Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JBK2211
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 28-07 07:08
Hij laadt op met beide laders met ruim 950 mA, voorheen was hij zo opgeladen, tegenwoordig is hij uren bezig om van 85% naar 100% te komen.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-08 12:52
quote:
JBK2211 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 07:39:
Hij laadt op met beide laders met ruim 950 mA, voorheen was hij zo opgeladen, tegenwoordig is hij uren bezig om van 85% naar 100% te komen.
De laatste 15% is altijd een lastig stuk om op te laden, dus dat duurt altijd langer dan de eerste 85%. Een accu laden kun je vergelijken met het vullen van een flesje water. In het begin kan de kraan vol open en wordt de fles snel gevuld. Als deze bijna vol is draai je de kraan zachter, om te voorkomen dat het flesje overstroomt.

Ik verwacht alleen echter dat je accu gewoon defect is, aangezien het gewoon echt te lang duurt.

Nog even voor de record, wat voor lader gebruik je? Hoeveel stroom kan deze leveren?

• JBK2211
De originele bijgeleverde Motorola lader.

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:39
quote:
Dreadly schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:07:
[...]

Inderdaad, de stappen eerder in dit topic zijn niet helemaal correct.

Wat ik gedaan heb is:
- SOAK test geflasht: https://forum.xda-develop...date-zip-moto-g4-t3485277
- Motorola drivers geinstalleerd: (gewoon van de Motorola site)
- De 25.93-11 zip versie geflashed (via RSD): https://forum.xda-develop...rmware-soak-test-t3531296
- De 25.93-14 OTA update geflashed: https://forum.xda-develop...date-npj25-93-14-t3539407

Hiermee krijg je Andoid N zonder je bootloader te unlocken e.d. Dit betekent dat je garantie behouden blijft. Lees wel alle draadjes even door zodat je niks verkeerd doet!
Wellicht lukt het ook zonder stap 1, maar daar heb ik dus geen ervaring mee. Ik kreeg de OTA update niet gelijk na het upgraden, dus ik heb de laatste link gebruikt om het zelf te flashen.
Geen OTA gehad, dus nu ook zelf geflashed :)

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 00:47
Is het anderen hier ook opgevallen dat de G4 (Plus) er ontzettend lang over doet om verbinding met het netwerk te krijgen, in het geval van een bezoekje aan een ander land?

In mijn geval duurde het op beide simkaarten (privé en zakelijk) bijzonder lang voordat er eindelijk verbinding tot stand kwam.

Dit was zowel het geval bij aankomst in Engeland als bij terugkomst in Nederland.

In beide gevallen heb ik in de tussentijdse periode gebruik gemaakt van de "vliegtuigstand". Er was dus geen sprake van direct overstappen naar een ander netwerk zoals je dat hebt als je bijvoorbeeld met de auto Duitsland binnen rijdt.

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Postman81
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

quote:
Rossi46 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:55:
Is het anderen hier ook opgevallen dat de G4 (Plus) er ontzettend lang over doet om verbinding met het netwerk te krijgen, in het geval van een bezoekje aan een ander land?

In mijn geval duurde het op beide simkaarten (privé en zakelijk) bijzonder lang voordat er eindelijk verbinding tot stand kwam.

Dit was zowel het geval bij aankomst in Engeland als bij terugkomst in Nederland.

In beide gevallen heb ik in de tussentijdse periode gebruik gemaakt van de "vliegtuigstand". Er was dus geen sprake van direct overstappen naar een ander netwerk zoals je dat hebt als je bijvoorbeeld met de auto Duitsland binnen rijdt.
Niet direct dit, maar misschien wel gerelateerd: bij het switchen tussen 4G en Wifi (zeg van straat naar huis) gebeurt het vaak dat ik opnieuw mijn sim1 pincode moet invullen. Hebben meer mensen daar last van?

• Rossi46
quote:
Postman81 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:09:
[...]

Niet direct dit, maar misschien wel gerelateerd: bij het switchen tussen 4G en Wifi (zeg van straat naar huis) gebeurt het vaak dat ik opnieuw mijn sim1 pincode moet invullen. Hebben meer mensen daar last van?
Die herken ik dan weer niet.

Wel dat bijvoorbeeld Flitsmeister niet naadloos overpakt. Voor de deur draait 'ie nog op m'n wifi, maar eenmaal uit de straat heb ik dan een minuutje (voor het gevoel iig) dat 'ie geen verbinding heeft, alvorens 'ie weer verder gaat via 4G.

• daboytim
  • Laatst online: 22-08 14:40
quote:
Postman81 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:09:
[...]

Ja dit herken ik. Heb deze telefoon sinds gister en heb al een paar keer mijn pin moeten invullen.

Heeft iemand anders ook last van trage WiFi? Heb zoals in onderstaande topic een WiFi reset gedaan, maar had maar 2mb per seconde op WiFi vandaag. Na de reset is het weer ok.

https://forums.lenovo.com...Gen/page/6/thread-id/3691

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

ravw

Vlees!

Hoe lang gaat het nog duren voor dat Android 7 komt ,,ze zijn al vanaf november bezig maar heb nog steeds niets ontvangen :-(

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

• lutser
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-08 06:58
quote:
daboytim schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:17:
[...]

Ja dit herken ik. Heb deze telefoon sinds gister en heb al een paar keer mijn pin moeten invullen.

Heeft iemand anders ook last van trage WiFi? Heb zoals in onderstaande topic een WiFi reset gedaan, maar had maar 2mb per seconde op WiFi vandaag. Na de reset is het weer ok.

https://forums.lenovo.com...Gen/page/6/thread-id/3691
Ik heb ook regelmatig last van trage WIFI,enige oplossing die ik heb is herstarten.

• Loveless85
Hier ook sinds Android 7 wat geneuzel met WiFi, inderdaad traag of wat lijkt op 'time-outs', daarnaast gaat de handover tussen verschillende Access Points (als je die hebt) minder zo soepel.

• entropical
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22-02 21:23
http://imgur.com/Ha4yLfI
Geen eind februai meer, gewoon geen datum meer ;)

En aan allen die lekker manueel de 7 erop gezet hebben lees ik dat er problemen zijn met animatiesnelheid, camera en wifi + batterij wordt heet.

Lekker...

• JBK2211
Leuk toestel die G4 Plus (ik heb er 2), maar zal ik hem de volgende keer weer kopen?, neen, de updates en de Nederlandse ondersteuning zijn nihil.

Het lijkt erop of Lenovo de merknaam Motorola bewust wil laten verdwijnen!

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:09
Dit voelt niet goed: de vraag is of Android 7 überhaupt nog komt. Slechte zaak. Het is dat ik iPhones te duur vind voor wat ik met een telefoon doe en er nog geen Ubuntu Phone telefoons zijn. Maar Lenovo en Motorola boycot ik wel vanaf nu.

• Lief Adje
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:27

Lief Adje

Love is in the air

Van dat alles geen last...
quote:
entropical schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:56:
http://imgur.com/Ha4yLfI
Geen eind februai meer, gewoon geen datum meer ;)

En aan allen die lekker manueel de 7 erop gezet hebben lees ik dat er problemen zijn met animatiesnelheid, camera en wifi + batterij wordt heet.

Lekker...

een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Causio
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 26-02 11:37
In dat antwoord van Moto Deutschland staat geen concretere info, dat is dus nog steeds in februari. Blijven proberen dus updaten systeem software. Dagelijkse routine. Duurt het langer om foutjes eruit te halen?

• Rossi46
Nog steeds geen update naar Android 7 voor de Moto G4. Hoe lang wordt hier nou al op gewacht? Meer dan een half jaar?

Ondertussen kondigen ze wel al de Moto G5 aan. Met Android 7, uiteraard.

Ik hoop dat geen hond dat toestel koopt. Mij zijn ze in ieder geval als klant kwijt. Wat een kansloze houding van Lenovo. En wat een verschil met toen Motorola nog onder Google viel.
quote:
Causio schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:51:
In dat antwoord van Moto Deutschland staat geen concretere info, dat is dus nog steeds in februari. Blijven proberen dus updaten systeem software. Dagelijkse routine. Duurt het langer om foutjes eruit te halen?
Ze brengen Android 7.0 niet voor niets nog niet uit. Ze hebben het daar bij Lenovo gewoon niet voor elkaar. Of het boeit ze echt voor geen fluit, dat kan ook nog natuurlijk.

Ach, wat boeit het ook. We zien het wel. Komt goed. Of niet. Dit is in ieder geval mijn laatste Lenovo telefoon.

Rossi46 wijzigde deze reactie 26-02-2017 21:25 (45%)

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:22

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Niet alleen een Lenovo /Motorola dingetje, de S7 (het topmodel) van Samsung heeft precies hetzelfde (en wel meerdere fabrikanten).

Ik heb op het toestel van m'n dochter de stock 7.X ROM erop gezet, ging ook prima. Maar verwacht geen nieuw toestel, de standaard ROM die erop stond was ook goed, Android 7.X is geen wereld van verschil
.
Wel afgelopen weekend een custom 7.X ROM erop gezet omdat ze gewend was aan Adadway en nog wat dingen die met een custom ROM met root wel mogelijk zijn.

Je kunt beter een goede 7.X update krijgen dan een update waar wat / van alles mee mis is.

You're mistaken me for someone who really cares.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 19:45

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

quote:
Rossi46 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:22:
Nog steeds geen update naar Android 7 voor de Moto G4. Hoe lang wordt hier nou al op gewacht? Meer dan een half jaar?

Ondertussen kondigen ze wel al de Moto G5 aan. Met Android 7, uiteraard.

Ik hoop dat geen hond dat toestel koopt. Mij zijn ze in ieder geval als klant kwijt. Wat een kansloze houding van Lenovo. En wat een verschil met toen Motorola nog onder Google viel.

[...]

Ze brengen Android 7.0 niet voor niets nog niet uit. Ze hebben het daar bij Lenovo gewoon niet voor elkaar. Of het boeit ze echt voor geen fluit, dat kan ook nog natuurlijk.

Ach, wat boeit het ook. We zien het wel. Komt goed. Of niet. Dit is in ieder geval mijn laatste Lenovo telefoon.
Tja, bij welke fabrikant moet je dan wel zijn? Die updaten ook alleen de toptoestellen.

Ik ga sowieso voor de G5 Plus. En mocht Android O niet komen, dan koop ik het jaar erop gewoon weer een budgettopper. In ieder geval heb je dan een jaar genoten van een extreem goede accuduur, een goede camera in een budgettelefoon en een stock Android ervaring.

Daarnaast, de obsessie voor de laatste versie is echt een Tweakers dingetje. Het zal m'n vriendin of moeder worst wezen welke software er op de telefoon draait, zolang het maar snel werkt. En dat zit wel goed bij Moto.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Rossi46
quote:
Jeroenneman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:01:
[...]

Tja, bij welke fabrikant moet je dan wel zijn? Die updaten ook alleen de toptoestellen.

Ik ga sowieso voor de G5 Plus. En mocht Android O niet komen, dan koop ik het jaar erop gewoon weer een budgettopper. In ieder geval heb je dan een jaar genoten van een extreem goede accuduur, een goede camera in een budgettelefoon en een stock Android ervaring.

Daarnaast, de obsessie voor de laatste versie is echt een Tweakers dingetje. Het zal m'n vriendin of moeder worst wezen welke software er op de telefoon draait, zolang het maar snel werkt. En dat zit wel goed bij Moto.
Tuurlijk, zonder Android 7 is het niet ineens een slecht toestel. Het irriteert mij vooral dat de communicatie vanuit Lenovo bizar slecht is. En dat ze het blijkbaar gewoon slecht voor elkaar hebben wat betreft (resources voor) updates.

Overigens wil ik persoonlijk graag Android 7 hebben om het scherm uit te kunnen zetten middels de vingerafdrukscanner (dus even vinger scannen om scherm te bekijken en met dezelfde beweging het scherm weer uitschakelen) en de split-screen functie. En natuurlijk de hoop dat het ding dan helemaal soepel loopt, maar dat gaat volgens mij gewoon niet lukken met de SD 617.

Op papier is die nieuwe G5 Plus natuurlijk wel een gaaf ding. Al is het maar om die SD 625. Snel én super zuinig. Wel jammer dat ze af zijn gestapt van de kunststof achterkant. Ik vind het juist onderscheidend (ik heb er een rode op zitten, 3rd party weliswaar) en je hoeft niet bang te zijn voor beschadigingen. Dat is met een metalen achterkant niet meer het geval.

G5 ook weer dual-sim, dat is top. Ben benieuwd of ze er weer voor gekozen hebben om voor een dedicated sd-kaart slot te gaan. Dat is ook een uitstervend ras.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 19:45

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

quote:
Rossi46 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:38:
[...]

Tuurlijk, zonder Android 7 is het niet ineens een slecht toestel. Het irriteert mij vooral dat de communicatie vanuit Lenovo bizar slecht is. En dat ze het blijkbaar gewoon slecht voor elkaar hebben wat betreft (resources voor) updates.

Overigens wil ik persoonlijk graag Android 7 hebben om het scherm uit te kunnen zetten middels de vingerafdrukscanner (dus even vinger scannen om scherm te bekijken en met dezelfde beweging het scherm weer uitschakelen) en de split-screen functie. En natuurlijk de hoop dat het ding dan helemaal soepel loopt, maar dat gaat volgens mij gewoon niet lukken met de SD 617.

Op papier is die nieuwe G5 Plus natuurlijk wel een gaaf ding. Al is het maar om die SD 625. Snel én super zuinig. Wel jammer dat ze af zijn gestapt van de kunststof achterkant. Ik vind het juist onderscheidend (ik heb er een rode op zitten, 3rd party weliswaar) en je hoeft niet bang te zijn voor beschadigingen. Dat is met een metalen achterkant niet meer het geval.

G5 ook weer dual-sim, dat is top. Ben benieuwd of ze er weer voor gekozen hebben om voor een dedicated sd-kaart slot te gaan. Dat is ook een uitstervend ras.
Tja, er is natuurlijk genoeg op te merken na de overname, maar ik vind dat Lenovo het nog redelijk netjes doet. Tuurlijk moeten upgrades sneller kunnen, maar ze leveren tenminste nog (bijna) stock Android met handige aanpassingen.

Ik had ook graag een Moto X 2013 formfactor gezien, maar ik heb me er maar bij neergelegd dat <5" gewoon niet meer gaat gebeuren. Metaal vind ik ook overbodig, maar goed.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17:08
Het is wel erg belachelijk dat ze iets schrijven en niet nakomen.
Momenteel zitten we al meer dan een half jaar op 7.0 te wachten.
Het zal niet veel veranderen maar is natuurlijk wel weer wat veiliger.
Ik ben niet echt geneigd om weer een Motorola aan te schaffen.
Het lijkt alsof dit in de handen ligt van een stel amateurs.

If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20-08 03:16

trion75

Pascal H.

quote:
Azerox schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:51:
Het lijkt alsof dit in de handen ligt van een stel amateurs.
Belchinezen noemen ze die ;)

En nee je krijg geen veiligheidsupdates erbij, die zijn nog van december.

CPU: i7 4770K @4.5 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 8GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• Loveless85
M'n powerknop is er af gevallen :')

Lenovo P2 besteld, was er klaar mee. Wel nog naar de G5 Plus gekeken, maar kan nog wel even duren voordat hij er is, en qua specs niet heel veel beter dan de P2...

Benieuwd hoe het voor de P2 met updates gaat...

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

ravw

Vlees!

ik heb een vreemd probleem

vandaag heb ik in eens last dat mijn camera lowres foto's maakt en zeker niet scherp
terwijl de Selfie cam het nog heel goed doet

de selfie cam is gewoon goed
maar de normale foto heel slecht en wazig lijk wel een cam van 20 jaar geleden ( hij maak ze ook op 533x947 ) terwijl hij 1684 X 947 toch wel hoor te doen

het lijkt wel of hij beide foto's nu op 1 MP doet

ravw wijzigde deze reactie 06-03-2017 18:27 (6%)

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

• Amy1992
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 10-03 16:52
Hoi,

Ik heb 2 weken geleden de Moto G4 Plus aangeschaft met een nieuw abbonnement en op het eerste oog vind ik het een heel fijn toestel en zeer gebruiksvriendelijk. Waar ik nu alleen tegenaan loop is dat ik al mijn contacten kwijt was, en wanneer ik een contact wil toevoegen in bijv. Whatsapp, dan blijft de naam voor ongeveer 1 dag staan, maar verdwijnt de volgende dag. Heel irritant dus. Heeft iemand hier ook ervaring mee of weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Gr Amy

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
Amy1992 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:33:
Hoi,

Ik heb 2 weken geleden de Moto G4 Plus aangeschaft met een nieuw abbonnement en op het eerste oog vind ik het een heel fijn toestel en zeer gebruiksvriendelijk. Waar ik nu alleen tegenaan loop is dat ik al mijn contacten kwijt was, en wanneer ik een contact wil toevoegen in bijv. Whatsapp, dan blijft de naam voor ongeveer 1 dag staan, maar verdwijnt de volgende dag. Heel irritant dus. Heeft iemand hier ook ervaring mee of weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Gr Amy
Voeg je contact wel toe als Google contact? (zo niet dan zou de data alsnog niet weg mogen zijn, maar als google contact dan heb je altijd een online backup van je contacten)

• freelh
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-08 18:14
Update naar Nougat wordt momenteel gedownload!

• Videopac
quote:
freelh schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:20:
De officiële?

• Rossi46
quote:
freelh schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:20:
quote:
Hier is 'ie inmiddels ook aan het downloaden :) Ik moest 'em wel even handmatig "triggeren".

• icy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:56

icy

swarma

Zal me benieuwen of de soak test nougat roet in het eten gooit voor een OTA update.

Steam id is ijsie \\ LOL id is ijsie

• freelh
quote:
Geen root, geen geknutsel, gewoon OTA. Wel even het toestel laten zoeken op updates en dan was het meteen prijs. Na een kleine 20min over op 7.0. Eindelijk meer flexibiliteit voor de statusbar!

• Rossi46
quote:
freelh schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:37:
[...]

Geen root, geen geknutsel, gewoon OTA. Wel even het toestel laten zoeken op updates en dan was het meteen prijs. Na een kleine 20min over op 7.0. Eindelijk meer flexibiliteit voor de statusbar!
En in- en uitschakelen van het scherm met dezelfde vinger :)

En de hele interface naar "klein" schalen. Dan kan er super veel content op je scherm. En nog scherp ook, ondanks "maar" 1080p op een 5,5" display.

• icy

icy

swarma

quote:
icy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:21:
Zal me benieuwen of de soak test nougat roet in het eten gooit voor een OTA update.
Handmatig geflashed. Final functioneert idd een stuk beter.

Had nu toevallig gisteren tijd om mijn toestel opnieuw in te stellen.

• Rossi46
Wel opvallend dat de Android 7.0 update geleverd wordt met de beveiligingspatch van 1 december 2016... :X

• benedictuz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:18
Update draait prima. Android lijkt minder ruimte in te nemen op het interne geheugen (?). Apps starten sneller op en de accu duur is er in ieder geval niet op achter uit gegaan.
En het scherm kan nu aan en uit middels de fingerprintscanner :)

benedictuz wijzigde deze reactie 12-03-2017 12:56 (22%)

• freelh
quote:
Rossi46 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:05:
[...]

En in- en uitschakelen van het scherm met dezelfde vinger :)

En de hele interface naar "klein" schalen. Dan kan er super veel content op je scherm. En nog scherp ook, ondanks "maar" 1080p op een 5,5" display.
Interface op klein is inderdaad leuk. Het lijkt wel niet iets meer van de hardware te vragen.

• Rossi46
quote:
freelh schreef op zondag 12 maart 2017 @ 15:56:
[...]

Interface op klein is inderdaad leuk. Het lijkt wel niet iets meer van de hardware te vragen.
Dat is ook mijn ervaring. Het echt snappy reageren is dan helaas weg.

• XIII
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 00:01
Nog iemand problemen met een samsung micro SDXC EVO+ 128 GB CLASS 10 kaartje, mijn toestel start op in een bootloop, eindeloos aan en uit.
kaartje verwisselt met één zelfde van 64GB en start perfect op, heb nu eentje bestelt van SanDisk Class 10 Ultra 200GB MicroSDXC, eens zien of het verschil uitmaakt,

toestel moet de eerste keer ook verbonden worden via de wps knop van de modem, terwijl andere toestellen gewoon na een verse installatie gewoon via het wachtwoord op het net geraken.

• Videopac
Meer mensen last van een uitvallende 2e simkaart na de 7.0 upgrade?

• Vrijdag
  • Laatst online: 01:02
Nou, acculeegloop nog steeds. Haal een kleine 20 minuten geleden mijn telefoon van de lader. 100%. Nu: 67%. Wat doe ik? Beetje browsen op Firefox. Op de achtergrond alles uit, vier tabs open. Ik zie mijn accu gewoon serieus leeglopen. Info geeft aan nog een uur en 15 minuten. Dat is toch niet normaal of wat? Heb wifi wel aan staan en de laatste updates. Nog geen android 7.

Gek genoeg heb ik er niet altijd last van.

Vrijdag wijzigde deze reactie 13-03-2017 18:50 (15%)

• MrkvL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-04 12:53
quote:
Vrijdag schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:47:
Nou, acculeegloop nog steeds. Haal een kleine 20 minuten geleden mijn telefoon van de lader. 100%. Nu: 67%. Wat doe ik? Beetje browsen op Firefox. Op de achtergrond alles uit, vier tabs open. Ik zie mijn accu gewoon serieus leeglopen. Info geeft aan nog een uur en 15 minuten. Dat is toch niet normaal of wat? Heb wifi wel aan staan en de laatste updates. Nog geen android 7.

Gek genoeg heb ik er niet altijd last van.
Tip die ik op het Motorola forum zag is herstarten in safe mode dan weet je of het aan telefoon of aan een app ligt. Dit kun je doen door power button in te drukken en dan de popup ingedrukt houden. Dan krijg je deze optie te zien

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wat geeft je telefoon aan als hoofdverbruiker bij instellingen >Accu/ batterij? Moet vrijwel zeker een app zijn die het veroorzaakt.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

quote:
Videopac schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:29:
Had ik last van in Android 6, ook in 7 is het al eens voorgekomen.

• JBK2211
Sinds de update naar Nougat kan ik als ik via de App icoon (de witte icoon met 6 puntjes op startscherm) naar Apps zoeke ga, alleen nog maar de Apps vinden die standaard bij de Moto G4 Plus worden geleverd, De zelf geïnstalleerde Apps vind hij niet meer. Iemand die dit herkent of de oplossing weet?

• icy

icy

swarma

quote:
Nog nooit meegemaakt met zowel Android 6 als 7. Welke versie draai je overigens?

• Vrijdag
quote:
MrkvL schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:52:
[...]

Tip die ik op het Motorola forum zag is herstarten in safe mode dan weet je of het aan telefoon of aan een app ligt. Dit kun je doen door power button in te drukken en dan de popup ingedrukt houden. Dan krijg je deze optie te zien
Dankje, dat ga ik eens proberen :)
quote:
janvanduschoten schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:38:
Wat geeft je telefoon aan als hoofdverbruiker bij instellingen >Accu/ batterij? Moet vrijwel zeker een app zijn die het veroorzaakt.
Ik zie daar nooit iets geks staan. Scherm aan is het meeste met slechts enkele procenten. Heb geen GPS, facebook oid. Het rare is dat het dus niet altijd voorkomt. Het lijkt wel alsof het voornamelijk gebeurt als ik de telefoon via de snellader oplaad.

Ben nu de update aan het downloaden naar 7.0. Misschien heeft dat een verbetering.

• MaartehhM
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-08 13:51
De update naar Nougat is geinstalleerd. Het enige wat me tot nu toe opvalt in die paar minuten is dat inderdaad het instellen van je dropdown menu wel lekker is. Ook is magischerwijs de bluetooth verbinding met m'n Garmin horloge nog nooit zo stabiel geweest als nu. Maar dat kan ook aan de (vrij waardeloze) app van Garmin liggen.

Nu maar hopen dat er niet al te veel (negatief) verandert qua batterijgebruik, want hij deed 't met mijn gebruik wel lekker 3 dagen lang :+

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

• Videopac
quote:
icy schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:42:
[...]

Nog nooit meegemaakt met zowel Android 6 als 7. Welke versie draai je overigens?
7.0

• icy

icy

swarma

quote:
Heb je toevallig recente of oudere simkaarten? Heb zelf relatief nieuwe simkaarten (mei 2016 en november 2015)

• Videopac
quote:
icy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:27:
[...]

Heb je toevallig recente of oudere simkaarten? Heb zelf relatief nieuwe simkaarten (mei 2016 en november 2015)
Oude, maar ik heb ze even heen en weer geschoven en goed aangedrukt en nu lijkt het goed te gaan.

• Brinkerik
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22-08 06:48
Super tevreden met de Android 7.0

Telefoon reageert weer sneller, handige feature`s en de battery tijd is aanmerkelijk langer!

De G4 Plus _/-\o_

• morinier
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 26-03 13:37
Heb Motorola G4 plus na 2 dagen weer terug gebracht naar Media Markt.. Reden: ghost touch of te wel het apparaat gaat op eigen houtje aan de slag met allerlei apps. Zijn op Motorola forum al 91 pagina's over geschreven zonder dat er van de zijde van de fabrikant een oplossing wordt aangedragen. Heb nu Lenovo K6 en die functioneert goed.

• Videopac
quote:
Brinkerik schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 06:57:
Super tevreden met de Android 7.0

Telefoon reageert weer sneller, handige feature`s en de battery tijd is aanmerkelijk langer!

De G4 Plus _/-\o_
Nu nog 7.1.1 met recente security-update.
Wat is er allemaal zoveel beter aan 7? Ik merk weinig verschil.

• Rossi46
quote:
Beetje late reactie, maar ik heb geen problemen met mijn 2e simkaart na de 7.0 upgrade. Alles werkt gewoon.
quote:
morinier schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:37:
Heb Motorola G4 plus na 2 dagen weer terug gebracht naar Media Markt.. Reden: ghost touch of te wel het apparaat gaat op eigen houtje aan de slag met allerlei apps. Zijn op Motorola forum al 91 pagina's over geschreven zonder dat er van de zijde van de fabrikant een oplossing wordt aangedragen. Heb nu Lenovo K6 en die functioneert goed.
Herkenbaar. Heeft die van mij ook heel soms. Scherm uit en dan weer aan lost het op. Stuk of 5x gehad in de afgelopen 3 maanden. Zeer sporadisch dus. Reden is bij mij ook onbekend.
quote:
Videopac schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:45:
[...]

Nu nog 7.1.1 met recente security-update.
Wat is er allemaal zoveel beter aan 7? Ik merk weinig verschil.
Voor mij:
  • Mogelijkheid om alles op het scherm naar "klein" te schalen (middels het "weergave" menu). Zodoende kun je veel meer content op je scherm tonen. Vooral fijn bij websites, email en Whatsapp. Al vinden sommige mensen het dan te klein worden. Verschilt dus van persoon tot persoon.
  • Mooiere notificaties. Ik vind ze niet echt handiger geworden.
  • Mogelijkheid om je quick settings aan te passen. Daarmee heb ik eindelijk de mogelijkheid om "rotatie" snel te (de)activeren.
  • Mogelijkheid tot slitscreen modus (zelf nog niet gebruikt).
En er zijn nog wel meer aanpassingen. Allemaal niet schokkend, maar als je kijkt naar de som van dan vind ik het een mooie upgrade.

Rossi46 wijzigde deze reactie 26-03-2017 14:53 (86%)

• sjihttam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-08 21:22
quote:
Oei. Heb ik ook wel eens last van. In eerste instantie alleen als de telefoon aan een (non-moto) lader hing. Maar heb het laatst ook een keer gezien zonder dat er een lader verbonden was.. Hoop(te) dat het niet erger word.

Misschien dat de upgrade naar 7 gaat helpen? Moet ik nog doen.

• Rossi46
quote:
sjihttam schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:40:
[...]

Oei. Heb ik ook wel eens last van. In eerste instantie alleen als de telefoon aan een (non-moto) lader hing. Maar heb het laatst ook een keer gezien zonder dat er een lader verbonden was.. Hoop(te) dat het niet erger word.

Misschien dat de upgrade naar 7 gaat helpen? Moet ik nog doen.
Toevallig heb ik net een extra Aukey lader gekocht en inderdaad bij die lader heb ik er bijna direct last van! Gek genoeg (nog?) niet als de G4 aan m'n Anker autolader hangt. Beide laders zijn QC 3.0 compatible en beide laden (dus) ook op in "turbo" modus.

Met de originele Moto lader totaal geen last van.

• dubbeljoe
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07-07 13:29
Iemand ook last van regelmatig

-------------------------------
Systeem-UI gestopt

X App sluiten
-------------------------------

Ik word er helemaal gek van.
- luidspreker volume up & down; UI loopt vast.
- klikken op meldingen (bijvoorbeeld over data gebruik); UI loopt vast.

Het lijkt iets met notifications e.d. te maken te hebben, maar ik krijg het niet opgelost.

hulp is welkom
:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• icy

icy

swarma

quote:
Nope geen last van.

Maar meer de vraag:

- Welke versie draai je?
- Wat heb je zelf al gedaan?

icy wijzigde deze reactie 31-03-2017 11:50 (4%)

• Videopac
quote:
Ik heb vanmorgen gehad dat ie zomaar iemand ging bellen.

• Tuintje
  • Laatst online: 18:04
Ik heb met de Moto G4 nergens last van. Sim sloten werken beide en geen vastlopers of andere zaken. Ik heb het toestel sinds het uitkwam en ben er erg van gecharmeerd.

Omdat ik bepaalde apps gebruik heb ik het toestel unroot. Dus apps hebben alleen als ik het aangeef toegang tot de root. Dat heeft voor mij betekent dat ook de recovery niet meer de standaard android recovery is maar TWRP. Wat weer inhoudt dat je niet kan updaten naar 7.0. Dus heb ik het LineageOS erop gezet (https://forum.xda-develop...cyanogenmod-14-1-t3522101) en dat werkt heel erg goed. Lekker vlot, mooie interface, zelf bepalen wat je wel of niet installeert aan Google onderdelen, notificatiescherm in standby is erg fijn en uitgebreid, en volgens mij heeft het nog wel meer features.

Ik ben heel erg blij met dit toestel.

• icy

icy

swarma

quote:
Heeft het LineageOS dual sim ringtone functionaliteit?

• Tuintje
Dat durf ik niet te zeggen omdat ik altijd dezelfde ringtone gehad heb voor beide sims. Ik sinds een paar dagen mijn tweede (Duitse) sim eruit heb (niet meer nodig) maar dat lijkt me toch wel?

• FreeShooter
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:52
Ik heb ook een upgrade naar 7 gedaan. Werkt goed.

Er is alleen één puntje wat veranderd is. Als ik de vliegtuigstand uit zet, gaat bluetooth automatisch aan. Aangezien ik dit niet gebruik, wil ik dat liever niet. Is het mogelijk om dat te configureren? Ik kan het niet vinden in de settings.

• icy

icy

swarma

quote:
Tuintje schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:51:
Dat durf ik niet te zeggen omdat ik altijd dezelfde ringtone gehad heb voor beide sims. Ik sinds een paar dagen mijn tweede (Duitse) sim eruit heb (niet meer nodig) maar dat lijkt me toch wel?
Default Android heeft het niet meer namelijk.

• dubbeljoe
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07-07 13:29
quote:
icy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:50:
[...]

Nope geen last van.

Maar meer de vraag:

- Welke versie draai je?
- Wat heb je zelf al gedaan?
Ik heb deze problemen sinds ik de nougat update OTA gedaan heb.
Wat ik ook probeer, het blijft terugkomen.
Het ligt niet aan apps die ik heb, want in safe mode heb ik hetzelfde probleem.

Wat zou ik hiermee kunnen doen?
Ik wil de telefoon niet te lang kwijt zijn...

• icy

icy

swarma

quote:
dubbeljoe schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:10:
[...]

Ik heb deze problemen sinds ik de nougat update OTA gedaan heb.
Wat ik ook probeer, het blijft terugkomen.
Het ligt niet aan apps die ik heb, want in safe mode heb ik hetzelfde probleem.

Wat zou ik hiermee kunnen doen?
Ik wil de telefoon niet te lang kwijt zijn...
Correct, ik dacht dat je SOAK Test bedoelde. Indien dit het geval is doe onderstaand. Is het gewoon een normale ota update, dan probeer eens een full whipe van je toestel.

Ik zou eens de officiele update op de telefoon zetten. Met de OTA update had ik dit ook niet, maar ik heb tijdens de OTA update geen sideload gedaan maar een full wipe. Zou je aanraden een upgrade naar de officiele en middels de full whipe methode (default)

icy wijzigde deze reactie 31-03-2017 15:26 (12%)

• Tuintje
quote:
icy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:56:
[...]

Default Android heeft het niet meer namelijk.
Dan ben ik bang dat het nu niet veel anders zal zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mathijs333
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 20-08 18:17
quote:
FreeShooter schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:55:

Er is alleen één puntje wat veranderd is. Als ik de vliegtuigstand uit zet, gaat bluetooth automatisch aan. Aangezien ik dit niet gebruik, wil ik dat liever niet. Is het mogelijk om dat te configureren? Ik kan het niet vinden in de settings.
Hier zoek ik ook een oplossing voor, weet iemand hoe je dit kan vermijden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuintje
Is dat niet op te lossen met een power toggle uit de Playstore?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

quote:
FreeShooter schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:55:

In het menu Locatie > menu (rechtboven): Scannen: Bluetooth-scannen uitschakelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBK2211
Ik begin komende week aan mijn derde G4 Plus, de eerste wilde heel slecht opladen, de 2e ontlaadt heel snel, ben nu benieuwd hoe nummer 3 het gaat doen.

Overigens de G4 Plus van mijn vrouw werkt perfect!

• JBK2211
Tot nu toe doet de derde G4 Plus het goed.

• Dreadly
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Goed nieuws voor G4 Plus eigenaren: de Android 7.1.1 soak test is begonnen in India! Dit betekent waarschijnlijk dat Android 7.1.1 over een tijdje via updates automatisch binnen komt. Als de 7.0 update een voorbode is, dan duurt het nog wel een paar maanden voordat hij officieel uit komt in Nederland.

Ik flash zelf altijd de OTA updates die je van XDA kunt trekken, die zijn er een stuk eerder dan de officiële update. Mijn pa wacht netjes op de OTA update, maar die lijkt exact hetzelfde als de zipjes van XDA.

Oh, en er is een update met security patches tot maart 2017 :) Het lijkt net alsof Lenovo de G4 plus nog blijft ondersteunen.

• Tuintje
Het is ook een prachtig toestel. Ik kocht voorheen altijd de dure toestellen maar vroeg mij op den duur af waarom. Geen idee, maar de Moto G4 is een heerlijk toestel met goede ondersteuning van Lenovo en XDA. Die kan wel een tijdje mee. Ik draai LineageOS en mijn indicatielampje werkt gelukkig met apps, mails en andere notificaties. Daar ben ik wel blij mee :) Het enige nadeel, maar meer voor mijn kids is dat Mario Runniet werkt tenzij je dat doet met een halfslachtige omweg.

• kvaa
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 24-04 20:36
Hoi.

IK ben sinds kort eigenaar van een moto G4 Plus.
Tot op heden voldoet het zeker aan de verwachtingen.

Wat ik wel raar vind is het opladen.
Meestal duurt het opladen ongeveer 6 uur.
Ik heb wel al 2 keer gehad dat de GSM op iets meer dan een uur al opgeladen was.
In alle gevallen was de batterij lager dan 10% en maakte ik gberuik van 1 en dezelfde oplader.

Is er een soort van snellaadfunctie die je kan activeren of zo?

• berrieberrie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20-08 09:27
quote:
kvaa schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:23:
Hoi.

IK ben sinds kort eigenaar van een moto G4 Plus.
Tot op heden voldoet het zeker aan de verwachtingen.

Wat ik wel raar vind is het opladen.
Meestal duurt het opladen ongeveer 6 uur.
Ik heb wel al 2 keer gehad dat de GSM op iets meer dan een uur al opgeladen was.
In alle gevallen was de batterij lager dan 10% en maakte ik gberuik van 1 en dezelfde oplader.

Is er een soort van snellaadfunctie die je kan activeren of zo?
Ik merk wel eens dat ik het stekkertje er twee keer erin moet doen voordat mobiel begint te laden met turbo power. Deze melding; "opladen met turbo power" wordt dan ook eventjes zichtbaar.

• JBK2211
Dit probleem had ik ook, 6 uur opladen is veel en veel te lang. Met 2 of 2,5 uur moet hij helemaal opgeladen zijn. Waarschijnlijk is de jouwe ook defect.Ik heb 2 defecten achter elkaar gehad en nu de derde G4Plus lijkt het goed te doen. Omdat mij vrouw en ik beiden een G4Plus hebben konden we zo mooi vergelijken.

• Frank S
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 30-07 10:00
Ik kreeg vandaag OTA de beveiligingsupdate van 1 maart 2017 binnen. Versie is nu NPJS25.93-14-4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 15-08 14:26
quote:
Videopac schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:59:
[...]

Ik heb vanmorgen gehad dat ie zomaar iemand ging bellen.
Hebben meer mensen last van het ghost touch issue? Al 100 pagina's klagende users op het Lenovo forum, maar hier op GoT lees je er weinig over.

Vooral tijdens opladen schijnt het display ineens een eigen wil te hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Videopac
quote:
Frank S schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:37:
Ik kreeg vandaag OTA de beveiligingsupdate van 1 maart 2017 binnen. Versie is nu NPJS25.93-14-4
Ik heb hem ook! Goede zaak!

• wjvanleenen
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20:56
Hier ook de beveiligingsupdate.

Het lijkt er op dat de accuduur slechter geworden is na de update. Voorheen ongeveer 2 dagen met de accu, nu ruim 1 dag.

Hebben meer mensen hier last van?

• Videopac
Iemand enig idee hoe ik foto's van de G4 af krijg? Als ik hem met USB aan mijn laptop hang ziet de laptop de telefoon wel, maar als ik erop klik in de verkenner is het leeg. NB: ik gebruik geen Google Drive of andere dataverzamelaars vermomd als clouddienst.

• FRidh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:56
@wjvanleenen ja, ik heb de niet-plus versie, en de batterij is nu ook binnen een dag leeg...

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

quote:
Videopac schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:20:
Iemand enig idee hoe ik foto's van de G4 af krijg? Als ik hem met USB aan mijn laptop hang ziet de laptop de telefoon wel, maar als ik erop klik in de verkenner is het leeg. NB: ik gebruik geen Google Drive of andere dataverzamelaars vermomd als clouddienst.
Het topmenu naar beneden schuiven en dan 'Dit apparaat wordt opgeladen via USB' aantikken. Je krijgt dan het volgende scherm:

Hier 'Bestanden overbrengen' selecteren en daar ga je!

• Vrijdag
quote:
wjvanleenen schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:08:

Het lijkt er op dat de accuduur slechter geworden is na de update. Voorheen ongeveer 2 dagen met de accu, nu ruim 1 dag.

Ik heb in korte tijd twee updates gekregen. Eentje een week of drie geleden en eentje vorige week. Geen idee wat daar in zat, er stond niks gespecificeerd.

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:38

Cis

That's what she said!

Sinds een aantal weken mis ik de Home Control optie in mijn Google Home app.
Die zat er in het verleden wel in. Meedere mensen die dit ervaren?

Basketbal last second shot WIN compilatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
quote:
wjvanleenen schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:08:

Sinds de Nougat update (ong. 2 weken geleden) is de accuduur bij mij absoluut flink minder geworden.
Eerst kon ik 1,5 tot 2 dagen doen met een vers geladen accu, nu zijn er dagen dat ik het toestel 's middags al aan de lader moet hangen.
Ik heb geen volledige reset uitgevoerd en lees ook op diverse fora dat zo'n reset bij veel mensen geen verbetering brengt qua accuduur.
Als ik had geweten dat het verschil zo groot zou zijn dan had ik zeker geen update uitgevoerd.
Hopelijk brengt een nieuwe update verbetering.

Edit:
Ter aanvulling, ik heb een "wipe cache partition" uitgevoerd en ik heb de app voorkeuren gereset.
Beiden werden als mogelijke oplossingen genoemd.
Het gaat in mijn geval om een dual-sim toestel wat ook als zodanig wordt gebruikt.

R-v-R wijzigde deze reactie 19-05-2017 13:46 (12%)

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• Skuumke
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 08-08 19:57
quote:
G3kk3Henkie schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:34:
[...]

Hebben meer mensen last van het ghost touch issue? Al 100 pagina's klagende users op het Lenovo forum, maar hier op GoT lees je er weinig over.

Vooral tijdens opladen schijnt het display ineens een eigen wil te hebben.
Hier idem dito. Ik heb hier bijna dagelijks last van :-( .Het lijkt ook steeds erger te worden.

Skuumke wijzigde deze reactie 24-05-2017 10:51 (18%)

• icy

icy

swarma

quote:
R-v-R schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:09:
[...]

Sinds de Nougat update (ong. 2 weken geleden) is de accuduur bij mij absoluut flink minder geworden.
Eerst kon ik 1,5 tot 2 dagen doen met een vers geladen accu, nu zijn er dagen dat ik het toestel 's middags al aan de lader moet hangen.
Ik heb geen volledige reset uitgevoerd en lees ook op diverse fora dat zo'n reset bij veel mensen geen verbetering brengt qua accuduur.
Accuduur is inderdaad een stuk minder geworden en gebruik hem ook als dual sim. Haal zelf geen 2 dagen, maar weet zeker dat ik wel langer met het toestel deed dan nu.
quote:
Skuumke schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Hier idem dito. Ik heb hier bijna dagelijks last van :-( .Het lijkt ook steeds erger te worden.
Toestel heb ik nu een jaar en geen last hier van. Had wel een ander issue dat ik informatie zag van X tijd geleden, maar dat kwam door eigen schuld (had bij het opladen aan staan dat het scherm niet uit gaat en blijkbaar druk ik het scherm niet altijd uit in de oplader :+ )

• Tuintje
quote:
Skuumke schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Ik heb de G4 en heb nergens last van. Ik ken nog iemand de plus versie heeft en die heeft ook nergens last van. Mijn partner heeft er wel last van maar dat is op een P8 Lite en dan met name als ze aan het opladen is.

Ik draai LineageOS en de accuduur daarop is goed. Ik heb een zoontje die er veel filmpjes op kijkt en spelletjes speelt. Na een paar uur is hij nog niet eens op helft van de accuduur. Daarna kan hij makkelijk mee tot de volgende ochtend als ik hem nog normaal gebruik voor bellen, appen, een Dumpert filmpje of mail. Dat was anders toen ik nog de originele ROM erop had staan.

Tuintje wijzigde deze reactie 24-05-2017 12:46 (30%)

• icy

icy

swarma

quote:
Tuintje schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:43:
[...]

Ik heb de G4 en heb nergens last van. Ik ken nog iemand de plus versie heeft en die heeft ook nergens last van. Mijn partner heeft er wel last van maar dat is op een P8 Lite en dan met name als ze aan het opladen is.

Ik draai LineageOS en de accuduur daarop is goed. Ik heb een zoontje die er veel filmpjes op kijkt en spelletjes speelt. Na een paar uur is hij nog niet eens op helft van de accuduur. Daarna kan hij makkelijk mee tot de volgende ochtend als ik hem nog normaal gebruik voor bellen, appen, een Dumpert filmpje of mail. Dat was anders toen ik nog de originele ROM erop had staan.
Je hebt mij overtuigd om weer te gaan custom rommen. Hoopte dat ik er af was, maar daar gaan we weer.

Alle functionaliteit zoals camera/bluetooth/dualsim werkt gewoon goed?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje
Je kan zelf een camera app downloaden en ook dan werkt het schudden zoals normaal. Dual sim weet ik niet want dat gebruik ik niet meer maar ik heb er niets geks over gelezen dat het niet zou werken. Kijk even voor de zxekerheid op XDA. BT zou moeten werken want als ik het aanzet dan zie ik de tv van de buren en kan ik er mee verbinden.

LineageOS is helemaal kaal dus je moet zelf de Playstore installeren en ook daarin kan je bepalen of je minimaal wilt of maximaal met alles erop en eraan. Updates zijn er frequent en OTA is er ook als ik me niet vergis.

Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee. Precies instellen zoals ik wil, apps die ik wil, geen bloatware meer en toch alle functionaliteit en een goede accuduur.

• icy

icy

swarma

Dual sim werkt las ik. Misschien vanavond even bezig en anders morgen.

• Tuintje
Wel rooten anders gaat het niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• icy

icy

swarma

quote:
Tuintje schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:51:
Weet ik. Ben wel bekend met rooten. Vanaf eerste smartphone al gedaan.

• icy

icy

swarma

quote:
Tuintje schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:51:
Werkt bij jou de camera wel goed? Ik heb de nightly gevonden en geïnstalleerd en alles lijkt goed te werken behalve de camera.

Krijg regelmatig een groene foto en video maken werkt niet. Heb jij dit ook?

• Tuintje
Nee, maar ik gebruik ook niet een nightly ROM. Ik gebruikte deze website: http://www.lineageosrom.c...neage-os-for-moto-g4.html

• icy

icy

swarma

quote:
Tuintje schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:07:
Nee, maar ik gebruik ook niet een nightly ROM. Ik gebruikte deze website: http://www.lineageosrom.c...neage-os-for-moto-g4.html
Ik had hem van de officiele site en daar hebben ze enkel nightlies:

https://download.lineageos.org/athene

• Tuintje
Mmmm. Ik heb deze erop staan: 14.1-20170323-unofficial-athene

Misschien heb je hier nog iets aan:

https://forum.xda-develop...cyanogenmod-14-1-t3522101

https://forum.xda-develop...orola-moto-g4-g4-t3532575
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*