Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1903bjk
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-03 22:30
Even een vraagje heren:

Ik ben aan het twijfelen tussen de samsung ue55ks7000 met 100 hz voor 1000 euro of de samsung 55mu6100 met 50 hz voor 740 euro.

Ik was gisteren bij de MM en daar was toevallig een verkoper van samsung. Hij zei dat deze twee modellen niet eens te vergelijken zijn en dat ik absoluut voor de ks serie moet gaan.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy123
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-03-2023
1903bjk schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:53:
Even een vraagje heren:

Ik ben aan het twijfelen tussen de samsung ue55ks7000 met 100 hz voor 1000 euro of de samsung 55mu6100 met 50 hz voor 740 euro.

Ik was gisteren bij de MM en daar was toevallig een verkoper van samsung. Hij zei dat deze twee modellen niet eens te vergelijken zijn en dat ik absoluut voor de ks serie moet gaan.

Wat vinden jullie?
De Ks reeks is sowieso beter dan de huidige Samsung-modellen van 2017. De hertz- en nog vele zaken die de ks-reeks vind je niet bij Mu reeks terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
1903bjk schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:53:
Even een vraagje heren:

Wat vinden jullie?
Dit antwoord klopt, de KS serie is beter dan de MU serie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
Je moet het wel goed zeggen.
De KS-reeks heeft ook modellen met 50Hz. Dus niet elke KS-tv is per definitie beter dan elke MU-tv.
Dat is dus de KU-serie. 8)7

De KS7000 is wel verreweg de beste keus ten opzichte van een MU6100.

[ Voor 67% gewijzigd door Arjant2 op 19-09-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:14
Arjant2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:35:
[...]

Je moet het wel goed zeggen.
De KS-reeks heeft ook modellen met 50Hz. Dus niet elke KS-tv is per definitie beter dan elke MU-tv.

De KS7000 is wel verreweg de beste keus ten opzichte van een MU6100.
Oja welke dan? KS 7,8,9 serie zijn allemaal 100Hz, de 6 serie heeft een andere letter KU.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Amaze86 Excuus, dat is inderdaad geen KS-serie maar de KU serie.

@1903bjk wel een beetje aparte vergelijking die 2 modellen, maar de KS7000 is absoluut de betere van de 2.

[ Voor 59% gewijzigd door Arjant2 op 19-09-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1903bjk
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-03 22:30
Bedankt heren.

Dat de ks serie beter is had ik al ingelezen. Echter vroeg ik me af of het de prijsverschil van 270 euro waard is.
Heb uiteindelijk de keuze gemaakt en de ue55ks7000 gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-07 16:38
verstandige keus. Veel beter ga je het niet krijgen prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik zou vandaag een TV bestellen. Ik denk al een paar dagen om de Samsung UE49KS7500 bij Coolblue te kopen, maar nu zie ik in dit topic dat de UE55KS7000 ook 1000 euro kost. Voor dezelfde prijs, welke van de twee zou ik meer aan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:01:
Hey,

Ik zou vandaag een TV bestellen. Ik denk al een paar dagen om de Samsung UE49KS7500 bij Coolblue te kopen, maar nu zie ik in dit topic dat de UE55KS7000 ook 1000 euro kost. Voor dezelfde prijs, welke van de twee zou ik meer aan hebben?
Hoever zit je van de TV af?

Als het ongeveer twee meter of meer is zou ik sowieso al voor de UE55KS7000 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:07:
[...]

Hoever zit je van de TV af?

Als het ongeveer twee meter of meer is zou ik sowieso al voor de UE55KS7000 gaan.
Voorlopig zal ik op ~twee meter afstand zitten, maar binnen een jaar zal ik meer ruimte hebben en zal die afstand groter worden. Op dit moment ben ik meer fan van de 7000, maar de curved 'wow-factor' vind ik ook wel iets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Giovanni76 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 01:16:
[...]

Je KS7000 heeft HDMI 2.0a, wat voldoende is om o.a.HDR te tonen. Hdmi 2.1 moet officieel nog uitkomen en de Xbox One X zal het on board hebben bij release in Nov 2017.
De HDMI 2.1 kabel is al te koop nieuws: Eerste hdmi 2.1-kabel verschijnt in webwinkel van Apple

[ Voor 20% gewijzigd door RAAF12 op 19-09-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:12:
[...]

Voorlopig zal ik op ~twee meter afstand zitten, maar binnen een jaar zal ik meer ruimte hebben en zal die afstand groter worden. Op dit moment ben ik meer fan van de 7000, maar de curved 'wow-factor' vind ik ook wel iets hebben.
Je kan ze naast elkaar vergelijken, ik zie meerwaarde van curved niet. Hangt ook af of je gaat ophangen of neerzetten. De vier kippenpoten vind ik overigens spuuglelijk geef mij maar de KS8000, o nee die heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Wat heeft dat met samsung 2016 tv's te maken...hdmi 2.1 zie pas terug in 2018 tv's

Of kan samsung hun hdmi poorten updaten door middel van een firmware update zoals LG voor hun 2017 oled tv's...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de UE55KS7000 besteld, omdat ik hem later aan de muur zal bevestigen. Met een curved screen is dit niet zo mooi.

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 11:47
Ik heb nochtans mijn curved tvtje aan de miur hangen hoor en daar achter mijn home made ambilight aan de tv.
Is zeeeeer mooi en zeker woow als je graag films kijkt.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:21:
Ik heb de UE55KS7000 besteld, omdat ik hem later aan de muur zal bevestigen. Met een curved screen is dit niet zo mooi.

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:37
Beetje stomme vraag, maar hoe krijg je notificatie te zien waarin een HDR film of spel afspeelt?
Begin 2017 kreeg ik op de PS4 Pro met een HDR titel een notificatie te zien. Enkele firmware updates verder en het viel mij opeens op dat er geen melding meer van krijgt.

NB. betreft de KS8000 met de laatste firmware

[ Voor 8% gewijzigd door seez op 22-09-2017 15:34 ]

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 17:45
De popup is inderdaad verdwenen in een recente firmware, maar als je - tijdens het spelen van hdr content - op de ok knop drukt kun je bovenin het scherm het "hdr" icoon zien. Hier een foto van het hdr icoon die ik eerder heb gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/opslagruimte/tnet/hdr_voorbeeld.jpg

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
seez schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:33:
Beetje stomme vraag, maar hoe krijg je notificatie te zien waarin een HDR film of spel afspeelt?
Begin 2017 kreeg ik op de PS4 Pro met een HDR titel een notificatie te zien. Enkele firmware updates verder en het viel mij opeens op dat er geen melding meer van krijgt.

NB. betreft de KS8000 met de laatste firmware
Vraagje, als je een HDR spel opstart (bijv Uncharted, Last of Us, BF1) op je Ps4 Pro, gaat je backlight nu wel automatisch naar max 20 op je Samsung Tv met laatste firmware? Ik heb (bewust) nog een oude firmware en ik moet het iedere x handmatig doen bij HDR spel.

[ Voor 3% gewijzigd door Giovanni76 op 23-09-2017 10:23 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Moet je nog steeds handmatig doen.

• Giovanni76
Thanks voor je reactie d:)b Ik snap niet waarom Samsung zo lang overdoet om zo iets te fixen. Als ik bijv een Usb stick gebruik met HDR content, dan springt ie wel op Max 20. Afwachten dan maar :/

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik vind het ook jammer dat ie het in Game mode niet doet. YouTube, Netflix ect. allemaal wel.

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-07 12:31
DutchOwnage schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:40:
Ik vind het ook jammer dat ie het in Game mode niet doet. YouTube, Netflix ect. allemaal wel.
Dit gebeurt inderdaad niet automatisch indien je game mode gebruikt. Ik heb game mode bij mij hierdoor uitgezet en dan gebeurt het wel automatisch.

Er is dan weliswaar iets meer inputlag, maar zolang je geen online games of sneller shooters speelt heb je nauwelijks last van de inputlag. En anders kun je altijd nog game mode gauw aanzetten. Dan hoef je minder vaak te switchen van settings dan elke keer zodra je een HDR game opstart.

Ook maak ik gebruik van een HDMI switch vanwege PSVR en HDR welke niet goed samenwerken. Dit betekend dat ik vanuit mijn PS4 Pro 2 HDMI kabels naar mijn TV heb lopen via de switch.
Dan kun je als alternatief beide HDMI poorten op game mode laten staan en 1 HDMI poort gebruiken voor HDR content en de andere voor SDR content met ieder hun eigen settings. Dan hoef je via de switch enkel de HDMI poort te selecteren indien je HDR of SDR content wil bekijken via de PS4, zonder de settings op de TV handmatig aan te hoeven passen.

Maar dan moet je dus wel een switch hebben en een extra HDMI poort opofferen.

[ Voor 31% gewijzigd door ThaBEN op 23-09-2017 12:35 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• Giovanni76
ThaBEN schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:25:
[...]

Dit gebeurt inderdaad niet automatisch indien je game mode gebruikt. Ik heb game mode bij mij hierdoor uitgezet en dan gebeurt het wel automatisch.

Er is dan weliswaar iets meer inputlag, maar zolang je geen online games of sneller shooters speelt heb je nauwelijks last van de inputlag. En anders kun je altijd nog game mode gauw aanzetten. Dan hoef je minder vaak te switchen van settings dan elke keer zodra je een HDR game opstart.

Ook maak ik gebruik van een HDMI switch vanwege PSVR en HDR welke niet goed samenwerken. Dit betekend dat ik vanuit mijn PS4 Pro 2 HDMI kabels naar mijn TV heb lopen via de switch.
Dan kun je als alternatief beide HDMI poorten op game mode laten staan en 1 HDMI poort gebruiken voor HDR content en de andere voor SDR content met ieder hun eigen settings. Dan hoef je via de switch enkel de HDMI poort te selecteren indien je HDR of SDR content wil bekijken via de PS4, zonder de settings op de TV handmatig aan te hoeven passen.

Props altijd voor je heldere toelichting/antwoorden ThaBen _/-\o_

Ik heb zelf ook een PSVR, maar gebruik het niet zo vaak, dus die is meestal ontkoppeld.
Maar ik kies wel voor Gamemode aan ivm vaak BF1 spelen.

Maar mogelijk is zo een HDMI switch wel een oplossing. Goeie tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:16
Ik heb de stap gemaakt en een Samsung 55KS7000 aangeschaft bij coolblue. Deze stond al een tijde op het verlanglijstje maar was simpelweg te duur voor mij. 1600 voor een oled vind ik echt nog een stap te ver, en ik ben net begonnen met werken dus nog even carriere maken. Wat is een goeie beugel om die ks700 aan op te hangen? Ik wil hem 30 graden kunnen draaien voor films en tv te kijken, en terug voor mijn gamingsetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Iemand al naar firmware 1203.6 overgestapt ?

YouTube: 1203.6 Firmware Update Samsung KS8000 TV, How To

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Ik kan hem helaas nog altijd niet vinden via de NL Samsung website of wanneer ik automatisch naar updates probeer te zoeken op mijn toestel.

Wil het risico niet nemen om de update uit een andere regio te downloaden. Dit zou bij sommige mensen wel werken (maar niet iedereen) en kan je garantie teniet doen indien er iets fout gaat tijdens het updaten.

Fix voor Samsung Smart Remote volumetoets issue bij externe audio via optische kabel

Ik heb zojuist eindelijk mijn Samsung Smart remote zover gekregen dat deze de volume van mijn externe audio set kan bedienen, welke via optische kabel is aangesloten. Dit is/was een bekend probleem waarbij de TV de audio set wel herkend en ook kan aan/uitschakelen via de 'stroomtest', maar niet het volume lager of hoger kon zetten. Zodra je op de volumetoetsen drukte van de Samsung Smart Remote kreeg je enkel een symbool in beeld te zien er wel een input werd geregistreerd, maar werd het volume niet aangepast op je audio set.

Via een workaround heb ik het alsnog werkende gekregen!
(In mijn geval gaat het om de Logitech Z-5500 welke enkel een optische aansluiting heeft en geen HDMI.)

Oplossing

Ga naar 'Bron' en kies 'Ins. univ. afstandbed.'
Kies 'Nieuw apparaat' en vervolgens 'Thuisbioscoopsysteem'
Selecteer hier het merk van je audio set, indien deze niet in de lijst staat voer je het merk handmatig in.
Kies 'Optisch' als bron.

De tv zal via de 'stroomtest' vragen of de audio set wordt in- of uitgeschakeld.
Compleet deze test tot daadwerkelijk je audio set wordt in- of uitgeschakeld en klik op gereed.

Je hebt de audio set nu toegevoegd aan de Samsung Smart Remote maar zult merken dat je alsnog het volume niet kunt wijzigen.

Ga nu terug naar 'Ins. univ. afstandbed.' en selecteer het zojuist aangemaakte thuisbioscoopsysteem profiel.
Kies nu voor 'Met kabel- of satellietontvanger'.

Selecteer vervolgens de set top box van je TV provider waarmee de Smart Remote reeds verbinding heeft (in mijn geval KPN).

En je bent klaar :)

Nu kan je zowel de volumetoetsen van de afstandsbediening van je TV provider, de normale Samsung tv-afstandsbediening + de Samsung Smart Remote gebruiken om het volume van je audio set te wijzigen. Ook zal je merken dat het nu automatisch werkt bij apps op het toestel zoals Netflix O-)

Notitie:
De input naam is nu gewijzigd en heette in mijn geval vervolgens 'KPN-Logitech'. De naam van de HDMI input kun je weer handmatig hernoemen zonder dat de gemaakte koppeling verloren gaat. Bij mij heet deze nu dan ook weer KPN en het officiële KPN-logo wordt ook weer afgebeeld.

Herhaal deze stap voor elke HDMI bron waarbij je geluid van je audio set, via de Smart Remote wilt bedienen. Werkt ook op mijn PS4 Pro / Wii-U.

Eerst moet je je console toevoegen als 'Nieuw Apparaat' --> 'Blu-ray-speler' bij 'Ins. univ. afstandbed.'
Het maakt nu niet uit indien de stroomtest faalt, kies gewoon 'Ja' indien de tv vraagt of het gelukt is.
Vervolgens koppel je dit apparaat opnieuw met je audio set en je kunt met de Samsung Smart Remote de volume bedienen 8)

[ Voor 21% gewijzigd door ThaBEN op 26-09-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:16
Kan iemand uitleggen hoe ik mijn beeldinstellingen kan opslaan? Het lijkt wel of ze steeds op default terug gaan staan. edit: nevermind, ik geloof dat ik het nu snap.

Wat een ongelooflijk vet beeld heeft die ks7000!

[ Voor 29% gewijzigd door Rene44 op 26-09-2017 21:28 ]

• sacramento
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02-2023
Nu net een week in het bezit van de UE65KS7500.. Prima toestel, heel tevreden mee!
Echter net na een week heb ik nu helaas last van de backplate die rechtsboven een klein beetje los begint te raken. Belletje gepleegd naar de shop waar ik em had besteld, omdat ik nog binnen de 30 dagen zit wordt het toestel morgen weer opgehaald en krijg ik een nieuwe opgestuurd. Ben benieuwd. :)

• Jumpman
ThaBEN schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:25:
[...]

Vanavond gechecked en bij mij werkt HDR wel automatisch als de TV op game mode staat. Gechecked met PS4 Pro en BF1. Ik heb wel een oude firmware, want ik ben gestopt met updaten toen er berichten kwamen dat de zwartwaarden slechter werden door nieuwe updates van Samsung.

• ThaBEN
Jumpman schreef op woensdag 27 september 2017 @ 00:28:
[...]

Vanavond gechecked en bij mij werkt HDR wel automatisch als de TV op game mode staat. Gechecked met PS4 Pro en BF1. Ik heb wel een oude firmware, want ik ben gestopt met updaten toen er berichten kwamen dat de zwartwaarden slechter werden door nieuwe updates van Samsung.
Toelichting:

HDR mode gaat wel actief in game mode. Dat is het issue niet :)
Het vervelende is dat HDR in game mode exact dezelfde instellingen overneemt van SDR in game mode.

Om het maximale uit HDR te halen dien je Backlight op 20 te zetten, contrast op 100 en Smart LED op Hoog.

Deze 3 settings moet je telkens handmatig wijzigen zodra HDR actief is in game mode en weer handmatig terugzetten naar je voorgaande instellingen zodra je in game mode terug gaat naar SDR contant. Game mode heeft dus maar 1 profiel met beeldsettings en die gelden zowel voor HDR en SDR content.

Indien je niet in game mode zit hebben HDR en SDR beide een eigen profiel. Dit betekend dat je éénmaal je settings instelt voor SDR content en wanneer je in HDR mode zit éénmalig daar de gewenste settings instelt. SDR en HDR hebben dan beide een eigen uniek profiel welke de tv opslaat. De TV zal dan altijd automatisch overspringen naar de het juiste profiel indien hij een SDR of HDR signaal herkent, zodat je niet meer handmatig telkens Backlight, Contrast en Smart LED hoeft te wijzigen.

[ Voor 5% gewijzigd door ThaBEN op 27-09-2017 09:21 ]

• Jumpman
ThaBEN schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:17:
[...]

Toelichting:

HDR mode gaat wel actief in game mode. Dat is het issue niet :)
Het vervelende is dat HDR in game mode exact dezelfde instellingen overneemt van SDR in game mode.

Om het maximale uit HDR te halen dien je Backlight op 20 te zetten, contrast op 100 en Smart LED op Hoog.

Deze 3 settings moet je telkens handmatig wijzigen zodra HDR actief is in game mode en weer handmatig terugzetten naar je voorgaande instellingen zodra je in game mode terug gaat naar SDR contant. Game mode heeft dus maar 1 profiel met beeldsettings en die gelden zowel voor HDR en SDR content.

Indien je niet in game mode zit hebben HDR en SDR beide een eigen profiel. Dit betekend dat je éénmaal je settings instelt voor SDR content en wanneer je in HDR mode zit éénmalig daar de gewenste settings instelt. SDR en HDR hebben dan beide een eigen uniek profiel welke de tv opslaat. De TV zal dan altijd automatisch overspringen naar de het juiste profiel indien hij een SDR of HDR signaal herkent, zodat je niet meer handmatig telkens Backlight, Contrast en Smart LED hoeft te wijzigen.
Aha, dit moet makkelijk op te lossen zijn door Samsung. If HDR-> Backlight 20 -> Contrast 100. Desnoods voegen ze een instelling voor HDR Automatische instellingen en HDR Handmatige instellingen (voor de mens die Backlight en Contrast alsnog zelf willen regelen in HDR). De vraag is gaat Samsung dit doen.

Dit soort dingetjes en geen HDMI 2.1 maakt mij van mening dat de 2016 en 2017 lijn nog steeds in de pioniersfase van HDR zitten. Hopelijk in 2018 standaarden die goed ondersteund worden en dit soort instellingen opgelost.

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
Goede dag allen,

Ik heb een vraagje over de ks7000.

Ben van plan om deze tv te kopen voor €999,-. Mijn huidige tv is de ju7000 van 2015 (€1700,-) die hdr 8-bit paneel heeft. Ben een gamer op de ps4 pro.

Is het de moeite waard om deze tv ‘die hdr10 heeft’ te ruilen voor de ju7000?

En hoe zit het met het probleem dat de tv bezel los komt? Is dat random of bij deze tv gewoonlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBEN
Aimad1981 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:06:
Goede dag allen,

Ik heb een vraagje over de ks7000.

Ben van plan om deze tv te kopen. Mijn huidige tv is de ju7000 van 2015 die hdr 8-bit paneel heeft. Ben een gamer op de ps4 pro.

Is het de moeite waard om deze tv ‘die hdr10 heeft’ te ruilen voor de ju7000?

En hoe zit het met het probleem dat de tv bezel los komt? Is dat random of bij deze tv gewoonlijk?
Ik heb geen ervaring met de JU7000 maar kan wel aangeven dat ik de KS7000 zeker kan aanraden!
Beste TV die ik tot nu te heb gehad.

Het probleem met de bezel was bij versie 1 en versie 2 van het toestel. Inmiddels is dit opgelost met versie 3. Op de achterkant van de TV bij de streepjescode staat vermeld welke versie toestel dit betreft.

• Aimad1981
ThaBEN schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:10:
[...]

Ik heb geen ervaring met de JU7000 maar kan wel aangeven dat ik de KS7000 zeker kan aanraden!
Beste TV die ik tot nu te heb gehad.

Het probleem met de bezel was bij versie 1 en versie 2 van het toestel. Inmiddels is dit opgelost met versie 3. Op de achterkant van de TV bij de streepjescode staat vermeld welke versie toestel dit betreft.
Bedankt voor je antwoorden. Is €999,- voor de tv de moeite waard of kan ik beter wachten totdat de MU7000 (2017-serie) in prijs wordt verlaagd?

En laatste vraag, is er een duidelijke verschil te zien in beeldkwaliteit tussen HDR8 en HDR10 of valt het best mee?

• Arjant2
Aimad1981 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:23:
[...]
Bedankt voor je antwoorden. Is €999,- voor de tv de moeite waard of kan ik beter wachten totdat de MU7000 (2017-serie) in prijs wordt verlaagd?

En laatste vraag, is er een duidelijke verschil te zien in beeldkwaliteit tussen HDR8 en HDR10 of valt het best mee?
Die vraag over de KS-serie ten opzichte van de MU-serie is echt al 100x voorbij gekomen in dit topic, maar nee MU7000 is het wachten niet waard, KS serie is beter. Wil je weten waarom? lees dan even terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBEN
Aimad1981 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:23:
[...]

Absoluut moet je de KS7000 kiezen boven de MU7000. Ondanks dat de MU7000 later is uitgebracht is deze technisch minder goed dan de KS7000. De KS7000 was het high-end vlaggenship van Samsung van 2016. De MU7000 is niet een vlaggenschip model. Dat is de QLED voor 2017.

€ 999 is een zeer mooie prijs voor de KS7000.

10 bit kan 4x zoveel verschillende gradaties van een kleur weergeven per individuele pixel ten opzichte van 8 bit.

8 bit kan in totaliteit 16.780.000 verschillende kleuren tegelijk weergeven
10 bit kan in totaliteit 1.070.000.000 verschillende kleuren tegelijk weergeven

Hoe groot dit verschil in praktijk zichtbaar is zal per persoon verschillen, maar op papier is het een groot verschil.

Zie onderstaande video voor meer informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
ThaBEN schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:15:
[...]

Absoluut moet je de KS7000 kiezen boven de MU7000. Ondanks dat de MU7000 later is uitgebracht is deze technisch minder goed dan de KS7000. De KS7000 was het sub-high-end vlaggenship van Samsung van 2016. De MU7000 is niet een vlaggenschip model. Dat is de QLED voor 2017.
FTFY ;)
Het vlaggenschip was de KS8000 voor de vlakke versie en de KS9000 voor de kromme versie.
Maar de KS-serie was wel de topreeks van Samsung in 2016. De MU-serie is dat niet voor 2017, dat klopt.

[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 27-09-2017 11:18 ]

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:11
FW 1203.6 is inmiddels beschikbaar als download op de Samsung website :

http://www.samsung.com/nl/support/model/UE75KS8000LXXN

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Volgens mij is het een vrij kleine sprong qua versie nummer. Vanavond even installeren.

Het word ook tijd dat YouTube en Netflix apps worden geupdate vooral veel bugs in YouTube.
Ik merk alleen een andere logo in YouTube maar als ik naar de versie nummer kijk is deze sinds vorige jaar niet meer geupdate.
dafmay schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:34:
FW 1203.6 is inmiddels beschikbaar als download op de Samsung website :

http://www.samsung.com/nl/support/model/UE75KS8000LXXN

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
jackzonztyl schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:46:
Volgens mij is het een vrij kleine sprong qua versie nummer. Vanavond even installeren.

Het word ook tijd dat YouTube en Netflix apps worden geupdate vooral veel bugs in YouTube.
Ik merk alleen een andere logo in YouTube maar als ik naar de versie nummer kijk is deze sinds vorige jaar niet meer geupdate.

[...]
Ik draai nu 2 weken de 1203 update en heb geen problemen meer gehad met YouTube, de interface is ook iets veranderd nu.

[ Voor 7% gewijzigd door donpablo80 op 27-09-2017 14:18 ]

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
donpablo80 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:15:
[...]

Ik draai nu 2 weken de 1203 update en heb geen problemen meer gehad met YouTube, de interface is ook iets veranderd nu.
Bij het casten van een video moet ik soms weer los koppelen en weer casten omdat het de eerste keer enkel de APP opent. en bij de tweede keer krijg ik netjes een splash screen te zien en vervolgens word de video geladen. Dat terwijl ik de APP netjes afsluit als ik klaar ben met YouTube.

[ Voor 4% gewijzigd door jackzonztyl op 27-09-2017 14:22 ]

• dafmay
Ps ik lees van iemand in het draadje op AVSforums een waarschuwing over deze FW. Het zal wellicht niet zo'n vaart lopen maar een gewaarschuwd mens...plus don't fix what isn't broken. 8)

Official Samsung KS8000/KS8500 Owners Thread

https://r.tapatalk.com/sh...p%3D54865700&share_type=t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Pff thx man. Heb net de image op m'n USB stick gezet en wil letterlijk nét naar de tv gaan om te gaan updaten. Ik denk dat ik voor de zekerheid toch maar even wacht. Wat doen jullie?

• dafmay
Ik wacht...zoals gezegd don't fix what ain't broken. Ik heb geen klachten dus geen noodzaak voor een update.

• DutchOwnage
  • Nu online
Nee precies hier ook geen klachten met FW 1201. Ik wacht ook. In de gaten gaan houden dan maar.

Verwijderd

Ik heb hem er op gezet, tot nu toe nergens problemen mee.

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:14:
Ik heb hem er op gezet, tot nu toe nergens problemen mee.
1203?

Geen hdmi issues dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nee alles schakelt hier prima geen hdmi issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Zojuist de update ook maar gedaan...so far so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hier ook geen problemen met 1203.

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Ook hier een update gedaan voor 75 KS 8000 en nog niet voor de 65 KS 7000,daar wil ik nog even mee wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBEN
dafmay schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:36:
Ps ik lees van iemand in het draadje op AVSforums een waarschuwing over deze FW. Het zal wellicht niet zo'n vaart lopen maar een gewaarschuwd mens...plus don't fix what isn't broken. 8)

Official Samsung KS8000/KS8500 Owners Thread

https://r.tapatalk.com/sh...p%3D54865700&share_type=t
Grappig, ik lees daar in dat forum dat iemand ook al is opgevallen dat op de stand 'Standaard' er veel betere zwartwaardes zijn en veel minder last van blooming. Ben sinds een week of 2 ook overgestapt van de modus 'Film' naar 'Standaard' en kan bevestigen dat 'Standaard' veel dieper zwart kan weergeven en minder last heeft van blooming. O.a. duidelijk zichtbaar bij films met zwarte balken en donkere scenes. Zelfs Smart LED op Hoog geeft minder blooming op 'Standaard' dan dat Smart LED op Laag heeft in 'Film' modus. (In elk geval met FW 1201)

Auto motion plus zou o.a. verbeterd zijn met 1203.6

Volgende week komt SamsungNow / BitsBytesBobs met een complete review voor 1203.6

Hieronder alvast een kleine (p)review van 1203.6
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Bd3yBGe88sQ]

Ben zelf nog aan het twijfelen of ik de update zo meteen al erop gooi, of even een aantal dagen / weken afwacht.

[ Voor 83% gewijzigd door ThaBEN op 27-09-2017 22:16 ]

• dafmay
Zeer interessant vwb het Standaard profiel. Dat ga ik ook eens uitproberen. Ik neem meteen Auto Motion Plus (Auto) mee in de test.

Dank voor de tip d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giovanni76
Jumpman schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:36:
[...]

Aha, dit moet makkelijk op te lossen zijn door Samsung. If HDR-> Backlight 20 -> Contrast 100. Desnoods voegen ze een instelling voor HDR Automatische instellingen en HDR Handmatige instellingen (voor de mens die Backlight en Contrast alsnog zelf willen regelen in HDR). De vraag is gaat Samsung dit doen.

Dit soort dingetjes en geen HDMI 2.1 maakt mij van mening dat de 2016 en 2017 lijn nog steeds in de pioniersfase van HDR zitten. Hopelijk in 2018 standaarden die goed ondersteund worden en dit soort instellingen opgelost.
Ik heb mijn Ks9500 sinds dec 2016 en wacht al sinds dan op automatisch max backlight etc bij HDR, maar tot nu toe nog nada..we zijn inmiddels 10 maanden verder :?

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 23:14
Is er weer een cashback actie voor KS8000 of KS7000?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
aotholland schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:54:
Is dat een vraag? Wat zegt de Samsung website?

Sowieso kan je er vanuit gaan dat Samsung geen cashbacks meer doet op TV's die al maanden niet meer gemaakt worden. Oude modellen gaan ze niet promoten.

[ Voor 40% gewijzigd door Arjant2 op 28-09-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Mensen, dit is niet de plek om ruzie te maken.

Het is wel zo dat we op het forum eigen inzet verwachten. Of er een cashback actie loopt, kun je in pakweg 5 seconden controleren op https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
aotholland schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:54:
Sterker nog, de KS7000 is tov gisteren €100,- duurdere geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkknight60
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-12-2021
D-Ed schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:35:
[...]

Sterker nog, de KS7000 is tov gisteren €100,- duurdere geworden..
Bij Coolblue kun je de KS7000 nog voor 999 euro kopen.
Gelukkig heb ik dat gister gedaan, :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
Darkknight60 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:00:
[...]

Bij Coolblue kun je de KS7000 nog voor 999 euro kopen.
Gelukkig heb ik dat gister gedaan, :D
Denk je dat de tv nog goedkoper wordt, ergens in december of zal deze €999,- blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Aimad1981 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:22:
[...]
Denk je dat de tv nog goedkoper wordt, ergens in december of zal deze €999,- blijven?
Zoals meerdere malen eerder is aangekaart is de KS serie 'end-of-life' en wordt niet meer gemaakt. Er komen dus sowieso geen prijswijzigingen of acties vanuit Samsung voor de KS serie.

Het ligt nu dus puur aan de winkeliers en hoe graag ze van de resterende voorraad af willen. Gezien het een gewild toestel is, die beter is dan de 2017 MU serie, zou het me niks verbazen als de prijzen uiteindelijk gaan stijgen i.p.v. dalen voor de KS serie. Als je graag dit type toestel wil hebben zou ik niet te lang wachten.

Niemand heeft een glazen bol waarmee ze in de toekomst kunnen kijken, maar meer vraag en minder aanbod resulteert meestal in een hogere verkoopprijs.

[ Voor 21% gewijzigd door ThaBEN op 29-09-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Aimad1981 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:22:
[...]
zoals ThaBen al zegt, prijzen zullen eerder gaan stijgen, of als je pech hebt en te lang wacht zijn ze niet meer verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Denk dat de prijzen van de ks7000 niet meee zullen dalen, maar van de ks8000 dan weer wel.Nu is het verschil 400 euro tussen 7 en 8, terwijl het eerst 200 euro was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mldn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:37
Wanneer ik op software update zoek geeft de tv aan dat deze up to date is, terwijl ik versie 1201 heb.. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de meeste hier hem van de Samsung site hebben afgehaald, ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Firmware updates verschijnen meestal een week of 4 - 6 eerder op de website van Samsung dan via de update functie op het toestel zelf.

• RAAF12

RAAF12

*.*

ThaBEN schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:31:
[...]

Zoals meerdere malen eerder is aangekaart is de KS serie 'end-of-life' en wordt niet meer gemaakt. Er komen dus sowieso geen prijswijzigingen of acties vanuit Samsung voor de KS serie.

Het ligt nu dus puur aan de winkeliers en hoe graag ze van de resterende voorraad af willen. Gezien het een gewild toestel is, die beter is dan de 2017 MU serie, zou het me niks verbazen als de prijzen uiteindelijk gaan stijgen i.p.v. dalen voor de KS serie. Als je graag dit type toestel wil hebben zou ik niet te lang wachten.

Niemand heeft een glazen bol waarmee ze in de toekomst kunnen kijken, maar meer vraag en minder aanbod resulteert meestal in een hogere verkoopprijs.
Zo te zien op pricewatch zijn er weinig handelaren die ze aanbieden nog een paar weken dan is het gebeurd....

• Darkknight60
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-12-2021
de TV gister binnen gekregen, wat een pracht toestel.
Echter loop ik nog te zoeken naar de beste instellingen voor game/films kijken met HDR.
veel mensen zeggen dat ik de TV in "Film" mode moet zetten maar dan vind ik de kleuren er juist op achteruit gaan.
Iemand hier met top instellingen voor de KS7000?

• DutchOwnage
  • Nu online
Moet je even het topic doorpluizen. ThaBEN heeft al een paar keer zijn instellingen gedeeld.

Ik draai inmiddels ook FW 1203.6. Positief, vooral de motion is idd verbeterd merk ik bij tenniswedstrijden en voetbal. Niet dat de motion slecht was, maar dat na-ijleffect van de bal is zo goed als helemaal verdwenen nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBEN
Darkknight60 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:08:
de TV gister binnen gekregen, wat een pracht toestel.
Echter loop ik nog te zoeken naar de beste instellingen voor game/films kijken met HDR.
veel mensen zeggen dat ik de TV in "Film" mode moet zetten maar dan vind ik de kleuren er juist op achteruit gaan.
Iemand hier met top instellingen voor de KS7000?
DutchOwnage schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:15:
Moet je even het topic doorpluizen. ThaBEN heeft al een paar keer zijn instellingen gedeeld.

Ik draai inmiddels ook FW 1203.6. Positief, vooral de motion is idd verbeterd merk ik bij tenniswedstrijden en voetbal. Niet dat de motion slecht was, maar dat na-ijleffect van de bal is zo goed als helemaal verdwenen nu.
Ik zal ze nogmaals herhalen en tegelijk mijn nieuwe settings erbij vermelden waarmee ik erg veel kijkplezier beleef. Heb firmware 1203.6 draaien op mijn toestel.

Voor film / TV kijken
(Gekalibreerd met Spears & Munsil 2nd Edition kalibratie Blu-Ray)

Beeldmodus: Film
Beeldformaat: 16:9
Aanp. aan scherm: Aan

Expertinstellingen
Achtergrondverlichting: 14 voor SDR content / 20 voor HDR content
Helderheid: 44
Contrast: 94 voor SDR content / 100 voor HDR content
Scherpte: 0
Kleur: 49
Tint (G/R): G50 R50
Clean Digital View: Uit
Auto Motion Plus: Uit
*Smart LED: Laag of Uit voor SDR / Hoog voor HDR.
(Bij SDR geeft Laag mooier beeld, maar je kan dan last krijgen van blooming bij donkere scenes met ondertiteling. Met Hoog bij SDR is het beeld nog iets mooier maar is er veel meer last van blooming. Daarom adviseer ik Laag of helemaal uit bij SDR content.)
HDMI-Zwartniveau: Auto
Dynamisch contrast: Uit
Kleurtint: Warm 2
Witbalans: Zowel 2 als 10-punts alles op 0 / uit
Gamma: -1
Kleurruimte: 'Eigen' voor SDR content / 'Auto' voor HDR content.

Met bovenstaande settings krijg je nagenoeg exact het beeld zoals bedoeld is door de film producenten. Ik heb alleen de witbalans niet kunnen kalibreren gezien ik daar de apparatuur niet voor heb.

Voor gaming
(Gebaseerd op mijn persoonlijke voorkeur)

Beeldmodus: Standaard
Spelmodus: Aan

Expertinstellingen
Achtergrondverlichting: 12 voor SDR content / 20 voor HDR content
Scherpte: 20
Kleur: 65
Smart LED: Hoog (voor zowel SDR & HDR)

Witbalans 2-punts
R-basis: 0
G-basis: 0
B-basis: 0
B-basis: 30

Witbalans 10-punts: Uit / Alles op 0

Toelichting 'Game settings'
Met stand 65 spatten de kleuren lekker goed van het scherm wat erg mooi uitziet. Deze 10-bit TV kan immers ontzettend veel kleuren weergeven dus vind ik het zonde om hier geen gebruik van te maken tijdens het gamen.

Met de beeldmodus 'Standaard' kan dit toestel veel dieper zwart weergeven ten opzichte van de beeldmodus 'Film' en is er nagenoeg geen blooming meer bij donkere scenes met ondertiteling. Hierdoor kun je Smart LED voor alle content op Hoog laten staan.

Met deze witbalans settings counter je het effect dat het beeld gelig oogt met kleurtint 'Warm2' Dit ziet er bij games stukken beter uit.

Ik ben zelfs zo tevreden met deze 'Gaming settings' dat ik deze nu ook standaard gebruik tijdens het film kijken. Met name het dieper zwart en minder blooming spelen hierbij een grote rol. Ook al is de eerste lijst setting die ik benoem het meest realistisch met betrekking tot hoe het beeld hoort uit te zien oogt de game setting veel beter.

Maar dit heeft uiteraard ook met persoonlijke smaak te maken dus ik zou zeggen probeer beide settings eens uit en probeer zelf wat te experimenteren. Uiteindelijk moet je kiezen wat jijzelf het mooiste vind, ongeacht of dit correct gekalibreerd is of niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
ThaBEN schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:22:
[...]

[...]

Ik zal ze nogmaals herhalen en tegelijk mijn nieuwe settings erbij vermelden waarmee ik erg veel kijkplezier beleef. Heb firmware 1203.6 draaien op mijn toestel.

Voor film / TV kijken
(Gekalibreerd met Spears & Munsil 2nd Edition kalibratie Blu-Ray)

Beeldmodus: Film

Expertinstellingen
Achtergrondverlichting: 14 voor SDR content / 20 voor HDR content
Scherpte: 0
Kleur: 49
*Smart LED: Laag of Uit voor SDR / Hoog voor HDR.
(Bij SDR geeft Laag mooier beeld, maar je kan dan last krijgen van blooming bij donkere scenes met ondertiteling. Met Hoog bij SDR is het beeld nog iets mooier maar is er veel meer last van blooming. Daarom adviseer ik Laag of helemaal uit bij SDR content.)
Witbalans: Zowel 2 als 10-punts alles op 0 / uit

Met bovenstaande settings krijg je nagenoeg exact het beeld zoals bedoeld is door de film producenten. Ik heb alleen de witbalans niet kunnen kalibreren gezien ik daar de apparatuur niet voor heb.

Voor gaming
(Gebaseerd op mijn persoonlijke voorkeur)

Beeldmodus: Standaard
Spelmodus: Aan

Expertinstellingen
Achtergrondverlichting: 12 voor SDR content / 20 voor HDR content
Scherpte: 20
Kleur: 65
Smart LED: Hoog (voor zowel SDR & HDR)

Witbalans 2-punts
B-basis: 0
B-basis: 30

Witbalans 10-punts: Uit / Alles op 0

Toelichting 'Game settings'
Met stand 65 spatten de kleuren lekker goed van het scherm wat erg mooi uitziet. Deze 10-bit TV kan immers ontzettend veel kleuren weergeven dus vind ik het zonde om hier geen gebruik van te maken tijdens het gamen.

Met de beeldmodus 'Standaard' kan dit toestel veel dieper zwart weergeven ten opzichte van de beeldmodus 'Film' en is er nagenoeg geen blooming meer bij donkere scenes met ondertiteling. Hierdoor kun je Smart LED voor alle content op Hoog laten staan.

Met deze witbalans settings counter je het effect dat het beeld gelig oogt met kleurtint 'Warm2' Dit ziet er bij games stukken beter uit.

Ik ben zelfs zo tevreden met deze 'Gaming settings' dat ik deze nu ook standaard gebruik tijdens het film kijken. Met name het dieper zwart en minder blooming spelen hierbij een grote rol. Ook al is de eerste lijst setting die ik benoem het meest realistisch met betrekking tot hoe het beeld hoort uit te zien oogt de game setting veel beter.

Maar dit heeft uiteraard ook met persoonlijke smaak te maken dus ik zou zeggen probeer beide settings eens uit en probeer zelf wat te experimenteren. Uiteindelijk moet je kiezen wat jijzelf het mooiste vind, ongeacht of dit correct gekalibreerd is of niet :*)
Voor gaming gebruik je dan standaard of spelmodus? Want dit zijn 2 modes opzich volgens mij en kan je ze niet tegelijkertijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
donpablo80 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:46:
[...]

Voor gaming gebruik je dan standaard of spelmodus? Want dit zijn 2 modes opzich volgens mij en kan je ze niet tegelijkertijd gebruiken.
Bij voorkeur heb ik game mode aan staan maar dit verschilt per HDMI bron. Ik zal het verder toelichten :)

Op mijn Wii-U heb ik game mode altijd aan staan (gezien die geen HDR ondersteunt).

Daarnaast heb ik een PS4 Pro met PSVR. Indien je de PSVR op de reguliere manier aansluit krijg je geen HDR beeld meer omdat de PSVR breakout box (welke het beeldsignaal van je PS4 Pro doorgeeft aan je tv) dit niet ondersteund. Hierdoor heb ik een HDMI Switch gekocht en lopen er nu vanuit de HDMI switch 2 HDMI kabels vanuit mijn PS4 Pro naar mijn tv.
1 voor PS4 Pro HDR en 1 voor PSVR social screen. Op deze manier kan ik alsnog HDR ontvangen op mijn TV omdat ik dan de PSVR breakoutbox omzeil via een rechtstreekse verbinding vanuit de PS4 Pro naar de TV.

Het signaal dat vanuit de PSVR wordt gestuurd naar de TV heeft dus geen HDR ondersteuning en hierdoor laat ik game mode altijd aanstaan op de HDMI poort waarop ik het social screen ontvang van PSVR.

Het signaal dat vanuit de switch rechtstreeks van de PS4 Pro naar de TV wordt gestuurd ondersteund wel HDR. In principe laat ik hier game mode ook altijd aanstaan.

Er is echter 1 nadeel aan game mode en dat is dat deze exact dezelfde beeldinstellingen gebruikt voor HDR en SDR content. Hierdoor zet ik het beeld soms op 'Standaard' i.p.v. game mode (wanneer ik te lui ben om op het knopje van de switch te duwen :9).

Het voordeel van Standaard is dat je apart beeldinstellingen voor SDR en HDR kunt instellen. Je hoeft dan dus niet meer handmatig waardes te gaan aanpassen indien je wisselt tussen HDR en SDR content wat wel bij game mode het geval is.

Wel moet je rekening houden dat je iets meer lag hebt op het toestel indien je game mode hebt uitstaan, maar gelukkig valt dit in de praktijk reuze mee en is er goed mee te spelen. Indien je bijvoorbeeld online shooters speelt zou ik game mode wel weer aan zetten.

Conclusie:
- Game mode bij voorkeur altijd aan tijdens het gamen in verband met minimale lag
- Wissel je tijdens het gamen vaak tussen HDR en SDR content via dezelfde HDMI bron dan kun je 'Standaard' overwegen zodat je niet meer telkens handmatig beeldinstellingen hoeft aan te passen indien je wisselt tussen HDR/SDR. Iets meer lag op deze manier (nagenoeg verwaarloosbaar) maar wel stuk gebruiksvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
ThaBEN schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:16:
[...]

Bij voorkeur heb ik game mode aan staan maar dit verschilt per HDMI bron. Ik zal het verder toelichten :)

Op mijn Wii-U heb ik game mode altijd aan staan (gezien die geen HDR ondersteunt).

Daarnaast heb ik een PS4 Pro met PSVR. Indien je de PSVR op de reguliere manier aansluit krijg je geen HDR beeld meer omdat de PSVR breakout box (welke het beeldsignaal van je PS4 Pro doorgeeft aan je tv) dit niet ondersteund. Hierdoor heb ik een HDMI Switch gekocht en lopen er nu vanuit de HDMI switch 2 HDMI kabels vanuit mijn PS4 Pro naar mijn tv.
1 voor PS4 Pro HDR en 1 voor PSVR social screen. Op deze manier kan ik alsnog HDR ontvangen op mijn TV omdat ik dan de PSVR breakoutbox omzeil via een rechtstreekse verbinding vanuit de PS4 Pro naar de TV.

Het signaal dat vanuit de PSVR wordt gestuurd naar de TV heeft dus geen HDR ondersteuning en hierdoor laat ik game mode altijd aanstaan op de HDMI poort waarop ik het social screen ontvang van PSVR.

Het signaal dat vanuit de switch rechtstreeks van de PS4 Pro naar de TV wordt gestuurd ondersteund wel HDR. In principe laat ik hier game mode ook altijd aanstaan.

Er is echter 1 nadeel aan game mode en dat is dat deze exact dezelfde beeldinstellingen gebruikt voor HDR en SDR content. Hierdoor zet ik het beeld soms op 'Standaard' i.p.v. game mode (wanneer ik te lui ben om op het knopje van de switch te duwen :9).

Het voordeel van Standaard is dat je apart beeldinstellingen voor SDR en HDR kunt instellen. Je hoeft dan dus niet meer handmatig waardes te gaan aanpassen indien je wisselt tussen HDR en SDR content wat wel bij game mode het geval is.

Wel moet je rekening houden dat je iets meer lag hebt op het toestel indien je game mode hebt uitstaan, maar gelukkig valt dit in de praktijk reuze mee en is er goed mee te spelen. Indien je bijvoorbeeld online shooters speelt zou ik game mode wel weer aan zetten.

Conclusie:
- Game mode bij voorkeur altijd aan tijdens het gamen in verband met minimale lag
- Wissel je tijdens het gamen vaak tussen HDR en SDR content via dezelfde HDMI bron dan kun je 'Standaard' overwegen zodat je niet meer telkens handmatig beeldinstellingen hoeft aan te passen indien je wisselt tussen HDR/SDR. Iets meer lag op deze manier (nagenoeg verwaarloosbaar) maar wel stuk gebruiksvriendelijker.
Oké thx voor je uitleg!
Heb nog 1 ding, je zegt dat standaard een dieper zwart kan weergeven dan movie, maar eigenlijk zie ik weinig verschil tussen movie en standaard als je dezelfde instellingen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
donpablo80 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:26:
[...]

Oké thx voor je uitleg!
Heb nog 1 ding, je zegt dat standaard een dieper zwart kan weergeven dan movie, maar eigenlijk zie ik weinig verschil tussen movie en standaard als je dezelfde instellingen gebruikt.
Misschien verwoord ik het verkeerd. Het zwart is niet dieper maar blijft consistenter als daadwerkelijk zwart aanwezig indien je Smart LED gebruikt.

Voorbeeld
In een van de laatste episodes van Game of Thrones had je ergens een dialoog tussen Tyrion en nog iemand in een donker gebouw. Indien je smart LED aan hebt staan met 'Film' in die scene zie je dat het scherm enorm oplicht telkens wanneer er witte ondertiteling in beeld verschijnt, en weer direct donkerder wordt (zoals het hoort) zodra de ondertiteling uit beeld is. De zwarte balken onder- en bovenaan het beeld worden op deze momenten dan ook grijs i.p.v. zwart. Dit was met Smart LED op 'Laag' en vind ik enorm storend. Met 'Hoog' is dit effect nog meer aanwezig indien je 'Film' gebruikt.

Wanneer je diezelfde scene bekijkt met beeldinstelling 'Standaard' en Smart LED actief, is er veel minder blooming aanwezig en blijven de zwarte balken boven- en onderaan daadwerkelijk zwart. Zelfs met Smart LED op 'Hoog' ziet het zwart er veel beter uit met 'Standaard' dan wanneer je diezelfde scene bekijkt met 'Film' en Smart LED op 'Laag'.

Ik herinner me deze scene nog goed omdat mijn vrouw het toen zelfs opviel en storend vond uitzien, terwijl haar normaal het blooming effect niet eens opvalt wanneer ik me eraan loop te ergeren O-)
Maar je kunt deze test bij elke donkere scene nabootsen waarbij witte ondertiteling in beeld verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
ThaBEN schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:15:
[...]

Misschien verwoord ik het verkeerd. Het zwart is niet dieper maar blijft consistenter als daadwerkelijk zwart aanwezig indien je Smart LED gebruikt.

Voorbeeld
In een van de laatste episodes van Game of Thrones had je ergens een dialoog tussen Tyrion en nog iemand in een donker gebouw. Indien je smart LED aan hebt staan met 'Film' in die scene zie je dat het scherm enorm oplicht telkens wanneer er witte ondertiteling in beeld verschijnt, en weer direct donkerder wordt (zoals het hoort) zodra de ondertiteling uit beeld is. De zwarte balken onder- en bovenaan het beeld worden op deze momenten dan ook grijs i.p.v. zwart. Dit was met Smart LED op 'Laag' en vind ik enorm storend. Met 'Hoog' is dit effect nog meer aanwezig indien je 'Film' gebruikt.

Wanneer je diezelfde scene bekijkt met beeldinstelling 'Standaard' en Smart LED actief, is er veel minder blooming aanwezig en blijven de zwarte balken boven- en onderaan daadwerkelijk zwart. Zelfs met Smart LED op 'Hoog' ziet het zwart er veel beter uit met 'Standaard' dan wanneer je diezelfde scene bekijkt met 'Film' en Smart LED op 'Laag'.

Ik herinner me deze scene nog goed omdat mijn vrouw het toen zelfs opviel en storend vond uitzien, terwijl haar normaal het blooming effect niet eens opvalt wanneer ik me eraan loop te ergeren O-)
Maar je kunt deze test bij elke donkere scene nabootsen waarbij witte ondertiteling in beeld verschijnt.
Oke top thx!
Ik ga het even testen, want ik stoor me ook aan blooming en dan vooral als ik een hdr film afspeel, omdat de backlight dan op 20 springt is het blooming effect nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Ik heb even vraagje over de ondersteunde video afspeelmogelijkheid van de 2016 SUHD modellen:
In de handleiding staat:
H.264 UHD wordt ondersteund tot niveau 5.1.
Betekent dat dat niveau 5.1 niet ondersteund wordt? (Anders zou er staan "tot en met" toch?)
Ik heb namelijk een H.264 mp4 bestand met 2160p30 content op AVC format profile High@L5.1
die lijkt niet geaccepteerd te worden.
Erg jammer.

MediaInfo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
Format                      : MPEG-4
Format profile              : Base Media
Codec ID                    : isom (isom/iso2/avc1/mp41)
File size                   : 6.48 GiB
Duration                    : 41 min 31 s
Overall bit rate mode       : Variable
Overall bit rate            : 22.3 Mb/s
Writing application         : Lavf57.72.101

Video
ID                          : 1
Format                      : AVC
Format/Info                 : Advanced Video Codec
Format profile              : High@L5.1
Format settings, CABAC      : Yes
Format settings, ReFrames   : 4 frames
Codec ID                    : avc1
Codec ID/Info               : Advanced Video Coding
Bit rate                    : 22.2 Mb/s
Width                       : 3 840 pixels
Height                      : 2 160 pixels
Display aspect ratio        : 16:9
Frame rate mode             : Constant
Frame rate                  : 29.970 (29970/1000) FPS
Color space                 : YUV
Chroma subsampling          : 4:2:0
Bit depth                   : 8 bits
Scan type                   : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)          : 0.089
Stream size                 : 6.43 GiB (99%)
Writing library             : x264 core 150 r2833 df79067
Encoding settings           : cabac=1 / ref=1 / deblock=1:-1:-1 / analyse=0x3:0x113 / me=hex / subme=2 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.15 / mixed_ref=0 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=0 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=0 / threads=12 / lookahead_threads=6 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=1 / keyint=30 / keyint_min=16 / scenecut=0 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=10 / rc=crf / mbtree=1 / crf=20.0 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Color range                 : Limited
Color primaries             : BT.709
Transfer characteristics    : BT.709
Matrix coefficients         : BT.709

Audio
ID                          : 2
Format                      : AAC
Format/Info                 : Advanced Audio Codec
Format profile              : LC
Codec ID                    : 40
Duration_LastFrame          : -18 ms
Bit rate mode               : Variable
Bit rate                    : 157 kb/s
Maximum bit rate            : 160 kb/s
Channel(s)                  : 2 channels
Channel positions           : Front: L R
Sampling rate               : 44.1 kHz
Frame rate                  : 43.066 FPS (1024 spf)
Compression mode            : Lossy
Stream size                 : 46.7 MiB (1%)
Default                     : Yes
Alternate group             : 1

[ Voor 77% gewijzigd door PaulX op 01-10-2017 15:48 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:26
Hallo,
Sinds vanmorgen is mij opgevallen dat de effect lampje (lampje van tv waar Samsung logo op staat) van mijn 55KS8000 het niet meer doet. Ook bij instellingen effectlicht op Altijd aan gezet mag niet baten, Stekker eruit/erin en hard reset (moest ik toch doen ivm nieuwe firmware) mocht niet baten.

