Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 18:04
Dank beiden.

Ik weet haast zeker dat de kleuren tussen de Next en de Samsung niet goed gematched worden met UHD aan voor lineaire tv, met color space Auto. Heb hem nu op Eigen gezet en rood is niet meer oversaturated. Nog wat kleine aanpassingen gedaan en nu lijkt het goed.
Jammer dat ik ziggo nog niet zover heb gekregen om hier eens heel goed naar te kijken. Maar jullie in iedergeval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 13:47
Aartstyle schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:40:
Hoi @ThaBEN Thaben,

Alvast bedankt voor je hulp. Er is 1 maar. Wij kijken ook netflix via de Next box. Wij hebben premium abbo dus ook 4k en HDR. Dat is de reden waarom ik de next graag op 4k wil laten staan. Echter zijn de kleuren bij Lineaire TV dan te rood/oranje met UHD color op aan.Zet ik hem op 1080 I of P dan is het wel goed. Zet ik de UHC color uit op 4k resolutie dan is het ook goed bij lineaire tv.
Dat heeft er inderdaad mee te maken dat de 4K resolutie die je in de Ziggo Mediabox Next kiest geen native 4K HDR resolutie is.
Ik twijfel dus nu of ik UHD color wel aan moet zetten? Zoals gezegd, ook al zet ik UHD color uit en start ik een netflix serie in 4k met HDR dan nog geeft de infobalk dus aan dat het 4k en hdr betreft. Ook de rv settings springen naar de HDR instelling (blacklight 20, contrast 100 etc).
De Ziggo Mediabox Next zet in dat geval het video signaal in een 4K HDR container waardoor de TV in dit geval overschakelt naar 4K UHD HDR modus, echter het bronmateriaal zelf dat binnenkomt op de Ziggo Mediabox Next is geen native 4K HDR.
Vergelijkbaar alsof je een native 720P filmpje opnieuw rendered via een videobewerkingsprogramma naar 4K. Dan zal je TV ook aangeven dat het 4K betreft maar dat betekend niet dat je dezelfde beeldkwaliteit zal zien als wanneer het fillmpje in native 4K was opgenomen.

Check onderstaande video om meer inzicht te krijgen in wat ik hiermee bedoel:
Wat doet UHD color precies? Ik heb gelezen dat dit alleen is voor 4k met 4;2;2 of 4;4;4. Volgens mij geven tv decoders toch alleen maar 4:2:0 uit, ook al is het 4k. Dan zou UHD color dus uit moeten....?
Zie reactie van @benbaba :)
De HDMI-aansluiting met HDMI UHD Color ingesteld op Uit, biedt ondersteuning tot UHD 50P/60P 4:2:0, terwijl
de HDMI-aansluiting met HDMI UHD Color ingesteld op Aan ondersteuning biedt tot UHD 50P/60P 4:4:4 en 4:2:2.
Zie de tabel in mijn voorgaande post over wat de maximale hoeveelheid data is welke je kan verzenden via een HDMI 2.0 kabel of HDMI 2.0 input (wat de standaard is op dit moment). Houdt er rekening mee dat voor HDR een 10-bit signaal benodigd is. Het is onmogelijk een 10 bit videosignaal in 50P/60P 4:4:4 of 4:2:2. weer te geven, simpelweg omdat een HDMI 2.0 kabel/input deze hoeveel data per seconde niet kan verwerken.
Maar anderen zeggen weer dat UHD color is op het breede kleuren spectrum te kunnen weergeven en dat het dus perse aan moet bij alle 4k content. Zoals jij ook aangeeft.
Correct, maar dat geldt alleen indien je bronsignaal al deze info bevat, wat niet het geval is bij de Ziggo Mediabox Next gezien deze geen native 4K signaal ontvangt maar aan upscaling doet.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel? ik denk dat er een fout zit in de upscaler van de next zodat de tv dubbele input krijgt of zo met UHD color aan.
Ik vermoed inderdaad hetzelfde. Beste optie zou zijn de Native Netflix app op de TV te gebruiken. Alleen dan zal 4K UHD HDR beeld correct worden weergegeven.
Aartstyle schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:45:
Dank beiden.

Ik weet haast zeker dat de kleuren tussen de Next en de Samsung niet goed gematched worden met UHD aan voor lineaire tv, met color space Auto. Heb hem nu op Eigen gezet en rood is niet meer oversaturated. Nog wat kleine aanpassingen gedaan en nu lijkt het goed.
Jammer dat ik ziggo nog niet zover heb gekregen om hier eens heel goed naar te kijken. Maar jullie in iedergeval bedankt!
Graag gedaan 8)

[ Voor 7% gewijzigd door ThaBEN op 31-03-2020 08:47 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Speelt iemand hier Division 2 op de ks7000 zo ja welke HDR settings gebruiken jullie hiervoor.

Thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
Karish schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:59:
Speelt iemand hier Division 2 op de ks7000 zo ja welke HDR settings gebruiken jullie hiervoor.

Thanks
Speel geen Division 2 maar wel veel andere HDR games op de Xbox One X, allen met de settings van @ThaBEN die echt prima werken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Wanneer mijn KS7000 uit staat, zie ik de weerspiegeling van een bank en raam in het scherm. Wat me daarbij opvalt: Lijnen die recht zijn (bank, kozijn) weerspiegelen in de TV niet als recht. Er zit een boog(je) in.
Iemand een idee waarom dat is en of dat 'hoort'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02 14:23
Iemand hier per toeval een setup PS4 en Sonos 5.1 set?

PS4 via HDMI naar Samsung TV via optische kabel naar playbar

Ik probeer hopeloos een DTS blu ray via DD naar mijn Sonos te krijgen, maar slaag er niet in.

PS4 settings staan goed, dus deze zou normaal de DTS moeten decoden naar DD.
En volgens bepaalde sites, zou de Samsung ook in staat moeten zijn voor DD 5.1 passtrough.

Heb al veel rond gegoogeld, maar vind nergens echt een duidelijk antwoord, PS4 DTS en Sonos is geen ideale combinatie, maar zou in principe toch mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
JBS schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:49:
Wanneer mijn KS7000 uit staat, zie ik de weerspiegeling van een bank en raam in het scherm. Wat me daarbij opvalt: Lijnen die recht zijn (bank, kozijn) weerspiegelen in de TV niet als recht. Er zit een boog(je) in.
Geen idee waarom dit zo is, maar weet wel dat dit normaal is. Zolang het beeld zelf maar kaarsrechte lijnen toont wanneer dit zo hoort te zijn is er niets aan de hand :)
Asomers schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:34:
Iemand hier per toeval een setup PS4 en Sonos 5.1 set?

PS4 via HDMI naar Samsung TV via optische kabel naar playbar

Ik probeer hopeloos een DTS blu ray via DD naar mijn Sonos te krijgen, maar slaag er niet in.

PS4 settings staan goed, dus deze zou normaal de DTS moeten decoden naar DD.
En volgens bepaalde sites, zou de Samsung ook in staat moeten zijn voor DD 5.1 passtrough.

Heb al veel rond gegoogeld, maar vind nergens echt een duidelijk antwoord, PS4 DTS en Sonos is geen ideale combinatie, maar zou in principe toch mogelijk moeten zijn.
Op de volgende manier zou het moeten werken.

PS4 Audio Output settings:
Primary Output port > [DIGITAL OUT HDMI].
Audio Format (Priority) > Bitstream (Dolby)

Samsung TV settings:
Sound > Select Speaker > Audio out/Optical
Sound > Expert Settings > HDMI Audio Format > Bitstream

(+ de juiste instellingen op je playbar)

Weet wel dat je op een Samsung TV pas het juiste audio format kan selecteren (in dit geval dus Dolby Digital) op het moment dat de video welke je probeert te kijken daadwerkelijk actief is aan het spelen in dat betreffende audio format.
Als de video nog niet is gestart, of je zit nog in het menu van de Blu-ray (welke in stereo wordt afgespeeld), dan is de optie Dolby Digital niet selecteerbaar. Dit is een handeling die je elke keer opnieuw moet uitvoeren.

Om deze reden heb ik mijn PS4 rechtstreeks op mijn audioset aangesloten via optische kabel, waarbij ik de TV dus volledig omzeil. Daarnaast heb ik een optische switch gekocht zodat ik via mijn Logitech remote kan wisselen tussen PS4 en TV audio gezien mijn audioset enkel een optische ingang heeft en géén HDMI.

[ Voor 15% gewijzigd door ThaBEN op 16-06-2020 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02 14:23
ThaBEN schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:34:

Op de volgende manier zou het moeten werken.

PS4 Audio Output settings:
Primary Output port > [DIGITAL OUT HDMI].
Audio Format (Priority) > Bitstream (Dolby)

Samsung TV settings:
Sound > Select Speaker > Audio out/Optical
Sound > Expert Settings > HDMI Audio Format > Bitstream

(+ de juiste instellingen op je playbar)

Weet wel dat je op een Samsung TV pas het juiste audio format kan selecteren (in dit geval dus Dolby Digital) op het moment dat de video welke je probeert te kijken daadwerkelijk actief is aan het spelen in dat betreffende audio format.
Als de video nog niet is gestart, of je zit nog in het menu van de Blu-ray (welke in stereo wordt afgespeeld), dan is de optie Dolby Digital niet selecteerbaar. Dit is een handeling die je elke keer opnieuw moet uitvoeren.

