Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:00
Voor in de voetbal kantine willen wij een nieuwe tv aanschaffen die geschikt is voor het kijken van voetbal, en die we kunnen gebruiken tijdens presentaties.

Nu valt ons oog op deze twee modellen:

Sony KDL75W855C
Samsung UE75KS8000

Zitten tussen deze twee zoveel verschil in? Qua prijs in ieder geval wel maar is dat het wel waard ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donpablo80 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:02:
Wat zeggen jullie? Een 55js8000 van 2015 of een 55ks7000? De 55js8000 is nu tekoop voor € 1399,- en de 55ks7000 voor ongeveer € 1550,- na cashback.
Hecht je waarde aan 3D, zo ja dan de JS8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:48:
Ik heb mijn moeders TV 48JU7000 zo ingesteld voor overdag en savonds perfect beeld.
Letop is wel een IPS paneel, dat houd in heeft minder contrast dan andere soort panelen.
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:48:
Ow wacht met de KS7000 is dat het geval van IPS on versions 43 "and 49" VA panels on 55 "and 65"
De JS7000 versie ook.
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:05:
[...]
klopt de (JS7000) dus de UE55JU6800 has IPS Panel from China
Dan klopt mijn verhaal toch.
Maar de UE50JU6800 heeft dan weer een VA.

Alleen zeer verwarrend dezelfde TV maar andere benaming.
Samenvattend: de KS7000 (2016) en JU7000 (2015) hebben dus helemaal geen IPS panelen en de JU6800 alleen op 55" (niet op 50 en 60"). Op het engelse AV Forums zag ik vandaag ook twee 'bevestigingen' dat de 49KS7000 geen IPS maar een VA paneel heeft. Maar ik zie dat ze hier bij twe.e winkels op voorraad zijn dus dan kan ik dat zelf ook nog eens gaan controleren :) .
Idem over het uit de boom kijken voorlopig ja ... al lijken de KS7000 en Panasonic DX750/780 de beste koop van het jaar te worden

Overigens nog wel iets leuks uit de reviews van HDTV Polska ;)
JU7000 op instelling Standaard, Film, Film gekalibreerd en Referentie plaatje (screengrab zeker van de bluray; wel weer iets compressie toegepast door imgur)
(je mag toch verwachten dat een spoiler inklapt :+ )
spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MgvLQ4R.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zYNqOZY.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q8Zy0qm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5wcfDlw.jpg

http://hdtvpolska.com/top...ng-ju7000-55-4k-ultra-hd/

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 08-06-2016 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:41
TF schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:57:
[...]

Je woont dan ook in spanje neem ik aan :)
Ja inderdaad ;)

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op http://www.hdfever.fr/2016/02/16/samsung-ks7000-et-ks7500/ wordt wel vermeld dat de KS7000 een ips paneel heeft.

En nog een site, maar weet niet meer welke.
Maar goed het maakt mij niks uit, je hebt wat je hebt.
Samsung heeft me per mail ook laten weten dat er een IPS paneel in zit, dus vandaar.

Geachte heer/mevrouw xxxxxxxxxxxxx

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung televisie. U geeft aan dat u wilt weten waarom uw JU7000 een IPS paneel heeft.

Samsung streeft er altijd naar om een zo mooi en goed mogelijk beeld te kunnen creëeren. Momenteel biedt een IPS paneel naar onze mening de beste beeldkwaliteit.

Daarom dat we tegenwoordig gebruik maken van deze panelen.

We hopen u voldoende te hebben geïnformeerd

Heeft u nog vragen, dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via Live Chat of via Facebook of Twitter.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxx

Customer Care Representative

Samsung Electronics Benelux B.V.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
Onyxd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 08:46:
Twee weken geleden de ue55ks7000 aangeschaft, fantastisch beeld. Is er al iemand die deze tv heeft opgehangen? Ik heb het geprobeerd met een beugel van vogel. Dit ging niet ivm de kromming van de achterzijde en te korte bouten. Ik heb contact gehad met Samsung om te vragen welk ophangsysteem zij voor de tv hebben. Dit is de wmn550, deze is echter nog niet leverbaar in NLD. Dus als iemand de tv al heeft opgehangen ben ik benieuwd met welk merk/type beugel dit is.
Ook voor de andere, bij de tv zit ook 2 bouten. Die draai je boven er in, waardoor achterkant met je ophangsysteem vlak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolselder
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 12:42
Voor het geval er nog mensen hun App Store op een ander land willen zetten: De oude code "FWW 289 Reverse" werkt ook op deze modellen. Daarna heb je dan onder meer apps voor Prime, Hulu en Vudu als je het op Amerika zet. Je verliest dan wel toegang tot apps exclusief voor België of Nederland.

Stappenplan: http://www.eyeondemand.co...lu-ray-country-app-store/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Aan de datum kan je al zien dat het uit februari komt en daarmee pure speculatie. Dit antwoord van Samsung mogen wel inlijsten :D . Echt kansloos _O- (maar dat zie je op de buitenlandse fora ook hoor)
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue48ju7000-201509274187.htm "Macro photo of JU7000′s subpixel structure: true RGB layout; VA-type LCD matrix" (vergelijk bijv. met deze uit de 55KS7000. En dit is een voorbeeld van de IPS in Samsung tv's)
https://www.avforums.com/...2989/page-2#post-23722018
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:44:
Op http://www.hdfever.fr/2016/02/16/samsung-ks7000-et-ks7500/ wordt wel vermeld dat de KS7000 een ips paneel heeft.

En nog een site, maar weet niet meer welke.
Maar goed het maakt mij niks uit, je hebt wat je hebt.
Samsung heeft me per mail ook laten weten dat er een IPS paneel in zit, dus vandaar.

Geachte heer/mevrouw xxxxxxxxxxxxx

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung televisie. U geeft aan dat u wilt weten waarom uw JU7000 een IPS paneel heeft.

Samsung streeft er altijd naar om een zo mooi en goed mogelijk beeld te kunnen creëeren. Momenteel biedt een IPS paneel naar onze mening de beste beeldkwaliteit.

Daarom dat we tegenwoordig gebruik maken van deze panelen.

