Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11-2023
Btw moet ik veel opletten op de
Beeldoptimalisatie?

Bij de samsung was het 1500 pqi en bij de LG 2700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

ultras34 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:24:
Btw moet ik veel opletten op de
Beeldoptimalisatie?

Bij de samsung was het 1500 pqi en bij de LG 2700.
Welke LG's bedoel je? Geen oled's lijkt me, aangezien je niet-Premium types van Samsung noemt als kanshebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
ago schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:33:
[...]

Welke LG's bedoel je? Geen oled's lijkt me, aangezien je niet-Premium types van Samsung noemt als kanshebber.
De LG 55UH770V. Klopt.. geen oled tv. Wil ongeveer tussen de 800 / 950 uitgeven.
En bij de LG heet het PMI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Ik heb net ff 4k via Netflix gekeken, maar vind het niet echt scherp, eigelijk erg tegenvallen. Ik kijk netflix via de ks7000. Nog meer die het zelfde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

yordy1985 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:54:
Ik heb net ff 4k via Netflix gekeken, maar vind het niet echt scherp, eigelijk erg tegenvallen. Ik kijk netflix via de ks7000. Nog meer die het zelfde ervaren?
Wat heb je precies gekeken en hoe heb je je tv 'gekalibreerd'?
ultras34 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:54:
De LG 55UH770V. Klopt.. geen oled tv. Wil ongeveer tussen de 800 / 950 uitgeven.
En bij de LG heet het PMI..
Maar net boven je budget, maar misschien even doorsparen? De LG 55EG910V (oled maar wel FHD) is €999 bij MM Duitsland en de 55KS7000 heb ik voor €1049 gekocht vorige week (maar dan moet je wel op de volgende cashback-actie wachten).

[ Voor 40% gewijzigd door ago op 05-02-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 10:53

nexhil

BAM!

Jumpman schreef op zondag 5 februari 2017 @ 10:13:
[...]

Had je dit net als ik in gamemode?
Yup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 10:53

nexhil

BAM!

yordy1985 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:54:
Wel 4K abo en bekabeld netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06 19:08

The Chosen One

Zie signature!

Hoe hebben jullie de TV gekalibreerd? (zelf 49ks7000) En dan doel ik met name op modus. 1 voor film, 1 voor zus? Of nog specifieker?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 66797

RAAF12 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:59:
Ik wil een audio converter kopen die op de HDMI van de connector box (KS8000) wordt aangesloten. Die zijn er in allerlei soorten, met output 2 x L+R cinch of 3.5mm stereo, maar regelt de afstandsbediening de geluidsterkte?
Bijv. de optical output op de box heeft een vaste output en is niet regelbaar met de afstandsbediening.
De bedoeling is de interne luidsprekers te disablen en het geluid via een oude analoge stereo versterker weer te geven. Maar dan wel het volume regelen met de afstandsbediening.
ok even kijken of ik dit begrijp...

jij koopt een prachtige TV waar kosten nog moeite gespaard worden, en vervolgens ga je voor geluid voor een oplossing die in geen enkele situatie een fijne oplossing bied om over kwaliteit nog maar te zwijgen...

als een HDMI 2.0a receiver teveel gevraagd is ga dan voor een receiver met optische ingang desnoods met een logitech harmony alles op 1 afstands bediening maar wel fatsoenlijk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

The Chosen One schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:39:
Hoe hebben jullie de TV gekalibreerd? (zelf 49ks7000) En dan doel ik met name op modus. 1 voor film, 1 voor zus? Of nog specifieker?
Ik heb deze als basis gebruikt:
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings

Maar vond het nog iets te donker naar mijn zin. Heb nog een beetje met 'Achtergrondverlichting' en 'Helderheid' gespeeld. Nu ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Anoniem: 66797 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:56:
[...]

ok even kijken of ik dit begrijp...

jij koopt een prachtige TV waar kosten nog moeite gespaard worden, en vervolgens ga je voor geluid voor een oplossing die in geen enkele situatie een fijne oplossing bied om over kwaliteit nog maar te zwijgen...

als een HDMI 2.0a receiver teveel gevraagd is ga dan voor een receiver met optische ingang desnoods met een logitech harmony alles op 1 afstands bediening maar wel fatsoenlijk spul.
Het type versterker maakt niet uit er komen twee grote B&W luidsprekers links en rechts naast de TV. Dáár zit de kwaliteitswinst. Maar daarmee is mijn vraag niet beantwoord. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
nexhil schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:37:
[...]

Wel 4K abo en bekabeld netwerk?
Dat duurste abonnement van Netflix en via bekabeld netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 23:08
ago schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:57:
[...]

Ik heb deze als basis gebruikt:

Maar vond het nog iets te donker naar mijn zin. Heb nog een beetje met 'Achtergrondverlichting' en 'Helderheid' gespeeld. Nu ben ik tevreden.
ik heb zojuist. de volgende instellingen ingevoerd (basis rtings en daarna nog gefinetuned.

beeldinstellingen ks7000 49 inch

beeldmodus film
16:9

expertinstellingen:
achtergrond verlichting 4
helderheid 45
contrast 100
scherpte 85
kleur 53
tint g/r. g47 r53
clean digital view uit
auto motion plus. uit
smart LED hoog
filmmodus uit
hdmi uhd color aan
dynamisch contrat uit
kleurtint warm2

witbalans 2 punts
0 0 0 14 -8 4
witbalans 10 punts aan
interval 20%
rood 6
groen -6
blauw 6

gamma 0
RGB modus uit
kleurruimte auto

de gammainstellingen zijn het moeilijkst, kleuren verschillen ook per uitzending of bron

[ Voor 0% gewijzigd door fasicbit op 05-02-2017 23:29 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06 19:08

The Chosen One

Zie signature!

