En ik moet een samsung paneel hebben lijkt mij dus letter A.apis29 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:16:
[...]
Dat werd verderop daar al verklaard: er zijn überhaupt geen IPS panelen in de KS reeks maar wel VA van verschillende fabrikanten (waar 01 een Samsung zou moeten zijn en wat zij hebben zou dus geen 01 moeten zijn maar daar was toen niet naar gevraagd, enkel naar de 'Option' code in het service menu waar je de paneelfabrikant met zekerheid uit kunt afleiden: 55L1MU0QK waarbij de L aangeeft dat het geen Samsung is. een A op die plek betekend een Samsung paneel [zo dus 55A1MU8QK]. Iirc als het een B is dan is het zo'n IPS paneel)
Is er wat te doen aan de slecht werkende YouTube app? Deze loopt vaak vast bij de recente firmware update. Elke keer moet ik eerst YouTube opstarten, weer helemaal afsluiten (return ingedrukt houden) en dan weer YouTube opstarten. Dit begint best wel irritant te worden.
In theorie moet dat kloppen ja (dat 55KS7000 Version: 01 = Samsung paneel dus 'A') maar dat kan alleen jij bevestigen door zelf in je service menu te kijken (wel eerst je beeldinstellingen vastleggen want die worden gereset als je dat menu in bent geweest). En meteen kijken wat er bij jou in het serienummer achterop staat ...hoihoi66 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:37:
[...]En ik moet een samsung paneel hebben lijkt mij dus letter A.
[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 01-09-2017 22:21 ]
Ik heb een ks7000 gekocht en na wat instellingen kan ik eerlijk zeggen dat het een prima beeld geeft, echter vind ik de kijkhoek wel redelijk belabberd. Nu heb ik mijn receiver aangesloten via arc om tijdens Netflix e.d. Gebruik te maken van surround. Tot hier gaat het goed. Echter kom ik er nu achter dat als ik de radio op m'n receiver aan zet mijn tv ook aan gaat. Dat is niet de bedoeling, maar zie zo snel ook niet hoe ik dit kan aanpassen.
Nog een vraagje met betrekking tot aansluiten. Ik heb nu mijn ps4 via de receiver lopen, echter ondersteunt deze geen hdr. Als ik hem rechtstreeks op m'n tv aansluit, krijg ik dan alsnog geluid via m'n receiver via arc?
Nog een vraagje met betrekking tot aansluiten. Ik heb nu mijn ps4 via de receiver lopen, echter ondersteunt deze geen hdr. Als ik hem rechtstreeks op m'n tv aansluit, krijg ik dan alsnog geluid via m'n receiver via arc?
[ Voor 5% gewijzigd door Slaapje op 04-09-2017 21:39 ]
To dare is to do
Dan is de TV de hub, dat zou moeten werken, kwestie van uitproberen.
Met mijn KS8000 , ps4 pro en Yamaha receiver werkte dat.Slaapje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:15:
KNIP
Sinds gisteren nieuwe receiver en nu heb ik hem anders aangesloten en hoeft dat niet meer zo. Maar 5 maanden zo aangesloten gehad.
Zelf ook last van, wat ik altijd doe is YouTube netjes afsluiten als ik de tv uitschakel of als ik van bron wissel. Wat ook sosm helpt is de uitknop 10seconden lang indrukken tot je een samsung logo inbeeld ziet komen. want deze tv's gaan niet echt uit als je de tv uitschakeld. ze gaan in een soort deep sleep.
Maar als je de uitknop 10seconden lang ingedrukt houd gaan ze echt rebooten. dan werkt YouTube vaak wel weer
Maar als je de uitknop 10seconden lang ingedrukt houd gaan ze echt rebooten. dan werkt YouTube vaak wel weer
ncornelisse schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:49:
Is er wat te doen aan de slecht werkende YouTube app? Deze loopt vaak vast bij de recente firmware update. Elke keer moet ik eerst YouTube opstarten, weer helemaal afsluiten (return ingedrukt houden) en dan weer YouTube opstarten. Dit begint best wel irritant te worden.
Weet iemand of je met de KS7000 gewoon kan opnemen en tegelijk andere programma's kijken? Dit alles in combinatie met glasvezel tv van telfort.
Met het extra Opnemen pakket van €5 p/m kan je 6 zenders tegelijk opnemen.
Je kan niet opnemen met de KS7000 icm glasvezel. Alleen via het kastje van Telfort zoals hierboven staat ...Lorenzoaliandro schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:04:
Weet iemand of je met de KS7000 gewoon kan opnemen en tegelijk andere programma's kijken? Dit alles in combinatie met glasvezel tv van telfort.
Ik dacht net dat je standaard wel kan opnemen met de KS7000. Maar dat je dan moet kiezen tussen opnemen OF tv kijken. Dit vanwege de enkele tuner.
Met de KS8000 kun je dacht ik opnemen EN tv kijken tegelijk vanwege de dubbele tuner.
Heb het zelf nog niet getest dus weet het niet 100%.
Met de KS8000 kun je dacht ik opnemen EN tv kijken tegelijk vanwege de dubbele tuner.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Maar waarom hebben ze uberhaupt een onderscheid tussen enkele en dubbele tuners? Bedoel het lijkt toch redelijk normaal dat men wil tv kijken en programma opnemen op hetzelfde moment?
Ik krijgt trouwens me UE55KS7000 van de Coolblue vandaag binnen:)
Glasvezel heeft IPTV en dat kan je nog niet met een CI+ module bekijken maar enkel via het bijgeleverde kastje via HDMI aansluiting. En van de HDMI kan je niet opnemen is wat ik daarmee bedoeldeThaBEN schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 06:54:
Ik dacht net dat je standaard wel kan opnemen met de KS7000. Maar dat je dan moet kiezen tussen opnemen OF tv kijken. Dit vanwege de enkele tuner.
[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 05-09-2017 10:16 ]
Dat is denk ik gewoon een kostenafweging.Lorenzoaliandro schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:26:
Maar waarom hebben ze uberhaupt een onderscheid tussen enkele en dubbele tuners? Bedoel het lijkt toch redelijk normaal dat men wil tv kijken en programma opnemen op hetzelfde moment?
Een extra tuner betekent extra hardware. Zeker met de uitzendinggemist mogelijkheden die er tegenwoordig zijn, of het opnemen in de cloud bij sommige providers is het wellicht niet iets wat nog veel mensen gebruiken. Dus dan is het een feature die alleen nog in duurdere modellen voorkomt.
@Lorenzoaliandro En kan je achter op de doos kijken welke versie je hebt gekregen?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Het kan handig zijn om te kijken en ander kanaal gelijktijdig opnemen. Extern opnemen kost meestal geld bij de coax en glasfiber kabelboeren. Het hangt wel af wat de aanbieder is. Ziggo, Caiway, Canal Digitaal, Digitenne ect. Dit ivm de CI+ slot en de decoder. Die kan maar 1 gecodeerd kanaal aan. Overigens gebruik ik beide tuners niet in de KS8000....Arjant2 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:20:
[...]
Dat is denk ik gewoon een kostenafweging.
