Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 652298

Topicstarter
Als iemand dit kan oplossen is die echt een wereldwonder, Samsung weet het niet, Ziggo weet het niet, ze zijn er allemaal mee bezig. Het probleem speelt zich af bij alle nieuwe tv's van Samsung in 2016!!!!
Samsung is er nu ook bang voor dat de tv's verkopen gaan dalen door deze fout die in alle tv geconstateerd is, weet iemand misschien de oplossingen of ideeën om uit te voeren, alvast bedankt!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oE5juWLv0PI&t=4s]

Tv Samsung UE49KU6470
Problemen:
- Bij aantal zenders (rtl7, net5, rtlZ) langzame volumeregeling en kanaalregeling!
- Vertraging om ong. 30 minuten op willekeurige zender voor 10 seconden (dus slow motion beelden)
Oplossingen geprobeerd:
- 2 nieuwe coax kabels geprobeerd van Ziggo
- 2 verschillenden CI+ module’s geprobeerd (Smid en Quantis)
- Tv aantal keer gereset (fabrieksinstellingen)
- Andere afstanden (smart remote, andere samsung tv)
- Andere Smid module (oranje, heb blauw) en andere Ziggo Smartcard)
- Een coax-verzwakker aangeschaft van 12db.
Bovenstaande oplossingen hebben allemaal geen uitkomst geboden.
Problemen voor korte tijd:
- Sourcebalk/SmartHub balk werkt niet (vaak voorgekomen, door Samsung opgelost)
- Geen enkele USB herkenning (1 keer voorgekomen, daarna nooit meer)
- Crash na afsluiten van de app YouTube, soms zwart beeld op tv, of geen geluid op alle zenders. (komt soms voor)/vastgelopen beeld, na tv aan/uit is het opgelost.

Opmerkelijk:
- Tv werkt prima als de coax kabel uit de tv is
- Tv werkt bijna perfect als de CI+module uit de tv is (volumeregeling nog een fractie langzamer bij bovengenoemde zenders)
- Tv kanalen 2x laten zoeken naar digitale zenders (4444) leverden andere langzamer zenders op (beide keren zelfde resultaat) dan zijn de problemen aanwezig bij Net5 (ook), TLC, Comedy Central, National geograpich, Maar niet meer bij RTL7 en RTLZ.
- Bij het eruit halen en opnieuw in doen van de stroomkabel(powerkabel), is volumeregeling bij de zelfde zenders langzaam, maar is het probleem verergert of verminderd telkens weer (bood wel oplossing voor probleem van Sourcebalk/smarthub balk en USB herkenning)
Samsung heeft 3 keer tv sessie gehouden, in tv gekeken (ook weer gereset) maar geen oplossing gevonden.
Monteur van Samsung (Selectro) is al langs geweest, mainboard vervangen geen resultaat daarna weer oude teruggezet.
Verdere informatie over TV:
- Probleem komt ook voor bij zelfde type tv in de winkel (dus de UE49KU6470), daarna getest op een ander nieuwe type Samsung tv (UE55KS7500) waar zich ook het zelfde probleem afspeelt (ook bij zelfde zenders langzame volumeregeling!)
Getest bij Electro World Oss (ook Ziggo als provider!)
Verder ook bij nog een klant van de winkel aanwezig en bij een kennis uit de familie. Allemaal hebben ze de een nieuwe tv van Samsung (serie 2016: KU, KS)
- Frequenties betreffende langzame zenders:
HD zenders:
RTL7: 514750 kHz
NET5: 168000 kHz
RTLZ: 514750 kHz
SD zenders:
TLC: 498750 kHz
COMEDY CENTRAL: 674750 kHz
NATIONAL GEOGRAPICH: 498750 kHz
- Op de desbetreffende zenders zijn de andere knoppen niet langzaam zoals: setting/source enz. Alleen de volumeregeling en de knop om het kanaal te verzetten.
- Signaalsterkte: 100
Kwaliteitssignaal: 100
Tijdens het doormeten van bovestaande signalen door ziggo bleek dat het signaal niet goed wordt aangegeven, het signaal is 67% ongeveer (wat heel goed is, 70 max.) Ook met het aansluiten verandert het aangegeven signaal niet op de tv (maar wel op het systeem bij de Ziggo monteur, 10db vermindering, dus niet nodig ) Dus achteraf is de coax-verzwakker voor niks aangeschaft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 15:31
Anoniem: 652298 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:23:
[video]Ik heb een heel ingewikkeld probleem, als je die oplost ben je een held, Samsung heeft geen idee en ziggo heeft geen idee, hieronder de beschrijving en een link naar een filmpje:

Probleem TV Samsung UE49KU6470S
Tv Samsung UE49KU6470
Problemen:
- Bij aantal zenders (rtl7, net5, rtlZ) langzame volumeregeling en kanaalregeling!
- Vertraging om ong. 30 minuten op willekeurige zender voor 10 seconden (dus slow motion beelden)
Oplossingen geprobeerd:
- Crash na afsluiten van de app YouTube, soms zwart beeld op tv, of geen geluid op alle zenders. (komt soms voor)/vastgelopen beeld, na tv aan/uit is het opgelost.

