Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:17
henkyyyyyyy schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:26:
Ik heb in de winkel de vlek kunnen laten zien en heb hem mogen omruilen, want het hoorde inderdaad niet.
Echt een prima service van Radio von Burg! :)
Nu eindelijk genieten van het mooie beeld!
Mooi dat dit vreemde probleem keurig is opgelost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met een bekabelde KS7000 of wifi?
De tv heeft maar een 100mbit poort, maar is dat voldoende voor bijvoorbeeld Youtube of Netflix HDR?

Van de week gebeurde me net iets te vaak dat er storingen kwamen bij Netflix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NkjUovg42AdaLjKYnjmdGQOU/full.jpg

Hij is binnen, hoezee! En nu even duimen dat er geen rare vlekken op zitten, er geen IPS paneel in zit en dat ik m'n oude muurbeugel kan hergebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

ncornelisse schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:55:
Wat is jullie ervaring met een bekabelde KS7000 of wifi?
De tv heeft maar een 100mbit poort, maar is dat voldoende voor bijvoorbeeld Youtube of Netflix HDR?

Van de week gebeurde me net iets te vaak dat er storingen kwamen bij Netflix.
een 4K stream van netflix vraagt z`n 25Mbit dat is wel iets lager dan de hogere kwaliteit die je op b.v. bluerays tegenkomt en ook HDR en 10 bit zal nog wat extra data vragen zelfde geld voor de betere audio filters zoals dolby Atmos dan nog een klein beetje voor subs en dan heb je het wel gehad

ik zou zeggen 100MBit is (ruim) voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20
Mijn ervaring is toch anders. Een 66GB 2160p met DTS HD zit al tegen de 82 Mbit/s. Ik heb ook 4K Blu-ray bestanden van 108 Mbit/s en 128 Mbit/s gezien. Vraag is natuurlijk kan de SoC in je TV dat nog wel decoderen.

Een 1 Gigabit vind ik toch wel de standaard tegrnwoordig. En geen overbodige luxe. Een leuke 100 Mbit/s verbinding doet meestal ook maar rond 85 Mbit/s netto.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:04
Op de ks9000 heb ik getest met een 4K film van 75GB.
Via wifi speel ik dat net niet vloeiend af.
Voorkeur is dus zeker bekabeld.
Speel je echter 15GB films af (1080p) dan gaat dat vloeiend via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Het is echt puur voor de online streamingdiensten.
Voor het echte werk qua 4k hdr films staat er morgen een Zappiti One 4K HDR.

Maar bedankt voor de reacties, morgen gelijk een extra kabeltje trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:12:
[...]Hier o.a. wordt gesproken dat UE49KS7000 en IPS scherm aan boord zou hebben: http://www.hdfever.fr/2016/02/16/samsung-ks7000-et-ks7500/. Maar zoals ik al zij, hier is er nog geen één gesignaleerd.
Dat is wel écht oude info he, die specs hadden ze gepost toen de modellen net bekend gemaakt waren en Samsung nog nooit 43 en 49 inch panelen had gemaakt (en LG er het jaar ervoor mee was begonnen). Er stond ook IPS in de specs en dat ging van die site de hele wereld rond omdat het de enige site was die specs had gepost :+
In die comments heb ik op 8 juni de paneelcodes gepost en daarna is het daar (eindelijk) van IPS in VA veranderd ;)
"Confirmation de dalles VA sur toute les tailles de diagonales"

Zo kom je die oorspronkelijk specs hier bijv. nog tegen http://www.forodvd.com/tema/158655-ks7000/ en verderop in de comments zie ik toevallig een post van iemand (op 21 april) die met de technische dienst van Samsung heeft gesproken en die vertelden ook dat Samsung alleen in monitoren hun IPS (PLS) panelen gebruikt:
"Buenas tardes compañeros,

Acabo de hablar nuevamente con el servicio técnico de Samsung y lo más que les podido sacar es que Samsung no monta ningún panel LED IPS para ninguna tele. Solo montan paneles IPS en monitores.

De lo cual se entiende que el modelo UE49KS7000 al menos no monta panel LED IPS (imagino que sea VA pero no sabia confirmármelo).

Creo que voy a comprar este modelo. Qué opináis¿"

Nou ja, nu ik het nog eens lees kan je het ook anders interpreteren natuurlijk >:) . Namelijk dat ze überhaupt nooit IPS type panelen in hun tv's doen en dat klopt natuurlijk van geen kant weten we ondertussen :P .

[ Voor 47% gewijzigd door apis29 op 01-02-2017 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Zartos schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:21:
Nu lees ik op meerdere plekken dat bij HDR content de tv een pop-up dient te geven dat je HDR gaat afspelen. Ik heb deze nog niet gezien. Hoe weet ik nu zeker dat er inderdaad HDR binnenkomt? Iemand hier ervaringen mee?
Zoek en start een Youtube filmpje met 4k HDR content? Via de smartphone app zoeken en dan casten gaat ook. Apps op de TV zelf zoeken, starten, stoppen ect. is wat onhandig.
Rechtsboven verschijnt even in beeld 4k HDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-06 23:13
Vanavond geprobeerd om in het servicemenu van mijn 43ku6000 te komen dmv info-settings-mute en power knop. 1 x was het service menu kort te zien. Maar het lukt me niet. Tv in standby en dan deze toetscombo kort achter elkaar, of heel snel, of met meer vertraging maar geen resultaat.

Tv staat tijdelijk bij mijn ouders. Kwaliteit van het beeld is ok. Heb de kijkhoeken bekeken en kleuren worden wat minder maar of het nu VA is of IPS? Er waren 2 films op tv (satelliet HD). Collateral, daar was zwart niet super zwart, klein beetje grijzige look maar die film is met digitale camera's geschoten en 1:85 beeldverhouding. En Chronicles of Riddick in 2;35 met zwarte balken. Balken waren goed zwart en contrast was prima. Dus ben er niet uit..ga tv niet ruilen. Kom er toch niet achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-07 08:19
RAAF12 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:09:
[...]

Zoek en start een Youtube filmpje met 4k HDR content? Via de smartphone app zoeken en dan casten gaat ook. Apps op de TV zelf zoeken, starten, stoppen ect. is wat onhandig.
Mocht je de Ps4 pro hebben en Final Fantasy XV werkt het ook.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Jumpman schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:24:
Mijn ervaring is toch anders. Een 66GB 2160p met DTS HD zit al tegen de 82 Mbit/s. Ik heb ook 4K Blu-ray bestanden van 108 Mbit/s en 128 Mbit/s gezien. Vraag is natuurlijk kan de SoC in je TV dat nog wel decoderen.

Een 1 Gigabit vind ik toch wel de standaard tegrnwoordig. En geen overbodige luxe. Een leuke 100 Mbit/s verbinding doet meestal ook maar rond 85 Mbit/s netto.
dus jouw ervaringen komen vrijwel in zijn geheel uit in mijn verwachting, met 100 MBit kan je alle 4K streams afspelen en wil je echt boven de 100MBit uitkomen is dat natuurlijk nooit onmogelijk maar komt zelden voor.

Tot mijn spijt zijn nog redelijk veel apparaten waaronder ook genoeg TVs die nog met een 100MBit verbinding zitten, zelfde geld voor USB 3.x veel apparaten hebben nog USB 2.0 wat ik best wel raar vind en in het verlengde geld dit natuurlijk ook voor bluetooth en wifi (dan is het met name gebrek aan 5G ondersteuning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

bramberk15 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:14:
Vanavond geprobeerd om in het servicemenu van mijn 43ku6000 te komen dmv info-settings-mute en power knop. 1 x was het service menu kort te zien. Maar het lukt me niet. Tv in standby en dan deze toetscombo kort achter elkaar, of heel snel, of met meer vertraging maar geen resultaat.
Vreemd info-settings-mute-power moet werken zet hem eens uit van de stroom en dan op standby. Moet lukken, gewoon normaal drukken en geen 2 toetsen gelijk.
Tv staat tijdelijk bij mijn ouders. Kwaliteit van het beeld is ok. Heb de kijkhoeken bekeken en kleuren worden wat minder maar of het nu VA is of IPS? Er waren 2 films op tv (satelliet HD). Collateral, daar was zwart niet super zwart, klein beetje grijzige look maar die film is met digitale camera's geschoten en 1:85 beeldverhouding. En Chronicles of Riddick in 2;35 met zwarte balken. Balken waren goed zwart en contrast was prima. Dus ben er niet uit..ga tv niet ruilen. Kom er toch niet achter...
Dat zie je heel goed, ga maar echt recht voor het beeld zitten, en kijk naar een hoofd. Dat is full color. Ga nu 50 cm opschuiven en zie dat de kleurverzadiging afneemt. Dat is een VA panel.

Of met een loupe kijken dichtbij het scherm op een statisch testbeeld dan zie je wat de pixelopbouw is. Mja, je houd die TV toch wel in huis :)

[ Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 02-02-2017 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilko990
  • Niet online
Ik heb sinds afgelopen dinsdag een UE49KS7000 staan en had ook moeite om in het service menu te komen. Precies zoals je aangeeft kwam 1x het menu korte tijd tevoorschijn maar verdween direct weer. Daarna heeft het mij nog een twintigtal pogingen gekost om in het menu te komen. Je moet een beetje geluk hebben, de snelheid waarmee je de toetsen indrukt luistert blijkbaar erg nauw.

Panel hier is een 49A1MU0QK al ben ik er niet uit of het een VA panel is. De kijkhoeken zijn erg goed maar zwartwaarden lijken ook goed. Helaas geen loep om de pixels te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-07 06:08

Bever!

3

Ks7000 is toch altijd va?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 15:53
RAAF12 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:09:
[...]

Verschijnt dat in beeld in de user interface van de TV? Dat heb ik echt nog niet gezien.
Ik lees op meerdere plekken ook dat de TV direct aangeeft dat er HDR content wordt afgespeeld, zoals hier. Ook dit heb ik nog niet gezien.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:44
Heb die melding ook nog nooit gezien op mijn 40KU6020. Wel superstrak beeld trouwens met HDR/4K content. Daar gaat het me meer om dan om zo'n mededeling in het scherm...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Sinds dat ik in het Service Menu ben geweest bij mijn KS7000, lijkt het alsof de inputlag met gamen veel hoger is.Is dat mogelijk? Ik heb overigens niks aangepast is het Service Menu, alleen gekeken naar wat voor paneel in mijn model zit. Game mode staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 16-06 10:26
Daar gaat dus de discussie over. Volgens rtings ziet een VA paneel (toevallig een KS8000) er van dichtbij zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/reviews/ks8000/ks8000-pixels-large.jpg

en een IPS zo:
Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/reviews/x850d/x850d-pixels-large.jpg

Ik heb net mijn UE55KS7000 gefotografeerd met een macrolens en bij mij ziet het paneel er up-close inderdaad exact als een VA paneel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:54

Ik had dezelfde TV al twee weken staan, maar gister pas aangesloten. Toevallig ook even naar Riddick gekeken, maar kon van slechte beeldkwaliteit niet echt spreken. Ik wil de TV sowieso nog kalibreren, maar eerst moet vandaag nog internet worden aangesloten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
yordy1985 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:21:
Sinds dat ik in het Service Menu ben geweest bij mijn KS7000, lijkt het alsof de inputlag met gamen veel hoger is.Is dat mogelijk? Ik heb overigens niks aangepast is het Service Menu, alleen gekeken naar wat voor paneel in mijn model zit. Game mode staat aan.
Het servicemenu reset de beeldinstellingen (volgens mij), dus je moet de instellingen terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 03-07 14:42
Jumpman schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:52:
[...]

Het servicemenu reset de beeldinstellingen (volgens mij), dus je moet de instellingen terug zetten.
Klopt.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-06 09:06
Ik ben volgens mij alle instellingen nagelopen, maar is het mogelijk op Live TV tab te verwijderen, zoals je bv ook een Youtube app kan 'removen' of verplaatsen? Vast niet, hoop van wel en dat ik iets over het hoofd heb gezien op de KS8000.

Het is ook niet voor mij, maar voor mijn ouders (UE49K5600AW). Zij wisselen regelmatig van 2 sources . Echter is Live TV ook een derde (niet configureerde) source. Mijn ouders raken soms verward als ze per ongeluk een keer teveel indrukken.
Het is dan een kwestie van één keer op exit drukken en opnieuw source knop, maar ouders-->ouderdom he. Wel leuk dat mijn digibeet mams zelf aangaf. Als we het niet gebruiken willen we het niet zien.
DAMN RIGHT, gelijk heb ze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Voor iedereen met een UE43KU6000 (en wellicht geldt dit voor alle TV's in de KU6000 en misschien ook wel de KU6400 serie) volgens mij kan je wel op de buitenkant van de TV zien of het een VA of een IPS TV is. Op de sticker bij het serienummer staat ook: Version nummer.

Version 01 is een VA paneel en Version 02 is een IPS paneel. Van alle KU6000 TV's die ik heb gezien lijkt dit te kloppen. Ik ben erg benieuwd of jullie deze stelling kunnen beamen? Hoe meer onderzoeksresultaten, hoe meer het met zekerheid te zeggen is.

Het blijft vervelend dat in Europa niet op de doos te zien is met wat voor paneel je te maken hebt, in Amerika en Azië is dit wel van de sticker op de doos af te lezen.

Sowieso is door iedereen met wat ervaring met een aantal TV's al meteen bij het aanzetten van de TV in een donkere ruimte te zien of je met een VA of IPs paneel te maken hebt. hier heb je geen Servicemenu of paneel code voor nodig. :)

Maar laten we eerlijk zijn, voor de gemiddelde consument van deze lijn zal het niet veel uitmaken en die zal misschien nooit achter het verschil komen. Echter als je thuis al een Premium segment TV hebt of je bent een beetje thuis in de materie, dan is het behoorlijk storend dat er verschillende LCD technieken door elkaar gebruikt worden in het zelfde typenummer TV. Ook door reviews kan je je aankoopbesluit dan niet meer laten leiden.

[ Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 02-02-2017 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
Jumpman schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:02:
Voor iedereen met een UE43KU6000 (en wellicht geldt dit voor alle TV's in de KU6000 en misschien ook wel KU6400 serie) volgens mij kan je wel op de buitenkant van de TV zien of het een VA of een IPS TV is. Op de sticker bij het serienummer staat ook: Version nummer.

Version 01 is een VA paneel en Version 02 is een IPS paneel. Van alle KU6000 TV's die ik heb gezien lijkt dit te kloppen. Ik ben erg benieuwd of jullie deze stelling kunnen beamen? Hoe meer onderzoeksresultaten met hoe meer zekerheid het te zeggen is.

Het blijft vervelend dat in Europa niet op de doos te zien is met wat voor paneel je te maken hebt, in Amerika en Azië is dit wel van de sticker op de doos af te lezen.

Sowieso is door iedereen met wat ervaring met een aantal TV's al meteen bij het aanzetten van de TV in een donkere ruimte te zien of je met een VA of IPs paneel te maken hebt. hier heb je geen Servicemenu of paneel code voor nodig. :)
Bij de 43KU6000 wellicht. Maar ik heb een version 02 UE50KU6000 met panel model 50D6AU2VK.

Volgens AVForums en http://www.displayspecifications.com/en/model/c14247c is dat een VA paneel. Zag het zelf ook gelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-07 18:58

The Chosen One

Zie signature!

Tv binnen, alleen thuis tot 13:00, daarna werken tot 20:00... Toch maar ff wachten om in je eentje oude + tv te hijsen en sjouwen. :+

Zijn zelfs oude HD's zijn nog wel snel genoeg om aan de tv te hangen voor 4k? Er moet nog een oud geval hier ergens liggen. Wat is de hoogste mb's die je moet hebben om de high qual 4k te pushen? Vind wel wat gemiddelde cijfertjes maar worst case scenario.

ps. kun je met gratis maand Netflix ook gewoon 4k bekijken? Gelijk maar Netflix eens proberen en dan de komende maand ff checken.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
The Chosen One schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:09:
Tv binnen, alleen thuis tot 13:00, daarna werken tot 20:00... Toch maar ff wachten om in je eentje oude + tv te hijsen en sjouwen. ;p

Zijn zelfs oude HD's zijn nog wel snel genoeg om aan de tv te hangen voor 4k? Er moet nog een oud geval hier ergens liggen. Wat is de hoogste mb's die je moet hebben om de high qual 4k te pushen? Vind wel wat gemiddelde cijfertjes maar worst case scenario.

ps. kun je met gratis maand Netflix ook gewoon 4k bekijken? Gelijk maar Netflix eens proberen en dan de komende maand ff checken.
Met SATA1 (1,5 Gb/s) zit je al goed. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 10:51
Mijn bestelde 65 inch KS7000 is nog steeds niet binnen :(, hoop dat ie morgen dan binnen komt anders gaat ie terug en kan ik de cashback niet meer krijgen. Zou ik erg jammer vinden.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
bryanvan schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:42:
Mijn bestelde 65 inch KS7000 is nog steeds niet binnen :(, hoop dat ie morgen dan binnen komt anders gaat ie terug en kan ik de cashback niet meer krijgen. Zou ik erg jammer vinden.
Inderdaad niet meer op voorraad. Als ik jou was zou ik de dialoog vast opzoeken met de verkoper, misschien kunnen ze nog wat voor je regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
bryanvan schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:42:
Datum bestellen is toch leidend? Vaak kun je tot 1 of 2 maanden na de actie nog insturen.
Print gewoon je bestelling waar de besteldatum duidelijk op staat en arceer dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 22:10
het verhaal van jumpman ik heb een 55ku 6470 en hier is het een versie 5 dus er zijn meer versie in omloop.
ff een andere vraag als er va paneel in zit of ips
Die bij een 6470 een 8bits is en bij 7000 een 10bits .
dan is het iets software matig toch. .
lijk met sterk dat ze verschillende type paneel zijn omdat ze er zo verschillende type paneel gebruiken in de div tv 's
als je eigenlijk een ips paneel zou moeten hebben en je krijg va paneel of anders om.
klopt dat?

[ Voor 3% gewijzigd door herian10 op 02-02-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
herian10 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:02:
het verhaal van jumpman ik heb een 55ku 6470 en hier is het een versie 5 dus er zijn meer versie in omloop.
maar ff een andere vraag als er va paneel in zit of ips die bij een 6470 een 8bits is en bij 7000 een 10bits
dan is het iets software matig is .
lijk met sterk dat ze verschillende type paneel zijn omdat ze er zo verschillende type paneel gebruiken in de tv 's
als je eigenlijk een ips paneel zou moeten hebben en je krijg va paneel of anders om
En nu in het Nederlands? Lees je post nog eens even door, zo is er geen touw aan vast te knopen wat nu je vraag of stelling is.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 02-02-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

LuPo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:24:
Datum bestellen is toch leidend? Vaak kun je tot 1 of 2 maanden na de actie nog insturen.
Print gewoon je bestelling waar de besteldatum duidelijk op staat en arceer dat.
Dat van die maanden nadien herken ik niet. Sterker nog, je moet deze week nog de paperassen opsturen van de cashback actie van vorige week! :/
Arjant2 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:12:
En nu in het Nederlands? Lees je post nog eens even door, zo is er geen touw aan vast te knopen wat nu je vraag of stelling is.
Dat had ook aardiger gekund, er zijn ook dyslectische Tweakers.

[ Voor 26% gewijzigd door ago op 02-02-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
Kan iemand bevestigen of er bij HDR content afspelen in Netflix een pop-up verschijnt van de tv die aangeeft dat er HDR content wordt vertoond? (bij UE55KS7000 of andere 2016 tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
ago schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:16:
[...]

Dat van die maanden nadien herken ik niet. Sterker nog, je moet deze week nog de paperassen opsturen van de cashback actie van vorige week! :/

[...]

Poststempel moet uiterlijk 5 februari 2017 zijn zie ik. https://api.my-samsung.co...nditionsSpecific_2188.pdf

Erg krap gepland inderdaad. 8)7

Kunnen ze lekker wat mensen weren van de promotie natuurlijk. Die net te laat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Laatst online: 11:31
Iemand op Netflix al Meridian geprobeerd? is een 4K 60fps HDR short movie als een soort test film. Ziet er fantastisch uit, maar geluid loopt bij mij niet synchroon. Kan je aanpassen natuurlijk, maar omdat het bij de rest van de content wel goed gaat doe ik dat maar niet.

http://nofilmschool.com/2...ian-netflix-imf-streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

herian10 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:02:
ff een andere vraag als er va paneel in zit of ips
Die bij een 6470 een 8bits is en bij 7000 een 10bits .
dan is het iets software matig toch. .
lijk met sterk dat ze verschillende type paneel zijn omdat ze er zo verschillende type paneel gebruiken in de div tv 's
als je eigenlijk een ips paneel zou moeten hebben en je krijg va paneel of anders om.
klopt dat?
Google het maar is: Samsung panel lottery. Smerige business doet Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Zartos schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:39:
Kan iemand bevestigen of er bij HDR content afspelen in Netflix een pop-up verschijnt van de tv die aangeeft dat er HDR content wordt vertoond? (bij UE55KS7000 of andere 2016 tv)
Heb er paar keer opgelet maar heb nergens gezien dat de TV dat aangeeft.
ago schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:16:
[...]

Leestekens heeft niets met dyslectie te maken ;) Daarbij komt is het gewoon een wartaal wat er geschreven is. Zelfs met de toegevoegde leestekens is er nog weinig van te begrijpen.

Had aardiger gekund geef ik toe, maar iets neerpleuren kan iedereen, beetje moeite doen mag best als je reactie verwacht toch?

[ Voor 44% gewijzigd door Arjant2 op 02-02-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
Arjant2 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:25:
[...]

Heb er paar keer opgelet maar heb nergens gezien dat de TV dat aangeeft.
Ik vind dit interessant. Hoe weet je dat de HDR functionaliteit dan wordt ingeschakeld, afgezien van dat je het zou kunnen zien. Daarnaast, als je HDR afspeelt, kun je dan beeldinstellingen wijzigen die alleen worden opgeslagen voor HDR content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Laatst online: 11:31
Heb gemerkt dat bij HDR content de achtergrondverlichting automatisch naar 20 gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 10:51
LuPo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:06:
[...]

Poststempel moet uiterlijk 5 februari 2017 zijn zie ik. https://api.my-samsung.co...nditionsSpecific_2188.pdf

Erg krap gepland inderdaad. 8)7

Kunnen ze lekker wat mensen weren van de promotie natuurlijk. Die net te laat zijn.
Klopt, moet uiterlijk voor 5 februari op de post doen en dus ook opgehaald zijn, dus ik ging uit van ik dus vrijdag de TV moet krijgen om dat nog te kunnen doen.
Jumpman schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:02:
[...]

Inderdaad niet meer op voorraad. Als ik jou was zou ik de dialoog vast opzoeken met de verkoper, misschien kunnen ze nog wat voor je regelen.
Ik heb al een registratie gemaakt bij samsung zonder serienummer, dat werd mij aangeraden door Apollo die dat weer kreeg vanuit hun account manager bij Samsung. Mijn naam was daar blijkbaar ook al bekend dus ik zie het wel :). + de verkoper cancelt de bestelling eenvoudig als het toch niet gaat werken. Ze zijn gelukkig heel relaxed daar en de service is subliem :)

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 18:55
Heeft nog iemand gebruikgemaakt van de MediaMarkt cashback voor de 49 inch modellen (dus niet via samsung)? Ik heb een bevestiging gekregen voor deelname maar nog niet of het goedgekeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 13:09
Zartos schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:39:
Ik kan dit bevestigen, het wordt in elk geval weergegeven op een 55KS7000.

Als ik content in Netflix of Youtube start welke 4K resolutie heeft, dan staat er in het begin kort 4K boven in beeld, pal naast de details van de content die je dan afspeelt. Als die content ook nog eens in HDR is, dan staat er 4K HDR.

Je moet natuurlijk wel het 4K abonnement bij Netflix hebben, in elk geval 'Marco Polo' en 'The Crown' zijn in 4K HDR. Bij Youtube moet je even zoeken naar wat streams van 'The HDR Channel'.
Aartstyle schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:34:
Heb gemerkt dat bij HDR content de achtergrondverlichting automatisch naar 20 gaat.
Ik zie dit ook bij 4K HDR content gebeuren, dus dat is ook een indicatie...

[ Voor 14% gewijzigd door The_Big_Easy op 02-02-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 22:10
ionn schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:23:
[...]

Google het maar is: Samsung panel lottery. Smerige business doet Samsung.
dus het komt er op neer als de bits hardware matige is dan kan in een lagere reeks een 10bits paneel hebben en in hoger segment een 8bits paneel zitten.
als ze overal maar wat inzetten.
of de fabrikant op zijn blauwe ogen geloven
hoe kun je dat controleren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

In de Europese 2016 SUHD TV's van de 7000 serie en hoger zijn het altijd 10 bits schermen. Wel kan het merk verschillen per TV, maar dat hoeft niet zichtbaar te zijn in het beeld. Soms verschilt de helderheid iets maar haalt wel de minimale specs die Samsung opgeeft.

A = Samsung Display
D = CMO (Chimei Innolux / Chilin /)
L = AUO (AU Optronics)
R = AUO (AU Optronics)
I = CPT (Chunghwa Picture Tube)
P = CMI (Chimei Innolux)
H = Sharp Display
S = Sharp / (Samsung China)
B = Beijing Optoelectronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De panelen in de KS7000 en daarboven zit wel goed tot nu toe, daaronder zit het probleem. Nu is de fabrikant niet erg, maar VA of IPS is een andere techniek met andere specificaties en dat is natuurlijk niet netjes om die te mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
The_Big_Easy schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:40:
[...]

Ik kan dit bevestigen, het wordt in elk geval weergegeven op een 55KS7000.

Als ik content in Netflix of Youtube start welke 4K resolutie heeft, dan staat er in het begin kort 4K boven in beeld, pal naast de details van de content die je dan afspeelt. Als die content ook nog eens in HDR is, dan staat er 4K HDR.

Je moet natuurlijk wel het 4K abonnement bij Netflix hebben, in elk geval 'Marco Polo' en 'The Crown' zijn in 4K HDR. Bij Youtube moet je even zoeken naar wat streams van 'The HDR Channel'.

[...]

Ik zie dit ook bij 4K HDR content gebeuren, dus dat is ook een indicatie...
Dat is alleen geen melding van de tv. In ieder geval niet op youtube maar een melding van youtube app zelf.
Als ik een bestand met 4k en hdr afspeel via hdd dan krijg je die melding niet.
Dus nee geen 'pop-up' van de tv dat hij 4k en hdr afspeelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 02-02-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:05

nexhil

BAM!

Voor de mensen die die pop up willen. Zorg er sowieso voor dat je input op de HDMI zit aangesloten en UHD color bij de expert beeld instellingen van de tv oo HDMI 1 is aangezet. met de Samsung apps is het mij ook nog niet gelukt om het te krijgen trouwens. En stel je tv en je xbox ONE s (in dit geval) zoals op het eind van dit filmpje

YouTube: Samsung UE50KU6000 50 Inch UHD HDR Smart LED TV | Xbox One S

Het geeft gewoon een fijn gevoel als je hem ziet!!! :*) :'( :P :D

[ Voor 9% gewijzigd door nexhil op 02-02-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
Ok, dit bevestigt vooralsnog wel wat ik zie. Geen pop-up, wel een wijziging van de instellingen.
Als je vervolgens de instellingen wijzigt voor HDR, onthoudt hij deze dan voor die modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-06 18:14
Aartstyle schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:13:
Iemand op Netflix al Meridian geprobeerd? is een 4K 60fps HDR short movie als een soort test film. Ziet er fantastisch uit, maar geluid loopt bij mij niet synchroon. Kan je aanpassen natuurlijk, maar omdat het bij de rest van de content wel goed gaat doe ik dat maar niet.

http://nofilmschool.com/2...ian-netflix-imf-streaming
Op youtube kan je deze korte film ook zien in 4k hdr, maar daar ziet het er totaal anders uit dan op netflix, is dat bij jou ook het geval? Ik weet nu niet welke het juiste weergeeft youtube of netflix.

Hier een link naar de youtube versie:

YouTube: Real 4K HDR 60fps: Netflix Meridian in HDR UHD (Chromecast Ultra)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
OcNewB schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:21:
[...]

Daar gaat dus de discussie over. Volgens rtings ziet een VA paneel (toevallig een KS8000) er van dichtbij zo uit.
[afbeelding]

en een IPS zo:
[afbeelding]

Ik heb net mijn UE55KS7000 gefotografeerd met een macrolens en bij mij ziet het paneel er up-close inderdaad exact als een VA paneel uit.
Dat zijn LG IPS panelen, die in de Samsung zien er anders uit apis29 in "\[Prijs-discussie] Samsung tv's" (die van jou is overigens een Samsung VA: 49A1MU0QK - A = Samsung; D = Innolux zoals in die 50KU6000).

Een duidelijkere foto van een Samsung VA

Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/test/12/12857/pix.jpg
RAAF12 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:27:
In de Europese 2016 SUHD TV's van de 7000 serie en hoger zijn het altijd 10 bits schermen. Wel kan het merk verschillen per TV, maar dat hoeft niet zichtbaar te zijn in het beeld. Soms verschilt de helderheid iets maar haalt wel de minimale specs die Samsung opgeeft.

S = Sharp / (Samsung China)
Weer zoiets achterhaalds wat nog veranderd moet worden: S is geen Sharp maar CSOT. Toevallig nog een paneel wat de ronde doet in de 55KU6000 maar waarschijnlijk niet in Europa ...

Zou overigens ook niet zomaar stellen dat die panelen altijd 10 bits zullen zijn aangezien het sowieoso geen UHD Premium eis is, feitelijk is er niks bekend over die AUO panelen ... (en het is al eerder voorgekomen dat in een van die (pre-SUHD iirc nog) topmodellen er zowel 10 als 8bit panelen rondgingen)

[ Voor 39% gewijzigd door apis29 op 02-02-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervd
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09-2023
bryanvan schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:48:
[...]

Klopt, moet uiterlijk voor 5 februari op de post doen en dus ook opgehaald zijn, dus ik ging uit van ik dus vrijdag de TV moet krijgen om dat nog te kunnen doen.

[...]

Ik heb al een registratie gemaakt bij samsung zonder serienummer, dat werd mij aangeraden door Apollo die dat weer kreeg vanuit hun account manager bij Samsung. Mijn naam was daar blijkbaar ook al bekend dus ik zie het wel :). + de verkoper cancelt de bestelling eenvoudig als het toch niet gaat werken. Ze zijn gelukkig heel relaxed daar en de service is subliem :)
Ik zit ook nog te wachten op mijn KS7000 van Apollo. Mij werd verteld dat ik me geen zorgen hoef te maken en ze die cashback sowieso gaan regelen. Super shop en service so far inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-07 18:58

The Chosen One

Zie signature!

Heb het een keer eerder in een post ergens tussen vermeld maar bij plattetv.nl hadden ze de cashback korting direct in het winkelmandje al in mindering gebracht. Dus de winkel zelf regelt alles. Zal wel. ;p

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

jaspervd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:48:
Ik zit ook nog te wachten op mijn KS7000 van Apollo. Mij werd verteld dat ik me geen zorgen hoef te maken en ze die cashback sowieso gaan regelen. Super shop en service so far inderdaad!
Supershop inderdaad. Woensdag (vrije dag) zou mijn tv geleverd worden, krijg ik 's middags een slap mailtje van Dynalogic (vervoerder) dat het pas donderdag zou worden. Ik bel pissig Apollo op, die regelden alsnog dat Dynalogic einde middag langskwam. Daarna belde Apollo nog op of alles in goede orde ontvangen was. Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Gelukkig dat je KS7000 goed aangekomen is. Dynalogic zet die TV's niet vast in de bestelbus en de dozen liggen te dweilen op de vloer. Zelf gezien en ook gemeld op de site.

[ Voor 19% gewijzigd door RAAF12 op 03-02-2017 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
Jumpman schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:02:
[...]

Ik zou ook Samsung bellen, mogelijk kunnen ze een aantekening maken in hun systeem hierover. Deden ze bij mij ook, maar dat deden ze omdat ik mijn voor cashback gevulde formulier niet uit kon printen na het invullen ervan.

Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:54
Zoals gezegd heb ik de 43KU6000 en gisteren kon ik bevestigen dat het om een versie twee paneel gaat. Afgaande op de kijkhoeken is het ook daadwerkelijk een IPS paneel. Ben er echt tevreden over. :) Vorige TV van samsung was vier jaar oud, maar het smart-gedeelte is daar belabberd, hier geen klagen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-07 14:08

Falastine

Think about my signature...

Nog meer mensen met een samsung s7000 die met ziggo ci1.3 soms problemen hebben op deze tv hiervoor nooit. Hij geeft af en toe aan dat ik geen zenders geïnstalleerd heb en dat ik ze opnieuw moet zoeken.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falastine schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:22:
Nog meer mensen met een samsung s7000 die met ziggo ci1.3 soms problemen hebben op deze tv hiervoor nooit. Hij geeft af en toe aan dat ik geen zenders geïnstalleerd heb en dat ik ze opnieuw moet zoeken.
geen ervaring mee, wel wil ik je vragen wat voor een CI1.3 module je hebt en welke software versie je hebt? geeft een wat completer plaatje. ook willen ze mogelijk weten of je in oorspronkelijk ziggo danwel UPC gebied zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-07 14:08

Falastine

Think about my signature...

Ik zit ik oud upc gebied me kaartje is ooit in oud casema geactiveerd. Laatste quantas en laatste tv sotware versies

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Falastine schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:22:
Hier geeft de tv tijdens op het opstarten weer dat de smartcard niet goed is geïnstalleerd terwijl dit wel het geval is. Dit duurt een 2tal seconden en dan werkt alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Gisteravond de UE43KU6000 getest met de PlayStation 4 Pro in Game Mode. Dit gaf in Uncharted 4 (4K HDR Game) met de graphics op zijn hoogste setting blauwe flikkeringen, net als op de video hieronder:

Zonder game mode geen problemen.

Vanavond maar eens de de firmware laten updaten, zag dat ik niet de laatste firmware had. Ook de TV en PS4 Pro instellingen eens lang lopen. Er zijn heel veel mensen met dit probleem op diverse Samsung televisies.

Iemand hier ervaring met dit probleem?

Edit: Hmmm, het schijnt een firmware probleem te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 03-02-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Ik heb ook in toenemende mate last van de CI+.
Ook als ik zit te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
MilesD. schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:03:
Ik heb ook in toenemende mate last van de CI+.
Ook als ik zit te kijken...
Van de week heb ik er een klein filmpje van gemaakt. Dit is elke keer als de tv opgestart wordt.
Verder geen meldingen tijdens het tv kijken

http://nl.tinypic.com/player.php?v=sdhg1j&s=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jumpman schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:49:
Gisteravond de UE43KU6000 getest met de PlayStation 4 Pro in Game Mode. Dit gaf in Uncharted 4 (4K HDR Game) met de graphics op zijn hoogste setting blauwe flikkeringen, net als op de video hieronder:

[video]

Vanavond maar eens de de firmware laten updaten, zag dat ik niet de laatste firmware had. Ook de TV en PS4 Pro instellingen eens lang lopen. Er zijn heel veel mensen met dit probleem op diverse Samsung televisies.

[video]
Ik heb gisteren op de 50KU6000 Battlefield 1 gespeeld. Op de normale PS4 (Pro komt vandaag :D ). Met game-mode aan was ik echt on fire! Beeld is echt een stuk beter dan hiervoor qua contrast en zwartwaarden. Ook kleuren zijn/lijken daardoor mooier. En de inputlag is een stuk lager. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 03-02-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
LuPo schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:31:
[...]

Ik heb gisteren op de 50KU6000 Battlefield 1 gespeeld. Op de normale PS4 (Pro komt vandaag :D ). Met game-mode aan was ik echt on fire! Beeld is echt een stuk beter dan hiervoor qua contrast en zwartwaarden. Ook kleuren zijn/lijken daardoor mooier. En de inputlag is een stuk lager. :*)
Ik benieuwd of jij ook de blauwe lijnen/artefacts heeft met PlayStation 4 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jumpman schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:51:
[...]

Ik benieuwd of jij ook de blauwe lijnen/artefacts heeft met PlayStation 4 Pro.
Ik heb wel gelijk de nieuwe firmware erop gezet 1163.0
Dus ik kan niet testen met de oude firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
LuPo schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:21:
[...]

Ik heb wel gelijk de nieuwe firmware erop gezet 1163.0
Dus ik kan niet testen met de oude firmware.
Is er nwe firmware...!

Nog niets te zien ook niet op de site....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik heb net ook een upgrade van 1143 naar 1163 gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 03-02-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

me_mrtn schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:53:
Zoals gezegd heb ik de 43KU6000 en gisteren kon ik bevestigen dat het om een versie twee paneel gaat. Afgaande op de kijkhoeken is het ook daadwerkelijk een IPS paneel. Ben er echt tevreden over. :) Vorige TV van samsung was vier jaar oud, maar het smart-gedeelte is daar belabberd, hier geen klagen over.
De 43KU6400 die ik een week geleden gekocht heeft een VA scherm dat is duidelijk te zien aan de pixelopbouw gezien door een 50X vergrotende loupe. Ook de kijkhoek is smal wat duidt op een VA panel.
Ik heb ook de 10 bit UE49KS8000 van oktober 2016 bekeken met de loupe en dan ze je ook duidelijk meer pixels. Zoals op het plaatje van Apis29 hierboven de zien is. Ik kan helaas geen foto maken van het 8 bits VA panel. Ik gebruik een 50X loupe die voor controle van pickup naalden werd gebruikt en het occulair is te klein om er een fotocamera voor te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door RAAF12 op 03-02-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-06 23:13
RAAF12 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:19:
[...]

De 43KU6400 die ik een week geleden gekocht heeft een VA scherm dat is duidelijk te zien aan de pixelopbouw gezien door een 50X vergrotende loupe. Ook de kijkhoek is smal wat duidt op een VA panel.
Ik heb ook de 10 bit UE49KS8000 van oktober 2016 bekeken met de loupe en dan ze je ook duidelijk meer pixels. Zoals op het plaatje van Apis29 hierboven de zien is. Ik kan helaas geen foto maken van het 8 bits VA panel. Ik gebruik een 50X loupe die voor controle van pickup naalden werd gebruikt en het occulair is te klein om er een fotocamera voor te zetten.
Heb je een version 01 of 02? Te zien op sticker achterop tv. Hoor het graag.. Ik heb een 02 maar krijg t servicemenu niet open om een of andere reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Jumpman schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:49:

[video]

[video]
Ik. Vandaag Sony gebeld maar kreeg niet echt hulp vond ik. Kreeg alleen een instructie mail met stappen om door te nemen. Mocht dat niet werken, moest ik weer terugbellen. Ik weer bellen, Kreeg daarna een andere soort instructie mail, weer niet geholpen.

Als er meer mensen dit probleem hebben, dan moeten we dat kenbaar maken aan Sony. Want kreeg bla bla verhaal dat dit issue niet bekend is bij hun en geen klachten over hebben gehad...

Dus hoe meer mensen contact opnemen met Sony, hoe serieuzer ze dit probleem mogelijk gaan nemen.

Bij mij is het als ik op mijn Ps4 Pro beeldresolutie op 2160-RGB of Automatisch zet. Dan gaat ie raar doen. Bij 2160-Yuv420 doet ie het normaal, maar dan gebruik ik niet maximale resolutie op mijn Ps4 Pro.

Sony Ps support telnr:

020 709 5025

09:30 t/m 19:30 maandag t/m vrijdag

[ Voor 10% gewijzigd door Giovanni76 op 04-02-2017 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Giovanni76 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 02:43:
[...]

Ik. Vandaag Sony gebeld maar kreeg niet echt hulp vond ik. Kreeg alleen een instructie mail met stappen om door te nemen. Mocht dat niet werken, moest ik weer terugbellen. Ik weer bellen, Kreeg daarna een andere soort instructie mail, weer niet geholpen.

Als er meer mensen dit probleem hebben, dan moeten we dat kenbaar maken aan Sony. Want kreeg bla bla verhaal dat dit issue niet bekend is bij hun en geen klachten over hebben gehad...

Dus hoe meer mensen contact opnemen met Sony, hoe serieuzer ze dit probleem mogelijk gaan nemen.

Bij mij is het als ik op mijn Ps4 Pro beeldresolutie op 2160-RGB of Automatisch zet. Dan gaat ie raar doen. Bij 2160-Yuv420 doet ie het normaal, maar dan gebruik ik niet maximale resolutie op mijn Ps4 Pro.

Sony Ps support telnr:

020 709 5025

Hele Internet staat vol met "Samsung + blue lines + flickering". Ook bij niet PS4 Pro gebruik (zie ook de video bij mijn Post, dat is met een PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 16-06 10:26
Giovanni76 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 02:43:
[...]

Sony Ps support telnr:

020 709 5025

Het ziet eruit als een slechte low-spec hdmi kabel, maar dat heb je vast al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb het meridian filmpje 4k HDR gezien, zeer mooi maar op het einde als hij in het donker staat met alleen een zaklamp dan zie je heel erg de column of light.
Door gebrek aan goede local diming staat het hele persoon in een soort van glow,jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.
  • Laatst online: 28-06 21:15

PJ.

Ik heb een KS7000 en gebruik KPN. De smart remote van Samsung werkt goed samen met het KPN kastje, enige irritante is dat het kastje na 8 uur automatisch op stand-by gaat (deze functie is niet uit te schakelen). Wat niet werkt met de smart remote is het kastje aan zetten, wat nogal irritant is. Weet iemand of dit op een manier in te stellen is dat de smart remote dat wel kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFunkyStyle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 13:47
PJ. schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 12:51:
Ik heb een KS7000 en gebruik KPN. De smart remote van Samsung werkt goed samen met het KPN kastje, enige irritante is dat het kastje na 8 uur automatisch op stand-by gaat (deze functie is niet uit te schakelen). Wat niet werkt met de smart remote is het kastje aan zetten, wat nogal irritant is. Weet iemand of dit op een manier in te stellen is dat de smart remote dat wel kan doen?
Ja dat is wel te doen via de smart remote setup. Het werkt hier in ieder geval wel met het telfort kastje (Amino). Wat alleen wel irritant is, is dat de amino niet altijd het signaal oppakt van de smart remote, waardoor alleen de tv aangaat. Als je dan nog een keer drukt gaat het kastje wel aan, maar de tv uit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:05

nexhil

BAM!

Jumpman schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 08:09:
[...]

Hele Internet staat vol met "Samsung + blue lines + flickering". Ook bij niet PS4 Pro gebruik (zie ook de video bij mijn Post, dat is met een PC).
Heel toevallig kreeg ik dit vandaag ook voor het eerst! ik heb de TV UE55ku6000 nu een week. Maar dan met een XBOX one S die op 4K output staat.
Toen ik switchte naar de decoder op een andere HDMI aansluiting en weer terug was het weg. Er was ook weer een update beschikbaar zag ik, net als in de video! (misschien dat het er op een bijzondere manier iets mee te maken heeft)

[ Voor 3% gewijzigd door nexhil op 04-02-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Laatst online: 13-12-2024
wat is eigenlijk een goede vervanger voor de ks7000?
ik ben eigenlijk niet tevreden en ik stoor me aan een aantal dingen.
het helpt niet als ik een ks9000 heb ofzo?
ik stoor me voornamenlijk aan stutter via ci+, en blooming , vooral hdr in dark scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

diazull37 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:37:
wat is eigenlijk een goede vervanger voor de ks7000?
ik ben eigenlijk niet tevreden en ik stoor me aan een aantal dingen.
het helpt niet als ik een ks9000 heb ofzo?
ik stoor me voornamenlijk aan stutter via ci+, en blooming , vooral hdr in dark scenes.
De LG oled B6v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:57
diazull37 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 10:42:
Ik heb het meridian filmpje 4k HDR gezien, zeer mooi maar op het einde als hij in het donker staat met alleen een zaklamp dan zie je heel erg de column of light.
Door gebrek aan goede local diming staat het hele persoon in een soort van glow,jammer.
Dat is bij een 9500 serie niet het geval, daar deze over fald backlight schittert.

Heb ook zelf even deze schitterende "demo" film in 4K HDR gekeken via mijn Chromcast Ultra op m`n 65PUS7601, moet zeggen totaal geen rondom lightning daar deze tv over 128 zones beschikt voor HDR ondersteuning. Ook via Netflix ziet het er goed uit, maar via de Cromecast toch net wat beter beeld en betere ondersteuning in de effecten van de HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dinandus schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:15:
[...]

Dat is bij een 9500 serie niet het geval, daar deze over fald backlight schittert.

Heb ook zelf even deze schitterende "demo" film in 4K HDR gekeken via mijn Chromcast Ultra op m`n 65PUS7601, moet zeggen totaal geen rondom lightning daar deze tv over 128 zones beschikt voor HDR ondersteuning. Ook via Netflix ziet het er goed uit, maar via de Cromecast toch net wat beter beeld en betere ondersteuning in de effecten van de HDR.
probleem is dat je dan een curved toestel hebt, daar Samsung hier geen platte versie van heeft uitgebracht :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

CrazyFunkyStyle schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:37:
[...]

Ja dat is wel te doen via de smart remote setup. Het werkt hier in ieder geval wel met het telfort kastje (Amino). Wat alleen wel irritant is, is dat de amino niet altijd het signaal oppakt van de smart remote, waardoor alleen de tv aangaat. Als je dan nog een keer drukt gaat het kastje wel aan, maar de tv uit |:(
Klopt je kan de Amino omruilen voor de Arcadyan TV ontvanger van Telfort, die heeft dat probleem niet. Met die witte AB kan je zowel de TV als ontvanger starten en heb je de smart remote niet nodig om de ontvanger 'tegel' in het Samsung menu te activeren.
Overigens is die witte Ruwido afstandbediening veel beter dan die zwarte die bij het Amino kastje zit.

[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 04-02-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

PJ. schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 12:51:
Nope, dat werkt niet, je hebt de AB van de TV ontvanger nodig, gaat het over de de Arcadyan hmb2260?
Persoonlijk vind ik de smart remote niet zo gebruiksvriendelijk om het voorzichtig te zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 04-02-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

bramberk15 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:42:
[...]

Heb je een version 01 of 02? Te zien op sticker achterop tv. Hoor het graag.. Ik heb een 02 maar krijg t servicemenu niet open om een of andere reden...
<UE43KU6400>
Die TV hangt inmiddels aan de muur, dus de sticker weet ik niet. Maar ik ben er zeker van dat het een 8bit VA panel is. Dat is duidelijk te zien aan de opbouw van de pixels. Openen van het fabrieksmenu gaat eenvoudig als je de code weet en daarna een voor een de toetsen indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFunkyStyle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 13:47
RAAF12 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:39:
[...]

Klopt je kan de Amino omruilen voor de Arcadyan TV ontvanger van Telfort, die heeft dat probleem niet. Met die witte AB kan je zowel de TV als ontvanger starten en heb je de smart remote niet nodig om de ontvanger 'tegel' in het Samsung menu te activeren.
Overigens is die witte Ruwido afstandbediening veel beter dan die zwarte die bij het Amino kastje zit.
Ja dat klopt. Maar voor die Arcadyan moet je naar de zogeheten 'nieuwe abonnementen' van Telfort, waarbij je geen analoge tv meer kunt ontvangen. En die hebben we hier nog wel nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Heb net een 55ks7000, de bijgeleverde stroomkabel is 1,5m. Tips waar ik er eentje van 3m kan bestellen? De kabel moet nl eerst naar een gat in de muur, dan naar de vloer en dan naar het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Er zijn diverse soorten en maten. De C7 plug is er in links/rechts en boven/onder haakse uitvoering en snoeren van 2, 3 en 5 meter in wit of zwart.
https://www.allekabels.nl...paraatsnoer/c7-haaks.html

[ Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 04-02-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

RAAF12 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:51:
Er zijn diverse soorten en maten. De C7 plug is er in links/rechts en boven/onder haakse uitvoering en snoeren van 2, 3 en 5 meter in wit of zwart.
https://www.allekabels.nl...paraatsnoer/c7-haaks.html
Hij heeft een oled naam, weer wat geleerd _o-
Thanks man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
OcNewB schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 09:08:
[...]

Het ziet eruit als een slechte low-spec hdmi kabel, maar dat heb je vast al getest?
Dat was mijn eerste gedachte inderdaad. Ik ben toen een Audioquest - Chocolate HDMI kabel gaan kopen (crazy duur :F ), maar ook dat heeft niet geholpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Giovanni76 op 04-02-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik zit nog steeds te twijfellen tussen de Samsung en LG.

Welke is beter volgens jullie Tizen of de WebOS. Ik via google gelezen dat de Tizen sneller functioneert. Tevens wil ik weten of je een apart remote 'pointer' krijg naast je teven of los kan kopen.

LG heb ik niet echt kunnen checken maar de samsung: ue55ku6400 / 6450 / 6470

Verschil tussen deze drie is niet zo veel.. stembediening heb je niet bij de 6400 en nog wat kleine dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
ultras34 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:42:
Ik zit nog steeds te twijfellen tussen de Samsung en LG.

Welke is beter volgens jullie Tizen of de WebOS. Ik via google gelezen dat de Tizen sneller functioneert. Tevens wil ik weten of je een apart remote 'pointer' krijg naast je teven of los kan kopen.

LG heb ik niet echt kunnen checken maar de samsung: ue55ku6400 / 6450 / 6470

Verschil tussen deze drie is niet zo veel.. stembediening heb je niet bij de 6400 en nog wat kleine dingen.
Deze Samsungs hebben ook maar een 50 Hz paneel, ik weet niet in hoeverre dat een probleem zou zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

De 40 inch is getest: reviews: Samsung KU6400: betaalbare uhdtv voor bij je pc
TV's met 100Hz panelen zitten in een andere prijs categorie. En dat is ook zeer duidelijk te zien in het beeld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Even een schitterend demootje 4K HDR UHD voor de zondagmorgen ...

YouTube: Real 4K HDR 60fps: LG Jazz HDR UHD (Chromecast Ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
rsca777 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:53:
[...]

Deze Samsungs hebben ook maar een 50 Hz paneel, ik weet niet in hoeverre dat een probleem zou zijn...
Klopt de 100hz panelen zijn vanaf de 7000 series te koop en zijn wat duurder.. daarom dat ik de 50 hz zal nemen. En ik zal toch IP tv kijken dus de beeldkwaliteit is ook niet super (net als Ziggo Horizon box). Daardoor denk ik dat de 100hz overbodig is voormij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
RAAF12 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 02:12:
De 40 inch is getest: reviews: Samsung KU6400: betaalbare uhdtv voor bij je pc
TV's met 100Hz panelen zitten in een andere prijs categorie. En dat is ook zeer duidelijk te zien in het beeld.....
Mooi review!! Serieus 100hz panelen? Op diverse sites zag ik 50hz staan...

Pff ik las zojuist ook de kijkhoeken. Dit heeft te maken met de va paneel zeker? Dit is wel minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:03
ago schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:45:
Heb net een 55ks7000, de bijgeleverde stroomkabel is 1,5m. Tips waar ik er eentje van 3m kan bestellen? De kabel moet nl eerst naar een gat in de muur, dan naar de vloer en dan naar het stopcontact.
Ik heb die van mij bij de Media Markt gekocht, ook een 3 Meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
nexhil schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:20:
[...]

Heel toevallig kreeg ik dit vandaag ook voor het eerst! ik heb de TV UE55ku6000 nu een week. Maar dan met een XBOX one S die op 4K output staat.
Toen ik switchte naar de decoder op een andere HDMI aansluiting en weer terug was het weg. Er was ook weer een update beschikbaar zag ik, net als in de video! (misschien dat het er op een bijzondere manier iets mee te maken heeft)
Had je dit net als ik in gamemode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

-

[ Voor 100% gewijzigd door 170074 op 05-02-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik wil een audio converter kopen die op de HDMI van de connector box (KS8000) wordt aangesloten. Die zijn er in allerlei soorten, met output 2 x L+R cinch of 3.5mm stereo, maar regelt de afstandsbediening de geluidsterkte?
Bijv. de optical output op de box heeft een vaste output en is niet regelbaar met de afstandsbediening.
De bedoeling is de interne luidsprekers te disablen en het geluid via een oude analoge stereo versterker weer te geven. Maar dan wel het volume regelen met de afstandsbediening.

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 05-02-2017 18:10 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 60 Laatste