Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ander motief waarom dit nu op leeft is doordat ze ziekenhuizen vol liggen met covid patiënten, dus alle slachtoffers die je nu maakt zullen hoogwaarschijnlijk niet geholpen kunnen worden en dus dood gaan. Dus niet alleen meer slachtoffers, maar ook nog eens extra onrust, omdat die slachtoffers hadden kunnen overleven als er geen corona was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 16:44
Verwijderd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:23:
Een ander motief waarom dit nu op leeft is doordat ze ziekenhuizen vol liggen met covid patiënten, dus alle slachtoffers die je nu maakt zullen hoogwaarschijnlijk niet geholpen kunnen worden en dus dood gaan. Dus niet alleen meer slachtoffers, maar ook nog eens extra onrust, omdat die slachtoffers hadden kunnen overleven als er geen corona was.
Ik vermoed dat dit wel meevalt. Iemand die is neergeschoten heeft heel andere zorg nodig dan een Covid patiënt. Waarschijnlijk was de aanslag wel gisteren omdat er vandaag een strengere lockdown in gaat.

Ik kan echt niet begrijpen wat deze terroristen die keer op keer "the religion of peace" als motief blijken te hebben/gebruiken bezielt. Wat hopen ze in hemelsnaam te bereiken??? Er zijn genoeg landen waar ze zonder problemen de ongelovigen kunnen stenigen en cartoonisten kunnen ophangen dus waarom leiden ze hun leven niet gewoon in zo'n Sharia paradijs?

Het ergste is dat het nog lijkt te werken ook, en dat er mensen rondlopen die vinden dat we maar geen cartoons van Mohammed moeten maken omdat we dit soort aanslagen dan zogezegd zouden voorkomen...

Even voor de duidelijkheid: Ik probeer niet te zeggen dat alle moslims terroristen zijn maar probeer te begrijpen waarom zo veel terroristen moslim zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ErikT738 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:35:
Ik kan echt niet begrijpen wat deze terroristen die keer op keer "the religion of peace" als motief blijken te hebben/gebruiken bezielt. Wat hopen ze in hemelsnaam te bereiken??? Er zijn genoeg landen waar ze zonder problemen de ongelovigen kunnen stenigen en cartoonisten kunnen ophangen dus waarom leiden ze hun leven niet gewoon in zo'n Sharia paradijs?
Goddienst. Het succes van de ander (die blijkbaar niet door god gestraft worden) zal in de ogen van de gelovige altijd een belediging zijn. Hier staat je je als gelovige jezelf van alles te ontzeggen (want geloof) en die andere club die veel meer plezier heeft wordt blijkbaar niet door god gestraft. Dan moet je zelf aan de bak. Want tja, die almachtige kan het blijkbaar niet.

Als het een rationeel proces was, zouden we geen aanslagen hebben. Dus moet je ook niet om een rationele verklaring vragen, want die is er niet.

Als aanslagpleger het wetenschappelijk zouden benaderen, zouden ze dien dat aanslagen plegen eigenlijk nooit het gewenste resultaat heeft gebracht of de doelen van de aanslagplegers echt veel dichterbij. Wat dat betreft behoorlijk ineffectief middel.
Even voor de duidelijkheid: Ik probeer niet te zeggen dat alle moslims terroristen zijn maar probeer te begrijpen waarom zo veel terroristen moslim zijn.
Simpel. Op dit moment het meest aantrekkelijke alternatief als ideologie tegenover de overheerstende westerse ideologie.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyberpope op 03-11-2020 08:50 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Dat gedoe in Frankrijk (zowel tonen van de spotprent als de uitspraken van Macron) zal wel de kachel weer aangemaakt hebben ja. Jammer dat er zo'n (grote) intolerante groep is onder de moslim gemeenschap wat de vrijheid van meningsuiting betreft. Naar mijn idee willen deze jongens vooral de voordelen van de westerse samenleving maar ook weer hun beperkende ideologie aan onze westerse samenleving opleggen.

Ik zeg natuurlijk niet dat elke moslim een radicaal is maar gezien de rellen, demonstraties in o.a. Turkije en Pakistan zijn er toch een hoop engnekken die deze mening delen... zelfs de oud president van Maleisie deelde vrolijk mee dat Fransen vermoord mogen worden.

Wat mij betreft prima dat we lekker doorgaan met het delen van o.a. die cartoons. Opbokken met dat intolerante gedoe hier. Als je lekker in je radicale bubbel wilt blijven ga je maar naar een van die landen. Wel even afstand doen van alle voordelen die je dan hier hebt zoals (waarschijnlijk) je uitkering, pensioen, etc. Dit heeft ook echt helemaal niets te maken met aanpassingsvermogen van autochtonen of toenadering tot een andere bevolkingsgroep. Dit specifieke gedrag is imo on acceptabel. Goed om te lezen dat Macron zich er nu op gaat richten om die uitwassen uit te bannen, te beginnen met die grijze wolven. Hetzelfde probleem speelt overigens ook in Nederland, waar diverse (grote) moskeeën gefinancierd worden door clubjes die nou ook niet bepaald op een lijn zitten met ons gedachtegoed.

Net als Corona zal dit wel het nieuwe normaal worden (of eigenlijk al zijn). Wij willen niet toegeven op onze vrijheid van meningsuitging, en een bepaalde groep is direct diep gekwetst (alsdus Kuzu) en gaat gekke dingen doen.

Verder is het wel schrijnend te noemen dat er zo relatief weinig aandacht is voor deze problematiek. We maken ons met zijn allen druk over mondkapjes, staan op de dam voor BLM maar wanneer er in je achtertuin mensen vermoord worden vanwege het tonen van een spotprent komen we niet verder dan een stille tocht.

[Twitter: https://twitter.com/fidanekiz/status/1318624923615711233?s=20]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

... maar probeer te begrijpen waarom zo veel terroristen moslim zijn.
Zo zien wij het ja, maar dat is niet hun (die van de terrorist) zienswijze. :|

En het begrijpen daarvan heb ik jaren geleden al opgegeven. :X :-(

Hoe je ooit onder het mom van, welke godsdienst dan ook, anderen om zeep kunt helpen, heb ik nooit, en wil ik ook niet begrijpen.

Godsdienst maakt meer kapot dan je lief is.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

De_Bastaard schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:50:
Ik zeg natuurlijk niet dat elke moslim een radicaal is maar gezien de rellen, demonstraties in o.a. Turkije en Pakistan zijn er toch een hoop engnekken die deze mening delen... zelfs de oud president van Maleisie deelde vrolijk mee dat Fransen vermoord mogen worden.
Heb je ooit de Deense rapportage gekeken die de gezichten van de Iraanse demonstraties tegen de cartoons (eerste keer) ging opzoeken? Waaruit bleek dat dit gewoon betaalde demonstranten waren die met een bus opgehaald worden om in de hoofdstad te demonstreren. En dat die man toen hij de cartoons zag zijn schouders ophaalde?

Islam is bij uitstek politiek middel en wordt ook als zodanig ingezet. En wij maar lekker op een voorstelbare manier reageren zodat deze politieke integranten op hun wenken bediend worden. Indien morgen de wereld en hun burgers dat spelletje niet meer meespelen, storten morgen al deze landen (Israel inclusief) als staatstructuur in elkaar. Deze kunnen niet leven zonder een buitenlands vijandbeeld die het volk intern verenigd houdt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
Cyberpope schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:55:
[...]

Heb je ooit de Deense rapportage gekeken die de gezichten van de Iraanse demonstraties tegen de cartoons (eerste keer) ging opzoeken? Waaruit bleek dat dit gewoon betaalde demonstranten waren die met een bus opgehaald worden om in de hoofdstad te demonstreren. En dat die man toen hij de cartoons zag zijn schouders ophaalde?

Islam is bij uitstek politiek middel en wordt ook als zodanig ingezet. En wij maar lekker op een voorstelbare manier reageren zodat deze politieke integranten op hun wenken bediend worden. Indien morgen de wereld en hun burgers dat spelletje niet meer meespelen, storten morgen al deze landen (Israel inclusief) als staatstructuur in elkaar. Deze kunnen niet leven zonder een buitenlands vijandbeeld die het volk intern verenigd houdt.
Nope, heb je een link? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Cyberpope schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:55:

Welk spelletje is dat ? Ik ben oprecht benieuwd welke acties 'de wereld' zouden moeten nemen die op korte termijn zouden leiden tot het einde van ideologien die al duizenden jaren oud zijn. En wat er voor in de plaats gaat komen voor al die ingestorte structuren in ongeveer een kwart van de wereld.

Het legt netjes de schuld bij 'de wereld' die deze acties niet neemt en niet bij de daders.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

IJzerlijm schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:12:
[...]

Welk spelletje is dat ? Ik ben oprecht benieuwd welke acties 'de wereld' zouden moeten nemen die op korte termijn zouden leiden tot het einde van ideologien die al duizenden jaren oud zijn. En wat er voor in de plaats gaat komen voor al die ingestorte structuren in ongeveer een kwart van de wereld.

Het legt netjes de schuld bij 'de wereld' die deze acties niet neemt en niet bij de daders.
Je hebt dan geen einde aan de ideologieën, maar aan de structuren die de ideologieën als wapen gebruiken voor hun eigen gewin.

En nee, daarmee ligt de schuld nog steeds niet bij de wereld, dat blijft bij de daders liggen en bij degene die het geweld plegen. Dit soort zwart-wit denken is waar het dus al fout gaat. Hoewel iedereen met zijn poten van mij af behoort te blijven als ik in een PSV shirt het AJAX honk inloop, kan ik zelf ook wel bedenken wat voor een effect ik ga bereiken. Ondanks ik volledig in mijn recht zou staan, immers vrijheid van meningsuiting en geweld mag ook niet. Mocht er dan wel iets gebeuren, ben ik nog steeds niet fout, maar degene die geweld gebruikt wel. (staat mooi op mijn grafsteen). Of het verstandig is en of ik daarmee bereik wat ik wil bereiken, kun je jezelf erg afvragen.

Kijk even de toespraken terug na een aanslag die Merkel gedaan heeft en die Macron gedaan heeft. De eerste (een van de weinige echte staatspersonen die er nog zijn) verdeeld te wereld niet in wij en zij, maar sluit in. Macron doet dat wel en dan kun je effect verwachten.

En ik vraag me af of we anders kunnen reageren. We zijn slachtoffer van onze eigen driften en zijn makkelijk te triggeren. Daar maken mensen die ons willen bespelen handig gebruik van. Niet voor niets is de werkwijze van Rusland rondom de trollenlegers zo erg succesvol.

Terwijl we weten dat insluiting de-escaleert en polarisatie niet. Ons keihard opstelling tegenover een islam die door corrupte leiders gebruikt wordt als vehikel om de macht te grijpen, gaat niet werken. Dat is 1 ding wat zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De keiharde opstelling van radicale islamisten werkt anders uitstekend. Hier worden hun slachtoffers verweten dat ze het over zich hebben uitgeroepen, meer bewijs voor de superioriteit van hun ideologie is nauwelijk denkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ehtweak schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:51:
[...]

Zo zien wij het ja, maar dat is niet hun (die van de terrorist) zienswijze. :|
Het is namelijk ook niet zo. Ik heb prima gesprekken met moslims die dit ook afkeuren.
Maar generaliseren is op dit forum ook niet vreemd, daar hoef je bijvoorbeeld de corona-topics alleen maar voor te openen.

Alle jeugd is fout omdat er een aantal feesten gegeven worden. Alle kerken zijn fout omdat er een paar extreme gevallen zijn die meer mensen toelaten dan wenselijk, etc etc. Lekker alles over één kam scheren. Sure, het geeft even een goed (onderbuik)gevoel maar reflecteert niet de werkelijkheid.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Gunner Ik scheerde hooguit alle terroristen over één kam. ;)

Ik had het niet over [specifiek geloof], maar over een 'terrorist'.

Of wilde je soms zeggen dat dat niet de werkelijkheid reflecteert?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

[...]
Even voor de duidelijkheid, dit is onzin. Er zijn (naar welke groep je ook kijkt) een klein handvol gekken die het een goed idee vind om geweld te gebruiken voor politieke doelen.

Als je naar de cijfers kijkt* is moslim-terreur maar een klein aandeel <20% van alle terreur in Europa.
De grote meerderheid van de terroristen zitten in afscheidingsbewegingen (IRA, Basken, etc.)
Q.E.D.

Anyway, omdat je kennelijk per jaar 20-40 gekken hebt, uit een populatie van tientallen miljoenen moet je die hele populatie veroordelen?

*) https://www.europol.europ...-trend-report-te-sat-2020

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

IJzerlijm schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:43:
De keiharde opstelling van radicale islamisten werkt anders uitstekend. Hier worden hun slachtoffers verweten dat ze het over zich hebben uitgeroepen, meer bewijs voor de superioriteit van hun ideologie is nauwelijk denkbaar.
Oja? Op welke manier werkt het doen?
En nee, slachtoffers hebben het nooit aan zichzelf te wijten. Punt.
Maar dat wil niet zeggen dat je er niet over moet nadenken.
We hebben immers met mensen te maken. En de essentie van mensen is dat ze juist niet altijd rationeel handelen helaas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 15:59
qadn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:53:
[...]

Even voor de duidelijkheid, dit is onzin. Er zijn (naar welke groep je ook kijkt) een klein handvol gekken die het een goed idee vind om geweld te gebruiken voor politieke doelen.

Als je naar de cijfers kijkt* is moslim-terreur maar een klein aandeel <20% van alle terreur in Europa.
De grote meerderheid van de terroristen zitten in afscheidingsbewegingen (IRA, Basken, etc.)
Q.E.D.

Anyway, omdat je kennelijk per jaar 20-40 gekken hebt, uit een populatie van tientallen miljoenen moet je die hele populatie veroordelen?

*) https://www.europol.europ...-trend-report-te-sat-2020
Het is maar net hoe je de cijfers interpreteer 8)7 maar ik vind het jihadistische aandeel toch wel vrij hoog. Helemaal als je per land kijk.

Vooral het stukje rechtsboven op pagina 11, lijkt mij genoeg te zeggen over het "kleine" aandeel moslimgeweld.

[ Voor 5% gewijzigd door Harmvdw op 03-11-2020 10:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 15:58
qadn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:53:
[...]
Q.E.D.
Het ligt er maar aan hoe je naar de cijfers kijkt. Er zijn veel doden gevallen door nationalistische / seperatistische bewegingen, maar terroristische aanvallen van de afgelopen jaren zijn vrijwel geheel te wijten aan moslim-terreur. Als je ver genoeg terug gaat in jaartallen ligt dat anders ja.

Geel staat voor seperatisten, groen voor moslim extremisme. En dan staan de laatste paar er nog niet eens op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXfGHfRifV36AsW-Azst1RYiAdk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w49lvwogelm1uneWQ6A16pNf.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ehtweak schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:47:
@Gunner Ik scheerde hooguit alle terroristen over één kam. ;)
Ik heb je post een aantal keer gelezen, ik kreeg die indruk :)
Of wilde je soms zeggen dat dat niet de werkelijkheid reflecteert?
Terroristen zullen dit inderdaad zo zien.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:31:
[...]
Het ligt er maar aan hoe je naar de cijfers kijkt. Er zijn veel doden gevallen door nationalistische / seperatistische bewegingen, maar terroristische aanvallen van de afgelopen jaren zijn vrijwel geheel te wijten aan moslim-terreur. Als je ver genoeg terug gaat in jaartallen ligt dat anders ja.
Wat, één heel jaar (2019)? Geaggregeerde cijfers over 2020 komen netjes in het rapport van volgend jaar.
Meer dan 80% van de terroristische aanslagen van de afgelopen jaren komt van niet-moslim terrorisme.
"Geheel te wijten aan moslim terreur" is dan ook onzin. Het is wel hetgeen wat het nieuws haalt, maargoed dat zegt niet veel over hoevaak het voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@qadn geen idee waar jij naar kijkt, dat plaatje is toch vrij duidelijk? Sinds 2004 voornamelijk groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:25:
@qadn geen idee waar jij naar kijkt, dat plaatje is toch vrij duidelijk? Sinds 2004 voornamelijk groen.
Ik kijk naar het Europese rapport over terrorisme van Europol (nogmaals: https://www.europol.europ...-trend-report-te-sat-2020 ).
Een wiki-plaatje is geen bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Gelukkig dan maar dat veel van die jihadisten niet slagen in hun poging. 3000+ arrestaties, damn.

Waarom krijgen we overigens zo weinig mee van die ethno-nationalist en separatisten acties? Komt dat omdat dit vooral speelt in bijv. Spanje (ETA) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
De_Bastaard schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:37:
Waarom krijgen we overigens zo weinig mee van die ethno-nationalist en separatisten acties? Komt dat omdat dit vooral speelt in bijv. Spanje (ETA) ?
Ik neem aan van wel ja. Moslim extremisme duikt in allerlei landen op in Europa, seperatische aanslagen logischerwijs in dat land. Je kan de statistieken erbij pakken en roepen dat dat dus een veel groter gevaar vormt, maar dat is wel heel selectieve interpretatie van de cijfers. We wonen in Nederland. Hier zijn gelukkig nog geen grote aanslagen gepleegd, maar je kan zelf ook wel nagaan dat de kans op een aanslag vanuit moslim extremistische hoek hier groter is dan dat een seperatistische beweging hier opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
*knip*, dit heeft niks met de achtergronden van terreur in Europa te doen

[ Voor 82% gewijzigd door Migrator op 03-11-2020 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
qadn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:27:
[...]

Ik kijk naar het Europese rapport over terrorisme van Europol (nogmaals: https://www.europol.europ...-trend-report-te-sat-2020 ).
Een wiki-plaatje is geen bron.
Sure, I'll bite. De enige reden dat Jihadisme niet met kop en schouders bovenaan staat zijn een aantal incidenten in Engeland en Italië die hier het nieuws niet eens hebben gehaald. Ik vraag me ook af wat de betreffende aanslagen zijn (bodycount, schade, etc.) en betwijfel of deze vergelijkbaar zijn met de gemiddelde Jihadistische aanslag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFvlNoZytdRTk38ODdKKdps9sL0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Fs4GIdMIWoARKnUabSh7mAMY.png?f=user_large
De_Bastaard schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:37:
Ik vermoed dat ze niet met machinegeweren door de straten van Madrid hebben gelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:40:
[...]

Ik neem aan van wel ja. Moslim extremisme duikt in allerlei landen op in Europa, seperatische aanslagen logischerwijs in dat land. Je kan de statistieken erbij pakken en roepen dat dat dus een veel groter gevaar vormt, maar dat is wel heel selectieve interpretatie van de cijfers. We wonen in Nederland. Hier zijn gelukkig nog geen grote aanslagen gepleegd, maar je kan zelf ook wel nagaan dat de kans op een aanslag vanuit moslim extremistische hoek hier groter is dan dat een seperatistische beweging hier opduikt.
Daar ging het helemaal niet om, het gaat om het (incorrecte!) idee dat alle terreur islamitisch zou zijn.

Als ik goede Nederlandse cijfers had kunnen vinden had ik die gebruikt, helaas publiceert de AIVD geen duidelijke cijfers.
Er staan me overigens ook weinig terroristische aanslagen bij in Nederland, even uit mijn hoofd: Fortuijn (Links), van Gogh (Islamitisch), Assen/Koningshuis (algemeen Gekkie).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:25:
Dat is het ook zeer zeker. Lees o.a. de analyses van Beatrice de Graaf. We zitten nu in een golf van terrorisme die primair gefundeerd is in het moslim geloof. (op internationale schaal, op regionale schaal spelen lokale conflicten veel meer) Maar je moet hem niet omdraaien. Terrorisme zoekt een ideologie en niet andersom.

Als morgen de Islam verdwenen is zal niet plots er nooit meer terrorisme plaats vinden, maar zal een andere ideologie gezocht en gevonden worden. Die kan religie gebaseerd zijn, maar ook op basis van b.v. maatschappelijk onrecht o.i.d. Waarbij wij als dominante cultuur als eerste altijd slachtoffer van zullen zijn.

Nogmaals geen rechtvaardiging voor moslimterrorisme, maar wel om over na te denken als je die vormen van terrorisme wil dempen. Alles moslims over 1 kam scheren en daar keihard invliegen, gaat niet werken. Dat heeft nog nooit gewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 03-11-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

qadn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:49:
[...]

Daar ging het helemaal niet om, het gaat om het (incorrecte!) idee dat alle terreur islamitisch zou zijn.

Als ik goede Nederlandse cijfers had kunnen vinden had ik die gebruikt, helaas publiceert de AIVD geen duidelijke cijfers.
Er staan me overigens ook weinig terroristische aanslagen bij in Nederland, even uit mijn hoofd: Fortuijn (Links), van Gogh (Islamitisch), Assen/Koningshuis (algemeen Gekkie).
(Links)? Volkert was ook gewoon (algemeen Gekkie). Zijn motief was dierenleed 8)7

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
[...]

Ja en wat verwarde mannen met messen maar die zullen wel onder overig vallen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Cyberpope ik wil moslims niet over één kan scheren, maar ik ben een beetje klaar met het bespreken van moslim terreur met fluwelen handschoenen. Na de zoveelste "allahu akhbar" schreeuwende gek met een mes in zijn hand is dat wel klaar. Moskëen waar achter de voordeur haat wordt gepredikt naar de Westerse samenleving mogen veel en veel harder worden aangepakt.

Dat is namelijk fijn voor iedereen. Zeker ook voor de gematigde moslims. Er is een zeer extremistische aftakking van de islam die met wortel en al moet worden verwijderd, en dat begint bij het benoemen van het probleem. Dit soort parasieten misbruiken het geloof om er idiote aanslagen voor te plegen, tijd voor een harde aanpak om dat uit te roeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
[...]
Je vergeet de aanslag in Utrecht van vorig jaar, ook Islamitisch.

Verder inderdaad nog wat idioten met messen zoals @Harmvdw aangeeft. Uit mijn hoofd had in ieder geval één daarvan ook een Jihadistisch motief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:54:
@Cyberpope ik wil moslims niet over één kan scheren, maar ik ben een beetje klaar met het bespreken van moslim terreur met fluwelen handschoenen. Na de zoveelste "allahu akhbar" schreeuwende gek is dat wel klaar. Moskëen waar achter de voordeur haat wordt gepredikt naar de Westerse samenleving mag veel en veel harder worden aangepakt.
Geef even voorbeelden dat het met fluwelen handschoenen wordt aangepakt? Dat weet ik waar je klaar me bent en wat je bedoeld.

Ik zie deze fluwelen handschoenen namelijk niet. Wel voornamelijk schreeuwers van het tegenovergestelde. Die alle normen van de rechtstaat aan hun laars willen lappen om de Islam aan te pakken.
Dat is namelijk fijn voor iedereen. Zeker ook voor de gematigde moslims. Er is een zeer extremistische aftakking van de islams die met wortel en al moet worden verwijderd, en dat begint bij het benoemen van het probleem. Dit soort parasieten misbruiken het geloof om er idiote aanslagen voor te plegen, tijd voor een harde aanpak om dat uit te roeien.
Wat stel je voor?
Harmvdw schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:52:
Ja en wat verwarde mannen met messen maar die zullen wel onder overig vallen.
Voor verwarde mensen heeft godsdienst een bovengemiddelde aantrekkingskracht helaas. Zeker als ze zich daarmee af kunnen zetten tov de heersende samenleving waaraan ze niet kunnen voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@Piet_Piraat7 leuk, "hard aanpakken" roepen, maar wat houdt dat concreet in en belangrijker: hoe voorkom je dat die aanpak niet juist voor meer aanslagen zorgt omdat je de extremisten voer geeft om verder op te roepen tot terroristische daden?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36
Wat @Piet_Piraat7 zegt, die fluwelen handschoen mag wel eens uit. De Islamitische gemeenschap is altijd zeer snel als er iets te veroordelen valt wat beledigend is, maar wanneer er een terreuraanslag plaatsgevonden heeft zien we het welbekende straatje schoonvegen conform de inmiddels bekende bingokaart.

De Islamitische gemeenschap maakt zelf weinig tot geen vuist om deze rotte appels eruit te vissen maar wel steen en been klagen dat zij slachtoffer zijn omdat ze in kwaad daglicht gezet worden.

Ook de symboolpolitiek is zum kotsen. Elke keer opnieuw de standaard copy & paste steunbetuigingen uit de politiek, maar concrete plannen smeden om dit te voorkomen blijft maar beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Migrator schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:00:
@Piet_Piraat7 leuk, "hard aanpakken" roepen, maar wat houdt dat concreet in en belangrijker: hoe voorkom je dat die aanpak niet juist voor meer aanslagen zorgt omdat je de extremisten voer geeft om verder op te roepen tot terroristische daden?
Idd niets doen en alles aanzien zodat er niet nog meer aanslagen komen is veel beter. Iets met zachte heelmeesters.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik vraag me toch echt af hoe mensen bij het idee komen dat er een fluwelen handschoen is bij aanpak van terrorisme. Misschien toch eens een keer een idee om tot tien te tellen en eerst eens te kijken naar hoe het aangepakt wordt, met welke middelen, met welke resultaten.

Ondertussen blijkt de gewonde politie agent en twee gewonde dames in Wenen gered te zijn door een tweetal jonge Turkse moslims.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:51
Feit is gewoon dat die aanslag niet gepleegd zou zijn als hij niet verziekt was door een extremistische ideologie. Het is een vervelende waarheid, maar deze versie van de Islam is voor veel losers gewoon een inspiratiebron om dit soort dingen te doen.

De stappen die Macron nu neemt juich ik daarom enorm toe. Het geklets over gestoorde individuen, sociaaleconomische achterstanden, en discriminatie mag wel een keertje afgelopen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Harmvdw schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:15:
[...]

Idd niets doen en alles aanzien zodat er niet nog meer aanslagen komen is veel beter. Iets met zachte heelmeesters.
Typische reactie. Ik claim nergens dat we "niets moeten doen" - ik zeg alleen dat "hard aanpakken" (wat dat dan ook moge zijn...) leuk klinkt maar niets zegt.

De huidige aanpak in Nederland is niet "hard" maar wel effectief: op de hoogte zijn van de plekken waar het de verkeerde kant op gaat en daar op acteren. Zo is hier in 2018 (toch?) een grotere aanslag voorkomen. Zoals @Virtuozzo ook aangeeft: dat is geen "fluwelen handschoen"-aanpak. Ga je openlijk de aanval in dan haal je jezelf alleen maar meer ellende op de hals omdat je meer redenen geeft voor extremistische tegenacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 03-11-2020 12:22 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Virtuozzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:20:
Ik vraag me toch echt af hoe mensen bij het idee komen dat er een fluwelen handschoen is bij aanpak van terrorisme. Misschien toch eens een keer een idee om tot tien te tellen en eerst eens te kijken naar hoe het aangepakt wordt, met welke middelen, met welke resultaten.
Je kan denk ik wel je afvragen waarom deze dader die in april vorig jaar tot 22 maanden veroordeeld was omdat hij voor de IS wou gaan strijden in december al weer vrij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

sheepdog schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:21:
[...]

Feit is gewoon dat die aanslag niet gepleegd zou zijn als hij niet verziekt was door een extremistische ideologie. Het is een vervelende waarheid, maar deze versie van de Islam is voor veel losers gewoon een inspiratiebron om dit soort dingen te doen.
En jij denkt dat een dergelijke gekkie dan niet ergens anders zijn inspiratie kan halen? Dat hij dan plots denkt "laat ik maar gewoon een eindje gaan fietsen met mijn frustratie" en dan gezond gedrag gaat vertonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

sheepdog schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:21:
[...]
Dat betwijfel ik sterk, gekkies gonna gekkie, en als ze niet toevallig een ideologie aanhangen / plegen aan te hangen krijg je dingen zoals die dubbele moord in Groningen of die doden in de natuur van laatst.
Daar vallen veel meer slachtoffers bij.

Los daarvan is het "blaze of glory" concept ook erg aantrekkelijk voor bepaalde mensen. En dat gaat het makkelijkst als je jezelf naar een bestaand frame schikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
IJzerlijm schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:25:
[...]
Je kan denk ik wel je afvragen waarom deze dader die in april vorig jaar tot 22 maanden veroordeeld was omdat hij voor de IS wou gaan strijden in december al weer vrij was.
Dat hangt volgens Oostenrijkse media er mogelijk mee samen dat ie gezien zijn leeftijd onder het adolescentenstrafrecht viel.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Migrator schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:22:
[...]

Typische reactie. Ik claim nergens dat we "niets moeten doen" - ik zeg alleen dat "hard aanpakken" (wat dat dan ook moge zijn...) leuk klinkt maar niets zegt.

De huidige aanpak in Nederland is niet "hard" maar wel effectief: op de hoogte zijn van de plekken waar het de verkeerde kant op gaat en daar op acteren. Zo is hier in 2018 (toch?) een grotere aanslag voorkomen. Zoals @Virtuozzo ook aangeeft: dat is geen "fluwelen handschoen"-aanpak. Ga je openlijk de aanval in dan haal je jezelf alleen maar meer ellende op de hals omdat je meer redenen geeft voor extremistische tegenacties.
Ik zeg nergens dat de huidige Nederlandse aanpak niet goed is.
Maar ik vind dat het wel benoemd mag worden voor wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

voske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:31:
[...]

Dat hangt volgens Oostenrijkse media er mogelijk mee samen dat ie gezien zijn leeftijd onder het adolescentenstrafrecht viel.
Idd.

Der Attentäter, der nach dem Anschlag in der Wiener Innenstadt von der Polizei erschossen wurde, war 20 Jahre alt, hatte nordmazedonische Wurzeln und war einschlägig wegen terroristischer Vereinigung (Paragraf 278b StGB) vorbestraft.

Bei dem jungen Mann handle es sich zweifelsfrei um einen Anhänger der radikalislamischen Terrormiliz Islamischer Staat (IS). Er wurde am 25. April 2019 zu 22 Monaten Haft verurteilt, weil er versucht hatte, nach Syrien auszureisen, um sich dort dem IS anzuschließen. Am 5. Dezember wurde er vorzeitig bedingt entlassen – er galt als junger Erwachsener und fiel damit unter die Privilegien des Jugendgerichtsgesetzes (JGG). Von Polizeikräften erschossen wurde der 20-Jährige in der Nähe der Ruprechtskirche, teilte der Innenminister mit.

bron: https://orf.at/stories/3187806/

Auch mit Machete und Faustfeuerwaffe bewaffnet

Der Attentäter besaß neben der österreichischen auch die nordmazedonische Staatsbürgerschaft. „Er war mit einer Sprengstoffgürtelattrappe und einer automatischen Langwaffe, einer Faustfeuerwaffe und einer Machete ausgestattet, um diesen widerwärtigen Anschlag auf unschuldige Bürgerinnen und Bürger zu verüben“, sagte der Innenminister. Es sei ein Anschlag von mindestens einem Islamisten gewesen, so Nehammer in der Früh.
TV- und Radiohinweis

Nehammer bestätigte, dass der 20-Jährige vor dem Anschlag auf seinem Instagram-Account ein Foto gepostet hatte, das ihn mit zwei Waffen zeigt, die er später bei dem Anschlag verwendet haben dürfte

[ Voor 36% gewijzigd door ehtweak op 03-11-2020 12:39 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 14:03
Cyberpope schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:49:
[...]

Dat is het ook zeer zeker. Lees o.a. de analyses van Beatrice de Graaf. We zitten nu in een golf van terrorisme die primair gefundeerd is in het moslim geloof. (op internationale schaal, op regionale schaal spelen lokale conflicten veel meer) Maar je moet hem niet omdraaien. Terrorisme zoekt een ideologie en niet andersom.

Als morgen de Islam verdwenen is zal niet plots er nooit meer terrorisme plaats vinden, maar zal een andere ideologie gezocht en gevonden worden. Die kan religie gebaseerd zijn, maar ook op basis van b.v. maatschappelijk onrecht o.i.d. Waarbij wij als dominante cultuur als eerste altijd slachtoffer van zullen zijn.

Nogmaals geen rechtvaardiging voor moslimterrorisme, maar wel om over na te denken als je die vormen van terrorisme wil dempen. Alles moslims over 1 kam scheren en daar keihard invliegen, gaat niet werken. Dat heeft nog nooit gewerkt.
Eens met het meeste, maar ik betwijfel dat terrorisme ideologie zoekt. Het is meer dat bij bepaalde groepen er een voedingsbodem is voor radicalisering etc.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Harmvdw schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:35:
[...]

Ik zeg nergens dat de huidige Nederlandse aanpak niet goed is.
Oh, ik wist niet dat we afgelopen jaren het probleem van terrorisme niet benoemd hadden. Goh, waar heb ik toch zitten kijken bij alle talkshows, publicaties in kranten, rapporten van onderzoeken en studies en debatten over toewijzingen van middelen en behandeling van resultaten en duidingen van correcties.

Het spijt me, maar het mantra van “het mag benoemd worden” is een vals frame. Sterker nog, het is een meme, wat elke keer weer ingezet wordt door die politici en figuren die zelf geen oplossing hebben - en ook helemaal er geen willen want hun stoel is afhankelijk van het kunnen wijzen met de vinger.

En wat het is? Alsof dat nog niet duidelijk is. Terrorisme.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Virtuozzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:39:
[...]

Oh, ik wist niet dat we afgelopen jaren het probleem van terrorisme niet benoemd hadden. Goh, waar heb ik toch zitten kijken bij alle talkshows, publicaties in kranten, rapporten van onderzoeken en studies en debatten over toewijzingen van middelen en behandeling van resultaten en duidingen van correcties.

Het spijt me, maar het mantra van “het mag benoemd worden” is een vals frame. Sterker nog, het is een meme, wat elke keer weer ingezet wordt door die politici en figuren die zelf geen oplossing hebben - en ook helemaal er geen willen want hun stoel is afhankelijk van het kunnen wijzen met de vinger.

En wat het is? Alsof dat nog niet duidelijk is. Terrorisme.
Ohja en uit welke hoek?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• De_Bastaard
Deze beste man wilde destijds naar Syrie vertrekken maar werd tegengehouden. Vervolgens zit hij voor een whopping 22 maanden in de cel en wordt vrijgelaten.

Wat mij betreft had ie lekker naar Syrie gegaan en hadden ze hem daar, nog voordat hij daar leed kan veroorzaken, opgeruimd.

Sowieso als je met je dubbele nationaliteit hier loopt te radicaliseren en dit soort rotzooi wilt trappen zou je dat paspoort per direct in mogen leveren en vertrekken. Je wilt dan dus niet mee doen met onze maatschappij en ben je af. Ik snap niet dat wetgeving daar niet voor wordt aangepast.

Ja, er zijn ook problemen met mensen die alleen de nationaliteit hebben van één land maar dat wilt niet zeggen dat we niet hard mogen reageren op deze situaties.

En ja ik weet ook wel dat dit ook weer niet mogelijk is vanwege mensenrechten en dat het land van herkomst hem ook weer moet verwelkomen, maar dan moeten we iets anders verzinnen. Levenslang de cel in of vrijwillig vertrekken naar land van herkomst klinkt wel als een goed begin - ook al zou ik niet willen betalen voor dit soort idioten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:51
Cyberpope schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:29:
[...]

En jij denkt dat een dergelijke gekkie dan niet ergens anders zijn inspiratie kan halen? Dat hij dan plots denkt "laat ik maar gewoon een eindje gaan fietsen met mijn frustratie" en dan gezond gedrag gaat vertonen?
Nee. Want iemand zou inderdaad net zo goed inspiratie kunnen halen uit het Oude Testament, of een ander geschrift waar nogal dubieuze teksten in staan. Toch lees ik zelden verhalen in de krant over losers die door die teksten geïnspireerd zijn tot hun gewelddadigheden, terwijl de krant wel vol staat over moslimterroristen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

In de Nederlandse talkshows zie ik voornamelijk Beatrice de Graaf die steevast alles platrelativeert.

YouTube: Beatrice de Graaf - Komt terrorisme voort uit geloof?

Alle religies zijn slecht. Hier heeft ze het meer over extreme Christenen en dat jihadisten eigenlijk geen echte moslims zijn. Ze erkent wel dat er na 'kwantitatieve berekeningen van terrorismewetenschappers' (doden tellen) dat er meer slachtoffers vallen bij aanslagen in naam van allah. Maar dat we daar ook niet weer te veel achter moeten zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door IJzerlijm op 03-11-2020 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
klaw schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:38:
[...]

Eens met het meeste, maar ik betwijfel dat terrorisme ideologie zoekt. Het is meer dat bij bepaalde groepen er een voedingsbodem is voor radicalisering etc.
Het is beide. Maar, let op.

Dat laatste is altijd aanwezig. Menselijke groepsdynamica omvatten een spectrum van gedrag helaas. Net zoals christenen een mooie geschiedenis hebben van fundamentalisme en terrorisme is dat elders ook een potentieel. De crux zit hem bij de correlaties van sociale cohesie, kennisoverdracht, schepping en verdeling van welvaart - met een scheut van zogeheten integriteit van structuur (bijvoorbeeld zelfstandigheid of ondergeschiktheid van leefgebied / ordening).

Waar het patroon stabiel is voor ontwikkeling conform dat soort vereisten valt het exces en de neiging tot escalatie en polarisatie weg.

Waar het patroon instabiel is, ligt een voedingsbodem.

Maar, wel een voor welke ideologie dan ook. Van georganiseerde misdaad via cultisme tot wat dan ook.

Daarmee is dat aspect van bescherming tegen dergelijke voedingsbodems eigenlijk weinig meer dan een ordinaire oefening van eigen belang. Als je wil dat je eigen tuin ok blijft, dan is het in je eigen belang dat de tuin van de buurman ook ok is.

Maar, terrorisme is een escalatie binnen het spectrum van gedrag, dat zoekt inderdaad altijd welke ideologie dan ook. Als expressie van gedrag zoekt het een verbinding voor organisatie. Het is in onze geschiedenis inderdaad zo dat het niets uitmaakt welke ideologie dat is. Elke ideologie is een potentiële verbinding. Het is gevoelig om daar stil bij te staan, want het wil immers ook zeggen dat onze ideologie zus of zo dus ook de kern van die problematiek met zich draagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Harmvdw schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:35:
[...]

De leegste, minst zeggende, en meest misbruikte term om aan te geven dat je ook geen idee hebt hoe het op te lossen.

En volstrekt onwaar ook nog eens.

[ Voor 171% gewijzigd door Ramzzz op 03-11-2020 13:13 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Ramzzz schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:51:
[...]

De leegste, minst zeggende, en meest misbruikte term om aan te geven dat je ook geen idee hebt hoe het op te lossen.
Oke dan benoem ik het toch, het is overwegend terrorisme wat geïnspireerd is door de Islam.

Ik als ik hier wat zou aandragen qua oplossingen wordt daar ook direct over gezeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

De_Bastaard schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:44:
Sowieso als je met je dubbele nationaliteit hier loopt te radicaliseren en dit soort rotzooi wilt trappen zou je dat paspoort per direct in mogen leveren en vertrekken. Je wilt dan dus niet mee doen met onze maatschappij en ben je af. Ik snap niet dat wetgeving daar niet voor wordt aangepast.
Soms zit je zo vast in bepaalde ideeën... en dan zie je niet meer hoe het exact democratisch al geregeld is... niet uit de pols geschoten dus...
https://www.rijksoverheid...tionaliteit-door-overheid
U kunt uw Nederlandse nationaliteit ook verliezen doordat de overheid deze intrekt. In dat geval neemt de overheid een beslissing waarmee uw Nederlanderschap vervalt.

Intrekken Nederlanderschap
Het intrekken van het Nederlanderschap door de overheid kan in de volgende gevallen:
  • U bent eerder Nederlander geworden door optie of door naturalisatie. Hierbij heeft u beloofd dat u afstand zal doen van uw eigen nationaliteit. Als u vervolgens toch geen afstand doet van uw eigen nationaliteit kan het Nederlanderschap worden ingetrokken.
  • U heeft gefraudeerd bij de procedure om Nederlander te worden (optie of naturalisatie). Bijvoorbeeld bedrog met uw identiteit. U fraudeert als u een valse verklaring aflegt, bedrog pleegt of belangrijke feiten verzwijgt. Door het intrekken van uw Nederlanderschap wordt u in dit geval staatloos als u uw eigen nationaliteit niet meer heeft.
  • U bent veroordeeld voor een misdrijf gericht tegen de belangen of de veiligheid van het Koninkrijk. Bijvoorbeeld een oorlogsmisdrijf of een terroristisch misdrijf. Uw Nederlanderschap kan in dit geval alleen worden ingetrokken als u niet staatloos wordt.
  • U bent 16 jaar of ouder en vrijwillig in dienst gegaan in de krijgsdienst van een ander land. Dat land vecht op dat moment tegen Nederland of tegen 1 van de Nederlandse bondgenoten.
  • U bent 16 jaar of ouder en u heeft zich aangesloten bij een organisatie die een bedreiging vormt voor de nationale veiligheid. De overheid heeft deze organisaties aangewezen
.
Effe wakker blijven... anders kan het mss lijden tot tunnelvisie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

klaw schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:38:
[...]

Ik zou het omdraaien. Niet-religieus terrorisme is min of meer onzichtbaar geworden in Europa omdat terroristen een schokeffect zoeken en dat nu niet haalbaar is omdat Europese groepen (RAF, ETA, IRA, RB, etc) niet het extreme geweld van religieuze fundamentalisten kunnen (en willen) evenaren en terrorisme daardoor geen bruikbaar onderdeel van hun toolbox meer is.

Zonder religieus terrorisme zouden andere groepen sneller naar terrorisme grijpen om aandacht voor hun zaak te krijgen.

En natuurlijk is na de Koude Oorlog veel van de ideologische voedingsbodem en buitenlandse steun voor Europese terreurgroepen weggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Harmvdw schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:54:
[...]

Oke dan benoem ik het toch, het is overwegend terrorisme wat geïnspireerd is door de Islam.

Ik als ik hier wat zou aandragen qua oplossingen wordt daar ook direct over gezeurd.
It’s so simple people don’t want to hear of it. Als jij wil dat jouw tuin ok blijft, dan heb je er een direct belang bij dat de buurman zijn tuin ook ok kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Virtuozzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:03:
[...]

It’s so simple people don’t want to hear of it. Als jij wil dat jouw tuin ok blijft, dan heb je er een direct belang bij dat de buurman zijn tuin ook ok kan hebben.
? ik snap niet helemaal wat je bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

sheepdog schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:44:
[...]

Nee. Want iemand zou inderdaad net zo goed inspiratie kunnen halen uit het Oude Testament, of een ander geschrift waar nogal dubieuze teksten in staan. Toch lees ik zelden verhalen in de krant over losers die door die teksten geïnspireerd zijn tot hun gewelddadigheden, terwijl de krant wel vol staat over moslimterroristen.
Klopt.. dit soort geesten doen over het algemeen niet veel moeite en pakken het meest voor de hand liggende. Voor nu is dat de Islam die het makkelijkste is. Maar als de islam er niet is, zal het een andere zijn. Welke kan ik nu ook niet zeggen, maar dat ze iets vinden om hun daad te verantwoorden, blijkt wel uit de geschiedenis. Van Islam tot Nazisme en laatst in Canada zelfs vanuit Incel-gedachte.

Denk dat de media meer aanleiding geeft tot copy-cat gedrag als de inhoud van de ideologie die ze vinden.
Harmvdw schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:54:
En lucht het op? Komen we nu dichtbij een oplossing?
Want inhoudelijk vraagtekens zetten of iets effectief is en/of beschadigend is voor de rechtstaat is zeuren?

Wat mij vaak opvalt (nee, niet jij.. die andere)

Mensen die hard roepen over het beperkte refectie-vermogen van de Islam, zelf ook erg gevoelig zijn als er gesproken wordt over white-privilege (zelfde mechanisme)
Mensen die wijzen op harde aanpak van moslimterrorisme (want veel doden), weinig doen aan klimaatverandering of andere maatregelen die effectief meer effect hebben op aantal sterfgevallen in Nederland.
En ga zo nog maar even door.

Vergis je niet, ook ik wel graag een aanpak van terrorisme. Maar wel graag eentje die effectief als mogelijk is (helemaal gaat niet lukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Cyberpope schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:07:
[...]

Klopt.. dit soort geesten doen over het algemeen niet veel moeite en pakken het meest voor de hand liggende. Voor nu is dat de Islam die het makkelijkste is. Maar als de islam er niet is, zal het een andere zijn. Welke kan ik nu ook niet zeggen, maar dat ze iets vinden om hun daad te verantwoorden, blijkt wel uit de geschiedenis. Van Islam tot Nazisme en laatst in Canada zelfs vanuit Incel-gedachte.

Denk dat de media meer aanleiding geeft tot copy-cat gedrag als de inhoud van de ideologie die ze vinden.

[...]

[...]

Want inhoudelijk vraagtekens zetten of iets effectief is en/of beschadigend is voor de rechtstaat is zeuren?

Wat mij vaak opvalt (nee, niet jij.. die andere)

Mensen die hard roepen over het beperkte refectie-vermogen van de Islam, zelf ook erg gevoelig zijn als er gesproken wordt over white-privilege (zelfde mechanisme)
Mensen die wijzen op harde aanpak van moslimterrorisme (want veel doden), weinig doen aan klimaatverandering of andere maatregelen die effectief meer effect hebben op aantal sterfgevallen in Nederland.
En ga zo nog maar even door.

Vergis je niet, ook ik wel graag een aanpak van terrorisme. Maar wel graag eentje die effectief als mogelijk is (helemaal gaat niet lukken).
*knip*
Onderbouw je posts nu eens, je komt niet verder dan een one-liner roepen wat op deze manier helemaal niks inhoud en toevoegt aan de discussie.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 03-11-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Cyberpope schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:07:

Als je weet waar de pijn zit, ben je sowieso dichterbij genezing. In veel gevallen lees je argumenten als moeilijke jeugd, in de war, voelt zich niet begrepen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

IJzerlijm schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:46:
In de Nederlandse talkshows zie ik voornamelijk Beatrice de Graaf die steevast alles platrelativeert.

YouTube: Beatrice de Graaf - Komt terrorisme voort uit geloof?

Alle religies zijn slecht. Hier heeft ze het meer over extreme Christenen en dat jihadisten eigenlijk geen echte moslims zijn. Ze erkent wel dat er na 'kwantitatieve berekeningen van terrorismewetenschappers' (doden tellen) dat er meer slachtoffers vallen bij aanslagen in naam van allah. Maar dat we daar ook niet weer te veel achter moeten zoeken.
Dat klopt ook.

Religieuze extremisten zijn compleet losgezongen van enige realiteitszin en hebben 'idealen' die volstrekt irreëel zijn (al is dat eigenlijk alweer een pleonasme, 'irreëel religieus').

Er zijn altijd mensen die zich slachtoffer voelen. Zich beledigd voelen. Woede voelen die ze niet lijken te kunnen uiten. Permanent gefrustreerd. Zoekend naar een zondebok.

Dit is bepaald niet voorbehouden aan religieuze gekken, maar ook 'gewone' gekken vertonen dit gedrag. Die hebben alleen geen algemeen erkende kapstok om het aan op te hangen.

Ik zag vandaag een paar video's van en vrouw in de VS die een BLM vlag aan haar auto had, en die belaagd werd door tientallen rednecks met Trump-parafernalia, die haar klemreden, bedreigden, etc. - en het gaat dan nog nét goed... dat zijn net zo goed complete gekken.

Wanneer ene religie als schaamlap wordt gebruikt voor allerlei misdadig gedrag, terreur, etc. dan is het niet de schuld van de religie an sich, maar van de misbruiker ervan.

Zou de wereld beter af zijn zonder religie? Ik denk het wel. Maar dan ook echt alle religie weg.

Is dat reëel? Het is een hoopvolle gedachte dat je met goed onderwijs en breed beschikbare kennis veel van die nonsens kunt uitbannen.

Maar zolang er groeperingen zijn die vanuit hun verwrongen gedachtengoed een complete staat kunnen gijzelen, het onderwijs kunnen kapen, en daar de indoctrinatie goedkeuren omdat het hun indoctrinatie is.

En dan laat in de conclusie voor de lezer, of ik Pakistan of de VS bedoel.

spoiler:
Allebei.

Terrorisme is te bestrijden, als de voedingsbodem wegvalt. Ongelijkheid bestrijden. Enorme verschillen in inkomen, kansen, etc. bestrijden. Racisme bestrijden. Discriminatie bestrijden. Uitbuiting bestrijden.

Enorme winstbelustheid ten koste van anderen bestrijden die een groot deel van deze misstanden veroorzaakt.

Alle misstanden in de wereld komen voort uit deze factoren.

Als de voedingsbodem - een enorme gradiënt van economische en sociale kansen, vrijheid, etc. - blijft bestaan, pakweg bij de Bosporus, en de gehele Middellandse Zee, dan zal de aanzuigende werking blijven.

Als sektarisch geweld en ongelijke behandeling etc. van één kant wordt goedgekeurd (zie bijv. Israël), kun je dat van de 'tegenpartij' niet verwerpen als zijnde onterecht, wanneer men zich asymmetrisch verweert tegen een totale overheersing. Ook daar zal iemand vinden dat het doel de middelen rechtvaardigt, en zelfs heiligt (letterlijk in dit geval).

Landen als Saoedi Arabië en de Emiraten stoken de brand ook op door allerlei subversieve hulp te bieden, mensen tegen Israël, 'de joden' en alle andere geloven op te stoken, etc. Zolang we daar (en dan doel ik op beide partijen!) handel mee drijven zonder na te denken over de gevolgen, hoe indirect ook, kunnen we niet beweren dat we er alles aan doen om het te voorkomen.

Ontneem de gewillige proto-terrorist de zin om iets kwaadaardigs te ondernemen.

Werk, inkomen, een gezin. Iets om voor te leven.

Alleen kanslozen of totale gekken laten zich ompraten om dit soort onzinnige waanzin te ondernemen. Doen een bomgordel om en gaan tot de tanden gewapend een concertzaak binnen om totaal onschuldige en onwetende 'ongelovigen' massaal neer te maaien.

Een enorm teveel aan tijd. Niets te doen. Geen cent te makken, etc.

Dezelfde voedingsbodem als die van de redneck. En dan uit arren moede precies de prediker tegen het lijf lopen die je het verkeerde pad op stuurt, want die zijn er genoeg, gefrustreerde idioten met een messias-complex.

En daar gaat geen enkele vorm van anti-terrorismebeleid tegen helpen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Volgens mij is alles door de jaren heen wel geprobeerd @Ramzzz bakken met geld en energie zijn in de bodemloze put gegaan om de multiculturele samenleving te doen slagen. Hoeveel hulp er ook geboden is om je laten aarden in de westerse wereld, het blijft onvoldoende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Harmvdw schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:06:
[...]

? ik snap niet helemaal wat je bedoel.
Terrorisme zal er altijd zijn. Het zal altijd een ideologie zoeken. Maar wil het vereiste schaal kunnen bereiken om impact te hebben of zelfs maar te zoeken dan is er een voedingsbodem vereist.

Die voedingsbodem heeft, in tegenstelling tot wat we heel snel denken, niets te maken met de ideologie - of religie in deze. Als er niet idee X is, dan is er idee Y. Terrorisme zoekt ideologie om verbindingen voor organisatie te leggen en menselijk gedrag de vereiste richting te geven.

De voedingsbodem ligt altijd in wat we de aanwezige ordening noemen. Hoe gaat het met mensen? Zijn ze rijk, kunnen de kinderen naar school, kunnen ze hun boodschappen veilig doen, hebben ze een land wat ok is, kunnen ze bestendig welvaart scheppen - ga zo door.

Als een persoon in de straat een prachtige tuin heeft, en de ander niet, dan ligt er al een potentieel spanningsveld. Mensen zijn wat ze zijn. Als die eerste, of zelfs maar gewoon iemand anders in de straat of van buiten bij die tweede vuil dumpt, zogezegd, of zich begint te bemoeien met die persoon zijn tuin, of er vandoor gaat met het fruit van de boom die er staat, dan ontstaan er al snel heel andere en extreme spanningsvelden.

Als wij ons huisje en mooie tuin leuk en mooi en veilig willen hebben, dan is het in ons eigen belang om er voor te zorgen dat de ander dat ook kan hebben. Zo niet, dan zijn de spanningsvelden die ontstaan een voedingsbodem voor allerlei vormen van gedrag. Maar ook voedingsbodem voor terrorisme wat zich een verbinding met een ideologie heeft gezocht en aan de slag gaat met misbruik van die voedingsbodem.

Het maakt eigenlijk niets uit of we het hebben over deze of gene variant van terrorisme, of zelfs maar welke ideologische verbinding aanwezig is. Een ETA in Spaans Baskenland was niet anders dan het Moslim Terrorisme van nu. Als we een lijst maken van variabelen van voedingsbodems dan is de overeenkomstigheid iets om eens heel serieus bij stil te staan.

Als de ene tuin ok is, de andere niet, en er is sprake van spanningsvelden die een voedingsbodem scheppen dan zal er helaas altijd een chaos zijn die organisatie zoekt om de andere tuin dan ook maar niet ok te maken. Dat spat uit. De boze zoon van de arme vader geeft geld aan de neef die vanuit armoede maar zonder kennis of opleiding naar elders vertrok om een leven op te bouwen maar diens beste vriend tapt zijn frustratie en angst en gebrek aan inzichten aan alsof het munitie is. En precies dat wordt het dan ook.

Ons probleem is dat we in onze benadering heel reflexief en volledig menselijk op korte afstand op zoek naar simpele oplossingen kijken en reageren op complexiteit op lange afstand. We zitten eigenlijk met onze reactie ons vermogen tot het uitwerken en aanpakken van dat soort problematiek in de weg.

Onze keuze hierbij is er een die frappante overeenkomst heeft met triage. Pakken we het symptoom aan, of de ziekte. Wel nu, onze traditionele reflex hier is om het symptoom aan te pakken met veel wijzen en roepen zonder na te denken over de vraag wat het effect daarvan is op zowel de ziekte als onze eigen ontwikkelingen.

Kijk, de vlam sloeg in Syrië in den beginne als resultaat van een catastrofaal landbouwbeleid wat het gevolg was van een politieke benoeming door de lokale dictator van een familielid die advies kreeg van een samenwerkingsverbond van bedrijven en banken van hier. Terwijl elke organisatie van ontwikkelingssamenwerking en menig instituut van onderwijs met expertise in landbouw hier aan de bel trok gingen zij vrolijk verder met catastrofaal beleid. Toen alles in elkaar stortte, gingen onze banken en bedrijven met de winst weg, de lokale bevolking zag zich gedwongen de eigen verdorde en onvruchtbare tuin te verlaten om naar de tuin van de dictator te trekken op zoek naar eten. Anders gezegd, de consequenties van het klooien maakten van Syrië een snelkookpan die overkookte. En dat begon te spatten. En de spatten kwamen ook hier terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ramzzz schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:13:
[...]

Alleen kanslozen of totale gekken laten zich ompraten om dit soort onzinnige waanzin te ondernemen. Doen een bomgordel om en gaan tot de tanden gewapend een concertzaak binnen om totaal onschuldige en onwetende 'ongelovigen' massaal neer te maaien.

Nee hoor, het zijn niet altijd kansloze types, waarbij ik aan die arts en ingenieur denk die indertijd een (mislukte) zelfmoordaanslag op het vliegveld van Glawgow pleegden: Wikipedia: Glasgow Airport attack

Een (al dan niet aangepraat) gevoel dat er groot onrecht in de wereld is, lijkt soms al genoeg te zijn om zelf nog een steentje aan dat onrecht bij te dragen. En we zouden langzamerhand moeten weten dat een mediabubbel die invloed al kan hebben. We zien tijdens deze Corona epidemie volop vreemd gedrag bij mensen en het is niet moeilijk te bedenken wat er kan gebeuren als daar nog wat religieuze overtuiging en het geloof in een hiernamaals aan toegevoegd wordt.

Laten we ook Bin Laden niet vergeten: Afkomstig uit een immens rijke familie in SA. Die is niet naar Afghanistan vertrokken omdat ie niets meer te verliezen had.

[ Voor 5% gewijzigd door downtime op 03-11-2020 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:12:
[...]

Als je weet waar de pijn zit, ben je sowieso dichterbij genezing. In veel gevallen lees je argumenten als moeilijke jeugd, in de war, voelt zich niet begrepen etc.
Tenzij mensen dat zelf een diagnose gaan stellen die kant nog wal raakt omdat ze de nodige kennis nemen. Dat brengt weten waar de pijn zit geen genezing. Soms is er zelfs geen genezing mogelijk.
Harmvdw schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:11:
Mooi setje aannames en generalisaties.
Scherpe inhoudelijk reactie. Wil je je echt leren en verdiepen? Of wil je alleen bevestigd worden in je eigen gelijk?
Indien je dat wel, goed lezen en gebruiken als aanknopingspunt om verder te zoeken (ook deze onderzoeken bevatten de absolute waarheid niet). Indien niet. Ook goed.
Virtuozzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:24:
Kijk, de vlam sloeg in Syrië in den beginne als resultaat van een catastrofaal landbouwbeleid wat het gevolg was van een politieke benoeming door de lokale dictator van een familielid die advies kreeg van een samenwerkingsverbond van bedrijven en banken van hier. Terwijl elke organisatie van ontwikkelingssamenwerking en menig instituut van onderwijs met expertise in landbouw hier aan de bel trok gingen zij vrolijk verder met catastrofaal beleid. Toen alles in elkaar stortte, gingen onze banken en bedrijven met de winst weg, de lokale bevolking zag zich gedwongen de eigen verdorde en onvruchtbare tuin te verlaten om naar de tuin van de dictator te trekken op zoek naar eten. Anders gezegd, de consequenties van het klooien maakten van Syrië een snelkookpan die overkookte. En dat begon te spatten. En de spatten kwamen ook hier terecht.
Wil je nu echt zeggen dat ons gedrag en het gedrag van onze bedrijven invloed hebben op de wereld die wel eens bij ons terug zou kunnen komen? Dat is natuurlijk onzin. Je doet alsof de wereld onderling verbonden is en dat acties effecten hebben. Dat kan toch niet. Alles wat wij in het westen doen (o.a. markwerking) is natuurlijk een natuurwet en boven elke reflectie verheven. Daarbij maakt het niet uit dat wij andere wel eisen dat ze zich aan deze reflectie overgeven, want zij zijn fout en wij hebben natuurlijk gelijk.. ;) >:)

[ Voor 38% gewijzigd door Cyberpope op 03-11-2020 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:24:
Volgens mij is alles door de jaren heen wel geprobeerd @Ramzzz bakken met geld en energie zijn in de bodemloze put gegaan om de multiculturele samenleving te doen slagen. Hoeveel hulp er ook geboden is om je laten aarden in de westerse wereld, het blijft onvoldoende.
Flauwekul. Kijk maar naar Nederland 8) De Nederlander bestaat niet eens, het is een grote melting pot van multiculturele stromen van allerlei oorsprong.

Laten we even eerlijk zijn, integratie en zelfs assimulatie zijn organische processen. Her en der heeft dat wat hulp nodig van regels, zo hebben we de afgelopen eeuwen geleerd, maar door de bank genomen gaat het vanzelf. Het is alleen zo dat mensen verandering nooit leuk vinden, en dat werkt altijd meer dan een kant op. Daarom gaat zoiets over generaties heen. Ik leg het maar even op tafel, maar mensen lopen te klagen over Polen die arbeid stelen en huurhuizen in puin achterlaten, het is niet enkel niet nieuw, er zijn nogal wat Nederlanders te vinden die exact die achtergrond hebben maar hun naam veranderd hebben een paar generaties geleden 8) Om het over allerlei religies die voorbij kwamen en met de locals kindjes maakten nog maar niet te hebben 8)

Maar, en dan komt het. De afgelopen paar decennia zijn wij gaan liggen stoken met politiek beleid wat graag problemen heeft om naar te kunnen wijzen, want dan is de kiezer boos en kiest hij op die partij! En als je een probleem moet hebben om naar te kunnen wijzen, ja dan heb je ook beleid nodig wat er voor zorgt dat je een probleem hebt.

Alle gekheid op een stokje, maar het is de kiezer die dat elke keer weer doet belonen. Elke keer weer loopt de kiezer weg met symboolpolitiek, en kijkt weg van zijn eigen rol met dat stemmen in het gevormde beleid.

Goh, we sturen economische migranten uit de Sahel niet weg? Tja, als de dienst daarvoor eens daadwerkelijk middelen zou krijgen ... laten we nog wat roeptoeteren. En ineens zijn we weer met hetzelfde spel bezig. Of het nu om dat aspect gaat, of het drama van gentrificatie van sociale geografie wat we met beleid direct stimuleren en zelfs opleggen - wat catastrofaal is voor potentieel van opbouw van bevolking, het is telkens weer hetzelfde liedje. En dan is de brave burger weer boos, en buigt hij weer voorover om zich te laten nemen.

Dit is niet anders dan kretologie als meer blauw op straat of willen jullie meer of minder Marokkanen. Kiezers kijken niet verder dan hun neus lang is, stimuleren met hun kiesgedrag politiek wat een directe afhankelijkheid heeft in het continueren van problematiek. Al helemaal met de laatste trend van roeptoeteren voor populisme. Kom op, leg het stemgedrag van een FvD of PVV eens naast andere partijen en het is met weinig moeite vrij snel duidelijk waar de overeenkomsten liggen met het stemgedrag van de conservatieve partijen die al die tijd al mooi beeld maken met de boze burger. Op precies al dat soort punten van het continueren van gesignaleerde problematiek.

Het spijt me, maar de goede burger mag eens voor zijn eigen deur gaan vegen en zich eens achter zijn oor gaan krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Cyberpope schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:26:
[...]

Tenzij mensen dat zelf een diagnose gaan stellen die kant nog wal raakt omdat ze de nodige kennis nemen. Dat brengt weten waar de pijn zit geen genezing. Soms is er zelfs geen genezing mogelijk.

[...]

Scherpe inhoudelijk reactie. Wil je je echt leren en verdiepen? Of wil je alleen bevestigd worden in je eigen gelijk?
Indien je dat wel, goed lezen en gebruiken als aanknopingspunt om verder te zoeken (ook deze onderzoeken bevatten de absolute waarheid niet). Indien niet. Ook goed.

[...]

Wil je nu echt zeggen dat ons gedrag en het gedrag van onze bedrijven invloed hebben op de wereld die wel eens bij ons terug zou kunnen komen? Dat is natuurlijk onzin. Je doet alsof de wereld onderling verbonden is en dat acties effecten hebben. Dat kan toch niet. Alles wat wij in het westen doen (o.a. markwerking) is natuurlijk een natuurwet en boven elke reflectie verheven. Daarbij maakt het niet uit dat wij andere wel eisen dat ze zich aan deze reflectie overgeven, want zij zijn fout en wij hebben natuurlijk gelijk.. ;) >:)
Jij neemt dingen aan over mij en mijn oplossingen en beticht mij vervolgens dat ik er niet inhoudelijk op in ga, dat klopt en daar zie ik ook het nut niet van in.

Ik zal het onderzoek eens doorlezen, ziet er interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Virtuozzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:34:
[...]

Flauwekul. Kijk maar naar Nederland 8) De Nederlander bestaat niet eens, het is een grote melting pot van multiculturele stromen van allerlei oorsprong.

Laten we even eerlijk zijn, integratie en zelfs assimulatie zijn organische processen. Her en der heeft dat wat hulp nodig van regels, zo hebben we de afgelopen eeuwen geleerd, maar door de bank genomen gaat het vanzelf. Het is alleen zo dat mensen verandering nooit leuk vinden, en dat werkt altijd meer dan een kant op. Daarom gaat zoiets over generaties heen. Ik leg het maar even op tafel, maar mensen lopen te klagen over Polen die arbeid stelen en huurhuizen in puin achterlaten, het is niet enkel niet nieuw, er zijn nogal wat Nederlanders te vinden die exact die achtergrond hebben maar hun naam veranderd hebben een paar generaties geleden 8) Om het over allerlei religies die voorbij kwamen en met de locals kindjes maakten nog maar niet te hebben 8)

Maar, en dan komt het. De afgelopen paar decennia zijn wij gaan liggen stoken met politiek beleid wat graag problemen heeft om naar te kunnen wijzen, want dan is de kiezer boos en kiest hij op die partij! En als je een probleem moet hebben om naar te kunnen wijzen, ja dan heb je ook beleid nodig wat er voor zorgt dat je een probleem hebt.

Alle gekheid op een stokje, maar het is de kiezer die dat elke keer weer doet belonen. Elke keer weer loopt de kiezer weg met symboolpolitiek, en kijkt weg van zijn eigen rol met dat stemmen in het gevormde beleid.

Goh, we sturen economische migranten uit de Sahel niet weg? Tja, als de dienst daarvoor eens daadwerkelijk middelen zou krijgen ... laten we nog wat roeptoeteren. En ineens zijn we weer met hetzelfde spel bezig. Of het nu om dat aspect gaat, of het drama van gentrificatie van sociale geografie wat we met beleid direct stimuleren en zelfs opleggen - wat catastrofaal is voor potentieel van opbouw van bevolking, het is telkens weer hetzelfde liedje. En dan is de brave burger weer boos, en buigt hij weer voorover om zich te laten nemen.

Dit is niet anders dan kretologie als meer blauw op straat of willen jullie meer of minder Marokkanen. Kiezers kijken niet verder dan hun neus lang is, stimuleren met hun kiesgedrag politiek wat een directe afhankelijkheid heeft in het continueren van problematiek. Al helemaal met de laatste trend van roeptoeteren voor populisme. Kom op, leg het stemgedrag van een FvD of PVV eens naast andere partijen en het is met weinig moeite vrij snel duidelijk waar de overeenkomsten liggen met het stemgedrag van de conservatieve partijen die al die tijd al mooi beeld maken met de boze burger. Op precies al dat soort punten van het continueren van gesignaleerde problematiek.

Het spijt me, maar de goede burger mag eens voor zijn eigen deur gaan vegen en zich eens achter zijn oor gaan krabben.
Opzich mooi verhaal, maar ik kan het er helaas niet mee eens zijn. Een werkbare oplossing heb ik helaas ook niet. Ik ben bang dat er fouten in het verleden zijn gemaakt die niet meer te herstellen zijn. Toch ben ik altijd verbaasd over de hoeveelheid sympathie er is voor terrorisme. We weten het altijd weer zo te draaien dat we hier zelf om hebben gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:46:
[...]

Opzich mooi verhaal, maar ik kan het er helaas niet mee eens zijn. Een werkbare oplossing heb ik helaas ook niet. Ik ben bang dat er fouten in het verleden zijn gemaakt die niet meer te herstellen zijn. Toch ben ik altijd verbaasd over de hoeveelheid sympathie er is voor terrorisme. We weten het altijd weer zo te draaien dat we hier zelf om hebben gevraagd.
Het maakt niets uit of je het er mee eens bent of niet. Mening is botweg niet relevant. De resultaten tellen. Beleid is zicht- en toetsbaar. De correlatie electoraal gedrag is historisch consistent. De incidenten van sociaal-maatschappelijke interactie idem.

En wat je nu doet is zo gruwelijk kwaadaardig, het is schokkend. Diep schokkend. Het opzetje naar sympathie voor terrorisme? Je zou je moeten schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

*knip*, troll

[ Voor 97% gewijzigd door Migrator op 03-11-2020 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Je interpratie van de reactie van @Virtuozzo getuigt er op zijn zachtst gezegd niet van dat je deze goed hebt gelezen.

Het feit dat er terrorisme bestaat in onze huidige samenleving is niet toe te wijzen aan één groep. Dat klimaat hebben we zelf geschapen door middel van falend beleid, gestoeld op populisme.

Als de huidige ontwikkelingen zich voortzetten geef ik het een jaar of 5 voordat de eerste aanslagen in de naam van Qanon plaats vinden. Niets anders dan een andere achtergestelde groep die niet ervaart dat de samenleving hen steunt. Het begint met simplistische redeneringen die te volgen zijn voor de meer simpele mens, maar uiteindelijk ontwikkelt het gedachtegoed en de prevalentie ervan zich zo dat een veel groter gedeelte van de samenleving er vatbaar voor is. We staan erbij en kijken ernaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Migrator op 03-11-2020 14:08 . Reden: Quote verwijderd ]

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

downtime schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:25:
[...]

Nee hoor, het zijn niet altijd kansloze types, waarbij ik aan die arts en ingenieur denk die indertijd een (mislukte) zelfmoordaanslag op het vliegveld van Glawgow pleegden: Wikipedia: Glasgow Airport attack

Een (al dan niet aangepraat) gevoel dat er groot onrecht in de wereld is, lijkt soms al genoeg te zijn om zelf nog een steentje aan dat onrecht bij te dragen. En we zouden langzamerhand moeten weten dat een mediabubbel die invloed al kan hebben. We zien tijdens deze Corona epidemie volop vreemd gedrag bij mensen en het is niet moeilijk te bedenken wat er kan gebeuren als daar nog wat religieuze overtuiging en het geloof in een hiernamaals aan toegevoegd wordt.

Laten we ook Bin Laden niet vergeten: Afkomstig uit een immens rijke familie in SA. Die is niet naar Afghanistan vertrokken omdat ie niets meer te verliezen had.
Negeer maar gewoon even, dat ik stel:

Dezelfde voedingsbodem als die van de redneck. En dan uit arren moede precies de prediker tegen het lijf lopen die je het verkeerde pad op stuurt, want die zijn er genoeg, gefrustreerde idioten met een messias-complex.

En daar gaat geen enkele vorm van anti-terrorismebeleid tegen helpen.
Bin Laden was die prediker.

Een complete malloot, die helaas wel een goed stel hersens had, maar met zijn verwrongen messias-complex alsnog - met dank aan de hersenspoeling van de madrassa's - complete 'geturnde' kanslozen op pad stuurt om zijn vuile werk te doen.

Als je reageert, reageer dan op de inhoud, niet op wat je denkt dat ik schrijf, maar wat er niet staat.

'State sponsored terrorism' is weer een andere kwestie.

'Lockerbie' was een privé-aanslag van Khadaffi, en dat was weer een andere idioot met een messias-complex, die gewoon mensen in dienst had (a.k.a. 'geheime dienst') die zijn vuile werk deden. Dat was gewoon een smerige oorlogsdaad.

Nadat zijn kinderen waren gebombardeerd door Raegan, c.s.

En dan ben je dus wel appels en peren aan het vergelijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 03-11-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ramzzz schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:03:
[...]

Negeer maar gewoon even, dat ik stel:
Dus religieus terrorisme is onoplosbaar want het resultaat van een toevallige ontmoeting van een loser en een gek met een Messias complex?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:46:
[...]

Sympathie zie ik nergens, tenzij je een andere opvatting daarvan hebt dan ik.

En hierom gevraag hebben? Ik vrees dat dit je eigen morele kader is die spreekt, waarin gezocht naar een simpel antwoord en iemand voor de schuld. Was het maar zo simpel.

Maar de onderliggende complexiteit ontkennen, kom je zeker niet bij een oplossing en val je in herhalingen. Er ligt een stapel onderzoek waarin de relatie tussen criminaliteit en ongelijkheid in een samenleving beschreven is. Waarom zou je de illusie hebben dat dit op voor een globale wereld niet opgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
downtime schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:28:
[...]

Dus religieus terrorisme is onoplosbaar want het resultaat van een toevallige ontmoeting van een loser en een gek met een Messias complex?
De verbinding tussen religieus en terrorisme kan gebroken worden wanneer de voedingsbodems geneutraliseerd worden. Probleem is wel dat er dan een verbinding gezocht wordt naar een andere ideologie voor organisatie om gebruik te maken van volgende voedingsbodems.

Daesh / ISIS was bijvoorbeeld een iteratieve toepassing van een clubje criminelen die inlichtingenofficier werden bij evolutie van een regime en uiteindelijke collaps daarvan door externe interventie en het scheppen van lokale voedingsbodems. Het terrorisme van ISIS heeft niet zijn oorsprong in religie, maar in een inlichtingentoepassing. Het zocht naar een ideologie voor verbinding als vereiste voor organisatie om misbruik te kunnen maken van voedingsbodems. Uiteindelijk, na ettelijke iteraties kwam dat uit bij moslim fundamentalisme.

De complexe crux is en blijft die van voedingsbodems. Focus daar op kan terrorisme marginaliseren. Neutraliseren, tja. De mensheid is wat het is. Die strijd zal nooit voltijd zijn maar hij kan wel veel beter gevoerd worden. Zolang we krachtiger en beter blijven verwarren en de uitdaging enkel op korte afstand en emotioneel blijven benaderen zal dat heel moeilijk blijven. Daarmee is de verleiding om ons te beperken tot symptoombestrijding ook groter.

[ Voor 21% gewijzigd door Virtuozzo op 03-11-2020 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Harmvdw schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:46:
[...]

Jij neemt dingen aan over mij en mijn oplossingen en beticht mij vervolgens dat ik er niet inhoudelijk op in ga, dat klopt en daar zie ik ook het nut niet van in.
En het is niet zo dat je tegenstand al gelijk bestempeld als "gezeur". Maar het is dan wel een aanname dat je reacties gezeur waardig zijn? Volgens geef je eerst zelf deze kwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik dacht vroeger ook, dat een dubbele nationaliteit zulk gedrag aanmoedigde ("bij ons was alles beter"), maar zo eenvoudig is het niet. Als je bijvoorbeeld je Nederlandse nationaliteit opzegt of kwijtraakt omdat je in het buitenland woont, is het heel erg moeilijk om die terug te krijgen. En stateloze mensen wil je helemaal niet, want die kunnen nergens terecht.

Dan de godsdienst. Ja, dat is zoals altijd een probleem. Maar dat staat niet op zichzelf: de grote meerderheid van de religieuze mensen zijn vredelievend.

Je hebt natuurlijk wel landen waar de wetten een hoog, godsdienstig karakter hebben en de straffen zwaar zijn. Wat je op school leert is ook vooral religie. En interessant zijn het vooral de landen met een hele arme bevolking (in ieder geval op het platteland) die nog in middeleeuwse omstandigheden wonen, waar dat speelt.

En dat zie je zelfs terug in een land zoals Saoedi-Arabië: alhoewel het land heel rijk is en de bevolking grotendeels in de bijstand zit, is de maatschappij, de normen, waarden, regels en wetten, nog steeds die van de Bedoeïenen. Je gaat daar bijvoorbeeld voor arbitrage naar het stamhoofd, of de koning, die jouw probleem persoonlijk aanhoort en daar ter plekke een uitspraak over doet. Er zijn maar weinig wetten, de Koran is het belangrijkste wetboek en straffen zijn zwaar en snel. En voor hoogwaardige arbeid worden buitenlanders ingehuurd.

Als je bij de jeugd als opleiding alleen de Koran of Bijbel er inramt en ieder afwijkend gedrag zwaar straft, dan krijg je dat. Intolerantie die in deze tijd van globale media makkelijk geëxporteerd kan worden.

En ongetwijfeld ook een flink stuk frustratie: waarom mogen ze daar al die dingen wel doen? Dat hoef ik hier niet te proberen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:54:
Dat is namelijk fijn voor iedereen. Zeker ook voor de gematigde moslims. Er is een zeer extremistische aftakking van de islam die met wortel en al moet worden verwijderd, en dat begint bij het benoemen van het probleem. Dit soort parasieten misbruiken het geloof om er idiote aanslagen voor te plegen, tijd voor een harde aanpak om dat uit te roeien.
Dit dus.

Ben er zelf van overtuigd dat de gematigde moslims in Nederland/Europa in hun maatschappelijk functioneren meer gehinderd worden door de extremistische rotte appels, de radicale moskeeën en de nuttige idioten in de Kamer (Denk), dan door het aangeprate witte racisme waar bijna geen blanke zich in herkent.

Zolang onze regeringsleiders en omroepen het beest met fluwelen handschoenen aanpakken hebben zij al helemaal geen mogelijkheid om iets te veranderen.

Een demonstratie van gematigde moslims tegen al het geweld dat zogenaamd in hun naam wordt gebezigd zal dan ook niet snel van de grond komen. Niet alleen een groot deel van hun eigen gemeenschap zal ze niet steunen (ook meer uit angst dan overtuiging), maar ze lopen ook het risico om in de rug te worden gestoken door een Nederlandse politicus of talkshowhost met vochtige handpalmen.
Virtuozzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:20:
Ondertussen blijkt de gewonde politie agent en twee gewonde dames in Wenen gered te zijn door een tweetal jonge Turkse moslims.
Vind het eerlijk gezegd erg genoeg dat je dit benoemt. Of beter: dat het benoemd moet worden.

Wat maakt die Turkse moslims meer of minder dan 'gewone' burgers?

Ik begrijp wel waar het vandaan komt, maar de boodschap zou zoveel krachtiger zijn als die mensen 'gewoon' als redders in het nieuws kwamen zonder dat hun achtergrond er expliciet bij benoemd zou worden. Het is mijns inziens namelijk totaal irrelevant.

[ Voor 20% gewijzigd door alexbl69 op 03-11-2020 15:53 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:40
Het eerste wat moslims in Nederland, in alle Europese landen en eigenlijk de hele wereld zou moeten doen, elke keer weer ...

is DUIDELIJK afzetten tegen dit soort geweld, duidelijk hun afkeuring uitspreken. Ik heb het dan met name ook over hun religieuze leiders.

Waar zijn de Imams? Het is elke keer weer oorverdovend stil. Ik wil ze op televisie horen spreken. Ik wil dat ze zich richten tot hun volgelingen.

Het feit dat dit niet gebeurd, draagt bij aan mijn gevoel van onveiligheid en bevestigd het wij/zij gevoel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik snap wel dat moslims zoiets hebben "hallo, wij hoeven ons niet te verontschuldigen voor gedrag voor een paar eencelligen". En daar hebben ze ook gelijk in. Het zou alleen mooi zijn als we allemaal een vuist zouden maken en ons uitspreken tegen dit soort aanslagen.

Maar dan krijg je zo'n clown in Turkije die in zijn felle bewoording het alleen heeft over de beledigende tekening die getoond werd in een les. Met geen woord wordt afgekeurd dat de man daarna onthoofd is. Je hoeft je niet te verontschuldigen, maar zolang jij een beledigende tekening erger vindt dan een afgehakt hoofd gaat er nooit een 'wij' gevoel komen natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:16:
[...]maar zolang jij een beledigende tekening erger vindt dan een afgehakt hoofd gaat er nooit een 'wij' gevoel komen natuurlijk.
Sterker nog, men wil het beledigen van 'de' profeet, strafbaar stellen. Ze gaan nu richting 100.000 handtekeningen:
https://www.petities.com/..._beledigen_van_de_profeet

Ze keuren wel het geweld af, mja, als die plaatjes er niet waren was dat ook niet nodig.

maw

Als die mooie meisjes geen korte rokjes zouden dragen zouden we ze niet verkrachten.

Waar ik intussen een beetje bang voor bang is dat er straks een groep als soldiers of Odin straks een 'tegen actie' doet richting moslims, een beetje zoals in christchurch maar dan goed. Dan is het einde straks zoek natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 03-11-2020 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
honey schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:10:
Het eerste wat moslims in Nederland, in alle Europese landen en eigenlijk de hele wereld zou moeten doen, elke keer weer ...

is DUIDELIJK afzetten tegen dit soort geweld, duidelijk hun afkeuring uitspreken. Ik heb het dan met name ook over hun religieuze leiders.

Waar zijn de Imams? Het is elke keer weer oorverdovend stil. Ik wil ze op televisie horen spreken. Ik wil dat ze zich richten tot hun volgelingen.

Het feit dat dit niet gebeurd, draagt bij aan mijn gevoel van onveiligheid en bevestigd het wij/zij gevoel.
Ik zou daar als moslim op den duur ook wel klaar mee zijn. Ten tijde van IS zijn er in vrijwel iedere hoofdstad protestmarsen geweest, allerlei organisaties hebben zich daartegen uitgesproken. En nog steeds blijven er legio figuren die weer roepen dat 'de gematigde moslim niet bestaat' en zich er niet tegen uit spreken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Xa!pt schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:36:
[...]
En nog steeds blijven er legio figuren die weer roepen dat 'de gematigde moslim niet bestaat' en zich er niet tegen uit spreken.
Ik denk wel dat die bestaat, maar ik denk ook dat de groep moslims met minachting voor de Westerse samenleving veel groter is dan veel mensen beweren. Onderstaand onderzoek is gedaan in Frankrijk. Geen idee hoe die cijfers zich verhouden tot Nederland, maar op z'n minst schrikbarend voor een Westers land.
  • De enquêteurs vroegen: “Begrijpt u de verontwaardiging over de publicatie van de Mohammed-cartoons?” 73% van de moslims zei ja, tegen 29% van de Fransen in het algemeen (inclusief moslims).
  • 69% van de moslims gelooft dat de pers verkeerd was om dergelijke cartoons te publiceren als “een nutteloze provocatie”, tegen 31% voor de algemene bevolking.
  • 66% van de moslims vindt het juist om Charlie Hebdo te vervolgen voor het publiceren van dergelijke cartoons, tegen slechts 21% voor de algemene bevolking.
  • 18% van de moslims – ongeveer 2 miljoen mensen – “veroordeelt niet” of “staat onverschillig tegenover” de terroristische aanslagen van Charlie Hebdo . Bij moslimjongeren (15-24 jaar) loopt dit cijfer op tot 26%. Interessant is dat het aandeel moslims van 15-17 jaar dat weigert de aanslagen te veroordelen, is gestegen van 1% in 2016 naar 22% in 2020.
  • Ten slotte stelt 40% van de moslims in Frankrijk “hun religieuze overtuiging boven de waarden van de [Franse] Republiek”.
  • Voor moslims onder de 25 loopt dit cijfer op tot 74%
https://www.ifop.com/publ...-sont-ils-encore-charlie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:47:
[...]

Ik denk wel dat die bestaat, maar ik denk ook dat de groep moslims met minachting voor de Westerse samenleving veel groter is dan veel mensen beweren. Onderstaand onderzoek is gedaan in Frankrijk. Geen idee hoe die cijfers zich verhouden tot Nederland, maar op z'n minst schrikbarend voor een Westers land.
  • De enquêteurs vroegen: “Begrijpt u de verontwaardiging over de publicatie van de Mohammed-cartoons?” 73% van de moslims zei ja, tegen 29% van de Fransen in het algemeen (inclusief moslims).
  • 69% van de moslims gelooft dat de pers verkeerd was om dergelijke cartoons te publiceren als “een nutteloze provocatie”, tegen 31% voor de algemene bevolking.
  • 66% van de moslims vindt het juist om Charlie Hebdo te vervolgen voor het publiceren van dergelijke cartoons, tegen slechts 21% voor de algemene bevolking.
  • 18% van de moslims – ongeveer 2 miljoen mensen – “veroordeelt niet” of “staat onverschillig tegenover” de terroristische aanslagen van Charlie Hebdo . Bij moslimjongeren (15-24 jaar) loopt dit cijfer op tot 26%. Interessant is dat het aandeel moslims van 15-17 jaar dat weigert de aanslagen te veroordelen, is gestegen van 1% in 2016 naar 22% in 2020.
  • Ten slotte stelt 40% van de moslims in Frankrijk “hun religieuze overtuiging boven de waarden van de [Franse] Republiek”.
https://www.ifop.com/publ...-sont-ils-encore-charlie/
Ik ben dan ook wel benieuwd naar hoe die cijfers er vorig of volgend jaar uit zouden zien, want als je het vergelijkt met eerdere polls komt daar toch een ander beeld uit naar voren.

Overigens vind ik je religie belangrijker vinden dan die van de staat niet direct een minachting van de samenleving, als je dat in de SGP-hoek vraagt zul je ongetwijfeld dezelfde verhoudingen vinden. Minachting van de staat is iets anders, dan heb je het over het verwerpen en niet naleven van en de houding van figuren als die van klaplopers als Enait. Dat is inderdaad pure minachtig, maar dat is relatief zeldzaam gelukkig.

[ Voor 9% gewijzigd door Xa!pt op 03-11-2020 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• honey
@Piet_Piraat7 @Xa!pt
Moslims hoeven zich ook niet te verontschuldigingen voor de daden van een paar ééncelligen, maar ...

Het zou een heel wijs en krachtig signaal zijn als hun religieuze leiders dat wel doen. De Imams bijvoorbeeld. Ook zij zouden moeten weten dat dit soort geweldsacties een zeer polariserende werking kan hebben en dat hun geloof in een verkeerd daglicht wordt geplaatst.

... tenzij ze er wel mee eens zijn, dat denk ik dan. Misschien willen ze wel de totale vernietiging van ongelovigen?

Als je er niet achter staat, dan laat je je toch horen?

[ Voor 5% gewijzigd door honey op 03-11-2020 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xa!pt
honey schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:27:
@Piet_Piraat7 @Xa!pt
Moslims hoeven zich ook niet te verontschuldigingen voor de daden van een paar ééncelligen, maar ...

Het zou een heel wijs en krachtig signaal zijn als hun religieuze leiders dat wel doen. De Imams bijvoorbeeld. Ook zij zouden moeten weten dat dit soort geweldsacties een zeer polariserende werking kan hebben en dat hun geloof in een verkeerd daglicht wordt geplaatst.

... tenzij ze er wel mee eens zijn, dat denk ik dan. Misschien willen ze wel de totale vernietiging van ongelovigen?

Als je er niet achter staat, dan laat je je toch horen?
Dat is al vaak genoeg gebeurd, dus daar ligt het probleem niet zozeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
honey schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:27:
@Piet_Piraat7 @Xa!pt

Ook zij zouden moeten weten dat dit soort geweldsacties een zeer polariserende werking kan hebben en dat hun geloof in een verkeerd daglicht wordt geplaatst.
Die polariserende werking is al jaren geweest denk ik. Al deze nieuwe aanslagen werken niet langer polariserend maar bevestigend naar degenen die al hun vooroordelen keer op keer bevestigd zien worden.

Ik zou juist ook eens onderzoeksresultaten willen zien van polls icm die groep.

Al dat gepraat over geloof dat door haar belijders in een kwaad daglicht wordt geplaatst.. Men kan zich beter eens gaan afvragen waarom, welk geloof dan ook, nagenoeg niet positief in nieuwsberichten verschijnt.

[ Voor 14% gewijzigd door Schuey op 03-11-2020 17:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:47:
[...]

Als niet moslim zou ik op 5 van de 6 vragen ook met ja antwoorden. Los van de vragen is de voorspelbaarheid van de antwoorden die je gaat krijgen nogal evident

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Xa!pt schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:36:
[...]

Ik zou daar als moslim op den duur ook wel klaar mee zijn. Ten tijde van IS zijn er in vrijwel iedere hoofdstad protestmarsen geweest, allerlei organisaties hebben zich daartegen uitgesproken. En nog steeds blijven er legio figuren die weer roepen dat 'de gematigde moslim niet bestaat' en zich er niet tegen uit spreken.
Kan ik me heel goed voorstellen. Sterker, als jij als gewone 'burger' je er bij herhaling tegen uitspreekt legitimeer je die figuren op een vreemde manier ook nog. Net alsof je inderdaad hetzelfde doel nastreeft, maar dan met andere middelen.

Maar wat meer duidelijkheid van personen die wel invloed hebben (de genoemde imams) zou zeer welkom zijn. Juist hun zwijgen (of met meel in de mond erover praten) geeft ruimte aan geluiden dat ze (het doel van) de aanslagplegers heimelijk steunen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 13:19
Xa!pt schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:50:
[...]

Ik ben dan ook wel benieuwd naar hoe die cijfers er vorig of volgend jaar uit zouden zien, want als je het vergelijkt met eerdere polls komt daar toch een ander beeld uit naar voren.

Overigens vind ik je religie belangrijker vinden dan die van de staat niet direct een minachting van de samenleving, als je dat in de SGP-hoek vraagt zul je ongetwijfeld dezelfde verhoudingen vinden. Minachting van de staat is iets anders, dan heb je het over het verwerpen en niet naleven van en de houding van figuren als die van klaplopers als Enait. Dat is inderdaad pure minachtig, maar dat is relatief zeldzaam gelukkig.
En als die SGP-hoek zich niet collectief realiseerde dat ze nooit meer meer dan een kleine minderheid zullen worden, zouden we daar ook héél veel engere capriolen uit weg zien komen. Neem bijvoorbeeld hoe in de VS abortusartsen nog reëel voor hun eigen veiligheid moeten vrezen.

Dat er ook andere clubjes met achterhaalde ideeën zijn neemt niet weg dat een groep die nog wél denkt zichzelf middels geweld boven kritiek en discussie te kunnen verheffen zeer zeker een fundamenteel probleem voor een open, liberale samenleving vormt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xa!pt
alexbl69 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:55:
[...]

Kan ik me heel goed voorstellen. Sterker, als jij als gewone 'burger' je er bij herhaling tegen uitspreekt legitimeer je die figuren op een vreemde manier ook nog. Net alsof je inderdaad hetzelfde doel nastreeft, maar dan met andere middelen.

Maar wat meer duidelijkheid van personen die wel invloed hebben (de genoemde imams) zou zeer welkom zijn. Juist hun zwijgen (of met meel in de mond erover praten) geeft ruimte aan geluiden dat ze (het doel van) de aanslagplegers heimelijk steunen.
Maar dat is precies wat al herhaaldelijk is gebeurd.

https://www.nu.nl/isis/38...ren-af-in-open-brief.html

Er zijn talloze demonstraties en protestmarsen geweest, wereldwijd, allerlei prominente figuren spreken openlijk hun veroordeling uit, maar een jaar later weten mensen weer te roepen dat moslims terrorisme niet genoeg veroordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
iceheart schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:06:
[...]

En als die SGP-hoek zich niet collectief realiseerde dat ze nooit meer meer dan een kleine minderheid zullen worden, zouden we daar ook héél veel engere capriolen uit weg zien komen. Neem bijvoorbeeld hoe in de VS abortusartsen nog reëel voor hun eigen veiligheid moeten vrezen.

Dat er ook andere clubjes met achterhaalde ideeën zijn neemt niet weg dat een groep die nog wél denkt zichzelf middels geweld boven kritiek en discussie te kunnen verheffen zeer zeker een fundamenteel probleem voor een open, liberale samenleving vormt.
Zeker, alleen is de polarisatie die daarop volgt een net zo groot probleem. Het zijn elkaar versterkende factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
alexbl69 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:47:
[...]

Een demonstratie van gematigde moslims tegen al het geweld dat zogenaamd in hun naam wordt gebezigd zal dan ook niet snel van de grond komen. Niet alleen een groot deel van hun eigen gemeenschap zal ze niet steunen (ook meer uit angst dan overtuiging), maar ze lopen ook het risico om in de rug te worden gestoken door een Nederlandse politicus of talkshowhost met vochtige handpalmen.
Dit is een beetje van alsof je van christelijke/blanke mensen een grootschalige demonstratie zou verwachten tegen de Breiviks van de wereld.

En die zijn er in zekere zin ook wel echter heeft dat meer oorsprong in politieke tegenstand dan religieuze ideologie.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Shamalamadindon schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:58:
[...]
Dit is een beetje van alsof je van christelijke/blanke mensen een grootschalige demonstratie zou verwachten tegen de Breiviks van de wereld.
Geen boycotts of demonstraties organiseren uit woede over de maatregelen tegen de Breiviks van de wereld is al genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Eh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Hoeveel boycotts, aanvallen op ambassades en demonstraties zijn er wereldwijd geweest nadat de overheden maatregelen namen na aanslagen van rechts of christelijke extremisten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
IJzerlijm schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:18:
Hoeveel boycotts, aanvallen op ambassades en demonstraties zijn er wereldwijd geweest nadat de overheden maatregelen namen na aanslagen van rechts of christelijke extremisten ?
Appels met peren vergelijken 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Lijkt me een raar moment zo buiten de spits.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Xa!pt schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:06:
[...]

Maar dat is precies wat al herhaaldelijk is gebeurd.

https://www.nu.nl/isis/38...ren-af-in-open-brief.html

Er zijn talloze demonstraties en protestmarsen geweest, wereldwijd, allerlei prominente figuren spreken openlijk hun veroordeling uit, maar een jaar later weten mensen weer te roepen dat moslims terrorisme niet genoeg veroordelen.
Waar zijn ze dan? Die talloze demonstraties? Een symbolische brief sturen is heel mooi. Maar ik denk dat je de gewone bevolking dient aan te spreken. Op dit soort momenten herhaal je ook je boodschap. Zichtbaar. Op televisie waar gewone mensen ook naar kijken. Ik denk dat veel moslims niet realiseren dat er een behoorlijke islamfobie bestaat. En, laat Imams ook hun stem horen ook om radicale moslims te bereiken.

Het gaat er niet om of jij het genoeg vind, maar of de bevolking het genoeg vind. Lees de reacties op nu.nl eens. Het zwijgen van de moslimgemeenschap is voor velen een bewijs dat alle moslims radicaal zijn.
Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is geen welles/nietes discussie over de exacte inhoud van de Koran en wat de Islam wel en niet inhoudt, maar gaat over de Achtergronden van terreur in Europa.

Dat houdt in dat o.a. besproken kan worden:
• Wat de reden is dat specifieke aanslagen worden gepleegd
• Wat de consequenties zijn voor de Europese samenleving
• Hoe terreur kan worden voorkomen

En dit alles volgens de gebruikelijke regels in AWM.
Gebruik de lijst in de TS: Señor Sjon in "Terreur in Europa - achtergronden" voor wat we wel en niet toestaan in dit topic.