het Moto G4 acce topic gegooid.

• boots
quote:
icy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:27:
[...]

Ja dacht het wel, volgens mij had ooit iemand zelfs een linkje in het Moto G4 acce topic gegooid.
In dat topic staat het niet, maar heb inmiddels een quick charge 3.0 qualcomm lader besteld, thanks!

• gjjvandenberg
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 24-03 19:11
Afgelopen zaterdag een Moto G4 plus gekocht nadat mijn Nexus 5X na de nougat update een bootloop probleem had gekregen.
Tot nu toe erg tevreden, zeker de accu duur is veel beter dan de Nexus.

• icy

icy

swarma

Android 7 is ondeweg. In India zijn de eerste toestellen al die met een OTA update bezig zijn.

https://motorola-mobility...answer_detail/a_id/115401

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-10 08:20

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ondertussen is de Soak Test editie van de Nougat update beschikbaar op XDA.

Aangezien mijn Moto G4 Plus niet mijn daily driver is, heb ik m'n XT1642 geupdate volgens de beschreven procedure en dat ging zonder problemen.

Tot nu toe gedraagt het apparaat zich naar behoren. Ik ervaar minder warmte en de batterij lijkt nu een stuk beter te zijn. Maar goed, dit is amper na 24 uur. Ik ben benieuwd hoe het is na het weekend :+

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:18
quote:
icy schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:00:
Android 7 is ondeweg. In India zijn de eerste toestellen al die met een OTA update bezig zijn.

Deze optie:
quote:
Data saver
Nu graag.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:58
quote:
icy schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:00:

Dat is snel zeg! Ben benieuwd wanneer de update naar Nederland komt.

• icy

icy

swarma

quote:
Vrijdag schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:55:
[...]
Deze optie:

[...]

Nu graag.
Succes, zie hieronder/boven de post van nwagenaar als je niet kan wachten. 8)

icy wijzigde deze reactie 21-10-2016 11:10 (22%)

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17-10 12:12

Gero71

26081

quote:
nwagenaar schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:43:
Ondertussen is de Soak Test editie van de Nougat update beschikbaar op XDA.

Aangezien mijn Moto G4 Plus niet mijn daily driver is, heb ik m'n XT1642 geupdate volgens de beschreven procedure en dat ging zonder problemen.

Tot nu toe gedraagt het apparaat zich naar behoren. Ik ervaar minder warmte en de batterij lijkt nu een stuk beter te zijn. Maar goed, dit is amper na 24 uur. Ik ben benieuwd hoe het is na het weekend :+
Hier wel als daily driver, en werkt prima op 7.0 na updaten via de aanwijzingen op XDA. 8)

Misery and hate will kill us all.

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

quote:
Gero71 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:06:
[...]

Hier wel als daily driver, en werkt prima op 7.0 na updaten via de aanwijzingen op XDA. 8)
+1

• Commendatore
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik ook een Moto G4 Plus en net zat ik wat in de instellingen te neuzen, toen mij opviel dat er naast m'n eigen draadloos netwerk, een onbeveiligd netwerk met een blanco SSID in de lijst met opgeslagen netwerken stond. Deze heb ik zelf niet toegevoegd. Herkent iemand dit?

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17-10 12:12

Gero71

26081

quote:
Commendatore schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:30:
Sinds gisteren heb ik ook een Moto G4 Plus en net zat ik wat in de instellingen te neuzen, toen mij opviel dat er naast m'n eigen draadloos netwerk, een onbeveiligd netwerk met een blanco SSID in de lijst met opgeslagen netwerken stond. Deze heb ik zelf niet toegevoegd. Herkent iemand dit?
Herken het niet, is het geen oud SSID wat nog in je google account stond en gesynced is?

Misery and hate will kill us all.

• Commendatore
  • Niet online
Nee, ik heb die synchronisatie, ook op eerdere toestellen, nooit gebruikt en verder ook nooit verbinding gemaakt met een naamloos netwerk. Het viel me trouwens ook alleen op doordat ik een wit vlak bovenaan m'n lijst met opgeslagen netwerken zag staan, wat dus dat netwerk bleek te zijn.

• Commendatore
  • Niet online
Wat ik me nu wel afvraag: kort tevoren had ik per ongeluk de WPS-knop aangetikt onder Wifi/geavanceerd. Die bleef, voordat ik op annuleren tikte, echter alleen zoeken en maakte verder nergens zichtbaar verbinding mee. Achteraf kon ik het op die manier ook niet reproduceren (en met WPS-Pin ook niet).

Zou het kunnen zijn dat er toch ergens een verband bestaat tussen dit 'incidentje' en die entry in m'n opgeslagen netwerken?

• RobbieDee
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

De Moto G4 Plus heeft geen "magnetic field sensor". Ik heb dit toestel sinds september en ben er erg tevreden mee. Dual SIM en het artikel op Tweakers waarin het toestel wordt vergeleken met een Huwei hielpen mij snel te beslissen. In dat artikel en in de specs van Tweakers maar ook in de spec van Motorola zelf wordt dit niet genoemd. Deze feature is kennelijk zo standaard dat hij niet wordt benoemd. Maar als het kompas zoals het in de volksmond vaak genoemd wordt, gewoon ontbreekt is dat toch een minpunt voor een toestel van meer dan 200 Euro.

Het viel me vrij snel op dat ik in Here (mijn favoriete offline kaart programma) geen fatsoenlijke richting informatie zag. Pijltje op oude Sony toestel wees altijd prima in welke richting je het toestel houdt. Dan kun je je zeker lopend, makkelijker oriënteren. Google Maps (dat ik vrijwel nooit gebruik behalve om het kompas te ijken) bleek ook geen richting te geven. Het oude pijltje is daar onlangs vervangen door een nieuw symbool. Maar dat symbool verscheen dus ook niet in Google Maps. Alleen een rondje. Al zoekende kwam ik er achter dat het kompas magnetic field sensor heet. Het feit dat dit toestel dat niet heeft werd hier in dit Topic overigens keurig beschreven. Zelfs in september al toen ik het toestel kocht. Ja, als ervaren Tweaker had ik mijn research beter moeten doen.

