Apps wordt aan gewerkt, die zullen langzamerhand worden toegevoegd...Reverb_ schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:02:
Heb de Samsung 60" KS7000. Heeft iemand een idee hoe ik een netwerkshare kan benaderen? Kan het nergens vinden. En waar zijn alle apps? Mijn vader heeft een samsung uit de HU 7 serie van 3 jaar terug en die heeft veel meer apps en kan je heel makkelijk een share benaderen.
Is er trouwens al een RTL XL app op de 2016 modellen? Mis deze nog steeds op het 2015 (tizen) model..
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om die smart remote in te stellen zodat hij ALTIJD de volume van mijn home cinema systeem pakt?
Nu moet ik dat instellen voor elke bron apart, helaas doe hij dit dan niet als ik bijv. De npo app draai. Ook kan ik maar 2 bronnen max aansluiten.
Nu moet ik dat instellen voor elke bron apart, helaas doe hij dit dan niet als ik bijv. De npo app draai. Ook kan ik maar 2 bronnen max aansluiten.
Ik zie dat de UE55KS9000 op voorraad is bij de leveranciers in belgie, en zal proberen deze nog op de kop te tikken vandaag. Had een goed voorstel van Electromania, nu nog even gepolst bij de concurrentie van Art&Craft.
Anoniem: 135867
RTL XL gaat ook niet werken op tizen. Omdat Tizen geen adobe flashplayer ondersteund.Only schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 08:25:
Is er trouwens al een RTL XL app op de 2016 modellen? Mis deze nog steeds op het 2015 (tizen) model..
RTL XL gaat wat ik heb begrepen sowieso niet meer op elk tv toestel in de toekomst komen ondersteund worden. Ik meende dat RTL alleen nog op eigen platform wil inzetten en dat het op smart tv's verleden tijd is. Vandaar dat het ook op oudere toestellen verwijderd wordt. Einde contract dus ook voor oudere toestellen dus. Deze info had een verkoper van platte tv voor mij. Dacht het ook al een keer op internet hebben gelezen, weet alleen niet meer waar. Was er ook fan van, maar helaas......
Apps op smart tv heeft inmiddels ook al de aandacht van de consumentenbond.
Geen enkele partij kan nl garanderen dat Apps blijven bestaan op de tv, daar wil de CB verandering in.
Wordt vervolgd..
Geen enkele partij kan nl garanderen dat Apps blijven bestaan op de tv, daar wil de CB verandering in.
Wordt vervolgd..
Weet iemand welke USB schijven ik kan aansluiten op mijn ks7500?
Kan het nergens vinden.
Kan het nergens vinden.
Dat is een mooie prijs, zeer interessant als dit om een Benelux model gaat. Enige wat je misloopt is de wireless speaker of de cashback. Al is dit een riante korting, vergeleken met de officiële Samsung dealers die op dit moment alleen maar adviesprijzen lijken te hanteren. Al komt dit denk ik ook, doordat de tv's nog niet zo goed verkrijgbaar zijn.RAAF12 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:14:
[...]
Hier staat ie voor 1649
https://www.plasmavisie.nl/samsung-ue49ks8000.html
'Mooie prijs' is nogal vaag
Is het trouwens echt zo dat je maar twee jaar garantie krijgt op deze tv's? Valt mij eerlijk gezegd wel een beetje tegen van een tv in deze prijsklasse.
Zover ik weet heb je niet een specifieke USB stick of hardeschijf nodig. De tv zou dit altijd moeten herkennen in het menu/source.WiXX schreef op zondag 29 mei 2016 @ 14:30:
Weet iemand welke USB schijven ik kan aansluiten op mijn ks7500?
Kan het nergens vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door Nostordici op 29-05-2016 15:30 ]
Moet ik voor een USB 2.0 of 3.0 gaan?Nostordici schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:27:
Zover ik weet heb je niet een specifieke USB stick of hardeschijf nodig. De tv zou dit altijd moeten herkennen in het menu/source.
Maakt grote uit?
Externe voeding of mag power via USB ook?
Hier ook het zelfde probleem.
Ik krijg zelf ook alleen maar geluid van mijn
receiver door de optical output aansluiting te gebruiken. Hdmi krijg ik niet voor elkaar.
Iemand nog tips?
receiver door de optical output aansluiting te gebruiken. Hdmi krijg ik niet voor elkaar.
Iemand nog tips?
WiXX schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 09:16:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om die smart remote in te stellen zodat hij ALTIJD de volume van mijn home cinema systeem pakt?
Jullie gebruiken wel de tv voor alle aansluitingen?Bajan schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:39:
Hier ook het zelfde probleem.
Iemand nog tips?
[...]
Ik heb alle hdmi kabels van: PS4, Ziggo box en apple tv naar me tv, dan eentje return naar home cinema via ARC en kan alles met 1 remote bedienen. Behalve me Apple tv.
Power to the beat.
Ik krijg ook geen geluid als ik via HDMI ga. Heb de HDMI op de tv via poort 4 en bij de reciever op de HDMI out en de HDMI in geprobeerd maar geen audio.ronaldm3 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:43:
[...]
Jullie gebruiken wel de tv voor alle aansluitingen?
Ik heb alle hdmi kabels van: PS4, Ziggo box en apple tv naar me tv, dan eentje return naar home cinema via ARC en kan alles met 1 remote bedienen. Behalve me Apple tv.
Heb nu dus de optical out en dan loop ik tegen dit probleem aan.
Edit: heb het idee dat dit komt omdat mijn receiver wat ouder is en geen HDMI Arc ondersteunt. Zou ook niet weten op welk kanaal ik hem moet zetten als ik een kabel via de HDMI out van mijn receiver connect (alles geprobeerd btw).
[ Voor 17% gewijzigd door WiXX op 29-05-2016 17:35 ]
Heb zelf een onkyo sr507 reciever met helaas geen hdmi arc. Dat verklaart alles. Dan maar een optische kabel eraan. Of een nieuwe reciever kopen 😐
Ik ben zeer benieuwd wat hierdoor van de grond zal komen. Als de consumentenbond gaat eisen dat apps blijven funstioneren, is het voor ontwikkelaars niet meer interessant om voor televisies apps te gaan maken. Dan zit je vast aan verplichtingen die veel kosten met zich mee kunnen brengen. Dan maar geen app voor het toestel maar een app via een extern medium waar deze eis niet bestaat.MilesD. schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:25:
Apps op smart tv heeft inmiddels ook al de aandacht van de consumentenbond.
Wordt vervolgd..
Maar ik denk niet dat het zo ver zal komen. Eerder een verbod op adverteren met functionaliteit van apps door derden. Geen YouTube of RTL XL meer op de doos zetten.
Twee jaar garantie is europese wetgeving en dat geldt ook voor auto's en laptops ect. Soms coulance regeling als die na 2 jaar kapot gaat.Nostordici schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:27:
[...]
Dat is een mooie prijs, zeer interessant als dit om een Benelux model gaat. Enige wat je misloopt is de wireless speaker of de cashback. Al is dit een riante korting, vergeleken met de officiële Samsung dealers die op dit moment alleen maar adviesprijzen lijken te hanteren. Al komt dit denk ik ook, doordat de tv's nog niet zo goed verkrijgbaar zijn.
Is het trouwens echt zo dat je maar twee jaar garantie krijgt op deze tv's? Valt mij eerlijk gezegd wel een beetje tegen van een tv in deze prijsklasse.
[...]
Zover ik weet heb je niet een specifieke USB stick of hardeschijf nodig. De tv zou dit altijd moeten herkennen in het menu/source.
Valt wel op dat de Samsung TV's in oa. Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland wel vlot te leveren zijn. Ook de instapmodellen (6 serie 2016)
Nostordici schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:27:
In Europa geldt inderdaad 2 jaar garantie op apparatuur, maar in Nederland is die regeling niet opgenomen. In Nederland geldt er garantie op de economische levensduur van een apparaat en die is weer afhankelijk van een aantal zaken.RAAF12 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:31:
[...]
Twee jaar garantie is europese wetgeving en dat geldt ook voor auto's en laptops ect. Soms coulance regeling als die na 2 jaar kapot gaat.
Valt wel op dat de Samsung TV's in oa. Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland wel vlot te leveren zijn. Ook de instapmodellen (6 serie 2016)
Uneto-Vni heeft een lijst gepubliceerd met daarin de economische levensduur van apparatuur. Daarin kun je zien dat televisies al minimaal 3 jaar mee moeten gaan. Die 2 jaar garantie waar zoveel winkeliers trots mee adverteren voor televisies heb je dus niets aan.

http://radar.avrotros.nl/...levensduur-van-apparaten/
Extra garanties zou ik dus ook niet nemen. Als ik die van Plasmavisie zo eens lees, zitten daar tevens ook weer nadelen aan. Zo lees ik weer over niet gedekte pixels ISO-norm 13406-2 klasse 2 en dat is eigenlijk gewoon een beetje triest. Ook pixels horen in de garantie, zeker als dit een extra garantie is op de bestaande en al heel erg dekkende garantie waar dit wel in zit
Ik zou ook geen garantie bijkopen. Probleem is natuurlijk dat instanties wel kunnen beweren wat de average levensduur is maar dat de handel daar geen boodschap aan heeft.
Daarom kan je beter kopen bij een club die aangesloten is bij branchevereniging, kan je ook een klachtenprocedure starten voor dit soort dingen.RAAF12 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 01:01:
Ik zou ook geen garantie bijkopen. Probleem is natuurlijk dat instanties wel kunnen beweren wat de average levensduur is maar dat de handel daar geen boodschap aan heeft.
De handel heeft zich gewoon te houden aan de wet. Kunnen ze wel zeggen dat ze maar twee jaar garantie geven, daar moet je dan geen genoegen mee nemen. Garantie kun je dan, als je het een beetje goed en netjes aanpakt, ook afdwingen.RAAF12 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 01:01:
Anoniem: 417243
Ben in de markt voor een UE49KS7000. Heeft het nut om te wachten op mogelijke prijsdalingen op de korte termijn of kan ik niet zo goed nu kopen? Veel bedrijven hanteren nog de adviesprijs + cashback tot eind Juni.
Waar heb je de tv gekocht? Wil graag een exemplaar met twee afstandbedieningen namelijk.Stark schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:53:
[...]
Heb jij ook maar 1 afstandsbediening? Die kleine smart remote. Ik snap niet dat er geen gewone afstandsbediening erbij zit bij mijn KS7000. Ik heb een digitale ontvanger dus daar gebruik ik de afstandsbediening van. Maar als ik die dus niet had dan had ik geen normale afstandsbediening. Het staat ook niet in de beschrijving dat die erbij zit, erg raar.
Anoniem: 560259
Ik vraag mij hetzelfde af. Zouden prijzen na euro 2016 en en cash back niet meteen dalen?Anoniem: 417243 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:48:
Ben in de markt voor een UE49KS7000. Heeft het nut om te wachten op mogelijke prijsdalingen op de korte termijn of kan ik niet zo goed nu kopen? Veel bedrijven hanteren nog de adviesprijs + cashback tot eind Juni.
[...]
Waar heb je de tv gekocht? Wil graag een exemplaar met twee afstandbedieningen namelijk.
Wil zelf ten laatste in augustus aankopen maar als bet niet verschilt in prijs liever nu al met ek op komst
Korte vraag: ik ben op zoek naar een ~50 inch 4K TV met minimaal 100Hz refresh rate, welke ik voornamelijk ga gebruiken voor films en gamen.
Nu is mijn oog gevallen op de pricewatch: Samsung UE48JU7000L Zilver . Deze is natuurlijk binnenkort end-of-life met de introductie van de 2016 KU-modellen.
1) Gaat deze prijs naar jullie verwachting nog verder dalen of juist weer stijgen (zoals bij de pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver is gebeurd)
2) Mis ik heel veel features tov de 2016 KU-serie?
Nu is mijn oog gevallen op de pricewatch: Samsung UE48JU7000L Zilver . Deze is natuurlijk binnenkort end-of-life met de introductie van de 2016 KU-modellen.
1) Gaat deze prijs naar jullie verwachting nog verder dalen of juist weer stijgen (zoals bij de pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver is gebeurd)
2) Mis ik heel veel features tov de 2016 KU-serie?
Omelette du fromage!
WTF
Samsung gaat reclames toevoegen aan smart-tv's
Bron:
http://www.nu.nl/gadgets/...-toevoegen-smart-tvs.html
Ik was zelf al een beetje rond aan het kijken of ik dit jaar een nieuwe TV zou kopen of wacht tot volgend jaar,
maar ik denk dat ik er nu maar een koop, voordat de reclames over je beeldbuis rollen

Bron:
Ik was zelf al een beetje rond aan het kijken of ik dit jaar een nieuwe TV zou kopen of wacht tot volgend jaar,
maar ik denk dat ik er nu maar een koop, voordat de reclames over je beeldbuis rollen

Zaterdag eindelijk de knoop doorgehakt en een nieuwe tv gekocht. Was in het bezit van een 10 jaar oude 32 inch HD-ready tv, dus die was duidelijk aan vervanging toe. Vanwege de scherpe prijs en voor mij goede bereikbaarheid gekozen voor Radio von Burg in Rotterdam, waar ik erg goed geholpen werd. Was eigenlijk van plan om te gaan voor de UE49KS7000, maar uiteindelijk gekozen voor de UE55KS8000. Vond het verschil in formaat tussen 49 en 55 inch niet zo heel groot, dus toch maar de grootste gekozen
. Ook vind ik persoonlijk het ontwerp van de 8-serie mooier dan dat van de 7-serie.
In het weekend mooi de GP van Monaco erop kunnen kijken, wat erg goed beviel. Echt helemaal onder de indruk was ik van Chef's table en Bloodline op Netflix in UHD, wat een scherpte en prachtige kleuren
.
In het weekend mooi de GP van Monaco erop kunnen kijken, wat erg goed beviel. Echt helemaal onder de indruk was ik van Chef's table en Bloodline op Netflix in UHD, wat een scherpte en prachtige kleuren
Dat is echt ^$^$%%##$ Echter is er qua high-end niet echt een alternatief. De Sony XD9405 is de enige Sony met FALD en is alleen verkrijgbaar in 75" (dus te duur). De Panasonic ..DXW904 heeft last van (ernstige) black-/red-smear en valt dus ook af. Dan blijft Samsung met hun UE..KS9500 overabsrnd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:24:
WTF![]()
Bron:
Die "ernstige" smear is een eigenschap van VA panels. heb je ook gewoon op die sony, en zo sterk is het niet. (ja ik heb die thread op avforums gelezen)Anteros schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:41:
[...]
Dat is echt ^$^$%%##$ Echter is er qua high-end niet echt een alternatief. De Sony XD9405 is de enige Sony met FALD en is alleen verkrijgbaar in 75" (dus te duur). De Panasonic ..DXW904 heeft last van (ernstige) black-/red-smear en valt dus ook af. Dan blijft Samsung met hun UE..KS9500 over.
@bever: wat ik gezien heb is toch echt wel erger dan wat bij VA panels 'hoort'. Dat was zeer storend en in mijn ogen - en die van anderen - niet normaal. Zeker niet voor een tv van 5keuro.
Momenteel aan het twijfelen tussen een UE55JU6650 en een UE55JU7000.
Op zich ben ik niet direct voorstander van het curved ontwerp, en qua specs liggen ze precies toch niet zo ver uiteen. de cured is toch €300 lager geprijsd. Wat is jullie mening over beiden? Is de 7 serie hier toch hoger gepositioneerd?
Op zich ben ik niet direct voorstander van het curved ontwerp, en qua specs liggen ze precies toch niet zo ver uiteen. de cured is toch €300 lager geprijsd. Wat is jullie mening over beiden? Is de 7 serie hier toch hoger gepositioneerd?
UE55JU6650 heeft geen 3D, de JU7000 wel.
Maar Curved is wel een nadeel. Meer last van reflecties. En ook nog eens vervormde reflecties.
Iedere review wordt curved afgeraden. Zelfs fabrikanten komen er al op terug, en gaan weer over naar platte.
Hier staat ook een stukje, en waarom curved niet wordt aanbevolen.
Curved was gewoon een verkoop stunt, en geeft geen voordelen, eerder nadelen.
Maar Curved is wel een nadeel. Meer last van reflecties. En ook nog eens vervormde reflecties.
Iedere review wordt curved afgeraden. Zelfs fabrikanten komen er al op terug, en gaan weer over naar platte.
Hier staat ook een stukje, en waarom curved niet wordt aanbevolen.
Curved was gewoon een verkoop stunt, en geeft geen voordelen, eerder nadelen.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 135867 op 31-05-2016 14:11 ]
Hint: er staat veel recenties overal van dit Samsung 2015 model.mysticwizard schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:27:
Momenteel aan het twijfelen tussen een UE55JU6650 en een UE55JU7000.
Ik heb net de 65KS8000 binnen wat een pracht beeld, het enige min punt vind ik de boven led die zie je bij lichte beelden oplichten / doorkomen het lijkt wel of deze door straalt.
afred.
afred.
Dat is backlight bleeding. Als je UHD HDR10 gaat afspelen zie je dat nog erger, omdat het naar HDR mode over gaat, daarmee gaan de led's nog feller branden.Afred1 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:35:
Ik heb net de 65KS8000 binnen wat een pracht beeld, het enige min punt vind ik de boven led die zie je bij lichte beelden oplichten / doorkomen het lijkt wel of deze door straalt.
afred.
Ik heb inmiddels toch veel klachten over gelezen
https://www.avforums.com/...rs-thread.2021144/page-35
Met blu-ray geen problemen
"I am afraid that due to the limitation of the tech & the positioning of the leds, 235:1 black aspect ratio bars are not always dead black with demanding HDR content & when you actually start watching the movie & see how lovely the specular highlights are it becomes a lesser issue. You will notice no issue with standard 1080p Blu-ray black bars as backlight will be set much lower."
Zie ook hier mijn eerdere bericht [UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's
Ik denk dat wat hier ook al zo vaak gezegd is dat edge led niet geschikt is voor UHD HDR10
Alles is nog in de beta fase. Alleen jammer dat de betatesters zoveel geld kwijt zijn.
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 135867 op 31-05-2016 19:29 ]
profiziat met je aankoopAfred1 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:35:
afred.
ik hoor graag meer bevindingen van U over deze tv (games/sport en misschien gamen).
ik ben ook in de markt voor deze tv. ik zou zeggen laat maar komen jou positieven en negatieve indrukken..
Afred1, ik hoop dat je lang plezier mag hebben aan je mooie aankoop!
Ik ga ook voor de 65KS8000, alleen nog slecht leverbaar. Waar heb jij hem gekocht?
Ik ga ook voor de 65KS8000, alleen nog slecht leverbaar. Waar heb jij hem gekocht?
Ik ben ook in het bezit van de 48HU7500 daar zie ik totaal geen Blacklight bleeding, nu is het alleen zichtbaar bij lichte egale kleuren zodra er bewegend beeld is, is het niet zichtbaar.
Voor de rest een prachtig beeld.
Games speel ik nog niet op het scherm dus daar kan ik niet over zeggen sport is perfect vloeiende beelden.
afred.
Games speel ik nog niet op het scherm dus daar kan ik niet over zeggen sport is perfect vloeiende beelden.
afred.
Wat ik heb vernomen, is dat Samsung productie probleem/fout had in de 65 inch panelen. Waardoor dit eerst opgelost moest worden en daardoor productie achterstand is opgelopen. Eindelijk komt de levering beetje op gang.
Bij de 49 en 55 inch was dit niet het geval, daardoor zijn deze beter leverbaar.
12 juni loopt de Samsung actie (cashback) af. Hopelijk heb ik hem nog voor die tijd, of de actie wordt hopelijk verlengd door Samsung.
Bij de 49 en 55 inch was dit niet het geval, daardoor zijn deze beter leverbaar.
12 juni loopt de Samsung actie (cashback) af. Hopelijk heb ik hem nog voor die tijd, of de actie wordt hopelijk verlengd door Samsung.
48HU7500 is een heel andere type, met minder nits waarde, waardoor minder helderheid (hoeft ook niet met HD beeld), en de 48HU7500 heeft een andere soort paneel.Afred1 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:50:
Ik ben ook in het bezit van de 48HU7500 daar zie ik totaal geen Blacklight bleeding, nu is het alleen zichtbaar bij lichte egale kleuren zodra er bewegend beeld is, is het niet zichtbaar.
afred.
Ook geen HDR10 ondersteuning, daarom ook geen HDR10 modes waardoor de leds niet zo heel helder hoeven te branden. En daarom ook geen backlight bleeding.
Maar wil je UHD met HDR10 disc's afspelen is het beter om te wachten. De techniek van TV's voldoen er nog niet helemaal aan. Het heeft nog even ontwikkelingstijd nodig.
Ik heb een Samsung D8000 prachtig beeld, geen backlightbleeding. Mooi scherp beeld, mooie kleuren FULL HD, Het is maar hoe je het beeld kalibreert. ik heb veel mensen kunnen laten geloven met door een goede kwaliteit beeld blu-ray op af te spelen dat het een UHD is. Ze zeiden "ow ja wow dat UHD is zeker mooi dat is ook te zien aan de kleuren, en helderheid en scherpte."

Ik liet ze wel 2.5 meter vanaf zitten. Met je neus bovenop zal je misschien wel het verschil wel zien, maar wie doet dat.
Ik wil zelf een grotere TV in de kamer, eerst dacht ik aan FALD, en heb ook even gedacht aan de 8000 serie. Maar over de 2016 LED TV's hoor je te veel negatieve dingen.
Maar zo heeft iedere TV wel iets negatiefs, het is maar net wat binnen je grenzen valt aan afwijkingen.
Ik zelf denk toch een tijdje te wachten op Oled, dat ze wat goedkoper worden en wat meer door ontwikkeld.
Samsung gaat nu ook met Oled TV's beginnen.
Over Games, daar heb je een gamemode voor, met minder lag. UHDTV's hebben nog steeds nogal veel lag tegenover FULLHD TV's
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 135867 op 01-06-2016 00:50 ]
inputlag van de 55KS8000 is volgens mij 21ms dus dat is prima, zal het voor de 65 volgens mij niet veel veranderen.Anoniem: 135867 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 00:13:toon volledige bericht
[...]
48HU7500 is een heel andere type, met minder nits waarde, waardoor minder helderheid (hoeft ook niet met HD beeld), en de 48HU7500 heeft een andere soort paneel.
Ook geen HDR10 ondersteuning, daarom ook geen HDR10 modes waardoor de leds niet zo heel helder hoeven te branden. En daarom ook geen backlight bleeding.
Maar wil je UHD met HDR10 disc's afspelen is het beter om te wachten. De techniek van TV's voldoen er nog niet helemaal aan. Het heeft nog even ontwikkelingstijd nodig.
Ik heb een Samsung D8000 prachtig beeld, geen backlightbleeding. Mooi scherp beeld, mooie kleuren FULL HD, Het is maar hoe je het beeld kalibreert. ik heb veel mensen kunnen laten geloven met door een goede kwaliteit beeld blu-ray op af te spelen dat het een UHD is. Ze zeiden "ow ja wow dat UHD is zeker mooi dat is ook te zien aan de kleuren, en helderheid en scherpte."![]()
Ik liet ze wel 2.5 meter vanaf zitten. Met je neus bovenop zal je misschien wel het verschil wel zien, maar wie doet dat.
Ik wil zelf een grotere TV in de kamer, eerst dacht ik aan FALD, en heb ook even gedacht aan de 8000 serie. Maar over de 2016 LED TV's hoor je te veel negatieve dingen.
Maar zo heeft iedere TV wel iets negatiefs, het is maar net wat binnen je grenzen valt aan afwijkingen.
Ik zelf denk toch een tijdje te wachten op Oled, dat ze wat goedkoper worden en wat meer door ontwikkeld.
Samsung gaat nu ook met Oled TV's beginnen.
Over Games, daar heb je een gamemode voor, met minder lag. UHDTV's hebben nog steeds nogal veel lag tegenover FULLHD TV's
en klopt elke tv heeft zo zijn problemen (ook de Oled's)
Gisteren gelijk een eerste issue met mijn nieuwe UE55KS8000. Zowel bij het kijken van tv (via stb van Ziggo) als mijn WD live hub valt willekeurig het beeld 1 seconde weg. Bij het kijken van Netflix was er niks aan de hand. Is dit een hdmi probleem? Meer mensen hier last van? Mijn tv draait de laatste firmware.
Nee, maar ik kan RTL XL kijken via horizon TV bij programma gemist in het menu of ik kan programma's terug kijken via de TV gids in horizon TV. Maar als je het via de TV gids doet dan kan je bij commerciele zenders niet vooruitspoelen, bij programma gemist wel omdat het gewoon RTL XL is.Only schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 08:25:
Daarnaast heb ik ook nog een raspberry Pi3 met Kodi en daar kan ik ook nog programma's mee terug kijken dus genoeg mogelijkheden zonder de RTL XL app.
[ Voor 29% gewijzigd door Stark op 01-06-2016 14:18 ]
Alleen in gamemode ja.harley2009 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 06:10:
[...]
inputlag van de 55KS8000 is volgens mij 21ms dus dat is prima, zal het voor de 65 volgens mij niet veel veranderen.
en klopt elke tv heeft zo zijn problemen (ook de Oled's)
Met de JU7000 is het probleem dat het geluid soms een seconden uitvalt met nieuwste firmware.ZoRr0 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:09:
Gisteren gelijk een eerste issue met mijn nieuwe UE55KS8000. Zowel bij het kijken van tv (via stb van Ziggo) als mijn WD live hub valt willekeurig het beeld 1 seconde weg. Bij het kijken van Netflix was er niks aan de hand. Is dit een hdmi probleem? Meer mensen hier last van? Mijn tv draait de laatste firmware.
Als je via HDMI iets afspeelt. Voorheen was het dat de stemmen volume ineens verlaagd werd, en dan weer verhoogd.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 135867 op 01-06-2016 14:23 ]
Ik heb de 49KS8000 maar die werkt uistekend...indrukwekkende tv!!ZoRr0 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:09:
Ik zie een aantal forumleden die aan geven dat zij in het bezit zijn van een KS8000.
Hebben jullie geen last van blacklight bleeding?
Afred
Hebben jullie geen last van blacklight bleeding?
Afred
.
[ Voor 99% gewijzigd door wimbre op 01-06-2016 22:23 . Reden: verplaatst ]
Dan moet je in het Samsung 2015 topic zijn. Samsung 2015 modellen
Dit gaat over de 2016 serie.
Dit gaat over de 2016 serie.
das omdat de 55ks9000 op het tv meubel staat, nu heb ik nog een vraag,
schakelt de tv automatisch naar film modus of andere modus of moet dat ergens ingesteld worden?
Probleem is dat de handleiding van samsung redelijk kort is en je daar weinig info uit kunt halen. Voor de rest tevreden van de tv, heb deze gisteren geinstalleerd om voetbal te kijken en de kleuren spatten van het scherm in sportmodus. Heb een lichte vorm van backlight bleeding links boven als ik film kijk maar als je het niet weet ga je het niet zien en al zeker niet bij daglicht. Bij daglicht geen problemen met het curved zijn van de tv maar we zitten er dan ook recht voor. Wel een beter geluid dan ik had verwacht, zit toch een beetje bass bij om de boenke boenke muziek te beluisteren
Ik zou de tv een 9/10 geven maar heb deze dan ook nog maar enkele uren gebruikt.
Je moet dit maar eens lezen https://www.homecinemamag...00-ks9000-serie-s-uhd-tv/Schumi_wk schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:12:
das omdat de 55ks9000 op het tv meubel staat, nu heb ik nog een vraag,
schakelt de tv automatisch naar film modus of andere modus of moet dat ergens ingesteld worden?
Probleem is dat de handleiding van samsung redelijk kort is en je daar weinig info uit kunt halen. Voor de rest tevreden van de tv, heb deze gisteren geinstalleerd om voetbal te kijken en de kleuren spatten van het scherm in sportmodus. Heb een lichte vorm van backlight bleeding links boven als ik film kijk maar als je het niet weet ga je het niet zien en al zeker niet bij daglicht. Bij daglicht geen problemen met het curved zijn van de tv maar we zitten er dan ook recht voor. Wel een beter geluid dan ik had verwacht, zit toch een beetje bass bij om de boenke boenke muziek te beluisteren
Ik zou de tv een 9/10 geven maar heb deze dan ook nog maar enkele uren gebruikt.
De sportmodus is werkelijk afschuwelijk, daar krijgt iedereen schele hoofdpijn van!
Sorry maar vind daar niks van terug, gisteren was het voetbal echt spectaculair te noemen als ik vandaag naar roland garros kijk dan is het misschien een ietsie pietsie overdreven maar voor mij is dat zeker niet afschuwelijk te noemen.
PicturePerfect - Best TV Settings for Football (deel 1 van 3 Picture Perfect stappen
https://www.avforums.com/tag/euro-2016)
You will not need any special skills, any fancy colour measuring meters or software and, of course, you don’t have to follow our guide, but by doing so we can show you how to improve the out-of-the-box settings you are currently using.
You should be able to make out the balls and players when in the stadium shadows, see the creases in the player's shirts and the grass on the pitch shouldn’t look radioactive. By setting the picture correctly it will possibly look dull at first, especially if you have been using a bright picture mode out-of-the-box. However, give it a day or so watching your TV in the new picture mode and we almost guarantee that you won’t want to go back to how it was. Whites should be white and not blue and colours should be bright, but you should also be able to see fine detail within those colours.
[ Voor 65% gewijzigd door apis29 op 02-06-2016 21:42 ]
Weet iemand of er in belgie of nederland al content met hdr te streamen valt via netflix?
Weet er iemand een winkel in België die de 55ks8000 voor 2000 euro (of minder :-) )kan leveren?
Zou deze tv toekomstbestendig zijn voor een jaar of 10 of is het beter om een goedkopere te kopen en om de aantal jaren te veranderen?
Zou deze tv toekomstbestendig zijn voor een jaar of 10 of is het beter om een goedkopere te kopen en om de aantal jaren te veranderen?
Ieder z'n eigen ding hoor maar man man gebruik je werkelijk de sportmodusSchumi_wk schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:58:
Sorry maar vind daar niks van terug, gisteren was het voetbal echt spectaculair te noemen als ik vandaag naar roland garros kijk dan is het misschien een ietsie pietsie overdreven maar voor mij is dat zeker niet afschuwelijk te noemen.
De game mode daarintegen is wel prima. Lage input lag bij shooters is wel zo prettig.
Nu na ruim 3 weken in bezit ben ik goed te spreken over de ks8000. Het enige waar ik nog een beetje mee zit te klooien zijn de picture settings voor 4K content van Netflix. De settings die ik normaal hanteer voor HDTV van Ziggo en HD streams van Netflix, en die voor mij prima zijn, lijken voor 4K content bij Netflix series te donker te zijn. Met name series als Daredevil, Jessica Jones enz. zijn vaak echte té donker. En om dan weer al m'n settings aan te gaan passen....
Ook heb ik de local dimming bij 4K maar uitgezet. Vindt het nogal storend werken dat geswitch de hele tijd van donker naar licht in donkere scenes.
Zijn er misschien mede tweakers die hun picture settings willen/kunnen delen? En dan met name voor Netflix 4K content.
Zou je even kunnen toelichten waarom de sportmodus dan niet om aan te gluren is? MilesD geeft ook aan dat deze afschuwelijk is, maar in de link die hij post wordt geen woord gerept over de sportmodus.DutchOwnage schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:19:
[...]
Ieder z'n eigen ding hoor maar man man gebruik je werkelijk de sportmodus. Dat is toch niet om aan te gluren. Maar goed als jij er blij van wordt prima toch
.
Zie de post van Apis29 hierover: apis29 in "[UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's"CrazyFunkyStyle schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:43:
[...]
Zou je even kunnen toelichten waarom de sportmodus dan niet om aan te gluren is? MilesD geeft ook aan dat deze afschuwelijk is, maar in de link die hij post wordt geen woord gerept over de sportmodus.
Wat er ook staat in het stukje wat Apis29 poste: namelijk "the pitch shouldn't look radioactive" . Dat is precies wat ik ervaar als ik 'm in sportmodus zet. Verschrikkelijk dus.
[ Voor 30% gewijzigd door DutchOwnage op 03-06-2016 10:48 ]
Is inderdaad redelijk fel te noemen maar als ik deze op dynamisch plaats is het nog erger.
Ik zal thuis even kijken. Ik kom er op terug.DutchOwnage schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:19:toon volledige bericht
[...]
Ieder z'n eigen ding hoor maar man man gebruik je werkelijk de sportmodus. Dat is toch niet om aan te gluren. Maar goed als jij er blij van wordt prima toch
.
De game mode daarintegen is wel prima. Lage input lag bij shooters is wel zo prettig.
Nu na ruim 3 weken in bezit ben ik goed te spreken over de ks8000. Het enige waar ik nog een beetje mee zit te klooien zijn de picture settings voor 4K content van Netflix. De settings die ik normaal hanteer voor HDTV van Ziggo en HD streams van Netflix, en die voor mij prima zijn, lijken voor 4K content bij Netflix series te donker te zijn. Met name series als Daredevil, Jessica Jones enz. zijn vaak echte té donker. En om dan weer al m'n settings aan te gaan passen....
Ook heb ik de local dimming bij 4K maar uitgezet. Vindt het nogal storend werken dat geswitch de hele tijd van donker naar licht in donkere scenes.
Zijn er misschien mede tweakers die hun picture settings willen/kunnen delen? En dan met name voor Netflix 4K content.
Welke instellingen gebruik jij nu?
Ik zit nog steeds enorm te twijfelen over welke TV ik neem, maar ik denk dat ik toch voor de ks7500 ga, sinds ik niet een groot verschil kan zien tussen deze en de ks8000/9000.
Alleen bij de NL, BE en LUX modellen....Reverb_ schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:14:
[...]
Je zou er 2 bij moeten krijgen. Lees je in de reviews en de Samsung site bevestigt het
Remote Controller Model
(TM1680A+TM1240A)
quote Samsung site
TM1680A (*BE,NL,LU: TM1680A+TM1240A)
Dat zijn dan ook twee settings waar je ver vanaf moet blijvenSchumi_wk schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:55:
Is inderdaad redelijk fel te noemen maar als ik deze op dynamisch plaats is het nog erger.
Zijn er tweakers die ook een receiver aangesloten hebben?
Je hebt de keuze tussen PCM of bitsteam. Welke moet ik kiezen??
in het volgende balkje kan je dan kiezen tussen nog een PCM of dolby. DTS staat niet aangeduid??
Is er geen optie die altijd ongecodeerd het geluid door laat?
Je hebt de keuze tussen PCM of bitsteam. Welke moet ik kiezen??
in het volgende balkje kan je dan kiezen tussen nog een PCM of dolby. DTS staat niet aangeduid??
Is er geen optie die altijd ongecodeerd het geluid door laat?
Ik heb voorlopig standard op staan met settings van av forums. Zij raden bij avond movie mode aan maar dit wel heel donker en gelig.
Vind zelf natural zelfs stuk levendiger dan standaard. Kan iemand mij uitleggen waarom kenners toch de meer donkere en minder expressieve modi verkiezen?
Vind zelf natural zelfs stuk levendiger dan standaard. Kan iemand mij uitleggen waarom kenners toch de meer donkere en minder expressieve modi verkiezen?
De grijsschaal moet goed zijn. Maar dat is afhankelijk van het invallende licht. Als bij jou de verlichting 's avonds hoog staat moet de backlight van de TV ook hoger staan. Dus naar eigen omstandigheden instellen en niet naar een ander kijken.
Beste vrienden,
Probeer deze optie eens , Geavanceerd Beeldopties
Beeldmodus: Film
Achtergrondverlichting: 8
Contrast: 90
Helderheid: 46
Scherpte: 0
Kleur: 50
Tint: G50/R50 Digital Clean View: Uit
Dynamisch contrast: Uit
Gamma: -1
HDMI UHD Color: Aan (HDR) Kleurtint: Warm2
Auto Motion Plus: Aangepast
LED Clear Motion: Uit/Aan
Smart LED: Laag
Je moet het eens voor een weekje proberen, het blijft persoonlijk
Voor games gebruik ik wel de game mode.om een of andere reden past movie modenof dergelijke er echt niet bij. Bij fifa bv zijn de spelers beetje wazig zelfs.
Omdat game mode veel helderder is zijn de omlijning beter en duidelijker. Weet niet wat jullie ervaring hiermee is?
Omdat game mode veel helderder is zijn de omlijning beter en duidelijker. Weet niet wat jullie ervaring hiermee is?
Twee weken geleden de ue55ks7000 aangeschaft, fantastisch beeld. Is er al iemand die deze tv heeft opgehangen? Ik heb het geprobeerd met een beugel van vogel. Dit ging niet ivm de kromming van de achterzijde en te korte bouten. Ik heb contact gehad met Samsung om te vragen welk ophangsysteem zij voor de tv hebben. Dit is de wmn550, deze is echter nog niet leverbaar in NLD. Dus als iemand de tv al heeft opgehangen ben ik benieuwd met welk merk/type beugel dit is.
Ik heb zelf ook de 55KS7000. De tv heb ik aan de muur hangen met een beugel van Vogel ( ultrathin 205) er zat een heel assortiment aan bouten en ringetjes bij. Helaas toch 2 bouten bij de bouwmarkt moeten halen. Er zit een verschil in lengtes van bouten voor boven en onder om de strips op je tv te bevestigen. Boven zitten 2 M8 bouten van 12mm. Onder zitten er M8 bouten van 40mm die ik dus bij de bouwmarkt heb gehaald. 40mm is eigenlijk iets te lang,maar dat heb ik met een busje opgelost. Beetje lullig om de bouten door je tv heen te draaien.Onyxd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 08:46:
Twee weken geleden de ue55ks7000 aangeschaft, fantastisch beeld. Is er al iemand die deze tv heeft opgehangen? Ik heb het geprobeerd met een beugel van vogel. Dit ging niet ivm de kromming van de achterzijde en te korte bouten. Ik heb contact gehad met Samsung om te vragen welk ophangsysteem zij voor de tv hebben. Dit is de wmn550, deze is echter nog niet leverbaar in NLD. Dus als iemand de tv al heeft opgehangen ben ik benieuwd met welk merk/type beugel dit is.

Waarom wordt scherpte overal op 0 gezet? Bij fifa zorgt dit bv echt voor te weinig scherpte. De spelers zien er wat slecht uitgewerkt uit.MilesD. schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 05:43:toon volledige bericht
Beste vrienden,
Misschien moet ik het ook wat gewoon worden. Kom van een tv waar ik niets aan tweakte dus helderheid zo al hoger stond..
Heb ook de settings van avforums gebruikt maar toch nog lichte aanpassingen gedaan. De film modus is te donker voor tijdens de dag en standaard is juist goed.
Correctie:Onyxd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:25:
Ok, dan ga ik die ook eens proberen, thx!!
Voor boven M8 bouten van 20mm
Voor onder M8 bouten van 30mm
Ik heb de lange bouten van 40mm toch vervangen. Die staken net iets uit waardoor de tv onder iets schuin hangt.
Welke aanpassingen?Schumi_wk schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:13:
Heb ook de settings van avforums gebruikt maar toch nog lichte aanpassingen gedaan. De film modus is te donker voor tijdens de dag en standaard is juist goed.
Ik gebruik warm1 ipv warm2. Vind ik iets beter. Helderheid kan ook iets hoger indien nodog. Doet niets af aan de beeldkwaliteit.
Ik heb mijn moeders TV 48JU7000 zo ingesteld voor overdag en savonds perfect beeld.
Letop is wel een IPS paneel, dat houd in heeft minder contrast dan andere soort panelen.
Mode Film
Achtergrondverlichting 12
Contrast 100
Helderheid 41
Scherpte 38
Kleur 50
Tint 50/50
--------------------------------------
Beeldformaat
Beeldformaat 16:9
Autobreed uit
Aanpassing aan scherm : aan (anders wordt beeld uitvergroot)
------------------------------------------------
Geavanceerde instellingen
---------------------------------------------------
Dynamisch contrast hoog
zwarttinten uit
huidskleur 0
kleurruimte eigen
gamma -1
Beeld opties
kleur tint koel of Standaard
clean digital view uit
mpeg runfilter uit
filmmodes auto2
auto motion plus uit
smart led: Standaard
Letop is wel een IPS paneel, dat houd in heeft minder contrast dan andere soort panelen.
Mode Film
Achtergrondverlichting 12
Contrast 100
Helderheid 41
Scherpte 38
Kleur 50
Tint 50/50
Beeldformaat
Beeldformaat 16:9
Autobreed uit
Aanpassing aan scherm : aan (anders wordt beeld uitvergroot)
------------------------------------------------
Geavanceerde instellingen
---------------------------------------------------
Dynamisch contrast hoog
zwarttinten uit
huidskleur 0
kleurruimte eigen
gamma -1
Beeld opties
kleur tint koel of Standaard
clean digital view uit
mpeg runfilter uit
filmmodes auto2
auto motion plus uit
smart led: Standaard
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 135867 op 04-06-2016 23:01 ]
Bij standaard staat het als volgt:
Achtergrondverlichting 10
Helderheid 45
Contrast 90
Scherpte 10
Kleur 50
Clean digital view uit
Auto motion plus auto
Smart led laag
Kleurtint warm 2
Gamma 0
RGB modus uit
Als je een film wil zien waar je kleur ken bekijken moet je kijken naar Sword of destiny heb deze gisteren gezien en prachtige shots om je kleur te zien en ook de mogelijkheden van UHD
Achtergrondverlichting 10
Helderheid 45
Contrast 90
Scherpte 10
Kleur 50
Clean digital view uit
Auto motion plus auto
Smart led laag
Kleurtint warm 2
Gamma 0
RGB modus uit
Als je een film wil zien waar je kleur ken bekijken moet je kijken naar Sword of destiny heb deze gisteren gezien en prachtige shots om je kleur te zien en ook de mogelijkheden van UHD
[ Voor 30% gewijzigd door Schumi_wk op 05-06-2016 09:05 . Reden: Film toegevoegd ]
Op dit moment zeer tevreden van de tv. Voorlopig op 2 vreemde momenten gestoten.
Tijdens loading screen van uncharted en ook tijdens loading screen op netflix was de rechts kant pikzwart maar de linkerkant van het scherm gaf wat licht.
enig idee of dit normaal is? het stoort niet want eens de content speelt is het weg. Vond het gewoon beetje vreemd.
Tijdens loading screen van uncharted en ook tijdens loading screen op netflix was de rechts kant pikzwart maar de linkerkant van het scherm gaf wat licht.
enig idee of dit normaal is? het stoort niet want eens de content speelt is het weg. Vond het gewoon beetje vreemd.
Aangezien Samsung 'slechte' intenties heeft mbt het tonen van advertenties en privacy in het algemeen, wil ik mijn toekomstige Samsung 65KS9500 liever niet verbinden met het internet. Nu is het echter alleen mogelijk om Netflix in 4K te kijken met de ingebouwde Netflix app. Er is nog wel een andere mogelijkheid, maar dit gaat veel geld kosten - 4K receiver en een Nvidia Shield Android TV.
Nu ben ik benieuwd of iemand weet of de TV rechtstreeks contact legt met Netflix, of dat alles eerst via Samsung gaat. In het eerste geval kan ik firewall rules aanmaken zodat alleen Netflix traffic doorgelaten wordt; in het tweede geval is het waarschijnlijk niet mogelijk om alleen Netflix traffic door te laten en zou ik moeten besluiten om de Samsung niet met i-net te verbinden. Helaas betekent dat ook dat ik de dure route op moet.
Wat is overigens de kwaliteit van de Netflix app? Is deze snel en stabiel?
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Nu ben ik benieuwd of iemand weet of de TV rechtstreeks contact legt met Netflix, of dat alles eerst via Samsung gaat. In het eerste geval kan ik firewall rules aanmaken zodat alleen Netflix traffic doorgelaten wordt; in het tweede geval is het waarschijnlijk niet mogelijk om alleen Netflix traffic door te laten en zou ik moeten besluiten om de Samsung niet met i-net te verbinden. Helaas betekent dat ook dat ik de dure route op moet.
Wat is overigens de kwaliteit van de Netflix app? Is deze snel en stabiel?
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
"Perfect beeld"? Niet met kleurtemperatuur Standaard en al helemaal niet met KoelAnoniem: 135867 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:48:
Ik heb mijn moeders TV 48JU7000 zo ingesteld voor overdag en savonds perfect beeld.

Ook hebben de JU7000 helemaal geen IPS panelen, waar je dat vandaan hebt??
Jep mooi beeld, geen nicotine kleur
IPS on versions 43 "and 49" VA panels on 55 "and 65"
IPS on versions 43 "and 49" VA panels on 55 "and 65"
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 135867 op 05-06-2016 18:41 ]
Weet bijna zeker dat dat niet gaat kloppen over de KS7000 (dat zijn/waren aannames obv het schermformaat) De JS7000 is hier de JU6800 en alleen de 55" heeft een IPS scherm (is er ook niet eens in 43" en 49"; die hele serie gebruikt geen eigen Samsung panelen i.t.t. KS7000/7500)
'geen nictone kleuren'. Dan zou ik maar nooit een tv laten kalibreren ...
[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 05-06-2016 21:39 ]
Nee want ze spraken over de euro versie KS7000,
use translate.
Specifications of the Samsung KS7000 / KS7500:
Edge LED TV Ultra HD (3840 x 2160 pixels)
Local Dimming Micro Dimming and UHD
Ultra HD Premium Certification
curved slab on the KS7500, flat slab on the KS7000
Auto Depth Enhancer only on the KS7500
No 3D compatibility
****IPS on versions 43 "and 49" VA panels on 55 "and 65"
360 Boundless Design without visible frame and ultra slim
Dalle 10 bits and 120 Hz Ultra Clear Panel Pro
Supreme Motion: Picture Quality Index (PQI) 2000
Black and Black Ultra Precision: Local Dimming associated with a surface nanostructure Moth Eyes
Peak Illuminator Pro and improved conversion SDR / HDR
HDR10 compatibility
Pic bright 1000 nits
New improved Q.Dot structure with phosphor diodes
Color Space: 96% of DCI / P3
video processor SUHD Re-mastering Engine with 4K upscaling
video processing Ultra Clear View
Quad Core Processor
Compatibility HEVC / H.265 and VP9 for multimedia, VOD and TV channels 4K streaming
HDMI 2.0a connectors compatible Rec.2020, HDR10 and HDCP 2.2
Single Tuner (AVC / HEVC) DVB-T2, DVB-C, DVB-S2: TNT-HD 2.0 (HbbTV), Cable and Satellite
Recording programs via USB, Timeshift, EPG owner
PIP function possible with external source
Compatible Wireless Audio System (WISA)
DTS Premium Sound 5.1 (bitstream DTS 5.1 via Optical and HDMI ARC)
DLNA 1.5 with integrated Wi-Fi and HbbTV
Smart TV Tizen: VOD 4K, Smart Hub, AllSare Play, Family Story (theme family), Your Health (relaxation theme), Kids Story (children's themes), Internet @ TV, Samsung Apps, Web Browser, Skype 720p and hundreds other applications, games, etc.
VOD Netflix 4K, 4K Amazon Instant Video, Comcast, DIRECTV; M-GO
Interface with new features in Tizen
Access to PlayStation Now
Smart Interaction: Voice control and movement, facial recognition
Smart View: + second screen content sharing
Quick Connect & Multi-Link Screen Function
Housing Mini One Connect to deport all the connections and part of the processors
Available in May in 43 ", 49", 55 ", 60" and 65 "with:
SAMSUNG UE43KS7500
SAMSUNG UE49KS7500
SAMSUNG UE55KS7500
SAMSUNG UE65KS7500
SAMSUNG UE49KS7000
SAMSUNG UE55KS7000
SAMSUNG UE60KS7000
http://www.hdfever.fr/2016/02/16/samsung-ks7000-et-ks7500/
en hier
http://www.forodvd.com/tema/158655-ks7000/
en ergens anders stond het ook maar heb nu even geen tijd om te zoeken.
use translate.
Specifications of the Samsung KS7000 / KS7500:
Edge LED TV Ultra HD (3840 x 2160 pixels)
Local Dimming Micro Dimming and UHD
Ultra HD Premium Certification
curved slab on the KS7500, flat slab on the KS7000
Auto Depth Enhancer only on the KS7500
No 3D compatibility
****IPS on versions 43 "and 49" VA panels on 55 "and 65"
360 Boundless Design without visible frame and ultra slim
Dalle 10 bits and 120 Hz Ultra Clear Panel Pro
Supreme Motion: Picture Quality Index (PQI) 2000
Black and Black Ultra Precision: Local Dimming associated with a surface nanostructure Moth Eyes
Peak Illuminator Pro and improved conversion SDR / HDR
HDR10 compatibility
Pic bright 1000 nits
New improved Q.Dot structure with phosphor diodes
Color Space: 96% of DCI / P3
video processor SUHD Re-mastering Engine with 4K upscaling
video processing Ultra Clear View
Quad Core Processor
Compatibility HEVC / H.265 and VP9 for multimedia, VOD and TV channels 4K streaming
HDMI 2.0a connectors compatible Rec.2020, HDR10 and HDCP 2.2
Single Tuner (AVC / HEVC) DVB-T2, DVB-C, DVB-S2: TNT-HD 2.0 (HbbTV), Cable and Satellite
Recording programs via USB, Timeshift, EPG owner
PIP function possible with external source
Compatible Wireless Audio System (WISA)
DTS Premium Sound 5.1 (bitstream DTS 5.1 via Optical and HDMI ARC)
DLNA 1.5 with integrated Wi-Fi and HbbTV
Smart TV Tizen: VOD 4K, Smart Hub, AllSare Play, Family Story (theme family), Your Health (relaxation theme), Kids Story (children's themes), Internet @ TV, Samsung Apps, Web Browser, Skype 720p and hundreds other applications, games, etc.
VOD Netflix 4K, 4K Amazon Instant Video, Comcast, DIRECTV; M-GO
Interface with new features in Tizen
Access to PlayStation Now
Smart Interaction: Voice control and movement, facial recognition
Smart View: + second screen content sharing
Quick Connect & Multi-Link Screen Function
Housing Mini One Connect to deport all the connections and part of the processors
Available in May in 43 ", 49", 55 ", 60" and 65 "with:
SAMSUNG UE43KS7500
SAMSUNG UE49KS7500
SAMSUNG UE55KS7500
SAMSUNG UE65KS7500
SAMSUNG UE49KS7000
SAMSUNG UE55KS7000
SAMSUNG UE60KS7000
http://www.hdfever.fr/2016/02/16/samsung-ks7000-et-ks7500/
en hier
http://www.forodvd.com/tema/158655-ks7000/
gaat bij jullie de decoder en geluidsysyeem ook aan/uit bij in/uitschakelen van de tv met de smart remote?
ik weet dat de smart remote het kan want hij heeft het al gedaan tijdens het instellen van de apparatuur, maar krijg het niet werkend.
ik weet dat de smart remote het kan want hij heeft het al gedaan tijdens het instellen van de apparatuur, maar krijg het niet werkend.
