Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Als geluid- en videomeneer binnen onze kerk ben ik aan het kijken naar een oplossing om een Moto G4 toestel te koppelen aan een HD-televisie.

Ik heb gezien dat er zogenaamde MHL kabels beschikbaar zijn maar daarbij zie ik dat deze niet ondersteund worden op de Moto G4. Ook op de website van Motorola wordt er niet over gesproken.

Is er een makkelijke manier om het beeld van een Moto G4 op een groot scherm te krijgen? Ergens kwam ik een klein stukje tegen dat dit met een Chromecast zou moeten kunnen. Zijn daar ervaringen mee? (ben zelf een iPhone gebruiker)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Cis

That's what she said!

quote:
sypie schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:50:
Als geluid- en videomeneer binnen onze kerk ben ik aan het kijken naar een oplossing om een Moto G4 toestel te koppelen aan een HD-televisie.

Ik heb gezien dat er zogenaamde MHL kabels beschikbaar zijn maar daarbij zie ik dat deze niet ondersteund worden op de Moto G4. Ook op de website van Motorola wordt er niet over gesproken.

Is er een makkelijke manier om het beeld van een Moto G4 op een groot scherm te krijgen? Ergens kwam ik een klein stukje tegen dat dit met een Chromecast zou moeten kunnen. Zijn daar ervaringen mee? (ben zelf een iPhone gebruiker)
Ik cast vaak genoeg thuis video's naar mijn tv. Dit gaat perfect met LocalCast

ITexperience

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OscarO
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-06 15:57
quote:
icy schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:23:
[...]

Werkt bij jou de camera wel goed? Ik heb de nightly gevonden en geÔnstalleerd en alles lijkt goed te werken behalve de camera.

Krijg regelmatig een groene foto en video maken werkt niet. Heb jij dit ook?
Heb medio maart LineageOS geprobeerd op Moto 4g Plus, maar verwijderd omdat video opname na 38s stopten/crashten. Was op XDA een bekend probleem in de officiŽle versies. Weten jullie of dat inmiddels al is opgelost?

De dual sim optie leek goed te werken, maar heb het niet uitvoerig getest. Wel ontbrak de m.i. goede toevoeging om de dual sim functie te beheersen. Dit bleek Dual SIM Selector Pro te zijn. https://play.google.com/s...pixelrush.dualsimselector

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OscarO
quote:
Tuintje schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:07:
Nee, maar ik gebruik ook niet een nightly ROM. Ik gebruikte deze website: http://www.lineageosrom.c...neage-os-for-moto-g4.html
Wat is het verschil met de downloads van de officiŽle site?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:51

icy

swarma

quote:
OscarO schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:50:
[...]

Heb medio maart LineageOS geprobeerd op Moto 4g Plus, maar verwijderd omdat video opname na 38s stopten/crashten. Was op XDA een bekend probleem in de officiŽle versies. Weten jullie of dat inmiddels al is opgelost?

De dual sim optie leek goed te werken, maar heb het niet uitvoerig getest. Wel ontbrak de m.i. goede toevoeging om de dual sim functie te beheersen. Dit bleek Dual SIM Selector Pro te zijn. https://play.google.com/s...pixelrush.dualsimselector
Ik gebruik nu een andere rom gebaseerd op de lineageos en die vertoond inderdaad kuren met de motorola app. Kan niet eens 1 seconde video opnemen.

Welke rom heb je nu weer geÔnstalleerd, de default?

Steam id is ijsie \\ LOL id is ijsie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20:58
quote:
OscarO schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:54:
[...]

Wat is het verschil met de downloads van de officiŽle site?
Zit volgens mij geen verschil in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OscarO
quote:
icy schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:59:
[...]
Welke rom heb je nu weer geÔnstalleerd, de default?
Yes, terug naar rooted default, maar dat betekend nu geen updates zonder herinstallatie. Idee was om goede hardware te hebben voor LineageOS, maar dat heeft dus nog een gebruiksaanwijzing. Balen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icy

icy

swarma

quote:
OscarO schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:50:
[...]

VicariousOS gebaseerd op LineAge werkt wel goed met de android camera qua video opname. Met de Motorola App stopt opname direct, maar voor de foto's gebruik ik wel weer de moto app, want burst mode he :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icy

icy

swarma

quote:
icy schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 07:44:
[...]

VicariousOS gebaseerd op LineAge werkt wel goed met de android camera qua video opname. Met de Motorola App stopt opname direct, maar voor de foto's gebruik ik wel weer de moto app, want burst mode he :)
En weer terug naar stock naar de zoveelste vastloper, tenminste zo lijkt het te voelen.

• Tuintje
Ik ga ook terug naar stock. Maar eerst moet ik weer in recovery komen en dat vertikt het ding Het de laatste TWRP erop geflasht maar dan krijg je een error en is het over en kom je niet verder. Heel de recovery naar de faantjes en in TWRP kom ik niet meer met een 'failed to load kernel' verhaal. Telefoon werkt verder wel normaal maar recovery werkt niet meer.

Edit:

Er s dus iets goed verkeerd aan de recovery van TWRP. Er is een aangepaste versie op het XDA forum die wel werkt en te flashen is via ADB:

https://forum.xda-develop...?p=72205363&postcount=122

Tuintje wijzigde deze reactie 19-06-2017 00:51 (40%)

• Gebruikersmaan
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 20-06 17:06
Voor de Nougat update was ik mega tevreden over de G4 plus, maar na de update begon de ellende.

Ik heb nu al maanden last van een snel leeglopende accu als ik de Turbo oplader gebruik.
Opladen gaat gewoon snel, maar blijft wel vaak steken op 92%.
Zodra ik de oplader afkoppel loopt de accu sneller leeg dan dat hij doet opladen.
Soms blijft hij nog even op een bepaalde percentage wat langer, hangen maar meestal niet.

Gebruik ik een normale oplader van een ander merk, dan gaat hij gewoon naar 100% en heb ik nergens last van.
De oplader is niet defect, mijn vriendin heeft ook een G4 plus, maar zonder de Nougat update, de accu van haar telefoon werkt gewoon goed met de Turbo oplader.
Ik heb de telefoon juist gekocht voor het snelle opladen.

De support van Motorola/Lenovo is ook om te janken, ze komen met tips die allemaal niet werken.

Opgeladen met Turbo oplader

Opgeladen zonder Turbo oplader

• Tuintje
De reacties van Lenovo op hun forums is inderdaad om te janken. Support is slecht. Ook Lineagos, de laatste nightly, loopt niet helemaal lekker. Veel hickups en het toestel wordt erg warm. Ook het invoeren van tekst heeft problemen. Als je typt is het net alsof je achter een oude computer zit wie het typen niet bij kan benen. Verder is de camera, de from the camera, nog steeds erg slecht op zowel de originele ROM als op de nightly van Lineagos. De camera maakt wazige en donkere foto's. Ook hier wordt over geklaagd maar een oplossing is er niet. Dit is pas na de laatste grote update gebeurd.

Als met al een goede telefoon, batterij verbruik is goed, opladen gaat ook goed. Ik heb hem nu ongeveer een jaar en ben er tevreden over. Ik koop geen Moto G serie andermaal. Daarvoor is de camera te slecht.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*