Als die een optical in heeft kan je die doorlussen. Zo niet kan er een converter Toslink/cinch tussen. Daar komt analog stereo uit geen 5.1 Kastjes kosten iets van €10
Het is al een aantal keren gevraagd maar een 100% antwoord heb ik nog niet kunnen vinden:
Ik zit er aan te denken om een UE65KS8000 te kopen die via grijze/paralelle import verkocht wordt. De garantiemoeilijkheden kunnen me iets minder 's schelen want ik betaal er een hoop minder voor. De vragen die ik wel heb zijn deze:
1. Werkt mijn Caiway CI+ cam en kaart gewoon?
2. Kan ik mijn Netflix gewoon gebruiken?
3. Wat gaat er nou wel of niet werken? (Feitelijk en niet op basis van aanname)
De verkoper zegt het volgende:
"De firmware is niet anders. Want alle tv's worden in een fabriek gemaakt met zelfde firmware. De lxxn zegt dus niks behalve dat je meer betaald"
Daarnaast zegt hij dat alle apps gewoon beschikbaar zijn.
Wie moet ik nu geloven?
Ik zit er aan te denken om een UE65KS8000 te kopen die via grijze/paralelle import verkocht wordt. De garantiemoeilijkheden kunnen me iets minder 's schelen want ik betaal er een hoop minder voor. De vragen die ik wel heb zijn deze:
"De firmware is niet anders. Want alle tv's worden in een fabriek gemaakt met zelfde firmware. De lxxn zegt dus niks behalve dat je meer betaald"
Wie moet ik nu geloven?
Xbox Live: Ofthewell NL
hoeveel scheelt het dan dat je het garantierisico voor lief neemtHairball schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:26:
Het is al een aantal keren gevraagd maar een 100% antwoord heb ik nog niet kunnen vinden:
Wie moet ik nu geloven?
Als je even de laagste twee prijzen in pricewatch (die volgens sommige ook grijze import zijn) buiten beschouwing laat ongeveer 700 euro.TF schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:24:
[...]
hoeveel scheelt het dan dat je het garantierisico voor lief neemt
Dat de firmware hetzelfde is klopt niet. Zo hebben de Benelux modellen, bijv. de sattelite provider Canal Digitaal menu/sat vast ingebakken. Dat hebben de rest van de wereld modellen niet. Als je via een webwinkel koopt heb je wel de 14 dagen aankoopbescherming. Dus terug sturen als die overhoopt niet op de CAM werkt.
Dat is eigenlijk waar ik niet zoveel zin in heb. Die heisa van terugsturen, wachten tot restitutie etc. Daarom hoop ik eigenlijk vooraf te weten of die cam werkt. Iemand ervaring?RAAF12 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:55:
Dat de firmware hetzelfde is klopt niet. Zo hebben de Benelux modellen, bijv. de sattelite provider Canal Digitaal menu/sat vast ingebakken. Dat hebben de rest van de wereld modellen niet. Als je via een webwinkel koopt heb je wel de 14 dagen aankoopbescherming. Dus terug sturen als die overhoopt niet op de CAM werkt.
Als ik netflix opstart en dan marco polo aanzet dan krijg ik niet de melding dat er hdr content wordt afgespeelt, maar als ik vanaf usb hdr content afspeel wel. Klopt dat?Reverb_ schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:38:
Wel vreemd zeg dat bij jou HDR niet gelijk geactiveerd wordt als je in Netflix bijvoorbeeld Marco Polo kijkt. Wellicht ff een reboot van je tv??(even stekker er uit doen)
En ook bijzonder dat bij iemand HDR+ automatisch aan gaat als ie Netflix opent.
Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de beeldkwaliteit van de Netflix film The Do-Over in native HDR? Ik vond dit er heel slecht uitzien. Heel erg dul, washed out kleuren het zwart was meer grijzig en geen rijke schaduwdetails. Met Marco Polo heb ik dit niet.
Bij de HDR+ mode zou ik adviseren om sowieso de auto motion plus op off te zetten. Vond voor de rest de instellingen wel prima. Zag ook dat ie de scherpte op 20 zet. Heb het maar laten staan, zag er goed uit en zag geen oversharpening.
Gebruik HDR+ alleen voor 4K content. Bijvoorbeeld Orange is the New Black ziet er zo super uit.
Waar Samsung afgelopen jaren - op enkele modellen na - consistent is geweest met de series en paneelfrequenties, hebben ze daar dit jaar afstand van gedaan. De series 7 komt dit jaar niet meer met een 100/120Hz paneel zoals voorgaande jaren maar met een 50/60Hz paneel. Daarmee is de series 7 van nu niet de opvolger van de series 7 van vorig jaar maar eerder de opvolger van de series 6 UHD-televisies van Samsung.
Heb je een toestel uit de Samsung 2016 series 7 op het oog, dan zou ik het afraden er een aan te schaffen. Beter kun je kijken naar de series 7 van afgelopen jaar aangezien deze goedkoper en beter is. https://tweakers.net/prod...samsung-series-7-ju7000l/
Excuus, niet helemaal correct gekeken. Bovenstaand verhaal geldt voor de KU7-series. De KS7-series zou wel met een 100Hz paneel komen.
Heb je een toestel uit de Samsung 2016 series 7 op het oog, dan zou ik het afraden er een aan te schaffen. Beter kun je kijken naar de series 7 van afgelopen jaar aangezien deze goedkoper en beter is. https://tweakers.net/prod...samsung-series-7-ju7000l/
Excuus, niet helemaal correct gekeken. Bovenstaand verhaal geldt voor de KU7-series. De KS7-series zou wel met een 100Hz paneel komen.
[ Voor 10% gewijzigd door Dimens op 27-06-2016 14:51 ]
Sorry, ik hoor je hier beweren dat dus de 49KS7000 50 Hz is.... Staat 100 in de Pw, plus het is ook nog eens een UHD premium toestel..
Ja dat klopt. Bij Netflix krijg je die melding niet. Als je het zeker wil zijn dat hij op HDR staat moet je even het menu induiken en dan zal er bij backlit de waarde 20 staan.donpablo80 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:10:
[...]
Als ik netflix opstart en dan marco polo aanzet dan krijg ik niet de melding dat er hdr content wordt afgespeelt, maar als ik vanaf usb hdr content afspeel wel. Klopt dat?
Onzin. De KS7000-7500 hebben een 100hz paneel.Dimens schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:28:
Waar Samsung afgelopen jaren - op enkele modellen na - consistent is geweest met de series en paneelfrequenties, hebben ze daar dit jaar afstand van gedaan. De series 7 komt dit jaar niet meer met een 100/120Hz paneel zoals voorgaande jaren maar met een 50/60Hz paneel. Daarmee is de series 7 van nu niet de opvolger van de series 7 van vorig jaar maar eerder de opvolger van de series 6 UHD-televisies van Samsung.
Mijn post is ondertussen aangepast. Het klopte inderdaad niet helemaal omdat ik in verwarring was met de KU7-series.Sjah schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:33:
Sorry, ik hoor je hier beweren dat dus de 49KS7000 50 Hz is.... Staat 100 in de Pw, plus het is ook nog eens een UHD premium toestel..
De Pricewatch is overigens ook niet altijd correct. Deze kan door iedereen op Tweakers ingevuld en aangepast worden.
Ook Ultra HD Premium geeft geen garantie op een 100Hz paneel aangezien dit geen vereiste specificatie is van de Ultra HD Alliance.
Ik merk dat ik af en toe bij voetbal wedstrijden een kleine hapering in het beeld zie. Alsof hij minder frames laat zien maar wel even snel gaat.
Heb het alleen bij voetbal wedstrijden. Heeft dit te maken met de software die het beeld er beter uit wil laten zien?
Edit:
Is het trouwens ook mogelijk om de HDR functie te hebben in gamemode? Je moet film modus kiezen maar deze is niet beschikbaar als je gamemode geactiveerd hebt. In de toekomst lijkt mij dit wel gewenst als er consoles uitkomen die HDR ondersteunen.
Heb het alleen bij voetbal wedstrijden. Heeft dit te maken met de software die het beeld er beter uit wil laten zien?
Edit:
Is het trouwens ook mogelijk om de HDR functie te hebben in gamemode? Je moet film modus kiezen maar deze is niet beschikbaar als je gamemode geactiveerd hebt. In de toekomst lijkt mij dit wel gewenst als er consoles uitkomen die HDR ondersteunen.
[ Voor 32% gewijzigd door WiXX op 28-06-2016 07:21 ]
Hoi
Ikben op zoek naar een soundbar maar twijffel tussen de samsung curved soundbar omdat deze qua design bij de tv ue55ks9000 past en tussen een sonos systeem.
Heb bij de aankoop van de samsung een samsung multiroom speaker gekregen maar nog niet uitgeprobeerd. Collega van me heeft sonos en is daar zeer over te spreken.
Zit te denken om de gratis gekregen multiroomspeaker r5 van samsung te verkopen en over te gaan naar sonos.
Heeft er iemand ervaring met samsung soundbars en ook met multiroomspeakers? Werkt sonos ook goed ism samsung tvs?
Bedankt alvast voor de info.
Ikben op zoek naar een soundbar maar twijffel tussen de samsung curved soundbar omdat deze qua design bij de tv ue55ks9000 past en tussen een sonos systeem.
Heb bij de aankoop van de samsung een samsung multiroom speaker gekregen maar nog niet uitgeprobeerd. Collega van me heeft sonos en is daar zeer over te spreken.
Zit te denken om de gratis gekregen multiroomspeaker r5 van samsung te verkopen en over te gaan naar sonos.
Heeft er iemand ervaring met samsung soundbars en ook met multiroomspeakers? Werkt sonos ook goed ism samsung tvs?
Bedankt alvast voor de info.
Ik ben van plan om de UE49KS7000 aan te schaffen bij TVreus. Iemand enig idee of de Cashback van €150 ook geldt via deze website? Kan de Cashback actie ook nergens vinden op de website van Samsung.
Edit: Nee dus, zit in de prijs verwerkt. Ze weten niet of het 49" model over een IPS of VA paneel beschikt. 55" in ieder geval VA, 43 en 49 onbekend. Heeft iemand een idee?
Edit: Nee dus, zit in de prijs verwerkt. Ze weten niet of het 49" model over een IPS of VA paneel beschikt. 55" in ieder geval VA, 43 en 49 onbekend. Heeft iemand een idee?
[ Voor 31% gewijzigd door tweegroenethee op 28-06-2016 11:27 ]
alles VADaan87423 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:54:
Ik ben van plan om de UE49KS7000 aan te schaffen bij TVreus. Iemand enig idee of de Cashback van €150 ook geldt via deze website? Kan de Cashback actie ook nergens vinden op de website van Samsung.
Ik las net dat de nieuwe tv's van Samsung (de KS8000 en KS9000 in ieder geval) apps als NPO-gemist, Pathe-thuis en NU.NL mist. Is dat juist?
[quote]Hairball schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:48:
Ik las net dat de nieuwe tv's van Samsung (de KS8000 en KS9000 in ieder geval) apps als NPO-gemist, Pathe-thuis en NU.NL mist. Is dat juist?
Dat is niet correct..
Dat is niet correct..
Ik heb zelf ook de KS8000, die kleine haperingen zijn redelijk goed te verhelpen met een aantal instellingen. Enige probleem wat ik zelf nog niet heb kunnen oplossen zijn de ondertitels te laden via plex. Zodra deze geladen worden loopt de video vast. Ik heb een work around kunnen regelen via Kodi maar zou het graag anders zien.
Voor mij is pathe-thuis wel belangrijk. Jij kunt dus bevestigen dat die gewoon aanwezig is? Heb trouwens zojuist de UE65KS8000 besteld. De LXXN versie voor €2900,-MilesD. schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:37:
[quote]Hairball schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:48:
Dat is niet correct..
mag ik vragen waar ...Hairball schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:44:
[...]
Voor mij is pathe-thuis wel belangrijk. Jij kunt dus bevestigen dat die gewoon aanwezig is? Heb trouwens zojuist de UE65KS8000 besteld. De LXXN versie voor €2900,-
Goedkoopste adres van NL https://www.tvreus.nl/led-tv/samsung-ue65ks8000.html
Ziggo gecertificeerd dus een NL model.
[ Voor 20% gewijzigd door RAAF12 op 29-06-2016 19:06 ]
Nope, grijze import. Heb ze dat gisteren persoonlijk gevraagd. Daarna heb ik Samsung gebeld met de vraag hoe het met de garantie zit als ik tijdens het wonen in een ander land een Samsung tv koop. Hun antwoord; geen support, tenzij je een speciaal soort garantie gekocht hebt.RAAF12 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:56:
Goedkoopste adres van NL https://www.tvreus.nl/led-tv/samsung-ue65ks8000.html
Derhalve ergens anders wel een LXXN weten te bemachtigen. Zekerheid voor alles.
Dat is zeker zo. Maar ze vermelden erbij dat ie geschikt is voor Ziggo. Vreemd. En verder staat er op de site 2 jaar garantie van de leverancier. Waar heb je hem besteld?
[ Voor 36% gewijzigd door RAAF12 op 29-06-2016 19:18 ]
Dat klopt ook wel, hoor. Ik heb plasmavisie ook gebeld en die dingen zijn ook grijze import. Zij garanderen dat de apps en Cam gewoon werken. Zoals al eerder in dit topic vermeld schijnen er wat andere dingen te zijn die NIET werken. Voor mij was de combinatie officiele ondersteuning en prijs de factor. Helaas betekent dit dat ik een weekje of zo levertijd heb. En dat is voor iemand zonder geduld vrij veelRAAF12 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:13:
Dat is zeker zo. Maar ze vermelden erbij dat ie geschikt is voor Ziggo. Vreemd.
Gefeliciteerd met de aankoop, je zal niet teleurgesteld worden echt geweldig!!Hairball schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:44:
[...]
Voor mij is pathe-thuis wel belangrijk. Jij kunt dus bevestigen dat die gewoon aanwezig is? Heb trouwens zojuist de UE65KS8000 besteld. De LXXN versie voor €2900,-
Voor garantie moet je dan ook niet bij de fabriek maar bij de winkelier zijn. Hier in Nederland heb je immers de consumentengarantie bij de verkoper en die is meestal een stuk uitgebreider en langer dan de fabrieksgarantie.Hairball schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:11:
[...]
Nope, grijze import. Heb ze dat gisteren persoonlijk gevraagd. Daarna heb ik Samsung gebeld met de vraag hoe het met de garantie zit als ik tijdens het wonen in een ander land een Samsung tv koop. Hun antwoord; geen support, tenzij je een speciaal soort garantie gekocht hebt.
Derhalve ergens anders wel een LXXN weten te bemachtigen. Zekerheid voor alles.
vraagje.. wat betekent LXXN versie ??? is dat voor het model buitenland of NLDimens schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:41:
[...]
Voor garantie moet je dan ook niet bij de fabriek maar bij de winkelier zijn. Hier in Nederland heb je immers de consumentengarantie bij de verkoper en die is meestal een stuk uitgebreider en langer dan de fabrieksgarantie.
Mee eens, maar in de praktijk wimpelt de verkoper je bijna altijd af naar de fabrikant of het duurt veel langer voordat je een werkende tv terug hebt. Als ik dat dus voor het zelfde geld voorkom is dat voor mij een no-brainer.Dimens schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:41:
[...]
Voor garantie moet je dan ook niet bij de fabriek maar bij de winkelier zijn. Hier in Nederland heb je immers de consumentengarantie bij de verkoper en die is meestal een stuk uitgebreider en langer dan de fabrieksgarantie.
@harley2009 Dat is de officiele Nederlandse versie.
[ Voor 4% gewijzigd door Ofthewell op 29-06-2016 19:54 ]
Alle modellen eindigend op LXXN zijn modellen voor de Benelux. Importmodellen eindigen vaak op LXXH wat modellen uit Hongarije zijn.harley2009 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:52:
[...]
vraagje.. wat betekent LXXN versie ??? is dat voor het model buitenland of NL
In de praktijk mag de verkoper je niet afwimpelen naar de fabrikant. De verkoper moet het probleem oplossen als jij dit bij de verkoper vraagt. Wel kan de verkoper je in contact brengen met de fabrikant om zo het probleem sneller op te lossen maar ook ligt in eerste instantie het contact bij de verkoper. Daar heb je immers een koopovereenkomst mee.Hairball schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:53:
[...]
Mee eens, maar in de praktijk wimpelt de verkoper je bijna altijd af naar de fabrikant of het duurt veel langer voordat je een werkende tv terug hebt. Als ik dat dus voor het zelfde geld voorkom is dat voor mij een no-brainer.
Als de fabrikant dus geen garantie geeft op importmodellen, moet de verkoper het probleem dus wel oplossen.
Nog maar een keer, waar heb je hem gekocht?Hairball schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:18:
[...]
Dat klopt ook wel, hoor. Ik heb plasmavisie ook gebeld en die dingen zijn ook grijze import. Zij garanderen dat de apps en Cam gewoon werken. Zoals al eerder in dit topic vermeld schijnen er wat andere dingen te zijn die NIET werken. Voor mij was de combinatie officiele ondersteuning en prijs de factor. Helaas betekent dit dat ik een weekje of zo levertijd heb. En dat is voor iemand zonder geduld vrij veel
Verwijderd
HDR zijn alleen softwarematische tv settings, zo kun je ook blu-ray als HDR10 laten lijken.Reverb_ schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:42:
[...]
Ja dat klopt. Bij Netflix krijg je die melding niet. Als je het zeker wil zijn dat hij op HDR staat moet je even het menu induiken en dan zal er bij backlit de waarde 20 staan.
De TV moet het doen, niet zo zeer de UHD filmmatriaal zelf. De Tv moet dan wel donker en felle licht weergave tegelijk kunnen verwerken en weergeven. Alleen moet het filmmatriaal een signaal geven dat een proces in gang zet, om de TV in de HDR modus te zetten, (aantal TV settings)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 10:06 ]
Mijn pc ziet mijn externe harde schijf niet meer nadat ik 'm in mijn tv heb gedaan (55ks7000) op de schijf staan voornamelijk films. op de tv werkt het prima, maar de pc zegt harde schijf niet toegankelijk. iemand anders met dit probleem?
Heb hetzelfde gehad bij mijn KS8000. Oude WD schijf deed na 1 keer in de tv te zijn geweest niets meer. Schijf maakte een tikgeluid, dus lijkt gewoon overleden te zijn. Heb een nieuwe schijf gekocht en die werkt wel in zowel tv als pc.donpablo80 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:01:
Mijn pc ziet mijn externe harde schijf niet meer nadat ik 'm in mijn tv heb gedaan (55ks7000) op de schijf staan voornamelijk films. op de tv werkt het prima, maar de pc zegt harde schijf niet toegankelijk. iemand anders met dit probleem?
Verwijderd
[quote]MaZe schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:26:
Ik heb zelf ook de KS8000, die kleine haperingen zijn redelijk goed te verhelpen met een aantal instellingen. Enige probleem wat ik zelf nog niet heb kunnen oplossen zijn de ondertitels te laden via plex. Zodra deze geladen worden loopt de video vast. Ik heb een work around kunnen regelen via Kodi maar zou het graag anders zien.
[/quote
Hoe speel je kodi af? Gaat die via app op de ks8?
[/quote
Hoe speel je kodi af? Gaat die via app op de ks8?
Volgens Tweakers is het een NL/BE model van Buybestshop zie https://tweakers.net/product/488445/samsung-series-7-ks7000/ de goedkoopste, maar de leverancier geeft een EU model. Email naar leverancier gestuurd maar geen antwoord. Als het niet klopt moet Tweakers dit verwijderen wegens verkeerde info?
[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 30-06-2016 17:26 ]
Gelukkig doet de schijf het weer, moest op de pc wat machtigingen aanpassen voor de schijf.ZoRr0 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:52:
[...]
Heb hetzelfde gehad bij mijn KS8000. Oude WD schijf deed na 1 keer in de tv te zijn geweest niets meer. Schijf maakte een tikgeluid, dus lijkt gewoon overleden te zijn. Heb een nieuwe schijf gekocht en die werkt wel in zowel tv als pc.
Verwijderd
@maZe, met welke instellingen verhelp je die kleine haperingen? Heb al diverse instellingen getest maar blijf die kleine haperingen in oa. voetbal (1080i bron) houden.
Op mijn zoektocht naar een nieuwe televisie ben ik uitgekomen op een ue49ks7000. Ik heb nog niet in een winkel de tv bekeken maar ik vraag me af of deze tv een upgrade zou zijn ten opzichte van een plasma tv.
Ik heb nu een Panasonic TH-42PZ800E. Kijkers zitten gemiddeld 2,5 tot 4m van het scherm: veel voordeel van 4k ga ik niet merken en het contrast van LCD lijkt me nog niet dat van plasma te overtreffen. Ik heb het gevoel dat ik eerder zou downgraden dan upgraden met de huidige LCD reeks of heb ik een foutieve indruk?
Ik heb nu een Panasonic TH-42PZ800E. Kijkers zitten gemiddeld 2,5 tot 4m van het scherm: veel voordeel van 4k ga ik niet merken en het contrast van LCD lijkt me nog niet dat van plasma te overtreffen. Ik heb het gevoel dat ik eerder zou downgraden dan upgraden met de huidige LCD reeks of heb ik een foutieve indruk?
Spaar nog even door en voor de 8000 http://smsng.nl/VP3Etg.phoz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:55:
Op mijn zoektocht naar een nieuwe televisie ben ik uitgekomen op een ue49ks7000. Ik heb nog niet in een winkel de tv bekeken maar ik vraag me af of deze tv een upgrade zou zijn ten opzichte van een plasma tv.
Het enigste verschil tussen de 7000 en 8000 series is de voet, het geluid en de dubbele tuner?MilesD. schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:15:
Spaar nog even door en voor de 8000 http://smsng.nl/VP3Etg
[ Voor 4% gewijzigd door .phoz op 01-07-2016 15:41 ]
Ja, dit jaar is het verschil tussen een 7 serie en 8 serie marginaal. Wat jij noemt zijn de inderdaad de verschillen + de 8000 heeft nog Supreme UHD dimming tegen UHD dimming van de 7000..phoz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:40:
[...]
Het enigste verschil tussen de 7000 en 8000 series is de voet, het geluid en de dubbele tuner?
Op papier zou de dimming op de 8000 iets beter moeten werken, maar uit praktijktests(reviews) valt dit verschil niet op te merken.
Hoe presteren deze panelen t.o.v. een plasma paneel?Reverb_ schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:03:
Op papier zou de dimming op de 8000 iets beter moeten werken, maar uit praktijktests(reviews) valt dit verschil niet op te merken.
Als ik kijk naar mijn huidige tv, een Panasonic TH-42PZ800E, zie ik weinig verschil in specificaties. Het enigste verschil is HDR en de hogere resolutie. Het plasma paneel heeft zelfs nog altijd een hoger contrast?
[ Voor 94% gewijzigd door .phoz op 01-07-2016 16:17 ]
Verwijderd
Naar mijn mening heb je het helemaal juist. Daarom blijf ik ook nog bij mijn oudere LED TV D8000 omdat deze beter is dan de huidige LED TV's. En plasma is zeer zeker beter dan de huidige LED TV's..phoz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:55:
Dat dimming systeem van LED, zijn slechter dan vroeger. Je krijgt nu tegenwoordig dan links dan rechts dan boven meer verlicht is met blooming, (omdat de andere delen gedimd zijn) wat erg storend is met led dimming. Zie ook hier met de UNKS9500 En Samsung heeft met hun 2016 line hun Cinema Black feature eruit gegooid. Ik heb die problemen niet met mijn oudere D8000, zwart is zwart en tegelijk wordt het heldere gedeelte goed opgelicht zonder blooming. (zoals mijn eerdere bericht mijn tv werd vergeleken als Plasma) Er wordt soms zelfs aangereden om dat dimming systeem uit te zetten omdat het erg stoort. Maar ja dan is zwart donker grijs. Met HDR worden de leds extra aangedreven om feller te branden, waardoor men soms zelfs de ledlampjes ziet zitten en kan tellen.
UHD is geen meerwaarde, je ziet dat verschil niet met 1080p op 2.5 meter afstand op een 55 inch of kleiner.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2016 18:33 ]
De enigste tv die beter zou zijn, is naar mijn gevoel een OLED, de LG 55eg910v.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:24:
Naar mijn mening heb je het helemaal juist. Daarom blijf ik ook nog bij mijn oudere LED TV D8000 omdat deze beter is dan de huidige LED TV's. En plasma is zeer zeker beter dan de huidige LED TV's.
[ Voor 9% gewijzigd door .phoz op 01-07-2016 17:34 ]
Verwijderd
Ben je niet meer tevreden over je plasma TV dan?.phoz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:34:
[...]
De enigste tv die beter zou zijn, is naar mijn gevoel een OLED, de LG 55eg910v.
Jawel, maar ik heb een bon gewonnen om een nieuwe tv te kopen.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:38:
[...]
Ben je niet meer tevreden over je plasma TV dan?
[ Voor 58% gewijzigd door .phoz op 01-07-2016 17:40 ]
Verwijderd
gefeliciteerd, dat is een mooi cadeau. Maar iedere TV generatie heeft zijn nadelen, nieuwer wil niet zeggen dat het altijd beter is. Oled zou zeker voor jou naast plasma de beste keuzen zijn. Maar zo heeft Oled last van vertical banding (alle oled tvs hebben hier wat last van) Weet je wel zeker dat je curved TV wil?.phoz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:39:
[...]
Jawel, maar ik heb een bon gewonnen om een nieuwe tv te kopen.
oled in het oled topic. dit is een samsung topicVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:56:
[...]
gefeliciteerd, dat is een mooi cadeau. Maar iedere TV generatie heeft zijn nadelen, nieuwer wil niet zeggen dat het altijd beter is. Oled zou zeker voor jou naast plasma de beste keuzen zijn. Maar zo heeft Oled last van vertical banding (alle oled tvs hebben hier wat last van) Weet je wel zeker dat je curved TV wil?
Curved of niet ieder zo zijn eigen ding en persoonlijke smaak of weging...
Zelf vind ik het de een van de grootste marketing trucs van de afgelopen jaren..maar ik kan het mis hebben
Zelf vind ik het de een van de grootste marketing trucs van de afgelopen jaren..maar ik kan het mis hebben
Niet perse hoor. Een TV met een FALD backlight systeem is ook erg goed. Van wat ik gelezen heb doet de ks9500 het uitstekend. Zwart is zwart, relatief weinig halo, ruim 1000 nits met HDR en geen clouding. Wel is de tv een stukje duurder dan de 7000/8000 serie. Nog een nadeel, hij is (nog steeds) niet leverbaar.....phoz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:34:
[...]
De enigste tv die beter zou zijn, is naar mijn gevoel een OLED, de LG 55eg910v.
Iedere televisie heeft in zeker mate last van banding. Bij voorbaat kun je niet zeggen of een toestel er veel last van zal hebben aangezien dit per televisie verschilt en tevens ook nog eens over tijd kan verergeren of verminderen. Ditzelfde is ook het geval bij backlight bleeding in LCD-televisies. Ieder toestel heeft het maar de mate waarin kan sterk verschillen.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:56:
[...]
gefeliciteerd, dat is een mooi cadeau. Maar iedere TV generatie heeft zijn nadelen, nieuwer wil niet zeggen dat het altijd beter is. Oled zou zeker voor jou naast plasma de beste keuzen zijn. Maar zo heeft Oled last van vertical banding (alle oled tvs hebben hier wat last van) Weet je wel zeker dat je curved TV wil?
Sinds de update waarbij HDR+ toegevoegd wordt werkt mijn afstandsbediening anders.
Eerst had ik hem zo ingesteld dat ik op HDMI 1 mijn Dreambox had staan en dat ik mijn Dreambox en Pioneer audioset kon bedienen met de remote. Als ik de volume knop indruk dan pakt hij perfect het volume van mijn Pioneer. Als ik eerst vanuit HDMI 1 naar Netflix ging werkt het ook prima. Kon gewoon de audio harder en zachter zetten.
Na de update werkt dat laatste niet meer. Als ik in Netflix de audio harder/zachter zet dan gooit hij mij terug naar hdmi1 en krijg ik dus het beeld van mijn Dreambox. Mag ik weer Netflix opstarten etc.
Is er een mogelijkheid om dat irritante weg switchen uit te zetten en dat hij gewoon in Netflix blijft?
Eerst had ik hem zo ingesteld dat ik op HDMI 1 mijn Dreambox had staan en dat ik mijn Dreambox en Pioneer audioset kon bedienen met de remote. Als ik de volume knop indruk dan pakt hij perfect het volume van mijn Pioneer. Als ik eerst vanuit HDMI 1 naar Netflix ging werkt het ook prima. Kon gewoon de audio harder en zachter zetten.
Na de update werkt dat laatste niet meer. Als ik in Netflix de audio harder/zachter zet dan gooit hij mij terug naar hdmi1 en krijg ik dus het beeld van mijn Dreambox. Mag ik weer Netflix opstarten etc.
Is er een mogelijkheid om dat irritante weg switchen uit te zetten en dat hij gewoon in Netflix blijft?
Verwijderd
Dat kan toch wel tegenvallenAnteros schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:13:
[...]
Niet perse hoor. Een TV met een FALD backlight systeem is ook erg goed. Van wat ik gelezen heb doet de ks9500 het uitstekend. Zwart is zwart, relatief weinig halo, ruim 1000 nits met HDR en geen clouding. Wel is de tv een stukje duurder dan de 7000/8000 serie. Nog een nadeel, hij is (nog steeds) niet leverbaar....
Zoals ik eerder had laten weten:
Alhoewel Panasonic toch ook wel problemen heeft met FALD met blokstructuur
PANASONIC TX-65DXW904 YouTube: Panasonic 65DXW904 (DX900, DX902, DXW904) UHD Premium HDR TV im Test zie 10 minuten en 11 seconden. Hoe gaat het worden met de FALD van Samsung.
FALD heeft dus ook een negatief effect. (vooral met HDR10 mode) omdat de localdimming dan hoger moet zijn.
Zie ook hier http://www.rtings.com/tv/.../dark-scene/local-dimming Vizio heeft ook FULL LED
met ook last van blooming.
Met Oled ben je wel van een hoop gedoe af.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2016 00:56 ]
Er zijn uiteraard beperkingen en daar ben ik me goed van bewust. Ik heb de ks9500 reviews gelezen/gezien en het FALD-systeem van de Samsung is een van de beste. Je ziet geen blokstructuur en geen tot minimale halo's bij tekst. Daar is al een paar keer over geschreven.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:51:
[...]
Dat kan toch wel tegenvallen
Zoals ik eerder had laten weten:
Alhoewel Panasonic toch ook wel problemen heeft met FALD met blokstructuur
PANASONIC TX-65DXW904 YouTube: Panasonic 65DXW904 (DX900, DX902, DXW904) UHD Premium HDR TV im Test zie 10 minuten en 11 seconden. Hoe gaat het worden met de FALD van Samsung.
FALD heeft dus ook een negatief effect. (vooral met HDR10 mode) omdat de localdimming dan hoger moet zijn.
Zie ook hier http://www.rtings.com/tv/.../dark-scene/local-dimming Vizio heeft ook FULL LED
met ook last van blooming.
Met Oled ben je wel van een hoop gedoe af.
Verder is oled ook niet zaligmakend: black-crush - erg lelijk en komt ook bij de laatste modellen voor -, Banding, dse, lage bewegingsresolutie, retentie, Brun-in?, slijtage waardoor maximale helderheid terugloopt, lage maximale helderheid benodigd voor HDR, automatische verlaging van de helderheid bij veel heldere oppervlaktes in het beeld (ABL), off-axis colorshift, duur, etc. Maw, elke technologie heeft zo zijn voor- en nadelen. Voor mij lijkt me de ks9500 het beste te geven van twee werelden.
De meeste zaken die je hier noemt zijn net zo erg, zo niet erger, aanwezig bij LCD-televisies.Anteros schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 08:10:
[...]
Verder is oled ook niet zaligmakend: black-crush - erg lelijk en komt ook bij de laatste modellen voor -, Banding, dse, lage bewegingsresolutie, retentie, Brun-in?, slijtage waardoor maximale helderheid terugloopt, lage maximale helderheid benodigd voor HDR, automatische verlaging van de helderheid bij veel heldere oppervlaktes in het beeld (ABL), off-axis colorshift, duur, etc. Maw, elke technologie heeft zo zijn voor- en nadelen. Voor mij lijkt me de ks9500 het beste te geven van twee werelden.
Nee hoor, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je echt een goede FALD LCD hebt, dan heb je helemaal niet zoveel last van die problemen (zoals ik al aangaf, elke technologie heeft zo zijn beperkingen). Geen black-crush, ruim 1100 nits HDR helderheid (ipv 700), geen near black issues, hogere bewegingsresolutie, grotere kleurruimte, geen ABL, enz.Dimens schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 10:41:
[...]
De meeste zaken die je hier noemt zijn net zo erg, zo niet erger, aanwezig bij LCD-televisies.
Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat LCD zijn beperkingen heeft. Ik heb nu een dure Panasonic 65ax900e (FALD) en die is ook verre van perfect. Maar ik lees veel te vaak dat oled de heilige graal is, wat het gewoon niet is.
Klein voorbeeldje: net de review op tweakers gelezen over de g6. Perfect zwart zegt men. Probleem is dat je dan echt storende black-crush hebt wat je kan compenseren met brightness. Probleem is vervolgens dat zwart niet meer zwart is. Het wordt dan erg donkergrijs. Het grote voordeel van oled wordt dan een beetje teniet gedaan.
Maar goed, zulke discussies kunnen eindeloos duren en men zal het nooit altijd met elkaar eens zijn. Ieder zijn meug zeg maar.
Ik houd het iig bij een goede FALD LCD.
@Anteros
Net naar oled gekeken in de media markt, maar alle demo's zijn alleen op donker gebaseerd. Super mooi beeld trouwens, alleen ze weten de mindere punten goed te maskeren.
On topic:
Heeft de ks7500 een service menu en weet iemand als die er is hoe ik er in kom? Kijken of ik daar wat kan wijzigen om mijn "problemen" op te lossen. Want nergens weet iemand antwoorden op mijn probleem.
Net naar oled gekeken in de media markt, maar alle demo's zijn alleen op donker gebaseerd. Super mooi beeld trouwens, alleen ze weten de mindere punten goed te maskeren.
On topic:
Heeft de ks7500 een service menu en weet iemand als die er is hoe ik er in kom? Kijken of ik daar wat kan wijzigen om mijn "problemen" op te lossen. Want nergens weet iemand antwoorden op mijn probleem.
Black crush niet op een lcd? Jazeker wel en sneller ook dan op een oled.Anteros schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:22:
[...]
Nee hoor, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je echt een goede FALD LCD hebt, dan heb je helemaal niet zoveel last van die problemen (zoals ik al aangaf, elke technologie heeft zo zijn beperkingen). Geen black-crush, ruim 1100 nits HDR helderheid (ipv 700), geen near black issues, hogere bewegingsresolutie, grotere kleurruimte, geen ABL, enz.
Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat LCD zijn beperkingen heeft. Ik heb nu een dure Panasonic 65ax900e (FALD) en die is ook verre van perfect. Maar ik lees veel te vaak dat oled de heilige graal is, wat het gewoon niet is.
Klein voorbeeldje: net de review op tweakers gelezen over de g6. Perfect zwart zegt men. Probleem is dat je dan echt storende black-crush hebt wat je kan compenseren met brightness. Probleem is vervolgens dat zwart niet meer zwart is. Het wordt dan erg donkergrijs. Het grote voordeel van oled wordt dan een beetje teniet gedaan.
Maar goed, zulke discussies kunnen eindeloos duren en men zal het nooit altijd met elkaar eens zijn. Ieder zijn meug zeg maar.
Ik houd het iig bij een goede FALD LCD.
Er is hier iemand die in het fabrieksmenu van de KS8000 is gekomen. http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=94&t=10651WiXX schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:51:
@Anteros
On topic:
Volgens mij is dat alleen het omzetten van de regio. Of lees ik het verkeerd?RAAF12 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:32:
[...]
Er is hier iemand die in het fabrieksmenu van de KS8000 is gekomen. http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=94&t=10651
Verwijderd
Klopt, ook met donkere scenes met local dimming krijg je met een LCD black crush, ook met bepaalde settings al snel black crush.Bever! schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:21:
[...]
Black crush niet op een lcd? Jazeker wel en sneller ook dan op een oled.
Ook met bepaalde hooglichten in een donkere omgeving, is contrast volledig verdwenen in donkere stukken, of het is volledig grijs met blooming omdat de leds daar te hard branden, waardoor details wegvallen.
Even over Oled de laatste series van Oled, near black issues opgelost. Bij een led tv wordt UHD Premium voorwaarde anders berekend dan met een Oled. Daarom heeft de laatste Oled toch ook een UHD Premium certificaat gekregen. Het gaat namelijk om de contrast ratio. En dat is bij een LCD anders dan een Oled.Anteros schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:22:
[...]
Nee hoor, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je echt een goede FALD LCD hebt, dan heb je helemaal niet zoveel last van die problemen (zoals ik al aangaf, elke technologie heeft zo zijn beperkingen). Geen black-crush, ruim 1100 nits HDR helderheid (ipv 700), geen near black issues, hogere bewegingsresolutie, grotere kleurruimte, geen ABL, enz.
Minimum brightness and contrast ratios: This is probably the most interesting one, as it's great for consumers and shows the different players here at work. There are two possible minimum specs. A minimum brightness of 1,000 nits, along with a black level of a maximum of 0.05 nits (20,000:1 contrast ratio), or a minimum brightness of 540 nits, along with a black level of a maximum of 0.0005 (1,080,000:1).
The first option is clearly for LCDs, and can only be obtained by some sort of dynamic backlight (ideally, local dimming). The second option is almost certainly there because LG insisted, as there's only one technology that can do that kind of contrast ratio, and LG is the only company that current sells it: OLED. Regardless, for HDR to be worthwhile it needs a big contrast ratio, so this requirement in the UHDAPC is key.
Daar ben ik het niet mee eens. Met lcd hoef je helemaal geen black crush te hebben. Mijn tv geeft bijvoorbeeld bijna alle grijswaarden weer, van zwart tot wit. Wel geef ik toe dat het dan minder zwart is, maar er is geen black crush. Alle fijne details en nuances in zwart worden correct weergegeven. Goede calibratie is dan uiteraard wel een vereiste. OLED heeft dus wel een beter contrast dan lcd - ook met een verhoogde brightness om black crush tegen te gaan - maar zwart is dan ook niet zwart meer. Neemt overigens niet weg dat je met oled het beste contrast krijgt (duh).Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:22:
[...]
Klopt, ook met donkere scenes met local dimming krijg je met een LCD black crush, ook met bepaalde settings al snel black crush.
Ook met bepaalde hooglichten in een donkere omgeving, is contrast volledig verdwenen in donkere stukken, of het is volledig grijs met blooming omdat de leds daar te hard branden, waardoor details wegvallen.
