Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zondag 24 juli 2016 @ 01:01:
[...]

Ja, ze hebben problemen met de host. Er wordt aan gewerkt. :)
Okay vandaar thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Ze zijn momenteel bezig met migreren naar een nieuwe host, binnen ~48 uur zou het uiterlijk voltooid moeten wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:09
Als dat idiote KNOX-geval nu niet getriggerd werd, deed ik het direct. De angst om mijn garantie te verliezen is net nog wat te groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

wouter5 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:21:
Als dat idiote KNOX-geval nu niet getriggerd werd, deed ik het direct. De angst om mijn garantie te verliezen is net nog wat te groot.
Je weet dat dat onzin is?
A: KNOX is nutteloos en wordt door vrijwel niemand gebruikt.
B: KNOX != garantie
C: Je verliest GEEN garantie door rooten.
D: Je verliest WEL garantie als je een defect oploopt die AANTOONBAAR door rooten is veroorzaakt.
Dus nokt je audiopoort er opeens mee, dan mogen ze je geen rekening geven omdat je toestel root/custom ROM heeft. Tenzij ze met keihard bewijs komen dat je bijvoorbeeld teveel volts over die poort hebt gestuurd en dat daardoor de boel is doorgefikt. Om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
Ik weet dat ik KNOX niet nodig heb, maar ik vrees dat indien mijn audiopoort stuk gaat, ze niet gaan willen herstellen binnen garantie omwille van de KNOX-status. Ookal zouden ze dit in principe moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

wouter5 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:30:
Ik weet dat ik KNOX niet nodig heb, maar ik vrees dat indien mijn audiopoort stuk gaat, ze niet gaan willen herstellen binnen garantie omwille van de KNOX-status. Ookal zouden ze dit in principe moeten.
Dan kan je doodleuk met het wetboek gaan wapperen en dan zijn ze wettelijk verplicht. Zij hebben de plicht om aan te tonen dat je defect door root is veroorzaakt.
Net zoiets als dat bedrijf genaamd Dynafix dat 99% van de binnengekomen toesteleigenaren een rekening stuurt met als reden 'waterschade'.
Die KNOX status zegt niks over je garantie. Het zegt dat er ooit iets met je toestel is gedaan, maar het is niet hetzelfde als 'Ja nu er 1 staat is alles hoe dan ook de schuld van root. Scherm gebarsten? Jep, definitely de schuld van root'. Zo werkt dat niet.

Hell, je kan ooit een custom ROM hebben geprobeerd die toch niet beviel. Daarna alles 100% terug naar stock geflashed en een half jaar later doet je USB het niet meer. Schuld van KNOX/root? Dacht het dus niet.

//Edit: Kijk eens: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

[ Voor 18% gewijzigd door Zorian op 24-07-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
Maar stel nu dat je display plots vreemde lijnen vertoont, dan zie ik het al gebeuren dat het wordt geweten aan het rooten etc. Probeer dan maar eens te bewijzen dat een hardwarefout is. Heb ook niet veel zin om daarvoor een gerechtelijke procedure te starten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

wouter5 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:37:
Maar stel nu dat je display plots vreemde lijnen vertoont, dan zie ik het al gebeuren dat het wordt geweten aan het rooten etc. Probeer dan maar eens te bewijzen dat een hardwarefout is. Heb ook niet veel zin om daarvoor een gerechtelijke procedure te starten :p
Simpel: Flash even een stock ROM terug (heb je eigenlijk haast geeneens een werkend display voor nodig om te doen) en als het dan nog optreedt is het niet te wijten aan de root.
Het werkt trouwens anders hè; Het bedrijf moet juist aantonen dat het door root komt, niet andersom.

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 24-07-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
Zorian schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:39:
[...]

Simpel: Flash even een stock ROM terug (heb je eigenlijk haast geeneens een werkend display voor nodig om te doen) en als het dan nog optreedt is het niet te wijten aan de root.
Het werkt trouwens anders hè; Het bedrijf moet juist aantonen dat het door root komt, niet andersom.
Maar het zou in theorie nog altijd aan iets kunnen liggen dat je hebt fout gedaan tijdens het gebruik van je custom rom...

Geloof me ik zou doodgraag terug Xposed gebruiken, maar een bedrijf zoals Dynafix zal vrees ik altijd moeilijk doen indien KNOX getriggerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

wouter5 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:43:
[...]

Maar het zou in theorie nog altijd aan iets kunnen liggen dat je hebt fout gedaan tijdens het gebruik van je custom rom...

Geloof me ik zou doodgraag terug Xposed gebruiken, maar een bedrijf zoals Dynafix zal vrees ik altijd moeilijk doen indien KNOX getriggerd is.
Ik weet vrij zeker dat het bij Dynafix niks uitmaakt of je root hebt, je krijgt toch wel een rekening vanwege waterschade. :+ Toestel heeft IP68? Doesn't matter, waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:44:
[...]

Ik weet vrij zeker dat het bij Dynafix niks uitmaakt of je root hebt, je krijgt toch wel een rekening vanwege waterschade. :+ Toestel heeft IP68? Doesn't matter, waterschade.
Ik heb in het verleden ook wel eens een toestel in dit geval een S4 teruggestuurd met defect was geroot, maar totaal geen probleem. Mensen maken elkaar alleen bang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
Samsung geeft aan dat garantie vervallen is door Root

Deze persoon beschrijft perfect wat ik wil vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een flikkerend scherm heeft TOTAAL niets met rooten van je telefoon te maken. Dus hun zullen dit verhaal hard moeten maken, dus nooit Accord gaan met zo'n stom antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
Ikzelf heb al enkele toestellen voor onze klanten opgestuurd naar Dynafix, waaronder ik me eentje kan herinneren dat de vader van een jong kereltje lag te zeveren over watvoor slechte toestellen we wel niet verkopen.. het toestel was bricked en knox tripped (Samsung reeks).

Omdat die vent zo'n eikel was had ik duidelijk op de herstelbon bij gezet dat het toestel defect was door custom software.

Guess what, die mensen hebben alles gewoon onder garantie gekregen.

MAAR ---OFFTOPIC, want hier willen we enkel discussies met mensen die WEL willen rooten.

King Rom V10 een van der dagen uit, die ga ik proberen 8)
Ook super dat die dev een OTA tool ter beschikking heeft!

[ Voor 10% gewijzigd door Spacewide op 24-07-2016 23:19 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Goed, mijn toestel is geroot maar ik krijg in de store nu telkens dat ie vastloopt zodra ik iets ga kopen. Via de playstore site gaat het wel prima (op pc bv). Enig idee of dat met rooten te maken heeft? (hij loopt vast net voor ik hem kan verifieren met bv vingerafdruk)

En kan als je alles gedaan hebt, de OEM-lock weer terug of moet die uit blijven staan? (en zo ja: heeft dat nog effect ergens op?)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:12:
Goed, mijn toestel is geroot maar ik krijg in de store nu telkens dat ie vastloopt zodra ik iets ga kopen. Via de playstore site gaat het wel prima (op pc bv). Enig idee of dat met rooten te maken heeft? (hij loopt vast net voor ik hem kan verifieren met bv vingerafdruk)

En kan als je alles gedaan hebt, de OEM-lock weer terug of moet die uit blijven staan? (en zo ja: heeft dat nog effect ergens op?)
Ik weet niet meer precies hoe of wat, maar dit soort verhalen las ik in het begin bij rooten van de s7 (Sommige geen last andere weer wel). Snelste remedie was betalen met vingerafdruk uit te zetten dacht ik.

