• Superkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:00
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:24:
[...]
Dark Souls 1 & 2 inmiddels uitgespeeld. Even weekje de PS5 uit gehad, maar vanavond gaan we DS3 opstarten :D
Have fun! En succes uiteraard, je zult het nodig hebben >:)

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

• Froooooom
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:41
Veel plezier @ArnoldSmiley ! Ik lees weer graag mee met je ervaringen met DS3!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:18
@Superkiwi komt wel goed ๐Ÿ˜Ž

@Froooooom Leuk!

Kwam er vanavond niet van. Kleine is ziek, om de haverklap naar boven. Ga hem zo opstarten

• ArnoldSmiley
Oef, wat een vet begin! Speel met de Knight, en binnen no time 1ste boss fight. Die overigens easy was. Door naar de Shrine. En are you fokking kidding....mijn favo wapen direct beschikbaar nadat ik die sword dude versloeg: Utchigatana ๐Ÿ˜

Lothric Wall ๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Wow.

Game ziet er veeeeeel beter uit als DS1 en 2, logisch maar toch.

Alleen: de game hapert op de PS5. Af en schokkend beeld. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Heb er zin in man ๐Ÿ˜€

• ArnoldSmiley
Slecht weekje qua gamen. Kids ziek, zeikende baas. Na 10 min heb ik wel in de gaten dat het hem dan niet wordt.

Jammer. Van het weekend maar eens echt een kans geven. Game is kleiner als DS2 he?

• ArnoldSmiley
Toch nog poging gedaan. Het gaat weer als vanouds bijzonder moeizaam...begin is altijd zoooo taai

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:05

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

ArnoldSmiley schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:37:
Toch nog poging gedaan. Het gaat weer als vanouds bijzonder moeizaam...begin is altijd zoooo taai
Succes! Ik zit zelf aan t begin van mn eerste keer DS1, telkens een klein stapje vooruit is toch al progressie/ervaring :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• ArnoldSmiley
Thrace Grumble schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:14:
[...]

Succes! Ik zit zelf aan t begin van mn eerste keer DS1, telkens een klein stapje vooruit is toch al progressie/ervaring :)
DS1 heb ik deze zomer gecomplete. Begin was ook taaaai.
Firelink Shrine uit, heuveltje op richting Undead Burgh. Daar begon de ellende al ๐Ÿ˜…

In DS3 inderdaad the same: stukje voor stukje vooruit.

Tot dusver lijkt DS3 nog het meest Demon's Souls voor mij qua feeling. Ook wel weer ff wennen na DS2 dat enemies oneindig respawnen. Maakt je run toch net ff anders.

Zit stuck bij bonfire II Lothric Wall. Die Lothric Knigh..pff. ๐Ÿคจ Is mooi geweest.
Morgen vroeg richting Spa-Francorchamps ๐Ÿ‘๐Ÿ˜‰

• ArnoldSmiley
Gaat voor geen ene meter man. Die 2e bonfire naar die daken gaat nog wel. Maar die Lothric Knights zijn stuk voor stuk echt heel lastig. Loop er telkens stuk op

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21:46
ArnoldSmiley schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:40:
Gaat voor geen ene meter man. Die 2e bonfire naar die daken gaat nog wel. Maar die Lothric Knights zijn stuk voor stuk echt heel lastig. Loop er telkens stuk op
Strike damage.

• ArnoldSmiley
Snap niet helemaal wat je bedoeld?

• ArnoldSmiley
Houd me aanbevolen voor advies. Ik loop nu al een uur 8 te klooien op Lothric High Wall en kom geen fluit verder

• Loei123
ArnoldSmiley schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:13:
[...]

Snap niet helemaal wat je bedoeld?
Verschillende wapens doen verschillende soorten damage.

Wapens met strike damage zijn effectief tegen vijanden in harnas.

Verder is een parry altijd effectief.

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:51
Die lothric knights worden erg simpel als je door krijgt hoe ze te backstabben. Ik vond ze in het begin ook vreselijk, maar later heb ik ze zelfs gefarmd. Kwestie van locken en om ze heen draaien. Is even proberen hoe precies zodat je niet geraakt wordt, maar dan zijn ze vervolgens heel makkelijk in de rug aan te vallen dus. Bij de versies met greatshields moet je nog iets meer uitkijken maar die kom je pas veel later tegen.

Gamertag: Finraziel42

• ArnoldSmiley
Loei123 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:40:
[...]

Verschillende wapens doen verschillende soorten damage.

Wapens met strike damage zijn effectief tegen vijanden in harnas.

Verder is een parry altijd effectief.
OK, capiche. Zit alleen natuurlijk erg begin-game. Souls tot dusver in END, VIG en DEX gepompt waardoor ik wat beperkt ben in wapenkeuze.

Parry ga ik proberen, ben een parry sucker wat dat betreft.

• ArnoldSmiley
Finraziel schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:46:
Die lothric knights worden erg simpel als je door krijgt hoe ze te backstabben. Ik vond ze in het begin ook vreselijk, maar later heb ik ze zelfs gefarmd. Kwestie van locken en om ze heen draaien. Is even proberen hoe precies zodat je niet geraakt wordt, maar dan zijn ze vervolgens heel makkelijk in de rug aan te vallen dus. Bij de versies met greatshields moet je nog iets meer uitkijken maar die kom je pas veel later tegen.
Ja, snap ook niet zo goed dat ze al zo early game het zo lastig maken. De 2e LK die ik tegenkom heeft overigens als ee Greatshield.

Ga die backstab maar eens oefenen. Ben ik niet zo'n held in. Tot nu toe DeS, DS1&2 bijna altijd frontaal aangevallen.

Maar net als jij vind ik ze echt een drama. 8 uur loop ik al te klooien man. En dat op dat kleine pokkeatukje van Bonfire naar die daken....

• Superkiwi
ArnoldSmiley schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:00:
[...]
Ja, snap ook niet zo goed dat ze al zo early game het zo lastig maken.
Dit moet de beste quote zijn die ik ooit in een From Software topic heb gelezen :P

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

• Loei123
ArnoldSmiley schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:56:
OK, capiche. Zit alleen natuurlijk erg begin-game. Souls tot dusver in END, VIG en DEX gepompt waardoor ik wat beperkt ben in wapenkeuze.

Parry ga ik proberen, ben een parry sucker wat dat betreft.
Wat betreft Lothric Knight parry, hij heeft twee 3-hit combo's:
In beide gevallen eerste hit blokken, een fractie wachten en dan een parry uitvoeren voor de tweede hit.

Edit: Ik bedoel hier de knight met het zwaard en niet de speer.

