Signatures zijn voor boomers.
Zodra je een website bezoekt stuur je al persoonlijke gegevens, namelijk je IP adres, browser die je gebruikt e.d.don't make them send personal data (not even to you). That's how the FSF does it.
Richard Stallman begint een beetje als een aluhoedje te praten. Zijn ideeën en filosofie paste nog prima in de jaren '80 en '90, maar heden ten dage ontkom je er gewoon niet aan. Dat eventbrite non-free code gebruikt boeit geen zak, dat doet Tweakers ook. Of verwacht je dat ze alles vrijgeven wat ze maken om deze geweldige site te maken?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Yes, gratisch! Vorig jaar ook lekker vanaf huis (Noordwijk) naar Sassenheim gereden.Case_C schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:07:
[...]
Gratisch parkeren?!JPEG spaceships can bring you only so far
.
Scheelt ook nogal wat km's met doorrijden naar A'dam. Wellicht een goede optie als 't niet al om 6 uur is.
Als ik zo eens eventjes terug zoek in mn mail hebben we de trein genomen van 06:41, en dan waren we 45min te vroeg op A'dam. Trein later kon ook nog maar dan zat je met een vrij krappe overstap.
En tja vroeg was het wel ja
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Voor zover ik weet als Hollander is dat wel het gevalBv202 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:41:
Den Bosch = 's-Hertogenbosch, toch? Misschien een domme vraag, maar als Belg is me dat niet helemaal duidelijk
Ach, je moet soms Hollanders ook even uitleggen dat Brussel en Bruxelles hetzelfde isBv202 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:41:
Den Bosch = 's-Hertogenbosch, toch? Misschien een domme vraag, maar als Belg is me dat niet helemaal duidelijk
Net zoals 's Gravenhage ook bekend staat als Den Haag.Bv202 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:41:
Johann Sebastian Bach
Niet volgens Google MapsHero of Time schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:52:
[...]
Net zoals 's Gravenhage ook bekend staat als Den Haag.
EénNivida_intel schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:07:
COUNT ME IN
Jawel. Zoek maar eens beide op. Hetzelde deel wordt dan rood gekleurd. Tenzij je taal op EN staat, dan staat er doodleuk 'The Hague'.
Edit:
Heb de teaser van 20 aug gezien van Zeef als eerste aankondiging
[ Voor 28% gewijzigd door lubbertkramer op 01-06-2016 13:28 ]
Als er meer informatie beschikbaar is.lubbertkramer schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:27:
Wanneer kunnen we verwachten dat de definitieve aankondiging / verkoop start van de 2016 editie?
Waarschijnlijk zodra de sponsoren bekend zijn lijkt mij. Mogen we daarover speculeren?lubbertkramer schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:27:
Wanneer kunnen we verwachten dat de definitieve aankondiging / verkoop start van de 2016 editie?
Edit:
Heb de teaser van 20 aug gezien van Zeef als eerste aankondiging
Ik hoop op betere shirtjes dan vorig jaar van ene firma Corsair geloof ik. Die van vorig jaar waren maatje S. Ben niet zo van de navel shirtjes of ik zat niet in de doelgroep van de sponserCase_C schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:43:
[...]
Waarschijnlijk zodra de sponsoren bekend zijn lijkt mij. Mogen we daarover speculeren?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Crucial was mijn inziens erg goed als sponsor hoor. Bij het uitdelen van de shirts waren alle maten niet helemaal goed verdeeld volgens mij, maar ze waren er wel.loekf2 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:17:
[...]
Ik hoop op betere shirtjes dan vorig jaar van ene firma Corsair geloof ik. Die van vorig jaar waren maatje S. Ben niet zo van de navel shirtjes of ik zat niet in de doelgroep van de sponser
Overigens zou ik het totaal niet erg vinden als Crucial weer bereid is te sponsoren. En ipv een shirtje ditmaal een mooi MX300 1TB schijfje in de goodiebag stopt
Dat zeker, ik heb er een weekend New York aan overgehouden, mogen ze dit jaar weer doen!Case_C schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:22:
[...]
Crucial was mijn inziens erg goed als sponsor hoor.
Lol zelfs 500GB is primaCase_C schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:22:
[...]
Crucial was mijn inziens erg goed als sponsor hoor. Bij het uitdelen van de shirts waren alle maten niet helemaal goed verdeeld volgens mij, maar ze waren er wel.
Overigens zou ik het totaal niet erg vinden als Crucial weer bereid is te sponsoren. En ipv een shirtje ditmaal een mooi MX300 1TB schijfje in de goodiebag stopt![]()
![]()
. Wil niet teveel vragen natuurlijk
.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Zoiets?zeef schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:04:
[...]
Als de ticketprijs naar €400 mag, stop ik een dikke SSD in de goodiebag.
Hahaha ok ok samsung evo 500gb mag ook wel. Die is stuk goedkoperzeef schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:04:
[...]
Als de ticketprijs naar €400 mag, stop ik een dikke SSD in de goodiebag.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Oh, was jij dat? Uiteindelijk had echt bijna niemand meegedaan aan die wedstrijd, ik had er ook totaal niet bij stilgestaanFoxLenny schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:41:
[...]
Dat zeker, ik heb er een weekend New York aan overgehouden, mogen ze dit jaar weer doen!
Er waren wel een paar die mee hadden gedaan, maar de deadline voor inzenden was die zondag 23:00, of wat eerder. Veel gehoorde klacht, maarja, weinig aan te doen.Bv202 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:31:
[...]
Oh, was jij dat? Uiteindelijk had echt bijna niemand meegedaan aan die wedstrijd, ik had er ook totaal niet bij stilgestaan
Deadline was volgens mij ergens die maandagochtend, ik was in ieder geval om 6 uur opgestaan om nog even snel wat te photoshoppenHero of Time schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:34:
[...]
Er waren wel een paar die mee hadden gedaan, maar de deadline voor inzenden was die zondag 23:00, of wat eerder. Veel gehoorde klacht, maarja, weinig aan te doen.
Oke, dat RMS een aluhoedje is ga ik ook geen nee op zeggen, maar toch vind ik dat degenen die met de Tweakers Express toch de optie mogen krijgen voor een alternatief, dat was eigenlijk mijn bedoeling. Serversided code kan me aan mijn aars oxideren, maar toch vind ik het fijner om de code te kunnen nagaan/niet te draaien/met argusogen te bekijken. Ik draai zelf ook bijvoorbeeld de NPO app op mijn telefoon, die heeft echt alleen toegang tot *.omroep.nl, *.npo.nl, et cetera. Hetzelfde wil ik ook graag doen voor Eventbrite mocht dat vereist zijn (is even een inconvenience), maar toch ben ik van mening dat de afnemer de mogelijkheid krijgt voor een FOSS alternatief of een "analoog" alternatief.Hero of Time schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:05:
Hij eindigt heel mooi met het volgende:
[...]
Zodra je een website bezoekt stuur je al persoonlijke gegevens, namelijk je IP adres, browser die je gebruikt e.d.
Richard Stallman begint een beetje als een aluhoedje te praten. Zijn ideeën en filosofie paste nog prima in de jaren '80 en '90, maar heden ten dage ontkom je er gewoon niet aan. Dat eventbrite non-free code gebruikt boeit geen zak, dat doet Tweakers ook. Of verwacht je dat ze alles vrijgeven wat ze maken om deze geweldige site te maken?
Je beweert dus dat je de code van werkelijk alles controleert voordat je het draait? Of enorm sceptisch naar kijkt terwijl je het gebruikt? Houd je dan nog wel tijd over om van het leven te genieten?SampleUser schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:09:
Oke, dat RMS een aluhoedje is ga ik ook geen nee op zeggen, maar toch vind ik dat degenen die met de Tweakers Express toch de optie mogen krijgen voor een alternatief, dat was eigenlijk mijn bedoeling. Serversided code kan me aan mijn aars oxideren, maar toch vind ik het fijner om de code te kunnen nagaan/niet te draaien/met argusogen te bekijken. Ik draai zelf ook bijvoorbeeld de NPO app op mijn telefoon, die heeft echt alleen toegang tot *.omroep.nl, *.npo.nl, et cetera.
Doel je nu specifiek op de mobiele app van ze? Want vorig jaar kon je gewoon het 'kaartje' (email die je had ontvangen) uitprinten. Niks geen app op je mobiel nodig. En als serverside code je niks kan schelen, waarom dan zo druk maken over eventuele client side code?Hetzelfde wil ik ook graag doen voor Eventbrite mocht dat vereist zijn (is even een inconvenience), maar toch ben ik van mening dat de afnemer de mogelijkheid krijgt voor een FOSS alternatief of een "analoog" alternatief.
Die zin was misschien een beetje rot verwoordHero of Time schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:53:
[...]
Je beweert dus dat je de code van werkelijk alles controleert voordat je het draait? Of enorm sceptisch naar kijkt terwijl je het gebruikt? Houd je dan nog wel tijd over om van het leven te genieten?
En over dat uitprintbare kaartje: dat wist ik nog niet, bedankt daarvoor
Dan nog, je moet elke programmeertaal dan volledig beheersen en dat kost al enorm veel tijd. Het kunnen controleren geeft nog steeds geen garantie dat het doet wat je wil dat het doet. Iets gebruiken met een gezonde hoeveelheid scepticisme is prima, maar hoe jij het nu brengt draaf je wat door.SampleUser schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:56:
[...]
Die zin was misschien een beetje rot verwoordbedoelde eigenlijk te zeggen dat ik de mogelijkheid wil om de code te kunnen controleren voordat ik dat ga draaien.
Stond zelfs in de mail, "Hier zijn je tickets: app of print bijlage". Of was jij vorig jaar niet mee? Want bijna iedereen had 'm uitgeprint. Ik heb maar een paar gezien die met de app werkte.En over dat uitprintbare kaartje: dat wist ik nog niet, bedankt daarvoor. Probleem opgelost!
De meeste software controller ik ook niet eens als het uit de apt repositories komtHero of Time schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:02:
[...]
Dan nog, je moet elke programmeertaal dan volledig beheersen en dat kost al enorm veel tijd. Het kunnen controleren geeft nog steeds geen garantie dat het doet wat je wil dat het doet. Iets gebruiken met een gezonde hoeveelheid scepticisme is prima, maar hoe jij het nu brengt draaf je wat door.
Nee, ik was vorig jaar niet meeStond zelfs in de mail, "Hier zijn je tickets: app of print bijlage". Of was jij vorig jaar niet mee? Want bijna iedereen had 'm uitgeprint. Ik heb maar een paar gezien die met de app werkte.
Ik ga uitzoeken of we onze Paypal kunnen koppelen aan Eventbrite.Case_C schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:11:
En natuurlijk de vraag of betalen met Paypal mogelijk is, anders moet ik m'n random reader meenemen naar m'n werk.
Neem een abo, dan ben je zeker bij de early-birds.Bv202 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:01:
Benieuwd wanneer de aankondiging komt. Deze keer wil ik proberen zo'n early bird ticket te kopen
Deze week nog niet.Case_C schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:59:
Benieuwd wanneer de vrijdag-updates starten. Het is per slot van rekening nog maar 72 nachtjes slapen!
Deze week is bijna om
Johann Sebastian Bach
* J.S. Bach heeft het weekend van 20-08 vrij genomenzeef schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:02:
Ik weet het. Bijna #WWWWWWEEEEEKKKKKEEEEEENNNNNDDDDDDD
Johann Sebastian Bach
De Tweakers Express
20 augustus gaan we weer rijden. Voor de derde keer naar de Gamescom in Keulen. Ga jij (weer) mee?
- JA, ik ga mee!
- 51,4%
- Hmm, ik twijfel.
- 29,0%
- Nee, ik ga niet mee.
- 19,6%
Aantal stemmen: 107. Deelname gesloten op 30-06-2016 21:26. Stemmen is niet meer mogelijk.
Stemmen maarrrrrrr
[ Voor 45% gewijzigd door zeef op 09-06-2016 21:28 ]
OP een trein?
Johann Sebastian Bach
Johann Sebastian Bach
Iets zegt me dat we dat beter aan de professionals kunnen overlaten.Nivida_intel schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:33:
Mag ik dan de machinist zijn? Ik ben heel goed in grote dingen besturen....
Johann Sebastian Bach
Maar eerst vrij zien te krijgen.
We zijn druk bezig met voorbereiden van de start. Nog even geduld.Yonix schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 16:29:
Kom maar op met die kaarten, want ik heb er enorm veel zin in! Helaas moest ik de vorige editie missen i.v.m. mijn verjaardag die dag, maar dit jaar ben ik erbij en ik heb zelfs mijn beste vriend zover gekregen om gezellig mee te gaan!
Slecht gepland. Het is niet alsof de data een dag van tevoren bekend was gemaaktYonix schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 16:29:
Kom maar op met die kaarten, want ik heb er enorm veel zin in! Helaas moest ik de vorige editie missen i.v.m. mijn verjaardag die dag, maar dit jaar ben ik erbij en ik heb zelfs mijn beste vriend zover gekregen om gezellig mee te gaan!
Het spijt me, ik ben dan op vakantie, anders had het mij best leuk geleken om die trein te rijdenzeef schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:36:
[...]
Iets zegt me dat we dat beter aan de professionals kunnen overlaten.
Als in: het was OP de dag van mijn verjaardag (9 augustus ). 😉PcDealer schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:21:
[...]
Slecht gepland. Het is niet alsof de data een dag van tevoren bekend was gemaakt
Alsnog slecht gepland.Yonix schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 19:54:
[...]
Als in: het was OP de dag van mijn verjaardag (9 augustus ). 😉
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Dat wordt hier gemeld en op de FP zodra dat bekend is. Niet eerder.ChopperGunnerNL schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:14:
Weet iemand wanneer de ticketverkoop van de Tweakers Express 2016 van start gaat?
Gaat deze week ook niet komenCase_C schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:23:
Zo een nieuwe week, met nieuwe kansen op Tweaker-express nieuws.
Johann Sebastian Bach
Aangezien vorig jaar de early-bird tickets al verkocht waren... lijkt mij de kans minstens aanwezig
Worden de prijzen duurder of goedkoper dan vorig jaar? Dan weten we waar we ongeveer rekening mee kunnen houden.zeef schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:52:
Zeker niet 'ff' maar we willen ook echt wel iets te vertellen hebben. Tijden, sponsors, prijzen voor de tickets.
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Dat is mede afhankelijk van hoe lief Zeef naar de sponsoren kan kijkenYorinn schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:57:
[...]
Worden de prijzen duurder of goedkoper dan vorig jaar? Dan weten we waar we ongeveer rekening mee kunnen houden.
Ik houd in ieder geval rekening met een verhoging van ~€10,- t.o.v. vorig jaar. Dan is de kans groter dat het meevalt dan tegen.
Volgens mij had de trein vorig jaar al de maximaal aantal wagons. De maximum was volgens mij afhankelijk van de capaciteit van de Duitse spoorwegen? (Correct me if i'm wrong)iBugged schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:13:
Het ligt ook aan de lengte van de trein die mede bepaald hoe duur de tickets worden
Gezien het aantal tickets ook minstens %50 meer is dan vorig jaar gok ik nog steeds op dubbeldeckers.
Eerder maximale perronlengtes die je onderweg tegenkomtCase_C schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:29:
[...]
Volgens mij had de trein vorig jaar al de maximaal aantal wagons. De maximum was volgens mij afhankelijk van de capaciteit van de Duitse spoorwegen? (Correct me if i'm wrong)
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dat is inderdaad leidend bij de maximale lengte die we kunnen aanhouden.LordSinclair schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:38:
[...]
Eerder maximale perronlengtes die je onderweg tegenkomt
Hmm, ik ken geen dubbeldeksmaterieel (behalve dubbeldeks slaaprijtuigen van de CNL) die in Nederland en Duitsland toegelaten zijn.Case_C schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:29:
[...]
Gezien het aantal tickets ook minstens %50 meer is dan vorig jaar gok ik nog steeds op dubbeldeckers.
Don't hold your breath.
We overwegen om een of twee 'stilte' wagons aan te wijzen.Hero of Time schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:58:
Voor sommige mensen zou een slaapcoupe geen overbodige luxe zijn. Vorige jaren zowel heen als terug mensen die lagen te pitten.
Wel even stil houden he?zeef schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:59:
[...]
We overwegen om een of twee 'stilte' wagons aan te wijzen.
Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022
Het eerste jaar hadden we toch die panorama wagon? Die was toch ook dubbeldeks? (ook al weten we nu zeker dat die niet komenMaasluip schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:56:
[...]
Hmm, ik ken geen dubbeldeksmaterieel (behalve dubbeldeks slaaprijtuigen van de CNL) die in Nederland en Duitsland toegelaten zijn.
Don't hold your breath.
Nee, was niet dubbeldeks. Was alleen hoger om zo meer van het panoramazicht te kunnen genieten. Was overigens niet echt druk bezocht. Het was te duur om 'm nog een keer in te zetten vorig jaar, het was beter om een normale coupe in te zetten. Meer plek daarin.Puc van S. schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:03:
[...]
Het eerste jaar hadden we toch die panorama wagon? Die was toch ook dubbeldeks? (ook al weten we nu zeker dat die niet komen)
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat was voor een promotiefilmpje van de verhuurder.ShitHappens schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:34:
En niet te vergeten: het was volgens mij juist die wagon die op het onderdek een bar had, waar nog een cocktaildemo gedaan is
Klopt, alleen de kosten per zitplaats waren een beetje uit balans.D4NG3R schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:27:
Die panoramawagon was op de terugreis geweldig though, in alle rust en duisternis genieten en napraten met wat mensen.
* J.S. Bach gaat alvast in de rij staan
Johann Sebastian Bach
Dat was ons niet verteldzeef schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:49:
[...]
Dat was voor een promotiefilmpje van de verhuurder.
* ShitHappens sluit ook aan in de abo-presale-wachtrij
We gaan rekening houden met werkend Nederland. Dus ik vermoed ergens rond lunchtijd.Mattie112 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:02:
Oe, * Mattie112 zet de wekker alvast. Vanaf 00:00?
Haha, lijkt me een goed plan jazeef schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:30:
[...]
We gaan rekening houden met werkend Nederland. Dus ik vermoed ergens rond lunchtijd.
TAKE MY MONEY!
Dus RaboReader meenemen naar het werk? Of kunnen we met PayPal?zeef schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:30:
[...]
We gaan rekening houden met werkend Nederland. Dus ik vermoed ergens rond lunchtijd.
Oh en hoeveel kaartjes mogen we maximaal per persoon bestellen? Vorig jaar was dat toch 2 stuks per persoon?
Dus denk dan de 20e
Johann Sebastian Bach
Maandag de 20e. Rond de lunch.
2 pp bij de earlybirds. Na earlybird zoveel je wil.Case_C schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:43:
Why not both?
Oh en hoeveel kaartjes mogen we maximaal per persoon bestellen? Vorig jaar was dat toch 2 stuks per persoon?
Je kan er nu al info vinden over stations, tijden kosten van een ticket etc. etc. Dus tot ziens in Tweakers Express 2016. We gaan! of aan boord van de Tweakers Express!
Dit topic is gesloten.
![]()