Ik zou Tweakers willen vragen dat feit in het Huwei vs Moto 4 GP artikel op te nemen en ook om dit feit in de specs te vermelden. Als je het kompas gewend bent en het in bijna alle huidige toestellen voorkomt mag het ontbreken ervan best wel worden genoemd. Zo wordt het ontbreken van een NFC chip ook genoemd in een feature vergelijk bij het artikel. Of zou de Huwei ook geen kompas hebben?

RobbieDee wijzigde deze reactie 10-11-2016 22:17 (3%)

• nwagenaar

nwagenaar

Inderdaad, ik vind de afwezigheid van een kompas een behoorlijk groot nadeel van de Moto G4 Plus. Het is niet de 1e keer dat ik 100M de verkeerde kant ben opgelopen omdat het even duurde tot Google Maps of Tripadvisor door had welke kant dat ik op liep.....

Overigens heeft de P9 Lite wel een compass, maar deze heeft weer geen gyro sensor. Maar de reden waarom ik voor de G4+ heb gekozen is vanwege de zo goed als stock android en de mogelijkheden voor alternatieve ROM's. De toestellen en hardware van Huawei zijn enorm goed, maar voor mij blijft EMUI een gedrocht van een grafische schil dat zelfs met een andere launcher nog steeds nadrukkelijk aanwezig is.

Over alternatieve ROM's gesproken, CM14.1 draait toch wel behoorlijk goed. Enkele bugs zijn natuurlijk aanwezig. Video opnames zorgt voor FC met de Moto en CM Camera/Video app en soms zorgt het switchen tussen WLAN en reguliere RIL ervoor dat de dataverbinding onderbroken wordt (tijdelijke workaround is om het toestel te rebooten).

Gelukkig is het niet mijn daily driver, dus ik kan er mee leven.

• mkools24
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 04-08 23:36
quote:
nwagenaar schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:45:
Inderdaad, ik vind de afwezigheid van een kompas een behoorlijk groot nadeel van de Moto G4 Plus. Het is niet de 1e keer dat ik 100M de verkeerde kant ben opgelopen omdat het even duurde tot Google Maps of Tripadvisor door had welke kant dat ik op liep.....

Overigens heeft de P9 Lite wel een compass, maar deze heeft weer geen gyro sensor. Maar de reden waarom ik voor de G4+ heb gekozen is vanwege de zo goed als stock android en de mogelijkheden voor alternatieve ROM's. De toestellen en hardware van Huawei zijn enorm goed, maar voor mij blijft EMUI een gedrocht van een grafische schil dat zelfs met een andere launcher nog steeds nadrukkelijk aanwezig is.

Over alternatieve ROM's gesproken, CM14.1 draait toch wel behoorlijk goed. Enkele bugs zijn natuurlijk aanwezig. Video opnames zorgt voor FC met de Moto en CM Camera/Video app en soms zorgt het switchen tussen WLAN en reguliere RIL ervoor dat de dataverbinding onderbroken wordt (tijdelijke workaround is om het toestel te rebooten).

Gelukkig is het niet mijn daily driver, dus ik kan er mee leven.
Grappig ik was net in Florence en daar gebruikte ik m'n Moto G veel om te navigeren van museum naar museum en inderdaad ik moest eerst altijd een aantal tiental meter een bepaalde richting uitlopen om te kijken welke kant ik op moest omdat de pijl op google maps gewoon altijd verkeerd stond. Ik dacht eerst dat het door slechte GPS ontvangst kwam en hoge gebouwen en smalle straten maar nu snap ik dus waarom :)

Overigens krijg ik volgens mij nu ook de update naar Android 7 binnen maar Xposed is er nog niet voor uit dus ik ga wachten.

Verder is het een prima toestel voor een aardige prijs maar komende van een OnePlus 3 merk ik toch wel het verschil goed tussen highend en mid-range. Ik ga straks toch weer voor de OP 3T denk ik en hou deze als reserve.

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:58
quote:
nwagenaar schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:45:
quote:
mkools24 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:07:
Grappig ik was net in Florence en daar gebruikte ik m'n Moto G veel om te navigeren van museum naar museum en inderdaad ik moest eerst altijd een aantal tiental meter een bepaalde richting uitlopen om te kijken welke kant ik op moest omdat de pijl op google maps gewoon altijd verkeerd stond. Ik dacht eerst dat het door slechte GPS ontvangst kwam en hoge gebouwen en smalle straten maar nu snap ik dus waarom :)
Is het - door het ontbreken van het kompas - echt zo slecht gesteld, dat je in eerste instantie nietsvermoedend de eerste 10 of zelfs 100 meter de verkeerde kant op wordt gestuurd? :?

GPS signaal redelijk tot behoorlijk nauwkeurig, dus je zou zeggen dat het GPS signaal als snel voldoende is om je op het juiste spoor te brengen. Maar blijkbaar is dat in de praktijk toch niet zo met de G4 Plus?

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• nwagenaar

nwagenaar

quote:
Rossi46 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:44:
[...]
Is het - door het ontbreken van het kompas - echt zo slecht gesteld, dat je in eerste instantie nietsvermoedend de eerste 10 of zelfs 100 meter de verkeerde kant op wordt gestuurd? :?

GPS signaal redelijk tot behoorlijk nauwkeurig, dus je zou zeggen dat het GPS signaal als snel voldoende is om je op het juiste spoor te brengen. Maar blijkbaar is dat in de praktijk toch niet zo met de G4 Plus?
Het GPS signaal is meer dan voldoende voor zaken als auto-navigatie, Flitsmeister-achtige en sport applicaties, dat is geen probleem.

Maar zodra je zaken gaat gebruiken als looproutes, Tripadvisor, etc dan kan het voorkomen dat je compleet de verkeerde kant op gaat.

Ter indicatie, enkele maanden terug in Barcelona heb ik enkele ogenblikken gehad dat ik echt teleurgesteld was. Zeker in de nauwe straatjes bij Las Ramblas was het een ramp.

• Rossi46
quote:
nwagenaar schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:31:
[...]

Het GPS signaal is meer dan voldoende voor zaken als auto-navigatie, Flitsmeister-achtige en sport applicaties, dat is geen probleem.

Maar zodra je zaken gaat gebruiken als looproutes, Tripadvisor, etc dan kan het voorkomen dat je compleet de verkeerde kant op gaat.

Ter indicatie, enkele maanden terug in Barcelona heb ik enkele ogenblikken gehad dat ik echt teleurgesteld was. Zeker in de nauwe straatjes bij Las Ramblas was het een ramp.
Thanks, good to know!

Deze week maar eens de knoop doorhakken. Maar dit soort geintjes zijn toch wel een beetje jammer...

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-10 18:17

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Iemand al nougat?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• RobbieDee
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

quote:
nwagenaar schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:31:
[...]

Ik weet al dat ik de GP4 niet voor loop acties kan gebruiken. Ik gebruik trouwens geen Google MAPs.
Maar Here WeGO want sinds jaar en dag gratis off-line kaarten. In de auto gaat het prima omdat GPS satellieten je richting bij voldoende snelheid wel vinden. Lopend of met de fiets (met Here WeGO) is de GP4 onbruikbaar. Op mijn oude Sony Xperia was het ook lopend prima te doen!

Toen ik jaren terug op de Ramblas was, was er geen GPS, geen mobiel. Als je je eigen richtinggevoel blijft ontwikkelen is ook daar best te oriënteren [voorwaarde is wel een plattegrond]. Toen ik er een paar jaar terug was had niemand van de familie een toestel/app/abo dat het kon. Geen gemis. Maar nu ik gewend ben...

Overigens zit er op de GP4 ook geen Near Field Chip. Of hoe heet dat ding. Waarmee je kunt pinnen door met je telefoon te aaien. Ik was ook hier in de veronderstelling dat het er gewoon op zou zitten. Toen die Sony dat bleek te kunnen heb ik het bij de bank uitgezet. Inmiddels heb ik van die bank een nieuwe pas gekregen en staat het ongevraagd aan. En ik gebruik het. Nu denk ik: best handig. Waarom zou ik met mijn telefoon aaien?
Ik aai gewoon mijn telefoon !
8)7

• LadiesMann217
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 09-10 10:11
Sinds vandaag kan ik opeens geen screenshots meer maken en ook geen media upload of downloaden. Via wapp etc.

Heb al de dalvik cache geleegd en nog steeds geen succes. Weet iemand hier iets op?

• LadiesMann217
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 09-10 10:11
Heb gevonden wat het probleem is. Adaptable storage zal je slightly fuck over in de long run. Ik had gwn een goede sandisk 64GB micro sd card maar de kaart werd opeens damaged, geen flauw idee hoe.

• nwagenaar

nwagenaar

quote:
RobbieDee schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:49:
[...]
Ik weet al dat ik de GP4 niet voor loop acties kan gebruiken. Ik gebruik trouwens geen Google MAPs.
Maar Here WeGO want sinds jaar en dag gratis off-line kaarten. In de auto gaat het prima omdat GPS satellieten je richting bij voldoende snelheid wel vinden. Lopend of met de fiets (met Here WeGO) is de GP4 onbruikbaar. Op mijn oude Sony Xperia was het ook lopend prima te doen!
Met een hardloop app als Strava en Runkeeper Pro had ik weinig problemen. De (eventuele) afwijking lag niet geheel ver af van mijn Microsoft Band.

De hardware is verder gewoon goed. Het toestel is vlot, behoorlijk licht, ondersteuning vanuit Lenovo is redelijk (toen het Motorola was, werden de softwareupdates sneller uitgebracht) en ik hield het met gemak 2 dagen vol op een batterij.

Maar aangezien ik toch met regelmaat uitjes in het buitenland heb en veel gebruik maak van de Compass mogelijkheden icm Google Maps en Tripadvisor, heb ik uiteindelijk toch maar besloten om een Xiaomi aan te schaffen.

Enorm jammer.

• Postman81
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

quote:
Rossi46 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:44:
[...]

[...]

GPS doet niets meer dan plaatsbepaling, geen richtingsbepaling. Doordat je gaat bewegen kan de software het verschil tussen twee metingen bepalen en daaruit de richting herleiden. In bebouwd gebied kunnen de positiebepalingen onnauwkeurig zijn, voornamelijk door reflecties. Dan klopt het dat pas na een flinke afstand een goede richtingsindicatie kan worden gegeven.

• Rossi46
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Moto G4 Plus (met 2GB ram en 16GB opslag). Onderstaand geef ik kort mijn eerste indrukken. Later - na langduriger gebruik - zal ik mijn definitieve oordeel geven.

Over het geheel gezien lijkt het erop dat de G4 Plus - voor het geld - een uitstekende smartphone is. Hij doet veel dingen gemiddeld, maar dat kan ook niet anders voor ¤ 230,- (na cashback).

