Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Overigens wel succes met de verzekering. Op mijn 23e heb ik ook mijn eerste auto gekocht (Audi A4 1.9TDI van vijf jaar oud)... Ik betaalde me blauw aan de verzekering, en dat was niet echt een sportieve auto.
Anoniem: 654400
Heb het even met elkaar vergeleken en ik weet bijna zeker dat ik voor de Clio rs ga uit 2000-2001.
Waarom?
- wegligging
- licht
- snel
- uiterlijk is in mijn ogen gewoon prima
Nu is het natuurlijk persoonlijke voorkeur (aangezien ik er nooit een heb aangeraakt of heb bestuurd), maar dat zie ik dan tegen die tijd wel weer. Toch bedankt voor jullie hulp!
Topic kan gesloten worden
Maar goede keus denk ik. Je kan natuurlijk altijd nog overwegen om een (half) jaar een koekblik te rijden en door te sparen voor een auto in een net wat hogere klasse. Maar een vriend van me heeft ook een Clio RS (of 2) gehad en vond deze geweldig. Als ik er langs zat voelde deze ook vrij rap aan.
Let wel op dat er heel erg veel afgetrapte exemplaren zijn, dus wel goed zoeken.
Nu zie ik het ook; niks gek dat ik dacht verrek die auto heb ik gehad!Damic schreef op woensdag 13 april 2016 @ 06:35:
OW nu zien ik het pas, dat is niet de coupe versie ding heeft 2 deuren te veel
Ik las daarna coupe en dacht toen nee ik had 2 deuren meer dan de coupe.
Het was een hele mooie statige auto vond ik. Het wit van jouw plaatje doet het model geen recht aan. In het grijsblauw zag hij er echt sjiek uit.

Waarom? We sluiten hier niet zonder meer topics. En over een maand moet je wel pics posten.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Simpelweg me nek elke keer breken als ik een handeling ga uitvoeren speciaal voor de instructrice/instructeur
Topic kan dus gewoon even openblijven
En dan maar hopen dat ze niks verzinnen om je alsnog te naaienKnamix schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:43:
Slagen lukt wel![]()
Simpelweg me nek elke keer breken als ik een handeling ga uitvoeren speciaal voor de instructrice/instructeur
Topic kan dus gewoon even openblijven

Succes in ieder geval!
Het betreft een Citroën c1 (83xxx km) waar ik dan 160 per maand voor moet betalen...
Nu weer ik dat dat wss een slimmer idee is, maar het begint toch wel te bijten
Leaseauto met bestickering van de zaak helaas, zuinig en weinig kilometers.
Of een Clio die wat meer power heeft, maar meer kilometers en minder zuinig... Keuzes, keuzes

Edit: laat maar. Dit betreft dan met een max van x aantal kilometers per maand. Dus dat valt helaas af
[ Voor 9% gewijzigd door Knamix op 13-04-2016 13:24 ]
Maar, het kan natuurlijk wel een beetje ondankbaar overkomen naar je werk/collega als je zegt dat je die C1 niet 'goed' genoeg vindt... Ik denk dat dat een belangrijke afweging is om te maken, aangezien dat je de komende jaren nog kan achtervolgen als je de verkeerde keuze maakt of in ieder geval als je hem op de verkeerde manier maakt (beleefd afwijzen zal voor minder ophef zorgen natuurlijk).
Grillmeister
160 euro voor een C1 is trouwens wel aan de hoge kant toch? C1 zou iets van 76 aan bijtelling zijn. Zelfs als je een eigen bijdrage er bij moet betalen is 160 nog wel vors.
C1 lekker in de 1e versnelling doortrekken naar 50 km/h en in de 2e versnelling naar 100.. Meheheh. Maar serieus hoor, de C1 is t/m 50km wel een snel beestje
[ Voor 5% gewijzigd door Valandin op 13-04-2016 13:32 ]
Eh waar ben jij bang voor precies?RoofTurkey schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:26:
Verstandig is een 'sportieve' auto sowieso niet dus ik kan me niet voorstellen dat dat nu wel ineens een geldig argument voor je is, toch? Veel zal het ook niet schelen als je niet heel veel kilometers maakt tov die 160 euro als je zelf iets verstandigs zou gaan rijden.
