Eerste sportieve auto

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 08:25
Hallo allemaal!

wat extra informatie:
Over één maand moet ik gaan afrijden (goed gevoel bij) en ik wil dus gelijk kijken naar een leuke auto :)
Voor de meeste mensen is een auto iets wat van A naar B gaat (zuinig), maar helaas is dat bij mij niet het geval >:) >:)

Graag zoek ik ook daarom een sportieve beginners auto :)

Voor mij maakt het verbruik niet uit. Ik vind dat een als je auto rij, je plezier moet hebben en niet zomaar vervoer die je van punt A naar B brengt. Tuurlijk.. een zuinige auto is leuker, maar ik verkies toch liever meer Pk's over verbruik :)

Nu heb ik van een maat gehoord dat Pk's niet alles zegt. Gewicht van de auto en vooral de koppel (nm) is belangrijk als je in je stoel gedrukt wil worden (correct me if i'm wrong)

Budget: 3000-4000
Carrosserie (voorkeur): hatchback
Merk voorkeur: geen

Ik heb uiteraard wat informatie opgezocht en drie dagen lang Autoscout24 in de gaten gehouden :)

auto's die mij aantrekken:

- Fiat Stilo 2.4 Abarth

- Opel Astra 2.0 OPC (2000)

- Alfa Romeo 147 2.0

- Hyundai Coupé

- Peugeot 206 GTI

Graag wil ik jullie meningen over bovenstaande auto's. Ze zijn vrij goedkoop (onder de 3000), maar daar is denk ik wel een reden voor. Nu weet ik dat bij bijvoorbeeld de Stilo er veel elektrische problemen zijn (airbag)

Mis ik een auto? Laat het me even weten!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je voor jezelf al een overzicht van de overige kosten die een auto met zich mee brengt? Een auto kopen is natuurlijk maar het begin van het verhaal. Je zou vooral eens moeten kijken naar het krijgen van een verzekering. Met een neem ik aan jonge leeftijd en een semi-sportieve auto zit je natuurlijk meteen in de grootste risico categorie. De reden daarvoor moge duidelijk zijn :X

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik zou eerder naar pk's dan naar koppel kijken als je niet helemaal begrijpt hoe eea in elkaar steekt.

Koppel an sich zegt niet zoveel (anders zouden bijna alle diesels sneller zijn dan benzinemotoren, en dat is niet zo).

koppel bij een bepaald toerental zegt wel wat, maar dan kom je eigenlijk weer uit op pk's:
vermogen = koppel x toerental x 2pi
Als je een auto hebt met veel pk en weinig koppel, dan betekend dat dat het vermogen vrijkomt in de hogere toerentallen. Wil je van een sukkelgangetje snel accelereren, dan moet je terugschakelen. Maar dan gaat ie ook wel.

Een lichte auto is sowieso een pre, niet alleen qua acceleratie, maar dikwijls ook qua wegligging/rijdynamiek

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wat betreft het koppel verhaal, met bovenstaande^
fsfikke schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:59:
Heb je voor jezelf al een overzicht van de overige kosten die een auto met zich mee brengt? Een auto kopen is natuurlijk maar het begin van het verhaal. Je zou vooral eens moeten kijken naar het krijgen van een verzekering. Met een neem ik aan jonge leeftijd en een semi-sportieve auto zit je natuurlijk meteen in de grootste risico categorie. De reden daarvoor moge duidelijk zijn :X
Uberhaupt, succes met het verzekeren van zulke auto's als beginnend bestuurder. :X Je betaald een godsvermogen als je ze al verzekerd krijgt. Verder vind ik de instelling nogal 'gevaarlijk', als ik TS hoor dan krijgt het gevoel 'die vouwt zich om een boom' snel de overhand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:45
Wat fsfikke zegt. Verzekeraars zijn natuurlijk allemaal boeven, maar hun torenhoge premies voor jonge bestuurders in snelle auto's is een goede zaak. Kunnen mijn kinderen ook wat veiliger over straat en gezond en wel thuiskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

[moraalridder]Vergeet niet dat je met een "sportieve" instelling de staat behoorlijk kan sponsoren, en dat vooral jongeren verongelukken in het verkeer. Doen alsof je Ari Vatanen bent is heel leuk, maar heel blijven is nog leuker [/moraalridder]

PK's is inderdaad lang niet alles, koppel eigenlijk ook niet, gewicht komt in de buurt, een punt is ook gewoon hoe de auto voelt. Van alle auto's waar ik in gezeten heb is een schattige Triumph Spitfire toch wel de meest sportieve geweest, puur vanwege het geluid, de wind in je haar en het feit dat je met je kont op het asfalt zit en je echt verbonden bent zo'n auto. Nee, hij was niet echt snel, en ik raad hem je echt niet aan, maar het is wel sportief.

Wel kun je naar iets als een Mazda M-5 kijken. Natuurlijk, 0,0 praktisch nut, en ze hebben zo ook wel hun problemen, maar, lekker rijden doen ze wel.

Leuk maar lastig te vinden met dit budget is een Subaru Impreza met turbo. Praktisch nut van die dingen is al heel wat hoger, die blokken zijn redelijk onverwoestbaar, al is een turbo natuurlijk wel altijd gevoelig, Rijden heerlijk, prachtig geluid, AWD en erg iconisch. Wil je vooral over B-weggetjes stuiteren kun je zelfs in een gekke bui eens kijken naar een Forester met 2.0 turbo. Voor een SUV-idee rijdt dat nog behoorlijk sportief, hij deint en rolt niet, snelheidshobbels zijn vooral grappig, nooit "ggrrkrkrkrkrr" horen. Maar, het is natuurlijk geen lichte hatchback, en dat merk je ook wel. Sportief ermee rijden zorgt overigens bij een Forester helemaal voor een draaikolk in je tank, want aan stroomlijn hebben ze niet gedacht.

Een leuke "sleeper" is een Volvo 850 T5. Ja, zeker als je de station pakt ben je niet cool, totdat je het Golfje van je vrienden eruit trekt. Wel zwaar, niet zuinig, oud en vanwege de hoge kilometerstanden komt er ook nog wel onderhoud aan, maar de aanschafprijs is wel lager.

Verzekering is wel iets waar je naar moet kijken. Ik weet dat een ongeblazen Forester even duur is voor mij als een generieke truttenschudder [21, half jaar rijbewijs], maar qua sportiviteit zou ik wel een geblazen nemen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met alle bovenstaande - als je net je rijbewijs hebt is aanschafprijs nog minste waar je rekening mee moet houden, vooral verzekering gaat peperduur worden.

Reken TCO voor jezelf uit voor komende x-jaar (3 jaar voor occasion is doorgaans realistisch). Dus naast aanschafprijs ook belasting, verzekering, onderhoud, verbruik (ja, toch meenemen in het geheel) en afschrijving (waarbij je naar nul moet afschrijven voor oudje, dus 1/3 aanschaprijs per jaar). Op basis daarvan kun je realistische maandkosten berekenen en dat bepaalt vervolgens wat je kunt dragen.

Hou ook rekening met wat er gebeurt als je een aanrijding hebt. Dat kan kort na behalen rijbewijs erg duur uitpakken, met mogelijk moeten verkopen auto tot gevolg - lees o.a. hier: Auto schade, situatie escaleert

Ik zou iig aanraden om een ruime marge onder je maximaal draagbare kosten te nemen en om te focussen op 'leuk' boven 'krachtig'. Pakweg een Mazda MX-5 is een stuk meer stuurauto dan alles in je lijstje, maar krijg je stukken makkeljker/goedkoper verzekerd. Wil je meer advies van ons, wees dan ook volledig qua info, dus geef aan waar je woont (gemeente cq postcodegebied) en hoe oud je bent, hoeveel je per maand denkt te rijden en hoeveel je maximaal per maand aan auto denkt kwijt te kunnen/willen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Koop niet je droomauto, je rijd hem namelijk toch binnen 6 maanden kort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het leuke aan 'snelle' auto's die al snel de 15 jaar halen, die zijn waarschijnlijk ook de afgelopen jaar 'snel' behandeld. Van koude motor het rood in tot 10x fout schakelen of in de ankers, bij zulke auto's is je budget voor aanschaf veelal een bijkomstigheid, de echte kosten zitten in onderhoud en reparatie. Hoe populairder de auto was, hoe groter de kans je in een aftrapbak zit. Net als de oude Civics en CRX.

Natuurlijk kan je geluk hebben en een 'liefhebber' vinden, maar bij aantal uit dat lijstje ga je dat niet meer onder de 3k halen.

En zoals aangehaald, verzekeraars gaan niet makkelijk doen. Ik ben zelf 2x afgewezen bij verschillende verzekeraars (ok, 1x was hun fout) wegens leeftijd/vermogen/schadevrijejaren combinatie.

Al heb je nog snelle minder populaire modellen, de Impreza station (die praktisch net zo snel is), de oude Volvo's of zelfs een oude Saab :P

Je kan altijd een middenweg nemen, Charade (de GTI kan het winnen van Abarth), Civic, 1.8 Golf, zijn nog steeds 'rap' alleen wel meer beschikbaar en grotere kans op een leuk model.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

zo jullie zijn wel heel negatief in de trant van 'je rijdt 'm toch binnen een 6maanden plat" etc.

Van wat ik zie is de TS nu 23, dus als het goed is zit er onderhand toch wel wat verstand in (nog geen rijervaring uiteraard, maar het is vaak meer verstand en beheersing (van karakter) wat bepaalt of je crashed. Doe je domme dingen, dan gaat het fout).

