Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 21:16
GRAD85 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:09:
Nou heb ik weer,gisteren de ota proberen te flashen van de supernexusrom,gaat mijn tel in frpmode.
Met veel moeite terug naar de stock rom,maar der is schijnbaar toch iets fout want als ik nu een customrom flash,zegt ie dat er met het coderen iets fout is en de tel moet resetten.
Voor nu maar de stock rom die werkt tenminste.
Ik heb hetzelfde gehad en ook weer terug naar stock. Het lag bij mij aan de verkeerde bootloader

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 09:21
Zelfs als ik terug flash naar de stockrom geeft ie eerst aan dat de codering fout is en start ie een paar keer voordat ie de rom instaleerd.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tegelen1981
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-01-2022
Ik heb een Vodafone branded s7 zou ik hier een iedere roman op kunnen zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik wil even 2 Xposed modules onder de aandacht brengen:

1) GalaxyXMod
Hiermee kan je de AOD (Always On Display) aanpassen. Werkt ook op de gewone S7 ipv alleen Edge.
Heb nog niet alles kunnen testen, maar Whatsapp-notificatie werkt prima:
http://forum.xda-develope...s/mod-galaxyxmod-t3410719

2) Marshmallow SD Fix
http://forum.xda-develope...low-sd-fix-write-t3403263

Hiermee kan je per app schrijfrechten op je sd-kaart geven. In mijn geval ideaal met Opera die geen document-provider ondersteunt. Nu kan ik eindelijk mijn downloads op mijn SD-kaart zetten. Deze manier werkt ook sneller qua bestandsoverdracht dan via document-provider, maaaaar deze module is nog vrij buggy.
Ik zag dat de langer bestaande module XinternalSD deze functie nu ook ondersteund:

http://forum.xda-develope...lesignaturecheck-t2789267

Dus wellicht is dat nu de betere optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Mau_Maus op 06-07-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tegelen1981 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:17:
Ik heb een Vodafone branded s7 zou ik hier een iedere roman op kunnen zetten?
Ja hoor ga naar de site van sammobile daar vindt je alle roms voor alle modellen succes.
Ps kijk naar de PHN versie hier de link.
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G930F/PHN/

[ Voor 15% gewijzigd door pappaleone op 05-07-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Mau_Maus schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 00:10:
Ik wil even 2 Xposed modules onder de aandacht brengen:

1) GalaxyXMod
Hiermee kan je de AOD (Always On Display) aanpassen. Werkt ook op de gewone S7 ipv alleen Edge.
Heb nog niet alles kunnen testen, maar Whatsapp-notificatie werkt prima:
http://forum.xda-develope...s/mod-galaxyxmod-t3410719
(Kan iemand mij vertellen wat 'infinite theme trial' is?)

2) Marshmallow SD Fix
http://forum.xda-develope...low-sd-fix-write-t3403263

Hiermee kan je per app schrijfrechten op je sd-kaart geven. In mijn geval ideaal met Opera die geen document-provider ondersteunt. Nu kan ik eindelijk mijn downloads op mijn SD-kaart zetten. Deze manier werkt ook sneller qua bestandsoverdracht dan via document-provider, maaaaar deze module is nog vrij buggy.
Ik zag dat de langer bestaande module XinternalSD deze functie nu ook ondersteund:

http://forum.xda-develope...lesignaturecheck-t2789267

Dus wellicht is dat nu de betere optie.
Oeh, thanks voor die 1e! Ik zocht al zoiets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Zorian schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:50:
[...]
Oeh, thanks voor die 1e! Ik zocht al zoiets. :)
Ja ik ben er erg blij mee.
Even zitten rommelen met een custom achtergrond van zijn Google Drive.
Werkt prima:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eC1NfsvdwYkIeekHTf8BX3La/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mau_Maus schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:47:
[...]

Ja ik ben er erg blij mee.
Even zitten rommelen met een custom achtergrond van zijn Google Drive.
Werkt prima:
[afbeelding]
Nice!
Zelf doe ik gewoon black, zie nu al dat het een redelijke aanslag op je accu pleegt.
Normaal 0.5% per uur drain in standby, maar nu is het 2% per half uur ofzo. Nog meer pixels aan is nog meer drain dus. :p
Maar verder laat ik hem wel aan, is best handig aangezien hij altijd op de tafel ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Zorian schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:50:
[...]

Nice!
Zelf doe ik gewoon black, zie nu al dat het een redelijke aanslag op je accu pleegt.
Normaal 0.5% per uur drain in standby, maar nu is het 2% per half uur ofzo. Nog meer pixels aan is nog meer drain dus. :p
Maar verder laat ik hem wel aan, is best handig aangezien hij altijd op de tafel ligt. :)
Niet gemeten hoe hard het gaat, maar vind de eye-candy voor nu leuk genoeg dat het waard is.
Ik haal toch de dag wel en genoeg (draadloze)oplaadpunten waar ik kom ;)
Maar vooral de Whatsapp-melding is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Gaat het scherm niet inbranden met zo'n wallpaper? Of beweegt die ook om de zoveel tijd?

Welke custom rom kunnen jullie trouwens aanraden? Mijn S7 komt vanmiddag binnen. Ik heb al een beetje gekeken op XDA en hier, Supermanrom of Kingrom zijn grote namen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laidback Luc schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:28:
Gaat het scherm niet inbranden met zo'n wallpaper? Of beweegt die ook om de zoveel tijd?

Welke custom rom kunnen jullie trouwens aanraden? Mijn S7 komt vanmiddag binnen. Ik heb al een beetje gekeken op XDA en hier, Supermanrom of Kingrom zijn grote namen?
echoe rom mooie rom, wel even aanmelden bij de club.http://www.echoerom.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Laidback Luc schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:28:
AOD verspringt altijd een beetje. In eerdere firmwares was de sprong groot. Nu geloof ik 1 pixel elke 30 seconden ofzo. Ook de wallpaper verspringt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Weet 1 van jullie een oplossing om gebruik te maken van de horizon app met root ? Rootcloak heb ik geprobeerd maar dat werkt dus niet.....