Overigens zijn er nog steeds naar black issues met de nieuwe oled reeks van LG. Lees het owners topic op avforums er maar op na. Het is een stuk minder dan bij de vorige serie, maar nog steeds aanwezig. Vooral zichtbaar als je black crush wilt voorkomen en dus de helderheid moet verhogen. LG schijnt expres de helderheid lager gezet te hebben om deze artefacten te verbergen, met black crush tot gevolg.
Peak brightness in HDR is overigens niet alleen bedoeld voor een verhoogd contrast, het gaat ook om de beleving. 1000+ nits geeft het effect wat daarvoor bedoeld is: 'Knijpende' ogen met een felle zon in beeld bv.
Anyway, je hebt oled en lcd aanhangers. Over dit soort onderwerpen kan je eindeloos discussiëren zonder een feitelijk resultaat. Voor MIJ is LCD beter dan oled. Waarschijnlijk niet in de (verre) toekomst, maar voor nu wel. Voor iemand anders is oled het beste wat er te krijgen is. Mooi toch, voor ieder wat wils.
Dank, alleen ik heb een andere remote. Ik heb geen menu button. Daar zit een sports mode. Ik heb het geprobeerd met de sports mode maar helaas. Ook de menu vervangen voor de settings. Ook geen succes.
Klopt staat ook op het utube filmpje dat is in 2015 gemaakt. Jouw KS serie is van 2016. Je kan die andere toetscombinatie proberen.
INFO => MENU => MUTE => POWER.
edit geen menu button? Probeer de tools button...
INFO => MENU => MUTE => POWER.
edit geen menu button? Probeer de tools button...

[ Voor 34% gewijzigd door RAAF12 op 03-07-2016 15:10 ]
Verwijderd
Ik las in dit topic dat er af en toe vertraging waarneembaar is bij voetbalwedstrijden. In welke mate is dit zichtbaar?
Daarnaast zag ik dit filmpje op youtube: YouTube: 2016 Samsung KS8000 Judder Issues
Deze mensen nemen judder waar. Gaat daar wel om het amerikaanse model. Heeft het europese model hier ook last van?
Daarnaast zag ik dit filmpje op youtube: YouTube: 2016 Samsung KS8000 Judder Issues
Deze mensen nemen judder waar. Gaat daar wel om het amerikaanse model. Heeft het europese model hier ook last van?
Heb er geen last van...Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:10:
Ik las in dit topic dat er af en toe vertraging waarneembaar is bij voetbalwedstrijden. In welke mate is dit zichtbaar?
Op mijn 55ks7000 heb ik een sony homecinema set n5200w aangesloten via hdmi arc, als ik gewoon tv kijk via ziggo horizon dan storttert het geluid af en toe, ook als ik het geluid via de tv laat lopen. Als ik de cinemaset loskoppel van de tv dan is het probleem weg. Iemand een idee?
Weet iemand hier toevallig of de 2016 UHD TVs van Samsung RGB of BGR zijn?
Achtergrond:
M'n plan is om een 40 inch scherm aan te schaffen. Nu viel het me op dat vaak de beste VA panels door Samsung worden gemaakt. (Samsung Super MVA). Ik wil graag een RGB scherm omdat Mac OSX geen BGR ondersteunt.
Mijn vraag zou bijvoorbeeld over dit model gaan, de UE40KU6400. Een 40 inch 4K UHD scherm van Samsung.
Achtergrond:
M'n plan is om een 40 inch scherm aan te schaffen. Nu viel het me op dat vaak de beste VA panels door Samsung worden gemaakt. (Samsung Super MVA). Ik wil graag een RGB scherm omdat Mac OSX geen BGR ondersteunt.
Mijn vraag zou bijvoorbeeld over dit model gaan, de UE40KU6400. Een 40 inch 4K UHD scherm van Samsung.
[ Voor 14% gewijzigd door iBurger op 04-07-2016 15:52 ]
RGB staat voor de drie hoofdkleuren in het spectrum, dus red, green en blue. Daaruit kunnen alle kleuren worden gemaakt. Wat je met BGR bedoelt is mij een raadsel. Je kan elke computer aansluiten op een TV, dat heeft niets met het schermtype te maken.
Voor diegene die dit nog niet wisten, betreft HDR+ update.
https://www.homecinemamag...r-naar-2016-ultra-hd-tvs/
https://www.homecinemamag...r-naar-2016-ultra-hd-tvs/
Rtings heeft een foto van de pixelstructuur van de KU6300iBurger schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:50:
Weet iemand hier toevallig of de 2016 UHD TVs van Samsung RGB of BGR zijn?
Achtergrond:

Panel lottery maakt het echter lastig om er vanuit te gaan dat dit ook voor de KU6400 geldt.
De volgorde van de subpixels is belangrijk voor subpixel rendering van text (Op Windows ClearType Text genoemd). Als je inzoomt op de pixels van de tekst, zie je dat de tekst niet geheel zwart is maar ook kleuren bevat.RAAF12 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:59:
RGB staat voor de drie hoofdkleuren in het spectrum, dus red, green en blue. Daaruit kunnen alle kleuren worden gemaakt. Wat je met BGR bedoelt is mij een raadsel. Je kan elke computer aansluiten op een TV, dat heeft niets met het schermtype te maken.

Deze kleuren worden gegeven op basis van de volgorde van de subpixels. Bij RGB zit de rode subpixel het meest links en de blauwe het meest rechts. Door rood rechts en blauw links van de tekst te weergeven, kun je als het ware nog preciezer wat extra scherpte creëren. Bij BGR werkt dit niet en worden de subpixels op de verkeerde plek verlicht waardoor je onscherpte krijgt. Daar moet de subpixel rendering dus andersom plaatsvinden - iets wat blijkbaar niet mogelijk is bij OS X.
[ Voor 39% gewijzigd door Dimens op 04-07-2016 19:43 ]
@Dimens:
> Panel lottery maakt het echter lastig om er vanuit te gaan dat dit ook voor de KU6400 geldt.
Met behulp van deze (*) Samsung support pagina, begrijp ik dat een "KU" Samsung per definitie uit het jaar 2016 komt. Maar jammer dat er zo'n panel lottery is. Je hebt dus nooit enige vorm van zekerheid watvoor panel je echt krijgt.
Hoe zien jullie mijn plan om een KU 40 inch, 4K model als monitor te gaan gebruiken? Slim idee?
* http://www.samsung.com/uk/support/skp/faq/1052003
> Panel lottery maakt het echter lastig om er vanuit te gaan dat dit ook voor de KU6400 geldt.
Met behulp van deze (*) Samsung support pagina, begrijp ik dat een "KU" Samsung per definitie uit het jaar 2016 komt. Maar jammer dat er zo'n panel lottery is. Je hebt dus nooit enige vorm van zekerheid watvoor panel je echt krijgt.
Hoe zien jullie mijn plan om een KU 40 inch, 4K model als monitor te gaan gebruiken? Slim idee?
* http://www.samsung.com/uk/support/skp/faq/1052003
Wanneer gebruiken jullie de HDR+ mode? Zoals ik eerder schreef vindt ik het bij nader inzien toch wel een mooie feature en zou het graag bij 4K content op Netflix willen gebruiken. Echter, loop ik persoonlijk tegen een groot nadeel aan: de ondertitels zijn in HDR(+) mode zó fel, met name bij donkere scenes, dat is echt niet fijn kijken. Het heeft ook invloed op de rest van het beeld, dat wordt dan ook iets lichter.
Is hier op een of andere manier iets aan te doen? Of maar gewoon de subs uitzetten? Nou is mijn Engels niet zó beroerd, maar toch.
Is hier op een of andere manier iets aan te doen? Of maar gewoon de subs uitzetten? Nou is mijn Engels niet zó beroerd, maar toch.
Ik zou het niet doen. Neem dan gewoon een monitor met hoge resolutie voor minder geld.iBurger schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:46:
Is het mogelijk om fims via Plex in 24p af te spelen op de ks7000?
[ Voor 10% gewijzigd door donpablo80 op 05-07-2016 11:44 ]
Ik gebruik de JU6440 als monitor en de NUC6i5SYH als pc,ben er heel tevreden mee.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Wat doet HDR nou eigenlijk? Als ik Marco Polo aanzet op Netflix dan zie ik dat de achtergrondverlichting op 20 springt, meer is het volgens mij niet. Als ik de beeldmodus verander naar standaard en de achtergrondverlichting ook op 20 zet dan ziet het er gewoon het zelfde uit met kleur tint op warm2.
Ik heb het idee dat het niet werkt op mijn tv, of moet ik nog wat instellen? (55ks7000)
Ik heb het idee dat het niet werkt op mijn tv, of moet ik nog wat instellen? (55ks7000)
[ Voor 12% gewijzigd door donpablo80 op 05-07-2016 22:03 ]
Verwijderd
Zit met hetzelfde "probleem". Bij ondertitels en donkere scenes zie je de achtergrond heel duidelijk werken met hdr(+)DutchOwnage schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:22:
Wanneer gebruiken jullie de HDR+ mode? Zoals ik eerder schreef vindt ik het bij nader inzien toch wel een mooie feature en zou het graag bij 4K content op Netflix willen gebruiken. Echter, loop ik persoonlijk tegen een groot nadeel aan: de ondertitels zijn in HDR(+) mode zó fel, met name bij donkere scenes, dat is echt niet fijn kijken. Het heeft ook invloed op de rest van het beeld, dat wordt dan ook iets lichter.
Zit ook met het HDR probleem, ik krijg altijd wel HDR+ als ik Netflix kijk maar blijkbaar nooit een 'gewone' HDR zelfs niet als ik Marco Polo bekijk op, is dat op te lossen of is dit een software probleem van Netflix zelf. Met de HDR+ heb ik de achtergrondverlichting naar 12 gebracht en scheelt tot een slok op een borrel.
Na gisterenavond werkt mijn smart remote niet meer, ik kan de tv wel aan en uit zetten, maar verder niks. Als ik op een knopje druk dan knippert het rode ledje een paar keer. Iemand een idee? Ks7000
Dit begrijp ik. Maar haalt dat niet het hele idee achter HDR weg als je bijv. de achtergrondverlichting terugschroeft? Ik wil het liefst niet te veel aan de instellingen veranderen als de tv naar HDR mode springt namelijk.MilesD. schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:12:
Bovenstaand heeft alles te maken met instellingen, je moet dingen uitproberen..
Hoe kan ik eigenlijk zien of HDR en of HDR+ geactiveerd is binnen Netflix danwel Marco Polo? Heb zojuist mijn ue65ks8000 binnen gekregen en ben nu aan het testen. Ik zie wel dat er bij Marco Polo HDR bij de omschrijving staat voordat ik het opstart, maar ik wil confirmatie hebben dat die modus daadwerkelijk aanstaat.
hoe is het beeld bij gewone HD uitzending ( ziggo B.V). en hoe deze tv het met voetbal. misschien heb je gisteren voetbal gekeken, en ik was benieuwd naar hoe je het beleefd met deze tv.Hairball schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:36:
Hoe kan ik eigenlijk zien of HDR en of HDR+ geactiveerd is binnen Netflix danwel Marco Polo? Heb zojuist mijn ue65ks8000 binnen gekregen en ben nu aan het testen. Ik zie wel dat er bij Marco Polo HDR bij de omschrijving staat voordat ik het opstart, maar ik wil confirmatie hebben dat die modus daadwerkelijk aanstaat.
Je zou in het geval van de HDR mode dit direct moeten zien aan het beeld. Ik weet niet wat normaal je beeldinstellingen zijn, maar zodra HDR geactiveerd wordt is het beeld bij mij iig een stuk helderder. Niet gek natuurlijk, want hij zet de achtergrondverlichting en contrast op max. Check dus je beeldinstellingen en als achtergrondverlichting en contrast op max staan zit je in HDR mode. Let op wel alleen als je op dat moment in Cinema/Movie mode kijkt. Alleen in die mode detecteert hij een HDR bron.Hairball schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:36:
HDR+ dien je zelf handmatig in te stellen, bij je instellingen> speciale weergave.
Edit: ik ben dan wel benieuwd hoe je Marco Polo HDR vindt in combinatie met de ondertitels. Vindt het best jammer dat de subs dan zo fel worden dat het ook het algemene plaatje negatief bëinvloed. Ik ben vaak zelfs geneigd om de ondertitels dan maar gewoon uit te laten...
[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 07-07-2016 09:35 ]
@harley2009 Iknheb gisteren kort alle bronnen die ik nu heb (xbox one, netflix, tv, youtube etc) bekeken. Voetbal stond op dynamic mode en dat was overdreven gekleurd en bijna niet te kijken. De upscaling vind ik erg goed.
@DutchOwnage ah, dus als ik de tv in movie mode zet en dan Netflix opstart gebruikt hij standaard hdr.
Toen we de eerste aflevering van Marxo Polo keken waren we bijzonder onder de indeuk van de resolutie, maar of ik echt iets van HDR merk..... Volgens mij zie je dat pas als je er een tv naast zou zetten zonder HDR.
Gevoelsmatig ben ik een beetje teleurgesteld. Ik heb met dit beeld niet echt de wow factor zoals ik dat met OLED had, maar ik denk dat het ook te maken heeft met de experts instellingen die ik van AVFORUM heb, die maken het beeld flets en washed out. Net zoals bij de HDR+ mode, om eerlijk te zijn.
Ben wel aan het goochelen met de instellongen en dat verbeterd e.e.a. Al.
Daarnaast moet ik erg wennen aan dat kleine afstandbedieningkje. Ik druk met mijn dikke vingers steeds op de verkeerde knopjes. Vooral die ring met enterknop in het midden is vooralsnog lastig.
@DutchOwnage ah, dus als ik de tv in movie mode zet en dan Netflix opstart gebruikt hij standaard hdr.
Toen we de eerste aflevering van Marxo Polo keken waren we bijzonder onder de indeuk van de resolutie, maar of ik echt iets van HDR merk..... Volgens mij zie je dat pas als je er een tv naast zou zetten zonder HDR.
Gevoelsmatig ben ik een beetje teleurgesteld. Ik heb met dit beeld niet echt de wow factor zoals ik dat met OLED had, maar ik denk dat het ook te maken heeft met de experts instellingen die ik van AVFORUM heb, die maken het beeld flets en washed out. Net zoals bij de HDR+ mode, om eerlijk te zijn.
Daarnaast moet ik erg wennen aan dat kleine afstandbedieningkje. Ik druk met mijn dikke vingers steeds op de verkeerde knopjes. Vooral die ring met enterknop in het midden is vooralsnog lastig.
[ Voor 14% gewijzigd door Ofthewell op 07-07-2016 12:20 ]
De HDR van Marco Polo vind ik ook maar zozo. Heb het gevoel dat ze dan alleen filmen in de schemer/avonduren(hoop dat men die vergelijking snaptHairball schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:52:
@harley2009 Iknheb gisteren kort alle bronnen die ik nu heb (xbox one, netflix, tv, youtube etc) bekeken. Voetbal stond op dynamic mode en dat was overdreven gekleurd en bijna niet te kijken. De upscaling vind ik erg goed.
The Do-Over(ook HDR) is nog erger. Deze vind ik erg washed out en flets en zwart is meer grijs.
Download je echter op onderstaande site een HDR demo, dan ziet het wel erg impressive er uit:
http://demo-uhd3d.com/
[ Voor 3% gewijzigd door Reverb_ op 07-07-2016 15:01 ]
Gelukkig, ik dacht al dat het aan mij lag. Sommige van de UHD demos op Youtube zijn overigens wel fenomenaal. Daarnaast heb ik in 2015 een motorreis naar Noorwegen gemaakt en zowel met mijn GoPro als DJI Phantom 3 beelden in 4k gemaakt. Deze 65" tv is echt waanzinnig om dat weer terug te kijken op Youtube.Reverb_ schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:00:
[...]
De HDR van Marco Polo vind ik ook maar zozo. Heb het gevoel dat ze dan alleen filmen in de schemer/avonduren(hoop dat men die vergelijking snapt)
The Do-Over(ook HDR) is nog erger. Deze vind ik erg washed out en flets en zwart is meer grijs.
Download je echter op onderstaande site een HDR demo, dan ziet het wel erg impressive er uit:
http://demo-uhd3d.com/
oke thanbks.. dat klinkt niet goed dat je het voetbal niet zo mooi vind.. ben benieuwd of je dat nog goed gaat krijgen (naar jou smaak).. hou me in ieder geval op de hoogte. ik wil deze na de vakanties gaan aanschaffen, maat twijfel nog steeds een beetje. de prijs moet nog altijd zakken en ik wil hem bij platte tv gaan kopen, maar wil niet meer uitgeven dan 3000 euro.. andere optie is wachten tot de nieuwe oled's de 3000 euro gaan aantikken, maar dan heb ik een 55 inch, en ik wil graag een 65 inch zit op 4 meter dus ik kan 65 inch makkelijk hebben. dan ga je de vraag krijgen top beeld 55 inch of goed beeld (ks8000) 65 inch..Hairball schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:52:
Ben wel aan het goochelen met de instellingen en dat verbeterd e.e.a. Al.
teveel luxe keuzes
Bij de NL/BE/LU versie zit ook een grote AB met veel knoppen en anders kan je ook de app Smart View gebruiken op een telefoon.Hairball schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:52:
@harley2009
Ik heb sinds anderhalve week een 49 inch KS7000. Ben er bijzonder blij mee en kan de bevindingen die hierboven door de diverse Samsung eigenaren zijn beschreven, wel onderschrijven.
Een paar dingetjes:
Er is geloof ik in dit draadje wat verwarring over HDR+ en HDR. Volgens mij zit het zo: de door Samsung marketing bedachte term HDR+ is misschien niet zo gelukkig gekozen omdat deze wat verwarrend is. Je gebruikt deze instelling om SDR (Standard Dynamic Range) materiaal qua contrast verschillen op te krikken, zodat het gaat lijken op waar de televisie voor bedoeld is, UHD HDR. Je zou kunnen zeggen dat het eigenlijk een soort 'upscaler’
is, maar dan niet voor resolutie, maar voor contrast. Verwar de term SDR niet met SD (Sandard Definition). Deze laatste slaat op de resolutie van het aangeboden beeld. Dus voor de duidelijkheid, gewone televisie, SD en HD zal over het algemeen SDR zijn en dit beeldmateriaal kun je met de HDR+ instelling dus wat pittiger maken, zogezegd.
Netflix moet je inderdaad opstarten in de ‘Film' beeldmodus, of hoe heet die instelling bij Samsung, dan snapt ie het wanneer die een HDR signaal binnen krijgt, en dan springt de televisie automatisch in de gewenste stand. Dit kun je ook nog zien/checken omdat de waardes in de expert voorkeursinstellingen dan flink opgeschroefd zijn. Of die ook daarna wanneer je via de kabel nog even naar het weerbericht kijkt ook automatisch terugspringt, moet ik nog een keer bevestigen op mijn toestel, ik dacht het wel.
Ik kan bevestigen dat voetbal in een van de voorgebakken Samsung instellingen niet om aan te zien is. Maar met een paar voorkeursinstellingen die zo op het net te vinden voor standaard (dag) en film (avond) is het prima te doen, wat mij betreft uitstekend zelfs.
Nog een laatste dingetje over voetbal, ik denk dat ikzelf trage ogen heb, maar ik heb totaal geen last van problemen met bewegingen. Judder is voor mij totaal niet zichtbaar.
Hoop dat dit helpt.
Een paar dingetjes:
Er is geloof ik in dit draadje wat verwarring over HDR+ en HDR. Volgens mij zit het zo: de door Samsung marketing bedachte term HDR+ is misschien niet zo gelukkig gekozen omdat deze wat verwarrend is. Je gebruikt deze instelling om SDR (Standard Dynamic Range) materiaal qua contrast verschillen op te krikken, zodat het gaat lijken op waar de televisie voor bedoeld is, UHD HDR. Je zou kunnen zeggen dat het eigenlijk een soort 'upscaler’
is, maar dan niet voor resolutie, maar voor contrast. Verwar de term SDR niet met SD (Sandard Definition). Deze laatste slaat op de resolutie van het aangeboden beeld. Dus voor de duidelijkheid, gewone televisie, SD en HD zal over het algemeen SDR zijn en dit beeldmateriaal kun je met de HDR+ instelling dus wat pittiger maken, zogezegd.
Netflix moet je inderdaad opstarten in de ‘Film' beeldmodus, of hoe heet die instelling bij Samsung, dan snapt ie het wanneer die een HDR signaal binnen krijgt, en dan springt de televisie automatisch in de gewenste stand. Dit kun je ook nog zien/checken omdat de waardes in de expert voorkeursinstellingen dan flink opgeschroefd zijn. Of die ook daarna wanneer je via de kabel nog even naar het weerbericht kijkt ook automatisch terugspringt, moet ik nog een keer bevestigen op mijn toestel, ik dacht het wel.
Ik kan bevestigen dat voetbal in een van de voorgebakken Samsung instellingen niet om aan te zien is. Maar met een paar voorkeursinstellingen die zo op het net te vinden voor standaard (dag) en film (avond) is het prima te doen, wat mij betreft uitstekend zelfs.
Nog een laatste dingetje over voetbal, ik denk dat ikzelf trage ogen heb, maar ik heb totaal geen last van problemen met bewegingen. Judder is voor mij totaal niet zichtbaar.
Hoop dat dit helpt.
Ik ben van plan om deze week de SAMSUNG UE55KS7000 te gaan aanschaffen alleen vraag ik me het volgende af;
Als ik deze tv aanschaf bij een winkel waar hij onder de 2000.- zit, kan ik dan alsnog de 200 euro van de Samsung actie claimen?
En als ik het goed begrijp komen deze tv's dus niet uit Nederland? Waardoor de remote/software anders is? Op de Samsung site staat een model eindigend op UE55KS7000SXXN, dat zal dan afwijken waarschijnlijk?
En ik las op internet dan de input lag voor games erg laag is! iemand toevallig ervaring mee?
Bedankt alvast!
Als ik deze tv aanschaf bij een winkel waar hij onder de 2000.- zit, kan ik dan alsnog de 200 euro van de Samsung actie claimen?
En als ik het goed begrijp komen deze tv's dus niet uit Nederland? Waardoor de remote/software anders is? Op de Samsung site staat een model eindigend op UE55KS7000SXXN, dat zal dan afwijken waarschijnlijk?
En ik las op internet dan de input lag voor games erg laag is! iemand toevallig ervaring mee?
Bedankt alvast!
Dat zal je de winkel moeten vragen of het grijze import is, dan zit er geen €200 cashback op. Eindigend op XXN zijn de NL modellen met 2 AB's.
Goed verhaal, bedankt. Judder zie ik met voetbal ook niet. Mijn probleem was in dynamic mode dat het veld en de spelers er onnatuurlijk uit zien. Ik heb inmiddels wat gegoocheld met de Natural instellingen en nu ben ik tevreden.ptrv schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:20:
Ik heb sinds anderhalve week een 49 inch KS7000. Ben er bijzonder blij mee en kan de bevindingen die hierboven door de diverse Samsung eigenaren zijn beschreven, wel onderschrijven.
Een paar dingetjes:
Hoop dat dit helpt.
Overigens moet ik zeggen dat er op Youtube UHD content te vinden is die laten zien waarom de ks serie overal als top tv uit de bus laat komen. De kleuren spatten van je scherm af. Ik word langzamerhand steeds blijer met het apparaat.
Geweldige review site en mooie review van de KS8000:
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000
En hier de juiste calibratie settings:
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings
De KS8000 is de beste TV in zijn prijsklasse op dit moment.
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000
En hier de juiste calibratie settings:
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings
De KS8000 is de beste TV in zijn prijsklasse op dit moment.
[ Voor 13% gewijzigd door JantjeO op 08-07-2016 07:50 ]