Wel is het zo dat leukere modellen veel duurder zijn in onderhoud als ze op leeftijd komen. Meer vermogen betekend meer slijtage. Niet alleen aan motor of aandrijving, maar vering is vaak stugger, dus schokdempers, ophangrubbers etc vertonen dan meer slijtage..(en een snelle dure auto voor een bepaalde prijs is doorgaans altijd slechter dan een goedkoper model voor dezelfde prijs ;))
Om maar wat vooroordelen uit de kast te trekken heb ik zo m'n twijfels bij de betrouwbaarheid van een stilo abarth (en in mindere mate die alfa)....
Een impreza turbo zou ik helemaal links laten liggen voor 3 mille

Voor de rest zijn er zoveel modellen die binnen je budget en wensen vallen...
(dus pak 'm beet 130pk+ tot 17 jaar oud, ca 2 ton op de teller... klopt dat een beetje?)

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 11-04-2016 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Fiat, Alfa, leuk maar delicaat. Zo'n Alfa is eigenlijk alleen bijzonder met een 6-cilinder. Hyundai, uit die periode vind ik dat voornamelijk rammelbakken. Blijft over Peugeot en Opel. Als Peugeotrijder trekt mij zo'n 206 totaal niet. De Astra is een bijzonder degelijke wagen en in de OPC uitvoering ook nogeens speciaal. Als je er een in een goede staat kan vinden dan heb je een mooie auto om aandacht aan te besteden en helemaal netjes en origineel te maken. Er zijn bijvoorbeeld voldoende standaard opties die je alsnog zou kunnen toevoegen. Let wel, OPC knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Audi S4 B5, hatchback dus.

V6 Bi-turbo met 265PK en 400NM fabrieks-koppel. Die heb je nu wel voor dat bedrag inmiddels. Het belangrijkste waar je op letten moet is de gedane onderhoud. Dit soort auto's zijn leuk, sportief, geliefd maar kunnen ontzettend duur uitvallen omwille de verplichte onderhoud. Vooral turbo's vervangen is een duur geintje, een koppeling of set remmen kost je ook aardig wat geld.

Ik rij zelf een RS4 B5 met 440PK. Inmiddels bijna 2 jaar in bezit. Qua kosten zijn dit auto's die je budget zwaar kunnen overstijgen, maar als je het kunt betalen, go for it. (Y) Je zult er geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Sorry hoor, maar ik quote ff een post van mij van anderhalf jaar geleden :D :
Ik vind die verhalen van Jism altijd wel grappig. Volgens mij blijft ie best aardig onder al het gezeik.
Maar nu dus in het Audi topic? Mooi want aan een rs4 kan veel meer stuk dan aan een golf :+

Eens kijken of ie weer een catch can van een urinepotje gaat maken :D
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je een s4 in acceptabele staat kan krijgen voor 3-4 mille imho.
Er bestaat wel een autoblog aankoopadvies ervan
http://www.autoblog.nl/ni...video-aankoopadvies-78123
Voor de rest wel leuke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En waarom niet? http://link.marktplaats.nl/m1026932317

Beetje onderhandelen, mogelijk inruil, en voor 4500 euro heb jij een S4. :Y)

Er is geen betere auto met meer dan 265PK voor die prijsklasse inclusief Quattro. Iets wat je zeker onder een snelle auto wilt hebben. Geen wielspin, voordeel in regen, voordeel in sneeuw met je zomerbanden en bewezen veiliger :Y) Qua interieur en features zijn het gewoon moderne auto's. Airbags rondom (6 stuks als ik me niet vergis) en storingsvrij als alles mooi loopt.

Je moet gewoon goed zoeken, S4's worden zeer snel verzocht zodra ze te koop staan. En het belangrijkste is de gedane onderhoud. Zonder dit als bewijs kan je je niet storten op de koop van een auto.

Qua tunability zijn de S4's en RS4's de beste onder de klasse. Voor de S4 is 400PK op een stock motor helemaal geen probleem. De RS4 tilt dit naar 600PK als dat moet. Beide blokken zijn goed voor 450.000km's aan plezier, en iemand die anders staat te koekwouzen weet niet waar die het over heeft.

Golf 3 VR6 kan ook. :*) Die zijn nog goedkoper, en makkelijk onderdelen te scoren her en der. Standaard 174PK en met wat spul til je dat richting de 200PK toe. Leer leven met het feit dat iedereen je hier op GoT als een petje af zal schilderen zodra je ook maar 1 foto van je auto post, en waneer er iets kleins aan de hand is zoals een APK of lampje vervangen men direct je auto af komt zeiken. Internet heldjes moet je niet geloven. :>

Oftewel; heb schijt aan wat anderen vinden. Rij wat jij denkt dat het leukst is en waar jij je het beste bij voelt. Een snelle en betaalbare auto zou ik de S4 vinden. Voor meer geld kies je een RS4 B5 of een RS4 B7. Maar beide kunnen onderhoud hebben zo groot als het budget van je eerste nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 02:30
Anoniem: 58485 schreef op maandag 11 april 2016 @ 03:48:

Golf 3 VR6 kan ook. :*) Die zijn nog goedkoper, en makkelijk onderdelen te scoren her en der. Standaard 174PK en met wat spul til je dat richting de 200PK toe. Leer leven met het feit dat iedereen je hier op GoT als een petje af zal schilderen zodra je ook maar 1 foto van je auto post, en waneer er iets kleins aan de hand is zoals een APK of lampje vervangen men direct je auto af komt zeiken. Internet heldjes moet je niet geloven. :>
Iets minder 'petjes' gehalte:
http://link.marktplaats.nl/m1037931235
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NDgwWDcyMA==/z/Xw4AAOSwGYVXAYxr/$_85.JPG

Met een 6-bak ook wel relaxed rijden en in de sneeuw lekker spelen met je 4wd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
GoldenSample schreef op maandag 11 april 2016 @ 00:08:
Wat betreft het koppel verhaal, met bovenstaande^

[...]

Uberhaupt, succes met het verzekeren van zulke auto's als beginnend bestuurder. :X Je betaald een godsvermogen als je ze al verzekerd krijgt. Verder vind ik de instelling nogal 'gevaarlijk', als ik TS hoor dan krijgt het gevoel 'die vouwt zich om een boom' snel de overhand.
Ik ben niet iemand die in de bochten gas ga geven ;) dit is hetzelfde als dat ik in een kleine auto ga rijden.

Op het moment ben ik 23 en heb dus ook al gekeken naar verzekeringen. Voor de Peugeot ben ik rond de 50 kwijt en stilo 55 :)

Heb ook gewoon een vaste baan dus dat helpt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Heb even vlug alles gelezen (leuk als je nog moet rennen voor de bus :p)

Maar het komt volgens mij op het volgende neer:

- auto's die ik heb geplaatst zijn merendeels niet aan te raden (Opel wel)

- ik rij hem in de prak en verzekering wordt ontzettend duur. Nu snap ik dat wel omdat ik geen informatie heb gegeven over mijn huidige inkomen/leeftijd etc.

- Audi's zien er mooi uit, maar hoor ook vaak dat ze vrij hoog zijn in de kosten. Reparaties, onderhoud etc dus dat valt helaas al af.

Nu heb ik met mijn ongeduld vanochtend even gekeken naar Een Renault Clio 2.0 (169pk). Klein, licht en vrij snel. Maar als ik het Goes begrijp is een Renault niet echt betrouwbaar (dit zijn ook maar dingen die ik heb gehoord)

Wat zijn jullie meningen over een Clio? Hiermee bedoel ik dan wel de versie van 2000-2002 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix

Er is geen betere auto met meer dan 265PK voor die prijsklasse inclusief Quattro. Iets wat je zeker onder een snelle auto wilt hebben. Geen wielspin, voordeel in regen, voordeel in sneeuw met je zomerbanden en bewezen veiliger :Y) Qua interieur en features zijn het gewoon moderne auto's. Airbags rondom (6 stuks als ik me niet vergis) en storingsvrij als alles mooi loopt.

Je moet gewoon goed zoeken, S4's worden zeer snel verzocht zodra ze te koop staan. En het belangrijkste is de gedane onderhoud. Zonder dit als bewijs kan je je niet storten op de koop van een auto.

Qua tunability zijn de S4's en RS4's de beste onder de klasse. Voor de S4 is 400PK op een stock motor helemaal geen probleem. De RS4 tilt dit naar 600PK als dat moet. Beide blokken zijn goed voor 450.000km's aan plezier, en iemand die anders staat te koekwouzen weet niet waar die het over heeft.

Oftewel; heb schijt aan wat anderen vinden. Rij wat jij denkt dat het leukst is en waar jij je het beste bij voelt. Een snelle en betaalbare auto zou ik de S4 vinden. Voor meer geld kies je een RS4 B5 of een RS4 B7. Maar beide kunnen onderhoud hebben zo groot als het budget van je eerste nieuwe auto.
toon volledige bericht
Bedankt voor je feedback! Het is dat een Audi mij niet gelijk trekt (misschien de vorm)? Zeker ook omdat het een stationwagen is :p

Heb inderdaad ook al naar een golf gekeken (leuke auto's) maar toch vrij oud (-+15 jaar oud) en ben daarom ook bang voor reparaties. Een maat van mij had ook een golf (1.6 variant) en die gooide er in de eerste maand zo'n 1500 euro over de toonbank aan reparaties. Nu had hij die wss van en verkeerde gekocht, maar na die euvel was een golf geen optie meer (eerste indruk is altijd belangrijk) :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
In het lijstje in de TS staan een paar auto's die bij mijn weten vooral in een rechte lijn snel zijn, maar in bochten dat wat minder zijn. Terwijl bochten nu juist het leukste zijn :) als ik een paar auto's mag aanbevelen, kijk eens naar een Ford Fiesta of Focus. De Focus is al jaren dé benchmark in het C segment wat betreft wegligging, omdat ze een ontzettend goed onderstel hebben en je in het stuur echt kan voelen hoeveel grip je hebt. De Fiesta heeft dat ook, alleen is die wat goedkoper en kleiner.

En verder, ga vooral proefrijden met de auto's die je hierboven noemt! Op papier is het makkelijk auto's vergelijken, maar in de praktijk kan een auto echt heel anders bevallen.

[ Voor 15% gewijzigd door Widow op 11-04-2016 07:55 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Als de kosten binnen de perken moeten blijven: Suzuki Ignis Sport. Mini-GTi, goedkoop te verzekeren, oerdegelijk. Verbruik is wel redelijk stevig voor een 1.5je: 1:12 bij een beetje sportief rijden, hij drinkt het liefst euro 98.

Alle auto's die je noemt krijgen het op bochtige weggetjes zeer benauwd van die Ignis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:08
Mitsubishi Colt CZT
Goedkoopste is te vinden rond de 4.000.

Japanse betrouwbaarheid en niet de reputatie van brokkenrijders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Ga nou eerst eens 2 of 3 jaar rijervaring en vooral verkeersinzicht opdoen in een gewone auto met wel een goed weggedrag.

Dus eerst je "Eerste auto" en dan je "Eerste sportieve auto".

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 13:12

tazzman

a real boardmonkey

Voor dat geld zou ik ook eens kijken naar een eerste generatie Saab 93 hatchback (pre-2002) of anders een NG900. Het B204 2L Turbo blok gaat behoorlijk vooruit en je kan er nog heel veel extra vermogen uit trekken met ECU tuning, grotere turbo en intercooler, etc.

Ik weet niet of je voor dat geld een nette 93 Aero kan vinden in Nederland maar dan heb je wel een erg aparte auto te pakken die IMHO zo koel als een ijsbeer is. :) voordeel van Saab is dat de marktwaarde behoorlijk gekelderd is na het faillissement (onderdelen zijn nog volop te krijgen) en het petje gehalte erg laag ligt. Nu zijn er zeker uitzonderingen maar over het algemeen zorgen Saab rijders wel goed voor hun peperdure Zweedse zoefmodel.

Ex Lease bakken op LPG zou ik zelf links laten liggen. Ik rij zelf een 93SS maar daar ga je wat meer geld voor nodig hebben, zeker de Aero modellen. (Of de Turbo X.... Kwijl)

Ander voordeel is dat Saabs het ook goed doen in de ongeval statistieken. Ik kan mij niet voorstellen dat een 206GTI goedkoper te verzekeren is dan een 1ste generatie 93 Aero.

[ Voor 20% gewijzigd door tazzman op 11-04-2016 08:37 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En als je jezelf toch om een boom heen vouwt, dan zit je het beste in een Saab (of Volvo)!

[ Voor 7% gewijzigd door Deveon op 11-04-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 23:17
Een Clio rs is leuk speelgoed. Kosten vallen mee maar de distributieriem vervangen is duur. Dit komt doordat je er slecht bij kunt. Dit kost ergens tussen de 650 en 1200 euro.

Maar ze zijn goedkoop te krijgen en dan houd je nog genoeg over voor onderhoud. Als je ze gewoon ieder jaar een beurtje geeft dan zijn het best goede auto's. Kapotte elektronica heb ik geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05 19:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Volvo 850 T-5. Zeer luxe, zeer betrouwbaar, erg rap, prachtige 5 cilinder roffel, en als je een nette vind en netjes houd, is het ook nog een leuke investering, want ik verwacht dat die in de aankomende 5 tot 10 jaar heel erg in waarde omhoog gaan.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Een sportieve auto kopen in deze prijsklasse is ongeacht merk en model gelijk aan russisch roulette. Tenzij je de alle vorige eigenaren kent en weet hoe die er mee om zijn gegaan.

Ik heb bij de aanschaf van mijn Bravo HGT (voorganger Stilo Abarth) alle regels in de wind geslagen; vaag niet kloppend verhaal, geen onderhoudshistorie en enkele "verbeteringen" gedaan door een vorige eigenaar. Maar dit was achteraf een juweel van een auto en heb er ruim 3 jaar probleemloos in gereden terwijl iemand die ik ken een HGT bij een dealer kocht voor 2 keer het geld en vervolgens hetzelfde geld er weer in heeft moeten stoppen om hem goed te krijgen.

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:55
Ten eerste : laat ze maar l*llen met dat je een auto om de boom vouwt, lekker mensen over een kam scheren... Ik had op mijn 19e ook een 206 GTI gekocht, ze zijn wat duurder in verzekering maar ik gebruikte hem nooit echt als scheurijzer

Ten tweede : Luister maar niet naar Jism, laat hem lekker in zijn Audi topic en niet daarbuiten reageren

Ten derde : De aanschafprijs en verzekering is een ding, maar het onderhoud bij een sportieve auto is vaak toch ook wel een stuk duurder, net wat andere onderdelen of motorruimtes die helemaal vol zitten waardoor je meer uurloon betaald

En last but not least, een sportieve auto koop je waarschijnlijk over van een andere beginnend bestuurder, houdt er dus sterk rekening mee dat de auto afgetrapt kan zijn, zet dus alvast een potje apart voor onderhoud en reparaties
Bij mij viel dat gelukkig mee met die 206 (alleen onderhoud nodig), maar de auto erna (Subaru Impreza) was een rijdend drama die ik na 5 maanden alweer verkocht

[ Voor 9% gewijzigd door FabianGTI op 11-04-2016 09:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Koop een Mazda MX5! 't Is nog steeds mijn droom, en zonder er ooit in gereden te hebben durf ik te zeggen dat het een van de fijnst rijdende auto's in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 14:47

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Een oude Fiesta ST past imo perfect bij je wensen. Is goedkoop in aanschaf, lekker sportief en daarbovenop ook nog eens goed(koop) te onderhouden door Ford Motorcraft. Als (eerste) auto is het niet zo'n verstandige keuze, net als iedere andere sportieve versie, maar gezien de aanschaf van auto's toch vooral op emotie gericht is (behalve misschien bij een Dacia rijder) kan ik zeker begrijpen waarom je een dergelijke auto zou willen.

Aan de andere kant is een standaard hatchback, bijv. een ~2009 fiesta om maar even hetzelfde model te gebruiken, ook helemaal niet onsportief. Wel zijn die een stuk zuiniger, veiliger, luxer en ook maandelijks toch wel minstens een paar tientjes goedkoper. Dus daar zou mijn keuze dan eerder voor vallen, sterker nog dat is precies wat ik heb gedaan (iets nieuwer bouwjaar though) :9 .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:03
Knamix schreef op maandag 11 april 2016 @ 07:17:
[...]

Ik ben niet iemand die in de bochten gas ga geven ;) dit is hetzelfde als dat ik in een kleine auto ga rijden.
Terwijl pittig door bochten kunnen juist leuker is dan rechte stukken 8)7
Wat heb je nou aan hard rechtdoor kunnen? Snelheid in de bochten heb je veel meer aan. Anders kan je voor elke bocht heel hard in de ankers, omdat je anders de bocht uit vliegt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 13:12

tazzman

a real boardmonkey

Fiesta ST zat ik ook aan te denken. Ik heb nu een paar keer in een normale Fiesta gereden van ~2010-2012, een sport modelletje die onze Ford dealer ter beschikking stelt wanneer onze 2008 Mondeo Wagon voor onderhoud en/of reparatie weer eens bij de dealer staat.

Het ding is knal rood, 5 deurs (=praktisch), leuke sport velgen (15 dan wel 16"?), spoilertjes erop en d'r aan en rijdt toch heel erg lekker. De automaat is niet zo geweldig maar met een lekkere 5-bak is het vast een lekker scheurijzertje. Nooit onder de kap gekeken maar volgens mij is het een 1.6 16V die toch lekker fel kan zijn. De Fiesta is ook redelijk licht dus zelfs met een schamele 125pk komt het prima vooruit. Het voelt in ieder geval een stuk sneller en dynamischer dan het 2.3L Mazda blok dat in onze Mondeo ligt. Zeker een aanradertje.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Misschien is een Volvo V50 met de T5 motor (250 Pk) wat, deze is toch redelijk snel. En Volvo rijders staan niet meteen bekend als petjes volk, dus de kans dat ie afgetrapt is, is minder groot.

Of een S60: http://link.marktplaats.nl/m1033406489 (niet mijn auto overigens).

[ Voor 17% gewijzigd door zonoskar op 11-04-2016 10:15 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
Hehe, het was wachten tot het eerste Jet Cars pareltje in dit topic zou verschijnen :+
Oftewel, laat die S60 maar staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

FabianGTI schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:22:
Hehe, het was wachten tot het eerste Jet Cars pareltje in dit topic zou verschijnen :+
Oftewel, laat die S60 maar staan
Oh, ik was me niet bewust van de reputatie van Jet Cars :) Maar een snelle Volvo is misschien toch een idee? Of als je in stijl wilt gaan en kosten geen probleem, neem een oude(re) Jaguar. Die dingen schijven af als de gekke, en onderhoud is duur. Maar je rijdt wel een toffe bak.

[ Voor 20% gewijzigd door zonoskar op 11-04-2016 10:25 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 21:46

Trebbors

Failure is no option!

Toch maar een snelle Saab dan!

