Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
logo niet geel?nee 'gewoon' zwart (nog) haha....ow ok nah, ik zit nu inmiddels op ongeveer 19 op hetzelfde zwarte scherm als hierboven beschreven.... Las net het op het XDA forum bij het SuperMan Rom topic dat het ''about 10 minutes'' kan duren....zit dus nu op 20 minuten inmiddels....GRAD85 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:47:
Geduld zolang het logo niet geel is,is het goed.
Heb het gehad met de Nyssa rom,dat het geel werd en het scherm niet meer reageerde op aanraking.
Had te maken met de verkeerde bootloader.
*doet nog een schietgebedje*
[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 09-06-2016 18:00 ]
thanks, zonet jouw oplossing uitgevoerd...het scherm werd ong 3 seconden even zwart en hangt nu weer op hetzelfde boot-scherm...dafmay schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:58:
Mocht je aan het eind van de aroma installer gekozen hebben voor reboot (vinkje) , dan boot de telefoon niet en blijft hangen. 20 minuten is te lang. Dan even telefoon herstarten met volume up+down + home + power. Zonodig even de rom opnieuw flashen en daarna vanuit recovery rebooten.
Nog andere tips?
In ieder geval al enorm bedankt voor je hulp!
Dus ook de stappen met Odin,tenminste zo heb ik het gedaan toen het fout liep,kwam ook niet meer in recovery.
[ Voor 45% gewijzigd door GRAD85 op 09-06-2016 18:10 ]
Volume Up+Down+Home+Power ingedrukt houden totdat telefoon herstart, op dat moment meteen volumeDown loslaten en de rest ingedrukt houden (!). Dan kom je in recovery terecht...Geert1976 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:08:
euhhh terug naar recovery? hoe kom ik daar? (ja, ik ben een noob die dacht alle documentatie/instructies en stappenplannen goed te hebben gelezen, blijkbaar niet)
Kortom, als telefoon uit zou staan dan gebruik je VolumeUp+Home+Power voor Recovery.
[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 09-06-2016 18:12 ]
pfff ow oke...dat is dus nog de enige mogelijkheid? helemaal opnieuw firmware installeren via Odin? en dus opnieuw rooten daarna en dan de SuperMan zip opnieuw installeren?
ah, thanks! ga ik dat eerst doen.... Dank allen voor het meedenken!dafmay schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:11:
[...]
Volume Up+Down+Home+Power ingedrukt houden totdat telefoon herstart, op dat moment meteen volumeDown loslaten en de rest ingedrukt houden (!). Dan kom je in recovery terecht...
Indien je reeds TWRP recovery had geflashed (mbv Odin), dan kun je meteen booten naar recovery en dan even wipen + rom opnieuw flashen (en eventueel csc aroma installer voor de phn csc). Als installatie klaar is dan Aroma installer verlaten en vanuit recovery de telefoon rebooten. Dan moet het goed gaan...succes
onderaan het scherm in rode letters dm-verity verification failed
wat moet ik exact wipen? Wipe cache partition of Wipe data/factory reset
thanks voor je hulp dafmay!
Dit wist ik ook niet,vandaar dat ik alles weer via Odin deedKortom, als telefoon uit zou staan dan gebruik je VolumeUp+Home+Power voor Recovery.

Alles behalve externe sd en usb
[ Voor 9% gewijzigd door GRAD85 op 09-06-2016 18:19 ]
Volg anders even de handleiding op die hier staat :
http://forum.xda-develope...hp?p=65771911&postcount=1
[ Voor 45% gewijzigd door dafmay op 09-06-2016 18:46 ]
Heb je die dm-verity force decrypt zip wel geflasht na twrp ?Geert1976 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:16:
ik zit nu in het Android Recovery scherm met daarin allerlei mogelijkheden, maar!!
onderaan het scherm in rode letters dm-verity verification failed
wat moet ik exact wipen? Wipe cache partition of Wipe data/factory reset
thanks voor je hulp dafmay!
euhhh ik heb vanuit FlashFire (app van Chainfire) direct de SuperRo geflashed. Recovery niet geflashed.dafmay schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:45:
Android recovery? Je hebt toch eerder TWRP recovery geflashed (mbv Odin) ?
Volg anders even de handleiding op die hier staat :
http://forum.xda-develope...hp?p=65771911&postcount=1
Ben ik de pineut? helemaal opnieuw terug naar factory stock?