Als ik verder lees op XDA is cache clearen van Play Store en Play Services ook een optie.

[ Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 29-07-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mau_Maus schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:30:
[...]

Ik weet niet meer precies hoe of wat, maar dit soort verhalen las ik in het begin bij rooten van de s7 (Sommige geen last andere weer wel). Snelste remedie was betalen met vingerafdruk uit te zetten dacht ik.

Als ik verder lees op XDA is cache clearen van Play Store en Play Services ook een optie.
Dat laatste heb ik al geprobeerd. Het eerste wil ik liever niet (al kan ik ook gewoon via pc aanschaffen natuurlijk), maar vraag me af of er niet iets is wat ik kan doen dat het (in ieder geval voor de play store) weer normaal werkt. Zolang er geen prijs aan zit, gaat het goed (dus ook met gratis games of grote gratis games) gaat het goed, maar zodra ik verder wil met iets van prijs, gaat het fout. En ik ben bang dat dit dus ook voor in-app purchases geldt, wat lastig is aan te schaffen via PC

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 29-07-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:39:
[...]

Dat laatste heb ik al geprobeerd. Het eerste wil ik liever niet (al kan ik ook gewoon via pc aanschaffen natuurlijk), maar vraag me af of er niet iets is wat ik kan doen dat het (in ieder geval voor de play store) weer normaal werkt. Zolang er geen prijs aan zit, gaat het goed (dus ook met gratis games of grote gratis games) gaat het goed, maar zodra ik verder wil met iets van prijs, gaat het fout. En ik ben bang dat dit dus ook voor in-app purchases geldt, wat lastig is aan te schaffen via PC
Als je vingerafdrukscanner uitzet wordt het vervangen door je Google wachtwoord die je moet invullen toch?
Het is geen echte oplossing, maar hij zou dan niet meer vast moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mau_Maus schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:25:
[...]

Als je vingerafdrukscanner uitzet wordt het vervangen door je Google wachtwoord die je moet invullen toch?
Het is geen echte oplossing, maar hij zou dan niet meer vast moeten lopen.
Het vreemde is dat ie bij een andere app wel mn vingerafdruk accepteert. Heb overigens geen vingerafdruk bij lockscreen, dus daar weet ik ook niet hoe ie reageert, maar ik blijf het vreemd vinden. Goed zoveel koop ik niet, maar misschien dat het een oplossing is. Zal binnenkort wel even kijken met in-app en nieuwe aankoop, maar vraag me af of er niet iets simpels is wat ik kan doen.

Die OEM-lock doet dus in ieder geval niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:12:

Ik heb geen probleem met vingerafdruk verificatie dus het heeft niet direct met root te maken maar misschien indirect om de een of andere reden.

OEM lock staat bij mij uit en die zou ik ook uit laten want anders krijg je problemen met opnieuw opstarten van je telefoon. OEM lock controleert of de firmware, recovery origineel is en zo niet dat krijg je een lock en moet je de firmware opnieuw flashen.

OEM lock ook uit zetten als je een custom rom wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Garret1410 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:52:
[...]

Ik heb geen probleem met vingerafdruk verificatie dus het heeft niet direct met root te maken maar misschien indirect om de een of andere reden.

OEM lock staat bij mij uit en die zou ik ook uit laten want anders krijg je problemen met opnieuw opstarten van je telefoon. OEM lock controleert of de firmware, recovery origineel is en zo niet dat krijg je een lock en moet je de firmware opnieuw flashen.

OEM lock ook uit zetten als je een custom rom wilt installeren.
Ah duidelijk thanks. Zal ik daar niet aan zitten :P

Kan het misschien nog liggen aan een Xposed module? Of een andere setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Martinspire schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:00:
[...]

Ah duidelijk thanks. Zal ik daar niet aan zitten :P

Kan het misschien nog liggen aan een Xposed module? Of een andere setting?
Heb je je Cache en Data eens verwijderd van de Play store via je app's lijst?

Heb je de laatste versie van Google Play services?
*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

Datum en tijd goed staan?

Veel geluk.

---------------------

Ik heb ook vraagje namelijk

G930FXXS1APG3 heb ik momenteel als bootloader, moet ik echt naar G930FXXS1APG5 voor die SupermanRom?
Heb het ginder ook gevraagd in de thread :+

Moet dus.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

vsy schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 23:46:
[...]

Heb je je Cache en Data eens verwijderd van de Play store via je app's lijst?
Cache wel, data nog niet maar ga ik zo doen. Heb echter ook gelezen dat het bij anderen niet leek te helpen
*knip*
Moet dat? Gewoon updaten via de store zelf kan niet?
Datum en tijd goed staan?
Ja, gewoon automatisch ook maar verder geen verschil.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Even een domme vraag. Ik wil m'n Edge gaan rooten volgens de methode in de OP, maar nu heb ik een afwijkend Build nr: op de site van CF-Auto-root staat bij de G935 MMB29K.G935FXXU1APBF, maar mijn telefoon heeft MMB29K.G935FXXS1APG4. Heeft dat nog gevolgen?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bra-Jo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:07:
Even een domme vraag. Ik wil m'n Edge gaan rooten volgens de methode in de OP, maar nu heb ik een afwijkend Build nr: op de site van CF-Auto-root staat bij de G935 MMB29K.G935FXXU1APBF, maar mijn telefoon heeft MMB29K.G935FXXS1APG4. Heeft dat nog gevolgen?
Kijk eens hier staat hij bij.
https://autoroot.chainfire.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Um, nee. :) Daar staat dus alleen de -1APBF, maar de mijne heeft -1APG4 en die staat er niet tussen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bra-Jo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:00:
Um, nee. :) Daar staat dus alleen de -1APBF, maar de mijne heeft -1APG4 en die staat er niet tussen.
Dat maakt niet uit je hebt alleen de file van de S7 edge nodig G935F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze heb je nodig https://download.chainfir...te-hero2ltexx-smg935f.zip

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen aan je post? Dubbelposten is niet toegestaan binnen 24 uur.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 03-08-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

_o_
Als ik 'm hiermee brick, kom ik je opzoeken. :P

Tnx!

[ Voor 67% gewijzigd door Bra-Jo op 03-08-2016 15:37 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bra-Jo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:35:
[...]

_o_

Tnx!
Als je jezelf niet vertrouwt dan zou ik eerst eens wat lezen hoe het allemaal werkt ipv zomaar aan het root avontuur te beginnen, maar dat is mijn mening. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bra-Jo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:35:
[...]

_o_

Tnx!
Als je jezelf niet vertrouwt dan zou ik eerst eens wat lezen hoe het allemaal werkt ipv zomaar aan het root avontuur te beginnen, maar dat is mijn mening. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

pappaleone schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:42:
[...]

