• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
YouTube: Step by Step 4K / HD TV Color Setup - Samsung KS, Sony XBR, Vizio, L...

YouTube: ** NEW ** HD / 4K TV Color Setup Tutorial & Color Charts

Als ik deze "simpele" aanpassingen zou doen zou het qua kleur beter moeten zijn?
Het probleem is, waar pas ik de kleuren aan?
Als ik naar kleurruimte ga en ga naar aangepast dan kan ik inderdaad de rgb kleuren aanpassen maar als ik bijv rood wil aanpassen zodat de vlakken inderdaad uniform rood zijn middels rgb filter, kan ik dan alleen rood aanpassen? Aangezien rood bestaat uit rood,groen en blauw sliders?
Ben ik wat duidelijk:-)

[ Voor 22% gewijzigd door diazull37 op 17-08-2017 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-07 12:31
diazull37 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:39:
YouTube: Step by Step 4K / HD TV Color Setup - Samsung KS, Sony XBR, Vizio, L...

YouTube: ** NEW ** HD / 4K TV Color Setup Tutorial & Color Charts

Als ik deze "simpele" aanpassingen zou doen zou het qua kleur beter moeten zijn?
Het probleem is, waar pas ik de kleuren aan?
Als ik naar kleurruimte ga en ga naar aangepast dan kan ik inderdaad de rgb kleuren aanpassen maar als ik bijv rood wil aanpassen zodat de vlakken inderdaad uniform rood zijn middels rgb filter, kan ik dan alleen rood aanpassen? Aangezien rood bestaat uit rood,groen en blauw sliders?
Ben ik wat duidelijk:-)
Ik weet nooit goed wat ik van SamsungNow moet vinden. Sommige settings komen redelijk overeen met andere aanbevolen settings. Maar wat mij irriteert is dat hij nooit aangeeft hoe hij aan zijn waardes komt. Doet hij dit op gevoel? Gebruikt hij speciale meetapparatuur? Wat is zijn achtergrond m.b.t. A/V?

Ook in één van zijn laatse filmpjes genaamd "1201.6 Calibration Game Settings" slaat hij de plank een aantal keer mis.

Hij gebruikt Horizon Zero Dawn om zijn game settings te calibreren op de TV. Echter HZD is een HDR game. Het is algemeen bekend dat indien je in HDR mode gaat je de volgende settings op maximaal zet.

Backlight: 20
Contrast: 100
Smart LED: Hoog

Met name Smart LED op hoog is een vereiste om het maximale uit HDR te helen. Zelfs Samsung communiceert dit duidelijk via haar kanalen.

Maar SamsungNow heeft zijn settings in zijn 'calibratie' video staan op:

Backlight: 18
ContrastL 95
Smartled: Uit

Zie het betreffende filmpje hieronder.

Hij laat zelfs op 05:45 zelfs zien dat het daadwerkelijk een HDR signaal betreft |:(

Zo zie ik vaker dingen in zijn filmpjes waardoor ik zijn expertise in twijfel trek en heb ik het idee dat hij random wat waardes noemt die nergens op gebaseerd te zijn behalve zijn eigen gevoel.

Ik zou dus eerder naar RTINGS / AVFORUMS / Digital Foundry kijken voor info dan deze gast.

RTINGS
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings

AVForums

Digital Foundry

[ Voor 9% gewijzigd door ThaBEN op 17-08-2017 14:12 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
ThaBEN schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:28:
[...]

Ik weet nooit goed wat ik van SamsungNow moet vinden. Sommige settings komen redelijk overeen met andere aanbevolen settings. Maar wat mij irriteert is dat hij nooit aangeeft hoe hij aan zijn waardes komt. Doet hij dit op gevoel? Gebruikt hij speciale meetapparatuur? Wat is zijn achtergrond m.b.t. A/V?

Ook in één van zijn laatse filmpjes genaamd "1201.6 Calibration Game Settings" slaat hij de plank een aantal keer mis.

Hij gebruikt Horizon Zero Dawn om zijn game settings te calibreren op de TV. Echter HZD is een HDR game. Het is algemeen bekend dat indien je in HDR mode gaat je de volgende settings op maximaal zet.

Backlight: 20
Contrast: 100
Smart LED: Hoog

Met name Smart LED op hoog is een vereiste om het maximale uit HDR te helen. Zelfs Samsung communiceert dit duidelijk via haar kanalen.

Maar SamsungNow heeft zijn settings in zijn 'calibratie' video staan op:

Backlight: 18
ContrastL 95
Smartled: Uit

Zie het betreffende filmpje hieronder.
[video]
Hij laat zelfs op 05:45 zelfs zien dat het daadwerkelijk een HDR signaal betreft |:(

Zo zie ik vaker dingen in zijn filmpjes waardoor ik zijn expertise in twijfel trek en heb ik het idee dat hij random wat waardes noemt die nergens op gebaseerd te zijn behalve zijn eigen gevoel.

Ik zou dus eerder naar RTINGS / AVFORUMS / Digital Foundry kijken voor info dan deze gast.

RTINGS
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings

AVForums
[video]

Digital Foundry
[video]
Even snel voor nu,zit en werk nu nog,doch deze maakt gebruikt van de Calman en ook snel met de laatste firmware zijn de kleuren/beeld totaal anders en dan toch zal je opnieuw je setting moeten gaan aanpassen,dus waarom een oude video van rtings of whatever is totaal niet meer aan de orde,of zie ik het anders.

Toch hetgeen je zelf ook eerder al aangaf,er is heel wat veranderd met het beeld algemeen op deze 1201.6

wat je kan is toch even naar zijn setting geheel doorlopen op de 2 en 10 punts,staan nu toch op nul bij je

kan geen kwaad en oordeel zelf en daarna kan het altijd weer reset,staat het weer op nul

ik schrijf nu over de Film en niet over games

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
Ik heb trouwens een vraag aan alle KS bezitters, als je Smart Tv hub opstart, blijft het in beeld of gaat het na paar seconde weer weg? Volgens mij ging het in het verleden weer weg na een paar seconden, maar sinds Samsung helpdesk in mijn Service menu is geweest heb ik het gevoel dat ze iets aangepast hebben waardoor het niet automatisch verdwijnt, maar ik kan het mis hebben..

Kunnen jullie dit testen voor mij?

Wat ik doe; op mijn Smart remote druk ik op "Home" knop en mijn Smart tv Hub komt te voorschijn en blijft in beeld totdat ik op "Ok" druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Giovanni76 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:15:
Ik heb trouwens een vraag aan alle KS bezitters, als je Smart Tv hub opstart, blijft het in beeld of gaat het na paar seconde weer weg? Volgens mij ging het in het verleden weer weg na een paar seconden, maar sinds Samsung helpdesk in mijn Service menu is geweest heb ik het gevoel dat ze iets aangepast hebben waardoor het niet automatisch verdwijnt, maar ik kan het mis hebben..

Kunnen jullie dit testen voor mij?

Wat ik doe; op mijn Smart remote druk ik op "Home" knop en mijn Smart tv Hub komt te voorschijn en blijft in beeld totdat ik op "Ok" druk.
Systeem --> Expertinstellingen --> Smart Hub automatisch starten

Die optie heb je actief staan en moet je uitschakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:03
ThaBEN schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:33:
[...]

Systeem --> Expertinstellingen --> Smart Hub automatisch starten

Die optie heb je actief staan en moet je uitschakelen ;)
Dat is een oplossing voor het probleem waar een ander eerder mee kwam. Maar het probleem dat hij beschrijft wordt zijn/haar probleem niet mee opgelost. Denk ik.
@Giovanni76 ik zal vanavond als ikweer thuis ben even op mijn tv kijken, als 't probleem dan nog niets is verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy123
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-03-2023
Als ik HDMI ultra colour aan zet heb ik geen geluid (hdmi1), als ik ps4 speel (hdmi 2) lukt dit wel. Wat moet ik hieraan doen aub?
oh en nog een vraagje ,iamand tips voor een setting bij het kijken van voetbal ook? vind het nogal donker overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Crazy123 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:20:
Als ik HDMI ultra colour aan zet heb ik geen geluid (hdmi1), als ik ps4 speel (hdmi 2) lukt dit wel. Wat moet ik hieraan doen aub?
oh en nog een vraagje ,iamand tips voor een setting bij het kijken van voetbal ook? vind het nogal donker overkomen.
UHD Color is alleen van toepassing voor bronnen die HDR compatible zijn.
Ik heb hetzelfde als ik UHD Color aanzet op mijn PC die op HDMI poort 4 is aangesloten. Gezien mijn PC geen HDR ondersteund heb ik de optie uitgezet en dan heb ik wel geluid.

Mijn advies is om UHD color alleen in te schakelen op de HDMI poorten waar een HDR compatible bron op is aangesloten om dit audio probleem te vermijden.

Tevens voegt het totaal niks toe om UHD color aan te zetten indien je geen HDR compatible bron hebt aangesloten op de betreffende HDMI poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy123
  • Laatst online: 11-03-2023
ThaBEN schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:58:
[...]

Ik heb hetzelfde als ik UHD Color aanzet op mijn PC die op HDMI poort 4 is aangesloten. Gezien mijn PC geen HDR ondersteund heb ik de optie uitgezet en dan heb ik wel geluid.

Mijn advies is om UHD color alleen in te schakelen op de HDMI poorten waar een HDR compatible bron op is aangesloten om dit audio probleem te vermijden.

Tevens voegt het totaal niks toe om UHD color aan te zetten indien je geen HDR compatible bron hebt aangesloten op de betreffende HDMI poort.
ok thx. ps gebruik nog steeds je settings, enkel bij voetbalmatch vind ik beeld wat donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:30
Heeft dit dan nut op Netflix en Youtube?

Edit, getest en afgekeurd, kwam terug van youtube naar mijn digibox en had geen geluid dus geen optie om dit te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Schumi_wk op 18-08-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Schumi_wk schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

Heeft dit dan nut op Netflix en Youtube?

Edit, getest en afgekeurd, kwam terug van youtube naar mijn digibox en had geen geluid dus geen optie om dit te doen.
Je moet dit fenomeen geheel niet letterlijk nemen,denk ook niet dat ThaBen dat bedoeld heeft.
je kan dus gewoon ook je ziggo erop zetten dus op : aan

De gehele serie Ks heeft 4 UHD Color poorten ,daar kan je daadwerkelijk alles op aan zetten tbv van audio.