Maar, het kan natuurlijk wel een beetje ondankbaar overkomen naar je werk/collega als je zegt dat je die C1 niet 'goed' genoeg vindt... Ik denk dat dat een belangrijke afweging is om te maken, aangezien dat je de komende jaren nog kan achtervolgen als je de verkeerde keuze maakt of in ieder geval als je hem op de verkeerde manier maakt (beleefd afwijzen zal voor minder ophef zorgen natuurlijk).
Ik neem aan dat TS niet naar binnen stormt en zegt: WAT EEN KUT AUTO!!!!!! SODEMIETER OP!!!! maar dat je dat niet doet lijkt me vrij logisch. Net als dat je niet de hele tent bij elkaar scheld, met de deur open gaat poepen of vrouwen seksueel intimideert op je werk.
Hele bevolkingsgroepen zien gewoon af van een lease auto; hell dat was bij mij iets dat ik 'inleverde' in de onderhandeling om een hoger loon.
Nou, ik kan me voorstellen aangezien TS bijna z'n rijbewijs heeft dat het misschien bedoeld is als cadeautje of iets dergelijks. Dan is het natuurlijk niet zo tactisch om dat glashard af te wijzen om vervolgens in een imo oud (sportief) 'goedkoop' wagentje te gaan rijden.GoldenSample schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:35:
[...]
Eh waar ben jij bang voor precies?
Ik neem aan dat TS niet naar binnen stormt en zegt: WAT EEN KUT AUTO!!!!!! SODEMIETER OP!!!! maar dat je dat niet doet lijkt me vrij logisch. Net als dat je niet de hele tent bij elkaar scheld, met de deur open gaat poepen of vrouwen seksueel intimideert op je werk.
Hele bevolkingsgroepen zien gewoon af van een lease auto; hell dat was bij mij iets dat ik 'inleverde' in de onderhandeling om een hoger loon.
Maar iedereen is natuurlijk vrij om zoiets af te wijzen, zeker als de voorwaarden te veel de vrijheid inperken
Grillmeister
Idem hier. Ik heb een tijd lang 300km per dag in een Aygo moeten rijden. dan is het echt geen slechte indruk als je zegt dat je die C1/Aygo/107 niet meer hoeft. Zulke afstanden zijn dagelijks echt niet te overleven in dat soort auto's zonder er chronische rugklachten aan over te houden.GoldenSample schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:35:
[...]
Eh waar ben jij bang voor precies?
Verder is het in geval van TS wel ideaal. Goedkoop, geen bijkomende kosten, super fijn voor korte afstanden.. Lekker doorsparen en een dikke bak over een paar jaartjes die én sportief én kracht heeft én nog eens zuinig rijd ook. (Mercedes A200 kom maar op)
Een cadeautje waar je bijtelling over moet betalen... Verder is dat ding schijnbaar 'over' dus het is niet alsof er een gepersonaliseerde diamanten ring aan komt.RoofTurkey schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:40:
[...]
Nou, ik kan me voorstellen aangezien TS bijna z'n rijbewijs heeft dat het misschien bedoeld is als cadeautje of iets dergelijks. Dan is het natuurlijk niet zo tactisch om dat glashard af te wijzen om vervolgens in een imo oud (sportief) 'goedkoop' wagentje te gaan rijden.
Maar iedereen is natuurlijk vrij om zoiets af te wijzen, zeker als de voorwaarden te veel de vrijheid inperken.
Zou overigens (afhankelijk van de voorwaarden, de hoeveelheid privé gebruik van TS en de hoeveelheid privé reiskostenvergoeding) een goede opmaat kunnen zijn om te kunnen sparen voor andere dingen (studie, woning, uitzet etc?) of gewoon een mooiere auto.
Overigens denk ik dat een Clio RS, zo lang je een redelijk goed onderhouden/met bekende historie koopt het opzich wel mee kan vallen. Na de eerste 2 a 3 jaar waren die Clio's qua betrouwbaarheid best redelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door GoldenSample op 13-04-2016 13:47 ]
160 is wel stevig bedrag voor een C1. Dan heb je het over meer dan bijtelling. Je kan dat ding ook alleen voor woon-werk gebruiken en geen bijtelling betalen.Knamix schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:22:
Nu tijdens lunchpauze hoor ik dat mijn collega met de fiets naar werk ga en ik zijn auto mag overnemen. Dit is dan wel een lease en een zuinige auto (lees: 0 kracht).
Het betreft een Citroën c1 (83xxx km) waar ik dan 160 per maand voor moet betalen...
Nu weer ik dat dat wss een slimmer idee is, maar het begint toch wel te bijten
Leaseauto met bestickering van de zaak helaas, zuinig en weinig kilometers.
Of een Clio die wat meer power heeft, maar meer kilometers en minder zuinig... Keuzes, keuzes
Edit: laat maar. Dit betreft dan met een max van x aantal kilometers per maand. Dus dat valt helaas af
Hoe komt die 160 piek per maand dan? Klinkt als erg veel voor een auto waarin kilometers beperkt wordenKnamix schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:52:
Heb net even gekeken naar de auto en het is wel de meest basis versie die er bestaat. Meest niet of ik dat ga volhouden(geen elec ramen etc)

Grillmeister
Nog even over die RS, je zet daarbij als pluspunt een goede wegligging. De wegligging is oke bij rustig rijden. Niet als je ermee gaat rammen. Ik zeg niet voor niets dat het de enige wagen was waarmee ik mezelf weleens een vangrail zou zien koppen. Mijn GTi 16V was daarin een stuk beter, eigenlijk in heel veel dingen, maar in rijplezier was de RS wel beter.
Lees jezelf in, koop de auto waar je jezelf prettig bij voelt, doe een checkup bij garage, koop een gereedschapskist, lees jezelf in, sleutel, hou wat knaken over voor onverwachte uitgaven en vaste lasten, neem een slipcursus / voertuigbeheersingscursus en ga gewoon lekker een half jaartje rijden. Dan is de kop eraf en is de kans dat je maatjes speciaal voor jou een net shirt moeten kopen een stukje kleiner geworden.
Mwah als dat incl verzekering onderhoud en benzine is klinkt dat wel leukOyster schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:56:
C1, stickers van de zaak, beperkt km, 160e? Hell no, daar zou ik zelf graag betaald voor willen worden.Nee met stickers van de zaak houdt het bij mij al snel op.
Anders MEH !!
ma heeft er 1tje. (1.0 automaatje) sportief is anders, maar we zijn er met 3 man mee naar disneyland gereden voor een paar tientjes benzine. dat zie ik mijn karretje nog niet doen
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Bij een bedrijfsauto zelf verzekering/onderhoud etc. Betalen, het wordt al mooierheuveltje schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:15:
[...]
Mwah als dat incl verzekering onderhoud en benzine is klinkt dat wel leuk
Anders MEH !!
ma heeft er 1tje. (1.0 automaatje) sportief is anders, maar we zijn er met 3 man mee naar disneyland gereden voor een paar tientjes benzine. dat zie ik mijn karretje nog niet doen
Anyway, TS, heb je eigenlijk al eens een excel spreadsheet met de verwachte kosten gemaakt? Maakt het vergelijken tussen verschillende opties (door sparen ja/nee C1 leasen Ja/nee) etc. Een stuk inzichtelijker. Ook als je het makkelijk kan betalen kan het je een nieuw inzicht geven!
Goed idee! Ik zal dat eens even doenGoldenSample schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:35:
[...]
Bij een bedrijfsauto zelf verzekering/onderhoud etc. Betalen, het wordt al mooier
Anyway, TS, heb je eigenlijk al eens een excel spreadsheet met de verwachte kosten gemaakt? Maakt het vergelijken tussen verschillende opties (door sparen ja/nee C1 leasen Ja/nee) etc. Een stuk inzichtelijker. Ook als je het makkelijk kan betalen kan het je een nieuw inzicht geven!
Als je een Goolge spreadsheet maakt en deelt (zonder edit rechten) kan je hem ook laten zien waardoor mensen even kunnen kijken of het realistisch is/je niets over het hoofd ziet! Als je een voorbeeldje wilt mag je me een DM sturen, dan mail ik je wel een voorbeeld dat ik gebruikt heb.Knamix schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:45:
[...]
Goed idee! Ik zal dat eens even doenMet al die auto's verlies ik het overzicht ook een beetje
![]()
Heb je voor jezelf eigenlijk een maandelijks budget qua idee wat je 'een sportieve' of een 'verstandige' keuze waard vind?
[ Voor 22% gewijzigd door GoldenSample op 13-04-2016 17:49 ]
Zoals bijvoorbeeld dat je medepassagiers verzekerd zijn in geval van ongeval door jouw schuld..
https://docs.google.com/s...7p2MnanI/edit?usp=sharing
Moet wel wat dingen toevoegen zoals eventuele andere auto's
Nu heb ik iets globaals ingevuld, maar mis ik nog eventuele kosten of extra informatie?
Ik ga me wel netjes aan de regels houdenKnul schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:19:
Gezien je zoekt naar een sportieve auto, spaarpotje voor boetes?

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 13-04-2016 18:27 ]
Je mist afschrijving.Knamix schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:14:
Hier alvast een link:
https://docs.google.com/s...7p2MnanI/edit?usp=sharing
Moet wel wat dingen toevoegen zoals eventuele andere auto's
Nu heb ik iets globaals ingevuld, maar mis ik nog eventuele kosten of extra informatie?
Genoteerd! Niet dat ik daar veel waarde aan hecht (Ben heel makkelijk met geld dus als ik hem met 1500 euro verlies of meer moet verkopen dan ja.. jammer
Toch leuk om zulke dingen te zien: YouTube: Clio rs & clio Williams in nurburgring part 1/2
Niet dat ik van me leven zo ga rijden, maar nu snap ik wat er bedoeld wordt met "smijt" karretje
Waarom? je moet het toch betalen? Nadat je Clio verkocht/op/kapot is moet je toch iets anders kopen, daar moet je toch voor sparen om weer een zelfde bedrag te hebben om weer een auto te kunnen kopen of niet? Als het geld je niet uitmaakt en uit de lucht komt vallen dan kan je kopen wat je wilt. en hoor ik graag waar dat spektakel plaats vind.Knamix schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:48:
[...]
Genoteerd! Niet dat ik daar veel waarde aan hecht (Ben heel makkelijk met geld dus als ik hem met 1500 euro verlies of meer moet verkopen dan ja.. jammer)
Toch leuk om zulke dingen te zien: YouTube: Clio rs & clio Williams in nurburgring part 1/2
Niet dat ik van me leven zo ga rijden, maar nu snap ik wat er bedoeld wordt met "smijt" karretje
Juist als je 'heel makkelijk met geld' bent dan moet je dit erg zorgvuldig doen, anders ben je zo door je geld heen.
Dan begreep ik je verkeerdGoldenSample schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:53:
[...]
Waarom? je moet het toch betalen? Nadat je Clio verkocht/op/kapot is moet je toch iets anders kopen, daar moet je toch voor sparen om weer een zelfde bedrag te hebben om weer een auto te kunnen kopen of niet? Als het geld je niet uitmaakt en uit de lucht komt vallen dan kan je kopen wat je wilt. en hoor ik graag waar dat spektakel plaats vind.
Juist als je 'heel makkelijk met geld' bent dan moet je dit erg zorgvuldig doen, anders ben je zo door je geld heen.
Dacht dat je puur alleen het geld bedoelde wat ik dan over ga houden mits ik hem verkoop/op/kapot is. Uiteraard gaat mijn geld wat ik elke maand over hou gewoon in mijn spaarpotje voor de toekomst
[ Voor 12% gewijzigd door Knamix op 13-04-2016 18:57 ]
Afschrijving is of ((aankoopprijs - verwachte verkoopprijs)/aantal kilometers dat je de auto denkt te gebruiken) * het aantal kilometers per maandKnamix schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:56:
[...]
Dan begreep ik je verkeerd![]()
Dacht dat je puur alleen het geld bedoelde wat ik dan over ga houden mits ik hem verkoop/op/kapot is. Uiteraard gaat mijn geld wat ik elke maand over hou gewoon in mijn spaarpotje voor de toekomst
of als je van een X aantal maanden rijden in de auto uitgaat gewoon (aankoopprijs - verwachte verkoopprijs)/ aantal maanden
Nee E19 in Belgïe, die 2.0i en 2.2i zijn traag en zuipen meer dan de carbu'sAnoniem: 654400 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:53:
200 km/u in die 626? Zal buiten Europa zijn geweest, hier zijn de hellingen niet steil genoeg.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
[ Voor 8% gewijzigd door vosss op 14-04-2016 02:08 ]
Anoniem: 58485
Gestript interieur, ga je in het dagelijks verkeer totaal niets aan hebben. Je wordt denk ik 'doof' van de ontbrekende isolatie in de auto, het gebrom van de uitlaat onder je stoel (vooral bij snelheden van 80 ~ 120kmph) en dergelijk.Knamix schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:48:
[...]
Genoteerd! Niet dat ik daar veel waarde aan hecht (Ben heel makkelijk met geld dus als ik hem met 1500 euro verlies of meer moet verkopen dan ja.. jammer)
Heb vroeger ook een auto gestript, voor een week is het leuk, erna ga je je er mateloos aan irriteren.
Anoniem: 654400
Fenomenale motor en betrouwbaar, maar verder niet sportief. Vooral vlot op rechte stukken.vosss schreef op donderdag 14 april 2016 @ 02:07:
Was een Toyota Corolla VVTL-I T-Sport al genoemd hier?
Celica T-sport is wel genoemd, zelfde fenomenale motor, en verder op alle vlakken een stuk sportiever.
Hou je maar gewoon aan de regels, we hebben inmiddels wel genoeg stef stuntpiloten op de wegKnamix schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:20:
[...]
Ik ga me wel netjes aan de regels houden![]()
soms..
Dat roze pasje ben je zo weer kwijt
We zijn nu inmiddels twee maanden verder en ik moet 2 juni afrijden
Helaas werd ik vanochtend gebeld met een fout die mijn rij instructeur heeft gemaakt

In plaats van dat ik in Dordrecht moet afrijden is het nu Utrecht geworden wegens een fout die mijn rij instructeur heeft gemaakt tijdens het reserveren. Heel leuk natuurlijk, maar ik ben nog nooit in Utrecht geweest.
Duimen!
Wel heb ik een auto staan die ik 4 juni ga ophalen. Betreft een Renault Clio RS 2.0 s2005 met 135xxx kilometers.
APK van begin juni/mei zonder defecten/versleten dingen of die binnenkort vervangen moeten worden.
Zodra ik 2 juni meer weet laat ik het jullie als eerste weten
paar tips:Knamix schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:32:
Heel leuk natuurlijk, maar ik ben nog nooit in Utrecht geweest.
-als je de flyover neemt en weer terug gaat Utrecht in (stukje snelweg, afrit, brug, oprit, snelweg terug), let op je baan. Als hij niet zegt hij je moet rechtdoor, moet je baantje opschuiven (rechterbaan wordt rechtsaf bij het kruispunt).
-De grote dubbele rotonde, let op de grote lantaarnpalen. Moet je 3kwart, 2de lantaarnpaal zorgen dat je rechter baan zit. Rechtdoor? 1ste paal. Zo heb je nooit het paniek moment dat je nog binnen-baan zit en je moet eraf
En let op voorrang bij de parkeerplaats, ik heb iemand eind van de straat al zien omkeren
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Anoniem: 224360
En hoe doe je dat als je het rijbewijs net een week hebt? Nergens komen?Highland schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:39:
Tuurlijk maakt dat wel uit: er zijn in elke stad 'ongelukkige verkeerssituaties' waarbij je extra goed moet opletten op én verkeer én borden én wegpositie én nogzowat. Dan is het heel fijn wanneer je daar al eens gereden hebt. Ik zou er niet zonder meer mee akkoord gaan, tenzij je juist wat extra tijd wil voor het opknappen van je Clio voordat je er in mag rijden...
Het is puur een mentale kwestie, maar als je opgaat voor rijbewijs en het ook haalt, moet je in principe overal kunnen rijden. Ander ben je enkel jezelf voor de gek aan het houden, omdat je bekend met een route bent.
En dat wil dus niet zeggen dat je niet goed genoeg bent. Uit eigen ervaring: na ca. 10 jaar probleemloos autorijden heb ik motorrijbewijs gehaald. Daar heb ik heel veel bijgeleerd over mijn weggedrag, daar bleek nog heel veel in te verbeteren. En dat is ongetwijfeld ook nu nog zo, ook al ben ik (gezien mijn verzekeringspremie en brandstofverbruik) een veilige rijder.
Precies, als je je rijbewijs net haalt weet je hoe je een auto moet besturen en je kent de verkeersregels. Maar je mist de ervaring en het inzicht hoe je het beste kunt handelen in elke situatie. Dat los je op door veilig en oplettend te rijden, elke keer dat je weer instapt doe je ervaring op, zodat je de volgende keer wellicht anders en/of beter reageert.Highland schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:06:
Dat doe je door voorzichtig te rijden, zodat je niet direct een ongeluk veroorzaakt met al die fouten die je maakt. Op een dagelijks ritje naar kantoor zie ik heel veel berijdersfouten om me heen waarop een rij-examinator zou ingrijpen. Maar doordat andere rijders daarop anticiperen of er tolerant op reageren, gaat het goed. Meestal dan, want dagelijks gebeuren er aanrijdingen door berijdersfouten.
En dat wil dus niet zeggen dat je niet goed genoeg bent. Uit eigen ervaring: na ca. 10 jaar probleemloos autorijden heb ik motorrijbewijs gehaald. Daar heb ik heel veel bijgeleerd over mijn weggedrag, daar bleek nog heel veel in te verbeteren. En dat is ongetwijfeld ook nu nog zo, ook al ben ik (gezien mijn verzekeringspremie en brandstofverbruik) een veilige rijder.
Als ik examinator was en/of rijbewijzen mocht inhouden/afpakken dan verdween de helft van de bestuurders die ik elke dag tegenkom onderweg. Grootste irritaties zijn voor mij: totaal niet in de spiegels kijken, links blijven rijden en met minimaal verschil inhalen.
1 Tip met RS, zorg eerst goed dat je weet wat je met je auto kan voordat je echt gaat racen. Leer je auto kennen, zorg eerst voor minimaal ..000 veilige km, dat iedereen met een gerust hart bij je in zou stappen.
Heb nu zelf ruim 6 jaar rijbewijs en rijd 50.000 per jaar dus al redelijk wat ervaring. Maar hoe ik toen reed toen ik hem net had, laat ik het netjes omschrijven... Vrij lomp

Verder nog laatste advies, hard rijden is niet erg, gevaarlijk rijden wel. En zoals mn vader altijd zegt: ''Je kunt beter een paar min later aankomen, dan helemaal niet''. en daarin heeft ie nog steeds gelijk
Geef aub wel tips waar de beste man iets aan heeftSinergyX schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:49:
[...]
paar tips:
-als je de flyover neemt en weer terug gaat Utrecht in (stukje snelweg, afrit, brug, oprit, snelweg terug), let op je baan. Als hij niet zegt hij je moet rechtdoor, moet je baantje opschuiven (rechterbaan wordt rechtsaf bij het kruispunt).
-De grote dubbele rotonde, let op de grote lantaarnpalen. Moet je 3kwart, 2de lantaarnpaal zorgen dat je rechter baan zit. Rechtdoor? 1ste paal. Zo heb je nooit het paniek moment dat je nog binnen-baan zit en je moet eraf
En let op voorrang bij de parkeerplaats, ik heb iemand eind van de straat al zien omkeren

Utrecht is rijk aan grote verkeerspleinen, en je gaat die zeker tegenkomen. Vanuit het CBR rij je vaak naar rechts op de Franciscusdreef (eerste drukke meerbaansweg vanaf het CBR), en dan ga je over een aantal kleine rotondes. Let hier goed op de haaientanden, want soms zijn ze voor jou, en afhankelijk van de kant die je op gaat rij je ineens buiten de bebouwde kom en krijgen de fietsers de haaientanden.
Als je op de Franciscusdreef naar links gaat, ga je vrijwel zeker direct de snelweg op (Zuilense Ring). Hier kom je een groot verkeersplein tegen en daar moet je ff opletten. Normaal als je driekwart rond gaat kom je op een éénbaansweg terecht en is er niks aan de hand. Als je nu "normaal" over dit verkeersplein gaat kom je automatisch op de linkerbaan van de snelweg terecht. Niks aan de hand natuurlijk, je moet alleen even wat meer gas geven (en let op, het is hier 100 en je rijdt snel te hard). Als er niks naast je zit (hier kun je goed demonstreren dat je over je rechterschouder kijkt) kun je natuurlijk vanaf je positie op het verkeersplein direct rechts invoegen.
Utrecht is een lastige stad met veel verschillende verkeerssituaties, echter de routes die ze uit het CBR rijden gaan nóóit door de stad, altijd door het "nieuwere" gedeelte en een flink stuk snelweg.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Nee, echt lantaarnpalenBob Popcorn schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:12:
[...]
Geef aub wel tips waar de beste man iets aan heeftJe doelt op ANWB palen, en die zien er als volgt uit:
[afbeelding]
Maar daarna straatnamen gaan noemen, iemand die nooit in Utrecht is geweest, dat zal helpen? Continue op je tomtom kijken op welke straat je precies rijd zal ook geen succes worden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
https://www.google.nl/map...e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1SinergyX schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:25:
[...]
Nee, echt lantaarnpalen![]()
Maar daarna straatnamen gaan noemen, iemand die nooit in Utrecht is geweest, dat zal helpen? Continue op je tomtom kijken op welke straat je precies rijd zal ook geen succes worden.
Ik geloof dat we allebei gelijk hebben vwb die rotonde
En straatnamen, je examinator noemt deze vaak wel en ik beschrijf er zelfs nog achter welke weg het is.
[ Voor 9% gewijzigd door Bob Popcorn op 26-05-2016 11:31 ]
Kan niet stoppen met ontploffen!
Reden hiervoor was omdat ik 5kph te zacht reed op de wegen

Nu zegt mijn rij-instructeur dat ik net pech heb gehad met de examinator (was iemand die alle spiegeltjes van binnen ging controleren of het origineel was
30 juni dus herexamens!
Afijn... Zoals ik al eerder zei heb ik dus een Clio 2.0 RS gekocht uit 2001
Auto is verder in orde (volgens een maat van mij rijdt hij goed, schakelt goed, alles doet het etc)
Maar.... met een tweedehands auto toch altijd wel wat kwaaltjes
Nu ga ik volgende maand een grote beurt doen + D riem, maar ik wil toch wat advies van jullie kant voor de "kleine" problemen die de auto heeft.
mankementen:
- wanneer je de auto parkeert (voornamelijk als je de stuur helemaal naar links/rechts draai), maakt hij een wringend geluid (met de raam open hoor je het aan de voorkant). Tijdens het normaal rijden hoor je dit niet
- koppelingspedaal maakt een krakend geluid (is ook niet vloeiend in te trappen als je dit langzaam doe) wanneer de motor warm is. Volgens een collega is het de hulp cilinder aan de voorkant. Als de motor koud is hoor je "bijna" niks
vergelijkbaar met een filmpje: YouTube: Rx 8 krakend koppelingspedaal
Iemand die raad weet? Nu laat ik dit allemaal over een maand nakijken, maar ik wil wel weten of dit geen hoge kosten zijn aangezien ik ook de D-riem wil gaan vervangen
Zal zo uiteraard wat foto's van de auto maken en plaatsen!
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
twee foto's van de motor is voor het filmpje met de koppeling
https://www.dropbox.com/s...LXrR9GyofRirRlA2c3-a?dl=0
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.