[Voor 6% gewijzigd door Loei123 op 02-09-2021 08:56]

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 01:47
Volgens mij heeft elke FROM game een ja hoe zeg je dat ''noobfilter'' zitten toch? Viel mij bij demon souls ook heel erg op. Heel lang gedaan over het begin en de rest van de game vond ik echt super makkelijk. Ergens wel zonde, kan mij voorstellen dat genoeg mensen aan het begin afhaken met de gedachte '' dit is mij too much'' terwijl het later best te pruimen is.

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op donderdag 2 september 2021 @ 01:49:
[...]

Dit moet de beste quote zijn die ik ooit in een From Software topic heb gelezen :P
Jij ligt sowieso al snel in een deuk om bepaalde uitspraken van me. Ik ben echt geen doorgewinterde From Software gamer, maar DS3 vind ik early game echt veel en veeeeel lastiger als DS1, 2 en DeS.

• ArnoldSmiley
Ambition88 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:44:
Volgens mij heeft elke FROM game een ja hoe zeg je dat ''noobfilter'' zitten toch? Viel mij bij demon souls ook heel erg op. Heel lang gedaan over het begin en de rest van de game vond ik echt super makkelijk. Ergens wel zonde, kan mij voorstellen dat genoeg mensen aan het begin afhaken met de gedachte '' dit is mij too much'' terwijl het later best te pruimen is.
Demon's Souls was mijn eerste Souls game en goddamn: Over die brug naar Boletaria Palace en heb ik uuuuren gedaan.

Wat mij inderdaad ook opvalt is dat elke Souls game het begin bizar taai is ja. Als je daar eenmaal doorheen bent, dan gaat het wel. Wapens en stats worden beter, en dan is het ook echt leuk.

Maar nu in DS3: Dit is voor mij niet te vergelijken met andere Souls games. Ligt aan mij, I know. Ik heb sowieso verdomd veel moeite met de levels an sich. Boss fights zijn meestal wel prima te doen.
En wellicht was DS2 ook ''te makkelijk'' en is het nu echt tandje bijzetten voor DS3.

Wat ook meespeelt is dat ik ff wat minder in mijn vel zit. Veel stress van de zaak, lange dagen, kids van 1 en 2 zitten in een jengelfase. Daardoor ook niet de 100% focus en comitment die ik nodig heb voor een Souls game

[Voor 11% gewijzigd door ArnoldSmiley op 02-09-2021 13:16]

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 01:47
Maak je borst dan maar nat voor Bloodborne. :P

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:06

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley zit je nog bij die Knights op de trappen? Je kunt een bonfire dichterbij scoren als je echt goed bent met bazen (zou jou dus moeten lukken). :)

Je kunt de kathedraal in en de NPC daar aanvallen om een bossfight te triggeren. Na winst heb je je bonfire.

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Loei123
snmght schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:52:
@ArnoldSmiley zit je nog bij die Knights op de trappen? Je kunt een bonfire dichterbij scoren als je echt goed bent met bazen (zou jou dus moeten lukken).

Je kunt de kathedraal in en de NPC daar aanvallen om een bossfight te triggeren. Na winst heb je je bonfire.
_O-

• CSB
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-09 14:41

CSB

:D

ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:14:
[...]

Demon's Souls was mijn eerste Souls game en goddamn: Over die brug naar Boletaria Palace en heb ik uuuuren gedaan.

Wat mij inderdaad ook opvalt is dat elke Souls game het begin bizar taai is ja. Als je daar eenmaal doorheen bent, dan gaat het wel. Wapens en stats worden beter, en dan is het ook echt leuk.

Maar nu in DS3: Dit is voor mij niet te vergelijken met andere Souls games. Ligt aan mij, I know. Ik heb sowieso verdomd veel moeite met de levels an sich. Boss fights zijn meestal wel prima te doen.
En wellicht was DS2 ook ''te makkelijk'' en is het nu echt tandje bijzetten voor DS3.

Wat ook meespeelt is dat ik ff wat minder in mijn vel zit. Veel stress van de zaak, lange dagen, kids van 1 en 2 zitten in een jengelfase. Daardoor ook niet de 100% focus en comitment die ik nodig heb voor een Souls game
Een tip, omdat ik precies hetzelfde had wat jij hebt toen ik voor het eerst begon met Soulsborne games: niet alles hoeft dood. Je kunt er ook langs rennen. FROM houdt ervan om die fancy weapons en gear achter lastige obstakels te plaatsen. Als je er maar langs komt. Hoe, dat maakt niet zoveel uit.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• reaL_G
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:25
ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:10:
[...]

Jij ligt sowieso al snel in een deuk om bepaalde uitspraken van me. Ik ben echt geen doorgewinterde From Software gamer, maar DS3 vind ik early game echt veel en veeeeel lastiger als DS1, 2 en DeS.
Alemaal bla bla bla
Je heb meerdere games gecompleteerd.
Ds2 heb je redelijk snel gedaan.
Dit excuus kan je niet meer gebruiken kerel.

Just try dying!
Just die trying!

GiTS

• Loei123
DS1 blijft mijn inziens wel de lastigste, vooral early game omdat je elke kant op kan.
DS3 is veel meer lineair en je kunt eigenlijk niet de verkeerde kant op lopen en te sterke vijanden tegenkomen.

• ArnoldSmiley
@ArnoldSmiley zit je nog bij die Knights op de trappen? Je kunt een bonfire dichterbij scoren als je echt goed bent met bazen (zou jou dus moeten lukken). :)

Ik zit nu op die daken zeg maar. Heb eeeergens het gevoel dat je me in de zeik neemt met die baas ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜… Maar je advies wordt zoals gewaardeerd en ter harte genomen

• ArnoldSmiley
reaL_G schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:15:
[...]

Alemaal bla bla bla
Je heb meerdere games gecompleteerd.
Ds2 heb je redelijk snel gedaan.
Dit excuus kan je niet meer gebruiken kerel.

Just try dying!
Just die trying!
๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

DS2 in 180 uur ofzo dacht ik....is dat snel?

Maar doorgewinterd vind ik gasten die met SL1 een speed run doen. Maar je hebt gelijk....git gud dan maar weer he

• reaL_G
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:25
ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:22:
[...]

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

DS2 in 180 uur ofzo dacht ik....is dat snel?

Maar doorgewinterd vind ik gasten die met SL1 een speed run doen. Maar je hebt gelijk....git gud dan maar weer he
Mja uren zegt niet zoveel. Iedereen speelt toch anders.
Vlgs mij doe je geen ng(+) enzo toch? Ik vind dat wel essentieel. Die aller eerste leercurve is hoog, maar de moeilijkheidscurve gaat wel ff stijler in ng. Daarna vlakt het wel uit.

Van die gasten met speedruns etc.
Allemaal leuk enzo, maar het blijft altijd trail en error.
Je wil niet weten hoeveel uren die erin hebben zitten voordat ze een perfecte run hebben (laten ze ook nooit zien). Met of zonder glitches, Leuk om te kijken, maar geen waarde.

GiTS

• Finraziel
ArnoldSmiley schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:20:
[...]

Ik zit nu op die daken zeg maar. Heb eeeergens het gevoel dat je me in de zeik neemt met die baas ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜… Maar je advies wordt zoals gewaardeerd en ter harte genomen
Als je nog een tip wil...
spoiler:
Beneden op de grond onder die daken (als je bent waar ik denk dat je bent, waar je een ladder af gaat en dan komt binnen de spear knight) loopt zo'n dikzak knight rond. Die kun je eventueel met je boog vanaf het dak kapot schieten... of gewoon er langs rennen. Als je hem voorbij bent en dan rechtsaf gaat en het pad volgt dan vind je een shortcut.

Die boss die je kunt triggeren... Ik vond die zelf niet heel moeilijk, maar ik ben er dan ook pas op veel hoger level terecht gekomen... Ik zie online wel dat veel mensen er juist wel veel moeite mee hebben. Wat ik hierboven in de spoiler zei lijkt me praktischer.

• ArnoldSmiley
reaL_G schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:10:
[...]

Mja uren zegt niet zoveel. Iedereen speelt toch anders.
Vlgs mij doe je geen ng(+) enzo toch? Ik vind dat wel essentieel. Die aller eerste leercurve is hoog, maar de moeilijkheidscurve gaat wel ff stijler in ng. Daarna vlakt het wel uit.

Van die gasten met speedruns etc.
Allemaal leuk enzo, maar het blijft altijd trail en error.
Je wil niet weten hoeveel uren die erin hebben zitten voordat ze een perfecte run hebben (laten ze ook nooit zien). Met of zonder glitches, Leuk om te kijken, maar geen waarde.
NG+ staan voor 2022 op de agenda ๐Ÿ‘
Makes sense wat je zegt, zoals wel vaker ๐Ÿ˜†

• westergas
  • Laatst online: 21:41

westergas

rikkie_pc

Loei123 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:19:
DS1 blijft mijn inziens wel de lastigste, vooral early game omdat je elke kant op kan.
DS3 is veel meer lineair en je kunt eigenlijk niet de verkeerde kant op lopen en te sterke vijanden tegenkomen.
DS1 uitgespeeld zonder summons (wist toen niet dat dat kon)
DS3 bij praktisch alle bazen een summon gebruikt. Misschien omdat ik nu wist dat het kon en ik daarom lui ben geworden.

In mijn perceptie was DS3 dus lastiger :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• ArnoldSmiley
Maandag verder weer. @ Zandvoort nu ๐Ÿ˜€

• ArnoldSmiley
Gaat langzamerhand ietjes beter. Die LK's kan ik aan, ik heb die eerste Estus Shard te pakken.

Mijn Utchigatana is +3 inmiddels, Silver Kite Shield +1. Moet alleen snel mijn END pompen, die blijft ondermaats.

Kom steeds ietsje pietsje verder.

Heb heel erg aan de DS3 speelstijl moeten wennen weer. Het gevaar komt uit alle hoeken. Bij DS2 was het meer van punt naar punt, op een gegeven momemt respawnden enemies niet meer en dan is het simpel. DS3 is kwestie van try, die, repeat en een beetje extra meters maken.

[Voor 42% gewijzigd door ArnoldSmiley op 07-09-2021 21:56]

• ArnoldSmiley
Fok. Die Lothrics komen op die graveyard tegelijk.

Heb wel die shortcut open inmiddels ๐Ÿ˜Ž

• Finraziel
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:39:
Fok. Die Lothrics komen op die graveyard tegelijk.

Heb wel die shortcut open inmiddels ๐Ÿ˜Ž
Was er maar iets om op afstand er maar eentje te etteren... :+

• ArnoldSmiley
Finraziel schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:41:
[...]

Was er maar iets om op afstand er maar eentje te etteren... :+
๐Ÿค” Moet nog ff wat verzinnen.

Die shortcut is ook maar zozo trouwens, ben net zo vlug over die binnenplaats als via die shortcut ๐Ÿ˜’

• ArnoldSmiley
Jeeeuh. Kop is eraf. High Lothric Wall completed.
Duurde lang man voordat het een beetje lekker ging.

Die boss stelde niet zo veel voor trouwens ๐Ÿ™ƒ

• ArnoldSmiley

Denk dat ik deze heeeeeel even laat zitten ;)

• snmght

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley doe je toch goed hoor, wederom hetzelfde verhaal. Ik kan die Knights probleemloos farmen voor Souls en gear maar vindt de boss (ja ook die ONDER aan de trap) niet zo simpel op dat punt in de game.

Fijn dat je er langs bent in elk geval!

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Superkiwi
Is dat het dansmarieke?
Dat is zo'n ontzettend tof boss-design _/-\o_

• snmght

snmght

imho dan he

Superkiwi schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:42:
[...]

Is dat het dansmarieke?
Dat is zo'n ontzettend tof boss-design _/-\o_
That's her! Ja ik vind sowieso de bosses in DS3 er bovenuit steken, Pontiff en de Princes vind ik ook episch. :D

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:05

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

snmght schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:45:
[...]

That's her! Ja ik vind sowieso de bosses in DS3 er bovenuit steken, Pontiff en de Princes vind ik ook episch. :D
Stop it! Ik moet eerst DS1 spelen, dan nog DS2 en dan pas DS3. Maar als ik deze verhalen zo lees, staat me veel leuks te wachten :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• ArnoldSmiley
Thrace Grumble schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:07:
[...]

Stop it! Ik moet eerst DS1 spelen, dan nog DS2 en dan pas DS3. Maar als ik deze verhalen zo lees, staat me veel leuks te wachten :)
Been there, done them. Mei dit jaar begonnen met Demon Soul's, nu inmiddels bij DS3 aanbeland :D

Was eeeeven beetje FromSoftware moe, maar nu weer in de flow :D

• ArnoldSmiley
Scheisse.

Yoel of Londor heb ik per ongeluk gedood. Ik kom aan in Undead Settlement. Ik loop naar die paddestoel-achtige dingen - Ik dacht je die misschien kon kapot meppen. De eerste de beste die ik mepte blijkt dus Yoel of Londor te zijn.

Dus geen Yuria begrijp ik, geen Dark Sigl en dus geen Usurpatation of Fire????