Opmerkelijk:
- Tv werkt bijna perfect als de CI+module uit de tv is (volumeregeling nog een fractie langzamer bij bovengenoemde zenders)
- Tv kanalen 2x laten zoeken naar digitale zenders (4444) leverden andere langzamer zenders op (beide keren zelfde resultaat) dan zijn de problemen aanwezig bij Net5 (ook), TLC, Comedy Central, National geograpich, Maar niet meer bij RTL7 en RTLZ.
- Bij het eruit halen en opnieuw in doen van de stroomkabel(powerkabel), is volumeregeling bij de zelfde zenders langzaam, maar is het probleem verergert of verminderd telkens weer (bood wel oplossing voor probleem van Sourcebalk/smarthub balk en USB herkenning)
Samsung heeft 3 keer tv sessie gehouden, in tv gekeken (ook weer gereset) maar geen oplossing gevonden.
Monteur van Samsung (Selectro) is al langs geweest, mainboard vervangen geen resultaat daarna weer oude teruggezet.
- Probleem komt ook voor bij zelfde type tv in de winkel (dus de UE49KU6470), daarna getest op een ander nieuwe type Samsung tv (UE55KS7500) waar zich ook het zelfde probleem afspeelt (ook bij zelfde zenders langzame volumeregeling!)
Verder ook bij nog een klant van de winkel aanwezig en bij een kennis uit de familie. Allemaal hebben ze de een nieuwe tv van Samsung (serie 2016: KU, KS)
HD zenders:
SD zenders:
- Op de desbetreffende zenders zijn de andere knoppen niet langzaam zoals: setting/source enz. Alleen de volumeregeling en de knop om het kanaal te verzetten.
Tijdens het doormeten van bovestaande signalen door ziggo bleek dat het signaal niet goed wordt aangegeven, het signaal is 67% ongeveer (wat heel goed is, 70 max.) Ook met het aansluiten verandert het aangegeven signaal niet op de tv (maar wel op het systeem bij de Ziggo monteur, 10db vermindering, dus niet nodig ) Dus achteraf is de coax-verzwakker voor niks aangeschaft!
Probeer eens een andere powerkabel, of ander stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Kan je het geheugen/CPU gebruik van de TV inzien? Misschien een foutje met memory leak / 100% CPU gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En als je het zonder CI+ module doet (dus die ongecodeerde digitale SD kanalen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je gebruikt wel een 1.3 module?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OcNewB schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Probeer eens een andere powerkabel, of ander stopcontact?
Bedankt voor het meedenken, ik kan dat proberen, maar hoe kan het dat het probleem zich dan bij meerdere mensen afspeelt, die hebben toch niet allemaal een kapotte powerkabel/stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 652298 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:23:
[video]Ik heb een heel ingewikkeld probleem, als je die oplost ben je een held, Samsung heeft geen idee en ziggo heeft geen idee, hieronder de beschrijving en een link naar een filmpje:

Probleem TV Samsung UE49KU6470S
Tv Samsung UE49KU6470
Problemen:
Oplossingen geprobeerd:

Opmerkelijk:
HD zenders:
SD zenders:
Mensen kunnen jullie kijken of dit probleem ook bij jullie voorkomt?
Ga naar RTL7/NET5 en kijk of daar de volumeregeling trager gaat dan bij de andere zenders!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
apis29 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:29:
En als je het zonder CI+ module doet (dus die ongecodeerde digitale SD kanalen)?
Hier het antwoord van zonder module kijken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik gebruik natuurlijk een CI+ module (1.3) van het merk Quantis.
Ik heb ook al een module geprobeerd van Smid in de kleur blauw en oranje, dus aan de module kan het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
xh3adshotx schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:20:
Kan je het geheugen/CPU gebruik van de TV inzien? Misschien een foutje met memory leak / 100% CPU gebruik?
Nee, ik kan dat niet inzien. Samsung heeft van afstand ook al 2 keer meegekeken met de tv, maar heeft toen ook niks ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Anoniem: 652298 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:19:
[...]

Ja, ik gebruik natuurlijk een CI+ module (1.3) van het merk Quantis.
Ik heb ook al een module geprobeerd van Smid in de kleur blauw en oranje, dus aan de module kan het niet liggen.
Ok ;-) want Ziggo heeft ooit ergens eens besloten dat TV's van na 2013 geloof ik... alleen met een 1.3 module zouden mogen werken oid

maar dat is dan ook af te strepen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Zo, even een kleine opruiming gehouden. De probleemstelling heb je in 3 verschillende topics gepost en dat is niet de bedoeling. Houdt het centraal.

Daarnaast valt het op dat je regelmatig onnodig het topic schopt door meerdere keren achter elkaar te posten. Dit is niet bedoeling. Als de laatste post van jezelf is en je wil binnen 24 uur nog iets toevoegen, gebruik dan de "wiijzig"-knop. Ook het opnemen van meerdere quotes in één post is prima mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan je "Rode knop" eens uitschakelen in het CAM menu (van de CI).

Enige wat ik kan bedenken namelijk, dat het laden van de "rode knop" software op de achtergrond niet juist gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vorkie schreef op maandag 30 januari 2017 @ 07:48:
Kan je "Rode knop" eens uitschakelen in het CAM menu (van de CI).

Enige wat ik kan bedenken namelijk, dat het laden van de "rode knop" software op de achtergrond niet juist gaat.
De rode knop staat bij CI-menu - On Demand (Rode Knop) instellingen - al ingesteld op nooit (andere keuzemogelijkheden zijn 1,2,3,4,5, altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06 13:00
Het trage kanaalwisselen en volumeregeling is me nog niet opgevallen maar zal ik nog eens testen.
Op mijn KS9000 review sample heb ik wel het slowmotion verhaal een paar keer meegemaakt als ik TV zit te kijken. Ik vond het al vreemd en dacht eerlijk gezegd dat Ziggo een storing had ofzo.
Ik heb een CI+1.2 module.

[ Voor 30% gewijzigd door Arjant2 op 01-02-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 13-06 16:42
Probeer eens Samsung Instant On uit te zetten. Hoor dat daar soms ook problemen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Basekid schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:22:
Probeer eens Samsung Instant On uit te zetten. Hoor dat daar soms ook problemen mee zijn.
Bedankt voor je tip, weet je ook waar ik die functie vindt op de tv, heb gekeken bij de instellingen bij het geluid maar vindt niet die letterlijke beschrijving erin terug.

Ik heb ook bij alle andere mogelijkheden gekeken, maar kan het nergens vinden.

Ik heb ook op internet rondgezocht, maar vond het daar ook niet, zag wel deze reactie staan:
I've tried smart led low and high, makes no difference for blooming. There is no way to turn off Samsung instant on, so the TV never fully restarts/refreshes. Panel is AA02. Mexico April 2016

maar weet ook niet of dat klopt, daar hebben jullie meer verstand van, of die functie ook aanwezig is op de tv's van tegenwoordig ;)

Maar het kan eigenlijk niet aan CI+ module liggen, ook niet aan signaal (getest door Ziggo), Het heeft toch te maken met een combinatie van tv met signaal denk ik, want met Coax kabel eruit, werkt alles perfect, ook als ik er een decorder of Horizon op aansluit werkt het gewoon. Of het is een regionaal probleem?

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 652298 op 30-01-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 13-06 16:42
Hierzo staat hoe het moet:
http://www.samsung.com/in/support/skp/faq/1086511

Staat dus onder system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, daar heb ik gekeken, maar dit is een voorbeeld van een tv van een oudere serie. Ik kan het nu echt ner gens vinden onder system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik kan melden dat op de ks9000 hetzelfde probleem speelt met de volumeregeling op de genoemde kanalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Arjant2 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:35:
Ik kan melden dat op de ks9000 hetzelfde probleem speelt met de volumeregeling op de genoemde kanalen.
Bedankt, daarom vind ik het ook zo gek dat Samsung er nog nooit van had gehoord. Waarom melden al die mensen dat dan niet die met hetzelfde probleem te maken hebben, nu heb ik geen voet om op te staan, omdat ze steeds zeggen dat dit binnen de specificaties valt (en ze weten er geen oplossing voor, alles al geprobeerd), dus Samsung wint de discussie dan van mij natuurlijk, maar als nou heel veel klanten dit probleem doorgeven, dan moeten ze er iets aan doen, of een schadevergoeding uitdelen (of voor inruiling zorgen net als bij de Samsung Note telefoons) Want het is geen klein probleem, het is gewoon nauwelijks mogelijk om op die bepaalde zenders het volume te regeling, maar voor €1050 mag ik wel verwachten dat de tv gewoon werkt, en dat is dus niet het geval, maar wat kan ik er nu nog aan doen, ik heb iedereen als ingeschakeld (van Ziggo tot Selectro tot de Fabrikantexpert van Samsung)

Wie heeft er gelijk in deze situatie, moeten hun het probleem oplossen of mogen ze zeggen dat ze het niet weten (en dus alles hebben geprobeerd). Ik weet echt niet wat ik nu nog kan doen/ bij wie ik moet zijn en of ik recht heb om op te staan en dus een klacht ergens in te dienen.

Hopelijk kan iemand hier zijn mening over geven, hoe dat zit met dit probleem, en of het probleem bij mij ligt of bij hun. Want na 2 maanden vind ik het wel genoeg geweest :(

Alvast bedankt voor jullie moeite/meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Anoniem: 652298 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:46:
[...]

Bedankt, daarom vind ik het ook zo gek dat Samsung er nog nooit van had gehoord. Waarom melden al die mensen dat dan niet die met hetzelfde probleem te maken hebben, nu heb ik geen voet om op te staan, omdat ze steeds zeggen dat dit binnen de specificaties valt (en ze weten er geen oplossing voor, alles al geprobeerd), dus Samsung wint de discussie dan van mij natuurlijk, maar als nou heel veel klanten dit probleem doorgeven, dan moeten ze er iets aan doen, of een schadevergoeding uitdelen (of voor inruiling zorgen net als bij de Samsung Note telefoons) Want het is geen klein probleem, het is gewoon nauwelijks mogelijk om op die bepaalde zenders het volume te regeling, maar voor €1050 mag ik wel verwachten dat de tv gewoon werkt, en dat is dus niet het geval, maar wat kan ik er nu nog aan doen, ik heb iedereen als ingeschakeld (van Ziggo tot Selectro tot de Fabrikantexpert van Samsung)

Wie heeft er gelijk in deze situatie, moeten hun het probleem oplossen of mogen ze zeggen dat ze het niet weten (en dus alles hebben geprobeerd). Ik weet echt niet wat ik nu nog kan doen/ bij wie ik moet zijn en of ik recht heb om op te staan en dus een klacht ergens in te dienen.

Hopelijk kan iemand hier zijn mening over geven, hoe dat zit met dit probleem, en of het probleem bij mij ligt of bij hun. Want na 2 maanden vind ik het wel genoeg geweest :(

Alvast bedankt voor jullie moeite/meedenken! :)
Ik heb het probleem in ieder geval doorgegeven aan mijn contact persoon bij Tweakers voor het testpanel. Zij zullen de productspecialist van Samsung ook inlichten. Als ik er meer over hoor dan laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arjant2 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:50:
[...]

Ik heb het probleem in ieder geval doorgegeven aan mijn contact persoon bij Tweakers voor het testpanel. Zij zullen de productspecialist van Samsung ook inlichten. Als ik er meer over hoor dan laat ik het weten.
Bedankt!, je mag anders ook wel de link van mijn filmpje meesturen ;)
YouTube: Probleem TV Samsung UE49KU6470S

Ik heb net na lange tijd weer een antwoord terug van Samsung over het probleem:

Hee Jelle, goeiemorgen! Sorry voor de lange stilte, ik was zelf ook nog in afwachting van antwoord. Men is alles nogmaals bij langs gegaan maar ik ben bang dat we verder geen tips/ideeën hebben om die volume bediening aan te pakken. Ik kan me uiteraard inzetten om nog een keer een monteur te sturen en alles zo goed mogelijk formuleren, maar de kans is er dat ook zij niks kunnen vinden en het bezoek toch op jouw kosten komt te staan.. Wat wil je dat ik doe? ^Joeri

Ja, ze beëindigen de discussie, wat kan ik er nu nog tegen doen, mag ik nu dan niet een vergoeding eisen voor het probleem (of is het daar niet duidelijk genoeg voor of het probleem 100% alleen bij Samsung ligt)

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 652298 op 02-02-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Je hebt er niks aan maar ik wil je bedanken dat je dit gepost hebt.
(Ik moet binnenkort ook een nieuwe TV aanschaffen en weet nu iig welke ik ga vermijden).

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand nog een idee?

Arjant2, al iets gehoord van de Samsungcontactpersoon?

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 652298 op 08-02-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Nee het blijft angstvallig stil.
Heb mijn tv ook al weer ingepakt gisteravond, moet binnenkort weer terug, dus kan niets meer testen.

[ Voor 11% gewijzigd door Arjant2 op 09-02-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Samsung gaat kijken of ze iemand langs kunnen sturen voor mijn problemen.
Zal wel pas over 1.5 week zijn aangezien ik zelf volgende week nogal druk ben.
To be continued.
De tv blijft dus nog even.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 10-02-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arjant2 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:10:
Samsung gaat kijken of ze iemand langs kunnen sturen voor mijn problemen.
Zal wel pas over 1.5 week zijn aangezien ik zelf volgende week nogal druk ben.
To be continued.
De tv blijft dus nog even.
Oke, goed bezig!

Hopelijk kan de monteur die bij jou komt meer vertellen, want bij mij weten ze er geen oplossing voor (ze kunnen geen technisch defect ontdekken).

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 14:26
Ik dacht dat ik al af en toe koffie in m'n tv moest schenken, maar ben dus niet de enige lees ik nu. Ook hier dezelfde problemen op een KS8000. Ik heb er persoonlijk wat minder last van, gebruik die van mij meer met een console/mediaplayer, maar heb dit wel vaker gezien - met name bij net aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 13:51
Welke series hebben hier eigenlijk allemaal last van? Mijn TV dient als scherm voor een PlayStation 4 Pro en een PC, maar op een gegeven moment zal hij als gewone TV ingezet worden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jumpman schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:34:
Welke series hebben hier eigenlijk allemaal last van? Mijn TV dient als scherm voor een PlayStation 4 Pro en een PC, maar op een gegeven moment zal hij als gewone TV ingezet worden.
De tv's die ik getest heb speelt het zich onder andere af op de:
- UE55KS7500
- UE49KU6470
- UE40KU6470
- UE49KS8000

Dus mijn gedachte is dat het bij alle tv's van Samsung is van de nieuwe serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 652298 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:48:

Opmerkelijk:
Lijkt me dan toch eerder in de CI+ module te zitten? en heb je ook als eens het tv beeld in game modus gezet (zonder beeldoptimalisaties e.d.), en dan evt. met en zonder CI+ module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:12

sjaool

Every life should have 9 cats

Het lijkt mij dat hier een probleem speelt tussen de tv's en de rechten die de CI+ module toegekend krijgt per kanaal. Maar goed ik ben geen specialist op dit gebied. Het probleem doet zich alleen voor bij tv kijken?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sjaool schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:39:
Het lijkt mij dat hier een probleem speelt tussen de tv's en de rechten die de CI+ module toegekend krijgt per kanaal. Maar goed ik ben geen specialist op dit gebied. Het probleem doet zich alleen voor bij tv kijken?
Ja, ik doe niet veel anders dan tv kijken, maar met FIFA spelen nog nooit gezien, het is ook niet bij alle andere knoppen (source, guide, settings, enz) alleen bij volumeknop en chourseknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ido schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:45:
[...]

Lijkt me dan toch eerder in de CI+ module te zitten? en heb je ook als eens het tv beeld in game modus gezet (zonder beeldoptimalisaties e.d.), en dan evt. met en zonder CI+ module?
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd, kan kijken of ik het kan vinden bij de instellingen, zal laten weten of het wat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 10:57
Ook geprobeerd om de ci+ module zelf te resetten in het ci+ menu onder zenders? Onder dat zelfde menu heb je ook nog software bijwerken zitten, en dus fabrieks instellingen. Dit is alleen voor de module zelf bedoeld, dus niet voor de tv zelf. Daarna even de tv weer opnieuw opstarten en regiocode opnieuw ingeven. Heb zelf een js8000, maar neem aan dat de menu's een beetje hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testfreak
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-04-2024
Ik heb regelmatig hetzelfde probleem op mijn UE65KS8000. De remote wordt onbruikbaar. Niet alleen het geluid is niet te bedienen, ook kanaal up/down. Het heeft naar mijn idee wel met de ci+ module te maken, want met randapparatuur heb ik nog nooit hetzelfde probleem ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Je bent al eerder aangesproken op het ongewenste schoppen van topics door meerdere keren achter elkaar te posten. Zie S1NN3D in "Groot Probleem Samsung UE49KU6470S!". Graag de forum regels in acht houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 652298 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:33:
[...]

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd, kan kijken of ik het kan vinden bij de instellingen, zal laten weten of het wat scheelt.
Nee, geen optie, kwaliteit van het beeld gaat erop achteruit, dan bedoel ik het kleurpatroon
blueface schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:40:
Ook geprobeerd om de ci+ module zelf te resetten in het ci+ menu onder zenders? Onder dat zelfde menu heb je ook nog software bijwerken zitten, en dus fabrieks instellingen. Dit is alleen voor de module zelf bedoeld, dus niet voor de tv zelf. Daarna even de tv weer opnieuw opstarten en regiocode opnieuw ingeven. Heb zelf een js8000, maar neem aan dat de menu's een beetje hetzelfde zijn.
Heb ik net geprobeerd, stond inderdaad op de plek die jij uitlegt. Weer niks veranderd jammer genoeg

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 652298 op 18-02-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eigenlijk moet je in kaart brengen welke versie van de software mensen op hun TV hebben, welke CI kaart er wordt gebruikt (als die wordt gebruikt) en welke types mensen hebben staan.

Op deze manier kun je Samsung en eventueel de providers op de hoogte stellen van problemen die er spelen.

Op dit moment zou ik de Samsung retour afzender sturen, geld terug en een ander merk TV kopen. Samsung is niet de enige die TV's maakt. Maar ja, dat is mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sypie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:37:
Eigenlijk moet je in kaart brengen welke versie van de software mensen op hun TV hebben, welke CI kaart er wordt gebruikt (als die wordt gebruikt) en welke types mensen hebben staan.

Op deze manier kun je Samsung en eventueel de providers op de hoogte stellen van problemen die er spelen.

Op dit moment zou ik de Samsung retour afzender sturen, geld terug en een ander merk TV kopen. Samsung is niet de enige die TV's maakt. Maar ja, dat is mijn keuze.
Bedankt voor je reactie!

Module merk is niet echt meer belangrijk, want heb zelf al Quantis en Smid geprobeerd, en verdere ken ik eigenlijk niet. Dus het zou niet aan een specifieke module kunnen liggen.

Ik neem aan dat iedereen die het probleem ook heeft, de nieuwste serie van dit jaar heeft (KS/KU/K) en de nieuwste software (download waarschijnlijk bij iedereen automatisch, indien internet aanwezig), denk dat de nieuwste iets was met 6000/6010.

Dat retour sturen (via de winkel) is wel een goede optie, maar ik vind dat wel veel gedoe, ben de Samsung al gewend, hij werkt fantastisch op 2 problemen na. Maar LG vind ik kwalitatief net zo goed als Samsung, dus als ik zou ruilen zou ik zeker een LG aanbevelen, en geen Philips (nog veel meer problemen mee, komt onder andere door de Android besturing)/ Loewe(veel te duur)/ Panasonic (te duur), Sony (is goed, maar valt net onder die andere 2 merken)/ Salora (geen goede kwaliteit, wel goedkoop), en voor de rest ken ik er denk niet meer.

Maar denk er ook nog sterk over na om het om te ruilen met de nieuwe komende serie van Samsung (komt medio April 2017), die misschien mijn problemen niet vertoond, maar dan ga ik er misschien wel iets op achteruit (om dat de tv's als ze net uit zijn op zijn hoogst geprijsd zijn, want naarmate van tijd afloopt, dus zul je voor dezelfde prijs misschien een iets beperkter toestel hebben, maar zou ook kunnen van niet omdat de tv's waarschijnlijk weer een stukje verbeterd zijn, ten opzichte van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Kleine update zonder echt nieuws.
Selectro is in overleg met Samsung over deze problemen. Heb ze ook op dit topic gewezen.

To be continued.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjant2
Update: Vanmorgen is Selektro langsgeweest en hebben het probleem van de volumeregeling gezien.

Ziggo signaal doorgemeten, geen problemen mee.
Andere CI+ module (Quantis ipv Smit) geen verandering.
Vervolgens heeft de produktspecialist van Samsung op afstand mee gekeken en constateerde inderdaad dat de TV langzamer wordt als het volume wordt veranderd op bepaalde zenders, alsof de processor het te druk heeft met iets. Op afstand veranderen van volume had hetzelfde effect.
Hij heeft een aantal logs gemaakt en gaat deze met de engineers in Korea bespreken. Vervolgens zal hij met behulp van wat extra codes uit Korea een dieper log gaan maken op mijn tv de komende weken.
Al met al nog geen oplossing, maar ze zijn er wel mee bezig

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 02-03-2017 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arjant2 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:17:
Update: Vanmorgen is Selektro langsgeweest en hebben het probleem gezien van de volumeregeling gezien.

Ziggo signaal doorgemeten, geen problemen mee.
Andere CI+ module (Quantis ipv Smit) geen verandering.
Vervolgens heeft de produktspecialist van Samsung op afstand mee gekeken en constateerde inderdaad dat de TV langzamer wordt als het volume wordt veranderd op bepaalde zenders, alsof de processor het te druk heeft met iets. Op afstand veranderen van volume had hetzelfde effect.
Hij heeft een aantal logs gemaakt en gaat deze met de engineers in Korea bespreken. Vervolgens zal hij met behulp van wat extra codes uit Korea een dieper log gaan maken op mijn tv de komende weken.
Al met al nog geen oplossing, maar ze zijn er wel mee bezig
Zo, goed bezig, zo ver zijn ze bij mij niet gegaan met het probleem.
Ga zo door!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Inmiddels voor 2e keer een log gemaakt door Samsung, er wordt dus druk aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Anoniem: 652298 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:49:
[...]

Zo, goed bezig, zo ver zijn ze bij mij niet gegaan met het probleem.
Ga zo door!
Welke regio woon je?
Ik ben even benieuwd of het allemaal in dezelfde regio is of in meerdere regio's.
Samsung zelf op Schiphol kan het probleem niet reproduceren met hun Ziggo aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik woon in Schaijk (Noord-Brabant).
Ik denk zelf ook dat het alleen in een bepaalde regio is, omdat ze het bij mij ook hadden getest bij het Selectro service centrum en daar ook niks handen geconstateerd.

En ik ken ook meerdere mensen die dit probleem hebben, wonen allemaal in de buurt van mij (Schaijk, Oss) en een op iets verdere afstand in Afferden (Limburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Regio Den Haag ook zelfde probleem.
Utrecht en West-Friesland ook begrijp ik uit het Samsung topic.
Dus het is toch wel wijdverspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 891743

En als je er een soundbar op aansluit of home cinema set. Aansluiten met een optische kabel. Dan in het menu van geluid invoeren dat je gebruik maakt van een optische kabel. Succes.
Gr carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 891743 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:29:
En als je er een soundbar op aansluit of home cinema set. Aansluiten met een optische kabel. Dan in het menu van geluid invoeren dat je gebruik maakt van een optische kabel. Succes.
Gr carlo
Bedankt voor het meedenken, dat zou misschien wel werken, maar dan moet je natuurlijk zo'n duur apparaat aanschaffen (zelfde als je er een Horizon of Humax neerzet, dan is het ook opgelost, maar die apparaten kosten veel te duur, en tv hoort gewoon te werken zonder dat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Voorlopig mijn laatste update.
De engineers in Korea kunnen het probleem niet reproduceren, dus mijn testtoestel wordt opgehaald en gaat richting Korea.
Spijtig dat het probleem voorlopig blijft voortduren, ik kan zelf helaas niets meer bijdragen aan de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arjant2 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:41:
Voorlopig mijn laatste update.
De engineers in Korea kunnen het probleem niet reproduceren, dus mijn testtoestel wordt opgehaald en gaat richting Korea.
Spijtig dat het probleem voorlopig blijft voortduren, ik kan zelf helaas niets meer bijdragen aan de oplossing.
Maar dan denk ik dat het probleem zich ook niet daar zal afspelen in Zuid-Korea met de desbetreffende tv voorhanden.
Omdat zoals Selectro het ook al zei het ook niet daar afspeelt.
Maar goed bezig, meer kunnen we ook niet doen op dit moment!
Ik hoop over een aantal weken/maanden, weer iets van je te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:02
Ik heb deze TV niet, maar heeft iemand van jullie ook geprobeerd of dit probleem ook speelt bij opnames van de genoemde zenders? Als het daar ook mis gaat maakt het troubleshooten natuurlijk wel een stuk makkelijker voor de techneuten in Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Anoniem: 652298 schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:15:
[...]

Maar dan denk ik dat het probleem zich ook niet daar zal afspelen in Zuid-Korea met de desbetreffende tv voorhanden.
Omdat zoals Selectro het ook al zei het ook niet daar afspeelt.
Maar goed bezig, meer kunnen we ook niet doen op dit moment!
Ik hoop over een aantal weken/maanden, weer iets van je te horen!
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet als ze het zelfs hier in NL niet kunnen reproduceren op her kantoor op schiphol.

Ik heb geen opname van de microstutters gemaakt. Misschien kan jelle dat nog eens proberen. Mijn toestel staat nu in de doos klaar voor op gehaald te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hcQd schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:20:
Ik heb deze TV niet, maar heeft iemand van jullie ook geprobeerd of dit probleem ook speelt bij opnames van de genoemde zenders? Als het daar ook mis gaat maakt het troubleshooten natuurlijk wel een stuk makkelijker voor de techneuten in Korea.
Ik snap niet helemaal wat ik nu kan testen,
Bedoel je dat ik een programma met de tv moet opnemen (via USB??)
en dan terugkijken, en dan zien of de langzame volumeregeling nog steeds speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Dat zou kunnen, maar ook of bijvoorbeeld de microstutters dan plaatsvinden.

Ik denk dat het voor de volumeregeling niet uit maakt, aangezien hij bij het afspelen niet meer realtime een CI+ signaal hoeft te decoden. Het is dan niet veel anders dan het afspelen van welk ander videobestand, en daar treden nu juist geen problemen op. Het zou hooguit de microstutters kunnen vastleggen, maar goed dat is al vastgelegd met externe opname. Heel veel toegevoegde waarde zal het dan niet hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door Arjant2 op 04-04-2017 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arjant2 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:19:
Dat zou kunnen, maar ook of bijvoorbeeld de microstutters dan plaatsvinden.

Ik denk dat het voor de volumeregeling niet uit maakt, aangezien hij bij het afspelen niet meer realtime een CI+ signaal hoeft te decoden. Het is dan niet veel anders dan het afspelen van welk ander videobestand, en daar treden nu juist geen problemen op. Het zou hooguit de microstutters kunnen vastleggen, maar goed dat is al vastgelegd met externe opname. Heel veel toegevoegde waarde zal het dan niet hebben.
Oke, sorry maar ik snap niet wat ik op dit moment nog kan testen en wat je bedoelt met microstutters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Microstutters zijn de haperingen of zoals jij ze noemt de slowmotion beelden die af en toe optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arjant2 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:13:
Microstutters zijn de haperingen of zoals jij ze noemt de slowmotion beelden die af en toe optreden.
Oke, dat maakt het verhaal een stuk duidelijker. Maar het is wel zo dat de microstutters bij mij de laatste maanden heel sterk zijn afgenomen (misschien zelfs wel verdwenen), daar in tegen de volumeregeling niet (die is nog constant aanwezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
De microstutters zijn bij mij in ieder geval nog net zo erg aanwezig als in het begin.
Zeker bij voetbal kijken.
Anyway, laten we hopen dat Samsung uiteindelijk met een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arjant2 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:24:
De microstutters zijn bij mij in ieder geval nog net zo erg aanwezig als in het begin.
Zeker bij voetbal kijken.
Anyway, laten we hopen dat Samsung uiteindelijk met een oplossing komt.
Of ik ben er aan gewend geraakt :'(
Ja, laten we de reactie van Samsung afwachten!
Maar zijn ze bij Samsung alleen naar de miscrostutters aan het kijken of ook nog naar de volumeregeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
ze zijn met name naar de volumeregeling aan t kijken bij 'mijn' toestel.
Maar die microstutters zijn voor zover ik heb kunnen zien ook alleen bij CI+ gebruik. Dus wellicht hebben ze met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De problemen met de volumeregeling (en kanaalwisseling) heb ik ook op mijn UE55KS7000. Het lijkt er dan inderdaad op alsof de CPU het te druk heeft. Schakel ik over naar een andere zender dan is er weer niets aan de hand. Heb nog geen tijd gehad om er dieper in te duiken, dus weet niet of het op specifieke kanalen voorkomt. Ik maak ook gebruik van een CI+ module (neotion dacht ik, kan ik nu niet controleren). Er hangt verder alleen een Raspberry Pi met KODI aan en daar heb ik het probleem nooit. Het probleem met de vertraging in het beeld heb ik nog niet ondervonden.

Zal binnenkort ook eens contact met Samsung opnemen hierover, moet ze toch spreken over een ander probleem dat ik heb: De instelling voor 'HDMI Black Level' wijzigt zichzelf continu - maar dat hoort niet in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
VanRoyal schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:19:
De problemen met de volumeregeling (en kanaalwisseling) heb ik ook op mijn UE55KS7000. Het lijkt er dan inderdaad op alsof de CPU het te druk heeft. Schakel ik over naar een andere zender dan is er weer niets aan de hand. Heb nog geen tijd gehad om er dieper in te duiken, dus weet niet of het op specifieke kanalen voorkomt. Ik maak ook gebruik van een CI+ module (neotion dacht ik, kan ik nu niet controleren). Er hangt verder alleen een Raspberry Pi met KODI aan en daar heb ik het probleem nooit. Het probleem met de vertraging in het beeld heb ik nog niet ondervonden.

Zal binnenkort ook eens contact met Samsung opnemen hierover, moet ze toch spreken over een ander probleem dat ik heb: De instelling voor 'HDMI Black Level' wijzigt zichzelf continu - maar dat hoort niet in dit topic.
Top, hoe meer mensen er met Samsung contact over gaan opnemen, hoe eerder ze tot echt onderzoeken/oplossen overgaan!
Want ze blijven tegen mij zeggen, dat ze er nog nooit van hebben gehoord en dat ik de eerste ben die dit probleem meld bij hun.

Andere vraag over het probleem:
Komt het bij jouw ook alleen voor bij bepaalde zenders? RTL7, Net5, RTLZ en nog een aantal verderop?

Ik heb het net getest met de nieuwste toestellen van Samsung: Qled serie 2017.
Waar het probleem zich niet op afspeelt, dus het speelt zich alleen af op de serie van 2016 de K serie!
Ook het leentoestel wat ik toen had ontvangen was dit niet het geval, dus is wel informatie om mee te nemen, dus heeft met het toestel te maken.

Ik kan alles makkelijk testen, want loop stage in een Elektronicazaak (Electro World)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 652298 op 04-04-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arjant2 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:18:
ze zijn met name naar de volumeregeling aan t kijken bij 'mijn' toestel.
Maar die microstutters zijn voor zover ik heb kunnen zien ook alleen bij CI+ gebruik. Dus wellicht hebben ze met elkaar te maken.
@Arjant2 Toevallig al meer gehoord van Samsung?
Ik hoor het graag!

Ze hebben bij mij de tv nu voor de tweede keer meegenomen naar het Selectro service center!
Dus hopen dat ze nu wel iets vinden, verder gaan ze ook kijken waarom de knop van teletekst het bijna nooit doet (wat je op het filmpje kunt zien, is alleen op te lossen door power/stroom kabel erop nieuw in te doen), ook het internet is draadloos heel zwak (met kabel niet, maar tv staat bij TP-link apparaat, dus dat is wel apart, want met je mobiel, laptop enz. heb je daar daar wel perfect internet)

YouTube: Teleteksknop op afstanbediening werkt niet!

Dus weet over ongeveer 1 week meer, maar verwacht er niet veel van :'(

ps. Ik zie trouwens dat het probleem van de teletekstknop bij nog iemand voorkomt, zie forum Samsung: https://eu.community.sams...9k6370ss/m-p/192127#M1564
Maar nog geen echte oplossing voor is. (hoe kan dat toch zoveel problemen met een nieuwe tv van Samsung)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 652298 op 07-05-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TV is vandaag terug gekomen, problemen weer niet opgelost (zeiden alweer van wel, hebben mainboard vervangen)

+ extra probleem bijgekomen, voet beschadig terug gekomen, nog een probleem extra om op te lossen, bedankt Samsung/Selectro!

Er zit denk niks anders op om het op te geven, want ze willen het daar niet op lossen zo te zien, ik kan zo de tv nog heel vaak opsturen naar Selectro (en een week later komt dan weer beschadigd en niet opgelost terug) makkelijk is dat.

Ik wordt er echt moe van, maar ja.... niks aan te doen dus.
Pagina: 1