Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Weet iemand of de input lag in PC modus met alle image processing uit even laag is als GAME modus? Ik blijf het probleem houden dat de 55KS7000 zichzelf forceert als PC modus bij gebruik als monitor. Zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

ultras34 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:14:
Zojuist even contact gehad met plasmavisie.nl even nagevraagd wat exact de verschil is tussen de 6400 en 6470.Blijkbaar alleen de voet en PQI is 1500 en bij de 6470 is dit 1600.

Dus ik vroeg of het NL modellen zijn. Volgens mevrouw is dit niet echt helemaal te controleren omdat het een sticker is wat geplakt wordt op de doos.. Dus ben nu beetje aan het twijfelen of ik wel een NL model tv zal krijgen.. Zijn er nog gebruikers die via plasmavisie hebben besteld?
Dat is dan geen kloppend verhaal van Plasmavisie, beter is het om zelf te checken wat het verschil is. De 6470 heeft een TM1680A afstandsbediening met microfoon, de 6400 heeft een TM1640A smart remote zonder microfoon. EU modellen hebben 1 AB, de Benelux modellen hebben er twee (incl. de TM1240A met rubber keys).

[ Voor 11% gewijzigd door RAAF12 op 08-02-2017 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

henkyyyyyyy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:32:
Iemand al iets gehoord over dat zijn cashback al in behandeling is genomen?
Ik had m'n aanvraag op 2-2 verstuurd en vandaag gelukkig een ontvangstbevestiging gekregen :*)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:40
Mijn testperiode met de Samsung 55KS9000 zit erop. Als onderdeel van het testpanel voor Tweakers heb ik mijn review zojuist online gezet:

Review Samsung 55KS9000.

Hopelijk kunnen jullie het waarderen!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
ago schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:55:
[...]

Ik had m'n aanvraag op 2-2 verstuurd en vandaag gelukkig een ontvangstbevestiging gekregen :*)
Hier dus nog niet. 🤔

Staat nu wel in mijn Samsung account :) , maar geen email ervan ontvangen.

[ Voor 13% gewijzigd door henkyyyyyyy op 08-02-2017 23:22 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06 18:59
Ik heb mijn 65 inch KS7000 nog niet binnen, maar eigenlijk nu ik er zo over nadenk wel een vraag die jullie hopelijk kunnen beantwoorden;

Ik ga straks de TV aansluiten zoals mijn TV nu aangesloten is, 1 HDMI kabel/optische kabel naar de receiver waarop ik vervolgens HDMI switchting/passthrough kan doen.

Het is dus ook zo dat mijn Playstation op de receiver zit, die het signaal dan weer doorstuurt naar de TV.

Ik vroeg mij af, hoe moet ik in deze situatie switchen naar de Game beeld modus? Moet ik dat dan handmatig gaan doen? En hoe zit het met HDR (receiver kan hdr passthrough), neem aan dat dit wel nog steeds automatisch ontdenkt wordt?

Receiver is trouwens een Yamaha RX-A660.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een RX-A850 en ja je moet steeds handmatige game mode aanzetten, stuk of 8 handelingen op je remote.

Verder wordt HDR automatisch herkend echter begon hij bij mij regelmatig te zeuren dat er een nieuw apparaat gedetecteerd was. Dus moest je weer een aantal stappen doorlopen. In mijn geval was het een KS8000 die ik ruim drie weken heb mogen testen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31
Vandaag eindelijk tijd gehad om mijn vorige week gewisselde UE43KU6000 wat te testen (ik ben ook nog met de review bezig). Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het schermpje voor 400 euro. 2160p (met HDR, al is het geen echte HDR10) ziet er erg goed uit, de zwart waarden zijn erg goed (zeker na instellen). Ook nog wat gegamed NFS: Rivals op de PS4 Pro met de game mode aan, dit ziet er ook erg goed uit. De lage input lag van dit scherm merk je echt. Het grote nadeel van dit scherm is ook al naar voren gekomen: 1 HDMI aansluiting die 2160p HDMI UHD Color ondersteund, dit betekent wisselen tussen de PS4 Pro en de PC waar ik Kodi 17.0 op had. Morgen ook maar eens goed kijken naar Uncharted 4 met HDR op de PS4 Pro en een 4K film proberen i.p.v. de Samsung UHD demo's.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 24-03 22:18
Hoe ervaren jullie de kleur grijs?

Als ik bijvoorbeeld een grijs plaatje bekijk dan lijkt hij rechts een beetje paarsig en in midden een beetje naar wit toe.
Zag het toevallig toen ik op xbox naar mijn game en apps ging, daarna even een egaal grijs plaatje opgezocht.
Voor de rest geen last met normaal of zwart beeld.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:57:
Vandaag eindelijk tijd gehad om mijn vorige week gewisselde UE43KU6000 wat te testen (ik ben ook nog met de review bezig). Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het schermpje voor 400 euro. 2160p (met HDR, al is het geen echte HDR10) ziet er erg goed uit, de zwart waarden zijn erg goed (zeker na instellen). Ook nog wat gegamed NFS: Rivals op de PS4 Pro met de game mode aan, dit ziet er ook erg goed uit. De lage input lag van dit scherm merk je echt. Het grote nadeel van dit scherm is ook al naar voren gekomen: 1 HDMI aansluiting die 2160p HDMI UHD Color ondersteund, dit betekent wisselen tussen de PS4 Pro en de PC waar ik Kodi 17.0 op had. Morgen ook maar eens goed kijken naar Uncharted 4 met HDR op de PS4 Pro en een 4K film proberen i.p.v. de Samsung UHD demo's.
Merk je er iets van dat het "maar" een 50hz-paneel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
DutchOwnage schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:50:
[...]

Heel apart. Mijn HDR games springen juist naar YUV420, non HDR games blijven op 2160 RGB :) 8)7 . M'n PS4 Pro zit wel in HDMI 3 dus niet in 1, wellicht dat dat ook nog uitmaakt? HDMI UHD Colour staat natuurlijk wel aan voor HDMI poort 3.
Als mijn Ps4Pro op automatisch staat, dan doet ie op Non Hdr game 2160-Rgb en op HDR game (bijv Uncharted 4) springt ie naar YUV422...en niet YUV420. Helaas heb ik wel flikkerend beeld. Zelfde issue hier te zien:

YouTube: PS4 PRO and Samsung UN60KS8000 Screen Flickering!

Dus ik zet het als workaround op 2160 YUV420 zodat mijn beeld niet gaat flikkeren! Hoop dat dit probleem snel gefixt wordt! Samsung geeft schuld aan Sony en Sony geeft geen probleem toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
rsca777 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 00:07:
[...]

Merk je er iets van dat het "maar" een 50hz-paneel heeft?
Tot op heden niet, maar dit komt omdat de PlayStation 4 60 FPS of 30 FPS uitgeeft. De Samsung UHD demo's zijn ook allemaal 30 of 60 FPS. dit loopt dus allemaal in sync met de 60 Hz. Later deze week test ik nog wat Blu-rays die 24p zijn, waarschijnlijk zal er dan Judder optreden (goed zichtbaar bij pans en scans). Ik heb ter referentie ook nog een Sony 100Hz/120Hz paneel in de woonkamer.
Giovanni76 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:34:
[...]

Als mijn Ps4Pro op automatisch staat, dan doet ie op Non Hdr game 2160-Rgb en op HDR game (bijv Uncharted 4) springt ie naar YUV422...en niet YUV420. Helaas heb ik wel flikkerend beeld. Zelfde issue hier te zien:

Dus ik zet het als workaround op 2160 YUV420 zodat mijn beeld niet gaat flikkeren! Hoop dat dit probleem snel gefixt wordt! Samsung geeft schuld aan Sony en Sony geeft geen probleem toe.
Waarschijnlijk kunnen ze dit niet oplossen, omdat er op 10bit te weinig bandbreedte is om: 2160p RGB 60 FPS HDR10 4:4:4 door te geven. 2160p YUV420 is dan het maximale.

Jumpman in "[UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's"

[ Voor 44% gewijzigd door Jumpman op 09-02-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 860083

170074 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:32:
Woensdag 1 feb op de bus gedaan. Geen bevestiging nog hier..
Ik heb zelfs al een tweede mail gehad dat het is goedgekeurd gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:26
Ik lees dat ze op de amerikaanse Netflix kalibratie patterns hebben. Om je beeld optimaal af te stemmen (zover mogelijk zonder professionele meet apparatuur) Zou toch leuk zijn als dat in nederland ook te zien zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Anoniem: 860083 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:28:
Ik heb zelfs al een tweede mail gehad dat het is goedgekeurd gisteren.
Welke dag op de post gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Het mag duidelijk zijn dat de verwerking niet consistent gebeurt. Mocht de brief zijn kwijtgeraakt, heb ik altijd nog een foto van het etiket met s/n, de doos en natuurlijk de tv. Daarmee zou ik alsnog de cashback moeten kunnen ontvangen. Als Samsung moeilijk gaat doen, ga ik de winkel aanspreken (als partij met wie ik een overeenkomst heb). Genoeg opties daarna, desnoods een juridische :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Laatst online: 21-06 05:37
Heeft iemand een idee hoe ik het onderstaande kan oplossen?

Mijn vorige TV had ik via HDMI @1080P/60Hz aangesloten op een HD Radeon 7950 boost 3gb.
Daarbij ook 2 monitors, 1tje via DP en een ander via DVI. ook beide op 1080P. Dus in feite 3x1080P
Het was zo ingesteld dat wanneer de TV aangaat, de monitors op standby gaan en wanneer de TV uit staat de monitors weer signaal krijgen.

Echter, met de komst van een KS8000 blijven de monitors uit. Ik stuur naar de KS8000 ook een 1080P/60Hz signaal uit. Het beeld verspringt naar de TV. De monitors krijgen geen signaal en gaan in standby, maar als ik de nieuwe TV uitzet (zelfs van de stroom af) krijgen de monitors geen signaal.
Pas wanneer ik de HDMI kabel verwijder uit de PC of TV krijg ik weer beeld op de monitors. Zeer vervelend en eigenlijk geen idee waar het aan ligt. De instellingen zijn gelijk enkel de TV is vervangen.
Gebruikte kabel is een HDMI 1.4 kabel.

NB. Het is ook niet mogelijk om alle drie schermen tegelijkertijd aan te sturen. Echter weet ik niet of dat altijd al het geval is geweest, maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat de 7950Boost 3x1080 kan uitsturen.

Je helpt mij enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
seez schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:13:
Heeft iemand een idee hoe ik het onderstaande kan oplossen?

Mijn vorige TV had ik via HDMI @1080P/60Hz aangesloten op een HD Radeon 7950 boost 3gb.
Daarbij ook 2 monitors, 1tje via DP en een ander via DVI. ook beide op 1080P. Dus in feite 3x1080P
Het was zo ingesteld dat wanneer de TV aangaat, de monitors op standby gaan en wanneer de TV uit staat de monitors weer signaal krijgen.

Echter, met de komst van een KS8000 blijven de monitors uit. Ik stuur naar de KS8000 ook een 1080P/60Hz signaal uit. Het beeld verspringt naar de TV. De monitors krijgen geen signaal en gaan in standby, maar als ik de nieuwe TV uitzet (zelfs van de stroom af) krijgen de monitors geen signaal.
Pas wanneer ik de HDMI kabel verwijder uit de PC of TV krijg ik weer beeld op de monitors. Zeer vervelend en eigenlijk geen idee waar het aan ligt. De instellingen zijn gelijk enkel de TV is vervangen.
Gebruikte kabel is een HDMI 1.4 kabel.

NB. Het is ook niet mogelijk om alle drie schermen tegelijkertijd aan te sturen. Echter weet ik niet of dat altijd al het geval is geweest, maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat de 7950Boost 3x1080 kan uitsturen.

Je helpt mij enorm.
Ik ken de GPU niet, maar wat zegt AMD zelf op haar website m.b.t. aansluitingen en resoluties? Verder is het volgens mij zo bij Samsung dat de PC het beste op HDMI/DVI (dus de HDMI poort met die beschrijving) kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Giovanni76 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:34:
[...]

Zoals Jumpman ook al aangeeft werkt 4K@60Hz + HDR alleen op YUV420. Bij YUV422 wordt de bandbreedte al te hoog en daarom gaat hebt beeld knipperen. Dit is geen fout van Samsung of Sony, maar de HDMI 2.0a standaard laat het gewoon niet toe.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
Jumpman schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:49:
[...]

Ik ken de GPU niet, maar wat zegt AMD zelf op haar website m.b.t. aansluitingen en resoluties? Verder is het volgens mij zo bij Samsung dat de PC het beste op HDMI/DVI (dus de HDMI poort met die beschrijving) kan zitten.
AMD Eyefinity multi-display technology4
Up to 6 displays supported with DisplayPort 1.2 Multi-Stream Transport
Displayport max 4096x2160 @ 60 Hz (ik ga niet hoger dan 1080p/60hz)
HDMI max 4096x2160 @ 30 Hz (ik ga niet hoger dan hoger 1080p/60hz)
DVI max 2560x1600( ik gebruik 1080p/60hz)

En de PC is inderdaad verbonden met de HDMI/DVI poort

Aangezien ik in resolutie en opstelling niets heb veranderd behalve het apparaat zelf vermoed ik toch dat het te maken heeft met de manier waarop de TV signaal ontvangt/handshaked, maar heb er niet veel kaas van gegeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karakartal
  • Laatst online: 21-11-2023
Mijn KS7000 is gisteren binnengekomen. Ik heb even snel in de service menu gekeken en bij mij staat er 49A1MU0QK. Is dit nou VA of IPS? Met google werd ik ook niet wijzer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Karakartal schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:10:
Mijn KS7000 is gisteren binnengekomen. Ik heb even snel in de service menu gekeken en bij mij staat er 49A1MU0QK. Is dit nou VA of IPS? Met google werd ik ook niet wijzer.
VA Samsung Panel. Pas onder de Europese 7XXX vindt de 'Panel Lottery' plaats.

Panel Codes:
A = Samsung Display.
D = CMO (Chimei Innolux /Chilin).
L = AUO (AU Optronics).
R = AUO (AU Optronics).
I = CPT (Chunghwa Picture Tube).
P = CMI (Chimei Innolux).
H = Sharp Display.
S = Sharp (Samsung China).
B = Beijing Optoelectronics.

[ Voor 35% gewijzigd door Jumpman op 09-02-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
Vandaag bij MediaHomeservice onderstaande UE497000KS gekocht voor een hele nette prijs en gewoon Nederlands model met twee afstandsbedieningen.
TV overtreft mijn verwachtingen. Het is een plaatje.

€1129

https://www.mediahomeserv...s7000-4k-smart-led-tv.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Major_ton schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:46:
[...]

Zoals Jumpman ook al aangeeft werkt 4K@60Hz + HDR alleen op YUV420. Bij YUV422 wordt de bandbreedte al te hoog en daarom gaat hebt beeld knipperen. Dit is geen fout van Samsung of Sony, maar de HDMI 2.0a standaard laat het gewoon niet toe.
Maar mijne gaat ook al knipperen op 2160 RGB of alles op Automatisch, dus bij geen HDR game ook. BF1 bijv.

Enige manier is om bij alle games mijn instelling op Yuv420 te hebben...

Dat lijkt mij toch niet correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06 18:59
Phusebox schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:54:
Ik heb een RX-A850 en ja je moet steeds handmatige game mode aanzetten, stuk of 8 handelingen op je remote.

Verder wordt HDR automatisch herkend echter begon hij bij mij regelmatig te zeuren dat er een nieuw apparaat gedetecteerd was. Dus moest je weer een aantal stappen doorlopen. In mijn geval was het een KS8000 die ik ruim drie weken heb mogen testen.
Dat is echt ongelovelijk ruk dan :(. Ben benieuwd of die zeurt voor het HDR stukje, maar het is wel jammer (opzich wel begrijpelijk) dat ie niet automatisch naar game mode gaat. Als het het vragen mag, welke game mode settings gebruik je dan? Gewoon de rtings game mode instellingen?

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:16:
[...]

VA Samsung Panel. Pas onder de Europese 7XXX vindt de 'Panel Lottery' plaats.

Panel Codes:
A = Samsung Display.
D = CMO (Chimei Innolux /Chilin).
L = AUO (AU Optronics).
R = AUO (AU Optronics).
I = CPT (Chunghwa Picture Tube).
P = CMI (Chimei Innolux).
H = Sharp Display.
S = CSOT (China Star Optoelectronics Technology).
B = Beijing Optoelectronics.
Er is wel een panel lottery bij KS7 en 8000, alleen tussen twee VA panelen ipv ook nog IPS ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
apis29 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:12:
[...]

Er is wel een panel lottery bij KS7 en 8000, alleen tussen twee VA panelen ipv ook nog IPS ...
Ja, maar die 'Panel Lottery' is volgens mij veel minder erg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:12:
[...]

Ja, maar die 'Panel Lottery' is volgens mij veel minder erg. ;)
Dat is zo ja :) . Als ze toch bezig zijn met overal een curved en platte van te maken kunnen ze net zo goed nog een derde officiele versie maken met IPS panelen in 2017 :+ (aangezien ze toch ook LG panelen gaan afnemen ipv Sharp O-) )
Alhoewel met die Qled pixel opbouw in de nieuwe modellen heb je ook geen IPS meer nodig voor de kijkhoek :*) (dus misschien worden de 60 en 70" modellen alleen LG panelen)

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 09-02-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdass
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-02 15:24
Sinds twee weken in bezit van een 49ks7000, gekocht bij de mediamarkt. Een mooie tv maar toch last van witte vlekken in de hoeken en randen (ik gok blooming). Vooral bij donkere scenes en zappen best goed zichtbaar. Heel dit topic doorgelezen en het blijkt wel dat dit bij deze schermen vaker voorkomt. Met de instellingen kan dit wat worden verbloemd;) achtergrondverlichting op max 10 en digitale view, auto motion en smart led uit....Ik moet zeggen dat dit wel helpt.

Ik vraag me af of iedereen met dit toestel last heeft van enige blooming of dat je net geluk moet hebben... en welke hoeveelheid blooming is dan nog enigzins acceptabel en wanneer maak je bij de verkoper enige kans op een ander toestel of 'reparatie'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Via de MM webshop kan je binnen 14 dagen retourneren, zonder opgaaf van reden. Ik heb geen witte vlekken in het beeld. Als het goed zichtbaar is, zou ik er mee teruggaan.

[ Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 10-02-2017 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
rvdass schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:00:
Sinds twee weken in bezit van een 49ks7000, gekocht bij de mediamarkt. Een mooie tv maar toch last van witte vlekken in de hoeken en randen (ik gok blooming). Vooral bij donkere scenes en zappen best goed zichtbaar. Heel dit topic doorgelezen en het blijkt wel dat dit bij deze schermen vaker voorkomt. Met de instellingen kan dit wat worden verbloemd;) achtergrondverlichting op max 10 en digitale view, auto motion en smart led uit....Ik moet zeggen dat dit wel helpt.

Ik vraag me af of iedereen met dit toestel last heeft van enige blooming of dat je net geluk moet hebben... en welke hoeveelheid blooming is dan nog enigzins acceptabel en wanneer maak je bij de verkoper enige kans op een ander toestel of 'reparatie'?
Dat wat je ziet heet backlight bleeding en komt bij bijna alle LCD TV's voor in verschillende mate. Het is echt een lot uit de loterij en omruilen kan twee kanten opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keimpema
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-06 17:00
Carnivoor schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:23:
Ik ben bezig met het innen van de cashback actie voor de Samsung ks8000. Ik snap alleen niet helemaal welk online registratieformulier ik moet uitprinten en meesturen. Heb deze wel ingevuld, maar kan nu achteraf niet vinden waar ik deze moet downloaden en uitprinten.
Ik heb bevestingsmail maar geprint. Stonden alle ingevulde gegevens in. Hopelijk is dat voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultras34
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik denk toch dat ik de UE55KS7000 zal kopen i.p.v. de UE55KU6400 / 6470

De KS7000 is een 10bit paneel heb even op tweakers nogmaals gelezen en op diverse sites dat dit veel beter beeld is vergeleken met de oudere panelen.

Tevens is de 7000 serie een 100hz paneel.

Maar zal ik dit ook wel merken? Ik maak gebruik van een IP box. De beelden wat ik krijg is FHD. Zal ik ook echt zien dat het 10bit en 100hz paneel is (aangezien de beeld wat ik ontvang FHD is). Of staat de 10bit en 100hz los hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 860083

ago schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:45:
[...]

Welke dag op de post gedaan?
2 februari. Ik kon ook niet meer vinden waar ik het formulier kon printen. Bij telefonisch contact werd mij gevraagd een begeleidende brief met uitleg mee te sturen. Toch ook die mail maar meegestuurd. Na 2 werkdagen al antwoord gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06 14:53

Falastine

Think about my signature...

Ik heb 1 feb gestuurd en pas gisteren bericht gehad. Dus pin je er niet op vast wanneer je iets opgestuurd hebt. Gisteren kreeg ik pas de bevestiging dat mijn brief aangekomen was.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
ultras34 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:29:

De KS7000 is een 10bit paneel heb even op tweakers nogmaals gelezen en op diverse sites dat dit veel beter beeld is vergeleken met de oudere panelen.

Maar zal ik dit ook wel merken? Ik maak gebruik van een IP box. De beelden wat ik krijg is FHD. Zal ik ook echt zien dat het 10bit en 100hz paneel is (aangezien de beeld wat ik ontvang FHD is). Of staat de 10bit en 100hz los hiervan?
Natuurlijk ga je dit merken. 100/120Hz loopt meer synchroon met 24p en 48p van films bijvoorbeeld. Bij sport merk je het ook als een 100/120Hz hebt. En op 10bit heb je 'echte' HDR10.

Echter zou ik op dit moment nooit meer een KS7000/KS8000/KS9000 kopen (of het moet voor een erg goede prijs zijn). Als je boven de € 1000,00 kijkt zou ik serieus OLED overwegen (het beste contrast, zwart en geen kans op witte vlekken van SUHD). Dit jaar komt Samsung met een tegenhanger: QLED. De advies prijzen zijn wel hoog, maar ze zullen moeten dalen, want dat doet OLED ook op dit moment.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 10-02-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06 14:53

Falastine

Think about my signature...

Jumpman schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Natuurlijk ga je dit merken. 100/120Hz loopt meer synchroon met 24p en 48p van films bijvoorbeeld. Bij sport merk je het ook als een 100/120Hz hebt. En op 10bit heb je 'echte' HDR10.

Echter zou ik op dit moment nooit meer een KS7000/KS8000/KS9000 kopen (of het moet voor een erg goede prijs zijn). Als je boven de € 1000,00 kijkt zou ik serieus OLED overwegen (het beste contrast, zwart en geen kans op witte vlekken van SUHD). Dit jaar komt Samsung met een tegenhanger QLED (advies prijzen zijn wel hoog).
Boven de 1000 euro heb je geen 4k tv met 10 bits panel en ook nog oled. Je moet het goed vertellen boven de 1000 euro moet je 4k UHD HDR van samsung vergelijken met een OLED die FHD is en waar je als gamer veel lagg hebt.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Met TV materiaal raak ik nooit echt impressed, maar met een goeie MKV of Amazon, Youtube of Netflix content, heb ik regelmatig een wow-momentje. Die kleuren spatten echt van het scherm. Je gaat hier geen spijt van krijgen.
[...]

Echter zou ik op dit moment nooit meer een KS7000/KS8000/KS9000 kopen (of het moet voor een erg goede prijs zijn). Als je boven de € 1000,00 kijkt zou ik serieus OLED overwegen (het beste contrast, zwart en geen kans op witte vlekken van SUHD). Dit jaar komt Samsung met een tegenhanger QLED (advies prijzen zijn wel hoog).
Ben ik het niet mee eens. Er is ten opzichte van een maand of twee geleden niet veel veranderd behalve de aankondiging van de QLEDs. Maar die zijn pas in mei beschikbaar en zijn €500 tot €1000 duurder tov de KS serie.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
[...]

Echter zou ik op dit moment nooit meer een KS7000/KS8000/KS9000 kopen (of het moet voor een erg goede prijs zijn). Als je boven de € 1000,00 kijkt zou ik serieus OLED overwegen (het beste contrast, zwart en geen kans op witte vlekken van SUHD). Dit jaar komt Samsung met een tegenhanger: QLED. De advies prijzen zijn wel hoog, maar ze zullen moeten dalen, want dat doet OLED ook op dit moment.
Ik begrijp je.. Nu ben ik met verbouwing bezig van mijn nieuwe huis en heb daarbij binnen nu en 1 week een tv bestellen. Wachten o QLED schermen is geen optie. De KS7000 is voor €1299 te koop bij Media Homeservice. Tevens las ik paar berichten hierboven dat het NL toestellen zijn. Of voor €1250 te koop bij TVReus en PlasmaVisie (grijze import waarschijnlijk maar dit maak niet zo veel uit voor mij).

OLED schermen is alleen bij LG beschikbaar toch? Deze zijn weer wat duurder een FHD OLED Scherm kost al €1500 zag ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
JackBol schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:06:
[...]

Met TV materiaal raak ik nooit echt impressed, maar met een goeie MKV of Amazon, Youtube of Netflix content, heb ik regelmatig een wow-momentje. Die kleuren spatten echt van het scherm. Je gaat hier geen spijt van krijgen.

[...]

Ben ik het niet mee eens. Er is ten opzichte van een maand of twee geleden niet veel veranderd behalve de aankondiging van de QLEDs. Maar die zijn pas in mei beschikbaar en zijn €500 tot €1000 duurder tov de KS serie.
Ben met je eens.. Wachten tot mei is geen optie voor mij :) en sowieso betaal je de hoofdprijs voor de nieuwe QLED schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
Btw. ik lees vaak ook 'kans op witte vlekken' net als in de post van Jumpman. Wat is dit dan precies? Kan iemand mij hierover iets meer vertellen. Is dit weg te werken of moet de paneel naar service/garantie hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
Ik weet niet of het gepast is, maar ik heb gistermiddag een e-mail ontvangen dat mijn cashback deelname (kS8000) is goedgekeurd. Binnen 6 weken ontvang ik €300 op mijn bankrek. Ze sturen bericht zodra ze het geld gaan overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Falastine schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:06:
[...]

Boven de 1000 euro heb je geen 4k tv met 10 bits panel en ook nog oled. Je moet het goed vertellen boven de 1000 euro moet je 4k UHD HDR van samsung vergelijken met een OLED die FHD is en waar je als gamer veel lagg hebt.
Maar wat ik bedoel te zeggen, als je nu een investering wil doen in het beste beeld en toch al voor een TV boven € 1000,00 aan het zoeken bent dan zou ik zeker OLED (afweging tussen 1080p en 4K moet je zelf maken) meenemen. Het kost je misschien wat meer, maar je hebt wel het beste beeld op dit moment. Ultra34 geeft overigens niet aan een gamer te zijn en voornamelijk 1080p te kijken en gebruikt te maken van een IP Box.

Kan je het tot de 2018 lijn uit houden met huidige set, dan zou ik dat sowieso doen (doe ik zelf ook). De OLED en QLED's technieken zullen dan flink gedaald zijn in prijs en HDMI 2.1 zal geïntegreerd zijn (4K 10 Bit Dynamische HDR 4:4:4 Chroma Subsampling :)).

Dit topic kan interessant zijn: \[Prijs-discussie] OLED Televisies. De e OLED Ultra-HD televisie 55B6V was bijvoorbeeld € 1788,00 nog geen week geleden.

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 10-02-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 24-06 14:47
[...]

De 55KS7000 voor €1049 was geen slechte deal. 8,3 op Rtings tegenover 8,6 voor de B6; die bijná het dubbele moe(s)t kosten. :P

Maar eens met je verhaal hoor. Voor die prijs vind je die Samsung nu ook bij lange na niet meer dacht ik.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ago

ago

Jumpman schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:35:
als je nu een goed investering wil doen en toch al voor een TV boven € 1000,00 aan het zoeken bent dan zou ik zeker OLED (afweging tussen 1080p en 4K moet je zelf maken) meenemen. Het kost je misschien wat meer, maar je hebt wel het beste beeld op dit moment.
Boven de 1000 is een ruim begrip. Ik heb de 55KS7000 voor €1049 incl levering, de 55B6V kost €1850. Leg jij het verschil bij? En full HD is een gepasseerd station, als je al zoveel geld uitgeeft, neem dan 4K zodat je toekomst-proof bent.
Falastine schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:06:
Come again, want ik kom hier geen wijs uit.
seez schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:28:
Ik weet niet of het gepast is, maar ik heb gistermiddag een e-mail ontvangen dat mijn cashback deelname (kS8000) is goedgekeurd. Binnen 6 weken ontvang ik €300 op mijn bankrek. Ze sturen bericht zodra ze het geld gaan overmaken.
Erg ongepast dit, foei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
ago schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:39:
[...]

Boven de 1000 is een ruim begrip. Ik heb de 55KS7000 voor €1049 incl levering, de 55B6V kost €1850. Leg jij het verschil bij? En full HD is een gepasseerd station, als je al zoveel geld uitgeeft, neem dan 4K zodat je toekomst-proof bent.
Je hebt de KS7000 op een goed moment gekocht, nu moet er € 200,00 bij minimaal.

Future proof ben je zeker niet met de huidige lijn. Ik denk dat je het langst kan doen met de eerste set die OLED/QLED, HDMI 2.1 en de beste prijs/kwaliteit heeft, dit was ook zo met de 1080p TV, HDMI 1.3 (want xvYCC, Deep Color, DTS HD MA en Dolby TrueHD) en de beste prijs/kwaliteit verhouding.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 10-02-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
LuPo schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:37:
[...]

De 55KS7000 voor €1049 was geen slechte deal. 8,3 op Rtings tegenover 8,6 voor de B6; die bijná het dubbele moe(s)t kosten. :P

Maar eens met je verhaal hoor. Voor die prijs vind je die Samsung nu ook bij lange na niet meer dacht ik.
Dat is mooi meegenomen.. tegenvoordig kosten ze rond de € 1200

Waar heb jij de toestel gekocht. Met btw dagen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Jumpman schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:45:
[...]
Future proof ben je zeker niet met de huidige lijn. Ik denk dat je het langst kan doen met de eerste set die OLED/QLED
OLED/QLED is ook maar een tussenstation. Nog altijd geen lichtbron per subpixel.

[ Voor 11% gewijzigd door JackBol op 10-02-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
JackBol schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:50:
[...]

OLED/QLED is ook maar een tussenstation. Nog altijd geen lichtbron per subpixel.
Eens, maar nog vier(?) jaar wachten lijkt me wat lang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Jumpman schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:51:
[...]

Eens, maar nog vier(?) jaar wachten lijkt me wat lang. ;)
Voor mij is twee jaar wachten al lang, vandaar de KS. En in 2018 kijken we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
ultras34 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:49:
[...]

Ik heb 'em niet gekocht. ago wel

Zelf de keuze gemaakt voor de KU6000 omdat die nog weer de helft goedkoper is. En ook heel respectabel wordt gereviewed. 7,3 dacht ik.

Zoveel mensen, zoveel meningen en wensen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

ultras34 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:49:
Nee, de BTW dagen zijn een wassen neus. Samsung heeft geregeld een cashbackpromotie voor hun tv's. Twee weken geleden gaven ze €300 cashback voor de 55KS7000 bij een geselecteerd aantal (web)shops. De meeste hanteren forse prijzen, zelfs met 300 euro korting zijn ze nog te duur. Een paar zitten best scherp met hun prijzen (Hofma en Apollo, wel altijd bellen voor hun beste prijs). Ik heb mijn 55KS7000 dus voor €1349 besteld bij Apollo en heb van Samsung inmiddel bericht dat ze mijn cashbackaanvraag binnen hebben. De 300 euro cashback wordt dan binnen 6 weken op je bankrekening gestort. Als je geduld hebt wacht je op de volgende promotie-actie. Of je spaart door voor een oled ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seez
ago schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:39:
[...]

[...]

Come again, want ik kom hier geen wijs uit.

[...]

Erg ongepast dit, foei.
haha, dan is het nog ongepaster als ik zeg dat ik het fijn gevoel vind een TV te hebben aangeschaft voor €1600 die inmiddels weer voor €2399 wordt verkocht.

bad boy, mag allemaal. it's friday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
pffff... 2 cm rechtsboven komt de backplate van mijn 55ks7000 beetje los ( raar want hij hangt niet en het was nog niet) ... wat zouden jullie doen: bellen naar samsung of laten zitten ( ervanuitgaande dat het niet erger word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
De backplate is een issue bij de ks7000 series las ik.. Nu wil ik vanavond een bijhorende muurbeugel kopen voor de 55inch tv scherm.

Niet dat mijn paneel spontaan op grond ligt doordat de backplate los is gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-04 15:21
ultras34 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:22:
De backplate is een issue bij de ks7000 series las ik.. Nu wil ik vanavond een bijhorende muurbeugel kopen voor de 55inch tv scherm.

Niet dat mijn paneel spontaan op grond ligt doordat de backplate los is gekomen...
Ik heb de 55KS7000 nu 2 maanden en nog steeds geen issue met de backplate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:20

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Mijn review van de UE55KS8000 staat nu ook online: productreview: Samsung UE55KS8000 Zwart review door Terrie. Insteek was om het gevoel van de televisie aan de eventuele koper goed over te brengen. Ik had nog iets meer plannen met de review, maar hij moest na 2 weken al weer weg en het was een drukke tijd:)

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
Zojuist mijn bestelling geplaatst bij TVReus. Ik ga alsnog voor de UE55KS7000. Paar honder euro meer dan de UE55KU6470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

ultras34 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:35:
Zojuist mijn bestelling geplaatst bij TVReus. Ik ga alsnog voor de UE55KS7000. Paar honder euro meer dan de UE55KU6470
Goeie keus, maestro
ultras34 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:22:
De backplate is een issue bij de ks7000 series las ik.. Nu wil ik vanavond een bijhorende muurbeugel kopen voor de 55inch tv scherm. Niet dat mijn paneel spontaan op grond ligt doordat de backplate los is gekomen...
Kan een issue zijn. Gewoon garantie claimen dan. Voor de ophanging maakt het niet uit, de schroeven gaan diep je tv in, je tv dondert echt niet naar beneden.

[ Voor 49% gewijzigd door ago op 10-02-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ook op HD is het beeld beter, de 7000 heeft ook nog nanopixels, quantum dots en moth eye. Maar de grootste winst is dat het scherm 10bits en 100Hz is. Ik heb elke dag ter vergelijking een 6400, het is m.i. het prijsverschil waard. Maar je kan zelf een uur rondhangen in een winkel en goed de verschillen bekijken.
edit
zie dat de keuze gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

ultras34 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:15:
[...]
ÒLED schermen is alleen bij LG beschikbaar toch? Deze zijn weer wat duurder een FHD OLED Scherm kost al €1500 zag ik..
Sony, Panasonic, Philips, Metz en Loewe hebben ook OLED TV's. De schermen komen allemaal van LG.
https://www.homecinemamag...-nieuwe-oled-tv-op-markt/
reviews: Sony A1 Bravia oled: de eerste televisie met 'hidden soundsystem'
nieuws: TP Vision kondigt Philips-oled-tv met Ambilight aan

[ Voor 42% gewijzigd door RAAF12 op 10-02-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 23:08
Ik heb een probleempje gehad met de HDMI van de televisie, het was niet de kabel, ook niet het signaal. Bleek uiteindelijk de Chromecast dongle te zijn geweest. Eruit getrokken en het probleem was voorbij. Mogelijk verkeerd geconfigureerd. Who knows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Ik heb mijn flikkerende beeld op mijn Ks9500 opgelost!!

Ik had precies dit bij gamen op Ps4 Pro met setting op Automatisch:

YouTube: PS4 PRO Video dropout/flicker on Samsung KS8500 update...still a nig...

Ik heb nu los buiten Samsung om een One Connect Box kabel gekocht (60 euro) wat van je One Connect Box naar je Tv gaat en wat denk je? Geen flikkerende beeld meer!!

Ik ga het alleen nog bij Samsung aangeven, mogelijk kunnen ze anderen ook hiermee helpen die dit zelfde probleem hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 22:16
Ik heb onlangs een ks7000 gehaald. Fantastiche t.v. enige probleem wat ik heb is dat de ci+module vaak bij opstarten van de tv niet wordt geactiveerd. Als ik dan de module even uit en weer in de tv stop dan werkt het weer prima. Maar ik vind het erg vervelend. Hebben anderen hier ook last van en eventueel een oplossing? Ik gebruik een 1.3 ci+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:49
Rixos schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:15:
Ik heb onlangs een ks7000 gehaald. Fantastiche t.v. enige probleem wat ik heb is dat de ci+module vaak bij opstarten van de tv niet wordt geactiveerd. Als ik dan de module even uit en weer in de tv stop dan werkt het weer prima. Maar ik vind het erg vervelend. Hebben anderen hier ook last van en eventueel een oplossing? Ik gebruik een 1.3 ci+ module.
Je bekabeling en AOP op orde want dat is ook van invloed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
MilesD. schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:55:
[...]

Je bekabeling en AOP op orde want dat is ook van invloed...
AOP?

Bekabeling zit gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Rixos schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:58:
[...]

AOP?

Heb dit probleem veelvuldig met een vorige tv gehad omdat mijn bekabeling toen niet helemaal 4G bestand was hebbik op advies van Samsung de Koka 9 ts bekabeling genomen.

Dat werd al een flinke verbetering...vandaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

Rixos schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:58:
AOP?

AOP staat voor Abonee Overname Punt en is hetzelfde als het ISRA punt van KPN alleen dan voor de kabel. Alles voor ISRA danwel AOP is verantwoording KPN danwel Ziggo en alles erna is verantwoording klant.

En bekabeling zit gewoon goed zegt niet zo heel erg veel. Niemand gaat iets aansluiten op een manier waarop ze denken dat het fout zit, dat zegt niet dat het goed is. Handiger is een concrete beschijving van welke kabels er lopen en hoe het AOP eruitziet foto`s kunnen ook een goed inzicht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Uhttps://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=4&ved=0ahUKEwj3vM_zpIjSAhWD1xoKHSztAU4QFggsMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.hirschmann-multimedia.nl%2FPortals%2F0%2Fmultimedia-products%2FKOKA-250m-4G-producten.pdf&usg=AFQjCNFH_EYW1lO6CvoggVXZcA5QBHFnAw&sig2=v4ujjWQeyPoIhdpPFlehLQ

Sorry werkt niet.. :+

[ Voor 4% gewijzigd door MilesD. op 11-02-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Eerste letter van de link weghalen, dan werkt het wel, @Rixos heeft wel goed beeld als de CI+ module in en uitgeschoven wordt ik denk niet dat dit door betere coax/stekkers wordt opgelost. Kan ook zijn dat de CI+ niet helemaal goed is, die dingen zijn hot swappable maar het is beter het toestel spanningsloos te maken voor het insteken, net als HDMI, niet in en uitpluggen als de stekker nog in de WCD zit.

[ Voor 39% gewijzigd door RAAF12 op 12-02-2017 05:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
Giovanni76 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:10:
Ik heb mijn flikkerende beeld op mijn Ks9500 opgelost!!

Ik had precies dit bij gamen op Ps4 Pro met setting op Automatisch:

YouTube: PS4 PRO Video dropout/flicker on Samsung KS8500 update...still a nig...

Ik heb nu los buiten Samsung om een One Connect Box kabel gekocht (60 euro) wat van je One Connect Box naar je Tv gaat en wat denk je? Geen flikkerende beeld meer!!

Ik ga het alleen nog bij Samsung aangeven, mogelijk kunnen ze anderen ook hiermee helpen die dit zelfde probleem hebben..
Ik zou de aanschafprijs bij Samsung neerleggen. :P

Owja, ik heb een bloemetje van Samsung Nederland gehad. 8) :D
Firmware op de website gedownload dat niet in mapje 'image' stond in de zipfile. Terwijl dat wél moet om het werkend te krijgen op je tv via usb-stick. Aangegeven via webcare-team. Kreeg ik een week later bericht dat ze met mijn tip al meerdere klanten hadden kunnen helpen. En dat een bloemetje op z'n plaats was. :*) Het kan soms zo makkelijk zijn, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 06:48

JoeZuCK

_Fonz > all.

Rixos schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:15:
Denk toch dat het hem in die module zit. Had mijn pa ook op zijn Panasonic. Je had het idee dat hij er helemaal inzat, maar schijnbaar was het een erg instabiel contact wat hij maakte.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
InF.Inc schreef op zondag 12 februari 2017 @ 08:48:
[...]

Denk toch dat het hem in die module zit. Had mijn pa ook op zijn Panasonic. Je had het idee dat hij er helemaal inzat, maar schijnbaar was het een erg instabiel contact wat hij maakte.
Ja, dat vermoed ik ook, ik kijk het nog een dagje aan, wat dingetjes uitproberen en anders gaat ie terug naar de winkel voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
Wat een top toestel is de ks7000!!

Het is een grijze import zag aan de achterkant ks7002(met 3/4letters)
Maar alles werkt gewoon na behoren.

Was nog even bij de MM afgelopen vrijdag. Kreeg twee kabels in mijn handen van 7euro en 43euro ongeveer. De duurdere kabel was geschikt voor 4k volgens de medeweker. Wat voor kabel kan ik het best kopen/gebruiken?

Graag wil ik ook weten welke beeld instellingen jullie gebruiken. Heb zelf zitten spelen en zoeken maar zag op het internet diverse sites met allemaal andere settings...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06 19:08

The Chosen One

Zie signature!

High speed (is het volgens mij tegenwoordig) kabel bij Action halen. Totdat je over een tiental meters gaat praten zijn die kabels net zo goed. Vaak beste uit de test e.d.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

ultras34 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:31:
Graag wil ik ook weten welke beeld instellingen jullie gebruiken. Heb zelf zitten spelen en zoeken maar zag op het internet diverse sites met allemaal andere settings...
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 15:34

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Ik ben dit topic nu al een tijdje aan het volgen en wil over 1 a 2 maanden de ks7000 aanschaffen. Nu twijfel ik sterk tussen de 55 en de 49 versie.

Ik heb nu een plasma 55" met bezels van 10cm waardoor de totale tv 150cm is, de tv is veel te groot voor onze woonkamer maar ik denk dat het vooral de bezels zijn die de tv groot laten lijken.

Zijn er meer mensen die van een groter formaat naar een kleiner formaat zijn gegaan? En is de betere kwaliteit beeld nog van invloed daar op? Ik zit met 1.5 tot 2 meter redelijk dicht op het scherm.

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 23:08
Ik heb de 49 en zit 2 meter en nog wat van het scherm, ik vind het echt ruim voldoende voor een TV, maar ik kwam van een 32 inch. Een groter scherm vind ik niet echt mooi in mijn woonkamer, het domineert dan teveel. In jouw geval weet ik het niet, maar een iets kleiner formaat went ook wel. Het is een kwestie van kiezen en ervoor gaan of niet.

[ Voor 0% gewijzigd door fasicbit op 13-02-2017 08:45 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-06 13:20
Ik heb een 46 inch met randen van 5cm ingeruild voor de 55KS7000. Het toestel is krap 10cm breder. Ik zit er 3,5 meter vanaf.
Beetje spijt dat ik niet voor 60 inch ben gegaan. Maar dat vond ik toch te duur.
Ligt er ook aan wat je er op doet. Voor gamen op de bank werd 46 inch voor mij wat te klein. Kan ook de leeftijd zijn :-)

Mijn ouders zitten op 2 meter afstand van een 49 inch en dat vind ik vergelijkbaar met mijn nieuwe situatie.

[ Voor 14% gewijzigd door jab76 op 13-02-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
The Chosen One schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:18:
High speed (is het volgens mij tegenwoordig) kabel bij Action halen. Totdat je over een tiental meters gaat praten zijn die kabels net zo goed. Vaak beste uit de test e.d.
Laat even weten welke test..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 20:12

TF

bla bla

Ik krijg sinds kort geen 'Ziggo on demand' overlay meer. Ik kan dus interactieve televisie niet meer gebruiken.
Niet beschikbaar zegt de TV als ik op de knop druk. Iemand enig idee? Alle voorwaarden voldoe ik aan. Abonnement, zenders, internet (bedraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordak
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-03 09:25
Ik heb sinds enige dagen dat mijn guide knop niet werkt op mijn afstandbediening.
Via de home instelling en dan naar guide werkt wel, enig idee wat dit kan zijn? Het kan ook zo zijn dat de guide knop naar een uur het wel weer doet. Dit heb ik getest met de orginele afstandbedieningen en mijn Harmony elite.

Ik heb een EU65KS7000

[ Voor 3% gewijzigd door zordak op 13-02-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:15
TF schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:28:
Ik krijg sinds kort geen 'Ziggo on demand' overlay meer. Ik kan dus interactieve televisie niet meer gebruiken.
Niet beschikbaar zegt de TV als ik op de knop druk. Iemand enig idee? Alle voorwaarden voldoe ik aan. Abonnement, zenders, internet (bedraad).
hee, ik heb precies hetzelfde...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 878521

Ruim twee weken in het bezit van de UE65KS7000 en sinds dit weekend merkte ik dat er een donkere waas op het scherm zichtbaar is tijdens o.a. voetbal.

De donkere waas is verticaal zichtbaar precies tussen de linkerzijde en het midden van de TV. De waas start van onderuit het beeld. Behoorlijk irritant als je voetbal kijkt. Voor de duidelijkheid heb ik een filmpje ervan gemaakt. Het is vooral goed zichtbaar als het beeld snel heen en weer gaat. Wie kan mij vertellen wat dit is en wat ik er aan kan doen? Mijn gevoel zegt dat ik hier terug mee moet gaan...

Zie filmpje:

YouTube: Samsung UE65KS7000 waas op scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

rolfio schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:54:
[...]

Ik heb alle voorwaarden gechecked. Ziggo gevraagd en die willen dat ik mijn tv factory reset. Maar ik heb net alle instellingen mooi staan :)

Ik zoek nog even verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:15
Ik heb alle voorwaarden gechecked. Ziggo gevraagd en die willen dat ik mijn tv factory reset. Maar ik heb net alle instellingen mooi staan :)

Ik zoek nog even verder
Heb hier een vraag uit staan over dat interactieve gedoe...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelodeon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-04-2024
Iemand hier ervaring met het plaatsen van de one box tegen de achterkant van de tv?
Ik wil mijn tv graag ophangen en aangezien ik een kabelgoot heb wil ik de aansluitingen achter de tv houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

rolfio schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:07:
[...]

Heb hier een vraag uit staan over dat interactieve gedoe...
Ik heb de TV een uur van het stroom gehaald. En nu werkt het weer. Misschien helpt dit bij jou ook? Echt stekker eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
TF schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:27:
[...]

Ik heb de TV een uur van het stroom gehaald. En nu werkt het weer. Misschien helpt dit bij jou ook? Echt stekker eruit
En dan alle knoppen activeren tot al het leven eruit is werkt wat sneller... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

MilesD. schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:40:
[...]

En dan alle knoppen activeren tot al het leven eruit is werkt wat sneller... ;)
Dat kun je natuurlijk ook doen. Ik moest toch weg voor een boodschap en na een uur kwam ik terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Anoniem: 878521 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:54:
Ruim twee weken in het bezit van de UE65KS7000 en sinds dit weekend merkte ik dat er een donkere waas op het scherm zichtbaar is tijdens o.a. voetbal.

De donkere waas is verticaal zichtbaar precies tussen de linkerzijde en het midden van de TV. De waas start van onderuit het beeld. Behoorlijk irritant als je voetbal kijkt. Voor de duidelijkheid heb ik een filmpje ervan gemaakt. Het is vooral goed zichtbaar als het beeld snel heen en weer gaat. Wie kan mij vertellen wat dit is en wat ik er aan kan doen? Mijn gevoel zegt dat ik hier terug mee moet gaan...

Zie filmpje:

Oei, herkenbaar dit. Ik heb 't zelf ook een beetje op m'n 55ks8000 maar wel een stukje minder als bij jou.Inderdaad voornamelijk zichtbaar bij voetbal (snelle camerapans). Dit is een gevalletje DSE (dirty screen effect). Ik stoor er mij niet meer aan, alle tv's die ik in het verleden heb gehad hadden hier in min of meerdere mate last van zelfs de veelgeprezen plasma's in het verleden.

Link: http://www.rtings.com/tv/...y-dirty-screen-effect-dse

Er is niet veel aan te doen helaas. Misschien dat je met finetunen van je picture settings het nog wat kan verminderen. Je zal er mee moeten leven ben ik bang. Je kunt wel gaan omruilen maar ja dat is altijd een loterij, je weet nooit wat je ervoor terugkrijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 13-02-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 878521

Bedankt, het is inderdaad het Dirty Screen Effect. Komt precies overeen. Ik lees inderdaad ook dat het kennelijk behoorlijk veel voorkomt en dat het ook een soort van normaal gevonden lijkt te zijn. Maar dit is wel echt storend hoor. Ik koop geen tv van 2000 piek om naar grijze vlekken te kijken tijdens de voetbal. Ik ga morgen toch maar eens bij de Mediamarkt langs om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Ellende dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 16-06 10:26
rolfio schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:54:
[...]

En ik ook. Ziggo zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

mikkelodeon schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:25:
Iemand hier ervaring met het plaatsen van de one box tegen de achterkant van de tv?
Ik wil mijn tv graag ophangen en aangezien ik een kabelgoot heb wil ik de aansluitingen achter de tv houden.
Lijk me niet echt fijn. Je wil toch ook een usb-stick of een externe harde schijf erin kunnen prikken? Ik heb ook een kabelgoot. Daar gaat nu een internetkabel, een stroomkabel en een oneconnectkabel doorheen. De oneconnectbox kan dan in of achter je tvmeubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman

Zie filmpje:

Ik vind dit wel behoorlijk erg en zou hier niet mee akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Zie filmpje:

Deze is idd wel heel erg, de kans dat je bij omruil een slechtere krijgt lijkt me bijna nul (op dat gebied iig; misschien krijg je er een ander probleem voor terug ...). Als je hem nog kan omruilen tenminste na zoveel tijd in gebruik, anders wordt het de reparatiedienst van Samsung ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Toch wel erg eigenlijk. Je betaalt er zoveel geld voor en dan van die vervelende problemen als dse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Vandaag een mail gehad van Samsung dat mijn cashbackaanvraag is goedgekeurd en dat ik binnen 6 weken 300€ krijg. _/-\o_

[ Voor 83% gewijzigd door ago op 13-02-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:49
Sedert een week in het bezit van de Samsung UE 49KU6400 en moet zeggen dat ik dik tevreden ben. Kost maar een goede 700 euro en komt er in de meeste reviews nog redelijk goed uit.
Bedacht tijdens de plaatsing wel dat het best is dat zo'n tv niet veel verplaatst moet worden. Bezels kan je relatief gemakkelijk induwen en "verplooien". Valt allemaal beetje delicaat aan. Maar ja, als ie op zijn plaats staat, zal die (als alles goed gaat) daar vele jaren blijven staan.
Kom van een LCD van een jaar of 8 geleden dus was even aanpassen aan de helderheid van de kleuren en het contrast. Wit ziet er nu precies zo ... euhm ... wit uit ;) Is eerste tv voor mij die dimt bij donkere beelden en daar moet ik ook wel aan gewoon worden. De ondertitels die constant veranderen van helderheid valt me constant op. Maar zal kwestie van wennen zijn, denk ik.

Wel beetje last aan de bovenkant van backlight bleeding maar valt mij enkel maar op tijdens volledig zwart scherm. Bij normaal gebruik valt het mij niet zo erg op. En zodra je iets opzij gaat, verandert het beeld wel drastisch.

Enigste probleem is met Wifi Direct. Ik kan na tientallen pogingen nog geen verbinding maken met mijn Surface Pro 3. Het probleem vind ik redelijk veel terug op internet dus ik veronderstel dat het hier ook wel al eens voorbij is gekomen. Even uitgebreid dit topic induiken straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Kenhas schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:36:
Sedert een week in het bezit van de Samsung UE 49KU6400 en moet zeggen dat ik dik tevreden ben. Kost maar een goede 700 euro en komt er in de meeste reviews nog redelijk goed uit.
Bedacht tijdens de plaatsing wel dat het best is dat zo'n tv niet veel verplaatst moet worden. Bezels kan je relatief gemakkelijk induwen en "verplooien". Valt allemaal beetje delicaat aan. Maar ja, als ie op zijn plaats staat, zal die (als alles goed gaat) daar vele jaren blijven staan.
Kom van een LCD van een jaar of 8 geleden dus was even aanpassen aan de helderheid van de kleuren en het contrast. Wit ziet er nu precies zo ... euhm ... wit uit ;) Is eerste tv voor mij die dimt bij donkere beelden en daar moet ik ook wel aan gewoon worden. De ondertitels die constant veranderen van helderheid valt me constant op. Maar zal kwestie van wennen zijn, denk ik.

Wel beetje last aan de bovenkant van backlight bleeding maar valt mij enkel maar op tijdens volledig zwart scherm. Bij normaal gebruik valt het mij niet zo erg op. En zodra je iets opzij gaat, verandert het beeld wel drastisch.

[...]
Ik zou de settings even aanpassen naar zoiets: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ku6300/settings

Tevens eco sensor aan in picture screen op 20 zetten en dan bij eco sensor op minimaal 6 zetten. Dan bekijkt hij zelf de licht-omstandigheden en past aan van 6-20. Nooit meer te fel scherm of te donker. Altijd goed. :)

Pagina: 1 ... 33 ... 60 Laatste