Altijd interessant om te lezen en zal van de week de tv ook wat gaan finetunen (ochtenddienst) maar doelde echt specifiek op hoeveel settings hebben jullie? 1 algemene? 1 voor film/game, iets voor bijzonders etc?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:29
Op een of anders manier werkt de TXT ineens niet meer op de 8000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 14:47
fasicbit schreef op zondag 5 februari 2017 @ 23:11:
[...]

ik heb zojuist. de volgende instellingen ingevoerd (basis rtings en daarna nog gefinetuned.

beeldinstellingen ks7000 49 inch

beeldmodus film
16:9

expertinstellingen:
achtergrond verlichting 4
helderheid 45
contrast 100
scherpte 85
kleur 53
tint g/r. g47 r53
clean digital view uit
auto motion plus. uit
smart LED hoog
filmmodus uit
hdmi uhd color aan
dynamisch contrat uit
kleurtint warm2

witbalans 2 punts
0 0 0 14 -8 4
witbalans 10 punts aan
interval 20%
rood 6
groen -6
blauw 6

gamma 0
RGB modus uit
kleurruimte auto

de gammainstellingen zijn het moeilijkst, kleuren verschillen ook per uitzending of bron
En dat doe je allemaal met je blote oog? Heeft geen nut kan ik je vertellen. Je maakt de instellingen dan alleen maar slechter.
Overigens gaat scherpte 85 ook nergens over. Moet op 0 staan. http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 06-02-2017 08:25 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 12:15
LuPo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 07:59:
[...]

En dat doe je allemaal met je blote oog? Heeft geen nut kan ik je vertellen. Je maakt de instellingen dan alleen maar slechter.
Overigens gaat scherpte 85 ook nergens over. Moet op 0 staan. http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings
Uiteindelijk moet je hem zo instellen dat je er zelf het prettigste naar kijkt.
Ik vind zelf scherpte hoger dan 0 ook fijner kijken.

Waardes zoals na een calibratie mogen dan zijn zoals de makers van content het bedoelt hebben, maar voor velen zijn die instellingen niet prettig om naar te kijken. De 'movie' instelling zoals die in de Samsung TV's zit komt het dichts bij de juiste instellingen, maar vind ik echt een verschrikking om naar te kijken.
Uiteindelijk is het gewoon subjectief wat je het fijnst vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Arjant2 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:13:
[...]

Uiteindelijk moet je hem zo instellen dat je er zelf het prettigste naar kijkt.
Ik vind zelf scherpte hoger dan 0 ook fijner kijken.

Waardes zoals na een calibratie mogen dan zijn zoals de makers van content het bedoelt hebben, maar voor velen zijn die instellingen niet prettig om naar te kijken. De 'movie' instelling zoals die in de Samsung TV's zit komt het dichts bij de juiste instellingen, maar vind ik echt een verschrikking om naar te kijken.
Uiteindelijk is het gewoon subjectief wat je het fijnst vindt.
Het gaat niet om hoe de makers van content het bedoelt hebben. Het gaat erom dat rood rood is, blauw blauw en wit wit. Daarvoor zijn gewoon standaarden. En op movie en warm2 komt dat zonder calibratie het dichtste bij deze standaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06 14:53

Falastine

Think about my signature...

Movie en warm 2 komt bij mij echt te gelig over zal ik dan de enige zijn? Ik vind dit te donker kijken. Ik heb die instellingen grotendeels overgenomen maar hij staat dan op naturel.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Falastine schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:21:
Movie en warm 2 komt bij mij echt te gelig over zal ik dan de enige zijn? Ik vind dit te donker kijken. Ik heb die instellingen grotendeels overgenomen maar hij staat dan op naturel.
Dat lijkt zo als je vanaf normal, dynamisch of natural snel naar movie switcht. Ik zie dat ook.

Zet hem er maar eens een dag op en je ziet dat niet meer. Kleuren spatten werkelijk van het scherm. En wit is ook echt wit in plaats van blauwwit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuPo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:17:
[...]

Het gaat niet om hoe de makers van content het bedoelt hebben. Het gaat erom dat rood rood is, blauw blauw en wit wit. Daarvoor zijn gewoon standaarden. En op movie en warm2 komt dat zonder calibratie het dichtste bij deze standaarden.
Voor jou, en mogelijk voor de meerderheid. Echter zitten er gewoon verschillen in ogen en ook in hoe ze kleuren en scherpte waarnemen. Dus wat voor jou ideaal is kan voor een ander afwijkend zijn. Afhankelijk van smaak en kwaliteit van zijn/haar ogen.

als het zo zwart wit was als jij stelt dan hadden we helemaal geen kleur settings nodig

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 06-02-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 66797 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:26:
[...]

Voor jou, en mogelijk voor de meerderheid. Echter zitten er gewoon verschillen in ogen en ook in hoe ze kleuren en scherpte waarnemen. Dus wat voor jou ideaal is kan voor een ander afwijkend zijn. Afhankelijk van smaak en kwaliteit van zijn/haar ogen.
Tsja.. op deze manier discussiëren heeft geen nut. Natuurlijk kan dat afwijken. Maar jij denkt dus dat je met het blote oog de afstelling beter kunt doen dan met calibratie-apparatuur? _/-\o_

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ku6300/settings

En lees je wat verder in over calibraties. White balance dE, Color dE, Gamma etc.

edit: kleur settings niet nodig? Júist wel want elk paneel is anders vanuit de fabriek. Dus om de ideale instellingen te bereiken zou elk paneel eigenlijk gecalibreerd moeten worden. Dat gebeurd echter niet omdat het de prijs opdrijft. En de gemiddelde consument vindt dynamisch de mooiste stand.
Maar ga lekker genieten van je scherm, doe ik dat ook d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door LuPo op 06-02-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Falastine schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:21:
Mee eens hoor, ik vind het ook te geel en te donker.
Maar zoveel mensen zoveel smaken.

Doet niets af aan de waarde van een calibratie om de kleuren te krijgen zoals ze horen. Echter dat wil nog steeds niet zeggen dat iemand het dan fijn vindt kijken. Die 2 zaken moet je echt los van elkaar zien.

[ Voor 20% gewijzigd door Arjant2 op 06-02-2017 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
Arjant2 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:33:
[...]

Mee eens hoor, ik vind het ook te geel en te donker.
Maar zoveel mensen zoveel smaken.

Doet niets af aan de waarde van een calibratie om de kleuren te krijgen zoals ze horen. Echter dat wil nog steeds niet zeggen dat iemand het dan fijn vindt kijken.
Wat het fijnste is mag iedereen zelf weten. Wat het meest accuraat is niet, dat is namelijk iets anders. Ik geef alleen maar aan wat het meest accuraat is qua kleuren.

Wat jij het fijnst vindt zeg ik niets over. Dat mag jij namelijk helemaal zelf weten. Zolang we allebei maar genieten van ons scherm toch? d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuPo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:29:
[...]

Tsja.. op deze manier discussiëren heeft geen nut. Natuurlijk kan dat afwijken. Maar jij denkt dus dat je met het blote oog de afstelling beter kunt doen dan met calibratie-apparatuur? _/-\o_

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ku6300/settings

En lees je wat verder in over calibraties. White balance dE, Color dE, Gamma etc.

edit: kleur settings niet nodig? Júist wel want elk paneel is anders vanuit de fabriek. Dus om de ideale instellingen te bereiken zou elk paneel eigenlijk gecalibreerd moeten worden. Dat gebeurd echter niet omdat het de prijs opdrijft. En de gemiddelde consument vindt dynamisch de mooiste stand.
Maar ga lekker genieten van je scherm, doe ik dat ook d:)b
nee, dat beweer ik niet, maar het verschil zit erin dat kalibratie apparatuur het doet vanuit exacte waardes. en een mens het doet vanuit zijn eigen pereceptie dus die gaan het nooit gelijk instellen (althans die kans is vrijwel 0 dat ze alles exact hetzelfde instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Kan het ook niet ermee te maken hebben met wat je jaren hebt gekeken kijk ik kijk al 10 jaar naar een bepaald scherm en dat scherm is nu zeg maar mijn referentiepunt geworden. Ik probeer nu mijn ks7000 ongeveer op hetzelfde niveau te krijgen ik ben niks anders gewend zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falastine schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:38:
Kan het ook niet ermee te maken hebben met wat je jaren hebt gekeken kijk ik kijk al 10 jaar naar een bepaald scherm en dat scherm is nu zeg maar mijn referentiepunt geworden. Ik probeer nu mijn ks7000 ongeveer op hetzelfde niveau te krijgen ik ben niks anders gewend zeg maar.
absoluut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Falastine schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:38:
Kan ook. Niets mis mee.

Ik ga alleen uit als referentiepunt van de meest accurate kleuren. Net als bijv. de mensen van Rtings
En imho doen zij dat niet voor niks als professionals. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
LuPo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:36:
[...]

Wat is fijnste is mag iedereen zelf weten. Wat het meest accuraat is niet, dat is namelijk iets anders. Ik geef alleen maar aan wat het meest accuraat is qua kleuren.

Wat jij het fijnst vindt zeg ik niets over. Dat mag jij namelijk helemaal zelf weten. Zolang we allebei maar genieten van ons scherm toch? d:)b
Precies wat ik probeer te zeggen, zijn 2 aparte zaken.
Daarom zie ik persoonlijk het nut niet van een calibratie, maar dat is dus persoonlijk, omdat ik hem liever aanpas naar wat ik zelf fijn vind om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
[quote]ago schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:10:
[...]

Wat heb je precies gekeken en hoe heb je je tv 'gekalibreerd'?

Ik heb meerdere films/series bekeken. Ik heb qua kalibratie de beeld "verbeteraars" uitgezet en wat aan de kleur instellingen gedaan. Wanneer ik 4k kijk vanaf Youtube is dit veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 23:08
LuPo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 07:59:
[...]

Rtings biedt een prima basis en je kan hier altijd naar terug. Op het blote oog heb ik enkele aanpassingen gedaan. Ik wilde het iets 'frisser' en scherper hebben, iets minder gelig. Wat minder groen en wat helderder rood. Het zijn maar kleine nuances in de gamma. Ik vond het goed gelukt, voorzover. Ik heb het toestel pas vijf dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:30
Van het weekend HDR Luke Cage op Netflix gekeken en daarnaast ook nog 4K Black list. (Via wifi)
Ik krijg het gevoel dat het beeld soms nog last heeft van judder als iets snel door het beeld beweegt of als er een pan shot getoond wordt.
Soms twijfel ik of het aan de tv ligt of aan mijn ogen, maar mijn vriendin bevestigd dat zij het ook ziet. :/

Nu maar eens proberen bekabeld te gaan kijken, hopelijk maakt dat al verschil.
Beschik over de 49ks7000, misschien komt het omdat ik van een 32" af kom en het stotteren veel beter te zien is.

Iemand anders nog tips? Ik gebruik de settings van Rtings. Automotion uit, of licht aan.
En zit ongeveer 2,5 meter van de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
fasicbit schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:38:
[...]

Rtings biedt een prima basis en je kan hier altijd naar terug. Op het blote oog heb ik enkele aanpassingen gedaan. Ik wilde het iets 'frisser' en scherper hebben, iets minder gelig. Wat minder groen en wat helderder rood. Het zijn maar kleine nuances in de gamma. Ik vond het goed gelukt, voorzover. Ik heb het toestel pas vijf dagen.
Dat is je goed recht. Maar 85 sharpness is echt te veel. Wellicht kun je hier nog wat mee spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Anoniem: 560259 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:53:
[...]

De ks8000 in amerika is de ks7000 in europa. Deze review is dus van de ks7000 bij ons eigenlijk. Vandaar de pootjes dus ook.

De ks8000 is in de us ks9000

De ks9000 is in de us ks9500

Lekker verwarrend :)

Welke maat nemen jullie?

Ik twiijfel nog tussen 60'ks7000 of 65'ks8000. Ik zit iets meer dan 3m van de tv, 65' is misschien wat overdreven groot dan?
Hoe weet je dit? Kan het online namelijk niet vinden. Ik zie het op de website van Rtings.com idd terug..
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 110299 op 06-02-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Ik zit te denken om mijn 55KS7000 al weer te verkopen, het beeld is vaak echt dramatisch. Bij 4k helemaal prima, maar bij de meeste TV uitzendingen en ook films/series(MKV, DIVX etc) via mediacenter, is ook gewoon slecht. Ik ben overgestapt van de 55X8509C naar de 55KS7000 vanwege de input lag, maar dat is ook het enige wat beter is. Misschien is het bij andere panelen wel beter waarmee de meeste reviews ook mee gedaan zijn. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 20:21
Volgens mij is het zo dat bij gebruik van een mediacenter (pc) scherpte 50 gelijk staat aan scherpte 0 bij normaal tv kijken. Daarom moet je de instellingen per bron goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
yordy1985 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:03:
Ik zit te denken om mijn 55KS7000 al weer te verkopen, het beeld is vaak echt dramatisch. Bij 4k helemaal prima, maar bij de meeste TV uitzendingen en ook films/series(MKV, DIVX etc) via mediacenter, is ook gewoon slecht. Ik ben overgestapt van de 55X8509C naar de 55KS7000 vanwege de input lag, maar dat is ook het enige wat beter is. Misschien is het bij andere panelen wel beter waarmee de meeste reviews ook mee gedaan zijn. Erg jammer.
Waarschijnlijk heb je dan een minder paneel ofzo inderdaad. Ik heb juist een grote stap voorwaarts gemaakt. Van UE46F6500 naar 50KU6000. Contrast en zwartwaarden veel beter. Daardoor algeheel een veel mooier plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-04 15:21
BraX schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:43:
Van het weekend HDR Luke Cage op Netflix gekeken en daarnaast ook nog 4K Black list. (Via wifi)
Ik krijg het gevoel dat het beeld soms nog last heeft van judder als iets snel door het beeld beweegt of als er een pan shot getoond wordt.
Soms twijfel ik of het aan de tv ligt of aan mijn ogen, maar mijn vriendin bevestigd dat zij het ook ziet. :/

Beschik over de 49ks7000, misschien komt het omdat ik van een 32" af kom en het stotteren veel beter te zien is.

Iemand anders nog tips? Ik gebruik de settings van Rtings. Automotion uit, of licht aan.
Probeer eens via internet kabel? WiFi is niet heel geschikt om te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:12
Probeer eens via internet kabel? WiFi is niet heel geschikt om te streamen.
Hangt er helemaal vanaf hoe je WiFi is ingesteld. Bij mij werkt Netflix en Youtube prima via WiFi. Wel op 5gHz band overigens...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-04 15:21
rolfio schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:15:
[...]

Hangt er helemaal vanaf hoe je WiFi is ingesteld. Bij mij werkt Netflix en Youtube prima via WiFi. Wel op 5gHz band overigens...
Ook 4K en UHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Iemand al iets gehoord over dat zijn cashback al in behandeling is genomen?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
LuPo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:30:
[...]

Waarschijnlijk heb je dan een minder paneel ofzo inderdaad. Ik heb juist een grote stap voorwaarts gemaakt. Van UE46F6500 naar 50KU6000. Contrast en zwartwaarden veel beter. Daardoor algeheel een veel mooier plaatje.
Merk je iets van het 50hz ipv 100hz paneel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
rsca777 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:33:
[...]

Nee. Wellicht bij sport op tv. Maar nog niet getest. Las dat je dan LED clear motion even aan kunt zetten met setting aangepast ofzo.

Ik gebruik nu juist game-stand veel sneller omdat hij logischer in het menu zit. Bij de F6500 moest je daarvoor naar Systeem - Algemeen.
Gamen lijkt dus veel scherper en sneller qua inputlag. Logisch natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door LuPo op 06-02-2017 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
LuPo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:35:
[...]

Nee. Ik gebruik nu juist game-stand veel sneller omdat hij logischer in het menu zit. Bij de F6500 moest je daarvoor naar Systeem - Algemeen.
Gamen lijkt dus veel scherper en sneller qua inputlag. Logisch natuurlijk.
En bij gewoon tv-kijken en sportwedstrijden zoals voetbal? Valt dat wat mee? Alvast bedankt voor de info! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21
rsca777 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:33:
[...]

Hier ook een 100 Hz/120 Hz en een 50 Hz/60Hz TV. 60 Hz is prima voor de PlayStation 4 (Pro).

Gezien de PlayStation 4 (Pro) maximaal 60 FPS uitgeeft, krijg je dus alle 60 beeldjes te zien zonder extra toegevoegde beeldjes in de 60 Hz. Het is zelfs zo dat met 120 Hz aan, er 60 beeldjes meer bij gemaakt worden voor de 120 Hz wat input lag veroorzaakt (maar wel een vloeiendere beweging van snel bewegend item). Hz is overigens geen FPS. Daarom game mode aan, dan laat de TV de directe input zien, zonder beeldverbetering van de TV).

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 06-02-2017 19:03 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:14:
[...]

Hier ook een 100 Hz/120 Hz en een 50 Hz/60Hz TV. 60 Hz is prima voor de PlayStation 4 (Pro).

Gezien de PlayStation 4 (Pro) maximaal 60 FPS uitgeeft, krijg je dus alle 60 beeldjes te zien zonder extra toegevoegde beeldjes in de 60 Hz. Het is zelf zo dat met 120 Hz, er meer 60 beeldjes bij gemaakt worden voor de 120Hz wat input lag veroorzaakt (maar wel een vloeiendere beweging van snel bewegend item). Hz is overigens weer geen FPS.
je haalt 2 dingen door elkaar... de native refresh rate (waar we het nu over hebben dus) verzint NOOIT beeldjes bij. Dat is bij de "geoptimaliseerde" refresh rate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karakartal
  • Laatst online: 21-11-2023

Probeer eens automotion aan. Dat maakte bij mij al een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:32:
Ja, ook al uitbetaald. Tv is gekocht op 26 dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
ncornelisse schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:22:
[...]