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:26:
Weet 1 van jullie een oplossing om gebruik te maken van de horizon app met root ? Rootcloak heb ik geprobeerd maar dat werkt dus niet.....
De Horizon app doet het wel met root, maar als je Xposed hebt geïnstalleerd dan doet die het niet meer (is mijn ervaring). Ook niet met Rootcloak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:33:
[...]

De Horizon app doet het wel met root, maar als je Xposed hebt geïnstalleerd dan doet die het niet meer (is mijn ervaring). Ook niet met Rootcloak
Oké .....dan eens even proberen zonder xposed

EDIT klopt je hebt helemaal gelijk, heb systemless exposed dus kan een switch omhalen om hem weer aan te zetten 👌

[ Voor 16% gewijzigd door dave1972 op 07-07-2016 21:23 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

dave1972 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:19:
[...]

Oké .....dan eens even proberen zonder xposed

EDIT klopt je hebt helemaal gelijk, heb systemless exposed dus kan een switch omhalen om hem weer aan te zetten 👌
Wacht even, systemless Xposed? Hoe, wie, wat en waar?
De enige variant die ik ken moet je flashen via recovery. Verwijderen moet dus door de uninstaller te flashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ediel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:57
http://forum.xda-develope...ystemless-xposed-t3388268

Werkt prima met de horizon app. Je kan xposed uitvinken en dan een reboot. Echt ideaal is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Voorheen altijd m'n toestellen voorzien van custom roms maar vind het eigenlijk nog steeds niet nodig met de s7 edge.

Gaat de accu echt een stuk langer mee? Ik zit nu op gemiddeld 1,5 dag met 5uur sot. Veel verschil is er niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
SYQ schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:03:
Voorheen altijd m'n toestellen voorzien van custom roms maar vind het eigenlijk nog steeds niet nodig met de s7 edge.

Gaat de accu echt een stuk langer mee? Ik zit nu op gemiddeld 1,5 dag met 5uur sot. Veel verschil is er niet toch?
Mwah ik heb met zwaar gebruik 7 uur SOT dus wel iets ...

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
ediel schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:50:
http://forum.xda-develope...ystemless-xposed-t3388268

Werkt prima met de horizon app. Je kan xposed uitvinken en dan een reboot. Echt ideaal is het dus niet.
Mwah systemless vind ik altijd nog beter hoor. En als je hem helemaal weg wilt hebben verwijder je enkel de IMG en klaar. BTW Echeo ROM met hun kernel 4.4 werkt echt fantastisch !

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SYQ schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:03:

IL denk dat je het daar niet voor hoeft te doen. Maar het is toch leuk om een custom roman te draaien, en van alles lekker aan te passen. Verder is het toestel natuurlijk al super uit de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dave1972 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:43:
[...]

Mwah systemless vind ik altijd nog beter hoor. En als je hem helemaal weg wilt hebben verwijder je enkel de IMG en klaar. BTW Echeo ROM met hun kernel 4.4 werkt echt fantastisch !
Zijn link gaat toch naar systemless?
Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Mau_Maus schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 00:03:
[...]

Zijn link gaat toch naar systemless?
Of begrijp ik je verkeerd?
Ik reageerde op het feit dat hij het nog niet je van het vond :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dave1972 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 00:49:
[...]

Ik reageerde op het feit dat hij het nog niet je van het vond :)
Ahh ok. Dacht dat het puur om die reboot ging voor Horizon app als oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Iemand die Echoe ROM op de S7 flat gebruikt? Ik zie dat ze geen officieel support geven omdat ze de flat niet hebben maar er is wel een kernel voor de S7 flat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34
ik ken de Echoe ROM niet, maar schijnt wel wat bloated te zijn... Ik kan deze combi aanraden als je een stabiele rom met goede battery life wil:
RENOVATE EDGE 2.1 met de AEL kernel 4.3 (van Echoe)

er is overigens een 4.4 kernel, maar nog geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
savale schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:44:
ik ken de Echoe ROM niet, maar schijnt wel wat bloated te zijn... Ik kan deze combi aanraden als je een stabiele rom met goede battery life wil:

Ik kan de Renovate rom ook aanraden...loopt als een trein en is stabiel als een huis ;) Ik doe het icm Superman 1.3.1 kernel.

Ps Dev geeft aan dat er in het weekend een update 3.0 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Thanks voor de reacties guys! Much appreciated. Maar klinkt goed, ik ga renovate eens proberen met één van die kernels :D
"Vroeger" heel wat geflasht op de S1 en S3 maar ga nu toch meer voor wat stabiliteit haha.

edit; kon hem niet vinden onder S7 dev maar zie hem nu onder s7 edge dev haha. Ook support voor S7 flat inderdaad. Als versie 3.0 inderdaad dit weekend komt dan wacht ik even tot die uit is.

[ Voor 31% gewijzigd door Laidback Luc op 08-07-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt inderdaad staat onder het Edge topic :)

Ben zelf ook zeer nieuwsgierig wat 3.0 allemaal voor moois gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972

Er is al een 4.5 kernel, en een nieuwe Echoe Rom onderweg met de laatse build van Samsung _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is momenteel de laatste versie van Echoe rom gebaseerd op de Nederlandse firmware.
(09 June 2016) S7E Echoe Rom v12 Aroma Ed. [PF2] Hier te vinden: http://www.echoerom.com/echoe-roms/s4-i337/
Laatste kenel 4,4 Kyri is bezig aan de 4,5
Ik draai deze rom vanaf het begin, geen klachten en veel instelingen mogelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:11:
[...]

Er is al een 4.5 kernel, en een nieuwe Echoe Rom onderweg met de laatse build van Samsung _/-\o_
Sorry ik had de 4,4 kernel er nog bijgezet, ga zo eens even kijken thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
[/quote]

is dat deze? :) (kan niet op hun forum)
S7E_EchoeRom_v12+1_PFG_090716.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!
savale schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:23:
[/quote]

is dat deze? :) (kan niet op hun forum)
S7E_EchoeRom_v12+1_PFG_090716.zip
De rom is hetzelfde als de V12 alleen zitten hier wat custom items in verwerkt die je eerst los kon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik krijg geen activatie mail van echoe forum, iemand ook dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
japjaan schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:56:
Ik krijg geen activatie mail van echoe forum, iemand ook dit probleem?
zelfde "probleem". ze activeren met de hand als ze daar zin in hebben geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Heb me ook maar aangemeld voor Echoe.
Gebruik nu een tijdje de KING ROM maar merk dat de accuduur tegenvalt.
9 uur op accu, 1,5 uur SOT (licht gebruik) en nog maar een krappe halve accu over. Dat kan beter.

Iemand die zo aardig is om de nieuwste Echoe ROM en kernel te delen met ons terwijl we wachten tot ze eens een keer de boel activeren? Mag per DM.
Tadaaaa: https://www.androidfileho...a=show&w=files&flid=52194

[ Voor 35% gewijzigd door Zorian op 10-07-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:49:
Heb me ook maar aangemeld voor Echoe.
Gebruik nu een tijdje de KING ROM maar merk dat de accuduur tegenvalt.
9 uur op accu, 1,5 uur SOT (licht gebruik) en nog maar een krappe halve accu over. Dat kan beter.

Iemand die zo aardig is om de nieuwste Echoe ROM en kernel te delen met ons terwijl we wachten tot ze eens een keer de boel activeren? Mag per DM.
Tadaaaa: https://www.androidfileho...a=show&w=files&flid=52194
Ik gebruik deze rom al een tijdje, werkt heerlijk en veel mogelijkheden. In aroma is veel te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ook van plan om een andere rom te flashen.
Maar ik twijfel welke rom ik zal doen.
Nou kan ik ze allemaal uitproberen, wat natuurlijk leuk is maar misschien dat iemand er al een aantal geprobeerd heeft.

Zie de Superman, King en Renovate ROM als mogelijke kandidaten maar lees ook iets over Echoe Rom? Zitten er grote verschillen tussen deze vier? En wat is een goede kernel die soepel draait en eventueel batterij vriendelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Erg grote verschillen zijn er niet, maar hier mijn beleving:

King:
Vrijwel alles is te verwijderen. Als je de moeite neemt om dit uit te zoeken (je kan bijvoorbeeld makkelijk de edge functies slopen) is dit wel een aanrader. Bevat ook erg goede (optionele) tweaks. De isntallatie kan wat moeizaam zijn, maar de rom was vooral erg rap.

Renovate:
erg stabiele rom. Ik draai al een weekje ongeveer de 2.1 versie. Bevat minder tweaks / componenten die optioneel te verwijderen zijn. De installatie is wat simpeler. Lijkt het meest op stock van deze 3.

Superman:
net even de installatie procedure doorlopen. Lijkt wat betreft opties sterk op renovate, maar is standaard al flink minder bloated. _/-\o_ Heeft helaas niet de toffe tweaks van king.
Stabiliteit / gebruik kan ik nog niks over zeggen.
edit: leuke nieuwe feature als je de superkernel selecteert: je kan de kernel tweaken / voltages tweaken van beide cores en gpu tweaken :P
Ik ga even een tijdje superman proberen...

[ Voor 43% gewijzigd door savale op 13-07-2016 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het blijft voor mij persoonlijk een toss-up tussen Renovate en Superman.

Zoals Savale ook al aangeeft ben ik ook zeer te spreken over Renovate...ik heb het idee dat dit Dev-team al een tijd meeloopt en een zeer 'professioneel' en degelijk product neerzet.

Superman ben ik ook erg over te spreken omdat deze nagenoeg even stabiel is op mijn S7.

Beiden zijn ook nagenoeg even clean en snel/smooth, zeker icm Superkernel 1.3.1.

Ik ga de komende dagen de nieuwe Superman 1.9.1 rom eens aan de tand voelen, en als het goed is komt dit weekend v3.0 van Renovate uit (was vorig weekend al gepland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Nieuwste Echoe ROM (Edge only): https://www.androidfilehost.com/?fid=24591000424946784
De nieuwste 4.5 kernel van Echoe zit er al bij inbegrepen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 13-07-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jer0o
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 21:57
Jammer,

Echoe rom heeft zijn forum dichtgegooid, nu alleen nog voor paid members. €10,-

Vond het een stabiele + battery friendly rom.

Sommige gebruikers van Echoe rom hebben er 10h+ SOT mee gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk hou ik daar niet van, maar heb er wel begrip voor. Ik doneer liever aan een Dev als de rom mij bevalt, dan dat ik wordt verplicht eerst een bedrag neer te leggen vooraf. Ergens steekt dat bij mij en is ook zeker niet volgens de XDA gedachte van sharing (Echoe rom is dacht ik dan ook niet op XDA te vinden maar via een eigen website, als ik mij goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Echoe 12.1 was vrij instabiel en had wat foutjes, maar Echoe 14 lijkt stukken beter te zijn.
Vannacht de mobiel niet opgeladen na het flashen van 14 (had nog 92% over) en 10 uur later toen ik wakker werd had ik nog 91%. Dat is best insane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:04:
Nieuwste Echoe ROM (Edge only): https://www.androidfilehost.com/?fid=24591000424946784
De nieuwste 4.5 kernel van Echoe zit er al bij inbegrepen.
Draait als een zonnetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Nogal, moet je eens kijken naar mijn graph van de allereerste laadcycle:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U60vlKAl.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JC6m920l.png

Vannacht niet aan de lader gehangen en nadat ik wakker werd was ik amper 2% kwijt in die 10 uur.

[ Voor 10% gewijzigd door Zorian op 14-07-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
savale schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 07:59:
Erg grote verschillen zijn er niet, maar hier mijn beleving:

King:
Vrijwel alles is te verwijderen. Als je de moeite neemt om dit uit te zoeken (je kan bijvoorbeeld makkelijk de edge functies slopen) is dit wel een aanrader. Bevat ook erg goede (optionele) tweaks. De isntallatie kan wat moeizaam zijn, maar de rom was vooral erg rap.

Renovate:
erg stabiele rom. Ik draai al een weekje ongeveer de 2.1 versie. Bevat minder tweaks / componenten die optioneel te verwijderen zijn. De installatie is wat simpeler. Lijkt het meest op stock van deze 3.

Superman:
net even de installatie procedure doorlopen. Lijkt wat betreft opties sterk op renovate, maar is standaard al flink minder bloated. _/-\o_ Heeft helaas niet de toffe tweaks van king.
Stabiliteit / gebruik kan ik nog niks over zeggen.
edit: leuke nieuwe feature als je de superkernel selecteert: je kan de kernel tweaken / voltages tweaken van beide cores en gpu tweaken :P
Ik ga even een tijdje superman proberen...
Bedankt voor je antwoord. Wat mij wel een interessante optie leek was de dual speaker mod en wat ik lees heeft de Superman rom ook deze mod aan boord.

Denk dat ik de Superman maar eens probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:31:
[...]

Nogal, moet je eens kijken naar mijn graph van de allereerste laadcycle:

[afbeelding]

[afbeelding]

Vannacht niet aan de lader gehangen en nadat ik wakker werd was ik amper 2% kwijt in die 10 uur.
Ja ziet er goed uit, jammer dat wanneer je nu naar deze rom wil dat je moet betalen. Ik moet ook eerlijk bekennen dat het op het forum niet alleen over de S7/ edge gaat, maar ook veel over wat niets met telefoons te maken heeft. Maar deze dev heeft het goed voor elkaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

pappaleone schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:59:
[...]

Ja ziet er goed uit, jammer dat wanneer je nu naar deze rom wil dat je moet betalen. Ik moet ook eerlijk bekennen dat het op het forum niet alleen over de S7/ edge gaat, maar ook veel over wat niets met telefoons te maken heeft. Maar deze dev heeft het goed voor elkaar ;)
Ja nouja, ik heb het maar gedaan omdat ik best tevreden ben. Een tientje voor een goeie ROM kan er wel vanaf dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zorian schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:08:
[...]

Ja nouja, ik heb het maar gedaan omdat ik best tevreden ben. Een tientje voor een goeie ROM kan er wel vanaf dan.
Is inderdaad waar , al ben ik het met Dafmay eens dat als je een rom/dev goed vind je ook een donatie kunt doen. Ik ben al langer bij echoe rom dus heb het 10 euro beleid gemist ;)
Ook bij mij is de link op zwart gegaan, ik ga er van uit dat iedereen dus 10 euro gaat/moet betalen.
Ik heb het ook gedaan daar ik heel tevreden ben over de rom.

[ Voor 16% gewijzigd door pappaleone op 17-07-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beiden mee eens. Zeker als je al langer Echoe rom draait en tevreden bent dan is eur 10 geen geld. Zelf doe ik ook altijd rond dat bedrag een donatie aan een Dev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Garret1410 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:40:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Wat mij wel een interessante optie leek was de dual speaker mod en wat ik lees heeft de Superman rom ook deze mod aan boord.

Denk dat ik de Superman maar eens probeer.
Ik heb de mod zelf niet in gebruik, maar het is een optie tijdens de installatie inderdaad.
Overigens ben ik erg tevreden over de superman rom 1.9.1 (+ kernel). Is lekker clean en voelt lekker rap aan.
In 1,5 dag nog geen FC of SOD gehad, dus lijkt ook gewoon stabiel.
Batterijverbruik is wat je verwacht. Ik ben nu bezig de GPU en CPU wat te undervolten om vooral de SOT wat te rekken nog.

[ Voor 5% gewijzigd door savale op 14-07-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste lui,

Een vraag. Gister mijn S7 geroot met Odin en CF-auto root. Verder niets meer geinstalleerd. Nu begrijp ik dat wanneer je andere ROMS wilt installeren je ook een recovery tool nodig hebt als TWRP? Ben ik veilig als ik de stappen volg uit deze handleiding? http://www.stechguide.com...nd-install-twrp-recovery/
Ik vraagt dit expliciet omdat mijn toestel nu al geroot is en ik niet weet of ik deze stappen nu nog kan volgen. Hoor graag jullie mening. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:03
savale schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:28:
[...]

Ik heb de mod zelf niet in gebruik, maar het is een optie tijdens de installatie inderdaad.
Overigens ben ik erg tevreden over de superman rom 1.9.1 (+ kernel). Is lekker clean en voelt lekker rap aan.
In 1,5 dag nog geen FC of SOD gehad, dus lijkt ook gewoon stabiel.
Batterijverbruik is wat je verwacht. Ik ben nu bezig de GPU en CPU wat te undervolten om vooral de SOT wat te rekken nog.
Kan jij fotos gemaakt met de camera opslaan op de externe sd? Sinds de 1.9.1 update werkt dit ineens niet meer bij me, moet hem op de interne sd opslaan. Lees hier meerdere meldingen van :/

En dan meteen de volgende daaraan gerelateerde vragen... full wipe of dirty flash en welke kernel? Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
m0ridin schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:59:
[...]

Kan jij fotos gemaakt met de camera opslaan op de externe sd? Sinds de 1.9.1 update werkt dit ineens niet meer bij me, moet hem op de interne sd opslaan. Lees hier meerdere meldingen van :/

En dan meteen de volgende daaraan gerelateerde vragen... full wipe of dirty flash en welke kernel? Cheers!
Ik kan je daar helaas geen antwoord op geven want heb (nog) geen sd kaart erin.
Ik heb een full wipe gedaan naar 1.9.1 en draai de superman 1.5.4 kernel (die bij de rom zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
savale schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:13:
[...]

