Het pleidooi: Kijk naar Japan en Duitsland! In het Midden Oosten werkt "dat"" niet, dus zijn het barbaren valt compleet kapot op feiten.
Militair:
1. Duitsland en Japan werden gedemilitariseerd. Daar waar "wij" in het Midden Oosten toch zo snel mogelijk een binnenlands leger uit de grond hebben getrapt.
2. Er was een absolute garantie in de onschendbaarheid van Duitsland en Japan. Zelfs nu, 70 jaar na de tweede Wereldoorlog zijn er een kleine 100.000 Amerikaanse soldaten gelegerd.
3. Zowel Japan als Duitsland werden als partners opgenomen in de militaire allianties.
Zet dit af tegen het Irak/Afghanistan beleid van het Westen....
Economie:
1. Wederopbouw. De Duitse en Japanse industrie werd gedemilitariseerd en kon zich richten op consumenten goederen.
2. Japanse en Duitse goederen werden gekocht door de overwinnaars.
3. Door de demilitarisering en garanties vanuit de USA viel de molensteen die "defensie"heet voor de eerste tien jaar van de nek van Japan in Duitsland. Dit hielp met de kickstart.
Zet dit af tegen de door ons gepropageerde olie-monocultuur.
Cultureel:
1. De Japanse cultuur is deels intact gelaten, maar de Amerikanen hebben er een enorme stempel op geramd. Rij vanaf de snelweg een Japans dorp in en je denkt dat je een stadje in Texas inrijdt met puntdaken. Zo ook sport en onderwijs. Het is essentieel Japans, maar er is een enorme Amerikaanse invloed zichtbaar.
2. Duitsland was cultureel al deel van Europa, maar ook hier zijn de banden met Amerika heel hard aangehaald, deels doelbewust en als zij-effect van de legering van al die soldaten.
Deze beïnvloeding is logisch omdat Amerika direct heeft meegewerkt aan het inrichten van het bestuur van Duitsland en Japan, terwijl er allerlei expliciete garanties waren op militair gebied.
Dus nee, je voorbeeld is juist een mooi voorbeeld waarom het westen boter op zijn kop heeft. We weten wel hoe het moet... maar doen het niet.
DeKoetsier schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:11:
Ik snap dat er haat en aversie tegen het Westen ontstaat bij de plegers van deze verschrikkelijke daden. Het lijkt alleen soms alsof mensen het goed willen praten en we 'deze situatie' maar gewoon moeten uitzitten, dan komt het wel goed. Even simpel gezegd, tijdens de tweede wereld oorlog waren er ook ontzettend veel burgerlijke doden door bombardementen van de geallieerden. Maar de intentie was om het kwaad, de Axis, te bestrijden.
De nasleep was heel anders. Bij Duitsland en Japan is er vol ingezet op integratie in "Ons kamp". De koude oorlog heeft hier zeer zeker een catalyserende rol in gespeeld, maar de lessen van Versailles waren ook evident.
Toen IS opkwam, uit het puin inderdaad mede dankzij het Westen, was er wereldwijd afschuw over hun daden. Uiteindelijk kon men niet achterblijven om deze gruweldaden te beëindigen. Waarom lijkt het nu dan soms dat het bestrijden een slechte zaak is en het maar logisch is dat deze islamisten vervolgens maar massaal deze acties uitvoeren. En dan hebben we het nog niet eens over de veel grotere hoeveelheden aanslagen/doden onder Moslims onderling, omdat zij niet de juiste vorm van de islam aanhangen.
Isis moet militair bestreden worden. En dat daar burgers aan dood gaan is heel erg, maar vrijwel onvermijdelijk. Maar dat betekend niet dat we heel goed inde morele spiegel moeten blijven kijken. Een tweede Abu Graib met ontmenselijking van de tegenstander mag niet nog een keer gebeuren.
Even losstaand hiervan, de terroristische aanvallen in Europa met islamitische invalshoek worden er met de maand/week/dag meer. Ik heb echt geen hekel aan moslims maar een (felle) verlichting onder de leer zal op een of andere manier snel 'uit moeten rollen'. Ik vrees dat als die religie geen update krijgt, deze daden en tegendaden alleen maar verder uitmonden in een eng land/Europa, met op steeds meer plekken bewapende krachten ter bescherming, waar ik mij persoonlijk minder op mijn gemak voel. Ik wou hiermee even mijn eigen groeiende ongemak uitspreken.
Wortel en stok. Een paar wilde ideeën:
Moskeeën moeten open gaan, twijfelachtige imams eruit bonjouren. Maar daar moet dus ook iets positief tegenover staan vanaf onze regering. Opleidingen, economische maatregelen, maatschappelijke structuren aanbrengen.
Ghetto's oprollen door ze economisch uit elkaar te rijten => Gedwongen economische relocatie. Dit betekend dat de onderklasse netjes moet worden ondergebracht in kansrijke omgevingen.
Etc. etc. Een Marshal plan voor onze moslim gemeentes De-nazificering+coöptatie.
.
[
Voor 54% gewijzigd door
roffeltjes op 21-06-2017 14:05
]