Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Wat moet je allemaal in de settings aanpassen om HDR content te kunnen bekijken op een KS7000?

Ik kom er echt niet uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
henkyyyyyyy schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:15:
Herkent iemand dit soort vlekken en zo ja wat zijn het voor vlekken?

[afbeelding]

Dit is niet mijn foto, maar heb wel zo'n vlek deze probeer ik met het doekje weg te poetsen maar dat lukt niet.

Iemand enig idee? {het lijkt wel een olievlek)
Lijken mij gewoon reflecties, geen vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34
Rixos schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:31:
[...]

Lijken mij gewoon reflecties, geen vlekken.
Nee het zijn wel vlekken, ik heb ze ook. Dit is niet mijn foto.
Ben een beetje rond aan het kijken en zie deze quote:
Hi, I have just returned a KS8000 because it had this strange blueish marks on it. There is definitley some sort of issue when cleaning these ks screens. People are saying it is the moth eye screen and only use specific products. Has anyone in UK managed to clean the KS8000 without this blue stain effect happening. I cannot believe that premium products like this are able to have such fundamental and serious problems. I have a KS8000 in its box still, almost frightened to take it out, I will be pi@#ed if this happens again. Come on Samsung can you please sort it out. Maybe AV forums could investigate please.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rixos schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:30:
Wat moet je allemaal in de settings aanpassen om HDR content te kunnen bekijken op een KS7000?

je hoeft niks aan te passen in de settings, gewoon een source streamen of afspelen vanaf NAS/HDD met HDR en dat is alles.

@henkyyyyy geen idee wat dat voor blauwe vlekken zijn, maar als het gebeurd met schoonmaken is een chemische reactie zeker niet onmogelijk. maar wat ik aan de rechterkant zie is helemaal raar lijkt wel alsof het paneel misvormd is kan er niet echt wat uit opmaken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Rixos schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:30:

Volgens mij niks, er is alleen weinig content. Vanaf firmware 1154 zou je deze video YouTube: The World in HDR in 4K (ULTRA HD) in HDR moeten kunnen zien met de Youtube app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:46:
[...]

je hoeft niks aan te passen in de settings, gewoon een source streamen of afspelen vanaf NAS/HDD met HDR en dat is alles.

@henkyyyyy geen idee wat dat voor blauwe vlekken zijn, maar als het gebeurd met schoonmaken is een chemische reactie zeker niet onmogelijk. maar wat ik aan de rechterkant zie is helemaal raar lijkt wel alsof het paneel misvormd is kan er niet echt wat uit opmaken :S
Ja misschien moet ik straks zelf wel even een foto maken.
Maar de vlek zat er bij mij dus al, geprobeerd schoon te maken, maar gaat niet weg er gebeurt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Daan87423 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:46:
[...]

Volgens mij niks, er is alleen weinig content. Vanaf firmware 1154 zou je deze video YouTube: The World in HDR in 4K (ULTRA HD) in HDR moeten kunnen zien met de Youtube app.
Cool, ga ik proberen thanks.

Dus in standard mode zou hij automatisch brightness etc. omhoog moeten gooien om goed hdr content te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die vlekken krijg je vrij snel (bijv. aanraking met vingers/handen) en zijn nauwelijks te verwijderen. Oppassen met schoonmaken ook, want hiermee kan het verergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Las ergens wat over https://www.carclean.nl/p...Wipe_473ml_PB_SW16_100902
gebruiken om je scherm schoon te maken.Zweren wat mensen bij. Hier ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door The Chosen One op 28-01-2017 18:18 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Ik vind movie mode overigens er erg 'washed out' uit zien.

Alsof er weinig punch in de kleuren zitten, ik zie overal op internet dat dit juist wel de best gecalibreerde setting is.

Ik denk dat ik gewend ben van mijn monitor en telefoon om naar schermen te kijken met hogere saturatie, ookal is het misschien minder accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds deze week de Samsung UE65KS7000 binnen. Fantastische TV met subliem beeld. Het enige waar ik tegen aan loop is dat 4K content op Youtube en Netflix soms flikkert of wazig wordt. En dan bedoel ik de delen van het beeld die snel bewegen, zoals in actieseries en voetbal. Uiteraard op de normale zenders geen last van. Heb van alles geprobeerd met de instellingen, maar het lukt me nog niet.

Instellingen tot zover:

- HDR+ modus aan
- Clear digital view uit
- Auto Motion Plus aangepast (wazigheid en trilvermindering op 10, LED clear motion uit)
- Smart LED uit
- HDMI UHD Color aan

Wie loopt tegen hetzelfde aan en heeft de oplossing voor mij? Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
DonDadda schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:12:
Die vlekken krijg je vrij snel (bijv. aanraking met vingers/handen) en zijn nauwelijks te verwijderen. Oppassen met schoonmaken ook, want hiermee kan het verergeren.
Wow dat is toch bijzonder.
Weet je misschien hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:46:
[...]

Aan welke USB poort hang jij je HDD om HDR content af te spelen?

Diegene op de t.v. zelf naast je oneconnect kabel , of 1 van de usb poorten op je one connext box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
henkyyyyyyy schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:55:
[...]

Ja misschien moet ik straks zelf wel even een foto maken.
Maar de vlek zat er bij mij dus al, geprobeerd schoon te maken, maar gaat niet weg er gebeurt niks.
Ik gebruik gewoon een microvezel doekje en wat water, of speciale screencleaner (en soms gewoon glassex). Werkt prima voor vetvlekken. Maar zijn indd last te verwijderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:43
Rixos schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:46:

Alsof er weinig punch in de kleuren zitten, ik zie overal op internet dat dit juist wel de best gecalibreerde setting is.

Ik denk dat ik gewend ben van mijn monitor en telefoon om naar schermen te kijken met hogere saturatie, ookal is het misschien minder accuraat.
Dat zelfde heb ik ook. Dynamisch is meer mijn ding, tezamen met kleurtint koel, anders hebben mensen een rood gezicht.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:53:
Sinds deze week de Samsung UE65KS7000 binnen. Fantastische TV met subliem beeld. Het enige waar ik tegen aan loop is dat 4K content op Youtube en Netflix soms flikkert of wazig wordt. En dan bedoel ik de delen van het beeld die snel bewegen, zoals in actieseries en voetbal. Uiteraard op de normale zenders geen last van. Heb van alles geprobeerd met de instellingen, maar het lukt me nog niet.

Instellingen tot zover:

- HDR+ modus aan
- Clear digital view uit
- Auto Motion Plus aangepast (wazigheid en trilvermindering op 10, LED clear motion uit)
- Smart LED uit
- HDMI UHD Color aan

Alle beeldverbeteraars al uitgezet? Dus ook auto motion plus helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rixos schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:59:
[...]

Aan welke USB poort hang jij je HDD om HDR content af te spelen?

Diegene op de t.v. zelf naast je oneconnect kabel , of 1 van de usb poorten op je one connext box?
geen daar ik geen Samsung meer heb :N maar toen ik de Samsung KS8000 nog had gebruikte ik alleen die van the one connect box. aangezien mijn externe HDD eigen voeding heeft maakt het niet uit in welke poort je hem stopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:49:
[...]

geen daar ik geen Samsung meer heb :N maar toen ik de Samsung KS8000 nog had gebruikte ik alleen die van the one connect box. aangezien mijn externe HDD eigen voeding heeft maakt het niet uit in welke poort je hem stopt
Top, waarom heb je de samsung weggedaan? Voor Oled gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rixos schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:13:
[...]

Top, waarom heb je de samsung weggedaan? Voor Oled gegaan?
heb hem niet weggedaan... ik heb hem in bruikleen gekregen van Samsung om er een review over te schrijven. ik had hem graag gehouden, maar helaas buiten mijn pricerange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Alle beeldverbeteraars al uitgezet? Dus ook auto motion plus helemaal uit.
Yes, het gevolg daarvan is dat het beeld duidelijk minder vloeiend wordt. Dan is voetbal en snelle scenes in 4K ook niet om aan te gluren. Nog andere goede suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Instellingen tot zover:

- HDR+ modus aan
- Clear digital view uit
- Smart LED uit
- HDMI UHD Color aan

4k content heeft een hoge bitrate dus het hangt ook af of er meerdere users opzitten, zit je op een glas of
coax aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:50:
[...]

4k content heeft een hoge bitrate dus het hangt ook af of er meerdere users opzitten, zit je op een glas of
coax aansluiting?
Heb coax, maar dat maakt voor Youtube en Netflix via de TV app toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:19:
[...]

Yes, het gevolg daarvan is dat het beeld duidelijk minder vloeiend wordt. Dan is voetbal en snelle scenes in 4K ook niet om aan te gluren. Nog andere goede suggesties?
Apart want dat zou ook zonder de beeldverbeteraars prima moeten zijn.
Juist de beeldverbeteraars zorgen voor beeldfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dan zal het wel goed zitten met de download speed, die deel met huisgenoten/buren.
Ik zit op glas en dan zijn de NL HD+ zenders 12.75 Mbps en dan is er ruimte om te dowloaden via andere apparatuur zoals laptops, tablet en andere TV's. Is de 4k content alleen overdag minder? Dat zou wijzen op te weinig bandreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:23
HDR zie je nu werken bij Netflix Black Sails S3 die net uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Net mijn eerste 4k HDR blueray bekeken (Pacific Rim), wat een fantastische ervaring.

Het 10 bit paneel gekoppeld met het hoge contrast door HDR en superscherp beeld zorgt er echt voor dat je met je mond open zit te kijken.

HDR vooral maakt het beeld zo veel toffer om naar te kijken.

Net ook even met de steam link gespeeld, gamen ziet er ook veel beter uit dan op mijn oude paneel, waarschijnlijk door het 10 bit paneel en de hogere verversingssnelheid.

Ben echt super blij met mijn aankoop.

Enige probleem dat ik nu nog heb is dat er een kleine vertraging zit tussen het geluid en mijn beeld (geluid komt iets later) wanneer ik dingen afspeel van de HDD in mijn popcorn hour en het geluid via ARC via mijn home cinema set laat lopen. Daar moet ik nog iets op vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Rixos op 29-01-2017 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Instellingen-Geluid-Expertinstellingen-Geluidsvertraging
instelbaar van 0-250 milli-seconds
Ik heb hem op 40 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:22
Rixos schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:46:

Movie-mode met warm2. Super mooi beeld! _/-\o_

Ik heb trouwens het idee dat de zwartwaarden van deze tv (UE50KU6000) beter zijn dan die van de UE46F6500 die hij vervangt. Geeft iig een erg mooi plaatje. De smarthub is ook echt super snel met tizen. TV aanzetten is smarthub klaar voor gebruik. Bij de F6500 was hij na de update best sloom. Als je de tv aan had gezet moest je echt een halve minuut wachten voordat de smarthub geladen was.

Nu nog paar jaartjes met deze tv doen en dan is Oled of iets dergelijks hopelijk voor een goede prijs verkrijgbaar.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
RAAF12 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 00:40:
Ik heb hem op 40 staan
Top! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
RAAF12 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 00:40:
Ik heb hem op 40 staan
Hier ook met een soortgelijk probleem.
Wanneer er een UHD film afgespeeld wordt via een externe hd zit er wat vertraging in het geluid.
Maar wanneer ik een full HD film bekijk is er niets aan de hand. Ook deze gaat via een externe hd.
Het geluid loopt een digitale coax naar naar de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 21:53
Zit te twijfelen tussen het nu aanschaffen van een 65' KS7000 of toch even wachten op de goedkopere QLED variant. Kan zo'n 2000 euro uitgeven en daarmee valt OLED (in dit formaat) buiten het budget.

Ik vrees ook dat de 65' QLED nog een aantal maanden op zich laat wachten én ver boven mijn vooropgesteld budget geraakt.

Ik heb een nogal vreemde opstelling in mijn woonkamer waardoor de televisie op een hoek van ongeveer een 25 à 30 graden staat. Wat is jullie ervaring met de beperkte kijkhoeken? Valt het in de praktijk een beetje mee? Zijn jullie tevreden over de hoeveelheid helderheid in HDR? De serieuze verbetering die Samsung belooft bij de QLED's tot 1500 nits doet me wel wat twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37

Instellingen tot zover:

- HDR+ modus aan
- Clear digital view uit
- Smart LED uit
- HDMI UHD Color aan

Ik gebruik geen HDR+ modus. Het probeert HDR te simuleren en faalt wat mij betreft. Je krijgt vooral oververzadigde kleuren en de gamma wordt onnodig aangepast.
BTW er is ook een sport modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Ik kan niet echt een foto maken van de vlekken die ik heb.
Het zijn iig precies dezelfde als het plaatje dat ik eerder poste, je krijgt ze echt niet weggepoetst.

Nou moet ik wel zeggen dat je ze helemaal niet opmerkt als de TV aan staat, maar alleen als je in een bepaalde hoek kijkt als hij uit is. Ben ik dan aan het muggenziften?

Ik kan er nooit zo goed tegen dat iets imperfect is wanneer het net uit de doos is.
Maar goed zo ben ik met al mijn tech-spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnivoor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik ben bezig met het innen van de cashback actie voor de Samsung ks8000. Ik snap alleen niet helemaal welk online registratieformulier ik moet uitprinten en meesturen. Heb deze wel ingevuld, maar kan nu achteraf niet vinden waar ik deze moet downloaden en uitprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Carnivoor schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:23:
Ik ben bezig met het innen van de cashback actie voor de Samsung ks8000. Ik snap alleen niet helemaal welk online registratieformulier ik moet uitprinten en meesturen. Heb deze wel ingevuld, maar kan nu achteraf niet vinden waar ik deze moet downloaden en uitprinten.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, na contact met samsung heb ik alles opgestuurd met een begeleidende brief waarin ik het probleem heb vermeld.
Geef aan welk cadeau je wilt ontvangen en geef je registratie nmr plus klantnummer door.
Dan komt het wel goed.
Mijn xbox is onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Nu online
Net even bij MediaMarkt geweest en de ue55ku6000 bekeken. Ze hadden er de Samsung 4k Blue Ray speler op aangesloten.
Om eerlijk te zijn viel me dit nogal tegen qua scherpte en contrast. Even verder stond 6400 model met toch veel beter beeld.
Natuurlijk is prijs kaartje ernaar, maar misschien iemand betere ervaringen met het 6000 model dmv betere instellingen e.d.?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
berrieberrie schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:47:
Net even bij MediaMarkt geweest en de ue55ku6000 bekeken. Ze hadden er de Samsung 4k Blue Ray speler op aangesloten.
Om eerlijk te zijn viel me dit nogal tegen qua scherpte en contrast. Even verder stond 6400 model met toch veel beter beeld.
Natuurlijk is prijs kaartje ernaar, maar misschien iemand betere ervaringen met het 6000 model dmv betere instellingen e.d.?
Ik heb de 43ku6000 gekocht als 2e tv voor de kids. Beeld tov de plasma die weggaat valt niet tegen, best onder de indruk voor 400 euro. Minder scherpte en contrast zal te maken hebben met beeldinstellingen. Mediamarkt (of eender welke zaak) kan de instellingen zo zetten dat iedere tv er beter of slechter uitziet. 6400 kan een iets breder kleurenpalet weergeven maar that's it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
superjona schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:24:
Zit te twijfelen tussen het nu aanschaffen van een 65' KS7000 of toch even wachten op de goedkopere QLED variant. Kan zo'n 2000 euro uitgeven en daarmee valt OLED (in dit formaat) buiten het budget.

Ik vrees ook dat de 65' QLED nog een aantal maanden op zich laat wachten én ver boven mijn vooropgesteld budget geraakt.

Ik heb een nogal vreemde opstelling in mijn woonkamer waardoor de televisie op een hoek van ongeveer een 25 à 30 graden staat. Wat is jullie ervaring met de beperkte kijkhoeken? Valt het in de praktijk een beetje mee? Zijn jullie tevreden over de hoeveelheid helderheid in HDR? De serieuze verbetering die Samsung belooft bij de QLED's tot 1500 nits doet me wel wat twijfelen.
Ik zou wachten op een OLED die binnen jouw budget past. Ik heb zojuist een een 49KS8000 (qua beeld vergelijkbaar met de 7000) aangeschaft en met name de kijkhoek valt mij bitter tegen. Om het heel bot te zeggen...eigenlijk is deze TV een "tweepersoons TV". Diegene die recht voor het beeld zich heeft gewoon een prachtig beeld, niets op aan te merken, zowel kleuren als zwartwaarden zijn perfect. Zit je echter in een hoek van 20 graden of meer dan blijft er van die kwaliteit niet veel over en is het beeld niet beter dan van een gemiddelde budget TV. Het beeld krijgt een soort "waas", kleuren verbleken, gezichtstinten worden onnatuurlijk en zwart wordt "donkergrijs". De enige instelling die dit kan ondervangen is de "winkelmodus" maar daar wil je niet hele dagen naar kijken. Deze modus is ook mijn valkuil geweest in de winkel. Op basis daarvan dacht ik dat de kijkhoek nog behoorlijk goed was. Wil je van deze TV genieten, en dat kan zeker, dan is een optimale kijkhoek van groot belang. Met bovengenoemde kijkhoek heb ik mijn 9 jaar oude LCD TV er nog eens bijgehaald. Los van het feit dat de oude TV het qua beeldkwaliteit niet haalt bij de nieuwe was de kijkhoek van de oude aanmerkelijk beter dan die van de Samsung, bijna beschamend. Ik ben inmiddels een aantal uren bezig geweest om de juiste instellingen te vinden maar dat is me tot op heden niet gelukt.

Samengevat: prachtige TV, heel goed beeld, prima geluid maar een matig beeld bij afwijkende kijkhoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Celf11 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:03:
[...]

Ik zou wachten op een OLED die binnen jouw budget past. Ik heb zojuist een een 49KS8000 (qua beeld vergelijkbaar met de 7000) aangeschaft en met name de kijkhoek valt mij bitter tegen. Om het heel bot te zeggen...eigenlijk is deze TV een "tweepersoons TV". Diegene die recht voor het beeld zich heeft gewoon een prachtig beeld, niets op aan te merken, zowel kleuren als zwartwaarden zijn perfect. Zit je echter in een hoek van 20 graden of meer dan blijft er van die kwaliteit niet veel over en is het beeld niet beter dan van een gemiddelde budget TV. Het beeld krijgt een soort "waas", kleuren verbleken, gezichtstinten worden onnatuurlijk en zwart wordt "donkergrijs". De enige instelling die dit kan ondervangen is de "winkelmodus" maar daar wil je niet hele dagen naar kijken. Deze modus is ook mijn valkuil geweest in de winkel. Op basis daarvan dacht ik dat de kijkhoek nog behoorlijk goed was. Wil je van deze TV genieten, en dat kan zeker, dan is een optimale kijkhoek van groot belang. Met bovengenoemde kijkhoek heb ik mijn 9 jaar oude LCD TV er nog eens bijgehaald. Los van het feit dat de oude TV het qua beeldkwaliteit niet haalt bij de nieuwe was de kijkhoek van de oude aanmerkelijk beter dan die van de Samsung, bijna beschamend. Ik ben inmiddels een aantal uren bezig geweest om de juiste instellingen te vinden maar dat is me tot op heden niet gelukt.

Samengevat: prachtige TV, heel goed beeld, prima geluid maar een matig beeld bij afwijkende kijkhoeken.
de nieuwe QLED serie is verbeterd op diverse punten.
1. verbeterde inkijkhoek
2. 100% DCI P3 kleuren spectrum TOV de 96% van de SUHD lijn
3. bijna onzichtbare kabel voor one connect box tevens gaat nu ook de netwerkkabel in de one connect box
4. nog kleinere bezels

dit zijn alle punten die ik me zo kan herinneren, er is nog niet zo heel veel over bekend daar ze nog niet te koop zijn maar dat gaat niet lang meer duren.

wat betreft de kijkhoek dat het voor 1 persoon goed is dat is onzin, het ligt er natuurtlijk aan hoe je huis is ingericht maar vanaf mijn bank kon iedereen (4 a 5 personen) alles perfect zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Celf11 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:03:
Ik zou wachten op een OLED die binnen jouw budget past..
Een 65" oled voor minder dan €2000? Kan ie lang wachten ;-)
Nu iets te laat voor superjona, maar met de cashback van deze week had hij de 65KS7000 kunnen kopen voor €1849 incl cashback bij Apollo Almere. Samsung heeft regelmatig een cashback-actie, dus dat ie binnenkort voor deze prijs te koop is, is geen utopie.
De LG 65EF950V OLED zal nu rond de €2700 zijn en de LG OLED65B6V €2955. Dus ver weg van de 2000 euro grens. Die gaan ze ook niet aantikken, want dan zijn ze gewoon op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Celf11
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:24:
[...]

wat betreft de kijkhoek dat het voor 1 persoon goed is dat is onzin, het ligt er natuurtlijk aan hoe je huis is ingericht maar vanaf mijn bank kon iedereen (4 a 5 personen) alles perfect zien.
Natuurlijk kun je het beeld op meerdere posities goed zien (ik had het overigens over twee personen ipv een ;) ) wanneer je even niet op de kwaliteit van het beeld let. Ik ben echter van mening dat de bandbreedte voor het beste beeld erg smal is. Links en rechts van mijn 2.5-zits bank (die recht voor de TV staat) wordt het beeld al snel minder en is er van "kleuren die van het scherm af spatten" absoluut geen sprake meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago

ago

Zat de bank 50 cm van de tv af? Ik mag toch hopen dat iedereen op een 2,5 zits van de tv kan genieten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celf11
ago schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:14:
Zat de bank 50 cm van de tv af? Ik mag toch hopen dat iedereen op een 2,5 zits van de tv kan genieten?
:) Om het plaatje compleet te maken: de kijkafstand is ongeveer 3 - 3,5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjona
  • Laatst online: 15-09 21:53
ago schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:40:
[...]

Een 65" oled voor minder dan €2000? Kan ie lang wachten ;-)
Nu iets te laat voor superjona, maar met de cashback van deze week had hij de 65KS7000 kunnen kopen voor €1849 incl cashback bij Apollo Almere. Samsung heeft regelmatig een cashback-actie, dus dat ie binnenkort voor deze prijs te koop is, is geen utopie.
De LG 65EF950V OLED zal nu rond de €2700 zijn en de LG OLED65B6V €2955. Dus ver weg van de 2000 euro grens. Die gaan ze ook niet aantikken, want dan zijn ze gewoon op.
Ooh, dat is ondanks de matige kijkhoeken toch een nette prijs voor de KS7000, als ik deze had gezien had ik hem wellicht wel besteld. Ik denk dat ik nog even afwacht hoe Samsung de QLED's gaat prijzen en misschien even verder sparen. Ik vind wel nergens een 65B6V rond de 3000 euro, in de Pricewatch zie ik ze allemaal rond de 3700 - 4000 staan. Over 3000 euro valt over na te denken, maar 4000 is al ruim boven het budget dat ik zou willen uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago

ago

superjona schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:26:
Ooh, dat is ondanks de matige kijkhoeken toch een nette prijs voor de KS7000, als ik deze had gezien had ik hem wellicht wel besteld. Ik denk dat ik nog even afwacht hoe Samsung de QLED's gaat prijzen en misschien even verder sparen. Ik vind wel nergens een 65B6V rond de 3000 euro, in de Pricewatch zie ik ze allemaal rond de 3700 - 4000 staan. Over 3000 euro valt over na te denken, maar 4000 is al ruim boven het budget dat ik zou willen uitgeven.
Website-prijzen zijn vaak absurd. Je zou eens kunnen bellen of mailen met:
Bel eens de volgende dealers:
AudioVision (BE)
Dierckx (BE)
Frans de Smet (BE)
Foka
Smits
Apollo
Radio von Burg
Hofma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 18:18
bramberk15 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:51:
[...]

Ik heb de 43ku6000 gekocht als 2e tv voor de kids. Beeld tov de plasma die weggaat valt niet tegen, best onder de indruk voor 400 euro. Minder scherpte en contrast zal te maken hebben met beeldinstellingen. Mediamarkt (of eender welke zaak) kan de instellingen zo zetten dat iedere tv er beter of slechter uitziet. 6400 kan een iets breder kleurenpalet weergeven maar that's it.
Welk paneel zit er bij jou in? Je kan dit in het service menu zien.

Ik heb hem op basis van de www.rtings.com review gekocht, maar volgens mij heb ik een AD-PLS paneel gekregen in plaats van de VA die zo goed gereviewd wordt.

Ik heb de 43B6AU0VK. Dit is een paneel van Beijing Optoelectronics en die leveren volgens mij alleen AD-PLS panelen voor Samsung. Weet iemand hier meer van?

Dit zou betekenen dat veel reviews van de KU6000 met het VA Paneel niet meer geldig zijn voor de huidig geleverde exemplaren. De goede zwartwaarden en de lage latency gelden niet voor het AD-PLS paneel.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 29-01-2017 23:24 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-08 00:08
Dit weekend de ks7000 ontvangen, wat een subliem beeldkwaliteit zeg!
Ik ben nu wel bezig met de cashback, waarbij ze vragen naar de serienummer van de doos. Ik heb maar t stuk karton eruit geknipt met t sn nummer, hopelijk bedoelen ze dat, weet iemand of dit idd klopt?

Verder ben ik enorm tevreden met de tv, alleen heb ik vaak moeite met het verschil zien tussen hdr en non hdr content. Blijkbaar is de beleving heel erg afhankelijk van de implementatie, hdr met uncharted 4 en enkele netflix series valt bijv. heel erg tegen, terwijl bij games zoals final fantasy 15 en the witness er duidelijk verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:42:
[...]

zelf heb ik dit issue nooit gehad, moet wel zeggen dat ik hem maar even op WiFi heb gehad en toen bekabeld heb aangesloten, niet omdat ik problemen ervaarde maar gewoon sluit alles liefst aan met kabel gebruik wifi alleen op tablet en telefoon tenzij het niet anders kan
Bij mijn review sample vergeet de 8000 ook continu het wifi wachtwoord.
Wanneer ik bijvoorbeeld switch van de foon hotspot naar het speciale test gast netwerk zijn de wifi gegevens verdwenen, evenals nadat de stroom eraf geweest is, dit alles ook vice versa.

In de eerste instantie gaf ik de FritzBox router de schuld maar wanneer ik bijvoorbeeld connect met mijn telefoon hotspot is het vorig ingegeven wachtwoord weer verdwenen, behoorlijk annoying iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Ik heb niks hoeven te doen aan de cashback, gaven ze direct als kassakorting in het winkelmandje.
Wordt nu ook wel benieuwd naar de tv. 3-5 dagen levertijd vermeld per mail nadat ik het besteld had ineens. :(

Was al wat bezig met het zoeken van wat (test)content.

http://www.avsforum.com/f...l-information-thread.html

http://demo-uhd3d.com/categorie.php?cat=demouhd

YouTube: The HDR Channel

Verder ofc Netflix, Amazon prime (heb geen van beide maar vermeld ze ff) en films/series algemeen.
En heb Xbox One S Forza/Gow.
----

https://www.carclean.nl/p...Wipe_473ml_PB_SW16_100902 wordt aangeraden als schoonmaakmiddel.

---

HDMI kabels is gewon high speed kabels nu voor 4k? (ff bij Action kijken, die waren goed getest volgens mij)

Verder nog tips, suggesties?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

nilamo schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:38:
Ik ben nu wel bezig met de cashback, waarbij ze vragen naar de serienummer van de doos. Ik heb maar t stuk karton eruit geknipt met t sn nummer, hopelijk bedoelen ze dat, weet iemand of dit idd klopt?
Foto nemen van de streepjescode en serienummer en dat als bijlage verzenden samen met de rekening. Gewoon via de Samsung site > Promotions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnivoor
  • Laatst online: 04-11-2024
RAAF12 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 02:17:
[...]

Foto nemen van de streepjescode en serienummer en dat als bijlage verzenden samen met de rekening. Gewoon via de Samsung site > Promotions
Ik heb vernomen dat je toch echt de streepjescode moet uitsnijden en niet een kopie mag sturen. Heeft de verkoper bij mij benadrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
nilamo schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:38:

Verder ben ik enorm tevreden met de tv, alleen heb ik vaak moeite met het verschil zien tussen hdr en non hdr content. Blijkbaar is de beleving heel erg afhankelijk van de implementatie, hdr met uncharted 4 en enkele netflix series valt bijv. heel erg tegen, terwijl bij games zoals final fantasy 15 en the witness er duidelijk verschil is.
Beste Nilamo,

Je moet inderdaad je SN nummer op je kartonnen verpakking eruit knippen en opsturen naar Samsung.

Heb jij op je Tv je Backlight handmatig op 20 gezet bij HDR content tijdens gamen? Via Youtube en usb sticks HDR content kijken zou je backlight wel automatisch op 20 moeten springen bij het kijken naar HDR content.

Ik heb zelf HDR demo's hiervandaan gedownload:

http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdr

Hopelijk helpt dit om verschil te zien. Laat ons weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 00:30:
[...]

Bij mijn review sample vergeet de 8000 ook continu het wifi wachtwoord.
Wanneer ik bijvoorbeeld switch van de foon hotspot naar het speciale test gast netwerk zijn de wifi gegevens verdwenen, evenals nadat de stroom eraf geweest is, dit alles ook vice versa.

In de eerste instantie gaf ik de FritzBox router de schuld maar wanneer ik bijvoorbeeld connect met mijn telefoon hotspot is het vorig ingegeven wachtwoord weer verdwenen, behoorlijk annoying iig.
Ik heb het ook opgegeven, tv gereset maar probleem blijft met de wifi.
Geen enkel ander apparaat heeft dat in mijn netwerk, dus probleem ligt duidelijk bij de tv.

Ook als ik switcht naar een externe bron, bijvoorbeeld HDD, en dan weer terug naar bijv youtube dan ben ik de wifi instellingen al weer kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 30-01-2017 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jumpman schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:19:
[...]

Ik heb hem op basis van de www.rtings.com review gekocht, maar volgens mij heb ik een AD-PLS paneel gekregen in plaats van de VA die zo goed gereviewd wordt.

Ik heb de 43B6AU0VK. Dit is een paneel van Beijing Optoelectronics en die leveren volgens mij alleen AD-PLS panelen voor Samsung. Weet iemand hier meer van?

Dit zou betekenen dat veel reviews van de KU6000 met het VA Paneel niet meer geldig zijn voor de huidig geleverde exemplaren. De goede zwartwaarden en de lage latency gelden niet voor het AD-PLS paneel.
Hier 50D6AU2VK. Zelfde soort dus?

Hier staat dat het een VA panel is (manufacturer Innolux). Geen idee hoe betrouwbaar deze source is. http://www.displayspecifications.com/en/comparison/d3f063e8

[ Voor 9% gewijzigd door LuPo op 30-01-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:30
Arjant2 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:37:
[...]

Ik heb het ook opgegeven, tv gereset maar probleem blijft met de wifi.
Geen enkel ander apparaat heeft dat in mijn netwerk, dus probleem ligt duidelijk bij de tv.

Ook als ik switcht naar een externe bron, bijvoorbeeld HDD, en dan weer terug naar bijv youtube dan ben ik de wifi instellingen al weer kwijt.
Probeer anders via Tweakers deze vraag bij Samsung neer te leggen ;)

Ander vraagje, moet je voor USB memory, HDD en SSD eerst nog een unmount doen net als bij Windows/Android? Ik vind er namelijk geen optie voor en op internet staan wat wisselende reacties namelijk maar geen uitleg of het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Arjant2 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:45:
[...]

Grappig, bij mij zat de instructie hoe de voet in elkaar te zitten er 2x bij.
Ik had wel batterijen trouwens in de afstandsbediening zitten.

[...]

Grappig, bij mij ontbrak de handleiding voor het monteren van de voet volledig. De 3 en 4 dezelfde schroefjes losten het probleem gelukkig op maar vond dat op zijn minst nogal slordig.
Ook een schoonmaakdoek ontbrak.
De andere gebruiksaanwijzing maakte trouwens ook geen melding van een Quick start of montage handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
LuPo schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:35:
[...]

Hier 50D6AU2VK. Zelfde soort dus?

Hier staat dat het een VA panel is (manufacturer Innolux). Geen idee hoe betrouwbaar deze source is. http://www.displayspecifications.com/en/comparison/d3f063e8
Je kan beter zelf in het servicemenu kijken, want Samsung stopt er een paneel in wat ze op voorraad hebben op dat moment (meerdere paneel leveranciers voor dit model).

Ik heb op deze website gekeken: https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?t=10323.

Punt is dat een VA i.p.v. AD-PLS paneel een veel beter contrast heeft, betere zwart waarden en een lagere latency. Het nadeel is, dat de kijkhoek slechter is. Maar voor gamen en het kijken in een donkere ruimte wil je dus een VA paneel. Kijk je met meer mensen van verschillende (grote) hoeken in een verlichte woonkamer, dan is IPS handig.

Het feit is dat alle positieve reviews van dit model een VA paneel aan boord hebben en er nu dus IPS in gedaan wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 30-01-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jumpman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:22:
[...]

Je kan beter zelf in het servicemenu kijken, want Samsung stopt er een paneel in wat ze op voorraad hebben op dat moment (meerdere paneel leveranciers voor dit model).

Ik heb op deze website gekeken: https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?t=10323.

Punt is dat en VA i.p.v. AD-PLS paneel een veel beter contract heeft, betere zwart waarden en een lagere latency. Het nadeel is, dat de kijkhoek slechter is. Maar voor gamen wil je dus een VA paneel.

Het feit is dat alle positieve reviews van dit model een VA paneel aan boord hebben en er nu dus IPS in gedaan wordt.
Ik héb zelf in het service menu gekeken. Dat is mijn type-nummer. Volgens AVForums en http://www.displayspecifications.com/en/model/c14247c is het een VA panel. De 55" heeft een PLS panel lees ik. Blij dat mijn vriendin geen 55" wilde. Nu dus mooi een VA _/-\o_

Als jij een VA wilt hebben moet je 43L6AU0VK hebben, zie: http://www.displayspecifications.com/en/model/69bb47d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 00:33
Waarschijnlijk niet zoveel mensen die tv kijken met een CI-module, maar toch eens een poging doen hier:

Ik heb pas sinds een maand de UE55KS8000, waarbij de interne tuner bij firmware 1154 probleemloos werkte, maar sinds de upgrade naar 1160 krijg je meestal geen beeld als je de tv uit stand-by haalt (na enkele uren).

Je merkt het meteen als je de tv aanzet. Het laatst gekozen zendernummer komt er niet meer op, CH +/- reageert niet, cijfertoetsen idem, de info-knop toont EPG die zich niet vernieuwd, blijft hangen op het laatste moment waarop je tv keek. Soms springt ie lukraak naar een ander zendernummer. Na verschillende pogingen kan je beeld krijgen door een recent bekeken kanaal aan te drukken via de Home-toets, dan werkt alles terug normaal. Na een fabrieksreset werkt de tv terug 2 dagen normaal, om nadien te hervallen.

Het is geen decoderingsprobleem ofzo, ook zonder module en smartcard zou de tv correct moeten reageren.

Bij Samsung raak ik momenteel niet verder dan 'update de tv eens', 'doe eens een 'fabrieksreset', terwijl ik in mijn eerste bericht al aangegeven had dat ik deze stappen reeds had uitgevoerd voor ik hun support inschakelde.

Ter info: dit gebeurt via DVB-S(2) (TV Vlaanderen), met de witte module van CanalDigitaal/TV Vlaanderen/TéléSAT, voor zover dit er iets mee te maken heeft.

Ben zeer benieuwd of dit probleem ook bij anderen optreedt, maar besef dat hier geen duizenden satellietkijkers zitten met deze tv. Eventueel zou ik de tv nog eens kunnen testen met DVB-C en kijken hoe hij daar reageert na een fabrieksreset, maar ben momenteel het resetten een beetje beu geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Ik heb al een paar keer geklaagd over de vlekken op mijn nog geen week oude UE55KS7000 (sorry hiervoor)
Maar na mijn zoektocht op internet lijkt het erop dat sommige de vlekken er helemaal niet uitkrijgen.

Ik heb net Samsung aan de lijn gehad en die vroegen of ze remote konden meekijken wat het probleem is, verteld dat ik niet thuis was en dat ik het ook had als de TV uit stond, maar dat maakte volgens haar niks uit. :? Hoe kun je dit nu remote zien?

Toch geprobeerd om een foto te maken, best lastig omdat er daglicht op moet schijnen. De 2 vlekken zitten dus ook in de spiegeling van het dakraam.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2nlwi6v.jpg

Je krijgt ze gewoon met geen mogelijkheid weg. In ieder geval niet met het microvezeldoekje.

Wat raden jullie mij aan om te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door henkyyyyyyy op 30-01-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@henkyyyy

geen idee wat ze met die remote sessie willen bereiken, echter zou ik gewoon meewerken daar kom je doorgaands verder mee, soms kan het ook zijn dat er een logica is die wij wellicht niet kunnen zien. Zo zou het mogelijk zijn dat dergelijke vlekken bekend zijn in bepaalde series of productie reeks (serie nummers) dit zouden ze in een remote sessie kunnen zien.

de foto is mij echter niet duidelijk, ik kijk naar je dakraam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:57:
@henkyyyy

geen idee wat ze met die remote sessie willen bereiken, echter zou ik gewoon meewerken daar kom je doorgaands verder mee, soms kan het ook zijn dat er een logica is die wij wellicht niet kunnen zien. Zo zou het mogelijk zijn dat dergelijke vlekken bekend zijn in bepaalde series of productie reeks (serie nummers) dit zouden ze in een remote sessie kunnen zien.

de foto is mij echter niet duidelijk, ik kijk naar je dakraam?
Ik ga ook meewerken, ben alleen niet thuis.
Klopt het is reflectie van het dakraam en in die reflectie zie je de 2 vlekken zitten.
Kan het niet op een betere manier laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2d7ycs1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door henkyyyyyyy op 30-01-2017 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
LuPo schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:25:
[...]

Ik héb zelf in het service menu gekeken. Dat is mijn type-nummer. Volgens AVForums en http://www.displayspecifications.com/en/model/c14247c is het een VA panel. De 55" heeft een PLS panel lees ik. Blij dat mijn vriendin geen 55" wilde. Nu dus mooi een VA _/-\o_

Als jij een VA wilt hebben moet je 43L6AU0VK hebben, zie: http://www.displayspecifications.com/en/model/69bb47d
Klopt, dat is S-MVA paneel. Dan zit je goed!

Dan weer even over de UE43KU6000 die ik ontvangen heb. Ik heb de TV hooguit enkele minuten aangehad om te kijken naar het paneel en twijfel nu wat te doen. Kan je dit zomaar terugsturen (binnen de 14 dagen) naar de retailer? Het product voldoet niet aan de specificaties die Samsung in de gereviewde producten heeft zitten en dus aan mijn gedachten om met de PS4 Pro en PC te gaan gamen voldoet.

Op Internet kan ik niemand vinden met een 43B6AU0VK paneel. Dus ik denk dat deze pas in de laatste producties zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 30-01-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de UE49KS7000 sinds zaterdag, bevalt fantastisch. Alleen ik heb nu al 5 keer gehad dat de tv opeens uit zichzelf in standbye vliegt. Alle ECO en timer settings staan uit. Ook de decoder en de receiver heeft geen timers geconfigureerd. Ik run de laatste firmware. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:59
Iets op pauze gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee stond niet op pauze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Jumpman schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:19:
[...]

Tv staat nu tijdelijk bij mijn ouders..kan je dat nu niet zeggen. Ik heb er ook niet uitvoerig mee getest maar Netflix en satteliet HD signalen zagen er goed uit. Ik heb de tv ook gekocht nav reviews Rtings (en andere). Als men dan telkens andere panelen gebruikt is dat dus wel verradelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
bramberk15 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:24:
[...]

Tv staat nu tijdelijk bij mijn ouders..kan je dat nu niet zeggen. Ik heb er ook niet uitvoerig mee getest maar Netflix en satteliet HD signalen zagen er goed uit. Ik heb de tv ook gekocht nav reviews Rtings (en andere). Als men dan telkens andere panelen gebruikt is dat dus wel verradelijk...
De mijne heeft definitief een AD-PLS paneel en is dus lang niet zo goed als de VA variant die overal getest is. Als je de TV overdag in verlichte ruimte aanzet lijkt het allemaal goed, maar 's avonds met weinig licht is hij erg flets en zie je heel goed dat contrast en zwart waarden slecht zijn. Ook de latency zal waarschijnlijk ook te wensen overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jumpman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:29:
[...]

Klopt, dat is S-MVA paneel. Dan zit je goed!

Dan weer even over de UE43KU6000 die ik ontvangen heb. Ik heb de TV hooguit enkele minuten aangehad om te kijken naar het paneel en twijfel nu wat te doen. Kan je dit zomaar terugsturen (binnen de 14 dagen) naar de retailer? Het product voldoet niet aan de specificaties die Samsung in de gereviewde producten heeft zitten en dus aan mijn gedachten om met de PS4 Pro en PC te gaan gamen voldoet.

Op Internet kan ik niemand vinden met een 43B6AU0VK paneel. Dus ik denk dat deze pas in de laatste producties zitten.
Ik denk dat je met een paar minuten gebruik wel valt onder de wet koop op afstand. Even googlen (ik zit mobiel), maar dat is imo kortstondig testen en kijken of je het product wat vindt zoals je in de winkel ook zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:29
Nu enkele dagen de KS7000 in huis (55") en krijg het niet lekker voor elkaar dat je in Game mode dezelfde prachtige zwartwaarden krijgt die je wel krijgt in niet-game-mode. Bijvoorbeeld met de stand Naturel Springt het er meer uit dan met game mode. Ik heb al diverse settings geprobeerd waaronder die van Rtings maar serieus? De Movie mode vind ik om te janken zoals je hem krijgt. Gele waas over het scherm en het hele idee van een SUHD vind ik zoek.

Ik vraag me af ben ik dan de enige die de game mode setting grafisch duidelijk minder mooi vind dan niet-game-mode?

Ik zit erover te denken om hem te laten kalibreren (ISF), dat kan voor 275 euro en dan wordt de 2d weergave en HDR beiden gedaan. Iedereen gebruikt de Movie setting kennelijk maar ik denk dat ze die setting voornamelijk gebruiken na een calibratie...

Is er hier iemand die zijn SUHD tv heeft laten kalibreren?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 21:29
cypress3d schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:19:
Nu enkele dagen de KS7000 in huis (55") en krijg het niet lekker voor elkaar dat je in Game mode dezelfde prachtige zwartwaarden krijgt die je wel krijgt in niet-game-mode. Bijvoorbeeld met de stand Naturel Springt het er meer uit dan met game mode. Ik heb al diverse settings geprobeerd waaronder die van Rtings maar serieus? De Movie mode vind ik om te janken zoals je hem krijgt. Gele waas over het scherm en het hele idee van een SUHD vind ik zoek.

Ik vraag me af ben ik dan de enige die de game mode setting grafisch duidelijk minder mooi vind dan niet-game-mode?

Ik zit erover te denken om hem te laten kalibreren (ISF), dat kan voor 275 euro en dan wordt de 2d weergave en HDR beiden gedaan. Iedereen gebruikt de Movie setting kennelijk maar ik denk dat ze die setting voornamelijk gebruiken na een calibratie...

Is er hier iemand die zijn SUHD tv heeft laten kalibreren?
De movie mode is de setting die het dichts bij een gekalibreerd beeld in de buurt komt. Dat wil niet zeggen dat jij het mooi vindt, maar het ís de meest natuurlijke stand. Backlight op 8, helderheid op 45, contrast op 95, Smart LED op laag en de kleurtint op Warm2. Die settings kan je ook in de game mode toepassen. Ik moet overigens ook zeggen dat ik de game mode ook niet erg indrukwekkend vind wat het beeld betreft, zeker in vergelijk met de OLED TV die ernaast staat. Bij mij gaat het trouwens om een KS9000.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Wie weet hoe ik in het service menu kom van de ks7000? Ik wil kijken wat voor paneel type er bij mij in zit, voor de rest ga ik niks aanpassen. Ik heb het volgende geprobeerd. Wanneer tv uit staat, info knop, menu, mute, Power. Helaas gaan de tv aan maar niet in het service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Wel in de juiste volgorde indrukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
yordy1985 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:01:
Wie weet hoe ik in het service menu kom van de ks7000? Ik wil kijken wat voor paneel type er bij mij in zit, voor de rest ga ik niks aanpassen. Ik heb het volgende geprobeerd. Wanneer tv uit staat, info knop, menu, mute, Power. Helaas gaan de tv aan maar niet in het service menu.
Zet je televisie op standby mode.
Druk dan de volgende knopjes in (niet tegelijkertijd, maar snel achter elkaar):
Info – Menu – Mute – Power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
En hoe kom je weer uit het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vandaag naar de retailer geweest, slecht nieuws wat betreft Samsung. In veel varianten stappen ze helemaal af van VA, ze hadden al verschillende typen binnen gekregen die een week tot een paar weken terug nog VA waren en nu IPS zijn geworden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
TV op standby zetten. De aan/uit-knop gebruiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
LuPo schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:29:
[...]

Zet je televisie op standby mode.
Druk dan de volgende knopjes in (niet tegelijkertijd, maar snel achter elkaar):
Info – Menu – Mute – Power
Bedankt voor je reactie. Ik heb het meerdere keren geprobeerd van langzaam tot snel maar helaas kom ik niet in het service menu:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Amazor schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:42:
Waarschijnlijk niet zoveel mensen die tv kijken met een CI-module, maar toch eens een poging doen hier:

Ik heb pas sinds een maand de UE55KS8000 [..]

Je merkt het meteen als je de tv aanzet. Het laatst gekozen zendernummer komt er niet meer op, CH +/- reageert niet, cijfertoetsen idem, de info-knop toont EPG die zich niet vernieuwd, blijft hangen op het laatste moment waarop je tv keek. Soms springt ie lukraak naar een ander zendernummer. Na verschillende pogingen kan je beeld krijgen door een recent bekeken kanaal aan te drukken via de Home-toets, dan werkt alles terug normaal. Na een fabrieksreset werkt de tv terug 2 dagen normaal, om nadien te hervallen.
Ik herken dit! Hier ook een UE55KS8000 bezitter. Ik heb eenmaal gehad wat jij omschrijft. Niets werkt. Andere bronnen/ingangen doen het wel (als het na veel gepiel geselecteerd is, gaat niet makkelijk), maar de TV-zenders kun je vergeten.

Ik kijk via de CI+, heb Ziggo (kabel) en heb het uiteindelijk opgelost door de leeftijdsvergrendeling voor bepaalde kanalen uit te zetten (geen PIN meer vragen dus). Kan het zijn dat je die momenteel ingeschakeld hebt staan?

Of heb je hier met een ander probleem te maken?

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

yordy1985 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:41:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb het meerdere keren geprobeerd van langzaam tot snel maar helaas kom ik niet in het service menu:(
Weet je zeker dat je het wil? Ik heb mijn nieuwsgierigheid in het servicemenu moeten bekopen met een belletje naar de Samsung klantenservice... O-)

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Alleen de up en down pijltjes gebruiken dan kan er nix fout gaan. Maar een waarschuwing is nooit weg.

[ Voor 14% gewijzigd door RAAF12 op 30-01-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
iNSaNe-oNe schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:19:
[...]

Weet je zeker dat je het wil? Ik heb mijn nieuwsgierigheid in het servicemenu moeten bekopen met een belletje naar de Samsung klantenservice... O-)
Wil alleen even kijken welk type paneel er in zit, voor de rest zal ik nergens aan zitten😉 alleen kom er nog steeds niet in, heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
yordy1985 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:43:
[...]

Wil alleen even kijken welk type paneel er in zit, voor de rest zal ik nergens aan zitten😉 alleen kom er nog steeds niet in, heel vaag.
Welke tv heb je? Bij de KU6000 serie is de menu knop vervangen door de kleine settings knop. Misschien zit daar je probleem?

Info - Settings - Mute - Power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yordy1985 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:43:
[...]

Die nieuwsgierigheid heb ik ook en mij lukt het ook niet met die combinatie, al heb ik wel een vermoeden omdat de kijkhoeken duidelijk minder zijn dan van een 2015 Sony met IPS VA paneel.
Bij mijn eerdere gespeur door alle instellingen kwam ik al ergens een service menu tegen wat niet beschikbaar was.

Ook is er nogal wat backlight bleeding in de onderste hoeken.

Morgen maar even Samsung contacteren over het geheugenverlies mbt de wifi netwerken, dat begint namelijk erg vervelend te worden wanneer je steeds opnieuw het wachtwoord moet ingeven wanneer de tv opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:52:
[...]

Welke tv heb je? Bij de KU6000 serie is de menu knop vervangen door de kleine settings knop. Misschien zit daar je probleem?

Dank voor de tip maar ook die werkte hier niet (even ter verduidelijking welke knop wordt precies bedoeld met menu? aangezien het op de ab nergens staat, ik heb wel dat kleine "settings" knopje btw)
Info, Settings en Power kan ik gelukkig wel vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het is Info - Settings (kleine knopje) - Mute - Power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:55

Yuco

Womanizer!

Afgelopen weekend mijn tv ingeruild voor een UE49KU6400. Tv is aangesloten via utp kabel voor tv signaal via Vodafone glasvezel. Ik heb nu het probleem dat het volume iedere +/- minuut even wordt onderbroken. Dit gebeurt bij alle zenders. Heb diverse hdmi kabels geprobeerd zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
LuPo schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:52:
[...]

Ik heb de 55ks7000.

De menuknop is gewoon dat huisje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:00:
[...]

[...]

Ja, inderdaad. Waar had jij gelezen dat er voor deze serie ook een BA0x beschikbaar is (AVS)?

Ik denk dat het weinig zin heeft de TV om te wisselen, gezien de voorraden bijna overal op geweest zijn afgelopen weekend en Samsung waarschijnlijk alleen nog maar AD-PLS panelen in de nieuw geleverden exemplaren heeft zitten (aanname).

De TV staat in een donkere ruimte en wordt als hoofdzaak gebruikt voor de PS4 Pro en een PC. Ik zag gisteren meteen al dat zwart niet echt zwart was (echt IPS kenmerk). Misschien toch maar voor een Sony 43 inch gaan met een VA paneel).
Idd op AVS staat in het Samsung Panel topic ergens een link naar een Samsung onderdelen site en daar staat voor elk model wel een aantal Version varianten en zo kan je ook verifieren of de fabrikant overeenkomt met de service menu code ...
Sony zou dan bijv. de 43XD8005 en varianten moeten zijn (of nog de W805/755C modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, niet tegelijk, maar rustig na mekaar indrukken... |:(

idd met het kleine settings knopje, kwam in het menu

Daar stond bij Option: 55A1MU8QK

55=55 inch
A=Samsung paneel
1=100 Hz
M=?
U=UHD
8=8000 series
Q=? (quantumdot?)
K=2016 model

Samsung paneel zegt mij niet zoveel, is dit IPS of VA?
Qua zwartwaarde zou het prima VA kunnen zijn maar het vergrijst al behoorlijk snel wanneer je er wat schuin op kijkt.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Laatst online: 03-09 06:55
yordy1985 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:19:
[...]

Ik heb de 55ks7000.

Je moet niet de smart remote gebruiken, maar de normale afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
Ook ik heb de vraag die iemand hier al stelde maar waar niet echt een ander antwoord als "contact samsung" van kwam.

Ik ben bezig met de cashback, maar welk registratieformulier moet je opsturen? Op het einde van de registratie kreeg ik een samenvatting met "gefeliciteerd met de registratie" waarop ook mijn gegevens stonden. Die heb ik opgeslagen, maar das slechts een "print" formulier wat zo te zien een hele slechte opmaak heeft :). Verder heb ik de bevestigings e-mail gehad met diezelfde info, maar die kan je niet echt printen...

Hoe hebben jullie dit gedaan :)?

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

yordy1985 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:19:
[...]

Ik heb de 55ks7000.

Dat is wat anders, info-settings-mute-power vlot achter elkaar indrukken op de grote AB met rubbertoetsen, als je die hebt, die zit bij alle Benelux modellen uit 2016 die op XXN eindigen. Die AB is ook los de koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:59
bryanvan schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:06:
Ook ik heb de vraag die iemand hier al stelde maar waar niet echt een ander antwoord als "contact samsung" van kwam.

Ik ben bezig met de cashback, maar welk registratieformulier moet je opsturen? Op het einde van de registratie kreeg ik een samenvatting met "gefeliciteerd met de registratie" waarop ook mijn gegevens stonden. Die heb ik opgeslagen, maar das slechts een "print" formulier wat zo te zien een hele slechte opmaak heeft :). Verder heb ik de bevestigings e-mail gehad met diezelfde info, maar die kan je niet echt printen...

Hoe hebben jullie dit gedaan :)?
Die slechte opmaak is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 00:33
iNSaNe-oNe schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:15:
[...]

Ik herken dit! Hier ook een UE55KS8000 bezitter. Ik heb eenmaal gehad wat jij omschrijft. Niets werkt. Andere bronnen/ingangen doen het wel (als het na veel gepiel geselecteerd is, gaat niet makkelijk), maar de TV-zenders kun je vergeten.

Ik kijk via de CI+, heb Ziggo (kabel) en heb het uiteindelijk opgelost door de leeftijdsvergrendeling voor bepaalde kanalen uit te zetten (geen PIN meer vragen dus). Kan het zijn dat je die momenteel ingeschakeld hebt staan?

Of heb je hier met een ander probleem te maken?
Aha, het geeft me hoop dat ik mogelijk toch niet alleen ben, bedankt voor je reactie!

Leeftijdsvergrendeling was reeds uitgeschakeld bij mij, nu heb ik ook nog eens kanaalvergrendeling uitgeschakeld. Ik zal morgenochtend zien of dit effect heeft, want ik heb het eigenlijk altijd ondertussen.

Ik kan tv-kijken via de interne tuner, maar dan moet ik altijd via de home-knop eerst een recent bekeken kanaal kiezen en dat lukt ook pas na een tijdje. Dit is de enige manier om de tuner wakker te maken.

Ik snap wel het verband niet goed tussen het probleem en jouw 'oplossing', maar het zou tof zijn als je het zo (voorlopig) kan omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Krijg je bij de samsung ue60ks7000 1 of 2 afstandsbedieningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
AnthonyR schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:12:
[...]

Die slechte opmaak is voldoende.
Aha dus toch 8)7 .

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:23
Amazor schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:42:

Ik heb pas sinds een maand de UE55KS8000, waarbij de interne tuner bij firmware 1154 probleemloos werkte, maar sinds de upgrade naar 1160 krijg je meestal geen beeld als je de tv uit stand-by haalt (na enkele uren).

Het is geen decoderingsprobleem ofzo, ook zonder module en smartcard zou de tv correct moeten reageren.

Bij Samsung raak ik momenteel niet verder dan 'update de tv eens', 'doe eens een 'fabrieksreset', terwijl ik in mijn eerste bericht al aangegeven had dat ik deze stappen reeds had uitgevoerd voor ik hun support inschakelde.

Ter info: dit gebeurt via DVB-S(2) (TV Vlaanderen), met de witte module van CanalDigitaal/TV Vlaanderen/TéléSAT, voor zover dit er iets mee te maken heeft.

Ben zeer benieuwd of dit probleem ook bij anderen optreedt, maar besef dat hier geen duizenden satellietkijkers zitten met deze tv. Eventueel zou ik de tv nog eens kunnen testen met DVB-C en kijken hoe hij daar reageert na een fabrieksreset, maar ben momenteel het resetten een beetje beu geworden...
Heb een HU7500 en herken dit ook. De tv zit dan vast op het kanaal waarmee je de tv hebt aangezet middels de AB, zappen is onmogelijk. Ben er na een tijdje achter gekomen dat het alleen optreedt als ik interactieve tv via de CI+ heb gekeken (rechtsonder komt er dan een pop-up dat je middels de rode teletext knop naar Ziggo interactieve tv kunt). Ook vaak tv gereset, maar inmiddels weet ik dat het een kwestie is van interactieve tv weer oproepen met de rode knop en dat dan weer afsluiten met de rode knop, daarna werkt alles weer naar behoren. In mij geval leek de tv dus 'gegijzeld' door de CI module.. Weet niet of het voor de KS ook geldt, maar wellicht geeft dit een aanknopingspunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 23:08
De panelendiscussie vind ik wel interessant, omdat ik een KS7000 bij de MM besteld heb. Ik ga ervan uit dat het een en hetzelfde product is. Dit is dus niet het geval, omdat men verschillende panelen gebruikt, IPS of VA. Die ieder hun eigen voor en nadelen hebben en er dus kwaliteitsverschillen zijn. Ik vind dit een kwalijke zaak. Het beste is de koop ongedaan te maken, de zending niet te accepteren of ermee terug te gaan. Of duidelijkheid te verlangen van de leverancier w.b. de samenstelling van het product, zodat je een gegronde keuze kan maken. Zijn er mensen die er zo ook over denken? Of andere gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
fasicbit schreef op maandag 30 januari 2017 @ 23:32:
De panelendiscussie vind ik wel interessant, omdat ik een KS7000 bij de MM besteld heb. Ik ga ervan uit dat het een en hetzelfde product is. Dit is dus niet het geval, omdat men verschillende panelen gebruikt, IPS of VA. Die ieder hun eigen voor en nadelen hebben en er dus kwaliteitsverschillen zijn. Ik vind dit een kwalijke zaak. Het beste is de koop ongedaan te maken, de zending niet te accepteren of ermee terug te gaan. Of duidelijkheid te verlangen van de leverancier w.b. de samenstelling van het product, zodat je een gegronde keuze kan maken. Zijn er mensen die er zo ook over denken? Of andere gedachten?
Ik denk er net zo over. Je gaat ervanuit dat je een TV krijgt die vergelijkbaar is met een gereviewed paneel. Tussentijds andere panelen in een TV stoppen, omdat ze goedkoper zijn vind ik echt niet kunnen. Andere fabrikanten hebben ook lijnen waar bijvoorbeeld alleen het kleine paneel VA is, maar dan blijft dat tenminste nog constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:19
Ze zijn toch verplicht op de site bij tv specs om erbjj te zetten wat voor type paneel erin zit? Klopt het niet, lekker retourneren.
Pagina: 1 ... 29 ... 60 Laatste