ok, thanks! ik ga daar ff verder speuren naar DE oplossingdafmay schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:41:
Sorry, geen ervaring met die methode. Hopelijk kan een andere tweaker je helpen, en anders even in het (Chainfire) xda draadje navraag doen.
Zoals ik het lees is FlashFire bedoeld voor OTA's en niet voor volledige custom roms. Ik denk dat daar het probleem zit. Als je geen oplossing kunt vinden zou ik (als ik in jouw schoenen stond) booten naar recovery, alles wipen en rom opnieuw flashen via recovery.Geert1976 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:05:
[...]
ok, thanks! ik ga daar ff verder speuren naar DE oplossing
En het blauwe lampje brand ook wat minder en dan wat feller.dafmay schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:06:
Terug naar recovery. Wipe doen en rom opnieuw flashen. Daarna terug vanuit aroma installer naar recovery en van daaruit reboot doen. Het samsung logo moet tijdens bootup zachtjes in en uit faden. Dan gaat het goed.
Nu dus weer gelukkig in de staat van hoe de foon was voordat ik met het flashen van SuperMan Rom begon....ik blijf er voorlopig nog maar ff vanaf.
Dat TWRP/flashen/recovery/fastboot/wipe etc etc... is vele malen ingewikkelder dan jailbreaken wat ik afgelopen jaren heb gedaan en telkens met succes
Als je de guides opvolgt moet je geen problemen tegen komen over het algemeen. De link hierboven ergens met uitleg hoe je twrp flasht en daarna root met supersu heb ik ook gevolgd omdat ik nieuw ben met Samsung. Ging vlekkeloos!Geert1976 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:06:
Dat TWRP/flashen/recovery/fastboot/wipe etc etc... is vele malen ingewikkelder dan jailbreaken wat ik afgelopen jaren heb gedaan en telkens met succes
Als je de onderstaande stappen t/m 10 volgt en daarna de Superman rom flashed is het super easy:Geert1976 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:06:
inmiddels via Odin firmware helemaal opnieuw geinstalleerd, daarna ge-root en via Titanium al mn apps + data en settings teruggezet...
Nu dus weer gelukkig in de staat van hoe de foon was voordat ik met het flashen van SuperMan Rom begon....ik blijf er voorlopig nog maar ff vanaf.
http://forum.xda-develope...ial-twrp-herolte-t3333770
En weer een nieuwe update van de Superman Rom
http://forum.xda-develope...rom-v1-0-t3356197/page197
[ Voor 8% gewijzigd door Erik1805 op 10-06-2016 08:49 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Volg de XDA link die ik je eerder heb gegeven en de stappen op, het is bijna kinderlijk eenvoudig.Geert1976 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:06:
inmiddels via Odin firmware helemaal opnieuw geinstalleerd, daarna ge-root en via Titanium al mn apps + data en settings teruggezet...
Ik ben het geheel met Dafmay eens: Lezen en nog een keer lezen met TWRP is het echt kinderlijk eenvoudig.Geert1976 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:06:
pappaleone schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:21:
[...]
Ik ben het geheel met Dafmay eens: Lezen en nog een keer lezen met TWRP is het echt kinderlijk eenvoudig.
haha oke oke....ik ga er toch maar eens mee verder dan, dit weekend. Nogmaals dank voor jullie hulp, mannen! de hulp hier op tweakers is soms echt top! (mag ook wel eens gezegd wordendafmay schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:53:
[...]
Volg de XDA link die ik je eerder heb gegeven en de stappen op, het is bijna kinderlijk eenvoudig.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
sometimes I tuck my knees into my chest and lean forward. That's just how I roll.
Als je een custom kernel installeert kun je deze meestal tweaken/aanpassen.GRAD85 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:51:
Heb de V1.8.1 geflasht en de superkernel V1.3.1 gebruikt inplaats van de stock kernel,maar ik merk weinig verschil in snelheid.
Nu probeer ik in custom Recovery TWRP te komen middels de knoppen: volume up + home + power tegelijk in te drukken voor een aantal seconden. Er gebeurt niets, ik blijf in download mode.
Any tips?
alvast dank!
EDIT: ik ben vanuit download mode gelukkig weer via Volume Down + Home + Power in mijn gewone boot terrecht gekomen...dus zeg maar gewoon in de staat voordat ik begon met het flashen van TWRP in Odin. Ik ben ook nog steeds gewoon rooted. mmmm vreemd
[ Voor 33% gewijzigd door _Bailey_ op 11-06-2016 13:14 ]
ja, dat is me inmiddels gelukt... Ik heb de verdere stappen van vanuit TWRP uitgevoerd;Erik1805 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:32:
Helemaal uitzetten en dan via toetsen combinatie in recovery komen
- dm-verity and force encryption disabler uitgevoerd.
- data gewiped
-Reboot
en nu zag ik zojuist het Samsung zachtjes in en uitfaden
En nu inmiddels in het startscherm weer waar ik alles weer opnieuw moet installeren.
@Erik1805; nu is het 100% juist installed, mijn TWRP?
thanks voor je tijd!
EDIT: tis gelukt! hehe thanks voor de hulp!
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 11-06-2016 14:00 ]
Mooi zo. Nu is het correct en kun je een custom rom flashenGeert1976 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:35:
[...]
ja, dat is me inmiddels gelukt... Ik heb de verdere stappen van vanuit TWRP uitgevoerd;
- dm-verity and force encryption disabler uitgevoerd.
- data gewiped
-Reboot
en nu zag ik zojuist het Samsung zachtjes in en uitfaden
En nu inmiddels in het startscherm weer waar ik alles weer opnieuw moet installeren.
@Erik1805; nu is het 100% juist installed, mijn TWRP?
thanks voor je tijd!
EDIT: tis gelukt! hehe thanks voor de hulp!
done! SuperMan Rom netjes geinstalleerd nu...Nu bezig met een Titanium backup terug te zetten en dan eens rustig aan kijken welke leuke handige features SuperMan heeft.Erik1805 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:16:
[...]
Mooi zo. Nu is het correct en kun je een custom rom flashen
nogmaals aan iedereen die mij afgelopen 2 dagen!
Zie je nou wel toch gelukt en achteraf gezien niet moeilijk toch?Geert1976 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:28:
[...]
done! SuperMan Rom netjes geinstalleerd nu...Nu bezig met een Titanium backup terug te zetten en dan eens rustig aan kijken welke leuke handige features SuperMan heeft.
nogmaals aan iedereen die mij afgelopen 2 dagen!![]()
Succes
- hebben jullie de mogelijkheid om een Theme te downloaden en installeren uit de Samsung Theme Store?
Ik kon dat namelijk voordat ik begon met TWRP en de SuperMan Rom.
Nu loop ik vast als ik een Theme wil downen en installeren
Heb je wel tijdens het flashen gekozen dat ie de themestore wel installeerd?Geert1976 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:41:
voor allen mer de TWRP recovery en de SuperMan Rom;
- hebben jullie de mogelijkheid om een Theme te downloaden en installeren uit de Samsung Theme Store?
Ik kon dat namelijk voordat ik begon met TWRP en de SuperMan Rom.
Nu loop ik vast als ik een Theme wil downen en installeren
die Theme App vanuit Internet achteraf gedownload, ik kan dan ook de Theme Store wel openen,maar naderhand heeft de App moeite met een Theme wat ik eerder heb geselecteerd toe te passen.Erik1805 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:42:
[...]
Heb je wel tijdens het flashen gekozen dat ie de themestore wel installeerd?
thanks again, Erik
EDIT: na een beetje gepruts en uitgeprobeerd, is het me gelukt...heb mn Material_Black Theme weer terug :0
[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 11-06-2016 19:03 ]
bootloader eindigend op APEQ
PDA eindigend op APF2
CSC eindigend op APC5
horen die versions niet identiek aan elkaar te zijn?
het betreft hier om de Samsung S7 (flat)
Ik heb even gekeken maar ik heb hetzelfdeGeert1976 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:00:
ik keek zonet in de app Phone INFO (for Samsung) en daar zie ik nadat ik gisteren de (laatste versie van) SuperMan Rom heb installed dat mijn bootloader, PDA version en CSC version van elkaar verschillen
bootloader eindigend op APEQ
PDA eindigend op APF2
CSC eindigend op APC5
horen die versions niet identiek aan elkaar te zijn?
het betreft hier om de Samsung S7 (flat)
Dit is de nieuwste firmware voor de Gewone S7Geert1976 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:29:
[...]
Dan heb ik het volste vertrouwen dat het goed is! Thanks Erik
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8206888
Build date Thu, 26 May 2016 23:45:19 +0000
Security Patch Level 2016-06-01
Product code PHN
PDA G930FXXU1APEQ
CSC G930FPHN1APE2
Bedankt! Ging er mij meer om of het wel oke was dat al die Versions van elkaar verschilde en ik het dus wel juist had installed.pappaleone schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:34:
[...]
Dit is de nieuwste firmware voor de Gewone S7
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8206888
Build date Thu, 26 May 2016 23:45:19 +0000
Security Patch Level 2016-06-01
Product code PHN
PDA G930FXXU1APEQ
CSC G930FPHN1APE2
Alles loopt vlot en (nog) geen freezes. Dus voor nu ben ik tevreden (en gerust gesteld haha)
ToppyGeert1976 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:44:
[...]
Bedankt! Ging er mij meer om of het wel oke was dat al die Versions van elkaar verschilde en ik het dus wel juist had installed.
Alles loopt vlot en (nog) geen freezes. Dus voor nu ben ik tevreden (en gerust gesteld haha)
Tijdens set up/ installatie van de SuperMan ROM heb ik gekozen voor Xposed.
Moet ik daarna nog wel zelf de Xposed.apk downloaden in installeren of na de installatie van SuperMan ROM is Xposed 100% geinstalleerd en hoef ik dan alleen nog de modules te downloaden en activeren?
thanks!
Even de app installeren iddGeert1976 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 18:45:
hier nog even een keer jullie noob newbie-ROM gebruiker![]()
Moet ik daarna nog wel zelf de Xposed.apk downloaden in instaleren of na de instalatie van SuperMan ROM is Xposed 100% geinstalleerd en hoef ik dan alleen nog de modules te downloaden en activeren?
thanks!
App wordt mee geïnstalleerd. Hoef je niet apart te doen. Alleen daarna de modulesGeert1976 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 18:45:
hier nog even een keer jullie noob newbie-ROM gebruiker![]()
Moet ik daarna nog wel zelf de Xposed.apk downloaden in installeren of na de installatie van SuperMan ROM is Xposed 100% geinstalleerd en hoef ik dan alleen nog de modules te downloaden en activeren?
thanks!
Jup, duurde ff voordat ik daar achter kwamErik1805 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:22:
[...]
App wordt mee geïnstalleerd. Hoef je niet apart te doen. Alleen daarna de modules
Tnx
Via TWRP kan het eenvoudig. Ook een optie is via Titanium Backup.KL643 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:39:
Even via de makkelijke weg, heb mijn S7 geroot en nu wil ik twrp gaan installeren om eerst een backup te maken van de stock rom die er nu op staat. Kan dat gewoon zonder "gedoe" via twrp manager? Las hier dat aangeraden wordt om factory reset te doen maar dat is natuurlijk niet handig als ik mijn stock rom wil backuppen.
Kan je dan via Titanium Backup je hele systeem backuppen dan? Ik gebruik het tot nu toe alleen voor appsErik1805 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:43:
[...]
Via TWRP kan het eenvoudig. Ook een optie is via Titanium Backup.
Nee idd, mijn excuus. Alleen apps en systeminstellingen. Inderdaad doen via TWRPKL643 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:20:
[...]
Kan je dan via Titanium Backup je hele systeem backuppen dan? Ik gebruik het tot nu toe alleen voor apps
Ja die combi is echt heel goed. Gebruik je de standaard instellingen van de kernel?japjaan schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:32:
Superman en super kernel gaven mij gister dit resultaat op de s7 flat. Ik ben meer dan tevreden😃 http://imgur.com/2sferww
Ik heb ook de kernel mee geïnstalleerd. Maar ik kan nergens terug zien wat betreft de Instellingen van die kernel.Erik1805 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:37:
[...]
Ja die combi is echt heel goed. Gebruik je de standaard instellingen van de kernel?
Kun jij me wijzen?
Yes! Helaas wel een freeze en reboot vanochtend maar loopt nu weer als een zonnetje. Gister ook geen problemen ondervonden. Volgende keer als het gebeurt even een log richting de dev sturenErik1805 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:37:
[...]
Ja die combi is echt heel goed. Gebruik je de standaard instellingen van de kernel?
Onderstaande app uit de playstore installeren:Geert1976 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:47:
[...]
Ik heb ook de kernel mee geïnstalleerd. Maar ik kan nergens terug zien wat betreft de Instellingen van die kernel.
Kun jij me wijzen?
Google Play: Kernel Adiutor (ROOT)
Thanks Erik! Gelijk ff binnen gehaald. Zet ik nog iets aan of veranderen in deze app?Erik1805 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:52:
[...]
Onderstaande app uit de playstore installeren:
Google Play: Kernel Adiutor (ROOT)
Wees voorzichtig met het veranderen als je niet weet wat je doet.Geert1976 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:54:
[...]
