Instellingen van Rtings, maar ipv warm2 gebruik ik warm1. Warm2 is simpelweg te geel voor mij.ultras34 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:31:
Wat een top toestel is de ks7000!!
Het is een grijze import zag aan de achterkant ks7002(met 3/4letters)
Maar alles werkt gewoon na behoren.
Was nog even bij de MM afgelopen vrijdag. Kreeg twee kabels in mijn handen van 7euro en 43euro ongeveer. De duurdere kabel was geschikt voor 4k volgens de medeweker. Wat voor kabel kan ik het best kopen/gebruiken?
Graag wil ik ook weten welke beeld instellingen jullie gebruiken. Heb zelf zitten spelen en zoeken maar zag op het internet diverse sites met allemaal andere settings...
Vraagje,
dus volgens hetgeen ik lees kan ik geen UHD color gebruiken samen met de Telenet decoder. Ik heb dit geprobeerd en krijg UHD color met beeld maar zonder geluid. Terug naar de gewone instellingen heb ik ook weer geluid. Valt dit op te lossen?
dus volgens hetgeen ik lees kan ik geen UHD color gebruiken samen met de Telenet decoder. Ik heb dit geprobeerd en krijg UHD color met beeld maar zonder geluid. Terug naar de gewone instellingen heb ik ook weer geluid. Valt dit op te lossen?
waarvoor wil je bij een telenet decoder die geen UHD/4K dus ook geen UHD color ondersteunt dit op je tv gaan instellen?
heeft alleen zin als je een 4K bron, bijvoorbeeld een UHD Blu Ray player, aansluit op de HDMI met een UHD color aansluiting, anders totaal geen zin.
heeft alleen zin als je een 4K bron, bijvoorbeeld een UHD Blu Ray player, aansluit op de HDMI met een UHD color aansluiting, anders totaal geen zin.
Heb exact hetzelfde sindskort met mijn UE60KS7000.zordak schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:48:
Ik heb sinds enige dagen dat mijn guide knop niet werkt op mijn afstandbediening.
Via de home instelling en dan naar guide werkt wel, enig idee wat dit kan zijn? Het kan ook zo zijn dat de guide knop naar een uur het wel weer doet. Dit heb ik getest met de orginele afstandbedieningen en mijn Harmony elite.
Ik heb een EU65KS7000
Ik had de basisinstellingen al zo gezet. De detail kleurinstellingen nog niet.Is toch afhankelijk van persoon tot persoon en tv tot tv. Nu eerst beetje kijken en dan wel zien of er nog iets is dat mij stoort.LuPo schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:46:
[...]
Ik zou de settings even aanpassen naar zoiets: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ku6300/settings
Tevens eco sensor aan in picture screen op 20 zetten en dan bij eco sensor op minimaal 6 zetten. Dan bekijkt hij zelf de licht-omstandigheden en past aan van 6-20. Nooit meer te fel scherm of te donker. Altijd goed.
En over de helderheid. Het is niet dat het mij stoort of dat ik vind dat het niet klopt. Is meer nog een kwestie van gewoon worden. Helderheid en contrast zijn zeer groot verschil bij mijn oude LCD tv en het is nog beetje wennen.
Weet niet meer op wat ik de ECO sensor gezet heb. Ik weet nog dat ik het beetje aangepast heb maar wat exact weet ik niet meer.
Tot nu toe wel tevreden (behalve dan het Wifi Direct probleem)
Ik heb dat al een maand of twee, geen een update heeft geholpen. Ik denk dat het door ziggo/upc komt.cjpunt schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:24:
[...]
Heb exact hetzelfde sindskort met mijn UE60KS7000.
Ik bedoelde de basisinstellingen inderdaad.Kenhas schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:31:
[...]
Ik had de basisinstellingen al zo gezet. De detail kleurinstellingen nog niet.Is toch afhankelijk van persoon tot persoon en tv tot tv. Nu eerst beetje kijken en dan wel zien of er nog iets is dat mij stoort.
En over de helderheid. Het is niet dat het mij stoort of dat ik vind dat het niet klopt. Is meer nog een kwestie van gewoon worden. Helderheid en contrast zijn zeer groot verschil bij mijn oude LCD tv en het is nog beetje wennen.
Weet niet meer op wat ik de ECO sensor gezet heb. Ik weet nog dat ik het beetje aangepast heb maar wat exact weet ik niet meer.
Tot nu toe wel tevreden (behalve dan het Wifi Direct probleem)
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Zou me niet verbazen. Zelfde geldt voor de 3 of 4 haperingen per uur bij kijken via CI+. Kom via Samsung geen steek verder, zeggen nu dat mn signaal te sterk is waardoor het gebeurt. Enige oplossing lijkt een settopbox. Maar die Horizon vind ik zo'n gedrocht. Hoop dat er snel een nieuwe 4K box komt. Iemand andere tips qua box? Of wordt het tijd voor KPN...OcNewB schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:38:
[...]
Ik heb dat al een maand of twee, geen een update heeft geholpen. Ik denk dat het door ziggo/upc komt.
Voor degene die via ziggo kijken en CI+. Wat hebben jullie voor signaalsterkte en bitfoutfrequentie? Te vinden in het laatste submenu van de instellingen onder signaalinformatie.
[ Voor 13% gewijzigd door heypnt op 15-02-2017 09:10 ]
thnx kartal ik zal even checken!Karakartal schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:57:
[...]
Instellingen van Rtings, maar ipv warm2 gebruik ik warm1. Warm2 is simpelweg te geel voor mij.
Zal vanavond even kijken voor de info.cjpunt schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:09:
[...]
Zou me niet verbazen. Zelfde geldt voor de 3 of 4 haperingen per uur bij kijken via CI+. Kom via Samsung geen steek verder, zeggen nu dat mn signaal te sterk is waardoor het gebeurt. Enige oplossing lijkt een settopbox. Maar die Horizon vind ik zo'n gedrocht. Hoop dat er snel een nieuwe 4K box komt. Iemand andere tips qua box? Of wordt het tijd voor KPN...
Voor degene die via ziggo kijken en CI+. Wat hebben jullie voor signaalsterkte en bitfoutfrequentie? Te vinden in het laatste submenu van de instellingen onder signaalinformatie.
Maar ook hier problemen met Ziggo CI+ en de 55KS7000. De guide niet beschikbaar en het opstarten van de tv met foutmeldingen van de module. Gek worden we ervan, maar inderdaad, een Horizon komt hier niet.
Allen,
even nog een vraagje. De Harmon Kardon SB20 soundbar wil ik (binnenkort) aansluiten via een digitale optiche kabel. Zo heb ik meer HDMI poorten beschikbaar.. Er is een aansluiting HDMI ARC en als ik mijn SB20 hierop aansluit krijgen de overige apparaten ook geluid over de soundbar. Is dit ook hetzelfde met een digitale optische kabel? Zo niet moet ik de HDMI ARC aansluiting gebruiken..
even nog een vraagje. De Harmon Kardon SB20 soundbar wil ik (binnenkort) aansluiten via een digitale optiche kabel. Zo heb ik meer HDMI poorten beschikbaar.. Er is een aansluiting HDMI ARC en als ik mijn SB20 hierop aansluit krijgen de overige apparaten ook geluid over de soundbar. Is dit ook hetzelfde met een digitale optische kabel? Zo niet moet ik de HDMI ARC aansluiting gebruiken..
Anoniem: 311380
Dag Tweakers,
Ik heb sinds een week de Samsung UE55KS8000. NU wou ik gisteren voor de eesrte keer mijn ps4 pro op deze tv testen maar naar enkel minuten werd het scherm voor 1 a 2 seconde zwart en kwam het beeld terug. Verder heb ik ook de indruk dat de kleuren soms niet scherp zijn bij het kijken van digitale tv ( digibox telenet).
Iemand tips ? zou het misschien aan de HDMI kabels kunnen liggen deze zijn al zeker enkele jaren oud.
Ik heb sinds een week de Samsung UE55KS8000. NU wou ik gisteren voor de eesrte keer mijn ps4 pro op deze tv testen maar naar enkel minuten werd het scherm voor 1 a 2 seconde zwart en kwam het beeld terug. Verder heb ik ook de indruk dat de kleuren soms niet scherp zijn bij het kijken van digitale tv ( digibox telenet).
Iemand tips ? zou het misschien aan de HDMI kabels kunnen liggen deze zijn al zeker enkele jaren oud.
Gebruik voor je PS4 Pro bijgeleverde HDMI kabel, die kan 4K/60Hz aan en in de instellingen HDMI UHD color setting op "On". Ik heb exact dezelfde TV en ook een PS4 Pro. ik gebruik btw HDMI port 1. Ik beb niet het probleem dat jij beschrijft. succesAnoniem: 311380 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:28:
Dag Tweakers,
Hoe kan je de PS4 pro hdmi herkennen ? Heb een aantal door elkaar liggen nu ?seez schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:48:
[...]
Gebruik voor je PS4 Pro bijgeleverde HDMI kabel, die kan 4K/60Hz aan en in de instellingen HDMI UHD color setting op "On". Ik heb exact dezelfde TV en ook een PS4 Pro. ik gebruik btw HDMI port 1. Ik beb niet het probleem dat jij beschrijft. succes
Sorry, ik begrijp je vraag niet helemaal.Anoniem: 311380 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:52:
[...]
Hoe kan je de PS4 pro hdmi herkennen ? Heb een aantal door elkaar liggen nu ?
Onderstaand 2 linkjes naat youtube filmpjes waarin ze laten zien hoe je een PS4 Pro aansluit/configureert op Samsung KS7000/8000/9000 tv's
How to setup 4k hdr for samsung 2016 tv
YouTube: How to Set-Up HDR For Samsung 2016 4K TVs [PS4 Pro/Xbox One S/PS4/PC]
Best settings guide
YouTube: Samsung KS7000/ KS8000 Best TV Settings Guide \[PS4 Pro/Xbox One S/PS...
Sorry dat ik niet duidelijk was. Ik heb alle HDMI kabels naast me liggen van Apple TV, Digibox en PS4 pro. Nu was mijn vraag hoe ik de kabel van de ps4 uit deze 3 kan halen.seez schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:58:
[...]
Sorry, ik begrijp je vraag niet helemaal.
Onderstaand 2 linkjes naat youtube filmpjes waarin ze laten zien hoe je een PS4 Pro aansluit/configureert op Samsung KS7000/8000/9000 tv's
How to setup 4k hdr for samsung 2016 tv
YouTube: How to Set-Up HDR For Samsung 2016 4K TVs [PS4 Pro/Xbox One S/PS4/PC]
Best settings guide
YouTube: Samsung KS7000/ KS8000 Best TV Settings Guide \[PS4 Pro/Xbox One S/PS...
Ik ga volgende week mijn ks7000 terug brengen aangezien de coating van mijn scherm niet goed is. Ik leg mijn vinger bijv op het scherm en dan krijg ik die vlek niet meer eraf. De vraag ik nu even dat ik wel wil kunnen zien welk model ik nu ga krijgen. Hoe kan je dat zien op de doos of hoe moet ik in het service menu komen op de ks7000?
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Bitfout schommelt tussen de 55 en 70cjpunt schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:09:
[...]
Signaalsterkte rond de 90
Kwaliteit 100
Ik weet niet of jij zelfde probleem hebt als wat ik had. Ik had dit:Anoniem: 311380 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:11:
[...]
Sorry dat ik niet duidelijk was. Ik heb alle HDMI kabels naast me liggen van Apple TV, Digibox en PS4 pro. Nu was mijn vraag hoe ik de kabel van de ps4 uit deze 3 kan halen.
YouTube: PS4 PRO Video dropout/flicker on Samsung KS8500 update...still a nig...
Ik heb het inmiddels op kunnen lossen door een nieuwe Kabel te bestellen die van je TV naar je One ConnectBox gaat. Dat werkt nu goed. Ik heb verschillende (dure) HDMI kabel getest, maar dat was geen oplossing voor mij.
Weet niet of dit helpt, maar probeer anders eerst een andere hdmi kabel en dan pas kijken voor dat OneConnect Box kabel. Ik had mijn issue en oplossing aan Samsung doorgegeven. Mocht je hun bellen, dan hoop ik dat ze je kosteloos een One Connect Box kabel op willen sturen.
Succes.
[ Voor 9% gewijzigd door Giovanni76 op 15-02-2017 19:27 ]
Mijn sterke en kwaliteit is 100 en 100.ncornelisse schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:06:
[...]
Bitfout schommelt tussen de 55 en 70
Signaalsterkte rond de 90
Kwaliteit 100
Bitfout schommelt tussen 15 en 30 ongeveer.
Theorie van samsung is dat signaalsterkte rond de 75 moet zitten en dat dat dan zou zorgen voor een bitfout van 0. Waarmee probleem verholpen zou zijn. Ik vind het nogal ver gezocht en moeilijk te geloven. Signaalverzwakker zou dan nodig zijn.
Daar draait Windows 10 op? Je kan bij de instellingen kiezen voor 'apparaat toevoegen'Kenhas schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:36:
Enigste probleem is met Wifi Direct. Ik kan na tientallen pogingen nog geen verbinding maken met mijn Surface Pro 3.
Als zowel de TV als de tablet op hetzelfde (wifi) netwerk zitten herkent de TV de aansloten apparaat 'vanzelf'
Is de TV via Wifi of een netwerkkabel met het Internet verbonden?
Btw, Inderdaad is de kijkhoek smal ik heb er laatst een opgehangen aan de muur, dat staat een stuk strakker dan op voet. Geluid is ook niet slecht voor zo'n platte kast.
[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 15-02-2017 22:12 ]
En nog iets wijzer geworden?Anoniem: 878521 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:57:
Bedankt, het is inderdaad het Dirty Screen Effect. Komt precies overeen. Ik lees inderdaad ook dat het kennelijk behoorlijk veel voorkomt en dat het ook een soort van normaal gevonden lijkt te zijn. Maar dit is wel echt storend hoor. Ik koop geen tv van 2000 piek om naar grijze vlekken te kijken tijdens de voetbal. Ik ga morgen toch maar eens bij de Mediamarkt langs om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Ellende dit.
Ik krijg die TV trouwens volgende week ook binnen, en ben even benieuwd of je het alleen met voetbal hebt, of ook elders?
PSN: bryanlost
Of Telfort... Sowieso als je glasvezel hebt, dan heb je ook gelijk Internet op bijv 50 Mbps up/down of hoger, dat is toch beter dan wat die coaxboeren leveren.cjpunt schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:09:
[...]
Zou me niet verbazen. Zelfde geldt voor de 3 of 4 haperingen per uur bij kijken via CI+. Kom via Samsung geen steek verder, zeggen nu dat mn signaal te sterk is waardoor het gebeurt. Enige oplossing lijkt een settopbox. Maar die Horizon vind ik zo'n gedrocht. Hoop dat er snel een nieuwe 4K box komt. Iemand andere tips qua box? Of wordt het tijd voor KPN...
Een 'unboxing' bekijken en dan herken je de HDMI kabel wel.Anoniem: 311380 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:11:
[...]
Sorry dat ik niet duidelijk was. Ik heb alle HDMI kabels naast me liggen van Apple TV, Digibox en PS4 pro. Nu was mijn vraag hoe ik de kabel van de ps4 uit deze 3 kan halen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik kan mij niet voorstellen dat de kabel slecht was, waarschijnlijk is die sterk gebogen of teveel kracht op de contacten tijdens de installatie van de TV. Ik herken het omdat de opening in de afdekplaat van de 7000 modellen en hoger krap aansluit. Ik heb de one connect box slingeren in het TV meubel. Hoe de wall mounted eigenaars het doen is mij niet bekend :-) Ik lees zelfs stories dat er in de muur een sleuf wordt gefraised om de kabels onzichtbaar weg te werken!!!Giovanni76 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:20:
[...]
Ik heb het inmiddels op kunnen lossen door een nieuwe Kabel te bestellen die van je TV naar je One ConnectBox gaat.
[ Voor 30% gewijzigd door RAAF12 op 16-02-2017 02:54 ]
Ik heb vorige week de KS8000 mogen ontvangen en ben er tot nu toe heel erg blij mee.
Ik zit wel verveeld met volgend probleem: Ik heb een 4K film op mijn Synology NAS staan (DS214 play) van ongeveer 70GB (x265 mkv). Als ik die film probeer af te spelen via DLNA dan krijgt de TV het niet vloeiend afgespeeld. Hij moet precies om de zoveel tijd bufferen (ik zie namelijk zo'n loader).
Alles is bekabeld (cat 6) en aangesloten op mijn asus router (RTAC87U).
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heeft dit met het netwerk te maken?
Ik zit wel verveeld met volgend probleem: Ik heb een 4K film op mijn Synology NAS staan (DS214 play) van ongeveer 70GB (x265 mkv). Als ik die film probeer af te spelen via DLNA dan krijgt de TV het niet vloeiend afgespeeld. Hij moet precies om de zoveel tijd bufferen (ik zie namelijk zo'n loader).
De Nas kan waarschijnlijk het niet aan. De chip is niet snel genoeg.
De tv kan het makkelijk aan. Mijn KS7000 speelt 4k HDR films makkelijk af zonder problemen.
De tv kan het makkelijk aan. Mijn KS7000 speelt 4k HDR films makkelijk af zonder problemen.
Groot Probleem Samsung UE49KU6470S!cjpunt schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:09:
[...]
Check dat topic even, je bent niet de enige.
Heb je ook het probleem met trage volumeknop bij betaalde zenders? (RTL 7 bijv.)
[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 16-02-2017 10:31 ]
De NAS hoeft toch geen transcoding of iets dergelijk te doen? Enkel maar serveren op het netwerk?ncornelisse schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:55:
De Nas kan waarschijnlijk het niet aan. De chip is niet snel genoeg.
Kan je de film wel vloeiend afspelen op een PC of TV ergens anders in het netwerk? Als dit zo is, dan ligt het wel aan de TV.Vronar schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:10:
Ik heb vorige week de KS8000 mogen ontvangen en ben er tot nu toe heel erg blij mee.
Is inderdaad met windows 10. Mijn tablet ziet de tv en de tv ziet mijn tablet. Als ik wil verbinden, begint er wel een spinner te draaien op de tv maar na tijdje verdwijnt die gewoon. Op mijn tablet komt dan de boodschap dat er geen reactie ontvangen is van de tv. Time Out dus waarschijnlijkRAAF12 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:49:
[...]
Daar draait Windows 10 op? Je kan bij de instellingen kiezen voor 'apparaat toevoegen'
Als zowel de TV als de tablet op hetzelfde (wifi) netwerk zitten herkent de TV de aansloten apparaat 'vanzelf'
Is de TV via Wifi of een netwerkkabel met het Internet verbonden?
Btw, Inderdaad is de kijkhoek smal ik heb er laatst een opgehangen aan de muur, dat staat een stuk strakker dan op voet. Geluid is ook niet slecht voor zo'n platte kast.
Is voorlopig draadloos.
Bij mij loopt het geluid altijd via versterker.
Was eigenlijk meer op zoek naar een domme monitor/tv omdat alles toch via settop box en mediaplayer gaat en het geluid via versterker. Maar denk dat dit geen slecht compromis is.
Anoniem: 878521
Terug geweest naar de Mediamarkt, die man zei direct, dit mag niet. Wel is de werkwijze dat ik eerst contact moest zoeken met Samsung. Mocht dat niet lukken, dan kan ik altijd terug komen bij de Mediamarkt. Samsung gebeld, doorverwezen naar webcare via Facebook, hebben ze mijn filmpje bekeken. Kreeg vandaag pas reactie met de vraag om eerst te proberen de randapparatuur eens even los te koppelen. Gedaan, maar nee, natuurlijk helpt dat niet. Dat heb ik webcare van Samsung net weer verteld, dus ik ben benieuwd wat ze nu voor mij gaan betekenen.bryanvan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:52:
[...]
En nog iets wijzer geworden?
Ik krijg die TV trouwens volgende week ook binnen, en ben even benieuwd of je het alleen met voetbal hebt, of ook elders?
Over je vraag, ik heb het continu. Alleen valt het natuurlijk vooral op bij voetbal. Egaal beeld wat een vast voorwerp volgt (panning). Bij normale TV zie je het af en toe, als het beeld egaal wordt. Het is me wel duidelijk dat ik dit niet accepteer en dat ik zeker de gok waag om het toestel om te ruilen als die kans zich voordoet. Maar eerst afwachten wat Samsung voor me gaat betekenen.
Wat ik overigens wel erg bijzonder vind is dat zowel de Mediamarkt als Samsung de termen dirty screen effect en vertical banding niet kennen. Dat gaat er bij mij echt niet in

Waarom moet je eerste met Samsung contact leggen? Je hebt het bij de Media Markt gekocht, zij zijn jou aanspreekpunt. Gewoon omruilen (Of hopen ze dat je de 14 dagen regel overschrijdt?).Anoniem: 878521 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:35:
[...]
Terug geweest naar de Mediamarkt, die man zei direct, dit mag niet. Wel is de werkwijze dat ik eerst contact moest zoeken met Samsung. Mocht dat niet lukken, dan kan ik altijd terug komen bij de Mediamarkt. Samsung gebeld, doorverwezen naar webcare via Facebook, hebben ze mijn filmpje bekeken. Kreeg vandaag pas reactie met de vraag om eerst te proberen de randapparatuur eens even los te koppelen. Gedaan, maar nee, natuurlijk helpt dat niet. Dat heb ik webcare van Samsung net weer verteld, dus ik ben benieuwd wat ze nu voor mij gaan betekenen.
Over je vraag, ik heb het continu. Alleen valt het natuurlijk vooral op bij voetbal. Egaal beeld wat een vast voorwerp volgt (panning). Bij normale TV zie je het af en toe, als het beeld egaal wordt. Het is me wel duidelijk dat ik dit niet accepteer en dat ik zeker de gok waag om het toestel om te ruilen als die kans zich voordoet. Maar eerst afwachten wat Samsung voor me gaat betekenen.
Wat ik overigens wel erg bijzonder vind is dat zowel de Mediamarkt als Samsung de termen dirty screen effect en vertical banding niet kennen. Dat gaat er bij mij echt niet inIs natuurlijk het makkelijkste antwoord voor ze. Afwachten nu, ik laat het weten.
Aha ok, bedankt voor je antwoord. Ik ga ook maar eens voetbal opzetten (zodra ik hem heb) om te kijken of ik het ook heb! Weer een test die aan het lijstje wordt toegevoegd...Anoniem: 878521 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:35:
[...]
Terug geweest naar de Mediamarkt, die man zei direct, dit mag niet. Wel is de werkwijze dat ik eerst contact moest zoeken met Samsung. Mocht dat niet lukken, dan kan ik altijd terug komen bij de Mediamarkt. Samsung gebeld, doorverwezen naar webcare via Facebook, hebben ze mijn filmpje bekeken. Kreeg vandaag pas reactie met de vraag om eerst te proberen de randapparatuur eens even los te koppelen. Gedaan, maar nee, natuurlijk helpt dat niet. Dat heb ik webcare van Samsung net weer verteld, dus ik ben benieuwd wat ze nu voor mij gaan betekenen.
Wat ik overigens wel erg bijzonder vind is dat zowel de Mediamarkt als Samsung de termen dirty screen effect en vertical banding niet kennen. Dat gaat er bij mij echt niet inIs natuurlijk het makkelijkste antwoord voor ze. Afwachten nu, ik laat het weten.
Keep us posted I guess.
PSN: bryanlost
Mediamarkt personeel probeert inderdaad vaak klachten weg te wuiven. De aanhouder wint.Jumpman schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:50:
[...]
Waarom moet je eerste met Samsung contact leggen? Je hebt het bij de Media Markt gekocht, zij zijn jou aanspreekpunt. Gewoon omruilen (Of hopen ze dat je de 14 dagen regel overschrijdt?).
Afgelopen week kunnen testen met Champions League. Ik had niet de indruk dat het beeld anders was dan met de F6500. Zag er prima uit!rsca777 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:39:
[...]
En bij gewoon tv-kijken en sportwedstrijden zoals voetbal? Valt dat wat mee? Alvast bedankt voor de info!
Voor mensen die met de Samsung naar TV kijken via CI+module en/of in 1080i (interlaced). Hebben jullie geen problemen van haperingen / stutter. Ik probeer al enkele weken dit onder de aandacht te krijgen bij Samsung, maar zonder succes. Samsung blijft met huis-tuin- en keukenoplossingen komen.
Zie onderstaand topic in de Samsung Community:
https://eu.community.sams...-beeld/td-p/146079/page/2
https://eu.community.sams...-beeld/td-p/146079/page/2
heb ik ook erg last van, ik dacht een mooie vervanging voor de waardeloze horizonbox, maar er valt niet naar te kijken, haperen , stotterencjpunt schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:06:
Voor mensen die met de Samsung naar TV kijken via CI+module en/of in 1080i (interlaced). Hebben jullie geen problemen van haperingen / stutter. Ik probeer al enkele weken dit onder de aandacht te krijgen bij Samsung, maar zonder succes. Samsung blijft met huis-tuin- en keukenoplossingen komen.
https://eu.community.sams...-TV-beeld/m-p/162899#M816
Is Google Cast niet mogelijk met samsung tv's? Ik kan namelijk niet casten van mijn telefoon naar de ks7000. Zo niet, is het niet mogelijk om Ziggo GO te casten vanaf mijn telefoon op een ander manier?
Je hebt het over Chromecast? Dat moet gewoon werken. En met de Samsung app Smart View kan je oa. video's casten naar de TV. Over Ziggo weet ik 'gelukkig' nix....
Groot Probleem Samsung UE49KU6470S!cjpunt schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:06:
https://eu.community.sams...-TV-beeld/m-p/162899#M816
Nog maar eens de link.
Je bent niet de enige. Misschien beter om de klachten in dat topic te bundelen en te zien of samsung er iets mee gaat doen.
Mijn testsample van de ks9000 had het ook.
Dan wel in mindere mate maar je bent niet de enige.
Overigens werkt de link niet naar dat topic op samsung site. Is het topic weg?
Edit: zo te zien moet je inloggen om topic te kunnen zien. Dus dat lukt me nu niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 18-02-2017 11:30 ]
Meld je ook even in dit topic als je wil.diazull37 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:31:
[...]
heb ik ook erg last van, ik dacht een mooie vervanging voor de waardeloze horizonbox, maar er valt niet naar te kijken, haperen , stotteren
Groot Probleem Samsung UE49KU6470S!
Wellicht kan je samen bij Samsung de druk wat opvoeren. Als er genoeg mensen zich melden wellicht via Tweakers er een nieuws item van laten maken voor de FP.
Ja Chromecast. Alleen heb ik het dan over de "built in" variant.RAAF12 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 04:18:
Je hebt het over Chromecast? Dat moet gewoon werken. En met de Samsung app Smart View kan je oa. video's casten naar de TV. Over Ziggo weet ik 'gelukkig' nix....
Je hebt gelijk. Link klopt niet:Arjant2 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:20:
[...]
Groot Probleem Samsung UE49KU6470S!
Nog maar eens de link.
Je bent niet de enige. Misschien beter om de klachten in dat topic te bundelen en te zien of samsung er iets mee gaat doen.
Mijn testsample van de ks9000 had het ook.
Dan wel in mindere mate maar je bent niet de enige.
Overigens werkt de link niet naar dat topic op samsung site. Is het topic weg?
Edit: zo te zien moet je inloggen om topic te kunnen zien. Dus dat lukt me nu niet.
Dit is de juiste: https://eu.community.sams...-beeld/td-p/146079/page/2
Ook goed om in dat bericht zoveel mogelijk melding te maken van deze problemen.
Heb gisteren na overleg en een mooie aanbieding van Ziggo besloten dan maar de Horizon nog een kans te geven totdat er een 4K box komt van ziggo hopelijk later dit jaar. Want alles wat ik niet via de CI+ kijk is gewoon heel erg goed op de samsung KS7000. En wil toch straks een 4K settopbox in de toekomst! Ga ervanuit dat het dan ook allemaal stabieler en sneller zal werken dan de horizon
[ Voor 19% gewijzigd door heypnt op 18-02-2017 16:44 ]
Zo slecht is die Horizon nou ook weer niet hoor. Zéker niet in vergelijking met de begintijd van het ding. Hij is misschien een tikje aan de slome kant als je bijv. in z'n tv gids duikt, maar ja met hardware uit 2009 is dat ook niet zo gek. Maar het is allemaal prima te doen. Ik hoop ook op een 4K box eind dit jaar 
Formule 1 in 4K via Ziggo Sport
Formule 1 in 4K via Ziggo Sport
[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 18-02-2017 17:23 ]
Gaat lekker hier. Na twee weken eindelijk een nieuwe voet binnen voor mijn UE55KS9000 die 'm loodrecht zou moeten neerzetten. Met goede hoop gemonteerd maar het resultaat is om te huilen....
Scherm staat nu niet alleen achterover gekanteld maar ook nog eens scheef van links naar rechts...
Oude voet er weer onder en wederom een mail richting de Mediamarkt/Samsung.
Ben benieuwd wat ze gaan doen, ik ben inmiddels wel toe aan een refund
Scherm staat nu niet alleen achterover gekanteld maar ook nog eens scheef van links naar rechts...
Oude voet er weer onder en wederom een mail richting de Mediamarkt/Samsung.
Ben benieuwd wat ze gaan doen, ik ben inmiddels wel toe aan een refund
Meer mensen die hun KS7000 aan de muur gehangen hebben en vinden dat de bijgeleverde afstandsbuisjes wel erg lang zijn waardoor de TV eigenlijk onnodig ver van de muur komt te hangen?
je kunt de tv niet zonder bussen ophangen de achterkant houd hem niet en hij hangt scheef zonder bussen .de bussen zorgen ervoor dat hijrecht hangt door de vorm van de achterkant
Dat begrijp ik, maar de bussen zouden ook korter kunnen zijn. Wanneer de TV aan de muur hangt, zie je dat de bussen (naar mijn mening zonder reden) langer zijn dan nodig.herian10 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 08:43:
je kunt de tv niet zonder bussen ophangen de achterkant houd hem niet en hij hangt scheef zonder bussen .de bussen zorgen ervoor dat hijrecht hangt door de vorm van de achterkant
Ik heb ze niet gebruikt, de tv kwam bespottelijk ver van de muur af. Nu hsngt m'n tv strak tegen de muur.JBS schreef op zondag 19 februari 2017 @ 08:16:
Meer mensen die hun KS7000 aan de muur gehangen hebben en vinden dat de bijgeleverde afstandsbuisjes wel erg lang zijn waardoor de TV eigenlijk onnodig ver van de muur komt te hangen?
Ja ik! Toevallig mijn KS7000 afgelopen week opgehangen en tot de conclusie gekomen dat er nog steeds heel veel ruimte overblijft, ondanks mijn 'ultra plattemuurbeugel'.JBS schreef op zondag 19 februari 2017 @ 08:16:
Mijn idee was om de resterende ruimte op te meten (rekening houdend met bijvoorbeeld de voedingsstekker en een kleine tolerantie) en die van de busjes af te zagen.
Heb sinds kort een UE55KU6020, en regelmatig gaat die gewoon uit als er een tijdje niks aan remote commandos is gestuurd. Is geen screensaver of auto-off, allemaal al uit in menus. Ook geen CEC, staat uit op receiver en enige input komt van die receiver. Iemand een idee wat ik over het hoofd zou kunnen zien?
Heb je al gemeten of de TV zichzelf elke keer na dezelfde tijd uitzet als er geen input meer gegeven is?UltraSub schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:01:
Heb sinds kort een UE55KU6020, en regelmatig gaat die gewoon uit als er een tijdje niks aan remote commandos is gestuurd. Is geen screensaver of auto-off, allemaal al uit in menus. Ook geen CEC, staat uit op receiver en enige input komt van die receiver. Iemand een idee wat ik over het hoofd zou kunnen zien?
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Lijkt random tijd. Nog niet echt kunnen meten. Staat wel op todo list.
Ivm het verhaal van het dirty screen effect op mijn 65KS7000:Anoniem: 878521 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:35:
[...]
Vooralsnog niet tevreden over de webcare van Samsung. Drie keer met ze gesproken, drie keer een andere medewerker, die allen wat anders wilden. Mijn Youtube filmpje was natuurlijk al overduidelijk, wat ook werd beaamd door de eerste medewerker. De tweede medewerker wilde dat ik foto's stuurde van de beeldtest, bij daglicht. Gedaan, was de achtergrond weer te donker. De medewerker dacht kennelijk dat ik de foto's had genomen met de gordijnen dicht ofzo, want hij gaf als tip dat deze open moest. Echt?

Laat ze maar een ingehuurde tech sturen, dan krijg je een nieuw panel. Geen tijd verdoen aan allerlei secundaire zaken. 'Hallo verkoper, mijn panel is stuk, repareren of omruilen'
Anoniem: 860083
Ik heb 17 dagen geleden in de korting een ue55ks7000 gekocht en nog steeds niet uitgepakt omdat ik in een verbouwing zat. Inmiddels ben ik in de gelegenheid om hem aan te sluiten maar volgens mij heb ik geen meubel dat groot genoeg is om hem op te zetten. Het hangt erom, kan iemand me vertellen wat de precieze afstand is tussen de pootjes van de tv? Heb een meubeltje van 120 cm staan. Anders haal ik hem voor niks uit de doos..
Beetje krap dan, maar hang lekker aan de muur! Zo'n tv komt dan veel beter uit de verf.
Zelf zwaar in dubio tussen een ks7000 of de B6v oled.
Ik game af en toe, kijk wel veel films en tv.
Vandaag nog in de winkel gekeken en viel me op dat de Samsung wel dunner zijn, voornamelijk door de dikke onderkant van de LG oled.
Ben echter niet een ongekende tech geek, termen als backlight bleeding zeggen mij dan ook weinig. De keuze is echter wel erg moeilijk voor me.
Wil voor het 65" model gaan,
Samsung ue65ks7000 €2500,-
Lg oled 65b6v €3200,-
Iemand van jullie hier een verhelderende mening over?
Dank
Ik game af en toe, kijk wel veel films en tv.
Vandaag nog in de winkel gekeken en viel me op dat de Samsung wel dunner zijn, voornamelijk door de dikke onderkant van de LG oled.
Ben echter niet een ongekende tech geek, termen als backlight bleeding zeggen mij dan ook weinig. De keuze is echter wel erg moeilijk voor me.
Wil voor het 65" model gaan,
Samsung ue65ks7000 €2500,-
Lg oled 65b6v €3200,-
Iemand van jullie hier een verhelderende mening over?
Dank
Ja is een optie inderdaad maar ik wil hem voor nu eerst effe testen. Weet iemand of ik dat red?CyBeRSPiN schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:42:
Beetje krap dan, maar hang lekker aan de muur! Zo'n tv komt dan veel beter uit de verf.
Edit: gevonden. 112 cm stand width. Ga hem morgen effe installeren. :-)
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 860083 op 19-02-2017 20:52 ]
Heb je geen vloer...Anoniem: 860083 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:47:
[...]
Ja is een optie inderdaad maar ik wil hem voor nu eerst effe testen. Weet iemand of ik dat red?
Zijn er nog mensen die recentelijk nog problemen hebben gehad met de backplate die loskomt van KS7000? Ik had de vraag gesteld aan 2 winkels, zij zeggen dat ze de laatste maand geen problemen hebben binnen gekregen. Het zou me sterk lijken dat Samsung nog iets aan het design zou hebben gedaan.
Tijdens de lopende productie kunnen er verbeteringen worden toegepast. Ander klemmechaniek bijv. In de winkel waar TV's de hele dag aanstaan zag ik een KS7000 en KS8000 met de backplate los aan de zijkant.
De staan daar al maanden sinds de introductie in 2016. Ik denk dat het probleem inmiddels wel is opgelost.
De staan daar al maanden sinds de introductie in 2016. Ik denk dat het probleem inmiddels wel is opgelost.
[ Voor 20% gewijzigd door RAAF12 op 20-02-2017 21:17 ]
Heb de 55ks7000 eindelijk binnen na lang wachten. Fantastische tv. Ik lees echter vaak over een melding wanneer er 4k of hdr materiaal wordt afgespeeld. Zoals de demo's op youtube. Ik heb dit niet. Heb ik wat verkeerd ingesteld of heb ik een nieuwe update nodig (nu 1160)?
Heb je de TV nog niet bekeken? Het is altijd handig binnen 14 dagen of zo snel mogelijk de TV te checken op optische gebreken. Je hebt anders een lastig verhaal bij de verkopende partij.Anoniem: 860083 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:26:
Ik heb 17 dagen geleden in de korting een ue55ks7000 gekocht en nog steeds niet uitgepakt omdat ik in een verbouwing zat. Inmiddels ben ik in de gelegenheid om hem aan te sluiten maar volgens mij heb ik geen meubel dat groot genoeg is om hem op te zetten. Het hangt erom, kan iemand me vertellen wat de precieze afstand is tussen de pootjes van de tv? Heb een meubeltje van 120 cm staan. Anders haal ik hem voor niks uit de doos..
Maar dat terzijde.
Ik weet het. Maar middenin een verbouwing is het lastig met al dat stof en puin en zo. Gisteren nog steeds niet aan toegekomen. Spannend inderdaad...Jumpman schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:28:
[...]
Heb je de TV nog niet bekeken? Het is altijd handig binnen 14 dagen of zo snel mogelijk de TV te checken op optische gebreken. Je hebt anders een lastig verhaal bij de verkopende partij.
Maar dat terzijde.
Als je vanaf je netwerk/externe schijf hdr materiaal afspeelt, dan zie je linksboven in de info balk een "hdr" icoon staan; de resolutie van het materiaal dat je afspeelt kun je zien door in diezelfde info balk op opties-->informatie te drukken. Wat betreft youtube: je kan in de youtube app de informatie opvragen (van de video die momenteel speelt) door tijdens het afspelen het menu op te roepen --> meer opties --> statistieken. Of de youtube app ook hdr ondersteunt weet ik niet, als ik vanavond thuis zal ik daar eens naar kijken.merijn_psv schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:05:
Heb de 55ks7000 eindelijk binnen na lang wachten. Fantastische tv. Ik lees echter vaak over een melding wanneer er 4k of hdr materiaal wordt afgespeeld. Zoals de demo's op youtube. Ik heb dit niet. Heb ik wat verkeerd ingesteld of heb ik een nieuwe update nodig (nu 1160)?
Meteen een sleuf in je muur gefreesd om een mooie kabelgoot voor je tv te maken?Anoniem: 860083 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:14:
[...]
Ik weet het. Maar middenin een verbouwing is het lastig met al dat stof en puin en zo. Gisteren nog steeds niet aan toegekomen. Spannend inderdaad...
Ik heb de 55KS7000. Als ik Netflix heb gekeken en ik wil naar Ziggo (Geen CI+ maar Humax-decoder), dan klik ik op Home of op Source en dan zie ik Ziggo (hdmi1) staan. Als ik daarop klik, krijg ik zwart beeld, heel raar. Via een workaround krijg ik toch beeld: ik klik op Home en dan op TV, dit doet niks omdat ik geen antennekabel in de connectbox heb. Als ik hierna weer op Ziggo klik, heb ik ineens wel beeld via de Humax!
Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Iemand enig idee wat er aan de hand is?
1165 fw is ota beschikbaar! Geen id wat er veranderd is overigens...
[ Voor 43% gewijzigd door OcNewB op 21-02-2017 17:09 ]
Afzuigkap kanaal, bij de Gamma. Hebben ze ook van vierkant naar rond met 90 graden. Daar ook twee van nemen. Plat kanaal in de muur, rond eruitCyBeRSPiN schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:18:
[...]
Meteen een sleuf in je muur gefreesd om een mooie kabelgoot voor je tv te maken?
Overal gedaan hier, ook bij vrienden aangeraden.
Nog niets hier en kan ook nergens een download vinden...OcNewB schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:09:
1165 fw is ota beschikbaar! Geen id wat er veranderd is overigens...
Bij mij staat hij er echt al op. Ik heb laatste fw revisies wel vaker gehad dat ik m net wat eerder heb dan anderen. Zal dan wel in de llop van komende twee dagen ook voor jou beschikbaar komen.harrytasker schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:32:
[...]
Nog niets hier en kan ook nergens een download vinden...
Net even gekeken: bij de youtube app zie je rechtsboven in de overlay een "hdr" icoon bij het afspelen van hdr materiaalkladblokje schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:18:
[...]Of de youtube app ook hdr ondersteunt weet ik niet, als ik vanavond thuis zal ik daar eens naar kijken.
Ben 'm nu ook aan het updaten, ben benieuwd wat er veranderd is.OcNewB schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:55:
[...]
Bij mij staat hij er echt al op. Ik heb laatste fw revisies wel vaker gehad dat ik m net wat eerder heb dan anderen. Zal dan wel in de llop van komende twee dagen ook voor jou beschikbaar komen.
Hopelijk heb ik dan geen HDMI problemen meer icm mijn ps4 pro. Beeld blijft soms zwart,HDMI kabel eruit en erin en het werkt weer.
Net de boel uitgepakt en aangesloten en alles is dik in orde. Zit nu met een brede grijns marco polo te kijken in hdr. Wat een beest van een ding zeg!Jumpman schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:28:
[...]
Heb je de TV nog niet bekeken? Het is altijd handig binnen 14 dagen of zo snel mogelijk de TV te checken op optische gebreken. Je hebt anders een lastig verhaal bij de verkopende partij.
Maar dat terzijde.
Edit: die meegeleverde dopjes voor de gaten in de achterkant flikkeren er steeds uit. Maar weglaten dan. Hebben jullie dat ook?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 860083 op 21-02-2017 23:37 ]
170074
Daarover gesproken, hoe maak je dit soort scherm het beste schoon? Vingervlekken zijn sowieso vrij hardnekkig, daar heb je normaalgesproken wel een goede LCD reiniger voor nodig.cypress3d schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:02:
Ik ga volgende week mijn ks7000 terug brengen aangezien de coating van mijn scherm niet goed is. Ik leg mijn vinger bijv op het scherm en dan krijg ik die vlek niet meer eraf. De vraag ik nu even dat ik wel wil kunnen zien welk model ik nu ga krijgen. Hoe kan je dat zien op de doos of hoe moet ik in het service menu komen op de ks7000?
Mijn ervaring is dat zelfs met die speciale reinigers, het een gedoe blijft van vettige vlekken uitsmeren en dat je altijd die veegstrepen blijft zien..
Die zwarte afstandsbussen? Worden gebruikt als het scherm aan de muur wordt opgehangen, dan hangt ie loodrecht ivm met de bolling van de achterplaat.Edit: die meegeleverde dopjes voor de gaten in de achterkant flikkeren er steeds uit. Maar weglaten dan. Hebben jullie dat ook?
edit:
hierboven
Bij mij zat er een blauw schoonmaakdoekje bij.Volgens de experts kan het ook met een doek die licht met water bevochtigd is. Dus niet nat, maar 'dampend'
Zorgen dat er geen vingerafdrukken opkomen kan natuurlijk ook. Sowieso nooit hard poetsen!!!!!
[ Voor 63% gewijzigd door RAAF12 op 22-02-2017 01:22 ]
Ik vraag me altijd af hoe men die vette vlekken er op krijgt. Ik heb twee kleine kinderen en die weten heel goed dat je niet aan het scherm mag komen.170074 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 00:06:
[...]
Daarover gesproken, hoe maak je dit soort scherm het beste schoon? Vingervlekken zijn sowieso vrij hardnekkig, daar heb je normaalgesproken wel een goede LCD reiniger voor nodig.
Mijn ervaring is dat zelfs met die speciale reinigers, het een gedoe blijft van vettige vlekken uitsmeren en dat je altijd die veegstrepen blijft zien..
Met licht vochtige doek krijg ik altijd de stof er goed af. Je moet juist niet met reinigingsmiddelen er op gaan, dit is juist slecht voor je coating.
Beetje noobmomentje dit maar hier zit ik ook een beetje mee. Als ik switch naar tv signaal zegt ie meteen 1920x1080 @50p. Maar weer terug naar netflix of youtube geen onscreen bevestiging dat hdr wordt ingeschakeld. Kun je dit oproepen?merijn_psv schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:05:
HDR wordt alleen ingeschakeld op de TV als de bron ook HDR is. Deze bijv. YouTube: The World in HDR in 4K (ULTRA HD)
Kan je ook casten van je smartphone naar de TV. Ik vind dat veel makkelijker dan de Youtube app op de TV te bedienen. In de rechterhoek staat kort 4k HDR in beeld. (of HDR+ dat is de max)
Kan je ook casten van je smartphone naar de TV. Ik vind dat veel makkelijker dan de Youtube app op de TV te bedienen. In de rechterhoek staat kort 4k HDR in beeld. (of HDR+ dat is de max)
[ Voor 73% gewijzigd door RAAF12 op 22-02-2017 01:45 ]
Kijk en dat doet ie dus niet. Ik start hdr content op de netflix of youtube app. Er staat duidelijk bij dat het hdr content is. Maar niks in de rechterhoek. Ik weet bijna zeker dat het wel in hdr wordt afgespeeld want het is zo kleurrijk en helder als maar kan. En terug naar ziggo roept ie meteen dat ie naar1920x1080 @50p gaat. Geen infoknop ofzo voor zover ik kan vinden om te kijken wat voor signaal ie afspeelt..RAAF12 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 01:26:
HDR wordt alleen ingeschakeld op de TV als de bron ook HDR is. Deze bijv. YouTube: The World in HDR in 4K (ULTRA HD)
Ik krijg met mijn 49ks7000 ook geen popup te zien of het HDR rechts in de hoek.Anoniem: 860083 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:24:
[...]
Kijk en dat doet ie dus niet. Ik start hdr content op de netflix of youtube app. Er staat duidelijk bij dat het hdr content is. Maar niks in de rechterhoek. Ik weet bijna zeker dat het wel in hdr wordt afgespeeld want het is zo kleurrijk en helder als maar kan. En terug naar ziggo roept ie meteen dat ie naar1920x1080 @50p gaat. Geen infoknop ofzo voor zover ik kan vinden om te kijken wat voor signaal ie afspeelt..
In de youtube player heb je ergens developer opties, icoon ziet er volgensmij uit als een insect.
Te bereiken door tijdens het afspelen naar beneden te drukken, waar je opties hebt voor ondertiteling etc. en dan het meest rechtse icoontje. Dan krijg je allerlei informatie over het videobestand, buffer etc.
Wie kan mij helpen met de installatie van de universele afstandsbediening?
Ik heb de 55KS7000 verbonden met de ziggo horizonbox met HDMI
Ook mijn Onkyo SRT507 is verbonden met een optische kabel naar de tv.
Als ik via het menu van de tv mijn universele afstandbediening wil programmeren voor de Onkyo wil hij een stroomtest doen om hem te herkennen, maar ondanks dat ik het typenummer ingeef wordt hij niet herkend.
Met de instellingen voor Ziggo kan ik wel switchen van kanalen, maar het geluid niet harder of zachter zetten.
Geluid heb ik dus wel, maar is niet te wijzigen via de universele afstandsbediening.
Alle overige functies werken wel (programmagids etc)
Zie ik wat over het hoofd?
Overigens heeft het wel ooit gewerkt, maar sinds enkele weken opeens niet meer...
Ik heb de 55KS7000 verbonden met de ziggo horizonbox met HDMI
Ook mijn Onkyo SRT507 is verbonden met een optische kabel naar de tv.
Als ik via het menu van de tv mijn universele afstandbediening wil programmeren voor de Onkyo wil hij een stroomtest doen om hem te herkennen, maar ondanks dat ik het typenummer ingeef wordt hij niet herkend.
Met de instellingen voor Ziggo kan ik wel switchen van kanalen, maar het geluid niet harder of zachter zetten.
Geluid heb ik dus wel, maar is niet te wijzigen via de universele afstandsbediening.
Alle overige functies werken wel (programmagids etc)
Zie ik wat over het hoofd?
Overigens heeft het wel ooit gewerkt, maar sinds enkele weken opeens niet meer...
Op de wind van gister kan je niet zeilen
Die van mij ook, maar vriendjes/vriendinnetjesJumpman schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 00:12:
[...]
Ik vraag me altijd af hoe men die vette vlekken er op krijgt. Ik heb twee kleine kinderen en die weten heel goed dat je niet aan het scherm mag komen.

Mijn vorige Philips had ik zo'n lcd reiniger van Philips zelf. Die werkte an sich best aardig. Meerdere keren doen, net zo lang tot het streeploos was. Maar het blijft een rot klus.Met licht vochtige doek krijg ik altijd de stof er goed af. Je moet juist niet met reinigingsmiddelen er op gaan, dit is juist slecht voor je coating.
Op de KS9000 heb je die popup ook niet, alleen YT app dat aangeeft dat het 4K/HDR streamt, maar de TV zelf geeft geen melding.Anoniem: 860083 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:24:
[...]
Kijk en dat doet ie dus niet. Ik start hdr content op de netflix of youtube app. Er staat duidelijk bij dat het hdr content is. Maar niks in de rechterhoek. Ik weet bijna zeker dat het wel in hdr wordt afgespeeld want het is zo kleurrijk en helder als maar kan. En terug naar ziggo roept ie meteen dat ie naar1920x1080 @50p gaat. Geen infoknop ofzo voor zover ik kan vinden om te kijken wat voor signaal ie afspeelt..
Weet iemand toevallig de breedte van de voet van een SAMSUNG UE50KU6000? Kan dit nergens vinden in de specs en wil checken of deze wel kan staan op een kastje van 80cm breed. Iemand die dit zou willen meten?
83cm zojuist voor je gemeten.Svennos1 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:16:
Weet iemand toevallig de breedte van de voet van een SAMSUNG UE50KU6000? Kan dit nergens vinden in de specs en wil checken of deze wel kan staan op een kastje van 80cm breed. Iemand die dit zou willen meten?
Ik vind marco polo in hdr helemaal niet zo wow eigenlijk, grauw en donker, alleen de ondertiteling vind ik wow, die is zo fel!Anoniem: 860083 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:25:
[...]
Net de boel uitgepakt en aangesloten en alles is dik in orde. Zit nu met een brede grijns marco polo te kijken in hdr. Wat een beest van een ding zeg!
Edit: die meegeleverde dopjes voor de gaten in de achterkant flikkeren er steeds uit. Maar weglaten dan. Hebben jullie dat ook?
Of doe ik wat verkeerd?
Misschien HDR+ geactiveerd...!donpablo80 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:29:
[...]
Ik vind marco polo in hdr helemaal niet zo wow eigenlijk, grauw en donker, alleen de ondertiteling vind ik wow, die is zo fel!
Of doe ik wat verkeerd?
Nee het zou niet zo moeten zijn dat je bij hdr content nog eens hdr+ ingeschakeld.
Maar dan alsnog ziet het er niet echt fantastisch uit zoals iedereen zegt.
Heb je gekeken of je backlight op Max staat? Zou zo moeten zijn bij HDR content en anders handmatig op max zetten. Helaas gaat het niet automatisch bij gamen met HDR en moet ik iedere x handmatig doen. Hopelijk wordt dat opgelost met een software update van Samsung.donpablo80 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:29:
[...]
Ik vind marco polo in hdr helemaal niet zo wow eigenlijk, grauw en donker, alleen de ondertiteling vind ik wow, die is zo fel!
Of doe ik wat verkeerd?
Ja die springt gewoon netjes naar 20, maar verder lijkt er niet veel te gebeuren. Het ziet er zo contrastloos uit.Giovanni76 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:14:
[...]
Heb je gekeken of je backlight op Max staat? Zou zo moeten zijn bij HDR content en anders handmatig op max zetten. Helaas gaat het niet automatisch bij gamen met HDR en moet ik iedere x handmatig doen. Hopelijk wordt dat opgelost met een software update van Samsung.
Als ik hdr video's bekijk op YouTube ziet het er waanzinnig uit (The HDR Channel) ik denk dat er iets niet goed gaat met netflix.
[ Voor 11% gewijzigd door donpablo80 op 23-02-2017 23:02 ]
Ik heb hetzelfde met Marco Polo hoor! En dit ligt indd zeker niet aan de tv. Marco Polo heeft gewoon een wat grauwe stijl. Menig ander hdr videos hebben echt ongefilterde kleuren en dit ziet er fantastisch uit op mijn 55ks7000.
PS: Ik heb dit verder nog niet in topics zien voorkomen maar heeft iemand anders het minieme "probleem" dat als je bijv standaard pcm geluid afspeelt op netflix en een andere stream dolby digital heeft hij niet automatisch dolby digital kiest als outpit maar dat je dit altijd zelf moet aanpassen? Ook bij aangesloten laptop etc.
PS: Ik heb dit verder nog niet in topics zien voorkomen maar heeft iemand anders het minieme "probleem" dat als je bijv standaard pcm geluid afspeelt op netflix en een andere stream dolby digital heeft hij niet automatisch dolby digital kiest als outpit maar dat je dit altijd zelf moet aanpassen? Ook bij aangesloten laptop etc.
Yep, een beetje water op het meegeleverde blauwe doekje, geen papier, daar zit hout in en krast.Jumpman schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 00:12:
[...]
Ik vraag me altijd af hoe men die vette vlekken er op krijgt. Ik heb twee kleine kinderen en die weten heel goed dat je niet aan het scherm mag komen.
Met licht vochtige doek krijg ik altijd de stof er goed af. Je moet juist niet met reinigingsmiddelen er op gaan, dit is juist slecht voor je coating.
[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 24-02-2017 02:19 ]
Na veel gesteggel met de webcare van Samsung is vandaag de monteur langs geweest. En je raadt het al, hij vindt het geen technische fout, dus wordt er geen paneel vervangen o.i.d. Hij zegt dat elke TV wel een vlekje of waas heeft en dat het bij 'normaal' TV kijken niet te zien is. Wel geeft hij aan dat je het bij voetbal ziet en ook bij een aantal dirty screen effect test filmpjes op Youtube. Echter zegt hij weer, een paneel vervangen is absoluut geen garantie dat het dan over is. Mede omdat dit bijvoorbeeld geen backlight probleem is. Lang verhaal kort; hij vindt het niet erg genoeg om er wat aan te doen, geen technische fout, en dat ik me weer moet richten tot de Mediamarkt voor een commerciële oplossing zoals hij zegt.Anoniem: 878521 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:56:
[...]
Ivm het verhaal van het dirty screen effect op mijn 65KS7000:
Vooralsnog niet tevreden over de webcare van Samsung. Drie keer met ze gesproken, drie keer een andere medewerker, die allen wat anders wilden. Mijn Youtube filmpje was natuurlijk al overduidelijk, wat ook werd beaamd door de eerste medewerker. De tweede medewerker wilde dat ik foto's stuurde van de beeldtest, bij daglicht. Gedaan, was de achtergrond weer te donker. De medewerker dacht kennelijk dat ik de foto's had genomen met de gordijnen dicht ofzo, want hij gaf als tip dat deze open moest. Echt?Moest ook nog een foto bij van 'normale' televisie waarbij die waas te zien was. Gister alles weer opnieuw ingestuurd. Hoe duidelijk kan het zijn, overal is die waas zichtbaar, maar volgens Samsung konden de foto's niet beoordeeld worden als de achtergrond niet licht genoeg was. Vandaag zal ik wel niks horen, benieuwd wat er nu van gaat komen. Wat iemand anders al zei, de aanhouder wint. Ik ga hier echt niet mee akkoord als Samsung het afwimpelt, mocht dat zo zijn.
Ik begrijp best dat er op een TV wat vlekjes kunnen zitten, maar deze waas is gewoon te storend bij vooral voetbal. Ik ga er dan ook zeker niet mee akkoord. Vanmiddag maar weer terug naar de Mediamarkt

===============
Vanmiddag met dezelfde medewerker van de Mediamarkt gesproken, erkende nogmaals dat dit beeld toch echt niet zo mocht zijn, dan zou hij geen Samsung TV's meer durven verkopen. Direct omruilen kon niet omdat ze officieel zelfs tot 3 keer een monteur bij me langs zouden moeten sturen.
Via een email adres mijn verhaal, foto's en filmpjes aan moeten leveren en dan gaat de verantwoordelijke van de Mediamarkt erachter aan, bij o.a. Samsung. Ik heb nu wel het gevoel dat de Mediamarkt me gaat helpen want dit kan gewoon echt niet, wat in de zaak ook erkend wordt. Maargoed, er moeten kennelijk nog wat bureaucratische hobbels genomen worden.. Afwachten maar weer.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 878521 op 24-02-2017 14:28 ]
Ik vind het echt zuur voor je man, voortaan lekker in de mediamarkt kijken welke tv je het mooist vind en dan gewoon online bestellen, heb je dit gezeik niet. blijf het triest vinden dat er zo weinig voor de consument wordt gedaan bij zulke uitgaven...Anoniem: 878521 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:05:
[...]
Na veel gesteggel met de webcare van Samsung is vandaag de monteur langs geweest. En je raadt het al, hij vindt het geen technische fout, dus wordt er geen paneel vervangen o.i.d. Hij zegt dat elke TV wel een vlekje of waas heeft en dat het bij 'normaal' TV kijken niet te zien is. Wel geeft hij aan dat je het bij voetbal ziet en ook bij een aantal dirty screen effect test filmpjes op Youtube. Echter zegt hij weer, een paneel vervangen is absoluut geen garantie dat het dan over is. Mede omdat dit bijvoorbeeld geen backlight probleem is. Lang verhaal kort; hij vindt het niet erg genoeg om er wat aan te doen, geen technische fout, en dat ik me weer moet richten tot de Mediamarkt voor een commerciële oplossing zoals hij zegt.
Ik begrijp best dat er op een TV wat vlekjes kunnen zitten, maar deze waas is gewoon te storend bij vooral voetbal. Ik ga er dan ook zeker niet mee akkoord. Vanmiddag maar weer terug naar de Mediamarkt
===============
Vanmiddag met dezelfde medewerker van de Mediamarkt gesproken, erkende nogmaals dat dit beeld toch echt niet zo mocht zijn, dan zou hij geen Samsung TV's meer durven verkopen. Direct omruilen kon niet omdat ze officieel zelfs tot 3 keer een monteur bij me langs zouden moeten sturen.
Via een email adres mijn verhaal, foto's en filmpjes aan moeten leveren en dan gaat de verantwoordelijke van de Mediamarkt erachter aan, bij o.a. Samsung. Ik heb nu wel het gevoel dat de Mediamarkt me gaat helpen want dit kan gewoon echt niet, wat in de zaak ook erkend wordt. Maargoed, er moeten kennelijk nog wat bureaucratische hobbels genomen worden.. Afwachten maar weer.

Marco polo in HDR Netflix heeft naar mijn mening erg veel ruis door het beeld lopen. Maar ik vind alle Netflix HDR content op dat gebied tegenvallen.TommyvD schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:10:
Ik heb hetzelfde met Marco Polo hoor! En dit ligt indd zeker niet aan de tv. Marco Polo heeft gewoon een wat grauwe stijl. Menig ander hdr videos hebben echt ongefilterde kleuren en dit ziet er fantastisch uit op mijn 55ks7000.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium