Nou mijn 65KS7000 is binnen

. Ik vind het wel tof, maar ben er nog niet helemaal blij mee. Hieronder een paar dingen:
- De kleuren; Ik ben volgens mij te veel gewend dat alles op dynamisch staat, waarbij er veel kleuren "poppen". Ik heb nu de settings van rtings over genomen (behalve de 10 bit witkleur) en op warm 1. De kleuren lijken wel heel erg dof/gelig nu. Is dit puur wennen? Ik heb begrepen dat deze settings een zoveel mogelijke kleur accuratie geven.
- Mijn AVR (Yamaha rx-a660): ik heb 1 HDMI kabel in de one-connect box op de ARC aansluiting (en optisch voor geluid). De rest zit in mijn receiver, die ook hdmi switching doet dus. Ik heb de smart afstandsbediening gebruikt en de instelling op de TV om dingen te koppelen, middels anynet gok ik dan zomaar. Dit werkt voor geen meter, ik kan wel mijn Horizon box bedienen via de smart remote, maar de Yamaha niet. Dus anynet lijkt het niet echt goed te doen? Heeft iemand een soortgelijke situatie (alles achter avr, en 1 poort op de one-connect). Die wel anynet aan de praat heeft? Ik kan bijvoorbeeld ook niet mijn pi2 bedienen, die doet helemaal niks. Het is dus ook zo dat als ik youtube kijk, ik op zowel de TV als op de receiver geluid heb, en dat niet met 1 afstandsbediening kan schakelen.... Volgens mij komt dit omdat ik zowel de ARC als de optische uitgang gebruik. Bij mijn vorige TV die er hing (ook van samsung) werkte dit wel goed op die manier. Zal morgen 1 van de 2 aansluitingen omzetten om te kijken of het dan wel goed werkt.
- Ik heb ook vaak dat mijn receiver switched naar het kanaal van de pi2. Dit gebeurd niet zomaar, maar vaak als ik net uit youtube kom, of net geswitched ben van source o.i.d. Ligt dit dan aan mijn reiceiver?
De rest ben ik alweer vergeten.... Misschien kom ik er morgen weer op.
Het HDR/4K verhaal is wel echt heel nice. Maar als ik normaal TV kijk vind ik het nogal dof/gelig, dus ben benieuwd wat jullie hebben ervaren. Misschien ben ik wel te lang geconditioneerd met dynamische beeld instellingen waarbij alles "over saturated" is geweest

.
[
Voor 10% gewijzigd door
bryanvan op 26-02-2017 22:30
]