Is niet de eerste keer hoor. ;) Ik kom van een geroote S5 af, en daarvoor een geroote S3, dus ik vertrouw het wel hoor. Ik twijfelde alleen met de build, heb die afwijking eerder niet gezien.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bra-Jo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:49:
[...]

Is niet de eerste keer hoor. ;) Ik kom van een geroote S5 af, en daarvoor een geroote S3, dus ik vertrouw het wel hoor. Ik twijfelde alleen met de build, heb die afwijking eerder niet gezien.
Oh okay dan gaat het zeker lukken succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:30:
Nu de Note 7 is aangekondigd, zitten daar in het OS/Touchwiz nou nog aanpassingen? En komen die ook nog naar de normale S7?
Ik heb overigens niet veel veranderingen kunnen spotten. Alleen de settings-pagina zag er iets anders uit, maar verder lijkt het vrij gelijk. Vraag me alleen af of we nog updates kunnen verwachten :)
Ik draai al een aantal weken een soort van Note7 port en vind alle Samsung apps er sowieso beter uit zien. Dus de dialer, messenger, mail, settings, browser, file manager, gallery enz...
Qua functionaliteit ben ik niet zeker want het is een custom rom dus het kan dat de functionaliteit bij de rom hoort ipv nieuwe Touchwiz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bra-Jo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:49:
[...]

Je hebt een 935F en dat is belangrijk. Let op dat je de OEM lock uitschakeld in de instellingen.
Modem en bootloader is trouwens wel weer belangrijk bij installeren custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tnx voor de tip. Custom rom begin ik voorlopig niet aan, dat doe ik meestal pas wanneer de software dusdanig nieuw en zwaar is dat de hardware het niet goed meer trekt. Maar dat duurt bij de Edge hopelijk nog een jaar of twee, drie. ;)

Edit:
En gelukt. Tnx allen! d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Bra-Jo op 03-08-2016 21:28 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Garret1410 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:46:
[...]

Ik draai al een aantal weken een soort van Note7 port en vind alle Samsung apps er sowieso beter uit zien. Dus de dialer, messenger, mail, settings, browser, file manager, gallery enz...
Qua functionaliteit ben ik niet zeker want het is een custom rom dus het kan dat de functionaliteit bij de rom hoort ipv nieuwe Touchwiz.
Kun je anders wat screens maken (of delen) van hoe het er dan uit ziet?
En zijn er nog functionele wijzigingen?

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 03-08-2016 22:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:13:
[...]

Kun je anders wat screens maken (of delen) van hoe het er dan uit ziet?
En zijn er nog functionele wijzigingen?
Eerst even een paar. Gaat op smartphone niet zo snel. Kan er later wel wat bij doen. Zoals je ziet is alles wat strakker in mijn ogen. Minder kleurtjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vomhacVW7OadWzYLWAEVWNcb/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DayJGpn7cOZnCOLGE7gt9F5N/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nWWmWzuS0tlLXsyOJY4FaNme/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gTDtw1IPXfDsBY5S5PtSwaPL/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/03xmJqa7FfA1RK5JCCJ3bi84/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S8xvn83x20IgfZztxfv5axYI/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sDc0ysug6H5DJJesIFebQWgg/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Al dat wit!!! Het is een AMOLED scherm, waarom gaat Samsung van het donkere in de S3/4/5 naar het fel witte in de S6/7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrjraider schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:59:
Al dat wit!!! Het is een AMOLED scherm, waarom gaat Samsung van het donkere in de S3/4/5 naar het fel witte in de S6/7?
Zal wel trend zijn. Zou mooi zijn als je kon kiezen. Maar misschien komen er wel nieuwe thema's gebaseerd op de nieuwe look

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mrjraider schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:59:
Volgens mij is dit dan gewoon het standaard thema, maar heb je nog andere thema's. Tenminste als het gewoon touchwiz is. Je hebt inmiddels ook al aardig wat donkere thema's.

Overigens vind ik de beschikbare thema's over het algemeen ook maar matig. Springt niet echt iets uit imo. Maar goed, in ieder geval duidelijk. Ben benieuwd of je nog nieuwe features kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:52:
[...]

Eerst even een paar. Gaat op smartphone niet zo snel. Kan er later wel wat bij doen. Zoals je ziet is alles wat strakker in mijn ogen. Minder kleurtjes.
...
Dat ziet er m.i. puik uit. Welke custom rom is dat? (ps dit mag ook verder in het custom rom draadje...)

Nevermind...al gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 04-08-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik heb momenteel die Chainfire Autoroot erop staan, maar hoe zit dat met die met updates van het systeem (ik hoor regelmatig iets over beveiligingsupdates e.d. maar ook grotere updates zoals die uit juni? bv), gaat dat gewoon goed zonder iets kwijt te raken? Of ben je dan gewoon root kwijt? En hoe zit dat met xposed modules of andere root-apps die je op dat moment hebt of hebt gebruikt om dingen aan te passen?

Ik verneem wel dat die twrp ervoor kan zorgen dat ie rooted blijft, maar weet niet of dat nog steeds geldt. En of dat ook met grote updates blijft goedgaan. Ik kan wel 386.000 tutorials vinden, maar dit soort info is maar schaars volgens mij. Iemand die dat uit kan leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:44:
Ik heb momenteel die Chainfire Autoroot erop staan, maar hoe zit dat met die met updates van het systeem (ik hoor regelmatig iets over beveiligingsupdates e.d. maar ook grotere updates zoals die uit juni? bv), gaat dat gewoon goed zonder iets kwijt te raken? Of ben je dan gewoon root kwijt? En hoe zit dat met xposed modules of andere root-apps die je op dat moment hebt of hebt gebruikt om dingen aan te passen?

Ik verneem wel dat die twrp ervoor kan zorgen dat ie rooted blijft, maar weet niet of dat nog steeds geldt. En of dat ook met grote updates blijft goedgaan. Ik kan wel 386.000 tutorials vinden, maar dit soort info is maar schaars volgens mij. Iemand die dat uit kan leggen?
Zo gauw je het toestel hebt geroot krijg je geen updates meer binnen, Je kan dan via Sam mobile de laatste roms downloaden en via Odin op je toestel flashen, of een custom rom. Dit is het probleem met root. De meeste rom makers voeren maandelijks een nieuwe beveiligings toe aan hun rom. Deze kun je dan zonder alles te wissen gewoon toevoegen. Meestal is dalvic cache legen voldoende, daarna de nieuwe update (rom) flashen, en opnieuw opstarten. Na mijn weten moet je xposed even opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
hoi ik heb het eea gelezen maar kom er niet helemaal uit, ik zou graag mijn S7 rooten maar heb gelezen dat niet elke versie daarvan kan? kan ik ergens zien of die van mij geschikt is? ik heb een SM-G930F
en is daarvan dan ook een stock android rom te vinden ? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:55
Volgens mij heb je oude artikelen gelezen waarin stond dat de toestellen met een qualcom chip niet geroot konden worden en die met een exynos chip wel. Toestellen die in Amerika verkocht worden hebben een qualcom chip. De rest van de wereld een exynos chip. Volgens mij is het tegenwoordig mogelijk om ook qualcom te rooten.
Je zou je toestel makkelijk moeten kunnen rooten zoals hieronder beschreven:
http://www.phonearena.com...nd-S7-edge-Exynos_id79321

(ik ga er even van uit dat je een exynos chip hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
avec_style schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:18:
Volgens mij heb je oude artikelen gelezen waarin stond dat de toestellen met een qualcom chip niet geroot konden worden en die met een exynos chip wel. Toestellen die in Amerika verkocht worden hebben een qualcom chip. De rest van de wereld een exynos chip. Volgens mij is het tegenwoordig mogelijk om ook qualcom te rooten.
Je zou je toestel makkelijk moeten kunnen rooten zoals hieronder beschreven:
http://www.phonearena.com...nd-S7-edge-Exynos_id79321

(ik ga er even van uit dat je een exynos chip hebt)
thnx voor je reply, kan ik dat nog ergens zien of ik die chip heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een nieuwe featherweight... :)

Extreme-debloated-rom

Alle (onnodige) Samsung zaken zijn eruit gehaald en dit resulteert in een super lichtgewicht custom rom van slechts zo'n 750Mb. Icm de Nexus Conversion Pack (post nr 2) is het ehn fijne rom.

(renovate blijft echter nog steeds mijn nr 1)

[ Voor 21% gewijzigd door dafmay op 05-08-2016 21:12 . Reden: typos... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vegetto1983 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:29:
[...]

thnx voor je reply, kan ik dat nog ergens zien of ik die chip heb?
Als het een 930F is dan is het de gewone (niet edge) internationale S7 met exynos cpu. Ik ga er niet vanuit dat je een toestel uit de VS hebt. Deze zijn zover ik weet provider gelocked. Ook is het dan geen 930F maar 930V of A of U

Met een app als Cpu-z of Phone info kun je dit ook achterhalen, maar er zijn meer van dit soort apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zondag-tip.....Phoenix rom.

Veel (snelheids-)optimalisaties en dat merk je meteen. Ook erg veel extra instellingen mbv ROM Control.

Phoenix rom

Ik moet zeggen een erg fijne rom zo ver _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 23:25
Ik kan het antwoord niet vinden in deze thread (of ik moet er over heen hebben gelezen, want heb echt elke pagina gelezen), maar 1 ding is me niet echt duidelijk bij de Superman, Renovate en Echoe ROM. Namelijk of deze deze nog Touchwiz hebben. Bij Superman heb ik het idee van wel, maar bij de andere 2 krijg ik niet echt duidelijkheid op XDA (en Echoe is afgesloten forum).

Ik vind Touchwiz en paar van Samsung's foefjes wel leuk op me telefoon, dus zou graag iig de optie hebben die ook bij de custom rom te hebben tijdens het installen. Anders ga ik voor stock rom rooten, TWRP en Xposed erop en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
EchoeRom heeft gewoon touchwiz

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
87
AppieNL schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:53:
Ik kan het antwoord niet vinden in deze thread (of ik moet er over heen hebben gelezen, want heb echt elke pagina gelezen), maar 1 ding is me niet echt duidelijk bij de Superman, Renovate en Echoe ROM. Namelijk of deze deze nog Touchwiz hebben. Bij Superman heb ik het idee van wel, maar bij de andere 2 krijg ik niet echt duidelijkheid op XDA (en Echoe is afgesloten forum).

Ik vind Touchwiz en paar van Samsung's foefjes wel leuk op me telefoon, dus zou graag iig de optie hebben die ook bij de custom rom te hebben tijdens het installen. Anders ga ik voor stock rom rooten, TWRP en Xposed erop en klaar.
Superman heeft ook Touchwiz.
Deze rom is echt de moeite. Met modified stock kernel van 4.5 SOT naar 7-8 SOT. En nog eens sneller ook..

Na installatie heb ik die witte batterybar bovenaan uitgezet, lelijke wereldbol in notificatiebar weg, zwart touchwiz thema erop, bootmanager via xposed erop, greenify donation package en extra bloat via titanium backup weg.

[ Voor 11% gewijzigd door Spacewide op 14-08-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ok top, bedankt voor de info beiden. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppieNL schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:39:
Ok top, bedankt voor de info beiden. d:)b
Alle roms zijn gebasseerd op stock, dus Touchwiz. Ik draai King rom met Prometheus kernel en deze is lichtelijk overgeklokt omdat ik meer om prestaties geef. Werkt perfect.

Custom rom heeft ook meer voordelen dan alleen rooten en Xposed. Er zitten standaard allerlei extra opties ingebakken die je anders niet zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ja en dat vind ik ook erg leuke opties, maar als het dus geen Touchwiz had, moet ik de afweging maken tussen extra opties of Touchwiz en dan neig ik dus naar Touchwiz. Maar goed, ze hebben het dus allemaal, dan is het dus gewoon kiezen tussen de custom ROMs, maakt het heel wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
wouter5 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:43:
[...]

Stel ik draai een custom rom en ik heb niet meer de mogelijkheid om de stock rom terug te flashen en de rom zelf start niet meer op hoe zit het dan met de garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gizmobinky schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:05:
[...]

Stel ik draai een custom rom en ik heb niet meer de mogelijkheid om de stock rom terug te flashen en de rom zelf start niet meer op hoe zit het dan met de garantie ?
Dat heb ik nog nooit gehoord je kunt de telefoon altijd opstarten door middel van de 3 toetsen combinatie en met Odin de originele rom terug flashen :) by

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik zie nu zoal dat er een nieuwe update aan komt. Is die ook op een rooted toestel te zetten zonder hem helemaal opnieuw te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:38:
Ik zie nu zoal dat er een nieuwe update aan komt. Is die ook op een rooted toestel te zetten zonder hem helemaal opnieuw te flashen?
Als je alleen geroot hebt zou je een dirty flash kunnen doen met Odin. Wipe dalvik/cache en klaar.
Daarna moet je wel weer opnieuw rooten.

Heb het zelf niet geprobeerd maar dit zou volgens mijn boeren verstand moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:49:
[...]

Als je alleen geroot hebt zou je een dirty flash kunnen doen met Odin. Wipe dalvik/cache en klaar.
Daarna moet je wel weer opnieuw rooten.

Heb het zelf niet geprobeerd maar dit zou volgens mijn boeren verstand moeten kunnen.
kan inderdaad maar ik zou altijd een clean flash doen. Dan weet je zeker dat alles werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pappaleone schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 01:21:
[...]

kan inderdaad maar ik zou altijd een clean flash doen. Dan weet je zeker dat alles werkt.
Mee eens...normaliter doe ik altijd een clean flash voor het installeren van een nieuwe rom of update. Dat blijft de beste manier (lees: minste kans op foutjes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pappaleone schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 01:21:
[...]

Dat is inderdaad het beste en dat doe ik ook meestal maar ja hij vroeg of het mogelijk was en met een kleine update zie ik het probleem niet direct. Krijg je wel problemen dan kun je altijd nog een reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Garret1410 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:05:
[...]

Dat is inderdaad het beste en dat doe ik ook meestal maar ja hij vroeg of het mogelijk was en met een kleine update zie ik het probleem niet direct. Krijg je wel problemen dan kun je altijd nog een reset doen.
Mja dat heb ik ook. Gewoon proberen of het werkt en anders weten we wel hoe we een verse installatie kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen idee of hier liefhebbers zijn van Omega Roms, maar zag via zijn app dat hij nu roms voor de S7 heeft.

Op XDA zie ik nu alleen de pagina voor Edge: http://forum.xda-develope...v1-0-omega-files-t3441232
Maar voor de 'normale' staat in de app ook al een rom. Ik denk dat ie die vandaag nog aanmaakt.
(Op zijn site staat 1 downloadlink voor de normale: http://omegadroid.co/mirror-download-links/)

Volgens mij is hij er een tijd uit geweest, dus even kijken of die nu weer regelmatig update zoals toen met de S4.

Geen bijzondere rom, maar wel altijd erg stabiel.
Ik vond juist voordeel dat er niet al teveel getweakt was. Volgens mij gewoon puur originele firmware met keuze om dingen weg te halen en niets meer. Naja zijn artwork is lelijk, maar is allemaal weg te halen gelukkig.

[ Voor 9% gewijzigd door Mau_Maus op 17-08-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:44:
Geen idee of hier liefhebbers zijn van Omega Roms, maar zag via zijn app dat hij nu roms voor de S7 heeft.

Op XDA zie ik nu alleen de pagina voor Edge: http://forum.xda-develope...v1-0-omega-files-t3441232
Maar voor de 'normale' staat in de app ook al een rom. Ik denk dat ie die vandaag nog aanmaakt.
(Op zijn site staat 1 downloadlink voor de normale: http://omegadroid.co/mirror-download-links/)

Volgens mij is hij er een tijd uit geweest, dus even kijken of die nu weer regelmatig update zoals toen met de S4.

Geen bijzondere rom, maar wel altijd erg stabiel.
Ik vond juist voordeel dat er niet al teveel getweakt was. Volgens mij gewoon puur originele firmware met keuze om dingen weg te halen en niets meer. Naja zijn artwork is lelijk, maar is allemaal weg te halen gelukkig.
Ik draaide al wat jaartjes geleden altijd Omega prima devaloper, maar daarna werd het wat stil rond hem. Prima dat hij nu weer terug is. Ik heb momenteel Bobcat rom draaien prima rom met veel aandacht voor uiterlijk van de rom.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:03
Sinds gisteren zeer tevreden gebruiker van de Extreme Debloated Rom v1.2

http://forum.xda-develope...debloated-rom-v1-t3423280

Heb hiervoor Superman, KINGRom en kort Phoenix geprobeerd maar heb het gevoel dat die dingen altijd van die monsters met mods en customizations worden (waarvan ik driekwart niet hoef of gebruik).

Deze Extreme Debloated is gewoon basic, met de hoognodige mods (extended power menu bijvoorbeeld) en optimalizaties maar verder gewoon zo kaal mogelijk.

Na flashen van SHealth, NFC en Torchlight apk is dit helemaal compleet en naar wens.

Dus voor degenen die gewoon een zo stock mogelijke, maar debloated, rom willen is het so far wat mij betreft echt een aanrader :)
m0ridin schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:30:
Sinds gisteren zeer tevreden gebruiker van de Extreme Debloated Rom v1.2
...
Dus voor degenen die gewoon een zo stock mogelijke, maar debloated, rom willen is het so far wat mij betreft echt een aanrader :)
Mee eens prima lichtgewicht rom...had 'm vorige week ook al gepost als tip :)

dafmay in "[Samsung Galaxy S7-serie] Rooten en Custom roms"

Doe het nu weer even met Renovate...blijf ik uiteindelijk toch het fijnst vinden.

@Mau_Maus...dank voor de tip, die gaan we eens aan de tand voelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:40:
@Mau_Maus...dank voor de tip, die gaan we eens aan de tand voelen!
Zie nu je berichtje pas. Ja ben benieuwd wat je er van vind.
Zover ik las is het nog wat basic en mist het bij installeren nog wat opties. Ik denk dat ik hem met een volgende release ook wel al ga installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Nog steeds erg tevreden over de Echoe ROM. Naar mijn mening vele malen beter en professioneler geregeld dan de ROMs van XDA. De dev lijkt ook veel meer betrokken te zijn bij zijn werk en gebruikers.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V9yJuqgl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:21:
[...]

Zie nu je berichtje pas. Ja ben benieuwd wat je er van vind.
Zover ik las is het nog wat basic en mist het bij installeren nog wat opties. Ik denk dat ik hem met een volgende release ook wel al ga installeren.
Hey Mau_Maus :)

Ik wacht voor nu ook nog heel even af met installeren van de Omega rom. Eerst eens zien wat de eerste indruk doet dmv reacties in het XDA topic. Dat is tot nu toe relatief karig.

Ondertussen is er ook een update naar 3.2 verschenen van Renovate rom. Deze draai ik al tijden naar volle tevredenheid. Maar 3.1 draait geweldig, dus ik ga even niet de update installeren.

Ondertussen kijken (en droolen) we natuurlijk naar de nieuwe Note 7...(en ikzelf ben ook erg benieuwd naar de nieuwe Nexus toestellen). Een welbekende tweaker (ahum...pappa...) heeft 'm al in de pre-order staan. Zeer benieuwd!

Verder doe ik het zelf even relatief rustig aan met mijn S7...de ervaring leert dat alle custom roms uiteindelijk in grote lijnen toch wel hetzelfde zijn, dus de noodzaak om steeds iets nieuws te installeren, en dat te blijven doen, is er voor mij niet meer.

Easy does it...en 't is weer bijna weekend 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zorian schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:30:
Nog steeds erg tevreden over de Echoe ROM. Naar mijn mening vele malen beter en professioneler geregeld dan de ROMs van XDA. De dev lijkt ook veel meer betrokken te zijn bij zijn werk en gebruikers.

[afbeelding]
XDA heeft zelf toch geen roms? Of bedoel je de roms die daar worden aangeboden?

En geef dan eens een review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

Hij bedoelt het laatste.

Ps voor Echoe rom moet je betalen, de roms op XDA zjn gratis te gebruiken (maar een gift mag natuurlijk altijd) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Martinspire schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

Dat 2e ja.

En een review, tja. Beetje lastig om dat zo op te schrijven.
Kan wel de plus- en minpunten gaan opschrijven, maar elk toestel is anders, waarmee de ervaring dus ook verschilt.
Ik heb bijvoorbeeld een grade A toestel (kwaliteit van de chips), maar daar zijn er niet veel van. Meeste zijn grade B, C of D. De kernel bepaalt dat automatisch, die van Jesse op XDA doet dat ook. Op basis van de grade wordt de clockspeed bepaalt die de CPU aankan. En dus ook de snelheid die je gaat ervaren o.a.
dafmay schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:41:
[...]

Hij bedoelt het laatste.

Ps voor Echoe rom moet je betalen, de roms op XDA zjn gratis te gebruiken (maar een gift mag natuurlijk altijd) _/-\o_
Eenmalig een tientje, that's it. Maar de reden erachter is dat er veel mensen zijn/waren die de ROM en kernel jatten en op XDA smeten zonder credits. Oftewel kangen/jatten. Daar was de dev klaar mee dus die hanteert een zeer streng regime nu. Zelfs die 'paywall' hield de boefjes niet tegen om de ROM en kernel zonder pardon op XDA te smijten, dus nu krijgen alleen mensen die de dev een PM/mail sturen nog de link. Dit zodat ie kan bijhouden wie hem heeft en dus mogelijk de boel kan lekken.

[ Voor 33% gewijzigd door Zorian op 19-08-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zorian schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:42:
[...]

Dat 2e ja.

En een review, tja. Beetje lastig om dat zo op te schrijven.
Kan wel de plus- en minpunten gaan opschrijven, maar elk toestel is anders, waarmee de ervaring dus ook verschilt.
Ik heb bijvoorbeeld een grade A toestel (kwaliteit van de chips), maar daar zijn er niet veel van. Meeste zijn grade B, C of D. De kernel bepaalt dat automatisch, die van Jesse op XDA doet dat ook. Op basis van de grade wordt de clockspeed bepaalt die de CPU aankan. En dus ook de snelheid die je gaat ervaren o.a.
Ok, maar dat zegt nog niks over wat er allemaal anders is, hoe het eruit ziet en wat je nou precies krijgt. Want ik zie verder weinig info over de roms en de video's die ik kan vinden hebben allemaal dikke (en vooral lelijke) skins eroverheen. Ook lees ik dat er nog wel eens bugs optreden dat bv fingerprint niet werkt, iets wat ik niet echt kan hebben...

Daarnaast lijkt het er niet op dat er ook een non-edge versie is of is die achter de "access denied" forums wel te vinden?

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 19-08-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zorian...ik haak even in op een paar van jouw punten.

Zoals je al aangeeft, zal iedereen zelf zijn keuze maken voor (en blijven bij) een bepaalde custom rom obv de gebruikers ervaring. Dat geldt voor mij ook zeker. De gebruikerservaring is inderdaad ook mede afhankelijk van de Grade die jij noemt, maar dit geldt vooral wanneer je een custom kernel gebruikt en gaat overclocken (en/of undervolten). In de meeste gevallen (lees : dagelijks gebruik van custom rom) merkt men hier niet erg veel van, mbt onze S7 (Edge)...die is snel zat.

Er zijn legio aan custom roms en goede (en bekende) Dev's op XDA te vinden. Indien er jatwerk plaatsvindt (en inderdaad het gebeurd zeker...in meer of mindere mate), dan wordt er altijd melding van gemaakt binnen het betreffende XDA draadje. Dan volgt een stroom van berichten hierover, en ik maak van die meldingen vervolgens altijd even een inschatting. Ik zal bij enige twijfels geen gebruik maken van de rom. Maar daar is iedereen helemaal vrij in.

Maar ik persoonlijk vertik het om eerst geld te moeten betalen, voordat ik zelfs nog maar toegang tot de rom krijg. Ik vind dat niet kloppen, dat is niet in de spirit van sharing. Daarbij is het wel zo dat ik altijd een donatie doe (eur 10,--) voor roms die ik waardeer en gebruik van maak. Ik vind persoonlijk dit een nettere manier, en het wordt al jaar&dag op deze manier gedaan op XDA...dus zo slecht kan het niet zijn ;)

My 0.02 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Martinspire schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:16:
[...]

Ok, maar dat zegt nog niks over wat er allemaal anders is, hoe het eruit ziet en wat je nou precies krijgt. Want ik zie verder weinig info over de roms en de video's die ik kan vinden hebben allemaal dikke (en vooral lelijke) skins eroverheen. Ook lees ik dat er nog wel eens bugs optreden dat bv fingerprint niet werkt, iets wat ik niet echt kan hebben...

Daarnaast lijkt het er niet op dat er ook een non-edge versie is of is die achter de "access denied" forums wel te vinden?
Die skins snap ik ook niet, als je hem installeert krijg je gewoon stock TouchWiz te zien.
Fingerprint bugs ben ik nog niet tegenaan gelopen, bij geen enkele ROM overigens.
En wat is er anders, ja geen idee eigenlijk. Bijna teveel om op te noemen. :p
Ik doe het persoonlijk ook meer voor de stabiliteit en performance dan voor de features.
Enkele van de handige dingen die in de ROM zitten zijn o.a.:

-Long press volume to skip song (dit is een groot gemis voor mij in veel ROMs)
-Double tap/sweep to wake/sleep
-Native Synapse support
-Fading LED
-Echoe ROM Control app (giga veel opties, o.a. customization op elk mogelijk denkbaar vlak. Denk hierbij aan o.a. Carrier text, lockscreen text, kleuren van achtergronden, voorgronden, tekst, het aan en uit zetten van vele dingen etc etc)
dafmay schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:19:
@Zorian...ik haak even in op een paar van jouw punten.

Zoals je al aangeeft, zal iedereen zelf zijn keuze maken voor (en blijven bij) een bepaalde custom rom obv de gebruikers ervaring. Dat geldt voor mij ook zeker. De gebruikerservaring is inderdaad ook mede afhankelijk van de Grade die jij noemt, maar dit geldt vooral wanneer je een custom kernel gebruikt en gaat overclocken (en/of undervolten). In de meeste gevallen (lees : dagelijks gebruik van custom rom) merkt men hier niet erg veel van, mbt onze S7 (Edge)...die is snel zat.

Er zijn legio aan custom roms en goede (en bekende) Dev's op XDA te vinden. Indien er jatwerk plaatsvindt (en inderdaad het gebeurd zeker...in meer of mindere mate), dan wordt er altijd melding van gemaakt binnen het betreffende XDA draadje. Dan volgt een stroom van berichten hierover, en ik maak van die meldingen vervolgens altijd even een inschatting. Ik zal bij enige twijfels geen gebruik maken van de rom. Maar daar is iedereen helemaal vrij in.

Maar ik persoonlijk vertik het om eerst geld te moeten betalen, voordat ik zelfs nog maar toegang tot de rom krijg. Ik vind dat niet kloppen, dat is niet in de spirit van sharing. Daarbij is het wel zo dat ik altijd een donatie doe (eur 10,--) voor roms die ik waardeer en gebruik van maak. Ik vind persoonlijk dit een nettere manier, en het wordt al jaar&dag op deze manier gedaan op XDA...dus zo slecht kan het niet zijn ;)

My 0.02 :)
Het klopt dat er melding gemaakt wordt, echter is het dan al 'te laat' zeg maar.
In principe ben ik het eens met je laatste alinea, echter was ik net op tijd voordat het achter die 10 euro ging met binnenkomen. Dus ik had al lekker geproefd en was al dik tevreden, dus in feite was het voor mij een soort donatie zoals je ook beschrijft. Als je nog niet eerder Echoe hebt gehad kan ik begrijpen dat het een drempel is ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:50:
[...]

Die skins snap ik ook niet, als je hem installeert krijg je gewoon stock TouchWiz te zien.
Fingerprint bugs ben ik nog niet tegenaan gelopen, bij geen enkele ROM overigens.
Ik doe het persoonlijk ook meer voor de stabiliteit en performance dan voor de features.

-Native Synapse support
-Fading LED
-Echoe ROM Control app (giga veel opties, o.a. customization op elk mogelijk denkbaar vlak. Denk hierbij aan o.a. Carrier text, lockscreen text, kleuren van achtergronden, voorgronden, tekst, het aan en uit zetten van vele dingen etc etc)

[...]

Het klopt dat er melding gemaakt wordt, echter is het dan al 'te laat' zeg maar.
In principe ben ik het eens met je laatste alinea, echter was ik net op tijd voordat het achter die 10 euro ging met binnenkomen. Dus ik had al lekker geproefd en was al dik tevreden, dus in feite was het voor mij een soort donatie zoals je ook beschrijft. Als je nog niet eerder Echoe hebt gehad kan ik begrijpen dat het een drempel is ja.
Het laatste daar kan ik mij zeker ook in vinden. Zoals je zegt, in jouw geval had je al geproefd aan de Echoe rom en kon je makkelijk de keuze maken.

Ik blijf dit toch altijd mooi vinden van root-en...iedereen is helemaal vrij in zijn keuzes qua rom en (extra) functionaliteiten. Daar doen we het uiteindelijk toch om _/-\o_

Ps nog even inhakend op jouw puntjes hierboven over de extra's van Echoe rom...dat zijn m.i. handige extra's. Ps ik heb laatst Phoenix rom gedraaid en deze beviel erg goed, en deze heeft ook een ROM control aan boord waarmee je achterlijk-veel extra opties, instellingen hebt...een aanrader wat dat aangaat.

http://forum.xda-develope...phoenix-rom-v1-0-t3424647

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zorian schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:50:
[...]

-Native Synapse support
-Fading LED
Klinkt interessant. Dat doubletap to wake is overigens ook zonder root nog wel te krijgen middels KnockOn app. De rest vind ik zelf niet zo heel interessant. Ik ben niet ontevreden met de looks van Android, Touchwiz of diens thema's (in menu's of de notificatiebalk, etc). Verder gebruik ik al de Novalauncher, dus ook daar win ik volgens mij weinig. Wel heb ik dus root, maar eigenlijk heb ik daarbij niet veel gewijzigd, wat me eigenlijk doet beslissen om maar weer terug te gaan naar non-root. Ik wil hem wel nog even proberen, maar denk dat het toch voor mij te weinig voordelen biedt omdat ik simpelweg al best tevreden ben met de vanilla.
[...]

Probleem is vooral dat je ervan moet weten wat het is, voordat je het gaat gebruiken. Want er is simpelweg geen enkele site of post die duidelijk laat zien wat je krijgt. Wat screenshots zou bv niet slecht zijn imo ;) En ik vind het ook raar dat ze zelf geen video lanceren bij elke grote versie of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Met de laatste firmware G935FXXU1BPH6 is het niet meer mogelijk om op de welbekende manier root-toegang te krijgen ivm beveiligingsaanpassingen in de kernel. Neem er akte van, voer de discussie hieromtrent verder bij de desbetreffende ontwikkelaar: http://forum.xda-develope...nos-cf-auto-root-t3337354

Iemand al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barock schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:37:
Met de laatste firmware G935FXXU1BPH6 is het niet meer mogelijk om op de welbekende manier root-toegang te krijgen ivm beveiligingsaanpassingen in de kernel. Neem er akte van, voer de discussie hieromtrent verder bij de desbetreffende ontwikkelaar: http://forum.xda-develope...nos-cf-auto-root-t3337354

Iemand al een oplossing?
Neen...zoals in het Ervaringen topic al aan de orde is geweest, je zult moeten wachten totdat CF-Autoroot aangepast is, danwel op Devs die zelf eea omzeilen binnen hun eigen custom rom. Je kunt dit uiteraard in het desbetreffende XDA draadje (van CF-Autoroot, danwel 'jouw' custom rom) volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:22:
[...]
Klinkt interessant. Dat doubletap to wake is overigens ook zonder root nog wel te krijgen middels KnockOn app. De rest vind ik zelf niet zo heel interessant. Ik ben niet ontevreden met de looks van Android, Touchwiz of diens thema's (in menu's of de notificatiebalk, etc). Verder gebruik ik al de Novalauncher, dus ook daar win ik volgens mij weinig. Wel heb ik dus root, maar eigenlijk heb ik daarbij niet veel gewijzigd, wat me eigenlijk doet beslissen om maar weer terug te gaan naar non-root. Ik wil hem wel nog even proberen, maar denk dat het toch voor mij te weinig voordelen biedt omdat ik simpelweg al best tevreden ben met de vanilla.
Zorian geeft slechts een aantal voorbeelden van extra settings, er is natuurlijk heel veel meer in te stellen.

Wat let je om even in TWRP een backup (nandroid) te maken van je huidige rom en daarna Phoenix rom te flashen? Dan kun je het zelf uitproberen en zien wat wel/niet de moeite waard is. Ja als je vooraf al hebt besloten dat niet waard te vinden, dan hoef je natuurlijk verder niet na te denken / of te vragen.

http://forum.xda-develope...phoenix-rom-v1-0-t3424647

Ps Nova Launcher is perfect en ik gebruik het al jaren, maar die heeft weinig tot niets van doen met de zeer specifieke instellingen en uitbreidingen die je met ROM control krijgt.

Enfin...zie maar :)

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 19-08-2016 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kheowkul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:00
Barock schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:37:

Iemand al een oplossing?
Tijdens het updaten naar BPH6 in Odin niet de BPH6 bootloader flashen maar de APGO bootloader flashen. Daarna kon ik gewoon CF-auto root gebruiken. De BPH6 bootloader zorgt er namelijk voor dat CF auto root niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kheowkul schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:23:
[...]

Tijdens het updaten naar BPH6 in Odin niet de BPH6 bootloader flashen maar de APGO bootloader flashen. Daarna kon ik gewoon CF-auto root gebruiken. De BPH6 bootloader zorgt ervoor namelijk voor dat CF auto root niet werkt.
Goed om te weten...thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Tijdens het updaten naar BPH6 in Odin niet de BPH6 bootloader flashen maar de APGO bootloader flashen. Daarna kon ik gewoon CF-auto root gebruiken. De BPH6 bootloader zorgt er namelijk voor dat CF auto root niet werkt.
Ik denk dat onze vriend chainfire al weer iets aan koken is om dit voor elkaar te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
pappaleone schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:33:
[...]

Ik denk dat onze vriend chainfire al weer iets aan koken is om dit voor elkaar te krijgen. :)
Na hij is heel augustus AFK. Dus nu zal die nog weinig koken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Nog steeds Supermanrom hier. Die Luca (dev) heb ik een 10tje getrakteerd. Goeie vent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
[...]

O wat smart. heeft iemand die APGO boatloader ergens paraat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kheowkul

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Volgens mij heeft Chainfire de autoroot een update gegeven, is nu volgens de lijst gebaseerd op: MMB29K.G93(5)(0)FXXU1BPH6 zowel voor de 935F en de 930F.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Barock schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:54:
Volgens mij heeft Chainfire de autoroot een update gegeven, is nu volgens de lijst gebaseerd op: MMB29K.G93(5)(0)FXXU1BPH6 zowel voor de 935F en de 930F.

Klopt. Paar uur geleden heeft ie hem geupdate. Enigzins nog een soort testversie, maar tot nu toe geven alle commentaren aan dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:03
Iemand hier toevallig de Xtreme Debloated rom v1.2 draaien? Ik krijg TTS (Text-to-speech) niet aan de praat.

Als ik de tts zip flash die in het topic van xda wordt gepost krijg ik deze alsnog niet te zien in settings -> Language and Input. Wanneer ik handmatig installeer (zowel met Google's als Samsung's versie) komt deze wel in de opties te staan maar blijft deze hangen op "Loading" terwijl ik op de achtergrond wel de instellingen zie...

Ik zie daar dat geen van de 2 dan als default is aangevinkt, en het lijkt dat hij op "Checking languages" blijft hangen oid... (Dat zie ik op de achtergrond in de instellingen staan).

Taal van de phone of NL of EN (VS) zetten helpt niet. Iemand hier ervaring mee? Of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheowkul
Draai nu deze Note 7 Port Rom (http://forum.xda-develope...ort-s7-edge-flat-t3449017). Draait echt super stabiel en batterij is prima, Heb clean flash gedaan en werkt prima. Wel direct na flashen van de ROM in TWRP, system mounten in TWRP en dan CSC flashen en daarna pas system booten.

Nieuwe Grace TouchWiz UI van Note 7 is echt een verbetering ten opzichte van de TouchWiz van de S7 (edge), inclusief Always On Display met notifications van onder andere whatsapp, niet interactief nog maar je zit wel dat je een bericht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kheowkul schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:40:
Draai nu deze Note 7 Port Rom (http://forum.xda-develope...ort-s7-edge-flat-t3449017). Draait echt super stabiel en batterij is prima, Heb clean flash gedaan en werkt prima. Wel direct na flashen van de ROM in TWRP, system mounten in TWRP en dan CSC flashen en daarna pas system booten.

Nieuwe Grace TouchWiz UI van Note 7 is echt een verbetering ten opzichte van de TouchWiz van de S7 (edge), inclusief Always On Display met notifications van onder andere whatsapp, niet interactief nog maar je zit wel dat je een bericht hebt.
Heb deze nu ook een tijdje draaien en de rom is echt heel goed. Accuduur is goed en het loopt hartstikke soepel valt me op.

Alleen jammer dat de rom erg stock is. Mis toch een paar dingen.
Toch al met al een blijvertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hmm, ik krijg zojuist een OTA update (september volgens mij), terwijl ik root heb. Wel TWRP en Xposed maar dus ook official status(via die ene module zodat de rest van mn telefoon braaf werkt), dus daar komt het waarschijnlijk door. Maar volgens mij als ik deze ga laten installeren gaat het fout? Of kan ik hem installeren en daarna eventueel weer rooten? Lijkt me dat ik dan beter zelf kan flashen of niet?

Wat gebeurt er als ik nu flash? Als ik opnieuw moet rooten vind ik dat geen probleem.
Wat is de beste methode?

Liefst update ik zonder gegevens kwijt te raken of dingen opnieuw te moeten flashen, maar ik weet niet wat ik daarmee sloop. Echter wat ik zoal lees geldt vooral voor oude versies en oude toestellen. Dus vandaar dat het me een beetje onduidelijk is

[ Voor 30% gewijzigd door Martinspire op 12-09-2016 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 12 september 2016 @ 00:36:
Hmm, ik krijg zojuist een OTA update (september volgens mij), terwijl ik root heb. Wel TWRP en Xposed maar dus ook official status(via die ene module zodat de rest van mn telefoon braaf werkt), dus daar komt het waarschijnlijk door. Maar volgens mij als ik deze ga laten installeren gaat het fout? Of kan ik hem installeren en daarna eventueel weer rooten? Lijkt me dat ik dan beter zelf kan flashen of niet?

Wat gebeurt er als ik nu flash? Als ik opnieuw moet rooten vind ik dat geen probleem.
Wat is de beste methode?

Liefst update ik zonder gegevens kwijt te raken of dingen opnieuw te moeten flashen, maar ik weet niet wat ik daarmee sloop. Echter wat ik zoal lees geldt vooral voor oude versies en oude toestellen. Dus vandaar dat het me een beetje onduidelijk is
Als je de update binnenhaalt dan zul je root verliezen, verder geen probleem is binnen een minut weer gefixt. Maar wel raar dat je met root de Ota updat hebt ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

pappaleone schreef op maandag 12 september 2016 @ 02:22:
[...]

Als je de update binnenhaalt dan zul je root verliezen, verder geen probleem is binnen een minut weer gefixt. Maar wel raar dat je met root de Ota updat hebt ontvangen
Hij was blijkbaar opnieuw opgestart daarvoor maar kwam met een readonly vraag. Vervolgens is ie nog niet verder gegaan, maar had voor updaten het andere antwoord moeten kiezen denk ik. Ik zat echter in de auto en kon even niet uitgebreid de tijd nemen, dus dat komt vanavond nog wel even.

Maar zijn er eigenlijk roms (zoals Cyanogenmod) die wel een soort update-systeem hebben voor de S7 die daarbij dus ook de laatste updates meenemen? Of hangt alles nog in de "doe het zelf maar" mentaliteit met flashen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 12 september 2016 @ 07:28:
[...]

Hij was blijkbaar opnieuw opgestart daarvoor maar kwam met een readonly vraag. Vervolgens is ie nog niet verder gegaan, maar had voor updaten het andere antwoord moeten kiezen denk ik. Ik zat echter in de auto en kon even niet uitgebreid de tijd nemen, dus dat komt vanavond nog wel even.

Maar zijn er eigenlijk roms (zoals Cyanogenmod) die wel een soort update-systeem hebben voor de S7 die daarbij dus ook de laatste updates meenemen? Of hangt alles nog in de "doe het zelf maar" mentaliteit met flashen e.d.?
Voor zover ik het weet is de originele rom van Samsung de enige die een ota update ontvangt via jou telefoon.
Bij custom roms is het doorgaans zo dat de devs denieuwe updates in de rom bouwen, waarna jij via hun site de vernieuwde rom kunt binnen halen en op je toestel kunt zetten. Er zit weinig verschil in, alleen dat je zelf op de site van de rom maker moet kijken. Daarbij is het zo dat je niet bij elke update compleet je rom hoeft te flashen. Dan voldoet meestal een wipe dalvic cashe en cashe legen. Maar ik doe altijd een full wipe dan weet je zeker dat alles naar behoren werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door pappaleone op 12-09-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Via V&A een Edge overgenomen.. vorige samsung was een S5. Daarna een N6P gehad en die niet geroot.. wil dat met deze Edge wel weer gaan doen..

Welke ROM raden jullie aan? :)
Barock schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:54:

werkt dit nog? gewoon zelfde software & stappen met andere file die bij SM-G935F van jou CF? Correct?

[ Voor 63% gewijzigd door spartacusNLD op 06-10-2016 21:25 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste