Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:24
jeanj schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:29:
Waarom vragen ze naar je gegevens. Krijg je die 200 euro korting dan nog wel?
Heb geen bestelling gedaan, dus dat durf ik niet te zeggen.
Je zou het altijd kunnen proberen, maar denk niet dat ze erin mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

karper34 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:14:
[...]

Retourneren je zit nog binnen je wettelijke termijn even kijken naar de voorwaarden
14 dagen bij koop of afstand. Dat geldt niet als je in een stenen Mediamarkt winkel koopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:41
Upgedatete software: tv's kunnen nu ook de HLG doorgeven, test kanale o.a. SES UHD, HLG Teststream UHD op 19,2 Oost en Travel XP op 13 Oost, voor de gelukkigen die via een schotel kunnen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

RAAF12 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:44:
14 dagen bij koop of afstand. Dat geldt niet als je in een stenen Mediamarkt winkel koopt....
Als ie ongeopend was wel, maar dan moet hij over heel wat zelfbeheersing beschikken ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravvie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-07-2023
Wat ben ik blij dat ik dit sub gevonden heb, via de googlesearch: Samsung Update 1180 welliswaar.
Een maand geleden heb ik de UE49KS7500 gekocht en ik moet zeggen dat ik er blij mee ben. Maar blij is natuurlijk relatief.

Ik was er zeker van dat hij beter kon presteren, helemaal op UHD niveau. Had via de bekende sites al wat instellingen geplukt en geprobeerd, maar net dat WOW factortje miste ik.
Zat op de dreaded FW1169. Gisteravond kwam de 1180 binnen en wat een verschil. Die WOW factor zat er ineens wel in. Het beeld is een stuk scherper zonder het te overdrijven, motions zijn vloeiender.

Ervan uitgaande dat dit onmogelijk was toch maar naar patchnotes (the irony Samsung ;) ) lopen zoeken en zo hier terecht gekomen.

Is er tussen 1180 en 1180.5 ook nog een grafisch verschil (kan hem updaten via USB indien nodig) of hebben ze hier alleen de HDMIswitch-bug gepatcht? Kon in dit sub niet echt een vergelijking vinden. Iemand had het over betere black-uniformity. Heb wel de auto-update uitgezet, geen zin om terug naar 1169-quali te gaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Ravvie op 27-06-2017 12:47 . Reden: typo's/readability ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Ik ondervind problemen met Netflix op mijn tv, op alle andere apparaten kan ik gewoon alles afspelen maar op mijn K8000 krijg ik de melding (na even laden) ''deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld'' maar het zijn gewoon Netflix originals.

Op mijn telefoon en via de browser werkt alles, internet op me tv werkt ook als ik op youtube een 4K video wil starten is dat gewoon instant zonder laad problemen aan mijn internet zal het vast niet liggen want als ik browse naar nieuwe titels worden alle info en plaatjes geladen en via de instellingen van Netflix kan je je snelheid testen ook prima.

opnieuw installeren van de app heeft niet geholpen en ik heb eigenlijk geen idee wat ik nog meer kan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25

TF

bla bla

jackzonztyl schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:28:
Ik ondervind problemen met Netflix op mijn tv, op alle andere apparaten kan ik gewoon alles afspelen maar op mijn K8000 krijg ik de melding (na even laden) ''deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld'' maar het zijn gewoon Netflix originals.

Op mijn telefoon en via de browser werkt alles, internet op me tv werkt ook als ik op youtube een 4K video wil starten is dat gewoon instant zonder laad problemen aan mijn internet zal het vast niet liggen want als ik browse naar nieuwe titels worden alle info en plaatjes geladen en via de instellingen van Netflix kan je je snelheid testen ook prima.

opnieuw installeren van de app heeft niet geholpen en ik heb eigenlijk geen idee wat ik nog meer kan proberen
heb ik ook vaak als de volgende aflevering start. Dan blijft hij hangen op 25%, gewoon opnieuw starten werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
TF schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:55:
[...]

heb ik ook vaak als de volgende aflevering start. Dan blijft hij hangen op 25%, gewoon opnieuw starten werkt wel
Ik start sluit de app af zonder resultaat, zelfs tv uitzetten en aanzetten helpt niet. hij laad wel verder dan 25% en daarna komt hij met de foutmelding. soms zelfs na 70%

[ Voor 7% gewijzigd door jackzonztyl op 27-06-2017 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 09:15
Volgens mij gaat de TV niet echt uit in stand by. Je instellingen worden in elk geval niet echt opnieuw gestart. Volgens mij gebeurt dit alleen wanneer je de aan/uitknop van de afstandbediening voor een seconde of 5 inhoud. Dan gaat je TV uit en start daarna automatisch weer op. Volgens mij is dat een soort van daadwerkelijke uit/aanschakeling van je tv. Dit helpt bij mij altijd indien er een soortgelijk issue speelt. Of je moet hem even van het netstroom afhalen.

Helpt dit wel?

Het lijkt alsof de standaard stand by mode eerder een soort 'winterslaap' modus is zoals we die kennen uit windows. Waarschijnlijk zodat de TV sneller kan opstarten en de optie heeft om direct verder te gaan in de laatste app die je in gebruik had.

[ Voor 26% gewijzigd door ThaBEN op 27-06-2017 14:33 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ThaBEN schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:29:
Volgens mij gaat de TV niet echt uit in stand by.
Die staat zeker niet uit nee.
Ik kan als de TV in standby staat deze selecteren op mijn Samsung tablet, en vanaf de tablet de interne tuner inschakelen om tv naar mijn tablet te streamen.
Er moet dus zeker een deel actief blijven om o.a. deze communicatie af te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-07 13:22
Avond heren, van de week hier in zwitserland de ue65ku6070 opgehaald voor 749 euro echter zit ik met het volgende. Waar ik woon heb ik public wifi van mijn bedrijf wat prima werkt. Nu verbind ik mijn tv hiermee maar normaal op bijv mijn telefoon of computer kom ik dan automatisch in een login scherm waar ik mijn inlognaam en code invoer. Dit lukt op de tv niet. is hier een bypass voor? Zo nee, als ik nu een lan kabel in mijn tv stop en in mijn computer kan ik dan wifi ontvangen via mijn computer en dan doorgeven aan mijn tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Waarom lukt ww/pass niet? Dat is een wifi inlog kwestie heeft niets met de TV te maken. Het is beetje omslachtig maar je kan van de computer een hotspot maken waar de TV verbinding mee maakt. Beter is het uitzoeken waarom het niet werkt om de TV met de Wifi AP te verbinden. Hotspot inschakelen kan bij Windows 10 in het actiecentrum (rechterhoek taakbalk) Kan je zonder ww/pass verbinding maken (onveilig)

[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 28-06-2017 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:33
noordwolde schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 00:20:
Avond heren, van de week hier in zwitserland de ue65ku6070 opgehaald voor 749 euro echter zit ik met het volgende. Waar ik woon heb ik public wifi van mijn bedrijf wat prima werkt. Nu verbind ik mijn tv hiermee maar normaal op bijv mijn telefoon of computer kom ik dan automatisch in een login scherm waar ik mijn inlognaam en code invoer. Dit lukt op de tv niet. is hier een bypass voor? Zo nee, als ik nu een lan kabel in mijn tv stop en in mijn computer kan ik dan wifi ontvangen via mijn computer en dan doorgeven aan mijn tv?
Wat gebeurd er als je op de TV de webbrowser opent?
Ik neem aan dat dit normaliter ook de gang van zaken is op je telefoon, ipad, pc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
ThaBEN schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:29:
Volgens mij gaat de TV niet echt uit in stand by. Je instellingen worden in elk geval niet echt opnieuw gestart. Volgens mij gebeurt dit alleen wanneer je de aan/uitknop van de afstandbediening voor een seconde of 5 inhoud. Dan gaat je TV uit en start daarna automatisch weer op. Volgens mij is dat een soort van daadwerkelijke uit/aanschakeling van je tv. Dit helpt bij mij altijd indien er een soortgelijk issue speelt. Of je moet hem even van het netstroom afhalen.

Helpt dit wel?

Het lijkt alsof de standaard stand by mode eerder een soort 'winterslaap' modus is zoals we die kennen uit windows. Waarschijnlijk zodat de TV sneller kan opstarten en de optie heeft om direct verder te gaan in de laatste app die je in gebruik had.
Bedankt! dit heeft wel geholpen, alleen hoop ik niet dat ik dit elke keer moet doen om fatsoenlijk netflix/youtube te kunnen kijken. er zou minstens een optie moeten zijn waar ik kan zeggen dat ik de tv ook echt uit wil hebben inplaats van alleen scherm uit. zo goed blijkt Tizen ook niet te zijn als je toch regelmatig moet '''herstarten''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:15
Ik had toevallig maandagavond problemen met Netflix op de KU6000, hij bleef hangen op een bepaald percentage, maar ik hoorde aan het geluid wel dat de aflevering begon. Na het herstarten van de tv was het opgelost. Sowieso gaat de tv hier 's avonds na gebruik volledig uit aangezien deze op het verlengsnoer zit aangesloten waar ook de verlichting op zit en die schakel ik 's avonds dus altijd uit.

Ï€ MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Netflix problemen

Kijk je bij instelling van Netflix

Je ziet dan staan
Verbinding maken met server 1 t/m 4
Staat alles aangevinkt bij deze servers ?
Ook je MBPS totaal op het moment ervan /ziggo gebruikers is afstand bepalend tbv MBPS
Deze kan bepalend zijn van het gehele gebeuren tbv kijken van content van Netflix of er is een storing

Doe wel alle apps afsluiten op de gebruikelijk manier

Voor de serie KS AB kan je via de knop info zien .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
Arjant2 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:20:
[...]

Ik neem aan dat dit normaliter ook de gang van zaken is op je telefoon, ipad, pc etc.
dat kan niet, je moet eerst verbinding hebben. ik heb wel verbinding met het modem zeg maar maar neit met het internet. Dat krijg ik pas als ik naar een website ga en daar me gegevens invul. Ik kan dit echter helemaal niet openen.

Heb het echter opgelost via connectify. Via me public network op pc een extra hotspot met connectify gemaakt en dat werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
Arjant2 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:20:
[...]

dat kan dus niet op de TV omdat om de browser te kunnen openen je verbinding nodig bent wat ik niet heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
De browser zit in de smarthub natuurlijk, en de smarthub opent niet als die geen verbinding kan maken met de smarthub server.
Beetje kip en ei verhaal dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaTr1x
Ravvie schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:45:
Is er tussen 1180 en 1180.5 ook nog een grafisch verschil (kan hem updaten via USB indien nodig) of hebben ze hier alleen de HDMIswitch-bug gepatcht? Kon in dit sub niet echt een vergelijking vinden. Iemand had het over betere black-uniformity. Heb wel de auto-update uitgezet, geen zin om terug naar 1169-quali te gaan.
Ik heb 1180.5 via USB geïnstalleerd, maar die wordt weergegeven als 1180 op de tv. Grote kans dat die download hetzelfde is als wat je al geïnstalleerd hebt staan. Anders moet je even kijken of je het build nummer van die firmware kan vinden en vergelijken met wat jij geïnstalleerd hebt staan.

Ï€ MW finishers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karper34
Indien je Netflix hebt, kan je dat zien via instellingen welke juiste versie je hebt staan
beetje omslachtig dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-07 07:27
karper34 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:38:
Indien je Netflix hebt, kan je dat zien via instellingen welke juiste versie je hebt staan
Instellingen> ondersteuning> contact opnemen met Samsung. Daar zie je staan bij softwareversie 1180.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25

TF

bla bla

Welke audiovertaging hebben jullie ingesteld? Vind het lastig om te bepalen wanneer het goed is.
Heb ook een sonos playbar die deze setting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Bij mij staat ie op 110 Maar dat moet je zelf instellen. Je neemt een pratend hoofd en zet de instelling zo dat het lipsynchroon is. Zelf nadenken en beslissingen nemen is geen schande.

[ Voor 16% gewijzigd door RAAF12 op 28-06-2017 23:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBEN
TF schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:30:
Welke audiovertaging hebben jullie ingesteld? Vind het lastig om te bepalen wanneer het goed is.
Dit verschilt per bron. En indien je een extern audio apparaat gebruikt zoals een Sonos i.p.v. de TV speakers geeft dit ook unieke waarde voor jou ten opzichte van andere speakers. Ook maakt het verschil of je de audio via optische kabel of HDMI hebt aangesloten. Er is dus geen standaard getal die voor iedereen hetzelfde resultaat geeft.

Wat ik doe is per HDMI bron de volgende filmpjes afspelen en dan per bron de audio sync afstellen zodat het beeld en de audio synchroon lopen.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Audio Video Sync Test

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Five minute sync test

Deze speel ik af via de webbrowser van de TV om Netxlix en andere TV apps te syncen.
Op mijn PC, welke via HDMI op mijn TV is aangesloten, om daar de audio van te syncen.
Op mijn PS4 webbrowser om de audio van mijn PS4 te syncen.
En op mijn Wii-U webbrowser om de audio van mijn Wii-U te syncen.

Dit is de enige methode om het nauwkeurig in te stellen zonder gebruik te maken van dure meetapparatuur. Op het blote oog proberen af te stellen door naar pratende mensen te kijken is niet echt nauwkeurig. Waarschijnlijk zal je zien dat je er best wel naast zit indien je vervolgens de calibratie uitvoert aan de hand van bovenstaande video's.

Er zijn overigens een hoop andere audio calibratie video's op youtube te vinden die net zo goed werken, maar deze gebruik ik persoonlijk veel.

[ Voor 22% gewijzigd door ThaBEN op 29-06-2017 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Als het geluid lipsynchroon is, is het doel bereikt. Twee of drie keer schuiven met de slider en even checken. Maar ok, als jij liever een tooltje gebruikt en niet op de oren en ogen vertrouwt is dat ook ok.
Overigens, leuk dat er zulke tooltjes bestaan, wist ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door RAAF12 op 29-06-2017 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
karper34 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:38:
Grappig, ik kwam hier toevallig gisterenavond net achter (ik had topic ff niet gevolgd).
TF schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:30:
Audiovertraging staat bij mij op alle kanalen op 0. Het geluid van alle devices (tv [voor netflix]/externe tv decoder/Mede8er/PS4) gaat via een optical switch naar de versterker.

Ï€ MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Voor 2017 gaat Samsung een update uitbrengen Open Standard HDR10+.
2017 Ultra HD tv’s & Ultra HD-modellen uit 2016 .
Hierover is veelal over geschreven.

Toch en met name over HDMI wordt beweerd dat je minimaal 2.0 moet hebben?
Klopt deze stelling eigenlijk wel ?

https://news.samsung.com/...dated-open-standard-hdr10

[ Voor 19% gewijzigd door karper34 op 30-06-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlpsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04 15:25
Sinds de update van laatst heb ik zwart beeld met me humax en ps4. Dan moet ik eerst switchen van hdmi... Iemand een id hoe dat op te lossen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:32
Het is echt een groot drama de YouTube app hier op de ks7000. Ik kan gewoon inloggen maar als ik een video wil aanklikken loopt ie vast... meer mensen last van?! Is dit op te lossen of moet ik maar gewoon de YouTube app van de xbox of ps4 gebruiken...

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
cypress3d schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:47:
Het is echt een groot drama de YouTube app hier op de ks7000. Ik kan gewoon inloggen maar als ik een video wil aanklikken loopt ie vast... meer mensen last van?! Is dit op te lossen of moet ik maar gewoon de YouTube app van de xbox of ps4 gebruiken...
Hier nergens last van

De vraag hoe doe je deze afsluiten ?

Zit op je AB een knop exit,die zal je moeten gaan gebruiken en hoppa gaan ermee.

En vergeet ook niet al je gebruikte Apps op de juiste wijze af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
karper34 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:03:
[...]

Hier nergens last van

De vraag hoe doe je deze afsluiten ?

Zit op je AB een knop exit,die zal je moeten gaan gebruiken en hoppa gaan ermee.

En vergeet ook niet al je gebruikte Apps op de juiste wijze af te sluiten.
Ja ik heb YouTube al afgesloten via de app van de tv. Maar dan nog loopt ie te kloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 16:52
Normaal gesproken blijven de apps in de achtergrond draaien bij normaal gebruik, dus heb je de app ook eens volledig afgesloten (exit/terug knop een aantal seconden ingedrukt houden) en weer opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
kladblokje schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:02:
Normaal gesproken blijven de apps in de achtergrond draaien bij normaal gebruik, dus heb je de app ook eens volledig afgesloten (exit/terug knop een aantal seconden ingedrukt houden) en weer opgestart?
Topper! dat was het dus. Ik maar denken dat YT zichzelf steeds afsloot.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148433

Inderdaad, bedankt voor de tip !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlpsycho
Is er een app voor de ks7000 die je smartphone een toetsenbord geeft, zodat je in youtube snel kan typen? Heb smart view van samsung, maar daar zit het iig niet op.

[ Voor 12% gewijzigd door zlpsycho op 04-07-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Wat ik wel weet is dat je een willekeurig draadloos Bluetooth toetsenbord kunt aansluiten en daarmee youtube kan bedienen en de rest van je TV kan besturen. Indien je een toetsenbord met trackpad hebt, zoals de Logitech K400, kun je zelfs de muis gebruiken op de TV browser.

Heb het zelf getest en werkt perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door ThaBEN op 04-07-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik heb het nog wel geprobeerd met het keyboard dat ik bij mijn Samsung Tab S2 kreeg. Maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Ik dacht toch dat dat een standaard BT keyboard was wat connectie betreft.
(met een KS7500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Mijn Logitech keyboard werkt via een USB dongle. Maar in theorie zou een bluetooth verbinding voldoende moeten zijn. Zo zou ook de controller van je PS4 direct verbinding kunnen maken maar dit heb ikzelf nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

zlpsycho schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:19:
Is er een app voor de ks7000 die je smartphone een toetsenbord geeft, zodat je in youtube snel kan typen? Heb smart view van samsung, maar daar zit het iig niet op.
Als de Youtube app op de telefoon wordt gestart kan je via Zoeken direct het schermkeyboard gebruiken op de telefoon. Het filmpje kan je dan casten naar de TV toe. Vierkant symbooltje rechtsboven in het filmscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlpsycho
Thx, die youtube app was ik vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
Begin volgende week komt Selectro Service Groep ( Samsung) langs om m'n 55KS8000 te repareren. Heb namelijk nogal last van heftige bleeding aan de bovenkant van het scherm en aangezien ik nog ruim binnen de garantie zit en ik het eerder erger zie worden dan minder had ik actie ondernomen.

Samsung helpdesk zei eerst kijk het nog even aan omdat je nog ruim binnen de garantie zit. Nou mooi niet dus, zoals gezegd heb sterk het vermoeden dat het erger wordt dan minder. Net ook de bevestiging van Selectro gekregen dat hun de foto's bestudeerd hebben en er al onderdelen zijn besteld. Ben benieuwd!

https://afbeelding.im/TlVhZgZs

Ik moet zeggen dat het op dit moment (nog) niet superstorend is, en ook alleen zichtbaar bij een heldere achtergrond, maar zoals met alles als je weet dat iets er zit ga je er dus automatisch op letten. Hoop dat het goed gefixt wordt want ben voor de rest uitermate tevree met m'n KS8000 :*)

[ Voor 18% gewijzigd door DutchOwnage op 05-07-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Nieuw scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Voor degene die twijfelen tussen een 2016 model of een 2017 Q7F, houdt hier rekening mee :X

Bekijk op YouTube
Samsung Q7F QLED Brightness Issue & Fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Geen idee wat er vervangen/gerepareerd zal gaan worden. Zolang ik na afloop maar geen kwaliteitsverlies ervaar vindt ik alles best eerlijk gezegd want nogmaals ben voor de rest uitermate tevreden met de KS8000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

ThaBEN schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:04:
Voor degene die twijfelen tussen een 2016 model of een 2017 Q7F, houdt hier rekening mee :X

[video]
Wat een ellende, folie die rondslingert, TV verpakt in een te kleine doos. Ben blij met m'n 2016 model KS8000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Er is inderdaad een nieuw scherm gemonteerd zojuist :) . Bleeding aan de bovenkant is vanzelfsprekend niet meer te zien. Voor nu een gelukkig mens, eens kijken hoelang de beelding nu wegblijft. Omdat ik regelmatig game en ook in HDR mode gaat de backlight op 20, maximaal dus. Zou die hoge backlight van invloed kunnen zijn op het ontstaan van bleeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hier crashed the Youtube app telkens als je de tv hebt uitgehad. Start je Youtube op loopt ie vast na een paar klikken. Terugtoest inhouden en opnieuw opstarten lost het probleem op, maar is irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Ik heb hier geen last van. Wel heb ik ergens bij opties uitgezet dat apps verder moeten gaan waar ze gebleven waren wanneer ik de TV uitschakel. Misschien dat dit verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
We hebben een 55" KS7000. Kan ik daar gewoon een externe HDD aan de usb hangen voor timeshift? Als ik de schijf aansluit kom ik wel in het bestandssysteem maar kan er verder niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294239

ik wil graag de samsung ks8000 of 9000 halen maar zie van alles over dat het achterpaneel los laat is het dan nog wel een verstandige aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Het loslaten van het achterpaneel speelde alleen bij de KS7000 serie. Naar mijn weten kwam dat bij latere batches ook niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 860083

karper34 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:53:
Voor 2017 gaat Samsung een update uitbrengen Open Standard HDR10+.
2017 Ultra HD tv’s & Ultra HD-modellen uit 2016 .
Hierover is veelal over geschreven.
informatie meer verschenen.

Toch en met name over HDMI wordt beweerd dat je minimaal 2.0 moet hebben?
Klopt deze stelling eigenlijk wel ?

https://news.samsung.com/...dated-open-standard-hdr10
Heeft er iemand een idee wanneer de update komt voor 2016 modellen? Ik ben er eigenlijk best nieuwsgierig naar. Sinds april is er volgens mij geen info meer over verschenen.

Ik weet het niet. Ik kijk er wel van op dat mijn oude non-Pro Playstation 4 met een willekeurig HDMI kabeltje gewoon 1080p HDR weergeeft. Voorlopig geen Pro voor mij dus. Ziet er top uit!

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 860083 op 15-07-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 18:03

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Nog even terugkomend op de constante vraag van hoe je je tv schoon moet maken... ik heb net een video gezien van een of andere Brit op een Samsung kanaal dat je je tv het beste schoon kunt maken met alcohol 70%. Vroegah gebruikten we dit goedje ook om je platenspeler te reinigen.

De vraag is echter heeft iemand van jullie dit al eens geprobeerd? En waar kun je in Nederland dit kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294239

70% alcohol kun je kopen bij een drogist zoals kruidvat een etos of da

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
cypress3d schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:28:
Nog even terugkomend op de constante vraag van hoe je je tv schoon moet maken... ik heb net een video gezien van een of andere Brit op een Samsung kanaal dat je je tv het beste schoon kunt maken met alcohol 70%. Vroegah gebruikten we dit goedje ook om je platenspeler te reinigen.

De vraag is echter heeft iemand van jullie dit al eens geprobeerd? En waar kun je in Nederland dit kopen?
Als je dit gezien hebt, en je schrijft hier: schoonmaken met 70% alcohol //zonder toevoeging.
Moet je uitkijken en beseffen dat het klakkeloos wordt overgenomen en evt wordt verwezen naar winkels etc etc.

70 % Alcohol/Rubbing is de juiste benaming.
Voor Nederlandse begrippen is dat : 70 % isopropylalcohol / secundaire alcohol .
Wordt o.a gebruikt voor het schoonmaken van brillenglazen.
Goedkoop spul en zeer effectief voor TV Beeldschermen,indien deze op juiste wijze wordt schoongemaakt/ onderhouden.

Natuurlijk zijn er klant en klare produkten verkrijgbaar is hier al vaker omschreven, doch laat men niet zien wat er daadwerkelijk in zit.......stof tot nadenken niet waar !

Google is in deze je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
De RTL XL app doet het niet meer op m'n 55KU6500, app blijft zwart na het opstarten.. meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148433

Op mijn UE43KS7500 werkt de app gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Anoniem: 294239 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 06:28:
ik wil graag de samsung ks8000 of 9000 halen maar zie van alles over dat het achterpaneel los laat is het dan nog wel een verstandige aankoop
Bij de streepjescode achter op je TV kan je zien welke versie dit betreft. Versie 1 had hier inderdaad last van. Dit is later verholpen. Ik heb zelf de KS7000 versie 3 en hier treed het probleem niet meer in op.
cypress3d schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:28:

De KS7000 / KS8000 / KS9000 hebben een speciale 'moth eye' coating op het het scherm. Dit hebben andere (Samsung) TV's niet. Dit is wellicht van invloed of het schoonmaken met 70% alcohol wel is aan te raden op deze toestellen.

[ Voor 25% gewijzigd door ThaBEN op 17-07-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Ik gebruik 70 % isopropylalcohol al jaren voor o.a huidvet/nicotinevlekken etc voor tv/pc en voor de glazen van de brillen.
Zowel voor gecoat glas als mat,gewoon en makkelijk en verantwoord 1 liter voor+/- € 6,-
Duurste zijn de speciale Nano Microvezeldoeken,na 3 wasbeurten van op 60 graden,gaan ze de kliko in.

Maar goed,je kan ook lekker van dat spul kopen kant en klaar van bepaalde merken met een lekker luchtje erin,laat het maar eens analyseren en waar kom je dan op uit > juist ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:16
Sinds afgelopen vrijdag ben ik ook de "trotse" eigenaar van de Samsung 65KU6020. Na jaren Enkel en alleen Sony tv's te hebben gehad, de laatste was de Sony 55EX711 nu maar eens voor een Samsung gegaan. Dit door de goeie verhalen en prijs/kwaliteit verhouding, misschien heb ik pech maar wat valt die keuze tegen...

Afgelopen keren dat ik een nieuwe Sony tv kocht was het aansluiten en genieten, niks qua instellingen veranderen om het beeld goed te krijgen, out of the box perfect. Dat was afgelopen vrijdag wel anders met de Samsung, zag er niet uit hoe die ingesteld stond. Afijn, geen probleem, leuk een beetje tweaken om alles helemaal naar wens te krijgen. Opties te boven moet ik zeggen, een positief punt. Uiteindelijk een mooi plaatjes tevoorschijn kunnen toveren waar mijn vrouw en ik tevreden mee waren.

Meteen maar eens even wat content op verschillende platformen testen, Netflix via de tv, Ziggo uitzendingen, Apple tv, en PS4 PRO. Wat verschillende kwaliteiten qua content (1080P en 4K) bekeken op de verschillende platformen. Toen begonnen de eerste minpuntjes al naar voren te komen, schokkerig beeld was de eerste. Dacht eerst dat het aan het bronbestand lag of mijn netwerk maar ik zag dit ook vanaf de PS4 PRO, dus nee. Na wat op internet gezocht te hebben kwam ik wat instellingen tegen die standaard aan staan, zoals Clear Motion. Deze uitgeschakeld en hierdoor werd het een stuk beter. Probleem 1 acceptabel genoeg opgelost.

Het volgende probleem, in 2 vormen, is nog niet op te lossen, Banding en Color banding. De eerste geeft op een volvlak grijs bijv. verticale strepen in de verlichting. Moet zeg dat dit niet super opvalt, ik ben vrij kritisch wat dit soort dingen betreft dus waarschijnlijk dat ik dit kan 'vergeten' en het ook niet meer opvalt.
De color banding, geen idee of dit precies de juiste term is, is veel ernstiger en voor mij echt een showstopper. Subtiele color gradients zijn niet vloeiend maar opgebouwd uit grote volvlakken. Ik heb al gespeeld met de kleurinstellingen zoals backlight en brightness en heb het al iets minder kunnen krijgen, maar ergens wordt het beeld gewoon te donker.

Hier voorbeelden van wat ik zie:

Banding:
Afbeeldingslocatie: https://hdguru.com/wp-content/uploads/2011/04/Samsung-UN55D8000-Uniformity-Pana-Blu-ray-Splash-Screen-580.jpg

Color banding:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/50yzzzA.jpg
Overigens niet mijn foto's maar zelfde symptoom.

Ik heb al contact opgenomen met de winkel waar ik hem gekocht heb, Boxxer, en ik mag hem gewoon omruilen, chapeau voor Boxxer overigens _/-\o_ Goeie service! Maar gezien de prijs van deze tv probeer ik liever nog de problemen te minimaliseren of zelfs helemaal op te lossen. Anders ga ik namelijk absoluut weer voor een Sony en dat betekend €400 extra lappen...

Wellicht hebben jullie ervaring met dergelijke problemen en zijn er nog dingen/instellingen die ik kan proberen?

Sorry voor de lap tekst, maar geeft een wat beter beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Dat eerste kun je volgens niet veel aan doen. Dat ligt eraan hoe het licht verdeeld wordt op het scherm.
Voor het 2e issue kan het helpen om de firmware van je TV te updaten.

Overigens dat colour banding issue, heb je dat constant? Ik weet dat bij gaming dit kan optreden in pre-renderd cutscenes of tijdens intro's waarin logos verschijnen. Dat ligt volgens mij meer aan de cutscene dan aan de TV.

En ik zou ook alle beeld enhancements uitzetten zoals
Clear Motion
Dejudder
Dynamic Contrast
Clean View
Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
ThaBEN schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:54:
Dat eerste kun je volgens niet veel aan doen. Dat ligt eraan hoe het licht verdeeld wordt op het scherm.
Voor het 2e issue kan het helpen om de firmware van je TV te updaten.

Overigens dat colour banding issue, heb je dat constant? Ik weet dat bij gaming dit kan optreden in pre-renderd cutscenes of tijdens intro's waarin logos verschijnen. Dat ligt volgens mij meer aan de cutscene dan aan de TV.

En ik zou ook alle beeld enhancements uitzetten zoals
Clear Motion
Dejudder
Dynamic Contrast
Clean View
Etc.
GIsteravond game of thrones gekeken, wat een drama, het leek met de minuut erger te worden. In alle donkere shots is het precies zoals in screenshot hierboven, niet naar te kijken.
Bovenstaande opties staan allemaal uit, helpt niet veel helaas.

Wordt denk ik maar terug naar Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Splendid schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:11:
[...]
Wordt denk ik maar terug naar Sony...
Vraag me af of je dit op merk moet afschuiven.
Je hebt met de 6020 zo'n beetje het laagste instapmodel in de UHD serie volgens mij.
Voor de sony moet je flink bijbetalen zeg je, maar steek je ook wat extra geld in een samsung dan heb je ook een heel verschil.
Ik heb zelf een KS7500 (zelfde als KS7000 maar curved) en heb nog geen enkele banding kunnen waarnemen, en vooral deze serie staat bekend om zijn geweldige beeldkwaliteit tov prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
M a r c o schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:28:
[...]

Vraag me af of je dit op merk moet afschuiven.
Je hebt met de 6020 zo'n beetje het laagste instapmodel in de UHD serie volgens mij.
Voor de sony moet je flink bijbetalen zeg je, maar steek je ook wat extra geld in een samsung dan heb je ook een heel verschil.
Ik heb zelf een KS7500 (zelfde als KS7000 maar curved) en heb nog geen enkele banding kunnen waarnemen, en vooral deze serie staat bekend om zijn geweldige beeldkwaliteit tov prijs.
Klopt, de duurdere varianten zullen beter zijn, maar van Sony heb ik ook altijd de 'instap' modellen gekocht, ik mik altijd rond de €1k voor een nieuwe tv, en daar nooit problemen mee ondervonden. Misschien heb ik gewoon pech hoor, maar je weet hoe dat gaat, de eerste keer ervaring met een merk en direct slecht, dat geeft nooit een positief gevoel :/

[ Voor 9% gewijzigd door Splendid op 19-07-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
6000 serie zou opzich ook gewoon goed moeten zijn, ik heb de UE6710 van een paar jaar geleden en nog steeds sta ik versteld van deze TV. sublieme beeldkwaliteit los van de apps op de tv (nogal traag) gebruik ik enkel de interne mediaplayer (GE-WEL-DIG!)

Nu heb ik de KS8000 serie en als ik van de ene tv naar de andere tv ga met dezelfde bron dan verbaast het me dat het toch nog beter kan!

Misschien toch een andere model in de 6000? of zo richting de KS7000 serie kijken? ze zijn enorm in de prijs gezakt misschien kan je er een rond de 1K vinden?
Splendid schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:34:
[...]

Klopt, de duurdere varianten zullen beter zijn, maar van Sony heb ik ook altijd de 'instap' modellen gekocht, ik mik altijd rond de €1k voor een nieuwe tv, en daar nooit problemen mee ondervonden. Misschien heb ik gewoon pech hoor, maar je weet hoe dat gaat, de eerste keer ervaring met een merk en direct slecht, dat geeft nooit een positief gevoel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik weet ook niet hoe het met de huidige modellen is, maar was het ook niet vaak zo dat er ook nog verschil in beeldpaneel zat tussen bijv 6000 serie en 6400+ serie?

Beneden hebben we in ieder geval nog een 6400 serie van 2014.

Misschien heeft @Splendid overigens wel gewoon een slecht exemplaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Tja, ik zie hier een topic (https://us.community.sams...anding-normal/td-p/132109) van iemand die exact ziet wat ik zie, en deze persoon heeft de KS8000, toch ook een veel duurder model dan ik heb. Zou 'gewoon' een slecht exemplaar kunnen zijn dat ik hem.

Wellicht van de week even langs de winkel met stickje met content van video's die bij mij slecht zijn. Ze hebben een demo scherm staan in de winkel, eens kijken hoe het er op die uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Maar de allerbelangrijkste vraag waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb gezien is of je de firmware hebt geupdate? Ik weet dat oudere firmware versies last konden hebben van banding. Na een update was dit probleem verdwenen.

En heb je dit op alle bronnen?

[ Voor 37% gewijzigd door ThaBEN op 19-07-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
ThaBEN schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:49:
Maar de allerbelangrijkste vraag waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb gezien is of je de firmware hebt geupdate?
Hier heb ik direct naar gekeken, hij was up-to-date. Helaas zou ik haast willen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:49:
Maar de allerbelangrijkste vraag waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb gezien is of je de firmware hebt geupdate? Ik weet dat oudere firmware versies last konden hebben van banding. Na een update was dit probleem verdwenen.

En heb je dit op alle bronnen?
In het vorig bericht gaf men aan een probleem te hebben met banding met versie 1180.

Na deze uitrol is er veel over geschreven en ook is er op YouTube door een zekere Samsungnow
wat filmpjes opgezet, tbv van deze uitrol 1180.5

Aangezien je altijd bezig bent je mede- tweakers te helpen met bepaalde instellingen hier in dit topic te verwoorden.
Draai zelf nog met de 1168 versie en ondervind nog niet de problemen,ik ben zelf altijd een beetje huiverig met dit soort uitrols zonder enige uitleg /change logs.

Maar goed ,dat vind ik ,blijft toch een raar fenomeen dat merken van televisies dit zomaar gaan uitrollen .
Is niet alleen Samsung ook LG doet dat en sommige zijn al met een downgrade begonnen.

Is en gaat in drie delen omtrent de uitrol 1180.(5)

YouTube: Samsung KS8000 Firmware 1180.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37
karper34 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:32:
[...]

In het vorig bericht gaf men aan een probleem te hebben met banding met versie 1180.

Na deze uitrol is er veel over geschreven en ook is er op YouTube door een zekere Samsungnow
wat filmpjes opgezet, tbv van deze uitrol 1180.5

Aangezien je altijd bezig bent je mede- tweakers te helpen met bepaalde instellingen hier in dit topic te verwoorden.
Draai zelf nog met de 1168 versie en ondervind nog niet de problemen,ik ben zelf altijd een beetje huiverig met dit soort uitrols zonder enige uitleg /change logs.

Maar goed ,dat vind ik ,blijft toch een raar fenomeen dat merken van televisies dit zomaar gaan uitrollen .
Is niet alleen Samsung ook LG doet dat en sommige zijn al met een downgrade begonnen.

Is en gaat in drie delen omtrent de uitrol 1180.(5)

YouTube: Samsung KS8000 Firmware 1180.5
toon volledige bericht
Hier ook niet heel blij met de manier hoe Samsung update, zonder heldere changelog. Ook na berichten dat de zwartwaarden slechter werden van sommige gebruikers, heb ik besloten te stoppen met updaten. Ik zit dus nog op 1165. De TV gebruik ik hoofdzakelijk als scherm voor mijn PS4 Pro en PC.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

jackzonztyl schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:10:
Misschien toch een andere model in de 6000? of zo richting de KS7000 serie kijken? ze zijn enorm in de prijs gezakt misschien kan je er een rond de 1K vinden?
No way dat je een goede 65 inch vindt voor €1000. Niet bij Samsung, niet bij Sony. Voor €1000 zou ik op jacht gaan naar een 55KS7000, dat is wel realistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jackzonztyl
Ik had het ook niet over een 65 inch tv. een beetje rondbellen en je hebt vast een leuke prijsje voor een 55KS7000.
ago schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:39:
[...]

No way dat je een goede 65 inch vindt voor €1000. Niet bij Samsung, niet bij Sony. Voor €1000 zou ik op jacht gaan naar een 55KS7000, dat is wel realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
ago schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:39:
[...]

Dat denk ik ook niet, ik heb de Samung 65KU6020 uiteindelijk voor €1050 gekocht, terwijl hij overal €1200 kost, dus je kan weleens een koopje vinden. Ik heb het budget maar verhoogd naar €1500, maar daar lijkt je bij Samung niet heel veel verder mee te komen. En het moet een 65 inch worden want we hebben onze 55 inch verkocht omdat het groter moest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Splendid schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:18:
[...]

Dat denk ik ook niet, ik heb de Samung 65KU6020 uiteindelijk voor €1050 gekocht, terwijl hij overal €1200 kost, dus je kan weleens een koopje vinden. Ik heb het budget maar verhoogd naar €1500, maar daar lijkt je bij Samung niet heel veel verder mee te komen. En het moet een 65 inch worden want we hebben onze 55 inch verkocht omdat het groter moest :P
65KS7000 is €1449 bij Botom.nl. TV is nieuw maar de doos is niet goed, vandaar de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
ago schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:59:
[...]

65KS7000 is €1449 bij Botom.nl. TV is nieuw maar de doos is niet goed, vandaar de prijs.
Dat is een mooie prijs, hoe weet je dat van de doos? Werknemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Splendid schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:38:
[...]

Dat is een mooie prijs, hoe weet je dat van de doos? Werknemer?
Nee, ik heb daar vorige maand de 65KS8000 besteld. Zij kopen producten op van grote bedrijven die ze niet meer als nieuw kunnen verkopen. Let wel, je krijgt maar 1 jaar garantie. Er staat klasse A bij en dat betekent:
"Klasse A is de hoogste productklasse die wij aanbieden. Deze producten zijn nieuw of als nieuw en worden helemaal compleet met alle toebehoren in de originele verpakking geleverd. In veel gevallen zijn deze nog geseald en in alle andere gevallen grondig door ons gecontroleerd en vrij van ieder gebruiksspoor."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
ago schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:19:
[...]

Nee, ik heb daar vorige maand de 65KS8000 besteld. Zij kopen producten op van grote bedrijven die ze niet meer als nieuw kunnen verkopen. Let wel, je krijgt maar 1 jaar garantie. Er staat klasse A bij en dat betekent:
"Klasse A is de hoogste productklasse die wij aanbieden. Deze producten zijn nieuw of als nieuw en worden helemaal compleet met alle toebehoren in de originele verpakking geleverd. In veel gevallen zijn deze nog geseald en in alle andere gevallen grondig door ons gecontroleerd en vrij van ieder gebruiksspoor."
Dit soort bedrijven ken ik, daar gaan ook TV's heen waar de klant vindt dat het beeld om een reden niet goed is, en de fabrikant zegt dat het binnen de specificaties valt. Je hebt bij dit soort bedrijven dus een extra grote kans op een afwijking t.o.v. wat je zou mogen verwachten bij een nieuwe TV. Je kan natuurlijk ook geluk hebben, maar TV's worden meestal niet maar zo terug gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karper34
Graag en aub on topic blijven,nu gaat het meer om priijzen daar heeft Ago een topic van opgestart

Ago je bent de starter van : [Prijs-discussie] Samsung tv's waarvoor mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Dat was een dooddoener voor het topic zeg :P

Gisteren nog even firmware gechecked, die staat al op 1180, dus dat is de laatste.
Ik zit nu wel erg in dubio wat te doen, ik wacht nog op feedback van de winkel betreffende de Sony 65XD7505, leek mij wel een mooi alternatief. En anders geeft de winkel als optie de Samsung 65KS7000, dat is natuurlijk wel een giga stap, ook financieel, even €750 bijlappen. Keuzes keuzes keuzes...

[ Voor 29% gewijzigd door Splendid op 20-07-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik kan met een paar centen bij leggen op mijn 60ks7000 een 65ks9500 kopen bij de lokale electra boer.
De 60ks7000 die ik nu heb bevalt goed maar ik heb alleen moeite met de blooming.
Nu is de ks9500 een fald model, heeft dit model dan ook nog last van blooming?
Ik kan weinig vinden over eventuele blooming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
diazull37 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 08:47:
Ik kan met een paar centen bij leggen op mijn 60ks7000 een 65ks9500 kopen bij de lokale electra boer.
De 60ks7000 die ik nu heb bevalt goed maar ik heb alleen moeite met de blooming.
Nu is de ks9500 een fald model, heeft dit model dan ook nog last van blooming?
Ik kan weinig vinden over eventuele blooming
Alle LCD's zullen blooming blijven houden maar de 9500 zal het iig een stuk beter doen dan de 7000 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flixell
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-05-2024
Na hier te hebben meegelezen heb ik een paar maanden geleden een 55ks7000 gekocht.
Sinds deze week doen alle HDMI aansluitingen het niet meer. De tv merkt wel dat er iets is aangesloten, maar blijft 'geen signaal' aangeven.
Ik heb verschillende kabels en apparatuur geprobeerd, maar zonder succes. Ook de tv resettten / updaten werkt niet.
USB / kabel tv, die ook op de one connect zijn aangesloten werken wel zonder problemen.
Heeft iemand misschien nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Flixell schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:09:
Na hier te hebben meegelezen heb ik een paar maanden geleden een 55ks7000 gekocht.
Sinds deze week doen alle HDMI aansluitingen het niet meer. De tv merkt wel dat er iets is aangesloten, maar blijft 'geen signaal' aangeven.
Ik heb verschillende kabels en apparatuur geprobeerd, maar zonder succes. Ook de tv resettten / updaten werkt niet.
USB / kabel tv, die ook op de one connect zijn aangesloten werken wel zonder problemen.
Heeft iemand misschien nog ideeën?
Ze doen het sinds deze week niet meer, zonder aanleiding? Gevalletje garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flixell
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-05-2024
ago schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:19:
[...]

Ze doen het sinds deze week niet meer, zonder aanleiding? Gevalletje garantie claimen.
Doordeweeks gebruik ik mijn tv niet.
Vorig weekend dacht ik dat mijn ps4 pro het probleem was. Hij deed het 's middags niet en 's avonds opeens wel.
Gister deed mijn ps4 het eerst wel, maar zodra ik HDMI uhd color aanzetten gaf hij weer geen signaal aan, zodra ik dit uitzetten deed hij het weer.

Vannacht heeft alles uitgestaan, en nu lijkt niks meer te werken.
Ik ga morgen zeker even Samsung bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Flixell schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:37:
[...]

Doordeweeks gebruik ik mijn tv niet.
Vorig weekend dacht ik dat mijn ps4 pro het probleem was. Hij deed het 's middags niet en 's avonds opeens wel.
Gister deed mijn ps4 het eerst wel, maar zodra ik HDMI uhd color aanzetten gaf hij weer geen signaal aan, zodra ik dit uitzetten deed hij het weer.

Vannacht heeft alles uitgestaan, en nu lijkt niks meer te werken.
Ik ga morgen zeker even Samsung bellen.
Wat gebeurd er indien je in je TV settings UHD Color op al je HDMI poorten deactiveert en opnieuw aanzet?

En anders als de TV aanstaat de aan/uitknop op je remote inblijven houden totdat de TV zich na enkele seconde uitschakeld, en automatisch opnieuw inschakelt.

Als dat niet helpt moet je de one connect box ontkoppelen, TV daarna pas resetten, TV uitzetten en een minuutje van de netstroom afhalen. Daarna pas alles opnieuw aansluiten en tv weer aanzetten.

P.s.
Je weet dat UHD Color enkel van toepassing is op bronnen die HDR materiaal kunnen uitzetten?
Ik krijg bijvoorbeeld geen audio binnen via mijn KPN tv decoder indien UHD color aan heb staan. Zet ik dit uit dan werkt het wel en KPN zend toch geen HDR/4k beeld uit.

En heb je in je PS4 Pro alle beeld settings ook op automatisch gezet?
En gebruik je de originele HDMI kabel die bij de Pro zat of heb je wellicht een andere (langere) HDMI kabel gekocht?

En gezien dit bij alle HDMI inputs speelt zou ik ook controleren of de one connect box wel goed is aangesloten en opnieuw inpluggen.

[ Voor 78% gewijzigd door ThaBEN op 24-07-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 714378

Vraagje, de nieuwe MU7000 lijn is de opvolger van de KS7000 (correct?) en beschikt niet over de quantum dot technologie terwijl de KS7000 van vorig jaar dat wel doet. Klopt dit? Is hier een reden voor?

Ik twijfel namelijk enorm tussen de twee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Anoniem: 714378 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:48:
Vraagje, de nieuwe MU7000 lijn is de opvolger van de KS7000 (correct?) en beschikt niet over de quantum dot technologie terwijl de KS7000 van vorig jaar dat wel doet. Klopt dit? Is hier een reden voor?

Als je verder gaat onderzoeken, kom je er op uit dat de Samsung 2016 TV's meer waar voor het geld bieden, dan hun 2017 equivalent. Echter de 2016 modellen worden snel schaarser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Anoniem: 714378 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:48:

De MU kan niet in de schaduw staan van de KS. Je kunt het eerder met de Q-serie vergelijken.
Zie hier voor mooie aanbiedingen voor de KS:
[Prijs-discussie] Samsung tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-07 11:51
Om op hierboven te reageren, is het verstandig om te wachten tot Q-serie goedkoper wordt of toch de KS8000 de kopen. Budget is 1200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Lorenzoaliandro schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:42:
Om op hierboven te reageren, is het verstandig om te wachten tot Q-serie goedkoper wordt of toch de KS8000 de kopen. Budget is 1200 euro.
Duurt wel een half jaar voor de Q7 daarbij in de buurt komt lijkt me en voordelen heeft ie nauwlijks ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 714378

Black Friday eind november is misschien het wachten op een prijsdaling van de Q7F waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
apis29 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:34:
[...]

Alle LCD's zullen blooming blijven houden maar de 9500 zal het iig een stuk beter doen dan de 7000 ...
Mag ik dan aannemen dat je deze stelling zelf heeft ondervonden of ?
Naar ik mag aanemen schrijft men over Blooming in de hdr-uhd mode ?
Na wat ik gezien hebt was in deze twee ,toch heel weinig verschil in de blooming waarneembaar.
Natuurlijk is de 100% content van de bron de dooddoener voor het oog.

Maar wees en kijk eens naar het aanbod van o.a Netflix (hdr) deze laat te veel compressie erop los.
En hoeveel 100% 4K Ultra HD 4K Ultra HD Blu-ray Discs zijn er vandaag op de markt ?

Natuurlijk kan je de gehele dag je hdr-uhd mode aan laten?
Je gaat toch niet sdr bekijken met deze setting.
En ja dan krijg je inderdaad dit soort vervelende beelden te zien en in mijn optiek totaal overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
apis29 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:01:
[...]

Duurt wel een half jaar voor de Q7 daarbij in de buurt komt lijkt me en voordelen heeft ie nauwlijks ...
Voor de beste prijs/kwaliteit 2017 TV's moet je dit jaar voorlopig niet bij Samsung zijn, volgens de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Samsung MU8000 TV (UE55MU8000) | Review model april 2017.

YouTube: Samsung MU8000 TV (UE55MU8000) | Review

Wat ik wel opvallend vind en ook interessant acht dat deze Twee extra beeld modes heeft voor de dag en de nacht, instellingen voor de kijkbeleving voor de dag en ook voor de nacht.

Mijn vraag is voor de tweakers onder ons van de KS Serie lijn 2016,zijn er die via de service menu deze twee opties van beeldmodus dag en nacht geactiveerd en ook er resultaat mee geboekt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Ik heb het niet via het servicemenu gedaan maar gewoon 2 standaard profielen gepakt om ditzelfde na te bootsen.
Ik gebruik FILM voor snachts en STANDAARD voor overdag. Elk profiel dus apart gecalibreert op het betreffende moment van de dag. Dan heb je precies hetzelfde effect en zijn de 2 extra profielen overbodig
Echter in praktijk heb ik hem bijna altijd op FILM staan en dit kijkt voor mij goed.

De extra profielen zouden voor mij pas interessant worden indien je er een timer aan kon koppelen. Dat je kon instellen dat de TV op specifieke tijdstippen automatisch zou schakelen tussen de door jou aangemaakte profielen. Of dat deze handmatig aangemaakte profielen aan een bepaalde waarde van een lichtsensor gekoppeld kon worden.

[ Voor 23% gewijzigd door ThaBEN op 26-07-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
karper34 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:52:
[...]

Mag ik dan aannemen dat je deze stelling zelf heeft ondervonden of ?
Naar ik mag aanemen schrijft men over Blooming in de hdr-uhd mode ?
Na wat ik gezien hebt was in deze twee ,toch heel weinig verschil in de blooming waarneembaar.
Natuurlijk is de 100% content van de bron de dooddoener voor het oog.

Maar wees en kijk eens naar het aanbod van o.a Netflix (hdr) deze laat te veel compressie erop los.
En hoeveel 100% 4K Ultra HD 4K Ultra HD Blu-ray Discs zijn er vandaag op de markt ?

Natuurlijk kan je de gehele dag je hdr-uhd mode aan laten?
Je gaat toch niet sdr bekijken met deze setting.
En ja dan krijg je inderdaad dit soort vervelende beelden te zien en in mijn optiek totaal overbodig.
Strikt gesproken valt blooming meer op bij een fald model natuurlijk (en meer bij HDR dan SDR) maar in het geheel genomen is de KS9500 een veel betere tv door de fald ...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cicX5Hp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hcOEfoN.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 27-07-2017 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
apis29 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 01:10:
[...]

Strikt gesproken valt blooming meer op bij een fald model natuurlijk (en meer bij HDR dan SDR) maar in het geheel genomen is de KS9500 een veel betere tv door de fald ...

[afbeelding]

[afbeelding]
Wbt tv(s) met Full-Array Local Dimming (Fald) ben ik het 100% met je eens.

Toch zie je steeds meer dat men afbeeldingen plaatst,zonder te weten welke vooraf afstellingen zijn ingesteld.
Heb ik het daar toch altijd mijn twijfels over en ga dan ook liever dit soort vergelijk in de praktijk met eigen ogen aanschouwen /acceptatie is voor een ieder bepalend,zeker in deze mbt blooming foto compleet in een darkroom .

Voor de serie KS 2016 is en blijft een bijzondere mooie serie, en je zal altijd bezig blijven met acceptatie van oa instellingen van in deze KS lijn tbv content van het aanbod van de uitzendingen van in lagen van laag tot hoge beeldresolutie.

En ja dit houd mijn persoonlijk altijd bezig ,mooi dat je je zelf wat kan instellen wat verschillende beeldmodes.
En dan houd het voor je op.
De serie MU van 2017 heeft er twee beeldmodes extra bij,dus je kan dat meer gaan uitbreiden

Al met al ben ik zeker weten tevreden met deze KS tv en zeker weten in mijn omgeving met heel veel licht,daarvoor is deze dan voor gekocht.

Met dit soort hoogwaardige beeld tv,s ,zie je altijd wel wat en zeker in een darkroom
Pagina: 1 ... 44 ... 60 Laatste