Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:31
ThaBEN schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:47:
[...]

Nog een belangrijk ding wat genoemd wordt op het AVSforums Official Samsung KS9000 4K UHD Owners Thread.

[...]

Jazz M bestaat uit de UE55KS7000 / UE60KS7000 / UE55KS8000 / UE65KS8000

Als dit klopt, en game mode straks daadwerkelijk automatisch switched tussen HDR en non-HDR beeldinstellingen dan is de TV voor mij compleet :)

Dat is de enige functie die ik momenteel nog echt mis op het toestel. Afwachten maar tot 27 november.
Dit zou héél fijn zijn. Steeds meer games ondersteunen HDR, persoonlijk ben ik de dagen af aan het tellen tot 7 nov. met de komst van de Xbox One X :P .

Ik had eerlijk gezegd niet meer gedacht dat die HDR game mode switch er nog van zou komen. Fingers crossed dat deze info klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-04 00:35
ThaBEN schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:47:
[...]

Wat jij bedoeld heeft te maken met Anynet+. Als je dat uitzet schakelt je TV niet meer automatisch over naar een HDMI bron die je aanzet.

Systeem --> Expertinstellingen --> Anynet+ (HDMI-CEC)

Waar het in dit verhaal over gaat is dat je TV niet meer automatisch een HDMI poort een benaming geeft zodra er een apparaat op de HDMI poort wordt aangesloten.

Indien je een PS4 aansluit op HDMI 1 hernoemt de TV HDMI 1 bijvoorbeeld gelijk 'PlayStation'. Als je dit uitzet via eerder genoemde toggle zou de TV dus de naam laten staan als HDMI 1.

Ik had er eerst ook last van dat de TV regelmatig de HDMI benaming resette om de week wanneer ik deze handmatig een naam had gegeven. Maar sinds 1203.6 heb ik dit niet meer gemerkt. Mocht het opnieuw gebeuren dan ga ik deze methode toepassen. Dan zou je dus maar 1 keer de namen handmatig hoeven te wijzigen en vervolgens zullen ze niet meer automatisch onbedoeld gewijzigd worden.

Nog een belangrijk ding wat genoemd wordt op het AVSforums Official Samsung KS9000 4K UHD Owners Thread.

[...]

Jazz M bestaat uit de UE55KS7000 / UE60KS7000 / UE55KS8000 / UE65KS8000

Als dit klopt, en game mode straks daadwerkelijk automatisch switched tussen HDR en non-HDR beeldinstellingen dan is de TV voor mij compleet :)

Dat is de enige functie die ik momenteel nog echt mis op het toestel. Afwachten maar tot 27 november.
toon volledige bericht
ThaBen, super dat je dit info heb gevonden en kan delen met ons.

Mijn Tv model (KS9500) wordt niet aangegeven maar ik hoop dat die er ook bij zit. Dit is ook mijn enige "issue" nog; dat ik mijn backlight handmatig op 20 moet zetten bij HDR spellen op mijn Ps4Pro en ook weer handmatig moet verlagen bij non HDR spellen. Ik kijk uit naar nov 2017 en hopelijk zit mijn tv model er ook bij. Thanks d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Giovanni76 op 06-10-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-05 06:52
Vandaag eindelijk mijn tv (55ks7000) aangesloten.

Bestelt via Coolblue, jammer dat ik V1 heb gekregen. Ik dacht dat alle V1 modellen wel verkocht waren.
Ik zag en las dat V1 modellen problemen hadden met dat het achterpaneel losliet wanneer de tv te warm werd. Zijn dit bij enkele het geval geweest of hebben ze bijna allemaal dit probleem?

Ten 2e ik kan via een app Smart Ip Tv geen avi, mp4 en mkv videos afspelen. Ik neem aan dat mijn tv wel deze extensies ondersteund alleen de codecs waarschijnlijk niet overeenkomen.
Wie kan mij hierover ophelderen? Welke codec speelt een Samsung zonder problemen af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
DutchOwnage schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:15:
[...]

Dit zou héél fijn zijn. Steeds meer games ondersteunen HDR, persoonlijk ben ik de dagen af aan het tellen tot 7 nov. met de komst van de Xbox One X :P .

Ik had eerlijk gezegd niet meer gedacht dat die HDR game mode switch er nog van zou komen. Fingers crossed dat deze info klopt.
Ik ben ook heel benieuwd of dat automatisch HDR game mode ook echt komt. Echt heel veel mensen op Samsung forums die al heel lang hier om vragen.

Ik ben net als jij blij mee dat steeds meer nieuwe games HDR hebben. Ik check altijd bij aankondiging van nieuwe (Ps4) games of ze HDR ondersteunen en dat zijn er steeds meer en meer, zoals F1 2017, Days Gone etc dus positief voor gamers met een HDR tv oOo

[ Voor 3% gewijzigd door Giovanni76 op 08-10-2017 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294239

hoe zet je hdr handmatig aan dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
hoihoi66 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:34:

Bestelt via Coolblue, jammer dat ik V1 heb gekregen. Ik dacht dat alle V1 modellen wel verkocht waren.
Ik zag en las dat V1 modellen problemen hadden met dat het achterpaneel losliet wanneer de tv te warm werd. Zijn dit bij enkele het geval geweest of hebben ze bijna allemaal dit probleem?

Ten 2e ik kan via een app Smart Ip Tv geen avi, mp4 en mkv videos afspelen. Ik neem aan dat mijn tv wel deze extensies ondersteund alleen de codecs waarschijnlijk niet overeenkomen.
Wie kan mij hierover ophelderen? Welke codec speelt een Samsung zonder problemen af?
Je schrijft :jammer dat ik V1 heb gekregen,dus je weet het.

Of je stuur deze terug of je gaat wachten en laat deze maken,indien het zich voordoet.
Er is ook duct-tape in allerlei kleuren verkrijgbaar.

Als je wilt weten tbv allerlei codecs:

zoekbalk: invullen support media files samsung ks en hoppa komt alles te voorschijn wat deze KS ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Dit ga je toch niet menen; UIT is uit en AAN is aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 14:13
karper34 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:19:
[...]

Dit ga je toch niet menen; UIT is uit en AAN is aan
In de gamemodus niet dus, daar gaat het hier om. Daar moet je handmatig de helderheid op maximaal zetten, en nadien weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdjnl schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:03:
[...]

In de gamemodus niet dus, daar gaat het hier om. Daar moet je handmatig de helderheid op maximaal zetten, en nadien weer terugzetten.
Technisch gezien staat HDR aan, ook in game mode. Maar het issue betreft dat in game mode je beeldinstellingen inderdaad niet gesaved worden voor je HDR beeldmateriaal.

En HDR beeld kijk je nu eenmaal met compleet andere beeldinstellingen voor 'Achtergrondverlichting / Contrast / Smart Led' dan bij non-HDR content. Het is erg onhandig dat je dit telkens handmatig moet aanpassen in je gebruik maakt van game mode en wisselt tussen HDR en SDR content.

Hopelijk is dit vanaf november aangepast 8)

[ Voor 3% gewijzigd door ThaBEN op 08-10-2017 18:00 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 21:03
Zijn er inmiddels al problemen opgetreden met de KS8000? Ik zit nog wat te twijfelen tussen de 55" 7000 en 8000 serie. De tv zal trouwens vrijwel alleen voor film gebruikt worden.

Dat loslatende achterpaneel van de 7000 is minder prettig als dat gebeurt.
Aangezien ik de tv niet kan ophangen op zolder, zal die op een tv-meubel moeten komen. De 7000 vraagt dan een aanzienlijk breder meubel vanwege die kippenpootjes.
Nog andere dingen om rekening mee te houden, behalve dat de 8000 ca 200 euro duurder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
hoihoi66 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:34:

Ik heb deze week ook mijn ks7000 binnen gekregen. Voordat ik ‘m binnen kreeg, had ik van te voren al telefonisch aangegeven dat ik absoluut ‘versie 3’ wilde hebben. Tot mijn geluk heb ik deze ook daadwerkelijk gekregen.

Ps. Voor hoeveel heb jij je ks7000 gekocht? Ik had ‘m voor €999,-. Hij is inmiddels binnen paar dagen naar €1199,- gestegen. :-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Aimad1981 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 21:43:
[...]
Ik heb deze week ook mijn ks7000 binnen gekregen. Voordat ik ‘m binnen kreeg, had ik van te voren al telefonisch aangegeven dat ik absoluut ‘versie 3’ wilde hebben. Tot mijn geluk heb ik deze ook daadwerkelijk gekregen.

Ps. Voor hoeveel heb jij je ks7000 gekocht? Ik had ‘m voor €999,-. Hij is inmiddels binnen paar dagen naar €1199,- gestegen. :-0
:') version 01 is degene met een Samsung paneel (dan ben ik wel benieuwd wat er bij de 03 in het service menu staat bij 'option code'?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Trichoglossus schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:20:
Nog andere dingen om rekening mee te houden, behalve dat de 8000 ca 200 euro duurder is?
Zwarte band onderaan het scherm, ipv zilver, twin tuner, 60W speakers ect. Even inlezen als je alle verschillen wilt weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
apis29 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 00:40:
[...]

:') version 01 is degene met een Samsung paneel (dan ben ik wel benieuwd wat er bij de 03 in het service menu staat bij 'option code'?)
Dat geldt ook voor version 03
So Version 1 differs from the code for version 3 by a single digit. Version 1 has a 0 instead of a 1 before the QK. Both panels have an A after the Screen size which indicates a Samsung Manufactured panel though.

Version 1: 55A1MU0QK (Samsung Display)
Version 2: Unknown (AU Optronics Display)
Version 3: 55A1MU1QK (Samsung Display)

How to read Samsung code

Option : 40A1UU7VJ,....,....,NONE (from the Service Menu)

40 = Size in inches
A = vendor / Manufacturer / where:-

A = Samsung Display
D = CMO (Chimei Innolux / Chilin /)
L = AUO (AU Optronics)
R = AUO (AU Optronics)
I = CPT (Chunghwa Picture Tube)
P = CMI (Chimei Innolux)
H = Sharp Display
S = Sharp / (Samsung China)
B = Beijing Optoelectronics
toon volledige bericht
Bron: AVFormus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-04 15:21
Ik bezit al een tijdje de UE55KS7000 :)

Ben nog steeds blij mee. Maar heb een vraagje ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik wil graag NAS kopen om 4K films op te zetten etc. Moet ik een NAS kopen die het het streamt (PLEX bv.) naar mijn TV of dat mijn TV het decodeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Aimad1981 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 21:43:
[...]

Voor 999 bij coolblue. Ik weet niet in hoeverre er problemen zijn met de v1. Als dit meevalt dan vind ik het geen probleem.

Wat voor kinderziektes had de V1 nog meer vergeleken met de V3 wie weet dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GhubozZ schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:02:

Ik wil graag NAS kopen om 4K films op te zetten etc. Moet ik een NAS kopen die het het streamt (PLEX bv.) naar mijn TV of dat mijn TV het decodeert?
Als alternatief kun je ook een externe USB 3.0 HDD op een USB poort van de TV aansluiten. Ik heb een 2tb schijf aangesloten die volledig gevuld is met films en series in verschillende bestandtypen. Hij speelt tot nu toe alles vlekkenloos af, zelfs de losse .srt files neemt hij automatisch mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
GhubozZ schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:02:

ThaBEN schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:54:
[...]
Als alternatief kun je ook een externe USB 3.0 HDD op een USB poort van de TV aansluiten. Ik heb een 2tb schijf aangesloten die volledig gevuld is met films en series in verschillende bestandtypen. Hij speelt tot nu toe alles vlekkenloos af, zelfs de losse .srt files neemt hij automatisch mee.
Met een WD mycloud werken losse srt files NIET in ieder geval.
(waar dit met oudere samsung tv's wel gewoon werkt)

Heeft blijkbaar te maken met de oudere versie van Twonky die draait op de WD mycloud, in combinatie met Tizen op de samsung TV's van 2015 en later. Je kunt deze wel handmatig updaten, maar dat reset zich na elke power cycle van de NAS. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ThaBEN schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:36:
[...]Dat geldt ook voor version 03
[...]Bron: AVFormus
Voor de compleetheid (al staat het het ook verder terug in dit topic): version 02 is die met het AUO paneel.
Zag dat ze er daar nog niet achter waren ten tijde van die post ...

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 09-10-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ondersteunen de hdmi poorten op de 65ks7000 eigenlijk 4k hdr?

Ik zit te denken om de 4k apple tv te kopen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-05 08:54
JackBol schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:13:
Ondersteunen de hdmi poorten op de 65ks7000 eigenlijk 4k hdr?

Ik zit te denken om de 4k apple tv te kopen.
Dat zou best raar zijn als dat niet zo was toch? Of heb ik het verkeerd?
Dan zou ik met mij PS4 pro geen hdr kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
apis29 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:07:
[...]

Voor de compleetheid (al staat het het ook verder terug in dit topic): version 02 is die met het AUO paneel.
Zag dat ze er daar nog niet achter waren ten tijde van die post ...
Zou het dan kunnen betekenen dat men met een Auo paneel kwaliteit inleverd tbv o.a blur /contrast &input lag.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
donpablo80 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:59:
[...]

Dat zou best raar zijn als dat niet zo was toch? Of heb ik het verkeerd?
Dan zou ik met mij PS4 pro geen hdr kunnen krijgen.
Elke HDMI poort op het toestel ondersteund inderdaad HDR. Zolang je maar 'UHD Color' inschakelt voor de betreffende HDMI poort in het menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:01:
[...]

Grappig, ik lees daar in dat forum dat iemand ook al is opgevallen dat op de stand 'Standaard' er veel betere zwartwaardes zijn en veel minder last van blooming. Ben sinds een week of 2 ook overgestapt van de modus 'Film' naar 'Standaard' en kan bevestigen dat 'Standaard' veel dieper zwart kan weergeven en minder last heeft van blooming. O.a. duidelijk zichtbaar bij films met zwarte balken en donkere scenes. Zelfs Smart LED op Hoog geeft minder blooming op 'Standaard' dan dat Smart LED op Laag heeft in 'Film' modus. (In elk geval met FW 1201)

Auto motion plus zou o.a. verbeterd zijn met 1203.6
[video]

Volgende week komt SamsungNow / BitsBytesBobs met een complete review voor 1203.6
[video]

Hieronder alvast een kleine (p)review van 1203.6
[video]

Ben zelf nog aan het twijfelen of ik de update zo meteen al erop gooi, of even een aantal dagen / weken afwacht.
toon volledige bericht
Er staat van deze nu er iets van op
YouTube: 1203.6 Samsung KS8000 4K HDR Calibration Settings v Standard Settings

ook voor de game :

YouTube: Samsung KS8000 1203.6 GAME Calibration Settings V Standard Game Sett...

[ Voor 7% gewijzigd door karper34 op 09-10-2017 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice! Wel jammer dat hij geen kalibratie uitvoert op beeldmodus 'Standaard' en een aparte kalibratie op beeldmodus 'Movie' en die 2 vervolgens vergelijkt.

Een gekalibreerd profiel zal altijd beter uitzien dan de standaard fabrieksinstellingen. Nu zie je dus puur een verschil tussen een gekalibreerd toestel en de standaard fabrieksinstellingen. In mijn geval draai ik een gekalibreerd 'Standaard beeldmodus'. Dat is net weer wat anders als de standaard fabrieksinstellingen in dit filmpje. Ik zou dus graag een vergelijking willen zien tussen een gekalibreerd 'Standaard beeldmodus' en een gekalibreerd 'Movie beeldmodus'.

Maar ik ga de settings uit deze video's zeker proberen en verder mee lopen tweaken.

Update:

Heb antwoord van BitsBytesBobs :)
ThaBEN84
Q: Can you do a calibration on picture mode 'Standard' (instead of factory default settings) and compare it with your calibrated 'Movie' picture mode? Picture mode 'Standard' is supposed to be really good when calibrated since 1203.6

BitsBytesBobs
A: I'm working on it. It will just be settings likely, as I was trying to show with some TV show and YouTube flagged it. Sigh.

[ Voor 30% gewijzigd door ThaBEN op 10-10-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:19
Zijn er hier ook mensen die Smart iptv gebruiken? Krijg regelmatig een zwart scherm voor 2 a 3 seconden. Ben er helaas nog niet achter of het aan mijn tv aanbieder ligt of mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Bajan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:29:
Zijn er hier ook mensen die Smart iptv gebruiken? Krijg regelmatig een zwart scherm voor 2 a 3 seconden. Ben er helaas nog niet achter of het aan mijn tv aanbieder ligt of mijn toestel.
Hey, toevallig even ingelogd om juist hierover iets te vertellen.

Ook heb ik deze app geinstalleerd en gekoppeld.

Ik had problemen met het afspelen van videos zoals .avi, .mp4 en .mkv en geen problemen met live kanalen. Beeld bleef op loading staan en app hing.

Ik ben er uiteindelijk achtergekomen dat wanneer je in de kanalenlijst alle kanalen onderelkaar heb staan de videos niet afgespeeld worden maar de kanalenlijst wordt ook weergegeven met grotere logo's van links naar rechts. Hier kan ik videos dan wel afspelen alleen hapert videos bij mp4 en mkv bestanden en spoelt uitzichzelf om de paar minuten 15-20 min vooruit. Bij avi bestanden speelt deze bijna goed af met af en toe een lichte vertraging.

Ik denk dat het aan de app ligt of aan de cpu of memory van mijn ks7000. Maar vind het wel vreemd dat een tv uit 2016 en een 7000 serie moeite heeft met het afspelen van een simpele mp4 film ( codecs die ook ondersteund worden).

Terugkomend op jou probleem, wat voor model heb jij? Kan het zijn dat je internet te traag is? Met alle kanalen soms zwart beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajan
Heb zelf de 55KS7000.
Tv is bekabeld aangesloten.
Cat5e kabel met 500mbit glasvezel verbinding.
Heb alleen met live tv problemen,en dan met alle kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407664

Bajan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:48:
Heb zelf de 55KS7000.
Tv is bekabeld aangesloten.
Cat5e kabel met 500mbit glasvezel verbinding.
Heb alleen met live tv problemen,en dan met alle kanalen.
Kan ook aan je aanbieder liggen je hebt er meerdere van hier heb ik geen problemen met iptv loopt gewoon op wifi.
Zelfde TV alleen een 65 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In USA is blijkbaar firmware 1205.6 sinds vandaag beschikbaar.

Bron: AVSForum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkknight60
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik laat mijn Ks7000 nu eigenlijk altijd in "spelmodus" staan ook tijdens het film kijken.
Ik vind het beeld er prachtig uit zien dan, of zou ik voor de beste kwaliteit tijdens Netlfix en een blue ray toch beter spelmodus uit moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkknight60 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:56:
Ik laat mijn Ks7000 nu eigenlijk altijd in "spelmodus" staan ook tijdens het film kijken.
Ik vind het beeld er prachtig uit zien dan, of zou ik voor de beste kwaliteit tijdens Netlfix en een blue ray toch beter spelmodus uit moeten zetten?
Op het oog kan ik niet zoveel verschil ontdekken m.b.t. beeldkwaliteit verlies met game mode aan. Maar technisch gezien schakelt de TV dan een hele hoop post processing features uit waardoor het beeld minder kan zijn.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat wanneer je HDR beeld bekijkt tijdens gamen of via bijvoorbeeld Netflix, je handmatig de Backlight/Contrast/Smart LED moet aanpassen om HDR goed tot zijn recht te laten komen. Dit hoeft niet indien je gamemode uit hebt staan, en eerder de beeldinstellingen voor HDR en SDR hebt aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door ThaBEN op 11-10-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Hij zegt hier dat de game mode niet nodig is. Nou, bij mij (KS7000/PS4pro) wel hoor. Fifa 18 krijgt zonder game mode wel hele rare lag en effecten.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkknight60
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-12-2021
ThaBEN schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:01:
[...]

Op het oog kan ik niet zoveel verschil ontdekken m.b.t. beeldkwaliteit verlies met game mode aan. Maar technisch gezien schakelt de TV dan een hele hoop post processing features uit waardoor het beeld minder kan zijn.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat wanneer je HDR beeld bekijkt tijdens gamen of via bijvoorbeeld Netflix, je handmatig de Backlight/Contrast/Smart LED moet aanpassen om HDR goed tot zijn recht te laten komen. Dit hoeft niet indien je gamemode uit hebt staan, en eerder de beeldinstellingen voor HDR en SDR hebt aangepast.
ik laat nu eigelijk altijd mijn
backlight op 20
helderheid 45
contrast 95
Smart LED Hoog

voor zowel HDR als SDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:48:
In USA is blijkbaar firmware 1205.6 sinds vandaag beschikbaar.

Bron: AVSForum
Gaat lekker zo toch,ze doen er wel alles aan,wellicht is het deze die ze naar voren hebben gehaald activate HDR in game mode automatically/ model 2016 eind november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Anoniem: 407664 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:26:
[...]

Kan ook aan je aanbieder liggen je hebt er meerdere van hier heb ik geen problemen met iptv loopt gewoon op wifi.
Zelfde TV alleen een 65 inch.
Ik heb ook de KS7000, ik heb net als jij geen problemen met iptv. Alleen wel met het afspelen van mp4, avi en mkv bestanden.
90% van de fims die aangeboden worden zijn mkv bestanden.

Kan jij eens kijken of je zonder problemen deze kan afspelen?

Nadat een film begint gaat het 5 min. goed en daarna verspringt deze 15-20 min. Naar voren.

Kijk jij trouwens met de app van ip smart tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-05 17:10
karper34 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:59:
[...]

Gaat lekker zo toch,ze doen er wel alles aan,wellicht is het deze die ze naar voren hebben gehaald activate HDR in game mode automatically/ model 2016 eind november.
Dus als ik het goed begrijp hoef ik na de firmware update van eind november niet me backlight te wijzigen als ik switch tussen HDR en SDR Games ? Zou een uitkomst wezen eindelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:01:
[...]

Is en wordt noemer : HDR(High Dynamic Range ) bij deze hype onderschat,klinkt aantrekkelijk en te mooi om waar te zijn.

Van de game hdr heb ik geen ervaring,daar ik deze niet gebruikt

Er staan nu hier 2 TV,s Series van de KS de 7000 & 8000.
Kijk ik op beide via Netflix op de 1 hdr en op de andere zet ik hdr op uit
Dan krik ik de instellingen voor het hdr omhoog en op de andere blijft het zo staan zoals gebruikelijk.

opmerkelijk is het dan toch dat de hdr van in deze netflix er bedroevend uit ziet,in mijn bescheiden optiek, slechter scoort,en de verwachtingen veels te hoog ligt en misleidend zijn voor deze lijn :LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoihoi66 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:05:
[...]

Ik heb ook de KS7000, ik heb net als jij geen problemen met iptv. Alleen wel met het afspelen van mp4, avi en mkv bestanden.

Nadat een film begint gaat het 5 min. goed en daarna verspringt deze 15-20 min. Naar voren.

Ik kijk ook via de app van ip smart TV en inderdaad dit probleem doet zich hier ook voor hij springt inderdaad na 5 minuten door naar 15min
Boven heb ik een Philips 55 inch staan en daar lopen de films gewoon stabiel ook met het heen of terug spoelen,zal dan toch aan de firmware moeten liggen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
karper34 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:46:
[...]

Is en wordt noemer : HDR(High Dynamic Range ) bij deze hype onderschat,klinkt aantrekkelijk en te mooi om waar te zijn.

Van de game hdr heb ik geen ervaring,daar ik deze niet gebruikt

Er staan nu hier 2 TV,s Series van de KS de 7000 & 8000.
Kijk ik op beide via Netflix op de 1 hdr en op de andere zet ik hdr op uit
Dan krik ik de instellingen voor het hdr omhoog en op de andere blijft het zo staan zoals gebruikelijk.

opmerkelijk is het dan toch dat de hdr van in deze netflix er bedroevend uit ziet,in mijn bescheiden optiek, slechter scoort,en de verwachtingen veels te hoog ligt en misleidend zijn voor deze lijn :LCD
In mijn quote uit je voorgaande post had ik het over het verschil tussen game mode en non-game mode. Daar zie ik niet zo een verschil tussen. (Behalve het lag verschil)

Tussen HDR en SDR zie ik met gamen zeker een groot verschil. Maar dit verschilt ook weer enorm per titel. Met name bij horizon Zero Dawn zie je het echt goed.

Wel dien je er rekening mee te houden dat je HDR niet in elke scene (evengoed) zal zien. HDR doet eigenlijks niets meer dan de contrast tussen donker en licht in hetzelfde frame beter weer te geven.
Wanneer je dus een scene bekijkt die zich overdag afspeelt en volledig belicht is zul je niets merken van HDR. Omgekeerd wanneer er alleen maar donkere elementen in beeld zijn zul je het ook niet zien.

Maar wanneer je bijvoorbeeld bij Horizon Zero Dawn snachts in het bos rondloopt en dan ineens de maan ziet verschijnen in de donkere hemel, en hoe deze het maanlicht werpt op de wereld dan zie je echt mooie beelden die je nog nooit eerder op een tv hebt zien verschijnen. Of wanneer je tijdens de intro van de game in ondergrondse grotten rondloopt in het donker waarbij alleen een paar paarse lampjes op de muren de grotten verlichten. In dat soort scenes ga je pas de kracht van HDR zien.

Maar met film zie ik HDR ook nauwelijks een groot verschil maken. De uitzonderingen waarbij je het wel duidelijk ziet zijn Avatar, Planet Earth en bij computer geanimeerde films.

Ik denk dat dit vooral te maken heeft dat HDR makkelijker is te creëren voor digitale/cgi beelden. Voor echte 'real-life' beelden waarbij HDR goed gebruikt wordt hebben ze waarschijnlijke andere manier van filmen nodig met speciale camera's.

In theorie zou je dan 2 film camera's tegelijkertijd hetzelfde shot moeten laten maken waarbij elke camera anders staat ingesteld met de belichting (één donker en één licht). En beide beelden achteraf combineren in de montage.

Ik denk dat het probleem eerder ligt bij content providers die nog niet optimaal gebruik maken van HDR dan dat de TV niet krachtig genoeg is om mooi HDR weer te geven. Net zoals dat wij allemaal een 4k tv hebben maar de reguliere TV zenders allemaal in maximaal 1080i uitzenden. Dan kun je ook niet zeggen dat 4K een hype is omdat RTL4 niet goed uitziet :)

Wanneer je de TV op winkelmodus zet krijg je goed demonstratie materiaal te zien van HDR in film. Echter zijn daarna wel al je instellingen gereset indien je hem terug op thuismodus zet.

***************UPDATE***************

Indien je een goed voorbeeld van HDR wil zien adviseer ik je om de volgende film te bekijken op je TV

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Real 4K HDR: Cosmos Laundromat in HDR

Voor beste kwaliteit raad ik je aan om de film niet te streamen via Youtube maar de film downloaden en via USB op je TV afspelen.

Je kunt hem HIER ongecomprimeerd downloaden als H.265/HEV bestand (5,7 gigabyte)

[ Voor 33% gewijzigd door ThaBEN op 11-10-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407664 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:57:
[...]

Ik kijk ook via de app van ip smart TV en inderdaad dit probleem doet zich hier ook voor hij springt inderdaad na 5 minuten door naar 15min
Boven heb ik een Philips 55 inch staan en daar lopen de films gewoon stabiel ook met het heen of terug spoelen,zal dan toch aan de firmware moeten liggen denk ik.
Ik bedoel de video player die in tizen gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661551

Afgelopen week was het weer eens tijd voor een nieuwe TV. De keuze daarbij is gevallen op de UE49MU6100.

Nou kom ik ergens niet uit:

De TV staat vlakbij mijn bureau met daarop mijn PC. Nu kwam ik op het briljante idee om gelijk de kwaliteit van de TV te testen met wat films die ik in UHD-kwaliteit heb gedownload. HDMI-kabeltje geconnect tussen TV en PC. Echter krijg ik op mijn TV nergens te zien dat hij is geconnect met mijn PC. Gaat het tegenwoordig allemaal wat moeilijker (op mijn oude Samsung TV was dit genoeg..) of heb ik iets gemist?

Ook heb ik een WD MyPassport die ik in 1 van de USB-ingangen heb gestoken die te TV niet herkent. Ook deze verschijnt bijvoorbeeld niet bij bronnen.

Iemand die me wat meer kan vertellen? Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Anoniem: 407664 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:57:
[...]

Heb je dit bij Samsung aangeklaard? Zelfs tvs van 3 jaar terug kunnen dit zonder problemen afspelen. Het lijkt echt op een tv probleem.
Ik heb vandaag op de site van samsung iig dit binnengeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoihoi66 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:35:
[...]

Heb je dit bij Samsung aangeklaard? Zelfs tvs van 3 jaar terug kunnen dit zonder problemen afspelen. Het lijkt echt op een tv probleem.
Ik heb vandaag op de site van samsung iig dit binnengeschoten.
Dit zal ik ook eens aankaarten bij samsung, inderdaad niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:59:
[...]

In mijn quote uit je voorgaande post had ik het over het verschil tussen game mode en non-game mode. Daar zie ik niet zo een verschil tussen. (Behalve het lag verschil)

Tussen HDR en SDR zie ik met gamen zeker een groot verschil. Maar dit verschilt ook weer enorm per titel. Met name bij horizon Zero Dawn zie je het echt goed.

Wel dien je er rekening mee te houden dat je HDR niet in elke scene (evengoed) zal zien. HDR doet eigenlijks niets meer dan de contrast tussen donker en licht in hetzelfde frame beter weer te geven.
Wanneer je dus een scene bekijkt die zich overdag afspeelt en volledig belicht is zul je niets merken van HDR. Omgekeerd wanneer er alleen maar donkere elementen in beeld zijn zul je het ook niet zien.

Maar wanneer je bijvoorbeeld bij Horizon Zero Dawn snachts in het bos rondloopt en dan ineens de maan ziet verschijnen in de donkere hemel, en hoe deze het maanlicht werpt op de wereld dan zie je echt mooie beelden die je nog nooit eerder op een tv hebt zien verschijnen. Of wanneer je tijdens de intro van de game in ondergrondse grotten rondloopt in het donker waarbij alleen een paar paarse lampjes op de muren de grotten verlichten. In dat soort scenes ga je pas de kracht van HDR zien.

Maar met film zie ik HDR ook nauwelijks een groot verschil maken. De uitzonderingen waarbij je het wel duidelijk ziet zijn Avatar, Planet Earth en bij computer geanimeerde films.

Ik denk dat dit vooral te maken heeft dat HDR makkelijker is te creëren voor digitale/cgi beelden. Voor echte 'real-life' beelden waarbij HDR goed gebruikt wordt hebben ze waarschijnlijke andere manier van filmen nodig met speciale camera's.

In theorie zou je dan 2 film camera's tegelijkertijd hetzelfde shot moeten laten maken waarbij elke camera anders staat ingesteld met de belichting (één donker en één licht). En beide beelden achteraf combineren in de montage.

Ik denk dat het probleem eerder ligt bij content providers die nog niet optimaal gebruik maken van HDR dan dat de TV niet krachtig genoeg is om mooi HDR weer te geven. Net zoals dat wij allemaal een 4k tv hebben maar de reguliere TV zenders allemaal in maximaal 1080i uitzenden. Dan kun je ook niet zeggen dat 4K een hype is omdat RTL4 niet goed uitziet :)

Wanneer je de TV op winkelmodus zet krijg je goed demonstratie materiaal te zien van HDR in film. Echter zijn daarna wel al je instellingen gereset indien je hem terug op thuismodus zet.

Indien je een goed voorbeeld van HDR wil zien adviseer ik je om de volgende film te bekijken op je TV
[video]
Voor beste kwaliteit raad ik je aan om de film niet te streamen via Youtube maar de film downloaden en via USB op je TV afspelen.

Je kunt hem HIER ongecomprimeerd downloaden als H.265/HEV bestand (5,7 gigabyte)
toon volledige bericht
Klasse van echt waar.
Voor echte HDR opnames heb je nodig :
Digitale camera met een HOGE resolutie er zijn er ook die een lagere resolutie hebben deze worden dan gemastered naar 4K.
Een wereld van verschil,en wij als liefhebber van HDR beelden,worden dan totaal verkeerd voorgelicht en totaal ruk is om naar te kijken hetgeen HDR echt zou moeten zijn.

Neem Avatar(95% animatie) als voorbeeld,dijk van een film en rijk aan kleuren ook als 3D,Nu wordt eraan gewerkt om in deze HDR te laten verschijnen,dat is toch totaal misplaatst.

Zal vanavond je bestand gaan downloaden en bekijken,dank je wel daarvoor.

Wat aangaande tussen de verschillen van als voorbeeld RTL en Npo zit helaas een groot kijkverschil in.

Ook als je veel reist zoals ik zie opmerkelijke verschillen van landen zoals Amerika en Azie.

Zo zie je vaak dat men daar vaak instellling : scherpte hoog inzet en wij hun voor gek verklaren en niet serieus nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog wat leuke statistieken.
(De KS8000 in de USA is de KS7000 in EU)

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
(HDR Brightness) 4K HDR TV Comparison -- Real World Difference

Bekijk op YouTube
(Contrast) 4K HDR TV Comparison -- Darkest Blacks + Brightest HDR

Bekijk op YouTube
(side by side) Q7F vs Q9F vs KS8000 vs X900E vs X930E vs X940E vs Z9D vs X800E vs X850E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Anoniem: 407664 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:55:
[...]

Dit zal ik ook eens aankaarten bij samsung, inderdaad niet geschoten is altijd mis.
Hier heb ik het binnengeschoten.

https://eu.community.sams...obestanden-op/td-p/290937

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:59:
Nog wat leuke statistieken.
(De KS8000 in de USA is de KS7000 in EU)

[video]

[video]

[video]
Jaja zeg het maar,wat ik al vermelde eerder,voor nu HDR opslot voor mij totaal geen meerwaarde.
Al ben eigenlijk wel benieuwd naar het kijken van nits van boven de 1200 tbv kijkplezier.

En ja heb gekeken naar Cosmos (3840x1608 /24 p) en zag er wel bijzonder goed uit,ook hier zie je wat ongecomprimeerd doet voor je ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Bij mij werkt de geplande opname functie niet goed op mijn KS7000 met Ziggo. Als ik een opname plan dan wordt deze nooit opgenomen.
Alleen wanneer ik direct timeshift of de opname functie gebruikt (zonder planning), dan neemt hij wel netjes op (ook als tv uit staat).

Iemand enig idee hoe ik dat kan fixen? Ik heb flink gezocht op het internet, maar ik zie niemand met hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoihoi66 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:05:
[...]

Scroll eens een paar posts terug en download het filmpje van "Real 4K HDR: Cosmos Laundromat in HDR"
Kun je deze zonder problemen bekijken wanneer je deze via USB afspeelt?
Indien de problemen aanhouden zou ik het volgende doen.

- Terug naar fabrieksinstellingen
- TV van netstroom afhalen voor circa 1 minuut
- Nieuwste firmware updaten (indien nog niet gedaan)
(Let op! Downloaden op Samsung website en installeren via USB, niet via de update functie van het toestel zelf!)
- Nadat meest recente firmware op je toestel is geïnstalleerd opnieuw toestel 1 minuut van netstroom afhalen.

Toelichting:
Het toestel gaat niet uit wanneer je deze op standby zet, maar eerder in een soort 'winterslaap' modus zoals we dat kennen op de PC.

Vaak helpt het om het toestel even van het netstroom af te halen zodat deze een volledig nieuwe powercycle doorloopt. Kan te maken hebben met een update welke niet goed is gegaan en wordt pas opgelost bij een volledige reboot van de TV in plaats opnieuw opstarten vanuit standby.

[ Voor 43% gewijzigd door ThaBEN op 13-10-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
ThaBEN schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:59:
[...]

[video]

toon volledige bericht
Hey ThaBen,

Goeie HDR filmpje idd..ben benieuwd naar het vervolg deel van dat filmpje :)

Maybe een HDR demo tip als het jou soort game is..ik heb laatst Gran Turismo Sport Beta gespeeld op mijn 4k Tv en ik moet zeggen, dat zag er ook super mooi uit in HDR!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Giovanni76 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:29:
[...]

Hey ThaBen,

Maybe een HDR demo tip als het jou soort game is..ik heb laatst Gran Turismo Sport Beta gespeeld op mijn 4k Tv en ik moet zeggen, dat zag er ook super mooi uit in HDR!! _/-\o_
Thanks voor de tip. Heb die Beta inderdaad ook gespeeld. Vooral in replay mode ziet het er fantastisch uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 917349

De Samsung KS8000 verkocht, mooie tv maar nu een 4K OLED in bezit. Is een fabriekreset voldoende om alle gegevens die er nog opstonden te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:54
Anoniem: 917349 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 05:32:
De Samsung KS8000 verkocht, mooie tv maar nu een 4K OLED in bezit. Is een fabriekreset voldoende om alle gegevens die er nog opstonden te verwijderen?
Fabrieksreset moet voldoende zijn, geniet van je OLED tv :) prachtig beeld.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
Giovanni76 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:29:
[...]

Hey ThaBen,

Je hebt vast Netflix, als ik het goed heb staat die complete serie op Netflix usa, dus als je vpn hebt zou je eventueel complete serie er van kunnen zien, het is iig 4k, of het ook hdr heeft weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
Ik heb op mijn externe hardeschijf mijn films staan in .M2TS formaat die ik uit de stream folder haal van een volledige bluray. Nu valt me ineens op dat de standaard player van de ks7000 de losse srt ondertitels niet meer ziet na de 1203 update

Heb altijd op deze manier prima kunnen kijken, maar helaas gaat dat nu niet meer.

De srt ondertitels van een normale mkv gaat nog prima.

Gelukkig kan ik de .m2ts bestanden nog op een andere manier kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435808

Goedendag, weet iemand waar ik nog aan een UE49KS7000 kan komen? De mediamarkt verkoopt ze niet meer en wilde me een inferieure MU serie verkopen.

Een vergelijkbaar model in dezelfde prijsklasse word ook gewaardeerd.

Alvast mijn dank.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 435808 op 15-10-2017 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 11:18
Coolblue, voor 50 euro minder heb je trouwens de 55 versie. Check de pricewatch.

[ Voor 15% gewijzigd door RaijRaij op 15-10-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435808

SmooK schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:41:
Coolblue, voor 50 euro minder heb je trouwens de 55 versie. Check de pricewatch.
Alle formaten zijn bij coolblue helaas Tijdelijk uitverkocht. 55inch kost 1499 terwijl de 49 1199 kost. Wat bedoel je precies?

Zie https://www.tvstore.nl/pr...9/samsung-ue49ks7000.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 11:18
Je hebt gelijk. De pricewatch geeft aan dat hij er nog zou zijn daar.

https://www.hofma.nl/11575599/samsung-ue55ks7000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Anoniem: 435808 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:28:
Goedendag, weet iemand waar ik nog aan een UE49KS7000 kan komen? De mediamarkt verkoopt ze niet meer en wilde me een inferieure MU serie verkopen.

Een vergelijkbaar model in dezelfde prijsklasse word ook gewaardeerd.

Alvast mijn dank.
Gisteren mediamarkt Rotterdam 49ks7000 demo voor €999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de PS4 gamers onder ons.

Tip: Bekijk dit filmpje via je tv

Bekijk op YouTube
[4K HDR] Gran Turismo Sport Analysis: HDR's Killer App!

[ Voor 17% gewijzigd door ThaBEN op 16-10-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 20:39
Hoi,
Heeft iemand de combinatie van de KS7000 met de soundbar HW-K950?
Als ik deze wil 'pairen' in de tv (universele ab) komt hij met de melding dat hij iets niet kan downloaden.
Verder heb ik een PS4 pro en de shield die ook niet goed worden herkend.
De Ziggo Horizon werkt wel prima.
Iemand tips?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MillZ schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:37:
Hoi,
Heeft iemand de combinatie van de KS7000 met de soundbar HW-K950?
Als ik deze wil 'pairen' in de tv (universele ab) komt hij met de melding dat hij iets niet kan downloaden.
Verder heb ik een PS4 pro en de shield die ook niet goed worden herkend.
De Ziggo Horizon werkt wel prima.
Iemand tips?
Hoe duidelijker je informatie, hoe sneller men een mogelijke oplossing kan vinden voor je 8)

Welk merk is je Soundbar?
Is je soundbar via HDMI/Optisch aangesloten?
Welke melding krijg je te zien bij 'dat hij iets niet kan downloaden'?
Wat bedoel je met 'PS4 pro en de shield die ook niet goed worden herkend'?

Check ook DEZE post i.v.m. soundbar issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08
ThaBEN schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:41:
[...]

Zolang het niet kapot is gegaan doordat je het zelf hebt gesloopt valt dit uiteraard onder je garantie.
Ze hebben voor dat lampje mijn hele scherm vervangen :?
Lamp doet het, maar wel nieuwe scherm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ilankroon schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:33:
[...]

Ze hebben voor dat lampje mijn hele scherm vervangen :?
Lamp doet het, maar wel nieuwe scherm...
Dat klinkt nogal extreem voor een led lampje van een paar cent :D
Maar zolang het issue is opgelost :*)

In ander nieuws:

Firmware 1206.1 is up on the US site.

Got a tech rep to finally give me more info on this update than the usual generic info:

Quote:
This firmware update will improve the following:
- Solves Netflix loading issue
- Solves Auto Off-On Issue
- Solves the issue Smart Control does not work.
- Solves Network Connection Issue with Wireless Router.
- Improves Picture Quality.
- Solves the issue Screen Mirroring does not work.
- Solves the issue Digital Clean View does not work correctly.

Bron: AVSforum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giovanni76
ThaBEN schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:39:
[...]

Dat klinkt nogal extreem voor een led lampje van een paar cent :D
Maar zolang het issue is opgelost :*)

In ander nieuws:

Firmware 1206.1 is up on the US site.

Got a tech rep to finally give me more info on this update than the usual generic info:

Quote:
This firmware update will improve the following:
- Solves Netflix loading issue
- Solves Auto Off-On Issue
- Solves the issue Smart Control does not work.
- Solves Network Connection Issue with Wireless Router.
- Improves Picture Quality.
- Solves the issue Screen Mirroring does not work.
- Solves the issue Digital Clean View does not work correctly.

Bron: AVSforum
toon volledige bericht
Heyy "Smart control does not work" issue..was mij paar keer opgevallen idd, dat mijn Tv niet aanging met mijn smart remote. Hebben andere dit ook??

Ik kon het iedere x oplossen door mijn ziggo Horizon afstandbediening te gebruiken.

Fijn dat ze dit opgelost hebben (?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik ook een keer of 2 last van gehad. Viel me op dat het lampje op de remote dan ook niet brande tijdens het invoeren van input. Ik deed dan de batterijen opnieuw in de afstandbediening en dat werkte ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
Giovanni76 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:07:
[...]

Heyy "Smart control does not work" issue..was mij paar keer opgevallen idd, dat mijn Tv niet aanging met mijn smart remote. Hebben andere dit ook??

Ik kon het iedere x oplossen door mijn ziggo Horizon afstandbediening te gebruiken.

Fijn dat ze dit opgelost hebben (?) :)
Heb ik ook last van deze week. Gelukkig wordt dit z.s.m. opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04 20:58
Iemand de 1206.1 update al geïnstalleerd die op de US site staat? Ik krijg hem niet geïnstalleerd. Geeft aan dat ik de nieuwste update al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Op mijn 55ks7000 is het mij gisteren opgevallen dat er blooming duidelijk zichtbaar is wanneer de verlichting in de woonkamer uit staat.

Vooral aan de bovenzijde (vooral linksboven en rechtsboven) duidelijk zichtbaar.
Het is te zien wanneer ik aan het zappen ben van kanaal naar kanaal en het beeld op dat momennt helemaal zwart is (zwart moet zijn :) )

Welke instelling kan ik aanpassen om het minder te zien?

Wanneer de verlichting in de woonkamer aan staat dan is blooming nauwelijks zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoihoi66 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:26:
Op mijn 55ks7000 is het mij gisteren opgevallen dat er blooming duidelijk zichtbaar is wanneer de verlichting in de woonkamer uit staat.

Vooral aan de bovenzijde (vooral linksboven en rechtsboven) duidelijk zichtbaar.
Het is te zien wanneer ik aan het zappen ben van kanaal naar kanaal en het beeld op dat momennt helemaal zwart is (zwart moet zijn :) )

Wanneer de verlichting in de woonkamer aan staat dan is blooming nauwelijks zichtbaar.
Er zijn meerdere methodes, maar ik denk niet dat je het helemaal weg zal krijgen zonder te moeten inleveren op beeldkwaliteit.

Je kunt spelen met de volgende instellingen.
- Smart LED
- Gamma
- Brightness lager zetten
- Backlight lager zetten

Wat ook helpt is (bias)verlichting achter de TV te plaatsen. Ik heb zelf deze Philips Living Color Bloom lamp achter mijn TV geplaatst. (Toepasselijke naam :9) Verkrijgbaar rond de €65,-

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/6/1/0/9200000011400164.jpg

Deze is super klein (12,6 x 13 x 10,1 cm ) waardoor die makkelijk achter de TV past en geeft een ontzettend aangename sfeerverlichting. Geeft tevens beetje het ambilight gevoel :)

Je kunt ook LED's op je tv plakken maar dat vind ik zonde van het toestel en meestal zie je dan alsnog de individuele LED's op de muur schijnen. Met de Bloom lamp wordt de muur achter de TV mooi egaal verlicht omdat al het licht uit 1 lichtbron komt.

Doordat er licht achter je TV op de muur schijnt blijven je pupillen iets wijder openstaan dan zonder verlichting achter de tv. Dat is dezelfde reden waarom je het bloom-effect overdag minder ziet dan wanneer het donker is. Hierdoor lijkt zwart nog zwarter en kan het helpen tegen het blooming effect.

Bekijk op YouTube
Philips Living Colours Bloom Review and Features

[ Voor 11% gewijzigd door ThaBEN op 19-10-2017 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 14:24
ThaBEN schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:45:
[...]
Wat ook helpt is (bias)verlichting achter de TV te plaatsen. Ik heb zelf deze Philips Living Color Bloom lamp achter mijn TV geplaatst. (Toepasselijke naam :9) Verkrijgbaar rond de €65,-

[afbeelding]

Deze is super klein (12,6 x 13 x 10,1 cm ) waardoor die makkelijk achter de TV past en geeft een ontzettend aangename sfeerverlichting. Geeft tevens beetje het ambilight gevoel :)
Complimenten voor de manier waarop jij in dit topic iedereen van zeer duidelijke en uitvoerige info voorziet en vragen beantwoordt...top d:)b Dat mag wel eens gezegd worden vind ik.

Een korte vraag mbt ambiant lighting. Ik heb thuis ergens nog zo'n lampje liggen (zie hieronder linkje naar het type). Zou ik die ook kunnen gebruiken voor achter de tv?

En zo ja, dit is een lamp waarbij je zelf de kleur eenmalig kiest, en dus niet automatisch de kleur steeds wordt aangepast adhv omgevingslicht e.d. Is dat laatste nodig voor het juiste ambiant effect, of stel je gewoonweg een favoriete kleur in en that's it?

Thanks!

https://www.philips.nl/c-p/7001831PH/livingcolors-tafellamp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B3DJTSeLtiMABIngpx41NHaV/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 19-10-2017 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:17:
[...]

Complimenten voor de manier waarop jij in dit topic iedereen van zeer duidelijke en uitvoerige info voorziet en vragen beantwoordt...top d:)b Dat mag wel eens gezegd worden vind ik.

Een korte vraag mbt ambiant lighting. Ik heb thuis ergens nog zo'n lampje liggen (zie hieronder linkje naar het type). Zou ik die ook kunnen gebruiken voor achter de tv?

En zo ja, dit is een lamp waarbij je zelf de kleur eenmalig kiest, en dus niet automatisch de kleur steeds wordt aangepast adhv omgevingslicht e.d. Is dat laatste nodig voor het juiste ambiant effect, of stel je gewoonweg een favoriete kleur in en that's it?

Thanks!

https://www.philips.nl/c-p/7001831PH/livingcolors-tafellamp

[afbeelding]
toon volledige bericht
Blij dat ik kan helpen :)

Dat lampje is vast en zeker geschikt. Is nagenoeg hetzelfde lampje uit dezelfde productlijn als welke ik gebruik, alleen dan zonder de remote. Ik heb in 95% van de gevallen ook maar 1 kleur actief staan. Meestal kies ik voor een oranjeachtige (zonsondergang) kleur die gelijk is aan de overige sfeerverlichting in de woonkamer wanneer ik 's avonds film ben aan het kijken.

Of ik kies een kleur die bij de feel van de film past. Gisteren Ghost in the Shell gekeken met blauw licht gezien de film een blauwige filter gebruikt. Dat geeft dan ook echt een cool effect met toegevoegde waarde. Zelfs de vrouw is ervan onder de indruk terwijl ze me eerst voor gek verklaarde dat ik achter de tv een gekleurde "discolamp" wilde plaatsen.

Wanneer ik een zeer drukke game/film bekijk wil ik nog wel eens de kleuren automatisch laten rouleren. Maar heb de verzadiging dan wel meer richting het witte licht staan zodat de kleuren wat subtieler op de achtergrond aanwezig zijn. Anders is het echt een disco in de woonkamer :+

[ Voor 5% gewijzigd door ThaBEN op 19-10-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ThaBEN schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:29:
[...]

Blij dat ik kan helpen :)

Dat lampje is vast en zeker geschikt. Is nagenoeg hetzelfde lampje uit dezelfde productlijn als welke ik gebruik, alleen dan zonder de remote. Ik heb in 95% van de gevallen ook maar 1 kleur actief staan. Meestal kies ik voor een oranjeachtige (zonsondergang) kleur die gelijk is aan de overige sfeerverlichting in de woonkamer wanneer ik 's avonds film ben aan het kijken.

Of ik kies een kleur die bij de feel van de film past. Gisteren Ghost in the Shell gekeken met blauw licht gezien de film een blauwige filter gebruikt. Dat geeft dan ook echt een cool effect met toegevoegde waarde. Zelfs de vrouw is ervan onder de indruk terwijl ze me eerst voor gek verklaarde dat ik achter de tv een gekleurde "discolamp" wilde plaatsen.

Wanneer ik een zeer drukke game/film bekijk wil ik nog wel eens de kleuren automatisch laten rouleren. Maar heb de verzadiging dan wel meer richting het witte licht staan zodat de kleuren wat subtieler op de achtergrond aanwezig zijn. Anders is het echt een disco in de woonkamer :+
toon volledige bericht
Haha >:)

Duidelijk, nogmaals dank!

Ps richt je de lamp op de muur achter de tv, of op de tv zelf? (kwestie van proberen methinks...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:41:
[...]

Haha >:)

Duidelijk, nogmaals dank!

Ps richt je de lamp op de muur achter de tv, of op de tv zelf? (kwestie van proberen methinks...)
Ik heb hem nu op de muur gericht staan. Maar helemaal niet zo een slecht idee om eens te testen als je hem richting de tv laat schijnen. De Samsung KS serie heeft een pianolak achterkant welke enigszins weerspiegeld. Het licht zal dan anders verspreid worden, zeker het uitproberen waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ThaBEN schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:45:
[...]

Ik heb hem nu op de muur gericht staan. Maar helemaal niet zo een slecht idee om eens te testen als je hem richting de tv laat schijnen. De Samsung KS serie heeft een pianolak achterkant welke enigszins weerspiegeld. Het licht zal dan anders verspreid worden, zeker het uitproberen waard. :)
Ok...ik ga ook beiden eens uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498643

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de UE60KS7000 en de Amerikaanse UN60KS8000?
Zijn bijvoorbeeld de onderdelen uitwisselbaar? Ik heb nu namelijk een Paneel van de UE60KS7000 en wil die weer gaan opbouwen naar een volwaardige TV....
Kan ik daar onderdelen voor gebruiken van een UN60KS8000?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
ThaBEN schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:45:
[...]

Er zijn meerdere methodes, maar ik denk niet dat je het helemaal weg zal krijgen zonder te moeten inleveren op beeldkwaliteit.

Je kunt spelen met de volgende instellingen.
- Smart LED
- Gamma
- Brightness lager zetten
- Backlight lager zetten

[afbeelding]

Je kunt ook LED's op je tv plakken maar dat vind ik zonde van het toestel en meestal zie je dan alsnog de individuele LED's op de muur schijnen. Met de Bloom lamp wordt de muur achter de TV mooi egaal verlicht omdat al het licht uit 1 lichtbron komt.

Doordat er licht achter je TV op de muur schijnt blijven je pupillen iets wijder openstaan dan zonder verlichting achter de tv. Dat is dezelfde reden waarom je het bloom-effect overdag minder ziet dan wanneer het donker is. Hierdoor lijkt zwart nog zwarter en kan het helpen tegen het blooming effect.

[video]
toon volledige bericht
Thnx, ik begin met de instellingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik heb verlichting achter het scherm die via Bluetooth en een app Mesh op de phone te regelen is in kleur en helderheid. Nog geen €20 en vind dat mooier staan dan een rits leds op de achterkant geplakt die er eerst op zaten. De lamp werkt op 230V en ze liggen bij de Aldi.
https://www.google.nl/sea...590#imgrc=nDVXtEwAmCgeqM:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:44
Heb ooit een ledstrip met bluetooth op mijn tv meubel gehangen, deze is makkelijk te bedienen met een app op de smartphone en vind ik leuk beeld.

https://schumike.stackstorage.com/s/2b9cpVzYecfaFr9

https://schumike.stackstorage.com/s/EU4iW9QSeCQCeEi

[ Voor 35% gewijzigd door Schumi_wk op 19-10-2017 20:24 . Reden: foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
hoihoi66 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:26:

Ik heb helderheid op 42 staan en gamma op -1. Ik weet dat ik dan wat detail mis in donkere scènes, maar heb een stuk minder last van blooming en clouding.

Ook gebruik ik standaard mode i.p.v. movie, omdat deze veel minder blooming geeft zelfs met smart led op hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Laatst online: 16-12-2024
Roppedop schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:32:
[...]

Hij zegt hier dat de game mode niet nodig is. Nou, bij mij (KS7000/PS4pro) wel hoor. Fifa 18 krijgt zonder game mode wel hele rare lag en effecten.
Heb jij of iemand hier de downloadbare 2013.6 al getest op de KS7000 ipv de KS8000? Deze firmware staat op de Samsung site namelijk alleen onder de KS8000.. En wil voorkomen dat ik hier problemen mee krijg op mijn KS7000. Maar ben wel toe aan een nieuwe versie (nog op 1201).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498643

DeLyon schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:13:
[...]

Heb jij of iemand hier de downloadbare 2013.6 al getest op de KS7000 ipv de KS8000? Deze firmware staat op de Samsung site namelijk alleen onder de KS8000.. En wil voorkomen dat ik hier problemen mee krijg op mijn KS7000. Maar ben wel toe aan een nieuwe versie (nog op 1201).
Ik heb hem geïnstalleerd op mijn KS7000 gisteravond en loopt lekker.
Heb het idee dat ie lekkerder loopt dan de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:59
Anoniem: 498643 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:37:
[...]

Ik heb hem geïnstalleerd op mijn KS7000 gisteravond en loopt lekker.
Heb het idee dat ie lekkerder loopt dan de vorige versie.
na de update zijn dan mijn huidige instellingen weg ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Nee, alles werkt zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
RAAF12 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:42:
Nee, alles werkt zoals het was.
Inclusief alle apps en alle instellingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik heb sinds nov. 2016 ongeveer 6 of 7 sw updates op de 8000 gezet en er zijn geen apps of instellingen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
RAAF12 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:26:
Ik heb sinds nov. 2016 ongeveer 6 of 7 sw updates op de 8000 gezet en er zijn geen apps of instellingen verdwenen.
Waar kan ik die nieuwe vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Kijk op de website van samsung onder ''support'' kies je tv model aan en ergens op de pagina zal er firmware updates staan.
Ilankroon schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:47:
[...]

Waar kan ik die nieuwe vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineS
  • Laatst online: 01-05 09:50
Misschien hoort dit hier niet thuis, maar mijn tv (55KS7000) geeft af en toe een seconde zwart beeld als ik via HDMI mijn pc raadpleeg. Bij het besturen van mijn PC zelf gebeurd dit vrij regelmatig (meerdere keren in een minuut) en zodra ik een film aanzet, gebeurd het nog 1x in het kwartier ongeveer.

Hiervoor had ik een Full HD uit 2010 (Samsung UE40C6000) waarbij ik dit nooit ervaren heeft. Zo dit probleem opgelost kunnen worden door de Firmware te updaten? of is dit toch een Hardwarematig probleem.

Indien het laatste, welke gegevens zouden jullie van mij nodig hebben om mij te helpen??

mocht ik hier een apart topic voor moeten openen of er al een topic is waarin dit probleem wordt aangedragen (kon ik helaas niet vinden), hoor ik het ook heel graag.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
jackzonztyl schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:13:
Kijk op de website van samsung onder ''support'' kies je tv model aan en ergens op de pagina zal er firmware updates staan.

[...]
Thanx, maar dit wist ik al, ik dacht dat er een nieuwere versie dan 1203 was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donpablo80
Ilankroon schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:52:
[...]

Thanx, maar dit wist ik al, ik dacht dat er een nieuwere versie dan 1203 was...
Er was ook een nieuwere, 1206.1, maar die is waarschijnlijk teruggetrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoihoi66
CaineS schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:50:
Misschien hoort dit hier niet thuis, maar mijn tv (55KS7000) geeft af en toe een seconde zwart beeld als ik via HDMI mijn pc raadpleeg. Bij het besturen van mijn PC zelf gebeurd dit vrij regelmatig (meerdere keren in een minuut) en zodra ik een film aanzet, gebeurd het nog 1x in het kwartier ongeveer.

Hiervoor had ik een Full HD uit 2010 (Samsung UE40C6000) waarbij ik dit nooit ervaren heeft. Zo dit probleem opgelost kunnen worden door de Firmware te updaten? of is dit toch een Hardwarematig probleem.

Indien het laatste, welke gegevens zouden jullie van mij nodig hebben om mij te helpen??

mocht ik hier een apart topic voor moeten openen of er al een topic is waarin dit probleem wordt aangedragen (kon ik helaas niet vinden), hoor ik het ook heel graag.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.
Mij is dit al een paar dagen ook opgevallen. Op internet lees ik dat het aan je hdmi kabel kan liggen maar zelfs in de smart app merk ik dit en dit heeft uiteraard niets met hdmi te maken heeft.

Ik denk dat het behon nadat ik bepaalde instellingen heb aangepast om de bleeding te verminderen.

Nu heb ik alles even teruggezet, ik laat het je weten.

55ks7000 heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajan
Nu wel op de Samsung site. ;)

Dit is alleen wel de U.S versie.
Op de NL site van Samsung staat de nieuwste er nog niet op

Krijg de U.S. niet geinstalleerd op mijn 55KS7000

[ Voor 103% gewijzigd door Bajan op 27-10-2017 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karper34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dit is software voor de USA markt dus de UN modellen niet de UE KS 2016 europese modellen. Heb je die geflashed op een UE type?

[ Voor 25% gewijzigd door RAAF12 op 28-10-2017 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajan
Nee ik heb een Europese uitvoering,gaat helaas niet lukken nee met firmware U.S
Tv ziet ook geen update vanaf mijn USB stick. Even geduldig wachten op de Europese firmware.
Pagina: 1 ... 49 ... 60 Laatste