Een extra tuner betekent extra hardware. Zeker met de uitzendinggemist mogelijkheden die er tegenwoordig zijn, of het opnemen in de cloud bij sommige providers is het wellicht niet iets wat nog veel mensen gebruiken. Dus dan is het een feature die alleen nog in duurdere modellen voorkomt.
[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 05-09-2017 19:23 ]
Ik heb versie 2, krijg alleen me telfort glasvezel kastje niet geïntegreerd met samsung afstandsbediening... nog ff verder zoeken.Amaze86 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:46:
@Lorenzoaliandro En kan je achter op de doos kijken welke versie je hebt gekregen?
Heb je de witte Telfort AB met Arcadyan settopbox? Als die is aangesloten staat er een blauwe Telfort icon op de homebalk in het scherm. Dan werkt ook de Samsung AB met zappen.
[ Voor 73% gewijzigd door RAAF12 op 06-09-2017 00:47 ]
[quote]RAAF12 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 00:34:
Heb je de witte Telfort AB met Arcadyan settopbox? Als die is aangesloten staat er een blauwe Telfort icon op de homebalk in het scherm. Dan werkt ook de Samsung AB met zappen.
[/quote
Ja heb inderdaad witte Telfort AB met Arcadyan. Helaas herkend ie het allemaal nog niet. dit moet ik vanavond nog maar even uitzoeken. Kan dat toevallig ook liggen aan HDMI kabels? (kwaliteit)
[/quote
Ja heb inderdaad witte Telfort AB met Arcadyan. Helaas herkend ie het allemaal nog niet. dit moet ik vanavond nog maar even uitzoeken. Kan dat toevallig ook liggen aan HDMI kabels? (kwaliteit)
Hello
Onze kind gooide een autotje tegen de KS7000 nu is er een barst in het toestel. Was eigenlijk maar een klein tikje maar toch ledschermen zijn zo vlug stuk. Vertoont dus verticale en horizontaal zwarte strepen. Binnen gebracht voor herstel bij Samsung. Dan heb je aan nieuw toestel en mag je nog eens zwaar betalen. Zou Samsung hier iets van geste voor doen ivm prijs nieuw paneel? (Zie dat makkelijk 700€kost). Bestaat er zoeits als een beschermfolie hiervoor of andere om beter je scherm te beschermen?
Onze kind gooide een autotje tegen de KS7000 nu is er een barst in het toestel. Was eigenlijk maar een klein tikje maar toch ledschermen zijn zo vlug stuk. Vertoont dus verticale en horizontaal zwarte strepen. Binnen gebracht voor herstel bij Samsung. Dan heb je aan nieuw toestel en mag je nog eens zwaar betalen. Zou Samsung hier iets van geste voor doen ivm prijs nieuw paneel? (Zie dat makkelijk 700€kost). Bestaat er zoeits als een beschermfolie hiervoor of andere om beter je scherm te beschermen?
Ik denk dat het ondoenlijk, en eerlijk gezegd ook niet terecht is, om Samsung hiervoor te laten opdraaien.
Een inboedelverzekering zou dit soort dingen moeten/kunnen dekken...
Een inboedelverzekering zou dit soort dingen moeten/kunnen dekken...
Ik zie hier ook geen schuld bij Samsung. Geen enkele moderne TV is daar zoiets bestand. Als je er met iets stomps tegen aan stoot dan overleven ze het meestal wel, maar iets met een punt met een beetje snelheid/kracht er tegen aan dat gaat niet.
Natuurlijk vervelend dat dit gebeurd, maar daar is de inboedelverzekering voor.
[ Voor 29% gewijzigd door Arjant2 op 06-09-2017 12:35 ]
Bestaat er soort bescherming voor tv sherm? Folie?Arjant2 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:32:
Ik zie hier ook geen schuld bij Samsung. Geen enkele moderne TV is daar zoiets bestand. Als je er met iets stomps tegen aan stoot dan overleven ze het meestal wel, maar iets met een punt met een beetje snelheid/kracht er tegen aan dat gaat niet.
Screenprotectors zijn er wel, maar niet in de zin van een folie, een folie gaat dit soort schade ook niet voorkomen.
Google maar op tv screenprotector. De prijzen wordt je overigens niet vrolijk van (en esthetisch ook niet).
Google maar op tv screenprotector. De prijzen wordt je overigens niet vrolijk van (en esthetisch ook niet).
[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 06-09-2017 14:10 ]
Nee dat maakt niet uit. De TV herkent zelf de Telfort box en zet die Blauwe icon neer op dezelfde balk waar ook Netflix ect staat. Heb je geen icon met de naam Telfort erop? Zet de TV terug naar de fabrieksinstellingen en hem opnieuw de AB en aangesloten box op HDMI laten zoeken.Lorenzoaliandro schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:43:
[quote]RAAF12 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 00:34:
[/quote
[ Voor 10% gewijzigd door RAAF12 op 06-09-2017 21:17 ]
Dan moet ik inderdaad mijn TV terugzetten naar fabrieksinstellingen.... Zal het vanavond eens proberen. Bedankt voor de tip.RAAF12 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:27:
[...]
Nee dat maakt niet uit. De TV herkent zelf de Telfort box en zet die Blauwe icon neer op dezelfde balk waar ook Netflix ect staat. Heb je geen icon met de naam Telfort erop? Zet de TV terug naar de fabrieksinstellingen en hem opnieuw de AB en aangesloten box op HDMI laten zoeken.
Hebben jullie ook problemen bij de KS7000 of KS8000 dat het geluid niet automatisch switcht van Dolby naar DTS of andersom?
En weet iemand of het mogelijk is, om verschillende costum beeldinstellingen op te roepen met bv een knop op de afstandsbediening? Ik wil graag alle apparaten aansluiten op mijn receiver voor beter geluidsformaten, maar voor elk apparaat (Horizon,Mediacenter, PS4Pro) heb ik verschillende beeldinstellingen. Als ik alles via de receiver aansluit, gaat alles via 1 HDMI kanaal. Lastig om elke keer de beeldscherminstellingen aan te passen.
En weet iemand of het mogelijk is, om verschillende costum beeldinstellingen op te roepen met bv een knop op de afstandsbediening? Ik wil graag alle apparaten aansluiten op mijn receiver voor beter geluidsformaten, maar voor elk apparaat (Horizon,Mediacenter, PS4Pro) heb ik verschillende beeldinstellingen. Als ik alles via de receiver aansluit, gaat alles via 1 HDMI kanaal. Lastig om elke keer de beeldscherminstellingen aan te passen.
[ Voor 64% gewijzigd door yordy1985 op 07-09-2017 11:39 ]
Ben mij momenteel aan het oriënteren op een grotere televisie voor de woonkamer. OLED staat hoog op het lijstje maar is momenteel toch nog iets te kostbaar.
Zitten er tussen de 49 en 55 inch versie van de KS7000 nog verschillen in beeldkwaliteit? De meeste reviews gaan over de 55 inch versie. We al besloten dat ik voor een KS7000 wil gaan in verband met de diepte van de voet en de prijs / kwaliteit verhouding.
Zitten er tussen de 49 en 55 inch versie van de KS7000 nog verschillen in beeldkwaliteit? De meeste reviews gaan over de 55 inch versie. We al besloten dat ik voor een KS7000 wil gaan in verband met de diepte van de voet en de prijs / kwaliteit verhouding.
[ Voor 16% gewijzigd door .NCK op 07-09-2017 11:44 ]
Mooi als die nog te koop is dit 2016 model. Ik vind, geheel persoonlijk, de KS7000 een spuuglelijke voet hebben :-)
Verschil in beeldkwaliteit is er niet volgens de bekende review sites en fabrieks specs tussen de diverse maten. Wel bij autobanden.
Verschil in beeldkwaliteit is er niet volgens de bekende review sites en fabrieks specs tussen de diverse maten. Wel bij autobanden.
[ Voor 36% gewijzigd door RAAF12 op 08-09-2017 01:00 ]
RAAF12 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:26:
Mooi als die nog te koop is dit 2016 model. Ik vind, geheel persoonlijk, de KS7000 een spuuglelijke voet hebben :-)

Mijn vorige HU7500 had dat beter voor elkaar.
Ja dat was inderdaad het geval. Nu kan ik mijn telfort box bedienen met de samsung AB.RAAF12 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:27:
[...]
Nee dat maakt niet uit. De TV herkent zelf de Telfort box en zet die Blauwe icon neer op dezelfde balk waar ook Netflix ect staat. Heb je geen icon met de naam Telfort erop? Zet de TV terug naar de fabrieksinstellingen en hem opnieuw de AB en aangesloten box op HDMI laten zoeken.
Weet iemand hoe je kan zien op je KS7000 of je gebruik maakt van HDR op de Playstation 4 ? (niet de pro)
Bij ps4 staat bij video uitvoer dat HDR wordt ondersteund op mijn TV. En ik snap dat dit niet van toepassing is op alle games. Maar met bijvoorbeeld fifa 17 wel toch?
Bij ps4 staat bij video uitvoer dat HDR wordt ondersteund op mijn TV. En ik snap dat dit niet van toepassing is op alle games. Maar met bijvoorbeeld fifa 17 wel toch?
Was dat niet het home knopje op de AB indrukken? Rechtsbovenin beeld verschijnt dan alle informatie. Als de game HDR ondersteunt staat dat daar ook. Vroeger kwam die melding ook in beeld te staan, maar dat is er sinds een paar updates geleden uitgehaald.
[ Voor 43% gewijzigd door DutchOwnage op 08-09-2017 09:51 ]
Het is de "ok" knop. Hier een voorbeeld van een ps4 met the last of us:

je moet overigens ook nog wel op de TV HDR activeren voor die HDMI poort.
Ergens bij beeldopties kun je per HDMI poort UHD color aan of uit zetten.
Ergens bij beeldopties kun je per HDMI poort UHD color aan of uit zetten.
Klopt, je moet telkens handmatig switchen tussen Dolby of DTS. Irritant maar het is nu eenmaal zo. Misschien dat dit later via een patch wordt aangepast.yordy1985 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:33:
Hebben jullie ook problemen bij de KS7000 of KS8000 dat het geluid niet automatisch switcht van Dolby naar DTS of andersom?
Ik heb hem nu maar op Dolby Digital gezet ook al heeft DTS mijn voorkeur. Dit omdat veel meer media gebruik maakt van Dolby Digital en dan blijft die tenminste daarop staan zolang die een Dolby Digital signaal kan vinden.
Hij springt telkens terug naar standaard zodra je een optie hebt gekozen die de TV op dat moment niet kan vinden. Als je dus DTS hebt gekozen springt die telkens terug naar standaard zodra je een bron bekijkt die geen DTS ondersteund. Met de keuze Dolby Digital hoef je dus het minst te schakelen om toch telkens surround sound te ontvangen.
Je kunt per HDMI bron 1 profiel opslaan per beeldscherm optie (Film/Dynamisch/Standaard/etc.)En weet iemand of het mogelijk is, om verschillende costum beeldinstellingen op te roepen met bv een knop op de afstandsbediening? Ik wil graag alle apparaten aansluiten op mijn receiver voor beter geluidsformaten, maar voor elk apparaat (Horizon,Mediacenter, PS4Pro) heb ik verschillende beeldinstellingen. Als ik alles via de receiver aansluit, gaat alles via 1 HDMI kanaal. Lastig om elke keer de beeldscherminstellingen aan te passen.
Ook is het zo dat zodra je een HDR signaal ontvangt deze weer zijn eigen 'HDR' profiel heeft. Deze overruled jouw settings die je op je HDMI bron hebt ingesteld voor non-hdr content. En zodra je HDR signaal weg is gaat die terug naar je settings zoals je die op de betreffende HDMI poort had ingesteld.
Hetzelfde geldt wanneer je gamemode activeert op een HDMI poort. Dus op die manier kan je wellicht al verschilende profielen kwijt onder 1 HDMI poort.
Gaat de UE40KU6020 eruit? Ik kwam deze in dit topic tegen als zeer goed bevonden maar ik zie in de pricewatch steeds minder shops die hem (nog) aanbieden. Tijdje terug stond deze zelfs nog onder de 500 euro te koop. Had ik 'm toen maar besteld 
Iemand een idee? En indien EOL, tips voor een goed alternatief? Tv moet in de nieuwe leefkeuken komen en wil me wel eens gaan wagen aan UHD. Heb verder al mijn andere tv's van Samsung dus vandaar dat dit de voorkeur heeft.
Iemand een idee? En indien EOL, tips voor een goed alternatief? Tv moet in de nieuwe leefkeuken komen en wil me wel eens gaan wagen aan UHD. Heb verder al mijn andere tv's van Samsung dus vandaar dat dit de voorkeur heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 09-09-2017 20:52 ]
Mijn boefje is liev!
K modellen zijn van vorig jaar dus dat is logisch dat die verdwijnen (wordt allang niet meer geproduceerd). Bijna elk model is na een jaar EOL ...JB schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:51:
Gaat de UE40KU6020 eruit? Ik kwam deze in dit topic tegen als zeer goed bevonden maar ik zie in de pricewatch steeds minder shops die hem (nog) aanbieden. Tijdje terug stond deze zelfs nog onder de 500 euro te koop. Had ik 'm toen maar besteld
MU61xx is de opvolger (en KU6000 is precies dezelfde met een zwarte voet)
[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 09-09-2017 21:23 ]
@apis29 Dat van die zwarte voet wist ik niet. Dan is de 6000 ook prima inderdaad want tv komt toch te hangen.
De 61xx reeks is curved
Althans de 40KU6100 wel...
De 61xx reeks is curved
Mijn boefje is liev!
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met de app: Smart iptv, de app wil helaas niet starten bij het aanklikken.
Het gaat om de 55KS7000. Stekker er uit en er in werkt helaas niet. Tv resetten ook niet.
Het gaat om de 55KS7000. Stekker er uit en er in werkt helaas niet. Tv resetten ook niet.
[ Voor 27% gewijzigd door Bajan op 10-09-2017 23:53 ]
Ik heb alle instellingen goed staan (invoer is HDR ondersteund, UHD Color op HDMI aanstaan)..maar Fifa 17 en o.a Cod4 Remasterd geeft ie geen ondersteuning met HDR weer. Dan zullen dit soort spellen het niet hebben op de gewone PS4 denk ik?kladblokje schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:27:
Het is de "ok" knop. Hier een voorbeeld van een ps4 met the last of us:
[afbeelding]
Ik heb een 65KS8000 hangen nu ongeveer een half jaar.
Mijn vader staat op het punt ook een 65" TV aan te schaffen en nu twijfelen wij tussen de 65KS8000 (2016 toprange) of de 65MU8000 (2017 midrange model)
Qua specs (en uiterlijk) zijn ze nagenoeg gelijk.
Volgens RTINGS is de KS8000 de betere keus,
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/mu8000
Deze review is echter van een half jaar geleden en gebasseerd op het feit dat de KS8000 goedkoper was dan de MU8000. Op dit moment zijn beide toestellen net boven de €2000 te krijgen.
Onderstaand de conclusie van RTINGS.
"Samsung MU8000 LED TV vs Samsung KS8000 LED TV
The 2016 KS8000 performs better than the MU8000 overall.
- The KS8000 has a higher native contrast ratio for dark scenes
- The KS8000 gets significantly brighter for HDR and SDR
- The KS8000 has a wider color gamut, and can display a larger color volume
- The KS8000 is better at handling reflections
- The MU8000 has better motion handling due to the faster response time
If you can find it, the KS8000 performs better and is available at a lower price."
Ben zelf heel tevreden over de KS8000 maar twijfel nu toch of een 2017 model niet beter is. De twee toestelllen naast elkaar bekijken is niet mogelijk omdat de KS800 uitlopend is en vrijwel alleen nog maar online te krijgen.
Wat denken jullie?
2016 (toprange) KS8000
of
2017 (midrange) MU8000
Mijn vader staat op het punt ook een 65" TV aan te schaffen en nu twijfelen wij tussen de 65KS8000 (2016 toprange) of de 65MU8000 (2017 midrange model)
Deze review is echter van een half jaar geleden en gebasseerd op het feit dat de KS8000 goedkoper was dan de MU8000. Op dit moment zijn beide toestellen net boven de €2000 te krijgen.
If you can find it, the KS8000 performs better and is available at a lower price."
Ben zelf heel tevreden over de KS8000 maar twijfel nu toch of een 2017 model niet beter is. De twee toestelllen naast elkaar bekijken is niet mogelijk omdat de KS800 uitlopend is en vrijwel alleen nog maar online te krijgen.
Wat denken jullie?
2016 (toprange) KS8000
of
2017 (midrange) MU8000
@Superhuuper Zou zo voor de KS versie gaan, 10 bit paneel en die MU heeft zeker een 8bit paneel.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Er staat dat ie beter is en ook nog eens goedkoper, niet dat het de beste koop is omdat ie goedkoper is. (daarnaast zijn dat de equivalenten van wat hier de KS en MU 7000 zijnSuperhuuper schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:13:
Hoi allemaal, even een vraag aangezien ik een tv voor mijn vader moet kopen. Budget is 800 euro en mijn oog viel op de 49MU6100. Ben zelf van de high end maar dat heeft ook zijn prijs. Mijn vader kijkt via glasvezel KPN en kijkt veel voetbal.
Mijn vraag de tv is 50hertz en een pqi van 1300.
Is het wat of krijgt die uitlopers danwel vertraging tijdens voetbalwedstijden met deze tv
Wie kan mij raad geven
Is het wat of krijgt die uitlopers danwel vertraging tijdens voetbalwedstijden met deze tv
Wie kan mij raad geven
Amaze86 schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:20:
@Superhuuper Zou zo voor de KS versie gaan, 10 bit paneel en die MU heeft zeker een 8bit paneel.
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:35:
Tja het antwoord staat toch al in de test.
Bedankt allen voor de reactie. Ik was er ook al vrijwel zeker van maar werd van de wijs gebracht door een chat met PlatteTV.nl.apis29 schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:36:
[...]
Er staat dat ie beter is en ook nog eens goedkoper, niet dat het de beste koop is omdat ie goedkoper is. (daarnaast zijn dat de equivalenten van wat hier de KS en MU 7000 zijn)
Ik informeerde naar de levertijd van de KS8000 + een eventuele combideal met een muurbeugel, waarna de chat-verkoper mij vroeg waarom ik voor een 'oud' model koos en mij een aanbod deed voor de MU8000.
Volgens hen:
"De MU8000 is het nieuwste toestel met een hoger bereik qua helderheid. Hierdoor is het contrast groter waardoor de beeldkwaliteit hoger ligt. Ook beschikt dit model over de nieuwe HDR HLG waardes. Doordat het toestel een hoger haalbare helderheid heeft is het kleuren bereik beter en heeft hierdoor ook betere contast waardes. Tevens de nieuwste software en de HDR HLG."
Toen ik hem vertelde dat de KS8000 inmiddels volgens mij ook HDR HLG support heeft dankzij een FW update kwam hij met het volgende:
"een Firmware update is enkel softwarematige beeldverbetering. dit is heel anders dan dat het er al direct op zit. HLG is een HDR-standaard die speciaal ontwikkeld is voor tv-uitzendingen.
Digitale tv-providers hebben maar weinig bandbreedte tot hun beschikking en om dan zowel een HDR- als een SDR-signaal te versturen zou teveel ruimte kosten.
HLG is hiervoor de oplossing want deze standaard combineert SDR en HDR in één signaal. De compatibele tv kan het HDR-signaal weergeven, een tv die niet compatibel is geeft het SDR-signaal weer."
Volgens mij zijn beide verhalen van PlatteTV onjuist en dat wordt door jullie dus ook nog bevestigd. Dank, we gaan voor de 2016 KS serie.
Iemand al de 1203 update geïnstalleerd? Ben eigenlijk erg tevreden met de 1201 update voor mijn ks7000. Ik wacht het nog wel even af.
Wordt even helemaal gestoord van die type nummers. Zie dat bij de Mediamarkt de UE40MU6100 in de aanbieding is. Verder weinig reviews over dit toestel.
Wat is het verschil tussen KU en MU
Zie dat in de 61xx reeks de MU niet curved is en de KU wel... Bij de 60xx reeks is de KU niet curved 
Wat is het verschil tussen KU en MU

edit:
KU en MU lijkt helder middels http://www.samsung.com/uk/support/skp/faq/1052003 maar nu zie ik weer dat die Mediamarkt aanbieding een buitenlands toestel betreft. Zaakje moet wel gaan werken met smartcard van Ziggo.
KU en MU lijkt helder middels http://www.samsung.com/uk/support/skp/faq/1052003 maar nu zie ik weer dat die Mediamarkt aanbieding een buitenlands toestel betreft. Zaakje moet wel gaan werken met smartcard van Ziggo.
[ Voor 26% gewijzigd door JB op 12-09-2017 07:53 ]
Mijn boefje is liev!
[/quote]JB schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:35:
Wordt even helemaal gestoord van die type nummers. Zie dat bij de Mediamarkt de UE40MU6100 in de aanbieding is. Verder weinig reviews over dit toestel.
Lijkt mij wel. Coolblue, Wehkamp ook de zelfde prijs. Ik had gisteren ook over deze tv een vraag gesteld maar dan meer over het beeld kwaliteit.
Waar zie jij de UE40MU6100 voor dezelfde prijs?Roberto...... schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:04:
[...]
[/quote]
Lijkt mij wel. Coolblue, Wehkamp ook de zelfde prijs. Ik had gisteren ook over deze tv een vraag gesteld maar dan meer over het beeld kwaliteit.
De UE40KU6000 wel maar die is niet overal op voorraad en kan 123 niet herleiden welke nu beter is. Enige verschil zo lijkt, is wel/geen bluetooth en wel/geen NL model.
[ Voor 20% gewijzigd door JB op 12-09-2017 08:21 ]
Mijn boefje is liev!
Ik ben bewust voor de 65KS8000 gegaan paar maanden terug. Toen de KS flink aan het afbouwen was en de MU serie in de winkel te zien was.
Geen moment spijt van, tuurlijk het leek me ook leuker om de nieuwe Tizen te hebben maar beeldkwaliteit is gewoon veel veel beter. Als je de MU neemt betaal je high end prijs voor een mid range tv (als je de KS8000 er naast zet)
Samsung wilt de Qleds natuurlijk verkopen daardoor is de MU serie midrange, ik begin niet eens over de QLeds (bang/buck verhouding)
Geen moment spijt van, tuurlijk het leek me ook leuker om de nieuwe Tizen te hebben maar beeldkwaliteit is gewoon veel veel beter. Als je de MU neemt betaal je high end prijs voor een mid range tv (als je de KS8000 er naast zet)
Samsung wilt de Qleds natuurlijk verkopen daardoor is de MU serie midrange, ik begin niet eens over de QLeds (bang/buck verhouding)
Superhuuper schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:13:
Ik heb een 65KS8000 hangen nu ongeveer een half jaar.
Wat denken jullie?
2016 (toprange) KS8000
of
2017 (midrange) MU8000
Modellen beginnend met K zijn de 2016 modellen de M is uit 2017JB schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:35:
Wat is het verschil tussen KU en MUZie dat in de 61xx reeks de MU niet curved is en de KU wel... Bij de 60xx reeks is de KU niet curved
Er zijn series met afwijkend nummer die alleen aan bijv. BCC en Mediamarkt geleverd worden. Aan de laatste letters kan je zien of het Benelux modellen zijn. De MM levert geen niet-Benelux modellen.
Je vader meenemen naar een stenen TV winkel en hem zelf daar laten kijken naar een voetbalwedstrijd? Die TV is inderdaad een 50Hz model (8bits scherm)Roberto...... schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:53:
Hoi allemaal, even een vraag aangezien ik een tv voor mijn vader moet kopen. Budget is 800 euro en mijn oog viel op de 49MU6100. Ben zelf van de high end maar dat heeft ook zijn prijs. Mijn vader kijkt via glasvezel KPN en kijkt veel voetbal.
Wie kan mij raad geven
De KU is van 2016 en de MU is van 2017.JB schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:35:
Wat is het verschil tussen KU en MUZie dat in de 61xx reeks de MU niet curved is en de KU wel... Bij de 60xx reeks is de KU niet curved
edit:
Ik heb een UE43KU6000 voor mijn Sony PS4 Pro en ik ben erg tevreden over (Komt misschien ook omdat ik hem met de BTW dagen voor € 408,00 heb besteld). De MU6100 is op sommige vlakken iets beter volgens Rtings.com. Eén tip: Koop allen in de klasse als er een (AM)VA paneel in zit. De IPS varianten zijn veel minder.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Hoe zie ik dit? Ik denk dat ik die MU6100 ga orderen. Is volgens mij een zeer mooie deal voor 539 euro bij MMJumpman schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:14:
[...]
De KU is van 2016 en de MU is van 2017.
Ik heb een UE43KU6000 voor mijn Sony PS4 Pro en ik ben erg tevreden over (Komt misschien ook omdat ik hem met de BTW dagen voor € 408,00 heb besteld). De MU6100 is op sommige vlakken iets beter volgens Rtings.com. Eén tip: Koop allen in de klasse als er een (AM)VA paneel in zit. De IPS varianten zijn veel minder.
En een BeNeLux model als ik @RAAF12 mag geloven
Mijn boefje is liev!
De 40 inch is waarschijnlijk een VA paneel (goed dus): https://www.displayspecifications.com/en/model/9533ba4.JB schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:50:
[...]
Hoe zie ik dit? Ik denk dat ik die MU6100 ga orderen. Is volgens mij een zeer mooie deal voor 539 euro bij MM
Je kan dit in het service menu zien.
Jumpman in "[UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's"
Die twee games heb ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen. Als je psplus hebt kun je deze maand oa infamous: second son downloaden, die heeft hdr ondersteuning.Lorenzoaliandro schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:10:
[...]
Ik heb alle instellingen goed staan (invoer is HDR ondersteund, UHD Color op HDMI aanstaan)..maar Fifa 17 en o.a Cod4 Remasterd geeft ie geen ondersteuning met HDR weer. Dan zullen dit soort spellen het niet hebben op de gewone PS4 denk ik?
De 40" kan je gerust bestellen, er zijn alleen VA panelen in die maat (en idd geen buitenlandse modellen bij de MM. Edit: bevestigd door UE40MU6100WXXN op de MM site).JB schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:50:
[...]
Hoe zie ik dit? Ik denk dat ik die MU6100 ga orderen. Is volgens mij een zeer mooie deal voor 539 euro bij MM
[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 12-09-2017 21:45 ]
Dank voor de info! Zojuist besteld.apis29 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:16:
[...]
De 40" kan je gerust bestellen, er zijn alleen VA panelen in die maat (en idd geen buitenlandse modellen bij de MM).
Mijn boefje is liev!
Heb gisteren de Demo van Fifa 18 gedownload. HIer gaf de KS7000 wel eindelijk HDR aan. Moet zeggen dat ik voor tv kijken wel de optimale beeldinstellingen heb. Maar met gamen nog zoekende ben. Wel met Gamemodus en UHD Color aan etc. Nodige youtube filmpjes gekeken naar juiste instellingen maar toch niet geheel tevreden... nog even door puzzelen dus....kladblokje schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:11:
[...]
Die twee games heb ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen. Als je psplus hebt kun je deze maand oa infamous: second son downloaden, die heeft hdr ondersteuning.
Ik ben sinds gisteren een nieuwe game profiel aan het finetunen. Kwam een video op youtube tegen over een Black Frame Insertion calibratie. Dit is de LED Clear Motion optie bij Auto Motion Plus. Deze optie zorgt dat je beeldverversing verdubbeld wordt door na elke frame 1 volledig zwarte frame in te voeren. Dit zorgt er inderdaad voor dat het game beeld er stukken beter uitziet.Lorenzoaliandro schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:47:
[...]
Heb gisteren de Demo van Fifa 18 gedownload. HIer gaf de KS7000 wel eindelijk HDR aan. Moet zeggen dat ik voor tv kijken wel de optimale beeldinstellingen heb. Maar met gamen nog zoekende ben. Wel met Gamemodus en UHD Color aan etc. Nodige youtube filmpjes gekeken naar juiste instellingen maar toch niet geheel tevreden... nog even door puzzelen dus....
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LiyvJs7Mhhs]
Heb echter wel een paar dingen getweaked ten opzichte van bovenstaande video.
Sharpness op 20 gezet en Color op 65
Ben er voor gaming zeer tevreden mee maar weet nog niet zeker of ik deze instellingen zal blijven gebruiken.
Voordelen:
- Veel betere zwartwaardes
- Veel minder last van blooming bij donkere scenes met witte ondertiteling
- Kleuren spatten van het scherm
- Auto Motion Plus loopt veel soepeler dan zonder Black Frame Insertion. Het ziet er minder kunstmatig uit en lijkt alsof de framerate van je game hoger is.
Bij games die 30fps draaien lijkt het alsof deze ineens op 60 fps draaien met veel minder artifacts aanwezig dan wanneer je dezelfde settings zonder LED Clear Motion actief hebt staan. FIFA 18 demo ziet er echt fenomenaal uit met deze settings!
Nadeel:
Er is echter 1 nadeel aan LED Clear Motion. Het beeld knippert dus constant aan/uit. In principe is het snel genoeg dat het je niet opvalt. Maar zodra je LED Clear Motion voor de eerste keer aanzet schrik je wel even dat het beeld heel erg flikkert ten opzichte van wanneer deze optie uitstaat.
Echter na een minuut of 5 zijn je ogen eraan gewend en valt het knipperen (bijna) niet meer op. Ik zie het enkel nog af en toe wanneer het beeld volledig wit is.
Indien het knipperen je irriteert en je alle genoemde settings gebruikt behalve LED Clear Motion, dan heb je nog altijd fantastisch game beeld maar minder goede zwartwaardes, is blooming meer aanwezig en meer blur/artifacts bij Autio Motion Plus. (Indien je LED Clear Motion uitzet moet je niet vergeten je backlight weer lager in te stellen.)
Het is voor mij nog even afwegen wat ik prettiger vind om te kijken op de lange duur, maar op dit moment lijken de voordelen te winnen van het nadeel.
Ik zou zeggen test het eens uit en laat je ogen er even een half uurtje aan wennen voordat je een oordeel geeft.
Meer info over Black Frame Insertion:
P.s.
Voor de meeste films is deze setting niet aan te raden, al zag Planet Earth 2 in 4K HDR er super uit met deze settings!
[ Voor 3% gewijzigd door ThaBEN op 13-09-2017 12:34 ]
Als je netflix gebruikt op xbox one s of ps4pro en een willekeurige serie zoals The Fall, Shooter die iig geen HDR ondersteuning hebben volgens Netflix hebben jullie dan ook dat wanneer je je tv remote erbij pakt en dat ronde knopje indrukt je krijgt te zien:
HDR UHD 3840x2160 / 60p HDMI color
Dit terwijl de series het niet ondersteunen, geeft de tv het kennelijk wel aan... vreemd en ik vraag me af of jullie dit ook hebben?!?
HDR UHD 3840x2160 / 60p HDMI color
Dit terwijl de series het niet ondersteunen, geeft de tv het kennelijk wel aan... vreemd en ik vraag me af of jullie dit ook hebben?!?
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Ik heb de series nog niet gechecked. Misschien moet je eens testen om UHD Color uit te schakelen op de HDMI poort waar je de XBOX One of PS4 Pro op hebt aangesloten waarmee je Netflix kijkt.
Dan zou het niet mogelijk moeten zijn om HDR via die HDMI bron te kunnen krijgen. Dan kun je op het oog vergelijken of het beeld anders uitziet.
Normaliter zou het HDR logo alleen verschijnen indien de TV daadwerkelijk een bron ontvangt met HDR. Ook is me opgevallen dat heel veel series die in de USA HDR ondersteuning hebben hier in NL geen HDR hebben.
Nu lijkt het me van de ene kant raar wanneer ze andere video files gebruiken voor USA / Europa maar het zou best goed kunnen.
Of de database van Netflix NL is niet up-to-date met betrekking tot aangeven welke content HDR ondersteunt.
Andere reden kan zijn dat de XBOX One / PS4 Pro HDR signaal 'reserveert' en uitstuurt naar de TV, ook al wordt er verder geen data over gestuurd via die specifieke specifieke series.
Dat de console als het ware Netflix als HDR compatible beschouwt en dit op App niveau uitleest i.p.v. de individuele video content die op Netflix staat.
Dan zou het niet mogelijk moeten zijn om HDR via die HDMI bron te kunnen krijgen. Dan kun je op het oog vergelijken of het beeld anders uitziet.
Normaliter zou het HDR logo alleen verschijnen indien de TV daadwerkelijk een bron ontvangt met HDR. Ook is me opgevallen dat heel veel series die in de USA HDR ondersteuning hebben hier in NL geen HDR hebben.
Nu lijkt het me van de ene kant raar wanneer ze andere video files gebruiken voor USA / Europa maar het zou best goed kunnen.
Of de database van Netflix NL is niet up-to-date met betrekking tot aangeven welke content HDR ondersteunt.
Andere reden kan zijn dat de XBOX One / PS4 Pro HDR signaal 'reserveert' en uitstuurt naar de TV, ook al wordt er verder geen data over gestuurd via die specifieke specifieke series.
Dat de console als het ware Netflix als HDR compatible beschouwt en dit op App niveau uitleest i.p.v. de individuele video content die op Netflix staat.
[ Voor 18% gewijzigd door ThaBEN op 14-09-2017 09:06 ]
Thanks, dit is inderdaad al wel een verbeteringThaBEN schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:28:
[...]
Ik ben sinds gisteren een nieuwe game profiel aan het finetunen. Kwam een video op youtube tegen over een Black Frame Insertion calibratie. Dit is de LED Clear Motion optie bij Auto Motion Plus. Deze optie zorgt dat je beeldverversing verdubbeld wordt door na elke frame 1 volledig zwarte frame in te voeren. Dit zorgt er inderdaad voor dat het game beeld er stukken beter uitziet.
[video]
Heb echter wel een paar dingen getweaked ten opzichte van bovenstaande video.
Sharpness op 20 gezet en Color op 65
Ben er voor gaming zeer tevreden mee maar weet nog niet zeker of ik deze instellingen zal blijven gebruiken.
Voordelen:
- Veel betere zwartwaardes
- Veel minder last van blooming bij donkere scenes met witte ondertiteling
- Kleuren spatten van het scherm
- Auto Motion Plus loopt veel soepeler dan zonder Black Frame Insertion. Het ziet er minder kunstmatig uit en lijkt alsof de framerate van je game hoger is.
Bij games die 30fps draaien lijkt het alsof deze ineens op 60 fps draaien met veel minder artifacts aanwezig dan wanneer je dezelfde settings zonder LED Clear Motion actief hebt staan. FIFA 18 demo ziet er echt fenomenaal uit met deze settings!
Nadeel:
Er is echter 1 nadeel aan LED Clear Motion. Het beeld knippert dus constant aan/uit. In principe is het snel genoeg dat het je niet opvalt. Maar zodra je LED Clear Motion voor de eerste keer aanzet schrik je wel even dat het beeld heel erg flikkert ten opzichte van wanneer deze optie uitstaat.
Echter na een minuut of 5 zijn je ogen eraan gewend en valt het knipperen (bijna) niet meer op. Ik zie het enkel nog af en toe wanneer het beeld volledig wit is.
Indien het knipperen je irriteert en je alle genoemde settings gebruikt behalve LED Clear Motion, dan heb je nog altijd fantastisch game beeld maar minder goede zwartwaardes, is blooming meer aanwezig en meer blur/artifacts bij Autio Motion Plus. (Indien je LED Clear Motion uitzet moet je niet vergeten je backlight weer lager in te stellen.)
Het is voor mij nog even afwegen wat ik prettiger vind om te kijken op de lange duur, maar op dit moment lijken de voordelen te winnen van het nadeel.
Ik zou zeggen test het eens uit en laat je ogen er even een half uurtje aan wennen voordat je een oordeel geeft.
Meer info over Black Frame Insertion:
[video]
P.s.
Voor de meeste films is deze setting niet aan te raden, al zag Planet Earth 2 in 4K HDR er super uit met deze settings!
Ik heb van alles geprobeerd maar die stomme tv blijft nu bij elke serie aangeven dat hij HDR heeft.. zelfs bij een vage tekenfilm (Netflix). Op zowel de xbox als ps4 pro doet hij dat. UHD color uit gezet dan is het niet meer zo maar ja dan pakt hij helemaal geen HDR meer als dat wel ondersteund word... vage boel ditThaBEN schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:03:
Ik heb de series nog niet gechecked. Misschien moet je eens testen om UHD Color uit te schakelen op de HDMI poort waar je de XBOX One of PS4 Pro op hebt aangesloten waarmee je Netflix kijkt.
Wat gebeurd als je dezelfde content kijkt via de Netflix app rechtstreeks op je TV in plaats via je console(s). Speelt het issue dan nog steeds?
Zo kun je achterhalen of het issue in je tv of in je consoles zit.
Het klopt inderdaad dat op zowel de X box als de PS4 ALTIJD de HDR modus is ingeschakeld, dit ligt puur aan de Netflix App op beide apparaten, hier zou naar verloop van tijd een oplossing voor komen.
Persoonlijk wel jammer omdat ik graag de Dolby Atmos ondersteuning van de X Box gebruik, tja zo blijft er altijd wat te wensen over....
Persoonlijk wel jammer omdat ik graag de Dolby Atmos ondersteuning van de X Box gebruik, tja zo blijft er altijd wat te wensen over....
Géén van beide. Je moet AUTO kiezen. Is de bron die je kijkt YUV420 dan zal de PS4 automatisch deze kiezen. Is de bron RGB dan zal de PS4 automatische deze kiezen.WinterX schreef op donderdag 14 september 2017 @ 18:23:
Welke HDR moet ik kiezen voor KS7000 met PS4 Pro - YUV420 of RGB?
Indien je handmatig een keuze maakt zal je minder kwaliteit beeld hebben indien dit niet exact overeenkomt met de bron.
[ Voor 101% gewijzigd door ThaBEN op 14-09-2017 18:35 ]
Als je de app Netflix start via je tv kan je niet zien of hij HDR pakt of niet. Dan krijg je die pop-up niet...ThaBEN schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:29:
Wat gebeurd als je dezelfde content kijkt via de Netflix app rechtstreeks op je TV in plaats via je console(s). Speelt het issue dan nog steeds?
coolblue verkoopt de UE55ks7000 voor 999 op dit moment.
https://www.coolblue.nl/p...2/samsung-ue55ks7000.html
Behoorlijk goede tv voor dat bedrag.
Kan ik die ergens downloaden? Via de TV nog niet aangeboden bij mij. Heb zelf nogal wat beeld probleempjes na de laatste twee updates.donpablo80 schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:06:
Iemand al de 1203 update geïnstalleerd? Ben eigenlijk erg tevreden met de 1201 update voor mijn ks7000. Ik wacht het nog wel even af.
Maandag heb ik handmatig op software update gedrukt en kwam de 1203 update beschikbaar. Ondertussen maar geïnstalleerd, maar geen idee wat er veranderd is.Snoopy120 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:35:
[...]
Kan ik die ergens downloaden? Via de TV nog niet aangeboden bij mij. Heb zelf nogal wat beeld probleempjes na de laatste twee updates.
Heb hem 2 weken geleden aangeschaft bij coolblue voor 1199 euro. zo net gelijk gebeld. krijg 200 euro terug gestort. Bedankt voor de tip!Mick3112 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:30:
coolblue verkoopt de UE55ks7000 voor 999 op dit moment.
Kijk, dat zijn leuke meevallers zo vlak voor het weekend!Lorenzoaliandro schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:59:
[...]
Heb hem 2 weken geleden aangeschaft bij coolblue voor 1199 euro. zo net gelijk gebeld. krijg 200 euro terug gestort. Bedankt voor de tip!
Goed dat je er wat aan hebt gehad!
Hoppaaa was van plan de 55KS7000 te kopen. Vandaag bij coolblue voor 999 gekocht 
Wie o wie heeft de moertjes voor op een moerbeugel ergens anders besteld voor deze tv? Of krijg je iets mee in de doos zodat het er wel oppast?
Die op de tv moeten zijn langer dan de standaard die Vogel levert.
Wie o wie heeft de moertjes voor op een moerbeugel ergens anders besteld voor deze tv? Of krijg je iets mee in de doos zodat het er wel oppast?
Even uit het hoofd heb je m6x40 nodig.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Thnx, maar weet je misschien nog welke?ncornelisse schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:04:
Bij de Gamma passende bouten gehaald.
Ik onthou het thxMarcievg schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:50:
Even uit het hoofd heb je m6x40 nodig.
https://www.muurbeugelcen...s-service-kit-999989.htmlhoihoi66 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:19:
Hoppaaa was van plan de 55KS7000 te kopen. Vandaag bij coolblue voor 999 gekocht
M8x45 mm bouten..
Verwijderd
Wat een moeilijk gedoe neem dat boutje mee naar gamma en koop iets langere klaar is kees.
Thnxpacogl schreef op zondag 17 september 2017 @ 08:38:
[...]
https://www.muurbeugelcen...s-service-kit-999989.html
M8x45 mm bouten..
En dan thuis achterkomen dat deze te lang of kort is zeker?Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:29:
Wat een moeilijk gedoe neem dat boutje mee naar gamma en koop iets langere klaar is kees.
stop eens met dat meerdere keren achter elkaar posten, je kan prima meerdere quoten in 1 bericht.hoihoi66 schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:20:
[...]
En dan thuis achterkomen dat deze te lang of kort is zeker?
En kom op hej, dit topic gaat over tv's, niet over boutjes om je tv mee op te hangen.
[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 18-09-2017 12:26 ]
So hey plaats jij ook zo'n reactie van mensen die 200 keer fotos van hun instellingen hebben gepost , omdat ze vinden dat met die instellingen het mooiste beeld weergegeven wordt?Arjant2 schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:25:
[...]
stop eens met dat meerdere keren achter elkaar posten, je kan prima meerdere quoten in 1 bericht.
En kom op hej, dit topic gaat over tv's, niet over boutjes om je tv mee op te hangen.
Ik vind de standaard tv instellingen goed punt, maar hier ga ik dan toch ook niet op in!
Heb je dit wel gedaan dan graag even screenshot plaatsen, zo niet niet reageren op mijn posts.
Btw. Die boutjes zijn toch ook onderdeel van de tv, zoals de boxen, instellingen, smart tv etc.
Hihi strak plan. Die bouten M8 zijn er in standaard lengtes: 45, 50, ect. mm lengte. Te lang is ook niet goed als die net 3 slagen draait is het wel OK.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:28:
Even of topic
Dan neem je de tv mee, kun je daar passen.
Ik twijfel om voor de Ks7000 te gaan. Ik heb nu een 50 inch full HD Sony w828. Ik wil graag hdr en 4k ivm mijn ps4 pro. Ikheb nog nooit hdr in het echt gezien. Maakt dit veel verschil? Ik zou dan wel voor de 55 inch gaan maar die vinden ze hier thuis te groot(de 50 was al op het randje) maar de 49 scheelt bijna niks in prijs. Iemand advies en tips om het thuisfront te overtuigen (en mezelf een beetje)
Verwijderd
Tja ligt eraan hoe je woont, hier nu een 65 inch hangen.
Achteraf had ik nog wel groter gewild, de grote went erg snel, dat geld ook voor het vrouwtje hoor.
Achteraf had ik nog wel groter gewild, de grote went erg snel, dat geld ook voor het vrouwtje hoor.
Nou ik zit denk ik een meter of 3 van de tv af als je dat bedoelt. Ik wil niet perse groter maar als het zo is vind ik dat prima. Ik doe het vooral omdat de tv kwalitatief beter is.
Verwijderd
Hdr maakt best veel verschil, maar je moet ervan houden.
Voor mij is het teveel zwart wit, maar een ander vindt het prachtig, verder geeft de tv een pracht beeld daar ga je geen spijt van krijgen.
Voor mij is het teveel zwart wit, maar een ander vindt het prachtig, verder geeft de tv een pracht beeld daar ga je geen spijt van krijgen.
Hier een Sony 1080p van 2015 en een Samsung 4K van 2016, beide hebben een AMVA paneel. Ik speel op beide TV's met mijn Sony PS4 Pro. Neem bijvoorbeeld Uncharted 4: A Thief's End of Horizon: Zero Dawn. Als je dicht op de Samsung 4K zit, dan zie je wel verschil, maar zit je wat verder dan is het op beide schermen erg scherp en vloeiend op 60Hz door de checkerboard rendering van de PS4 Pro. Ook de Boost mode maakt, dat games op 1080p ook beter draaien. Ik ben het dan ook wel eens met de PS4 Pro Review van Tweakers.SmooK schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:51:
Ik twijfel om voor de Ks7000 te gaan. Ik heb nu een 50 inch full HD Sony w828. Ik wil graag hdr en 4k ivm mijn ps4 pro. Ikheb nog nooit hdr in het echt gezien. Maakt dit veel verschil? Ik zou dan wel voor de 55 inch gaan maar die vinden ze hier thuis te groot(de 50 was al op het randje) maar de 49 scheelt bijna niks in prijs. Iemand advies en tips om het thuisfront te overtuigen (en mezelf een beetje)
Mijn mening en advies aan jou: Als je nu niet persé een TV nodig hebt, dan zou ik een jaartje wachten en een groter formaat met verder ontwikkelde HDR en HDMI 2.1 oppikken. HDMI 2.1 heeft ook een grotere bandbreedte, wat je in de toekomst zeker nodig gaat hebben (denk aan een nieuwe generatie consoles bijvoorbeeld, de Microsoft XBOX One X heeft het al aan boord, volgens mij).
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb wel op 4k gespeeld maar dit was een monitor die ik aan mijn pro had gehangen. Ik zag wel verschil maar niet genoeg om een nieuwe aanschaf te verantwoorden. Ik zou het dan dus voornamelijk om de hdr doen. Zoals rudieen al aangeeft maakt dat dus best veel verschil. Ik zal eerst eens in een winkel gaan kijken hoewel dat natuurlijk altijd een vertekend beeld geeft. Volgens mij heeft de Ks7000 trouwens hdmi 2.1
Je KS7000 heeft HDMI 2.0a, wat voldoende is om o.a.HDR te tonen. Hdmi 2.1 moet officieel nog uitkomen en de Xbox One X zal het on board hebben bij release in Nov 2017.SmooK schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 01:05:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb wel op 4k gespeeld maar dit was een monitor die ik aan mijn pro had gehangen. Ik zag wel verschil maar niet genoeg om een nieuwe aanschaf te verantwoorden. Ik zou het dan dus voornamelijk om de hdr doen. Zoals rudieen al aangeeft maakt dat dus best veel verschil. Ik zal eerst eens in een winkel gaan kijken hoewel dat natuurlijk altijd een vertekend beeld geeft. Volgens mij heeft de Ks7000 trouwens hdmi 2.1
Mocht je interesse hebben, ik heb een HDR demo stuk van 2 min wat je op een usb stick kan zetten en meenemen om te testen.
Ah dan heb ik verkeerd gelezen. Wat ik hieruit haal is dat ik mijn full HD TV beter nog 2 jaar ofzo kan houden zodat de techniek nog verder is ontwikkeld. Mijn Sony doet het overigens nog prima.
uh nee, die bouten zijn onderdeel van je muurbeugel, niet van je tv.hoihoi66 schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:05:
[...]
So hey plaats jij ook zo'n reactie van mensen die 200 keer fotos van hun instellingen hebben gepost , omdat ze vinden dat met die instellingen het mooiste beeld weergegeven wordt?
Ik vind de standaard tv instellingen goed punt, maar hier ga ik dan toch ook niet op in!
Heb je dit wel gedaan dan graag even screenshot plaatsen, zo niet niet reageren op mijn posts.
Btw. Die boutjes zijn toch ook onderdeel van de tv, zoals de boxen, instellingen, smart tv etc.
En prima 1 bericht met een vraag over de bouten, maar tot 2x toe dubbelposten (wat niet is toegestaan) over boutjes lijkt me beetje overdreven
Maar excuus, zal voortaan niet reageren, maar je gewoon rapporteren zoals het hoort, dat is mijn fout inderdaad (al blijkt uit je post-historie dat je ook van moderators niets aantrekt).
Ontopic: HDR (en 4K ook eigenlijk) staan toch nog best wel in de kinderschoenen. Als je HDR heel belangrijk vindt dan kan je het beste nog een jaar of 2 wachten. Zelf denk ik dat je altijd wel kan blijven wachten op de volgende techniek en dan koop je nooit een TV.
[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 19-09-2017 08:47 ]