Ja, ook al uitbetaald. Tv is gekocht op 26 dec
Ok dank je.
De mijne is van 25 jan en verleden week op de post gedaan. Maar nog geen bericht dat ze het ontvangen hebben.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

henkyyyyyyy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:46:
Ok dank je.
De mijne is van 25 jan en verleden week op de post gedaan. Maar nog geen bericht dat ze het ontvangen hebben.
Ik heb de mijne donderdag op de bus gedaan. Ook geen ontvangstbevestiging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 15:53

Ik heb bij Luke Cage een andere frustratie. Dat is dat bij HDR de ondertitels zo fel zijn, dat de backlight feller wordt, waardoor het hele beeld helderder wordt. Vooral bij donkere scènes met weinig beweging vind ik dit storend.

Iemand een idee of je dit kunt verminderen?

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jumpman schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:49:
Gisteravond de UE43KU6000 getest met de PlayStation 4 Pro in Game Mode. Dit gaf in Uncharted 4 (4K HDR Game) met de graphics op zijn hoogste setting blauwe flikkeringen, net als op de video hieronder:

[video]

Zonder game mode geen problemen.

Vanavond maar eens de de firmware laten updaten, zag dat ik niet de laatste firmware had. Ook de TV en PS4 Pro instellingen eens lang lopen. Er zijn heel veel mensen met dit probleem op diverse Samsung televisies.

Iemand hier ervaring met dit probleem?

Edit: Hmmm, het schijnt een firmware probleem te zijn.

[video]
Gisteren Pro eindelijk kunnen installeren. Had wat issues met PostNL waardoor het pakket gisteren pas opgehaald kon worden ipv zaterdag.

2160p-RGB gebruikt op HDMI 1 met Color UHD aan (of hoe dat ook heet). In BF1 niets gezien. Maar dat zal komen omdat ik een HDR game moet gebruiken? Ik heb geen Uncharted 4.

PS4 Pro op software 4.07 en tv op 1163.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resteter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-04-2017
Zartos schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 02:33:
[...]

Ik heb bij Luke Cage een andere frustratie. Dat is dat bij HDR de ondertitels zo fel zijn, dat de backlight feller wordt, waardoor het hele beeld helderder wordt. Vooral bij donkere scènes met weinig beweging vind ik dit storend.

Iemand een idee of je dit kunt verminderen?
De 8 verticale dimming zones vielen mij ook al op. Na een film zie je een prachtig zwart scherm, alleen een grijze verticale waas in het midden waarbinnen de titels in wit lettertype naar boven scrollen
De "niet dimmende" banen in het scherm.
Wanneer de rest van het scherm zo gitzwart is valt dat des te meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Gister een speedtest gedaan op de KS7000 en ik haalde tussen de 2 en 10 mbit, dit verklaard waarom $k op Netflix zo slecht beeld geeft. Het ligt echter niet aan mijn netwerk, op andere devices haalde ik rond de 150, ik heb een 150 abonnement van Ziggo. Zijn er meer die zo lage snelheid halen op hun tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Ik haal zelfs 4k beelden met HDR op een wifi verbinding van 30 mbit. Heel af en toe als ik met meerdere apparaten zit gaat de kwaliteit terug naar hd zie ik dan maar dat zie je zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Falastine schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:56:
Ik haal zelfs 4k beelden met HDR op een wifi verbinding van 30 mbit. Heel af en toe als ik met meerdere apparaten zit gaat de kwaliteit terug naar hd zie ik dan maar dat zie je zelf niet.
Het gekke is, de tv is bekabeld verbonden met internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
yordy1985 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:10:
[...]

Het gekke is, de tv is bekabeld verbonden met internet...
Die ontdekking deed ik dit weekend ook. Bekabeld haal ik met andere apparaten 300mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
ncornelisse schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:20:
[...]

Die ontdekking deed ik dit weekend ook. Bekabeld haal ik met andere apparaten 300mbit.
Dat is toch vreemd voor een tv uit 2016.... Is er ergens bekend wat voor netwerkkaart er in zit? 10 mbit om 4k te kijken is echt te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
yordy1985 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:53:
Gister een speedtest gedaan op de KS7000 en ik haalde tussen de 2 en 10 mbit, dit verklaard waarom $k op Netflix zo slecht beeld geeft. Het ligt echter niet aan mijn netwerk, op andere devices haalde ik rond de 150, ik heb een 150 abonnement van Ziggo. Zijn er meer die zo lage snelheid halen op hun tv?
Via de webbrowser?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yordy1985
Yes, via de webbrowser van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:12
Ook 4K en UHD?
Dat speel ik vloeiend af. ziet er heel scherp uit, maar of het dan echt 4K of HDR is kun je niet checken.. Alleeen bij HDMI inputs kun je op Info drukken waardoor je de resolutie ziet.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
yordy1985 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:53:
Test je kabel eens, is deze wel 1 Gbit? Zit de kabel direct op je router of zit er nog een switch tussen? Misschien staat de poort op 10 Mbit, waar de kabel normaliter zijn data vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
Iemand ervaring met Buybestshop? De Samsung UE55KU6470 is daar voor €899 te koop..
Of het het een NL toestel is weet ik nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-06 11:00
Geen enkele moeite hier. Ligt puur aan de afstand van TV tot router en die is bij mij nog geen twee meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Jumpman schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:31:
[...]

Test je kabel eens, is deze wel 1 Gbit? Zit de kabel direct op je router of zit er nog een switch tussen? Misschien staat de poort op 10 Mbit, waar de kabel normaliter zijn data vandaan haalt.
De kabel is CAT 5e, die zou de snel aan moeten kunnen. De kabel zit volgens mij direct op de router, maar dat moet ik voor de zekerheid vanavond even moeten checken. Maar wanneer jij een speedtest doet, haal jij dus wel meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
yordy1985 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:35:
[...]

De kabel is CAT 5e, die zou de snel aan moeten kunnen. De kabel zit volgens mij direct op de router, maar dat moet ik voor de zekerheid vanavond even moeten checken. Maar wanneer jij een speedtest doet, haal jij dus wel meer?
CAT 5e zou 1000 Mbp/1Gbps aankunnen. Heb je de kabel zelf al eens getest van end to end? Wellicht zitten de connectors niet goed, of is de kabel ergens beschadigd.

Met speedtest naar buiten haal ik de maximale snelheid van mijn Internet verbinding, met een speedtest op het interne thuis netwerk haal ik het maximale van de traagste netwerkpoort/kabel die in de test zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
yordy1985 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:23:
[...]

Dat is toch vreemd voor een tv uit 2016.... Is er ergens bekend wat voor netwerkkaart er in zit? 10 mbit om 4k te kijken is echt te weinig.
yordy1985 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:27:
[...]

Yes, via de webbrowser van de tv.
De webbrowser is gewoon traag, speedtest werkt niet goed.
De TV's hebben een 100Mbit verbinding.
Ik heb 4K films van 70GB gestreamd via mijn NAS en dat gaat gewoon vloeiend. Dus die speedtest klopt niet.
Ik heb ook een paar keer speedtest uitgevoerd op mijn review sample van de KS9000. Deze haalt down maar iets van 5-10Mbit, maar up gaat t velen malen harder, dus die speedtest neem ik met een korreltje zout.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 07-02-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 860083

henkyyyyyyy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:32:
Ik heb op 3 februari de brief gestuurd en kreeg gisteren al een email dat het in behandeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Woensdag 1 feb op de bus gedaan. Geen bevestiging nog hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resteter
Arjant2 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:24:
[...]

[...]

Ik heb 4K films van 70GB gestreamd via mijn NAS en dat gaat gewoon vloeiend. Dus die speedtest klopt niet.
Ik heb ook een paar keer speedtest uitgevoerd op mijn review sample van de KS9000. Deze haalt down maar iets van 5-10Mbit, maar up gaat t velen malen harder, dus die speedtest neem ik met een korreltje zout.
Hier dezelfde ervaring met de browser speedtest op de 8000 review sample, zowel bekabeld als wireless tussen de 5 en 10 Mbit.
Zal vanavond eens wat andere testsites proberen, dit was via ookla, De reclamebanners kwamen overigens prima in beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Laatst online: 21-05 22:37
Hoi, Hele forum doorgeworsteld, pff viel niet mee. Ben overtuigd dat ik deze televisie UE49KS7000 ga kopen. Wat denken jullie komen er nog meer cashbacks acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deblaauwesigaar schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:27:
Hoi, Hele forum doorgeworsteld, pff viel niet mee. Ben overtuigd dat ik deze televisie UE49KS7000 ga kopen. Wat denken jullie komen er nog meer cashbacks acties.
dat durf ik niet te zeggen maar de 2017 modellen (QLED) komen eraan zullen ergens tussen nu en begin april beschikbaar zijn weet het niet exact, en dat zou de prijzen van de oudere modellen doen dalen met de tijd (niet direct) mogelijk kan het ook cashback acties triggeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

resteter schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:17:
[...]

Hier dezelfde ervaring met de browser speedtest op de 8000 review sample, zowel bekabeld als wireless tussen de 5 en 10 Mbit.
Zal vanavond eens wat andere testsites proberen, dit was via ookla, De reclamebanners kwamen overigens prima in beeld...
De bottleneck die je aan het meten bent is niet de NIC speed maar de CPU die de HTML moet afhandelen.
Video afhandeling wordt niet door de CPU gedaan maar door een hardwarematige HEVC decoder.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

ultras34 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:34:
Iemand ervaring met Buybestshop? De Samsung UE55KU6470 is daar voor €899 te koop..
https://nl.trustpilot.com/review/www.buybestshop.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resteter
JackBol schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:47:
[...]

De bottleneck die je aan het meten bent is niet de NIC speed maar de CPU die de HTML moet afhandelen.
Video afhandeling wordt niet door de CPU gedaan maar door een hardwarematige HEVC decoder.
Tnx, ik was niet specifiek aan het meten maar nav een opmerking in dit topic eens gaan kijken wat een browser speedtest deed.

Vond het opvallend dat het zowel bekabeld als over wifi nogal sloom was.
De processorkracht wordt m.i. vooral gebruikt voor de gui en de overige tv functies, vraag is of je daar nou een "niet nader gespecificeerde quad core" processor voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De UE55KU60XX was met de BTW-dagen rond € 660,00 te krijgen en volgens een aantal reviews is de 64XX serie de meerprijs niet waard. Ik zou mijn ogen open houden want er komen nu de nasleep van de BTW-dagen over zijn vaak wel weer scherpe aanbiedingen.

Wees je er ook van bewust dat je bij Samsung in de KU6XXX serie en lager meedoet met een 'panel lottery'. Het is dus hopen op een goed paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

De KU60** is ouder en de KU64** serie heeft een VA panel. De gewenste 6470 heeft meen ik een smart AB met microfoon. De 6400 heeft dat bij niet. Die mic is heel handig als je bijv. even snel een nummertje wil zien in Youtube.
TV schakelt dan over na het inspreken van bijv. titel en artiest. Ik zou sowieso niet voor een recente serie 2 gaan want dat die heeft wellicht een IPS panel. Het beste natuurlijk veel bronnen raadplegen en op afstand kopen. Dan kan die zonder opgaaf van reden terug als het panel niet OK is.

[ Voor 29% gewijzigd door RAAF12 op 07-02-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jumpman schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:49:
Gisteravond de UE43KU6000 getest met de PlayStation 4 Pro in Game Mode. Dit gaf in Uncharted 4 (4K HDR Game) met de graphics op zijn hoogste setting blauwe flikkeringen, net als op de video hieronder:

[video]

Zonder game mode geen problemen.

Vanavond maar eens de de firmware laten updaten, zag dat ik niet de laatste firmware had. Ook de TV en PS4 Pro instellingen eens lang lopen. Er zijn heel veel mensen met dit probleem op diverse Samsung televisies.

Iemand hier ervaring met dit probleem?

Edit: Hmmm, het schijnt een firmware probleem te zijn.

[video]
Probleem al opgelost?

LuPo in "[UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hij werkt na de update met 1163 in game mode. Ik moet alleen met 2160p HDR aan Unchrted 4 nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Arjant2 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:24:
[...]

[...]

klopt, het is ook een beta.speedtest.net in de browser van Tizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 25-06 09:17
Ik heb er ooit mijn Samsung TV gekocht. Goed geleverd, maar (gelukkig) geen ervaring met service. Bestaat al een tijdje en je kan het in Zwolle ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jumpman schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:04:
[...]

Hij werkt na de update met 1163 in game mode. Ik moet alleen met 2160p HDR aan Unchrted 4 nog testen.
Oké, dus geen last meer van flikkeringen op 2160p-RGB? Bijv. met BF1 of ander spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
JackBol schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:47:
[...]

klopt daar ben ik ook van overtuigd.
Dat blijkt ook wel uit t feit dat alle webpagina's traag laden daar waar streaming via NAS gewoon prima snelheden behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
LuPo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 06:08:
[...]

Oké, dus geen last meer van flikkeringen op 2160p-RGB? Bijv. met BF1 of ander spel.
Op game mode nu geen blauwe flikkeringen meer. Wellicht komt het als er een update klaar staat, zoals op sommige Amerikaanse forums wordt gemeld.

Hopelijk vanavond tijd om de Samsung te testen met Uncahrted 4 of Rise Of The Tombraider op 2160p RGB met HDR. Deze games zouden gebruik maken van de hoogste bandbreedte.

Voorzover ik uitgezocht heb zouden dit de beste PlayStation 4 Pro instellingen moeten zijn:

Resolution - Automatic
RGB Range - Automatic
HDR - Automatic
Deep Color Output - Automatic

2160P RGB -> Benodigd voor 1080p HDR 60 FPS en 2160p HDR 30 FPS.
2160p YUV420 -> Benodigd voor 2160p 60 FPS.

Nu lees ik soms ook dat de instelling Resolution op automatisch niet zou werken. Maar het is lastig want voor zowel de Samsung TV als PlayStation 4 Pro zijn er sinds begin november 2016 de nodige firmware updates geweest, dus niet elk (oud) artikel of YouTube video is nog als referentie te nemen.

Iemand hier die een Samsung UHD HDR TV heeft en de beste instellingen voor de Playstation 4 Pro al uitgevogeld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
Zojuist even contact gehad met plasmavisie.nl even nagevraagd wat exact de verschil is tussen de 6400 en 6470.Blijkbaar alleen de voet en PQI is 1500 en bij de 6470 is dit 1600.

Dus ik vroeg of het NL modellen zijn. Volgens mevrouw is dit niet echt helemaal te controleren omdat het een sticker is wat geplakt wordt op de doos.. Dus ben nu beetje aan het twijfelen of ik wel een NL model tv zal krijgen.. Zijn er nog gebruikers die via plasmavisie hebben besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47
Is het niet gewoon zo dat, met al de instellingen inderdaad op Automatic, non-HDR games RGB zijn en HDR games YUV420?

Zo is het bij mij in ieder geval al een hele tijd. KS8000 icm PS4 Pro en getest met spellen als Uncharted 4 en Final Fantasie 15 (HDR) en bijv. Yakuza 0. (geen HDR).

Ik check het altijd bij HDR games en de instelling verandert dan Automatisch van RGB naar YUV420 in het geval van een HDR game. Ik ie nooit blauwe flikkeringen.

Naar mijn weten is HDR icm RGB niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06 00:52
ultras34 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:14:
Zojuist even contact gehad met plasmavisie.nl even nagevraagd wat exact de verschil is tussen de 6400 en 6470.Blijkbaar alleen de voet en PQI is 1500 en bij de 6470 is dit 1600.

Dus ik vroeg of het NL modellen zijn. Volgens mevrouw is dit niet echt helemaal te controleren omdat het een sticker is wat geplakt wordt op de doos.. Dus ben nu beetje aan het twijfelen of ik wel een NL model tv zal krijgen.. Zijn er nog gebruikers die via plasmavisie hebben besteld?
Mijn 55KS7000 was een 'grijze import' variant, UXXH. Ik heb hier geen probleem mee en ga uit van de juiste ondersteuning mocht ik aanspraak maken op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
detonated schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:22:
[...]

Mijn 55KS7000 was een 'grijze import' variant, UXXH. Ik heb hier geen probleem mee en ga uit van de juiste ondersteuning mocht ik aanspraak maken op garantie.
Ik heb hier op tweakers gelezen dat aantal apps niet werken doordat het een 'grijze import' is. En blijkbaar ook met garantie i.v.m. import toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jumpman schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:00:
[...]

Op game mode nu geen blauwe flikkeringen meer. Wellicht komt het als er een update klaar staat, zoals op sommige Amerikaanse forums wordt gemeld.

Hopelijk vanavond tijd om de Samsung te testen met Uncahrted 4 of Rise Of The Tombraider op 2160p RGB met HDR. Deze games zouden gebruik maken van de hoogste bandbreedte.

Voorzover ik uitgezocht heb zouden dit de beste PlayStation 4 Pro instellingen moeten zijn:

Resolution - Automatic
RGB Range - Automatic
HDR - Automatic
Deep Color Output - Automatic

2160P RGB -> Benodigd voor 1080p HDR 60 FPS en 2160p HDR 30 FPS.
2160p YUV420 -> Benodigd voor 2160p 60 FPS.

Nu lees ik soms ook dat de instelling Resolution op automatisch niet zou werken. Maar het is lastig want voor zowel de Samsung TV als PlayStation 4 Pro zijn er sinds begin november 2016 de nodige firmware updates geweest, dus niet elk (oud) artikel of YouTube video is nog als referentie te nemen.

Iemand hier die een Samsung UHD HDR TV heeft en de beste instellingen voor de Playstation 4 Pro al uitgevogeld heeft?
RGB is in principe qua kleurenbereik iets mooier dan YUV420. Toen ik de PS4 Pro niet op HDMI 1 (UHD Color) had zitten kon ik alleen 2160p-YUV420 kiezen, en niet RGB! Dus mijns inziens zijn jouw instellingen inderdaad correct. Alles op automatisch en dan zou hij het hoogst haalbare zelf moeten pakken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

ultras34 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:25:
Ik heb hier op tweakers gelezen dat aantal apps niet werken doordat het een 'grijze import' is. En blijkbaar ook met garantie i.v.m. import toestel.
Bel Samsung dan op? Volgens mij is garantie geen probleem.
Als je 'm online bestelt, heb je 2 weken de tijd om 'm terug te sturen mocht ie niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06 00:52
ultras34 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:25:
[...]

Persoonlijk ben ik nog geen apps tegengekomen die ik niet kon gebruiken, maar ik maak hier ook niet uitgebreid gebruik van. Ik weet dat Samsung de consument met dergelijk gekochte toestellen keihard afwijst, echter blijft de winkel (in de garantieperiode) het eerste aanspreekpunt voor de consument en zal haar service moeten verlenen. Hoe plasmavisie dit oplost is natuurlijk hun eigen pakkie aan! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
LuPo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:27:
[...]

RGB is in principe qua kleurenbereik iets mooier dan YUV420. Toen ik de PS4 Pro niet op HDMI 1 (UHD Color) had zitten kon ik alleen 2160p-YUV420 kiezen, en niet RGB! Dus mijns inziens zijn jouw instellingen inderdaad correct. Alles op automatisch en dan zou hij het hoogst haalbare zelf moeten pakken lijkt me.
Dat klopt, alleen HDMI 1 heeft een volledig bereik (Chroma Subsampeling 4:4:4) voor HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
DutchOwnage schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:15:
Is het niet gewoon zo dat, met al de instellingen inderdaad op Automatic, non-HDR games RGB zijn en HDR games YUV420?

Zo is het bij mij in ieder geval al een hele tijd. KS8000 icm PS4 Pro en getest met spellen als Uncharted 4 en Final Fantasie 15 (HDR) en bijv. Yakuza 0. (geen HDR).

Ik check het altijd bij HDR games en de instelling verandert dan Automatisch van RGB naar YUV420 in het geval van een HDR game. Ik ie nooit blauwe flikkeringen.

Naar mijn weten is HDR icm RGB niet mogelijk?
Juist andersom dus. Voor HDR gaat 'ie naar 2160p-RGB. Voor non-HDR kan hij YUV420 pakken.

Misschien moeten we hem forced op 2160p-RGB zetten. Zodoende zal hij dan indien dat niet aanwezig is overschakelen naar YUV420. Of zeg ik nu hele gekke dingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Volgens mij bij de PS4 Pro:

2160p 60 FPS 8 Bit 4:4:4: 2160p RGB.
2160p 60 FPS HDR 10 Bit 4:2:0: 2160p YUV420.

Er is te weinige bandbreedte voor 2160p 60 FPS HDR 10 Bit 4:4:4 op HDMI 2.0a.

Afbeeldingslocatie: https://www.acousticfrontiers.com/wp-content/uploads/2016/03/HDMI-color-spaces.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
detonated schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:32:
[...]

Persoonlijk ben ik nog geen apps tegengekomen die ik niet kon gebruiken, maar ik maak hier ook niet uitgebreid gebruik van. Ik weet dat Samsung de consument met dergelijk gekochte toestellen keihard afwijst, echter blijft de winkel (in de garantieperiode) het eerste aanspreekpunt voor de consument en zal haar service moeten verlenen. Hoe plasmavisie dit oplost is natuurlijk hun eigen pakkie aan! 8)
Zojuist even contact opgenomen met samsung. i.d.d. twee jaar garantie. B.v. bij gebruik van netflix krijg je alleen films van de 'import' land te zien. En de TV kaart wat je aansluit is meestal niet geschikt voor een grijze import tv..

Netflix gebruik ik niet zo veel en maak gebruik van een IP box :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 22:10
ultras34 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:14:

hier je de verschillen
http://www.displayspecifications.com/en/comparison/5c901d4e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Ik heb me nog eens wat verder verdiept in HDR en HDMI. Maar voor de echte goede dynamische HDR lijkt HDMI 2.1 straks de standaard te worden. Eigenlijk zitten we nu dus nog één iteratie te vroeg voor volledig ondersteunende HDR set (dynamisch, volledig beschikbare kleurenspectrum).

Bron: Wikipedia: HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ultras34 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:06:
[...]

Zojuist even contact opgenomen met samsung. i.d.d. twee jaar garantie. B.v. bij gebruik van netflix krijg je alleen films van de 'import' land te zien. En de TV kaart wat je aansluit is meestal niet geschikt voor een grijze import tv..

Netflix gebruik ik niet zo veel en maak gebruik van een IP box :)
Kan iemand dat bevestigen van Netflix? kan me nl niet voorstellen (wil ook binnenkort aan netflix)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
ThatsHollywood schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:21:
[...]

Kan iemand dat bevestigen van Netflix? kan me nl niet voorstellen (wil ook binnenkort aan netflix)
Dat is onzin. Het aanbod van Netflix geldt in het land waar je vandaan streamt. Hierdoor kan het zijn dat bepaalde films of series ineens niet meer zichtbaar zijn wanneer je deze op vakantie in een ander land probeert te kijken. Als ook met een VPN jezelf voordoen alsof je vanuit een ander land kijkt, zodat je een ander of groter aanbod aan films en series hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47
LuPo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:47:
[...]

Juist andersom dus. Voor HDR gaat 'ie naar 2160p-RGB. Voor non-HDR kan hij YUV420 pakken.
Heel apart. Mijn HDR games springen juist naar YUV420, non HDR games blijven op 2160 RGB :) 8)7 . M'n PS4 Pro zit wel in HDMI 3 dus niet in 1, wellicht dat dat ook nog uitmaakt? HDMI UHD Colour staat natuurlijk wel aan voor HDMI poort 3.
Pagina: 1 ... 32 ... 60 Laatste