Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Aartstyle
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09:45
1080I zal nooit opgelost worden vrees ik. Gewoon je setup box op 1080P zetten of zoals bij de Mediabox next van ziggo op 4k.

• ThaBEN
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 09:18
Aartstyle schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:10:
1080I zal nooit opgelost worden vrees ik. Gewoon je setup box op 1080P zetten of zoals bij de Mediabox next van ziggo op 4k.
Veel setupboxen hebben die optie niet.
Ik weet dat KPN en de Mediabox Next van Ziggo dit wel ondersteunen.

Fun fact: Elk TV digitaal signaal in geheel Nederland wordt door elke provider in maximaal native 1080i geleverd. Het is de setupbox die vervolgens het signaal upscaled naar een hogere resolutie en dit aan de TV doorgeeft.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• Aartstyle
Ja dat weet ik. Bronsignaal is altijd 1080I, weet alleen niet of de duitser nog van origine 720P is. Straks met 4K uitzendingen zou het weer goed moeten zijn, maar dan hebben we wellicht het HLG HDR probleem weer..... We gaan het zien als ziggo zo ver is.

• ThaBEN
HLG HDR is inbegrepen in firmware versie 1239.0. Maar weet dat je dan tegen het issue aanloopt dat je geen nieuwe firmwares meer kan installeren totdat de firmware versie hoger is dan 1239.0.
Het is een rare zet dat ze na het verspreiden van 1239 weer doorgaan met 1233 (en mogelijk straks 1234, 1235 etc.) Mogelijk bevatten de nieuwe firmware releases binnenkort ook HLG HDR en extra toepassingen terwijl ze nog steeds een lager firmware nummer krijgen dan 1239, waardoor mensen buitengesloten worden om deze firmwares te installeren.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat ontwikkelen!

ThaBEN wijzigde deze reactie 26-04-2019 09:33 (7%)

• DeLyon
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 10:18
ThaBEN schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:29:
Wat ik tot nu toe merk met 1233 is dat er sneller geschakeld wordt naar interne apps zoals netflix en youtube, en mijn Anynet+ (HDMI-CEC) weer werkt.
Vooralsnog hier ook positieve ervaringen met versie 1233 (handmatig geinstalleerd via USB op mijn KS7000). Het gehele menu, waaronder het opstarten en gebruiken van apps, voelt na de updates een stuk soepeler. Dit was voorheen nog weleens traag in mijn beleving.

Waar ik, ook met oudere versies van de software, nog weleens last van heb is dat de TV soms zonder reden geen internetverbinding heeft, en ik geen Netflix en Youtube kan gebruiken. De fix is dan altijd om de Smarthub en apps opnieuw in te stellen, maar dit zou overbodig moeten zijn want er is gewoon een werkende netwerkverbinding. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaBEN
DeLyon schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:10:
[...]

Vooralsnog hier ook positieve ervaringen met versie 1233 (handmatig geinstalleerd via USB op mijn KS7000). Het gehele menu, waaronder het opstarten en gebruiken van apps, voelt na de updates een stuk soepeler. Dit was voorheen nog weleens traag in mijn beleving.

Waar ik, ook met oudere versies van de software, nog weleens last van heb is dat de TV soms zonder reden geen internetverbinding heeft, en ik geen Netflix en Youtube kan gebruiken. De fix is dan altijd om de Smarthub en apps opnieuw in te stellen, maar dit zou overbodig moeten zijn want er is gewoon een werkende netwerkverbinding. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Herkenbaar!
Is blijkbaar een typisch Samsung TV (alle modellen) in combinatie met Netflix issue. Al moet ik wel zeggen dat ik dit al lang niet meer heb gehad. Maar indien ik er wel last van heb moet ik de powerknop op de afstandsbediening in blijven houden totdat de TV opnieuw opstart met het witte SUHD logo. Daarna werkt alles normaliter weer zoals het hoort.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeLyon
ThaBEN schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:28:
[...]

Herkenbaar!
Is blijkbaar een typisch Samsung TV (alle modellen) in combinatie met Netflix issue. Al moet ik wel zeggen dat ik dit al lang niet meer heb gehad. Maar indien ik er wel last van heb moet ik de powerknop op de afstandsbediening in blijven houden totdat de TV opnieuw opstart met het witte SUHD logo. Daarna werkt alles normaliter weer zoals het hoort.
Ah, die kende ik nog niet, goede tip!

Zou jij wellicht een update hier kunnen posten van de door jou gebruikte settings voor zowel HDR als SDR (al dan niet incombinatie met HDR+)? Ik zag je post op het AVSforum en denk dat velen hier er wat aan kunnen hebben! De eerder door jou geposte settings gebruik ik nog steeds, maar wellicht zijn er wat tweaks geweest na de diverse updates. Bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • +9Henk 'm!

• ThaBEN
DeLyon schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:57:
[...]

Ah, die kende ik nog niet, goede tip!

Zou jij wellicht een update hier kunnen posten van de door jou gebruikte settings voor zowel HDR als SDR (al dan niet incombinatie met HDR+)? Ik zag je post op het AVSforum en denk dat velen hier er wat aan kunnen hebben! De eerder door jou geposte settings gebruik ik nog steeds, maar wellicht zijn er wat tweaks geweest na de diverse updates. Bij voorbaat dank _/-\o_
Bij deze een overzicht van alle instellingen welke ik in mijn TV heb ingevoerd. Dit is een combinatie van gegevens welke ik via het AVS forum heb verzameld en o.a. zelf getest met mijn Spears & Munsil HD Benchmark 2nd Edition Blu-ray .

Ik moet erbij zeggen dat ik HDR+ modus eigenlijk nog maar nauwelijks gebruik. Ik merk dat ik telkens na een aantal dagen onder de indruk hiervan te zijn, toch weer terugga naar de beeldinstellingen welke een zo realistisch mogelijk beeld geven (zoals bedoeld door de content provider). Maar heb toch voor de zekerheid alle ingestelde profielen op mijn toestel toegevoegd zodat je ze allemaal kunt proberen. Onderstaande HDR+ instellingen geven in elk geval veel mooier beeld dan HDR+ met de standaard instellingen. Je hoeft ze maar 1x per bron in te voeren en ze worden voor altijd bewaard 8)

Notitie:
Deze instellingen zijn gebaseerd op mijn TV en de (licht)omgeving waar mijn TV staat. Afhankelijk daarvan kan het zijn dat je bepaalde instellingen verder moet tweaken voor betere resultaten zoals bijvoorbeeld achtergrondverlichting. Deze kun je overigens vrij aanpassen zonder de noodzaak om andere instellingen aan te moeten passen. De kwaliteit van het beeld blijft ongewijzigd indien je enkel achtergrondverlichting aanpast bij behoudt van de overige instellingen.

Ben je fan van LED Clear Motion, dan moet je de achtergrondverlichting verdubbelen indien je die gebruikt.

Voor de TV apps heb ik gekozen voor beeldmodus 'Standaard'. Bij TV apps is dit de enige beeldmodus die geen last heeft van het 'Backlight Breathing' issue tijdens het afspelen van HDR content. Voor alle HDMI bronnen heeft beeldmodus 'Film' of 'Game Mode' de voorkeur, gezien HDMI bronnen in geen enkele beeldmodus last hebben van het 'Backlight Breathing' issue.

Game Mode:
Game mode is als het ware een snelkoppeling om alle onnodige kunstmatige "beeldverbeteringen" uit te schakelen. In tegenstelling tot wat veel mensen denken verlaagt Game Mode op geen enkele manier de beeldkwaliteit! Sterker nog, in zekere zin krijg je het schoonste signaal via Game Mode. Wel is het zo dat de standaard beeldinstellingen bij Game Mode bagger zijn en je deze handmatig zult moeten aanpassen na het inschakelen van Game Mode. Ik gebruik Game Mode dan ook tijdens het afspelen van Blu-rays op mijn PS4.

Hieronder een voorbeeld hoe het beeld er uitziet met de Game Mode instellingen welke je in onderstaande post zal terugvinden (al is de kwaliteit in het echt vele malen beter doordat dit is gefilmd met mijn GSM, YouTube compressie en overdag opgenomen met veel omgevingslicht).

Belangrijk:
Weet dat de TV het beeld op een andere manier verwerkt voor apparaten aangesloten via HDMI dan wanneer je iets afspeelt via de interne app. Dezelfde beeldinstellingen geven in beide situaties andere resultaten. Dit resulteert erin dat o.a. de beeldmodus 'Standaard' de voorkeur heeft over beeldmodus 'Film' indien je iets via de interne TV apps of USB poort afspeelt. Bij HDMI aangesloten apparaten heeft beeldmodus 'Film' altijd de voorkeur.

Ik heb hierin onderscheid gemaakt door de titel van het profiel steeds te beginnen met HDMI (eerste helft) of TV Apps (laatste helft).