Mits je het geheel sturing geeft aan je 4k laatste generatie versterker/receiver dmv van HDMI Minimaal 1.4 incl arc.
Bijkomend verschijnsel is en met cec/arc en niet te vergeten hdcp (handshake) en de bepalende versie van in deze.

Ook de firmware update(s) heeft hierin een duidelijk rol in,vergeet ook even niet met Windows pc en dan de 10 versie en loopt met heel veel andere zoals in deze je videokaart/audio achter de feiten aan(driver)

En ja wel ook mijn pc loopt gewoon lekker met beeld en audio op aan.

Natuurlijk je moet wel weten wat je in huis hebt en de benamingen goed doorlopen en anders zijn en is er nog optical kabel een must voor velen ,alleen je blijft in deze zeer beperkt ,maar werkt wel.

En geloof mij maar wordt alleen maar erger de komende jaren op gebied van Beeld en Audio.als je stil blijft staan met je rand apparatuur

[ Voor 7% gewijzigd door karper34 op 18-08-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Pepper92 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:43:
[...]

Dat is een oplossing voor het probleem waar een ander eerder mee kwam. Maar het probleem dat hij beschrijft wordt zijn/haar probleem niet mee opgelost. Denk ik.
@Giovanni76 ik zal vanavond als ikweer thuis ben even op mijn tv kijken, als 't probleem dan nog niets is verholpen
Wat ThaBEN aangeeft is inderdaad niet mijn probleem, want wat hij aangeeft heeft te maken bij het opstarten van je TV. Mijn "ïssue"gaat over het activeren van je "Smart Hub' op een willekeurig moment via je afstandbediening (in mijn geval smart remote) en dat het in beeld blijft. Dus hopelijk kan je dit voor mij testen Pepper92, zodat ik van een andere KS bezitter weet of dit normaal is of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Giovanni76 op 18-08-2017 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Giovanni76 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:12:
[...]

Wat ThaBEN aangeeft is inderdaad niet mijn probleem, want wat hij aangeeft heeft te maken bij het opstarten van je TV. Mijn "ïssue"gaat over het activeren van je "Smart Hub' op een willekeurig moment via je afstandbediening (in mijn geval smart remote) en dat het in beeld blijft. Dus hopelijk kan je dit voor mij testen Pepper92, zodat ik van een andere KS bezitter weet of dit normaal is of niet.

Bij mij gaat de smarthub balk vanzelf weg na ca. 5-10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:03
Giovanni76 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:12:
[...]

Heb het even getest.
Als je instelt dat smart hub automatisch verschijnt bij het inschakelen van de tv, dan zal die na een seconde of 5 automatisch verdwijnen na opstarten. Als je smart hub oproept (home knop) verdwijnt ie na een seconde of 30 pas.

Als je instelt dat smart hub niet automatisch verschijnt, dan roep je 'm dus altijd op en verdwijnt die dus na een seconde of 30.

Bij mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
ThatsHollywood schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 08:59:
[...]

Bij mij gaat de smarthub balk vanzelf weg na ca. 5-10 seconden.
Is dat als je tv al een tijdje aan staat en je activeer je Smart Hub? Zo ja, dan zit dus wel verschil, want bij mij (en Pepper92) is het pas na 30 seconden ongeveer als je tv al aan staat en je activeer je Smart Hub handmatig via je Home knop.

Thanks voor na checken iig. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Pepper92 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

Heb het even getest.
Als je instelt dat smart hub automatisch verschijnt bij het inschakelen van de tv, dan zal die na een seconde of 5 automatisch verdwijnen na opstarten. Als je smart hub oproept (home knop) verdwijnt ie na een seconde of 30 pas.

Als je instelt dat smart hub niet automatisch verschijnt, dan roep je 'm dus altijd op en verdwijnt die dus na een seconde of 30.

Bij mij iig.
Thanks voor het testen. Dan doet ie bij ons precies hetzelfde en kan het per gebruiker verschillen zoals je hierboven kan lezen van ThatsHollywood..apart. is niet zo een big issue verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
Giovanni76 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 02:35:
[...]

Thanks voor het testen. Dan doet ie bij ons precies hetzelfde en kan het per gebruiker verschillen zoals je hierboven kan lezen van ThatsHollywood..apart. is niet zo een big issue verder.
Vreemd, maar wel even de vermelding dat ik een importmodel heb, lijkt me onlogisch als hier verschil in zou zitten mbt de software, maar toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Wellicht verschil in firmware versie?
Ik ga er vanuit dat bij gelijke firmware versies dezelfde instellingen van kracht zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door ThaBEN op 21-08-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 02:54
karper34 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:00:
Heb zelf de Vogels Thin 305 muurbeugel is makkelijk en er zitten klapsteunen bij om het geheel naar je toe te halen van onderuit.
praktijk leert echter wel dat je dit haast nooit zal gebruiken,immers gaat alles via de connectbox.

maar goed zit er strak uit deze muurbeugel en dat is een pluspunt.

Update : inderdaad wat ThaBen schrijft : USB verlengkabeltje inpluggen is een goede tip van hem,klasse

Of wat ik gedaan hebt een usb hub van 7( 220 volt) op de connectbox aansluiten.
Hoi Kasper, ik heb ook de Thin 305. Welke tv heb je hierop gemonteerd?

Ik heb een oogje op de ks7000 alleen op de website van Vogels staat aangegeven dat deze hierop niet past en plattetv.nl zegt van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Vraag over de Samsung KS serie (EU55KS7000)

Indien je een HDMI bron als PC aangeeft blijft het beeldscherm altijd aanstaan, ook bij volledig zwart beeld. Er is dus altijd licht dat uit de beeldbuis komt.
Indien je een HDMI bron als bijvoorbeeld TV/Gameconsole/Blu-Ray hebt ingesteld gaat het scherm daadwerkelijk uit indien er volledig zwart beeld is. (Vergelijkbaar met stand by)

Wanneer je in dit laatste geval Smart LED uit hebt staan krijg ik in sommige gevallen (niet altijd) een korte witte/grijzige flits te zien van ongeveer 1 frame wanneer het beeld van volledig uit weer moet opstarten om iets te laten zien.

Bijvoorbeeld bij de intro van de film Logan waarin zwart beeld wordt afgewisseld met namen die in beeld verschijnen van de makers, of sommige scenes waarin je een voiceover hoort en ondertiteling verschijnt terwijl het beeld volledig zwart is.

Als het gebeurd is dit wel telkens op hetzelfde moment bij dezelfde content. Heb het idee dat wanneer het volledig zwarte beeld een seconde of 2 of langer in beeld is dit issue niet optreed, maar indien het snel achter mekaar van volledig zwart naar beeld verspringt die korte flits zichtbaar is.

Let op! Ik heb het hier niet over blooming d.m.v. local dimming, maar een korte flits van circa 1 frame lengte wanneer het scherm opnieuw 'aanspringt'. Indien ik local dimming aanzet verdwijnt het probleem van de flits volledig maar dan heb je weer het blooming effect wanneer er beeld verschijnt op een donkere achtergrond.

Is er een manier om het scherm altijd aan te laten staan, ook bij volledig zwart beeld (net als in PC modus, maar dan zonder PC modus te hoeven kiezen)?

Reden waarom ik niet voor PC modus kies is omdat dan je instellingen zeer beperkt zijn en je bijvoorbeeld enkel kunt kiezen tussen standaard of dynamisch.

Het probleem is niet heel erg aanwezig en waarschijnlijk valt een leek het niet direct op, maar indien je het eenmaal gezien hebt is het lastig om het niet meer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
hoihoi66 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:05:
[...]

Hoi Kasper, ik heb ook de Thin 305. Welke tv heb je hierop gemonteerd?

Ik heb een oogje op de ks7000 alleen op de website van Vogels staat aangegeven dat deze hierop niet past en plattetv.nl zegt van wel :)
Past gewoon op de KS 7000,hangt hier ook een 65 inch KS 7000

Hmm staat gewoon de website van vogels

https://www.vogels.com/nl...thin-platte-tv-muurbeugel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
ThaBEN schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:25:
Vraag over de Samsung KS serie (EU55KS7000)

Indien je een HDMI bron als PC aangeeft blijft het beeldscherm altijd aanstaan, ook bij volledig zwart beeld. Er is dus altijd licht dat uit de beeldbuis komt.
Indien je een HDMI bron als bijvoorbeeld TV/Gameconsole/Blu-Ray hebt ingesteld gaat het scherm daadwerkelijk uit indien er volledig zwart beeld is. (Vergelijkbaar met stand by)

Wanneer je in dit laatste geval Smart LED uit hebt staan krijg ik in sommige gevallen (niet altijd) een korte witte/grijzige flits te zien van ongeveer 1 frame wanneer het beeld van volledig uit weer moet opstarten om iets te laten zien.

Bijvoorbeeld bij de intro van de film Logan waarin zwart beeld wordt afgewisseld met namen die in beeld verschijnen van de makers, of sommige scenes waarin je een voiceover hoort en ondertiteling verschijnt terwijl het beeld volledig zwart is.

Als het gebeurd is dit wel telkens op hetzelfde moment bij dezelfde content. Heb het idee dat wanneer het volledig zwarte beeld een seconde of 2 of langer in beeld is dit issue niet optreed, maar indien het snel achter mekaar van volledig zwart naar beeld verspringt die korte flits zichtbaar is.

Let op! Ik heb het hier niet over blooming d.m.v. local dimming, maar een korte flits van circa 1 frame lengte wanneer het scherm opnieuw 'aanspringt'. Indien ik local dimming aanzet verdwijnt het probleem van de flits volledig maar dan heb je weer het blooming effect wanneer er beeld verschijnt op een donkere achtergrond.

Is er een manier om het scherm altijd aan te laten staan, ook bij volledig zwart beeld (net als in PC modus, maar dan zonder PC modus te hoeven kiezen)?

Reden waarom ik niet voor PC modus kies is omdat dan je instellingen zeer beperkt zijn en je bijvoorbeeld enkel kunt kiezen tussen standaard of dynamisch.

