Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Cool, leuk om te horen dat het beter gaat met poison resist gear ... heb er ook al aardig wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
bram1984 schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:32:
Zit inmiddels ook in Farron Keep. Na alle horror verhalen hier valt het me eigenlijk wel mee. Eerste Bonfire bereikt zonder dood te gaan met 15.000 Souls op zak. Poison resistant gear aan en Purple Moss in de aanslag en het is goed te doen. In Bloodborne zitten dit soort gebieden ook, dus wellicht ben ik goed getraind.

In dat bos hiervoor heb ik overigens helemaal geen baas gezien. Die zal ik wel gemist hebben.
Wacht maar tot je de boomachtige casters meemaakt, oh en de dark knight oid, dropt geweldig zwaard maar slaat zelf erg hard

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:40
Ik heb build tips nodig. Wil een Zeus of
spoiler:
Nameless King
build maken. Electric spear/sword.

Iemand enig idee waar ik mijn punten in moet investeren? Buiten Bloodborne ben ik nooit een magic player geweest.

Ik neem aan 40FTH/40DEX? Starting class Sorcerer? Resterende stat points?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
SideShow schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:40:
Cool, leuk om te horen dat het beter gaat met poison resist gear ... heb er ook al aardig wat van.
Ja als je ergens gear vindt, dan is het vaak ook wel handig om die in dat gebied aan te trekken.
corset schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:48:
[...]

Wacht maar tot je de boomachtige casters meemaakt, oh en de dark knight oid, dropt geweldig zwaard maar slaat zelf erg hard
Bedoel je die dudes die die paarse wolken verspreiden? Met die takken uit hun hoofd? Er zaten er 3 op de brug naar de Bonfire. Pijl en boog, je weet toch. :+

Ik kwam aan de andere kant van de Bonfire wel een knight tegen, maar die had ik ook meteen liggen. Ik weet niet of je die bedoelt.

Ik bedenk me net trouwens ineens dat er in de Highwall nog een deur zit die ik nog niet heb kunnen openen. Ergens in de buurt van de tweede Bonfire. Weet iemand welke ik bedoel en klopt het dat je die nog niet kunt openen?

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 17-04-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

bram1984 schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:05:
[...]

Ja als je ergens gear vindt, dan is het vaak ook wel handig om die in dat gebied aan te trekken.

[...]

Bedoel je die dudes die die paarse wolken verspreiden? Met die takken uit hun hoofd? Er zaten er 3 op de brug naar de Bonfire. Pijl en boog, je weet toch. :+

Ik kwam aan de andere kant van de Bonfire wel een knight tegen, maar die had ik ook meteen liggen. Ik weet niet of je die bedoelt.

Ik bedenk me net trouwens ineens dat er in de Highwall nog een deur zit die ik nog niet heb kunnen openen. Ergens in de buurt van de tweede Bonfire. Weet iemand welke ik bedoel en klopt het dat je die nog niet kunt openen?
Die deur die 2 etages onder de bonfire zit? Daarvoor moet je de questline van Leonhard doorlopen, wat je hier uiteindelijk kan vinden is
spoiler:
de Red Eye Orb, een item waarmee je onbeperkt kan invaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo uitgespeeld 47 uurtjes en level 89 (doe er nog 1 level in en dan stop ik met levelen) nu back tracken naar wat ik nog gemist heb qua gear enzo, en even respeccen om andere build te proberen. Heb me er uitermate mee vermaakt en ga er nog zekers heel wat uurtjes in steken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Red eye orb
spoiler:
kun je ook al vinden op high wall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:05:
[...]

[...]

Haha, dat zijn casters en doodsimpel. Ik bedoel meer even groot als een boss niveau :p

Die deur open je door een questline, heeft te maken met cracked red eye orbs

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Haha oké. Verderop na de Bonfire wel een of andere enorme dude met pijltjes omgelegd vanaf een punt waar een pannetje Estus Soup stond te borrelen. Die bedoel je dan, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
bram1984 schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:32:
Zit inmiddels ook in Farron Keep. Na alle horror verhalen hier valt het me eigenlijk wel mee. Eerste Bonfire bereikt zonder dood te gaan met 15.000 Souls op zak. Poison resistant gear aan en Purple Moss in de aanslag en het is goed te doen. In Bloodborne zitten dit soort gebieden ook, dus wellicht ben ik goed getraind.

In dat bos hiervoor heb ik overigens helemaal geen baas gezien. Die zal ik wel gemist hebben.
Posion damage in Dark Souls gaat niet zo hard als in Bloodborne ;)

Toch nog ff zoeken in crucifiction woods Bram? Er is idd een baas en na hem nog een heel gebied wat je misloopt anders. Farron Keep is de story progression :)

Edit: demon king down!!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:12
Hele weekend gespeeld, top game. Soms wel eens een frustrerend stuk er tussen. Ik ga nu zo Farron Keep in, maar voordat ik dat doe wil ik m'n character beetje pimpen.

Weet iemand een goede site om wapens te vergelijken? Ik heb nu een aantal wapens en best veel titanite spul en gems en wil graag een wapen kiezen om helemaal te upgraden, maar ik wil dit niet bij het 'verkeerde' wapen doen. Ik speel een knight / strength build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Scrisissszzz schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:50:
[...]

Posion damage in Dark Souls gaat niet zo hard als in Bloodborne ;)

Toch nog ff zoeken in crucifiction woods Bram? Er is idd een baas en na hem nog een heel gebied wat je misloopt anders. Farron Keep is de story progression :)

Edit: demon king down!!
Thanks had al zo een vermoeden. Maar ja, die tyfus krabben hè. ;)

Klopt het overigens dat je HP weer vol loopt als je een Ember gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:34
Thijs schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:11:
Hele weekend gespeeld, top game. Soms wel eens een frustrerend stuk er tussen. Ik ga nu zo Farron Keep in, maar voordat ik dat doe wil ik m'n character beetje pimpen.

Weet iemand een goede site om wapens te vergelijken? Ik heb nu een aantal wapens en best veel titanite spul en gems en wil graag een wapen kiezen om helemaal te upgraden, maar ik wil dit niet bij het 'verkeerde' wapen doen. Ik speel een knight / strength build.
Het chille aan Dark Souls is dat élk wapen goed is! Grotere wapens hebben wat meer range en damage, maar zijn langzamer en kosten meer stamina. Unieke wapens hebben bijzondere mogelijkheden, maar die moet je upgraden met zeldzaam Twinkling Titanite. Elk wapen heeft zo z'n eigen voor- en nadelen.

Als je de Strength route op wil moet je op zoek naar een wapen wat goed schaalt met Strength, als ie standaard al een C-schaling heeft zal dat met upgraden wel een B of zelfs een A worden, dat zal vast goed uitpakken.

Het belangrijkste is dat het wapen een moveset heeft die jij fijn vindt, en als ie dan ook nog een Skill heeft die je handig vindt is het helemaal perfect. Naar de nummertjes hoef je niet echt te kijken, uiteindelijk zullen de verschillende wapens ongeveer gelijk presteren.

Voor de rest is Titanite helemaal niet zeldzaam, en zal je heus niet balen als je later een wapen vindt wat je nóg fijner vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
bram1984 schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:19:
[...]

Thanks had al zo een vermoeden. Maar ja, die tyfus krabben hè. ;)

Klopt het overigens dat je HP weer vol loopt als je een Ember gebruikt?
Yup klopt. Heeft me al 2 keer geholpen bij een baas waar ik met weinig estus per ongeluk binnen liep ;)

En die krabben kun je gewoon voorbij rennen. Al werkt een 100% physical shield erg goed bij ze.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik heb Havel gevonden! en hij heeft mij gevonden, keer, op keer, op keer. Die gast heeft me meer afgemaakt dan een boss tot nu toe.

Wel heerlijk hoe de progress loopt zo, je hebt echt het gevoel dat je steeds iets bereikt.

Overigens ben ik de enige die wat moeite had met de laatste Lord of Cinder?
spoiler:
Lothric Prince
Ik vond hem zo zielig. Vooral omdat je er toch achter komt dat hij al niet zo... sterk is
spoiler:
crippled and blind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
corset schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:31:
Ik heb /.../ gevonden! en hij heeft mij gevonden, keer, op keer, op keer. Die gast heeft me meer afgemaakt dan een boss tot nu toe.
Ik vind dit soort opmerkingen toch een beetje spoilers hoor =/ zie jou al een paar keer van die dingen zeggen dat ik denk van, nou dat had ik liever niet geweten.
Als ik dit niet had gelezen zal het moment dat ík hem tegenkom toch een stuk toffer zijn. Als je er rekening mee zou willen houden zou ik dat op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Laatst online: 10:12
Sebastiaannn schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:21:
[...]

Het chille aan Dark Souls is dat élk wapen goed is! Grotere wapens hebben wat meer range en damage, maar zijn langzamer en kosten meer stamina. Unieke wapens hebben bijzondere mogelijkheden, maar die moet je upgraden met zeldzaam Twinkling Titanite. Elk wapen heeft zo z'n eigen voor- en nadelen.

Als je de Strength route op wil moet je op zoek naar een wapen wat goed schaalt met Strength, als ie standaard al een C-schaling heeft zal dat met upgraden wel een B of zelfs een A worden, dat zal vast goed uitpakken.

Het belangrijkste is dat het wapen een moveset heeft die jij fijn vindt, en als ie dan ook nog een Skill heeft die je handig vindt is het helemaal perfect. Naar de nummertjes hoef je niet echt te kijken, uiteindelijk zullen de verschillende wapens ongeveer gelijk presteren.

Voor de rest is Titanite helemaal niet zeldzaam, en zal je heus niet balen als je later een wapen vindt wat je nóg fijner vindt.
Thanks. Ik denk dat ik m'n simpele Longsword of Broadsword ga upgraden, die blijken wel goed te zijn als je ze ver upgrade en ik vind ze fijn spelen.
SideShow schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:42:
Zou het als knight interessant zijn om mijn faith naar 12 te levelen? Zo kan je de heal miracle gebruiken ...

*edit: kan je nergens throwing knives kopen eigenlijk? Lijkt me wel handig..
Ja, kweet het, ik stel veel vragen, maar dit game is absoluut da bomb :D
Dit vroeg ik mij ook af. 3 punten in Faith klinkt wel veel, maar ik weet niet hoe effectief die heal is? Iemand die het weet?

Die Throwing Knives kan je kopen van een gast die je eerst moet bevrijden. Ik moest dat ook even Googlen toen ik die nodig had voor Crystal Sage (wat een irri boss was dat zeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
corset schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:31:
Ik heb Havel gevonden! en hij heeft mij gevonden, keer, op keer, op keer. Die gast heeft me meer afgemaakt dan een boss tot nu toe.

Wel heerlijk hoe de progress loopt zo, je hebt echt het gevoel dat je steeds iets bereikt.

Overigens ben ik de enige die wat moeite had met de laatste Lord of Cinder?
spoiler:
Lothric Prince
Ik vond hem zo zielig. Vooral omdat je er toch achter komt dat hij al niet zo... sterk is
spoiler:
crippled and blind
spoiler:
Vond hem eignelijk wel mee vallen maar goed ging echt net dood toen ik heb bijna had en 2e keer donderde hij van de rand af haha dus toen was ie dood. En over die laatste Lord die is opzich vrij makkelijk maar je moet even door hebben wat je moet doen. Vond een andere baas veel vervelender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Thijs schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:52:
[...]

Dit vroeg ik mij ook af. 3 punten in Faith klinkt wel veel, maar ik weet niet hoe effectief die heal is? Iemand die het weet?
Ik gebruik nog steeds de 'Heal Aid' (te koop bij het oude vrouwtje in Firelink Shrine), daar heb je maar 10 faith voor nodig en bespaart me toch lekker wat slokjes uit de Estus Flask. Vooral in de early game als je nog niet zo veel Estus hebt is dat erg prettig. De gewone Heal levert iets van twee keer zoveel HP op maar kost ook meer FP om te gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Sebastiaannn op 17-04-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sebastiaannn schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:35:
[...]

Ik vind dit soort opmerkingen toch een beetje spoilers hoor =/ zie jou al een paar keer van die dingen zeggen dat ik denk van, nou dat had ik liever niet geweten.
Als ik dit niet had gelezen zal het moment dat ík hem tegenkom toch een stuk toffer zijn. Als je er rekening mee zou willen houden zou ik dat op prijs stellen.
Joh, een NPC uit elke souls game zit weer in een nieuwe souls game? Oo

Ik zeg totaal niet waar hij zit, hoe je hem tegenkomt. Hoe kan dit een spoiler zijn.

Of moeten we letterlijk elke NPC achter spoilers gaan zetten? Dat gaat niet werken.

Maar ik zal er op letten..

Ik vond het wel cool dat de questline van NPC A
spoiler:
ook aardig wat invloed heeft op NPC B (ik doel dan op de ending + huwelijk

En nee, geen idee hoe die NPC heet :D

Heb wel al veel NPC questlines verpest. Hierna nog maar een run :D

[ Voor 17% gewijzigd door corset op 17-04-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 11:22
Sebastiaannn schreef op zondag 17 april 2016 @ 16:57:
[...]

Volgens mij doe je het prima hoor, in de early game zet je in op Str en Dex totdat je genoeg hebt om de wapens te gebruiken die je wil gebruiken. Zelfde geldt voor Int en Faith, als je bepaalde spreuken wil gebruiken voeg je wat punten toe totdat je ze kan gebruiken.
Als je genoeg Vitality hebt om je favoriete gear te gebruiken, kan je daarna focussen op Vigor en Endurance, hoe meer hoe beter geldt voor die stats. Als je merkt dat je vaak in 1 klap doodgaat door een sterke vijand focus je op Vigor, als je merkt dat je groene balkje vaak leeg is focus je je even op Endurance. Na een tijdje kom je misschien een wapen tegen wat je graag wil gebruiken maar je de stats nog niet voor hebt, dan gooi je er weer wat str/dex bij.
Na ongeveer 40 punten in Vig/End te hebben gegooid voegen de extra punten steeds minder HP/stamina toe, dat is weer een goed moment om extra Str of Dex toe te voegen, voor de damage-boost die je daardoor krijgt.
Dan kijk je naar je favoriete wapen om te zien met welke stat die het beste schaalt, sommige wapens krijgen meer damage uit Str, anderen uit Dex.
Het écht helemaal verpesten zal je niet overkomen, zo belangrijk zijn die dingen gelukkig niet in Dark Souls.
En als je richting het einde helemaal doorhebt wat voor karakter je hebt gemaakt en welke punten voor jou belangrijk zijn, is het mogelijk om
spoiler:
de punten van je karakter opnieuw in te delen.
Thanks! Alleen heb ik bijna alles in Vit 'moeten' speccen. Heb een aantal Lothric set items gefarmed maar als ik die draag schiet ik meteen boven de 70% load. Dus zit op de 20 vit oid en endurance bijv blijft wat achter. Maarja, komt wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
In het begin ga ik altijd voor een Quality build, runs erna wat meer specific. Zit nu op gelijke Dex/Str, met een Dark Sword +10, infused tot een B/B str/dex scaling

Werkt perfect, kleiner schild met 100% physical block, en de meeste bosses zijn goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat infusen snap ik niet helemaal hoor. Alles wat ik kies zorgt voor een flinke vermindering in physical damage op mijn Uchigatana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:41:
Dat infusen snap ik niet helemaal hoor. Alles wat ik kies zorgt voor een flinke vermindering in physical damage op mijn Uchigatana.
Vergeet niet naar scaling te kijken, wordt niet (volgens mij) meegenomen in de stats. Een B scaling Dex wapen is beter voor dex users dan een C scaling :)

Of is dat ook een spoiler :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Maar je krijgt weer een andere soort schade erbij (zoals fire of magic), of je attribute bonus verandert. Meestal is het alleen in specifieke situaties voordelig om te infusen, al heb ik me er in dit spel ook nog niet echt verdiept.
corset schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:46:
[...]

Nou niet flauw gaan doen hè :9
In DS2 kwam je die kerel niet tegen als enemy :>

[ Voor 20% gewijzigd door Sebastiaannn op 17-04-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Laatst online: 10:29

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Damn, ik moet echt flink wennen aan een Dex build tegenover mijn Str+schild build uit DS1&2. Met name de bosses ga ik volgens mij gedoe mee krijgen.

Nu 5u in het spel en bij poging 6 van Vordt, hoewel ik moet zeggen dat ik zijn moves inmiddels wel door heb. Af en toe roll en gewoon achterlijk dom de dood in :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sebastiaannn schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:48:
[...]

Maar je krijgt weer een andere soort schade erbij (zoals fire of magic), of je attribute bonus verandert. Meestal is het alleen in specifieke situaties voordelig om te infusen, al heb ik me er in dit spel ook nog niet echt verdiept.

[...]

Nou niet flauw gaan doen hè :9
In DS2 kwam je die kerel niet tegen als enemy :>
Ik zeg ook nergens dat het een enemy is, dat hij me afmaakt zegt niks over zijn rol :D

Overigens, in tegenstelling tot DS1,2 en BB zijn de non boss enemies echt veel lastiger. Outrider Knights? Silver Knights, Black Knights zijn echt lastiger dan in DS1 Oo
Oh en de winged fat dudes rond de Archives oO

[ Voor 16% gewijzigd door corset op 17-04-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
corset schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:46:
[...]

Vergeet niet naar scaling te kijken, wordt niet (volgens mij) meegenomen in de stats. Een B scaling Dex wapen is beter voor dex users dan een C scaling :)

Ik volg je niet helemaal. Ik heb het over infusen, jij hebt het over de attribute bonus? En B is altijd beter dan C, dus wat bedoel je daarmee?

De Uchi heeft overigens geen bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:14:
[...]

Ik volg je niet helemaal. Ik heb het over infusen, jij hebt het over de attribute bonus? En B is altijd beter dan C, dus wat bedoel je daarmee?

De Uchi heeft overigens geen bonus.
Infusing kan wapens scaling geven

E
D
C
B
A
S

van slecht naar goed

hoe beter, hoe meer damage je per point van die stat krijgt

Dark Sword heeft geen scaling standaard, ik heb hem een Fine Gem gegeven, heeft nu op +10 een scaling van B/B op Strength en Dex, wat dus gelijk een damage increase is.

[ Voor 16% gewijzigd door corset op 17-04-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hmm okay. Eens kijken wat dat oplevert. Kun je daarna weer terug of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
bram1984 schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:19:
Ja heb je een drop voor nodig en dan kan je bij smith terug :)
corset schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:15:
[...]

Infusing kan wapens scaling geven

E
D
C
B
A
S

van slecht naar goed

hoe beter, hoe meer damage je per point van die stat krijgt

Dark Sword heeft geen scaling standaard, ik heb hem een Fine Gem gegeven, heeft nu op +10 een scaling van B/B op Strength en Dex, wat dus gelijk een damage increase is.
Die Dark Sword gebruik ik ook met een Heavy gem (krijg ie A op STR) ik gebruik geen dex bijna niet althans dus dat was voor mij beter om te doen dan.

Heb net even respec gedaan naar een pyro build, maar of ik het helemaal fijn vind spelen weet ik niet :) kan wel me zwaard blijven gebruken (die doet iets minder dmg) maar met buff van pyro is het wel weer prima. Maar goed tis wel andere manier van spelen. Of het heel slim is om met die build naar NG+ te gaan weet ik niet haha. Kan denk ik betrer nieuwe char maken voor pyro.

[ Voor 11% gewijzigd door WeAreLegion op 17-04-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Ik speel met een DEX build, ook met de Uchi, ik ben voor sharp unfusion gegaan om er nog meer DEX scaling uit te halen.
bram1984 schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:19:
Jahoor, daar is ook een item voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:45

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Je gaat pas bij erg hoge dex/str waardes het nut zien van infusions. Ik zou er zo vroeg in de game nog niet al teveel druk om maken. Je pakt er misschien 6 damage extra mee bij 25 dex.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Voxalizer schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:43:
Je gaat pas bij erg hoge dex/str waardes het nut zien van infusions. Ik zou er zo vroeg in de game nog niet al teveel druk om maken. Je pakt er misschien 6 damage extra mee bij 25 dex.
Ja inderdaad, zelfs bij 43 str valt het eigenlijk wel mee. Maar goed op me Dark Sword scheelde het omdat ie een A rating kreegt en die had ie niet.

Heb me save game van einde maar even terug gezet :) na wat builds geprobeerd te hebben hou ik hem wel even zo als die is. Vind pyro enzo toch niet echt heel fijn spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
spoiler:
Abyss Watchers neer mt lvl 28, Crystal Sage daarna gedaan. Cathedral of the Deep nu, ergens in het midden (gok ik) na de Giant Slave en De Knight of the Deep en whatever er achter in die kamer zat waar ik dood ben gegaan, dus daar moet ik even naar terug :P Vast dichtbij een baas maar dan zien we wel verder.

Vermaak me tot nu toe erg met de game. Inmiddels ook een Dark Sword naar +3 gebracht, leuker dan mijn standard long/broadsword.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Moet wel zeggen dat het spel boven aan de lijst staat van betere Souls games. De sfeer en stijl werkt zoveel beter dan Dark Souls 2.
Ook de bosses zijn stuk beter bedacht, en stukken unieker. Niet meer reskins van elkaar, en 2 ipv 1 tegelijk.

Wat is iedereens favoriete boss nu eigenlijk?

voor mij de top 3:

spoiler:
Devourer of Gods
Prince Lothric
Dancer of the Broeal Valley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09 20:42
Ik speel nog met een long sword , maar zou graag een wat toffer uitziende wapen willen hebben.
Hij is nu +2 , maar alle swords die ik vind zijn stuk minder.
Had wel een tof sword( ben even naam kwijt) en die gloeide helemaal blauw.
Net 4 boss verslagen die was wel heel makkelijk vergeleken met de vorige.
Heb er nu 16uur inzitten en 4 bosses verslagen incl tutorial boss.
Hoeveel uren hebben jullie er al inzitten?
Ik denk dat ik hierna voor een mage ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Eerste indruk:
Afbeeldingslocatie: http://i.memeful.com/media/post/3M28XYd_700wa_0.gif

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

corset schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:53:
spoiler:
Twin Princes, Nameless King, Dragon Armor

Maar ik vind dat DS3 qua bosses nergens het niveau haalt van de DLC van DS2. Fume Knight, Alonne, Sihn, Elana, Ivory King vegen imo stuk voor stuk compleet de vloer aan met alle bosses in DS3. Verder vind ik DS3 op alle fronten de beste Soulsgame van de drie. De bosses in DS3 zijn gewoon mietjes.

Edit: ik doel hiermee niet eens zozeer op de moeilijkheidsgraad van de bosses. Ik vind ze, met uitzondering van Nameless King, gewoon niet zo boeiend.

In DS2 kan ik met een nieuw character of nieuwe NG cycle echt uitkijken naar een fight met de Fume Knight bijvoorbeeld.
Of in Bloodborne waar ik een Ludwig of een BSB met plezier keer op keer over de kling jaag.
In DS3 heb ik dit bij geen enkele boss.

[ Voor 28% gewijzigd door Voxalizer op 18-04-2016 00:04 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
corset schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:53:
Moet wel zeggen dat het spel boven aan de lijst staat van betere Souls games. De sfeer en stijl werkt zoveel beter dan Dark Souls 2.
Ook de bosses zijn stuk beter bedacht, en stukken unieker. Niet meer reskins van elkaar, en 2 ipv 1 tegelijk.

voor mij de top 3:

spoiler:
Devourer of Gods
Prince Lothric
Dancer of the Broeal Valley
Tot nu toe vind ik Bloodborne toch wel een stukje beter. Dat komt met name doordat de controls daar veel strakker aanvoelen. Ook het leveldesign heeft mij nog geen enkel wow-moment gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35
Aangekomen bij
spoiler: title
Anor Lodo.

Voor mij persoonlijk het mooste gebied ooit.

Gisteren een aantal pogingen gedaan op
Aldrich, Devourer of Gods
.

Helaas een van de eerste pogingen net niet gehaald, en daarna was het met regelmaat prut met peren.
Wel een heel geinig wapon gevonden wat kan helpen :)

Geweldige game, en ben erg blij dat ik in voorbereiding hierop Demon souls en Dark souls 2 heb gespeeld. Toch wat extra ruggegraat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op maandag 18 april 2016 @ 06:56:
[...]

Tot nu toe vind ik Bloodborne toch wel een stukje beter. Dat komt met name doordat de controls daar veel strakker aanvoelen. Ook het leveldesign heeft mij nog geen enkel wow-moment gegeven.
Dat had ik juist met BB, ik vond de controls heerlijk, maar de gebieden teveel van hetzelfde. Hier zit wat meer afwisseling in. Ook waren de bosses wat minder boeiend dan in DS3.

De kracht van BB voor mij was dan weer de lore, de hele Eldritch stukken erin, en de manier waarop alles was gebouwd was heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
corset schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:18:
[...]

Dat had ik juist met BB, ik vond de controls heerlijk, maar de gebieden teveel van hetzelfde. Hier zit wat meer afwisseling in. Ook waren de bosses wat minder boeiend dan in DS3.

De kracht van BB voor mij was dan weer de lore, de hele Eldritch stukken erin, en de manier waarop alles was gebouwd was heerlijk.
Wat ik met beide titels heb ik is het gevoel van progressie.
De eerste stap in een nieuw gebied gaat bijna altijd mis en op het laatst dan kun je de vijanden echt 'lezen'.

Heb zelf geen voorkeur in gebieden van BB of DS3. Beide even goed voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:47
Wat mij wel steeds keer op keer verbaasd zijn de grote hoeveelheden bonfires overal. Bij DS1 had je veel grotere stukken waar je zonder moest (neem bijvoorbeeld Sen's fortress, vooral als je daarbij bedenkt dat de extra bonfire die daar is verborgen is en veel mensen die missen, ander voorbeeld is new Londo wat helemaal geen eigen bonfires heeft), maar in DS3 heb je situaties dat je een boss verslaat, dus in de boss arena een bonfire, vervolgens een trap oploopt van de arena weg een nieuw gebied in, dus meteen weer een bonfire en dan een brug oversteekt (met één miniboss) en meteen weer één.
spoiler:
Dit was vlak voor de stad in de Broeal Valley

Niet dat dat meteen erg is, maar is soms wel een beetje extreem.

Wat de bosses betreft, heb ze vaak de eerste keer, of kort daarna al neer met STR build. Hoewel de boss designs prima zijn naar mijn mening, is een foutje aan je eigen kant veel minder dramatisch dan dat bij DS1/2 was. Heb het idee dat de damage die ze uitdelen relatief laag is. Ben nog niet echt situaties tegengekomen dat ik geoneshot werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
corset schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:18:
[...]

Ik ben tot Farron Keep gekomen, dus tot nu toe zijn de gebieden in mijn geval vergelijkbaar: Yharnam, Hemwick Charnel Lane, Forbidden Woods met poison stuk op het einde.
Invisible_man schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:28:
Wat mij wel steeds keer op keer verbaasd zijn de grote hoeveelheden bonfires overal. Bij DS1 had je veel grotere stukken waar je zonder moest (neem bijvoorbeeld Sen's fortress, vooral als je daarbij bedenkt dat de extra bonfire die daar is verborgen is en veel mensen die missen, ander voorbeeld is new Londo wat helemaal geen eigen bonfires heeft), maar in DS3 heb je situaties dat je een boss verslaat, dus in de boss arena een bonfire, vervolgens een trap oploopt van de arena weg een nieuw gebied in, dus meteen weer een bonfire en dan een brug oversteekt (met één miniboss) en meteen weer één.
spoiler:
Dit was vlak voor de stad in de Broeal Valley

Niet dat dat meteen erg is, maar is soms wel een beetje extreem.

Wat de bosses betreft, heb ze vaak de eerste keer, of kort daarna al neer met STR build. Hoewel de boss designs prima zijn naar mijn mening, is een foutje aan je eigen kant veel minder dramatisch dan dat bij DS1/2 was. Heb het idee dat de damage die ze uitdelen relatief laag is. Ben nog niet echt situaties tegengekomen dat ik geoneshot werd.
Dat heb ik tot nu toe ook. Gek genoeg had ik met Iudex nog het meeste moeite. Vordt had ik in één keer. Die boom liep ik de eerste keer met te weinig Flasks binnen, dus halverwege het gevecht een Homeward Bone gebruikt. Daarna weer terug gerend en ik had ‘m direct.

Maar er zullen ongetwijfeld nog wel lastigere bazen komen (of zelfs normale vijanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik vind het leveldesign en vrijheid van progressie in DS3 juist erg sterk, sterker dan in de andere Souls games. Wat veel mensen niet beseffen is hoe open deze wereld is. Je kunt bijvoorbeeld early game al direct tegen
spoiler:
Dancer
vechten om het hele endgame gebied al vroeg te openen.
Je kunt na Vordt helemaal doorlopen naar Farron Keep, daar de main boss verslaan en vervolgens dat slappe excuus voor een boss dat erna komt verslaan en je zit al helemaal in
spoiler:
Irithyll van waaruit je zonder hindernissen naar de Dungeon en Profaned Capital kunt
.

Dat zijn een handjevol bosses om de hele game te openen. Als je dus een build in gedachten hebt en daar bepaalde items voor nodig hebt kun je die in no-time regelen. Dit doe je natuurlijk niet in je eerste playthrough maar komt de replayvalue erg ten goede. Zeker in NG+ waar het level van je character er niet zoveel meer toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Voxalizer schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:07:
Ik vind het leveldesign en vrijheid van progressie in DS3 juist erg sterk, sterker dan in de andere Souls games. Wat veel mensen niet beseffen is hoe open deze wereld is. Je kunt bijvoorbeeld early game al direct tegen
spoiler:
Dancer
vechten om het hele endgame gebied al vroeg te openen.
Je kunt na Vordt helemaal doorlopen naar Farron Keep, daar de main boss verslaan en vervolgens dat slappe excuus voor een boss dat erna komt verslaan en je zit al helemaal in
spoiler:
Irithyll van waaruit je zonder hindernissen naar de Dungeon en Profaned Capital kunt
.

Dat zijn een handjevol bosses om de hele game te openen. Als je dus een build in gedachten hebt en daar bepaalde items voor nodig hebt kun je die in no-time regelen. Dit doe je natuurlijk niet in je eerste playthrough maar komt de replayvalue erg ten goede. Zeker in NG+ waar het level van je character er niet zoveel meer toe doet.
Ja vind gebieden eigenlijk best wel tof gedaan. ook omdat het zo open is. Maar goed ik ga nu nog even lekker rond lopen en backtracken in eerste game en dan gaan we wel naar Journey 2. Ben nu level 90 en hou hem daar wel even op. Je krijgt niet heel veel dmg meer als je er meer punten er in steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Oh man, week vrij gehad. Nog niet de game uitgespeeld. Maar boeiend.

Ik ben aan het exploren, ik wil de wereld zien, ik wil weten wat je krijgt voor convenants.

Ik ben nu net aangekomen in een gebied waarvan ik dacht: "they really put this in the game?" Het kan wel of niet een gebied uit een eerdere game zijn ^^.

De game voelt tot nu toe echt geweldig. De sfeer, de locaties, de combat. Van de "souls" games die ik gespeeld heb scored deze erg hoog.

Mijn enige "meh" met dit spel zijn de bosses. Stuk voor stuk zijn ze zo makkelijk. Ik heb nog niet 1 gevecht gehad waar ik me echt uitgedaagd voelde. Tuurlijk, ik ben wel dood gegaan door paniek reacties en omg, wtf doet die boss nu. Maar de volgende keer ben je daar klaar voor. Gek genoeg de boss waar ik meest ben dood gegaan is
spoiler:
Crystal Sage
gewoon puur omdat ik niet snel genoeg was.

spoiler:
Pontiff
is ook zo'n boss waar veel mensen blijkbaar erg veel moeite mee hadden. Maar waar ik zo doorheen was. De meeste van z'n attacks zijn erg voorspelbaar en een goede timing op de parry knop, reposte en hij was 40% van z'n hp kwijt van m'n +7 wapen. Ik heb daarna wel "even" 30 sunlight medals gefarmed op die boss. Blijkbaar vinden mensen hem zo lastig dat ze dried finger gebruiken om 3 sunbros te summonen. Vaak was de host ook echt mega squishie(amper hp en lage defenses). Maar zelfs met 2 man is die fight al triviaal. Ik werdt ook bijna instant gesummoned. Plaats me sign, being summoned to another world binnen de minuut.

Ik hoop voor het vervolg van de game dat bosses moeilijker worden. Tot nu toe heb ik meer moeite met de areas en de enemies daar en een zeker type hond. Vooral dat type hond. 3 uur over gedaan gvd. Toen gaan slapen, andere ochtend had ik em in 1 keer.

Maar nu, weer aant werk, tot vanavond dark souls.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Irithyll is echt gaaf gemaakt. Beetje Yarnham achtig, Eerste gebied waar de normale enemies me vaker afmaken dan anders, love it :)

Ook al flink wat invaders gehad daar. Gister om de 15 minuten. Alle keren gewonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Scrisissszzz schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:19:
Irithyll is echt gaaf gemaakt. Beetje Yarnham achtig, Eerste gebied waar de normale enemies me vaker afmaken dan anders, love it :)

Ook al flink wat invaders gehad daar. Gister om de 15 minuten. Alle keren gewonnen :)
Vond die vijanden daar echt donders annoying. De boss ging uit eindelijk wel maar die mobs echt niet gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
ye-roon schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:15:
spoiler:
Pontiff
is ook zo'n boss waar veel mensen blijkbaar erg veel moeite mee hadden. Maar waar ik zo doorheen was. De meeste van z'n attacks zijn erg voorspelbaar en een goede timing op de parry knop, reposte en hij was 40% van z'n hp kwijt van m'n +7 wapen. Ik heb daarna wel "even" 30 sunlight medals gefarmed op die boss. Blijkbaar vinden mensen hem zo lastig dat ze dried finger gebruiken om 3 sunbros te summonen. Vaak was de host ook echt mega squishie(amper hp en lage defenses). Maar zelfs met 2 man is die fight al triviaal. Ik werdt ook bijna instant gesummoned. Plaats me sign, being summoned to another world binnen de minuut.
spoiler:
Toevallig gister Pontiff in 1 keer verslagen zonder hulp. Wat daarbij scheelde was dat ik met towershield + zweihander (meer einhander dus 8) ) speelde en daardoor in de tweede fase zowel hem zelf als zijn echo/schaduw raakte met mijn light attacks door de range van de zweihander en de horizontale swoops in combinatie met de stagger van de zwei waardoor bij veel bosses powerups gecancelled worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zo, wat progress gemaakt:

Alle bosses dood
Alle Estus Shards
Op 2 na alle Bone Fragments

Zijn nog redelijk goed te vinden zonder guide eigenlijk.

Kwam er opeens achter dat ik nog een gigantisch stuk van Smoldering Lake heb gemist (King's Antechamber bonfire daar omheen).

Nu alleen nog alle bonfires halen, en ik ben klaar met run #1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:59
Gisteren de baas "Abyss Watchers" na 100+ x dood te gaan eindelijk kapot gekregen, wat een nachtmerrie... maar oh wat een climax toen die eindelijk ging liggen.
Na die baas waren de volgende 2 maps te easy ...

Speel nog steeds met de Mercenary class, full Dex en Energy focused, Uchigatana 2h als wapen, no shield en cloth als kleding. rond de 40% loadout.
Hak de meest sterke mobs met 2-3 slagen compleet weg. PVP ook enorm sterk, daar ik alle tegenstanders die met schields komen na 3 hakken stun en dan lek prik.

Helaas als Bow en Arrow fanaat, nog geen sterkere boog tegengekomen wat een enorme tegenvaller is...
Vanavond weer lekker verder hakken!

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
corset schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:32:
Zo, wat progress gemaakt:

Alle bosses dood
Alle Estus Shards
Op 2 na alle Bone Fragments

Zijn nog redelijk goed te vinden zonder guide eigenlijk.

Kwam er opeens achter dat ik nog een gigantisch stuk van Smoldering Lake heb gemist (King's Antechamber bonfire daar omheen).

Nu alleen nog alle bonfires halen, en ik ben klaar met run #1
Waarom zou je alle bonfires willen halen als je toch over nieuw gaat beginnen? of maak je een nieuwe char

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Luxurydiver schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:33:
Gisteren de baas "Abyss Watchers" na 100+ x dood te gaan eindelijk kapot gekregen, wat een nachtmerrie... maar oh wat een climax toen die eindelijk ging liggen.
Na die baas waren de volgende 2 maps te easy ...

Speel nog steeds met de Mercenary class, full Dex en Energy focused, Uchigatana 2h als wapen, no shield en cloth als kleding. rond de 40% loadout.
Hak de meest sterke mobs met 2-3 slagen compleet weg. PVP ook enorm sterk, daar ik alle tegenstanders die met schields komen na 3 hakken stun en dan lek prik.

Helaas als Bow en Arrow fanaat, nog geen sterkere boog tegengekomen wat een enorme tegenvaller is...
Vanavond weer lekker verder hakken!
Volgende playthrough ook maar zonder shield doen. Heb zelf de greatshield van die giant en het is eigenlijk te makkelijk. Bij de meeste bazen is het een kwestie van blokken en stamina managen en heel af en toe een hit tussendoor doen tot ie dood is.
Abyss watchers was op deze manier na 3 of 4 pogingen plat, kan me heel goed voorstellen dat zonder shield dit een stuk lastiger is.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
WeAreLegion schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:35:
[...]

Waarom zou je alle bonfires willen halen als je toch over nieuw gaat beginnen? of maak je een nieuwe char
Nieuwe char, en meer voor persoonlijke completion dan iets anders :p

Je moet toch naar NG+ voor alle trophies, dus dat komt vanzelf wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
corset schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:56:
[...]

Nieuwe char, en meer voor persoonlijke completion dan iets anders :p

Je moet toch naar NG+ voor alle trophies, dus dat komt vanzelf wel :D
haha nee okay dan snap ik dat ;)

Ik ga nu ff mensen helpen, en dan me wapens allemaal upgraden en dan ga ik naar NG+ vraag me alleen af of die ashes ook resetten die je aan die vrouw gegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, heb de game ook bijna uitgespeeld. Eindbaas verslagen maar twee bosses laten liggen. Die wil ik dus eerst even doen. Verder ga ik nog wat PVP doen en mensen helpen. Sommige mensen zie ik echter respeccen en dan een NG+ doen en sommige mensen hebben ook gewoon andere characters op gewoon een NG.

Ik wil idealiter het spel spelen met nog een mage en een dual wield DEX build. Wat zouden de overwegingen zijn om nieuwe characters aan te maken of te respeccen en deze characters naar een NG+ mee te nemen?

While we're at it, kan iemand me uitleggen waar ik de NPC vind die me respecced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:08:
Even een vraagje, heb de game ook bijna uitgespeeld. Eindbaas verslagen maar twee bosses laten liggen. Die wil ik dus eerst even doen. Verder ga ik nog wat PVP doen en mensen helpen. Sommige mensen zie ik echter respeccen en dan een NG+ doen en sommige mensen hebben ook gewoon andere characters op gewoon een NG.

Ik wil idealiter het spel spelen met nog een mage en een dual wield DEX build. Wat zouden de overwegingen zijn om nieuwe characters aan te maken of te respeccen en deze characters naar een NG+ mee te nemen?

While we're at it, kan iemand me uitleggen waar ik de NPC vind die me respecced?
Ik zelf zou wat je nu doet reppeccen naar DEX (er vanuit gaand dat je nu str build heb) en een mage gewoon van scratch maken, ook omdat het een andere speel style is.

spoiler:
Je moet even zoeken naar Rosaria's Fingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Die laatste boss, meest epische boss tot nu toe. Niet zo makkelijk als gehrman, en niet zo cheap als gwyn. Gewoon een echte skill based battle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
corset schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:22:
Die laatste boss, meest epische boss tot nu toe. Niet zo makkelijk als gehrman, en niet zo cheap als gwyn. Gewoon een echte skill based battle
spoiler:
Vond die boss en nameless king de moeilijkste die er tussen zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Wat een heerlijke game toch, ik krijg het weer helemaal warm van binnen, en dat is toch een gevoel wat bloodborne me niet gegeven heeft. Ik ben nog helemaal niet ver, maar ik neem ook lekker m'n tijd om area's uit te pluizen, secrets te zoeken, dingen op te schrijven, en bosses te leren kennen om ze vervolgens liefst solo te beaten.

spoiler:
Atm net de crystal sage gehad, in de area ervoor de coal opgehaald (vette knight, en wtf is die watcher invader?!) en verderop ook de weg naar Farron Keep gevonden, en allemaal zonder deaths [T]/. Ben nu een lvl 40 knight met +3 heavy claymore, en overweeg over te gaan stappen naar zweihander als mn equip het toestaat :)

Nou spelen m'n vrouw en ik omstebeurt, en wat ons opviel:
spoiler:
Bij mij was Anri of Astora female, bij haar male ... romance in dark souls?! haha

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu dus al een tijdje vast bij de Nameless King. Ik heb verder Smoldering Lakes volledig gemist. Vanmiddag even Old Demon King neer proberen te krijgen en dan naar NG+

Thanks voor de hulp btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Clay schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:27:
Wat een heerlijke game toch, ik krijg het weer helemaal warm van binnen, en dat is toch een gevoel wat bloodborne me niet gegeven heeft. Ik ben nog helemaal niet ver, maar ik neem ook lekker m'n tijd om area's uit te pluizen, secrets te zoeken, dingen op te schrijven, en bosses te leren kennen om ze vervolgens liefst solo te beaten.

spoiler:
Atm net de crystal sage gehad, in de area ervoor de coal opgehaald (vette knight, en wtf is die watcher invader?!) en verderop ook de weg naar Farron Keep gevonden, en allemaal zonder deaths [T]/. Ben nu een lvl 40 knight met +3 heavy claymore, en overweeg over te gaan stappen naar zweihander als mn equip het toestaat :)

Nou spelen m'n vrouw en ik omstebeurt, en wat ons opviel:
spoiler:
Bij mij was Anri of Astora female, bij haar male ... romance in dark souls?! haha
Dat laatste, ja. Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Ik heb crystal sage nog niet gehad, maar ben bij de the abyss boss.... klopt dit? komt sage hierna ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
shakespeare schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:34:
Ik heb crystal sage nog niet gehad, maar ben bij de the abyss boss.... klopt dit? komt sage hierna ?
Is een splisting voor de abyss watchers. Moest zelf ook zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shakespeare schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:34:
Ff in spoiler tags :).

spoiler:
Als je bij watchers recht doorloopt kom je in catacombs en dan is een andere boss de volgende. Je komt vanaf een andere route op de road op sacrifice bij sage en dan in cathedral of the deep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Is patch 1.04 al uit? Ik kreeg gisteren na het installeren van de game een bericht dat die patch vandaag zou uitkomen.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Trivian schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:07:
Is patch 1.04 al uit? Ik kreeg gisteren na het installeren van de game een bericht dat die patch vandaag zou uitkomen.
Ja, is een server side patch, geen download nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
corset schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:08:
[...]

Ja, is een server side patch, geen download nodig :)
Oke dat is mooi dan zal ik vanavond is gaan beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:59
Afgelopen week lekker van start gegaan met DS3 en gelukkig voldoet het aan de verwachtingen. Ik heb alle Souls games gespeeld (en BB) en kleine minpuntjes tot nog toe t.o.v. de andere games in de serie:
  • reguliere vijanden lijken sterker, maar bosses minder sterk (en dus minder episch). Zeker als je het vergelijkt met bosses als Flame Lurker, Maneater, Ornstein/Smough, Fume Knight (!) etc
  • world building mist de 'interconnectedness' tussen gebieden die DS1 voornamelijk had, waar je vanaf Firelink Shrine b.v. meteen naar New Londo Ruins kon als je daar zin in had en dat connect weer naar Valley of Drakes etc
  • 30 fps op PS4, helaas pindakaas. Ja, verschil is duidelijk merkbaar met 60. Was wel te verwachten, maar beetje jammer als je net de framerate van SOTFS op PS4 bent gewend.
Goed, het zijn gelukkig geen enorme gebreken en ik vind hem erg leuk. Overigens vond ik DS2 ook erg leuk, in tegenstelling tot velen. Demon's Souls steekt er net bovenuit omdat het allemaal meer gritty is en nog niet zo refined als bij Dark Souls en dat past goed bij het karakter van de game.

Mijn persoonlijke ranglijst:

Demon's Souls > Dark Souls > DS2 = DS3 > BB

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Down schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:31:
Afgelopen week lekker van start gegaan met DS3 en gelukkig voldoet het aan de verwachtingen. Ik heb alle Souls games gespeeld (en BB) en kleine minpuntjes tot nog toe t.o.v. de andere games in de serie:
  • reguliere vijanden lijken sterker, maar bosses minder sterk (en dus minder episch). Zeker als je het vergelijkt met bosses als Flame Lurker, Maneater, Ornstein/Smough, Fume Knight (!) etc
  • world building mist de 'interconnectedness' tussen gebieden die DS1 voornamelijk had, waar je vanaf Firelink Shrine b.v. meteen naar New Londo Ruins kon als je daar zin in had en dat connect weer naar Valley of Drakes etc
  • 30 fps op PS4, helaas pindakaas. Ja, verschil is duidelijk merkbaar met 60. Was wel te verwachten, maar beetje jammer als je net de framerate van SOTFS op PS4 bent gewend.
Goed, het zijn gelukkig geen enorme gebreken en ik vind hem erg leuk. Overigens vond ik DS2 ook erg leuk, in tegenstelling tot velen. Demon's Souls steekt er net bovenuit omdat het allemaal meer gritty is en nog niet zo refined als bij Dark Souls en dat past goed bij het karakter van de game.

Mijn persoonlijke ranglijst:

Demon's Souls > Dark Souls > DS2 = DS3 > BB
Heb zelf ook de PS4 versie van DS2. 60 fps idd dat merk je, maar de gebieden zien er een stuk minder BloodBornish / Ds3ish uit >:)

Ben benieuwd hoe de DLC ingepast gaat worden binnen de huidige wereld. Was bij BB wel op een leuke manier gedaan. Leuk genoeg om niet gelijk NG+ te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Laatst online: 14-09 11:22
Ik zit naar een moveset te kijken van een Irithyll Straight Sword. Ik heb 'm zelf ook, maar heb veel van de moves die ik zie nog nooit uitgevoerd. Is er ergens een guide die dit uitlegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Down schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:31:
Ik merk vooral dat de reguliere vijanden niet zo zeer sterker zijn qua HP en DMG, maar vooral qua agressiviteit en je dus echt vijanden moet leren voordat je ze betrouwbaar en makkelijk neer kan halen. Als je dan in een nieuw gebied wat je nog niet kent in eens omringd word door meerdere agressieve vijanden is het al snel einde verhaal, ook al zijn het vijanden met minder dan 100 souls.

De "interconnectedness" is denk ik wel snel een beperking voor afwisselend leveldesign en werkt vooral voor verticale krappere levels zoals in DS1. Maar ze hebben het in DS3 in ieder geval beter opgelost dan in DS2 waar de levels eigenlijks geografisch niet konden (harvest valley -> Iron keep bijvoorbeeld). Mooi eerbetoon aan het leveldesign van DS1 waar het verticale mooi in te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--pSpD8vNI--/zyujrrgklbhcqfn1eqwi.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:22
Hoe ervaren de PS4 spelers de framerate? Het begint mij steeds meer op te vallen (irriteren) eigenlijk. Zit nog in het begin, maar undead village (settlement?) is echt framedrops overal. Veel texture popups ook.

Zit er misschien verschil tussen de disc en digital versie qua performance? (ik heb disc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb totaal geen moeite met de framerate. Voelt juist heel stabiel, maar wellicht ben ik er minder gevoelig voor. Vandaag komt er overigens een nieuwe patch uit.

Wel af en toe wat minimale pop-in (meer dan bij Bloodborne), maar daar stoor ik me in dit soort games niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Qoriox schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:34:
Hoe ervaren de PS4 spelers de framerate? Het begint mij steeds meer op te vallen (irriteren) eigenlijk. Zit nog in het begin, maar undead village (settlement?) is echt framedrops overal. Veel texture popups ook.

Zit er misschien verschil tussen de disc en digital versie qua performance? (ik heb disc)
Het valt nog mee maar ik merk wel dat Bloodborne beter loopt. Ik vind wel dat SS3 er beter uit ziet dan Bloodborne, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online

Heb hem uitgespeeld en op 1 gebied had ik er last van maar dat was het ook wel. Vind bloodborne en dark souls 3 eigenlijk wel het zelfde er uit zien. Het is de zelfde engine volgens mij al draait Bloodborne wel iets beter (die heeft ook iets meer patches gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik zie wel framedrops op de PS4 maar ik heb er geen last van. Ik heb me er allang bij neergelegd dat FromSoft games, en eigenlijk console games in het algemeen, niet altijd even soepel draaien.

En ach, ik heb DS1 en 2 in 60 fps op de PC. Ik kan niet zeggen dat ik in Bloodborne of DS3 ooit doodgegaan ben door de wat mindere framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Trivian schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:48:
[...]

Het valt nog mee maar ik merk wel dat Bloodborne beter loopt. Ik vind wel dat SS3 er beter uit ziet dan Bloodborne, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Dat zei ik vorige week ook, maar hier moet ik op terugkomen. De belichting is Bloodborne is aanzienlijk beter. De vergezichten zijn wel indrukwekkender in DS3, maar overall vind ik BB toch iets beter ogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:02
Ik heb per ongeluk mijn black Smith dwerg onthoofd...... En nu wil hij niet meer voor mij werken...... Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:22
loki504 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:17:
Ik heb per ongeluk mijn black Smith dwerg onthoofd...... En nu wil hij niet meer voor mij werken...... Iemand een oplossing?
per ongeluk ook echt, haha. Je struikelde en je zwaard viel op zijn nek?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
loki504 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:17:
spoiler:
Je krijgt later toegang tot een shrine waar je (dode) NPC's voor een behoorlijke som terug kan krijgen (40k souls oid). Weet even niet precies hoe deze area heet,maar dat is in ieder geval de 3de zone bij de toren met de Giant bovenop

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:02
Qoriox schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:24:
[...]

per ongeluk ook echt, haha. Je struikelde en je zwaard viel op zijn nek?

:D
Nee deed een pirouette naast hem met mijn claymore per ongelijk uit. En nu wil hij niet meer voor mij werken.... Maar er is dus een oplossing😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:27:
[...]

spoiler:
Je krijgt later toegang tot een shrine waar je (dode) NPC's voor een behoorlijke som terug kan krijgen (40k souls oid). Weet even niet precies hoe deze area heet,maar dat is in ieder geval de 3de zone bij de toren met de Giant bovenop
spoiler:
Daar zul je wel de Morticians ashes voor moeten hebben, die liggen in het stuk waar de speren door de reus worden gegooid (Dilapidated Bridge Bonfire) ergens achter een boom. Daarmee kun je de sleutel kopen die een deur in de sewer in datzelfde gebied opent (ipv links naar de toren moet je rechts naar de sewers, brengt ook meteen shortcut naar dezelfde bonfire met zich mee) Daar staat dat beeld in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Voor mij voldoet de framerate al is mijn referentiekader nogal beperkt. Was mij eerlijk gezegd niet opgevallen dat het op 30 fps draaide. Op de PC game ik nauwelijks meer, voorheen deed ik vrij intensief WoW raids en daar was ik de 30-40 fps in de 25m raids wel gewend. Framedrops merk ik dan wel soms maar vooralsnog is het niet hinderlijk.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:53
Ik heb nooit Dark Souls gespeeld en afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt en een PS4 + DS3 gehaald. Ik ben een ontzettende fan van het RPG-genre, maar dit is wel andere koek. Eigenlijk ook nooit gegamed op consoles, dus behalve het feit dat de game al moeilijk is loop ik ook ontzettend te kloten met de buttons. Ik druk bijvoorbeeld continu mijn shield weg, om maar iets te noemen.

Ik ben niet van plan om het spel zonder hulp te gaan spelen, want dat is echt een kansloze missie. Is hier iemand die op de hoogte is van een goede hulpbron op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:30:
Ik heb nooit Dark Souls gespeeld en afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt en een PS4 + DS3 gehaald. Ik ben een ontzettende fan van het RPG-genre, maar dit is wel andere koek. Eigenlijk ook nooit gegamed op consoles, dus behalve het feit dat de game al moeilijk is loop ik ook ontzettend te kloten met de buttons. Ik druk bijvoorbeeld continu mijn shield weg, om maar iets te noemen.

Ik ben niet van plan om het spel zonder hulp te gaan spelen, want dat is echt een kansloze missie. Is hier iemand die op de hoogte is van een goede hulpbron op internet?
Er zin verschillende guides die wel goed zijn. Meestal die van eurogamer.net en ign.com zijn wel prima :) maar goed ik zou het gewoon proberen en voor bosses kan je altijd hulp summonen :) dat is geen schande verder hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu NG+ met een DEX build begonnen. Wil deze playthrough zonder shield spelen. Nu heb ik eigenlijk twee tips nodig van jullie.

1. Tips voor een wapen met goede dex scaling. (Dual wield?)
2. Tips voor omgaan met spelen zonder shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Laatst online: 19-08 17:56

Wat ik persoonlijk een fijne YT channel vond om te kijken (voor Bloodborne) was die van EpicNameBro :)

Zag dat ie ook met Dark Souls 3 is begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Dit is ook niet echt een doorsnee RPG met regeltjes tekst waaruit je moet kiezen.

Maar op YT staan zat beginners guides en anders is Google je beste vriend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:37:
Nu NG+ met een DEX build begonnen. Wil deze playthrough zonder shield spelen. Nu heb ik eigenlijk twee tips nodig van jullie.

1. Tips voor een wapen met goede dex scaling. (Dual wield?)
2. Tips voor omgaan met spelen zonder shield.
Mmm katana's zijn wel goed en je vind later wapens van een boss die wel goed schijnen te zijn.

en zonder shield veel dodgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:42:
[...]

Mmm katana's zijn wel goed en je vind later wapens van een boss die wel goed schijnen te zijn.

en zonder shield veel dodgen ;)
Thanks, helaas heb ik de dancers blades verkocht. Meh. Toch maar alle wapens in het spel gewoon lekker houden.

Weet iemand of het zin heeft om bijvoorbeeld DEX te lvlen na 40? En hoe zou een goede DEX build eruit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:46:
[...]

Thanks, helaas heb ik de dancers blades verkocht. Meh. Toch maar alle wapens in het spel gewoon lekker houden.

Weet iemand of het zin heeft om bijvoorbeeld DEX te lvlen na 40? En hoe zou een goede DEX build eruit zien?
Gewoon geen wapens verkopen alleen als je ze dubbel heb hehe les 1.

En ik speel geen DEX op moment maar na level 40 krijg je er minder voor terug dus ik zou eerst voor andere dingen kijken zoals end enzo omdat je dan vaker kan slaan :) (wat str als je wapens heb die dex en str hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
[...]

Ik weet niet of ik het bij het rechte eind heb maar ik speel dex met 2handed zonder shield.
Mijn "build" tot nu toe lvl 69 dacht ik.

Vigor: 27 (hierna krijg je er minder voor per punt)
End: 20 wil deze nog verder gaan levelen maar niet echt heel belangrijk met mijn huidige wapen.
Vit: 20 deze staat op nummer 1 om verder te levelen ivm betere armor sets
str: 14 dacht ik ivm shield (voor het geval dat) en het farron greatsword? die van de abyss watchers
dex: 40 hierna krijg je er minder voor per punt dus wil eerst andere dingen bij levelen
luck: 14 wil deze wel verder levelen ivm bleed maar ik heb met de katana op de 3e hit de bleed dus is geen prio op dit moment.

Kwa wapen gebruik ik de uchigatana +7 op dit moment met een sharp infusion. Mogelijke andere wapens die ik nog wil testen: Warden twinblades, farron greatsword en die wapens van de dancer boss (hoe die ook mogen heten).

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Welcome :)

YouTube is denk ik je beste bron. Er zijn genoeg videos die je dingen uitleggen. Goede channels: EpicNameBro, AGermanSpy, Oroboro, PeevePeeverson. Al doen ze voor nu vooral hun lets play uploaden, het zijn wel dingen waar je van kan leren. Ik ben zelf erg fan van ENB en blij dat ik enorm voor loop zodat ik nu gewoon zijn content kan kijken.

Verder kan je naar 1 van de wiki pagina's. Persoonlijk vind ik: http://darksouls3.wiki.fextralife.com/ het beste, vanwege de layout. Al zijn er puristen die voor de wikidot gaan, omdat het "minder commercieel" is. http://darksouls3.wikidot.com/. Er is ook een wikia, maar de scripts op die pagina's zijn altijd zo gaar dat je dat beter kan ontwijken. Wat ik ook zou ontwijken is alles van de grotere amerikaanse game sites(ign, gamespot etc). Mediocore content, die wiki van ign is echt niet te navigeren en vooral clickbait.

https://www.reddit.com/r/darksouls3/ is ook een goede, sure het is een forum, maar je kan er goed vragen stellen en er zitten genoeg mensen die je willen helpen.

Ook een goede is dit topic. Altijd wel mensen die willen assiteren. En nu het password systeem zo is aangepast dat zelfs iemand met SL100 een SL15 kan helpen met de eerste baas(behalve tutorial boss). De level 100 word dan downscaled naar jou level.
[...]

De softcap voor str/dex is 40. Daarna krijg je nog wel meer stats en meer damage. Al is het minimaal. Na 60 dropt het helemaal als een malle.

Voor spells is het 60 int voor sorceries. 60 faith voor miracles. 30int/30faith voor dark sorceries, dark miracles en pyromancies.

[ Voor 13% gewijzigd door ye-roon op 18-04-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Akaendra schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:29:
[...]

spoiler:
Daar zul je wel de Morticians ashes voor moeten hebben, die liggen in het stuk waar de speren door de reus worden gegooid (Dilapidated Bridge Bonfire) ergens achter een boom. Daarmee kun je de sleutel kopen die een deur in de sewer in datzelfde gebied opent (ipv links naar de toren moet je rechts naar de sewers, brengt ook meteen shortcut naar dezelfde bonfire met zich mee) Daar staat dat beeld in ieder geval
Je hebt die sleutel helemaal niet nodig!

spoiler:
Links van de ingang richting de lift naar beneden naar Road of Sacrifice zit zo'n guy met een enorm wapen. Recht achter hem zit een donker gat, hier kun je naar beneden springen en kom je in die kloof uit van waaruit je naar Velka's Shrine en de Miracle trainer kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Voxalizer schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:56:
[...]

Je hebt die sleutel helemaal niet nodig!

spoiler:
Links van de ingang richting de lift naar beneden naar Road of Sacrifice zit zo'n guy met een enorm wapen. Recht achter hem zit een donker gat, hier kun je naar beneden springen en kom je in die kloof uit van waaruit je naar Velka's Shrine en de Miracle trainer kunt.
spoiler:
Moet je wel 1) hoge dex hebben zodat je de val overleeft of 2) spook casten zodat je geen fall damage krijgt of 3) silvercat ring equippen zodat je geen fall damage krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

ye-roon schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:02:
[...]

spoiler:
Moet je wel 1) hoge dex hebben zodat je de val overleeft of 2) spook casten zodat je geen fall damage krijgt of 3) silvercat ring equippen zodat je geen fall damage krijgt.
Die val overleef je zonder gear met 10 dex nog volgens mij.

Edit: getest. Met 10 dex overleef je deze val.

[ Voor 6% gewijzigd door Voxalizer op 18-04-2016 15:17 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 29 Laatste