UE55KS8000 vs. UE55MU80000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 907303

Topicstarter
De KS (model 2016) kent goede reviews. De MU (model 2017) lijkt veel op het voorgaande model; er zijn wel wat (marginale) verbeteringen m.b.t. pixeltechnologie en kijkhoek, maar ook een (mogelijk) softwarematig nadeel, dat local / supreme dimming niet is uit te schakelen (tenminste dit geldt voor de QE55Q7 model 2017, Tweakers, pricewatch: Samsung QE55Q7F Zwart. Verder beschikt de MU niet over een lichtsensor (draagt dit nog iets bij in kijkervaring of standaard uitgeschakeld?) en 2 i.p.v. 4 luidsprekers (maakt dit nog verschil in luisterervaring?). Wie weet de relevante verschillen te benoemen en welk model heeft uiteindelijk de voorkeur? Prijzen liggen inmiddels dicht bij elkaar bij NL aanbieder, dus dit weegt niet mee.Thnxs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:22

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je zoveel geld te besteden hebt, komen de OLED televisies van LG ook binnen je bereik. De 6-serie (2016) en 7-serie (2017) bijv. Als je je vraag in het aankoopadviesforum stelt, zul je veel sneller geholpen worden. Kijk in elk geval ook even in de betreffende topics van deze toestellen en de prijzen daarvan.

Zie:

Consumentenelektronica Aankoopadvies
Televisies & Beamers
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
\[Prijs-discussie] OLED Televisies
Resinman in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-07 22:21
Sowieso de speakers is verwaarloosbaar.
Elke TV die ik heb geprobeerd zijn de speakers in de TV relatief slecht (sommige waren redelijk, maar toch).

Dus mijn tip: negeer het geluid van een TV & ga voor een mediaset en/of een soundbar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Anoniem: 907303 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:21:
De KS (model 2016) kent goede reviews. De MU (model 2017) lijkt veel op het voorgaande model; er zijn wel wat (marginale) verbeteringen m.b.t. pixeltechnologie en kijkhoek, maar ook een (mogelijk) softwarematig nadeel, dat local / supreme dimming niet is uit te schakelen (tenminste dit geldt voor de QE55Q7 model 2017, Tweakers, pricewatch: Samsung QE55Q7F Zwart. Verder beschikt de MU niet over een lichtsensor (draagt dit nog iets bij in kijkervaring of standaard uitgeschakeld?) en 2 i.p.v. 4 luidsprekers (maakt dit nog verschil in luisterervaring?). Wie weet de relevante verschillen te benoemen en welk model heeft uiteindelijk de voorkeur? Prijzen liggen inmiddels dicht bij elkaar bij NL aanbieder, dus dit weegt niet mee.Thnxs! :)
Als ik even mag aanhaken is voor mijn Google mijn allerbeste vriend
zo kom ik uit op deze :

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/mu8000

Als je vervolgens side by side de KS 8000/7000 erbij neerzet ,ziet men verschillen,slechts een benadering factor van positief /negatief.
Cijfers in deze of het nu een 8 of 7.9 is voor mij te verwaarlozen,gaat om meer details .

Om gelijk dit model met de grond gelijk te maken,acht ik het zeker niet, ben nog steeds zoekende naar een model die groter is dan mijn 65 inch KS ,persoonlijk acht ik en wat mijn eigen ogen gezien hebt met de Mu model,ziet het er toch goed uit en we zijn weer een jaartje verder toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Topic is dus verhuisd.