Het probleem is niet heel erg aanwezig en waarschijnlijk valt een leek het niet direct op, maar indien je het eenmaal gezien hebt is het lastig om het niet meer te zien.
Dat heb ik ook als ik smart led op uit zet, heel irritant is dat. Het viel me op in het begin van Batman vs Superman als het beeld van zwart weer opstart naar beeld zegmaar. Als ik smart led op low zet heb ik daar geen last van.
In pc modus is smart led compleet uitgeschakeld en gebeurt dat niet. Ik zit ook al een tijdje te zoeken om smart led compleet uit te schakelen zonder pc modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
donpablo80 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Dat heb ik ook als ik smart led op uit zet, heel irritant is dat. Het viel me op in het begin van Batman vs Superman als het beeld van zwart weer opstart naar beeld zegmaar. Als ik smart led op low zet heb ik daar geen last van.
In pc modus is smart led compleet uitgeschakeld en gebeurt dat niet. Ik zit ook al een tijdje te zoeken om smart led compleet uit te schakelen zonder pc modus.
Ben blij dat ik niet de enige ben die dit is opgevallen. In PC modus blijft de beeldbuis altijd licht geven, zelfs indien je een volledig zwarte achtergrond hebt. Hierdoor is Smart LED / local dimming niet beschikbaar. Tevens zie je hierdoor die korte flits niet meer omdat het beeldscherm niet meer opnieuw hoeft te starten.

Ik heb eens gehoord dat het mogelijk zou zijn om via het verborgen servicemenu te deactiveren dat de beeldbuis volledig uitschakelt wanneer die automatisch gaat dimmen i.v.m. een volledig zwart scherm.

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een optie om voor de preset 'Film' het beeldscherm constant aan te laten net als in PC mode. Dit zodat je die korte flits niet meer ziet als het scherm opnieuw aanspringt.

Dat in combinatie met de preset Film en Smart LED uit lijkt mij persoonlijk het beste beeld te geven maar deze optie is (standaard) niet beschikbaar.

In PC mode is het beeld helaas totaal niet te vergelijken met het beeld dat ik kan krijgen via de preset 'Film' en is veel minder mooi waardoor dit ook niet een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
ThaBEN schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:47:
[...]

Ben blij dat ik niet de enige ben die dit is opgevallen. In PC modus blijft de beeldbuis altijd licht geven, zelfs indien je een volledig zwarte achtergrond hebt. Hierdoor is Smart LED / local dimming niet beschikbaar. Tevens zie je hierdoor die korte flits niet meer omdat het beeldscherm niet meer opnieuw hoeft te starten.

Ik heb eens gehoord dat het mogelijk zou zijn om via het verborgen servicemenu te deactiveren dat de beeldbuis volledig uitschakelt wanneer die automatisch gaat dimmen i.v.m. een volledig zwart scherm.

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een optie om voor de preset 'Film' het beeldscherm constant aan te laten net als in PC mode. Dit zodat je die korte flits niet meer ziet als het scherm opnieuw aanspringt.

Dat in combinatie met de preset Film en Smart LED uit lijkt mij persoonlijk het beste beeld te geven maar deze optie is (standaard) niet beschikbaar.

In PC mode is het beeld helaas totaal niet te vergelijken met het beeld dat ik kan krijgen via de preset 'Film' en is veel minder mooi waardoor dit ook niet een oplossing is.
Ik heb al een paar keer gekeken in het service menu, maar niks kunnen vinden helaas.
Wat ik wel heb gevonden in het service menu is dat je de dimming in pc mode aan en uit kan zetten.
Nu nog in de normale film mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:04:
Wel benieuwd na die gezichten achter webshop tvreus.nl :(
Oplichters bende!

PS: wel leuk TVreus.nl maar geen enkel Philips toestel :)
Het lukt me niet om de link met dit topic te leggen. zeker je laatste opmerking over Philips toestel :)

• ThaBEN
Oplichters bende!

Dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad met tvreus.nl
Ik had ook last van een vlek/verkleuring in mijn scherm in mijn nieuw gekochte EU55KS7000. Deze verscheen de 2e dag ineens.

Nadat ik contact met de klantenservice van TV reus had opgenomen kreeg ik 2 voorstellen. Ik kon de oude TV retour sturen en na controle zou ik dan een nieuwe terugkrijgen. Zou dan maximaal 1 week duren voordat ik de nieuwe in bezit zou hebben. Of ik kon indien ik in de buurt was direct langskomen met de TV dan werd die ter plekke nagekeken en omgeruild.

Ook al woonde ik niet in de buurt heb ik toch voor dat laatste gekozen :)
Ik hou niet van wachten en had een nieuwe TV gekocht omdat de oude stuk was gegaan en wilde niet lang zonder TV zitten.

Ik moet zeggen dat ik uitstekend ben geholpen en de heren mij duidelijk hebben laten zien dat mijn nieuwe toestel uit een ongeopende doos kwam en deze hebben we ter plekken aangesloten om te controleren of hier wel alles in orde was. Ik mocht er ook voor kiezen om de doos ongeopend mee te nemen maar wilde niet 2x hetzelfde ritje willen maken waardoor we ter plekke alles gecontroleerd hebben.

Het klopt wel dat ik bij de eerste levering aan mijn huis mee heb getild om de doos naar de voordeur te krijgen, zoals ik mensen heb zien klagen op radar, maar daar heb ik absoluut geen moeite mee. Ik heb uit eigen initiatief de koerier geholpen met tillen en niet omdat mij dit werd gevraagd. Een 55" TV zit immers in een nog grotere doos. Een koerier kan dit niet gemakkelijk in zijn eentje tillen en lijkt me eerder een kwestie van fatsoen. Misschien dat dit voor oudere mensen of degene die slecht ter been zijn een issue kan opleveren.

Ook betreft dit grijze import toestellen, maar ook hiervan was ik bewust voordat ik het toestel ging aanschaffen. Je kunt er vanuit gaan dat wanneer toestellen voor zoveel lager verkocht worden als de concurrent dat dit het geval is. Dit betekend dat er geen Nederlandse handleiding bij zat en ook geen 2e remote. (2e remote wordt alleen standaard geleverd in de Benelux modellen ben ik later achter gekomen). Verder is de TV identiek. En de handleiding valt altijd nog te downloaden op de website van Samsung voor degene die daar behoefte aan hebben en uitleg van het toestel is ook digitaal beschikbaar op het toestel zelf in het Nederlands.

Nadat ik aangaf via de chat op hun website dat ik een 2e remote miste hebben ze mij alsnog gratis de standaard Samsung remote nagestuurd via de post. Hier heb ik verder niks voor hoeven te doen behalve mijn ordernummer door te geven. Dit betreft daadwerkelijk een originele Samsung remote welke was geseald in een plastic zakje waarop overal duidelijk het originele Samsung logo stond afgebeeld (dus geen look-a-like universele remote).

Kortom: Het blijft altijd een gokje om bij de allergoedkoopste shop iets te bestellen. Bij de een zal het vlekkeloos verlopen en de ander kan het misschien een totale ramp zijn. Maar in mijn geval is het zeer goed gegaan en heb ik een paar honderd euro bespaart.

Vanuit mijn ervaring met TV Reus lijkt het me erg overdreven om ze een oplichters bende te noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door ThaBEN op 24-08-2017 13:00 ]

• hoihoi66
Oplichters bende!

Waarom? ik was net van plan om een Tv te bestellen daar?

Ik las vandaag besteld morgen in huis voor de UE49KS8000. Chat ik even zet diegene ow sory we hebben ze niet meer ze zijn opnieuw besteld.
We zijn nu iedereen aan het bellen dat we ze even niet kunnen leveren

:( :( :(

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Oplichters bende!

Een Philips TV, is ook geen Philips TV meer. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:50:
Nou ThaBEN, dan heb je geluk gehad.
Wij hebben hele andere ervaringen met de kantenservice. Ze zijn erg dwingend en bedreigend als je een minder goede recensie schrijft.
De toestellen zijn namelijk niet voor de Nederlandse markt bestemd.
Wanneer er updates beschikbaar zijn, en deze uitvoert weigert Ziggo de tv te herkennen! Omdat het serie nr geen Benelux toestel is!

Vooral met een CI+ module heb je hier last van.
Omdat TV reus de tv's digitaal bewerkt zit er een Nederlandse taal op. Maar Samsung Nederland levert geen garantie meer omdat eraan geknoeid is en dan ben je nergens meer.

Wij doen in ieder geval geen zaken meer met ze.
Ik betaal liever een paar euro meer dat ik verzekerd ben van een goed toestel met garantie, dan dat ik een tv koop die niet naar behoren werkt en geen garantie bevat.

Frameware updates zijn niet compatible met de buitenlandse modellen die TVreus.nl verkoopt.
Zelf kunnen ze hier wel aan knoeien maar de garanties vervallen.

Ik ben totaal niet te spreken over de service van TVreus.nl, wanneer er een negatief review word geschreven word je direct gecontacteerd door TVreus.nl, met de boodschap het review te verwijderen, wanneer je dat niet doet, dan bedreigen ze je met het feit je niet te helpen en het maar lekker zelf uit te zoeken.
Zolang je het review niet verwijderd, word en niks voor je gedaan.

Zie ook google maar op , Radar,TVreus Klacht en Tweakers.

Het TVreus service-team,
Maar wat heeft dit met dit topic te maken. Heb je een Samsung uit 2016 bij hun gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:11:
Een Tv reus toestel, die niet werkt en geen garantie heeft bij Samsung Nederland :(
Dit heeft totaal niets met dit Samsung 2016 TV topic te maken dus. U kunt beter een shopreview schrijven.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:50:
Nou ThaBEN, dan heb je geluk gehad.
Wij hebben hele andere ervaringen met de kantenservice. Ze zijn erg dwingend en bedreigend als je een minder goede recensie schrijft.
De toestellen zijn namelijk niet voor de Nederlandse markt bestemd.
Wanneer er updates beschikbaar zijn, en deze uitvoert weigert Ziggo de tv te herkennen! Omdat het serie nr geen Benelux toestel is!

Vooral met een CI+ module heb je hier last van.
Omdat TV reus de tv's digitaal bewerkt zit er een Nederlandse taal op. Maar Samsung Nederland levert geen garantie meer omdat eraan geknoeid is en dan ben je nergens meer.

Wij doen in ieder geval geen zaken meer met ze.
Ik betaal liever een paar euro meer dat ik verzekerd ben van een goed toestel met garantie, dan dat ik een tv koop die niet naar behoren werkt en geen garantie bevat.

Frameware updates zijn niet compatible met de buitenlandse modellen die TVreus.nl verkoopt.
Zelf kunnen ze hier wel aan knoeien maar de garanties vervallen.

Ik ben totaal niet te spreken over de service van TVreus.nl, wanneer er een negatief review word geschreven word je direct gecontacteerd door TVreus.nl, met de boodschap het review te verwijderen, wanneer je dat niet doet, dan bedreigen ze je met het feit je niet te helpen en het maar lekker zelf uit te zoeken.
Zolang je het review niet verwijderd, word en niks voor je gedaan.

Zie ook google maar op , Radar,TVreus Klacht en Tweakers.

Het TVreus service-team,
Ik geloof je op je woord en dat behoorlijk veel frustraties met zich mee brengt ,geheel duidelijk
Doch denk ik dat je beter topic V&A Feedback dit geheel daar heen kan brengen,zijn meer van dit soort winkels daarop hun/haar vingers getikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

TF

bla bla

Gister voetbal gekeken. Die microstutter is steeds erger aan het worden. Ik zie het nu ook tijdens gewone TV programmas.
De hoop is opgegeven voor een definitieve oplossing in de huidige omstandigheid. Moet wachten op 1080p signaal van ziggo of misschien ooit nog eens een firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
TF schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:44:
Gister voetbal gekeken. Die microstutter is steeds erger aan het worden. Ik zie het nu ook tijdens gewone TV programmas.
De hoop is opgegeven voor een definitieve oplossing in de huidige omstandigheid. Moet wachten op 1080p signaal van ziggo of misschien ooit nog eens een firmware
Ik raad je aan om de volgende video van RTINGS te bekijken voor wat meer achtergrond informatie waardoor dit optreed.

Dit is overigens deel 5 van een mini serie over 'Motion'. Zeer de moeite waard om de andere 4 filmpjes ook te bekijken.

[ Voor 9% gewijzigd door ThaBEN op 25-08-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen die last hebben van youtube en netflix die niet werken? Op mijn ks7000 lopen de apps steeds vast. Alleen de return werkt dan nog. Navigeren met de pijltjes werkt niet meer. Ik moet steeds de apps opnieuw installeren maar lopen binnen 1 of 2 dagen weer vast. Heel erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mldn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:37
Ik heb sinds gisteren de UE55KS7000 in bezit, maar kan de juiste beeldinstellingen maar niet vinden..
Hoe kan ik controleren of de tv helemaal in orde is? Dus geen stutter, judder, blooming etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:07:
Nog meer mensen die last hebben van youtube en netflix die niet werken? Op mijn ks7000 lopen de apps steeds vast. Alleen de return werkt dan nog. Navigeren met de pijltjes werkt niet meer. Ik moet steeds de apps opnieuw installeren maar lopen binnen 1 of 2 dagen weer vast. Heel erg irritant.
Hier 0 problemen met yt en nf op de KS7000. Kinderen kijken er dagelijks naar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Heb het zelfde probleem op de 49ks7000.Alleen is het bij mij zo erg dat het om de 1/2 minuten gebeurt. Heb het overigens ook bij 720p. Het is echt schijt irritant met voetbal. Hoe komt het dat Samsung dit niet serieus neemt? Internet zit er vol mee.

Ps: instellingen van Rtings of andere helpen niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Karakartal op 26-08-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ik heb nergens last van op een KS8000 en een glasfiber TV verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mldn schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:14:Hoe kan ik controleren of de tv helemaal in orde is? Dus geen stutter, judder, blooming etc?
.... door naar het beeld te kijken ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Karakartal schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:36:
[...]

Heb het zelfde probleem op de 49ks7000.Alleen is het bij mij zo erg dat het om de 1/2 minuten gebeurt. Heb het overigens ook bij 720p. Het is echt schijt irritant met voetbal. Hoe komt het dat Samsung dit niet serieus neemt? Internet zit er vol mee.

Ps: instellingen van Rtings of andere helpen niet.
Als nu eens als voorbeeld ingeeft Judder boven in bij zoek in het forum. en bekijk nu eens al deze berichten

En waarom schrijf je : samsung niet serieus neemt ?
Dit ligt niet bij samsumg maar bij jouw instellingen.

Ga eens kijken naar : welke provider heb je en kijk eens naar je instellingen als voorbeeld 1080p x50 hz
Heb je een c1+ module of kijk je met ziggo Horizon ? daar zit een dag en nacht verschil in mbt judder etc etc

En als laatst bekijk eens wat al de benamingen daadwerkelijk betekenen wat ze allemaal doen in functie dan wel
Zoals wat doet: smart led enz enz

Heb nu een 65 inch KS7000 en sinds twee weken een 75 inch KS 8000 erbij en geheel judder vrij en ja ben gek op sportuitzendingen

Je hebt een hoogwaardige tv en daar moet je echt voor gaan zitten en aandachtig lezen wat deze tv echt allemaal kan doen voor je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

karper34 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:25:
[...]

Als nu eens als voorbeeld ingeeft Judder boven in bij zoek in het forum. en bekijk nu eens al deze berichten

Ga eens kijken naar : welke provider heb je en kijk eens naar je instellingen als voorbeeld 1080p x50 hz
Heb je een c1+ module of kijk je met ziggo Horizon ? daar zit een dag en nacht verschil in mbt judder etc etc

En als laatst bekijk eens wat al de benamingen daadwerkelijk betekenen wat ze allemaal doen in functie dan wel

Heb nu een 65 inch KS7000 en sinds twee weken een 75 inch KS 8000 erbij en geheel judder vrij en ja ben gek op sportuitzendingen

Je hebt een hoogwaardige tv en daar moet je echt voor gaan zitten en aandachtig lezen wat deze tv echt allemaal kan doen voor je
Ik denk dat jij wat dingen door elkaar heen haalt.
Judder is echt heel wat anders dan de micro-stutter die veel mensen ervaren, met voetbal kijken op een samsung tv.
Judder heeft elk toestel wel in enige mate last van. Dus ook jouw tv's ;)

Ik heb zelf ook deze micro-stutter ervaren op een samsung plasma tv.
Heel vervelend en echt niks tegen te doen qua instellingen.
De tv bijvoorbeeld een interlaced of progressief signaal voeden, maakt niks uit
Fout zit in de hard- of software van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karakartal
invincible30 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:44:
[...]

Ik denk dat jij wat dingen door elkaar heen haalt.
Judder is echt heel wat anders dan de micro-stutter die veel mensen ervaren, met voetbal kijken op een samsung tv.
Judder heeft elk toestel wel in enige mate last van. Dus ook jouw tv's ;)

Ik heb zelf ook deze micro-stutter ervaren op een samsung plasma tv.
Heel vervelend en echt niks tegen te doen qua instellingen.
De tv bijvoorbeeld een interlaced of progressief signaal voeden, maakt niks uit
Fout zit in de hard- of software van samsung.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
karper34 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:25:
[...]

Dit is inderdaad volledige onzin.
Heeft er niets mee te maken, judder is wat compleet anders.
Samsung is zich zeker wel bewust van de microstutter maar krijgt het blijkbaar gewoon niet opgelost.
Mijn testsampel had dit probleem ook maar het is gewoon nooit opgelost. Ze zijn zelfs bij mij thuis komen kijken. En meerdere malen op afstand. Alle instellingen doorgelopen, signaal gemeten etc.
Ze hebben mijn toestel 2 weken lang gelogd, ze zien ook dat de tv even hapert.
Maar het is een combinatie van ci+ met ziggo wat niet goed gaat. Het is ook alleen in bepaalde regios.
En zolang Samsung het zelf niet kan reproduceren omdat hun eigen ziggo regio nu net dat probleem niet heeft zie ik het niet snel opgelost worden.
Ook 1 vd redenen dat ik de 2016 serie oversla voor een nieuwe tv.
Gebruik je geen ci+ dan is het een prima serie.

[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 26-08-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:11
Combinatie ci+ met Ziggo. Dus zou ik het probleem niet moeten hebben wanneer ik tv kijk via mijn Humax decoder? Uiteraard zit er een ziggo smartcard in, maar geen ci+ module.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:35:
Combinatie ci+ met Ziggo. Dus zou ik het probleem niet moeten hebben wanneer ik tv kijk via mijn Humax decoder? Uiteraard zit er een ziggo smartcard in, maar geen ci+ module.
Ik heb met mijn Humax 5200C inderdaad nergens last van (of ik ben blind natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ok dan moest ik het ook maar eens even goed gaan testen op mijn 5050c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karakartal
Ik heb een fabrieks reset gedaan. Nu is het gelukkig een stuk minder. Ipv om de 2 minuten gebeurt het nu een paar keer in het uur. Nog steeds erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Moet wachten op 1080p signaal van ziggo of misschien ooit nog eens een firmware
Of glasvezel? Die geeft veel HD zenders in hoge bitrate door op 1920x1080 p50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
Ik heb dus ook problemen met de combinatie ci+ module van ziggo met de ks7000.
Heb ook vooral tijdens voetbal de microstutter, heb ook het gevoel dat het erger is geworden sinds de laatste update.
Heb ook alle mogelijke instellingen geprobeerd maar niks helpt.
Nu heb ik er een horizonbox naar staan, die geen stutter heeft maar die is weer zeer traag.
Ondanks dat de tv een mooi plaatje kan weergeven, ben ik me toch wat aan het oriënteren voor een andere tv, ook omdat ik moeite heb met de blooming tijdens vooral uhd hdr film .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de Samsung 49KS7000 gaan ophangen aan de muur in de slaapkamer en de One connect kabel in een kabelgoot plaatsen maar hoelang zijn deze kabels eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
dafmay schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:35:
Het probleem heeft zich tot nu toe toegespitst op ci+ met ziggo.
Dezelfde problemen met een settopbox heb ik nog niet gehoord.

Ander probleem wat speelde was een trage volumeknop op bepaalde zenders (bijvoorbreld rtl7). Dit speelde ook alleen bij de ci+ met ziggo. Geen idee of dat ook nog steeds speelt maar grote kans dat die problemen gerelateerd zijn als het alleen bij sommige regios en met ci+ van ziggo is.

[ Voor 25% gewijzigd door Arjant2 op 27-08-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb het getest op mijn Humax 5050c en het judder probleem is bijna niet aanwezig, en als het al gebeurt dan is het heel kort tov ci+.

Nice d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
RAAF12 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 01:11:
[...]

Of glasvezel? Die geeft veel HD zenders in hoge bitrate door op 1920x1080 p50
Heb glasvezel en is ook 1080i (zo wordt het nou eenmaal aan en vanuit Hilversum aangeleverd). 1080p zenders bestaan zo goed als niet, dat is een beslissing van de zender en staat los van de providers (wel zijn ARD en ZDF bijv. oorspronkelijk 720p maar worden op glas in 1080i doorgegeven of het komt puur omdat die boxen geen 'auto' stand hebben en er zelf van 720p 1080i makem voor die twee zenders. De meeste zenders zijn wel gewoon native 1080i)
edit: ik zie dat de ARD van plan is 1080p/50 over DVB-T2 uit te zenden een van de komende jaren ...

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 27-08-2017 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Mldn schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:14:
Ik heb sinds gisteren de UE55KS7000 in bezit, maar kan de juiste beeldinstellingen maar niet vinden..
Hoe kan ik controleren of de tv helemaal in orde is? Dus geen stutter, judder, blooming etc?
Beeldmodus: Film
Beeldformaat: 16:9
Aanp. aan scherm: Aan

Expertinstellingen
Achtergrondverlichting: 14 voor SDR content / 20 voor HDR content
Helderheid: 44
Contrast: 94 voor SDR content / 100 voor HDR content
Scherpte: 0
Kleur: 49
Tint (G/R): G50 R50
Clean Digital View: Uit
Auto Motion Plus: Uit
Smart LED: Uit of Laag voor SDR / Hoog voor HDR.
(Laag bij SDR en Hoog bij HDR geeft mooier beeld maar dan heb je wel weer last van 'blooming' bij donkere scenes met witte ondertiteling. Indien je geen 'blooming' wil zien dan moet je Smart LED altijd uit laten staan)
HDMI-Zwartniveau: Auto
Dynamisch contrast: Uit
Kleurtint: Warm 2
Witbalans: Zowel 2 als 10-punts alles op 0 / uit
Gamma: -1
Kleurruimte: 'Eigen' voor SDR content / 'Auto' voor HDR content.

Notitie: De waarde van achtergrondverlichting kan je naar eigen wens instellen. Je hoeft de andere waardes niet te wijzigen indien je achtergrondverlichting aanpast. Ik zou dus eerst alle opgegeven waardes gebruiken en daarna pas achtergrondverlichting afstellen naar jouw persoonlijke voorkeur,

Uiteraard geldt dit voor alle waardes en moet je zelf even kijken wat jij persoonlijk mooi vind, maar met deze settings heb ik nagenoeg perfect beeld en geen last van stutter, judder of blooming. (In ieder geval zover als de technische capaciteiten van deze TV dit kan voorkomen). Heb deze settings gekregen na het uitvoeren van een calibratie met de 'Spears & Munsil HD Benchmark, 2nd Edition Blu-ray' op mijn UE55KS7000 met firmwareversie 1201.6

P.s.
Heb een KPN TV decoder welke het inkomende signaal omvormt naar 1080P 50hz

[ Voor 8% gewijzigd door ThaBEN op 28-08-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mldn
Dankjewel voor je reactie! Zal dit straks proberen wanneer ik thuis ben.
Ik heb wel gewoon een Humax (5300 volgens mij) kastje van Ziggo. 1080i volgens mij. Dat maakt niet uit neem ik aan?
ThaBEN schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:18:
[...]

Beeldmodus: Film
Beeldformaat: 16:9
Aanp. aan scherm: Aan

Expertinstellingen
Achtergrondverlichting: 14 voor SDR content / 20 voor HDR content
Helderheid: 44
Contrast: 94 voor SDR content / 100 voor HDR content
Scherpte: 0
Kleur: 49
Tint (G/R): G50 R50
Clean Digital View: Uit
Auto Motion Plus: Uit
Smart LED: Uit of Laag voor SDR / Hoog voor HDR.
(Laag bij SDR en Hoog bij HDR geeft mooier beeld maar dan heb je wel weer last van 'blooming' bij donkere scenes met witte ondertiteling. Indien je geen 'blooming' wil zien dan moet je Smart LED altijd uit laten staan)
HDMI-Zwartniveau: Auto
Dynamisch contrast: Uit
Kleurtint: Warm 2
Witbalans: Zowel 2 als 10-punts alles op 0 / uit
Gamma: -1
Kleurruimte: 'Eigen' voor SDR content / 'Auto' voor HDR content.

Notitie: De waarde van achtergrondverlichting kan je naar eigen wens instellen. Je hoeft de andere waardes niet te wijzigen indien je achtergrondverlichting aanpast. Ik zou dus eerst alle opgegeven waardes gebruiken en daarna pas achtergrondverlichting afstellen naar jouw persoonlijke voorkeur,

Uiteraard geldt dit voor alle waardes en moet je zelf even kijken wat jij persoonlijk mooi vind, maar met deze settings heb ik nagenoeg perfect beeld en geen last van stutter of judder. Heb deze settings gekregen na het uitvoeren van een calibratie met de 'Spears & Munsil HD Benchmark, 2nd Edition Blu-ray' op mijn UE55KS7000 met firmwareversie 1201.6

Heb een KPN TV decoder welke het inkomende signaal omvormt naar 1080P 50hz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Mldn schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:34:
Dankjewel voor je reactie! Zal dit straks proberen wanneer ik thuis ben.
Ik heb wel gewoon een Humax (5300 volgens mij) kastje van Ziggo. 1080i volgens mij. Dat maakt niet uit neem ik aan?
[...]
Een Interlaced signaal kan wel eens meer last hebben van Judder t.o.v. een Progressive signaal maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Indien je last blijkt te hebben van Judder zou ik eens testen op 720P om te kijken of het dan nog steeds gebeurd. Indien nee, dan ligt het inderdaad aan het 1080i signaal en hoe de TV dit probeert te verwerken.

Zie ook onderstaande video voor extra informatie:

[ Voor 10% gewijzigd door ThaBEN op 28-08-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

TF

bla bla

Bedankt voor alle optie mbt micro stutter. Welke Ziggo ontvangers vormen alles om naar 1080p? Want dat is denk de enige oplossing voor voetbal kijken.
Maar ik wil eigenlijk niet een heel nieuw abonnement met die Horizon box. Is er geen eenvoudige digitale ontvanger die dit ook kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Zover ik weet is bij Ziggo de Horizon Box de enige mogelijkheid om een signaal te ontvangen met 1080P. Ik ken een paar mensen die toentertijd gebeld hebben met klantenservice van Ziggo en die horizon box hebben gevraagd en gekregen zonder dat ze een nieuwe abonnement zijn aangegaan of hun maandelijks tarief is gewijzigd. Is altijd het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Laatst online: 21-07 16:38
Ik ga waarschijnlijk toch een KS7000 55 inch kopen. Zijn er nog goede argumenten om niet voor de KS7000 te kiezen maar voor de KS8000? Los van de voet en de dubbele tuner en de prijs..

De voet maakt mij namelijk niet uit. Ik hang de tv aan de muur.
Dubbele Tuner heeft voor mij ook geen invloed. Ik kijk via glasvezel Telfort.
De prijs is de enige reden tot zo ver waarom ik voor een KS7000 kies ipv een KS8000

Wellicht dat jullie nog goede argumenten hebben? De 1200 euro voor de KS7000 staat me wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
Met de 7000 heb je een mooi toestel, heeft verder geen nut om voor een 8000 te kiezen wat betreft beeld.
Ik doe btw mij 60ks7000 in de verkoop:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Tja wat is nut? De KS8000 levert een helderder beeld en heeft geen aluminium streep onderaan het masker. Staat allemaal op de Samsung website. Wat iemand wil kopen is een keuze, maar even verdiepen in de specs kan geen kwaad. Wel heel apart dat dit 2016 model nog zo goed verkrijgbaar is.

[ Voor 51% gewijzigd door RAAF12 op 28-08-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:05

nexhil

BAM!

Nog meer mensen problemen met niet werkende smarthub verbindingen richting internet/YouTube/Netflix ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:28
RAAF12 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:19:
Tja wat is nut? De KS8000 levert een helderder beeld en heeft geen aluminium streep onderaan het masker. Staat allemaal op de Samsung website. Wat iemand wil kopen is een keuze, maar even verdiepen in de specs kan geen kwaad. Wel heel apart dat dit 2016 model nog zo goed verkrijgbaar is.
Ik zou niet zo snel afgaan op wat de fabrikant allemaal zegt op zijn eigen site. Er zijn verschillende sites waar ze metingen hebben gedaan op de schermen en daarmee is de 7000 op een paar vlakken zelfs beter dan de 8000.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Omgekeerde wereld. 'Sites' zijn niet relevant. Kijken naar de fabrieks specs wél.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Voor mij persoonlijk zijn onafhankelijke review sites veel belangrijker dan de specs van de fabrikant. Fabrikanten hebben de neiging om vaak te overdrijven, of noemen specs die enkel in zulke bijzondere omstandigheden voorkomen welke een normale gebruiker nooit zal toepassen.

Bijvoorbeeld energiegebruik, waarbij je de specs van de fabriakant alleen zult halen met alle ECO opties aan en backlight volledig gedimd wat het beeld onkijkbaar maakt.

Of ze verzinnen nieuwe termen die uniek zijn voor de betreffende fabrikant zoals Quantum Dot of PQI (Picture Quality Index). Dit doen ze puur zodat ze hogere cijfertjes kunnen weergeven dan de concurrent (hoger lijkt immers beter voor een leek) en maakt het onmogelijk om vergelijking te maken met de concurrent afgaande op de specs die de fabrikanten.

Dan hebben testresultaten van onafhankelijke sites zoals RTINGS / Digital Foundry / AVForums, waarbij elk toestel in exact dezelfde condities wordt getest met dezelfde meeteenheden voor mij veel meer waarde dan de specs welke een fabrikant vermeldt op hun website of doos van het product.
Lorenzoaliandro schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:16:
Ik ga waarschijnlijk toch een KS7000 55 inch kopen. Zijn er nog goede argumenten om niet voor de KS7000 te kiezen maar voor de KS8000? Los van de voet en de dubbele tuner en de prijs..

De voet maakt mij namelijk niet uit. Ik hang de tv aan de muur.
Dubbele Tuner heeft voor mij ook geen invloed. Ik kijk via glasvezel Telfort.
De prijs is de enige reden tot zo ver waarom ik voor een KS7000 kies ipv een KS8000

Wellicht dat jullie nog goede argumenten hebben? De 1200 euro voor de KS7000 staat me wel aan
De toestellen zijn nagenoeg identiek. Het grootste verschil is dat de KS8000 helderder beeld kan weergeven, maar zolang je bij normaal gebruik backlight niet op maximaal hebt staan zal dit weinig meerwaarde hebben. Daarnaast heeft die nog een 2e tv tuner en naast de 2 speakers een subwoofer geïntegreerd in het toestel zelf. HDR gaming werkt daarentegen weer iets beter op de KS7000.

Ik zou zelf alleen de KS8000 overwegen indien je 2 TV tuners gaat gebruiken, je backlight altijd op maximaal wil hebben staan en indien je geen externe audio set gaat gebruiken.

Ik heb zelf ook de EU55KS7000 aangeschaft en ben er erg blij mee. Ander pluspunt is dat ik met de voet van de KS7000 nu ruimte heb om mijn PS4 Pro, Wii-U, KPN TV decoder en PSVR Breakout box direct onder de TV kan plaatsen. Met de KS8000 zou dit onmogelijk zijn door de V-vormige voet

Onderstaand de cijfers van RTINGS voor de KS7000 (KS8000 in USA) en de KS8000 (KS9000 in USA).
Klik op de naam om de volledige review te lezen

KS7000
Movies 8.2
TV Shows 8.0
Sports 7.9
Video Games 8.4
HDR Movies 8.4
HDR Gaming 8.5
PC Monitor 7.3
Overal: 8.2

KS8000
Movies 8.2
TV Shows 8.1
Sports 7.9
Video Games 8.4
HDR Movies 8.4
HDR Gaming 8.4
PC Monitor 7.3

[ Voor 51% gewijzigd door ThaBEN op 29-08-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik kan mij ook niet herinneren wanneer ik voor het laatst naar de specificaties van een televisie op de website van de fabrikant heb gekeken en hier ook daadwerkelijk nuttige informatie uit heb weten te halen. Wat je daar tegenkomt is pure marketing en de specificaties die echt interessant zijn, die vind je er niet.

Die specificaties zijn wel op websites van derden te vinden na testen, waardoor zij veel betrouwbaarder zijn dan nietszeggende marketingtermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Zoals uit test van Rtings blijkt is het scherm van de KS8000 iets beter, maar verschil is dusdanig klein dat je dat echt niet gaat merken.
Dus als je de andere voet niet uitmaakt (omdat je hem ophangt), dan zou ik lekker voor de KS7000 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
ThaBEN schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:46:
Voor mij persoonlijk zijn onafhankelijke review sites veel belangrijker dan de specs van de fabrikant. Fabrikanten hebben de neiging om vaak te overdrijven, of noemen specs die enkel in zulke bijzondere omstandigheden voorkomen welke een normale gebruiker nooit zal toepassen.

Bijvoorbeeld energiegebruik, waarbij je de specs van de fabriakant alleen zult halen met alle ECO opties aan en backlight volledig gedimd wat het beeld onkijkbaar maakt.

Of ze verzinnen nieuwe termen die uniek zijn voor de betreffende fabrikant zoals Quantum Dot of PQI (Picture Quality Index). Dit doen ze puur zodat ze hogere cijfertjes kunnen weergeven dan de concurrent (hoger lijkt immers beter voor een leek) en maakt het onmogelijk om vergelijking te maken met de concurrent afgaande op de specs die de fabrikanten.

Dan hebben testresultaten van onafhankelijke sites zoals RTINGS / Digital Foundry / AVForums, waarbij elk toestel in exact dezelfde condities wordt getest met dezelfde meeteenheden voor mij veel meer waarde dan de specs welke een fabrikant vermeldt op hun website of doos van het product.

[...]

De toestellen zijn nagenoeg identiek. Het grootste verschil is dat de KS8000 helderder beeld kan weergeven, maar zolang je bij normaal gebruik backlight niet op maximaal hebt staan zal dit weinig meerwaarde hebben. Daarnaast heeft die nog een 2e tv tuner en naast de 2 speakers een subwoofer geïntegreerd in het toestel zelf. HDR gaming werkt daarentegen weer iets beter op de KS7000.

Ik zou zelf alleen de KS8000 overwegen indien je 2 TV tuners gaat gebruiken, je backlight altijd op maximaal wil hebben staan en indien je geen externe audio set gaat gebruiken.

Ik heb zelf ook de EU55KS7000 aangeschaft en ben er erg blij mee. Ander pluspunt is dat ik met de voet van de KS7000 nu ruimte heb om mijn PS4 Pro, Wii-U, KPN TV decoder en PSVR Breakout box direct onder de TV kan plaatsen. Met de KS8000 zou dit onmogelijk zijn door de V-vormige voet

Onderstaand de cijfers van RTINGS voor de KS7000 (KS8000 in USA) en de KS8000 (KS9000 in USA).

KS7000
Movies 8.2
TV Shows 8.0
Sports 7.9
Video Games 8.4
HDR Movies 8.4
HDR Gaming 8.5
PC Monitor 7.3

KS8000
Movies 8.2
TV Shows 8.1
Sports 7.9
Video Games 8.4
HDR Movies 8.4
HDR Gaming 8.4
PC Monitor 7.3
Aha handig. Ik heb toevallg dan ook dezelfde randaparatuur en ik kijk via interactiv TV van Telfort, ik hoef dus geen gebruik te maken van de digitale Tuners. En aangezien ik wel externe audio heb , en de prijs sowieso wel 200 euro scheelt, neem ik de KS7000 55 inch.

Bedankt voor alle info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
TF schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:59:
Bedankt voor alle optie mbt micro stutter. Welke Ziggo ontvangers vormen alles om naar 1080p? Want dat is denk de enige oplossing voor voetbal kijken.
Maar ik wil eigenlijk niet een heel nieuw abonnement met die Horizon box. Is er geen eenvoudige digitale ontvanger die dit ook kan
Uit de review van Flatpanels:
For a few years now, we have complained about micro-stutter (on motion) on Samsung's TVs, which is a special type of motion stutter that cannot be attributed to the native frequency of the source material. Instead it occurs randomly. Unfortunately, KS8000 continues to suffer from micro-stutter and it gets worse if you try to engage the Auto Motion Plus system or feed the TV with low-quality content.
En van de 2017 Q9:
In the past, we have also commented on the fact that Samsung’s TVs suffer from "micro stutter", typically during the transition from one scene to another. This has not been solved with Q9. While some viewers never notice it, others do.
Ze hebben ook net een MU7000 binnen dus even kijken of het bij ook nog is ...

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 29-08-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:14
Hoe lang is die one connect kabel voor ks8000 55 inch versie.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Google? http://www.buyspares.co.u...2m/product.pl?pid=5144700

Hangt af van hoe groot het scherm is ze zijn er in diverse lengtes, ook los te koop.

[ Voor 11% gewijzigd door RAAF12 op 30-08-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Arjant2 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:11:
Zoals uit test van Rtings blijkt is het scherm van de KS8000 iets beter, maar verschil is dusdanig klein dat je dat echt niet gaat merken.
Dus als je de andere voet niet uitmaakt (omdat je hem ophangt), dan zou ik lekker voor de KS7000 gaan.
Blijkbaar selecteert Samsung de schermen en gaan de beste in de duurdere modellen. Die iets hogere helderheid van de KS8000 is echter een hard gegeven wat iedereen over de hele werld met geschikte apparatuur kan nameten. dat is een feit en geen 'mening' van een toevallige gebruiker of onafhankelijk testpanel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@RAAF12 Zeg ik dat dan?
Ik zeg alleen dat de verschillen klein zijn en dat je het verschil in helderheid niet gaat merken.
Een onafhankelijke reviewer als Rtings met met speciaal gecalibreerde hardware en daaruit blijkt dat de verschillen in helderheid klein zijn.
Vandaar dus dat ik zou zeggen ga voor de KS7000 want de KS8000 is wel een paar honderd euro duurder en het verschil merk je amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Als ze naast elkaar staan is het wel met het blote oog te zien en natuurlijk te meten met goede apparatuur. Maar als het je het prijsverschil niet waard is dat een persoonlijke keuze. Een paar posts hierboven was er iemand ben de nick ff kwijt, die beweerde dat er helemaal geen schermverschil is tussen de 7000 en de 8000 europese modellen is.
Dar Rtings verschil meet is normaal, anders zouden de fabriekspecificaties niet kloppen. Dat zou Samsung erg veel geld gaan kosten als het aantal nits/lumen/ wathever van de 7000/8000 gelijk zou zijn :-)

Rtings is USA en daar is de 8000 wat de 7000 in de EU is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 08:44:
Ik wil de Samsung 49KS7000 gaan ophangen aan de muur in de slaapkamer en de One connect kabel in een kabelgoot plaatsen maar hoelang zijn deze kabels eigenlijk?
Iemand die weet of de 49 inch een kabel van 2 meter heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
RAAF12 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:35:
Als ze naast elkaar staan is het wel met het blote oog te zien en natuurlijk te meten met goede apparatuur. Maar als het je het prijsverschil niet waard is dat een persoonlijke keuze. Een paar posts hierboven was er iemand ben de nick ff kwijt, die beweerde dat er helemaal geen schermverschil is tussen de 7000 en de 8000 europese modellen is.
Dar Rtings verschil meet is normaal, anders zouden de fabriekspecificaties niet kloppen. Dat zou Samsung erg veel geld gaan kosten als het aantal nits/lumen/ wathever van de 7000/8000 gelijk zou zijn :-)

Rtings is USA en daar is de 8000 wat de 7000 in de EU is.
Heb je de post hierboven ook daadwerkelijk gelezen en ook de review gelezen op rtings en hun metingen? Vergelijk zelf maar eens de US KS8000 en US KS9000 (en die typenummers worden hierboven ook netjes genoemd aangezien ze in de US anders zijn). Zit maar weinig verschil tussen het aantal nits.

Ik heb meer vertrouwen in rtings dan in samsung.
Lees ook eens de review van de Q7 modellen. Die zouden volgens Samsung nog veel hogere nits waarden hebben. Blijkt ook niet zo te zijn. Daarop is samsung zelf langsgeweest bij rtings en hebben ze de metingen bevestigd. Een 2e toestel gaf dezelfde waarden. Dus staar je niet blind op de waardes die een fabrikant opgeeft. Kijk liever naar goede reviews zoals rtings doet.
Overigens hebben andere reviewers voor de Q7 modellen hetzelfde gemeten. Dus wie geloof jij? Samsung of onafhankelijke reviewers?
Ik ben een Samsung 'fan' , alle apparatuur hier is Samsung, maar ik staar me niet blind op wat samsung vertelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 30-08-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik geloof ook niet alles wat Samsung persvoorlichters vertellen, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat Samsung sjoemelt met harde cijfers qua helderheid van hun beeldschermen. Als Samsung erkent dat ze valse cijfers leveren kunnen ze hoge claims aan de broek krijgen. Ik zal het artikel eens doorlezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Dit onderstaande schrijft tweakers naar aanleiding van de review van de q7f. Zo zie je dat een bewering van een fabrikant altijd met een korreltje zout te nemen is.
Ja er zou volgens samsung (te lezen op rtings) wat mis zijn met de 2 toestellen maar zelfs 'gerepareerd' halen die nooit de 1500 nit.

Quote uit review tweakers:

De Qled-tv's bieden een hoge piekhelderheid, al stelt het Koreaanse merk de zaken wel wat mooier voor dan ze in werkelijkheid zijn. Op de CES in Las Vegas eerder dit jaar werd op de stand van Samsung doodleuk verteld dat er pieken van 1500 nits (1 nit = 1cd/m²) mogelijk waren met de 7-serie. Inmiddels is die claim veranderd in 'HDR 1500': een nietszeggende, zelfbedachte waarde.

De hoogste piek die wij hebben gemeten, bedroeg 913cd/m². Dit was met een wit vlak dat 10 procent van het schermoppervlak bedroeg. Bij 25 procent maten we 787cd/m², bij 50 procent 733 en bij 100 procent oppervlak bedroeg de helderheid 718cd/m². Dit is overigens gemeten in de stand Dynamisch, waarbij de kleuren veel te blauw worden weergegeven. In de stand Film is de kleurweergave prima, maar valt de piekhelderheid een stuk lager uit: 668cd/m² bij 10 procent wit. De helderheid wordt in deze stand wel beter vastgehouden als een groter deel van het scherm wit moet zijn: 665cd/m² bij 25 procent, 663cd/m² bij 50 procent en 659cd/m² bij 100 procent wit. Veel minder dan Samsung deed voorkomen dus, maar alsnog een prettige hoeveelheid licht, waarmee deze tv geschikt is om met meer omgevingslicht te kijken dan een oled.

Ik heb de reviews van de ks8000 en ks9000 (US modelnamen) naast elkaar bekeken maar het verschil is bij de verschillende metingen meestal maar rond de 10 procent maximaal. Dus ja de duurdere is wat beter maar ze krijgen beide dezelfde score op rtings dus heel groot zijn de verschillen niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 31-08-2017 00:05 ]

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
RAAF12 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:59:
Als Samsung erkent dat ze valse cijfers leveren kunnen ze hoge claims aan de broek krijgen.
Claims? Wat voor claims?

Zolang Samsung (en anderen) eigen marketingtermen gebruikt voor specificaties, worden feitelijk geen onjuistheden verteld. Samsung kan dan zelf interpreteren hoe deze cijfers opgebouwd worden en heeft de cijfers daarmee totaal in eigen hand.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Luminance wordt gemeten in cd/m2. Als Samsung minder opgeeft dan belooft kan een klant zeggen dat ze de boel belazeren. Waar heb je anders vaste standaarden voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBEN
RAAF12 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 01:24:
Luminance wordt gemeten in cd/m2. Als Samsung minder opgeeft dan belooft kan een klant zeggen dat ze de boel belazeren. Waar heb je anders vaste standaarden voor?
Samsung omzeilt het uitdrukken van deze waardes in cd/m2 door een eigen bedacht waardesysteem te gebruiken waarin de eenheden in PQI worden weergegeven. Ze hebben copyright op de term PQI dus concurrenten mogen dit niet gebruiken. Ze kunnen dus zelf een eenheid verzinnen voor 1 PQI. Dus stel een TV van de concurrent en een TV van Samsung kunnen beide 1000 cd/m2 weergeven. Dan zorgt Samsung dat in hun systeem dit wordt weergegeven als bijvoorbeeld 1500 PQI in plaats van 1000 cd/m2. Een leek ziet dan alleen maar hogere cijfers en ervaart dit vaak als 'beter'. In werkelijkheid zegt dit niks en kan het zelfs slechter presteren dan de concurrent afhankelijk van welke waardes Samsung hanteert voor hun eenheid PQI. Dit is allemaal erg onduidelijk (en zullen ze bewust vaag houden).

Hierdoor wordt het onmogelijk om te vergelijken met concurrenten en kan men niet zeggen dat Samsung liegt. Ze gebruiken immers een ander waardesysteem, dat betekend niet dat ze liegen.

En het beeldscherm van de KS8000 kan inderdaad meer NITS geven maar (bijna) niemand kijkt TV met de backlight constant vol open dus dan heeft het niet veel meerwaarde. Bij een juiste calibratie wordt een waarde in NITS gekozen die beide toestellen makkelijk aankunnen. Na calibratie is het beeld dus identiek.

Net zoals je thuis een lamp met dimmer ook niet constant op maximaal hebt staan. Dan heeft het weinig zin om een duurdere lamp te kopen die nog feller kan schijnen op maximale stand maar voor de rest identiek is aan de goedkopere versie. Je wil weten hoe die lamp presteert bij dagelijks gebruik onder ideale omstandigheden en dan zijn de resultaten gelijk. In dat geval kan ik me goed voorstellen dat de meerprijs, voor een functie je niet toch niet gaat gebruiken, het geld niet waard is.

[ Voor 33% gewijzigd door ThaBEN op 31-08-2017 10:26 ]

• hoihoi66
Ik wil de 55KS7000 of de 55KS8000 kopen, weet iemand of er binnenkort ergens acties zijn :)

1200 wil ik nu wel uitgeven voor de KS7000, maar zal niet leuk zijn als binnenkort de KS8000 ook rond dat bedrag of iets komt.

• hoihoi66
ThaBEN schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:46:

[...]

KS7000
Movies 8.2
TV Shows 8.0
Sports 7.9
Video Games 8.4
HDR Movies 8.4
HDR Gaming 8.5
PC Monitor 7.3

KS8000
Movies 8.2
TV Shows 8.1
Sports 7.9
Video Games 8.4
HDR Movies 8.4
HDR Gaming 8.4
PC Monitor 7.3
dan denk ik dat ik maar ook voor de 7000 ga :)

2 dingen wat je vergeet te vermelden, de omlijsting om de 8000 vind ik eerlijk gezegd strakker dan de 7000. Ik denk bij de meesten.
ten tweede er waren problemen met de 7000 reeks dat het achterpaneel zich losliet. Volgens TVreus was dit een bekend probleem en is dit ondertussen opgelost.

Jah wie zegt dat ik geen oud model krijg 8)7

8000 heeft een andere achterpaneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
hoihoi66 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:29:
Ik wil de 55KS7000 of de 55KS8000 kopen, weet iemand of er binnenkort ergens acties zijn :)

1200 wil ik nu wel uitgeven voor de KS7000, maar zal niet leuk zijn als binnenkort de KS8000 ook rond dat bedrag of iets komt.
Beide modellen zijn End Of Life en worden niet meer gemaakt door Samsung. Samsung zal dan ook niet zelf nog met acties komen voor deze toestellen. Die wil alle aandacht trekken naar QLED om de concurrentie met OLED aan te gaan. Het is dus puur gokken of er een actie komt vanuit de winkeliers zelf omdat ze van de oude voorraad af willen. Dat zegende dien je er wel rekening mee te houden dat deze toestellen zeer schaars zijn en eenmaal op is ook echt op.
hoihoi66 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:38:
[...]

dan denk ik dat ik maar ook voor de 7000 ga :)

2 dingen wat je vergeet te vermelden, de omlijsting om de 8000 vind ik eerlijk gezegd strakker dan de 7000. Ik denk bij de meesten.
ten tweede er waren problemen met de 7000 reeks dat het achterpaneel zich losliet. Volgens TVreus was dit een bekend probleem en is dit ondertussen opgelost.

Jah wie zegt dat ik geen oud model krijg 8)7

8000 heeft een andere achterpaneel.
Dat was inderdaad een issue bij versie 1 (kliksysteem) en versie 2 (kliksysteem + dubbelzijdige tape) van de KS7000. Die lieten los zodra de beeldbuis warm begon te worden en het paneel ging uitzetten. Vanaf versie 03 is dit opgelost. Achterop de TV op het informatie plaatje waar het serienummer staat, kun je zien welke versie het toestel betreft. Zolang je versie 03 krijgt zit je goed. Ik heb mijne ook van TV Reus en heb Version No: 03

[ Voor 28% gewijzigd door ThaBEN op 31-08-2017 11:52 ]

• hoihoi66
ThaBEN schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

Beide modellen zijn End Of Life en worden niet meer gemaakt door Samsung. Samsung zal dan ook niet zelf nog met acties komen voor deze toestellen. Die wil alle aandacht trekken naar QLED om de concurrentie met OLED aan te gaan. Het is dus puur gokken of er een actie komt vanuit de winkeliers zelf omdat ze van de oude voorraad af willen. Dat zegende dien je er wel rekening mee te houden dat deze toestellen zeer schaars zijn en eenmaal op is ook echt op.

[...]

Dat was inderdaad een issue bij versie 1 (kliksysteem) en versie 2 (kliksysteem + dubbelzijdige tape) van de KS7000. Die lieten los zodra de beeldbuis warm begon te worden en het paneel ging uitzetten. Vanaf versie 03 is dit opgelost. Achterop de TV op het informatie plaatje waar het serienummer staat, kun je zien welke versie het toestel betreft. Zolang je versie 03 krijgt zit je goed. Ik heb mijne ook van TV Reus en heb Version No: 03
Waar zie je version 3 dan? staat dat ook op de doos? heb je foto?

• ThaBEN
hoihoi66 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:55:
[...]

Waar zie je version 3 dan? staat dat ook op de doos? heb je foto?
Weet niet of het ook op de doos staat maar in ieder geval wel op het informatie plaatje aan de achterkant van het toestel. Daar waar je o.a. de kabels aansluit.

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/3008nk0.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door ThaBEN op 31-08-2017 12:02 ]

• hoihoi66
ThaBEN schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:01:
[...]

Weet niet of het ook op de doos staat maar in ieder geval wel op het informatie plaatje aan de achterkant van het toestel. Daar waar je o.a. de kabels aansluit.

[afbeelding]
thnx, dat laat ik dan wel even controleren. maar jij hebt de 7002 model, dus waarschijnlijk een buitenlands model.

gemaakt ik Slovakije nog wel :P

[ Voor 7% gewijzigd door hoihoi66 op 31-08-2017 12:05 ]

• ThaBEN
Klopt TV reus levert grijze import. Dus geen Benelux model. Vandaar dat ze zo goedkoop kunnen leveren. De toestellen zijn identiek echter je krijgt er niet standaard een 2e remote bij en geen NL handleiding. Die 2e remote krijg je enkel standaard in de doos bij de Benelux modellen.

Die remote kun je alsnog krijgen via TV reus maar moet je wel los even naar vragen. Ik kreeg hem in elk geval kosteloos erbij nadat ik er een vroeg via de chat. En de NL handleiding kan je op de website van Samsung downloaden maar heb je eigenlijk niet nodig gezien de uitleg ook op het toestel zelf in het Nederlands is terug te vinden.

• Lorenzoaliandro
ThaBEN schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:09:
Klopt TV reus levert grijze import. Dus geen Benelux model. Vandaar dat ze zo goedkoop kunnen leveren. De toestellen zijn identiek echter je krijgt er niet standaard een 2e remote bij en geen NL handleiding. Die 2e remote krijg je enkel standaard in de doos bij de Benelux modellen.

Die remote kun je alsnog krijgen via TV reus maar moet je wel los even naar vragen. Ik kreeg hem in elk geval kosteloos erbij nadat ik er een vroeg via de chat. En de NL handleiding kan je op de website van Samsung downloaden maar heb je eigenlijk niet nodig gezien de uitleg ook op het toestel zelf in het Nederlands is terug te vinden.
thnx, dat laat ik dan wel even controleren. maar jij hebt de 7002 model, dus waarschijnlijk een buitenlands model.

[/quote]

Mocht je graag een Benelux model willen.. Deze kost evenveel bij de Mediamarkt online.

• RAAF12

RAAF12

*.*

hoihoi66 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:04:
[...]

Samsung heeft twee fabrieken in Oost-Europa. Daar zijn de lonen lager en ze behoren tot de EEG. Die legt importheffingen op als TV's worden ingevoerd. Door de TV onderdelen in te voeren en ze te assemblen binnen de EU wordt die heffing vermeden. Overigens zijn er wel horror verhalen dat die mensen daar in snikhete fabrieken en onder slechte omstandigheden moeten werken.

• RAAF12

RAAF12

*.*

ThaBEN schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 07:45:
[...]

Samsung omzeilt het uitdrukken van deze waardes in cd/m2 door een eigen bedacht waardesysteem te gebruiken waarin de eenheden in PQI worden weergegeven.
Duidelijk :)

• Mldn
Mijn UE55KS7000SXXN is versie 01 en ook gemaakt in Slowakije. Heb hem pas recent aangeschaft bij de Mediamarkt. Kan ik deze ook omruilen voor een versie 03?

[ Voor 16% gewijzigd door Mldn op 31-08-2017 18:37 ]

• hoihoi66
Mldn schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:34:
Mijn UE55KS7000SXXN is versie 01 en ook gemaakt in Slowakije. Heb hem pas recent aangeschaft bij de Mediamarkt. Kan ik deze ook omruilen voor een versie 03?
Ik denk ook dat ik hem bij MM zal gaan halen alleen moet het wel V3 zijn anders neem ik hem niet.

• Mldn
Bij Hofma is de tv nu €1145,-

https://www.hofma.nl/11575599/samsung-ue55ks7000
hoihoi66 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:09:
[...]

Ik denk ook dat ik hem bij MM zal gaan halen alleen moet het wel V3 zijn anders neem ik hem niet.

• apis29
  • Niet online
Mldn schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:34:
Vlgns mij slaat die Version no. op het paneel, niet dat het versie nr.3 van de KS7000 is ...
01 bij deze is een Samsung paneel (als de logica klopt iig). Zou mooi zijn als je in het service menu een kijkje neemt, vlgns mij staat er ook een productie aanschaf datum in ... en ook benieuwd naar de Option code van de 03 of het wel een Samsung paneel is.

[Of] schijnbaar kan je van het serienummer de productiedatum afleiden: serienummer eindigt op 5 getallen met een letter aan het eind. Gaat dan om de twee karakters hiervoorafgaand, zou een H en een nummer of A, B of C moeten zijn?

Willekeurig serienummer voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://www.xpertseller.com/resources/1/images/JE/tv24084//DSCN6239.jpg

Die 'H5' zou dan staan voor Mei 2016 ... (een letter volgend op H, ipv voorafgaand, zou dan voor 2017 moeten staan. FF kijken of ik er eentje van een 2017 model kan vinden ...)

2017, tot zover klopt het: een J3 dus hier Maart 2017 (en al een Version 02 in het begin van het jaar ;) )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/En3jgbc.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 31-08-2017 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
apis29 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:45:
[...]

Vlgns mij slaat die Version no. op het paneel, niet dat het versie nr.3 van de KS7000 is ...
01 bij deze is een Samsung paneel (als de logica klopt iig). Zou mooi zijn als je in het service menu een kijkje neemt, vlgns mij staat er ook een productie aanschaf datum in ... en ook benieuwd naar de Option code van de 03 of het wel een Samsung paneel is.

[Of] schijnbaar kan je van het serienummer de productiedatum afleiden: serienummer eindigt op 5 getallen met een letter aan het eind. Gaat dan om de twee karakters hiervoorafgaand, zou een H en een nummer of A, B of C moeten zijn?

Willekeurig serienummer voorbeeld:

[afbeelding]

Die 'H5' zou dan staan voor Mei 2016 ... (een letter volgend op H, ipv voorafgaand, zou dan voor 2017 moeten staan. FF kijken of ik er eentje van een 2017 model kan vinden ...)

2017, tot zover klopt het: een J3 dus hier Maart 2017 (en al een Version 02 in het begin van het jaar ;) )

[afbeelding]
Een versie 2 uit maart 2017 is dan ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
hoihoi66 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 06:55:
[...]Een versie 2 uit maart 2017 is dan ook goed?
Dat is niet de KS7000 he maar de MU7000 (dat is verder product model onafhankelijk), een KS7000 uit Maart 2017 met version 02 zou qua loslaten goed moeten zijn alleen qua paneel geen Samsung.
Zoals bijv. deze twee geen Samsung paneel hebben:

[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 01-09-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 10:45
Beste mensen,

Ik ben zeer tevreden met de Samsung UE49KS7000, deze heeft mij aangenaam verrast.

Echter heb ik na de laatste twee sofware updates van deze zomer toch wel een beeldprobleempje met het kijken van normale TV (Via xs4all topsetbox, Blu-ray, Netflix, etc). Het beeld is bijzonder goed, maar alleen treed er tegenwoordig met alle media een soort trilling / na-ijl effect op in snelle beelden. Dit is vooral te zien in ondertiteling die uiteenvalt bij bewegend achtergrond, of bij armen die snel bewegen, of bijvoorbeeld wanneer een auto voorbij rijdt. Het beeld blijft dan hangen bij snel bewegende voorwerpen, loopt niet vloeiend mee, en komt schokkerig / vaag over. Een auto op afstand is bijvoorbeeld een schokkerig voortbewegend voertuig. Ook met 4K (youtube) niet alle beelden goed. Sommige beelden worden dubbel / vertraagd vertoond door dit effect, of voorbij lopende mensen bv zijn niet vloeiend, en maar half zichtbaar.

Helaas kan ik het probleem niet veel duidelijker uitleggen dan dit :'( . Voorbeelden laten zich moeilijk vastleggen op een beeld door de framerate van opnemend camera. Een klein voorbeeldje proberen te uploaden:
YouTube: Samsung

Dit probleem was eerder in het voorjaar minder aanwezig. Iemand misschien een oplossing, optie om software terug te draaien, oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
apis29 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:52:
[...]

Dat is niet de KS7000 he maar de MU7000 (dat is verder product model onafhankelijk), een KS7000 uit Maart 2017 met version 02 zou qua loslaten goed moeten zijn alleen qua paneel geen Samsung.
Zoals bijv. deze twee geen Samsung paneel hebben:
Uit die 2 links ben ik niet echt wijzer geworden.

Ik moet dus een VA paneel hebben ipv IPS omdat de zwartwaarden op een IPS slechter zijn.

Hoe kan ik dit zien dat het geen IPS is maar VA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
hoihoi66 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:41:
[...]

Uit die 2 links ben ik niet echt wijzer geworden.

Ik moet dus een VA paneel hebben ipv IPS omdat de zwartwaarden op een IPS slechter zijn.

Hoe kan ik dit zien dat het geen IPS is maar VA?
Dat werd verderop daar al verklaard: er zijn überhaupt geen IPS panelen in de KS reeks maar wel VA van verschillende fabrikanten (waar 01 een Samsung zou moeten zijn en wat zij hebben zou dus geen 01 moeten zijn maar daar was toen niet naar gevraagd, enkel naar de 'Option' code in het service menu waar je de paneelfabrikant met zekerheid uit kunt afleiden: 55L1MU0QK waarbij de L aangeeft dat het geen Samsung is. een A op die plek betekend een Samsung paneel [zo dus 55A1MU8QK]. Iirc als het een B is dan is het zo'n IPS paneel)

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 01-09-2017 14:23 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 60 Laatste