Dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad met tvreus.nl
Ik had ook last van een vlek/verkleuring in mijn scherm in mijn nieuw gekochte EU55KS7000. Deze verscheen de 2e dag ineens.
Nadat ik contact met de klantenservice van TV reus had opgenomen kreeg ik 2 voorstellen. Ik kon de oude TV retour sturen en na controle zou ik dan een nieuwe terugkrijgen. Zou dan maximaal 1 week duren voordat ik de nieuwe in bezit zou hebben. Of ik kon indien ik in de buurt was direct langskomen met de TV dan werd die ter plekke nagekeken en omgeruild.
Ook al woonde ik niet in de buurt heb ik toch voor dat laatste gekozen
Ik hou niet van wachten en had een nieuwe TV gekocht omdat de oude stuk was gegaan en wilde niet lang zonder TV zitten.
Ik moet zeggen dat ik uitstekend ben geholpen en de heren mij duidelijk hebben laten zien dat mijn nieuwe toestel uit een ongeopende doos kwam en deze hebben we ter plekken aangesloten om te controleren of hier wel alles in orde was. Ik mocht er ook voor kiezen om de doos ongeopend mee te nemen maar wilde niet 2x hetzelfde ritje willen maken waardoor we ter plekke alles gecontroleerd hebben.
Het klopt wel dat ik bij de eerste levering aan mijn huis mee heb getild om de doos naar de voordeur te krijgen, zoals ik mensen heb zien klagen op radar, maar daar heb ik absoluut geen moeite mee. Ik heb uit eigen initiatief de koerier geholpen met tillen en niet omdat mij dit werd gevraagd. Een 55" TV zit immers in een nog grotere doos. Een koerier kan dit niet gemakkelijk in zijn eentje tillen en lijkt me eerder een kwestie van fatsoen. Misschien dat dit voor oudere mensen of degene die slecht ter been zijn een issue kan opleveren.
Ook betreft dit grijze import toestellen, maar ook hiervan was ik bewust voordat ik het toestel ging aanschaffen. Je kunt er vanuit gaan dat wanneer toestellen voor zoveel lager verkocht worden als de concurrent dat dit het geval is. Dit betekend dat er geen Nederlandse handleiding bij zat en ook geen 2e remote. (2e remote wordt alleen standaard geleverd in de Benelux modellen ben ik later achter gekomen). Verder is de TV identiek. En de handleiding valt altijd nog te downloaden op de website van Samsung voor degene die daar behoefte aan hebben en uitleg van het toestel is ook digitaal beschikbaar op het toestel zelf in het Nederlands.
Nadat ik aangaf via de chat op hun website dat ik een 2e remote miste hebben ze mij alsnog gratis de standaard Samsung remote nagestuurd via de post. Hier heb ik verder niks voor hoeven te doen behalve mijn ordernummer door te geven. Dit betreft daadwerkelijk een originele Samsung remote welke was geseald in een plastic zakje waarop overal duidelijk het originele Samsung logo stond afgebeeld (dus geen look-a-like universele remote).
Kortom: Het blijft altijd een gokje om bij de allergoedkoopste shop iets te bestellen. Bij de een zal het vlekkeloos verlopen en de ander kan het misschien een totale ramp zijn. Maar in mijn geval is het zeer goed gegaan en heb ik een paar honderd euro bespaart.
Vanuit mijn ervaring met TV Reus lijkt het me erg overdreven om ze een oplichters bende te noemen.
[
Voor 6% gewijzigd door
ThaBEN op 24-08-2017 13:00
]