Thanks Erik! Gelijk ff binnen gehaald. Zet ik nog iets aan of veranderen in deze app?
Superman + superkernel + csc selection 1.3 phn
Edit: als ik naar 'meer instellingen' ga bij telefoon krijg ik dit te zien, weird! http://imgur.com/ruqsQoy
[ Voor 30% gewijzigd door japjaan op 13-06-2016 23:47 ]
wat zijn jullie favoriete Modules in Xposed? Of zijn deze eigenlijk niet meer echt nodig in deze prachtige snelle zuinige S7?
Ik zit wat rond te kijken in GravityBox..maar vind het nog wat tegenvallen...heb wat dingen in mijn statusbalk veranderd, verder nog niet veel
Ik gebruik YouTube adaway en background playback. Amplify kan maar is niet echt nodig denk ik.Geert1976 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:54:
mannen van de SuperMan ROM;
wat zijn jullie favoriete Modules in Xposed? Of zijn deze eigenlijk niet meer echt nodig in deze prachtige snelle zuinige S7?
Ik zit wat rond te kijken in GravityBox..maar vind het nog wat tegenvallen...heb wat dingen in mijn statusbalk veranderd, verder nog niet veel
Ik gebruik de onderstaande:Geert1976 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:54:
mannen van de SuperMan ROM;
Amplify
Youtube adaway
Flat Style Bar indicators (pro)
Secure settings icm Tasker
Verwijderd
Werkt Secure Settings bij jou wel? Ik krijg in beeld dat mijn toestel niet geroot is terwijl het wel zo is.Erik1805 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:57:
[...]
Ik gebruik de onderstaande:
Amplify
Youtube adaway
Flat Style Bar indicators (pro)
Secure settings icm Tasker
Inmiddels werkt het. Ik moet voortaan gewoon ff googlen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 12:24 ]
Secure Settings werkt prima. Gebruik het icm tasker om airplane mode te activeren.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:03:
[...]
Werkt Secure Settings bij jou wel? Ik krijg in beeld dat mijn toestel niet geroot is terwijl het wel zo is.
Al geflashed?
En bevalt het wat?
Ben m nu aan het downloaden
Yup vanmiddag meteen aan de tand gevoeld. Prima maar zeker niet beter dan Superman rom, dus zojuist nandroid teruggezet en weer rustig verder met de oude vertrouwde rom voor nu
Ik heb inmiddels TWRP geinstalleerd, een nandroid backup (gemaakt nadat ik de custom rom SuperMan erop had gezet) en ook de app van Chainfire, FlashFire geinstalleerd.
1 - Als ik in de toekomst een firmware update wil installeren, moet ik dan weer helemaal van voor af aan beginnen, dus alles wipen en weer TWRP erop zetten?
2- Als ik van mijn huidige custom rom terugwil naar originele firmware met behoud van root, is dit mogelijk en wat zouden dan de stappen zijn? Gaat dit via TWRP, Odin of FlashFire?
thanks!
Hooi Geert je bedoeld waarschijnelijk als er een nieuwe versie van SuperMen rom komt? Dit is verschillend, soms zijn er updates maar als er een nieuwe supermen versie uitkomt, heb je de keus tussen een dirty flash of schone installatie ik doe meestal de laatste, dan is alles weer fris. Bij een dirty flash doe je alleen wipe met dalvic cache en daarna cache. Daarna kun je gewoon de rom flashen en blijven alle verdere dingen intact.Geert1976 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:20:
2 vraagjes-van-de-noob!
Ik heb inmiddels TWRP geinstalleerd, een nandroid backup (gemaakt nadat ik de custom rom SuperMan erop had gezet) en ook de app van Chainfire, FlashFire geinstalleerd.
1 - Als ik in de toekomst een firmware update wil installeren, moet ik dan weer helemaal van voor af aan beginnen, dus alles wipen en weer TWRP erop zetten?
2- Als ik van mijn huidige custom rom terugwil naar originele firmware met behoud van root, is dit mogelijk en wat zouden dan de stappen zijn? Gaat dit via TWRP, Odin of FlashFire?
thanks!
hoi,pappaleone schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:58:
[...]
Hooi Geert je bedoeld waarschijnelijk als er een nieuwe versie van SuperMen rom komt? Dit is verschillend, soms zijn er updates maar als er een nieuwe supermen versie uitkomt, heb je de keus tussen een dirty flash of schone installatie ik doe meestal de laatste, dan is alles weer fris. Bij een dirty flash doe je alleen wipe met dalvic cache en daarna cache. Daarna kun je gewoon de rom flashen en blijven alle verdere dingen intact.
nee ik bedoel als er nieuwe firmware update(s) uitkomen van Samsung/Android en ik deze dus wil instaleren. Wat zou dan de procedure zijn wat betreft weer opnieuwe TWRP/Odin/root zijn.
Ik weet dat er OTA via SuperMan zijn, maar dat was niet echt mijn vraag.
thanks in ieder geval!
Als je terug gaat naar nieuwere Samsung firmware, dan verdwijnen root en twrp. De moet je daarna weer terug zetten. Was dit wel je vraag?Geert1976 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:01:
[...]
hoi,
nee ik bedoel als er nieuwe firmware update(s) uitkomen van Samsung/Android en ik deze dus wil instaleren. Wat zou dan de procedure zijn wat betreft weer opnieuwe TWRP/Odin/root zijn.
Ik weet dat er OTA via SuperMan zijn, maar dat was niet echt mijn vraag.
thanks in ieder geval!
Ik maak gebruik van auto brightness, 4G(+) en WiFi gemixed. Synchronisatie staat aan, Facebook etc. ook gewoon. Verder veel browsen in Chrome, Whatsapp veel, Snapchat, Instagram, Nu.nl, YouTube filmpjes kijken of streamen naar Chromecast & muziek luisteren via Soundcloud, dus gemiddeld tot zwaar gebruik denk ik! Wel weinig gebeld zoals je ziet.
7:22 sot http://imgur.com/ZBknqk9 (met 3 reboots die dag)
2:00 sot in 25% http://imgur.com/mHhEq9F (na een full wipe en nieuwe rom + kernel)
Zal nog wel eens een volle dag van 100% naar 0% doen binnenkort met zoveel mogelijk sot.
edit: oja, S7 flat
Superman rom+kernel is zeker een puike combi
Haha...jup! Thankspappaleone schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:04:
[...]
Als je terug gaat naar nieuwere Samsung firmware, dan verdwijnen root en twrp. De moet je daarna weer terug zetten. Was dit wel je vraag?
Had wel iets gelezen op XDA dat je in FlashFire app(van Chainfire) ota's kan flashen en root kan behouden (middels Everroot ofzo)
Okay ik heb geen ervaring met Flash fire. Ik ben nog van het Odin tijdperk.Geert1976 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:21:
[...]
Haha...jup! Thanks
Had wel iets gelezen op XDA dat je in FlashFire app(van Chainfire) ota's kan flashen en root kan behouden (middels Everroot ofzo)
Zal CF Auto Root inderdaad goed werken hiervoor? Of is Supersu een betere optie?
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Bij deze de file voor root voor de Gewone S7toastingnow schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:52:
Sinds vandaag ook de trotse bezitter van een S7 Silver. Eerlijk gezegd heb ik alleen behoefte aan dat de telefoon geroot is. Hoef verder geen andere Rom oid. Dit topic doorgelezen, maar vind niet het antwoord.
Zal CF Auto Root inderdaad goed werken hiervoor? Of is Supersu een betere optie?
https://download.chainfir...lte-heroltexx-smg930f.zip
Even via Odin flashen in AP. Daarna even wachten totdat je pass ziet en scherm groen is.
Succes
Heb je nog eens gekeken bij echoe rom. Veel mensen met S7 draaien ook deze rom en in aroma zit ook custom kernel.dafmay schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:08:
Als je toevallig nog een oude Superman kernel versie gebruikt (ik dacht 1.3) ... die had dat probleem. Even v1.4 flashen.
Hier staat het beschreven. Wellicht heb je er wat aanVerwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:06:
Heeft iemand ook een werkende link voor mij om de xposed voor de s7 edge te downloaden.
http://forum.xda-develope...ns-s7-edge-t3348208/page3
Hoi Erik, vraagje...Erik1805 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 07:25:
En er is weer een nieuwe rom uit![]()
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3400294
Stel ik wil switchen van de SuperMan Rom naar die nieuwe die jij zonet aangeeft in jouw link.
Dan moet ik uiteraard een Full Wipe doen in TWRP. Hoe doe jij dat dan qua apps + settings weer terugzetten? Via Titanium of een Nandroid backup?
Ik vind dat zon Titanium backup namelijk niet 100% al mijn apps plus data/settings correct overzet na een restore