Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05:49
Terrie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:23:
[...]

Marco polo in HDR Netflix heeft naar mijn mening erg veel ruis door het beeld lopen. Maar ik vind alle Netflix HDR content op dat gebied tegenvallen.
Helemaal mee eens....

Ook niet alles maar YouTube is wat betreft 4K veel beter..

[ Voor 9% gewijzigd door MilesD. op 24-02-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 860083

donpablo80 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:29:
[...]

Ik vind marco polo in hdr helemaal niet zo wow eigenlijk, grauw en donker, alleen de ondertiteling vind ik wow, die is zo fel!
Of doe ik wat verkeerd?
Misschien overbodig dit, maar heb je je Netflix abbonement wel uitgebreid naar 4k HDR? Anders krijg je gewoon 1080p content te zien. Ook als je zoekt op de term HDR. Na de upgrade staat er ook keurig een HDR icoontje bij de betreffende titels.

Marco Polo was inderdaad niet zo'n feest als je wat langer doorkijkt. Daredevil vond ik al beter qua helderheid en contrast.

Toch zou ik graag een bevestiging zien dat de tv nou echt een HDR kwaliteit signaal afspeelt. Sommige 4k SDR content op Youtube is ook prachtig met diep zwart en fel wit. Zijn er nou mensen met een UE55KS7000 die wel een pop up krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Laatst online: 23-06 10:34
TommyvD schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:10:
PS: Ik heb dit verder nog niet in topics zien voorkomen maar heeft iemand anders het minieme "probleem" dat als je bijv standaard pcm geluid afspeelt op netflix en een andere stream dolby digital heeft hij niet automatisch dolby digital kiest als outpit maar dat je dit altijd zelf moet aanpassen? Ook bij aangesloten laptop etc.
Ja, ik heb hetzelfde probleem. Ik zou graag zien dat hij automatisch de hoogste setting pakt, maar helaas moet ik regelmatig weer het menu in om hem handmatig op dd/dts/neo output te zetten. Verder vind ik het ook irritant dat ik bij elk bestand dat ik afspeel handmatig de ondertiteling uit moet zetten - er is geen optie om ze permanent uit te zetten. Hopelijk wordt aan deze twee zaken nog wat gesleuteld in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-06 18:14
Anoniem: 860083 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 18:26:
[...]

Misschien overbodig dit, maar heb je je Netflix abbonement wel uitgebreid naar 4k HDR? Anders krijg je gewoon 1080p content te zien. Ook als je zoekt op de term HDR. Na de upgrade staat er ook keurig een HDR icoontje bij de betreffende titels.

Marco Polo was inderdaad niet zo'n feest als je wat langer doorkijkt. Daredevil vond ik al beter qua helderheid en contrast.

Toch zou ik graag een bevestiging zien dat de tv nou echt een HDR kwaliteit signaal afspeelt. Sommige 4k SDR content op Youtube is ook prachtig met diep zwart en fel wit. Zijn er nou mensen met een UE55KS7000 die wel een pop up krijgen?
Niet overbodig hoor! Maar ik heb inderdaad 4k hdr abbonement en er staat ook netjes een hdr icoontje bij.
Het volgende filmpje staat op YouTube en ook op Netflix.

YouTube: Real 4K HDR 60fps: Netflix Meridian (Re-Upload) in HDR UHD (Chromeca...

Op YouTube zie je echt dat hdr werkt, maar op Netflix ziet het er echt niet mooi uit.
Is dit bij jullie ook zo?

Filmpje heet Meridian op Netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-02 15:26
Sinds kort heb ik de 55ks7000. Voor mijn zoon zet ik zo nu en dan via de youtube app een filmpje op. Zo ook vandaag, geluid afgesteld en hij kijken.
Maar toen ik 's avonds zelf tv ging kijken deed mijn geluid volume via de afstandsbediening het niet meer. Het geluid wel maar harder/zachter en zelfs mute niet. Terug bij de apps werkt het vreemd genoeg wel! Ik heb op hdmi 1 een Telfort kastje zitten en kan met de (witte) afstandsbedienming de zenders, en beperkt, de tv bedienen. Het Volume nu ineens niet. Maar ook bij de Samsung afstandsbediening werkt het wijzigen van het volume niet. Bij instellingen tv het geluid gereset. Telfort kastje gereset. Vermoedelijk denkt de tv dat ik het geluid via mijn home cinema wil sturen maar dan laat hij normaal een icoon zien en stopt het geluid helemaal via de tv-speakers. En door het telfort kastje aan uit te zetten is dat dan weer verholpen. Ook het wisselen van uitvoer optisch, hdmi en weer terug tv speakers helpt niet. Ook heb ik de tv al uitgezet maar probleem blijft.

Op internet kan ik niets vinden. En voordat ik Samsung raadpleeg ben ik beniewd of iemand van jullie het probleem en de oplossing kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Als het in de apps wel werkt en niet via de HDMI zou je de kabel kunnen checken. Evt nieuwe kabel halen of andere input proberen. Wel raar dat de Samsung AB ook niet werkt die is niet IR licht zoals de Telfort AB. TV met stekker losgekoppeld om te resetten? Kan ook zijn dat een factory reset helpt. Dan is de TV weer zoals ie uit de fabriek kwam.

[ Voor 23% gewijzigd door RAAF12 op 25-02-2017 05:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MilesD.
Update staat nu ook op ed site 1165.1

http://www.samsung.com/nl/support/model/UE49KS8000LXXN

Ik krijg de update wederom niet spontaan binnen, zoals gewoonlijk dus weer via USB....

[ Voor 32% gewijzigd door MilesD. op 25-02-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

donpablo80 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:19:
[...]

Niet overbodig hoor! Maar ik heb inderdaad 4k hdr abbonement en er staat ook netjes een hdr icoontje bij.
Het volgende filmpje staat op YouTube en ook op Netflix.

YouTube: Real 4K HDR 60fps: Netflix Meridian (Re-Upload) in HDR UHD (Chromeca...

Op YouTube zie je echt dat hdr werkt, maar op Netflix ziet het er echt niet mooi uit.
Is dit bij jullie ook zo?

Filmpje heet Meridian op Netflix
Ik heb ze vergeleken en op youtube is het filmpje duidelijk van betere kwaliteit. Uit de omschrijving maak ik op dat degene die het heeft geupload er wel aan gepoetst heeft. Toch is het op netflix ook mooi bij mij, maar niet optimaal qua zwart en wit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
MilesD. schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 07:17:
Update staat nu ook op ed site 1165.1

http://www.samsung.com/nl/support/model/UE49KS8000LXXN

Ik krijg de update wederom niet spontaan binnen, zoals gewoonlijk dus weer via USB....
Misschien even wachten. Bij Sony staat de website ook altijd als eerst op de website en wordt de update in de twee weken daarna naar alle apparaten gepushed.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Jumpman schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:17:
[...]

Misschien even wachten. Bij Sony staat de website ook altijd als eerst op de website en wordt de update in de twee weken daarna naar alle apparaten gepushed.
Helaas is dit structueel hier, bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Klopt, hier ook. Ik zit altijd te twijfelen om gewoon even te wachten, maar altijd kies ik ervoor om via USB te gaan updaten. Gek he :o .

Blijft wel jammer dat er nooit patchnotes te zien zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

MilesD. schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:22:
[...]

Helaas is dit structueel hier, bedankt voor het meedenken!
Ik dacht ook dat ik de OTAs niet gepushed kreeg. Maar toen ik een keer terug kwam van 3 weken vakantie stond er wel ineens een nieuwere versie op (niet de nieuwste).

Ik denk dat de OTAs structureel 1 versie achter lopen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
JackBol schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat de OTAs structureel 1 versie achter lopen.
Dat ook weer niet, maar 't kan gerust 3 weken duren voordat 't gepusht wordt. Daar wacht ik dus nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
@OcNewB had hem al op 21-02 via OTA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Voor diegene die voor het eerst de firmware updaten via USB..

http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1019549

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:22
Is niet meer nodig, de
.zip downloaden,
op usb stick copieeren
en dan usb stick in tv en update zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 16-06 10:26
Klopt. Ik krijg ze gewoon gepusht en merk als ik dat huer post ik vaak een van de eerste ben. Ik heb nog nooit via usb geupdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
OcNewB schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:09:
[...]

Klopt. Ik krijg ze gewoon gepusht en merk als ik dat huer post ik vaak een van de eerste ben. Ik heb nog nooit via usb geupdatet.
Maar jij woont in Korea... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
MilesD. schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:12:
[...]

Maar jij woont in Korea... :+
Als dat in de buurt van Nijmegen ligt dan klopt dat wel ja.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
Iemand al enige verbetering gezien met nieuwe update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

OcNewB schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:09:
[...]

Verschilt welke versie je hebt de update voor de 6000 serie is sneller dan de 7000 en 8000.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
RAAF12 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:00:
[...]

Verschilt welke versie je hebt de update voor de 6000 serie is sneller dan de 7000 en 8000.....
@RAAF12 Jij weet hier meer over dit update mysterie...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

pricewatch: Samsung UE40KU6020 Zwart

Ik zit er aan te denken bovenstaande tv te halen met een PlayStation pro.

Mensen die bekend zijn met dit model of kan ik beter voor eenander gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyvD
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-03-2017
Misschien is dit een beetje een niche vraag maar ik hoop dat iemand een soortgelijk probleem heeft en een oplossing heeft gevonden.

Elke keer als ik mijn laptop met mijn 55ks7000 verbindt via HDMI om vervolgens Skyrim te spelen, switcht de tv automatisch naar 2160p met 30 hz ipv 1080p op 60hz. Ook al specifieer ik de resolutie als 1080p in de launcher en in de .ini files. Hij blijft altijd switchen naar 2160p. Bij andere games is dit geen probleem, omdat je dan in de game zelf de resolutie en framerate kan veranderen. Maar in Skyrim natuurlijk weer niet...

Ter verduidelijking, mijn laptop is een lenovo y50-70 met HDMI 1.4, maar dan is 1080p 60hz gewoon mogelijk. DE HDMI zit in port 2(PC/DVI) van de TV. Het werkt ook niet als ik UHD color op de tv uitzet en de resolutie van mijn monitor veranderen terwijl ik ingame zit werkt ook niet. Het bureaublad etc verandert van resolutie, maar de game zelf niet..

Als iemand hier een soortgelijk probleem en een oplossing heeft: you're my only hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag voor het eerst op de PS4 (geen Pro) gespeeld op mijn KS7000en ik schrik toch wel een beetje. Witcher III was op zich goed te doen, maar bij Fallout 4 had de TV toch wel erg veel moeite om het allemaal bij te benen. Stilstaand beeld in HDR+ is prachtig, maar zodra ik ga pannen of vooruit lopen krijg ik meteen last van screen tearing en artifacting. In de game mode is dit welliswaar wat minder maar ziet alles er dermate minder mooi uit dat ik snel weer teruggeschakeld ben.

Iemand tips voor de ideale settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

MilesD. schreef op zondag 26 februari 2017 @ 08:00:
[...]

@RAAF12 Jij weet hier meer over dit update mysterie...!
Niet echt, maar het viel wel op dat de Samsung UK site de 6000 serie eerdere updates had. Ik moet zowel de 6000 als de 8000 in de gaten houden wegens gebruik :) Online updaten op het toestel zelf loopt hier hopeloos achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06 18:59
Nou mijn 65KS7000 is binnen :D. Ik vind het wel tof, maar ben er nog niet helemaal blij mee. Hieronder een paar dingen:

- De kleuren; Ik ben volgens mij te veel gewend dat alles op dynamisch staat, waarbij er veel kleuren "poppen". Ik heb nu de settings van rtings over genomen (behalve de 10 bit witkleur) en op warm 1. De kleuren lijken wel heel erg dof/gelig nu. Is dit puur wennen? Ik heb begrepen dat deze settings een zoveel mogelijke kleur accuratie geven.

- Mijn AVR (Yamaha rx-a660): ik heb 1 HDMI kabel in de one-connect box op de ARC aansluiting (en optisch voor geluid). De rest zit in mijn receiver, die ook hdmi switching doet dus. Ik heb de smart afstandsbediening gebruikt en de instelling op de TV om dingen te koppelen, middels anynet gok ik dan zomaar. Dit werkt voor geen meter, ik kan wel mijn Horizon box bedienen via de smart remote, maar de Yamaha niet. Dus anynet lijkt het niet echt goed te doen? Heeft iemand een soortgelijke situatie (alles achter avr, en 1 poort op de one-connect). Die wel anynet aan de praat heeft? Ik kan bijvoorbeeld ook niet mijn pi2 bedienen, die doet helemaal niks. Het is dus ook zo dat als ik youtube kijk, ik op zowel de TV als op de receiver geluid heb, en dat niet met 1 afstandsbediening kan schakelen.... Volgens mij komt dit omdat ik zowel de ARC als de optische uitgang gebruik. Bij mijn vorige TV die er hing (ook van samsung) werkte dit wel goed op die manier. Zal morgen 1 van de 2 aansluitingen omzetten om te kijken of het dan wel goed werkt.

- Ik heb ook vaak dat mijn receiver switched naar het kanaal van de pi2. Dit gebeurd niet zomaar, maar vaak als ik net uit youtube kom, of net geswitched ben van source o.i.d. Ligt dit dan aan mijn reiceiver?

De rest ben ik alweer vergeten.... Misschien kom ik er morgen weer op.

Het HDR/4K verhaal is wel echt heel nice. Maar als ik normaal TV kijk vind ik het nogal dof/gelig, dus ben benieuwd wat jullie hebben ervaren. Misschien ben ik wel te lang geconditioneerd met dynamische beeld instellingen waarbij alles "over saturated" is geweest :).

[ Voor 10% gewijzigd door bryanvan op 26-02-2017 22:30 ]

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148433

Gewoon die kleuren instellen die je mooi vindt. Laat de "experts" maar naar die pisgele schermen kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 23:08
Ik ben nu na een aantal weken eindelijk gewend aan de kleurinstelling van rtings, ik wissel wel tussen warm1 of warm2.. Heb wel de witbalans iets anders ingesteld onder 2. Het hangt ook per uitzending af hoe de kleuring kan uit vallen, soms is het iets te geel, dit ligt aan de betreffende uitzending er bestaat geen uniforme kleurcorrectie. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:10
Anoniem: 148433 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 00:10:
Gewoon die kleuren instellen die je mooi vindt. Laat de "experts" maar naar die pisgele schermen kijken ;-)
Ja, natuurlijk. Want een colormeter heeft het ook echt helemaal bij het verkeerde eind. :Y :')

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 860083 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:51:
Vandaag voor het eerst op de PS4 (geen Pro) gespeeld op mijn KS7000en ik schrik toch wel een beetje. Witcher III was op zich goed te doen, maar bij Fallout 4 had de TV toch wel erg veel moeite om het allemaal bij te benen. Stilstaand beeld in HDR+ is prachtig, maar zodra ik ga pannen of vooruit lopen krijg ik meteen last van screen tearing en artifacting. In de game mode is dit welliswaar wat minder maar ziet alles er dermate minder mooi uit dat ik snel weer teruggeschakeld ben.

Game-mode en dan de beeldinstellingen zelf veranderen hoe jij ze bij 'niet-game mode' ook hebt. Dus scherpte verlagen, contrast e.d. Tint kun je ook weer op warm 1 of 2 zetten. Ik schrok eerst ook maar na terugzetten van andere settings heel tevreden. Met name die over-sharpness maakt het lelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Als je de instellingen wil aanpassen is dat het beste na fabrieksreset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuPo schreef op maandag 27 februari 2017 @ 06:34:
[...]Ja, natuurlijk. Want een colormeter heeft het ook echt helemaal bij het verkeerde eind. :Y :')
Dat zeg ik helemaal niet, maar als je het persoonlijk niet mooi vindt waarom zou je dan niet die instellingen kiezen die je beter bevallen? Ik heb ook een paar dagen (afgaande op jouw postings) naar zo'n geel scherm zitten kijken, maar ik kon er niet aan wennen. Ik zal de komende tijd eens kijken of ik in stapjes naar die instellingen kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Anoniem: 860083 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:51:

Niet gek ook dat de tv moeite heeft buiten game mode om, de inputlag is dan opeens 100ms of meer terwijl je in game mode zo rond de 20ms zit. Dus gewoon zowiezo game mode gebruiken en vandaaruit naar voorkeur aanpassen, wat LuPo ook zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 148433 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:07:
[...]

Dat zeg ik helemaal niet, maar als je het persoonlijk niet mooi vindt waarom zou je dan niet die instellingen kiezen die je beter bevallen? Ik heb ook een paar dagen (afgaande op jouw postings) naar zo'n geel scherm zitten kijken, maar ik kon er niet aan wennen. Ik zal de komende tijd eens kijken of ik in stapjes naar die instellingen kan gaan.
Ik heb sterk de indruk dat sommigen hier een beetje gehersenspoeld zijn door al die over-saturated schermen/telefoons e.d. tegenwoordig. Als ik Movie stand en warm2 instel en ik ga een film kijken dan spatten alle kleuren van het scherm af. Wit is echt wit, rood is echt rood etc. Als ik één van de andere standen instel dan doet het pijn aan mijn ogen. Wit is dan blauw-wit. Wellicht moet je daar eens op letten.

Uiteraard vooral instellen wat je zelf mooi/fijn vindt. Doe ik ook! :)

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 27-02-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Mediamarkt België biedt de 49KS7000 nu aan € 1099 aan. Zou ook dit toestel met de BTW-dagen in België 17,36% korting krijgen zodat je op net iets meer dan € 900 uitkomt? Zou een mooie prijs zijn, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DutchOwnage schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:12:
[...]

Niet gek ook dat de tv moeite heeft buiten game mode om, de inputlag is dan opeens 100ms of meer terwijl je in game mode zo rond de 20ms zit. Dus gewoon zowiezo game mode gebruiken en vandaaruit naar voorkeur aanpassen, wat LuPo ook zegt.
Goed punt. Maar input lag is dacht ik alleen vertraging tussen jouw input op de controller en wat er in beeld gebeurt. Het scherm moet lijkt mij wel gewoon de beelden kunnen verwerken.

Op m'n oude Samsung full hd had ik bij Fallout ook altijd al wat waas aan de randen van het scherm bij snel bewegen, maar dit is effe een tandje heftiger. Het zal iets met het upscalen van 1080 naar 2160 te maken hebben gok ik.

Ik ga het op gamemode proberen en daar de settings van HDR+ zo veel als mogelijk nabootsen. Eens kijken of dat wat is.

Kan iemand mij vertellen of de KS7000 het met het 4k signaal van de PS4 Pro beter doet wat dit betreft? Kun je gamemode en HDR tegelijk gebruiken? Kortom, is het de moeite waard om deze in huis te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
LuPo schreef op maandag 27 februari 2017 @ 06:34:
[...]

Ja, natuurlijk. Want een colormeter heeft het ook echt helemaal bij het verkeerde eind. :Y :')
Afgelopen week nog een televisie geinstalleere bij een vriend. Alles netjes geinstalleerd en op movie, warm2 gezet en wat denk je? Vind het niks en toen gezegd stel hem zelf maar in, met als resultaat de instelling op dynamisch staan. Alle verbeteraars aan! Hij vind een fel beeldscherm met felle kleuren gewoon mooier.
Het maakt voor een grote groep niks uit. Er zijn nog hele volksstammen die het verschil niet zien tussen een DVD en een Bluray, laat staan de kleurinstellingen van een tv...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

harrytasker schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:12:
[...]..... laat staan de kleurinstellingen van een tv...
Ze zien het verschil juist wel, daarom stellen ze het (volgens de experts) "verkeerd" in.

Ik heb nu trouwens het beeld volgens de "Drako video" ingesteld, alleen dan met "Warm 1" omdat 2 me toch teveel is.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 148433 op 27-02-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

fasicbit schreef op maandag 27 februari 2017 @ 01:15:
Ik ben nu na een aantal weken eindelijk gewend aan de kleurinstelling van rtings, ik wissel wel tussen warm1 of warm2.. Heb wel de witbalans iets anders ingesteld onder 2. Het hangt ook per uitzending af hoe de kleuring kan uit vallen, soms is het iets te geel, dit ligt aan de betreffende uitzending er bestaat geen uniforme kleurcorrectie. Denk ik.
Kijk eens naar sneeuw :-) Als dat niet zuiver wit is klopt er iets niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giovanni76
Anoniem: 860083 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:57:
[...]

Goed punt. Maar input lag is dacht ik alleen vertraging tussen jouw input op de controller en wat er in beeld gebeurt. Het scherm moet lijkt mij wel gewoon de beelden kunnen verwerken.

Op m'n oude Samsung full hd had ik bij Fallout ook altijd al wat waas aan de randen van het scherm bij snel bewegen, maar dit is effe een tandje heftiger. Het zal iets met het upscalen van 1080 naar 2160 te maken hebben gok ik.

Ik ga het op gamemode proberen en daar de settings van HDR+ zo veel als mogelijk nabootsen. Eens kijken of dat wat is.

Kan iemand mij vertellen of de KS7000 het met het 4k signaal van de PS4 Pro beter doet wat dit betreft? Kun je gamemode en HDR tegelijk gebruiken? Kortom, is het de moeite waard om deze in huis te halen?
Ik heb zelf een Ps4 Pro en een Samsung KS9500. Gamemode staat standaard aan op Ps4 Pro Hdmi poort en HDR werkt in Game mode. Enige wat ik mis bij een HDR game, is dat mijn Tv zijn backlight automatisch op Max zet. Dat doet ie wel met HDR films/HDR demo materiaal op een USB stick. Ik hoop met een volgende tv software update, dat ze dit gefixt hebben.

Ik heb HDR+ trouwens standaard uitstaan! Want dat is alleen om een simulatie van HDR te creëren, maar ik vind het te agressief qua kleuren. Maar dat is puur mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-06 18:31
RAAF12 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:11:
[...]

Kijk eens naar sneeuw :-) Als dat niet zuiver wit is klopt er iets niet....
Het is niet verstandig om op content te vertrouwen waarvan je niet weet hoe deze gemastered is. Als je geen kalibratietools hebt kan je bijvoorbeeld wel een 255 (#fff) volledig wit signaal vanuit een laptop of PC naar je TV sturen. Ter referentie kan je een stukje wit printerpapier tegen het beeld aanhouden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
RAAF12 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:00:
[...]

Ik heb een UE55KS7000
Een vriend heeft exact dezelfde tv uit dezelfde winkel en die krijgt hem ook pas vaak OTA veel later dan dat ik hem krijg. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Op de KU6000 wordt 1165 vandaag ook OTA aangeboden. Kreeg een melding of ik wilde updaten bovenin het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het is me al een aantal keer gebeurd dat wanneer ik een mkv kijk via de ks7000 met nl ondertiteling dat hij deze niet weergeeft. Hij geeft dan engelse subs weer die er helemaal niet inzitten als ik het bestand bekijk met Mediainfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
Ik heb een vraag voor de mensen die een KS7/8/9000 hebben.
Ik heb zelf de KS7000 65 inch.

Ik heb het volgende kwa verbindingen:

- AVR (Yamaha RX-A660)
= Horizon box
= PS4
= Pi2
-TV

In de OneConnect box van de TV zit op HDMI 4 (ARC) een HDMI kabel richting de ARC poort op mijn receiver. De receiver doet dus HDMI switching (en passthrough in standby).

Het schijnt dat de TV/remote kunnen zien welke source er achter de AVR zit. Dat lijkt redelijk te werken. Ik heb nu in de universele afstandsbediening de AVR toegevoegd, met daarachter de setupbox. Ik kan dan nu ook het volume van de AVR met de remote bedienen, en de kanalen van de setupbox wisselen. Als ik de TV aanzet gaat de AVR ook aan. De setupbox niet, ook niet als ik op Source UPC-Yamaha klik. Is dat normaal?

Verder heb ik dus onder HDMI poort 4 (via de AVR) ook nog de Pi2 en de PS4. Op mijn vorige TV had ik exact dezelfde aansluitingen en kon ik mijn Pi2 via de remote van de TV bedienen (CEC). Dat krijg ik nu met geen mogelijkheid meer aan de praat. Wat doe ik fout?

Zijn er mensen die een soortgelijke oplossing hebben, alles via AVR naar 1 HDMI kabel op de TV, en die de smart remote goed kunnen gebruiken voor alle sources die achter de AVR zitten? Dan hoor ik graag van je! Ook hoor ik graag hoe je een Pi2 kan connecten op deze TV.... Ik krijg het namelijk niet voor elkaar terwijl het op de vorige oude TV direct en goed werkte... Ben nu al dagen bezig om dit te fixen maar niks lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 21:31
Giovanni76 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:43:
[...]

Ik heb zelf een Ps4 Pro en een Samsung KS9500. Gamemode staat standaard aan op Ps4 Pro Hdmi poort en HDR werkt in Game mode. Enige wat ik mis bij een HDR game, is dat mijn Tv zijn backlight automatisch op Max zet. Dat doet ie wel met HDR films/HDR demo materiaal op een USB stick. Ik hoop met een volgende tv software update, dat ze dit gefixt hebben.
Als ik via youtube HDR filmpje afspeel dan gaat mijn backlight niet automatisch naar 100% toe (KS9000).
Wel apart als dat bij iedereen verder wel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Sinds de laatste OTA update 1165 voor de 43KU6000 is Plex gesloopt. Mijn Synology DS216j is zeker krachtig genoeg om bestanden af te spelen, maar Plex zegt continu dat de NAS niet krachtig genoeg is. Zelfs voor ouderwetse 480p bestanden die niet eens geconverteerd hoeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Arjant2 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:06:
[...]

Als ik via youtube HDR filmpje afspeel dan gaat mijn backlight niet automatisch naar 100% toe (KS9000).
Wel apart als dat bij iedereen verder wel gebeurd.
Bij mij doet ie dat wel. En rechtboven zie ik 4K en HDR staan.

Ik heb het nu getest met Youtube filmpje "The World in 4K HDR"

Alleen met mijn Ps4 pro doet ie dat niet automatisch.

[ Voor 6% gewijzigd door Giovanni76 op 28-02-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
49KS7000 Mediamarkt België nu € 908,26.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

170074

Mogelijk was deze link al geplaatst, maar voor de zekerheid:

https://us.community.sams...UN65KS8000-HDR/td-p/41370

Hier kun je aangeven dat je graag een afzonderlijk profiel voor de game mode met HDR wilt zien. Dus dat hij automatisch schakelt naar meer backlight bijvoorbeeld.

(Je kan gewoon inloggen met je Samsung profiel die je ook gebruikt heb voor je cashback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Giovanni76 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:01:
[...]

Bij mij doet ie dat wel. En rechtboven zie ik 4K en HDR staan.

Ik heb het nu getest met Youtube filmpje "The World in 4K HDR"

Alleen met mijn Ps4 pro doet ie dat niet automatisch.
En gebruik je dan de Youtube app van de tv of kijk je die op een andere manier? Ik vind het heel apart dat de ene tv wel een pop up geeft en de andere niet. Daar moet toch een verklaring voor zijn.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Anoniem: 860083 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:18:
[...]

En gebruik je dan de Youtube app van de tv of kijk je die op een andere manier? Ik vind het heel apart dat de ene tv wel een pop up geeft en de andere niet. Daar moet toch een verklaring voor zijn.. :?
Youtube app op TV.

Het is geen pop up melding, maar puur dat als je naar beeld en Expert instellingen gaat, dat je Backlight op 20 ziet staan bij een HDR film.

[ Voor 16% gewijzigd door Giovanni76 op 01-03-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Laatst online: 23-06 10:34
Er is geen popup. Als je in de youtube app aan video afspeelt en op de ok knop drukt zodat de overlay te zien is, dan zie je rechtsboven een hd/ 4k / hdr logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Laatst online: 21-05 22:37
Volgens mij staat dat gewoon in de titel die meekomt met you-tube en wordt niet door de televisie geïnitieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
ncornelisse schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:02:
Het is me al een aantal keer gebeurd dat wanneer ik een mkv kijk via de ks7000 met nl ondertiteling dat hij deze niet weergeeft. Hij geeft dan engelse subs weer die er helemaal niet inzitten als ik het bestand bekijk met Mediainfo.
Viel mij ook op, je kan via de pauze knop en dan naar instellingen rechtsboven gaan. Daar staat de ondertiteling op Engels. Als je die wijzigt naar taalkeuze ofzo, krijg je wel weer nederlands. Het is ook sporadisch, beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
deblaauwesigaar schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:00:
Volgens mij staat dat gewoon in de titel die meekomt met you-tube en wordt niet door de televisie geïnitieerd.
klopt, geeft alleen weer welk formaat Youtube naar je streamt, wil niet daadwerkelijk zeggen dat de TV ook die resolutie of HDR weergeeft. (ga er vanuit van wel, maar de TV geeft zelf niets aan).
Giovanni76 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:05:
[...]

Youtube app op TV.

Het is geen pop up melding, maar puur dat als je naar beeld en Expert instellingen gaat, dat je Backlight op 20 ziet staan bij een HDR film.
Dat doet mijn KS9000 dus niet bij youtube HDR films, backlight blijft gewoon ingesteld staan op de door mij ingestelde waarde van 12.

[ Voor 33% gewijzigd door Arjant2 op 01-03-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
170074 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:49:
Mogelijk was deze link al geplaatst, maar voor de zekerheid:

https://us.community.sams...UN65KS8000-HDR/td-p/41370

Hier kun je aangeven dat je graag een afzonderlijk profiel voor de game mode met HDR wilt zien. Dus dat hij automatisch schakelt naar meer backlight bijvoorbeeld.

(Je kan gewoon inloggen met je Samsung profiel die je ook gebruikt heb voor je cashback)
Mooie toevoeging. Dat is enige punt/issue nog aan mijn Ks tv. Oh wacht, nog een 2e punt erbij als mierenneuken >:) Mijn Tv springt ook niet automatisch aan bij opstarten van mijn Ps4 Pro, ondanks dat Anynet op TV en mijn Ps4 Pro aanstaat..

[ Voor 13% gewijzigd door Giovanni76 op 01-03-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Weet iemand hoe het nu precies zit met de 49KS7000 -> kunnen er IPS-panelen inzitten of is het altijd en overal een VA-paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
rsca777 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:38:
Weet iemand hoe het nu precies zit met de 49KS7000 -> kunnen er IPS-panelen inzitten of is het altijd en overal een VA-paneel?
Ik vraag me hetzelfde af bij de 55KS7000, die wil ik namelijk gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Ze gaan niet ineens een Volkswagen motor in een Porsche stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
ago schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:53:
Ze gaan niet ineens een Volkswagen motor in een Porsche stoppen.
En dat betekent? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
Dat ze niet opeens IPS panelen gaan plaatsen in deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

rsca777 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:38:
ik heb begrepen dat je bij de 49 inch modellen een kans hebt op een IPS paneel, of dit ook echt zo is weet ik niet maar heb dat her en der wel gelezen. alles daarboven is VA. Weet dus ook niet hoe groot die kans is. maar het is vrij simpel koop hem via internet zodat je hem terug kan sturen als je geen VA paneel hebt
donpablo80 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:13:
Dat ze niet opeens IPS panelen gaan plaatsen in deze tv.
ik heb op diverse plekken gelezen dat dit dus wel kan bij de 49 inch versie van de KS7000

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 01-03-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Major_ton schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:58:
[...]

Het is niet verstandig om op content te vertrouwen waarvan je niet weet hoe deze gemastered is. Als je geen kalibratietools hebt kan je bijvoorbeeld wel een 255 (#fff) volledig wit signaal vanuit een laptop of PC naar je TV sturen. Ter referentie kan je een stukje wit printerpapier tegen het beeld aanhouden.
En dan kan het beeld nog verschillen of er overdag gekeken wordt (wolken, blauwe lucht) of 's avonds (kunstlicht > led > gloeilamplicht. Wat 'verstandig' is? Daar zal je mij niet over horen :-) Subjectieve 'witte sneeuw' moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 23:08
(Paneldiscussie reactie)"Ik heb gelezen dat, ik heb begrepen dat... " is dat op feiten of fabels gebaseerd? Samsung zal gek zijn om de samenstelling van een product wezenlijk te veranderen zonder dit duidelijk aan te geven en zal veranderingen dan altijd presenteren als verbetering en een nieuwer model. Een fabrikant zal m.i. (ik ben een leek) altijd in dit soort zaken op safe willen spelen door een vrijwel identieke serie van een product aan de man te brengen.

[ Voor 3% gewijzigd door fasicbit op 02-03-2017 08:53 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Waar reageer je op? Veranderingen is hard of software in een lopend model komen voor. Daarvoor hoeft een klant niet geinformeerd te worden. Meestal blijken er issues te zijn (loslatende backplate bijv.) die worden opgelost, klant blij, fabrikant blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Oké. Ik had gisteren opeens iets raars. Sinds ik de 50KU6000 heb gelijk een PS4 Pro gekocht. Alles aangesloten en alles op automatic gezet in het instellingenmenu. Scherm pakt correct 2160p-RGB en YUV420.
Maar nadat ik gisteren had gegamed en de Pro in slaapstand had gezet, kreeg ik later geen beeld meer toen ik hem weer aandeed. :?

Uiteindelijk na lang proberen weer beeld nadat ik de aan-knop 2 piepjes lang vast hield en HDCP op 1.4 heb gezet :?

Schiet mij maar lek. Deze combinatie doet het al weken zonder één probleem. Vandaag maar weer even HDCP op automatic zetten in het reset/bootmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
LuPo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 06:24:
Oké. Ik had gisteren opeens iets raars. Sinds ik de 50KU6000 heb gelijk een PS4 Pro gekocht. Alles aangesloten en alles op automatic gezet in het instellingenmenu. Scherm pakt correct 2160p-RGB en YUV420.
Maar nadat ik gisteren had gegamed en de Pro in slaapstand had gezet, kreeg ik later geen beeld meer toen ik hem weer aandeed. :?

Uiteindelijk na lang proberen weer beeld nadat ik de aan-knop 2 piepjes lang vast hield en HDCP op 1.4 heb gezet :?

Schiet mij maar lek. Deze combinatie doet het al weken zonder één probleem. Vandaag maar weer even HDCP op automatic zetten in het reset/bootmenu.
Wowww dat is raar! Kan het iets met nieuwe software update te maken hebben van je tv? Of nog niet geïnstalleerd?

Ik zou voor nu niks anders kunnen verzinnen helaas :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuPo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 06:24:

misschien een update van de TV software of de PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fasicbit schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 01:09:
(Paneldiscussie reactie)"Ik heb gelezen dat, ik heb begrepen dat... " is dat op feiten of fabels gebaseerd? Samsung zal gek zijn om de samenstelling van een product wezenlijk te veranderen zonder dit duidelijk aan te geven en zal veranderingen dan altijd presenteren als verbetering en een nieuwer model. Een fabrikant zal m.i. (ik ben een leek) altijd in dit soort zaken op safe willen spelen door een vrijwel identieke serie van een product aan de man te brengen.
zoals ik heel duidelijk heb aangegeven zijn het geen feiten maar is het inderdaad wat ik gelezen heb op meerdere gelegenheden. Ben daar altijd heel duidelijk in in mijn posts. Tot ik zekerheid heb kan ik geen van de uitkomsten uitsluiten.

grappige is dat jij het in twijfel trekt, maar logischerwijs ook geen keihard bewijs hebt dat het altijd VA is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Giovanni76 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:05:
[...]

Wowww dat is raar! Kan het iets met nieuwe software update te maken hebben van je tv? Of nog niet geïnstalleerd?

Ik zou voor nu niks anders kunnen verzinnen helaas :?
Anoniem: 66797 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:14:
[...]

misschien een update van de TV software of de PS4?
Ik heb dinsdag wel 1165 geïnstalleerd. PS4 heeft al even geen update meer gehad dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
LuPo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:37:
[...]

[...]

Ik heb dinsdag wel 1165 geïnstalleerd. PS4 heeft al even geen update meer gehad dacht ik.
Zoals je weet had ik ook lang gedoe met mijn Samsung TV, dus vandaar dat ik bewust nog geen TV update geïnstalleerd had.

Ps4 (Pro) heeft inderdaad al een tijdje geen update gehad, dus dat zou het niet kunnen zijn.

Als je op Youtube gaat kijken, dan zie je aardig wat meldingen over "black screen" en HDCP op 1.4 zou (tijdelijk?) workaround moeten zijn.

Ik ben benieuwd of je dat ook hebt met YUV420 instelling op je Ps4 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

LuPo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:37:
[...]

[...]

Ik kreeg gisteren een OTA van 1165.1 ?
Een subrelease?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Giovanni76 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:49:
[...]

Zoala je weet had ik ook lang gedoe met mijn Samsung TV, dus vandaar dat ik bewust nog geen TV update geïnstalleerd had.

Ps4 (Pro) heeft inderdaad al een tijdje geen update gehad, dus dat zou het niet kunnen zijn.

Als je op Youtube gaat kijken, dan zie je aardig wat meldingen over "black screen" en HDCP op 1.4 zou (tijdelijk?) workaround moeten zijn.

Ik ben benieuwd of je dat ook hebt met YUV420 instelling op je Ps4 Pro?
YUV420 met HDCP 2.2 werkt niet. Blijft zwart scherm.

Ik heb Samsung Nederland al een berichtje gestuurd. Ik ga ook niet meer zomaar wisselen van firmware vanaf nu. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
fasicbit schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 01:09:
Haha, onjuist. Ik heb een maand geleden twee TV's gehad thuis van exact hetzelfde type, maar één met een VA paneel en één met een IPS paneel. Met een gigantisch kwaliteit verschil (kijkhoeken, contrast, zwartwaarden en latency). Het model met de latere productie datum had het slechtere scherm, alle reviews overal hadden het betere eerste scherm. Zoek maar eens in dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 02-03-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
LuPo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:52:
[...]

YUV420 met HDCP 2.2 werkt niet. Blijft zwart scherm.

Ik heb Samsung Nederland al een berichtje gestuurd. Ik ga ook niet meer zomaar wisselen van firmware vanaf nu. :/
Ik heb ook paar keer met hun aan de telefoon gehangen. Dan gaan ze met je meekijken en verschillende opties testen. Eerst zeiden ze dat het een Sony issue was etc. Bekend probleem maar nog geen oplossing ervoor.

Maar ik ben benieuwd naar hun bevinding bij jou en hun feedback.

Laat je ons weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
JackBol schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Ik kreeg gisteren een OTA van 1165.1 ?
Een subrelease?
Nee, deze heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Voor wie geïnteresseerd is..er is een First Look video op Youtube over nieuwe Samsung Qled 8 serie:

YouTube: First Look: Samsung QN65Q8C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Giovanni76 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:00:
[...]

Ik heb ook paar keer met hun aan de telefoon gehangen. Dan gaan ze met je meekijken en verschillende opties testen. Eerst zeiden ze dat het een Sony issue was etc. Bekend probleem maar nog geen oplossing ervoor.

Maar ik ben benieuwd naar hun bevinding bij jou en hun feedback.

Laat je ons weten?
Zeker, zal ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:59:
[...]

Haha, onjuist. Ik heb een maand geleden twee TV's gehad thuis van exact hetzelfde type, maar één met een VA paneel en één met een IPS paneel. Met een gigantisch kwaliteit verschil (kijkhoeken, contrast, zwartwaarden en latency). Het model met de latere productie datum had het slechtere scherm, alle reviews overal hadden het betere eerste scherm. Zoek maar eens in dit topic.
En waar of hoe kan je het het makkelijkste zien dat je VA of IPS hebt?
Sticker achterkant tv of in het zakje waar de afstandsbedieningen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Er is een nieuwe update via de Samsung site te downloaden, iemand al geinstalleerd? Versie 1165.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
yordy1985 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:01:
Er is een nieuwe update via de Samsung site te downloaden, iemand al geinstalleerd? Versie 1165.1
Staat al meerdere keren genoemd ;)
Ik heb hem op de ks9000 geinstalleerd, maar zie/merk geen verschil met 1160.
rsca777 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:50:
[...]

Zover ik weet is het alleen in de het service menu te zien aan de code die bij het panel staat.
In dit topic paar paginas terug is een overzicht te vinden van de codes.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 02-03-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Vanaf 55" KS7000 is het dan wel altijd VA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik heb volgens mij nergens gelezen dat een 55 inch ks7000 een IPS scherm kan hebben, de 49 inch KS7000 schijnbaar wel, en alles wat onder 7xxx serie zit schijnbaar ook mogelijk IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
[quote]Arjant2 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:04:
[...]

Sorry niet gezien, Jammer dat er geen verschil te merken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
rsca777 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:50:
[...]

1. Als je wat ervaring hebt met TV's zie je het meteen, anders geeft het service menu je bevestiging.
2. Niet te zien op de verpakking of op de buitenkant van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
yordy1985 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:07:
[quote]Arjant2 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:04:
[...]

Sorry niet gezien, Jammer dat er geen verschil te merken is.
ik weet niet waarvoor jij een update wilde, wat je er van verwacht, dus kan niet zeggen of dat opgelost is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Voor de gein even geïnformeerd bij Audiovision.be, ze hebben deze week btw actie , de 55KS7000 bieden ze aan voor 989 euro. Erg goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Net de PS4 Pro weer in safe mode opgestart (aan-knop vasthouden tot hij twee keer piept) en HDCP weer op automatic gezet. Daarna startte hij weer op en had ik ook weer beeld.

Hopelijk een eenmalig issue dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:59:
[...]

49KS7000 of is dit ook het geval bij grotere en de KS8000 ? want dat zou ik wel als kwalijk bestempelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Anoniem: 66797 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:03:
[...]

49KS7000 of is dit ook het geval bij grotere en de KS8000 ? want dat zou ik wel als kwalijk bestempelen
Volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
En waren jou 2 toestellen telkens een 49KS7000 ?
Het hangt er dus van af dat, waar je het toestel besteld, je geluk moet hebben of ze nog veel "oudere" voorraad hebben dan nieuwe, recente voorraad. Wel jammer... nu zijn er bijzonder interessante acties en zit je met een mogelijk VA of IPS paneel opgescheept.

In het servicemenu kijken wat het paneel is: als je enkel dat doet, breng je toch geen schade aan aan de tv?

[ Voor 10% gewijzigd door rsca777 op 02-03-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
rsca777 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:58:
[...]

En waren jou 2 toestellen telkens een 49KS7000 ?
Het hangt er dus van af dat, waar je het toestel besteld, je geluk moet hebben of ze nog veel "oudere" voorraad hebben dan nieuwe, recente voorraad. Wel jammer... nu zijn er bijzonder interessante acties en zit je met een mogelijk VA of IPS paneel opgescheept.

In het servicemenu kijken wat het paneel is: als je enkel dat doet, breng je toch geen schade aan aan de tv?
Dat ging over de 43KU6000, de KS7000 reeks heeft geen IPS type panelen (ook niet in 49").Ben wel benieuwd waar dat te lezen valt en of dat uit begin 2016 is of in de tweede helft van het jaar wanneer men al beter zou moeten weten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sinds de laatste update, 1165, waren er een aantal settings niet beschikbaar. Dus zojuist een fabrieksreset gedaan en alles is weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
Ik heb met de 1165 update dat ik weer vaak opnieuw moet inloggen met de youtube app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 892213

Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen. Ik heb sinds een aantal weken de samsung ks8000 in mijn bezit. Ik vind het een prachtige tv maar heb een vervelend probleem. Wanneer ik aan het gamen ben of tv aan het kijken ben springt de tv automatisch op standby. De eco settings heb ik uitgezet. Van de winkel heb ik een nieuw exemplaar gekregen maar deze heeft hetzelfde probleem. De tv is aangesloten via een denon avrx4000. Herkent iemand het probleem dat de tv zomaar uitvalt onder het kijken? Ik kan er bijna niks over vinden op het internet.

Alvast bedankt!

Gr.Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
Anoniem: 892213 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:26:
Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen. Ik heb sinds een aantal weken de samsung ks8000 in mijn bezit. Ik vind het een prachtige tv maar heb een vervelend probleem. Wanneer ik aan het gamen ben of tv aan het kijken ben springt de tv automatisch op standby. De eco settings heb ik uitgezet. Van de winkel heb ik een nieuw exemplaar gekregen maar deze heeft hetzelfde probleem. De tv is aangesloten via een denon avrx4000. Herkent iemand het probleem dat de tv zomaar uitvalt onder het kijken? Ik kan er bijna niks over vinden op het internet.

Alvast bedankt!

Gr.Stefan
Heb ergens een keer gelezen de laatste tijd dat dat wellicht met CEC te maken had. Zet eens HDMI control op je receiver uit en HDMI-CEC(anynet+) op de TV uit en kijk eens of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
apis29 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:23:
[...]

Dat ging over de 43KU6000, de KS7000 reeks heeft geen IPS type panelen (ook niet in 49").Ben wel benieuwd waar dat te lezen valt en of dat uit begin 2016 is of in de tweede helft van het jaar wanneer men al beter zou moeten weten ;) .
100% zeker? :)
Jumpman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:52:
Net weer ergens achter gekomen.

Bij de VA staat er op de stickers van de zakjes van de afstandbediening en voet XX-11-2016.
Bij de IPS staat er op de stickers van de zakjes van de afstandbediening en voet XX-01-2017.

Het klopt dus wat er eerder bij de retailer is gezegd, Samsung is nog maar heel kort geswitcht naar IPS panelen in deze serie op dit formaat.
Dit gaat toch niet over de 49KS7000 ?

[ Voor 40% gewijzigd door rsca777 op 02-03-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
*

[ Voor 100% gewijzigd door rsca777 op 02-03-2017 22:28 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 60 Laatste