En als laatste geldt natuurlijk dat je de instellingen dient te gebruiken welke jijzelf het mooist vindt uitzien. Uiteindelijk zijn dat de enige correcte instellingen ;)

TV instellingen Firmware 1233.0 (30-04-2019)

HDMI SDR Beeldmodus Film
Achtergrondverlichting 6
Helderheid 45
Contrast 90
Scherpte 0
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Auto Motion Plus Uit
Smart LED Uit / Laag
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma -1
Kleurruimte Auto
HDMI HDR Beeldmodus Film
Achtergrondverlichting 20
Helderheid 45
Contrast 100
Scherpte 0
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Auto Motion Plus Uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma 0
Kleurruimte Auto
HDMI SDR Beeldmodus Games
Achtergrondverlichting 6
Helderheid 45
Contrast 90
Scherpte 0
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View N.v.t.
Auto Motion Plus N.v.t.
Smart LED Uit / Laag
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma -1
Kleurruimte Auto
HDMI HDR Beeldmodus Games
Helderheid 45
Contrast 100
Scherpte 0
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Auto Motion Plus Uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma 0
Kleurruimte Auto
HDMI SDR HDR+
Achtergrondverlichting 7
Helderheid 45
Contrast 88
Scherpte 15
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Auto Motion Plus Uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Laag
Kleurtint Warm2
Witbalans 2-punts
R-basis 5
G-Basis 5
B-basis 2
R-niveau 50
G-niveau 44
B-niveau 37
Witbalans 10-punts N.v.t.
Gamma 0
Kleurruimte Eigen/Aangepast
Rood 44, 5, 2
Groen 10, 63, 7
Blauw 7, 7, 55
Geel 56, 57, 0
Cyaan 12, 60, 67
Magenta 53, 10, 50
HDMI HDR HDR+
Helderheid 45
Contrast 100
Scherpte 15
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Auto Motion Plus Uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans 2-punts
R-basis -1
G-Basis 0
B-basis 12
R-niveau -4
G-niveau 0
B-niveau -4
Witbalans 10-punts Aan
10% 0, 0, 0
20% 4, 0, -32
30% 0, 0, 0
40% 0, 0, 0
50% 0, 0, 0
60% 0, 0, 0
70% 0, 0, 0
80% 0, 0, 0
90% 0, 0, 0
100% 0, 0, 0
Gamma -1
Kleurruimte Auto/Aangepast
Rood 37, 1, 0
Groen 4, 37, 0
Blauw 0, 6, 32
Geel 47, 41, 0
Cyaan 5, 36, 41
Magenta 39, 7, 27
TV Apps SDR
Beeldmodus Standaard
Achtergrondverlichting 7
Helderheid 45
Contrast 90
Scherpte 15
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Auto Motion Plus Aangepast
Wazigheidsverm. 0
Trilvermindering 0
LED Clear Motion Uit
Smart LED Uit / Laag
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma -1
Kleurruimte Auto
TV Apps HDR
Beeldmodus Standaard
Helderheid 45
Contrast 100
Scherpte 0
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Wazigheidsverm. 0
Trilvermindering 0
LED Clear Motion Uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma 0
Kleurruimte Auto
TV Apps SDR HDR+
Achtergrondverlichting 7
Helderheid 45
Contrast 88
Scherpte 15
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View uit
Wazigheidsverm. 0
Trilvermindering 0
LED Clear Motion Uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Laag
Kleurtint Warm2
Witbalans 2-punts
R-basis 0
G-Basis 0
B-basis -9
R-niveau -5
G-niveau 0
B-niveau -1
Witbalans 10-punts N.v.t.
Gamma 0
Rood 33, 7, 0
Groen 4, 47, 0
Blauw 0, 5, 47
Geel 37, 37, 0
Cyaan 6, 47, 46
Magenta 48, 10, 45
TV Apps HDR HDR+
Helderheid 45
Contrast 100
Scherpte 15
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Wazigheidsverm. 0
Trilvermindering 0
LED Clear Motion Uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans 2-punts
R-basis 0
G-Basis 0
B-basis 8
R-niveau -6
G-niveau 0
B-niveau -5
Witbalans 10-punts Aan
10% 0, 0, 0
20% 4, 0, -32
30% 0, 0, 0
40% 0, 0, 0
50% 0, 0, 0
60% 0, 0, 0
70% 0, 0, 0
80% 0, 0, 0
90% 0, 0, 0
100% 0, 0, 0
Gamma -3
Kleurruimte Auto Aangepast
Rood 60, 0, 0
Groen 0, 60, 0
Blauw 0, 7, 63
Geel 52, 52, 0
Cyaan 9, 54, 63
Magenta 74, 8, 72

ThaBEN wijzigde deze reactie 30-04-2019 12:04 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeLyon
ThaBEN schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 00:25:
[...]

Bij deze een overzicht van alle instellingen welke ik in mijn TV heb ingevoerd. Dit is een combinatie van gegevens welke ik via het AVS forum heb verzameld en o.a. zelf getest met mijn Spears & Munsil HD Benchmark 2nd Edition Blu-ray .

...
Quality post ThaBen, dank!

Paar korte vragen:
  1. Je gebruikt alleen voor de TV apps de Auto Motion Plus optie, met trilvermindering/wazigheid op 0. Kun je aangeven waarom dit het geval is en wat dit naar jouw beleving precies verbeterd in het beeld?
  2. Wanneer je spreekt van Kleurruimte Auto/Aangepast (zoals bijvoorbeeld bij HDMI HDR HDR+, bedoel je dat hierin zelf een keuze dient te maken toch? Wat heeft hierin jouw persoonlijke voorkeur?
  3. Ik ga nu eindelijk Warm2 een echte kans geven, na jaren fervent lid te zijn geweest van #teamWarm1. Indien men toch uit persoonlijke voorkeur kiest voor Warm1, gelden dan nog steeds dezelfde kleuraanpassingen onder Kleurruimte en Witbalans? Of geldt deze specifieke configuratie alleen op Warm2?
Dank weer alvast. Het blijft nog steeds een waanzinnig mooie TV en met deze tweaks kun je er heel veel uit halen _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaBEN
DeLyon schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Quality post ThaBen, dank!

Paar korte vragen:
  1. Je gebruikt alleen voor de TV apps de Auto Motion Plus optie, met trilvermindering/wazigheid op 0. Kun je aangeven waarom dit het geval is en wat dit naar jouw beleving precies verbeterd in het beeld?
  2. Wanneer je spreekt van Kleurruimte Auto/Aangepast (zoals bijvoorbeeld bij HDMI HDR HDR+, bedoel je dat hierin zelf een keuze dient te maken toch? Wat heeft hierin jouw persoonlijke voorkeur?
  3. Ik ga nu eindelijk Warm2 een echte kans geven, na jaren fervent lid te zijn geweest van #teamWarm1. Indien men toch uit persoonlijke voorkeur kiest voor Warm1, gelden dan nog steeds dezelfde kleuraanpassingen onder Kleurruimte en Witbalans? Of geldt deze specifieke configuratie alleen op Warm2?
Dank weer alvast. Het blijft nog steeds een waanzinnig mooie TV en met deze tweaks kun je er heel veel uit halen _/-\o_
Jij ook bedankt! Goede vragen overigens :*)

Auto Motion Plus enkel bij TV apps.
De reden hierachter heeft te maken met 24p Playback.
Dit is een 120Hz tv en films worden normaliter in 24p uitgezonden via HDMI aangesloten apparaten zoals een Blu-Ray speler of game console. (Al moet je bij de PS4 bijvoorbeeld wel een vinkje aanzetten bij video opties om 24p mode te activeren voor films).
Als je 120 deelt door 24 kom je exact uit een 5. Doordat dit een mooi rond getal is resulteert dit dat het aantal frames van je video exact getoond worden op het scherm scherm zoals bedoeld.

Echter sommige video streaming apps zenden enkel in 60fps.
60 gedeeld door 24 is 2,5
Je blijft dan dus zitten met een halve frame. Dit betekend dat die halve frame of te vroeg of te laat moet worden getoond op het scherm. Hierdoor krijg je als het ware een variabele framerate waarin de frames niet met eenzelfde snelheid wisselen op het scherm. Dit staat bekend als het 3:2 pulldown effect.
Zie onderstaande video welke het veel beter kan uitleggen als ikzelf.

Eigenlijk bepaald dus de framerate waarin de video wordt getoond of je beter auto motion plus aan kunt zetten of niet. Maar in praktijk betekend dit bijna altijd dat HDMI aangesloten apparaten beschikken over een 24p optie en apps dit dikwijls niet hebben. Vandaar dat ik het bij de TV apps heb ingeschakeld.
Indien je automotion plus aanzet en beide sliders op 0 laat staan wordt de framrate alsnog correct weergegeven op deze TV.

Bron: https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000 (Zie onderdeel 24p Playback)
24p sources is always judder-free no matter the TV settings. To remove judder from 60p and 60i sources, set 'Auto Motion Plus' to 'Custom' and both sliders to 0. This won't add the soap opera effect (SOE).
Overigens kun je het ook op elke bron altijd aan laten staan voor de zekerheid, maar het activeren van die optie kan ervoor zorgen dat het beeld iets meer video lag genereert, waardoor ik het uitschakel op bronnen waarvan ik zeker weet dat dit niet nodig is.