We hopen u voldoende te hebben geïnformeerd

Heeft u nog vragen, dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via Live Chat of via Facebook of Twitter.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxx

Customer Care Representative

Samsung Electronics Benelux B.V.
Er staat ook nog (of misschien sindskort): "Attention à la possibilité de dalles IPS sur les 43″ et 49″ (à confirmer)."
En in de comments:
Nicolas Bécuwe / 21 mars 2016

@Peter – Hello,

So far, there is no VA panel in 43″ or 49″. All panels in 43″ and 49″ are IPS. Except if Samsung UHD create new VA panels in 49″ for 2016, but I have not heard of that … [maar dat heb ik een paar posts geleden al aangetoond dat die er inmiddels wel zijn, zoals verwacht]

In 2015, Samsung had already used IPS panels (with JU6800 for example …).

But to confirm, I could be wrong

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 08-06-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:32:
Aan de datum kan je al zien dat het uit februari komt en daarmee pure speculatie. Dit antwoord van Samsung mogen wel inlijsten :D . Echt kansloos _O- (maar dat zie je op de buitenlandse fora ook hoor)
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue48ju7000-201509274187.htm "Macro photo of JU7000′s subpixel structure: true RGB layout; VA-type LCD matrix" (vergelijk bijv. met deze uit de 55KS7000. En dit is een voorbeeld van de IPS in Samsung tv's)
https://www.avforums.com/...2989/page-2#post-23722018

[...]

Er staat ook nog (of misschien sindskort): "Attention à la possibilité de dalles IPS sur les 43″ et 49″ (à confirmer)."
En in de comments:

[...]
Klopt ja. Wel een stom antwoord van Samsung als het geen IPS is, ze kennen dan hun eigen producten niet eens. |:(

Over die Poolse site, jee zeg die foto met standaard, dat is erg blauw.
Een heel verschil met de onderste. Maar eigenlijk wel vreemd, want als ik die TV van mijn moeder op Film mode zet, en zet het op koel, (met de instellingen die ik eerder had geplaatst) is het beeld helemaal niet blauwachtig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:47
Voor de mensen die interesse hebben ik de KS9500-serie: het gerucht gaat dat deze pas vanaf september leverbaar zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheelt €809 met mediamarkt in NL :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Beach
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 15:21
Heb een vraagje over een Samsung die ik sinds gisteren in mijn bezit heb :

pricewatch: Samsung UE55JU6400K Zwart

Op de demo stand had deze tv een zeer scherp beeld, hoog contrast en bij thuiskomst was het beeld wazig en onscherp, waar ligt dit aan ? Begrijp dat je televisie uitzendingen niet kan vergelijken met promo filmpjes, maar dit verschil was net iets teveel..

Kan het aan mijn Tele2 aansluiting liggen ? Signaal komt bij mij binnen via zo'n telefoon stekker, loopt naar m'n modem en vanuit daar loopt er een signaal naar mijn decoder. Via HDMI gaat er dan een signaal naar m'n TV.

Zou zo'n CI+ module niet een veel beter beeld geven ?

Hoe kom ik van die waas af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Mr.Beach schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:57:

Op de demo stand had deze tv een zeer scherp beeld, hoog contrast en bij thuiskomst was het beeld wazig en onscherp, waar ligt dit aan ? Begrijp dat je televisie uitzendingen niet kan vergelijken met promo filmpjes, maar dit verschil was net iets teveel..

Kan het aan mijn Tele2 aansluiting liggen ? Signaal komt bij mij binnen via zo'n telefoon stekker, loopt naar m'n modem en vanuit daar loopt er een signaal naar mijn decoder. Via HDMI gaat er dan een signaal naar m'n TV.

De voornaamste reden is dit: Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

Demovideo's zijn erop gemaakt om de televisies er goed uit te laten zien. Voor dergelijke toestellen worden dan ook geen snel bewegende beelden gebruikt maar langzame bewegingen zodat scherpte behouden blijft. Tel daarbij op dat de bitrate van de video's enorm hoog ligt en er natuurlijk gebruik wordt gemaakt van kleurvolle en contrastrijke beelden waardoor het er allemaal spectaculair uit ziet. Eenmaal thuis valt het - zoals je zelf ook hebt gemerkt - tegen.

Dit is ook een van de redenen waarom je geen toestel moet beoordelen in de winkel. Dat is niet representatief voor de prestaties van het toestel thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daarbij, vaak zijn de uitzendingen door SD camera's opgenomen, en wel geupscaled naar 1080i maar dan nog daardoor zeer wazig. je zou dan toch even de dynamische contrast enz omhoog moeten schroeven en natural motion, ruisreductie uit moeten zetten.

Zoals deze instellingen:

Mode Film
Achtergrondverlichting 12
Contrast 100
Helderheid 41
Scherpte 38
Kleur 50
Tint 50/50

--------------------------------------
Beeldformaat
--------------------------------------
Beeldformaat 16:9
Autobreed uit
Aanpassing aan scherm : aan (anders wordt beeld uitvergroot)
------------------------------------------------

Geavanceerde instellingen
---------------------------------------------------
Dynamisch contrast hoog
zwarttinten uit
huidskleur 0
kleurruimte eigen
gamma -1

Beeld opties

Standaard / warm1
clean digital view uit
mpeg runfilter uit
filmmodes auto2
auto motion plus uit
smart led: Standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Beach
Tx voor die instellingen, ff kijken of dat uitmaakt. Maar je wordt dus genept waar je bij staat, Tele 2 of bijv. Ziggo maakt dus geen zak uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:27
Mr.Beach schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:57:

Dit toestel moet probleemloos retescherp beeld geven...

[ Voor 5% gewijzigd door MilesD. op 10-06-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Beach
Tegendeel is waar, zelfs met die instellingen van de_Hollander is het pover, bijna CRT beeld, scheelt niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MilesD. schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:41:
[...]

Dit toestel moet probleemloos retescherp beeld geven...
Ja met blu-ray en UHD film martiaal wel retescherp. Maar met kabel uitzendingen is het toch een stuk minder.
Omdat zeker 75% uitzendingen met SD camera's zijn geschoten. En als fake 1080i worden uitgezonden.
Eurosport HD bijvoorbeeld is wel goed. Hier in dit topic hebben meerdere mensen aangegeven dat het thuis tegenvalt met beeld van Ziggo op de TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 20:14
Met het EK voor de deur zou ik toch vragen of iemand echt heel goede instellingen heeft voor sportmodus, de mijne blijven moeilijk te vinden, de tv is een KS9000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sportmode is niet echt een prettige mode om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:42

Bever!

3

Mr.Beach schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:51:
Tx voor die instellingen, ff kijken of dat uitmaakt. Maar je wordt dus genept waar je bij staat, Tele 2 of bijv. Ziggo maakt dus geen zak uit ?
Kijk je wel naar hd zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
:+
Bever! schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:01:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Beach
Bever! schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:01:
[...]

Ik kijk ook naar die E 1000,- die ik er voor neerleg, en dan moet ik zeggen dat het een tikkie tegenvalt. HD ziet er goed uit, maar dat deed het ook op mijn Panasonic plasma uit 2009. Meerwaarde is nihiel, al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 09:21
Je moet gewoon in ogenschouw blijven nemen dat deze 4K tv's pas écht gaan shinen als ze de correcte content gevoed krijgen ,dus UHD Bluray's.

Ik ben het met je eens dat ik bij normale HD uitzendingen via bijv. Ziggo ook niet superveel verschil merk tov mijn plasma uit 2011. Toch zie ik iets meer details in het beeld. Netflix 4K vindt ik ook niet héel erg bijzonder tov een 1080p stream. Nou is die 1080p content van Netflix wel superscherp moet ik zeggen, maar het verschil tov een 4K stream vindt ik ook enigszins tegenvallen. Uitzonderingen daargelaten.

Alleen bij YouTube 4K had ik écht een wow gevoel. Het wordt dus tijd om te investeren in een UHD Blurayspeler, wil het het maximale uit je nieuwe tv gaan halen.

Maar ik ben gewoon zeer tevreden met mijn KS8000 hoor, je moet voor jezelf gewoon de lat niet al te hoog leggen. Dit heeft alles te maken met de beschikbare content op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Nice. Alle Samsung KS..... modellen krijgen de HDR+ functie die de KS9500 nu al heeft. Dit zal de komende weken via een firmware update gaan. Volgens AVforums moet deze fake HDR best goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Is nu al te downloaden :+ heb m er rond 18.00 opgezet.
Toevallig dat ik het zag op het Avforum.

[ Voor 28% gewijzigd door GRAD85 op 16-06-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
GRAD85 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:20:
Is nu al te downloaden :+ heb m er rond 18.00 opgezet.
Toevallig dat ik het zag op het Avforum.
Ben atm op vakantie, dus kan niet testen. Is dus geen over the air update?

En hoe zijn jouw bevindingen mbt HDR+? Welke KS heb je btw

[ Voor 43% gewijzigd door Reverb_ op 16-06-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Heb de 65 KS9000,je laat de Tv ff zoeken naar een upgrade via het menu.

Ja ik hou van koele kleuren en HDR+ stelt meer warmere kleuren in,soort filmmodus.

Ik kijk via de sateliet,heb ook een VU+ solo 4K.

Als je de zender Insight UHD op Astra 1 ziet geniet je pas echt.

[ Voor 27% gewijzigd door GRAD85 op 16-06-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
GRAD85 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:27:
Heb de 65 KS9000,je laat de Tv ff zoeken naar een upgrade via het menu.

Ja ik hou van koele kleuren en HDR+ stelt meer warmere kleuren in,soort filmmodus.
Thnx. Jij gebruikt dat vast ook niet de movie mode zeker bij normaal tv kijken/ film kijken? Vast dan standaard met tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Nee inderdaad ,mij te warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
Ik heb de KS8000 maar ik zie nog niets in het menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Je moet hem wel laten zoeken naar nieuwe software via bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Heb ik gedaan maar er zijn geen nieuwe updates!

Wellicht morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik heb een update op mijn ks7500. Alleen het is buggy.

Er staat "toevoegen aan startmenu" bij mijn bronnen, maar ik kan dan alleen bewerken als ik erop druk.

Hdd werkt niet meer. Loopt nog niet echt lekker die software upgrade.

Edit: hdd werkt weer maar moest de hdd formatteren. Daarnaast blijkt het nu een aantal harde resets van de tv (power kabel eruit) allemaal te werken. Maar kan nu niet echt zeggen dat het niet buggy was.

[ Voor 30% gewijzigd door WiXX op 17-06-2016 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reverb_
Moet je voor dat HDR+ dat HDMI UHD Color ook op aan zetten op je bron? Weet iemand dat? Meende dat die optie er is als je bijvoorbeeld een pc aansluit en je wil dat 4:4:4 chroma activeren.

Heb het nu gewoon uit op al mijn bronnen

[ Voor 10% gewijzigd door Reverb_ op 16-06-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Anteros schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:55:
....

Wat is overigens de kwaliteit van de Netflix app? Is deze snel en stabiel?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!
App werkt op mijn ks7500 perfect. Ook plex werkt super.

Sommige gaven aan dat ze niet onder de indruk waren van de 4k van Netflix. Ik was dat wel maar misschien zijn mijn standaarden wat lager. Marco polo welke is opgenomen in HDR is echt prachtig. Dat is gewoon een winkel promo in je eigen huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@WiXX: Bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels besloten dat ik echt voor de KS9500 ga. De eerste reviews zijn ook (zeer) positief en waarschijnlijk voldoet deze TV het meest aan mijn eisen - ik heb gekeken naar LG 65E6, Panasonic 65DXW902, Samsung 65KS9500 en de Sony 75".

Nu nog (steeds) wachten totdat hij leverbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Hier draait ook de nieuwe 1111 firmware. Dat HDR+, ik heb het bekeken met diverse content, maar eigenlijk zie ik de meerwaarde alleen bij die mooie 4K YouTube filmpjes met ondergaande zon e.d. Dan knalt het inderdaad echt het scherm uit. Maar ik lees op bijvoorbeeld avforums mensen die het ook aanzetten bij het EK voetbal bijvoorbeeld. Ik heb dat ook gedaan, maar ik vindt het er niet uitzien dan. Veels te helder want HDR+ verandert natuurlijk diverse settings.

Ik zou niet weten wanneer ik het aan zou moeten zetten? Mis ik hiet nu de hele essentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Anteros schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:28:

Ik heb inmiddels besloten dat ik echt voor de KS9500 ga. De eerste reviews zijn ook (zeer) positief en waarschijnlijk voldoet deze TV het meest aan mijn eisen - ik heb gekeken naar LG 65E6, Panasonic 65DXW902, Samsung 65KS9500 en de Sony 75".

Netflix app ook even getest op mijn ps4 die geen 4k en HDR aankan.

Kwaliteit is echt een dag tot nacht verschil. Ook kreeg ik heel veel judder van de ps4. Maar dat komt misschien door het 60hz verhaal. Zijn de Netflix streams 50 fps?

Die app van Netflix brengt zeker de voordelen van deze tv naar boven. Ik zou bijna stellen. Als je geen Netflix kijkt via de app op het ding, waarom geld uitgeven aan 4k?

Het is de enige echte bron voor de "massa" die deze tv laten "shinen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
WiXX schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:35:
[...]

Netflix app ook even getest op mijn ps4 die geen 4k en HDR aankan.

Kwaliteit is echt een dag tot nacht verschil. Ook kreeg ik heel veel judder van de ps4. Maar dat komt misschien door het 60hz verhaal. Zijn de Netflix streams 50 fps?

Die app van Netflix brengt zeker de voordelen van deze tv naar boven. Ik zou bijna stellen. Als je geen Netflix kijkt via de app op het ding, waarom geld uitgeven aan 4k?

Het is de enige echte bron voor de "massa" die deze tv laten "shinen".
Niet helemaal... Je hebt verschillende echte UHD bronnen (4K/HDR), de een goedkoper dan de ander:
- UHD Blu-ray speler (nu ~500 euro)
- UHD blu-ray schijfje zonder remastering (bv The Martian, met native 4K). ~25 a 30euro p/s :s :s
- Nvidia Shield Android TV. Vanaf 200 euro en ondersteuning voor 4K Netflix met HDR, Youtube4K, etc. Heeft support voor HDMI2.0 met HDCP2.2

Er zijn dus nog wel andere 4K bronnen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Anteros schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Niet helemaal... Je hebt verschillende echte UHD bronnen (4K/HDR), de een goedkoper dan de ander:
- UHD Blu-ray speler (nu ~500 euro)
- UHD blu-ray schijfje zonder remastering (bv The Martian, met native 4K). ~25 a 30euro p/s :s :s
- Nvidia Shield Android TV. Vanaf 200 euro en ondersteuning voor 4K Netflix met HDR, Youtube4K, etc. Heeft support voor HDMI2.0 met HDCP2.2

Er zijn dus nog wel andere 4K bronnen gelukkig.
Natuurlijk zijn die er. Maar de meeste mensen gebruiken de app van de tv zelf. Netflix is ook nog een van de enige aanbieders (+andere stream diensten) die HDR aanbieden.

Net trouwens die HDR+ geprobeerd en ben er niet van onder de indruk. Je hebt toch echt HDR content nodig om het indrukwekkend te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razgriz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 04:49
Ik heb nu sinds een week de 60KS7000 staan en hoewel ik aardig tevreden ben zit me toch iets dwars.

De bezel van de tv is een stuk dikker (bijna 1 cm) en heeft een andere (simpeler) mat afgewerkte rand dan zo lijkt de kleinere versies.

Iemand die dit herkent of heb ik misschien een foutief model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hdr+ zou vooral goed werken met bluray en kwaliteitsvolle netflix streams. Ik vind het voorlopig wel leuk.

Hoe lager de kwaliteit hoe minder hdr+ de moeite is lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Hoe wordt HDR+ geactiveerd of hoe moet je het instellen of is het automatisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit bij de speciale weergaveinstellingen waar je ook game modus kan inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mag van mm een nieuwe tv uitzoeken vanwege software problemen met Philips tv. Heb gekozen voor Samsung vanwege goede recensies en goede software. Ben echter het spoor bijster over twin tuner op de ks7000. In de winkel van BBC werd mij verteld dat het een twin tuner is. Bij het filmpje wat Tim coronel verteld plasmavisie spreekt hij ook van twin tuner. Is het nu zo of niet. Kan iemand met zo een tv mij dit vertellen. Kan ik dit trouwens oplossen door een ci+ module in tv en een externe harde schijf en via HDMI een settopbox aan te sluiten.
BVD René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Er zit 1 tuner in die wordt alleen voor TV kijken gebruikt. Met een CI+ module is er maar een AB nodig. Wat is het probleem?
pricewatch: Samsung UE49KS7000 Zilver, Zwart

[ Voor 36% gewijzigd door RAAF12 op 17-06-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat ik een programma wil kijken via de ci+ module in tv. En een ander programma opneem via een settopbox met harde schijf. Of direct opneem van ci+ op harde schijf. Kan dit of zit ik fout. Met andere woorden doen alsof tv twee tuners heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat gaat niet lukken, de TV moet twee tuners hebben als je tegelijkertijd wilt kijken en een ander programma wilt opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Snap ik. Daarom de extra settopbox met harde schijf via HDMI. Theoretisch zou dit mogelijk zijn. De een tv kijken terwijl de andere iets opneemt. Vindt namelijk de €500 extra voor de ks8000 veel geld. Kun je andere dingen voor doen. Weet niet of iemand dit al heeft uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik niet, maar je krijgt m.i. problemen bij de authenticatie als er twee MAC adressen zijn. De settopbox heeft er een en de CI+ module met smartcard heeft er ook een. Een abonnement is gekoppeld met code aan 1 MAC adres. Ik neem maar aan dat je terrestrial, via een kabeltje, kijkt zoals de meesten hier.

[ Voor 29% gewijzigd door RAAF12 op 18-06-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:04:
Het probleem is dat ik een programma wil kijken via de ci+ module in tv. En een ander programma opneem via een settopbox met harde schijf. Of direct opneem van ci+ op harde schijf. Kan dit of zit ik fout. Met andere woorden doen alsof tv twee tuners heeft.
Je wilt tv kijken via ci+ en daarnaast opnemen via je settopbox(waar ook een smartcard inzit)?
Ik zou niet weten waarom dat niet kan.
Andersom kan trouwens ook. Opnemen via ci+ opje tv en ondertussen via een andere bron tv kijken.

De beperking zit in t feit dat je maar 1 ci+ tuner in je pc hebt. Maar 1x die ci+ gebruiken plus tv kijken via een andere bron (via hdmi aangesloten) is geen probleem.
Dus opnemen op tv en gamen via een console tegelijk kan dus ook.

Moet je natuurlijk wel in je decoder en tv beide een coaxkabel hebben maar dat lijkt me geen probleem met een splitter.

[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 19-06-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Iemand anders problemen na de update?

Sinds ik die update heb op mijn ks7500 is tizen traag nadat ik mijn tv heb aangezet. Als tizen eenmaal geladen is werkt het wel. Alleen detecteert hij mijn hdd na enige tijd niet meer. Dan moet ik die hdd formatteren voordat hij het weer doet.

Ook als ik overschakel van ci+ naar Dreambox kan hij heeeeel traag reageren. Alleen maar drama na die update. Ik zou hem niet adviseren.

Edit: Misschien moet ik mijn woorden terug nemen. Grote kans dat mijn WD hdd schijf de boosdoener is. Deze wil ook niet reageren op mijn pc. Blijkbaar is deze net kapot gegaan tussen de updates door.

[ Voor 19% gewijzigd door WiXX op 20-06-2016 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 13:42
Iemand enig idee waarom de link naar Samsung UE49KS7000 op Plasmavisie.nl ineens verdwenen is uit de pricewatch, terwijl deze daar (relatief) spotgoedkoop is?
https://www.plasmavisie.nl/samsung-ue49ks7000.html
1292 euro tov 1699 in de meeste webshops?? Wel een behoorlijk verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
Geen idee maar ook de 55 inch is met zijn € 1.638,- een stuk goedkoper dan de overige 55 inch modellen en staat er ook niet in. (€ 1.999 tov € 1.638)
https://www.plasmavisie.nl/samsung-ue55ks7000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met de KS7000 of 8000 aan de muur en dan met name het wegwerken van de One Connect Box; past deze netjes achter de tv tegen de muur oid?

Ik heb en wil namelijk geen tv meubel. Alle kabels zijn netjes in de muur verwerkt, het enige dat aan de muur hangt is een TV. De One Connect Box is dus een knelpunt, want deze wil ik ook niet in het zicht hebben. Ik vraag mezelf af of deze achter de TV past zonder dat de televisie hierdoor te ver van de muur af komt te hangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anteros schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:28:

Waar heb je de review dan gevonden, want verwar de UEKS9500 niet met de UNKS9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:23:
[...]

Waar heb je de review dan gevonden, want verwar de UEKS9500 niet met de UNKS9500
I know :) -> https://www.avforums.com/...00-uhd-4k-tv-review.12673

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Mensen met adblocker ervaring? Of het standaard bij zit of te downloaden is? In mijn oude Samsung smart-tv zit het standaard bij de instelling, verdomd handig ook.

Ik zal een van de volgende modellen gaan kopen 48JU7000, UE48JU7500, UE48JS8500 of de ks7500. Ik kijk films en alles via streaming sites/browser, dus daarom is adblock een musthave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik pas echt gezien wat waardeloos deze tegenwoordige edge-led zijn met hun zwartwaarde.
zwart is grijs, als er een donkere omgeving is met een lichte object. Local dimming is erg irritant met edge-led, je ziet steeds dan weer licht dan weer donker. Nee dan is de techniek toch echt op achteruit gegaan vergeleken met mijn D8000 edge-led. Daar zie je dat probleem niet bij.

Er werd ook toen gezegd
Picture quality on D8000 is generally great and Samsung has made a number of improvements compared to last year’s LED models. Black depth is beautiful and as low as the best Edge LED based TVs and even on par with Panasonic GT30 (2011 plasma
Read more at http://www.flatpanelshd.c...37593#AwgPqwshmdsLyk4e.99
en
I feel Samsung has made some significant improvements to picture quality in 2011 and D8000 is in my opinion the best Edge LED based TV we have tested so far.
The gap between Edge LED and backlit LED TVs has narrowed with the launch of D8000 and I feel that D8000 is the first Edge LED model from Samsung that I can truly recommend as a great TV competing with plasma TVs in the high-end area. Therefore I also award Samsung D8000 with our Top Recommendations Award.
Read more at http://www.flatpanelshd.c...37593#AwgPqwshmdsLyk4e.99
Een donkere omgeving met een lichte object blijft het donker ook echt donker met de D8000 uit 2011. En tegenwoordig is met HDR10 en normaal 1080p met edge-led dat het zwarte niet zwart is, je ziet de leds branden, een hele blauw grijze gloed over het zwarte gedeelte, veel backlight bleeding , omdat de leds nog harder moeten branden met HDR heb je extra last van. Mensen ergeren zich daaraan. Je ziet deze klachten overal gemeld staan. De bedoeling is toch met HDR dat er in zwarte gedeeltes meer details zichtbaar moet zijn??? Nee dat kan je zo niet zien door deze backlight bleeding.Dan is het inderdaad dat FALD of Oled toch veel beter is dan het edge-led techniek van tegenwoordig.

Alhoewel Panasonic toch ook wel problemen heeft met FALD met blokstructuur
PANASONIC TX-65DXW904 YouTube: Panasonic 65DXW904 (DX900, DX902, DXW904) UHD Premium HDR TV im Test zie 10 minuten en 11 seconden. Hoe gaat het worden met de FALD van Samsung.
FALD heeft dus ook een negatief effect. (vooral met HDR10 mode) omdat de localdimming dan hoger moet zijn.

Zie ook hier http://www.rtings.com/tv/.../dark-scene/local-dimming Vizio heeft ook FULL LED
met ook last van blooming.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Jasikevicius3 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:44:
Iemand enig idee waarom de link naar Samsung UE49KS7000 op Plasmavisie.nl ineens verdwenen is uit de pricewatch, terwijl deze daar (relatief) spotgoedkoop is?
https://www.plasmavisie.nl/samsung-ue49ks7000.html
1292 euro tov 1699 in de meeste webshops?? Wel een behoorlijk verschil....
Tvreus is goedkoper en staat niet in pricewatch. Blijkbaar betalen ze niet genoeg :-)
€1289
https://www.tvreus.nl/samsung-ue49ks7000.html

[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 21-06-2016 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 18:27
RAAF12 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 02:42:
[...]

Tvreus is goedkoper en staat niet in pricewatch. Blijkbaar betalen ze niet genoeg :-)
€1289
https://www.tvreus.nl/samsung-ue49ks7000.html
Het is de dagaanbieding daar, dus waarschijnlijk morgen de prijs weer om hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Die teller loopt gewoon elke dag, stabiel op 1289

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Heb de KS7000 maar besteld bij de TVreus, morgen word het met hun eigen koerier gebracht, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Hoor goeie berichten ze bellen van te voren even of je thuis bent op het afgesproken uur. Volgens mij nemen ze indien gewenst ook gratis je ouwe TV mee.

[ Voor 26% gewijzigd door RAAF12 op 21-06-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
Welke hdmi kabel heb je nodig voor hdr weergave? Ik heb een audio quest pearl hier liggen, kan niet echt vinden of deze geschikt is voor hdr weergave. Deze kan wel 4k 60fps aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Doet bij jullie de YouTube app het? Gaat om de tizen modellen. Heb de KS7000 met de nieuwste update(1111)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Ik heb de 8000, even gekeken en die werkt met 1111.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
TVreus.nl is gewoon perfect, afspraak was leveren om 12:30 en de koerier stond er om 12:28, netjes ingepakt in het busje en geholpen naar 2de verdieping. Goede prijs + goede service, ik vertrouw de troep DHL, TNT etc niet met grote waardevolle spullen als een KS7000.
Reverb_ schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:38:
Doet bij jullie de YouTube app het? Gaat om de tizen modellen. Heb de KS7000 met de nieuwste update(1111)
Na de update gisteren deed die het bij mij ook niet, 1 a 2 uur later deed die het normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
Vedrano schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:34:
TVreus.nl is gewoon perfect, afspraak was leveren om 12:30 en de koerier stond er om 12:28, netjes ingepakt in het busje en geholpen naar 2de verdieping. Goede prijs + goede service, ik vertrouw de troep DHL, TNT etc niet met grote waardevolle spullen als een KS7000.

[...]

Na de update gisteren deed die het bij mij ook niet, 1 a 2 uur later deed die het normaal.
Ik heb gisteren een 55ks7000 bij Buymi.nl besteld, ze krijgen 'm morgen weer op voorraad en zaterdag in huis. Eerst even met ze gebeld en meteen een behulpzame medewerker aan de lijn. Net nog even een chat gehad met de zelfde medewerker of het nog allemaal op schema ligt. Ben benieuwd zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jee zeg het lijkt wel of de tegenwoordige TV's allemaal slecht zijn.

Nu over de Oled LG OLED65E6V jee zeg, ik heb nu gelezen dat het echt klote beeld geeft met SD en 1080p blu-ray en TV uitzendingen 1080i. (hebben we het nog niet over SD wat door broadcast is geupsclaled naar 1080i)
http://gizmodo.com/you-ha...redevil-on-lgs-1768640427

Alleen met 4K matriaal geeft het een goed beeld, omdat het niet upgescaled hoeft te worden.
Upscaling geeft dus problemen met de Oled. En zo is er met iedere TV wat.
En zeg nu eerlijk, het meeste kijk je toch naar blu-ray's die je al hebt, en naar TV uitzendingen.
There is, however, a problem with LG’s pixel by pixel method of controlling light. If the video you’re watching doesn’t have enough metadata, the LG can wig out.

It worked wonderfully when I watched 4K content from Amazon and Netflix, but it was less crazy about upscaling 1080p and standard definition content from a Blu-Ray. So Skyfall, one of the best looking Bond films ever shot, sometimes got ugly. Real ugly. The opening scene, all rich browns and dark shadows on a 1080p set, became as grainy as if you were watching a crappy DVD rip. It improved when I turned the lights in the room on, but then you’re stuck with the harsh red reflective glare endemic to OLED displays.

The upscaling problem also presented itself when I tried watching broadcast TV over the tuner. Granted, daytime talk shows aren’t exactly known for their Emmy-caliber cinematography, but a good TV shouldn’t exacerbate the ugly picture like the G6 does.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:58:
Jee zeg het lijkt wel of de tegenwoordige TV's allemaal slecht zijn.

Nu over de Oled LG OLED65E6V jee zeg, ik heb nu gelezen dat het echt klote beeld geeft met SD en 1080p blu-ray en TV uitzendingen 1080i. (hebben we het nog niet over SD wat door broadcast is geupsclaled naar 1080i)
http://gizmodo.com/you-ha...redevil-on-lgs-1768640427

Alleen met 4K matriaal geeft het een goed beeld, omdat het niet upgescaled hoeft te worden.
Upscaling geeft dus problemen met de Oled. En zo is er met iedere TV wat.
En zeg nu eerlijk, het meeste kijk je toch naar blu-ray's die je al hebt, en naar TV uitzendingen.

[...]
Even gelezen maar de review is nogal amateuristisch door iemand geschreven die geen idee heeft hoe je een televisie moet instellen maar de standaard instellingen vanuit de doos gebruikt. Ja, daar moet je een televisie niet op beoordelen.

Hoezo plaats je dit eigenlijk hier? Het heeft niet met Samsung te maken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik eerder zei om beter te gaan voor Oled, omdat de edge led veel dimming problemen geeft, edge-led bleeding enz.
Maar ik ben ergens achter gekomen. Het probleem lag aan een instelling dat door LG standaard was ingesteld.
https://www.avforums.com/...ad-part-2.2028110/page-87

It appears the French author of the article about the poor upscaling found the issue that was causing the problem. By turning off pixel shift, and resetting the tv, the upscaling looks almost as good as the Sony. Not sure a full reset was needed. Probably would work with a cold reboot.

Picture -> OLED Panel Settings -> Screen Shift" to Off and do a cold boot

Maar toch heeft deze wel problemen met color tracking issue on HDR10 encoded content
Read more at http://www.flatpanelshd.c...65585#aGaG8VOdDK6AmV1Y.99

Maar ik wil wil toch niet mee doen aan UHD.
Blu-ray is voor mij uitstekend.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:14
Ik heb vandaag de 60ks7000 gehaald. Echt een indrukwekkend beeld.

Ik heb mijn regio verranderd naar US zodat ik amazon prime kon kijken maar nu lijkt hij mijn KPN ontvanger niet meer goed te herkennen. Heeft iemand anders dit ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

[quote]Vedrano schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:34:
TVreus.nl is gewoon perfect,
Ik koop er ook een er is weer €10 van de prijs af :) https://www.tvreus.nl/ultra-hd-tv/samsung-ue49ks7000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Dat is mooi vanaf 1 July komt Netflix met seizoen 2 van Marco Polo in HDR natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:42

Bever!

3

jsmid6 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:41:
Ik heb vandaag de 60ks7000 gehaald. Echt een indrukwekkend beeld.

Ik heb mijn regio verranderd naar US zodat ik amazon prime kon kijken maar nu lijkt hij mijn KPN ontvanger niet meer goed te herkennen. Heeft iemand anders dit ook geprobeerd?
Misschien erg out of the box. Maar wellicht de kpn box op 60hz zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmid6
Bever! schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:15:
[...]

Misschien erg out of the box. Maar wellicht de kpn box op 60hz zetten?
Het beeld werkt wel en de bediening via de Smart Remote ook. Alleen als ik het KPN tegeltje in de Smart Hub selecteer dan blijft er boven staan "setup tv" terwijl ik die stappen al doorlopen heb, dus dat is een beetje vaag.

Overigens, door een andere regio in te stellen kan je wel alle amerikaanse apps installeren, maar helaas niet beide nederlandse en amerikaanse tegelijk. Maarja, zo belangrijk vind ik het niet om thuisbezorgd op m'n tv te kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmid6
WiXX schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:15:
[...]

App werkt op mijn ks7500 perfect. Ook plex werkt super.

Sommige gaven aan dat ze niet onder de indruk waren van de 4k van Netflix. Ik was dat wel maar misschien zijn mijn standaarden wat lager. Marco polo welke is opgenomen in HDR is echt prachtig. Dat is gewoon een winkel promo in je eigen huis.
Als ik Marco Polo kijk via de Netflix app heb ik niet het idee dat er iets gebeurd met HDR, moet daar nog iets voor ingesteld worden? Als ik namelijk begin te kijken en dan de beeld instellingen bekijk zie ik niet dat de backlight op z'n max staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

jsmid6 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:29:
[...]

Als ik Marco Polo kijk via de Netflix app heb ik niet het idee dat er iets gebeurd met HDR, moet daar nog iets voor ingesteld worden? Als ik namelijk begin te kijken en dan de beeld instellingen bekijk zie ik niet dat de backlight op z'n max staat...
Doet hij dat niet automatisch als het nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
HDR moet je zelf even instellen, Beeld - Speciale weergavemodus - HDR+modus Aan/Uit

Nee dit doet de TV niet automatisch...dat zit weer op het volgende model :+

[ Voor 33% gewijzigd door MilesD. op 25-06-2016 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Bij mij springt de HDR+ modus automatisch aan als ik de netflix of YouTube app open. Blijkbaar heb ik geluk gehad :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Staat ie wel in cinema mode? Alleen in die mode detecteert ie het HDR signaal, in de overige modes niet. De 7000 serie hoort dat ook gewoon automatisch te doen als ik me niet vergis. HDR+ mode staat hier los van, dat moet je handmatig instellen voor niet HDR bronnen wil je daar gebruik van maken.

Ik moet overigens terugkomen over wat ik eerder zei dat ik HDR niet zo heel spectaculair vond. Ik heb wat kleine aanpassingen gedaan in de HDR mode, het heeft wel degelijk toegevoegde waarde mits het een goede bron heeft. Hoge kwaliteit HD of UHD. Bij gewone kabel tv zal ik het nooit gebruiken.

[ Voor 84% gewijzigd door DutchOwnage op 25-06-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmid6
DutchOwnage schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:45:
Staat ie wel in cinema mode? Alleen in die mode detecteert ie het HDR signaal, in de overige modes niet. De 7000 serie hoort dat ook gewoon automatisch te doen als ik me niet vergis. HDR+ mode staat hier los van, dat moet je handmatig instellen voor niet HDR bronnen wil je daar gebruik van maken.

Ik moet overigens terugkomen over wat ik eerder zei dat ik HDR niet zo heel spectaculair vond. Ik heb wat kleine aanpassingen gedaan in de HDR mode, het heeft wel degelijk toegevoegde waarde mits het een goede bron heeft. Hoge kwaliteit HD of UHD. Bij gewone kabel tv zal ik het nooit gebruiken.
Het was inderdaad de Cinema mode. Ik had standaard ingesteld voor overdag kijk maar blijkbaar herkent die dus geen HDR.

Welke instellingen heb jij gebruikt voor HDR+? Ik heb het ook even getest maar had heel veel oververlichting/blooming.

Het enige dat bij niet goed werkt is dat die niet standaard de KPN ontvanger aanzet, als die eenmaal aanstaat kan die m prima aansturen maar aan lijkt niet goed te gaan. De XBOX en mijn HTS zet die wel aan.

[ Voor 10% gewijzigd door jsmid6 op 25-06-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Wel vreemd zeg dat bij jou HDR niet gelijk geactiveerd wordt als je in Netflix bijvoorbeeld Marco Polo kijkt. Wellicht ff een reboot van je tv??(even stekker er uit doen)

En ook bijzonder dat bij iemand HDR+ automatisch aan gaat als ie Netflix opent.

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de beeldkwaliteit van de Netflix film The Do-Over in native HDR? Ik vond dit er heel slecht uitzien. Heel erg dul, washed out kleuren het zwart was meer grijzig en geen rijke schaduwdetails. Met Marco Polo heb ik dit niet.

Bij de HDR+ mode zou ik adviseren om sowieso de auto motion plus op off te zetten. Vond voor de rest de instellingen wel prima. Zag ook dat ie de scherpte op 20 zet. Heb het maar laten staan, zag er goed uit en zag geen oversharpening.

Gebruik HDR+ alleen voor 4K content. Bijvoorbeeld Orange is the New Black ziet er zo super uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Reverb_ op 25-06-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
DutchOwnage schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:45:

Kijk dat wist ik ook niet, daar is dit forum dus voor.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Reverb_En ook bijzonder dat bij iemand HDR+ automatisch aan gaat als ie Netflix opent.

Dat heb ik even gecontroleerd en dat klopt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
MilesD. schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:01:
Reverb_En ook bijzonder dat bij iemand HDR+ automatisch aan gaat als ie Netflix opent.

Ha ok. Welke model heb je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Reverb_ schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:07:
[...]

Ha ok. Welke model heb je trouwens?
Ik heb de 8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 13:09
ik was bet bij de MM in Eindhoven om even naar de 65 ks8000 te gaan kijken. maar ik schrok een beetje van het beeld, ze hadden een soort demo van the martian opstaan en zag er toch heel veel korrelig beeld in..

met een verkoper gesproken en zei dat dat zo hoort ?????? toevallig heb ik ook de film gezien op mijn oude Philips (stream) en had totaal geen last van korrelig beeld..ben een beetje aan het spelen gegaan met de remote en kon alleen nog 4k materiaal bekijken (dat zag er wel mooi uit..

denk toch dat ik voor deze tv ga (mits ik hem voor 3000 kan oppikken met een muur beugel .
anders even wachten tot die in pris gaat zakken..maar de demo van the martian veel zwaar tegen hoop niet dat dat dadelijk allemaal zo gaat worden... ervaringen iemand ???? film-voetbal-gamen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1991
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 18:42
Hallo,

Ik heb interesse in de Samsung ue49ks8000L. Nou zie ik dat er geen 3.5mm jack aansluiting aanwezig is. Ik heb een draadloze koptelefoon waarvan ik het kastje met een 3.5mm jack moet aansluiten op de tv. Is het mogelijk dat ik via een 3.5mm jack to usb het aansluit op mijn tv om dan alsnog via de koptelefoon geluid te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
MilesD. schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:01:

Apart hoor. Hier niet op m'n ks8000. Alleen bij Marco Polo en die Do Over film springt ie naar HDR (dus niet de HDR+) mode.

Denk dat hier sprake is van enige verwarring tussen native HDR en pseudo HDR+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
harley2009 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:08:
ik was bet bij de MM in Eindhoven om even naar de 65 ks8000 te gaan kijken. maar ik schrok een beetje van het beeld, ze hadden een soort demo van the martian opstaan en zag er toch heel veel korrelig beeld in..

met een verkoper gesproken en zei dat dat zo hoort ?????? toevallig heb ik ook de film gezien op mijn oude Philips (stream) en had totaal geen last van korrelig beeld..ben een beetje aan het spelen gegaan met de remote en kon alleen nog 4k materiaal bekijken (dat zag er wel mooi uit..

denk toch dat ik voor deze tv ga (mits ik hem voor 3000 kan oppikken met een muur beugel .
anders even wachten tot die in pris gaat zakken..maar de demo van the martian veel zwaar tegen hoop niet dat dat dadelijk allemaal zo gaat worden... ervaringen iemand ???? film-voetbal-gamen ???
Ik heb net ff the martian aangezet op mijn 55ks7000, ziet er gewoon top uit. Misschien dat de scherpte wat te hoog stond op dat model in de mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
DutchOwnage schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:21:
[...]

Apart hoor. Hier niet op m'n ks8000. Alleen bij Marco Polo en die Do Over film springt ie naar HDR (dus niet de HDR+) mode.

Denk dat hier sprake is van enige verwarring tussen native HDR en pseudo HDR+ ;)
Mijn Beste,
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar wat ik zie bij overgang naar Netflix is HDR+ (speciale weergavemodus AAN)
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar dan hoor ik dat graag want het lijkt verwarrend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Ik zit te kijken naar een Samsung UE65ks8000 en dus ook naar de prijzen. Bij mijn oude 8000 serie van een paar jaar geleden kon ik achter het modelnummer een aantal letters vinden waardoor ik kon zien dat het een officieel Nederlands model was.
Ik heb nu een site gevonden waar deze tv een stuk goedkoper staat en de verkoper zegt dat het een officieel model is. Hoe kan ik dat controleren?

Edit: al gevonden. LXXN

[ Voor 3% gewijzigd door Ofthewell op 25-06-2016 23:54 ]

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Hairball schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:42:
Ik zit te kijken naar een Samsung UE65ks8000 en dus ook naar de prijzen. Bij mijn oude 8000 serie van een paar jaar geleden kon ik achter het modelnummer een aantal letters vinden waardoor ik kon zien dat het een officieel Nederlands model was.
Ik heb nu een site gevonden waar deze tv een stuk goedkoper staat en de verkoper zegt dat het een officieel model is. Hoe kan ik dat controleren?

wil je het delen met ons. ik ben ook op zoek de 65 versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
MilesD. schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:39:
[...]

Mijn Beste,
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar wat ik zie bij overgang naar Netflix is HDR+ (speciale weergavemodus AAN)
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar dan hoor ik dat graag want het lijkt verwarrend...
Waarschijnlijk heeft de tv de instelling HDR+ aan onthouden voor Netflix ofzo :P . Ik weet heel zeker dat standaard de HDR+ mode niet automatisch wordt geselecteerd, voor wat voor bron dan ook. Dit moet je altijd handmatig instellen, zelfde geldt voor de game mode.

De gewone HDR mode wordt wél automatisch geselecteerd, mits je tv op Film/Movie mode staat en de content native HDR ondersteund, zoals Marco Polo op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Hairball schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:42:

Je kunt ook de EAN code gebruiken deze moet 8806088234045 zijn voor benelux modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosth
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-09 18:10
Als ik native HDR content afspeel via USB stick op mijn ks8000 krijg ik een popup boven in beeld te zien *Er wordt HDR content afgespeeld. Doet verder niets met HDR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
misschien een domme vraag, maar ik weet het niet hoe.

ik heb nu alles naar de receiver lopen ziggo kastje- ps4 en raspberry pi en dan 1 kabel naar de tv.

als ik een ks8000 zou kopen met een one connect, hoe wordt dan alles aangesloten (alles via de one connect ??) en moet ik dan weer extra kabels kopen om het geluid via de receiver te krijgen ??

ik heb momenteel geen idee hoe je het aansluit..
Pagina: 1 ... 4 ... 60 Laatste