Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jeronimoniponi
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 07-11 17:54
Hi, ik heb zeker interesse in de Moto 4g Plus. Past qua budget net iets beter dan de OP 3 :-)

Maar de versie in NL is een 16 GB versie, en niet de 32 Gb. Op Amazon (IN) kan je deze versie wel kopen. Weten jullie of er een 32 Gb versie komt?

http://www.amazon.in/dp/B...25707&pf_rd_i=10213866031

• icy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:53

icy

swarma

quote:
jeronimoniponi schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:27:
Hi, ik heb zeker interesse in de Moto 4g Plus. Past qua budget net iets beter dan de OP 3 :-)

Maar de versie in NL is een 16 GB versie, en niet de 32 Gb. Op Amazon (IN) kan je deze versie wel kopen. Weten jullie of er een 32 Gb versie komt?

http://www.amazon.in/dp/B...25707&pf_rd_i=10213866031
In NL komt er geen 3/32GB of 4/64GB variant (uitgezonderd import varianten die nl shops verkopen). Ik zou hem dan importeren als je liever de 32GB variant wil.

Qua perfomance is er natuurlijk wel een groot verschil met de OP3 en de Moto G4 Plus en qua opties ook, want de G4 Plus heeft veel meer ramgeheugen, nfc, hardware knoppen.

Let wel op qua import heeft amazon uk bij de 32GB geen quick charger las ik in een review.

Steam id is ijsie \\ LOL id is ijsie

• jeronimoniponi
quote:
icy schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:46:
[...]

In NL komt er geen 3/32GB of 4/64GB variant (uitgezonderd import varianten die nl shops verkopen). Ik zou hem dan importeren als je liever de 32GB variant wil.

Qua perfomance is er natuurlijk wel een groot verschil met de OP3 en de Moto G4 Plus en qua opties ook, want de G4 Plus heeft veel meer ramgeheugen, nfc, hardware knoppen.

Let wel op qua import heeft amazon uk bij de 32GB geen quick charger las ik in een review.
Zo dicht bij huis had ik nog niet gekeken. Verschil met de OP3 (64 GB), is dan nog 8 tientjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• icy

icy

swarma

quote:
jeronimoniponi schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:23:
[...]

Zo dicht bij huis had ik nog niet gekeken. Verschil met de OP3 (64 GB), is dan nog 8 tientjes.
Ja, maar het perfomance verschil en bang voor buck is met de OP3 een stuk groter. Ik zelf had gaag de OP3 gewild, maar wil niet meer dan 250 voor een toestel uitgeven vandaar dat ik bij de Plus 16GB ben gebleven (icm met een abbo was het toestel minder dan 200 geworden). Simonly bij dezelfde provider voor 2 jaar en toestel + abbo voor 2 jaar heb ik uiteraard als verschil genomen :).

Ik zou zelf gewoon voor de 16GB gaan, want het is gamekrachtpatser dus veel games zal je er ongetwijfeld niet mee doen en andere apps die veel data vereisen kan je ook oplossen met een microsd kaart :).

• ronnie vd
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11-12 19:10
Gister de g4 plus binnen gekregen...is voor mijn vrouw als vervanging voor een lg l90

Eerste indruk is wat een grote telefoon. Ik heb zelf een lg g3. Die heeft ook een 5.5 inch scherm, maar de moto is toch een stuk forser.
Scherm en camera lijken dik in orde en alles loopt lekker flot.
De functie om de camera starten door het toestel even te schudden is echt geweldig.

Fingerprint ook lekker vlot.
Speaker is niet helemaal top, notificatiegeluiden komen op max volume enigzins overstuurd over. Verser nog geen media afgespeeld dus meer kan ik er ook niet over zeggen.

Tijdens plaatsen van een screenprotector viel het op dat de fingerprint scanner niet helemaal recht in de behuizing zit, ca een halve mm scheef.
Hebben meer mensen dit? Of ben ik een muggezifter? 😄

• litebyte
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 07-12 14:51

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Als ik in Nederland ben wil ik een moto G Plus aanschaffen, alleen vind ik 2GB wel erg karig voor een zogenaamde 'plus' variant. Weet iemand of de varianten met meer geheugen ook in Nederland gaan worden verkocht?

AANGEPAST...heb de reacties nu pas gelezen, die komt er dus niet.

Kan iemand iets zeggen over de ervaringen met de Moto G4 Plus in relatie tot de 2GB RAM die er maar in zit, merk je er iets van? De toekimstig gebruikster voor de telefoon heeft soms tientallen apps in de achtergrond open staan :)

litebyte wijzigde deze reactie 18-06-2016 00:28 (45%)

cameras: Contax G2, Nikon D3, D500, D800, D850, - lenses nikkor 14-24/2.8, 24-70/2.8, 35-70/2.8, 70-200/2.8, 85/1.8, 50/1.8, 35/1.4, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2 - flash SB800]

• Videokeizer
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 10-12 21:34
ik denk dat de LG G3 een betere keus is? Veel handzamer dan de enorme G4 plus, en betere specs en draadloos laden. Of hoe denken jullie hierover?

Maak even een topic aan in MAA als je twijfelt tussen twee telefoons

rens-br wijzigde deze reactie 21-06-2016 14:41 (21%)

• karelw
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 09-12 23:01
Ik gebruik de moto als dualsim. 2de Sim werkt maximaal op 3G. Verder is de integratie van dualsim in android top.
Komende van een Nexus 5 tot hiertoe geen problemen ervaren qua performance of hitte.

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:06

Cis

That's what she said!

quote:
karelw schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:11:
Ik gebruik de moto als dualsim. 2de Sim werkt maximaal op 3G. Verder is de integratie van dualsim in android top.
Komende van een Nexus 5 tot hiertoe geen problemen ervaren qua performance of hitte.
Sinds gisteren heb ik ook de Moto G4 Plus. Ligt goed in de hand, ondanks de grootte.
Fijn dat er al adapters bijzitten om van nanosim naar micro sim te gaan. Dat scheelt weer 2 dagen wachten op een pakketbezorging ;)

Ik zit echter nog wel te zoeken naar een manier om data usage te limiteren. Ik heb mijn preferred data op sim 1 staan. Eigenlijk wil ik data op sim 2 helemaal uitschakelen, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Bovenin mijn scherm blijf ik 4G en 3G zien staan (2x verbonden met data dus).
Voor sim 1 wil ik de limiet instellen op 1 gigabyte, maar kan onder Settings - Data Usage nog geen instelling vinden om dat te bewerkstelligen (op een Nexus kan het wel: https://support.google.com/nexus/answer/2819524?hl=en)

• karelw
quote:
[...]
Ik zit echter nog wel te zoeken naar een manier om data usage te limiteren. Ik heb mijn preferred data op sim 1 staan. Eigenlijk wil ik data op sim 2 helemaal uitschakelen, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Bovenin mijn scherm blijf ik 4G en 3G zien staan (2x verbonden met data dus).
Voor sim 1 wil ik de limiet instellen op 1 gigabyte, maar kan onder Settings - Data Usage nog geen instelling vinden om dat te bewerkstelligen (op een Nexus kan het wel: https://support.google.com/nexus/answer/2819524?hl=en)
Instellingen hiervoor staan in gegevensgebruik. Bij mij blijft de melding van 4g en 3g gewoon staan, ook al staat de data uit van Sim 2. Ik kan per Sim ook gewoon een limiet instellen en roaming instellen

• icy

icy

swarma

quote:
Ik merk er niets van, heb genoeg apps openstaan
=)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LadiesMann217
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 11-12 19:41
Heb vandaag ook de telefoon gehaald.

Geweldig toestel tot nu toe en zoals ik steeds hoor over heating problemen in de videos heb ik er tot nu toe nog geen last van gehad. Wel merkte ik dat bij het installeren van heel veel apps dat het toestel een klein beetje warmer werd.

Mooi groot scherm en door die grippy achterkant ligt het zeer goed in de hand.

Camera is ook erg goed was best onder de indruk (waarschijnlijk wel de beste camera die je kan krijgen voor deze pricerange). Wel blurry zodra je inzoomde lol.

Ik heb hem nog niet opgeladen omdat de batterij erg lang meeging, maar ik verwacht dat de quickcharging prima zijn werk zal doen.

Al met al een goede telefoon voor een goede prijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mathijs333
  • Laatst online: 16-11 19:02
Batterij is ook veel beter dan verwacht, ik heb hem vrijdag opgeladen rond de middag en ben tot zondag 18 uur toegekomen. Ik ben een vrij lichte gebruiker maar dat had ik wel echt niet verwacht :)

• LadiesMann217
Merk wel dat de foto's echt belachelijk lelijk zijn als je er een maakt op snapchat. Ziet er niet uit. Snapchat needs to step up their game.

• icy

icy

swarma

quote:
mathijs333 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:38:
Batterij is ook veel beter dan verwacht, ik heb hem vrijdag opgeladen rond de middag en ben tot zondag 18 uur toegekomen. Ik ben een vrij lichte gebruiker maar dat had ik wel echt niet verwacht :)
Als je wat intensiever bent dan valt het wel wat tegen ;-) Maar goed, veel andere keuzes had ik niet met mijn eis als dual sim :9

Ik haal het einde van de dag gemakkelijk, maar niet extreem veel restbatterij over dan als ik een paar potjes hearthstone heb gedaan. :P

• hansvanochten
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01-12 06:48
quote:
icy schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:12:
[...]

Als je wat intensiever bent dan valt het wel wat tegen ;-) Maar goed, veel andere keuzes had ik niet met mijn eis als dual sim :9

Ik haal het einde van de dag gemakkelijk, maar niet extreem veel restbatterij over dan als ik een paar potjes hearthstone heb gedaan. :P
Dat is opzich al wel knap dat hij al over houdt.

• Nico_GTR
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 03-12 00:22
Sommigen hebben het hier over een telefoon importeren. Ik ga na de zomer zeg maar tegen de kerst aan mezelf eens orienteren naar een nieuwe telefoon.
Ooit de Moto G XT1032 gepreorderd en het beestje is dus al bijna 3 jaar oud. Werkt nog steeds redelijk maar is niet meer vlug.

Maar ja, ik keek ook naar de 3 GB ram variant met 32 GB opslag. Dus hoe werkt dat importeren? Anders koop ik hem wel bij de Mediamarkt in Belgie ofzo......20 minuutjes rijden vanaf Eindhoven, dus is te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 28-09 22:38
quote:
ronnie vd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:45:
Speaker is niet helemaal top, notificatiegeluiden komen op max volume enigzins overstuurd over. Verser nog geen media afgespeeld dus meer kan ik er ook niet over zeggen.

Tijdens plaatsen van een screenprotector viel het op dat de fingerprint scanner niet helemaal recht in de behuizing zit, ca een halve mm scheef.
Hebben meer mensen dit? Of ben ik een muggezifter? 😄
Ik heb zaterdag een G4 gekocht, wil de eigenlijk een plus, maar ik zag ook dat het showmodel bij de MM fingerprintscanner scheef zit gemonteerd. De verkoper zei dat dit een toestel uit de doos is en en geen showmodel zoals bij Samsung. Grote kans dat dus alle toestellen deze schreef zit.
Dat betreft ben ik precies, en erger me aan dat soort dingen.
Vandaar dat ik G4 heb gekocht.

Het probleem van de speaker kan ik ook bevestigen.

Verder prima toestel voor deze prijs. Had hiervoor het vorige model.

+ groot scherm
+ goede prijs/kwaliteit
+ kale Android
+ ligt lekker in de hand
+ er zit weer een lader bij
+ batterij gaat lang mee

- geen notificatie led (wel bij laden, of heb ik iets verkeerd ingesteld?)
- speaker, zie boven
- niet alle apps werken (goed) met Android 6.0.1

Specs

• icy

icy

swarma

quote:
Renard schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:25:
[...]
fingerprintscanner scheef zit gemonteerd.
Ik heb dit euvel dan niet, maar qua geluid kan ik beamen maar het geluid op max is ook knetterhard bij dit toestel.

• hansvanochten
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01-12 06:48
Gisteren is die van mijn vriendin binnengekomen, en ook daar zit de knop niet scheef.
Qua notificatie geluid op max volume geen idee, meestal hebben we hem niet op max staan.

Het scherm is wel erg mooi, ook werkt het toestel lekker vlot.
Zelf voor een 5.5 inch scherm valt het formaat nog wel mee.

Tot nu toe positief :)

• jeronimoniponi
quote:
Nico_GTR schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:51:
Sommigen hebben het hier over een telefoon importeren. Ik ga na de zomer zeg maar tegen de kerst aan mezelf eens orienteren naar een nieuwe telefoon.
Ooit de Moto G XT1032 gepreorderd en het beestje is dus al bijna 3 jaar oud. Werkt nog steeds redelijk maar is niet meer vlug.

Maar ja, ik keek ook naar de 3 GB ram variant met 32 GB opslag. Dus hoe werkt dat importeren? Anders koop ik hem wel bij de Mediamarkt in Belgie ofzo......20 minuutjes rijden vanaf Eindhoven, dus is te doen.
Ben ook wel nieuwsgierig. Heb alleen het 32 Gb toestel bij Amazon UK gezien (import vanuit India volgens mij).

https://www.amazon.co.uk/...03b7b73e2&pf_rd_i=desktop

• ariedude
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
Bij Import vanaf Amazon loop je risico op dit geneuzel:

http://forum.xda-develope.../change-baseband-t3403822
quote:
jeronimoniponi schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:02:
[...]

Ben ook wel nieuwsgierig. Heb alleen het 32 Gb toestel bij Amazon UK gezien (import vanuit India volgens mij).

https://www.amazon.co.uk/...03b7b73e2&pf_rd_i=desktop

• jeronimoniponi
quote:
Ok dan maar even niet.

• thewl
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 28-07 18:12
Zojuist erachter gekomen dat deze telefoon geen magnetic field sensor heeft, vreemde bezuiniging :S..
Ondanks dat heb ik nog wel interesse in deze telefoon.

Kan iemand me vertellen hoe goed een navigatie app zoals tomtom of navigon werkt op deze telefoon? Het zal ook wel wat moeite hebben met kompas apps denk ik zo..

Alvast bedankt!

• icy

icy

swarma

quote:
thewl schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:57:
Zojuist erachter gekomen dat deze telefoon geen magnetic field sensor heeft, vreemde bezuiniging :S..

Kan iemand me vertellen hoe goed een navigatie app zoals tomtom of navigon werkt op deze telefoon? Het zal ook wel wat moeite hebben met kompas apps denk ik zo..

Alvast bedankt!
Ik heb zelf niets verkeerds gemerkt met google maps, maar apps met een kompas zullen niet goed werken maar dat gebruik ik ook niet. Ik hoef niet naar de sterren te kijken of welke vliegtuigen hier over vliegen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11-12 19:11
quote:

Alvast bedankt!
Navigon geen ervaring. Maar met Maps geen problemen werkt gewoon snel, en goed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thewl
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 28-07 18:12
@ icy, lifeguard: Klinkt hoopvol, dan blijft het een goede kansmaker voorlopig. Benieuwd hoe goed hij in offline navigatie is met vooraf gedownloade kaarten. Iemand daar ervaring mee?

Juist omdat het zo'n simpele telefoon is vind ik hem interessant, en de basis dingen als gesprekskwaliteit, bediening en camera lijkt ie erg goed te doen voor dit geld. Alleen navigatie hoort daar in mijn geval ook bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lifeguard
quote:
thewl schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:33:
@ icy, lifeguard: Klinkt hoopvol, dan blijft het een goede kansmaker voorlopig. Benieuwd hoe goed hij in offline navigatie is met vooraf gedownloade kaarten. Iemand daar ervaring mee?

Juist omdat het zo'n simpele telefoon is vind ik hem interessant, en de basis dingen als gesprekskwaliteit, bediening en camera lijkt ie erg goed te doen voor dit geld. Alleen navigatie hoort daar in mijn geval ook bij.
Ik heb afgelopen weekend een fietstocht gedaan van 27 km om eens te kijken hoe en wat.
Vooraf de kaarten gedownload, en de route gemaakt.
Dit ging van hoofdwegen naar recente boswegen en dit ging vlekkeloos.
Heb de telefoon nu een aantal weken, en ben er elke dag nog blij mee. Weinig geld, maar heel veel telefoon :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mathijs333
  • Laatst online: 16-11 19:02
quote:
thewl schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:33:

Ja, heb met de applicatie navfree (offline map) perfect kunnen navigeren, heb er niets van gemerkt dat er geen kompas in zit! Ben nog altijd zeer blij van mijn aankoop :)

mathijs333 wijzigde deze reactie 26-06-2016 16:31 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• boots
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10-12 21:11
quote:

Alvast bedankt!
Tomtom raakt regelmatig de weg kwijt als ik stilsta (denkt dat ik de andere kant op rijd), als ik aan het rijden ben heb ik tot nu toe geen enkel probleem (2 weken bijna dagelijks).
Als ik navigeer met Google Maps heb ik geen enkel probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 11-12 20:44
De gratis navigatie app Here met offline navigatie mogelijkheid en geen reclame doet het ook goed.

• b00ster
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10-12 16:23
Heb hem vanavond opgehaald ter vervanging van m'n Nexus 5. Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan22b
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 27-10 20:13
quote:
Ja, dat viel me ook al op. De grap is: Moto G3 heeft wel een magnetic field sensor, maar geen gyroscope.
De Moto G4 heeft het juist andersom: geen magnetic field sensor, wel gyroscope.

Waarom zou Motorola dit gedaan hebben? (De gyroscope lijkt me niet speciaal voor die draai-beweging om de camera te starten. Dat kon ook al bij de Moto G3, zonder gyroscope.)

Wat is belangrijker tijdens navigeren: magnetic field sensor of gyroscope?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LadiesMann217
Heb hem nu een weekje of twee.

Ben erg tevreden eerlijk gezegd. Goede telefoon voor een goede prijs. Wel een beetje te groot soms imo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• karelw
navigeert prima hier met google maps

Acties:
  • 0Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10-12 16:23
Ook ik ben erg tevreden over de Motorola G4 plus! Prima accu, goed scherm, bouw kwaliteit is goed, camera beter dan verwacht en de fingerprint scanner werkt perfect! Telefoon was perfect geweest als de fingerprint achterop zat en er een stereo speaker in zat. Voor de rest kan ik geen negatieve punten bedenken! :)

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Iemand ervaring met Sygic en de G Plus?

En de notificatie led die ontbreekt maar er wel is bij het laden, dat vind ik toch een puntje. Voor de rest een mooie opvolger van mn 2014.

• karelw
Notificatieled ontbreekt, maar je krijgt er iets beter voor terug: bij beweging springt het scherm aan en toont de tijd en notificaties zonder dat je verder moet ontgrendelen.

• JBK2211
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 05-11 08:24
Ik heb gekozen voor de G4 Plus ik heb hem nu twee weken en bevalt uitstekend. De vingerprintscanner werkt perfect en dat is het prijsverschil met de gewone G4 al meer dan waard. De 5,5 inch scherm is perfect al zou het nog wel iets groter mogen zijn bijv. 5.7 inch.
Wallets en Covers zijn er inmiddels volop. ik heb de mijne besteld bij Knaldeals.com. Mijn vrouw was zo enthousiast over mijn G4 Plus dat ze gauw haar Samsung (Samshit) aan de kant heeft gegooid en ook een G4 Plus heeft besteld. Waarom nog ¤ 800 tot ¤ 1.000 betalen voor een Apple of Samsung of andere meuk?

• lifeguard
quote:
JBK2211 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 07:40:
Ik heb gekozen voor de G4 Plus ik heb hem nu twee weken en bevalt uitstekend. De vingerprintscanner werkt perfect en dat is het prijsverschil met de gewone G4 al meer dan waard. De 5,5 inch scherm is perfect al zou het nog wel iets groter mogen zijn bijv. 5.7 inch.
Wallets en Covers zijn er inmiddels volop. ik heb de mijne besteld bij Knaldeals.com. Mijn vrouw was zo enthousiast over mijn G4 Plus dat ze gauw haar Samsung (Samshit) aan de kant heeft gegooid en ook een G4 Plus heeft besteld. Waarom nog ¤ 800 tot ¤ 1.000 betalen voor een Apple of Samsung of andere meuk?
Precies mijn gedachte. ik heb dan wel een normale G4 aangezien ik geen meerwaarde zie in een vingerafdrukscanner. En voor het geld is het een meer dan prima telefoon :)

• LadiesMann217
quote:
karelw schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:42:
Notificatieled ontbreekt, maar je krijgt er iets beter voor terug: bij beweging springt het scherm aan en toont de tijd en notificaties zonder dat je verder moet ontgrendelen.
Dit is inderdaad een geweldige functie. Tbh ik heb zelfs liever dit dan een notificatie led.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
Vanmiddag deze telefoon binnengekregen icm een Tmobile abbo. Mijn eerste indruk is wat cliché maar hey, ik kom van een S4mini: Allememaggies wat een enorm toestel!

Vergeleken met de Samsung staat er eigenlijk niets op qua bloatware, ik heb het in elk geval nog niet ontdekt. Daarbij komt wel dat een aantal dingen die ik in Android 4.4 (S4 mini) wel had nu niet meer heb of anders heten. Dat is dus even een kwestie uitzoeken :)

Ik ben niet echt iemand die de telefoon intensief gebruikt, beetje browsen, muziek luisteren, een youtube filmpje hier en daar en af en toe wat lezen. Spellen speel ik niet, heb niks met Pokemon en maakt weinig foto's en video's. Dus ik ben niet echt een poweruser.

Misschien is het algemene kennis maar ik kan het niet vinden: Ik wil graag het percentage van de batterij weergeven maar da's nergens terug te vinden. Iemand een idee of is die optie er uit gesloopt? En ik zoek een beetje een goede, veilige filemanager. Zonder reclame en rare eisen aan mijn telefoon/account.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:03

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hoe zit het met AR bij bijvoorbeeld pokémon? Dat werkt op de eerste generatie niet.

Inmiddels bij de 4e al wel?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• JBK2211
quote:
[b][message=47610679,noline]
Misschien is het algemene kennis maar ik kan het niet vinden: Ik wil graag het percentage van de batterij weergeven maar da's nergens terug te vinden. Iemand een idee of is die optie er uit gesloopt? En ik zoek een beetje een goede, veilige filemanager. Zonder reclame en rare eisen aan mijn telefoon/account.
Dat is heel makkelijk in te stellen vrijdag, het staat hier: Het batterijpercentage wordt ingesteld via: Help – Eerst de basis – (via 3 horizontale streepjes) kiezen voor accu – accupercentage in statusbalk – zie tekst voor uitvoering hoe te doen!

Of te wel je houdt het tandwieltje van instellingen 5 tot 10 seconden ingedrukt (tot deze gaat draaien) en dan wordt in het menu de keuze: Systeem-UI-user toegevoegd en als je erop klikt kun je het percentage aanzetten. Naast het tandwieltje van instellingen komt een soort bahco tekentje te staan!

• BlackLabel01
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:36
Mijn G4 Plus kan weer terug. De cameramodule is kaduuk, wanneer ik de camera-app of de zaklamp aanzet maakt de telefoon een mechanisch geluid, als een elektromotortje dat vastloopt. Dit zal de autofocus wel zijn denk ik. Hoe dan ook wil camera ook niet meer scherpstellen. Balen :+

• JBK2211
Ben wel benieuwd hoe de service is, wil je dat met ons delen?

• BlackLabel01
  • Laatst online: 14:36
Zal ik doen, ik krijg binnen een paar dagen m'n Oneplus 3 binnen, dan stuur ik de Motorola terug naar Coolblue:)

• Vrijdag
  • Nu online
quote:
JBK2211 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 06:45:
[...]

Dat is heel makkelijk in te stellen vrijdag, het staat hier: Het batterijpercentage wordt ingesteld via: Help – Eerst de basis – (via 3 horizontale streepjes) kiezen voor accu – accupercentage in statusbalk – zie tekst voor uitvoering hoe te doen!

Of te wel je houdt het tandwieltje van instellingen 5 tot 10 seconden ingedrukt (tot deze gaat draaien) en dan wordt in het menu de keuze: Systeem-UI-user toegevoegd en als je erop klikt kun je het percentage aanzetten. Naast het tandwieltje van instellingen komt een soort bahco tekentje te staan!
Dankjewel, dat was wat ik zocht!
Heb ik een tweede vraag, als ik in de messenger app een berichtje typ kan ik wel emoji kiezen. Doe ik dat hier of in de gmail app, dan verschijnt die optie niet. In messenger zit die optie rechtsonder naast de spatiebalk. Ik heb al geprobeerd de instellingen te wijzigen door met de optie emoji aan hardware altknop aan en uit te zetten maar dat werkt niet. Want deze foon heeft geen hardwarematige altknop :P

Als toetsenbord heb ik Nederlands gekozen, qwerty indeling. Moet ik misschien een ander toetsenbord installeren? Heb de japanse uitgeschakeld.
Bij de ingebouwde helpfunctie kon ik er niets over vinden.

• JBK2211
Links van de spatiebalk staan ?1😃 kijk maar plus😂😉😞😭

JBK2211 wijzigde deze reactie 15-07-2016 13:40 (28%)

• Vrijdag
  • Nu online
quote:
JBK2211 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:39:
Links van de spatiebalk staan ?1😃 kijk maar plus😂😉😞😭
Ik heb daar alleen een komma staan, en als ik die ingedrukt houd krijg ik wel een tandwieltje om de instellingen aan te passen maar helaas geen emoji mogelijkheid :'(

• JBK2211
Als je naar Instellingen dan - taal en invoer gaat dan staat er bij mij Huidige toetsenbord Nederlands - Google toetsenbord en bij jou?

Bij mij staat er naast de spatiebalk een slash en als ik die indruk krijg ik ook de instellingen te zien.

JBK2211 wijzigde deze reactie 15-07-2016 19:37 (28%)

• Vrijdag
  • Nu online
Jep, heb ik ook. Nederlands Google, aangepaste invoer Duits qwerty, systeemtaal gebruiken.

-edit...jeeemig, ik moet gewoon de enterknop even ingedrukt houden.... |:(

• Vrijdag
  • Nu online
Het werkt! 😅🤓🙆

• saphaas
  • Laatst online: 06-12 13:09
Iemand al ervaring met de TomTom navigatie op de g4 plus ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:56
quote:
saphaas schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:55:
Iemand al ervaring met de TomTom navigatie op de g4 plus ?
Ik heb een kleine test gedaan met TomTom Go (zonder de navigatie te hebben gebruikt). Hij kon me iig nauwkeurig volgen, dus dat zit wel goed. Ik ga er vanuit dat de navigatie ook wel werkt.

• saphaas
  • Laatst online: 06-12 13:09
Bedankt voor het testen .
quote:
BW83 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:17:
[...]

Ik heb een kleine test gedaan met TomTom Go (zonder de navigatie te hebben gebruikt). Hij kon me iig nauwkeurig volgen, dus dat zit wel goed. Ik ga er vanuit dat de navigatie ook wel werkt.

• Sylmaron
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04-12 18:11
Hoe zit het met de accu gedurende veelvuldig gebruik? Bepaalde sites waaronder Allaboutphones claimen dat er soms een flinke drain is bij een netwerkverbinding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:56
quote:
Sylmaron schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:53:
Hoe zit het met de accu gedurende veelvuldig gebruik? Bepaalde sites waaronder Allaboutphones claimen dat er soms een flinke drain is bij een netwerkverbinding.
Wifi verbruikt tot nu toe de meeste stroom, verrassend genoeg. Nu bijvoorbeeld 16% tegenover 4% scherm. Ik weet nog niet waar het door komt maar ik kan ruim 1 dag op een lading dus echt storend is het niet. Hier valt nog wel veel winst te behalen lijkt me. Het komt trouwens ook gewoon voor als ik het toestel minder vaak gebruik. Ik denk dat hij telkens probeert te connectie ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Ik merk dat er snel lag optreedt tijdens het typen. Het toetsenbord is dan erg traag met reageren met een vertraging van bijna een halve seconde. Dat is wel erg vervelend want als je een typefout maakt is de backspace ook niet te vertrouwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sylmaron
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04-12 18:11
quote:
BW83 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 00:05:
[...]

Wifi verbruikt tot nu toe de meeste stroom, verrassend genoeg. Nu bijvoorbeeld 16% tegenover 4% scherm. Ik weet nog niet waar het door komt maar ik kan ruim 1 dag op een lading dus echt storend is het niet. Hier valt nog wel veel winst te behalen lijkt me. Het komt trouwens ook gewoon voor als ik het toestel minder vaak gebruik. Ik denk dat hij telkens probeert te connectie ofzo.
Dat is een behoorlijke drain inderdaad. Op zich dan wel weer mooi dat je de dag alsnog door kan komen.
Ik ben dit toestel aan het overwegen maar twijfel nog tussen deze of de Honor 5C.

• LadiesMann217
Ik merk dat de telefoon snel erg warm word bij lang camera gebruik. De camera zelf begint ook te haperen.

Ook zie ik dat ik erg snel krassen krijg op de camera wat erg jammer is. Ik zie nog geen krassen over de lens maar als dit gebeurt ben ik benieuwd of dit te zien is bij het maken van foto's.

Een beetje jammer dus deze punten

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:34

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bij geluiden en meldingen kun je instellen op het vergrendeling schermer, dat gevoelige meldingen onderdrukt worden. Kun je dat ook per app instellen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Videokeizer
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 10-12 21:34
Moto G4 Plus besteld. Vond m eerst te groot. Bij gebrek aan alternatief toch maar gehouden

Videokeizer wijzigde deze reactie 18-08-2016 20:37 (87%)

• Vrijdag
  • Nu online
quote:
LadiesMann217 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 06:46:
Ik merk dat de telefoon snel erg warm word bij lang camera gebruik. De camera zelf begint ook te haperen.

Ook zie ik dat ik erg snel krassen krijg op de camera wat erg jammer is. Ik zie nog geen krassen over de lens maar als dit gebeurt ben ik benieuwd of dit te zien is bij het maken van foto's.

Een beetje jammer dus deze punten
Ik heb er een el cheapo siliconen backcover omheen waardoor de camera op de achterkant geen contact maakt met de grond. Werkt prima ☺

• jgvonk1984
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-12 08:37
Ik ben na mijn China cheap phone avontuur overgestapt op de Moto G4 Plus. Wat een verademing! Ik kom van een Umi Touch met een MediaTek MT6753 je merkt hierbij toch dat de CPU van MediaTek flink te kort komt. De Moto G4 Plus heeft een goed formaat en het gewicht is ook goed. Ook de prestaties van de Qualcomm Snapdragon 617 (MSM8952) zijn in vergelijking met de MediaTek MT6753 een hele vooruitgang.
Ik heb voor de Moto G4 Plus gekozen ivm dual sim en de aankondiging voor ondersteuning van Android N en O.

• JBK2211
Ik snap de opmerkingen over de grootte niet, mijn vrouw en ik heb hebben normale handen en de G4 Plus is niets te groot, hij ligt perfect in de hand. 5,5" te groot? en 5.2" is goed? Het verschil (7mm), is helemaal niks!

JBK2211 wijzigde deze reactie 30-07-2016 18:50 (3%)

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14:41

Gero71

26081

Sinds anderhalve week ook een G4 plus in bezit, heerlijke telefoon. Vraagje aan andere gebruikers, de eerste week elke nacht opgeladen met de bijgeleverde (snel)lader. Moest ook wel elke nacht want aan het einde van de dag zat ik rond de 15/20%.
Echter nu een paar dagen met een "normale" (Lumia) lader geladen, en wat blijkt. Aan het einde van de dag nog 35/45% over, met zelfde soort gebruik als de eerste week. Kan natuurlijk toeval zijn, maar vroeg me af of andere gebruikers dit verschil ook hebben/merken, tussen het laden met de snellader of een "normale" lader.

Misery and hate will kill us all.

• Vrijdag
  • Nu online
Geen last van, ik doe ruim twee dagen met een lading. Ik zet wel 's nachts alles uit, dus ook wifi en mobiele data. Dan ben ik 's ochtend maar een paar procent kwijt.

• MaartehhM
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11-12 14:32
Heb 'm dus ook nu sinds anderhalve week en het is wel een prima telefoon, zeker voor het geld. Ik vind wel de 5,5" echt waardeloos nog steeds, maar ik zal het er mee moeten doen.

Als ik het topic een beetje doorscroll herken ik wel een aantal problemen. Enorme wifi drain (zelfs als je het uitzet bij je dropdownsettings!), maar dat lijkt opgelost door je locatiebepaling op uit/accubesparend te zetten.

Verder wordt bij videoopnamen de telefoon belachelijk warm, en hoewel ik het nog niet heb zien haperen is het wel een waardeloze 'feature'.

Maar ik heb zelf een smartwatch van garmin (relatief nieuw model:forerunner 230), maar de bluetooth verbinding is om van te huilen. Als ie uberhaubt al connect, is de verbinding allesbehalve stabiel en heb ik er dus praktisch niks aan. Met mijn vorige telefoon (iPhone 5) nooit problemen mee gehad.
Iemand suggesties..?

Verder haal ik nét 3 dagen zonder opladen, is de quickcharge briljant, het scherm mooi en de hardware snel genoeg voor wat ik er mee doe. Zeker voor de schamele ¤260.

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

• JBK2211
Heb je de Bluetooth wel goed (als veilig apparaat) ingesteld? Want ik hbe hier stuks 2 Moto G4 Plus en bij beide werkt Bluetooth prima.

5,5" is prima, van mij mag hij zelfs 6" worden. Ook problemen met Wifi Drain herken ik niet en ook het 'belachelijke' warm herken ik niet, vergeleken bij een Samsung blijft hij zelfs koud.

3 dagen zonder opladen vind ik knap, dat moet je hem bijna niet gebruiken, bij normaal gebruik moet ik hem elke dag opladen.

• MaartehhM
Tja, ik heb nu iets van 2 uur screen on time en zit op 65%. In 't weekend kan 't iets sneller gaan misschien, maar overdag whatsapp ik via m'n browser en kijk ik er verder inderdaad niet veel op. "Normaal gebruik" wil dan ook nog wel eens verschillen van persoon tot persoon ;-)

Wat bedoel je met de bluetooth instellen als veilig apparaat? Heb wat rond gesnuffeld bij de bluetooth instellingen, maar kan eigenlijk vrij weinig wijzigen op de naam van m'n horloge na en wat er allemaal doorgestuurd mag worden (agenda, notificaties etc.).

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

• JBK2211
na verbinding van de G4 met het bluetooth apparaat vraagt hij via "meer instellingen" om het nieuwe apparaat in te stellen als veilig apparaat, misschien dat hij daardoor de verbinding bij jou verliest.

Waar ik persoonlijk minder enthousiast van ben is de camera van de G4Plus. Maar dat kan persoonlijk zijn.

• Cis

Cis

That's what she said!

quote:
MaartehhM schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:54:
Maar ik heb zelf een smartwatch van garmin (relatief nieuw model:forerunner 230), maar de bluetooth verbinding is om van te huilen. Als ie uberhaubt al connect, is de verbinding allesbehalve stabiel en heb ik er dus praktisch niks aan. Met mijn vorige telefoon (iPhone 5) nooit problemen mee gehad.
Iemand suggesties..?
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Forerunner 920XT.
Uploaden van activiteiten kost veelal 10+ pogingen. Soms moet ik helemaal opnieuw het device registreren in de Garmin Connect app.
Mijn VivoSmart HR connect daarentegen wel weer feilloos. Altijd direct contact en meteen alle statistieken geupload.

• ravw
  • Laatst online: 14:06

ravw

Vlees!

ik heb deze telefoon nu ook binnen alles gaat goed , alleen ik heb 1 vraagje , hoe kan ik mijn telefoonlijst alleen de contacten laten zien die een telefoonnummer hebben nu staat alles er in en dat wil ik niet

ravw wijzigde deze reactie 30-08-2016 23:06 (52%)

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

• LadiesMann217
quote:
ravw schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:41:
ik heb deze telefoon nu ook binnen alles gaat goed , alleen ik heb 1 vraagje , hoe kan ik mijn telefoonlijst alleen de contacten laten zien die een telefoonnummer hebben nu staat alles er in en dat wil ik niet
Als je klikt op je contacten app dan zie je rechtsbovenin 3 stippen. Klik daarop en dan zie je contacts display (ik weet ff niet hoe dit in de nederlandse settings word genoemd maar gwn de 1e optie) en dan kan je kiezen wat je wel en niet wilt zien

• ravw
  • Laatst online: 14:06

ravw

Vlees!

quote:
LadiesMann217 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:03:
[...]

Als je klikt op je contacten app dan zie je rechtsbovenin 3 stippen. Klik daarop en dan zie je contacts display (ik weet ff niet hoe dit in de nederlandse settings word genoemd maar gwn de 1e optie) en dan kan je kiezen wat je wel en niet wilt zien
oke bedankt maar die had ik ook al gevonden maar toch blijven er mensen tussen staan die alleen mail hebben :-(

toch even in mijn Google contacten kijken ..

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

• rens-br
  • Laatst online: 12:27
quote:
ravw schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:30:
[...]
oke bedankt maar die had ik ook al gevonden maar toch blijven er mensen tussen staan die alleen mail hebben :-(

toch even in mijn Google contacten kijken ..
Voor een beter overzicht in je google contacten kan je op een computer of laptop https://www.google.com/contacts openen. Je kan dan veel makkelijker je contacten bijhouden.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 13:03

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Kans op een apart topic voor de nieuwe Moto Z Play?

Eindelijk een 14nm Snapdragon chipset (625), met een fatsoenlijke camera, en een flinke 3510 mAh accu!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• rens-br
quote:
Jeroenneman schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:30:
Kans op een apart topic voor de nieuwe Moto Z Play?
U vraagt. Wij draaien: [Motorola Moto Z Play] Ervaringen & Discussie (4 maanden geleden dan ;)) Maar is die telefoon al officueel aangekondigd? Want dan pas ik even de OP aan.

rens-br wijzigde deze reactie 01-09-2016 08:58 (12%)

• joey82
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
ik heb deze vraag ook in het G4 forum gesteld maar omdat ik twijvel tussen de G4 en de G4 plus stel ik dezelfde vragen hier ook nog een keer....

ik zou graag deze telefoon willen kopen maar ik lees verschillende verhalen/reviews waaronder allaboutphones dat de G4 af nog wel eens wil haperen/kleine haperingen kan vertonen.

als ik mij ergens aan irriteer dan is dat het wel.

de apps die ik gebruik zijn facebook,whatsapp,instagram,snapchat,spotify en internetbankieren ( ing,asn,rabobank.

dit lijken mij toch niet de zwaarste apps en daar zou de telefoon toch goed mee om moeten kunnen gaan?

ik ben geen persoon die games speelt op zijn telefoon.

dan nog 1 puntje,in de review van allaboutphones werd verteld dat als je je mobiele data aan heb staan de accu snel leeg is....hoe is de ervaring van onze mede tweakers met deze punten die deze telefoon al in bezit hebben?

alvast bedankt :)

• Raverty
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
Ik heb zelf een G4, maar deze werkt bij mij prettig en vloeiend. Zelfs een nfsmw doet het er prima op.

• Brain3
  • Laatst online: 01-08 12:30

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Hey,

Enkele weken geleden Moto G4plus gekocht als vervanger voor men comateuze N5, en in afwachting van de nieuwe Nexus (Pixel)-phones van Google.

Heb echter een klein probleempje met de MotoG4+ als het gaat over BlueTooth Streaming in de auto.

Ik stream regelmatig muziek via BT in de auto en met men N5 nooit problemen gehad.

Nu met de MotoG4+, wordt de muziek zonder enige reden gemute tijdens het afspelen. De ene keer kan de muziek een half uur spelen, de andere keer al na 5 minuten. Eens het fenomeen zich voordoet, kan ik het niet meer verhelpen. Zet ik het volume terug luider, dan duurt het enkele seconden en wordt het weer automatisch gemute.

Soms helpt het door de BT-verbinding te refreshen...maar niet altijd.

Auto: VW Passat 2016 met Media system
andere BT devices: Garmin FR235 (ook steeds verbonden met MotoG4+)
App voor streaming: Mixcloud (werkt ook niet super op MotoG4+, titels worden in sommige vensters niet weergegeven)

Iemand ook bovenstaande ervaringen? tips?

Als ik muziek van Google Play Muziek stream doet het probleem zich niet voor.... 8)7

<GoT> Brain3#2873

• speed60
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-12 19:26
Jammer, jammer. Deze telefoon was mijn beoogd opvolger voor mijn Moto G 2013.

Want: favoriete bezigheid is geocaching, en dat werkt niet zonder kompas 8)7 . Zowel de G4 als de G4 plus vallen dus af. Dan zou ik terugvallen op de Moto G 2015, maar om nu een jaar oude phone te kopen zie ik ook niet echt zitten.

Op zoek naar wat anders in de Pricewatch...

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

• icy

icy

swarma

quote:
speed60 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:51:
Jammer, jammer. Deze telefoon was mijn beoogd opvolger voor mijn Moto G 2013.

Want: favoriete bezigheid is geocaching, en dat werkt niet zonder kompas 8)7 . Zowel de G4 als de G4 plus vallen dus af. Dan zou ik terugvallen op de Moto G 2015, maar om nu een jaar oude phone te kopen zie ik ook niet echt zitten.

Op zoek naar wat anders in de Pricewatch...
Je kan altijd een externe GPS kopen. Schijnt ook minder stroom te verbruiken dan je ingebouwde GPS, maar heb hier zelf geen ervaring mee.

• rens-br
quote:
icy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:00:
[...]
Je kan altijd een externe GPS kopen. Schijnt ook minder stroom te verbruiken dan je ingebouwde GPS, maar heb hier zelf geen ervaring mee.
Maar een externe GPS kost weer extra geld en dan moet je weer een los apparaat mee slepen. Lijkt me ook niet helemaal de goede oplossing.

• speed60
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-12 19:26
quote:
icy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:00:
[...]

Een externe GPS doet het niks beter dan mijn Moto G. In het bos zijn beide af en toe laggy, maar de GPS van vrienden komt altijd op hetzelfde punt uit.

Verder kan ik met de Moto G een volle dag cachen zonder accuproblemen.

Voordeel van een smartphone: direct loggen en nieuwe caches inladen. Een GPS moet je aan je PC koppelen.

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

• icy

icy

swarma

quote:
speed60 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:05:
[...]

Een externe GPS doet het niks beter dan mijn Moto G. In het bos zijn beide af en toe laggy, maar de GPS van vrienden komt altijd op hetzelfde punt uit.

Verder kan ik met de Moto G een volle dag cachen zonder accuproblemen.

Voordeel van een smartphone: direct loggen en nieuwe caches inladen. Een GPS moet je aan je PC koppelen.
GPS receiver is toch ook direct verbonden met je telefoon? Hoorde iemand anders die niet meer zonder een externe gps wil ivm batterijverbruik wat drastisch minder wordt. Die is dan ook behoorlijk geocache addict :+

Over GPS ontvangst durf ik niets te zeggen, maar weet niet of in een externe gps een kompas ingebouwd zit :)

icy wijzigde deze reactie 06-09-2016 11:07 (7%)

• MaartehhM
Momenteel een update aan 't downloaden van 485 MB.. Kan nergens echt een changelog vinden,maar 't zal wel (onder andere) de nieuwe beveiligingspatches bevatten.

edit: Hmm, naast de beveiligingsupdate van juli (was die van augustus er ook al niet?) lijkt de bluetoothverbinding tussen m'n G4P en m'n Garmin Forerunner 230 opeens 'super'stabiel... Heb zowaar kunnen synchroniseren (wat nooit lukte) en is nog geen 1 keer uitgevallen in de afgelopen minuut (normaliter was de verbinding elke 5 seconden weg).

Waren er geen mensen hierboven met dezelfde problemen maar dan in bijv. de auto? In ieder geval even de moeite waard om opnieuw te kijken!

Voor de rest heb ik opeens geen 4G meer, maar slechts 'H' of 3G, wat steeds wisselt. Raar, maar we gaan 't zien.

edit 2: 4G werkt ook weer.

MaartehhM wijzigde deze reactie 09-09-2016 13:20 (69%)

• Vrijdag
  • Nu online
Na de update merk ik wel dat mijn toetsenbord indeling anders is. En gek genoeg is de invoer va tekst op tweakets nog steeds enorm traag. Tikken van een mail oid gaat zonder problemen.

• joey82
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
quote:
Vrijdag schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:28:
Na de update merk ik wel dat mijn toetsenbord indeling anders is. En gek genoeg is de invoer va tekst op tweakets nog steeds enorm traag. Tikken van een mail oid gaat zonder problemen.
zijn de problemen na de update al opgelost? :)

• whistler
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:01
Hier kort mijn ervaringen na een week de G4 plus. Ik kom van een BlackBerry Q10 en was het liefst bij een fysiek keyboard gebleven want mijn fijne motoriek is niet fantastisch en bij typen op een touchscreen maak ik veel fouten.

Maar BlackBerry was geen optie meer. De Priv is te duur en de Passport heeft BB10. Dat werkte heerlijk maar heeft helaas geen toekomst. Er zijn geen serieuze alternatieven met fysiek keyboard, de Droid 5 zou het kunnen zijn maar die blijft al jaren bij geruchten. Daarbij trok de grote beschikbaarheid van Android apps (The Guardian, bankzaken, ov-apps) op een groter scherm toch ook wel.

Na een week gebruik moet ik zeggen dat het toestel me heel goed meevalt! Touch-typen blijft niet zo fijn als fysiek (op de BB kon ik het blind), maar het lukt wel. Ook de batterijduur valt mee, zeker gezien het grote scherm. Ik ben geen superintensieve gebruiker en kan er een etmaal-en-een-beetje mee.

Browsen (firefox) gaat prima en ik sluit zelden handmatig apps. Van lag heb ik nog geen last gehad, maar hoe dat zich over een aantal jaar ontwikkelt moeten we nog zien natuurlijk. Verder is Spotify Premium in combinatie met een 64GB SD-kaartje een fantastisch alternatief voor het ouderwetse mp3'tjes kopieren naar je toestel, maar dat ligt meer aan mij dan aan het toestel natuurlijk.

Auto-navigatie gebruik ik weinig, maar op een paar wandelingen kon ik met Google maps en navigatie goed mijn weg vinden. Binnenkort staat er een langere auto-trip op de agenda, dan ga ik dat ook eens proberen.

Wat ik wel mis is de integratie van de apps/functies in BB10, dat werkte intuitiever. In Android heb je meer handelingen nodig voor dezelfde actie. Maar gelukkig is er de BlackBerry Hub en Calendar voor Android, dus zo voelt het toch weer een beetje vertrouwd :)

Als BB (of iemand anders) nou ooit nog een Android-telefoon maakt met fysiek keyboard voor een redelijke prijs ŕ la Passport of Priv dan ga ik misschien wel terug, maar voor nu ben ik dik tevreden.

• wmn79
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 12:47
Heeft er iemand een idee of en wanneer de G4 Plus met 4GB RAM en 64GB geheugen in Nederland beschikbaar komt?

In Duitsland is hij te bestellen via de Moto Maker site voor 344 maar ze lijken niet naar Nederland te versturen. Ook de 2GB RAM met 32GB geheugen is daar te bestellen, die kost 299.

• icy

icy

swarma

quote:
wmn79 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:46:
Heeft er iemand een idee of en wanneer de G4 Plus met 4GB RAM en 64GB geheugen in Nederland beschikbaar komt?
Ja ik weet het. Het antwoord is niet.

G4 Plus 16GB is de enige variant die we in NL krijgen. Het kan wel zijn dat een NL (Web)Shop een geimporteerde variant verkoopt.

icy wijzigde deze reactie 16-09-2016 13:58 (10%)

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:32
Zijn er hier G4+ eigenaren die Strava op hun toestel gebruiken? (voor tijdens wielrennen of hardlopen). Werkt dat naar behoren, ondanks het ontbreken van een kompas?

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Cis

Cis

That's what she said!

quote:
Rossi46 schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:54:
Zijn er hier G4+ eigenaren die Strava op hun toestel gebruiken? (voor tijdens wielrennen of hardlopen). Werkt dat naar behoren, ondanks het ontbreken van een kompas?
Geen problemen mee. Ik loop elke dag 2-5 km in mijn werkpauze, en tot nu toe altijd goed signaal en registratie.
Navigeren met Google maps verliep echter in Rdam centrum wat moeizaam. Kan ook aan google liggen misschien, maar ik was wandelend continu de weg kwijt.

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:32
quote:
Cis schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:25:
[...]

Geen problemen mee. Ik loop elke dag 2-5 km in mijn werkpauze, en tot nu toe altijd goed signaal en registratie.
Navigeren met Google maps verliep echter in Rdam centrum wat moeizaam. Kan ook aan google liggen misschien, maar ik was wandelend continu de weg kwijt.
Oké, dat klinkt bemoedigend :)

Wat betreft de minder resultaten in Rotterdam. Kwam dat doordat de telefoon niet goed kon registreren waar je was en welke richting je uit liep, of was de routeplanning van Google gewoon slecht?

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Cis

Cis

That's what she said!

quote:
Rossi46 schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:04:
[...]

Oké, dat klinkt bemoedigend :)

Wat betreft de minder resultaten in Rotterdam. Kwam dat doordat de telefoon niet goed kon registreren waar je was en welke richting je uit liep, of was de routeplanning van Google gewoon slecht?
Deels doordat de looprichting niet altijd direct bekend was, denk ik. Als ik stil stond, draaide de kaart van Google Maps in het rond.
Ik weet niet of dit probleem wordt opgelost / te verhelpen is door gebruik van een kompas.

In de auto heb ik overigens prima navigatie. Dat gaat dan wel weer goed...

• Frederik82
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 29-10 21:53
Is het eigenlijk wel normaal dat de moto display functie niet aangaat als ik in de buurt van mijn G4 Plus kom zonder hem aan te raken?
Hij gaat wel aan als ik de telefoon vast neem of beweeg.

• leuk_he
  • Laatst online: 10:34

leuk_he

1. Controleer de kabel!

quote:
Frederik82 schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:25:
Is het eigenlijk wel normaal dat de moto display functie niet aangaat als ik in de buurt van mijn G4 Plus kom zonder hem aan te raken?
Hij gaat wel aan als ik de telefoon vast neem of beweeg.
Bij mij ook Dus lijkt me normaal.

Alleen de beweeg sensors activeren moto display. is verde rook niks aan in te stellen lijkt me.

Vraag me wel af als ik de hele dag rondloop met de telefoon in mijn zak hoeveel moto display dan verbruikt..

==================

Tegen vraag:

telefoon zit voor 95% vol. (intern en sd kaart).

dus wil ik een nieuwe SD kaart kopen.
-Tot welke snelheid heeft zin in de moto g4? hoe snel is hij?
-Je kunt met command line opties die sd kaart delen in ouderwetse sd en nieuwe adoptable storage. Dat wil ik omdat ik mijn titanium backup wil kunnen hergerbuiken na ongelukjes.. http://android.stackexcha...-to-split-adopted-storage Iemand daar ervaring mee?

.

leuk_he wijzigde deze reactie 26-09-2016 11:54 (30%)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Vrijdag
  • Nu online
Sinds eergisteren merk ik dat het afspelen van youtube filmpjes nauwelijks nog werkt, tenzij ik een extreem lage resolutie gebruik. Op 720 of 1080 wordt drie secondes gespeelt en slaat het beeld vast terwijl geluid wel doorgaat. Het is alleen te hervatten als ik een lagere resolutie kies. Zowel mobiele data (4g van tmobile) als thuis via wifi heb ik er last van. Ik zie het wel bufferen maar verder gebeurt er niets.
Laatste updates geďnstalleerd van youtube app en geen rate processen op de achtergrond.

En ook nog steeds en enorme vertraging in tekst typen in firefox. Letterlijk een halve seconde lag tussen typen en verschijnen van de letter.

/Edit. Okee, dat was allemaal op te lossen middels een uit/aan van de telefoon. Opmerkelijk, blijkbaar loopt er iets vol alleen kan ik niet achtethalen wat precies. In de oudere android 4.4 kon je dmv de menuknop door alle actieve processen gaan en ze afsluiten. Omdat die knop hier niet op zit kan je wel op het vierkantje drukken maar volgens mij is dat niet helemaal hetzelfde.
Ik zet mijn telefoon trouwens bijna nooit uit. Misschien toch maar vaker doen :P

Vrijdag wijzigde deze reactie 29-09-2016 01:23 (26%)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*