• ArnoldSmiley
Undead Settlement....groot level zeg ๐Ÿ˜ฒ

Beetje lopen dwalen, items oppikken enzo. Vooralsnog vallen de enemies niet tegen, maar ik ben dan ook nog niet heel zover gekomen.

[Voor 62% gewijzigd door ArnoldSmiley op 09-09-2021 07:12]

• snmght

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley ik heb hem gisteren toch ook maar eens opgestart, dat ging als een trein eigenlijk! In een uurtje spelen Vordt neergehaald. Gestart met de Knight en met behulp van de starting gift en het sterke monster dat je voor Ludex Gundyr al tegenkomt liep ik met >10 k souls Firelink Shrine binnen dus kon meteen wat levelen.

Onderweg de Claymore opgepikt maar waar ik daar voorheen altijd dol op was vond ik het nu toch geen enorme upgrade ten opzichte van de Longsword omdat hij toch echt wel een stuk trager is. Ben dus voor nu weer met de Longsword aan het hakken. Ik overweeg om die Hammer van Vordt eens te maken, nog niet eerder mee gespeeld. Maar dan moet ik eerst zorgen dat ik boss wapens maken kan. Weet zo even niet meer wat daar voor nodig is in dit deel.

Ben na Vordt voor nu in elk geval weer ff gestopt maar het ging lekker! Vind dit qua leveldesign toch echt het mooiste deel volgens mij!

[Voor 4% gewijzigd door snmght op 10-09-2021 09:29]

• snmght

snmght

imho dan he

Nu die baas van de Settlement neer en ik ren rond met zo een brute Spiked Mace van die bolle tovenaars met hetzelfde wapen in de Settlement.

Long Sword +3 on the side, dat laatste hielp me ook afrekenen met een invader, normaal ben ik daar geen held in maar hij parriede meteen mijn summon (voor dancer) to death dus ik vreesde het ergste. Fight ging gelijk op totdat we allebei low waren en toen hij in range kwam switchte ik rap naar de long sword waardoor ik hem kon verrassen. Hij was ingesteld op die tragere mace en die timing onder de knie krijgen, heeft me drie keer proberen te parryen.

Dancer is nog steeds heel heel erg moeilijk helaas.

Wel de Chloranthy ring opgepikt in een gedeelte dat je makkelijk mis kan lopen maar wat een erg amusante quest is, goede ring en leuk stukje van het level maar je kan het eenvoudig mis lopen dus @ArnoldSmiley als je het niet tegen komt of meer wil weten hoor ik het wel. ;)

• ArnoldSmiley
snmght schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:37:
Nu die baas van de Settlement neer en ik ren rond met zo een brute Spiked Mace van die bolle tovenaars met hetzelfde wapen in de Settlement.

Long Sword +3 on the side, dat laatste hielp me ook afrekenen met een invader, normaal ben ik daar geen held in maar hij parriede meteen mijn summon (voor dancer) to death dus ik vreesde het ergste. Fight ging gelijk op totdat we allebei low waren en toen hij in range kwam switchte ik rap naar de long sword waardoor ik hem kon verrassen. Hij was ingesteld op die tragere mace en die timing onder de knie krijgen, heeft me drie keer proberen te parryen.

Dancer is nog steeds heel heel erg moeilijk helaas.

Wel de Chloranthy ring opgepikt in een gedeelte dat je makkelijk mis kan lopen maar wat een erg amusante quest is, goede ring en leuk stukje van het level maar je kan het eenvoudig mis lopen dus @ArnoldSmiley als je het niet tegen komt of meer wil weten hoor ik het wel. ;)
Paar avonden proberen te spelen, lukt me niet me kop erbij te houden. Issues op de zaak, ontbinding contract etc.

Ga hem zo opstarten, kijken of ik wat meters kan maken. Die maps die op de ds3 wiki staat: hoe moet ik die rode lijnen interpreteren? Het is me beetje onduidelijk hoe alles met elkaar verbonden is. Die Chloranty Ring moet ik hoe dan ook hebben, mijn speelstijl leunt erg op END.

https://darksouls3.wiki.f...ndead_settlement_map1.jpg

• snmght

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley die kaart kan ik ook niet zo 1, 2 3 plaatsen.

Die area / ring kun je voor de baas al komen maar ligt wel aan het einde van de Undead Settlement area. Je moet dan een brug over waar 3 van die grote gasten met zo een enorne ketel staan.

Verderop vind je een gebouw met een lift die je omlaag moet nemen om te progressen. Zodra je hem echter activeert komt er een NPC van af. Met hem moet je even kletsen en later zelf zorgen dat je de lift omhoog neemt.

Helemaal bovenaan vind je een reus die die pijlen elders in het level schiet. Kun je vrienden mee worden dus val hem niet aan. Hij zal dan niet meer op jou schieten als je in die zone bent.

Er is echter ook een verdieping tussen waar je de lift betreedt en deze reus in, moet je op het juiste moment van de lift af rollen. Je vindt dan die NPC als het goed is weer en hij zal je helpen het eerste (vrij forse) monster in die area te bevechten. Je vindt na dat monster een gebouw dat je binnen kunt gaan. Als je daar je weg doorheen vindt naar het dak kun je vanaf dat dak weer naar een ander stenen gebouw droppen. De drop die je daar moet maken moet je via een tussenverdieping van planken maken anders val je dood. Deze versie van dat typische DS fenomeen is gelukkig een vrij simpele. Onderaan vind je de ring.

• ArnoldSmiley
snmght schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:52:

Die area / ring kun je voor de baas al komen maar ligt wel aan het einde van de Undead Settlement area. Je moet dan een brug over waar 3 van die grote gasten met zo een enorne ketel staan.

Verderop vind je een gebouw met een lift die je omlaag moet nemen om te progressen. Zodra je hem echter activeert komt er een NPC van af. Met hem moet je even kletsen en later zelf zorgen dat je de lift omhoog neemt.

Helemaal bovenaan vind je een reus die die pijlen elders in het level schiet. Kun je vrienden mee worden dus val hem niet aan. Hij zal dan niet meer op jou schieten als je in die zone bent.

Er is echter ook een verdieping tussen waar je de lift betreedt en deze reus in, moet je op het juiste moment van de lift af rollen. Je vindt dan die NPC als het goed is weer en hij zal je helpen het eerste (vrij forse) monster in die area te bevechten. Je vindt na dat monster een gebouw dat je binnen kunt gaan. Als je daar je weg doorheen vindt naar het dak kun je vanaf dat dak weer naar een ander stenen gebouw droppen. De drop die je daar moet maken moet je via een tussenverdieping van planken maken anders val je dood. Deze versie van dat typische DS fenomeen is gelukkig een vrij simpele. Onderaan vind je de ring.
Zo ver ben ik nog lang niet. Ik ben rechtsaf die brug over gegaan bij die eerste bolle monnik zeg maar. Kom je zo'n ketelsmijter tegen, rechtsaf gegaan en nu in het riool pas

• snmght

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley ah dan zit je wel in de buurt van die brug. Om bij de boss te komen van deze area moet je wel terug naar die bonfire voor die bolle, je moet dan in plaats van dat bruggetje over juist voorbij die bolle verder gaan.

De baas is optioneel (als ik me niet vergis) maar hij geeft wel het item waarmee je boss weapons kunt maken. In dit deel valt Havel's Ring daar ook onder (voor extra equip load).

• ArnoldSmiley
๐Ÿค”

[Voor 159% gewijzigd door ArnoldSmiley op 12-09-2021 21:56]

• ArnoldSmiley
snmght schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:52:

Shortcut open, boss gevonden.

Chloranty Ring in the pocket. Op naar die boss nu weer

[Voor 6% gewijzigd door ArnoldSmiley op 12-09-2021 21:56]

• snmght

snmght

imho dan he

Hit him in the nuts!

• ArnoldSmiley
Pittig baasje, maar wel down :D

[Voor 5% gewijzigd door ArnoldSmiley op 13-09-2021 09:16]

• snmght

snmght

imho dan he

Ja ik vind dat een vreselijke fight ook. Heb hem nu met een summon gedaan en ook toen was het nog lastig.

Ben zelf overigens aardig opgeschoten, heb de Dancer gedood, Crystal Sage en de Abyss Watchers. Ik heb die Vordt Hammer inmiddels +2, onbegrijpelijk dat ik nooit eerder met dit wapen gespeeld heb want het is echt een beest!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:16:
[...]

Ja ik vind dat een vreselijke fight ook. Heb hem nu met een summon gedaan en ook toen was het nog lastig.

Ben zelf overigens aardig opgeschoten, heb de Dancer gedood, Crystal Sage en de Abyss Watchers. Ik heb die Vordt Hammer inmiddels +2, onbegrijpelijk dat ik nooit eerder met dit wapen gespeeld heb want het is echt een beest!
Mm, ik had hem in poging 2. Gisteravond ff geprobeerd, lukte het niet en nu had ik hem gelijk.

Lekker bezig dan jij als ik dat zo lees :) Ben zelf geen hammer fan. Logge meuk vind ik.

• snmght

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley mooie update. :D

Je kunt nu ook Vordts Hammer maken maar volgens mij is een groot STR weapon niet echt jouw stijl. Hoe dan ook goed om boss weapons te kunnen maken! Havel's Ring kan ook altijd nuttig zijn. :)

• ArnoldSmiley
Dank u @snmght :D

Die boss soul kan je inwisselen voor 3K souls, of er een Hollowslayer Greatsword of een Arstor's Spear van te maken. Beiden zijn geen preferred weapons voor mij dus zit eraan te denken die 3K souls te pakken.

Die Havel's RIng opmerking vat ik even niet - ik weet wat die ring is, maar die valt toch niet te maken van die boss soul?

Edit: Havel's Ring kan maken van de Soul van Stray Demon

[Voor 7% gewijzigd door ArnoldSmiley op 13-09-2021 09:36]

• snmght

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley ja ik bedoel ook dat het vooral fijn is om die boss weapons te kunnen maken en die ring is daar een goed voorbeeld van. Ik ben verder niet zo thuis in wat nog meer fijne boss weapons zijn, zullen er vast nog een paar bij zitten die voor jouw build interessant zijn. :)

Die Stray Demon kun je vinden in het moeras van Farron Keep, althans een laddertje omhoog ergens aan de buitenmuur. Atypische boss: hij heeft geen boss area of naam-/hp-balk. Maar is wel een boss-waardige fight en hij geeft je ook die soul.

• ArnoldSmiley
Eerst ff die NPCs unlocken nog. Irma moet ik nog bevrijden

[Voor 34% gewijzigd door ArnoldSmiley op 13-09-2021 20:44]

• ArnoldSmiley
Op naar Road of Sacrifices. Fijn dat daar nog een miniboss voor zit ๐Ÿ˜…

Leek lastiger dan het was, wel tof zwaard volgens mij wat ie dropt. Greatsword met lage STR requirement.

[Voor 59% gewijzigd door ArnoldSmiley op 13-09-2021 20:45]

• Finraziel
ArnoldSmiley schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:27:
Op naar Road of Sacrifices. Fijn dat daar nog een miniboss voor zit ๐Ÿ˜…

Leek lastiger dan het was, wel tof zwaard volgens mij wat ie dropt. Greatsword met lage STR requirement.
Klinkt alsof je de outrider knight en irithyl straight sword bedoelt... Maar da's dus een straight sword, niet great :) wel een fijn wapen ja.

• ArnoldSmiley
Finraziel schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:43:
[...]

Klinkt alsof je de outrider knight en irithyl straight sword bedoelt... Maar da's dus een straight sword, niet great :) wel een fijn wapen ja.
Klopt, je hebt gelijk 8)7

• ArnoldSmiley
Eerste deel Road of Sacrafices was tof. Nu bij die NPC at 1ste bonfire.

Hoe levellen jullie?

Ga voor een DEX build. Ben SL36 nu, met 20 END, 20 VIG, 15 VIT en 20 DEX.

Vit is een stat die ik niet verder nodig heb; Knight Armors en DEX zwaarden wegen niks.

Toe hoever heeft het nu VIG en END te levellen - 30 endgame gok ik zo?

• ArnoldSmiley
Wilde al zeggen....tot aan bonfire 1 is het gewoon te makkelijk ๐Ÿ˜…

Dat bos met pokkeventjes met die boomstammen ๐Ÿคจ

• Finraziel
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:28:
Wilde al zeggen....tot aan bonfire 1 is het gewoon te makkelijk ๐Ÿ˜…

Blijft toch grappig hoe de ervaringen kunnen verschillen in deze game... Ik had juist redelijk wat moeite met die vogelbeesten voor die bonfire terwijl die boomstam dudes imho supersimpel zijn zolang je maar niet te veel agro tegelijk trekt.

Nu ik dat typ bedenk ik me dat dat misschien net een verschil van aanpak kan zijn. Die vogels zijn denk ik makkelijk als je er vol agressief in vliegt en ze zo snel mogelijk af maakt, die dudes daarna zijn makkelijk als je ze methodisch een voor een afslacht en er juist niet als kip zonder kop op af vliegt.

• ArnoldSmiley
Finraziel schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:16:
[...]

Blijft toch grappig hoe de ervaringen kunnen verschillen in deze game... Ik had juist redelijk wat moeite met die vogelbeesten voor die bonfire terwijl die boomstam dudes imho supersimpel zijn zolang je maar niet te veel agro tegelijk trekt.

Nu ik dat typ bedenk ik me dat dat misschien net een verschil van aanpak kan zijn. Die vogels zijn denk ik makkelijk als je er vol agressief in vliegt en ze zo snel mogelijk af maakt, die dudes daarna zijn makkelijk als je ze methodisch een voor een afslacht en er juist niet als kip zonder kop op af vliegt.
Ik ben een reeedelijke agressor ja ๐Ÿ˜‡

• ArnoldSmiley
Crystal Sage ๐Ÿ–

• ArnoldSmiley
snmght schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:16:
[...]

Dancer is die boss in High Lothric?

Ik ben nu op weg naar het level van de Abyss Watchers.

Progress gaat weer redelijk.

Zoals we al eerder hebben besproken....de DS trein is weer op gang ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

• snmght

snmght

imho dan he

@Finraziel klopt wat je zegt, ben er zondag doorheen gegaan en had voorheen ook vreselijk veel moeite met ze maar heb ze nu met die Vordt Hammer aggressief benaderd. Werkt stukken beter!

• snmght

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley yep Dancer zit bovenaan die trap. Ben zelf wat wezen rondneuzen in Lothric Castle maar heb het idee dat ik nog wat underleveled ben daarvoor. Kan ook nog verder voorbij Abyss Watchers of Crystal Sage.

• ArnoldSmiley
snmght schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:04:
@ArnoldSmiley yep Dancer zit bovenaan die trap. Ben zelf wat wezen rondneuzen in Lothric Castle maar heb het idee dat ik nog wat underleveled ben daarvoor. Kan ook nog verder voorbij Abyss Watchers of Crystal Sage.
Zat per abuis al in Cathedral, ik wil eerst naar Farron Keep. Maar is dat wat nieuws, dat elke level-entree wordt bewaakt door wel pittige enemies? Had dat bij Cathedral, maar richting Farron Keep ook 2 van die baasjes op die trappen

• snmght

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley is toevallig bij deze areas (en natuurlijk ook voor Road of Sacrifices) maar voor zo ver ik weet geen standaard. Er komt later in de game wel nog een leuke welcome surprise in een nieuw gebied trouwens, van een iets andere orde. :D

• PsychoBoyJack
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:56
Grappig om dit een beetje te lezen. Ben iets eerder met DS3 begonnen, loop wat voor jullie uit zeg maar. Ik ben nu bij de ''Dancer of the Boreal Valley''
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:28:

Dit gedeelte, bij de Crucifixion Woods bonfire heb ik redelijk vaak gebruikt om even wat souls te farmen. Cathedral of the Deep heb ik voor Farron Keep gedaan, bij de Cathedral kwam voor mij het eerste moment dat ik een stuk echt pittig vond.

• PsychoBoyJack
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:57:
[...]

Dancer is die boss in High Lothric?

Ik ben nu op weg naar het level van de Abyss Watchers.

Progress gaat weer redelijk.

Zoals we al eerder hebben besproken....de DS trein is weer op gang ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
High Lothric heeft twee bazen. Eerst Vordt of the Boreal Valley, die zit onder aan de trap. En dan daarna later in de game moet je weer de trap op naar Dancer of the Boreal Valley, daar ben ik nu dus. Die baas kun je idd al veel eerder ''unlocken'' daar, dat heb je dus gedaan?

• ArnoldSmiley
PsychoBoyJack schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:26:
[...]

High Lothric heeft twee bazen. Eerst Vordt of the Boreal Valley, die zit onder aan de trap. En dan daarna later in de game moet je weer de trap op naar Dancer of the Boreal Valley, daar ben ik nu dus. Die baas kun je idd al veel eerder ''unlocken'' daar, dat heb je dus gedaan?
Nee, @snmght probeerde me al uit de tent te lokken deze eerder te doen. Aan zijn formulering zag ik al dat die early game wellicht iets teveel van het goede is :D:D

• ArnoldSmiley
PsychoBoyJack schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:22:
Grappig om dit een beetje te lezen. Ben iets eerder met DS3 begonnen, loop wat voor jullie uit zeg maar. Ik ben nu bij de ''Dancer of the Boreal Valley''

[...]

Dit gedeelte, bij de Crucifixion Woods bonfire heb ik redelijk vaak gebruikt om even wat souls te farmen. Cathedral of the Deep heb ik voor Farron Keep gedaan, bij de Cathedral kwam voor mij het eerste moment dat ik een stuk echt pittig vond.
Niet echt de ideale farm-site voor mij. Die 2 dudes als je rechtsaf het gebouw richting Crystal Sage afloopt leveren wel 2 x 360 Souls op dacht ik, alleen die boomstam-gastjes vind ik een crime.

Cathedral of the Deep zit ik bij het bonfire nog.

• snmght

snmght

imho dan he

ArnoldSmiley schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:39:
[...]

Niet echt de ideale farm-site voor mij. Die 2 dudes als je rechtsaf het gebouw richting Crystal Sage afloopt leveren wel 2 x 360 Souls op dacht ik, alleen die boomstam-gastjes vind ik een crime.

Als je van die bonfire voor die eerste boomgastjes door de boog loopt en dan een paar keer naar beneden dropt kom je langs paddestoelen, twee hele lijpe gekruisigde gasten en dan een gebouwtje in waar je een Black Knight vindt. Formidabele vijand maar levert ook aardige souls op. Het vereist wat oefening (hij slaat zo hard dat je niet zomaar alles blokt) maar een combinatie van je blocks timen / rollen en hem backstabben krijg je hem goed mee neer.

@PsychoBoyJack nice op welke console speel je? Mocht je moeite hebben met de Dancer en je speelt op PS4 dan kun je me summonen. Heb haar wel al gedood. :)

[Voor 9% gewijzigd door snmght op 15-09-2021 10:43]

• snmght

snmght

imho dan he

Zat even door mijn oude DS3 filmpjes te kijken, deze bug (ze zijn zeldzaam) is wel funny om te delen:

YouTube: Dead/undead Flame Gargoyle DS3

• PsychoBoyJack
ArnoldSmiley schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:39:
[...]

Bij die bonfire ging ik als volgt te werk; richting gebouw lopen, links de hond doden, dan die twee boomgasten (die loop je vaak in de rug), dan gebouw binnen stormen en meteen die gast met die bel doden, zodat ie de anderen niet kan alarmeren. Vaak viel dan zon magiรซr naar beneden, die kapot hakken. Vervolgens op je dooie gemakkie alle andere ''slapende'' vijanden doden. Naar boven en dan brugje over, gebouw binnen stormen, rechts staat een gast met een schild, maar als je snel bent kun je m raken voordat ie zn schild omhoog doet. Dan weer terug naar buiten, naar rechts draaien en vanaf de brug naar beneden jumpen met een attack op zo'n moeilijke vijand, die is dan al bijna dood. Naast die vijand zit zon zelfde vijand bij het vuur niets te doen, das ook een easy kill. Van daaruit kun je weer heel snel terug rennen naar de bonfire waar je bent begonnen. Rusten. Repeat.

Ongeveer twee minuten per run, en per run zon twee duizend souls (met die speciale ring).

Ik deed dit vaak wanneer ik al een aanzienlijk aantal souls verzameld had, en ze niet wilde verliezen. Even snel een paar een runs doen, levelen, en weer door.

Overigens kom je later op een plek waar je nog mooier souls kunt farmen, zon 8k per anderhalve minuut, maar dat duurt nog even voor jou.

Kleine extra tip, in de Cathedral ligt een item die je iets na Farron Keep nodig hebt om verder te komen...
snmght schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:42:

@PsychoBoyJack nice op welke console speel je? Mocht je moeite hebben met de Dancer en je speelt op PS4 dan kun je me summonen. Heb haar wel al gedood. :)
PS5. Ik weet niet of je dan samen kunt spelen...

Net pas drie keer geprobeerd. Volgens mij moet het wel lukken... Alleen heeft die baas zo'n aanval waarbij je gewoon in รฉรฉn keer dood ben. Das wel irritant....

Paar keer proberen, anders kunnen we even kijken hoe en wat :)

• Finraziel
PsychoBoyJack schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:03:
[...]

Bij die bonfire ging ik als volgt te werk; richting gebouw lopen, links de hond doden, dan die twee boomgasten (die loop je vaak in de rug), dan gebouw binnen stormen en meteen die gast met die bel doden, zodat ie de anderen niet kan alarmeren. Vaak viel dan zon magiรซr naar beneden, die kapot hakken. Vervolgens op je dooie gemakkie alle andere ''slapende'' vijanden doden. Naar boven en dan brugje over, gebouw binnen stormen, rechts staat een gast met een schild, maar als je snel bent kun je m raken voordat ie zn schild omhoog doet. Dan weer terug naar buiten, naar rechts draaien en vanaf de brug naar beneden jumpen met een attack op zo'n moeilijke vijand, die is dan al bijna dood. Naast die vijand zit zon zelfde vijand bij het vuur niets te doen, das ook een easy kill. Van daaruit kun je weer heel snel terug rennen naar de bonfire waar je bent begonnen. Rusten. Repeat.

Ongeveer twee minuten per run, en per run zon twee duizend souls (met die speciale ring).

Ik deed dit vaak wanneer ik al een aanzienlijk aantal souls verzameld had, en ze niet wilde verliezen. Even snel een paar een runs doen, levelen, en weer door.

Overigens kom je later op een plek waar je nog mooier souls kunt farmen, zon 8k per anderhalve minuut, maar dat duurt nog even voor jou.

Kleine extra tip, in de Cathedral ligt een item die je iets na Farron Keep nodig hebt om verder te komen...

[...]

PS5. Ik weet niet of je dan samen kunt spelen...

Net pas drie keer geprobeerd. Volgens mij moet het wel lukken... Alleen heeft die baas zo'n aanval waarbij je gewoon in รฉรฉn keer dood ben. Das wel irritant....

Paar keer proberen, anders kunnen we even kijken hoe en wat :)
Goh, ik heb op dezelfde plek redelijk wat gefarmd maar ik ging de andere kant op. Eerst even die hond me laten zien, dan die twee weg wandelende gastjes, omlaag en degene die daar zit en een er achter die dan aan komt lopen killen, dan de 3 of 4 die naast het water lopen (ik pullde ze een voor een met de boog), en dan zat er nog een rechts van dat groepje en een iets verder naast de water rand. Ik varieerde een beetje in hoe ver ik precies ging (want er komen er nog meer iets verder). Geen idee echter of dat beter is dan jouw route... En niet handig als je die boomstam dudes moeilijk vindt maar ik vond het heel makkelijk hun aanvallen te ontwijken en ze dan te killen voordat ze weer overeind zijn.

Die betere plek bedoel je vermoed ik de centipedes in het water mee, ook veel gedaan... En late game de summoner net voor de nameless king veel vermoord, gewoon er naar toe rennen vanaf de bonfire, paar keer slaan of er een spell op gooien en recall (had tegen die tijd de coiled sword fragment).

• PsychoBoyJack
Finraziel schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:22:
[...]

Goh, ik heb op dezelfde plek redelijk wat gefarmd maar ik ging de andere kant op. Eerst even die hond me laten zien, dan die twee weg wandelende gastjes, omlaag en degene die daar zit en een er achter die dan aan komt lopen killen, dan de 3 of 4 die naast het water lopen (ik pullde ze een voor een met de boog), en dan zat er nog een rechts van dat groepje en een iets verder naast de water rand. Ik varieerde een beetje in hoe ver ik precies ging (want er komen er nog meer iets verder). Geen idee echter of dat beter is dan jouw route... En niet handig als je die boomstam dudes moeilijk vindt maar ik vond het heel makkelijk hun aanvallen te ontwijken en ze dan te killen voordat ze weer overeind zijn.

Die betere plek bedoel je vermoed ik de centipedes in het water mee, ook veel gedaan... En late game de summoner net voor de nameless king veel vermoord, gewoon er naar toe rennen vanaf de bonfire, paar keer slaan of er een spell op gooien en recall (had tegen die tijd de coiled sword fragment).
Dat rondje deed ik er later ook wel eens bij ja.

En inderdaad, die centipides in het water ja!

• PsychoBoyJack
snmght schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:42:

Ook gedood. Viel me best mee. Key is rustig aan doen. Ik heb vrij veel stamina, met mn schild die 100% blockt ff uit laten razen en dan af en toe 1 a 2 hits. Tweede fase wat moeilijker te voorspellen, maar gewoon rustig blijven en zo ver mogelijk uit de buurt als ze die spin attack gaat doen.

Nu de ladder op...

• ArnoldSmiley
PsychoBoyJack schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:03:
[...]
ee minuten per run, en per run zon twee duizend souls (met die speciale ring).

:)
Zo doe ik het ook ja, als ik met 6 a 7K Souls rondhup ben ik als de dood voor nieuw onbekend terrein. ff snel bijfarmen wat je nodig hebt dan om te levellen.

OK, goeie tip over Cathedral. Houd het ff in mijn achterhoofd

• ArnoldSmiley
Stray Demon in 1x te pakken gehad.

Die Havels Ring heb ik niet nodig; Heb die Stray Soul verpatst voor 20K Souls en die Tower Key gehaald.

Estus Ring, Serpetant Ring, Estus Shard erbij.

Nu 9 Estus Flasks van +2 en dan ook nog eens die Estus Ring. Zijn al wel veeeel Flasks zo early game.

Verder kreeg ik er ook XL Titanite bij waardoor mijn Utchigatana naar +4 kan.

Weet niet of ik er slim aan heb gedaan....die 20K Souls voor Stray....anderzijds, die 2 SL levels komt het ook niet op aan en wat ik al zei...die Havels Ring heb ik niet nodig.

Nu terug en zoek naar Abyss Watchers. Moet nog wel zo'n 3e vuurtje doven ff

[Voor 6% gewijzigd door ArnoldSmiley op 15-09-2021 22:16]

• Finraziel
Ik maakte me op een gegeven moment eigenlijk juist helemaal geen zorgen meer om souls verliezen... Het is simpel om het terug te farmen als je wil. Ik was daardoor als ik onbekend terrein in ging alleen maar bezig met progressie daar maken en als ik toevallig ook kon levelen met de souls daarvan was dat bonus.

Speelt misschien wel mee dat ik ds3 ten tijde van het ek voetbal aan het spelen was en regelmatig wat ging zitten farmen met een wedstrijd aan naast me op de tablet. Dat was een goede combinatie van redelijk hersenloos farmen zodat ik ook de wedstrijd kon kijken... En net genoeg te doen hebben dat het voetbal me ook niet heel snel ging vervelen :+

• ArnoldSmiley
@Finraziel Zorgen is een groot woord....maar doet altijd wel beetje pijn als ik een paar duizend Souls down the drain zie gaan.

Mijn tactiek is altijd met 0 Souls een nieuw level in te gaan, paar suicide runs om snel loot te scoren, het level te verkennen. Daarna een echt run om verder te komen.

Helaas afgelopen dagen niet zoveel kunnen spelen, vanavond komt het ook niet van. Morgenavond ga ik er eens goed voor zitten, zit vlak voor de Abyss Watcher nu.

• snmght

snmght

imho dan he

Zo gisteren wat progressie gemaakt, weliswaar in de verkeerde volgorde maar toch..

Eerst Dragonslayer Armour gedood waarna ik het volgende level niet in kon. Toen High Lord Wolnir maar het level daarna kon ik ook nog niet in. Toen maar Deacons of the Deep gedood en nu wel verder richting Pontiff Sulyvhan.

In de Cathedral overigens de Great Mace gedropt van zo een knight en die heb ik nu +9. Enorme damage en deze kan ik wel buffen in tegenstelling tot die van Vordt. Misschien ga ik respeccen dat ik ook een weapon buff kan doen met een miracle al ben ik daar niet zo heel erg thuis in. Ff opzoeken wat handig is.

• snmght

snmght

imho dan he

Denk dat ik hem sowieso heavy wil infusen en dan misschien Blessed Weapon oppikken voor extra AR.

• ArnoldSmiley
The Abyss Watchers.....1ste indruk....taai, zeer taai. Multiple bosses

• ArnoldSmiley
Fuck. Te vroeg gejuichd toen ik die 3 neer had....

• snmght

snmght

imho dan he

Whoops.. Dat is zuur ja

• ArnoldSmiley
Fase 2 van die baas is lastig. Heb er echt serieus moeite mee.

Sowieso snap ik er af en toe geen zak van. Bosses die iedereen als zeer lastig bestempeld vind ik makkelijk, en het wel echt lastig hebben nu tegen The Abyss Watchers. Komt doordat ze met meerderen tegelijk komen. Mijn Estus gaat eraan, heb er dan te weinig voor fase 2

[Voor 40% gewijzigd door ArnoldSmiley op 18-09-2021 21:36]

• ArnoldSmiley
Begin zwaaaar geirriteerd te worden. Is een NPC Summon een goed idee? Heb eigenlijk nog nooit een summon gedaan, maar The Abyss vind ik echt heeeeel vervelend

• Finraziel
ArnoldSmiley schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:16:
Begin zwaaaar geirriteerd te worden. Is een NPC Summon een goed idee? Heb eigenlijk nog nooit een summon gedaan, maar The Abyss vind ik echt heeeeel vervelend
Als ik me niet vergis kun je zelfs twee npc's summonen daar. En ja dat maakt het gevecht ontzettend veel makkelijker.

• ArnoldSmiley
Finraziel schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:34:
[...]

Als ik me niet vergis kun je zelfs twee npc's summonen daar. En ja dat maakt het gevecht ontzettend veel makkelijker.
Ben er echt helemaal klaar mee. 6 embers vern**kt, bang dus als ik doorga ik embers te kort ga komen later in de game. Heb er nog 10 ofzo.

Je kan maar 1 van de 3 signs summonen, die andere 2 gaat niet als je er al 1 hebt. En die ene summon red het net tot aan fase 2 van de fight.

Ga hem uitzetten, een van de weinige bosses die echt niet wil lukken a la Capra Demon uit DS1 en Pursuer uit DS2. Wordt er ook strontchagerijnig van.

[Voor 20% gewijzigd door ArnoldSmiley op 19-09-2021 21:53]

• Finraziel
ArnoldSmiley schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:51:
[...]

Ben er echt helemaal klaar mee. 6 embers vern**kt, bang dus als ik doorga ik embers te kort ga komen later in de game. Heb er nog 10 ofzo.

Je kan maar 1 van de 3 signs summonen, die andere 2 gaat niet als je er al 1 hebt. En die ene summon red het net tot aan fase 2 van de fight.

Ga hem uitzetten, een van de weinige bosses die echt niet wil lukken a la Capra Demon uit DS1 en Pursuer uit DS2. Wordt er ook strontchagerijnig van.
Ja als je ondertussen helemaal tilted bent er van dan is het sowieso een goed idee om het even rust te geven :)
Ik heb destijds de tips hier (onderaan de pagina) gevolgd, mocht het later nog niet lukken: https://www.trueachieveme...-Souls-III/walkthrough/13
Zie dat ik me vergiste en je inderdaad maar 1 summon mee kan nemen hier, maar het maakt wel nog uit welke je gebruikt. Die Gotthard was volgens mij best durable.

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee