Hier nog iemandScrisissszzz schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:30:
Godsamme heb vandaag en morgen geen tijd om te spelen! Alleen bij From games baal ik daarvan haha!
Zo, ben nu weer stapje verder;
Draak is weg
Greatwood is dood
De knight vlak voor de road of sacrifices heeft zelfmoord gepleegd (viel hem aan, was vergeten geen estus te hebben, rende terug, lift omhoog. Hij pleurt gat in van de lift)
Zit nu bij de 2 human enemies op de road, diegene rond het swamp gebied
Draak is weg
Greatwood is dood
De knight vlak voor de road of sacrifices heeft zelfmoord gepleegd (viel hem aan, was vergeten geen estus te hebben, rende terug, lift omhoog. Hij pleurt gat in van de lift)
Zit nu bij de 2 human enemies op de road, diegene rond het swamp gebied
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ja, dat is waar, het is super cryptisch allemaal haha. Maar dat maakt het ook wel mooi! Ik zoek idd wel wat op als ik verhaalgewijs niet verder kom en ook echt geen idee heb wat te doen.. Maar moet zeggen dat ik tot op heden nog niet op een dergelijk punt ben gekomen.shakespeare schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:37:
speel eerst de gebieden uiteraard wel zelf... daarna check ik of ik wat mis. sommige zaken binnen de souls genre zijn bijna zelf niet uit te komen.
koop dit van die en geef dat aan die, dat soort dingen.
Ik heb mijn tweede playthrough achter de rug maar nog steeds niets opgezocht. Wel heb ik alle optionele gebieden gevonden, wat overigens nooit zou zijn gelukt als ik niet bijna alle item descriptions had gelezen. Ik mis nog wel een paar covenanten, maar ik heb wel een idee waar ik ze ongeveer moet vinden.
Ik heb die hele tweede playthrough solo met de Uchigatana gedaan, maar na de laatste boss was ik echt klaar met dat wapen. Direct gerespecced en terug gegaan naar de greatswords. Heb het Profaned Greatsword naar +10 gebracht. Verder als backup Anri's Straight Sword, wat een supersterk wapen.
Nu ben ik eigenlijk vooral aan het afwisselen tussen invaden en helpen als Sunbro.
Ik vind het ideaal aan deze game dat je na het verslaan van de laatste boss niet direct in NG+ wordt gegooid. Mijn eerste playthrough was de japanse release, maar als ik zie wat ik daar allemaal gemist heb, lol. Achteraf ben ik blij dat ik die save niet kon overzetten.
Ik heb die hele tweede playthrough solo met de Uchigatana gedaan, maar na de laatste boss was ik echt klaar met dat wapen. Direct gerespecced en terug gegaan naar de greatswords. Heb het Profaned Greatsword naar +10 gebracht. Verder als backup Anri's Straight Sword, wat een supersterk wapen.
Nu ben ik eigenlijk vooral aan het afwisselen tussen invaden en helpen als Sunbro.
Ik vind het ideaal aan deze game dat je na het verslaan van de laatste boss niet direct in NG+ wordt gegooid. Mijn eerste playthrough was de japanse release, maar als ik zie wat ik daar allemaal gemist heb, lol. Achteraf ben ik blij dat ik die save niet kon overzetten.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Wat een game, heb nog geen minuut spijt van aanschaf, maar man man man, de game is echt afzien... Totaal geen ervaring met DS games, dus bleef lang hangen bij die eerste baas, maar uiteindelijk kreeg ik het door en ging ie neer, na een keer of 40 geloof ik
en een gevoel van euforie maakte zich meester in mij. Snel verder, en aangekomen in de fire link shrine, heb ik de volgende vraag:
spoiler:
Voordat je de fire link shrine ingaat, kun je links eromheen lopen, en kom je een schaars geklede gast tegen die mij met een, wat lijkt op een katana, geheel in mootjes hakt
Is dit die Uchigatana waar jullie het over hebben? Wat ik ook probeer, hij is mij telkens te snel af....
I pitty the fools who took my game-station.....
Ulti23 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:34:
Wat een game, heb nog geen minuut spijt van aanschaf, maar man man man, de game is echt afzien... Totaal geen ervaring met DS games, dus bleef lang hangen bij die eerste baas, maar uiteindelijk kreeg ik het door en ging ie neer, na een keer of 40 geloof iken een gevoel van euforie maakte zich meester in mij. Snel verder, en aangekomen in de fire link shrine, heb ik de volgende vraag:
spoiler:Voordat je de fire link shrine ingaat, kun je links eromheen lopen, en kom je een schaars geklede gast tegen die mij met een, wat lijkt op een katana, geheel in mootjes haktIs dit die Uchigatana waar jullie het over hebben? Wat ik ook probeer, hij is mij telkens te snel af....
spoiler:
That's the one!! Je kan proberen om met een schild hem te deflecten en hem in de afgrond te laten vallen. Als je dan nadat hij dood is je spel quit en weer laad, licht zijn spul daar boven aan de trap. Maar anders later eens terugkomen wanneer je wat sterker bent.
oke maar die deur is dicht daarachter, hoe krijg je die open ?
deuren kunnen op 3 manieren open: met sleutel, zonder sleutel of vanaf 1 kantshakespeare schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:38:
oke maar die deur is dicht daarachter, hoe krijg je die open ?
Invisible_man schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:36:
[...]
spoiler:That's the one!! Je kan proberen om met een schild hem te deflecten en hem in de afgrond te laten vallen. Als je dan nadat hij dood is je spel quit en weer laad, licht zijn spul daar boven aan de trap. Maar anders later eens terugkomen wanneer je wat sterker bent.
spoiler:
Ik was daar net, en we vielen beide naar beneden. Makkelijke oplossing, aangezien mijn souls en zijn drops keurig klaar lagen toen ik terug kwam.
Iemand die hier met een Fth build speelt? Ik ben zelf begonnen als Cleric en bezig een Str/Fth build te maken. Alleen heb ik eigenlijk nog helemaal niets aan m'n faith gehad. Opzich wel leuk die Heal-spell, vooral omdat je summons ook kan healen, maar verder bar weinig aan gehad, behalve dat ik Astora's Straight Sword kan gebruiken (scaled met Fth).
Maar het is idd een prachtig spel..! Al best wat uurtjes erin zitten en net de derde baas verslagen. En idd wat een dolhof is de Undead Village. Elke keer vind ik weer nieuwe paadjes...
Maar het is idd een prachtig spel..! Al best wat uurtjes erin zitten en net de derde baas verslagen. En idd wat een dolhof is de Undead Village. Elke keer vind ik weer nieuwe paadjes...
Tweede playtrough... Is de game zo kort dan ?Voxalizer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:11:
Ik heb mijn tweede playthrough achter de rug maar nog steeds niets opgezocht.
[ Voor 14% gewijzigd door Nol_NL op 15-04-2016 11:22 ]
Hoeveel uren is men er al mee bezig ? Ik zelf 8 uur ben nog niet bij de tweede baas. Maar in de buurt.
Ga er stiekem van uit dat hij de JP versie al heft gespeeld, die is namelijk al uit sinds 23 maart ofzo, zou tijd genoeg moeten zijn voor een playthrough.Nol_NL schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:19:
[...]
Tweede playtrough... Is de game zo kort dan ?
Zit zelf nu inmiddels rond een uur of 7-8, 4de (of 5de) boss nu, maar ga nog even backtracken om wat dingen nog te exploren
Afhankelijk van hoe goed je bent en hoe je de game speelt. Als je overal langs rent en alleen de nodige bosses doet dan is de game niet lang. Op youtube staan speedruns van 1:30 uur.Nol_NL schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:19:
[...]
Als je alle gebieden explored en je tijd neemt dan is de game behoorlijk lang.
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
Pff ben ik zo slecht heheAkaendra schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:21:
[...]
Ga er stiekem van uit dat hij de JP versie al heft gespeeld, die is namelijk al uit sinds 23 maart ofzo, zou tijd genoeg moeten zijn voor een playthrough.
Zit zelf nu inmiddels rond een uur of 7-8, 4de (of 5de) boss nu, maar ga nog even backtracken om wat dingen nog te exploren
Is deze game te doen zonder verdere DS ervaring? Dat hij moeilijk is maakt niet uit, ik stel de vraag voornamelijk voor de verhaal lijn.
Ik ben een slow-player dus tegen de tijd dat ik de eerste games heb gehad zitten we in 2020
Ik ben een slow-player dus tegen de tijd dat ik de eerste games heb gehad zitten we in 2020
Je kan deze gewoon beschouwen als verhaal opzich. Ik heb de vorige delen ook niet gespeeld en vind hem fantastisch...
Welke verhaalijn?Ruvetuve schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:24:
Is deze game te doen zonder verdere DS ervaring? Dat hij moeilijk is maakt niet uit, ik stel de vraag voornamelijk voor de verhaal lijn.
Maakt niet uit, verhaal slaat toch nergens op
Hahaha... Ik schrok al. Dan hou ik het wel op de JP versie in combinatie met freaky Dark Souls game gedrag
Uur of 8 a 9,k1978 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:19:
Hoeveel uren is men er al mee bezig ? Ik zelf 8 uur ben nog niet bij de tweede baas. Maar in de buurt.
bosses dood:
Iudex Gundyr
Vordt
Greatwood
Crystal Sages
Ben nu in een of andere cathedraal, zag een giant, en weer f*ing slimes >_>
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Welk level ben je nu dan ?? Ik zelf 22.
[ Voor 18% gewijzigd door k1978 op 15-04-2016 11:32 ]
Ik ga straks verder net na de Crystal Sage. Gestopt bij de bonfire waar die gast op de trap stond te wachten. Zal eens kijken hoeveel uur ik bezig ben. Denk rond de 9/10 uur. Lekker op mijn gemak rondlopen en genieten van de sfeer. Ik vond Undead Settlement echt een super tof gebied. Ook lekker groot meteencorset schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:30:
[...]
Uur of 8 a 9,
bosses dood:
Iudex Gundyr
Vordt
Greatwood
Crystal Sages
Ben nu in een of andere cathedraal, zag een giant, en weer f*ing slimes >_>
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Om maar even message taal te gebruikenScrisissszzz schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:34:
[...]
Ik ga straks verder net na de Crystal Sage. Gestopt bij de bonfire waar die gast op de trap stond te wachten. Zal eens kijken hoeveel uur ik bezig ben. Denk rond de 9/10 uur. Lekker op mijn gemak rondlopen en genieten van de sfeer. Ik vond Undead Settlement echt een super tof gebied. Ook lekker groot meteen
Beware Pincer Attack

Dat heeft me 5 attempts gekost >_<
Die gast op de trap bedoel je? Ik zei net stond, ik had m dood first trycorset schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:35:
[...]
Om maar even message taal te gebruiken
Beware Pincer Attack
Dat heeft me 5 attempts gekost >_<
[ Voor 3% gewijzigd door Scrisissszzz op 15-04-2016 11:38 ]
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Had hij de backup gekregen van katana dude 2?Scrisissszzz schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:38:
[...]
Die gast op de trap bedoel je? Ik zei net stond, ik had m dood first tryDaarna daar gestopt.
Ow je bedoelt die gast die bij de bonfire links naar beneden staat? Die had ik daar onder al neergelegd dus had ze inderdaad niet samen. Gast op de trap kwam die andere iig niet helpencorset schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:41:
[...]
Had hij de backup gekregen van katana dude 2?anders is hij best makkelijk. Ik had katana NPC + trap dude, dat was wat irritanter
Verwijderd
Lol. Ik faalde de eerste keer hard bij de tutorial boss.
*slik*
2e keer gelukkig makkelijk, maar dacht wel even: heeft BB me casual gemaakt? >.<
*slik*
2e keer gelukkig makkelijk, maar dacht wel even: heeft BB me casual gemaakt? >.<
Ja en er staan in dit topic ook al talloze manieren hoe je 'm handig kan aanpakken.Ulti23 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:34:
Wat een game, heb nog geen minuut spijt van aanschaf, maar man man man, de game is echt afzien... Totaal geen ervaring met DS games, dus bleef lang hangen bij die eerste baas, maar uiteindelijk kreeg ik het door en ging ie neer, na een keer of 40 geloof iken een gevoel van euforie maakte zich meester in mij. Snel verder, en aangekomen in de fire link shrine, heb ik de volgende vraag:
spoiler:Voordat je de fire link shrine ingaat, kun je links eromheen lopen, en kom je een schaars geklede gast tegen die mij met een, wat lijkt op een katana, geheel in mootjes haktIs dit die Uchigatana waar jullie het over hebben? Wat ik ook probeer, hij is mij telkens te snel af....
Hij speelt al sinds de Japanse release en is flink ervaren in de Souls games. Dan ga je er een stuk sneller doorheen.Nol_NL schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:19:
[...]
Wat rushen sommigen trouwens. Ik ben volgens mij level 24 met 9 uur op de teller en ik moet nog beginnen aan dat gebied na Vordt. Lekker op mijn gemak levelen en alles tot aan het gaatje uitkammen. Ik zie mensen die al 5 bosses hebben gedaan met 9 uur.
Edit: Na deze 9 uur moet ik wel zeggen dat de controls van Bloodborne echt ongeëvenaard blijven. De smoothness, snelheid en precisie worden nergens in Dark Souls 3 geëvenaard helaas. Ik heb nog steeds redelijk wat moeite om langere stukken te clearen zonder geraakt te worden. Ik vind DS3 grafisch wel iets mooier en dan met name de vergezichten.
[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 15-04-2016 12:16 ]
Wat Bram zegt idd. Volgens mij stond er duidelijk in de post dat de eerste playthrough de japanse versie was, maar goed.
Overigens is de game zeker niet kort! Als je echter weet waar je heen moet is er aardig wat tijd te besparen. Dat ik een weekje vrij heb helpt ook zeker mee.
Overigens is de game zeker niet kort! Als je echter weet waar je heen moet is er aardig wat tijd te besparen. Dat ik een weekje vrij heb helpt ook zeker mee.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Hoe doe je dat respeccen trouwens? Is dat een menu optie ofzo?Voxalizer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:25:
Wat Bram zegt idd. Volgens mij stond er duidelijk in de post dat de eerste playthrough de japanse versie was, maar goed.
9 uur doen over de High Wall is wel wat lang Brambram1984 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:10:
[...]
Ja en er staan in dit topic ook al talloze manieren hoe je 'm handig kan aanpakken.
[...]
Hij speelt al sinds de Japanse release en is flink ervaren in de Souls games. Dan ga je er een stuk sneller doorheen.
Wat rushen sommigen trouwens. Ik ben volgens mij level 24 met 9 uur op de teller en ik moet nog beginnen aan dat gebied na Vordt. Lekker op mijn gemak levelen en alles tot aan het gaatje uitkammen. Ik zie mensen die al 5 bosses hebben gedaan met 9 uur.
Edit: Na deze 9 uur moet ik wel zeggen dat de controls van Bloodborne echt ongeëvenaard blijven. De smoothness, snelheid en precisie worden nergens in Dark Souls 3 geëvenaard helaas. Ik heb nog steeds redelijk wat moeite om langere stukken te clearen zonder geraakt te worden. Ik vind DS3 grafisch wel iets mooier en dan met name de vergezichten.
Je bent ook geen hunter zoals in BB. Als je DS1 en 2 hebt gespeeld zijn de controls in DS3 t.o.v. de vorige delen wel stukje sneller. Zeker als je je equip load gewoon wat laag houdt. Onder de 70% is tot nu toe prima. Mijn butcher knife lekker 2handen en dodgen en rollen. Ok, aardig a la BB maar goed
Bij een zekere, goed verstopte NPC.bram1984 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:36:
[...]
Hoe doe je dat respeccen trouwens? Is dat een menu optie ofzo?
spoiler:
Rosaria in de Cathedral of The Deep
Je kunt vijf keer per playthrough respeccen, overigens.
Ik heb in principe ook geen 9 uur over de High Wall gedaan, maar had nog niet het gevoel klaar te zijn in dat gebied. En je hebt ook het gebied voor de Shrine nog.Scrisissszzz schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:44:
[...]
9 uur doen over de High Wall is wel wat lang BramIk speel ook wel op mijn gemak maar moet zeggen dat ik er best makkelijk doorheen kom tot nu toe.
Je bent ook geen hunter zoals in BB. Als je DS1 en 2 hebt gespeeld zijn de controls in DS3 t.o.v. de vorige delen wel stukje sneller. Zeker als je je equip load gewoon wat laag houdt. Onder de 70% is tot nu toe prima. Mijn butcher knife lekker 2handen en dodgen en rollen. Ok, aardig a la BB maar goed
Maar dat is sowieso al geen 9 uur, of er moet een gigantisch gebied achter liggen mbv de key ofzo.
Moet zeggen dat ik nog wel wat meer kan exploren in de gebieden na undead settlement, en in de undead settlement zijn er vast ook nog gebieden die ik nog moet ontdekken.
Moet zeggen dat ik nog wel wat meer kan exploren in de gebieden na undead settlement, en in de undead settlement zijn er vast ook nog gebieden die ik nog moet ontdekken.
Ik ben wellicht ook wat overleveld met 25 nu.
spoiler:
....ook al een foutje gemaakt, net voor de Undead Settlement tussen al die " slakmannen" hoor ik er eentje iets roepen in de trant van: "Please kill me to undo me from these shackles". Ik denk: "tuurlijk gast, jou ga ik helpen".....en mep hem neer. Zie ik daarna alleem messages op de vloer met " Ally ahead" enzo. Volgens mij heb ik een handelaar doodgemaakt....hmmm
[ Voor 2% gewijzigd door VinnieV op 15-04-2016 14:12 . Reden: Spoilertags geplaatst ]
PSN gamertag: H3nk13024
Volgens mij gaat het om deze gast:VinnieV schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:57:
....ook al een foutje gemaakt, net voor de Undead Settlement tussen al die " slakmannen" hoor ik er eentje iets roepen in de trant van: "Please kill me to undo me from these shackles". Ik denk: "tuurlijk gast, jou ga ik helpen".....en mep hem neer. Zie ik daarna alleem messages op de vloer met " Ally ahead" enzo. Volgens mij heb ik een handelaar doodgemaakt....hmmm
spoiler:
Yoel of Londor
Hij is wel handig, maar echt super boeiend ook weer niet. Ik weet niet hoe ng+ werkt of je dan weer de kans krijgt om hem te helpen, anders zou ik daar lekker op wachten.
zo heb ik in het begin van dat moeras gebied ook "per ongelijk" een npc vol aangevallen, hij stond om een hoekje en zonder nadenken was mijn eerste reactie uithalen met mijn katana
spoiler:
Jep, als je hem helpt dan verschijnt ie in Firelink Shrine. Hij geeft 5 keer een "free" level up dus hij was wel handig geweest. Kwa items verkoopt hij een handje vol spells http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Yoel%20of+Londor
[ Voor 20% gewijzigd door Axewi op 15-04-2016 14:08 ]
Ha gelukkig maar! thnxAxewi schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:02:
[...]
Volgens mij gaat het om deze gast:spoiler:Yoel of Londor
Hij is wel handig, maar echt super boeiend ook weer niet. Ik weet niet hoe ng+ werkt of je dan weer de kans krijgt om hem te helpen, anders zou ik daar lekker op wachten.
zo heb ik in het begin van dat moeras gebied ook "per ongelijk" een npc vol aangevallen, hij stond om een hoekje en zonder nadenken was mijn eerste reactie uithalen met mijn katana![]()
spoiler:Jep, als je hem helpt dan verschijnt ie in Firelink Shrine. Hij geeft 5 keer een "free" level up dus hij was wel handig geweest. Kwa items verkoopt hij een handje vol spells http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Yoel%20of+Londor
Na wat bug perikelen met een Deprived, heb ik een Knight aangemaakt, daarmee gespeeld tot aan
Dus gisterenavond een Thief aangemaakt en kon
De
Geweldige game en kan niet wachten om weer verder te spelen!
spoiler: title
en vond het niet fijn om met een shield te spelen. Was teveel aan het turtlen en was juist in de voorgaande delen gewend om lekker te rollenbollen Vordt of the Boreal Valley
Dus gisterenavond een Thief aangemaakt en kon
nog doden voordat ik ging slapen. Even wennen om met een Dagger (Bandit Knife) te spelen, gezien de lage damage, maar bleed is erg fijn! Ook twee covenants gevonden en ben nu een Sunbro Vordt of the Boreal Valley
De
heb ik gisteren gedood met een parry en daarna een critical hit. Dat was echt een feel good moment zeg! Parry gaat me een stuk beter af dan in de voorgaande delen (Bloodborne nooit gespeeld omdat ik geen PS4 heb).Sword Master
Geweldige game en kan niet wachten om weer verder te spelen!
Gelukkig maar? Ik vind 5 gratis levels niet misselijk.
Gratis stond tussen " " je moet wel wat moeite doen om die te krijgen. Daarbij 5 levels is leuk mee genomen maar gaan echt het verschil niet maken.bram1984 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:55:
[...]
Zijn hier trouwens mensen die Dex/luck gaan? Ik ben benieuwd naar de stats die je gaat en welk wapen je gebruikt.
Ikzelf gebruik de uchigatana en heb alleen geïnvesteerd in Vig en Dex. Luck wil ik bewaren voor later omdat ik niet weet hoe goed/veel dat zal helpen. (tips zijn welkom)
Daar vecht ik ook wel weer doorheen ;-)bram1984 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:55:
[...]
Er zit ook wel een addertje onder het gras hoor (Dark Sigil oid), maar ik snap zelf ook nog niet helemaal wat de consequenties ervan zijn behalve dat je elke keer wanneer je dood gaat meer 'hollow' raakt zoals in voorgaande games.
[ Voor 32% gewijzigd door SD5k op 15-04-2016 15:43 ]
Als ik het zo bekijk heeft het alleen effect op je uiterlijk, en verder geen negatieve nadelen zoals minder hp als in bijv ds2.SD5k schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:41:
Er zit ook wel een addertje onder het gras hoor (Dark Sigil oid), maar ik snap zelf ook nog niet helemaal wat de consequenties ervan zijn behalve dat je elke keer wanneer je dood gaat meer 'hollow' raakt zoals in voorgaande games.
https://www.primagames.co...vels-dark-sigil-hollowing
Het is gebonden aan een questline en heeft ook invloed op de ending cutscene. Verder boeit het vrij weinig, hoewel er een wapen is dat scaled met hollowing. Hoe dat precies in zijn werk gaat heb ik nog niet bekeken, maar ik denk dat hoe hoger je hollowingwaarde hoe meer damage dat wapen zal doen.
Hey mensen,
Ik heb een Estus Shard in mijn inventory, maar hoe kan ik deze gebruiken om mijn estus te upgraden bij de smithy? Ergens las ik dat je bij hem je shard in kan ruilen voor een 4e Estus charge, maar hij doet niks bij mij. Ik heb de keuze uit Allot en Reinforce Estus, maar bij beiden gebeurt er niks.
Ik heb een Estus Shard in mijn inventory, maar hoe kan ik deze gebruiken om mijn estus te upgraden bij de smithy? Ergens las ik dat je bij hem je shard in kan ruilen voor een 4e Estus charge, maar hij doet niks bij mij. Ik heb de keuze uit Allot en Reinforce Estus, maar bij beiden gebeurt er niks.
Als je een estus shard in je invent hebt moet reinforce estus gewoon werken. Doet het bij mij gewoon prima in ieder geval. Je krijgt dan gewoon een extra estus flask consumable (dus van 4 naar 5 ofzo)Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:12:
Hey mensen,
VraagjeVoxalizer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:53:
[...]
Bij een zekere, goed verstopte NPC.
spoiler:Rosaria in de Cathedral of The Deep
Je kunt vijf keer per playthrough respeccen, overigens.
spoiler:
en weet dat je kan respeccen maar zodra je naar NG+ gaat is die mogelijkheid er dan nog? Ik zou namelijk NG+ met andere build willen doen maar mocht het niet bevalen dan kan ik namelijk niet meer terug (of moet save game apart zetten natuurlijk).
Ik ben lid van die covenant (althans heb hem gevonden)
Respeccen moet echt bij die NPC, dus in jouw geval zul je moeten respeccen voor je naar NG+ gaat. Je kunt in NG+ ook respeccen, maar dan zul je eerst die NPC moeten bereiken. Etc.WeAreLegion schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:24:
[...]
Vraagje
spoiler:en weet dat je kan respeccen maar zodra je naar NG+ gaat is die mogelijkheid er dan nog? Ik zou namelijk NG+ met andere build willen doen maar mocht het niet bevalen dan kan ik namelijk niet meer terug (of moet save game apart zetten natuurlijk).Ik ben lid van die covenant (althans heb hem gevonden)
Maar zoals ik zei: NG+ is een keuze in deze game. Je krijgt een vraag aan het eind of je direct naar NG+ door wil, of dat je later pas naar NG+ wil. Je krijgt in het laatste geval simpelweg een extra optie bij de bonfire in Firelink Shrine om naar NG+ te gaan.
Speel game uit, respec, ga naar NG+. Done.
Ik krijg wel eens van een NPC hulp aangeboden met een bossfight, maar ik summon die liever niet omdat ik het graag in m'n eentje doe, geen zin heb om telkens het gebied voor de boss te clearen, en niet telkens in ember-form wil zijn bij elke poging.
Weet iemand of de hulp inroepen van een NPC bij een bossfight ervoor zorgt dat je de questline van bepaalde NPC's kan blijven volgen? Ofwel dat het niet-summonen ervoor zorgt dat questlines worden afgesloten? Want ik vind het wel leuk om die kleine verhaaltjes te doorlopen.
Antwoord mag in een spoiler
.
Weet iemand of de hulp inroepen van een NPC bij een bossfight ervoor zorgt dat je de questline van bepaalde NPC's kan blijven volgen? Ofwel dat het niet-summonen ervoor zorgt dat questlines worden afgesloten? Want ik vind het wel leuk om die kleine verhaaltjes te doorlopen.
Antwoord mag in een spoiler
[ Voor 6% gewijzigd door Sebastiaannn op 15-04-2016 17:24 ]
Ja okay zo iets dacht ik dus al dat je niet meer kan respeccen (je moet eerst het vinden weer). Maar goe dan respec ik wel even in eerste game als ik klaar ben en dan test ik eerst wel evenVoxalizer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:43:
[...]
Respeccen moet echt bij die NPC, dus in jouw geval zul je moeten respeccen voor je naar NG+ gaat. Je kunt in NG+ ook respeccen, maar dan zul je eerst die NPC moeten bereiken. Etc.
Maar zoals ik zei: NG+ is een keuze in deze game. Je krijgt een vraag aan het eind of je direct naar NG+ door wil, of dat je later pas naar NG+ wil. Je krijgt in het laatste geval simpelweg een extra optie bij de bonfire in Firelink Shrine om naar NG+ te gaan.
Speel game uit, respec, ga naar NG+. Done.
Volgens mij niet. Ik heb wel gehad dat een NPC mij summonde voor een boss en ik deze NPC moest helpen met het killen van een boss. Het gaat hier omSebastiaannn schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 17:23:
Ik krijg wel eens van een NPC hulp aangeboden met een bossfight, maar ik summon die liever niet omdat ik het graag in m'n eentje doe, geen zin heb om telkens het gebied voor de boss te clearen, en niet telkens in ember-form wil zijn bij elke poging.
Antwoord mag in een spoiler.
spoiler:
.Anri
Verder is het einde van de quest van
spoiler:
gebonden aan een boss. Deze heb ikzelf gemist maar die NPC komt je als je zijn quest tot dat punt gedaan hebt vanzelf helpen, of je nou wil of niet.
Siegward of Caterina
Dankjewel!Voxalizer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:07:
[...]
Volgens mij niet. Ik heb wel gehad dat een NPC mij summonde voor een boss en ik deze NPC moest helpen met het killen van een boss. Het gaat hier omspoiler:.Anri
Verder is het einde van de quest vanspoiler:gebonden aan een boss. Deze heb ikzelf gemist maar die NPC komt je als je zijn quest tot dat punt gedaan hebt vanzelf helpen, of je nou wil of niet.Siegward of Caterina
Hier wat aanvullende informatie over de quest lines van NPC's.
Bij een blind playtrough mis je natuurlijk altijd wel dingen.
http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route
http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Side+Quests
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Jij ook bedankt! Mijn vraag ging specifiek overDestianto schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:51:
[...]
Hier wat aanvullende informatie over de quest lines van NPC's.
Bij een blind playtrough mis je natuurlijk altijd wel dingen.
http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route
http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Side+Quests
spoiler: naam
Sirris of the Sunless Realms
En over haar questline lees ik inderdaad dat
spoiler:
"Summoning her for these fights is not a requirement for furthering the quest chain"
Daarna ben ik gelijk opgehouden met lezen want ik wil mijn eerste playthrough zo blind mogelijk houden. Alleen hier was ik even benieuwd hoe deze mechaniek in elkaar steekt. In mijn tweede playthrough ga ik wel meelezen, om alles te vinden wat ik ongetwijfeld ga missen.
Net Cathedral of the Deep gecleared. Oh wat is die boss een satisfying gevecht voor melee
Je moet daarna even naar de bonfire gaan om te resten. Dan wordt de nieuwe Estus flask aangevuld.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:12:
Hey mensen,
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Dan kun je 'm niet equippen omdat je bijvoorbeeld te weinig Strength hebt.k1978 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:00:
Wat betekent het als er een rood kruisje staat bij een wapen of schild ???
Maar kan hem juist wel equippen. !! maar staat die wel in de vakken links onder met kruis maar kan ze wel gebruiken..
Je kunt ze equippen, maar je zal minder damage doen/minder goed blocken.k1978 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:16:
Maar kan hem juist wel equippen. !! maar staat die wel in de vakken links onder met kruis maar kan ze wel gebruiken..
Meer is het niet
Je kan m equippen en gebruiken maar omdat je str/dex of andere stat niet voldoet aan het minimum zal de damage downscalen. Dus wil je m efficiënt gebruiken zal je betreffende stat moeten uppen! Deze stat kan je overigens zien als je op het wapen gaat staan in het menu, de rode stat geeft aan waar je char aan ontbreektk1978 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:16:
Oke bedankt voor de antwoorden ....
[ Voor 73% gewijzigd door k1978 op 15-04-2016 21:21 ]
Mocht iemand vragen hebben, ik heb de guide en kan het eea nakijken. Zoals hoe de red orb npc questline verder moest.
Net cathedral of the deep gecleared incl de baas, maar daar moet toch ook ergens dat respec vrouwtje zijn? Heb dr nog niet gevonden..
Btw, vond de baas daar maar beetje suf.
Btw, vond de baas daar maar beetje suf.
[ Voor 13% gewijzigd door Scrisissszzz op 15-04-2016 22:06 ]
Kan wellicht iemand bevestigen of ik bleed snap? (...of weet hoe het wél werkt
)
Je hebt resistance voor bleed, stel 300.
Je wordt geraakt door een wapen die de eigenschap heeft voor 30 punten.
Zodra je in dit geval 300/30 = 10 keer kort achter elkaar geraakt wordt krijg je direct bleed damage.
Dus...liever éénhandig de uchi gebruiken omdat je dan vaker kan slaan maar minder damage doet. (bij mobs met meer hp).
Luck vergroot de eigenschap waardoor je minder vaak hoeft te slaan.
...ik heb het idee dat ik er helemaal naast zit
Zodra je in dit geval 300/30 = 10 keer kort achter elkaar geraakt wordt krijg je direct bleed damage.
Dus...liever éénhandig de uchi gebruiken omdat je dan vaker kan slaan maar minder damage doet. (bij mobs met meer hp).

In principe heb je gelijk. Volgens mij werkt het tenminste net als in DS2.Sumerechny schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:08:
Kan wellicht iemand bevestigen of ik bleed snap? (...of weet hoe het wél werkt)
Bij een bleed of poison build heb je baat bij snelle wapens aangezien je zo snel mogelijk de debuff wil kunnen toepassen. Meer hits is simpelweg sneller dat balkje vol bij je tegenstander. Vergeet je infusion ook niet.
Ik weet niet in hoeverre een Uchigatana echt goed zal werken, ik zou eerder naar een whip of een rapier kijken.
Edit: Het is natuurlijk ook de bedoeling dwt je met zo'n build consumables gebruikt die de snelheid van het toepassen van het bleed effect boosten.
[ Voor 6% gewijzigd door Voxalizer op 15-04-2016 22:44 ]
Goed om te lezen dat ik er in elk geval niet extreem naast zitVoxalizer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:33:
[...]
In principe heb je gelijk. Volgens mij werkt het tenminste net als in DS2.
Bij een bleed of poison build heb je baat bij snelle wapens aangezien je zo snel mogelijk de debuff wil kunnen toepassen. Meer hits is simpelweg sneller dat balkje vol bij je tegenstander. Vergeet je infusion ook niet.
Ik weet niet in hoeverre een Uchigatana echt goed zal werken, ik zou eerder naar een whip of een rapier kijken.
Momenteel heb ik een rapier op zak, ik wilde er idd nog mee gaan spelen.
Dank!
Ik speel ook nog steeds met de uchi, heerlijk wapen, nog niets beters tegengekomen voor mn dex build. Zag wel een greatsword die ook prima scaled op dex(volgens mij) van een boss, misschien het proberen waard. Volgende playthrough wordt iig met een strength build en een great/ultra great sword
Voor de Dex builds, alvast iets om naar uit te kijken 
Ik weer 2 bosses down waar van 1 een Lord was. Het gaat wel aardig zo
33 uur gespeeld, 10 bosses down en lid van 7 van die covenants (mis er nog 1 volgens mij). Maar goed we gaan gestaag door. Vanmiddag wel even tijdje mensen geholpen met een boss das ook wel leuk om te doen.
Ga het niet kijken, laat me verassen, maar heb het idee dat ik het hier heel zwaar mee ga krijgenDestianto schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 23:08:
Voor de Dex builds, alvast iets om naar uit te kijken
[video]
Het is geen gevecht of baas, maar een demonstratie van een wapen dat je kan krijgen
[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 15-04-2016 23:59 ]
Aaaargghhhhh voor t eerst een flinke berg souls kwijt geraakt. Rond de 26000 godsamme haha!
Zeer irritant stuk dat farron keep
Zeer irritant stuk dat farron keep
[ Voor 17% gewijzigd door Scrisissszzz op 16-04-2016 00:19 ]
Moet zeggen dat co-op toch wel een lucratieve manier is om souls te farmen.
Strategie:
Warrior of Sunlight covenant item equippen.
White Sign Soapstone gebruiken naast bonfires waar je (gemakkelijk en snel) een baas of veel vijanden hebt verslagen.
Opbrengst:
De Souls + een Ember + Sunlight Medal (Om speciale items te krijgen)
Irithyll of the Boreal Valley zo op deze manier een paar keer gedaan en goed voor 50.000 souls in een paar minuten
Strategie:
Warrior of Sunlight covenant item equippen.
White Sign Soapstone gebruiken naast bonfires waar je (gemakkelijk en snel) een baas of veel vijanden hebt verslagen.
Opbrengst:
De Souls + een Ember + Sunlight Medal (Om speciale items te krijgen)
Irithyll of the Boreal Valley zo op deze manier een paar keer gedaan en goed voor 50.000 souls in een paar minuten
Hmmm ook ik ga nu de darksouls 3 uitproberen. Gister gewonnen bij radio538 dus even kijken of het me bevalt
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Voor de mensen die net als ik hun Estus Flask niet konden upgraden, ondanks dat je een shard hebt; je bent waarschijnlijk de Ashen Estus Flask vergeten op te pakken helemaal aan het begin. I know, hij ligt letterlijk voor je neus, maar toch was ik niet de enige die 'm vergat
Verwijderd
Haha gaaf! Have funHamzie schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 00:48:
Hmmm ook ik ga nu de darksouls 3 uitproberen. Gister gewonnen bij radio538 dus even kijken of het me bevalt
Volgens een filmpje van IGN kun je ook op het dak van de Shrine komen via
Edit: Niet dus, gelukt.
spoiler:
Ik heb net 100 pogingen gedaan zonder equipment, maar mij lukt het niet. Is dit eruit gepatched, dat iemand weet?de boom.
[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 16-04-2016 09:14 ]
Zo omzeil je het kopen van de tower key van 20000 soulsbram1984 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 08:54:
Volgens een filmpje van IGN kun je ook op het dak van de Shrine komen viaspoiler:Ik heb net 100 pogingen gedaan zonder equipment, maar mij lukt het niet. Is dit eruit gepatched, dat iemand weet?de boom.
Oh dus dat is alles wat er te vinden is daar?Scrisissszzz schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:26:
[...]
Zo omzeil je het kopen van de tower key van 20000 souls
Ik ontdek overigens net dat D-pad omlaag ingedrukt houden ervoor zorgt dat je meteen weer naar je Estus Flasks springt.
Complete noob hier. Heb een vraag over "bonus attributes"
Dus, het is een scale S A B C D E
Ligt het aan mij of is dat een rare scale? Ik veronderstel dat S de beste rating is?
En dus ook kwestie van infusing: als je een wapen hebt met een S rating voor strength, mag je hebt niet infusen met iets dat die bonus ervan haalt right? Als je geleveld bent in die stat. Dat is toch die beginner pitfall waar men het over heeft om je wapens te verbeteren he?
Dus, het is een scale S A B C D E
Ligt het aan mij of is dat een rare scale? Ik veronderstel dat S de beste rating is?
En dus ook kwestie van infusing: als je een wapen hebt met een S rating voor strength, mag je hebt niet infusen met iets dat die bonus ervan haalt right? Als je geleveld bent in die stat. Dat is toch die beginner pitfall waar men het over heeft om je wapens te verbeteren he?
[ Voor 3% gewijzigd door SideShow op 16-04-2016 11:27 ]
Dat klopt wel zo een beetje volgens mij.
Ja als jij voornamelijk strength levelt voor damage is een S scaling bij strength natuurlijk prachtig. Per level in strength zal dat wapen t maximale aan extra damage doen vanuit je strength skill. Je kunt n wapen wel anders gaan infusen, maar zal dan waarschijnlijk de maximale potentie van t wapen te niet doen.
Er zijn ook wapens die aardig met bv dex en strength scaling of dex en Faith.
Wapens die je goed bevallen kunnen je bv met n gem infusen voor n betere strength scaling. Dat gaat wel ten koste van eventueel andere scaling op dat wapen. De RAW infusion is ook interessant, iig dat was die in ds2.
Er zijn ook wapens die aardig met bv dex en strength scaling of dex en Faith.
Wapens die je goed bevallen kunnen je bv met n gem infusen voor n betere strength scaling. Dat gaat wel ten koste van eventueel andere scaling op dat wapen. De RAW infusion is ook interessant, iig dat was die in ds2.
Raw is volgens mij alleen in het begin interessant.
Deze keer heb je ook Heavy en Sharp infusion, dat haalt de base damage van je wapen omlaag maar de scaling omhoog, ik heb dit bij één wapen toegepast maar ik vraag me af hoe dit op +10 gaat uitpakken t.o.v. een niet-infused wapen op +10.
Verder gebruik ik vooral Fire infusion voor wapens die niet echt goed scalen, dan haal je er net wat meer uit en heb je split damage wat erg goed werkt op bepaalde vijanden.
Deze keer heb je ook Heavy en Sharp infusion, dat haalt de base damage van je wapen omlaag maar de scaling omhoog, ik heb dit bij één wapen toegepast maar ik vraag me af hoe dit op +10 gaat uitpakken t.o.v. een niet-infused wapen op +10.
Verder gebruik ik vooral Fire infusion voor wapens die niet echt goed scalen, dan haal je er net wat meer uit en heb je split damage wat erg goed werkt op bepaalde vijanden.
Zo, zit nu leuk vlakbij de pontyf. Wat een gaaf gebied is dit. Uitdagende vijanden, mooi design. Stukken beter dan die crypts.
Zit nu alleen vast bij het water. Grote beest oneshot me, dus kan daar niet verkennen
Zit nu alleen vast bij het water. Grote beest oneshot me, dus kan daar niet verkennen
Tweede baas "boreal" verslaan, en zit nu in de undead settlement. Echt mooi spel, maar wel gruwelijk moeilijk als beginner
Als je r2 langer ingedrukt houdt doet de zware aanval meer damage. Doet me een beetje denken aan de mechanics van Bloodborne
Ik heb een gevoel dat de pontif voor veel mensen een gamebreaker gaat worden. Na 3 pogingen toch maar 2 spelers erbij gehaald en hem afgemaakt.
Eens, erg moeilijke baas. One-shot me met gemak, niet veel tegen te doen. Maar ga vanavond weer proberen. Vind het wel heel tof om te zien dat je met bepaalde builds zwaar in het voordeel of nadeel bent in bepaalde gebieden en tijdens boss fights, kan me niet herinneren dat dit bij eerdere delen ook zo was!corset schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:23:
Ik heb een gevoel dat de pontif voor veel mensen een gamebreaker gaat worden. Na 3 pogingen toch maar 2 spelers erbij gehaald en hem afgemaakt.
spoiler:
En dat was de Abyss Watcher, daar is geduld echt key
, zeker in Phase 2 waar je de meeste van zijn moves niet echt goed kunt afstraffen met. Magoed, gehaald op level 28, Dark Sword inmiddels, die maar aan het upgraden enzo 
Dat was zeker in de eerdere delen juist ook zo.dijstr schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:28:
[...]
Eens, erg moeilijke baas. One-shot me met gemak, niet veel tegen te doen. Maar ga vanavond weer proberen. Vind het wel heel tof om te zien dat je met bepaalde builds zwaar in het voordeel of nadeel bent in bepaalde gebieden en tijdens boss fights, kan me niet herinneren dat dit bij eerdere delen ook zo was!
Hoeveel Vigor heb je als hij je kan one-shotten? Of is het meer dat hij je kapot combo'd?
Wat in tegenstelling tot de vorige delen in deze game erg goed werkt qua extra defense is je armor aanpaseen aan het type damage dat een boss doet. Magic? Zoek uitrustig met hoge magic defense, fire? Idem. Dit is eigenlijk de eerste Souls game waar ik dit gedaan heb. In vorige delen was het vooral Fashion Souls.
Hmm heb het nooit zo meegemaakt, misschien dat ik te lomp was en gewoon Maar door hakte
Maar ja, het is idd de combo. Heb hem wel al 2x bijna dood gehad maar door eigen fout niet gehaald, maar het is gewoon erg moeilijk door de combo's.
Wat betreft de armor, dat heb ik altijd al gedaan! Bij de bosses dan, verder is het gewoon fashion souls haha
Wat betreft de armor, dat heb ik altijd al gedaan! Bij de bosses dan, verder is het gewoon fashion souls haha
19 vigor, 1 grab of wave attack en ik ben dood.Voxalizer schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:37:
[...]
Dat was zeker in de eerdere delen juist ook zo.
Hoeveel Vigor heb je als hij je kan one-shotten? Of is het meer dat hij je kapot combo'd?
Wat in tegenstelling tot de vorige delen in deze game erg goed werkt qua extra defense is je armor aanpaseen aan het type damage dat een boss doet. Magic? Zoek uitrustig met hoge magic defense, fire? Idem. Dit is eigenlijk de eerste Souls game waar ik dit gedaan heb. In vorige delen was het vooral Fashion Souls.
Overigens fuck de dungeon! Nu al 3x dood omdat er opeens onzichtbare muren zijn. Gaat goed zo.
Volgens mij ga ik een tikkie teveel op mijn gemak. Dik 15 uur op de klok, level 32 en net pas Undead Settlement gedaan op de eindbaas na. Daar nog geen enkele keer doodgegaan. Iets overleveled denk ik. 
Moet ik wel aan toevoegen dat ik tussendoor via Remote Play reeds verkende gebieden herspeel om Souls te farmen. Nieuwe gebieden ga ik echt in mijn game hoek voor zitten.
Moet ik wel aan toevoegen dat ik tussendoor via Remote Play reeds verkende gebieden herspeel om Souls te farmen. Nieuwe gebieden ga ik echt in mijn game hoek voor zitten.
Ben nu level 70, maar denk niet dat ik er nog heel veel levels in ga stoppen (denk dat ik tot ongeveer 80 a 90 ga zodat ik ook nog wat mensen kan helpen als ik klaar ben met het spel. Ben op moment alle spells aan het kopen met souls dan heb ik die in iedergeval alvast
mocht ik van build switchen in New Game + enige wat me gewoon nadeel lijkt is dat je mana opgaat in tegenstelling tot stamina komt dat dus niet terug. Dus denk dat ik beetje een cross build ga maken pyro en str (battle mage zeg maar haha)
Wel zot hoe rap de soul requirement stijgt. Hopelijk krijg je ook meer en meer souls