Hier het zelfde verhaal,mrkleze schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:26:
gaat bij jullie de decoder en geluidsysyeem ook aan/uit bij in/uitschakelen van de tv met de smart remote?
echt lekker werkt de Smart remote niet icm met mijn kpnbox en mijn reciever.
Ik vrees dat ik toch aan de Logitech harmony moet.
Samsung gebruikt regelmatig andere merken zoals Sharp en AU Optronics. Dat zegt niets over de kwaliteit van de panels. In deze test blijkt de AU Optronics iets beter te presteren.apis29 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:19:
Weet bijna zeker dat dat niet gaat kloppen over de KS7000 (dat zijn/waren aannames obv het schermformaat) De JS7000 is hier de JU6800 en alleen de 55" heeft een IPS scherm (is er ook niet eens in 43" en 49"; die hele serie gebruikt geen eigen Samsung panelen i.t.t. KS7000/7500)
'geen nictone kleuren'. Dan zou ik maar nooit een tv laten kalibreren ...
http://www.rtings.com/tv/learn/panel-lottery-samsung (USA forum)
[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 06-06-2016 19:12 ]
Daar maak ik me al een paar jaar sterk voor op AVSRAAF12 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:50:
[...]
Samsung gebruikt regelmatig andere merken zoals Sharp en AU Optronics. Dat zegt niets over de kwaliteit van de panels. In deze test blijkt de AU Optronics iets beter te presteren.
http://www.rtings.com/tv/learn/panel-lottery-samsung (USA forum)
Maar het ging hier over de JU7000 serie en die gebruikt alleen Samsung (M)VA panelen (dus een IPS zit er niet tussen). Vlgns mij waren de JU6800 en J5500 de twee series geheel zonder Samsung panelen. (valt ook nog mee voor de J5500: 48 en 55" 'gewoon' Samsung panelen. JU7000 inmiddels ook meerdere maten met kans op een AUO paneel die 8-bit is ipv de 10-bit Samsung)
Die test was overigens wel de benodigde eye-opener voor sommigen
Zie bijv. de Sony X8505C, 55 en 75" gebruiken Samsung panelen en de meeste klachten zijn over het 65" model met een AUO paneel ...
[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 07-06-2016 08:21 ]
"De JS7000 versie ook", nou daar is geen euro versie vanAnoniem: 135867 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:16:
Nee want ze spraken over de euro versie KS7000,
edit: hier het paneel van de 49KS7000, waar SDC staat voor 'Samsung Display' (55" eronder toegevoegd en 49KS7500)
LCD-SDC;CY-QK049FLLV3V/H
LCD-SDC;CY-QK055FLLV2V/H
LCD-SDC;CY-XK049FLLV3V/H
LCD-SDC;CY-XK055FLLV3V/H
[ Voor 42% gewijzigd door apis29 op 06-06-2016 20:58 ]
klopt de (JS7000) dus de UE55JU6800 has IPS Panel from Chinaapis29 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:36:toon volledige bericht
[...]
"De JS7000 versie ook", nou daar is geen euro versie van(ja de JU6800 dus) . En 'ze' spraken er in februari over toen er nog niks bekend was. Aannames dus ... vooral gebaseerd op het feit dat LG vorig jaar op die maten is overgestapt. Nou als er 1 merk is waarvan ze bij Samsung geen panelen gebruiken is het LG wel. Vlgns mij hebben ze niet eens curved LCD panelen bij LG die dan zogenaamd in de KS7500 zou moeten komen. Eentje van 105 inch hebben ze
edit: hier het paneel van de 49KS7000, waar SDC staat voor 'Samsung Display' (55" eronder toegevoegd en 49KS7500)
[...]
[...]
[...]
Dan klopt mijn verhaal toch.
Maar de UE50JU6800 heeft dan weer een VA.
Alleen zeer verwarrend dezelfde TV maar andere benaming.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 135867 op 06-06-2016 23:11 ]
Maar de UHD tv's laat ik maar even een tijdje door ontwikkelen.
Straks komt dan ook Dolby Vision, en ze hadden het al over naar 12 bit te willen gaan.
Ook alle films worden in 12 bit geschoten, en de masters zijn ook in 12 bit..
Zolang mijn D8000 fullhd TV nog goed doet blijft deze nog.Ik zou denk ik toch eerder naar Oled over gaan.
Maar de prijzen mogen voor mij eerst eens zakken, Samsung komt er binnenkort ook met Oled TV's
Mijn moeders UHD TV JU7000 heeft trouwens ook regelmatig audio uitval via hdmi, en regelmatig een tik geluid uit de speaker, ook met tv uitzendingen via C+ module.
Straks komt dan ook Dolby Vision, en ze hadden het al over naar 12 bit te willen gaan.
Ook alle films worden in 12 bit geschoten, en de masters zijn ook in 12 bit..
Zolang mijn D8000 fullhd TV nog goed doet blijft deze nog.Ik zou denk ik toch eerder naar Oled over gaan.
Maar de prijzen mogen voor mij eerst eens zakken, Samsung komt er binnenkort ook met Oled TV's
Mijn moeders UHD TV JU7000 heeft trouwens ook regelmatig audio uitval via hdmi, en regelmatig een tik geluid uit de speaker, ook met tv uitzendingen via C+ module.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 135867 op 06-06-2016 23:23 ]
Wat zeggen jullie? Een 55js8000 van 2015 of een 55ks7000? De 55js8000 is nu tekoop voor € 1399,- en de 55ks7000 voor ongeveer € 1550,- na cashback.
ik zag op de spaanse website van samsung dat de KS7000 daar ook in 65" komt.... en hier loopt hij tot 60". Vreemd.
Verder lijken de prijzen al wat te zakken. Ik verwacht eigenlijk dat de prijzen na de cashback gaan zakken naar een prijs rond die cashback actie.
Verder lijken de prijzen al wat te zakken. Ik verwacht eigenlijk dat de prijzen na de cashback gaan zakken naar een prijs rond die cashback actie.
Als het zo doorgaat, dan is de cashback-actie alweer afgelopen voordat de topmodellen überhaupt leverbaar zijn
Ik wacht al maanden... (ja, ik word ongeduldig
)
Ik verwacht dat de prijzen definitief met 200 euro zakken als die actie af is.Anteros schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:33:
Als het zo doorgaat, dan is de cashback-actie alweer afgelopen voordat de topmodellen überhaupt leverbaar zijnIk wacht al maanden... (ja, ik word ongeduldig
)
Kreeg zojuist een update voor de ks8000 voor de kiezen. 1006>1103. Zijn er wellicht ergens release notes voor die updates terug te vinden?
Heb deze gisteren gekocht,word morgen of donderdag geleverd. 
http://tiendas.mediamarkt...5ks9000-suhd-4k-h-1324354
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
OK!DutchOwnage schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:35:
Kreeg zojuist een update voor de ks8000 voor de kiezen. 1006>1103. Zijn er wellicht ergens release notes voor die updates terug te vinden?
Mijn tv gaf dit niet zelf aan...even handmatig gedaan
Samsung geeft hier zoals gewoonlijk geen info over, we houden het maar op "improvement"
[ Voor 12% gewijzigd door MilesD. op 07-06-2016 19:15 ]
Je woont dan ook in spanje neem ik aanGRAD85 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:04:
Heb deze gisteren gekocht,word morgen of donderdag geleverd.