+ De vingerafdruk sensor is ontzettend snel en accuraat. Werkt super fijn. Ook zit deze aan de voorkant, waardoor je 'em gewoon kunt gebruiken als je telefoon naast je op de tafel ligt.
+ De luidspreker zit aan de voorkant en geeft een heel aardig geluid (wel mono natuurlijk). Dit verrast mij echt. Ik heb hiervoor een tijd een HTC One M8 gebruikt en die is aanzienlijk slechter.
+ De grip in de hand is erg fijn. Het plastic achterkantje heeft een heel subtiel reliëf wat grip geeft, zonder dat het te goedkoop aanvoelt. Ik vind zo'n vervangbaar achterkantje sowieso een groot pluspunt. Hij kwakt daardoor minder hard neer als je 'em op tafel legt en mocht het alsnog beschadigen dan kun je het zo vervangen. Ook kun je een beetje met kleurtjes spelen.
+ Een dedicated slot voor Sim1, sim2 én de sd-kaart! Komt zelden meer voor.
+ Die paar toegevoegde Motorola gestures zijn in de praktijk echt nuttig!

+/- De software is goed en snel, maar tijdens scrollen merk je soms toch dat het niet helemaal vloeiend gaat. Het is marginaal, maar de HTC One M8 deed dat beter. Het komt vooral voor tijdens het "inzetten" van een swipe beweging in Chrome, dus wellicht dat het iets met (het reageren op) het schem te maken heeft? Het zijn geen echte stotters, maar zoals gezegd, het kan beter.
+/- Het scherm zelf is ook een mixed bag. Pluspunten zijn dat 'ie goed fel kan (lekker voor in de zon) en dat het beeld zeer scherp is (voor een 5,5" 1080p scherm), geholpen door het feit dat het een IPS scherm is. De kleuren zijn echter matig. Het is allemaal wat flets en (te) donker. Als je er tijd mee werkt valt het niet op, totdat je naar betere schermen gekeken hebt (Macbook en One M8), dan zie je dat het beter kan. Ook lijkt er wat ghosting op te treden bij scrollen door tekst.
+/- De interface is zeer overzichtelijk, want nagenoeg standaard Android. Wel jammer dat je alles niet op "super klein" kunt zetten. De scherpte van het schem kan het makkelijk aan, dus geef die optie dan gewoon. Zeker notificaties worden - naar mijn smaak - te groot weergegeven.
+ Middels de bijgeleverde Turbo Charger laadt de G4 Plus razendsnel op. Héérlijk! Wel weer jammer dat de aansluiting op de lader aan de onderkant zit, wat heel irritant is in een volle stekkerdoos of wandcontactdoos.
+/- Moto Display (notificaties kort weergeven als je de telefoon beweegt) is in de praktijk handig, maar kan veel beter worden geïmplementeerd. Sowieso kun je bij de G4 niet over het scherm wuiven om het te activeren (je moet de telefoon oppakken of tegenaan bewegen), maar je moet middels dit systeem alsnog actief gaan kijken of je überhaupt notificaties hebt. Ik snap daarom niet waarom Motorola nog steeds geen notificatie lampje toevoegt. Dan is het helemaal compleet. Door het lampje wordt je geattendeerd op het feit dat je een notificatie hebt en middels Moto Display kun je dan heel kort en easy kijken waar de notificaties betrekking op hebben. Een gemiste kans.
+/- Dual sim is fijn, maar waarom nou niet de optie geven om bij ieder te versturen sms'je te bepalen middels welke sim-kaart je die wilt versturen? Ik weet dat sms'en amper nog voorkomt, maar het is toch een kleinigheid om dit ook volledig toe te voegen, net zoals bij bellen?
+/- De stekker voor de koptelefoon klikt er zeer stevig in, erg fijn. De positie - aan de bovenkant - is dan weer bagger. Aan de onderkant is veel makkelijker en logischer.

- De knoppen aan zijkant (aan/uit en volume) zijn baggerslecht. Je moet hard drukken om ze te gebruiken, maar vervolgens voel je amper dat je ze hebt ingedrukt. Tuurlijk, het is een budget foon, maar dit slaat nergens op. Het functioneert uiteindelijk wel, maar het irriteert ook behoorlijk.

• mathijs333
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 25-09 00:56
Dacht dat de Nougat update voor deze maand was?

• icy

icy

swarma

quote:
Rossi46 schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:42:

+/- Dual sim is fijn, maar waarom nou niet de optie geven om bij ieder te versturen sms'je te bepalen middels welke sim-kaart je die wilt versturen? Ik weet dat sms'en amper nog voorkomt, maar het is toch een kleinigheid om dit ook volledig toe te voegen, net zoals bij bellen?
Ik heb 2 sims er in zitten en gekozen voor prive/werk en als ik een collega sms switched die automatisch naar sim 2 en voor een prive contact naar sim 1.

Net zoals bij bellen. Vind dat persoonlijk ideaal.

• Rossi46
quote:
icy schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:14:
[...]

Ik heb 2 sims er in zitten en gekozen voor prive/werk en als ik een collega sms switched die automatisch naar sim 2 en voor een prive contact naar sim 1.

Net zoals bij bellen. Vind dat persoonlijk ideaal.
Hmmm, die functionaliteit kende ik nog niet. Ik heb zelf niet voor de door jou genoemde scheiding gekozen. Wel kan ik nummers aan een specifieke sim koppelen, maar dat is net even wat anders natuurlijk.

• Raek
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10-10 18:33
Sinds een aantal dagen ook in het bezit van dit toestel, prima toestel welke voldoet aan mijn eisen en verwachtingen. Echter is er één ding wat ik maar niet opgelost krijg.

Wanneer ik iets selecteer gaat de helderheid van het scherm omhoog en gelijk weer terug wanneer het geselecteerde geladen is zegmaar.

Bijvoorbeeld, Settings -> Wifi (scherm licht op) -> overzicht van Wifi netwerken wordt getoond (scherm dimt gelijk weer), en dit is bij alle handelingen op de telefoon. Ik word hier behoorlijk gek van, ik heb de helderheid altijd vrij laag staan. Het maakt niet uit of ik Adaptive Brightness aan of uit zet, slider hoog of laag, moto display aan/uit, etc.

Ik weet dat er apps zijn die de helderheid forceren als het ware, maar dit lijkt mij niet nodig. Ik ben een Android gebruiker sinds de G1 en heb dit nog nooit meegemaakt.

Ik heb inmiddels al op XDA/Reddit/T.net/Google gezocht naar een oplossing, maar ik heb niks kunnen vinden. Ervaren jullie het zelfde of zit er iets wellicht niet goed in mijn toestel?

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

quote:
Raek schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:51:
Sinds een aantal dagen ook in het bezit van dit toestel, prima toestel welke voldoet aan mijn eisen en verwachtingen. Echter is er één ding wat ik maar niet opgelost krijg.

Wanneer ik iets selecteer gaat de helderheid van het scherm omhoog en gelijk weer terug wanneer het geselecteerde geladen is zegmaar.

Bijvoorbeeld, Settings -> Wifi (scherm licht op) -> overzicht van Wifi netwerken wordt getoond (scherm dimt gelijk weer), en dit is bij alle handelingen op de telefoon. Ik word hier behoorlijk gek van, ik heb de helderheid altijd vrij laag staan. Het maakt niet uit of ik Adaptive Brightness aan of uit zet, slider hoog of laag, moto display aan/uit, etc.

Ik weet dat er apps zijn die de helderheid forceren als het ware, maar dit lijkt mij niet nodig. Ik ben een Android gebruiker sinds de G1 en heb dit nog nooit meegemaakt.

Ik heb inmiddels al op XDA/Reddit/T.net/Google gezocht naar een oplossing, maar ik heb niks kunnen vinden. Ervaren jullie het zelfde of zit er iets wellicht niet goed in mijn toestel?
Update naar nougat (7.0) al gedaan?

• icy

icy

swarma

quote:
Vroeger hetzelfde meegemaakt met een ander toestel en een crappy screenprotector. Heb jij een screenprotector of de originele folie er op zitten?

Verwacht overigens niet dat dat het is.
quote:
Lief Adje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:03:
[...]

Update naar nougat (7.0) al gedaan?
Die is er toch officieel niet?

icy wijzigde deze reactie 04-01-2017 15:47 (23%)

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

quote:
icy schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:46:
[...]

Vroeger hetzelfde meegemaakt met een ander toestel en een crappy screenprotector. Heb jij een screenprotector of de originele folie er op zitten?

Verwacht overigens niet dat dat het is.
[...]

Die is er toch officieel niet?
wel :) https://forum.xda-develop...date-zip-moto-g4-t3485277
(als hij er nog niet via check update binnen komt :))

• Raek
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10-10 18:33
@Icy, neen, de folie die aanwezig was met de kekke features daarop geprint, was er snel vanaf.

@Lief Adje, ik draai nog niet op Nougat. In tegenstelling tot wat jaartjes terug, wacht ik nu liever braaf op OTA updates dan dat ik zelf aan de knutsel ga.

Dat gezegd hebbende, ik vind dit issue dusdanig irritant, dat ik daar wellicht verandering in ga brengen :+

• icy

icy

swarma

quote:
Dat is volgens mij de soak test.

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

quote:
icy schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:55:
[...]

Dat is volgens mij de soak test.
nope de final :)

• Rossi46
Ik begin zo langzamerhand ook erg benieuwd te worden naar de update. En toch wacht ook ik braaf op een OTA berichtje...

• Rossi46
Als ik de Twitter berichten mag geloven, dan komt de Android 7 Nougat eind januari naar de G4 Plus.

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:23

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
Rossi46 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:32:
Als ik de Twitter berichten mag geloven, dan komt de Android 7 Nougat eind januari naar de G4 Plus.
Welk Twitter bericht, waar lees je dat?
Gisteren dit toestel voor m'n dochter opgehaald, leuk toestel. Binnenkort maar eens verdiepen in de custom ROMs, voldoende leuks voor dit toestel :Y

janvanduschoten wijzigde deze reactie 07-01-2017 01:40 (22%)

You're mistaken me for someone who really cares.

• ethrellik
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12-03 12:48
Ben van galaxy s5 naar moto 4g plus overgestapt, probleem is dat ik nergens 4G LTE aan kan zetten. blijft op 3G hangen, met elke manier. Diverse aps en instellingen geprobeerd, resetten e.d. terwijl de galaxy dit simpel oppakte, sim erin en bam 4G. Geen veranderingen in abbo of provider. Iemand suggesties? Of zelfde ervaring?

ethrellik wijzigde deze reactie 08-01-2017 14:37 (0%)
Reden: typo

• JBK2211
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14-10 11:20
Heb ik ook gehad, nieuwe SIM Card erin en probleem was opgelost. Ik had dit probleem bij T-Mobile, mijn sim card was te oud.

• rens-br
quote:
ethrellik schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:36:
Ben van galaxy s5 naar moto 4g plus overgestapt, probleem is dat ik nergens 4G LTE aan kan zetten. blijft op 3G hangen, met elke manier.
Heb je de APN instellingen handmatig toegevoegd?

• ethrellik
quote:
rens-br schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:15:
[...]

Heb je de APN instellingen handmatig toegevoegd?
Nee niet ingesteld

• rens-br
quote:
Probeer de APN instellingen dan eens handmatig in te stellen in je telefoon.

• ethrellik
quote:
rens-br schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:01:
[...]

Probeer de APN instellingen dan eens handmatig in te stellen in je telefoon.
Al gedaan, zit bij Telfort die ANP's van hun zijn erg kaal ingesteld.
Zijn er dingen in te stellen bij ANPj waar ik 4G mee kan forceren?

• rens-br
quote:
ethrellik schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:18:
Helaas niet. Maar een 4G verbinding wil nog wel eens niet komen als de APN niet (geheel) klopt. Heb je ook 4G als voorkeursnetwerk ingesteld?

• Rossi46
quote:
ethrellik schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:18:
[...]

Interessant dit. Ik zit ook bij Telfort, de simkaart is nog geen jaar oud (dus zeker 4G compatible) en ook ik krijg geen 4G verbinding tot stand. Dat terwijl ik wel 4G als voorkeur heb ingesteld.

De telefoon kan het wel. Want als ik de primaire dataverbinding omschakel naar de andere simkaart (en daarop 4G als voorkeur aangeef) dan komt er wel een 4G verbinding tot stand.

• icy

icy

swarma

4G ook aan gezet in je mijn telfort? Anders zou het inderdaad een simkaart issue kunnen zijn.

Heb je een U (linksboven) of 4 streepjes (boven het telfort logo) op je simkaart?

• R-v-R
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
quote:
Rossi46 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:04:
[...]
De telefoon kan het wel. Want als ik de primaire dataverbinding omschakel naar de andere simkaart (en daarop 4G als voorkeur aangeef) dan komt er wel een 4G verbinding tot stand.
Ik heb altijd begrepen dat de 2e sim kaart in de G4 geen ondersteuning heeft voor 4G.
Of begrijp ik je verkeerd?

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• Rossi46
quote:
R-v-R schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:15:
[...]

Ik heb altijd begrepen dat de 2e sim kaart in de G4 geen ondersteuning heeft voor 4G.
Of begrijp ik je verkeerd?
De primaire simkaart voor data (die keuze kun je zelf maken) kan beschikken over 4G. De secundaire kan dat niet. Het maakt niet uit of je primaire kaart in sleuf 1 of sleuf 2 zit.

• R-v-R
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Motorola zegt zelf dit hierover "Supports 3G / WCDMA in secondary SIM slot."

En aangezien het bij jou wel werkt wanneer je naar de andere simkaart overschakelt vraag ik me af of het bij jou wel goed zou werken wanneer je de simkaarten van plek verwisselt.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-10 16:36
Had afgelopen zomer ook een enorm gekut om met een buitenlandse SIM internet behoorlijk aan de gang te krijgen. Nooit echt op weten te lossen, dus veel heb je er niet aan :')

• ethrellik
quote:
icy schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:08:
4G ook aan gezet in je mijn telfort? Anders zou het inderdaad een simkaart issue kunnen zijn.

Heb je een U (linksboven) of 4 streepjes (boven het telfort logo) op je simkaart?
Nieuwere SIM kaart en ja optie staat ook al aan in mijn telfort.
Mijn oude telefoon pakte ook 4G op zonder issues.

Zal eens kijken of SIM2 een verschil maakt, wat ongetwijfeld niks in gaat veranderen vrees ik. Maar nooit geschoten is altijd mis

• Rossi46
quote:
ethrellik schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:29:
[...]

Nieuwere SIM kaart en ja optie staat ook al aan in mijn telfort.
Mijn oude telefoon pakte ook 4G op zonder issues.

Zal eens kijken of SIM2 een verschil maakt, wat ongetwijfeld niks in gaat veranderen vrees ik. Maar nooit geschoten is altijd mis
Hoe geef je dat eigenlijk aan in Mijn Telfort? Ik zie nergens een optie om 4G in of uit te schakelen.

• mikekiwi
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-10 19:32
Ik heb een hele andere foon (z3 compact) en hetzelfde probleem bij Telf4G. Ook met nieuwe simkaart geen 4g. Lijkt dus en Telfort issue te zijn

• ethrellik
quote:
Rossi46 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:51:
[...]

Hoe geef je dat eigenlijk aan in Mijn Telfort? Ik zie nergens een optie om 4G in of uit te schakelen.
Kun je instellen op mijn telfort op de site of via mijn telfort app.
Ga even helpdesk van Telfort contacteren.

• MaartehhM
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-10 13:14
Ik vind het inmidddels ook wel tijd worden voor de update naar 7..

Overigens, ik heb 'm nu een maandje of 5, maar ik heb een beetje last van "bendgate"... Ik ben er nooit op gaan zitten oid, maar toch is 'ie een beetje krom :+ Maargoed, het is niet echt merkbaar tenzij je 'm op tafel legt en er mee gaat wiebelen.

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

• ethrellik
Telfort heeft netjes het opgelost, ik ontvang nu weer 4G. :)
Ze hebben de waardes van de QOS gereset en daarmee het probleem gefixt

• Rossi46
Android 7.0 uitgesteld naar (op z'n vroegst?) eind februari :F

https://twitter.com/TheAndroidSoul/status/823487478136971264

Onbegrijpelijk. De Motorola toestellen draaien nagenoeg stock Android, de aanpassingen zijn minimaal!

Nee, het is wel duidelijk dat Lenovo de goede naam van Motorola wat betreft snelle updates volledige te grabbel gooit.

• Loveless85
Ja, dit is wel erg jammer. Motorola was een zéér goede keuze door de vrijwel vanilla Android icm snelle updates, maar dit lijkt inderdaad einde verhaal te zijn...

• schnumi
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Yep erg jammer heb nu een Motorola Moto x style maar hierna geen Motorola meer voor mij. Ook m'n vader gaat over na 2 Motorola Moto g toestellen.

Snap niet dat Lenovo dit te grabbel gooit, bijna stock android, de prijs en de snelle updates waren juist de drijvende kracht achter de Moto g toestellen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Je kunt de update gewoon downloaden en sideloaden, of anders dus even een maandje wachten, 7.0 draait bij mij iig er goed :)

• Loveless85
quote:
Lief Adje schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:02:
Je kunt de update gewoon downloaden en sideloaden, of anders dus even een maandje wachten, 7.0 draait bij mij iig er goed :)
Geen idee waar je hem vindt, maar ik zag op xda niks voor de XT1642

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

quote:
Loveless85 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:42:
[...]

Geen idee waar je hem vindt, maar ik zag op xda niks voor de XT1642
https://forum.xda-develop...date-zip-moto-g4-t3485277
werkt op mijn xt1642

versie NPJ25.93-11 daarna de volgende update naar NPJ25.93-11
https://forum.xda-develop...date-npj25-93-14-t3539407

Lief Adje wijzigde deze reactie 23-01-2017 14:04 (25%)

• Loveless85
quote:
Nu aan het downloaden >:)

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

quote:
Gelukt?

• Loveless85
quote:
Nog niet heel erg diep ingedoken, had 'm op m'n SD card geflikkerd, kon zo snel niet vinden hoe ik 'm (via Windows) op de internal storage kreeg (op een plek waar ik schrijfrechten had). Toen mekkerde hij in recovery dat hij de update niet kon vinden, toen werd ik een paar daagjes zieken, en nu zijn we hier weer :+

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

quote:
Loveless85 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:05:
[...]

Nog niet heel erg diep ingedoken, had 'm op m'n SD card geflikkerd, kon zo snel niet vinden hoe ik 'm (via Windows) op de internal storage kreeg (op een plek waar ik schrijfrechten had). Toen mekkerde hij in recovery dat hij de update niet kon vinden, toen werd ik een paar daagjes zieken, en nu zijn we hier weer :+
gewoon in je download map :)

• Loveless85
quote:
Herkent ie nog niet als ik via recovery install zip from SD card doe :( ;(

Tis vast iets heel simpels, maar ik zie t ff niet. Terwijl ik toch zat toestelletjes geflasht heb. Jammer dat hij hem niet stiekem als OTA ziet als je hem op je SD card neerpleurt en dan via instellingen checkt op update.

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
Ondersteunt de G4 Plus de 802.11ac band?

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• berrieberrie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16-10 16:44
Nee. Wel de 5 GHz n band.

• icy

icy

swarma

quote:
Loveless85 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:32:
[...]

Herkent ie nog niet als ik via recovery install zip from SD card doe :( ;(

Tis vast iets heel simpels, maar ik zie t ff niet. Terwijl ik toch zat toestelletjes geflasht heb. Jammer dat hij hem niet stiekem als OTA ziet als je hem op je SD card neerpleurt en dan via instellingen checkt op update.
Niet toevallig je SD gekozen als interne opslag? Dan kan hij volgens mij de download ook niet vinden.

• Loveless85
quote:
icy schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 07:57:
[...]

Niet toevallig je SD gekozen als interne opslag? Dan kan hij volgens mij de download ook niet vinden.
Hoe bedoel je? Ik heb inderdaad wel de SD-kaart 'toegevoegd' als interne storage. Hij ziet nu gewoon alsof ik 74,5GB apparaatopslag heb (waarvan 64GB een SD-card is.)

• icy

icy

swarma

quote:
Loveless85 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:12:
[...]

Hoe bedoel je? Ik heb inderdaad wel de SD-kaart 'toegevoegd' als interne storage. Hij ziet nu gewoon alsof ik 74,5GB apparaatopslag heb (waarvan 64GB een SD-card is.)
Dan heb je niet echt internal storage en sd card storage, denk dat dat de reden kan zijn waarom jij de update niet ziet?

• Loveless85
quote:
icy schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:19:
[...]

Dan heb je niet echt internal storage en sd card storage, denk dat dat de reden kan zijn waarom jij de update niet ziet?
Das een hele plausibele verklaring inderdaad. Ik zou alleen niet weten waar ik dan die zip moet parkeren, want ik kan ook niet browsen vanuit recovery. Hij kijkt gewoon op plek X, en als de update daar niet staat is het einde verhaal :')

• icy

icy

swarma

quote:
Loveless85 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:28:
[...]

Das een hele plausibele verklaring inderdaad. Ik zou alleen niet weten waar ik dan die zip moet parkeren, want ik kan ook niet browsen vanuit recovery. Hij kijkt gewoon op plek X, en als de update daar niet staat is het einde verhaal :')
Als je apply Update selecteert vanuit de recovery kan je wel browsen hoor?

Zit je in het scherm van Android Recovery of in het schem: "Geen opdracht"?

In het 2e, om in de Recovery te komen moet je Power button ingedrukt houden en dan volume up drukken.

• Loveless85
quote:
icy schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:52:
[...]

Als je apply Update selecteert vanuit de recovery kan je wel browsen hoor?

Zit je in het scherm van Android Recovery of in het schem: "Geen opdracht"?

In het 2e, om in de Recovery te komen moet je Power button ingedrukt houden en dan volume up drukken.
Ná het geen opdracht scherm, dan doe ik apply update from zip, dan kan hij de locatie niet vinden, en als ik dan voor '../' kies krijg ik een error. Zal zo even foto maken.

Denk dat hij niet snapt waar hij zich bevindt. Hij verwacht een locatie op SD, die is er niet, maar hij kan dus ook bovenliggende (tevens niet bestaande locatie) niet vinden.

• Loveless85
Dit is na 'install from zip'. Hij vindt dus het package niet automatisch

Geen punt zou je zeggen, druk op power en browse naar de juiste locatie. Dit krijg ik als ik op power druk:

Ik kan dus gewoon niet browsen. Vanmiddag maar even via adb sideload doen.

Loveless85 wijzigde deze reactie 02-02-2017 12:18 (6%)

• icy

icy

swarma

Dan zou je inderdaad je SD om moeten toveren tot normal storage. Is wel wat werk of wachten tot einde van de maand als die via ota binnen komt (volgens leonovo duitsland).

Ik zie hier mijn complete storage namelijk.

Edit: of adb sideload idd

icy wijzigde deze reactie 02-02-2017 12:51 (6%)

• Loveless85
sideloaden werkte voor de 'major' update wel, had ook nog een tweede kleinere (Blur_Version.25.11.12.athene.retail.en.US.zip) die is schijnbaar niet compatible oid. Oh well, deze draait vooralsnog ook prima _O_

• Loveless85
Op deze wijze opgelost: https://forum.xda-develop...rmware-soak-test-t3531296

Let dus wel, de getipte firmware is een SOAK-test, en je kan niet zonder meer vanaf dat niveau zo verder upgraden, daar is bovengenoemde tussenstap voor nodig. Ik zie verder geen klachten dat het niet werkt in dat topic, maar je kan niet zomaar 'out of the box' verder upgraden.

Daarna krijg je (aldus wat mensen in dat topic) een OTA naar 25.93.14

• Dreadly
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
quote:
Loveless85 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:29:
Op deze wijze opgelost: https://forum.xda-develop...rmware-soak-test-t3531296

Let dus wel, de getipte firmware is een SOAK-test, en je kan niet zonder meer vanaf dat niveau zo verder upgraden, daar is bovengenoemde tussenstap voor nodig. Ik zie verder geen klachten dat het niet werkt in dat topic, maar je kan niet zomaar 'out of the box' verder upgraden.

Daarna krijg je (aldus wat mensen in dat topic) een OTA naar 25.93.14
Inderdaad, de stappen eerder in dit topic zijn niet helemaal correct.

Wat ik gedaan heb is:
- SOAK test geflasht: https://forum.xda-develop...date-zip-moto-g4-t3485277
- Motorola drivers geinstalleerd: (gewoon van de Motorola site)
- De 25.93-11 zip versie geflashed (via RSD): https://forum.xda-develop...rmware-soak-test-t3531296
- De 25.93-14 OTA update geflashed: https://forum.xda-develop...date-npj25-93-14-t3539407

Hiermee krijg je Andoid N zonder je bootloader te unlocken e.d. Dit betekent dat je garantie behouden blijft. Lees wel alle draadjes even door zodat je niks verkeerd doet!
Wellicht lukt het ook zonder stap 1, maar daar heb ik dus geen ervaring mee. Ik kreeg de OTA update niet gelijk na het upgraden, dus ik heb de laatste link gebruikt om het zelf te flashen.

• Loveless85
Ja ik heb 'm ook nog niet gehad, die OTA, dus ik wacht ff af en anders flash ik 'm zelf ook op maandag.

• Vrijdag
Ik merk dat mijn accu de laatste paar dagen steeds sneller leeg loopt. Van helemaal opgeladen naar 60% met alleen een beetje browsen op 4g na al twee uur. Waarbij het scherm niet eens continu aan staat en ik de geen andere apps open heb staan. Ook is typen in firefox enorm traag met een lag van ongeveer één seconde.

• icy

icy

swarma

quote:
Vrijdag schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:35:
Ik merk dat mijn accu de laatste paar dagen steeds sneller leeg loopt. Van helemaal opgeladen naar 60% met alleen een beetje browsen op 4g na al twee uur. Waarbij het scherm niet eens continu aan staat en ik de geen andere apps open heb staan. Ook is typen in firefox enorm traag met een lag van ongeveer één seconde.
Al gecheckt of er een app is wat je toestel leeg zuipt?

• Vrijdag
quote:
icy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:43:
[...]

Al gecheckt of er een app is wat je toestel leeg zuipt?
Ja, maar ik heb echt niets draaien. Gebruik alleen Telegram als im en heb geen facebook, maps, bluetooth of gps aanstaan. Naja, net even een systeem herstart, kijken of dat helpt.

• JBK2211
Mijn G4 Plus wil de laatste dagen slecht opladen, hij heeft dubbel zoveel tijd nodig als voorheen. Inmiddels een ander lader (de lader van de G4 Plus van mijn vrouw) geprobeerd maar géén beter resultaat.

Herkent iemand dit of een idee waar het aan kan liggen?

• rens-br
quote:
JBK2211 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:04:
Mijn G4 Plus wil de laatste dagen slecht opladen, hij heeft dubbel zoveel tijd nodig als voorheen. Inmiddels een ander lader (de lader van de G4 Plus van mijn vrouw) geprobeerd maar géén beter resultaat.
Kijk eens of er stof zit in de oplaadpoort en probeer dat er daarna eens uit te halen met een tandenstoker, o.i.d.

• JBK2211
De oplaadpoort is helemaal schoon.

• rens-br
quote:
JBK2211 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:36:
De oplaadpoort is helemaal schoon.
Kijk eens met bijvoorbeeld Google Play: Ampere wat de huidige laadstroom is met beide opladers. Verder gaat je telefoon ook een stuk minder lang mee op de accu, heb je bijvoorbeeld grootverbruikers?

• JBK2211
Bij beide opladers minimal 160 Ma en maximaal 210 Ma, bedoel je dat?

Het is me niet opgevallen dat hij sneller leeg gaat en ik heb de laatste tijd geen apps toegevoegd

• rens-br
quote:
JBK2211 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:03:
Bij beide opladers minimal 160 Ma en maximaal 210 Ma, bedoel je dat?
Dat bedoel ik inderdaad. Al zal het wel mA (milliAmpère zijn). Maar 210mA is nog steeds niet bepaald veel en als er weinig laadverschil zit tussen de beide laders, dan is er wellicht iets anders aan de hand.

Kan je de app laten runnen terwijl de telefoon volledig opgeladen wordt, je kan dan zien wat er gebeurd over een langere tijd.

Op gegeven moment zou namelijk de 2e lader meer laadstroom geven, anders zou het niet korter duren.

• JBK2211
ik zal het proberen rens-br

• icy

icy

swarma

Misschien een stroomvretende app geïnstalleerd?

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
Wat zijn de ervaringen met screen Protectors voor de G4 plus? Of zijn die overbodig?

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*