Dit is meer een smaak kwestie welke met name verschilt per bron en niet zozeer dat één optie in alle gevallen beter/mooier is dan de ander. Mijn voorkeur verschilt dus ook per bron. Bijvoorbeeld bij mijn PS4 vind ik Auto beter uitzien, terwijl bij andere devices kan het zijn dat ik met dezelfde instellingen Aangepast beter vind overkomen.
Ik heb als het ware van elke combinatie een basistemplate proberen te beschreven, omdat het niet te doen is om voor elk hardware device aparte settings op te stellen.
Zo zijn er nog wel kleine tweaks bij bepaalde hardware die ik niet in mijn vorige post heb kunnen verwerken omdat dit hardware afhankelijk is.
Een voorbeeld hiervan is dat ik op mijn PS4 scherpte op 0 heb staan maar op mijn Nintendo Switch scherpte op 15 heb staan maar alle overige instellingen gelijk als op mijn PS4.
Wees dus niet bang om zelf verder aanpassingen uit te proberen op de settings welke ik in mijn voorgaande post heb aangegeven indien je er niet helemaal tevreden mee bent 8)

Kleurtint
Warm2 betreft inderdaad de standaard welke wereldwijd is afgesproken en waarop films worden gekalibreerd. Ik geef toe, bij mij heeft het ook dik een week geduurd voordat ik eraan gewend was. Maar eenmaal eraan gewend dan zal het je niet meer opvallen dat het beeld (in eerste instantie) gelig overkomt.
Sterker nog elke film in de bioscoop is gekalibreerd op de kleurruimte van Warm2 en daar ervaar je het beeld waarschijnlijk ook niet als gelig. De reden waarom je dit op de TV zelf wel zo ervaart is doordat de reguliere zenders een veel te koele kleurruimte gebruiken.
Kort samengevat komt het erop neer dat reguliere TV zenders bewust alles met veel teveel blauw uitzenden. En in contrast met dat beeld oogt Warm2 zeker gelig. Dit doen ze overigens omdat blauw licht je actiever houdt en voorkomt dat je moe wordt zodat je nog meer TV kan kijken en dus meer reclames zult zien ;)
Het is puur een trucje om je aandacht te trekken, net zoals op de radio de reclame altijd met een harder volume wordt afgespeeld dan de muziek.

Maak je overigens geen zorgen indien je Warm2 echt niet trekt. De overige instellingen hoeven niet gewijzigd te worden en hebben dus ook geen kwaliteitsverlies indien je kleurruimte op een koelere stand zet. Wanneer je aan Warm2 gaat beginnen zou ik je adviseren om dit minimaal 24 uur vol te houden zonder tussendoor eventjes gauw terug te schakelen naar Warm1 of lager om te vergelijken. Je brein heeft de tijd nodig om te acclimatiseren aan het nieuwe beeld. En wanneer ik eventjes terugschakelde voor een paar minuten merkte ik dat ik weer uren nodig had om te wennen aan Warm 2. Maar wanneer je eraan gewend bent zal je opvallen dat Warm1 een heel stuk blauwer oogt als dat het nu bij jou het geval is.

Hier nog een interessante video over de perceptie van kleurruimte.

Ook kan ik de complete Motion on TVs serie van RTINGS (5 korte video's) aanraden indien je op zoek bent naar meer technische info over hoe moderne TV's werken. Leuke is dat de KS7000 hier ook in voorkomt met enkele testjes.

Motion on TVs: Motion Blur Pictures (1/5) - Rtings.com

ThaBEN wijzigde deze reactie 01-05-2019 12:54 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aartstyle
Quote thaben:
"Eigenlijk bepaald dus de framerate waarin de video wordt getoond of je beter auto motion plus aan kunt zetten of niet. Maar in praktijk betekend dit bijna altijd dat HDMI aangesloten apparaten beschikken over een 24p optie en apps dit dikwijls niet hebben. Vandaar dat ik het bij de TV apps heb ingeschakeld.
Indien je automotion plus aanzet en beide sliders op 0 laat staan wordt de framrate alsnog correct weergegeven op deze TV."

Apart, ik ervaar juist het tegenovergestelde bij de ziggo mediabox next. Alle 24P uitzendingen op netflix via de Next vertonen Judder. Met de interne Apps geen enkel probleem met tru motion uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaBEN
Aartstyle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:54:
Apart, ik ervaar juist het tegenovergestelde bij de ziggo mediabox next. Alle 24P uitzendingen op netflix via de Next vertonen Judder. Met de interne Apps geen enkel probleem met tru motion uit.
Het zal inderdaad per bron verschillend zijn. Netflix werkt inderdaad goed op onze TV. Echter kun je niet enkel voor Netflix een aparte instelling invoeren. De beeldinstellingen welke je invoert bij Netflix gelden dan ook gelijk voor alle interne apps (YouTube, Amazon, content welke je afspeelt via een externe HDD etc.) Hierdoor heb ik voor de zekerheid die optie aangezet zodat ik altijd verzekerd ben van Judder-vrij beeld.

Ik ben zelf niet bekend met Ziggo, maar normaliter zenden alle reguliere TV providers in NL in 1080i 25fps. De settopbox (zoals in jouw geval de Ziggo Mediabox Next) converteert dit signaal vervolgens naar een ander formaat. Waarschijnlijk dat dit de oorzaak is dat het 24p signaal van Ziggo next nog altijd Judder vertoont, gezien het bronbestand welke de Next box ontvangt niet in (een veelvoud van) 24p wordt uitgezonden. De Judder zou in dat geval daadwerkelijk zitten in het signaal afkomstig van je Next box en niet gegenereerd door je tv.

Ik weet niet of er een optie is op op je Ziggo Next box 24p mode uit te schakelen? Als dat het geval is zou ik dat proberen en vervolgens Auto Motion plus op je TV activeren en beide sliders op 0 laten staan. Mogelijk helpt dit, maar dat is dan alsnog afhankelijk van de framerate waarmee het ruwe bronsignaal bij je Ziggo Next box binnenkomt. Indien je een optie hebt voor 60i of 60p zou dit in theorie de oplossing moeten zijn.

ThaBEN wijzigde deze reactie 01-05-2019 14:59 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aartstyle
Nee die optie is er nog niet voor de Next, maar ik heb begrepen dat daar wel naar gekeken wordt. Viel mij gewoon op dat jij die auto motion had aanstaan voor interne apps. Maar dat was dus niet voor Netflix.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-10 23:00
Leuk zo een connectbox behalve als de kabel er naartoe ineens brak is.
Geen aansluitingen dus meer op dit moment...

Kabel kost 55 euro :{
Levertijd 5 dagen...

Toch wel een minpuntje van de Ks7000 en connectbox.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aartstyle
https://www.homecinemamag...it-voor-televisiekijkers/

Dat zal ook wel gelden voor onze tv's.

• ThaBEN
Nice! Voor Dolby Digital 5.1 in elk geval wel. De TV ondersteund helaas geen Dolby Atmos.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 07-08 17:29
Klopt het dat firmware 1233 niet ota update is ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaBEN
Karish schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:42:
Klopt het dat firmware 1233 niet ota update is ?
Klopt, momenteel nog enkel via de samsung website te downloaden en installeren via USB.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 07-08 17:29
ThaBEN schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:15:
[...]

Klopt, momenteel nog enkel via de samsung website te downloaden en installeren via USB.
Thanks! Effe een ander vraagje .
Gebruik jij PCM of bitstream sound voor Netflix?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ThaBEN
Karish schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:38:
[...]

Thanks! Effe een ander vraagje .
Gebruik jij PCM of bitstream sound voor Netflix?
Ikzelf gebruik Bitstream. Maar dat is helemaal afhankelijk op welke manier jij het geluid afspeelt.
Indien je 2 speakers (+ eventueel een subwoofer) gebruikt zoals bijvoorbeeld bij de meeste soundbars of via de speakers van de TV zelf, dan is PCM de beste keuze.
Indien je meer speakers gebruikt zoals in een 5.1 surround set dan dien je PCM te kiezen indien je geluidsysteem met HDMI kabel is aangesloten en Bitstream indien je met optische kabel je geluidsset hebt aangesloten voor het beste resultaat.

Toevoeging:
PCM geeft beste kwaliteit (lossless audio) maar kan maximaal stereo weergeven inden je met optische kabel bent aangesloten, vanwege volume aan data welke hoger is dan dat een optische kabel kan verwerken.
Bitstream is een gecomprimeerd format waardoor het wel mogelijk is om 5.1 of hoger via optische kabel te versturen.

Indien je HDMI kabel gebruikt kun je met PCM surround sound met lossless audio over elke individuele speaker ontvangen wat uiteraard doe voorkeur geniet.

ThaBEN wijzigde deze reactie 06-05-2019 13:47 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13-10 19:56
Update 1233 geïnstalleerd
Krijg nu bij elke keer opstarten van de tv de melding van updates zoeken...
Betekent dat je deze steeds handmatig moet aanklikken om uit het update menu te komen.
Zwaar irritant!
Bij settings heb ik aangegeven dat hij niet automatisch moet zoeken maar toch popt hij elke keer op.
Heeft iemand dit euvel ook bijn1233?

Samsung KS7000 Samsung HW-K950 Nvidia Shield

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 02:57
Een paar keer gehad op een toestel in de buurt na een factory reset was het verdwenen. Dat was een 2016 KS6*** model. Nummer ben ik ff kwijt.

RAAF12 wijzigde deze reactie 08-05-2019 03:32 (24%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 10:27
MillZ schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:35:
Update 1233 geïnstalleerd
Krijg nu bij elke keer opstarten van de tv de melding van updates zoeken...
Betekent dat je deze steeds handmatig moet aanklikken om uit het update menu te komen.
Zwaar irritant!
Bij settings heb ik aangegeven dat hij niet automatisch moet zoeken maar toch popt hij elke keer op.
Heeft iemand dit euvel ook bijn1233?
Dit had ik ook, bij mij verhielp ik het door de usb stick niet meer in de TV te laten zitten. daarna geen probleem meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13-10 19:56
Lorenzoaliandro schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:35:
[...]

Dit had ik ook, bij mij verhielp ik het door de usb stick niet meer in de TV te laten zitten. daarna geen probleem meer.
Klopt!
Bij de nieuwe update is dat een euvel!
Thanks!

Samsung KS7000 Samsung HW-K950 Nvidia Shield

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaBEN
MillZ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:33:
[...]

Klopt!
Bij de nieuwe update is dat een euvel!
Thanks!
Inderdaad, ik had ook dat de update automatisch direct geïnstalleerd werd zodra ik de USB stick met firmare file in de TV stopte. Normaal moest ik handmatig naar updates gaan zoeken op de USB stick. En als die dan een nieuwere firmware versie gevonden had kreeg ik de vraag of ik de update wilde uitvoeren.

Nu werd dit allemaal overgeslagen en ging de TV automatisch direct de installatie uitvoeren nadat ik de USB stick in de tv prikte.

Ik las gisteren op AVSforum ook al dat iemand zijn TV automatisch alsnog via internetverbinding werd geüpdatet naar 1233 hoewel hij automatische updates uit had staan. Waarschijnlijk betreft dit een update die Samsung verplicht acht. In dat soort gevallen wordt een update alsnog uitgevoerd zodra de TV verbinding heeft met internet en de nieuwe firmware beschikbaar is via OTA, ondanks dat je automatische updates uit hebt staan.

ThaBEN wijzigde deze reactie 09-05-2019 08:53 (26%)

• RAAF12
TF schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:18:
Zou dan die micro stutter mbt 1080i etc er ook eens uit zijn?

Ik heb de hoop eigenlijk al opgegeven. Moet even diep graven maar volgens mij heeft het te maken met 1080i ingangssignaal op de interne tuner.

Zou dus ook verholpen kunnen zijn zo snel Ziggo het signaal naar 1080p upgrade

Edit: ik bedenk mij net. Het komt ook voor met een settopbox op 1080i maar niet bij 1080p
Wat zijn de zichtbare dingen waar ik op moet letten bij micro stutter? Ik kan het niet reproduceren op 1080i tenminste, het beeld is goed imho.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 30-09 20:02

TF

bla bla

RAAF12 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 04:26:
[...]

Wat zijn de zichtbare dingen waar ik op moet letten bij micro stutter? Ik kan het niet reproduceren op 1080i tenminste, het beeld is goed imho.
Vooral tijdens F1 of voetbalwedstrijden zie je dat het beeld soms, soort van vertraagd, om na enkele seconde weer goed te zijn. Dit herhaalt zich zo een flink aantal keer.

Vooral tijdens snelle beelden zoals sport zie je dit goed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12
Ik zal er op letten, zijn er ook testsignalen ergens te zien waardoor het te reproduceren valt? Omroepen zenden soms een Ericson draaiend cirkeltestbeeld uit op 1080i is het daarmee te zien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaBEN
RAAF12 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:48:
Ik zal er op letten, zijn er ook testsignalen ergens te zien waardoor het te reproduceren valt? Omroepen zenden soms een Ericson draaiend cirkeltestbeeld uit op 1080i is het daarmee te zien?
Ik denk dat deze video goed uitleg geeft wat het effect exact is.

ThaBEN wijzigde deze reactie 15-05-2019 08:41 (13%)

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

5220wp

Stomme vraag misschien, maar ik heb een ue55ks7000 en ik vind het irritant dat bij het aanzetten altijd een foutmelding in beeld komt dat hij zenders wil zoeken, terwijl er geen antenne aan zit maar een KPN kastje, die ik volledig afzet als hij niet wordt gebruikt.

Wil je dan bijvoorbeeld netflix of youtube starten en je druk op het menu, dan komt altijd net op dat moment die melding er weer voor.

Als dat uit te zetten is zou mooi zijn.

• RAAF12
Bedoel je met aanzetten 230V op het toestel zetten of met de AB uit standby halen? Je hebt een TV tuner van de KPN op HDMI 1 aangesloten? Ik begrijp dat je sluipverbruik wil vermijden. Ik zou zo geen oplossing weten, wellicht iemand anders?

RAAF12 wijzigde deze reactie 16-05-2019 02:11 (27%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mokum4life
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 09-08 11:38
Ik heb de KS7000 en merk sinds enige tijd verkleuringen aan de onderkant van het scherm, zie foto upload hieronder. Het valt niet heel erg op, maar genoeg om me er aan te storen. Ik heb het op meerdere plekken onderin het scherm en ik weet niet of het nou met de edge lighting aan de achterkant te maken heeft. Of heeft t met de pixels zelf te maken? Heeft een van jullie hier ook last van (gehad)?

https://ibb.co/QjNHPWn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaBEN
Mokum4life schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:19:
Ik heb de KS7000 en merk sinds enige tijd verkleuringen aan de onderkant van het scherm, zie foto upload hieronder. Het valt niet heel erg op, maar genoeg om me er aan te storen. Ik heb het op meerdere plekken onderin het scherm en ik weet niet of het nou met de edge lighting aan de achterkant te maken heeft. Of heeft t met de pixels zelf te maken? Heeft een van jullie hier ook last van (gehad)?

https://ibb.co/QjNHPWn
Zelf ook last van gehad. Samsung gebeld en die hebben toen mijn scherm vervangen.
https://www.samsung.com/nl/reparatie/tv-audio/aan-huis/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 03-07 09:07
ThaBEN schreef op maandag 27 mei 2019 @ 06:58:
[...]

Zelf ook last van gehad. Samsung gebeld en die hebben toen mijn scherm vervangen.
Ik heb dit ook (heb er nu bewust op zitten letten).
Nu stoort het me weer :(

• ThaBEN
Nieuwe firmware release: 1240.0
https://www.samsung.com/n...UE55KS7000SXXN/#downloads

Nog niet bekend wat de veranderingen zijn, gezien Samsung dit nooit mededeelt.

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08:46
Raar maar waar maar die verkleuringen heb ik ook maar dan nog stuk slechter. En het zijn meer zwarte strepen
TV is al uit garantie dus denk niet dat ze gaan komen repareren

@ThaBEN was het bij jou onder garantie? Indien niet, hoeveel koste de reparatie

• ThaBEN
Kenhas schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:51:
Raar maar waar maar die verkleuringen heb ik ook maar dan nog stuk slechter. En het zijn meer zwarte strepen
TV is al uit garantie dus denk niet dat ze gaan komen repareren

@ThaBEN was het bij jou onder garantie? Indien niet, hoeveel koste de reparatie
Onder garantie uitgevoerd. Overigens 2x dat mijn scherm gratis is vervangen.

• RAAF12
Ik had laatst een witte horizontale witte lijn helemaal onderaan, tegen het masker, Ik vreesde het ergste een panelfout, maar een diepe factory reset herstelde het. Pff ....(55KS8000)

• ThaBEN
RAAF12 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 00:00:
Ik had laatst een witte horizontale witte lijn helemaal onderaan, tegen het masker, Ik vreesde het ergste een panelfout, maar een diepe factory reset herstelde het. Pff ....(55KS8000)
Ik heb dit ook een paar keer gehad. Bij mij leek het erop dat dit de Smart Hub menubalk was welke niet helemaal uit beeld verdween wanneer die omlaag ging. Dan bleef er nog voor 1 a 2 pixels hoogte een randje van de Smart Hub balk in beeld. Als ik smart hub dan even opnieuw naar voren haalde en daarna weg deed verdween dat weer bij mij.

• Giovanni76
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 30-08 19:47
ThaBEN schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:35:
Nieuwe firmware release: 1240.0
https://www.samsung.com/n...UE55KS7000SXXN/#downloads

Nog niet bekend wat de veranderingen zijn, gezien Samsung dit nooit mededeelt.
Ik kreeg net ook een melding voor een software update op mijn KS9500.

Merken jullie enig verschil na installeren?

Giovanni76 wijzigde deze reactie 26-06-2019 08:20 (5%)

• DeLyon
Giovanni76 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:25:
[...]

Ik kreeg net ook een melding voor een software update op mijn KS9500.

Merken jullie enig verschil na installeren?
Op mijn KS7000 kwam hij ook automatisch binnen. Tot dusverre geen verschillen kunnen ontdekken.

Op avsforums lees ik in 1 reactie het volgende: 1240 fixed an APrime/Samsung display issue. I guarantee you that was the main purpose of 1240. The bug is 100% fixed after installing 1240 on my set.

Geen idee wat dit precies betekent, maar meer kan ik niet vinden met betrekking tot 1240 (kom zelf van 1239 die wel een zichtbare verbetering had)

• Giovanni76
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 30-08 19:47
DeLyon schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:14:
[...]

Op mijn KS7000 kwam hij ook automatisch binnen. Tot dusverre geen verschillen kunnen ontdekken.

Op avsforums lees ik in 1 reactie het volgende: 1240 fixed an APrime/Samsung display issue. I guarantee you that was the main purpose of 1240. The bug is 100% fixed after installing 1240 on my set.

Geen idee wat dit precies betekent, maar meer kan ik niet vinden met betrekking tot 1240 (kom zelf van 1239 die wel een zichtbare verbetering had)
Thanks. Inmiddels geïnstalleerd en merk verder geen bijzonderheden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 30-09 20:02

TF

bla bla

ik heb een ziggo next kastje. En die stond ingesteld op UHD output. De micro stutters namen enorm toe. Elke 12 seconden een stutter te bemerken tijdens het dames voetbal. Dat denk ik in uhd is uitgezonden
Op 1080p gezet en het probleem lijkt over.

Niet echt bemoedigend voor de toekomst.

TF wijzigde deze reactie 29-06-2019 13:50 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaBEN
TF schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:49:
ik heb een ziggo next kastje. En die stond ingesteld op UHD output. De micro stutters namen enorm toe. Elke 12 seconden een stutter te bemerken tijdens het dames voetbal. Dat denk ik in uhd is uitgezonden

Dat komt doordat TV zenders in NL slecht native in 720P/1080i worden uitgezonden over het net. Het beeld wordt door de Ziggo Next receiver (of kastje van andere leverancier) vervolgens geüpscaled naar een hogere resolutie. Hoe hoger de resolutie waarnaar moet worden geüpscaled, hoe meer artifacts en kans andere rare beeldfouten.

In principe als je de TV receiver op 1080P zet wordt de 1080P door je TV zelf geüpscaled naar 4K (anders zou je geen full screen beeld zien op een 4K TV) en de upscalers in deze TV geeft een veel beter resultaat dan die kastjes welke je van een TV leverancier krijgt aangeboden.

• RAAF12
Ik heb hier een Arris VIP2952 V2 tuner op de glasvezel en geen last van stutter. In het menu van de Arris staat ie op 1080p@50Hz Wat wel jammer is de voorkeuze toetsen vast zitten. Op 1 zit NPO1 HD maar op 661 zit NPO1 HD GLAS en die heeft een hogere bitrate.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aartstyle
TF schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:49:

Ik heb nergens last van. Heb wel stutteringen op 1080I met de oude horizon. Heb de next nog nooit op deze resolutie gezet. Wel 1080P en 4k. Beide geen stutteringen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 02-10 21:25
Al een aantal keren gemerkt dat als ik de tv aanzet in de smart balk helemaal links advertenties verschijnen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aartstyle
Heb het nog niet gezien, maar mocht dat Standaard worden bij Samung is dit voor mij de laatste Samsung. Ik heb toch geen Abri gekocht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaBEN
jackzonztyl schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:00:
Al een aantal keren gemerkt dat als ik de tv aanzet in de smart balk helemaal links advertenties verschijnen
Nog nooit last van gehad. Ben je mogelijk op de TV ingelogd met je Samsung account? Dan zou ik daar eens naar je advertentie instellingen kijken.
Ik gebruik zelf geen Samsung account op de TV.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mac-rolec
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13-10 16:14
Èven vraagje. Ik heb de Samsung UE49KS7000. Ik krijg digitale televisie direct via de COAX (geen kastje ertussen oid, via Openfiber)). Ik wil graag een USB harde schijf aansluiten om programma's te kunnen opnemen. Ik lees alleen wel op het net dat dit vaak niet heel goed werkt. Moet ik een bepaald type harde schijf kopen?

Of is het beter om voor een pvr te gaan oid?

Star Citizen Referral Code - Rebel Galaxy Outlaw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ev77
  • Laatst online: 14-07 14:34
Bij mij werkt NL ziet niet goed meer op mijn KS7000 sinds de update naar 1240.
Na het spanningsloos maken van de tv werkt het. Maar na het uit- en aanzetten van de tv krijg ik zodra ik NL Ziet opstart de melding 'Geen internetconnectie'. Terwijl hij zeker weten een goede verbinding heeft.

Zijn er meer mensen met dit probleem ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ev77
  • Laatst online: 14-07 14:34
Bij mij werkt NL ziet niet goed meer op mijn KS7000 sinds de update naar 1240.
Na het spanningsloos maken van de tv werkt het. Maar na het uit- en aanzetten van de tv krijg ik zodra ik NL Ziet opstart de melding 'Geen internetconnectie'. Terwijl hij zeker weten een goede verbinding heeft.

Zijn er meer mensen met dit probleem ?

• Anteros
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10:21
Ik heb al enkele jaren een Samsung 65KS9500 LCD met FALD uit 2016 van rond de 4200e nieuwprijs. Ik ben heel erg tevreden met deze TV, maar ik wil eigenlijk weer eens wat nieuws (LG C9, Sony OLED, Samsung Q-serie, enz).

Nu mankeert deze TV dus helemaal niks en hij ziet er als nieuw uit. Nu ben ik benieuwd wat ik hiervoor nog kan vragen op de tweedehandsmarkt. Aangezien het een dure TV was wordt deze niet of nauwelijks tweedehands aangeboden waardoor ik werkelijk geen idee heb. Iemand een suggestie met enkele argumenten? Ik ben namelijk aan het overwegen om deze tweedehands aan te bieden als dit nog wat oplevert.

Alvast bedankt!

• mac-rolec
Anteros schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:32:
Ik heb al enkele jaren een Samsung 65KS9500 LCD met FALD uit 2016 van rond de 4200e nieuwprijs. Ik ben heel erg tevreden met deze TV, maar ik wil eigenlijk weer eens wat nieuws (LG C9, Sony OLED, Samsung Q-serie, enz).

Nu mankeert deze TV dus helemaal niks en hij ziet er als nieuw uit. Nu ben ik benieuwd wat ik hiervoor nog kan vragen op de tweedehandsmarkt. Aangezien het een dure TV was wordt deze niet of nauwelijks tweedehands aangeboden waardoor ik werkelijk geen idee heb. Iemand een suggestie met enkele argumenten? Ik ben namelijk aan het overwegen om deze tweedehands aan te bieden als dit nog wat oplevert.

Alvast bedankt!
Ik weet niet of je er heel veel aan hebt, maar de 49KS8000 wordt hier zo nu en dan tweedehands verkocht voor rond de 600 euro. Die was 1500-2000 euro als nieuwprijs in 2016.

• Anteros
mac-rolec schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:13:
[...]

Ik weet niet of je er heel veel aan hebt, maar de 49KS8000 wordt hier zo nu en dan tweedehands verkocht voor rond de 600 euro. Die was 1500-2000 euro als nieuwprijs in 2016.
Als ik puur een lineaire ratio neem dan zou mijn scherm uit kunnen komen op: 4200/1750 * 600 = ~1400e. Een vraagprijs van 1600e lijkt me dan wel reëel.

Wat vind jij (en eventueel anderen) hiervan?

Anteros wijzigde deze reactie 16-07-2019 15:18 (21%)

• Schumi_wk
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 13-10 10:33
Ik had eerder iets in gedachten van 1000€, en zal nog moeilijk worden om deze te verkopen.

Voordeel voor jou is dat er hier bijna geen 65" tv's zijn in V&A, maar als ik kijk naar de prijs van 55" tv's dan zie ik toch andere prijzen.

• Anteros
Schumi_wk schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:30:
Ik had eerder iets in gedachten van 1000€, en zal nog moeilijk worden om deze te verkopen.

Voordeel voor jou is dat er hier bijna geen 65" tv's zijn in V&A, maar als ik kijk naar de prijs van 55" tv's dan zie ik toch andere prijzen.
Dat begrijp ik. Alleen heb ik het idee dat de meeste het veel mindere Edge-Lit backlight hebben. Dit scheelt substantieel. Verder is 65" ook een stuk duurder dan 55". Overigens kan ikzelf bijna nergens tweedehands 65" schermen vinden met FALD en blijft het dus lastig om een reële prijs te vragen.

Ik denk dat ik toch ga inzetten op 1500e vraagprijs en ik zie wel waar het schip strand. Hij hoeft niet weg, dus als ik er 'niks' voor kan krijgen dan houd ik hem gewoon.

Bedankt iedereen voor de reacties.

• mac-rolec
Ik denk dat het wel een redelijke prijs is. Je hebt gewoon een high end QLED tv met ook nog een grote maat.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ThaBEN
-edit-
Gezien men niet over de beta content mag praten heb ik deze post moeten deleten.

ThaBEN wijzigde deze reactie 26-07-2019 13:39 (94%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13-10 22:01
@ThaBEN Je moet bij een kalibratie altijd uitgaan van het scherm zelf, niet uitgaan van de input van een apparaat. Je weet niet wat voor instellingen of waardes Sony hanteert en ook überhaupt niet of je geen vlakken zou zien bij een reeds goed gekalibreerd scherm (want dat zou dus moeten).
Ik ben geen kalibratie expert en ik waardeer het ook wel dat je hier steeds jouw waardes neerzet maar in feite heeft niemand daar echt iets aan. Want er zijn zoveel variabelen dat je niet de illusie moet hebben dat jouw 'kalibratie op het oog' ook maar in de buurt komen van wat een goede kalibratie zou geven. Niet op jouw scherm en al zeker niet op het scherm van een ander.
Dat is wel iets wat mensen heel goed moeten begrijpen. Doet niets af aan dat sommige mensen het waarderen, zolang ze dat maar begrijpen.

PS Veel mensen vinden een gekalibreerd scherm niet eens mooi, smaken verschillen ook nog eens. Daarom staan de TV's in de winkels vaak op extreem gesatureerd zodat de kleuren van het scherm afknallen.

Arjant2 wijzigde deze reactie 26-07-2019 13:01 (21%)

• harrytasker
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
@ThaBEN Elke game heeft zijn eigen implementatie van HDR, dus ik ga me af vragen wat het nut van deze functie is. Lijkt me alleen zinvol als je in de game zelf niets kan instellen m.b.t. HDR. Je hebt dus straks met 3 instellingen te maken HDR van TV, HDR van je PS en HDR van de game. Wordt er niet eenvoudiger op.

harrytasker wijzigde deze reactie 26-07-2019 13:36 (27%)

• ThaBEN
harrytasker schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:35:
@ThaBEN Elke game heeft zijn eigen implementatie van HDR, dus ik ga me af vragen wat het nut van deze functie is. Lijkt me alleen zinvol als je in de game zelf niets kan instellen m.b.t. HDR. Je hebt dus straks met 3 instellingen te maken HDR van TV, HDR van je PS en HDR van de game. Wordt er niet eenvoudiger op.
Zoals ik begrijp worden de HDR instellingen in de nieuwe optie automatisch overgenomen door de games welke HDR ondersteunen. Zelfs apps op de PS4 die HDR ondersteunen (zoals Netflix) zouden positief beïnvloed worden door deze optie te gebruken.

• harrytasker
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
ThaBEN schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:38:
[...]

Zoals ik begrijp worden de HDR instellingen in de nieuwe optie automatisch overgenomen door de games welke HDR ondersteunen. Zelfs apps op de PS4 die HDR ondersteunen (zoals Netflix) zouden positief beïnvloed worden door deze optie te gebruken.
Heb je dat toevallig al geprobeerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaBEN
harrytasker schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:40:
[...]

Heb je dat toevallig al geprobeerd?
Nog niet, vanavond ga ik eens kijken of dat werkt.
Meer info vind je voorlopig hier: https://www.psx-sense.nl/...n-system-level-hdr-tuner/

Heb helaas mijn post moeten verwijderen omdat het niet is toegestaan content/beelden van de beta te delen met anderen.

***UPDATE 27-07***
The Punisher S01E02 gekeken in die scene op het einde waar Frank in gevecht gaat op die bouwplaats.
En de intro van The Cloverfield Paradox (vanaf 01:00 t/m 03:12)
Beide waren berucht vanwege het constante bloom effect in die donkere scenes wanneer tegelijk (witte) ondertiteling in beeld kwam. Dan werd het hele scherm opgelicht en werd het zwart helemaal licht grijs.
En zodra de ondertiteling verdween werd alles weer super donker.

Ik kan bevestigen dat het HDR nu perfect uitziet na de calibratie in de Beta en er helemaal geen bloom effect meer aanwezig is :D! Ik zie nu zo veel meer details die ik eerst niet eens kon waarnemen via de ingebouwde Netflix app, beeld heeft nog nooit zo mooi uitgezien!

Bevestigd tegelijk dat deze TV nog altijd veel meer in zijn mars heeft m.b.t. HDR als dat ik eerder gedacht had voor een edge-lit scherm en dit dus puur met HDR calibratie te maken heeft. Belooft veel goeds voor de toekomst!

Nu nog hopen dat de PS5 dezelfde functies bevat en inclusief een 4K UHD disc drive komt en dan is het perfect genieten van HDR films op deze TV!

Meer info: https://www.destructoid.c...chat-parties-562022.phtml

ThaBEN wijzigde deze reactie 27-07-2019 11:32 (55%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BasGrunn
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-10 18:06
Ik vrees dat mijn ks7000 is overleden. De tv wil niet meer uit. Alles wat er te zien is is een zwart scherm Hij start op, het logo komt en daarna gebeurt er niets meer. Geen reactie op de afstandsbedieningen, bij een harde reset start hij opnieuw op met hetzelfde verhaal. Geen reactie bij het opstarten van de ps4. Wanneer ik de stekker er uit haal en er weer in doe gaat hij gelijk weer aan met hetzelfde resultaat. Iemand enig idee wat het kan zijn? Connect box al een keer losgekoppeld waar ook niets deed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12-10 17:49

auroortje

"Ron2U" on WoW's

@BasGrunn
Mijn KS8000 had dat ook en lag aan het scherm. Schijnt dat er een LED-bar stuk was en daardoor kan hij niet opstarten. Enige optie was nieuw scherm. Voor mij gelukkig onder garantie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BasGrunn
Hmm, dat zou mooi balen zijn. Scherm is inmiddels uit en gaat nu helemaal niet meer aan. Wat zijn de kosten voor een nieuw beeldscherm denk je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BasGrunn
https://us.community.sams...Won-t-Turn-On/td-p/367752

Het probleem speelt bij vele anderen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaBEN
BasGrunn schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:15:
Ik vrees dat mijn ks7000 is overleden. De tv wil niet meer uit. Alles wat er te zien is is een zwart scherm Hij start op, het logo komt en daarna gebeurt er niets meer. Geen reactie op de afstandsbedieningen, bij een harde reset start hij opnieuw op met hetzelfde verhaal. Geen reactie bij het opstarten van de ps4. Wanneer ik de stekker er uit haal en er weer in doe gaat hij gelijk weer aan met hetzelfde resultaat. Iemand enig idee wat het kan zijn? Connect box al een keer losgekoppeld waar ook niets deed.
Je kunt nog proberen de TV opnieuw te starten wanneer je de one-connect box hebt losgekoppeld. Mogelijk is die stuk. Mijn buurman heeft dezelfde TV en hij had tijdje terug ook dat zijn TV constant in een bootloop bleef hangen. Daar bleek zijn moederbord defect te zijn en die hebben ze toen vervangen.

Als dat niet werkt zou ik contact opnemen met Samsung voor verdere informatie. Die hebben inmiddels ook al 3x mijn scherm vervangen binnen de garantie en zijn niet de moeilijkste. De laatste keer was vlak voordat mijn garantie was verlopen. Ik had toen nog binnen garantie gebeld, maar de monteur kon pas komen nadat mijn garantie was verlopen. Dat was geen probleem en scherm is alsnog gratis vervangen.

Echter bij navraag voor meer informatie begreep ik van de telefoniste dat wanneer je TV buiten garantie stuk gaat Samsung zelfs een coulance regeling heeft wat erop neerkomt dat wanneer je de reparatiekosten te hoog vindt om je 'oude' toestel te laten repareren, of het toestel niet meer te repareren valt zij jou eenmalig een aanbod mogen doen om te upgraden naar een nieuwere Samsung TV tegen een gereduceerde prijs. Deze prijs zou lager zijn dan de prijs die je in de winkel voor dezelfde TV zou moeten betalen. Maar dat aanbod geldt dus enkel indien je zelf contact opneemt via onderstaande gegevens n.a.v. een defect toestel:

ThaBEN wijzigde deze reactie 29-07-2019 09:37 (40%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BasGrunn
Ik ga kijken wat mogelijk is. Thnxs voor de info en je antwoord!

• ThaBEN
jackzonztyl schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:00:
Ik had dit dus van de week ook voor het eerst . Gedurende 1 dag stond er een advertentie voor een of andere app helemaal links naast het tandwieltje van het smart menu. Geen idee waarom dit het geval was.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Meer mensen hier met een KS7000 in combinatie met een soundbar en een Ziggo Next aangesloten via HDMI ARC? Ik ervaar een sync probleem waarbij het geluid nét niet gelijk loopt met het beeld. Het geluid komt nét iets te laat ten opzichte van het beeld. Met geluidsvertraging op de TV/soundbar dus helaas niet op te lossen.

Wanneer ik het geluid uit m'n TV laat komen, is dit probleem niet aanwezig. Ook met de voorganger van de Next, de Mediabox XL, was dit beeld/geluid sync probleem er niet.

Update: Wat input van de Ziggo Webcare over dit euvel, zou volgens hen iets te maken hebben met onvoldoende power van de Ziggo Next voor het verzorgen van zowel beeld als geluid via HDMI: JBS in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

JBS wijzigde deze reactie 31-07-2019 13:22 (19%)

• ThaBEN
JBS schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:32:
Meer mensen hier met een KS7000 in combinatie met een soundbar en een Ziggo Next aangesloten via HDMI ARC? Ik ervaar een sync probleem waarbij het geluid nét niet gelijk loopt met het beeld. Het geluid komt nét iets te laat ten opzichte van het beeld. Met geluidsvertraging op de TV/soundbar dus helaas niet op te lossen.

Wanneer ik het geluid uit m'n TV laat komen, is dit probleem niet aanwezig. Ook met de voorganger van de Next, de Mediabox XL, was dit beeld/geluid sync probleem er niet.

Update: Wat input van de Ziggo Webcare over dit euvel, zou volgens hen iets te maken hebben met onvoldoende power van de Ziggo Next voor het verzorgen van zowel beeld als geluid via HDMI: JBS in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"
Ik had een soortgelijk probleem. Indien je een audioset gebruikt welke rechtstreeks vanuit de TV met optische kabel is aangesloten op je audioset en je het audio format Bitstream gebruikt, heb je ook last van dit issue. Je kunt dan het geluid alleen maar nog meer vertraging geven gezien je geen negatieve waarde kan invoeren bij de optie "Geluidsvertraging". Dit is een bekend euvel bij deze TV. Indien je het audio format PCM kiest (of een HDMI kabel gebruikt) heb je hier geen last van, maar met PCM kun je weer geen 5.1 ontvangen via optische kabel.

Ik heb dit opgelost door een SPDIF switch te kopen zodat ik de optische kabel rechtstreeks vanuit mijn hardware (Settop box KPN / PS4 / TV) naar mijn audio set kan versturen. Met de meegeleverde afstandsbediening kan je dan makkelijk schakelen tussen je audio bronnen. (Of de SPDIF switch koppelen aan je Logitech Harmony afstandsbediening voor nog meer gemak.)

Het gaat om deze: CSL - Toslink 3x1

Moet er wel bij zegen dat mijn audio set (Logitech Z-5500) geen geluidsvertraging optie heeft. Dit betekend dat het geluid via de SPDIF switch perfect synchroon loopt wanneer ik 'Game Mode' gebruik, maar indien ik een andere beeldmodus gebruikt op de TV merk ik dat de audio net iets te vroeg is. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Om die reden heb ik alsnog op een van de ingangen op de SPDIF switch een optische kabel vanuit de TV zelf aangesloten.

Onderstaande tabel is ook handig om te weten wat de vertraging is per beeldmodus. Indien je video bron/audioset geen extra vertraging toevoegt dien je in theorie exact dezelfde waarde aan audiovertraging toe te voegen in de betreffende beeldmodus om de audio perfect synchroon te laten lopen.

http://oi65.tinypic.com/a1jtsl.jpg

Notitie:
Deze data is van tijdens de launch van de TV. Het kan zijn dat deze niet meer correct is met de verschillende firmware updates welke inmiddels zijn uitgebracht.

Ook is het handig om onderstaand filmpje te gebruiken om te checken of je audio synchroon loopt. Dit filmpje dien je dan te spelen vanaf het apparaat waarmee je video bekijkt, er vanuit gaande dat deze ook een YouTube app bezit. En anders filmpje downloaden en via USB stick of iets dergelijks afspelen op dat apparaat.

Pro Tip: Speel het filmpje af op 0.25 snelheid om nog beter te kunnen zien of de audio goed loopt.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Iemand ook problemen met Plex op een KS7000? Loopt constant te bufferen... een oudere TV (de HU7500) heeft er totaal geen problemen mee als ik hem op dezelfde plek zet. Zelfde netwerkaansluiting dus dat is het niet, ook allebei direct play. De oude loopt prima vloeiend, deze buffert constant, iemand een idee?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• ralphkeb
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 05:51
Sp33dFr34k schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:35:
Iemand ook problemen met Plex op een KS7000? Loopt constant te bufferen... een oudere TV (de HU7500) heeft er totaal geen problemen mee als ik hem op dezelfde plek zet. Zelfde netwerkaansluiting dus dat is het niet, ook allebei direct play. De oude loopt prima vloeiend, deze buffert constant, iemand een idee?
Probeer eens via de wifi van de tv, de netwerkaansluiting in de tv staat niet echt bekend om hun kwaliteit mbt streaming 😉

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

ralphkeb schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:30:
[...]

Probeer eens via de wifi van de tv, de netwerkaansluiting in de tv staat niet echt bekend om hun kwaliteit mbt streaming 😉
Thanks voor de tip, daar dacht ik zelf ook al aan, maar helaas zelfs op 5G hetzelfde probleem... Het probleem is dat ie direct play niet toestaat lijkt het, zelfs de mkv container wordt getranscode naar mp4. Ik snap het niet, waarom kan dit wel op een paar jaar oudere TV die veel minder krachtig is? Lijkt me een software probleem te zijn...?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• ralphkeb
Sp33dFr34k schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:10:
[...]

Thanks voor de tip, daar dacht ik zelf ook al aan, maar helaas zelfs op 5G hetzelfde probleem... Het probleem is dat ie direct play niet toestaat lijkt het, zelfs de mkv container wordt getranscode naar mp4. Ik snap het niet, waarom kan dit wel op een paar jaar oudere TV die veel minder krachtig is? Lijkt me een software probleem te zijn...?
Dan denk ik dat het toch echt een beperking gaat zijn van de Plex app icm de tv.
Zelf ben ik niet zo van dit soort apps op de tv, maar liever via een media player zoals Apple tv of Nvidia shield.

Succes!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

ralphkeb schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:16:
[...]

Dan denk ik dat het toch echt een beperking gaat zijn van de Plex app icm de tv.
Zelf ben ik niet zo van dit soort apps op de tv, maar liever via een media player zoals Apple tv of Nvidia shield.

Succes!
Denk ik ook helaas. Zelfs de kwaliteit van de ARC is echt bagger op dit type TV. Ik denk dat ik het oudje maar weer ga terugzetten... weet namelijk niet of een Shield erbij zo handig is voor het vrouwtje, wil het zo simpel mogelijk houden.

• ralphkeb
Sp33dFr34k schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 00:38:
[...]

Denk ik ook helaas. Zelfs de kwaliteit van de ARC is echt bagger op dit type TV. Ik denk dat ik het oudje maar weer ga terugzetten... weet namelijk niet of een Shield erbij zo handig is voor het vrouwtje, wil het zo simpel mogelijk houden.
Ik zeg een Apple Tv 4K, gebruiken wij hier al sinds de release van dit fijne kastje, zelfs de kids. Eenvoudiger kan gewoon bijna niet 😎

• Mandor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 12-10 14:35

Mandor

Lord of Chaos

Sp33dFr34k schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 00:38:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem na een update van de Samsung Plex app (nieuwe layout bevalt me ook niet, maar goed). Als je in de settings in de TV app direct play uit zet, direct stream aan, gaat het beter.

And isn't it appealing to recline? Get blinded and to go into the light again...

• Misterpc
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
iemand problemen met een ue55ju7000 icm youtube ?
sinds gisteren avond grijze achtergrond en verder niks , vandaag ook via de browser geprobeert youtube op te roepen maar de site bestaat niet :? volgens de tv , beveiligings certificaat verlopen ...?

een reset van de smart hub heeft toch het gewenste resultaat opgeleverd .. ;)

Misterpc wijzigde deze reactie 21-08-2019 10:20 (13%)

B & W 5,8 KWp solar system oost west

• ThaBEN
Belangrijk update voor de Disney+ beta testers
Disney+ zendt uit in 60P (in ieder geval op de PS4 Pro) en niet in het gebruikelijke 24P voor films. Films zijn opgenomen met 24 frames per seconde. Omdat je 60 niet kunt delen door 24 om op een geheel getal uit te komen, betekend dit dat je last krijgt van "Judder" wat een inconsistente framerate oplevert. 1 op de 3 frames blijft dan langer in beeld staan dan de overige 2 frames wat je met name merkt wanneer de camera zijwaarts beweegt. Dan lijkt het alsof er frames geskipped worden.

Wil je dit voorkomen ga dan bij je beeldinstellingen naar 'Auto Motion Plus' --> 'Custom/Aangepast' en zet beide sliders op 0 en LED Clear Motion laat je "Off/Uit" staan.

Wat dan gebeurd is dat je TV overschakelt naar 120Hz zonder andere instellingen te beïnvloeden. Gezien 120 wel weer netjes door 24 is te delen en op een geheel getal uitkomt, betekend dit dat elke frame nu exact even lang in beeld zal worden getoond.

Bekijk onderstaande video voor meer informatie over "Judder".

***Update***
En nog twee bonusvideo's waarin specifiek de KS7000 (KS8000 genoemd in de USA) wordt besproken m.b.t. het bekijken van films met verschillende framerates en TV instellingen.

ThaBEN wijzigde deze reactie 13-09-2019 14:05 (17%)

• cypress3d
  • Laatst online: 13-10 01:06
Bij jullie ook niet meer mogelijk op op update te klikken? Ik heb version 1240 maar het is nu grijs en niet aanklikbaar...

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Fairy
  • Niet online

Fairy

5220wp

cypress3d schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:11:
Bij jullie ook niet meer mogelijk op op update te klikken? Ik heb version 1240 maar het is nu grijs en niet aanklikbaar...
Ik heb ook 1240 maar kan gewoon update checken, maar er zijn geen updates beschikbaar.

Volgens mij wordt hij grijs als je geen internetverbinding hebt. Doet youtube het wel?

Anders ff koude start doen (powertoets vasthouden op rf ab).

• Steveedge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 12:41
Hier ook problemen met de KS7000.

Na enig gebruik (soms na vijf minuten, soms na een uur) begint het beeld te “flitsen” en verschuiven de pixels op en neer. Het begint subtiel, maar wordt gaandeweg het kijken steeds erger.Het betreft tevens alle kanalen, en niet alleen de HDMI-kanalen. De gangbare oplossingen heb ik reeds geprobeerd...vervangen van de kabels, factory reset, instellingen aan en uit...en hij blijft het doen.

Let vooral op de zwarte streep die af en toe onder in het beeld komt, het beste te zien linksonder.

Filmpje!

Iemand enig idee?

• Stefano
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 07:18

Stefano

Ondertitel Not Found

Firmware 1241 is beschikbaar

• RAAF12

• ThaBEN
Het starten en wisselen tussen interne apps is enorm verbeterd met de laatste firmware update. Alles gaat een stuk sneller. Netflix start nu zo goed als direct op en zelfs het starten van een film is veel sneller.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
ThaBEN schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:10:
[...]

Ik had een soortgelijk probleem. Indien je een audioset gebruikt welke rechtstreeks vanuit de TV met optische kabel is aangesloten op je audioset en je het audio format Bitstream gebruikt, heb je ook last van dit issue. Je kunt dan het geluid alleen maar nog meer vertraging geven gezien je geen negatieve waarde kan invoeren bij de optie "Geluidsvertraging". Dit is een bekend euvel bij deze TV. Indien je het audio format PCM kiest (of een HDMI kabel gebruikt) heb je hier geen last van, maar met PCM kun je weer geen 5.1 ontvangen via optische kabel.

Ik heb dit opgelost door een SPDIF switch te kopen zodat ik de optische kabel rechtstreeks vanuit mijn hardware (Settop box KPN / PS4 / TV) naar mijn audio set kan versturen. Met de meegeleverde afstandsbediening kan je dan makkelijk schakelen tussen je audio bronnen. (Of de SPDIF switch koppelen aan je Logitech Harmony afstandsbediening voor nog meer gemak.)

Het gaat om deze: CSL - Toslink 3x1

Moet er wel bij zegen dat mijn audio set (Logitech Z-5500) geen geluidsvertraging optie heeft. Dit betekend dat het geluid via de SPDIF switch perfect synchroon loopt wanneer ik 'Game Mode' gebruik, maar indien ik een andere beeldmodus gebruikt op de TV merk ik dat de audio net iets te vroeg is. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Om die reden heb ik alsnog op een van de ingangen op de SPDIF switch een optische kabel vanuit de TV zelf aangesloten.

Onderstaande tabel is ook handig om te weten wat de vertraging is per beeldmodus. Indien je video bron/audioset geen extra vertraging toevoegt dien je in theorie exact dezelfde waarde aan audiovertraging toe te voegen in de betreffende beeldmodus om de audio perfect synchroon te laten lopen.

[Afbeelding]

Notitie:
Deze data is van tijdens de launch van de TV. Het kan zijn dat deze niet meer correct is met de verschillende firmware updates welke inmiddels zijn uitgebracht.

Ook is het handig om onderstaand filmpje te gebruiken om te checken of je audio synchroon loopt. Dit filmpje dien je dan te spelen vanaf het apparaat waarmee je video bekijkt, er vanuit gaande dat deze ook een YouTube app bezit. En anders filmpje downloaden en via USB stick of iets dergelijks afspelen op dat apparaat.

[YouTube: Home Theater Audio / Video Sync Test - Lip Flap]
Pro Tip: Speel het filmpje af op 0.25 snelheid om nog beter te kunnen zien of de audio goed loopt.
Dank voor je uitgebreide antwoord. Aangezien ik al een HDMI kabel gebruik, vermoed ik niet dat 't beter zou kunnen worden door een optische kabel te gaan gebruiken?

Heb dit probleem met audio sync ook enkel met de Ziggo Next box, dus ik vermoed dat het probleem dan ook aan die kant zit.

• ThaBEN
JBS schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:46:
[...]
Dank voor je uitgebreide antwoord. Aangezien ik al een HDMI kabel gebruik, vermoed ik niet dat 't beter zou kunnen worden door een optische kabel te gaan gebruiken?

Heb dit probleem met audio sync ook enkel met de Ziggo Next box, dus ik vermoed dat het probleem dan ook aan die kant zit.
Inderdaad, dan maakt een optische kabel waarschijnlijk geen verschil.

ThaBEN schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:44:
Het starten en wisselen tussen interne apps is enorm verbeterd met de laatste firmware update. Alles gaat een stuk sneller. Netflix start nu zo goed als direct op en zelfs het starten van een film is veel sneller.
Is mijn ervaring inmiddels ook...nice! (y)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heel mooi dit, mijn KS7000 geeft aan geen update. Als ik de file download van de website zegt ie dat de zip beschadigd is. Ben ik de enige met dit probleem?

Sp33dFr34k schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:14:
Heel mooi dit, mijn KS7000 geeft aan geen update. Als ik de file download van de website zegt ie dat de zip beschadigd is. Ben ik de enige met dit probleem?
Yup had ik ook. De exe downloaden... (y)

• ThaBEN
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:14:
Er staan inderdaad 2 versies op de download website.
1 voor Windows en 1 voor overige platformen. Mogelijk heb je de verkeerde gedownload.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Gelukt, thanks! Volgens mij is hiermee ook mijn Plex issue opgelost, ineens kan ik veel meer direct streamen ipv transcoderen! Eens wat meer testen hiermee... :)

• RAAF12
Google Play Movies & TV staat nu ook bij de app's. Verder merk niet veel verschil bij het kijken van TV programma's na de fw update.

RAAF12 wijzigde deze reactie 29-09-2019 03:55 (6%)

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:14
Sp33dFr34k schreef op zondag 29 september 2019 @ 00:02:
Gelukt, thanks! Volgens mij is hiermee ook mijn Plex issue opgelost, ineens kan ik veel meer direct streamen ipv transcoderen! Eens wat meer testen hiermee... :)
Heb je ook de Plex Media Server op je NAS geupdate? Ik had ook bufferproblemen laatst, toen even de Plex Media Server op de Synology een update gegeven en daarna was het probleem opgelost :)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

LuPo schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:14:
[...]

Heb je ook de Plex Media Server op je NAS geupdate? Ik had ook bufferproblemen laatst, toen even de Plex Media Server op de Synology een update gegeven en daarna was het probleem opgelost :)
Geen idee, die update automatisch, maar mijn andere TV (een oudere) had er toen geen last van dus weet niet of dat het probleem is geweest...

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:14
Sp33dFr34k schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:20:
[...]

Geen idee, die update automatisch, maar mijn andere TV (een oudere) had er toen geen last van dus weet niet of dat het probleem is geweest...
Oké, ik moet dat altijd handmatig doen. Geen idee waarom eigenlijk. :? :P

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

LuPo schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:21:
[...]

Oké, ik moet dat altijd handmatig doen. Geen idee waarom eigenlijk. :? :P
Ik heb hem in Docker draaien en draai dockupdater erlangs, die gaat op een bepaalde interval alle containers langs en update ze dan indien nodig. Maar als je hem als package hebt geïnstalleerd zou dat sowieso automatisch moeten gaan toch?

Enfin, beetje offtopic nu haha. Ik ben iig blij dat het nu beter werkt :)

Pagina: 1 ... 56 57 58 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True