Kan lampje stuk zijn? en zo ja, wordt dat gerepareerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Als je er last van hebt kan het worden gerepareerd. Er zit geen gloeidraadlamp maar LED en om te vervangen zal de backcover worden verwijderd. Check de verkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 02-10-2017 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:26
RAAF12 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 01:31:
Als je er last van hebt kan het worden gerepareerd. Er zit geen gloeidraadlamp maar LED en om te vervangen zal de backcover worden verwijderd. Check de verkoper.
Snap ik, valt dit onder de garantie?

en nee geen last van, maar ik wil wel graag dat alles werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
BaComania schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:20:
[...]

Snap ik, valt dit onder de garantie?

en nee geen last van, maar ik wil wel graag dat alles werkt :)
Zolang het niet kapot is gegaan doordat je het zelf hebt gesloopt valt dit uiteraard onder je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

TF

bla bla

edit: discussie al eerder gestart

[ Voor 161% gewijzigd door TF op 02-10-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
TF schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:40:
Er is nieuwe firmware. Iemand al verschillend gezien?
Eerst even het topic doorlezen voordat je deze vraag stelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

dafmay schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:41:
[...]

Eerst even het topic doorlezen voordat je deze vraag stelt....
Je bent me te snel af. Ik zie net een pagina terug dat er al discussie is.

Maar het is de toon he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
TF schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Je bent me te snel af. Ik zie net een pagina terug dat er al discussie is.

Maar het is de toon he....
Goed zo...er is namelijk genoeg over te vinden.

Maar het is de totale gemakzucht en kortzichtigheid he....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ThaBEN schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:53:
[...]

Ik kan hem helaas nog altijd niet vinden via de NL Samsung website of wanneer ik automatisch naar updates probeer te zoeken op mijn toestel.

Wil het risico niet nemen om de update uit een andere regio te downloaden. Dit zou bij sommige mensen wel werken (maar niet iedereen) en kan je garantie teniet doen indien er iets fout gaat tijdens het updaten.

Fix voor Samsung Smart Remote volumetoets issue bij externe audio via optische kabel

Ik heb zojuist eindelijk mijn Samsung Smart remote zover gekregen dat deze de volume van mijn externe audio set kan bedienen, welke via optische kabel is aangesloten. Dit is/was een bekend probleem waarbij de TV de audio set wel herkend en ook kan aan/uitschakelen via de 'stroomtest', maar niet het volume lager of hoger kon zetten. Zodra je op de volumetoetsen drukte van de Samsung Smart Remote kreeg je enkel een symbool in beeld te zien er wel een input werd geregistreerd, maar werd het volume niet aangepast op je audio set.

Via een workaround heb ik het alsnog werkende gekregen!
(In mijn geval gaat het om de Logitech Z-5500 welke enkel een optische aansluiting heeft en geen HDMI.)

Oplossing
<KNIP-
Bedankt! Precies wat ik nog nodig had met mijn Sonos!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Ben een animatie film op Netflix aan het kijken genaamd 'BLAME!' en tijdens de intro heb je direct een donkere scene met ondertiteling in de eerste minuut. De film wordt met HDR uitgezonden en helaas zie ik met Smart LED op Hoog meer blooming dan ik zou willen zien wanneer er ondertitels in beeld zijn.

Ik ben aan het stoeien geweest om het blooming effect proberen te minimaliseren zonder beeldkwaliteit op te offeren. Om het geen lang verhaal te maken wil ik kort delen dat ik goede resultaten heb behaald door het volgende te doen tijdens het afspelen van HDR content.

Dynamisch Contrast op Laag
Contrast op 94 (i.p.v. 100)

Toelichting
Dynamisch contrast lijkt anders te werken bij HDR content dan bij SDR content. Bij SDR zou ik dynamisch contrast dan ook uit laten staan, maar tijdens HDR content lijkt het mooier beeld te geven met minder blooming zonder dat de rest van het beeld negatief beïnvloed wordt.

Het lijkt alsof dynamisch contrast tijdens HDR de algehele helderheid van je scherm omhoog krikt. Dit compenseer je dan weer gedeeltelijk door de contrast iets lager te zetten en niet op 100 te laten staan.

Als je dynamisch contrast op hoog zet zie je dat alle kleuren overzadigd raken maar met laag / medium is dit niet het geval. Medium geeft ook goede resultaten met nog minder last van blooming en het beeld wordt dan nog iets feller. Omdat ik zo weinig mogelijk post-processing wil hebben staat hij bij mij voorlopig op laag, maar weet dat medium dus ook een goede optie.

Uiteraard zal het blooming effect nooit volledig verdwijnen gezien het een edge-lit toestel betreft, maar het lijkt wel al een verbetering met deze settings ten opzichte van mijn eerder geposte HDR settings.

[ Voor 37% gewijzigd door ThaBEN op 03-10-2017 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
bij sommige 4k tv's staat 50HZ als refreshrate, kan je hierop op 60fps spelen met een spel ? ik heb me laten vertellen dat deze tv's gewoon ook 60hz ondersteunen. iemand ervaringen ermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
Goede dag allen,

Heb vandaag de ks7000 eindelijk binnen. Een pracht toestel.

Alleen herkend de tv mijn samsung soundbar (van 2016) via ARC niet meer? Vorige samsung 4k tv geen problemen meegehad.

Ik heb van alles geprobeerd, zoals het resetten en hdmi kabel meerdere malen opnieuw in one connectbox (arc aansluiting) gestopt. Helaas geen resultaat.

Hij geeft wel hele tijd ‘tv request’ aan op de soundbar zelf?

Kan iemand mij misschien helpen?

[ Voor 12% gewijzigd door Aimad1981 op 03-10-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Aimad1981 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:54:
Goede dag allen,

Heb vandaag de ks7000 eindelijk binnen. Een pracht toestel.

Alleen herkend de tv mijn samsung soundbar (van 2016) via ARC niet meer? Vorige samsung 4k tv geen problemen meegehad.

Ik heb van alles geprobeerd, zoals het resetten en hdmi kabel meerdere malen opnieuw in one connectbox (arc aansluiting) gestopt. Helaas geen resultaat.

Hij geeft wel hele tijd ‘tv request’ aan op de soundbar zelf?

Kan iemand mij misschien helpen?
Heb je de laatste firmware versie draaien?

Deze kun je HIER downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
ThaBEN schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:11:
[...]

Heb je de laatste firmware versie draaien?

Deze kun je HIER downloaden
Heb nu gevonden wat het probleem is. Mijn soundbar schijnt nog steeds verbonden te zijn met mijn vorige tv die nu in een andere kamer zit. Terwijl mijn soundbar aangesloten is met de ks7000. Dus het geluid van de oude tv (andere kamer) komt nu uit de soundbar in de woonkamer. Echt vaag allemaal...

Ik ga nu de nieuwste firmware op de tv installeren. Ben benieuwd of de tv daarna mijn soundbar herkend.

[ Voor 16% gewijzigd door Aimad1981 op 03-10-2017 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:21:
Ben een animatie film op Netflix aan het kijken genaamd 'BLAME!' en tijdens de intro heb je direct een donkere scene met ondertiteling in de eerste minuut. De film wordt met HDR uitgezonden en helaas zie ik met Smart LED op Hoog meer blooming dan ik zou willen zien wanneer er ondertitels in beeld zijn.

Ik ben aan het stoeien geweest om het blooming effect proberen te minimaliseren zonder beeldkwaliteit op te offeren. Om het geen lang verhaal te maken wil ik kort delen dat ik goede resultaten heb behaald door het volgende te doen tijdens het afspelen van HDR content.

Dynamisch Contrast op Laag
Contrast op 94 (i.p.v. 100)

Toelichting
Dynamisch contrast lijkt anders te werken bij HDR content dan bij SDR content. Bij SDR zou ik dynamisch contrast dan ook uit laten staan, maar tijdens HDR content lijkt het mooier beeld te geven met minder blooming zonder dat de rest van het beeld negatief beïnvloed wordt.

Het lijkt alsof dynamisch contrast tijdens HDR de algehele helderheid van je scherm omhoog krikt. Dit compenseer je dan weer gedeeltelijk door de contrast iets lager te zetten en niet op 100 te laten staan.

Als je dynamisch contrast op hoog zet zie je dat alle kleuren overzadigd raken maar met laag / medium is dit niet het geval. Medium geeft ook goede resultaten met nog minder last van blooming en het beeld wordt dan nog iets feller. Omdat ik zo weinig mogelijk post-processing wil hebben staat hij bij mij voorlopig op laag, maar weet dat medium dus ook een goede optie.

Uiteraard zal het blooming effect nooit volledig verdwijnen gezien het een edge-lit toestel betreft, maar het lijkt wel al een verbetering met deze settings ten opzichte van mijn eerder geposte HDR settings.
ThaBen,
Waardering krijg je zeker en oprecht,alleen doe je met je eigen KS in deze veels tekort.

De verantwoordelijke is Neflix,deze laat je iets zien,wat eigenlijk daar toch niet voor bedoeld is.
Zolang Netflix haar verschillende bitrates tot 15,6Mbit/s blijft zal dat leiden tot enorm drama tbv kijkplezier.

Ook de hoeveelheid aan pixels wordt hierin geremd en vooral met donkere films is dat te zien,kan toch niet zo zijn dat je voor zoiets minder kijkplezier gaat beleven,dan maar geen HDR

De filmmaker wil je iets laten zien die hij bedacht heeft,deze Netflix doet een totale verkrachting erop los laten en dan denken we allen dat het aan de tv ligt,kan toch niet of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
karper34 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:13:
[...]

ThaBen,
Waardering krijg je zeker en oprecht,alleen doe je met je eigen KS in deze veels tekort.

De verantwoordelijke is Neflix,deze laat je iets zien,wat eigenlijk daar toch niet voor bedoeld is.
Zolang Netflix haar verschillende bitrates tot 15,6Mbit/s blijft zal dat leiden tot enorm drama tbv kijkplezier.

Ook de hoeveelheid aan pixels wordt hierin geremd en vooral met donkere films is dat te zien,kan toch niet zo zijn dat je voor zoiets minder kijkplezier gaat beleven,dan maar geen HDR

De filmmaker wil je iets laten zien die hij bedacht heeft,deze Netflix doet een totale verkrachting erop los laten en dan denken we allen dat het aan de tv ligt,kan toch niet of wel ?
Bedankt voor je reactie :)

Had inderdaad geen rekening gehouden met het feit dat Netflix gestreamd wordt met een lage bitrate waardoor het niet een ideale bron is om HDR mee te kalibreren. Dan toch maar wachten totdat ik uiteindelijk een 4k speler bezit om de TV fatsoenlijk te kunnen kalibreren. Tot die tijd zal ik het doen met mijn huidige settings :9

[ Voor 60% gewijzigd door ThaBEN op 03-10-2017 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:33:
[...]

Bedankt voor je reactie :)

Had inderdaad geen rekening gehouden met het feit dat Netflix gestreamd wordt met een lage bitrate waardoor het niet een ideale bron is om HDR mee te kalibreren. Dan toch maar wachten totdat ik uiteindelijk een 4k speler bezit om de TV fatsoenlijk te kunnen kalibreren. Tot die tijd zal ik het doen met mijn huidige settings :9
Ach ja,zolang dit aanblijft,hebben we allen er maar mee te maken.

We weten gelukkig wel dat deze serie KS een topserie is,al blijft het roeien met de die je hebt en je blijft bezig met de benodigde instellingen.source/content uitzendingen.

Vannacht gekeken Netfilx : Rolling Stones: Crossfire Hurricane archief beelden van vroeger o.a zwart/wit wat een drama was het,maar goed,dat was toen heel normaal.
Vandaag de dag is het vele malen mooier en beter,alleen is nog niet geheel voorradig voor de kijker.
Of we dit nog gaan meemaken ?

Ik heb wel vernomen laatst op singapore airport dat er lui van Samsung aan opbouwen waren voor een promotie van hun Qled serie 9 88 Inch.
Dat men alles op alles gaat zetten om voor het einde van dit jaar met firmware : HDR op optimaal te zetten voor de gehele lijn van 2016 aankomend laatst week van oktober zal een volgende update gaan plaatsvinden.

NOTE : Q9 ziet er geheel anders uit met diverse instellingen wat ik gezien hebt Game mode geheel apart.
2 points en in deze nu 20 points.
local dimming 3 standen,kan niet meer uit.

Wel een kijkbeleving wat ik daar zag,maar ja keek naar reclame beelden optimaal dus,niet geheel conform de huidige kijkbeleving die wij niet of nauwelijks te zien te krijgen.

Mijn vrouw begon al gelijk ,,toch niet weer een TV erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
karper34 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:51:
[...]

Ik heb wel vernomen laatst op singapore airport dat er lui van Samsung aan opbouwen waren voor een promotie van hun Qled serie 9 88 Inch.
Dat men alles op alles gaat zetten om voor het einde van dit jaar met firmware : HDR op optimaal te zetten voor de gehele lijn van 2016 aankomend laatst week van oktober zal een volgende update gaan plaatsvinden.
Wat bedoel je precies met HDR optimaal zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Vroeg ik dus ook,wordt het hdr10+ ? Er komt wel benaming uit,voor de serie 9500 Fald zal deze meer een kijkverbetering op gaan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Geen idee of dit waardevolle informatie is, maar wellicht voor sommigen handig om te weten.

Bron : AVSforums Official Samsung KS9000 4K UHD Owners Thread.

HDMI AUTO DETECT TOGGLE

The HDMI Auto Detect feature can be turned off on Samsung 2016/2017 TVs using the remote control by pressing a certain key sequence (either IR or Bluetooth remote works).

1.      Make sure TV is updated to latest firmware version
2.      Switch TV to TV source – HDMI may not work with BT Smart remotes. TV source works with either remote
3.     Using IR Remote: Mute + 7 + 2 + 9 + Exit 
4.     Using Smart Control: Mute + Vol Down + Ch Down + Mute 

PLEASE NOTE: TV does not display any messages after you press the above key combination. This function is a toggle. So if you want to turn HDMI Auto Detect on again, press the same key sequence.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrBucket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-06-2022
Whoooh dat is fantastisch, die toggle lijkt te werken op mijn UE49KS7000. Geen Auto HDMI detect meer als mijn vrouw tv kijkt en ik zet de XBOX aan :)
Je ziet inderdaad niets bij activeren/deactiveren van de toggle, mijn tv schakelt nu niet meer automatisch over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
BrBucket schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:32:
Whoooh dat is fantastisch, die toggle lijkt te werken op mijn UE49KS7000. Geen Auto HDMI detect meer als mijn vrouw tv kijkt en ik zet de XBOX aan :)
Je ziet inderdaad niets bij activeren/deactiveren van de toggle, mijn tv schakelt nu niet meer automatisch over...
Wat jij bedoeld heeft te maken met Anynet+. Als je dat uitzet schakelt je TV niet meer automatisch over naar een HDMI bron die je aanzet.

Systeem --> Expertinstellingen --> Anynet+ (HDMI-CEC)

Waar het in dit verhaal over gaat is dat je TV niet meer automatisch een HDMI poort een benaming geeft zodra er een apparaat op de HDMI poort wordt aangesloten.

Indien je een PS4 aansluit op HDMI 1 hernoemt de TV HDMI 1 bijvoorbeeld gelijk 'PlayStation'. Als je dit uitzet via eerder genoemde toggle zou de TV dus de naam laten staan als HDMI 1.

Ik had er eerst ook last van dat de TV regelmatig de HDMI benaming resette om de week wanneer ik deze handmatig een naam had gegeven. Maar sinds 1203.6 heb ik dit niet meer gemerkt. Mocht het opnieuw gebeuren dan ga ik deze methode toepassen. Dan zou je dus maar 1 keer de namen handmatig hoeven te wijzigen en vervolgens zullen ze niet meer automatisch onbedoeld gewijzigd worden.

Nog een belangrijk ding wat genoemd wordt op het AVSforums Official Samsung KS9000 4K UHD Owners Thread.
GAME MODE HDR ISSUE:

I just received an email from the engineers in South Korea. Below is the status of the request I submitted based on the posts in this and other threads:

They will update the firmware Over The Network to activate HDR in game mode automatically.

Below is the schedule for OTN :

2017 models (Kant M) : Oct 12

2016 models (Jazz M) : Nov 27
Jazz M bestaat uit de UE55KS7000 / UE60KS7000 / UE55KS8000 / UE65KS8000

Als dit klopt, en game mode straks daadwerkelijk automatisch switched tussen HDR en non-HDR beeldinstellingen dan is de TV voor mij compleet :)

Dat is de enige functie die ik momenteel nog echt mis op het toestel. Afwachten maar tot 27 november.

[ Voor 39% gewijzigd door ThaBEN op 05-10-2017 23:16 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 60 Laatste