Saab 9-3 Sport Sedan 2.0 T AERO M6 275 PK HIRSCH
http://ww3.autoscout24.nl/classified/286765804?asrc=st|as

En met dakje en mooi zwart:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/286290370?asrc=st|as

[ Voor 24% gewijzigd door Trebbors op 11-04-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Vermijden:
Alfa, Fiat

Leuke smijt autos:

Golf 3 VR6 ;-)
BMW 325 e36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:44
Om sportief te rijden hoef je echt niet direct een 2.0 etc. te kijken, behalve dat die gezien je net je rijbewijs hebt gemiddeld duur zullen zijn in de verzekering, zijn ze vaak ook nog een stukje zwaarder en verbruiken ze ook nog wel een aardig slokje brandstof.

Kijk eens naar een relatief lichtje Japanner...

Bijvoorbeeld: http://ww3.autoscout24.nl/classified/284843773?asrc=st|as

Super betrouwbaar, niet te zwaar, aardig sportief rijden qua rijeigenschappen en dat 1.6 blokje komt aardig van de plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Sportief voor weinig geld = oud. Alles wat Frans en Italiaans is bij voorbaat vermijden, al zijn dat wel verschrikkelijk leuke rij-ijzers. Als je naast een garage woont kan dat wel een optie zijn. Je KUNT het treffen met pakweg een Bravo HGT (zoals bovenstaand), die kans is alleen een stuk kleiner dan met een sportieve wappie Jappie. Colt CZT heeft een vriend van me, leuk ding en zeer degelijk.

Impreza Turbo mee oppassen, dat is een bodemloze put voor je euri en doorgaans volkomen afgeragd. Niet aan beginnen tenzij groot budget voor onderhoud. Net als de optie van Jism, de Audi S4. De generatie met de biturbo V6 met 265 pk is niet best. Alleen voor mensen met veel te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:14
Ik rij een Hyundai Coupé 2.0 uit 2005. Zal even de voor- en nadelen die ik in een jaar heb ondervonden op een rijtje zetten:

+ Looks. De 2005-facelift ziet er heel goed uit, elke keer als ik er naartoe loop word ik vrolijk. Mooie lijnen, de dubbele pijpen aan de achterkant... Ik vind 'm echt fraai. En daarnaast zie je deze gefacelifte versie echt maar heel weinig rijden. Krijg er ook regelmatig complimenten over. Staan er tevens niet zo veel op bijvoorbeeld MP.
+ Onderhoud. De auto is vrij betrouwbaar. Ik heb in een jaar veel slijtageonderdelen moeten vervangen, maar het onderhoud en onderdelen zijn niet razend duur.
+ Volgens mij standaard vrij luxe uitgerust. Climate Control, Cruise Control, lederen bekleding, geinige koppel/verbruiks/voltagemetertjes.

+/- Vermogen. Standaard 143 PK zonder turbo. Dit is genoeg voor mij, maar hij is niet enorm snel. In ieder geval niet zo snel als 'ie eruit ziet ;-) Scheelt wel weer in je verzekering. Je kan gaan voor de 2.7 met 167 PK, en hoger verbruik voor lief nemen. Neem dan niet de automaat, daar zijn weinig goede verhalen over te vinden. Handbak op deze versie is dan weer een zeldzaamheid.

- Lawaai. Vermogen is beschikbaar bij hoge toeren, en dan is de auto niet de stilste meer. Zowel wind als motorgeluid zijn bij 130+ best aanwezig.
- Een rammeltje hier en daar. Hij is relatief stug geveerd, en op klinkers rammelt er dan wel eens iets. De achteras hoor je dan soms bijvoorbeeld.

Al met al ben ik vooral tevreden over de looks, onderhoudskosten (al heb ik er in een jaar €2500 tegenaan gesmeten), vermogen is nu zat voor mij maar het is geen racemonster.

Edit/ Zie alleen dat de 2005 en nieuwer wel iets boven je budget is. Maar ook weer niet onoverkomelijk veel.

[ Voor 3% gewijzigd door PrinsPils op 11-04-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:06

Metalfreak

Hoije woh!

Ach, ik heb toen ik jong was ook een CRX gekocht, maar tot op heden was dat de auto die het lekkerste reed van al mijn auto's die ik gehad heb. Vermogen genoeg voor het gewicht, snel, laag, lekker licht en wendbaar. Maar goed, een half jaar na aankoop bleken de dorpels ook volledig doorgerot te zijn (is wel hersteld door mijn vader + neef), maar er zit wel heel wat werk in zo'n afgeragde auto. Nu vond ik dat verder niet zo erg en motorisch was 'ie 100% in orde.

Maar TS: ben je ook een beetje van plan om zelf iets van onderhoud te doen? Zo niet, dan kan het nog wel eens een duur grapje worden... En zeg nu niet "ik heb daar geen verstand van", dat had ik ook niet toen ik eraan begon :+
Knamix schreef op maandag 11 april 2016 @ 07:32:
Nu heb ik met mijn ongeduld vanochtend even gekeken naar Een Renault Clio 2.0 (169pk). Klein, licht en vrij snel. Maar als ik het Goes begrijp is een Renault niet echt betrouwbaar (dit zijn ook maar dingen die ik heb gehoord)

Wat zijn jullie meningen over een Clio? Hiermee bedoel ik dan wel de versie van 2000-2002 :)
Brrr, Renault, die Clio's zijn leuk zolang ze rijden, maar het staat niet echt bekend om zijn betrouwbaarheid. Toyota MR-2's, zijn die nog een beetje verkrijgbaar?
[...]
Er is niets leuk aan hard rechtdoor rijden... :/ Het is júist leuk in de bochten, beetje gooien en smijten. Wordt helemaal leuk met achterwielaandrijving.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-05 14:41
Knamix schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:40:
Hallo allemaal!

wat extra informatie:
Over één maand moet ik gaan afrijden (goed gevoel bij) en ik wil dus gelijk kijken naar een leuke auto :)
Voor de meeste mensen is een auto iets wat van A naar B gaat (zuinig), maar helaas is dat bij mij niet het geval >:) >:)

Graag zoek ik ook daarom een sportieve beginners auto :)

Voor mij maakt het verbruik niet uit. Ik vind dat een als je auto rij, je plezier moet hebben en niet zomaar vervoer die je van punt A naar B brengt. Tuurlijk.. een zuinige auto is leuker, maar ik verkies toch liever meer Pk's over verbruik :)

Nu heb ik van een maat gehoord dat Pk's niet alles zegt. Gewicht van de auto en vooral de koppel (nm) is belangrijk als je in je stoel gedrukt wil worden (correct me if i'm wrong)

Budget: 3000-4000
Carrosserie (voorkeur): hatchback
Merk voorkeur: geen

Ik heb uiteraard wat informatie opgezocht en drie dagen lang Autoscout24 in de gaten gehouden :)

auto's die mij aantrekken:

- Fiat Stilo 2.4 Abarth

- Opel Astra 2.0 OPC (2000)

- Alfa Romeo 147 2.0

- Hyundai Coupé

- Peugeot 206 GTI

Graag wil ik jullie meningen over bovenstaande auto's. Ze zijn vrij goedkoop (onder de 3000), maar daar is denk ik wel een reden voor. Nu weet ik dat bij bijvoorbeeld de Stilo er veel elektrische problemen zijn (airbag)

Mis ik een auto? Laat het me even weten!
toon volledige bericht
afhankelijk van je leeftijd krijg je bovenstaande auto's nauwelijks verzekerd.. dus daar zou ik even naar kijken. als je gewoon een willekeurige 1800 gaat rijden heb je r lol genoeg van denk aan 318is (BMW E36) dat is echt een fijne auto, qua gewicht en vebruik ook nog te betalen en onderdelen zijn ook goed te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Reloader op 11-04-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Reloader schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:04:
denk aan 318is (BMW E36) dat is echt een fijne auto, qua gewicht en vebruik ook nog te betalen en onderdelen zijn ook goed te krijgen.
Daar dacht ik net ook al aan. Een wat ouder type BMW is niet heel duur en vaak een pure rijders wagen. Veel Pks is leuk, maar de terugkoppeling van een goed chassis maakt het verlies van Pks meestal goed. Zo reed ik vroeger in een Honda Prelude 2.0 VTEC met 150Pk. Ik heb nog niet in een fijner sturende auto gereden dan die. En hij was (of voelde) sneller dan mijn huidige Volvo V40 met 200 Pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zonoskar schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:07:
[...]

Daar dacht ik net ook al aan. Een wat ouder type BMW is niet heel duur en vaak een pure rijders wagen. Veel Pks is leuk, maar de terugkoppeling van een goed chassis maakt het verlies van Pks meestal goed. Zo reed ik vroeger in een Honda Prelude 2.0 VTEC met 150Pk. Ik heb nog niet in een fijner sturende auto gereden dan die. En hij was (of voelde) sneller dan mijn huidige Volvo V40 met 200 Pk.
Helaas zijn er nog weinig goede preludes te vinden, het was mijn 2de keuze na mijn eerste Impreza, maar het gros was in behoorlijk slechte staat (2 handen nodig om te schakelen etc), die accord 2.0 had toch dezelfde motor als de prelude?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

tazzman schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:05:
Fiesta ST zat ik ook aan te denken. Ik heb nu een paar keer in een normale Fiesta gereden van ~2010-2012, een sport modelletje die onze Ford dealer ter beschikking stelt wanneer onze 2008 Mondeo Wagon voor onderhoud en/of reparatie weer eens bij de dealer staat.

Het ding is knal rood, 5 deurs (=praktisch), leuke sport velgen (15 dan wel 16"?), spoilertjes erop en d'r aan en rijdt toch heel erg lekker. De automaat is niet zo geweldig maar met een lekkere 5-bak is het vast een lekker scheurijzertje. Nooit onder de kap gekeken maar volgens mij is het een 1.6 16V die toch lekker fel kan zijn. De Fiesta is ook redelijk licht dus zelfs met een schamele 125pk komt het prima vooruit. Het voelt in ieder geval een stuk sneller en dynamischer dan het 2.3L Mazda blok dat in onze Mondeo ligt. Zeker een aanradertje.
Ik heb in 2010 een tijdje een Fiesta Limited edition* mogen rijden die in feite als proefmodel is gebruikt voor de Fiesta ST. Heel fijn autootje. Ok, het ding zoop als een malle, maar de baas betaalde de brandstof dus dat boeide me vrij weinig. Stiekem lag daar een 1.6 liter motor met turbo in (ik geloof dat deze uit de Focus kwam), terwijl de standaard versie een 1.25 liter blok had.

*: Was een huurwagen uit Duitsland, voor zover ik weet niet in Nederland op de markt gebracht.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Metalfreak schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:58:
Ach, ik heb toen ik jong was ook een CRX gekocht, maar tot op heden was dat de auto die het lekkerste reed van al mijn auto's die ik gehad heb. Vermogen genoeg voor het gewicht, snel, laag, lekker licht en wendbaar. Maar goed, een half jaar na aankoop bleken de dorpels ook volledig doorgerot te zijn (is wel hersteld door mijn vader + neef), maar er zit wel heel wat werk in zo'n afgeragde auto. Nu vond ik dat verder niet zo erg en motorisch was 'ie 100% in orde.

Maar TS: ben je ook een beetje van plan om zelf iets van onderhoud te doen? Zo niet, dan kan het nog wel eens een duur grapje worden... En zeg nu niet "ik heb daar geen verstand van", dat had ik ook niet toen ik eraan begon :+

[...]

Brrr, Renault, die Clio's zijn leuk zolang ze rijden, maar het staat niet echt bekend om zijn betrouwbaarheid. Toyota MR-2's, zijn die nog een beetje verkrijgbaar?

[...]

Er is niets leuk aan hard rechtdoor rijden... :/ Het is júist leuk in de bochten, beetje gooien en smijten. Wordt helemaal leuk met achterwielaandrijving.
toon volledige bericht
Maar ik heb daar geen verstand van... :D

Nja, was van plan om alles bij een garage te laten doen, maar wie weet komt er een interesse naar boven om te gaan sleutelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
DrivinUCrazy schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:19:
[...]

Ik heb in 2010 een tijdje een Fiesta Limited edition* mogen rijden die in feite als proefmodel is gebruikt voor de Fiesta ST. Heel fijn autootje. Ok, het ding zoop als een malle, maar de baas betaalde de brandstof dus dat boeide me vrij weinig. Stiekem lag daar een 1.6 liter motor met turbo in (ik geloof dat deze uit de Focus kwam), terwijl de standaard versie een 1.25 liter blok had.

*: Was een huurwagen uit Duitsland, voor zover ik weet niet in Nederland op de markt gebracht.
Volgens mij ging het verhaal over een ouder type Fiesta
De oudere versies hebben wel een 2.0 16v n/a motor ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.picautos.com/images/ford-fiesta-2.0-st-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

[...]

Sluit me hierbij aan, een E36 geeft je de meeste lol waarschijnlijk, veel meer dan een gemiddelde 'hot hatch' of 'hard vooruit'-mobiel iig. Zeker een 325i.

Wel goed zoeken naar een goeie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Kan helaas niet veel reageren (werk) dus zal vanavond alles op me gemak lezen :) wel iedereen bedankt voor de feedback!

Jammer dat bijna alle auto's die ik wil hebben ook gelijk een no-go is :p

Hoe zit het met de Astra opc? Heb nog maar 1 iemand gezien die daarop heeft gereageerd...
Toch vind ik dat wel een van de leukste auto's om naar te kijken (vooral in blauw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:02

heuveltje

KoelkastFilosoof

Knamix schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:26:
Kan helaas niet veel reageren (werk) dus zal vanavond alles op me gemak lezen :) wel iedereen bedankt voor de feedback!

Jammer dat bijna alle auto's die ik wil hebben ook gelijk een no-go is :p

Hoe zit het met de Astra opc? Heb nog maar 1 iemand gezien die daarop heeft gereageerd...
Toch vind ik dat wel een van de leukste auto's om naar te kijken (vooral in blauw)
Leuke auto's om te rijden, suf om naar te kijken.
Maar vraag je even goed af of je 4K voor een 15 jaar oude opel met 2 Ton op de tellr wilt neertellen :)

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 11-04-2016 12:33 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zie je nog niet echt reageren op de vragen wat je budget verder is voor onderhoud en verzekering, want daar zul je aardig wat geld aan kwijt zijn. Vergis je daar s.v.p. niet in, anders krijg je dit soort situaties. Met het budget dat je hebt en het type auto dat je zoekt wordt het wel een beetje een loterij. Die vriend van je heeft al verloren met z'n Golf, maar dat maakt alle Golfjes niet ineens slechte auto's ;) Dit soort auto's worden gereden door mensen met beperkt budget die toch iets snels willen rijden en dat is geen goede combinatie. Laat dus minstens een aankoopkeuring uitvoeren of neem iemand mee die er verstand van heeft (monteur ofzo) of ding garantie af, maar dat zal met dit budget en type auto niet zo snel gegund worden :)

Met jouw budget en wensen zou ik voor zoiets gaan: http://www.toyota010.nl/o...ad/page/1/detail/11117000

Toyota MR2. Lekker licht, pittige motor, middenmotor en in de zomer lekker de kap open en de wind door je haar ;) Als alternatief daarvoor: Mazda MX5. Waarschijnlijk wat "veiliger", want zo'n middenmotor is wel tricky als je ook sportief de bocht door wil. Maar beiden achterwiel aangedreven en mooi uitgebalanceerd. In de MX5 kun je wat meer meenemen in de kofferbak, want die "mist" bij de MR2 een beetje :X

[ Voor 40% gewijzigd door Grrrrrene op 11-04-2016 12:50 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Knamix schreef op maandag 11 april 2016 @ 07:32:

Ik heb zelf een Clio 2.0 16V gehad (RS). Tot nu toe is dat de wagen met de grootste "fun" factor (van mij) waar ik in heb gereden. Gelijktijdig is het de enige auto waarmee ik mezelf ooit in een vangrail zou zien eindigen. Ze zijn fel (boven 5krpm), happig en veranderen van een boodschappenauto in een split second naar ik ga je hard in je kont bijten. Interieur en comfort stelt allemaal niets voor. Onderhoud is allemaal oke. Alternatieven zijn idd Golf 3 GTi 16V, heb ik ook gehad. Degelijk, zuinig (1:15), betrouwbaar en niet zo idioot als die Clio. VR6 is ook een optie, maar eigenlijk heb je het dan al over acht oude auto's. Wel wil ik er even bij vertellen dat ik geen van deze auto's aan een beginnend bestuurder aanraad. Helemaal niet iemand die claimt zichzelf een "sportief" rijder te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Grrrrrene schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:42:
Ik zie je nog niet echt reageren op de vragen wat je budget verder is voor onderhoud en verzekering, want daar zul je aardig wat geld aan kwijt zijn. Vergis je daar s.v.p. niet in, anders krijg je dit soort situaties. Met het budget dat je hebt en het type auto dat je zoekt wordt het wel een beetje een loterij. Die vriend van je heeft al verloren met z'n Golf, maar dat maakt alle Golfjes niet ineens slechte auto's ;) Dit soort auto's worden gereden door mensen met beperkt budget die toch iets snels willen rijden en dat is geen goede combinatie. Laat dus minstens een aankoopkeuring uitvoeren of neem iemand mee die er verstand van heeft (monteur ofzo) of ding garantie af, maar dat zal met dit budget en type auto niet zo snel gegund worden :)

Met jouw budget en wensen zou ik voor zoiets gaan: http://www.toyota010.nl/o...ad/page/1/detail/11117000

Toyota MR2. Lekker licht, pittige motor, middenmotor en in de zomer lekker de kap open en de wind door je haar ;) Als alternatief daarvoor: Mazda MX5. Waarschijnlijk wat "veiliger", want zo'n middenmotor is wel tricky als je ook sportief de bocht door wil. Maar beiden achterwiel aangedreven en mooi uitgebalanceerd. In de MX5 kun je wat meer meenemen in de kofferbak, want die "mist" bij de MR2 een beetje :X
Excuses :)

Met mijn maandloon hou ik ongeveer 700-900 over inclusief vaste lasten. Daaruit nog exclusief verzekering, wegenbelasting en reparaties + benzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
[...]

en voor zijn leeftijd vaak redelijk luxe qua boordcomputer, airco en schuifdak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
wimpie007 schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:37:
Vermijden:
Alfa, Fiat

Leuke smijt autos:

Golf 3 VR6 ;-)
BMW 325 e36
Wat een onzin, ik rijdt al meer dan 15 jaar Alfa en Fiat. Het ligt echt allemaal aan je eigen rijstijl las je normaal met de autos omgaat heb je niet meer kosten dan regulier onderhoud.
Zelf een Alfa 145 QV gehad 155pk was een raket, onopvallend maar ging alle golfjes voorbij.
Alfa GTV ook gehad kosten ook niks meer.
Nu heb ik een Fiat 500 1,4 sport en ben nu aan t rondkijken voor een Mito turbo

[ Voor 4% gewijzigd door alki op 11-04-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
alki schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:04:
[...]

Wat een onzin, ik rijdt al meer dan 15 jaar Alfa en Fiat. Het ligt echt allemaal aan je eigen rijstijl las je normaal met de autos omgaat heb je niet meer kosten dan regulier onderhoud.
Zelf een Alfa 145 QV gehad 155pk was een raket, onopvallend maar ging alle golfjes voorbij.
Nu heb ik een Fiat 500 1,4 sport.
dan weet je ook dat er een kern van waarheid inzit:

de Fiat Stilo Abarth, perfecte motor maar de selespeed semi automaat is echt een drama, ja zeker er zijn mensen die hem probleemloos rijden maar er zijn veel meer probleemgevallen.
zo heeft helaas elk merk wel een auto die problemen heeft alleen de italianen en de fransen hebben de naam :/

* Reloader heeft zo'n selespeed onlangs gekocht met een maatje..

t rijdt ook nog eens onplezierig

[ Voor 7% gewijzigd door Reloader op 11-04-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Reloader schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:07:
[...]

dan weet je ook dat er een kern van waarheid inzit:

de Fiat Stilo Abarth, perfecte motor maar de selespeed semi automaat is echt een drama, ja zeker er zijn mensen die hem probleemloos rijden maar er zijn veel meer probleemgevallen.
zo heeft helaas elk merk wel een auto die problemen heeft alleen de italianen en de fransen hebben de naam :/
Daar moet ik je gelijk ingeven koop geen automaat of half automaat(selespeed). Is leuk van die knopjes op t stuur maar de garage van mij zegt ook alleen maar ellende met die dingen door slechte software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:42
Oyster schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:54:
[...]

Ik heb zelf een Clio 2.0 16V gehad (RS). Tot nu toe is dat de wagen met de grootste "fun" factor (van mij) waar ik in heb gereden. Gelijktijdig is het de enige auto waarmee ik mezelf ooit in een vangrail zou zien eindigen. Ze zijn fel (boven 5krpm), happig en veranderen van een boodschappenauto in een split second naar ik ga je hard in je kont bijten. Interieur en comfort stelt allemaal niets voor. Onderhoud is allemaal oke. Alternatieven zijn idd Golf 3 GTi 16V, heb ik ook gehad. Degelijk, zuinig (1:15), betrouwbaar en niet zo idioot als die Clio. VR6 is ook een optie, maar eigenlijk heb je het dan al over acht oude auto's. Wel wil ik er even bij vertellen dat ik geen van deze auto's aan een beginnend bestuurder aanraad. Helemaal niet iemand die claimt zichzelf een "sportief" rijder te vinden.
Split second valt ook wel weer mee? De RS is onder de 5k heel gemakkelijk te rijden en neemt op 205 breed elke bocht met gemak. Waar het fout gaat is dat mensen denken dat ze de bocht niet redden, gas los laten en daardoor de kont verliezen.

Blijf je onder de 5,5k is het een makke Clio waar zelfs mijn vriendin gemakkelijk mee rond reed. Nog steeds spijt dat ik dat ding verkocht heb. :X

@TS: Vlak dus de Clio RS in jouw budget niet uit, zijn prima exemplaren te vinden. Duurste onderhoud wat je gaat tegenkomen is 1 keer in de 5 jaar de D-Riem en waterpomp en 1 keer in zijn leven de nokkenasversteller.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:42

Reneger

Wie? IK?

- Fiat Stilo 2.4 Abarth

Vriend van mij heeft zoiets gehad. Leuke bak, voor op het rechte stuk. Motorisch snel, maar de vering is standaard NIET aangepast. Plus, bobines vlogen er om de haveklap uit. Misschien had hij een maandagmorgen versie, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Sleutelen lekker zelf doen, is kei makkelijk. Ff eng in t begin en na tijdje doe je alles zelf. distruriem inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Kijk eens naar een Lupo GTI. Is niet iets wat ik zelf snel zou bedenken maar ik rijd regelmatig in de Lupo GTI van een maat van mij en dat is echt een zeer leuk autotje. Is eigenlijk compleet niet te vergelijken met een normale Lupo (was dan ook enorm duur in aanschaf), en bevat dus een stuk meer luxe dan je zou denken.
Wegligging is zeer goed en hoewel je maar 125pk hebt is dat in combinatie met het lage gewicht sneller dan je zou verwachten. Ik durf te zeggen dat de 0-100 tijd in de werkelijkheid lager ligt dan wat gespecificeerd staat. Een Golf GTE houd je bijvoorbeeld bij tot de ~120. Ook mijn auto (RX-8 met 230PK) houdt een Lupo GTI aardig bij naar de 100km/u.
Leukste van zo'n Lupo is het lage gewicht en relatief lage vermogen --> weinig wegenbelasting en verzekering is betaalbaar.
Ze zijn een tijdje nog vrij prijzig geweest maar zijn de laatste maanden wat aan het zaken in prijs, komt inmiddels in de buurt van je budget, wel erg weinig aanbod doordat er maar weinig van verkocht zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 11-04-2016 13:32 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Reloader schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:04:
[...]

afhankelijk van je leeftijd krijg je bovenstaande auto's nauwelijks verzekerd.. dus daar zou ik even naar kijken. als je gewoon een willekeurige 1800 gaat rijden heb je r lol genoeg van denk aan 318is (BMW E36) dat is echt een fijne auto, qua gewicht en vebruik ook nog te betalen en onderdelen zijn ook goed te krijgen.
Wat ook een probleem is, is dat je bij elke volgende auto iets met meer vermogen wil dan de vorige. Ik heb dat nu ook en het wordt af en toe een beetje lastig zoeken naar een auto met meer dan 200PK die ook nog eens betrouwbaar, betaalbaar en leuk om te rijden is. Dus je kunt beter iets lager beginnen ;)
Knamix schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:24:
[...]

Maar ik heb daar geen verstand van... :D

Nja, was van plan om alles bij een garage te laten doen, maar wie weet komt er een interesse naar boven om te gaan sleutelen :p
Tja, die interesse moet er wel zijn natuurlijk, maar ik heb gemerkt dat het allemaal vooral draait om gezond verstand gebruiken. Het is allemaal geen rocket science, maar als je eenmaal bezig bent begrijp je ook wat meer van je auto en waarom die reageert op een bepaalde manier en dat bij een andere auto anders is enz. Het is eigenlijk best leuk om te doen en het kan je ontzettend veel geld besparen. Het kan wel helpen als je wat ondersteuning hebt van iemand met ervaring.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Metalfreak schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:31:
[...]

Wat ook een probleem is, is dat je bij elke volgende auto iets met meer vermogen wil dan de vorige. Ik heb dat nu ook en het wordt af en toe een beetje lastig zoeken naar een auto met meer dan 200PK die ook nog eens betrouwbaar, betaalbaar en leuk om te rijden is. Dus je kunt beter iets lager beginnen ;)

[...]

Tja, die interesse moet er wel zijn natuurlijk, maar ik heb gemerkt dat het allemaal vooral draait om gezond verstand gebruiken. Het is allemaal geen rocket science, maar als je eenmaal bezig bent begrijp je ook wat meer van je auto en waarom die reageert op een bepaalde manier en dat bij een andere auto anders is enz. Het is eigenlijk best leuk om te doen en het kan je ontzettend veel geld besparen. Het kan wel helpen als je wat ondersteuning hebt van iemand met ervaring.
toon volledige bericht
En het garagehandboek van je auto erbij koopt/download ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:04
Tis ook wat je in Top Gear vaak voorbij hoorde komen: lichte, klein gemotoriseerde auto's met genoeg pit zijn leuker op de openbare weg dan de echt snelle auto's. Tuurlijk, met meer pk's kun je stoplichtspringtje eerder winnen maar verder zegt het over de fun niets.

Een MR2 met 140Pk geeft je gegarandeerd veel meer lol (middenmotor, achterwielaandrijving) dan een 200Pk Astra OPC. Recent had ik een BMW X6m onder m'n bips, met 575Pk en dat is letterlijk geen gein aan op de openbare weg. Altijd vermogen over, wat je nooit legaal kwijt kunt. Wegligging is beter dan jij aandurft en alle evt rijgeluiden worden gedempt. Op papier gaafste auto die ik recent reed, in de praktijk een van de saaiste.

Dus; wellicht is zoeken naar iets met de meeste fun voor op de openbare weg, met beheersbaar vermogen, een stuk leuker, betaalbaarder, haalbaarder en ook nog veiliger dan een eigenlijk te oud barrel met eigenlijk te veel vermogen te gaan rijden. Maar, das mijn mening.

Denk dat aan een Mini, Swift, MR2, Smart Roadster, of net wat je mooi en betaalbaar vindt.

[ Voor 17% gewijzigd door NiGeLaToR op 11-04-2016 13:41 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
alki schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:04:
[...]

Nu heb ik een Fiat 500 1,4 sport en ben nu aan t rondkijken voor een Mito turbo
Dat is pas onzin, dat is alleen waar in het geval je de auto nieuw hebt gekocht want dan weet je hoe er mee om is gegaan. In zijn budget zit je naar autos te kijken die potentieel al 10-15 jaar misbruikt zijn door vorige eigenaren.

Alfa's houden er absoluut niet van om koud getrapt te worden door de alu cilinderkop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
wimpie007 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:44:
[...]

Dat is pas onzin, dat is alleen waar in het geval je de auto nieuw hebt gekocht want dan weet je hoe er mee om is gegaan. In zijn budget zit je naar autos te kijken die potentieel al 10-15 jaar misbruikt zijn door vorige eigenaren.

Alfa's houden er absoluut niet van om koud getrapt te worden door de alu cilinderkop
Vooroordelen over bepaalde merken of type auto's hangen nog steeds vrijwel altijd samen met het gebruik van de betreffende auto. Je ziet op klokje rond op Autoweek regelmatig auto's die in theorie nooit honderdduizenden km's zouden kunnen rijden, maar dit gewoon prima doen. Tot nu toe is het vrijwel altijd te danken aan regelmatig onderhoud en een bestuurder die netjes rijdt. Ik denk dat je elke auto kapot krijgt, als je hem maar lang genoeg mishandelt. Sommige wellicht eerder dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zou eerst eens met iets simpels beginnen. Leer eerst daar maar eens in rijden, want dat duurt na het rijbewijs nog wel even ;).

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een betaalbare hot-hatch of bijvoorbeeld een MX5.
Staar je ook zeker niet blind op vermogen. Ik heb meer lol in mijn 1.1 Fiat dan een 2.0 TDI Audi van een maat van mij. Die Audi is namelijk pas leuk op de snelweg en een leeg stuk 80 weg. Je moet overal zo goed uitkijken dan je het absoluut niet voor het flink doorkachelen moet gaan want dat is A. gevaarlijk, B. vermoeiend omdat opletten energie kost en C. mogelijk duur vanwege bekeuringen.
Terwijl ik met Fiatje al de grootste lol heb met 50 km/h over het Keizer Karelplein. Ook al rijd ik daar al een jaar of 7 overheen, dat blijft lachen. Doorkachelen, zonder dat het in de gevarenzone komt.

Is ook persoonlijk hoor. Ik ben van de categorie dat ik het liefst iets lichts goed op de staart trap, dan dat ik een dik blok steeds beheerst moet aanspreken.

Overigens is het wel de goede tijd om een leuk stuurwagentje te hebben. Na enkele jaren is autorijden niks meer aan ;). Veel moderne auto's zijn ontiegelijk saaie grijze dozen geworden met genoeg overbodigde dingen.

Ik vermaak mij tegenwoordig dan ook met de motor. Heb 2 jaar geleden mijn motorrijbewijs gehaald.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

NiGeLaToR schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:53:
[...]

Vooroordelen over bepaalde merken of type auto's hangen nog steeds vrijwel altijd samen met het gebruik van de betreffende auto. Je ziet op klokje rond op Autoweek regelmatig auto's die in theorie nooit honderdduizenden km's zouden kunnen rijden, maar dit gewoon prima doen. Tot nu toe is het vrijwel altijd te danken aan regelmatig onderhoud en een bestuurder die netjes rijdt. Ik denk dat je elke auto kapot krijgt, als je hem maar lang genoeg mishandelt. Sommige wellicht eerder dan anderen.
Dat jij dat doet, wil niet zeggen dat de vorige berijder dat altijd gedaan heeft ;) Die moet je ook maar op zijn blauwe ogen geloven... Die auto's in Autoweek zijn vaak al vanaf het begin eigendom van iemand, dan weet diegene inderdaad precies wat ermee gebeurd is, als jij een willekeurige auto met 200k op de teller koopt, weet je dat niet, tenzij je de vorige eigenaar ook kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:22

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ben ik heel gek als ik roep een Mini Cooper S? Is voor het budget te vinden op MP en heeft toch aardig wat vermogen + is rap te noemen. Nu baseer ik dat voornamelijk op een 'pool auto' van het werk een paar jaar terug, maar die hadden iets van 190 pk en omdat ze zo ontzettend licht zijn en laag op de grond hangen is het net of je in een go-kart zit :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
wimpie007 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:44:
[...]

Ik heb nog nooit een nieuwe gekocht, kan geluk gehad hebben.
Vriend van mij had vroeger een Peugot 106 Rally dat was echt een leuke wagen om mee te gooien en smijten. Net een kart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
Vergeet deze niet even in te vullen:

https://orgaandonatie.nu/leg-je-keuze-vast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Metalfreak schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:56:
[...]

Dat jij dat doet, wil niet zeggen dat de vorige berijder dat altijd gedaan heeft ;) Die moet je ook maar op zijn blauwe ogen geloven... Die auto's in Autoweek zijn vaak al vanaf het begin eigendom van iemand, dan weet diegene inderdaad precies wat ermee gebeurd is, als jij een willekeurige auto met 200k op de teller koopt, weet je dat niet, tenzij je de vorige eigenaar ook kent.
Dat geldt dus voor elke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar bij de "sportieve" auto's (petjes-auto's?) is de kans op trappen wel een stuk groter. Niet voor niets zijn de meeste occasions van een oud dametje geweest. :+
Notna schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:57:
Ben ik heel gek als ik roep een Mini Cooper S? Is voor het budget te vinden op MP en heeft toch aardig wat vermogen + is rap te noemen. Nu baseer ik dat voornamelijk op een 'pool auto' van het werk een paar jaar terug, maar die hadden iets van 190 pk en omdat ze zo ontzettend licht zijn en laag op de grond hangen is het net of je in een go-kart zit :P
Dat vind ik nog niet eens zo'n hele gekke suggestie. Maar ja, vrouwenauto volgens velen dus die zal wel weggewuifd worden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

NiGeLaToR schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:09:
[...]

Dat geldt dus voor elke auto.
Klopt, maar over het algemeen kopen mensen geen auto met 200PK om 50 te gaan rijden over een 80km/h weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Oyster schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:54:
[...]

Welke zou jij dan aanraden? Golf vind ik helaas niks (suf uiterlijk in mijn ogen).

Met sportief bedoelde ik meer als snel wegtrekken bij een stoplicht.. Wat 9/10 van alle beginnende bestuurders doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Jullie hebben mijn ogen geopend :p

Ik ga dan voor een lichte bak met iets minder vermogen, maar meer rijplezier.

Toch hou ik een Clio rs in mijn achterhoofd :p

Zie veel auto's voorbij komen (mx5, lupo etc)

Hebben jullie een top 5 voor mij? (Iedereen heeft zijn top 5), maar dan weet ik wel naar welke merken ik wel en niet moet kijken vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Knamix schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:18:
[...]

Welke zou jij dan aanraden? Golf vind ik helaas niks (suf uiterlijk in mijn ogen).

Met sportief bedoelde ik meer als snel wegtrekken bij een stoplicht.. Wat 9/10 van alle beginnende bestuurders doen :)
Als je dat wil doen: motor halen :+

Maar, snel weg bij een stoplicht kan ook prima met een diesel met een turbo die vrij vroeg wakker wordt. Voor dat soort dingen heb je gewoon koppel nodig namelijk.

Al zal een turbo-Forester ook vast leuke dingen doen als je hem in lage gearing zet :+

Leuke stuur-autootjes zijn vaak de wat lichtere dingen, ik denk dat de MX5 dan wel al snel de beste keuze is, maar vergeet niet dat het echt een rij-auto is, en meer niet. Iets als een Focus rijdt ook nog erg leuk, maar is 10x praktischer dan een MX5.

Mini's hebben ook een goede naam qua rij-eigenschappen. Zowel die oude koekblikken als die nieuwe dingen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 14:47

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Als er meer mee moet gebeuren dan alleen in je uppie of met z'n tweeën rijden dan zou ik toch voor een Ford Fiesta of Focus gaan, rijden best dynamisch en zijn verder gewoon erg praktisch.

Als dat niet van belang is dan is een MX5 waarschijnlijk veruit de beste keuze, alhoewel een oude Mini Cooper ook zeker niet mis is :P .

Verder dan dat zou ik persoonlijk niet kijken, maar er zijn natuurlijk ook wel wat andere leuke auto's in de markt uit bijvoorbeeld Japan die ook net zo prima zouden voldoen.

Grillmeister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Laatst online: 09:59

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Waar heb je nu vooral mee gereden? Als je nu uit een eco-1.2-diesel-leshok komt is de gemiddelde 1.6 liter 16-klepper benzineauto echt een kanon hoor. Dan heb je aan een Cliootje zat lol, hoef je niet direct een 200+pk auto te hebben.

Ik heb na het halen van m'n rijbewijs een DAF 66 Marathon gekocht (1.3, later 1.4 liter blokje) en dat ding was echt dikke pret, accelereerde rap (tot de 80 ongeveer) en was echt fantastisch om over bochtige bergweggetjes te trappen. Nu heb ik een ouwelullensaab met een geblazen 250pk sterke motor onder de kap en hoewel dat ding echt HEEL erg snel is heb ik daar stiekem minder lol in dan met die DAF destijds, ookal is het een fantastische langeafstandscruiser.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
mentalmadnizz schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:48:
Waar heb je nu vooral mee gereden? Als je nu uit een eco-1.2-diesel-leshok komt is de gemiddelde 1.6 liter 16-klepper benzineauto echt een kanon hoor. Dan heb je aan een Cliootje zat lol, hoef je niet direct een 200+pk auto te hebben.

Ik heb na het halen van m'n rijbewijs een DAF 66 Marathon gekocht (1.3, later 1.4 liter blokje) en dat ding was echt dikke pret, accelereerde rap (tot de 80 ongeveer) en was echt fantastisch om over bochtige bergweggetjes te trappen. Nu heb ik een ouwelullensaab met een geblazen 250pk sterke motor onder de kap en hoewel dat ding echt HEEL erg snel is heb ik daar stiekem minder lol in dan met die DAF destijds, ookal is het een fantastische langeafstandscruiser.
Nja, heb me rijbewijs nog niet dus eigenlijk niks :p

Wel een keer in een stilo gereden (rechte stuk op een weggetje waar niemand kwam) en dat was wel lachen.

Voor de rest in twee auto's gelest (polo TDI en nu een Mercedes cla 160 1.6)

Ik moet zeggen dat ik de polo dan echt niks vind (geen kracht op de snelweg toen etc) maar er zit ook wel wat verschil in een polo en een cla.. Prijs ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Laatst online: 09:35

Dawn

..Sworn to the Dark..

Je zou ook kunnen kijken naar een Volvo C70, leuke en sportieve bak (met het juiste blok erin).

zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.velocityjournal.com/images/stk/2000/vl2000c7001.jpg

ook al cabrio te krijgen overigens

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo S80 V8 MY2007 at 295k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Let wel in een mx5 krijg je max 1 krat bier mee als je boodschappen gaat doen. Kleine compacte wagentjes bieden toch net wat meer comfort en ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:46

Saffie_time

Why use this? 42!

Dawn schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:37:
Je zou ook kunnen kijken naar een Volvo C70, leuke en sportieve bak (met het juiste blok erin).

zoiets:

[afbeelding]

ook al cabrio te krijgen overigens
Voor 4k niet echt een optie...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Saffie_time schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:49:
[...]

Voor 4k niet echt een optie...
het 'oudere model' is best te vinden <€4000. je moet alleen niet bang zijn dat er 250K KM op de teller staat; dat kan namelijk makkelijk met het blok in die auto.

Het nieuwe type wordt heel erg lastig, dat is zeker waar.

maar geen idee of OP Volvo interessant vind in z'n algemeenheid :)

[ Voor 0% gewijzigd door Dawn op 11-04-2016 16:48 . Reden: typ0 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo S80 V8 MY2007 at 295k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Hij schrijft dat z'n budget 3-4k is (en dus niet 4,5k), en ik denk niet dat je 2k van die auto aflult.
Als je gaat kijken naar auto's die voor 6k worden aangeboden dan heb je natuurlijk nog veel meer keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou gaan voor wat ik nu ook heb een Clio RS, hoge fun factor, maar ook zeer geschikt voor gewoon rijgedrag, niet zo gek duur in aanschaf en onderhoud (bij de juiste garage dan wel).
Blokjes gaan ook lang mee, 250K+ is niet zo heel gek.
Heb er zelf eentje gevonden uit 2001 met 130k op de teller en nog altijd plezier van.

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr_petit schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:55:
[...]

Hij schrijft dat z'n budget 3-4k is (en dus niet 4,5k), en ik denk niet dat je 2k van die auto aflult.
Als je gaat kijken naar auto's die voor 6k worden aangeboden dan heb je natuurlijk nog veel meer keus.
Beetje doorsparen, maar je hebt dan wel gelijk iets leuks / goeds / sportiefs en snel.

Aan de andere kant; als het je eerste auto is, dan zou ik kiezen voor een wat goedkoper voertuig. Het echte rijden begint namelijk zonder instructeur / instructrice en een ongelukje ligt in een klein hoekje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Als rasechte Alfist kan ik je een Alfa Romeo (147/Mito) GTA aanraden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Ik ben niet iemand die in de bochten gas ga geven ;)
Euh, nooit gehoord van met trekkende motor een bocht in gaan? :X

Zeker met achterwielaandrijving moet je in de bochten gas geven. Zoals ze bij motorrijles aanleren: als ouwe lul de bocht in gaan, als jonge god eruit rijden :D

Sowieso: de lol van veel vermogen op een rechte weg is binnen de kortste keren (meestal: 5 minuten nadat de tweede bekeuring op de mat valt) weg. Het is saai, enige wat je kunt doen is stoplichtraces met andere jammere figuren.

Echt lol hebben achter het stuur doe je in de bochten, en dan gaat het niet om maximaal versnellen maar om goede wegligging en een leuk gevoel. Er is een reden waarom pakweg de 911 altijd zo populair geweest is, en dat heeft uitermate weinig met z'n ruwe stats te maken. Wist je bijvoorbeeld dat een jaren '80 Skoda met (kleine, zwakke) motor achterin vrijwel zelfde bochtervaring als een 911 heeft? Die dingen wonnen niet voor niets rally na rally. Je hoort in dit topic ook meermaals de MX-5 voorbij komen. Puur kijkend naar vermogen/koppel is het helemaal niet zo interessant. Daar is het niet voor gemaakt, het is gemaakt voor minimaal gewicht plus ideale wegligging in bochten en zo goed mogelijk op asfalt kleven. Oh, en het is ook nog zeer betaalbaar en uitermate betrouwbaar (plus goedkoop te repareren als er iets mis gaat). Collega van me heeft zo'n ding en maakt er een hobby van om auto's met het dubbele of drievoudige vermogen in bergweggetjes ver achter zich te laten. DAT is leuk rijden :P

Ik lees dat je al besloten hebt om meer naar lichte, leuke auto's te kijken. Ik deel Ultraman's ervaring iig volledig dat je beter een lichte 1.1l bak kunt hebben die je overal en altijd op z'n staart kunt trappen dan een dikke bak die veel kan maar waar je je altijd mee in moet houden.
Persoonlijk sla ik nog verder door: ik hou van binair rijden in ongeblazen diesels >:) - maar dat is echt een afwijking :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:39
Misschien nog niet eerder genoemd, maar met een beetje zoeken kom je ook leuke BMW 3-Series tegen.

320i (170pk)
323i (170pk)
328i (193pk)

Om maar voorbeeldje te pakken. Lijkt mij toch al sportief genoeg.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Is helemaal geen topic voor mij, maar was even nieuwsgierig wat je voor dit bedrag kunt krijgen. Zie ik een Toyota Celica 1.8 VVTi uit 2000 tevoorschijn komen. Da's toch best een leuk wagentje voor de TS?

Japans is meestal goed toch? Sportief ogend wagentje.
Ik vind dat ik dat goed gedaan heb voor iemand die er geen verstand van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-05 11:20

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik zal t kort houden voor je.

Verdiep je eens in de Mazda MX-5 (Miata).
Dat zijn echte rijdersautos. En... als je t juiste type koop, kan je later altijd heel gemakkelijk upgraden naar Turbo. Zijn complete kits voor te bestellen.

Kan je nu lekker beginnen met de auto leren kennen en heerlijk rijden.
En daarna met een kleine investering de auto flink sneller maken.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 06-05 17:39

mark-k

AKA markkNL

Dawn schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:54:
[...]

het 'oudere model' is best te vinden <€4000. je moet alleen niet bang zijn dat er 2.5K KM op de teller staat; dat kan namelijk makkelijk met het blok in die auto.

Het nieuwe type wordt heel erg lastig, dat is zeker waar.

maar geen idee of OP Volvo interessant vind in z'n algemeenheid :)
Dat mag ik toch hopen, dat dat blok 2500 km wel aan kan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Laatst online: 09:37

ArCadE

No banana available

Of ga voor een Mini ONE. Heeft 90 pk maar is eenvoudig en goedkoop te laten tunen naar 135pk. Is een stuk goedkoper dan een Cooper S...

[ Voor 0% gewijzigd door ArCadE op 11-04-2016 16:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

mark-k schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:46:
[...]

Dat mag ik toch hopen, dat dat blok 2500 km wel aan kan :9
gefixed :9 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 08:02

heuveltje

KoelkastFilosoof

ArCadE schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:48:
Of ga voor een Mini ONE. Heeft 90 pk maar is eenvoudig en goedkoop te laten tunen naar 135pk. Is een stuk goedkoper dan een Cooper S...
Maar voor 4k kom je dan weer op auto's uit van 13 jaar oud met 2TON op de teller.
En of je die nu nog wilt chippen ? Nog afgezien van bekend probleem met versnellingsbakken die kapot gaan.

Daarnaast is een mini eerder leuk/sportief kwa uiterlijk dan vermogen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE
  • Laatst online: 09:37

ArCadE

No banana available

Kwestie van goed zoeken en kijken wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Knamix schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:59:
[...]

Excuses :)

Met mijn maandloon hou ik ongeveer 700-900 over inclusief vaste lasten. Daaruit nog exclusief verzekering, wegenbelasting en reparaties + benzine
Maar wat is je budget nu? Of ben je bereid om alles wat je nu maandelijks overhoud in een auto te gooien?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je komt nogal wat leuks tegen tussen de 3000-4000 euro.

Audi TT 1.8T: http://link.marktplaats.nl/m1040385929
Seat Leon Topsport: http://link.marktplaats.nl/m1040391711
Lexus IS200: http://link.marktplaats.nl/m1040140326
Toyota MR2 2.0GT: http://link.marktplaats.nl/m1039586456
Volvo S40 T4: http://link.marktplaats.nl/m1038133701
Volvo S60: http://link.marktplaats.nl/m1037049278
Subaru Forrester: http://link.marktplaats.nl/m1037143322
Mini Cooper S: http://link.marktplaats.nl/m1034554228
Ford Focus 2.0: http://link.marktplaats.nl/m1023496683
Jaguar S-Type: http://link.marktplaats.nl/m1040060253 Of een X-type: http://link.marktplaats.nl/m1039712398

Dat die TT's zo goedkoop zijn zeg. Dat was toch helemaal niet zo'n goedkope auto. Maar nu volop verkrijgbaar rond de 4K. Die Lexus zou mijn favoriet zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door zonoskar op 11-04-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Question Mark schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:54:
[...]

Maar wat is je budget nu? Of ben je bereid om alles wat je nu maandelijks overhoud in een auto te gooien?
Op het moment heb ik 2500. Met mijn loon van volgende maand kom ik op de 4000.

Zelf hou ik uiteraard van geld achterwege (benzine etc)
Pagina: 1 2 3 Laatste