Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
ThaBEN schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:12:
Ik heb het niet via het servicemenu gedaan maar gewoon 2 standaard profielen gepakt om ditzelfde na te bootsen.
Ik gebruik FILM voor snachts en STANDAARD voor overdag. Elk profiel dus apart gecalibreert op het betreffende moment van de dag. Dan heb je precies hetzelfde effect en zijn de 2 extra profielen overbodig
Echter in praktijk heb ik hem bijna altijd op FILM staan en dit kijkt voor mij goed.

De extra profielen zouden voor mij pas interessant worden indien je er een timer aan kon koppelen. Dat je kon instellen dat de TV op specifieke tijdstippen automatisch zou schakelen tussen de door jou aangemaakte profielen. Of dat deze handmatig aangemaakte profielen aan een bepaalde waarde van een lichtsensor gekoppeld kon worden.
Klasse van je,maar je blijft ten alle tijden beperkt je aantal beeldmodes.
Wel dank voor je gedachte hierover.
Is voor een prof kalibrator heel normaal dat men een nacht en dag modus er bij plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35116

Ik ben sinds een week eigenaar van een UE40KU6020. Hij staat op de slaapkamer, en heb hem regelmatig heel zacht aan staan. Daarbij merkte ik een storende ruis wanneer het stil zou moeten zijn in de uitzending. De ruis verdwijnt even bijvoorbeeld tijdens het overschakelen naar een ander kanaal, ik vermoedde dat een intern geluidsfilter de boosdoener was. Ik kon echter niets vinden in het gewone menu, maar wel in het service menu (tv in standby zetten, dan op de afstandsbediening info > settings > mute > power on): options > sound > Speaker EQ. Deze uitzetten, en dan is de ruis verdwenen. Je kunt daar overigens ook een setting vinden die lijkt op (kan de exacte naam even niet herinneren) audio amp factor. Ik vond het volume op '1' al te luid, met deze setting kan je de schaal van het geluidsvolume aanpassen.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlpsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04 15:25
Ik heb een probleem met de 55ks7000. De tv denkt elke keer weer dat er nieuwe apparaten aan de hdmi poorten zitten.

Is gebeurd sinds de update van laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleneman
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 08:41
TL;DR: Hoe kan je makkelijk door een beperkte set zenders zappen?

Ik heb na het lezen van dit topic (en recensies elsewhere) een Samsung Series 8 gekocht (UE49KS8000) voor mijn ouders. Alles voldoet aan verwachting en het is een prachtige TV.

Waar ik echter geen rekening mee heb gehouden is de interface — de afstandsbediening en UI. Mijn ouders willen gewoon zappen door ongeveer 20 kanalen. De provider levert er echter een stuk of 300, waardoor ze óf door al die zenders moeten zappen, of door het vrij ingewikkelde "Smart Hub" heen moeten.

Als ik een lijst favorieten maak heb ik hun 20 kanalen te pakken, maar daar kan je niet gewoon doorheen zappen. Je moet volgens mij via de Smart Hub steeds het volgende kanaal uitzoeken, en zonder preview hem aanklikken. Als je naar het volgende kanaal wil moet je dat allemaal weer doen.

Weet iemand een manier om zo eenvoudig mogelijk door je favorieten te zappen? Gewoon next, next, next... Een alternatief om al die oninteressante kanalen weg te gooien mag ook, maar ik krijg die niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 22:24

TF

bla bla

Woensdag voetbal gekeken. Nog steeds micro stutter. 3 x gezien in 2x45 minuten. Minder vaak maar nog immer aanwezig.

[ Voor 3% gewijzigd door TF op 30-07-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

kleneman schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:45:
TL;DR: Hoe kan je makkelijk door een beperkte set zenders zappen?
Een alternatief om al die oninteressante kanalen weg te gooien mag ook, maar ik krijg die niet gevonden.
Welke aanbieder heb je? Zenders verbergen gaat hier goed op een Experiabox. Alleen beginnen de 1920*1080i HD zenders op nummer 661....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
zlpsycho schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:10:
Ik heb een probleem met de 55ks7000. De tv denkt elke keer weer dat er nieuwe apparaten aan de hdmi poorten zitten.

Is gebeurd sinds de update van laatst.
Ik denk dat je deze video even moet gaan bekijken om alles te gaan resetten.
Als je Firmware 1180. 5 hebt staan.

YouTube: 1180.5 Calibration FIX - 1/2 Watch This First. Samsung KS7000, KS800....

Tevens waarom doet men zonder nadenken even een NEW firmware installeren,zonder er iets over te lezen !
Ook is het raadzaam om van te voren al je settings op papier weer te geven.

Mocht het voor je baten ,dan graag even in deze topic een reactie erop terug,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:00
Edit: oeps ik zat met mijn kpn in gedachte. Denk dat je ouders gewoon Ziggo hebben en de kabel in de tv?

[ Voor 83% gewijzigd door Pepper92 op 29-07-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlpsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04 15:25
karper34 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:42:
[...]

Tevens waarom doet men zonder nadenken even een NEW firmware installeren,zonder er iets over te lezen !
Ook is het raadzaam om van te voren al je settings op papier weer te geven.
Het is toch een update... Update fixt normaal problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
En na regen komt............................................. zon of sneeuw of een aardbeving lijkt meer het laatste te zijn.

Maar goed ieder zijn eigen ding in deze,vooraf weten wat gaat je installeren is in mijn bescheidenheid heel normaal van dag de dag,iets klakkeloos doen vraagt om vragen............ niet waar.

Zit hier nog met 1168 en ben er gelukkig mee tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05:47
Ik heb de afgelopen dagen behoorlijk wat research gedaan in verband met het kopen van een nieuwe tv.

Uiteindelijk ben ik er op uitgekomen dat de UE55ks8000 het beste waar voor mijn geld geeft; de ue55ks7000 is vanwege de lelijke standaard geen optie. Bij televisiewinkel.nl kan ik hem voor € 1,450 oppikken. Van deze webshop begrijp ik dat het gaat om Benelux modellen (geen grijze import) en zij bieden de beste prijs.

Voordat ik de trekker overhaal wil ik graag weten of dat jullie ook van mening zijn dat dit model het beste model is waar ik in deze prijsklasse kan gaan.

Alvast dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Mesque schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:38:
Ik heb de afgelopen dagen behoorlijk wat research gedaan in verband met het kopen van een nieuwe tv.

Uiteindelijk ben ik er op uitgekomen dat de UE55ks8000 het beste waar voor mijn geld geeft; de ue55ks7000 is vanwege de lelijke standaard geen optie. Bij televisiewinkel.nl kan ik hem voor € 1,450 oppikken. Van deze webshop begrijp ik dat het gaat om Benelux modellen (geen grijze import) en zij bieden de beste prijs.

Voordat ik de trekker overhaal wil ik graag weten of dat jullie ook van mening zijn dat dit model het beste model is waar ik in deze prijsklasse kan gaan.

Alvast dank!!
€1450 is te duur. Bij Botom.nl kost ie €1199.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
ago schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:52:
[...]

€1450 is te duur. Bij Botom.nl kost ie €1199.
Thanks. Maar dat zijn geen Benelux modellen en (mogelijk) geretourneerde producten etc? Ik zie ook dat de garantie maar 12 maanden is?

Edit: op de website van Botom staat ook dat het om retourproducten gaat. Daar heb ik geen trek in. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mesque op 29-07-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 20:40
Krijg een melding op me ouders tv dat ik contact moet opnemen met samsung. Pop up open source licentie komt elke keer te voorschijn.

Druk het weg maar komt weer terug, best apart.Tv is gekocht bij MM

Iemand tips...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Software opnieuw resetten naar factory default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Mesque schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:38:

Alvast dank!!
Iemand anders nog input/advies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Het is een prachtige TV waar ik inmiddels 10 maanden met veel plezier naar kijk. Inderdaad een hele mooie voetstandaard en geen glimmende streep aan de onderzijde beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gisteren zijn settings overgenomen terwijl ik eerst de settings van Rtings toegepast had. Het beeld is een stuk strakker en voor mij beter.
Vooral Ziggo sport ziet er retestrak uit.
Maar mijn vriendin klaagt over de wortelgezichten. Niet overal, maar op sommige zendera hebben mensen een oranje achtige gloed op het gezicht.

Zojuist heb ik een kleurbalans weer op auto gezet, deze had ik aangepast naar de waardes die in het Youtube filmpje werden gegeven.

Heeft nog meer mensen deze settings overgenomen en wat zijn de ervaringen?

De tv heb ik eerst weer helemaal gereset, ook met de conncectbox en de stekker losgekoppeld. Want ik kreeg met firmware 1180.5 weer problemen met de Smarthub terwijl die de eerste paar uur na het toepassen van de firmware goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Mesque schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:11:
[...]

Iemand anders nog input/advies? :)
Het is wel duidelijk dat je deze 55KS8000 graag wilt.
Het enige wat ik je aan advies kan geven,denk aan een groter formaat.
Wellicht zit je nu nog met een TV met forse brede bezels op je scherm.
Dan oogt het beeldscherm inch formaat groter dan het in werkelijkheid is dan nu met deze KS8000.

Ook aangaande je beeldinstellingen worden hier genoeg aandacht aan besteed en update Firmware(s).
Wees wijs en onderzoekt deze en wat je oog doet,zal altijd bepalende factor zijn.

Voor de rest heel veel kijk plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 10:37
Momenteel heb ik een 65KS8000 op het oog als vervanger van mijn 50" Sony.

Is er een verschil tussen een 65KS8000 en een 65KS8000L ?

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
karper34 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Het is wel duidelijk dat je deze 55KS8000 graag wilt.
Het enige wat ik je aan advies kan geven,denk aan een groter formaat.
Wellicht zit je nu nog met een TV met forse brede bezels op je scherm.
Dan oogt het beeldscherm inch formaat groter dan het in werkelijkheid is dan nu met deze KS8000.

Ook aangaande je beeldinstellingen worden hier genoeg aandacht aan besteed en update Firmware(s).
Wees wijs en onderzoekt deze en wat je oog doet,zal altijd bepalende factor zijn.

Voor de rest heel veel kijk plezier ermee.
Bedankt! Momenteel heb ik een 32-inch uit 2008 of iets dergelijks, de stap naar een 55-inch is al een forse vergroting. Een nog groter formaat ga ik er bij mijn vriendin echt niet doorheen krijgen helaas. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ncornelisse schreef op zondag 30 juli 2017 @ 07:47:
[...]

Gisteren zijn settings overgenomen terwijl ik eerst de settings van Rtings toegepast had. Het beeld is een stuk strakker en voor mij beter.
Vooral Ziggo sport ziet er retestrak uit.
Maar mijn vriendin klaagt over de wortelgezichten. Niet overal, maar op sommige zendera hebben mensen een oranje achtige gloed op het gezicht.

Zojuist heb ik een kleurbalans weer op auto gezet, deze had ik aangepast naar de waardes die in het Youtube filmpje werden gegeven.

Heeft nog meer mensen deze settings overgenomen en wat zijn de ervaringen?

De tv heb ik eerst weer helemaal gereset, ook met de conncectbox en de stekker losgekoppeld. Want ik kreeg met firmware 1180.5 weer problemen met de Smarthub terwijl die de eerste paar uur na het toepassen van de firmware goed was.
Je zal altijd met deze huidige hoogwaardige tv,s bezig blijven tav van verschillende zenders tbv opnames en resoluties content aangaande je beeldinstellingen.
Je zal en kan met name beeld modus(standaard/film) hiermee kunnen gaan werken,al is het nooit 100% wat de filmmaker je laat zien,ook content HDR(UHD) staat en is nogal wisselvallig.

Ga spelen met je instellingen en bedenk wat voor je oog het beste uitkomt een indicatie wat andere laten zien is wellicht voor jouw oog totaal misleidend.

Ook huidige HDR-modus.zal je gaan inzetten ,waar het voor nodig is,denk aan grain,blooming en whatever en ga dit nooit in een absoluut donkerkamer kijken.

Zoals gisteravond van Videoland de serie 12 van Oldenheim gekeken en echt hele mooie hoogwaardige beeldkwaliteit en dat voor nederlandse begrippen echt super strak,vervolgens naar NPO 1,wat een drama afbraak beeld wat ,maar ja daar doe je nog niks aan,zal wel zou blijven de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Mesque schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:39:
[...]

Bedankt! Momenteel heb ik een 32-inch uit 2008 of iets dergelijks, de stap naar een 55-inch is al een forse vergroting. Een nog groter formaat ga ik er bij mijn vriendin echt niet doorheen krijgen helaas. :+
Meetlint erbij en bepalen wat het formaat is en zitafstand.

Nu denk je ...................... zo dat is groot,maar de praktijk wijst uit tot spijtbetuiging.

Had ik toch maar groter genomen,geloof mij maar,een ieder in mijn naaste omgeving heeft en had er spijt van.

Je ogen denken anders na een week,want in deze zit de 32 inch nog in de hoofddeksel gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-06 17:27
Heb hetzelfde meegemaakt enkele jaren terug, kwam van een 32" met beeldbuis naar een 42" Led, de eerste week was dat een ongelooflijk grote tv, na 1 maand was dat van "hadden we niet beter" en na 3 jaar deze weg gedaan om een 55" te kopen en das het maximum die er kan staan dus wordt dat altijd de maat, we zitten ongeveer een 3.5m van de tv en het zou nog groter mogen maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
VidaR-9 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:38:
Momenteel heb ik een 65KS8000 op het oog als vervanger van mijn 50" Sony.

Is er een verschil tussen een 65KS8000 en een 65KS8000L ?
Is en zijn geen verschillen in deze twee,

Er zijn wel verschillen met betrekking grijze import .
Deze heeft maar1 afstandsbediening en andere twee(Tweede zal je dan erbij moeten gaan kopen)
Dus doe daar je voordeel mee en vraag aan de verkoper of kijk op de website van betreffende voor meer info.

Persoonlijk hecht meer aan voor een tv die bestemd is voor de nederlandse markt,wel zo makkelijk voor de zenderindeling tov een grijze import moet je bijvoorbeeld Noorwegen invullen en ga zo maar door,maar goed het werkt allemaal uiteindelijk wel....................

Ook kopen wet kopen op afstand (14 dagen ) zijn er wel verschillen,de 1 zegt en schrijft 2 uur maximaal en de A- Winkels onbeperkt aan uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Schumi_wk schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:25:
Heb hetzelfde meegemaakt enkele jaren terug, kwam van een 32" met beeldbuis naar een 42" Led, de eerste week was dat een ongelooflijk grote tv, na 1 maand was dat van "hadden we niet beter" en na 3 jaar deze weg gedaan om een 55" te kopen en das het maximum die er kan staan dus wordt dat altijd de maat, we zitten ongeveer een 3.5m van de tv en het zou nog groter mogen maar helaas...
Als je genoeg aan €€€€€€ hebt,gewoon kopen dat groter formaat,heb ik ook gedaan,en voor onze slaapkamer.
ze wist het niet en ineens hing deze aan de muur.

Was een paar dagen troubles in des huizes,maar nu is dolle pret

Een gezegde is toch : ze zeggen |:( Neen |:( ,maar bedoelen _/-\o_ JA _/-\o_ ........................ JAJAJA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-06 17:27
om ontopic te blijven:

Beeld zonder klank :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleneman
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 08:41
RAAF12 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:26:
[...]

Welke aanbieder heb je? Zenders verbergen gaat hier goed op een Experiabox. Alleen beginnen de 1920*1080i HD zenders op nummer 661....
Er zit een CI+ module in, dus geen losse box. Dus we hebben geen Ziggo-hardware verder, we zijn aangewezen op wat de Samsung voor mogelijkheden biedt om zenders weg te laten.

EDIT: Na veel prutsen er achtergekomen dat je een lijst van favorieten kan maken (dat had ik al gezien) maar die ook kunt activeren in het kanaaloverzicht. Daarmee kun je zappen binnen die lijst i.p.v. alle kanalen. Precies wat we nodig hadden :)

[ Voor 22% gewijzigd door kleneman op 30-07-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 10:37
Is er een reden om voor een 65KS8000 te gaan ipv een 65MU8000 bij gelijke prijs?

Aangezien de MU het nieuwere opvolgende model is zou ik verwachten dat die minimaal net zo goed is..

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:44:
Is er een reden om voor een 65KS8000 te gaan ipv een 65MU8000 bij gelijke prijs?

Aangezien de MU het nieuwere opvolgende model is zou ik verwachten dat die minimaal net zo goed is..
Zie de afgelopen paar pagina's (en aankoopadvies forum) voor twee keer dezelfde vraag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 30-07-2017 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque

Pas wel goed op, want diverse webwinkels proberen er alles aan te doen jou er van te overtuigen dat de MU beter is. Zowel op een chat bij een webwinkel als per email kreeg ik dit te horen, zie onderstaand de email:

-----

Hartelijk dank voor uw interesse.

Op dit moment kunnen wij u geen interessant aanbod doen voor dit model van Samsung, dit omdat deze ontzettend scherp geprijsd staat en vervangen wordt door de 55MU8000.
Dit nieuwe model is zoals vanzelfsprekend nog veel beter als zijn voorganger en voorzien van de nieuwste technieken. Verbeterpunten ten opzichte van het oudere model zijn onder Andere :
-EEN BETER BEELDPANEL VOOR EEN HOGERE BEELDKWALITEIT -HOGERE NITS WAARDE VOOR EEN HOGER CONTRAST WAARDE -NIEUWSTE 2017 MODEL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 20:40

Nee, KS serie is beter da MU serie.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Om het voor een ieder zo makkelijk & overzichtelijk te houden is er reeds al een bestaande topic van opgestart .

We zijn nu bezig met topic ( [UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's ) en niet om Samsung model MU 2017.

UE55KS8000 vs. UE55MU80000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Laatst online: 17-06 10:53
waarom worden prijzen van de KS8000 weer ophoog geschroefd. bijvoorbeeld de 55 inch bij Coolblue? Neem toch aan dat deze uit assortiment gaat vallen?

Ik ben namelijk van plan om deze te halen alleen twijfel ik nog of ik niet moet wachten tot de QLED in de aanbieding komt dit najaar... iemand advies? Budget 1200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 09:15
Lorenzoaliandro schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:27:
waarom worden prijzen van de KS8000 weer ophoog geschroefd. bijvoorbeeld de 55 inch bij Coolblue? Neem toch aan dat deze uit assortiment gaat vallen?

Ik ben namelijk van plan om deze te halen alleen twijfel ik nog of ik niet moet wachten tot de QLED in de aanbieding komt dit najaar... iemand advies? Budget 1200 euro
Kwestie van vraag en aanbod. Ja het toestel is end of life maar tevens nog altijd erg gewild. Dus minder aanbod maar wel nog altijd grote vraag naar het product. Hierdoor stijgen de prijzen.

Kwam nog een mooi introductie filmpje tegen waarin de basis van al je instellingen op een TV worden uitgelegd.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
De ks8000 is binnen! Serienummer is ue55ks8000LXXN. Kan iemand aub bevestigen of dat een NL/Benelux serienummer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Hebben meer mensen er last van dat de namen van de bronnen om de zoveel tijd gewijzigd worden?

HDMI 1 heb ik bijvoorbeeld handmatig 'PS4 HDR' genoemd. Echter na een aantal dagen hernoemt hij deze automatisch naar 'PlayStation'.

HDMI 2 heb ik 'PSVR/Wii U' genoemd (zit een splitter op aangesloten). Maar die doet hij vaker na een aantal dagen aangeven als 'KPN' Inclusief een KPN logo als afbeelding.
Of de namen veranderen spontaan terug naar hun standaard naam 'HDMI 1' 'HDMI 2'.
Hetzelfde gebeurd ook met HDMI poort 3 waar de PC op zit aangesloten.

De enige die hier geen last van heeft is HDMI input 4. Daar zit mijn digitale TV van KPN op aangesloten en die blijft altijd juist weergegeven worden.

Iemand hier ook last van en/of oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mesque schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:00:
De ks8000 is binnen! Serienummer is ue55ks8000LXXN. Kan iemand aub bevestigen of dat een NL/Benelux serienummer is?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Mijn KU6500 eindigd ook op XXN en dat is een NL model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Mesque schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:00:
Jawel :Benelux distributeur, incl 2 afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:53:
Hebben meer mensen er last van dat de namen van de bronnen om de zoveel tijd gewijzigd worden?

HDMI 1 heb ik bijvoorbeeld handmatig 'PS4 HDR' genoemd. Echter na een aantal dagen hernoemt hij deze automatisch naar 'PlayStation'.

HDMI 2 heb ik 'PSVR/Wii U' genoemd (zit een splitter op aangesloten). Maar die doet hij vaker na een aantal dagen aangeven als 'KPN' Inclusief een KPN logo als afbeelding.
Of de namen veranderen spontaan terug naar hun standaard naam 'HDMI 1' 'HDMI 2'.
Hetzelfde gebeurd ook met HDMI poort 3 waar de PC op zit aangesloten.

De enige die hier geen last van heeft is HDMI input 4. Daar zit mijn digitale TV van KPN op aangesloten en die blijft altijd juist weergegeven worden.

Iemand hier ook last van en/of oplossing voor?
Hierbij had ik het er in begin ook last van : automatisch detecteren en handmatig een andere naam erbij vermelden,later kwam ik er achter dat de arc de dooddoener bleek te zijn dan wel de arc poort.

Je zal wel alles op handmatig moeten doen cq je namen van je betreffende gaan ingeven.
brrrrrrrrrrr wel alles eruit natuurlijk
zo heb ik het gedaan en blijft geheel voor nu goed staan.

succes alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-06 18:14
Net een software update gehad naar 1201.6 voor mijn ks7000.

Nu aan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Jackson6 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:13:
[...]

Mijn KU6500 eindigd ook op XXN en dat is een NL model.
Yep, een Benelux model. Samsung NL fungeert ook als importeur voor Belgie en Luxemburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
RAAF12 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 00:28:
[...]

Yep, een Benelux model. Samsung NL fungeert ook als importeur voor Belgie en Luxemburg.
Ja klopt inderdaad, Benelux model had ik moeten zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:24
Firmware 1201.6 is nu ook te downloaden vanaf de Samsung site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Firmware UPDATE 1201 REVIEW.

YouTube: KS8000 Firmware UPDATE 1201 REVIEW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Zouden apps als youtube en netflix ook geupdate zijn of staat ze weer los van de firmware update. kan je ook ergens zien wanneer ze geupdate zijn en wat de changes zijn van deze apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Helaas staat Samsung er bekend/berucht om dat ze geen changelog beschikbaar stellen. Het is dus altijd maar zelf onderzoeken wat er veranderd is.

Ik zie dat de firmware update ook beschikbaar is op de Samsung NL website.
Hier hebben ze het echter om versie 1201.6

In de USA is versie 1201.5 beschikbaar.

http://www.samsung.com/nl.../UE55KS7000SXXN#downloads

Geen idee of dit puur met lokalisatie te maken heeft of dat er daadwerkelijk verschillen zitten tussen de versies.

In een youtube review werd aangegeven dat er minder blooming aanwezig was in donkere scenes waarbij iets fels in beeld verschijnt (zoals witte ondertiteling). Dus dat is positief. Voor de rest geen bijzonderheden kunnen ontdekken.

[ Voor 32% gewijzigd door ThaBEN op 03-08-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:14:
Helaas staat Samsung er bekend/berucht om dat ze geen changelog beschikbaar stellen. Het is dus altijd maar zelf onderzoeken wat er veranderd is.

Ik zie dat de firmware update ook beschikbaar is op de Samsung NL website.
Hier hebben ze het echter om versie 1201.6

In de USA is versie 1201.5 beschikbaar.

http://www.samsung.com/nl.../UE55KS7000SXXN#downloads

Geen idee of dit puur met lokalisatie te maken heeft of dat er daadwerkelijk verschillen zitten tussen de versies.

In een youtube review werd aangegeven dat er minder blooming aanwezig was in donkere scenes waarbij iets fels in beeld verschijnt (zoals witte ondertiteling). Dus dat is positief. Voor de rest geen bijzonderheden kunnen ontdekken.
Het is toch geheel van de zotte dat en met name firmware update(s) totaal geen changelog ervan worden neergezet.

Er is inmiddels weer een update van een zekere Samsungnow op YouTube gezet :

YouTube: 1201.6 Update Software Firmware POST Analysis 3/3 - Samsung KS7000, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb vandaag de Samsung UE49KS7500 binnengekregen, echt een top ding. Alleen met Netflix zie ik soms wat schokkerig beeld, niet veel heel af en toe. Iemand enig idee hoe dat kan ?

Bedankt

[Battle.net: Forsaken#22243]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Heb je wel een goede verbinding? Hier glasfiber en no problema. Gebruik gewoon CAT5 kabel.

[ Voor 17% gewijzigd door RAAF12 op 05-08-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy123
  • Laatst online: 11-03-2023
Mijn ouders net 49ue KS7000 aangeschaft. Waar kan ik de juiste beeldinstellingen vinden aub? rtings of andere aanraders? thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:36
Crazy123 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:56:
Mijn ouders net 49ue KS7000 aangeschaft. Waar kan ik de juiste beeldinstellingen vinden aub? rtings of andere aanraders? thx
https://www.avforums.com/...-settings-thread.2044610/

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Intelcorei7 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:19:
Ik heb vandaag de Samsung UE49KS7500 binnengekregen, echt een top ding. Alleen met Netflix zie ik soms wat schokkerig beeld, niet veel heel af en toe. Iemand enig idee hoe dat kan ?

Bedankt
Wireless via de tv zelf werkt niet goed. Even internet kabel aansluiten op het toestel en het zal opgelost zijn.

Wat mijzelf is opgevallen met de laatste firmware update (1201.6) is dat indien je Smart Led aan hebt staan op 'laag' dit veel beter werkt. Indien je een donkere scene bekijkt en er verschijnt witte ondertiteling in beeld, dan is er veel minder blooming dan voor de patch. _/-\o_
Crazy123 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:56:
Onderstaand de settings welke ik heb op mijn 55UEKS7000 na het calibreren met mijn Spears & Munsil calibratie Blu-Ray en firmwareupdate 1201.6

Beeldmodus: Film
Beeldformaat: 16:9
Aanp. aan scherm: Aan

Expertinstellingen
Achtergrondverlichting: 14
Helderheid: 44
Contrast: 94
Scherpte: 0
Kleur: 49
Tint (G/R): G50 R50
Clean Digital View: Uit
Auto Motion Plus: Uit
Smart LED: laag
HDMI-Zwartniveau: Auto
Dynamisch contrast: Uit
Kleurtint: Warm 2
Witbalans: Zowel 2 als 10-punts alles op 0 / uit
Gamma: -1
Kleurruimte: Eigen

Notitie: Achtergrondverlichting kan je naar eigen wens instellen. De andere settings blijven dan van kracht. Met deze settings heb ik perfect beeld op mijn toestel.

[ Voor 42% gewijzigd door ThaBEN op 07-08-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 09:06
Ik wil mijn 60ks7000 graag aan de muur hangen maar vroeg me af of het nodig is een full motion muurbeugel te kopen om alsnog aan het paneel aan de achterkant te komen voor de aansluitingen of kan dit ook met een muurbeugel die kan tilten?
Zijn hier mensen met ervaring met muurbeugels en hun KS7000? Eventueel aanraders (van muurbeugels)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Welke aansluitingen? Je gebruikt toch de one-connect box voor alle aansluitingen? Je mist dan hoogstens 1 USB poort. Maar daar kan je voor het ophangen een USB verlengkabeltje inpluggen voor het geval je in de toekomst deze alsnog wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Heb zelf de Vogels Thin 305 muurbeugel is makkelijk en er zitten klapsteunen bij om het geheel naar je toe te halen van onderuit.
praktijk leert echter wel dat je dit haast nooit zal gebruiken,immers gaat alles via de connectbox.

maar goed zit er strak uit deze muurbeugel en dat is een pluspunt.

Update : inderdaad wat ThaBen schrijft : USB verlengkabeltje inpluggen is een goede tip van hem,klasse

Of wat ik gedaan hebt een usb hub van 7( 220 volt) op de connectbox aansluiten.

[ Voor 25% gewijzigd door karper34 op 07-08-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 955131

Ik heb sinds twee weken een Samsung QLED 55inch. Helaas moet ik vaststellen dat het beeld af en toe wat hapert, vooral bij zijdelingse snellere bewegingen. Heb al zowat alle mogelijke instellingen geprobeerd. Kan iemand me raad geven ? Moet de glasvezelkabel soms volledig afgerold zijn of is dat totaal niet belangrijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Anoniem: 955131 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:41:
Ik heb sinds twee weken een Samsung QLED 55inch. Helaas moet ik vaststellen dat het beeld af en toe wat hapert, vooral bij zijdelingse snellere bewegingen. Heb al zowat alle mogelijke instellingen geprobeerd. Kan iemand me raad geven ? Moet de glasvezelkabel soms volledig afgerold zijn of is dat totaal niet belangrijk ?
Eerste wat ik zou controleren is de bron van je beeld. Is dit een progressive signaal of interlaced?
Indien interlaced, speelt het nog steeds wanneer je voor progressive kiest (ook al is het een lagere resolutie)?

En speel je het af via disc/streaming/tv decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy123
ThaBEN schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Wireless via de tv zelf werkt niet goed. Even internet kabel aansluiten op het toestel en het zal opgelost zijn.

Wat mijzelf is opgevallen met de laatste firmware update (1201.6) is dat indien je Smart Led aan hebt staan op 'laag' dit veel beter werkt. Indien je een donkere scene bekijkt en er verschijnt witte ondertiteling in beeld, dan is er veel minder blooming dan voor de patch. _/-\o_

[...]

Onderstaand de settings welke ik heb op mijn 55UEKS7000 na het calibreren met mijn Spears & Munsil calibratie Blu-Ray en firmwareupdate 1201.6

Expertinstellingen

Notitie: Achtergrondverlichting kan je naar eigen wens instellen. De andere settings blijven dan van kracht. Met deze settings heb ik perfect beeld op mijn toestel.
Thx ik probeer het uit! Ziet er goed uit. Toevallig ook schermsettings voor ps4 slim? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

[...]

Expertinstellingen

Hmm ,gisteren gepland : stedin had de stroom eraf gehaald ivm werkzaamheden er niet bij stil gestaan dat ik update software op uit had moeten zetten,dus ja hoor een force update naar 1201.6 zag ik ineens verschijnen door het beeld heen.
Ervaren was wel dat het beeld veel feller stond dat ik gewend was met de 1168.

Het is wel zo dat voor een ieder zijn/haar persoonlijke instellingen wat voor een ieder oog acceptabel zal zijn en ook met name en weten waarvoor onderstaand zijn voor bedoeld :

Kenmerkend is juist wel met deze hoogwaardige KSserie dat men weet wanneer ze op uit of juist op aan moet zetten, maw je blijft bezig met aan of uit .

Clean Digital View: Uit / aan......................... lage resolutie
Auto Motion Plus: Uit /aan...........................artifacts/judder
Kleurtint: Warm 2 deze blijft altijd terug komen, waarom deze wordt ingezet ?

Men zal persoonlijk de omgeving hoeveelheid licht daarop moeten gaan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
karper34 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:30:
[...]Kleurtint: Warm 2 deze blijft altijd terug komen, waarom deze wordt ingezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
Warm2 geeft het beste wit weer, met koel en standaard is het gewoon blauw wit. Ik kijk nu een aantal maanden naar warm2, en zou niet meer terug kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Over het algemeen ben ik tevreden over mijn 60ks7000.
Het blooming probleem is bij sdr niet zo opvallend maar bij hdr wel, dit wist ik dus kan er mee leven.
Maar mijn grootste probleem is toch wel sport kijken via de ci+ van ziggo.
Kijk nu de supercup maar het beeld kan het af en toe echt niet bij houden.
Kijken via de horizon box levert dit probleem niet op, ik weet dat dit dus komt omdat de ci+ een 1080i signaal uitstuurt tegen de 1080p van de horizon box.
Wel jammer want de epg via de ci+ is vele malen beter en sneller dan de draak van een horizon box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat heeft weinig zin voor de lezertjes als de waardes er niet bij staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
RAAF12 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:29:
[...]

Dat heeft weinig zin voor de lezertjes als de waardes er niet bij staan....
Bij kleurruimte eigen staan ook geen waardes, dus dat wordt moeilijk om er bij te zetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
donpablo80 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:39:
[...]

Bij kleurruimte eigen staan ook geen waardes, dus dat wordt moeilijk om er bij te zetten dan.
Correct, ik denk dat RAAF12 'Eigen' en 'Aangepast' door de war heeft gehaald. Bij 'Aangepast' dien je individuele waardes op te geven. Bij 'Eigen' neemt de TV automatisch de kleurwaardes van de bron over die je hebt aangesloten op de betreffende HDMI/USB poort.

Maar indien je liever voor 'Aangepast' kiest (wanneer je het idee hebt dat de bron verkeerde kleurwaardes geeft) dien je de volgende gegevens in te voeren bij 'Aangepast':

Rood 31 - 8 - 3
Groen 25 - 43 -7
Blauw 0 - 4 - 47
Geel 50 - 51 - 4
Cyaan 25 - 41 - 47
Magenta 30 - 10 - 42

[ Voor 12% gewijzigd door ThaBEN op 11-08-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Je hebt gelijk, bij eigen kleurruimte staat er een vaste preset ingesteld voor RGB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Nog een toevoeging.
Indien je HDR content bekijkt dien je kleurwaarde op 'Auto' te zetten voor het beste resultaat.
Alle non-HDR content op 'Eigen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
diazull37 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:41:
Kijken via de horizon box levert dit probleem niet op, ik weet dat dit dus komt omdat de ci+ een 1080i signaal uitstuurt tegen de 1080p van de horizon box.
Wel jammer want de epg via de ci+ is vele malen beter en sneller dan de draak van een horizon box
Is dit werkelijk zo?
Allereerst stuurt de CI+ helemaal niks uit. Dat is namelijk niet de decoder, maar alleen decrypter.
De decoder zit in de TV zelf.

Daarnaast, de zender waar je naar kijkt zal zeer waarschijnlijk ook 1080i zijn. (volgens mij word 1080p nog niet gebruikt op de kabel).
De horizonbox zal waarschijnlijk ongeacht bronmateriaal altijd op 1080p uitsturen, en zal het beeld dus interpoleren. Maar dit doet de TV in principe ook met de juiste beeldverbeter functies ingeschakeld.

Als je dus wel een groot verschil ziet, dan zal de TV blijkbaar slechter zijn in interpoleren dan de horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
diazull37 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:41:
Over het algemeen ben ik tevreden over mijn 60ks7000.
Het blooming probleem is bij sdr niet zo opvallend maar bij hdr wel, dit wist ik dus kan er mee leven.
Indien je een interlaced signaal ontvangt ga je naar Beeld --> Expertinstellingen --> Filmmodus --> Aan
Die modus is speciaal voor videobronnen met een interlaced signaal en die optie is volgens mij nieuw sinds de laatste firmwareupdate 1201.6. Met eerdere firmware versie was die optie er niet (in elk geval niet op die plek of onder die naam). Indien je bron een progressive signaal uitzendt is deze optie grayed-out.

Let op!
Dit is een andere setting dan Beeldmodus --> Film. Maar het lijkt op elkaar waardoor je het nog wel eens zou kunnen verwarren :)

Met firmware versie 1201.6 is bij mij tevens het blooming ook een stuk minder geworden. Dus indien je die firmware versie nog niet hebt zou ik het overwegen om te upgraden.

[ Voor 60% gewijzigd door ThaBEN op 09-08-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 16:25

Falastine

Think about my signature...

Ben ik de enige waarbij YouTube vaak niet start en een zwart scherm laat zien waar via de telefoon pas beeld nadat ik stream naar de tv.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
De film modus zit er toch al tijden in, je hebt de optie uit, auto1 en auto2.
Merk geen verschil>_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
diazull37 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:03:
De film modus zit er toch al tijden in, je hebt de optie uit, auto1 en auto2.
Merk geen verschil>_<
This control determines how the TV's video processor deinterlaces 1080i from film and video sources. Setting this control to "Off" forces the processor to deinterlace in video mode, which is what you want for sports captured at 1080i. However, this setting does not correctly deinterlace anything captured at 24 frames per second and then interlaced to 1080i, which includes virtually all movies and, as far as I know, most scripted primetime programs.

The Film Mode settings labeled "Auto1" and "Auto2" automatically detect the 3:2 interlaced film cadence and, if present, deinterlace it accordingly. If you're watching a football game and a commercial comes on that was shot at 24 fps and then interlaced to 1080i, setting the Film Mode to Auto1 or Auto2 will cause the processor to switch to film-mode deinterlacing, then back to video mode when the game comes back. It takes a second or two to make the switch each time, during which you might see excessive jaggies.

What's the difference between Auto1 and Auto2? When the signal is a mix of film- and video-based content—say, a movie overlaid with a DVD menu—Auto1 defaults to film mode, while Auto2 defaults to video mode. Otherwise, they behave identically."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 15:13
Falastine schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:13:
Ben ik de enige waarbij YouTube vaak niet start en een zwart scherm laat zien waar via de telefoon pas beeld nadat ik stream naar de tv.
Hier ook het zelfde verhaal met mijn 55 ks7000.YouTube werkt voor geen meter.Ook het streamen vanaf je smartphone naar de tv werkt vaak ook niet. Ik heb alleen de nieuwste update nog niet geïnstalleerd,hopelijk is er iets aan gedaan. Heb de tv wel bedraad aangesloten btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 14:07
Falastine schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:13:
Neen, jullie zijn niet alleen. Bij YouTube zou je zelfs denken dat het alleen maar erger wordt. Ik draai firmware 1201.6 en heb zelfs altijd na iedere update (via USB) een fabrieksreset gedaan. Ook Spotify heeft er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Ik heb gekeken of de YouTube / Netflix app zijn geupdate maar ik zag in de Samsung store? staan dat ze voor het laatste vorige jaar zijn geupdate. Dus ik denk niet dat daar een nieuwe versie van gaat uitkomen.

Zelf heb ik ook veel problemen met Netflix en YouTube.

Netflix: 1x verkeerd afsluiten en de eerste volgende keer blijft hij hangen 25% of 75%
YouTube: Casten vanuit mobiel werkt na 2/3 pogingen (iedere keer ongeacht hoe deze is afgesloten vorige keer)

• karper34
Amazor schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:53:
[...]

Neen, jullie zijn niet alleen. Bij YouTube zou je zelfs denken dat het alleen maar erger wordt. Ik draai firmware 1201.6 en heb zelfs altijd na iedere update (via USB) een fabrieksreset gedaan. Ook Spotify heeft er last van.
Stroom eraf even wachten en stroom er weerop,is niet anders

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:11
Hier nog op firmware 1165.1 en geen problemen met NetFlix en YouTube.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• karper34
Begrijpelijke taal,doch is het voor mijn beide ogen totaal niet om aan tezien,zal wel natuurlijk overkomen,maar dit aspect warm 1 of warm2 niet om aan te zien,lijk wel geelzucht,ik ben er al jaren klaar mee,maar goed ieder blijft maar reppen over warm 1 en 2

• ThaBEN
Ik had er in begin ook moeite mee. Wat helpt is om je contrast opnieuw te calibreren zodra je hem op warm1/warm2 zet. Deze setting heeft meer contrast nodig dan standaard. (Hoe lager je contrast hoe geler het beeld is.) Indien je contrast goed heb afgesteld met warm1/warm2 dan valt valt het gele best wel mee.

En na een weekje in gebruik ben je eraan gewend en heb je datzelfde gevoel als je terug gaat naar standaard. Dan is het niet om aan te zien hoe blauw het beeld op standaard is en snap je niet dat je dat eerst mooi vond Het is vooral een kwestie van gewenning :)

• karper34
ThaBEN schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:18:
Ik had er in begin ook moeite mee. Wat helpt is om je contrast opnieuw te calibreren zodra je hem op warm1/warm2 zet. Deze setting heeft meer contrast nodig dan standaard. (Hoe lager je contrast hoe geler het beeld is.) Indien je contrast goed heb afgesteld met warm1/warm2 dan valt valt het gele best wel mee.

En na een weekje in gebruik ben je eraan gewend en heb je datzelfde gevoel als je terug gaat naar standaard. Dan is het niet om aan te zien hoe blauw het beeld op standaard is en snap je niet dat je dat eerst mooi vond Het is vooral een kwestie van gewenning :)
Jaja en zeer sociaal van je,ik moet toch deze update gaan veranderen,helaas heb ik nu niet veel tijd,zal het vannacht na werktijd eens nader gaan bekijken,

Heb wel een video van deze dude deze zet zich eigen ook in voor hetgeen jij ook altijd doet.

Voor degene die niet tevreden zijn met hun/haar tv beeld settings.even pen en papier en je eerdere setting erop schrijven.

1201.6 Firmware Calibration Settings SD/HD/4K - Samsung KS7000, Samsung KS8000, Samsung KS9000

YouTube: 1201.6 Firmware Calibration Settings SD/HD/4K - Samsung KS7000, Sams...

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:46
Misschien een vraag die al gesteld is, maar kon hem niet vinden in dit topic...

Elke keer als ik mijn tv opstart krijg ik dit scherm te zien:
https://i.imgur.com/l9DLo...shape=thumb&fidelity=high

Deze 'melding' verdwijnt vanzelf weer, maar vind het toch fijner als ik direct tv kan kijken zonder eerst die paar seconde moet wachten iedere keer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
-Bas schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:44:
Misschien een vraag die al gesteld is, maar kon hem niet vinden in dit topic...

Elke keer als ik mijn tv opstart krijg ik dit scherm te zien:
https://i.imgur.com/l9DLo...shape=thumb&fidelity=high

Deze 'melding' verdwijnt vanzelf weer, maar vind het toch fijner als ik direct tv kan kijken zonder eerst die paar seconde moet wachten iedere keer...
Je kunt ergens aangeven of de TV 'Smart hub' direct moet weergeven wanneer je de tv opstart. Die optie heb je nu actief staan. Indien je dat niet wilt moet je die optie op Nee zetten.

Volgens mij staat die optie ergens bij 'Ondersteuning' of 'Expertinstellingen'

[ Voor 48% gewijzigd door ThaBEN op 11-08-2017 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Crazy123 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:29:
[...]
Thx ik probeer het uit! Ziet er goed uit. Toevallig ook schermsettings voor ps4 slim? :)
Die settings waren gecalibreert met de Spears & Munsil calibratie disc in mijn PS4 Pro. Denk dat ze ook te gebruiken zijn op je PS4 Slim O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
diazull37 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 08:47:
Ik kan met een paar centen bij leggen op mijn 60ks7000 een 65ks9500 kopen bij de lokale electra boer.
De 60ks7000 die ik nu heb bevalt goed maar ik heb alleen moeite met de blooming.
Nu is de ks9500 een fald model, heeft dit model dan ook nog last van blooming?
Ik kan weinig vinden over eventuele blooming
Ik heb een 65KS9500 en ben er blij mee in combi met mijn Ps4 Pro. Kost wat maar dan heb je ook wat. Hier geen last van blooming.

Succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansenmol
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik heb interesse in de UE55KS7000, maar vraag me af of de televisie op mijn meubel past. Mijn tv meubel is 1200 mm breedt, en de tv volgens de specs 1225 mm. De voetjes van de tv staan vrij breed, maar wel iets naar binnen lijkt het. Zou iemand me kunnen vertellen hoe breed deze staan, en of de tv op een 1200 mm breed oppervlak zou passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Hansenmol schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:05:
Ik heb interesse in de UE55KS7000, maar vraag me af of de televisie op mijn meubel past. Mijn tv meubel is 1200 mm breedt, en de tv volgens de specs 1225 mm. De voetjes van de tv staan vrij breed, maar wel iets naar binnen lijkt het. Zou iemand me kunnen vertellen hoe breed deze staan, en of de tv op een 1200 mm breed oppervlak zou passen?
Dan zou je aan weerszijden van de voetjes 1 cm moeten overhouden volgens de volgende post:
GhubozZ in "[UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Calibration Settings deze zijn bijgewerkt onder Revisie 1

1201.6 Calibration Rev. 1 - Samsung KS7000, Samsung KS8000, Samsung KS9000
YouTube: 1201.6 Calibration Rev. 1 - Samsung KS7000, Samsung KS8000, Samsung ...

Calibration Settings voor sport.

YouTube: 1201.6 Calibration for Sports, Samsung KS7000, Samsung KS8000, Samsu...

Calibration Settings voor Games

YouTube: 1201.6 Calibration Game Settings - Samsung KS7000, Samsung KS8000, S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958927

Hansenmol schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:05:
Ik heb de 55ks7000 staan. Pootjes staan precies 112 cm uit elkaar, past dus makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
Ik heb zonet ghost in the shell gezien (uhd versie) op mijn 60ks7000 en wat ben ik geschrokken van de blooming.
Ik heb meerdere uhd films en het was me nog nooit zo erg opgevallen als bij deze film.
De hele film is vrij donker (eerder grijs) maar zodra er ondertitels in beeld zijn zie je de kolom van licht helemaal vertikaal oplichten.
Ik was echt afgeleid tijdens het kijken, en aangezien ik de laatste tijd al wat twijvel omdat ik ook problemen heb met het kijken via ci+ van ziggo ( vooral tijdens voetbal, haperenen stotterende beelden om de zoveel tijd) weet ik nu ff niet of ik een andere tv moet zoeken.
Ik speel games op de ps4 pro en dit ziet er goed uit maar ik kijk ook heel grasg film.
Is het mischien bij mijn tv erger dan bij andere, misschien samsung ff bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:36
diazull37 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:59:
Ik heb zonet ghost in the shell gezien (uhd versie) op mijn 60ks7000 en wat ben ik geschrokken van de blooming.
Ik heb meerdere uhd films en het was me nog nooit zo erg opgevallen als bij deze film.
De hele film is vrij donker (eerder grijs) maar zodra er ondertitels in beeld zijn zie je de kolom van licht helemaal vertikaal oplichten.
Ik was echt afgeleid tijdens het kijken, en aangezien ik de laatste tijd al wat twijvel omdat ik ook problemen heb met het kijken via ci+ van ziggo ( vooral tijdens voetbal, haperenen stotterende beelden om de zoveel tijd) weet ik nu ff niet of ik een andere tv moet zoeken.
Ik speel games op de ps4 pro en dit ziet er goed uit maar ik kijk ook heel grasg film.
Ik heb de 55ks7000 gehad en sindskort de 65ks7000 maar dit probleem is mij nooit zo opgevallen. Ik heb er vaker over gelezen maar ik heb het niet zoals anderen beschreven.
Afgelopen maandag passengers UHD blu Ray gekeken en daar was het heel lichtjes.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• Crazy123
karper34 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:07:
Calibration Settings deze zijn bijgewerkt onder Revisie 1

1201.6 Calibration Rev. 1 - Samsung KS7000, Samsung KS8000, Samsung KS9000
YouTube: 1201.6 Calibration Rev. 1 - Samsung KS7000, Samsung KS8000, Samsung ...

Calibration Settings voor sport.

YouTube: 1201.6 Calibration for Sports, Samsung KS7000, Samsung KS8000, Samsu...

Calibration Settings voor Games

YouTube: 1201.6 Calibration Game Settings - Samsung KS7000, Samsung KS8000, S...
thx iemand die deze al gebruikt? Wil deze wel eens proberen
Als ik HDMI ultra colour aan zet heb ik geen geluid (hdmi1), als ik ps4 speel (hdmi 2) lukt dit wel. Wat moet ik hieraan doen aub?

• karper34
Je bent al maanden bezig met deze blooming vragen.
En blijkbaar staan je beeldsettings geheel niet goed?
Enof je ci+ van ziggo is het het probleem ?

Wil je deze beeldsettings eens neerzetten van je eigen KS TV ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Blooming zal je altijd hebben met een edge-lit tv indien je de local dimming optie aan hebt staan. Enkel op een FALD (Full Aray LED Display) of OLED scherm heb je dit niet, omdat de pixels dan individueel aan of uit kunnen.

Op het moment als een ondertitel in beeld verschijnt in een donkere scene en deze is wit dan zal de TV (indien local dimming aan staat) de witte ondertitels licht moeten geven en de donkere gebieden eromheen donker proberen te maken.

Echter een edge-lit toestel geeft (zoals de naam al doet vermoeden) licht vanuit de randen van het scherm naar het midden toe. Alles zal dus verlicht worden vanaf de rand van het scherm tot aan de ondertiteling.

Je hebt 2 opties om dit volledig te voorkomen:

- Local dimming uitschakelen. (Local dimming heet Smart LED op je toestel)
- Ondertiteling uitschakelen.

Als alternatief kun je Smart LED op Laag zetten. Daar heb ik hem op staan. Sinds Firmware update 1201.6 is met de setting Smart Led Laag het blooming effect minimaal en wordt er nog steeds goed gebruik gemaakt van local dimming. Maar het is nog altijd zichtbaar in donkere scenes met witte ondertiteling.

Maar voor de duidelijkheid, dit is dus iets waar alle edge-lit tv's last van hebben. Local dimming is niet ideaal voor edge-lit toestellen indien je dit gebruikt in combinatie met ondertitels.

***Update***
Tevens kunnen je beeldinstellingen ook invloed hebben op hoe sterk het blooming effect op jouw toestel aanwezig is. Onderstaand de waardes die ik gebruik op mijn 55UEKS7000. Deze settings zijn gebaseerd vanuit het persoonlijk calibreren met mijn "Spears & Munsil HD Benchmark 2nd Edition" calibratie Blu-Ray disc met o.a. bijgeleverde kleurenfilter en firmware versie 1201.6

Expertinstellingen
Achtergrondverlichting: 14 voor SDR content / 20 voor HDR content
Contrast: 94 voor SDR content / 100 voor HDR content
Smart LED: laag (geeft blooming bij donkere scenes met ondertiteling) of Uit voor SDR / Hoog voor HDR.
Kleurruimte: 'Eigen' voor SDR content / 'Auto' voor HDR content.

Notitie: Achtergrondverlichting kan je naar eigen wens instellen. De andere settings blijven dan van kracht. Met deze settings heb ik perfect beeld op mijn toestel en minimale blooming met Smart LED op Laag.

[ Voor 25% gewijzigd door ThaBEN op 17-08-2017 13:14 ]

• karper34
ThaBEN schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

Blooming zal je altijd hebben met een edge-lit tv indien je de local dimming optie aan hebt staan. Enkel op een FALD (Full Aray LED Display) of OLED scherm heb je dit niet, omdat de pixels dan individueel aan of uit kunnen.

Op het moment als een ondertitel in beeld verschijnt in een donkere scene en deze is wit dan zal de TV (indien local dimming aan staat) de witte ondertitels licht moeten geven en de donkere gebieden eromheen donker proberen te maken.

Echter een edge-lit toestel geeft (zoals de naam al doet vermoeden) licht vanuit de randen van het scherm naar het midden toe. Alles zal dus verlicht worden vanaf de rand van het scherm tot aan de ondertiteling.

Je hebt 2 opties om dit volledig te voorkomen:

- Local dimming uitschakelen. (Local dimming heet Smart LED op je toestel)
- Ondertiteling uitschakelen.

Als alternatief kun je Smart LED op Laag zetten. Daar heb ik hem op staan. Sinds Firmware update 1201.6 is met de setting Smart Led Laag het blooming effect minimaal en wordt er nog steeds goed gebruik gemaakt van local dimming. Maar het is nog altijd zichtbaar in donkere scenes met witte ondertiteling.

Maar voor de duidelijkheid, dit is dus iets waar alle edge-lit tv's last van hebben. Local dimming is niet ideaal voor edge-lit toestellen indien je dit gebruikt in combinatie met ondertitels.

***Update***
Tevens kunnen je beeldinstellingen ook invloed hebben op hoe sterk het blooming effect op jouw toestel aanwezig is. Onderstaand de waardes die ik gebruik op mijn 55UEKS7000. Deze settings zijn gebaseerd vanuit het persoonlijk calibreren met mijn "Spears & Munsil HD Benchmark 2nd Edition" calibratie Blu-Ray disc met o.a. bijgeleverde kleurenfilter en firmware versie 1201.6

Expertinstellingen
Kleurruimte: 'Eigen' voor SDR content / 'Auto' voor HDR content.

Notitie: Achtergrondverlichting kan je naar eigen wens instellen. De andere settings blijven dan van kracht. Met deze settings heb ik perfect beeld op mijn toestel en minimale blooming met Smart LED op Laag.
Wat mij even opvalt en zal daar vanavond laat daar iets meer gaan schrijven

Clean Digital View: Uit klopt dus ja
Auto Motion Plus: Uit staat hierop aangepast
Smart LED: laag staat hierop uit
Dynamisch contrast: Uit klopt
Kleurtint: Warm 2 staat nu hierop warm 1 ,ben daar eindelijk brrrrrr tevreden over
Witbalans: Zowel 2 als 10-punts alles op 0 / uit voor deze kan je heel meer uit halen,snap geheel even niet dat je deze alles op nul hebt gezet,toch zonde ook met de 10 punts daar kan je mee uithalen

en met wat ik denk nu is kleurruimte staat bij mij op aangepast daar kan je ook heel veel uithalen

Heb bij deze de dark night bekeken en blooming toch zeker niet

Update : Source is org blue- ray dus even niet verwarren met een geripte versie ,dan kan je inderdaad heel veel blooming verwachten even dat ook in oogschouw nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:07
......

[ Voor 98% gewijzigd door dafmay op 17-08-2017 12:55 . Reden: Nah ]

• diazull37
Voor hdr moet de smartled toch op high staan?
Voor sdr heb ik hem uit staan.
Mijn settings zijn verder bijna het zelfde als ThaBEN
Om meer uit de 2 en 10 punts moet je toch goed kunnen meten?
Ik heb voor de aardigheid meerdere settings gebruikt die te vinden zijn voor de 2 en 10 punts maar die kan je toch eigenlijk niet toepassen omdat elke tv toch anders is.

• ThaBEN
diazull37 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:12:
Voor hdr moet de smartled toch op high staan?
Voor sdr heb ik hem uit staan.
Mijn settings zijn verder bijna het zelfde als ThaBEN
Om meer uit de 2 en 10 punts moet je toch goed kunnen meten?
Ik heb voor de aardigheid meerdere settings gebruikt die te vinden zijn voor de 2 en 10 punts maar die kan je toch eigenlijk niet toepassen omdat elke tv toch anders is.
Voor HDR wordt inderdaad aangeraden om smart LED op High te zetten + Contrast op het maximale (100) Heb het gelijk aangepast in mijn vorige post.
karper34 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Wat mij even opvalt en zal daar vanavond laat daar iets meer gaan schrijven

Clean Digital View: Uit klopt dus ja
Auto Motion Plus: Uit staat hierop aangepast
Smart LED: laag staat hierop uit
Dynamisch contrast: Uit klopt
Kleurtint: Warm 2 staat nu hierop warm 1 ,ben daar eindelijk brrrrrr tevreden over
Witbalans: Zowel 2 als 10-punts alles op 0 / uit voor deze kan je heel meer uit halen,snap geheel even niet dat je deze alles op nul hebt gezet,toch zonde ook met de 10 punts daar kan je mee uithalen

en met wat ik denk nu is kleurruimte staat bij mij op aangepast daar kan je ook heel veel uithalen

Heb bij deze de dark night bekeken en blooming toch zeker niet

Update : Source is org blue- ray dus even niet verwarren met een geripte versie ,dan kan je inderdaad heel veel blooming verwachten even dat ook in oogschouw nemen
De 2 en 10 punt witbalans heb ik op 0 gezet omdat je hier speciale meetapparatuur voor nodig hebt om dit goed te kunnen doen. Hetzelfde geldt voor kleurruimte op aangepast. Dan heb je al proffesionele high-quality color/light meters voor nodig met bijbehorende software.

Elke TV heeft een bepaalde marge waarin witbalans en kleur mag afwijken bij de fabricage in de fabriek. En de witbalans en kleurbereik instellingen zijn heel gevoelig waardoor geen enkele 2 tv's hetzelfde zijn als ze uit de fabriek komen. Wanneer je 2 identieke toestellen neemt en hier de witbalans en kleuren van gaat calibreren met professionele apparatuur zul je zien dat deze andere waardes hebben van elkaar. Je kunt niet zomaar een waarde van iemand anders kopiëren welke perfect beeld geeft op een professioneel gecalibreert toestel en verwachten dat dit hetzelfde resultaat geeft op jouw scherm. De kans is aanwezig dat het beeld hierdoor zelfs minder mooi wordt vanwege de verschillende toleranties die de fabrikant per scherm mag aanleveren. Daardoor heb ik deze waardes op default/0 laten staan.

Uiteraard kun je altijd zelf met het blote oog proberen te achterhalen of deze waardes er voor jouw gevoel beter uitzien maar nauwkeurig is het niet. Zo heb ik van de RTINGS / AVFORUM / Digital Foundry de settings bekeken voor mijn toestel (KS7000). Daar valt al direct op dat alle 3 totaal andere waardes hebben voor witbalans en kleurbereik en alle 3 deze websites maken gebruik van professionele calibratie.

Ik heb alle 3 deze settings getest en wanneer ik dit vergelijk met de testpatronen op mijn "Spears & Munsil HD Benchmark 2nd Edition" Blu Ray disc zie ik dat mijn testpatronen dichter bij het ideale uitkomen indien ik de standaardwaardes gebruik dan wanneer ik deze waardes van bijvoorbeeld eerder genoemde websites afhaal. Wat bij RTINGS de perfecte witbalans settings zijn geeft op mijn toestel een overdreven onnatuurlijke gele tint.

Hierdoor laat ik deze waardes bij mij altijd op default staan. Ik zou ze pas gaan aanpassen indien ik ooit zelf de juiste apparatuur bezit om mijn TV professioneel te calibreren. Wil niet zeggen dat andere mensen geen positieve resultaten krijgen met deze waardes maar in mijn geval ziet het beter uit met de standaard waardes.

Voor kleurbereik kun je het testpatroon via de volgende link gebruiken om te bepalen of de settings goed zijn voor jouw toestel. Vergeet niet de informatie op de website te lezen zodat je weet wat je moet zien in het testpatroon. Tevens dien je dit testpatroon af te spelen op je tv via dezelfde bron als waarvan je het beeld probeert te calibreren.

Meer informatie over kleurbereik: http://spearsandmunsil.co...choosing-a-color-space-2/

Testpatroon kleurbereik:
Afbeeldingslocatie: http://spearsandmunsil.com/wp-content/uploads/2013/03/Color_Space.png

[ Voor 37% gewijzigd door ThaBEN op 17-08-2017 12:26 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 60 Laatste