Ik kan je daar helaas geen antwoord op geven want heb (nog) geen sd kaart erin.
Ik heb een full wipe gedaan naar 1.9.1 en draai de superman 1.5.4 kernel (die bij de rom zit)
Ah, fair enough :) Thanks voor de reactie iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Foutje

[ Voor 97% gewijzigd door GRAD85 op 14-07-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:50:
beste lui,

Een vraag. Gister mijn S7 geroot met Odin en CF-auto root. Verder niets meer geinstalleerd. Nu begrijp ik dat wanneer je andere ROMS wilt installeren je ook een recovery tool nodig hebt als TWRP? Ben ik veilig als ik de stappen volg uit deze handleiding? http://www.stechguide.com...nd-install-twrp-recovery/
Ik vraagt dit expliciet omdat mijn toestel nu al geroot is en ik niet weet of ik deze stappen nu nog kan volgen. Hoor graag jullie mening. Alvast bedankt
Ja hoor twrp is via de link te downloaden, kijk wel goed dat je de versie hebt voor de gewone S7 voor de S7 edge is weer een andere flashen doe je met odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 16-09 17:45
Ik kom van een Nexus5 af, waar rooten easy was! Bij m'n G930F ging het ook allemaal prima, maar wel een vraagje.
Kan ik nadat "dm-verity and force encryption disabler" uitgevoerd werd encryptie weer activeren?

of... volstaat het om na TWRP installatie een data-wipe uit te voeren?

bedankt jongens

Ook geroot, twrp erop, maar ik kan geen custom rom naar m'n zin vinden :|

[ Voor 75% gewijzigd door Spacewide op 14-07-2016 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pappaleone schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:13:
[...]

Ja hoor twrp is via de link te downloaden, kijk wel goed dat je de versie hebt voor de gewone S7 voor de S7 edge is weer een andere flashen doe je met odin.
Oke bedankt voor je advies, het is gelukt! Nu wil ik weer terug naar een stock firmware. Waarom? om de handigeheid te krijgen in rooten en flashen en het proces beter te begrijpen. Als ik nu een stock firmware zoek voor de 930F hoef ik dan alleen maar op het juiste buildnumber te letten? bijvoorbeeld? G930FXXU1APEQ zoals mijn telefoon of moet perse het PDA en CSC nummer overeenkomen? In het laatste geval staat mijn firmware versie er niet bij. Graag jullie advies.. en bedankt alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:08:
[...]

Oke bedankt voor je advies, het is gelukt! Nu wil ik weer terug naar een stock firmware. Waarom? om de handigeheid te krijgen in rooten en flashen en het proces beter te begrijpen. Als ik nu een stock firmware zoek voor de 930F hoef ik dan alleen maar op het juiste buildnumber te letten? bijvoorbeeld? G930FXXU1APEQ zoals mijn telefoon of moet perse het PDA en CSC nummer overeenkomen? In het laatste geval staat mijn firmware versie er niet bij. Graag jullie advies.. en bedankt alweer
In belgie gekocht? We hebben hetzelfde model denk ik.

http://www.sammobile.com/...U1APEQ_G930FLUX1APD1_LUX/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neehoor, gewoon in een echte Tmobile winkel.

Bootloader/baseband version: G930FXXU1APEQ

PDA Version: G930FXXU1APFG

CSC Version: G935FBTU1APE2

Geinstalleerd met Superman ROM

Kan iemand zeggen welke versie als orginele stock firmware ik nu moet downloaden? Bedankt wederom :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Vandaag toch maar eens de King Rom geinstalleerd (v9, G930F), hiervoor altijd SuperMan rom gedraaid maar de laatste build leverde opeens issues op mbt het niet meer op kunnen slaan van gemaakte fotos op de externe sd kaart en daarnaast wil ik eigenlijk ook alles wel redelijk stock houden... niet teveel mods (hooguit debloaten en wat snelheids optimalisaties).

Dit alles met een dirty flash over 1.9.2 en dat lijkt prima te werken... Fotos kan ik weer gewoon opslaan. Installeren was iets minder basic, veel keuzes (fijn, alleen niet altijd even duidelijk wat bepaalde apps/apks waren die je kon installeren of deinstalleren).

Anyway, so far so good...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:52:
[...]

Kan iemand zeggen welke versie als orginele stock firmware ik nu moet downloaden? Bedankt wederom :-)
Dat mag jezelf weten. Nederlands unbranded is PHN.
Vodafone is VDL en T-mobile is dacht ik TNL.

Voor belgie kies je een provider uit België.

Dus naar Sammobile. Juiste model invoeren. Land kiezen, eventueel provider en laatste versie downloaden.
vsy schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:53:
Ik kom van een Nexus5 af, waar rooten easy was! Bij m'n G930F ging het ook allemaal prima, maar wel een vraagje.
Kan ik nadat "dm-verity and force encryption disabler" uitgevoerd werd encryptie weer activeren?

of... volstaat het om na TWRP installatie een data-wipe uit te voeren?

bedankt jongens

Ook geroot, twrp erop, maar ik kan geen custom rom naar m'n zin vinden :|
Ja dat moet je van tevoren even bekijken. Meeste 'custom' roms zijn gebaseerd op de stock firmware. AOSP zul je niet vinden

[ Voor 40% gewijzigd door Garret1410 op 15-07-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Okay. Hoe komt het dat jou pda verschilt met csc? G930 en G935. Is dat zelfs mogelijk. Ik ben nog volop in de leer met samsung rooten hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:52:
[...]

Ik heb het gevonden :+

Google Play: Phone INFO ★Samsung★

Klik dan linksboven in het menuutje op FIRMWARE BROWSER.
Dan komt de juiste info voor je erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vsy schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:12:
Okay. Hoe komt het dat jou pda verschilt met csc? G930 en G935. Is dat zelfs mogelijk. Ik ben nog volop in de leer met samsung rooten hoor
Dan is het geen originele rom geweest maar eentje waarvan de csc is aangepast. Csc is de landcode. Zo kun je van een 'buitenlandse' rom een rom maken die geschikt is voor het betreffende land.

Dat de toestel code anders is vind ik vreemd maar kennelijk maakt dat niet zoveel uit.

930 is flat
935 is Edge

Zo. Heb de Superman rom met superkernel geïnstalleerd. Kan niet echt een merkbaar verschil merken in prestaties. Bij de S6 was dit wel anders.

De speaker mod icm Dolby Atmos is wel een verbetering. Wat een geluid komt er nu uit de speaker. Niet dat ik het nodig heb maar het is wel leuk omdat mijn zwager een HTC10 heeft met Boomsound die nu in een keer niet meer zo goed klinkt. LoL.
Ook is de speaker mod een verbetering in m'n werk want daar is het wel eens luidruchtig en nu hoor ik zeker de beltoon.

Heb alleen de DPI instelling niet gevonden. Alleen de standaard instelling.

Afwachten wat de accuduur doet.

[ Voor 36% gewijzigd door Garret1410 op 16-07-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Kan je de G930FD versie (duo sim) ook rooten met de rootmethode als die van de G930F versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amboe schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:59:
Kan je de G930FD versie (duo sim) ook rooten met de rootmethode als die van de G930F versie?
Ik zou even een kijkje nemen op de site van chainfire, hier kun je ook vinden of het kan en hoe met FD versie. . https://autoroot.chainfire.eu/

[ Voor 6% gewijzigd door pappaleone op 17-07-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had vandaag de OEM lock weer aangezet. Dacht dat dat geen probleem zou zijn. Na opstarten een FRP lock en geen enkele manier op te starten.

Moest eerst weer stock firmware flashen. Al doende leert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Garret1410 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:36:
Had vandaag de OEM lock weer aangezet. Dacht dat dat geen probleem zou zijn. Na opstarten een FRP lock en geen enkele manier op te starten.

Moest eerst weer stock firmware flashen. Al doende leert men.
FRP is een ander soort lock. Krijg je alleen melding van bij eerste setup. En enige reden dat je niet verder zou kunnen is als je je ingestelde Google account gegevens bent vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:17:
[...]

FRP is een ander soort lock. Krijg je alleen melding van bij eerste setup. En enige reden dat je niet verder zou kunnen is als je je ingestelde Google account gegevens bent vergeten.
Weet niet precies wat je bedoelt maar de OEM lock zorgt voor de Factory Reset Protection omdat de recovery niet meer origineel is.

Om precies te zijn is de melding custom binary blocked by FRP lock

Kom dan ook niet verder en toestel gaat uit. Wordt nergens gevraagd om een Google account.
Weet wel dat een ingelogd Google account ook met FRP te maken heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 17-07-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Garret1410 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:06:
[...]

Weet niet precies wat je bedoelt maar de OEM lock zorgt voor de Factory Reset Protection omdat de recovery niet meer origineel is.

Kom dan ook niet verder en toestel gaat uit. Wordt nergens gevraagd om een Google account.
OK my bad. Heb nooit van die andere melding gehoord. Weer wat geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Garret1410 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:06:
[...]

Dit heb ik precies hetzelfde gehad toen ik een ota van superman probeerde te flashen.
Ik heb eerst de stockrom geflashed,maar toen kon ik geen custom meer flashen,heb daarna mijn google account verwijderd en toen kon ik weer wel custom flashen,daarna weer account instellen,nu geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nu de King rom geflashed. Wilde gewoon weten of er verschillen zijn.

Tot nu toe merk ik weinig verschil. Superman roman is wat completer naar mijn idee maar de King Rom heeft heel veel opties tijdens het installeren. Van de meeste weet ik ook niet wat het betekent.

Heb nu de Note UX geflashed en dat ziet er wel leuk uit. Geldt trouwens alleen voor de Samsung apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Iemand die Supermanrom gebruikerservaring heeft me kan vertellen of deze rom minder bloat in ram draait?

Stockrom 2.2/4gb zonder extra apps.

Thanks

edit:
Zorian schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:57:
[...]

Zoals men zo mooi zegt: "With Android, empty ram is wasted ram" :)
Super quote 8)

Ik bekijk het vanaf nu anders, kom nog van een tijdperk waar ram belangrijk was op een andere manier.

Thanks 4 feedback

[ Voor 52% gewijzigd door Spacewide op 20-07-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vsy schreef op maandag 18 juli 2016 @ 23:03:
Iemand die Supermanrom gebruikerservaring heeft me kan vertellen of deze rom minder bloat in ram draait?

Stockrom 2.2/4gb zonder extra apps.

Thanks
De rom heeft sowieso minder bloat dus zal er ook minder in het geheugen draaien. Maar dat wil niet zeggen dat er meer ram beschikbaar is. Bedoeling is dat die 4gb ook goed gebruikt wordt dus Android zal het geheugen zo veel mogelijk gebruiken als cache.

Ik heb praktisch geen bloat maar toch 2.7/4gb van het ram vol. Lijkt mij geen probleem.

Edit: Even een paar keer gecontroleerd en het wisseld tussen de 2.2 en 2.7GB

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 19-07-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Garret1410 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:15:
[...]

De rom heeft sowieso minder bloat dus zal er ook minder in het geheugen draaien. Maar dat wil niet zeggen dat er meer ram beschikbaar is. Bedoeling is dat die 4gb ook goed gebruikt wordt dus Android zal het geheugen zo veel mogelijk gebruiken als cache.

Ik heb praktisch geen bloat maar toch 2.7/4gb van het ram vol. Lijkt mij geen probleem.

Edit: Even een paar keer gecontroleerd en het wisseld tussen de 2.2 en 2.7GB
Zoals men zo mooi zegt: "With Android, empty ram is wasted ram" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even mijn ervaring met de King Rom delen en die is goed. Heb jesse kernel 1.3 en batterij is echt heel goed. Verbruik in standby is minimaal. Met alles aan zit ik op 0.2%per uur. Toestel is ook snel in deepsleep volgens 'better battery stats'

Qua prestaties merk ik niet bijzonder veel, het draait gewoon stabiel en soepel. Denk dat de kernel met name op betere accuduur afgesteld is.

Heb de Note UX apps geflashed en dat werkt goed. De apps zien er heel clean uit. Enige nadeel is dat het allemaal in het Engels is.

In vergelijking met de Superman Rom kan ik niet veel verschil merken. Meeste tweaks zijn ook hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt inderdaad goed.

Ps ik nog steeds op Renovate...wat een super custom rom is dat! (update 3.0 komt er overigens aan een dezer dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dafmay ik draai ook Renovate die goed bevalt maar krijg bij elke boot een toast 'logging service is gestopt' heb jij dat ook?

Verder nog een vraag, hoe belangrijk is het de juiste bootloader en modem te hebben want ik heb die van de Superman Rom en Renovate draait hier ook goed op.

Trouwens versie 3.0 is net uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die melding inderdaad ook...nu weer met v3.0, en had 'm ook op 2.1, maar ergens is de melding in 2.1 'opeens' (?) verdwenen en ik heb geen idee hoe dat precies is gebeurd. Hopelijk is de melding in v3.0 ook van tijdelijke aard (not holding my breath ;)). Misschien dat iemand in het topic op xda nog met een oplossing komt...geen ramp verder, is slechts na een reboot even in beeld.

In de tussentijd draait de nieuwe 3.0 versie erg soepel en vlot...meer nog dan v2.1 _/-\o_

Eens zien wat deze nieuwe versie de komende dagen gaat doen. Maar zoals jij ook al hebt ervaren is Renovate een geweldige custom rom...ik gebruik niets anders meer, en inderdaad ook Superman has been beaten (voorlopig) 8)

Ik zou adviseren om de nieuwste bootloader en modem te flashen...dat is altijd aan te raden. LET OP : als je een reguliere S7 (non-Edge dus) hebt, pak dan de bestanden even uit de startpost van de Superman rom, en niet uit die van Renovate omdat die speciaal voor de 935F zijn bedoeld.

Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik draai nog steeds naar volle tevredenheid op Echoe. Zoals het er nu naar uitziet zeg ik XDA en alle roms daar vaarwel. :) Geen 1 kan tot zover aan Echoe tippen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 00:28:
Ik draai nog steeds naar volle tevredenheid op Echoe. Zoals het er nu naar uitziet zeg ik XDA en alle roms daar vaarwel. :) Geen 1 kan tot zover aan Echoe tippen is mijn ervaring.
Ben het helemaal met je eens, draait als een tierelier. Wil natuurlijk niet zeggen dat de andere rom's slecht zijn.Dit is voor iedereen persoonlijk, Ik ben eerlijk gezegd ook even flash vermoeid, alles werkt super tot nu toe, veel tweaks mogelijk. :)

[ Voor 3% gewijzigd door pappaleone op 23-07-2016 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Langz....

Voor wat het betreft de loggingservice melding bij start telefoon.

Verwijder deze services (bijvoorbeeld mbv Root Explorer) in de System Priv-app folder :

Fresco
Slocation

Reboot telefoon...voila, problem solved :)

Succes. En ps maak eerst een backup in TWRP... dat kan nooit kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Idd vanmorgen de 3.0 versie geflashed, start ook op de bootloader van superman.
Voor mij is het allemaal even nieuw met Samsung, ik kom van een LG G2 en daarvoor altijd HTC gehad.
Zie nu wel dat mijn telefoon als G935F wordt gezien terwijl die toch echt flat is.

Process melding ook met deze versie weer maar na het verwijderen van de fresco map opgelost. De Slocation map had ik niet, maar ik heb mijn roms altijd vrij kaal, stock Samsung en dan zo weinig mogelijk bloat maar wel de oem functionaliteit met Nova launcher.

Verder is Renovate gewoon stabiel, Superman met superkernel werd vrij snel warm, en had ik de kernel nog niet getweaked.

Bedankt Dafmay voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Top! No problem :)

Ps modelnummer kun je aanpassen in de build.prop. Ook weer mbv bijv Root Explorer in de System map duiken en de file bewerken. Je ziet daar een verwijzing ro.product.model. Die kun je aanpassen naar G930F.

[ Voor 85% gewijzigd door dafmay op 23-07-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 00:28:
Wat maakt de Echoe Rom dan beter? Als ik kijk naar de verschillende roms dan hebben ze allen vergelijkbare tweaks. Is de kernel dan beter?

Vraag dit uit nieuwsgierigheid. Heb op youtube filmpje gezien van echoe rom maar zag niets speciaals om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Garret1410 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:13:
[...]

Wat maakt de Echoe Rom dan beter? Als ik kijk naar de verschillende roms dan hebben ze allen vergelijkbare tweaks. Is de kernel dan beter?

Vraag dit uit nieuwsgierigheid. Heb op youtube filmpje gezien van echoe rom maar zag niets speciaals om over te stappen.
Stabiliteit, snelheid en batterijduur om maar wat voorbeelden te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:13:
[...]

En dat zou dan beter zijn dan de andere Roms. Stabiliteit heb ik geen klagen. Snelheid en batterijduur kan altijd beter natuurlijk, al zijn dat wel twee tegenstrijdigheden.

Eens kijken of ik Echoe kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Garret1410 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:32:
[...]

En dat zou dan beter zijn dan de andere Roms. Stabiliteit heb ik geen klagen. Snelheid en batterijduur kan altijd beter natuurlijk, al zijn dat wel twee tegenstrijdigheden.

Eens kijken of ik Echoe kan downloaden.
Nja, dat kan dus niet.
Er zijn teveel boefjes geweest die er vandoor gingen en de ROM+onderdelen stolen, dingen eruit rukten en die vervolgens in hun eigen ROM gebruikten zonder credits te geven.
Om die reden is het forum keihard op slot gegaan en kom je er niet zomaar meer in.
Ik heb de zip van de nieuwste ROM echter nog wel en tevens ook toegang tot het afgesloten gedeelte.

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 23-07-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:35:
[...]

Nja, dat kan dus niet.
Er zijn teveel boefjes geweest die er vandoor gingen en de ROM+onderdelen stolen, dingen eruit rukten en die vervolgens in hun eigen ROM gebruikten zonder credits te geven.
Om die reden is het forum keihard op slot gegaan en kom je er niet zomaar meer in.
Ik heb de zip van de nieuwste ROM echter nog wel en tevens ook toegang tot het afgesloten gedeelte.
Kom er net achter. Heb account aangemaakt maar dat werkt dus niet. Moet even denken of ik er een tientje voor over heb. King Rom draait ook goed. Misschien dat ik Renovate eens probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Ik zit te kijken wat je allemaal met Root wel of niet kunt doen. Momenteel zie ik nog niet iets wat ik echt MOET hebben, maar natuurlijk laat ik me overtuigen. Echter probeer ik ook een beeld te krijgen wat de negatieve gevolgen (kunnen) zijn en dat laat zich maar lastig vinden momenteel.

Zijn er bepaalde applicaties die niet meer werken of zich niet laten installeren zodra je toestel geroot is of is dat tegenwoordig niet meer zo? En op zich draait mn toestel prima (op wat batterijduur minpunten maar geen grote minpunten na) en zie ik dus ook niet waarom ik alles tot op het bot moet gaan optimaliseren, maar als er nog extra features bij zijn te krijgen, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Al zie ik dat double-tap-to-wake zaken al zonder root toe te voegen zijn, dus wat dat betreft kan ik ook niet echt meer bedenken waarom ik dat echt nodig zou hebben.

Verder lijkt het me dat je met diverse roms ook een heleboel Samsung Exclusives moet gaan missen. Zaken die (nog) niet in Vanilla-Android zitten dus. Voorlopig loop ik ook niet tegen breaking-bugs aan dat ik een andere ROM ook echt nodig vindt (wat bij een oude tablet wel het geval was). Maar als ik toch dingen mis, dan hoor ik dat ook graag ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 23-07-2016 22:02 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Martinspire schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:01:
Ik zit te kijken wat je allemaal met Root wel of niet kunt doen. Momenteel zie ik nog niet iets wat ik echt MOET hebben, maar natuurlijk laat ik me overtuigen. Echter probeer ik ook een beeld te krijgen wat de negatieve gevolgen (kunnen) zijn en dat laat zich maar lastig vinden momenteel.

Zijn er bepaalde applicaties die niet meer werken of zich niet laten installeren zodra je toestel geroot is of is dat tegenwoordig niet meer zo? En op zich draait mn toestel prima (op wat batterijduur minpunten maar geen grote minpunten na) en zie ik dus ook niet waarom ik alles tot op het bot moet gaan optimaliseren, maar als er nog extra features bij zijn te krijgen, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Al zie ik dat double-tap-to-wake zaken al zonder root toe te voegen zijn, dus wat dat betreft kan ik ook niet echt meer bedenken waarom ik dat echt nodig zou hebben.

Verder lijkt het me dat je met diverse roms ook een heleboel Samsung Exclusives moet gaan missen. Zaken die (nog) niet in Vanilla-Android zitten dus. Voorlopig loop ik ook niet tegen breaking-bugs aan dat ik een andere ROM ook echt nodig vindt (wat bij een oude tablet wel het geval was). Maar als ik toch dingen mis, dan hoor ik dat ook graag ;)
Een heel groot voordeel van root vind ik zelf een adblocker.
Nadelen heb ik persoonlijk niet gevonden, alle apps werken inclusief die van een bank, TV kijken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Zorian schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:42:
[...]

Een heel groot voordeel van root vind ik zelf een adblocker.
Nadelen heb ik persoonlijk niet gevonden, alle apps werken inclusief die van een bank, TV kijken, etc.
Hmm, mja zoveel browsen doe ik niet en voor veel apps weet ik dat ze anders ook niet zouden bestaan (en zoveel met ads heb ik er eigenlijk ook niet). Ik kan me voorstellen dat dit een punt is voor anderen, maar voor mij is het niet zo'n groot gemis. Ik zag hem overigens vaker voorbij komen. Nog andere dealbreakers?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Martinspire schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:43:
[...]

Hmm, mja zoveel browsen doe ik niet en voor veel apps weet ik dat ze anders ook niet zouden bestaan (en zoveel met ads heb ik er eigenlijk ook niet). Ik kan me voorstellen dat dit een punt is voor anderen, maar voor mij is het niet zo'n groot gemis. Ik zag hem overigens vaker voorbij komen. Nog andere dealbreakers?
Wat ik verder o.a. met root doe (en tevens custom ROM):
-Adblocking
-Xposed (geeft eindeloos veel opties om alles te customizen naar wens... YouTube met scherm uit? You got it!)
-Doze versnellen
-Greenify & Amplify (batterijbesparing)
-OS customization (mooier maken)
-Viper4Android (zorgt voor een extreme verbetering in audiokwaliteit)
-Titanium Backup (al je apps en bijbehorende gegevens 100% backuppen)

En zo zijn er nog eindeloos veel opties te verzinnen.

Root geeft je eigenlijk gewoon volledige controle over je telefoon, zonder root zit je in een 'kleuteraccount' zoals ik het noem. Je bent beperkt in je doen en laten.

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 23-07-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:01:

Persoonlijk heb ik root of een custom rom minder nodig dan aantal jaren geleden. De S7 draait op zich al heel goed en het zijn de details die mij over de streep trekken.

- adblock
- interface iets meer aan te passen als je dat graag wilt. Dus status bar kleurtjes of andere iconen.
- betere accuduur
- draait tikkeltje soepeler
- quick toggels of instellingen scherm nog meer aan te passen
- meerdere notificaties op je lockscreen
- netwerk monitor in status bar. Zie je wat je down/up snelheid is. Gewoon leuk.
- betere backup mogelijkheden
- bepaalde mods zoals beter en harder geluid uit zowel speaker als hoofdtelefoonuitgang
- mod voor betere foto/video kwaliteit
- mod om telefoon gesprekken op te nemen
- tweaks voor beter signaal ontvangst
- enz...

Op zich zijn er eindeloos veel tweaks/mods maar of je het ook merkt en of nodig hebt is een tweede.

Je kunt gewoon meer met root maar de vraag is of jij het nodig vind. Ik vind het ook wel een leuk om wat verschillende roms te flashen dus daarom doe ik het.

Samsung features ga je niet missen want die zijn gewoon aanwezig . Vaak kun jezelf aangeven wat je wel of niet wilt installeren. Meestal krijg je nog meer features bovenop de Samsung features zoals bijvoorbeeld een verbeterde multi window.

Kijk eens op XDA naar wat roms en lees de waslijst aan modificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:13:
[...]

Ps laad de echoe rom site bij jou ook zo traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

pappaleone schreef op zondag 24 juli 2016 @ 00:36:
[...]

Ps laad de echoe rom site bij jou ook zo traag?
Ja, ze hebben problemen met de host. Er wordt aan gewerkt. :)
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste