Tweakers Express 2016 - Carpool- en Overnachtingentopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.211 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-07 22:30
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/13308545_10153605469279117_7908009003204513571_o.jpg
Na het grandioze succes in 2015 is het ook dit jaar weer tijd om te carpoolen en overnachten :) Om dat leed een beetje te verzachten heeft Zeef de befaamde Tweakers Express wederom ingezet.

Op zaterdag 20 augustus gaat de Tweakers Express met eindbestemming Gamescom, Keulen, Duitsland. Tussenstops in Amsterdam, Utrecht, Den Bosch, Eindhoven en Venlo. En dat is inderdaad de route van 2014. De exacte tijden moeten nog bekend gemaakt worden.

Lang niet iedereen heeft de luxe om in de buurt één van de stopstations te wonen. Met name de Friezen, Groningers en Zeeuwen zullen buiten de boot vallen om op tijd op te kunnen stappen.
Dit topic is dus bedoeld om mensen bij elkaar te brengen, door een carpool, slaapplek of NS Groepsretour te regelen.
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001124849.jpeg

Handige informatie

Parkeren
Voor wie met de auto komt (al dan niet in de vorm van een carpool) zal deze ergens kwijt moeten. Er is géén plek om deze mee te nemen!
Amsterdam
Gratis parkeerplek kan gevonden worden op de NDSM werf. Vanaf daar vaart er een gratis pont naar Amsterdam CS. Check de website van GVB voor de vaartijden hiervan, met name voor de heenreis!
Deze is vervallen door het vroege vertrek uit Amsterdam. De pont vaart dan te laat. Alternatief is Parking centrum Oosterdok.
Utrecht
Op bijvoorbeeld P+R Westraven en P+R de Uithof kun je voor €5 de hele dag staan. Deze prijs is inclusief OV vervoersbewijs voor 5 personen voor de hele dag. Vanaf beide sta je hiermee in 20 minuten op CS. Check u-ov.nl of 9292.nl voor de bustijden.
Den Bosch
In de omgeving van de Onderwijsboulevard is vrij goedkoop al dan niet gratis te parkeren. Of anders Transferium De Vliert (€4, is inclusief OV voor 4 personen)
Eindhoven
Venlo
Dicht bij (op loopafstand van) het station vind je Q-Park (P+R Stationsplein). Kosten zijn hier €8.84 per dag.
Overnachten
Overnachten is op basis van vrijwilligheid en op eigen risico. Hopelijk is het niet nodig, maar houd even een denkbeeldige FUP in de gaten: claim geen onnodige plekken. Het zou jammer zijn iemand van 'ver' nee te moeten verkopen, terwijl er plekken bezet worden gehouden door mensen die vanuit hun eigen huis zouden kunnen vertrekken.
Plekken aanbieden
Vermeld op z'n minst even waar, hoeveel mensen en details die belangrijk zijn te weten.
Openbaar vervoer
NS Groepsretour
De NS biedt voor groepen tussen 4 en 10 personen de Groepsretour. Hiermee kun je voor een aardige prijs naar en van hetzelfde station reizen.
Actie dagkaarten
Hema, Blokker, AH, Etos, Kruidvat en anderen verkopen nog wel eens goedkope dagkaartjes. Houd hen in de gaten voor als je geen gebruik kunt maken van de Groepsretour[/h3]

Aanvullingen? DM :)

Huidig aanbod

Slaapplekken
ShitHappens, Culemborg, opstappen in Utrecht
Plek voor ongeveer 3 man. Voor 2 man is al compleet slaapspul aanwezig (luchtbed/matras/slaapzak/deken). Loopafstand vanaf en naar station is ongeveer 15 minuten.
De avond van tevoren kan er gedineerd worden en staat de XBOX360, Gamecube en een aantal bordspellen klaar voor gebruik. Van alle gemakken voorzien. Normaliter een kat aanwezig, echter is deze uit logeren.
Carpools aangeboden
Bv202, Mechelen/Antwerpen, opstappen in Den Bosch of Eindhoven
De exacte route die ik neem valt nog af te wachten, want zowel het station van Eindhoven als dat van Den Bosch zijn plaatsen waar ik op zou kunnen stappen. Dat zal afhankelijk zijn van de vertrektijden :)
ronald245, Almere, opstappen in Amsterdam
1 zitplek
Zr40, omgeving Tilburg, opstappen in Den Bosch
Plaats voor een paar meerijders
Soundless, Roosendaal, opstappen in Den Bosch
3 plaatsen vrij
Tomf1, Oosterhout, opstappen in Den Bosch
2 plaatsen vrij
NoFearWizz, Hellevoetsluis, opstappen in Amsterdam
4 plaatsen vrij, vertrektijd 5u 's ochtends
Carpools gevraagd
Jesse12horstman
Vanuit omgeving Deventer

[ Voor 27% gewijzigd door ShitHappens op 13-08-2016 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
En omdat TS begint:

Slaapplek aangeboden in Culemborg, opstappen in Utrecht. Plek voor ongeveer 3 man. Voor 2 man is al compleet slaapspul aanwezig (luchtbed/matras/slaapzak/deken). Loopafstand vanaf en naar station is ongeveer 15 minuten.
De avond van tevoren kan er gedineerd worden en staat de XBOX360, Gamecube en een aantal bordspellen klaar voor gebruik. Van alle gemakken voorzien, wel een kat aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 23:50
Voor de mensen die op Amsterdam opstappen;

Bij de NDSM werf kun je gratis parkeren. Er vaart vanaf daar zeer regelmatig een gratis veerdienst naar Amsterdam Centraal. Hier doe je z'n kleine 10 minuten over en is nog best leuk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:00

Case_C

[Team Carrack]

Tricto schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:42:

Bij de NDSM werf kun je gratis parkeren. Er vaart vanaf daar zeer regelmatig een gratis veerdienst naar Amsterdam Centraal. Hier doe je z'n kleine 10 minuten over en is nog best leuk ook.
Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe vroeg de eerste boot gaat, (7 uur gaat daar de eerste boot) en hoe laat de Tweaker Express van A'dam Centraal vertrekt. Maar een goede tip! :)

2015 was het vertrek daar even na 8 uur. En elk half uur vertrek er een veerboot. Die mogelijkheid ga ik in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 23:50
Case_C schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:05:
[...]

Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe vroeg de eerste boot gaat, (7 uur gaat daar de eerste boot) en hoe laat de Tweaker Express van A'dam Centraal vertrekt. Maar een goede tip! :)

2015 was het vertrek daar even na 8 uur. En elk half uur vertrek er een veerboot. Die mogelijkheid ga ik in de gaten houden!
De eerste gaat zoals is te zien op foto om 7:30
Zolang de trein dus niet ruim voor 8:00 uur s'morgens vertrekt uit Amsterdam zou dit een goede optie moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: http://amsterdamnoord.com/img/vaartijden-pont-ndsm-werfveer-1-amsterdam-noord.png

Op de terugweg is er ook een nachtpont met de volgende tijden:
PONT 905 Centraal Station -> NDSM*
Zaterdag en zondag
0 30
1 15
2 00 45

[ Voor 32% gewijzigd door Tricto op 28-05-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:00

Case_C

[Team Carrack]

Tricto schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:12:
[...]

De eerste gaat zoals is te zien op foto om 7:30
[afbeelding]

Op de terugweg is er ook een nachtpont met de volgende tijden:
PONT 905 Centraal Station -> NDSM*
Zaterdag en zondag
0 30
1 15
2 00 45

Zolang de trein dus niet ruim voor 8:00 uur s'morgens vertrekt uit Amsterdam zou dit een goede optie moeten zijn.
De datum van mijn PC staat niet goed.... die dacht dat het vrijdag was...

Maar goed om te horen dat er een nachtpont gaat, want wat ik me kan herinneren van vorig jaar waren we zeker niet te vroeg terug :P .

[ Voor 16% gewijzigd door Case_C op 28-05-2016 12:37 . Reden: Inderdaad geen pont om 7:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Vorig jaar hadden we op de terugweg inderdaad stevige vertraging, wel iets om in de gaten te houden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Als er mensen zijn die vervoer nodig hebben vanuit de omgeving Mechelen-Antwerpen: ik kan 3 mensen meenemen.

De exacte route die ik neem valt nog af te wachten, want zowel het station van Eindhoven als dat van Den Bosch zijn plaatsen waar ik op zou kunnen stappen. Dat zal afhankelijk zijn van de vertrektijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Tricto schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:42:

Aangezien de trein voor 7 uur vertrekt* gaat deze optie niet werken

* Onder voorbehoud

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Er kan ook in de vogelbuurt (Amsterdam Noord) gratis geparkeerd worden, de eerste Ijplein pont vertrekt om 6:20. Alleen durf ik niet met zekerheid te zeggen dat er plekken vrij zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Suli op 17-06-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 17:00
Voor 13 euro kan je parkeren recht voor het station: https://www.parkingcentrumoosterdok.nl/over-parking-centrum/

Want het pontje en NDSM werf gaat hem niet worden denk ik aangezien we voorlopig om 6.59 ofzo vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:57

Luke!

#Treinbaas
ShitHappens schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:34:
Vorig jaar hadden we op de terugweg inderdaad stevige vertraging, wel iets om in de gaten te houden ja.
Een half uurtje in Utrecht en weer ongeveer op tijd in Rotterdam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-07 10:12

Ron

als er iemand vanuit almere naar amsterdam moet heb ik nog een zitplek in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat hier stond maar even in het andere topic gezet.

[ Voor 86% gewijzigd door CH4OS op 21-06-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Luke! schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:32:
[...]
Een half uurtje in Utrecht en weer ongeveer op tijd in Rotterdam...
Hmm, dat is dan minder dan ik dacht. Stond me ergens bij dat de aankomst in Rotterdam alsnog laat genoeg was dat er aansluitingen niet meer gehaald werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb plek in de auto voor een paar meerijders uit de omgeving van Tilburg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Waar rijd je heen? Liefst Den Bosch neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Den Bosch inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-04 13:06
EDIT: Gaat helaas niet door omdat ik geen eigen auto meer heb.

[ Voor 85% gewijzigd door Soundless op 15-08-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-07 05:41

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Plekken: 2
Traject: Oosterhout - Den Bosch

Als iemand mee wilt, stuur maar een bericht.

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 17:00
Plekken: 4
Van: Hellevoetsluis (omg. Rotterdam)
Naar: Amsterdam
Vertrektijd: 5 uur 's ochtends

Als je mee wilt rijden, stuur een PM

[ Voor 13% gewijzigd door NoFearWizz op 09-08-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse12horstman
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-03-2019
Komt er iemand uit de buurt van Deventer met wie ik mee kan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajterpstra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-12-2023
Er kunnen 2 mensen met me mee.

Plaatsen vrij: 2
Van: Etten-Leur
Naar: Den Bosch.

Wil zelf hier parkeren
P+R Parallelweg in Den Bosch, daar is de prijs vrij goedkoop in het weekend.
http://www.q-park.nl/nl/parkeren-bij-q-park/per-stad/den-bosch/p-r-parallelweg
Het is zeer dicht bij de station zelf.

Wil best iemand op de route ophalen of hier uit de buurt, dat is geen probleem.
graag op tijd melden

[ Voor 24% gewijzigd door ajterpstra op 13-08-2016 12:58 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet of dit al bekend was, maar voor de zekerheid toch maar even:
De A1 tussen Amsterdam en Amersfoort/Almere is vanaf vrijdagavond 20.00 uur tot maandag 05.00 uur dicht tussen de knooppunten Diemen en Muiderberg.

In de tegenovergestelde richting zijn tussen die twee knooppunten minder rijstroken beschikbaar, en tussen zondagavond en maandagochtend 05.00 is ook die rijrichting helemaal afgesloten.
Bron: Nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:27
ronald245 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:32:
als er iemand vanuit almere naar amsterdam moet heb ik nog een zitplek in de auto
Ik wil wel mee nu blijkt dat de treinen een beetje moeilijk zijn dit weekend.

Hoop dat je dit nog leest (heb ook al een DM gestuurd, wellicht lees je 1 van beide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-07 10:12

Ron

frankyboy707 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:03:
[...]

Ik wil wel mee nu blijkt dat de treinen een beetje moeilijk zijn dit weekend.

Hoop dat je dit nog leest (heb ook al een DM gestuurd, wellicht lees je 1 van beide)
is geregeld,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:48
Gaat iemand een nieuw deel starten? :) plan: Tweakers Express: Reguliere ticketverkoop start nu - Asus aan boord

ja dus: Tweakers Express 2017 - Carpool- en overnachtingentopic

[ Voor 18% gewijzigd door zeef op 30-05-2017 17:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.