Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ben er schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:43:
Krijg je bij de samsung ue60ks7000 1 of 2 afstandsbedieningen?
Benelux modellen (eindigend op XXN) hebben er twee. De smart remote wordt altijd bijgeleverd, maar bij bijv. het 6400 model zit een type zonder microfoon en heeft zwarte volume en zap keys ipv zilver.
Grijze import EU modellen hebben 1 AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:43
fasicbit schreef op maandag 30 januari 2017 @ 23:32:
De panelendiscussie vind ik wel interessant, omdat ik een KS7000 bij de MM besteld heb. Ik ga ervan uit dat het een en hetzelfde product is. Dit is dus niet het geval, omdat men verschillende panelen gebruikt, IPS of VA. Die ieder hun eigen voor en nadelen hebben en er dus kwaliteitsverschillen zijn. Ik vind dit een kwalijke zaak. Het beste is de koop ongedaan te maken, de zending niet te accepteren of ermee terug te gaan. Of duidelijkheid te verlangen van de leverancier w.b. de samenstelling van het product, zodat je een gegronde keuze kan maken. Zijn er mensen die er zo ook over denken? Of andere gedachten?
Als je via de webshop hebt besteld heb je 14 dagen om zonder opgaaf van reden retour te sturen en geld terug te krijgen..
wel apart verhaal inderdaad.. speelde in 2014 ook zoiets, kwam er ineens een ander type van de HU7500 met een zwakkere cpu en veel tragere EPG, maar dan wel zonder een ventilator die je bij het eerdere model zwak kon horen blazen. Soort MK 1 / MK 2, terwijl alle reviews op MK 1 gebaseerd waren..
Zou fijn zijn als het model/type nr dan ook zou wijzigen om het transparant te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Yuco schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:15:
Afgelopen weekend mijn tv ingeruild voor een UE49KU6400. Tv is aangesloten via utp kabel voor tv signaal via Vodafone glasvezel. Ik heb nu het probleem dat het volume iedere +/- minuut even wordt onderbroken. Dit gebeurt bij alle zenders. Heb diverse hdmi kabels geprobeerd zonder succes.
Het kan zijn dat de UTP kabel storing oppikt. Je kan een speedtest in de Tizen browser doen, fabrieksreset, software udate ect. Tijdens de hick-up blijft het beeld OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb ook de UE49KS7000 besteld bij BCC met de btw dagen. Hij komt volgende week binnen. Moet ik mij nu ook zorgen maken om slechtere paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:04
RAAF12 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 00:05:
[...]

Benelux modellen (eindigend op XXN) hebben er twee. De smart remote wordt altijd bijgeleverd, maar bij bijv. het 6400 model zit een type zonder microfoon en heeft zwarte volume en zap keys ipv zilver.
Grijze import EU modellen hebben 1 AB.
maar bij de 6470 zit wel een microfoon in de smartremote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
RAAF12 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:02:
[...]

Dat is wat anders, info-settings-mute-power vlot achter elkaar indrukken op de grote AB met rubbertoetsen, als je die hebt, die zit bij alle Benelux modellen uit 2016 die op XXN eindigen. Die AB is ook los de koop.
Ik gebruik inderdaad de grote AB met rubbertoetsen. Ik zal het vanavond nog een keer proberen. Mocht er toch een ander panel in zitten dan de VA die gereviewd is, ga ik zeker contact opnemen met Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:43
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:55:
[...]
Morgen maar even Samsung contacteren over het geheugenverlies mbt de wifi netwerken, dat begint namelijk erg vervelend te worden wanneer je steeds opnieuw het wachtwoord moet ingeven wanneer de tv opnieuw opstart.
Lijkt dan toch op een bug in de software als het bij meerdere tv's is. Overigens lijkt het er op dat mijn tv niet het wifi wachtwoord vergeet, want hij vraagt er niet vanzelf om, wat je zou verwachten als hij het wachtwoord vergeten is. Hij kan alleen gewoon geen verbinding meer maken.
Laat even weten wat Samsung er van zei als je wil.

[ Voor 44% gewijzigd door Arjant2 op 31-01-2017 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 23:08
Karakartal schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 06:09:
Ik heb ook de UE49KS7000 besteld bij BCC met de btw dagen. Hij komt volgende week binnen. Moet ik mij nu ook zorgen maken om slechtere paneel?
Je loopt in ieder geval de kans een minder goede tv te krijgen. Het is een ander product, dan op grond je op aanbevelingen en reviews. Het product is niet consistent. Het heeft ook met vertrouwen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:22
yordy1985 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:19:
[...]

Ik heb de 55ks7000.

De menuknop is gewoon dat huisje toch?
Nee, dat huisje is de smarthub!

Je moet de rechter afstandsbediening even pakken.

Afbeeldingslocatie: https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/gallery/cbhippowebsite/tests/tv/afbeeldingen/samsung-afstandbediening.jpg

Info - Settings (dat kleine knopje linksonder) - Mute - Power

offtopic:
Maar misschien kun je dit ook beter niet doen. Als je al niet in het service menu kunt komen ben ik bang dat je zometeen met gedraaid beeld zit :+

[ Voor 15% gewijzigd door LuPo op 31-01-2017 08:29 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:18

The Chosen One

Zie signature!

Alleen een TV met slechter paneel terugsturen is alleen niet zo 1,2,3 done op dit moment lijkt me.
Als je hem met BTW actie/cashback gekocht hebt kun je hem ofc terugsturen maar dan moet je gewoon een nieuwe bestellen zonder al die kortingen?
Of dat dan weer €xxx,- waar is?? Geen idee hoe groot het verschil is tussen de tv's.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34
Sturen jullie de envelop voor de cashback actie aangetekend op?

Ik lees verhalen over nooit aangekomen brieven en dan kan je dus fluiten naar je geld.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik heb tot nu toe 2x aan een cashback van samsung deelgenomen maar heb het beide keren gewoon per normale post gedaan, niet aangetekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

The Chosen One schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:41:
Alleen een TV met slechter paneel terugsturen is alleen niet zo 1,2,3 done op dit moment lijkt me.
Als je hem met BTW actie/cashback gekocht hebt kun je hem ofc terugsturen maar dan moet je gewoon een nieuwe bestellen zonder al die kortingen?
Of dat dan weer €xxx,- waar is?? Geen idee hoe groot het verschil is tussen de tv's.
Dan wacht ik wel op een andere aanbieding, maar geen Samsung meer.
Maar laten we niet vooruit lopen op zaken. Morgen krijg ik de mijne binnen, dan kan ik checken wat voor paneel erin zit. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Ik heb uiteraard weer iets doms gedaan, ik heb het formulier liggend geprint en de registratiepagina al weggeklikt, zou dat een probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:42
Vrijdag 49KS7000 gehaald en direct meegenomen bij de BCC. Top TV!! Gisteren wel het probleem gehad dat Netflix niet wilde opstarten. Even puzzelen, oplossing was simpel. Stekker eruit en er weer in en hij deed het weer. Moet wel zeggen dat het opstarten van netflix soms veel sneller gaat dan de andere keer. Vreemd.....

Het paneel heb ik nog niet bekeken. Aan de kijkhoeken te zien is het een VA paneel. Wordt vrij snel wat fletser als je er niet recht voor zit. HDR Series op netflix zijn fantastisch. Alleen de ondertiteling is mij wat te fel. Die dus maar uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serieus IPS panelen in de KS7000 en KS8000 dat is vreemd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:23:
Als dit zo is, dan denk ik dat dit wel het navragen waard is door Tweakers bij Samsung. Reviews worden dan ineens vrij waardeloos als de nieuwe TV's met andere schermen worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
In de UE49KS7000 kan een IPS paneel zitten.

De UE43KU6000 en UE55KU6000 zijn nu ook met IPS in omloop i.p.v. VA. Ik verwacht dat dit ook geldt voor de UE43KU6020 en UE55KU6020.

Ik ben benieuwd wat er in de komende maand(en) nog naar boven komt. Volgens de retailer zijn ze met een aantal modellen en varianten pas sinds zeer korte termijn gestart met IPS i.p.v. VA panelen. De retailer heeft ook Samsung gevraagd. Het antwoord wat ze van Samsung kregen: We garanderen de kwaliteit en we kiezen volgens onze experts het beste scherm wat mogelijk is binnen de (prijs)klasse.

[ Voor 56% gewijzigd door Jumpman op 31-01-2017 11:12 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:01:
[...]

In de UE49KS7000 zit sowieso een IPS paneel.

De UE43KU6000 en UE55KU6000 zijn nu ook met IPS in omloop i.p.v. VA.

Ik ben benieuwd wat er in de komende maand(en) nog naar boven komt. Volgens de retailer zijn ze met een aantal modellen en varianten pas sinds zeer korte termijn gestart met IPS i.p.v. VA panelen. De retailer heeft ook Samsung gevraagd. Het antwoord wat ze van Samsung kregen: We garanderen de kwaliteit en we kiezen volgens onze experts het beste scherm wat mogelijk is binnen de (prijs)klasse.
Bij 6 serie en lager was het bekend. Maar de 7 serie en hoger was gegarandeerd VA dus ben benieuwd of dit echt waar is en sinds wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik begreep uit een vorige post dat <55" voor de 7000 series kon gelden, maar nu lees ik ook Ks8000 series? vanaf welk formaat? Bron?

Hoe kan ik dit zelf verifiëren?

[ Voor 33% gewijzigd door seez op 31-01-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:55:
[...]

Morgen maar even Samsung contacteren over het geheugenverlies mbt de wifi netwerken, dat begint namelijk erg vervelend te worden wanneer je steeds opnieuw het wachtwoord moet ingeven wanneer de tv opnieuw opstart.
Je kan dit ook even melden via je contactpersoon bij Tweakers (alleen voor het testpanel), zij zetten dit door naar Samsung.
Mijn problemen zijn ook doorgezet nu (clouding en wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
seez schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:15:
Lees ik het goed? Geruchten van IPS panelen in de KS8000 series? Ik begreep dat het <55" voor de 7000 series kon gelden, maar nu lees ik ook Ks8000 series? vanaf welk formaat? Bron?

Hoe kan ik dit zelf verifiëren?
Over de KS8000 is specifiek niets gezegd. Ik verwacht dat ze echt niet gaan sleutelen aan de KS8000/9000/9500. Dit zou niet handig zijn, deze schermen belanden bijna allemaal bij enthousiasts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 11:45
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:53:
Ik heb uiteraard weer iets doms gedaan, ik heb het formulier liggend geprint en de registratiepagina al weggeklikt, zou dat een probleem zijn?
Als het goed is heb je een mail met de zelfde data gekregen. Heb ik ook gedaan. Kreeg dit van samsung

Beste Huib,

Leuk dat je deelneemt aan onze Samsung Quantum dot SUHD TV promotie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
GhubozZ schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:51:
[...]

Als het goed is heb je een mail met de zelfde data gekregen. Heb ik ook gedaan. Kreeg dit van samsung

Beste Huib,

Ja klopt, dus dat zou ook goed moeten zijn?
Dan gaan we die er ook maar bij doen.
Jammer dat het allemaal niet gewoon per mail kan, veel makkelijker. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:53:

Ik lees verhalen over nooit aangekomen brieven en dan kan je dus fluiten naar je geld.
Nee, waarom. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een brief niet is aangekomen, kans van 1 op .......
Zou die onverhoopt niet aankomen dan bel ik Samsung en regel ik wat. Je registratie is ook via hun aanmeldsysteem geregistreerd. Het enige wat je dan niet meer hebt is de hardcopy barcode, maar daar heb ik een foto van.
Vertrouw je het niet, dan betaal je en stuur je het aangetekend op. Ik zeg: paniek om niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:55:
Lol, niet tegelijk, maar rustig na mekaar indrukken... |:(

idd met het kleine settings knopje, kwam in het menu

Daar stond bij Option: 55A1MU8QK

55=55 inch
A=Samsung paneel
1=100 Hz
M=?
U=UHD
8=8000 series
Q=? (quantumdot?)
K=2016 model

Samsung paneel zegt mij niet zoveel, is dit IPS of VA?
Qua zwartwaarde zou het prima VA kunnen zijn maar het vergrijst al behoorlijk snel wanneer je er wat schuin op kijkt.
M staat neem ik aan voor die Moth Eye filter ...

Maar Samsung panelen zullen altijd VA zijn dus op dat vlak hoef je je geen zorgen te maken. In de hele KS reeks zitten geen IPS panelen, wel is het inmiddels zo dat je ook een paneel van een andere fabrikant kan krijgen (te weten AUO). Of die ook 10bit is is dan weer een nieuwe vraag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 23:28
apis29 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:41:
[...]

Maar Samsung panelen zullen altijd VA zijn dus op dat vlak hoef je je geen zorgen te maken. In de hele KS reeks zitten geen IPS panelen, wel is het inmiddels zo dat je ook een paneel van een andere fabrikant kan krijgen (te weten AUO). Of die ook 10bit is is dan weer een nieuwe vraag ...
En je kan het ook nog eens makkelijk controleren, VA panelen hebben crappy kijkhoeken > kleurweergave is slecht vanuit een hoek. Een IPS paneel behoudt wel de kleuren vanuit een hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein probleempje met het koppelen van de Smart Remote van mijn 65KS7000 aan de Horizon Mediabox van Ziggo.

Bij de set up moet je een aantal handelingen verrichten om met je Smart Remote ook de Mediabox te kunnen bedienen, waaronder het switchen tussen zenders. Dat laatste lukt mij dus niet. Geadviseerd wordt om via de Mediabox te kijken of hij een dergelijke AB accepteert. Ik kan er niks over vinden. Iemand die tegen hetzelfde probleem aanloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Heeft er hier iemand ervaringen met de Samsung 43KS7500? Vind er maar weinig van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
rsca777 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:02:
Heeft er hier iemand ervaringen met de Samsung 43KS7500? Vind er maar weinig van terug.
Is hetzelfde als een KS7000, maar dan een gecurved model. Overigens zou ik in die maat geen gecurved model kopen, maar dat is mijn mening.

[ Voor 13% gewijzigd door Romius op 31-01-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Met als afwijking dat de 43" een 50/60Hz model is (staat in het service menu) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
[...]

\
.
Staat er niet iets bij van FA01 of AA02? FA01 is bv de gene die Rtings gereviewd heeft.

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
yordy1985 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:13:
[...]
\
.
Staat er niet iets bij van FA01 of AA02? FA01 is bv de gene die Rtings gereviewd heeft.

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000
Probleem is dat in Europa deze panelcodes niet meer op de serienummersticker en niet meer op de verpakking staan. VA of IPS kan je met het oog wel waarnemen, maar het exacte paneeltype is het meest makkelijke uit het service menu te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Jumpman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:16:
[...]

Probleem is dat in Europa deze panelcodes niet meer op de serienummersticker en niet meer op de verpakking staan. VA of IPS kan je met het oog wel waarnemen, maar het exacte paneeltype is het meest makkelijke uit het service menu te halen.
Oke thanks!

Ik ga vanavond even kijken en hopen dat ik dan wel in het service menu kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
Romius schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:05:
[...]

Is hetzelfde als een KS7000, maar dan een gecurved model. Overigens zou ik in die maat geen gecurved model kopen, maar dat is mijn mening.
43KS is alleen maar in een curved scherm, dit is idd nogal overbodig op zo'n bescheiden formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:01:
Klein probleempje met het koppelen van de Smart Remote van mijn 65KS7000 aan de Horizon Mediabox van Ziggo.

Bij de set up moet je een aantal handelingen verrichten om met je Smart Remote ook de Mediabox te kunnen bedienen, waaronder het switchen tussen zenders. Dat laatste lukt mij dus niet. Geadviseerd wordt om via de Mediabox te kijken of hij een dergelijke AB accepteert. Ik kan er niks over vinden. Iemand die tegen hetzelfde probleem aanloopt?
Bij de setup moet je uit de lijst van providers upc selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donpablo80 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:39:
[...]

Bij de setup moet je uit de lijst van providers upc selecteren.
Ik moest UPC handmatig zoeken en nog werkte het niet gelijk. Het werkt nu wel. Frappant in deze is dat ik niet in voormalig UPC gebied woon. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karakartal
fasicbit schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:25:
[...]

Je loopt in ieder geval de kans een minder goede tv te krijgen. Het is een ander product, dan op grond je op aanbevelingen en reviews. Het product is niet consistent. Het heeft ook met vertrouwen te maken.
Kan ik dit ook vanuit de doos opmerken of ik een VA of een IPS paneel heb?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
Karakartal schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:32:
[...]

Kan ik dit ook vanuit de doos opmerken of ik een VA of een IPS paneel heb?
Letterlijk een paar posts boven je..

Jumpman in "[UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor paneel is dit? Kan echt heel weinig info vinden online..

55L1MU0QK voor het model UE55KS7000SXXN.

Overigens, als je het servicemenu verlaat (althans met power off) dan worden de fabrieksinstelling herstelt. Het servicemenu kun je bekijken door vanuit standby het volgende in te drukken, vlot achterelkaar: INFO SETTINGS MUTE POWER.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:08:

Overigens, als je het servicemenu verlaat (althans met power off) dan worden de fabrieksinstelling herstelt. Het servicemenu kun je bekijken door vanuit standby het volgende in te drukken, vlot achterelkaar: INFO SETTINGS MUTE POWER.
http://www.displayspecifications.com/en/model/a53a41e

SVA, AMVA3 volgens deze specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamfroyt
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:01:

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met de box van Vodafone (Entone Amulet 515b). Op verschillende manieren geprobeerd, maar ik krijg hem niet gekoppeld. Terwijl deze wel in de lijst te vinden is via de zoekfunctie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yordy1985
Nou ik heb even gekeken bij bij mij staat er 55LMU0QK. Betekent dit dat er een IPS paneel in zit? Verder zag ik bij SVC Panel dat er Original stond. Als dit inderdaad een IPS paneel is, ga ik hier zeker een klacht over indienen. IPS paneel betekent slechtere zwartwaarden, contract en hoogswaarschijnlijk ook een hogere input lag :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
Zojuist een nieuwe Samsung UE43KU6000 opgehaald. Ik mocht eenmalig kiezen uit de voorraad van de retailer (wat een service). Ik ben voor het laagste serienummer gegaan wat ze hadden. Deze verpakking hadden ze overigen net binnen.

Ben net thuis, meteen het paneel opgestart.

Panel: 43L6AU0VK

Dit is volgens mij een AU Optronics. Verder nog niet kunnen kijken, dit kan pas vanavond als de kinderen slapen.

Het lijkt er op dat ik nu een VA paneel heb. Link: http://www.displayspecifications.com/en/model/69bb47d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yordy1985 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:59:
Nou ik heb even gekeken bij bij mij staat er 55LMU0QK. Betekent dit dat er een IPS paneel in zit? Verder zag ik bij SVC Panel dat er Original stond. Als dit inderdaad een IPS paneel is, ga ik hier zeker een klacht over indienen. IPS paneel betekent slechtere zwartwaarden, contract en hoogswaarschijnlijk ook een hogere input lag :(
Zeker weten goed gekeken? Ik heb de 55L1MU0QK dus bij jou lijkt er een cijfer te missen. Zie ook enkele posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:41:
[...]

Zeker weten goed gekeken? Ik heb de 55L1MU0QK dus bij jou lijkt er een cijfer te missen. Zie ook enkele posts hierboven.
Excuus idd L1....

Hadden jullie ook na uit het service menu te gaan ook dat alle kleuren weer gereset waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:23
yordy1985 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:44:
[...]

Excuus idd L1....

Hadden jullie ook na uit het service menu te gaan ook dat alle kleuren weer gereset waren?
Service menu = fabrieksinstellingen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yordy1985 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:44:
[...]

Excuus idd L1....

Dan lijkt het inderdaad een VA paneel te zijn. En ja, er lijkt een reset plaats te vinden als je het menu verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:48:
[...]

Dan lijkt het inderdaad een VA paneel te zijn. En ja, er lijkt een reset plaats te vinden als je het menu verlaat.
Zojuist ook gesproken met Samsung via chat en die geven aan dat het een va panel is gelukkig.

Ah vandaar ik dacht dat ik op iets had gedrukt wat niet de bedoeling was haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Ik mag morgen langskomen voor de vlekken op mijn KS7000.
Ik heb dezelfde foto gestuurd als die hier in dit topic staat, er werd mij verteld dat het door polarisatie van het dakraam zou kunnen komen :?
Als zij daar de vlek niet kunnen waarnemen wordt hij niet omgeruild, wat me ook logisch lijkt.

Als ik en het donker zit of met de plafondlamp aan zie ik de vlek ook bijna niet, maar overdag is hij duidelijk zichtbaar.
In zo'n winkel is er natuurlijk alleen maar kunstlicht, hoop wel dat ik het kan laten zien, want het irriteert me enorm.

Hier nogmaals een foto maar dan met de tv aan:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/15531js.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:43
Dat het niet aan je dakraam ligt kun je toch zelf wel simpel uitsluiten? Hang er iets voor of draai je tv zodat je raam niet in de reflectie zit en maak dan duidelijke nieuwe foto's zonder dat het dakraam precies op die vlek zit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:40:
Dat het niet aan je dakraam ligt kun je toch zelf wel simpel uitsluiten? Hang er iets voor of draai je tv zodat je raam niet in de reflectie zit en maak dan duidelijke nieuwe foto's zonder dat het dakraam precies op die vlek zit..
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:08:

yordy1985 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:59:
[...]

L = AUO dus, in het rijtje op displayspecs is dat het AMVA3 paneel. Ben benieuwd wat de klantenervice zegt als je vraagt wat voor type paneel er in de 49KU6400 zit ;) ?
FA01 is overigens het Samsung paneel, het AUO paneel is AA02 ...
Jumpman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:37:
Zojuist een nieuwe Samsung UE43KU6000 opgehaald. Ik mocht eenmalig kiezen uit de voorraad van de retailer (wat een service). Ik ben voor het laagste serienummer gegaan wat ze hadden. Deze verpakking hadden ze overigen net binnen.

Ben net thuis, meteen het paneel opgestart.

Panel: 43L6AU0VK

Dit is volgens mij een AU Optronics. Verder nog niet kunnen kijken, dit kan pas vanavond als de kinderen slapen.

Het lijkt er op dat ik nu een VA paneel heb. Link: http://www.displayspecifications.com/en/model/69bb47d.
Staat er een productiedatum ergens?

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 31-01-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:40:
Ik weet dat het niet aan het dakraam ligt, ik zie het ook zonder. Maar dit is de beste manier om het op de foto te krijgen.

Zie ook deze foto van iemand anders : Afbeeldingslocatie: https://www.avforums.com/attachments/20160609_182306-jpg.724441

Ook daar zie je het het best in daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
apis29 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:43:

[...]

Staat er een productiedatum ergens?
Nee, dit staat nergens.

Op de sticker waar ook het serienummer staat achterop de VA geeft Version 01 aan. Bij de IPS staat hier Version 02. Wat ook direct opvalt is dat de VA een minder mooi afgewerkte achterkant heeft, dan de IPS. Meer kan ik zo niet ontdekken, waar je het eventueel aan de buitenkant zou kunnen zien.

Een voorbeeld serienummer: 0CCT3HEHC00000.

0CCT3 = Het type TV
H = Productieland: Hungary
E = Productielijn.
H = 2017
C = ?
00000 = Het nummer.

Bij de laatste letter heb ik er al meer van gezien, die in 2017 zijn geproduceerd. Dus dat het de maand is, is onwaarschijnlijk.

Ik ben gegaan voor de laagste letter combinatie.

Ik hoop dat ik iemand hier mee kan helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 31-01-2017 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:53:

Henkyyyy,

Ik was van plan om het aangetekend te doen maar bij postkantoor zeiden ze dat dat zinloos is bij een antwoordnummer. Dus heb ik het niet aangetekend verzonden maar wel met track en trace gedaan.

Inmiddels bevestiging van Samsung gehad dat ze het ontvangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giovanni76 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:28:
[...]

Henkyyyy,

Ik was van plan om het aangetekend te doen maar bij postkantoor zeiden ze dat dat zinloos is bij een antwoordnummer. Dus heb ik het niet aangetekend verzonden maar wel met track en trace gedaan.

Inmiddels bevestiging van Samsung gehad dat ze het ontvangen hebben.
Na hoeveel dagen kreeg je een bevestiging? En staat los van jouw manier van verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:09:
[...]

Nee, dit staat nergens.

Op de sticker waar ook het serienummer staat achterop de VA geeft Version 01 aan. Bij de IPS staat hier Version 02. Wat ook direct opvalt is dat de VA een minder mooi afgewerkte achterkant heeft, dan de IPS. Meer kan ik zo niet ontdekken, waar je het eventueel aan de buitenkant zou kunnen zien.

Een voorbeeld serienummer: 0CCT3HEHC00000.

0CCT3 = Het type TV
H = Productieland: Hungary
E = Productielijn.
H = 2017
C = ?
00000 = Het nummer.

Bij de laatste letter heb ik er al meer van gezien, die in 2017 zijn geproduceerd. Dus dat het de maand is, is onwaarschijnlijk.

Ik ben gegaan voor de laagste letter combinatie.

Ik hoop dat ik iemand hier mee kan helpen.
Ok, ik zie het idd na wat gegoogle (dat er geen productiemaand meer op de sticker staat). Misschien zit er dan toch nog wat in de Version 01/02. Wel benieuwd dan naar die KS7000's met AUO paneel of die Version 02 zijn (al meen ik met te herinneren dat de vorige poging hier samenhang in te vinden op niks uitliep) ...
Maar je bent iig geslaagd :*) . (denk dat dat serienummer ontcijferen zoals op het plaatje ook alleen voor de UN serienummers geldt)

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 31-01-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Net weer ergens achter gekomen.

Bij de VA staat er op de stickers van de zakjes van de afstandbediening en voet XX-11-2016.
Bij de IPS staat er op de stickers van de zakjes van de afstandbediening en voet XX-01-2017.

Het klopt dus wat er eerder bij de retailer is gezegd, Samsung is nog maar heel kort geswitcht naar IPS panelen in deze serie op dit formaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 31-01-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Hmm op dit moment heb ik nog "Order in behandeling - artikel staat in bestelling". Ben benieuwd of ik de nieuwste krijg dan.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

betekend dit dat alle nieuw geproduceerde TVs IPS panelen hebben? zelfs de KS7000 en hoger? want dan ben ik benieuwd hoe ze de benodigde contrast gaan leveren om UHD premium certificering te krijgen danwel te behouden.

is er ook bekend waarom Samsung dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
Mijn binnengekomen KS7000 heeft waarschijnlijk een VA paneel is dit weekend besteld bij MM. Verder geen gekke dingen, kost wel even tijd om alles in te stellen, de decoder, de expert settings van het beeld... Het is ook wennen aan het beeld en wat je gewend bent van vorige TV set. Het geluid is erg matig zeg maar lelijk. De bedoeling is natuurlijk dat je een soundbar koopt. De update verloopt automatisch, niets van gemerkt. Beeld is soms goed, maar niet altijd hangt af van bron en opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:52:

Bij de VA staat er op de stickers van de zakjes van de afstandbediening en voet XX-11-2016.
Bij de IPS staat er op de stickers van de zakjes van de afstandbediening en voet XX-01-2017.

Het klopt dus wat er eerder bij de retailer is gezegd, Samsung is nog maar heel kort geswitcht naar IPS panelen in deze serie op dit formaat.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:56:
betekend dit dat alle nieuw geproduceerde TVs IPS panelen hebben? zelfs de KS7000 en hoger? want dan ben ik benieuwd hoe ze de benodigde contrast gaan leveren om UHD premium certificering te krijgen danwel te behouden.

is er ook bekend waarom Samsung dit doet?
Dit gaat alleen over de KU6000 in 43" formaat ;) . Wat voor 'version' staat er bij jou op de sticker achterop? Andere panelen zullen grootendeels zijn om tekorten in eigen productie aan te vullen lijkt me of bij de goedkopere modellen misschien ook puur om de gunstigste prijs ...

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 31-01-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:59:
[...]

[...]

Dit gaat alleen over de KU6000 in 43" formaat ;) . Wat voor 'version' staat er bij jou op de sticker achterop?
ik had de KS8000 maar deze is al poosje weg zou niet weten wat er op de sticker stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:00:
[...]

ik had de KS8000 maar deze is al poosje weg zou niet weten wat er op de sticker stond
Oja dat klopt ook, was even in de war met yordi1985 die eerder op de dag had gepost ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:31:
[...]

Na hoeveel dagen kreeg je een bevestiging? En staat los van jouw manier van verzenden?
Na 3 dagen...ik kreeg dit van Samsung:

"Beste Giovanni,

Binnen 2 weken hoor je van ons of de ingestuurde gegevens aan onze voorwaarden voldoen. Als alles klopt, ontvang je binnen 6 weken het cadeau thuisgestuurd of het refundbedrag op je bankrekening. Als er gegevens ontbreken, laten wij je dat ook binnen 2 weken weten. Je kunt de ontbrekende informatie dan alsnog aan ons toesturen.

Veel plezier met je Samsung Quantum dot SUHD TV!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Net even de TV ingesteld, maar wat een enorm verschil. Bij IPS komt er bij een zwart scherm echt overal nog licht door, bij de VA is het zwart erg diep zwart. Straks testen met de PS4 Pro en de PC waar ik hem voor gekocht heb.

Enorm blij dat ik het besluit genomen heb nu de Samsung 43KU6000 te kopen voor € 405,00 en niet langer te wachten. Ik heb er wat voor moeten doen, maar toch nog een VA paneel kunnen scoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 31-01-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Jumpman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:52:

Iedereen die een loupe thuis heeft zou ook het beeld van dichtbij kunnen bekijken, de pixelrij is anders. Wel een stilstaand beeld nemen bijv. een testbeeld.
Verschil staat oa. hier http://www.rtings.com/tv/learn/ips-led-vs-va-lcd even naar beneden scrollen daar staan twee plaatjes naast elkaar VA vs IPS
Overigens maakt Samsung zelf ook IPS panels maar noemt ze PLS

[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 31-01-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Maar die kom je alleen in monitoren tegen ... (Samsung PLS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
RAAF12 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:12:
[...]

Iedereen die een loupe thuis heeft zou ook het beeld van dichtbij kunnen bekijken, de pixelrij is anders. Wel een stilstaand beeld nemen bijv. een testbeeld.
Verschil staat oa. hier http://www.rtings.com/tv/learn/ips-led-vs-va-lcd
Overigens maakt Samsung zelf ook IPS panels maar noemt ze PLS
Klopt, weet ik. Mijn vorige paneel was AD-PLS (AdvanceD PLS) en dat wilde ik niet. Ik zag het meteen bij het aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

apis29 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:14:
Maar die kom je alleen in monitoren tegen ... (Samsung PLS)
Ook in TV's kijk maar op de link naar rtings de 2015 model JU6400 heeft een PLS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jumpman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:12:
Net even de TV ingesteld, maar wat een enorm verschil. Bij IPS komt er bij een zwart scherm echt overal nog licht door, bij de VA is het zwart erg diep zwart. Straks testen met de PS4 Pro en de PC waar ik hem voor gekocht heb.

Enorm blij dat ik het besluit genomen heb nu de Samsung 43KU6000 te kopen voor € 405,00 en niet langer te wachten. Ik heb er wat voor moeten doen, maar toch nog een VA paneel kunnen scoren.
VA is inderdaad erg diep zwart. Viel mij ook op. :)
Ben hier super content met de 50KU6000 voor €506 d:)b

Veel plezier met gamen op je werkplek. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
RAAF12 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:17:
[...]

Ook in TV's kijk maar op de link naar rtings de 2015 model JU6400 heeft een PLS
Daar klopt dan ook geen ene moer van ;) (dat is gewoon een luie aanname van hun zijde, net als bij lesnumeriques overigens). Net als in die 43KU6000 is het een paneel van BOE, geclassificeerd als ADS paneel (ook IPS, nou ja PLS is toch ook maar een variant in de IPS familie, net als ADS) http://www.boe.com/portal...u/xianshiqijian/pesx.html

ADSDS(Advanced Super Dimension Switch) ook wel ADS genoemd http://webcache.googleuse...nk&gl=nl&client=firefox-b (kan beter bovenin op de originele pdf klikken)

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 31-01-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:55

Yuco

Womanizer!

RAAF12 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 01:13:
[...]

Het kan zijn dat de UTP kabel storing oppikt. Je kan een speedtest in de Tizen browser doen, fabrieksreset, software udate ect. Tijdens de hick-up blijft het beeld OK?
Net de snelheid getest. Download schommelt bij meerdere pogingen tussen de 2 en 7 Mbps, de upload is wel steeds tegen de 50Mbps (heb glasvezel abo 50/50). Op mijn laptop beide waardes ook gewoon in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Zal later vanavond ook een test doen in de Tizen browser op www.speedtest.net (heb ook 50/50 glas) kijken of het veel verschilt.

[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 31-01-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
Hebben de KS7000 varianten ook een IPS paneel dan of is dat wel de goeie VA? ( ik weet dat hierboven gezegd wordt dat het alleen geldig is op de 6000, maar ben wel even benieuwd )

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
ago schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:45:
[...]

Kijk in de winkel of je vanaf een schuine hoek ook vertical banding ziet, dan weet je het zeker.
Heb dit gedaan en daar geen vertical banding kunnen waarnemen (er stond voetbalwedstrijd in 1080i kwaliteit op, maar met winkelmodusinstellingen qua beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
bryanvan schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:20:
Hebben de KS7000 varianten ook een IPS paneel dan of is dat wel de goeie VA? ( ik weet dat hierboven gezegd wordt dat het alleen geldig is op de 6000, maar ben wel even benieuwd )
Op sommige fora heeft men het over een UE49KS7000, maar volgens mij is er nog nooit één hier gesignaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ehh? Modeljaar? KS = 2016 SUHD. KU =2016 UHD. De EU 7000 serie is echt SUHD, in de US is een andere nummering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
apis29 in "[UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
Wat niet is kan nog komen, het is 2017 er komen ook nieuwe series. Dit model gaat dit jaar waarsch. uitlopen, maar nu eerst nog extra marktpositie veroveren met wat lagere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Yuco schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:36:
[...]

Net de snelheid getest. Download schommelt bij meerdere pogingen tussen de 2 en 7 Mbps, de upload is wel steeds tegen de 50Mbps (heb glasvezel abo 50/50). Op mijn laptop beide waardes ook gewoon in orde.
Bij mij 11 Mbps down en 50 Mbps upstream in de Tizen browser (Telfort glas 50/50) dus wel iets hoger. Een keer testen bij iemand anders thuis en als het daar ook niet goed is met de audio terug naar de leverancier?

Het is wel een beta.speedtest.net die Tizen laat zien.

[ Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 02-02-2017 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karakartal
Jumpman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:16:
[...]

Op sommige fora heeft men het over een UE49KS7000, maar volgens mij is er nog nooit één hier gesignaleerd.
Kun je een link geven van die fora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Karakartal schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 02:15:
[...]

Kun je een link geven van die fora?
Hier o.a. wordt gesproken dat UE49KS7000 en IPS scherm aan boord zou hebben: http://www.hdfever.fr/2016/02/16/samsung-ks7000-et-ks7500/. Maar zoals ik al zij, hier is er nog geen één gesignaleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 01-02-2017 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 21:29
FlatpanelsHD heeft een artikel waarin staat dat Samsung mogelijk noodgedwongen IPS panelen bij LG af gaat nemen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:35
Sinds gisteren een UE55KS7000 in bezit. Ervaring tot nu toe is goed, hoewel ik nog wel erg met de instellingen aan het spelen ben.
HDR+ lijkt een mooie manier om van de grotere range gebruik te maken, maar als je echte HDR content afspeelt wil je dat lijkt me uit hebben staan. Even getest met Marco Polo op Netflix (na mijn Netflix abonnement geüpgradet te hebben). Ziet er wel mooi uit.

Nu lees ik op meerdere plekken dat bij HDR content de tv een pop-up dient te geven dat je HDR gaat afspelen. Ik heb deze nog niet gezien. Hoe weet ik nu zeker dat er inderdaad HDR binnenkomt? Iemand hier ervaringen mee?

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag had ik jullie advies omtrent een keuze voor nieuwe TV.

Voor ongeveer hetzelfde bedrag heb je keuze tussen de samsung 55ks7000 en de 65ku6400.
Ik heb de specificaties naast elkaar gelegd en ze komen best vaak overeen maar toch,vooral op vlak van beeld,wat verschillen.
Even meegeven dat ik erg slechtziend ben, vooral donkere scenes in een film of serie, of snelle bewegingen kan ik erg moeilijk zien. Ik wil dus graag een mix van een grote tv maar ook een zo duidelijk mogelijk beeld omwille van mijn ogen.

Kan iemand me hierbij adviseren?

Alvast bedankt en groeten,

Dimix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
cypress3d schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:19:
Nu enkele dagen de KS7000 in huis (55") en krijg het niet lekker voor elkaar dat je in Game mode dezelfde prachtige zwartwaarden krijgt die je wel krijgt in niet-game-mode. Bijvoorbeeld met de stand Naturel Springt het er meer uit dan met game mode. Ik heb al diverse settings geprobeerd waaronder die van Rtings maar serieus? De Movie mode vind ik om te janken zoals je hem krijgt. Gele waas over het scherm en het hele idee van een SUHD vind ik zoek.

Ik vraag me af ben ik dan de enige die de game mode setting grafisch duidelijk minder mooi vind dan niet-game-mode?

Ik zit erover te denken om hem te laten kalibreren (ISF), dat kan voor 275 euro en dan wordt de 2d weergave en HDR beiden gedaan. Iedereen gebruikt de Movie setting kennelijk maar ik denk dat ze die setting voornamelijk gebruiken na een calibratie...

Is er hier iemand die zijn SUHD tv heeft laten kalibreren?
Het gele waas is herkenbaar.Ik kom van een good old Philips Cineos met een frissere kleurenstelling (meer blauw). Heb expert settings van internet gehaald, maar het wemelt er van de zogenaamde 'deskundigen' die het menen te weten. Het is ook een kwestie van uitproberen en wennnen. Calibreren is me te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 21:43
Ik heb sinds deze week een 55KS7000 in huis. Nu loop ik tegen het "probleem" aan dat live tv bij vooral NPO 1-3 standaard de MPEG geluidsstream selecteert waarbij er ondertiteld wordt en dat ook wordt voorgelezen door de tv. Superirritant!

Er is ook een andere MPEG beschikbaar en een Dolby 5.1. Die kan ik handmatig selecteren, maar als de tv opnieuw wordt aangezet, dan is die instelling weer weg. Ik kan wel MPEG instellen als standaard bij de geluidsinstellingen en dan verschijnt er ook een sterretje bij, evenals bij Dolby 5.1. Maar die selecteert de tv dus blijkbaar niet.

Ik kon deze issue niet terugvinden op het forum. Ik kijk trouwens via Caiway.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:18:
Ik heb de UE49KS7000 sinds zaterdag, bevalt fantastisch. Alleen ik heb nu al 5 keer gehad dat de tv opeens uit zichzelf in standbye vliegt. Alle ECO en timer settings staan uit. Ook de decoder en de receiver heeft geen timers geconfigureerd. Ik run de laatste firmware. Iemand een idee?
Ok, ik heb het zelf al gevonden. Voor wie geinteresseerd is. Mijn AppleTV had een standbye van een uur en blijkbaar kan deze dat sturen naar de tv terwijl de receiver er tussen zit. Solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
fasicbit schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:49:
[...]

Het gele waas is herkenbaar.Ik kom van een good old Philips Cineos met een frissere kleurenstelling (meer blauw). Heb expert settings van internet gehaald, maar het wemelt er van de zogenaamde 'deskundigen' die het menen te weten. Het is ook een kwestie van uitproberen en wennnen. Calibreren is me te prijzig.
Ik heb het al meerdere keren geroepen, je kunt in de movie mode gewoon de warmtetint aanpassen. Die staat daar op Warm2. Warm1 is al een stuk minder geel, en je kan 'm ook nog verder terugschroeven.
Of je mooi vind of niet, movie mode komt het dichtsbij de actuele en naar film bedoelde kleurstelling. (zonder een kalibratie uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Romius schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:13:
[...]

Ik heb het al meerdere keren geroepen, je kunt in de movie mode gewoon de warmtetint aanpassen. Die staat daar op Warm2. Warm1 is al een stuk minder geel, en je kan 'm ook nog verder terugschroeven.
Of je mooi vind of niet, movie mode komt het dichtsbij de actuele en naar film bedoelde kleurstelling. (zonder een kalibratie uiteraard)
Volgensmij is het juist ook precies wat je gewend bent, en dus persoonlijke voorkeur. Zelf heb ik de 49ks7000 ook op moviemode met Warm2 en de settings van Rted.
De overige standen zoals dynamisch en standaard vind ik juist veel te vel en onnatuurlijk kleurig. Ieder zn voorkeur natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
BraX schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:11:
[...]

Volgensmij is het juist ook precies wat je gewend bent, en dus persoonlijke voorkeur. Zelf heb ik de 49ks7000 ook op moviemode met Warm2 en de settings van Rted.
De overige standen zoals dynamisch en standaard vind ik juist veel te vel en onnatuurlijk kleurig. Ieder zn voorkeur natuurlijk :)
Movie en warm2 lijkt op het oog een beetje geel in eerste instantie (in vergelijking met de normal of dynamic mode). Maar als je dan bijv. Planet Earth II gaat kijken, dan zie je opeens dat die kleuren van Movie en warm2 echt wel accuraat zijn. Dat blijkt ook uit de calibratie-gegevens van bijv. Rtings. Sneeuw is echt wit, gras en bomen zijn echt groen. Prachtig! _/-\o_ :9~

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 01-02-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Planet Earth II is toch nog niet uit in 4k/HDR? Via wat bekijk je die dan? BBC streaming of zo of minder legale manier?

Stiekem kijk ik daar het meeste naar uit omdat ik me toen huidige Full HD TV ook als 1e met Planet Earth afgespeeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
The Chosen One schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:43:
Planet Earth II is toch nog niet uit in 4k/HDR? Via wat bekijk je die dan? BBC streaming of zo of minder legale manier?

Stiekem kijk ik daar het meeste naar uit omdat ik me toen huidige Full HD TV ook als 1e met Planet Earth afgespeeld had.
Planet Earth 2 S01 4K komt 28 maart 2017 uit op 4K Blu-ray. Er is een uitgezonden 4K stream, maar daar is van geconcludeerd dat deze upscaled is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
The Chosen One schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:43:

Het ging om de kleurinstellingen. Ik zeg nergens dat ik hem in 4K/HDR heb gekeken. ;)

Was gewoon FHD. Desalniettemin super mooi! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:38:

Voor ongeveer hetzelfde bedrag heb je keuze tussen de samsung 55ks7000 en de 65ku6400.
Ik heb de specificaties naast elkaar gelegd en ze komen best vaak overeen maar toch,vooral op vlak van beeld,wat verschillen.
Even meegeven dat ik erg slechtziend ben, vooral donkere scenes in een film of serie, of snelle bewegingen kan ik erg moeilijk zien. Ik wil dus graag een mix van een grote tv maar ook een zo duidelijk mogelijk beeld omwille van mijn ogen.

Dimix
Slechtziendheid en televisie kijken het blijft altijd behelpen. Als beide TV's dezelfde menuinstellingen hebben om het beeld te fine-tunen, dan is het een kwestie kleine nuances welk scherm je het prettigst vindt. Ik zou dan nooit iets kopen op adviezen via internet, maar ook zelf proefondervindelijk op grond van beperkingen tot een keuze zien te komen. Ga naar een handelaar die reguliere uitzendingen in zijn showroom toont en die bereid is naar je te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:38:

Dimix
Eens met fasicbit. Loop eens de Mediamarkt en een audiozaak binnen. Misschien doet 100 Hz of 10-bit helemaal niks voor je, dan kun je beter voor het grootste formaat gaan, omdat dat het lekkerste voor je kijkt. Zelfs als dat Full HD mocht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ago schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:36:
[...]

Eens met fasicbit. Loop eens de Mediamarkt en een audiozaak binnen. Misschien doet 100 Hz of 10-bit helemaal niks voor je, dan kun je beter voor het grootste formaat gaan, omdat dat het lekkerste voor je kijkt. Zelfs als dat Full HD mocht zijn.
ook ik sluit me hier volledig bij aan... wel wil ik een kleine kanttekening maken...

bedenk wel dat een TV die je in een winkel ziet waar van alles om je heen gebeurd en je omringt bent met allerlei TVs en kunstlicht van alle kanten. Nooit een goed en precies beeld geven van hoe je dit toestel thuis gaat ervaren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Ik heb in de winkel de vlek kunnen laten zien en heb hem mogen omruilen, want het hoorde inderdaad niet.
Echt een prima service van Radio von Burg! :)
Nu eindelijk genieten van het mooie beeld!

Pagina: 1 ... 30 ... 60 Laatste