Om deze reden heb ik mijn PS4 rechtstreeks op mijn audioset aangesloten via optische kabel, waarbij ik de TV dus volledig omzeil. Daarnaast heb ik een optische switch gekocht zodat ik via mijn Logitech remote kan wisselen tussen PS4 en TV audio gezien mijn audioset enkel een optische ingang heeft en géén HDMI.
Ik zal het eens proberen deze avond.

Ik gebruik momenteel mijn PS3 terug om in Dolby te kunnen luisteren naar een BluRay 8)7 .
Jouw optie is ook geen mogelijkheid bij mij, want sinds de PS4 slim zit er geen optische out meer op de PS4... Leve Sony zeker :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0987
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-10-2024
Het ziet er naar uit dat de smart things app niet meer werkt met 2016 samsung tv's wat ik jammer vind aangezien ik gretig gebruik maakte van de prive luister modus die de app aanbood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:24
JBS schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:49:
Dat viel mij ook op en het ziet er naar uit dat je de hoeken kunt buigen zonder al teveel kracht te gebruiken. Bij mij was de oplossing dus ook om de hoeken zachtjes terug te drukken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThaBEN
Ik ben al een tijdje bezig om mijn KS7000 om te bouwen naar een ware ambilight TV met behulp van Philips Hue. Ben redelijk tevreden met het huidige resultaat 8)

Meer info over mijn setup vind je HIER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48

TF

bla bla

Ziet er echt te gek uit! Jammer dat die hue box zo duur is! Ik heb ook Hue en dit zet je toch aan het overwegen

Ik zou enkel met de Hue lightstrip aan de gang gaan. (En ja met de sticky tape, geen probleem hier). Zou dit ook voldoende effect creeeren om het bedrag te verantwoorden?

Ik heb verder in de woonkamer 3 color bulbs van Hue die mee kunnen doen. Maar die zijn onderdeel van de normale verlichting

[ Voor 57% gewijzigd door TF op 06-07-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

ThaBEN schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:08:
Ik ben al een tijdje bezig om mijn KS7000 om te bouwen naar een ware ambilight TV met behulp van Philips Hue. Ben redelijk tevreden met het huidige resultaat 8)

[YouTube: Hue Demo - Lightwaves]
[YouTube: Hue Demo - Marvel's Spider-Man: Miles Morales]
[YouTube: Hue Demo - FUSER]
[YouTube: Hue Demo - Star Wars: Squadrons]
[YouTube: Hue Demo - Spider-Man: Into the Spider-Verse]
Meer info over mijn setup vind je HIER.
Wel nice, hoeveel €€ was je kwijt aan materialen? En het werkt zo te zien alleen met HDMI bronnen?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:37:
[...]

Wel nice, hoeveel €€ was je kwijt aan materialen? En het werkt zo te zien alleen met HDMI bronnen?
Teveel, haha!

Maar ik moet zeggen, ik heb in de afgelopen jaren langzaam alles uitgebreid en opgebouwd. Ben begonnen met een enkele Hue lamp in combinatie met een Hue bewegingssensor toen mijn vrouw zwanger was. Dit zodat ze tijdens de zwangerschap (en ook toen de kleine pas geboren was) gemakkelijk 's nachts door het huis kon navigeren zonder je druk te hoeven maken om lichtschakelaars. Nu een jaar of 3 later hangt het hele huis vol met Hue lampen, Hue dimmers en Hue motion sensors. Spul is verslavend en kunt er veel meer mee dan enkel synchroniseren met de TV.

Maar als het specifiek gaat om de setup achter de TV, deze bestaat uit 4 Hue kleurlampen en 1 lightstrip plus. Kleurlampen heb ik regelmatig in de aanbieding bij Amazon.de gekocht (circa €100 voor 3 kleurlampen inclusief bridge). De lightstrip heeft mij €60 gekost. €230 voor de Hue Play HDMI Sync Box. En dan heb ik nog 4 kleurlampen verspreid over de hoeken van de kamer.

Met de Hue Play HDMI Sync Box kun je inderdaad enkel HDMI apparaten synchronisern, 4 stuks in totaal. Deze heb ik overigens recent pas gekocht. Op de PC heb je ook een gratis officiële Hue Sync app, die gebruikte ik voorheen. Die doet nagenoeg hetzelfde.
Daarmee kun je uiteraard alleen het beeld van je PC syncen, maar als je dat beeld vervolgens weer streamed naar je TV, of via HDMI kabel doorlust naar je TV en deze als 2e monitor instelt werkt het net zo goed. Dat is de methode die ik voorheen een lange tijd gebruikte.

Vanwege de hoge aanschafprijs zou ik de Hue Play HDMI Sync Box dan ook pas aanschaffen op het moment dat je al enigszins goed geïnvesteerd hebt in het Hue eco-systeem en meerdere kleurlampen bezit. Voor beginnende gebruikers voldoet de gratis PC app meer dan genoeg.

De gratis PC app kun je hier downloaden: https://www.philips-hue.com/nl-nl/entertainment/sync-with-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
ThaBEN schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:08:
Wat vet @ThaBEN !

Doet mij denken aan de Lightpack V1 (led strips achter op tv geplakt) die ik ooit in 2013 eens heb geprobeerd. Deze was met een HTPC gekoppeld aan mijn tv destijds, en gaf ook een leuk effect. Na het zien van jouw Hue videos ga ik maar weer eens aan de slag met een nieuwe setup :)

Lightpack 2013 video:

[Video: https://imgur.com/a/7Ndu6Y3]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
DeLyon schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:15:
[...]

Wat vet @ThaBEN !

Doet mij denken aan de Lightpack V1 (led strips achter op tv geplakt) die ik ooit in 2013 eens heb geprobeerd. Deze was met een HTPC gekoppeld aan mijn tv destijds, en gaf ook een leuk effect. Na het zien van jouw Hue videos ga ik maar weer eens aan de slag met een nieuwe setup :)

Lightpack 2013 video:

[Video]
Thanks! Die lightpacks zien er inderaad ook niet verkeerd uit! Heb die in het verleden ook willen kopen maar was toen alleen via import beschikbaar waardoor het mij te prijzig was (niet dat mijn huidige setup zoveel goedkoper is :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Of een strook met zelfklevende witte LED strips op de achterkant plakken, die zijn er ook met batterijvoeding. Dat geeft minder kijkmoeheid in schaars verlichte ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:08
Vraagje,

als ik een usb stick afspeel op mijn tv, zal deze dan dolby atmos ondersteunen?
Of heeft dit niks te maken met de tv maar met de source?

Groeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Schumi_wk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:43:
Vraagje,

als ik een usb stick afspeel op mijn tv, zal deze dan dolby atmos ondersteunen?
Of heeft dit niks te maken met de tv maar met de source?

Groeten
Dat heeft onder andere te maken met de source, of de TV mediaspeler dit format ondersteund (niet het geval bij Samsung TV's uit 2016) en of de USB aansluiting van zowel je stick als het apparaat waar je hem in stopt snel genoeg is om deze data te kunnen versturen en ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy123
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-03-2023
Nog steeds tevreden van de ks7000 hier :)
Hoe haal ik eigenlijk de pootjes vd tv?
Verder had ik vroeger de settings van Rtings gebruikt als beeldinstelling. Nu vroeg ik me af wat tegenwoordig de settings zijn voor zowel de gewone tv zenders en ook de Gaming settings. De tv boxcorder zit in HDMI 1 Ps4 HDMI 2. Thanksn

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Crazy123 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:45:
Verder had ik vroeger de settings van Rtings gebruikt als beeldinstelling. Nu vroeg ik me af wat tegenwoordig de settings zijn voor zowel de gewone tv zenders en ook de Gaming settings. De tv boxcorder zit in HDMI 1 Ps4 HDMI 2. Thanksn
Ik ben ook nog altijd super happy met de KS7000! Hij begint wel een beetje traag te worden dus zometeen de nieuwe AppleTV kopen om dat een beetje te offloaden.

De pootjes zitten erin vast geklemd. Je kan ze recht naar beneden eruit trekken.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• TF

TF

bla bla

Ben ook wel benieuwd naar de huidige beste settings!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:08
Waarom zouden die settings veranderd zijn?

Je kalibreert je tv toch maar 1 maal en niet ieder jaar of iedere software update. Of sla ik de bal hier mis?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Joepie, mijn ue55ks7000 heeft sinds een tijdje een spinnetje achter het LCD en voor de backlight zitten en die is daar ook wijlen gegaan.

Ik vrees dat daar niets meer aan te doen is, heb al getikt, geschud etc etc maar zonder effect. Mocht iemand tips hebben of dit ook hebben meegemaakt, dan hoor ik het graag :)

• TF

TF

bla bla

Schumi_wk schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:30:

Je kalibreert je tv toch maar 1 maal en niet ieder jaar of iedere software update. Of sla ik de bal hier mis?
Toen ik de TV net had waren er een handje vol HD kanaelen. Nu is bijna alles HD. Dus in die zin misschien wel? Daarnaast kan de Ziggo Next 4K aan als resolutiekeuze.

• Crazy123
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-03-2023
Schumi_wk schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:30:

Met mijn verhuis merk ik dat sommige instellingen veranderd zijn, Ofwel heeft de kleine het om zeep geholpen ;)
Gewoon benieuwd of wat jullie instellingen zijn, soms heb ik last van kuddes, happeringske tijdens bv een soap op live tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
Crazy123 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:45:
Gebruik nog steeds de settings van @ThaBEN die in dit topic te vinden zijn, daarmee haal je imho het meest uit de tv.

Ben zelf ook nog steeds erg tevreden met de KS7000, maar kijk stiekem al wel naar de LG CX. We missen toch HDMI 2.1 op de huidige tv (voor de nieuwe consoles straks), en ook eARC zou een welkome toevoeging zijn.

Wie weet met Black Friday, en anders wachten we nog even. De inruilwaarde voor de tv is helaas erg laag dus daar moet je het ook niet van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
DeLyon schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:50:
[...]

Gebruik nog steeds de settings van @ThaBEN die in dit topic te vinden zijn, daarmee haal je imho het meest uit de tv.

Ben zelf ook nog steeds erg tevreden met de KS7000, maar kijk stiekem al wel naar de LG CX. We missen toch HDMI 2.1 op de huidige tv (voor de nieuwe consoles straks), en ook eARC zou een welkome toevoeging zijn.

Wie weet met Black Friday, en anders wachten we nog even. De inruilwaarde voor de tv is helaas erg laag dus daar moet je het ook niet van hebben.
Ik heb helaas sinds enkele weken last van verkleuringen onderaan mijn scherm. Lijkt wel alsof bepaalde leds minder hard schijnen dan de rest waardoor er op meerdere plekken aan de onderste rand kleurverschillen optreden. Soort schaduwachtige vlekken.

Hierdoor ben ik ook (helaas) al langzaam naar een opvolger aan het kijken. De CX lijkt mij heel cool. Maar ik ben nu zo gewend aan de "kippenpootjes" waardoor ik apparaten onder mijn TV kan zetten, dat ik een soortgelijk model wil op mijn volgende toestel. Bij de CX is dit door de brede lage voet helaas niet mogelijk.

Zit daardoor aan de Sony X900H te denken. Die doet het ondanks zijn lagere prijs blijkbaar ontzettend goed in vergelijking met de CX.

YouTube: LG CX OLED vs Sony X900H (XH90) It Shouldn't be THIS Close!! | OLED ...

[ Voor 3% gewijzigd door ThaBEN op 01-10-2020 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ThaBEN schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

Ik heb helaas sinds enkele weken last van verkleuringen onderaan mijn scherm. Lijkt wel alsof bepaalde leds minder hard schijnen dan de rest waardoor er op meerdere plekken aan de onderste rand kleurverschillen optreden. Soort schaduwachtige vlekken.

Hierdoor ben ik ook (helaas) al langzaam naar een opvolger aan het kijken. De CX lijkt mij heel cool. Maar ik ben nu zo gewend aan de "kippenpootjes" waardoor ik apparaten onder mijn TV kan zetten, dat ik een soortgelijk model wil op mijn volgende toestel. Bij de CX is dit door de brede lage voet helaas niet mogelijk.

Zit daardoor aan de Sony X900H te denken. Die doet het ondanks zijn lagere prijs blijkbaar ontzettend goed in vergelijking met de CX.

YouTube: LG CX OLED vs Sony X900H (XH90) It Shouldn't be THIS Close!! | OLED ...
Tv is nu 5 jaar oud ongeveer? Ik vind dat je meer mag verwachten en zou toch een reparatie aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
TF schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:40:
[...]

Tv is nu 5 jaar oud ongeveer? Ik vind dat je meer mag verwachten en zou toch een reparatie aanmelden.
Gekocht in juli 2017, gebeld met reparatiecentrum. Ik kom in aanmerking voor een coulance regeling, maar zou alsnog dan rond de €400 uitkomen. Ter info, mijn scherm is al 3x eerder vervangen, telkens na half jaar keren problemen terug waardoor ik twijfel of wederom vervangen (maar dit keer betaald) zinvol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:58
Heeft iemand een idee wat deze lichte vlekken links onderin het scherm kunnen zijn?

Tv heeft een tijdje niet aangestaan en ze vallen nu wel op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrJWinv3PkDnIdiYcNXL7sme5Ms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pD2gGlVSZVh9RKsvY57TWCyq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xg9fguBdIB4uc-1i8lUziEbK6c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2i1DEj0KcSmhagSxl4EN8n4L.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIfMKYRyBdNeHoaquBHrZCNd7kY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGju0bMm0BQI2PpZF2hrx32G.jpg?f=fotoalbum_tile

Lijkt alsof de backlight niet meer helemaal 100 is.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:47
Flix20 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:55:
Heeft iemand een idee wat deze lichte vlekken links onderin het scherm kunnen zijn?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb exact hetzelfde probleem, linksonderin 2 punten zoals bij jou (55KS8000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:18

nexhil

BAM!

Flix20 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:55:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb een KU6000 en heb dit vanaf het begin. Niet echt storend, alleen als ik me er druk over maak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Laatst online: 26-05 11:40
In januari 2021 is mijn KS8000 4 jaar oud en voor mijn geen (semi) high-end Samsung televisie meer.

Sinds een jaartje (buiten garantie) reset de televisie regelmatig als je de tv aan zet.
De tv start op en je zie source menu onderaan, maar reageert verder niet op commands.
Na een halve minuut soft reset de tv, je krijgt SUHDTV logo te zien en na een stroperige minuut is de interface en tv weer volledig werkend. Dit lijkt willekeurig te gebeuren, maar helaas zeer regelmatig (ik schat per week wel 5x). Ik heb van alles geprobeerd. Ik heb de meest recente firmware, maar een oorzaak kan ik niet achterhalen. Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft?

In de specs lees ik dat dit een 120Hz paneel is, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit enkel met interpolatie mogelijk is en dat de scherm daadwerkelijk geen 120Hz input ondersteund vanwege de HDMI 2.0 limitatie
Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:21

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

seez schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:57:
In januari 2021 is mijn KS8000 4 jaar oud en voor mijn geen (semi) high-end Samsung televisie meer.

Sinds een jaartje (buiten garantie) reset de televisie regelmatig als je de tv aan zet.
De tv start op en je zie source menu onderaan, maar reageert verder niet op commands.
[...]
Maak je het apparaat elke keer stroomloos? Of neem je de 1W standby voor lief?
Ik zie alleen wat jij ervaart als hij vers van stroom wordt voorzien en de TV nog niet volledig 'opgestart' is. Maar vanuit gewoon 'standby' na 8u uit staan geen probleem.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Laatst online: 26-05 11:40
De tv staat op standby.

Even een use case ter verduidelijking

Maandag speel ik op de PS4 spel X, vervolgens schakel ik naar Prime voor een episode Y en daarna kijk ik nog even Youtube naar aflevering Z. Dan zet ik de tv op stand by.

De volgende avond zet ik TV aan. Dat balkje met de apps en input wordt getoond, maar het scherm reageert niet op mijn commando's. Je ziet wel dat de TV input ontvangt vanwege de rode led, maar interface reageert niet. Na een halve minuut (soms iets sneller, soms korter) gaat de tv uit en dan krijg ik een soft reset.
Zoals wat jij beschrijft alsof je het stroom er af heb gezet.

Ik dacht misschien gaat het mis omdat ik bv youtube niet uitzet, maar rechtstreeks in standby ga.
Ook al sluit ik Youtube app af met exit commando, dan nog kan de volgende dag de issue verschijnen.
Een factory reset heeft ook niet geholpen.

Het is een klein probleem, maar wel lullig. Het stoort omdat als je iets wilt tonen aan je bezoek eerst je weer moet wachten totdat alles weer werkt en vervolgens is de interface traag tot alles geladen is.

Als ik het kon uitsluiten dat het aan het app gebruik was, dan zou ik er een nvidia shield oid tussen kunnen plaatsen, maar i denk dat het geen soelaas bied,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17
seez schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:49:
De tv staat op standby.

Even een use case ter verduidelijking

Maandag speel ik op de PS4 spel X, vervolgens schakel ik naar Prime voor een episode Y en daarna kijk ik nog even Youtube naar aflevering Z. Dan zet ik de tv op stand by.

De volgende avond zet ik TV aan. Dat balkje met de apps en input wordt getoond, maar het scherm reageert niet op mijn commando's. Je ziet wel dat de TV input ontvangt vanwege de rode led, maar interface reageert niet. Na een halve minuut (soms iets sneller, soms korter) gaat de tv uit en dan krijg ik een soft reset.
Zoals wat jij beschrijft alsof je het stroom er af heb gezet.

Ik dacht misschien gaat het mis omdat ik bv youtube niet uitzet, maar rechtstreeks in standby ga.
Ook al sluit ik Youtube app af met exit commando, dan nog kan de volgende dag de issue verschijnen.
Een factory reset heeft ook niet geholpen.

Het is een klein probleem, maar wel lullig. Het stoort omdat als je iets wilt tonen aan je bezoek eerst je weer moet wachten totdat alles weer werkt en vervolgens is de interface traag tot alles geladen is.

Als ik het kon uitsluiten dat het aan het app gebruik was, dan zou ik er een nvidia shield oid tussen kunnen plaatsen, maar i denk dat het geen soelaas bied,
Rare invalshoek, maar gebruik je een PiHole of iets van DNS filtering wat daar op lijkt? Ik had ook een hele tijd problemen met de apps op m'n KS7000, totdat bleek dat veel van de DNS requests van de TV werden geblokkeerd. Specifiek die van de appstore. Apps konden niet updaten, en bij elke boot kwamen apps pas traag beschikbaar (ik vermoed omdat de appstore wacht op een time-out tjidens een update check).

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 08:15

Casmo

Mr. Hero

seez schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:57:
In de specs lees ik dat dit een 120Hz paneel is, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit enkel met interpolatie mogelijk is en dat de scherm daadwerkelijk geen 120Hz input ondersteund vanwege de HDMI 2.0 limitatie
Klopt dit?
Dit vroeg ik mij dus ook af. Ik heb net contact gehad met Samsung en deze meneer gaf mij aan dat dit model helemaal geen 120Hz aankan! De specificaties die dus hier op Tweakers staan kloppen niet...? :'(

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Casmo schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:20:
[...]

Dit vroeg ik mij dus ook af. Ik heb net contact gehad met Samsung en deze meneer gaf mij aan dat dit model helemaal geen 120Hz aankan! De specificaties die dus hier op Tweakers staan kloppen niet...? :'(
De KS7000 is een 100Hz paneel.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 08:15

Casmo

Mr. Hero

JackBol schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:02:
[...]

De KS7000 is een 100Hz paneel.
In de quote ging het om de KS8000. Wel vreemd want dat een nieuwer model? Ik kan het (nu) ook niet meer vinden op de officiële site van Samsung.

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janek65
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10-2024
Mijn KS8000 is een paar week geleden ineens overleden. Kwam bij normaal tv kijken ineens in een boot-loop terecht, ik kreeg hem niet meer aan de praat. Afkoelen geprobeerd, hielp niet (ook niet na een dag). Naar een reparateur gebracht, die gaf aan dat zowel het paneel als het mainboard defect is. Reparatiekosten 1200 euro. Ik ben niet blij, tv was net buiten garantie. Van zo'n kostbare tv verwacht je dat hij langer mee gaat. Ik neem mijn verlies en koop een andere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• limboconnect
  • Laatst online: 16:53
Nieuwe Firmware.
Kan niet zien wat er aangepast is.

Versie 1243.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

janek65 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:14:
Mijn KS8000 is een paar week geleden ineens overleden. Kwam bij normaal tv kijken ineens in een boot-loop terecht, ik kreeg hem niet meer aan de praat. Afkoelen geprobeerd, hielp niet (ook niet na een dag). Naar een reparateur gebracht, die gaf aan dat zowel het paneel als het mainboard defect is. Reparatiekosten 1200 euro. Ik ben niet blij, tv was net buiten garantie. Van zo'n kostbare tv verwacht je dat hij langer mee gaat. Ik neem mijn verlies en koop een andere.
Je krijgt coulance van je leverancier als die zo snel kapot is. Dat kan al gauw €500 schelen op een nieuwe TV. Paneel als mainboard defect lijjkt mij stug ik repareer zelf. Ik zou een tweede reparateur een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 14:22

PaulX

Beyond your imagination...

limboconnect schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:52:
Nieuwe Firmware.
Kan niet zien wat er aangepast is.

Versie 1243.2
Inderdaad, wie had dat nog verwacht?
Wat zou er precies veranderd zijn?
Iemand die het weet?

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Ik ben ook benieuwd! Kwam inderdaad als een verrassing binnen.
Overigens lees ik dat Disney+ de prijzen omhoog gaat gooien vanaf 23 februari. Voor die datum kun je nog een jaarabonnement tegen de huidige lagere prijs scoren.
Ik weet dat toen de Disney+ TV app pas uitkwam deze maximaal in 1080P uitzond en géén HDR ondersteunde.

Weet iemand of dit vandaag de dag nog steeds het geval is?

Zit te denken om toch maar een jaartje Disney+ te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Hebben julie na deze firmware update ook weer alle instellingen gereset?

Mijn KU6000 heeft de update ook gehad, maar zie geen verbetering zo op het eerste gezicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwistLock
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 21:35
Tot mijn grote verbazing, geeft de Disney+ app nu ook 4k Ultra HD en HDR weer op een KS7000. Nooit gedacht dat ze dit nog gingen fixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
Gdv@#&%- Nu krijg ik ook al hardnekkige reclame in het MENU van m’n tv :( Eerst was dat sporadisch en zo weer weg na even op de terug knop te drukken maar nu blijft het staan. Voor mij een reden om nooit meer voor Samsung te kiezen. Ik heb meerdere dingen van hun maar heb het wel gehad met dit merk. Alsof we niet genoeg reclame door onze strot krijgen geduwd. Het is echt een ziekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik vraag me af of intussen meer mensen hebben gemerkt dat in deze range TV's de smart tv ervaring slechter begint te worden? Ik heb een ue55ks7000.

Regelmatig geeft Youtube een overzicht met allemaal grijze vlakken, spelen video's niet meer af etc.

Ik zit er over te denken om een Chromecast met Google TV te kopen, omdat ik het idee heb dat deze veel sneller, beter en meer responsive gaat zijn dan de chip in de TV zelf. Dit was destijds een tv van 1500 euro, dus ik zit er niet aan te denken om deze al te vervangen.

Hoe zijn de ervaringen bij jullie?

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 09-04-2021 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Fairy schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:40:
Ik vraag me af of intussen meer mensen hebben gemerkt dat in deze range TV's de smart tv ervaring slechter begint te worden? Ik heb een ue55ks7000.

Regelmatig geeft Youtube een overzicht met allemaal grijze vlakken, spelen video's niet meer af etc.

Ik zit er over te denken om een Chromecast met Google TV te kopen, omdat ik het idee heb dat deze veel sneller, beter en meer responsive gaat zijn dan de chip in de TV zelf. Dit was destijds een tv van 1500 euro, dus ik zit er niet aan te denken om deze al te vervangen.

Hoe zijn de ervaringen bij jullie?
Als je denkt dat het niet meer slechter kan, dan zou ik de discovery+ app installeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:24
Hier hetzelfde. Netflix geeft soms een zwart scherm, videoland start altijd op met een fout dat er geen verbinding is en Kijk werkt ook niet altijd even vloeiend. Misschien dat een bedrade Chromecast wel soelaas biedt, eventueel kun je daar ook Stadia mee draaien. Of een Apple TV, maar die is beperkter naar mijn inzien, ook al heb ik alles van Apple. Het filmaanbod bij Apple is echt niet wat.
Ik onderstreep jouw ervaring dus. Dit soort glitches of vertraging was eerder echt niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-gouda
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:17
Ik heb een vraag met betrekking tot de beeldinstellingen van mijn KS8000. Tot nu toe werkte dat prima, met gebruik making van vooral de instellingen van ThaBEN. Maar nu ben ik overgestapt naar iptv (glasvezel) van KPN. Die sturen het signaal via hun tv-box (de Arris 5202) naar de tv als 4ksignaal met hdr, ongeacht (zo te zien) wat het signaal van de zender origineel is. De helderheid staat ook steeds maximaal. Daarmee wordt voor mij het beeld te overdreven en te fel gekleurd, bij studio-opnamen ook veel te rood, wel zeer scherp. Ik heb kleur van warm2 naar warm 1 teruggezet en HDR+ aangezet, wat bij een HDR-signaal een wat verzachtende werking heeft (volgens mij). Het is zo beter en "doable" maar het is nog echt niet ideaal.
Heeft iemand ideeën? Of moet ik er maar aan wennen. Kan ook wel, zo erg is het ook weer niet, maar het was echt beter toen ik nog via de kabel tv keek.

Googelaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
jk-gouda schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:51:
Ik heb een vraag met betrekking tot de beeldinstellingen van mijn KS8000. Tot nu toe werkte dat prima, met gebruik making van vooral de instellingen van ThaBEN. Maar nu ben ik overgestapt naar iptv (glasvezel) van KPN. Die sturen het signaal via hun tv-box (de Arris 5202) naar de tv als 4ksignaal met hdr, ongeacht (zo te zien) wat het signaal van de zender origineel is. De helderheid staat ook steeds maximaal. Daarmee wordt voor mij het beeld te overdreven en te fel gekleurd, bij studio-opnamen ook veel te rood, wel zeer scherp. Ik heb kleur van warm2 naar warm 1 teruggezet en HDR+ aangezet, wat bij een HDR-signaal een wat verzachtende werking heeft (volgens mij). Het is zo beter en "doable" maar het is nog echt niet ideaal.
Heeft iemand ideeën? Of moet ik er maar aan wennen. Kan ook wel, zo erg is het ook weer niet, maar het was echt beter toen ik nog via de kabel tv keek.
Een beetje late reactie, maar bij deze :)

Ik heb zelf geen ervaring met de 4k TV boxen en misschien is mijn info inmiddels alweer "outdated". Maar wat ik als laatste heb gehoord is dat er geen enkele provider bestaat in NL die een native 4k (en zelfs geen native full HD) signaal verstuurd via het net. Dat zou veel te veel netwerkdata vergen. Bovendien worden TV uitzendingen niet opgenomen met 4k camera's.

Wat ik begrepen heb is dat men maximaal 720p verstuurd via het net naar jouw huis en je TV box dit signaal upscaled naar een hogere resolutie. Indien de TV box van je provider niet aan upscaling doet kun je dus maximaal 720p of 1080i ontvangen. Heb je opties voor hogere resoluties, dan betreft dit upscaling.

Indien je een premium TV hebt (zoals de KS7000 serie) kan het zelfs zo zijn dat de upscaling techniek welke is ingebouwd in de TV beter is dan de upscale techniek van het TV kastje van je provider.

Wat je dan kunt testen is om je TV kastje in te stellen op de hoogste native progressive resolutie (dat zal zo goed als zeker 720P zijn). Vervolgens laat je de TV het signaal zelf upscalen naar 4k en kijk je of de beeldkwaliteit nu beter is dan wanneer je 4k op het TV kastje kiest.

Ook voorkom je zo dat er een "fake HDR" signaal naar je TV wordt gezonden en de kleuren niet correct worden weergegeven. Dit is niets anders als een SDR signaal in een fake HDR container, maar dus niet echt HDR.
Dit wil niet per se zeggen dat het beeld niet mooi is (subjectief) maar betekend wel dat de kleuren er anders zullen uitzien zoals bedoeld door de contentcreator en hoe de kleurinformatie is bepaald in het bronmateriaal (objectief).

Notitie!
Ik heb mensen wel eens horen vragen hoe ze nu kunnen controleren of het beeld is geupscaled of niet. Heel simpel. Indien je beeld full screen wordt getoond bij een resolutie lager dan 4K dan is deze geupscaled door je TV. Indien je beeld niet geupscaled zou zijn zou je slechts een klein vakje in het midden van je scherm zien en de rest van het scherm zou opgevuld zijn met zwarte balken aan alle zijdes van het beeld.

En gebruik nooit interlaced signalen tijdens upscaling! Je kunt beter upscalen van een lagere progresseive resolutie dan vanuit een interlaced signalen. Zo voorkom je flikkeringen en andere rare artefacts in beeld.
Heb je dus bijvoorbeeld de optie tussen 720p of 1080i, kies dan voor 720p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dat er geen native fullhd wordt verzonden is niet helemaal waar.

De stream die van de studio's afkomt heeft een te hoge bitrate die totaal onnodig is, die stream is dus ook niet openbaar te krijgen, dus er wordt wel geprocessed, maar de bitrate is naar mijn weten nog altijd beter dan wat je bijvoorbeeld van een sateliet binnenkrijgt. De resolutie is zeker wel 1080i.

Geen interlaced sturen tijdens upscaling is niet waar. Dit ligt echt aan de hardware. Als je 1080p50 van een 1080i50 bron door je TV box laat omzetten, dan gaat de TV box al de-interlacen. Als je daarna gaat upscalen op de TV dan wordt alles nogmaals geprocessed

In mijn geval was het signaal 1080i vanuit de TV box laten komen altijd het beste, dan kon de televisie zelf dit opschalen en was het beeld beter dan 1080p50 uit de TV box laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-gouda
Hartelijk dank voor de uitgebreide info.
Het is nu, denk ik, opgelost. Deels door KPN. Die heeft de gedwongen HDR-instelling losgelaten (misschien al eerder, maar dan hadden ze de standaardinstelling nog steeds op HDR staan, en ik had misschien nog niet in de gaten dat de instelling kon worden aangepast). Inmiddels had ik die instelling inmiddels al op "automatisch" staan. De HDR gaat nu dus pas aan als er ook echt HDR wordt uitgezonden. Dat betekent voor tv-uitzendingen: dus normaliter nooit.
En ik kan dus via de instellingen van de tv beslissen of ik de fake-HDR (HDR+) van mijn Samsung tv wil gebruiken. Dat doe ik inderdaad; moet erg klinken voor de ware fijnproever.
Bij het nu verder doorlopen van de beeldinstellingen van de box zag ik dat wat betreft de resolutie de basis-instelling van de box (HD, ik neem aan 1080i) nu ook vervangen kan worden door "auto". Dat heb ik nu ingesteld. Omdat de tv nu een goed signaal binnen krijgt heb ik de kleurinstelling van de tv weer op "warm 2" teruggezet.
Ik ga er van uit dat het maximale signaal dat de box binnenkrijgt nu naar de tv wordt doorgegeven en dat de verdere upscaling door de tv gebeurt. Het ziet er in ieder geval nu goed uit. Enige punt is (merkwaardigerwijs) dat de kleuren er iets bleker uit zien, alsof de kleurinstelling op warm 1 staat. Maar ik zal er in de toekomst eens mee gaan spelen: misschien stond het te warm en moet ik weer even wennen. Of het wordt beter als ik toch in de box een basis waarde instel 720p bijv. Ik zal zien.
Overigens schijnt KPN de EK voetbal op een apart 4k-kanaal uit te gaan zenden, ook met HDR. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren (en daarvoor zal de instelling van de resolutie en HDR in ieder geval op auto moeten staan).
Voorlopig nog erg tevreden met mijn oude KS8000 en ook wel met de KPN als tv provider, hoewel de vorige provider die werkte met een smartcard in de tv wel wat vlotter en simpeler werkte. Maar ik geef toe: KPN heeft meer mogelijkheden, bijv. met terugkijken via de tv-gids.

Googelaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-gouda
Ik heb een tijdje met de instellingen gespeeld en het resultaat is als volgt: als ik resolutie in de box instel op automatisch of op UHD dan zijn de kleuren wat bleek (washed-out). Zet ik het op 720p of op 1080i dan zijn de kleuren weer goed, zoals ik gewend was bij mijn vorige provider. Ik neem aan dat dat betekent dat bij automatisch en UHD-instelling de upscaling gebeurt door de tv-box en dat dat niet zo goed gaat. Bij de instelling 720p en 1080i gaat de upscaling door de tv en dat gaat goed.
Qua beeldkwaliteit kon ik tussen de twee laatste instellingen geen verschil ontdekken. Maar toen ik een tijdje met de instelling 720p een programma terugkeek kreeg ik de melding in beeld dat ik de resolutie lager had ingesteld dan mogelijk. Nu heb ik dus de instelling nu op 1080i staan. Ik ben heel tevreden.
Nu achteraf het probleem en de oplossing in de instellingen van de KPN-tvbox lagen was het geheel wat off-topic. Maar mijn probleem is hoe dan ook naar tevredenheid opgelost. Hartelijk dank!

Googelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Heb je de betreffende HDMI aansluiting al op UHD color ingesteld als de Mediabox op output 4k staat?

Onze tv's schijnen nogal lastig te communiceren. Bij Ziggo (next) moet je de UHD color uitzetten anders geeft hij een soort dubbele input waardoor de kleuren veel te saturated worden. Bij KPN moet die UHD color wellicht wel aan anders zijn de kleuren te flets/washed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-gouda
@Aartstyle Ja, de (alle) HDMI aansluitingen staan op UHD color. Daar ligt het dus niet aan.
Grappig dat het bij Ziggo te veel en bij KPN te weinig kleur oplevert. Het zal dus wel aan de verschillende mediaboxen liggen. Of natuurlijk aan de combinatie van de mediabox met de betrokken tv. want er was iemand met een LG-tv die meldde dat hij bij dezelfde instellingen die fletsheid van de kleuren niet opmerkte.
Voorlopig houd ik voor de instellingen nu aan: in de mediabox stel ik de resolutie in op 1080i, en als er via KPN een 4k TV-uitzending is (EK voetbal), dan wijzig ik de instelling naar UHD, of "automatisch". En voor andere 4k content, zoals via Netflix of Youtube gebruik ik niet de mediabox van KPN maar de Chromecast-met-googletv. Dat werkt prima.
Ik heb het overigens ook bij KPN aangekaart en daar verzocht om een extra instelling van de resolutie die "origineel" zou kunnen heten. Kortom een instelling waarbij de mediabox geen up- of downscaling doet maar die het signaal zonder meer door laat geven naar de TV, en die zorgt dan voor de scaling. Dat lijkt me eigenlijk altijd beter.

Googelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
@jk-gouda Dat zelfde verzoek heb ik bij ziggo neergelegd. Maar daar zagen ze het nut niet van in. Komt vanzelf nu het percentage 4K uitzendingen langzaam toeneemt.

Het irritante is nu dus dat NPO 1 4k HLG HDR ook via DVB-C rechtstreeks op de TV zou kunnen zonder tussenkomst van de een decoder (Ziggo Next). Dan weet je zeker dat het beeld goed binnenkomt. Maar nee, ziggo moet er weer een decoder tussenzetten en die communiceert dus niet goed met verschillende types tv's. Daar gaat je beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-gouda
@ Aartstyle Mijn verzoek "ligt bij de ontwikkelaars". Wie weet wordt het wat. Ze zijn erg veel aan het omgooien in de instellingen van de mediabox en misschien nemen ze dit mee. Maar aan de andere kant: als ze naar de aantallen mensen kijken die zeggen hier last van te ondervinden hebben ze, denk ik, weinig reden voor actie. Ik denk dat verreweg de meeste mensen gewoon accepteren wat ze aan beeld binnenkrijgen, zelfs als dat heel slecht is. Veel beseffen niet eens dat ze de instellingen kunnen wijzigen, of vinden het maar eng. En als ze dat beseffen gaat alles op "auto". Dat stimuleert de providers niet om voor de meer kritische klanten veel actie te ondernemen. Maar we blijven het proberen!

Googelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:06
Ik heb Ziggo met de Nextbox dus dacht ga eens op kanaal 999 voetbal in UHD kijken. Mijn 65 inch Samsung (ue65ks7000s) van goed 4 jaar oud zou dit toch goed moeten weergeven, maar het valt erg tegen. Het beeld is vrij donker en flets. Waardoor zou dit kunnen komen? Ik had de HDMI resolutie van mijn Nextbox op automatisch staan en ook op 4K geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

cassiekai schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:10:
Ik heb Ziggo met de Nextbox dus dacht ga eens op kanaal 999 voetbal in UHD kijken. Mijn 65 inch Samsung (ue65ks7000s) van goed 4 jaar oud zou dit toch goed moeten weergeven, maar het valt erg tegen. Het beeld is vrij donker en flets. Waardoor zou dit kunnen komen? Ik had de HDMI resolutie van mijn Nextbox op automatisch staan en ook op 4K geprobeerd.
Hier hetzelfde; exact zelfde tv ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Fairy schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:00:
Geen interlaced sturen tijdens upscaling is niet waar. Dit ligt echt aan de hardware. Als je 1080p50 van een 1080i50 bron door je TV box laat omzetten, dan gaat de TV box al de-interlacen. Als je daarna gaat upscalen op de TV dan wordt alles nogmaals geprocessed
En daar zit nou net het verschil. Bij een interlaced signaal wordt tijdens elke frame slechts de helft van de pixels geladen. Eerst verschijnt er een frame met enkel de even rijen van pixels gevuld met beeld, vervolgens een rij met enkel de oneven pixels gevuld in beeld.

Met de-interlacing worden 2 elkaar opvolgende frames samengevoegd zodat er een nieuwe frame ontstaat waarbij alle pixels van het scherm beeld vertonen. Je krijgt dus feitelijk een nieuw gecreëerde frame te zien welke bestaat uit het gemiddelde beeld van 2 verschillende frames.

Dit werkt zeer perfect bij stilstaand beeld, maar zodra er snelle beweging in beeld komen zal er flikkering in beeld ontstaan omdat immers 2 verschillende frames worden samengevoegd, waarbij elke frame net iets anders uitziet.

Onderstaand plaatje illustreert dit goed:
Afbeeldingslocatie: https://www.benchfly.com/blog/wp-content/uploads/2010/07/Worm-fig.jpg

Uiteraard zal het resultaat met het blote oog verschillend kunnen zijn afhankelijk van de hardware. Er zijn verschillende motion processing features op TV's aanwezig die dit minimaliseren en goed kunnen laten uitzien, maar dit betekend echter wel dat je niet meer naar het 'native' signaal zit te kijken maar naar een nabewerkt beeld.

1080P past exact 4 keer in een 4k scherm (2x in de breedte en 2x in de hoogte).
Afbeeldingslocatie: https://i.rtings.com/images/resolution-4k-ultra-hd-size.png

Indien je een 1080i signaal de-interlaced naar 1080P en deze nabewerkte frames (gebaseerd op een gemiddelde van 2 verschillende frames) vervolgens 200% gaat vergroten om het 4k scherm te vullen zal het beeld al gauw wazig uit komen te zien bij snelle beweging (afhankelijk van je hardware). Dit komt doordat motion processing tools ontbrekende pixel data probeert op te vullen.

720P past exact 3x in zowel de lengte als breedte van een 4k scherm.
Wanneer je een progressive resolutie kiest op je Tv-box zoals 720P dan zal je 4k TV vervolgens elke pixel 3x in de breedte en lengte dupliceren in elk individuele frame.
Elke frame zal hierbij identiek worden weergegeven zoals het originele frame in het bronmateriaal.

Afbeeldingslocatie: https://www.cnet.com/a/img/DLWFKDQR8nQbOa59TsCAysSWenQ=/940x0/2019/03/30/67e7523d-dea8-4189-a2a3-92862151f442/ai-upscaling-deck-2019-3.jpg

Notitie:
Ik wil met deze uitleg niet zozeer aangeven dat het een mooier uitziet dan het ander (subjectief) maar duidelijk maken wanneer het beeld dat getoond wordt nog origineel is aan het bronmateriaal, zoals bedoeld door de content provider, zonder motion processing features die het beeld bewerken (objectief).

[ Voor 3% gewijzigd door ThaBEN op 16-06-2021 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik speelde in de nineties al met video capturing en deïnterlacing, ik ben bekend met de techniek. Toen was de stap tussen 352x288 naar 704x576 (pal) een hele stap en werd deïnterlacing echt een ding. Dat was op een PC van die tijd een flinke uitdaging.

Interlaced beeld is helaas een technische noodzaak uit het verleden om bandbreedte te sparen en te zorgen dat CRT buizen op 50/60hz konden werken zodat het beeld niet zichtbaar ging knipperen en vloeibaar bleef.

De eerste reden (bandbreedte) is nog lang als reden gebleven en ook vandaag de dag heb je er mee te maken. Door het tijdsverschil tussen de even en oneven lijnen moet je het signaal op de juiste manier laten weergeven, anders wordt het een zootje.
We hebben hier een lokale TV zender die dit principe ook niet kent. Ziet er niet uit :X

De TV box krijgt een 1080i signaal binnen. Als je deze een 720P laat uitsturen, ga je alsnog resolutie in de breedte en hoogte kwijtraken en het wordt er niet ineens native-progressive van.

Tussen de 1080i TV box output en alles door de TV laten opschalen of de TV box laten deïnterlacen naar 1080p50 zit kwalitatief maar een klein verschil en voor de meeste mensen is het niet eens zichtbaar. Over het algemeen kunnen de betere tv's het opschalen beter helemaal zelf doen. Als je een 1080p50 signaal voert waar 1080i in verwerkt zit, houd je de TV eigenlijk een beetje voor de gek. Sommige TV met fancy deïnterlace hardware kan deze dan niet meer gebruiken omdat het werk al is gedaan.

Downscalen naar 720p zou ik zelf overigens nooit doen. Je verliest daarbij onnodig beeldinformatie en je krijgt een oneven verdeling van even en oneven lijnen, de downscaled naar 2/3 om het vervolgens 3x te vergroten. Hooguit misschien voor een oude plasma TV die niet lekker kan downscalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 16-06-2021 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Fairy schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:01:
Ik speelde in de nineties al met video capturing en deïnterlacing, ik ben bekend met de techniek. Interlaced beeld is helaas een technische noodzaak uit het verleden om bandbreedte te sparen en te zorgen dat CRT buizen op 50/60hz konden werken zodat het beeld niet zichtbaar ging knipperen en vloeibaar bleef.

De eerste reden (bandbreedte) is nog lang als reden gebleven en ook vandaag de dag heb je er mee te maken. Door het tijdsverschil tussen de even en oneven lijnen moet je het signaal op de juiste manier laten weergeven, anders wordt het een zootje.
We hebben hier een lokale TV zender die dit principe ook niet kent. Ziet er niet uit :X

De TV box krijgt een 1080i signaal binnen. Als je deze een 720P laat uitsturen, ga je alsnog resolutie in de breedte en hoogte kwijtraken en het wordt er niet ineens native-progressive van.

Tussen de 1080i TV box output en alles door de TV laten opschalen of de TV box laten deïnterlacen naar 1080p50 zit kwalitatief maar een klein verschil en voor de meeste mensen is het niet eens zichtbaar. Over het algemeen kunnen de betere tv's het opschalen beter helemaal zelf doen. Als je een 1080p50 signaal voert waar 1080i in verwerkt zit, houd je de TV eigenlijk een beetje voor de gek. Sommige TV met fancy deïnterlace hardware kan deze dan niet meer gebruiken omdat het werk al is gedaan.

Downscalen naar 720p zou ik zelf overigens nooit doen. Je verliest daarbij onnodig beeldinformatie en je krijgt een oneven verdeling van even en oneven lijnen, de downscaled naar 2/3 om het vervolgens 3x te vergroten. Hooguit misschien voor een oude plasma TV die niet lekker kan downscalen.
Terecht punt. En indien het signaal met 1080i binnenkomt heb je helemaal gelijk!

Ikzelf heb mij verdiept in dit onderwerp toen ik mijn eerste 4k TV kocht. Dit omdat ik op mijn Nintendo Wii kon kiezen tussen 720P of 1080i (en geen 1080P). In dat geval werd er daadwerkelijk 720P native uitgezonden naar je TV indien je die optie koos, met mooier beeld tot gevolg.

Echter indien op een TV-box 1080i via het net binnenkomt dan is de beschrijving in mijn voorgaande post inderdaad niet van toepassing. Ik zat nog ten onrechte vanuit mijn Nintendo Wii usecase deze situatie te beschrijven :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

ThaBEN schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Terecht punt. En indien het signaal met 1080i binnenkomt heb je helemaal gelijk. Ikzelf heb me toentertijd toen ik mijn eerste 4k kocht in dat onderwerp verdiept omdat ik op mijn Nintendo Wii kon kiezen tussen 720P of 1080i (en geen 1080P). In dat geval werd er daadwerkelijk 720P native uitgezonden naar je TV indien je die optie koos, met mooier beeld tot gevolg.

Echter indien op een TV-box 1080 via het net binnenkomt dan is mijn beschrijving in mijn voorgaand epost inderdaad niet van toepassing :D
Ah duidelijk. Als je moet kiezen tussen native 1080i en native 720p wordt het verhaal anders.

1080i = 51840000 pixels per seconde
720p = 46080000 pixels per seconde.

Uitgaande van 8 bits per kleur. Als je HDR meeneemt zijn die getallen nog veel hoger.

Te bedenken dat de opnames met capturekaarten in de nineties maar tot 2534400 pixels per seconde gingen, tenzij je later overstapte op de duurdere motionJPEG kaarten. Man wat heb ik daar veel mee gerommeld met die dingen :) O ik wordt oud :D

Puur op pixelcount zou 1080i het wel winnen, maar op de TV kan 720p er dan beter uitzien.

In theorie zou je eigenlijk verwachten dat 1080i beter is, maar met games heeft progressive scan naar mijn weten altijd de voorkeur, bij snelle bewegingen is het scherper.

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 16-06-2021 11:32 ]

• sacramento
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02-2023
Mijn 65KS7500 die ik in 2017 had gekocht heeft uiteindelijk de geest gegeven. :(
Het beeld begon om de 5 seconden te 'flikkeren'. Volgens Samsung zou het paneel vervangen moeten worden. Kreeg vanuit Samsung een coulance van €400 op de reparatie maar dan zou het totale bedrag alsnog uitkomen op €923.. 8)7
Heb er toch een nare smaak aan overgehouden dus mij niet gezien.. heb de tv maar weggedaan en ben overgestapt en een tevreden eigenaar van een Sony XH90 (75inch) 2021 model. :)

• Aartstyle
TF schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:34:
[...]

Hier hetzelfde; exact zelfde tv ook
Even terugkomend hierop. Zodra je een HDR kanaal bekijkt even je TV een nieuwe HDMI connectie laten maken. Dat kan door TV uit en aan te zetten of door even van HDMI bron te wisselen op je TV.

Ziggo zend nu alleen ESPN HDR uit. Mocht je dat kanaal hebben moet je dit maar eens proberen. Probleem is dan verholpen totdat je zapt naar een NON HDR kanaal. Dan heb je overgesatureerde kleuren en moet je het trucje herhalen. Ziggo en samsung geven elkaar de schuld overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Aartstyle schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:31:
[...]

Even terugkomend hierop. Zodra je een HDR kanaal bekijkt even je TV een nieuwe HDMI connectie laten maken. Dat kan door TV uit en aan te zetten of door even van HDMI bron te wisselen op je TV.

Ziggo zend nu alleen ESPN HDR uit. Mocht je dat kanaal hebben moet je dit maar eens proberen. Probleem is dan verholpen totdat je zapt naar een NON HDR kanaal. Dan heb je overgesatureerde kleuren en moet je het trucje herhalen. Ziggo en samsung geven elkaar de schuld overigens.
Interessant. Ik heb dit probleem wel eens wanneer ik vanuit een HDR bron overschakel naar bijvoorbeeld de YouTube app. Dan wordt de SDR content op YouTube ook nog altijd in een HDR container weergegeven met overgesatureerde kleuren, totdat ik de TV opnieuw opstart.
Ik heb overigens géén Ziggo en vermoed dat dit dus eerder een Samsung probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Dat vrees ik ook. Alleen gaat samsung er niks aan doen. Die geven aan het onderzoek van ziggo af te wachten. Waar ik al tijden geen uitsluitsel over krijg. Sterker nog: Samsung heeft eentopic waar ik het gemeld heb vakkundig verwijderd/onvindbaar gemaakt. Een ander topic bestaat nog wel, maar ook daar verwijzen ze naar ziggo:
https://eu.community.sams...ar-hdr/m-p/3924669#M53324

Mensen met Sky q hebben hetzelfde euvel (gehad) en dat topic bestaat nog wel. Al is daar ook al maanden niet gereageerd.

https://eu.community.sams...oblem-ks7000/td-p/2424644

Kortom Samsung maakt zich er weer makkelijk vanaf.

Edit: Misschien heb jij nog ingangen @ThaBEN als Samsung expert (althans van deze TV serie)

Edit: hier filmpje van probleem YouTube: Ziggo next HDR issue

[ Voor 13% gewijzigd door Aartstyle op 06-10-2021 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 15:10
ThaBEN schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Interessant. Ik heb dit probleem wel eens wanneer ik vanuit een HDR bron overschakel naar bijvoorbeeld de YouTube app. Dan wordt de SDR content op YouTube ook nog altijd in een HDR container weergegeven met overgesatureerde kleuren, totdat ik de TV opnieuw opstart.
Ik heb overigens géén Ziggo en vermoed dat dit dus eerder een Samsung probleem is.
Altijd gedacht dat het aan mijn Mi Box lag maar zou dus kunnen dat het eerder aan de Samsung TV ligt. Kijk ik een 4K HDR video, dan heb ik ook problemen dat er niet terug wordt geschakeld naar SDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Kenhas schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:02:
[...]

Altijd gedacht dat het aan mijn Mi Box lag maar zou dus kunnen dat het eerder aan de Samsung TV ligt. Kijk ik een 4K HDR video, dan heb ik ook problemen dat er niet terug wordt geschakeld naar SDR.
De vraag is hoe we Samsung zover krijgen dat ze dit fixen??

Wie o wie heeft er een goede ingang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 15:10
Aartstyle schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:49:
[...]

De vraag is hoe we Samsung zover krijgen dat ze dit fixen??

Wie o wie heeft er een goede ingang?
Denk dat Samsung hun oplossing "koop een nieuw toestel" zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Wellicht. Al lijkt me dit niet zo moelijk om te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik zag zojuist dat mijn TV een update heeft van versie 1243 naar 1250 (.2?).

Niet verwacht dat die voor dit model nog zou komen overigens. Update was in een paar seconden klaar.

Iemand een idee wat de changelog is van deze versie?

Model: UE55KS7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Meen je niet? Ga ik vanavond eens proberen. Zal toch niet zo zijn dat ze mijn HDR probleem hebben opgelost.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Aartstyle schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:19:
Meen je niet? Ga ik vanavond eens proberen. Zal toch niet zo zijn dat ze mijn HDR probleem hebben opgelost.......
Ik heb geen idee van de wijzigingen. Enige wat ik zag was dat er een update was naar 1250. Na de update kwam er nog een popup dat ie had geupdate naar 1250.2 als ik het goed zag, maar het was al uit beeld voordat ik een foto kon maken.

Update ging ook veel sneller dan ik gewend ben, misschien een kleine patch....?

Edit: Inderdaad 1250.2

https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55KS7000SXXN/
Versie 1250.2 1286.58 MB okt. 20. 2021 Windows

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
upgrade type: USB
major version: 1250
minor version: 2
model string: T-JZMDEUC
image: rel-tztv-2.4-trunk2016-jazz-m_20211007.1
gendate: 20211008
imgdate: 20211008
release name: SWU-OU_T-JZMDEUC-01250-211008-Release
firm code: SWU-OU_T-JZMDEUC_01250_211008
firm version: 1250.211008
used key type : 2016_Jazz_REL_EncryptKey / 2016_Jazz_REL_RSAKey
tool version: 6.9.13 / 612c285df385da5a7072b8cbc3bfd4a05e4ddcd3 / downloaded: 2018.01.02-06:40:16
pinfo: 01020304050607080910121314151819

[ Voor 38% gewijzigd door Fairy op 02-11-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drummer38
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-05 14:17
Dit gevonden.

I got information from the samsung service that the 1250.2 does not make significant changes. It improves the speed and stability of the system. Does not affect the quality of the display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-05 01:37
Waarschijnlijk geeft deze update WEER de problemen dat op mijn 55KS7000 mkv bestanden niet goed afgespeeld kunnen worden.

Ik heb een iptv geinstelleerd sinds 2016. In het begin waren er ook problemen met het afspelen van mkv bestanden dat een film om de 2-3 minuten vooruit spoelde met 20 minuten.
Een paar jaar geen problemen gehad en afgelopen paar weken weer wel.

Exact dezelfde film afgespeel met dezelfde source op een vergelijkbare lgtv zonder problemen.
Is er een alternatief om de update terug te draaien zonder iets te verliezen aan de settings en de apps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Vandaag contact gehad met Samsung. Ze hebben meegekeken op mijn tv en gaven aan dat ze vandaag al eerder een soortgelijk probleem hebben gezien en dat in de volgende release (eind januari) dit probleem opgelost zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Sinds een paar weken ook Videoland gebruiker, is die app bij meerdere hier wat instabiel? Soms na het laden enkel een zwart scherm tonen bij opstarten bijvoorbeeld, ook na opnieuw starten van de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17
JBS schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:25:
Sinds een paar weken ook Videoland gebruiker, is die app bij meerdere hier wat instabiel? Soms na het laden enkel een zwart scherm tonen bij opstarten bijvoorbeeld, ook na opnieuw starten van de app?
Heb ik ook last van, zelfde gebeurt bij Disney+. Alleen na een power cycle laden de apps dan weer probleemloos. Bij Netflix, YouTube en Prime geen last van...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Iemand hier die met z'n Samsung afstandsbediening zaken als een Ziggo Next en Shield succesvol kan bedienen? Of gebruik je juist de afstandsbediening van één van je aangesloten apparaten als overkoepelende afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
Tom Paris schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 23:18:
[...]

Heb ik ook last van, zelfde gebeurt bij Disney+. Alleen na een power cycle laden de apps dan weer probleemloos. Bij Netflix, YouTube en Prime geen last van...
De apps zijn dermate slecht geoptimaliseerd, dat ik een tijd terug besloten heb een Apple TV 4K aan te schaffen voor streaming. Werkt als een droom, en zo kan de tv weer even vooruit. Aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
hoihoi66 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:37:
Vandaag contact gehad met Samsung. Ze hebben meegekeken op mijn tv en gaven aan dat ze vandaag al eerder een soortgelijk probleem hebben gezien en dat in de volgende release (eind januari) dit probleem opgelost zal worden.
Nog iets gehoord over die update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Aartstyle schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Nog iets gehoord over die update?
Nope nog niks. Het zou eind jan. begin feb. gereleasd worden. Ik hoop dat ik het snel kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Update version 1250.2 - October 2021

Two-factor authentication
several PlayReady certificates have been added
Optimizations for the auto login
a bugfix that fixes challenges when using DeX

Releasenotes. Niet voorbij zien komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• limboconnect
Net een update ontvangen op de KS7000 versie 1260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

limboconnect schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:42:
Weet je toevallig ook iets van veranderingen/changelog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Fairy schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:14:
[...]

Weet je toevallig ook iets van veranderingen/changelog?
Sorry geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Hier ook op een KS8000 de Voorwaarden en privacy zijn uitgebreid, verder zie ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

limboconnect schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:42:
Zag 'm ook en lijk nu te zien dat input namen voor bijvoorbeeld HDMI1/2/3 wel onthouden of zelfs automatisch herkend worden. Al meerdere malen heb ik HDMI3 hernoemd naar PlayStation, maar telkens verdween die naam weer en werd het weer simpelweg HDMI3. Ineens zag ik gisteravond dat HDMI3 (weer) PlayStation heet, met een icoontje van een controller erbij zelfs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBEN
Beetje late reactie, maar volgens mij is het voornaamste van de laatste firmware update dat Disney+ is toegevoegd als standaard app op de TV. Je kunt de app nu ook niet meer verwijderen van de TV. Enkel de snelkoppeling op het beginscherm verwijderen.

Mochten er nog PlayStation gamers zijn die dit toestel gebruiken, hieronder een goede instructie hoe je de console voor optimaal HDR kan kalibreren in combinatie met deze Samsung TV's.

Je dient in de PlayStation HDR kalibratietool niet te kijken naar het testpatroon met het zonnetje maar net zoveel stappen te hanteren zodat de maximale peak brightness van je TV overeenkomt met de tabel uit onderstaand filmpje. Dit betekend doorgaans meer stappen die je moet nemen dan welke je zou doen totdat het zonnetje verdwijnt.
Indien je de instructies op het testscherm van je PlayStation zou volgen betekend dit dat je kunstmatig een limiet aanbrengt op de maximale HDR Peak Brightness output van je PlayStation, welke vervolgens lager is dan wat je TV aan kan.
En in het veld waar je de zwartwaardes moet selecteren dien je altijd 0 stappen te hanteren, zodat de knop van de onderste vierpuntsdruktoets op het scherm "greyed-out" is. Ga je hoger dan dit dan heb je meer last van blooming.
Ikzelf heb de KS7000, welke maximaal 1472 cd/m² (oftewel Nits) kan weergeven en dien dus 18 stappen te hanteren, wat overeenkomt met 1500 cd/m².

Zie onderstaande video en afbeeldingen voor meer info.

KS7000 Peak Brightness (De KS7000 in EU is de KS8000 in de USA)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4BbXEnC_XGs7MCMlzfg5XxJcbk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eBibLhadPYsSLzrAMG0R9H66.jpg?f=user_large

Bron: Rtings.com <-- Op deze website vind je ook de waardes van de andere Samsung modellen.

De tabel die je moet hanteren gebaseerd op de Peak Brightness van jouw TV.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAI9eesuP1c6yJx1UGoc0Mlil2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IgTu5KYTbOpkxI54AHpGadhS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door ThaBEN op 27-10-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlpsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04 15:25
Ik heb sinds kort dat mijn KS7000 in elke app niet meer normaal werkt. Alles moet gebufferd worden. Ik kan niet normaal youtube kijken of netflix.

Andwren daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mijn Samsung K950 soundbar geeft met enige regelmatig geen geluid ondanks dat op mijn KS7000 TV de soundbar als audio output gekozen is.
Enkel wanneer ik de stekker van de TV uit het stopcontact haal en deze weer terug stop, verloopt het geluid weer gewoon netjes via de soundbar (aangesloten via ARC). Herkent iemand dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistLock
JBS schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:51:
Mijn Samsung K950 soundbar geeft met enige regelmatig geen geluid ondanks dat op mijn KS7000 TV de soundbar als audio output gekozen is.
Enkel wanneer ik de stekker van de TV uit het stopcontact haal en deze weer terug stop, verloopt het geluid weer gewoon netjes via de soundbar (aangesloten via ARC). Herkent iemand dit issue?
Heb dit ook nog wel eens. Zelfde toestel ander type samsung soundbar. Maar dit helpt wel (van Samsung community forum) :
FOR ANYONE WHO IS STILL STRUGGLING WITH THIS ISSUE (No TV/ARC, D.IN flashing, No sound from soundbar):

NOTE: @userSMcoldMP1L had the correct answer, which interestingly is not provided by Samsung support (nor does it appear in the manual as pointed out by @userigHescbxF2).

1) Unplug the HDMI cable from the soundbar and TV and power off both devices.

2) Go to your Samsung SmartThings app and DELETE the Samsung Sound+ soundbar.

3) Power ON the TV and Samsung soundbar and connect the HDMI cable to the HDMI-ARC ports on both devices.

4) Press and hold the VOLUME "---" button for SEVERAL seconds (it may take longer than you think), until you see the soundbar reset (LCD will flash CONNECT or something like that).

5) In SmartThings, Click the "+" button and "Add Device", then (make sure soundbar is on), click "Scan Nearby".
** It should quickly locate the Samsung Soundbar. If you did not do Step 4, it will detect the soundbar but won't let you add it because it is "owned by another account" (technically still "owned" by YOUR Samsung account, even though you deleted it). It will then prompt you to reset the soundbar, which is basically Step 4 (press/hold VOLUME DOWN). **

6) Once the soundbar has been successfully added, connected to your Wi-Fi (and after any necessary firmware updates), you can now do the following on the soundbar REMOTE CONTROL:

-- PRESS & HOLD LEFT "(" button on remote for 5(ish) seconds ------>
Trigger AUTO POWER ON/OFF

-- PRESS & HOLD RIGHT ")" button on remote for 5(ish) seconds ------>
Trigger ANYNET+ ON/OFF

7) [**CRITICAL STEP!**] Ensure that at least ANYNET+ is ON, and..... that's it. Your soundbar should flash "TV/ARC" again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

TwistLock schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:54:
[...]

Heb dit ook nog wel eens. Zelfde toestel ander type samsung soundbar. Maar dit helpt wel (van Samsung community forum) :
FOR ANYONE WHO IS STILL STRUGGLING WITH THIS ISSUE (No TV/ARC, D.IN flashing, No sound from soundbar):

NOTE: @userSMcoldMP1L had the correct answer, which interestingly is not provided by Samsung support (nor does it appear in the manual as pointed out by @userigHescbxF2).

1) Unplug the HDMI cable from the soundbar and TV and power off both devices.

2) Go to your Samsung SmartThings app and DELETE the Samsung Sound+ soundbar.

3) Power ON the TV and Samsung soundbar and connect the HDMI cable to the HDMI-ARC ports on both devices.

4) Press and hold the VOLUME "---" button for SEVERAL seconds (it may take longer than you think), until you see the soundbar reset (LCD will flash CONNECT or something like that).

5) In SmartThings, Click the "+" button and "Add Device", then (make sure soundbar is on), click "Scan Nearby".
** It should quickly locate the Samsung Soundbar. If you did not do Step 4, it will detect the soundbar but won't let you add it because it is "owned by another account" (technically still "owned" by YOUR Samsung account, even though you deleted it). It will then prompt you to reset the soundbar, which is basically Step 4 (press/hold VOLUME DOWN). **

6) Once the soundbar has been successfully added, connected to your Wi-Fi (and after any necessary firmware updates), you can now do the following on the soundbar REMOTE CONTROL:

-- PRESS & HOLD LEFT "(" button on remote for 5(ish) seconds ------>
Trigger AUTO POWER ON/OFF

-- PRESS & HOLD RIGHT ")" button on remote for 5(ish) seconds ------>
Trigger ANYNET+ ON/OFF

7) [**CRITICAL STEP!**] Ensure that at least ANYNET+ is ON, and..... that's it. Your soundbar should flash "TV/ARC" again.
Heeft dit voor jou geholpen op het moment dat geluid niet via je soundbar wilde verlopen (waarbij ik in dat geval de TV opnieuw opstart door de stekker even uit stopcontact te trekken) of juist om te voorkomen dat dit zo af en toe gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistLock
Hoi,

Na een korte stroompanne oid gebeurt het weleens dat het niet meer werkt, en dan overloop ik die stappen en blijft deze werken. Als enkel de wifi eruit gaat, dan helpt het idd om even de tv en soundbar zonder stromm te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

TwistLock schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:18:
Hoi,

Na een korte stroompanne oid gebeurt het weleens dat het niet meer werkt, en dan overloop ik die stappen en blijft deze werken. Als enkel de wifi eruit gaat, dan helpt het idd om even de tv en soundbar zonder stromm te zetten.
Interessant. Wat zou (de) WiFi (verbinding) te maken kunnen/moeten hebben met het correct functioneren van ARC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-05 19:44

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Heb de UE49KS8000 sinds augustus 2016 en tv draait op 1260.
Sinds vorige week (of week daarvoor zou ook al kunnen) is de tv echt enorm traag met reageren op afstandsbediening input. Zowel de smart remote als de "dumb" remote laten de tv enorm traag reageren.
Uiteraard van beiden afstandsbedieningen de batterijen vervangen, maar dit heeft niet geholpen.
Ook 4 seconden ofzoiets op de aan/uit knop drukken reset de tv als een soort hard-reboot, maar werkt ook niet.
Stekker 30 sec eruit gehad: werkt ook niet. Wellicht was dat tekort en had afgelopen avond de hele nacht de stroom eraf gelaten: wederom helpt dit niet.
Ook een factory reset gedaan, en je raadt het al: werkt ook niet.

Is Samsung moedwillig oude tv's bewust trager aan het maken?? Want daar lijkt het op.
De tv zelf is verder prima, maar erger mij kapot aan de traagheid. Iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Dijkertje op 06-03-2023 21:54 ]

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste