La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France
Dat is toch wel duidelijk?Spheroid schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:13:
niews: Nederlandse opsporingsdiensten vragen minder gegevens op bij providers
[...]
"telefoonnummers" en "nummers"?
nvm, zag de fout niet. Ik fiks 'm
[ Voor 22% gewijzigd door Xtuv op 18-05-2016 16:25 ]
Studio naam is: Coldwood, niet Colwood.EA heeft de samenwerking met Zweedse ontwikkelstudio Colwood verlengd en bekendgemaakt dat er een nieuwe Unravel-game in de maak is. Het eerste deel van de puzzel-platformgame wist veel gamers positief te verrassen.
EA maakt bekend dat de samenwerking met Colwood is verlengd...
Derde alinea:
=> lagere of lage prijzenhanteerde Reggefiber lager prijzen om snel meer klanten te werven
Eerste twee alinea's:
Ik heb niet gezien hoe Google het zelf noemt, maar aangezien jullie het (terecht) als Engelse term gebruiken, is het meervoud smart replies ('s is bezittelijk). Het enkelvoud is (uiteraard) smart reply.Google heeft zijn berichtendienst Allo getoond op zijn ontwikkelaarsconferentie I/O. In plaats van met Google-accounts werkt de dienst met telefoonnummers. Ook heeft Allo de 'smart reply's' uit Google Inbox om snel te antwoorden op chats en foto's.
Die smart reply's werkt met de fotoherkenning die ook in Google Photos zit, waardoor Google de objecten in foto's herkent en de antwoordopties daarop aanpast. De zoekgigant zegt dat de gesuggereerde antwoorden zich aanpassen aan het taalgebruik van de gebruiker.
Verwijderd
Na de download van updates, gaat het besturingssysteem aan de slag met het installeren van de update op ongeveer dezelfde manier als waarop Chrome OS, eveneens van Google, dat doet, meldt Ars Technica. Het wisselt partities, om zodat de gebruiker niets merkt van het updaten, waarna de update actief is na een snelle reboot.
Eerste alinea, eerste zin
Deze zin loopt niet, volgens mij doordat er een komma hoort na "aan", met misschien zelfs nog wel het woord "genaamd" voor de titel van de film. De zin zou dan worden:In 2014 kondigde Threshold Entertainment een film aan 'Tetris the Movie', (…)
In 2014 kondigde Threshold Entertainment een film aan, genaamd 'Tetris the Movie', (…)
Zesde alinea, eerste zin
Ik weet niet of "et vice versa" een verstilde Latijnse uitdrukking is of niet, maar volgens mij is "vice versa" gewoon ingeburgerd Nederlands en kan het Latijnse "et" prima vervangen worden door het Nederlandse synoniem "en".(…) waarbij de interne weerstand van laag naar hoog et vice versa verandert.
nieuws: Microsoft maakt pakket updates voor Windows 7 en Server 2008 R2 beschikbaar
Eerste alinea, tweede zin
Tweede alinea, eerste zinDe zogenaamde 'rollup' (…)
Tweede alinea, tweede zinDe 'convenience rollup' is officieel geen 'Service Pack' (…)
Derde alinea, eerste zinDaarnaast biedt Microsoft hulp bij het toevoegen van de rollup aan een Windows 7 SP1-image (…)
Vierde alinea, eerste zinHet verschil met een servicepack is dat de rollup niet aangeboden wordt via Windows Update.
In dit artikel worden "rollup" en "roll-up" door elkaar gebruikt. Ik zou ervoor willen pleiten te kiezen voor één variant en aangezien "rollup" naar mijn mening niet zo ingeburgerd is als "back-up" (wat dus ook "vernederlandst" is, omdat het in het Engels als "backup" wordt gespeld), zou mijn voorkeur uitgaan naar het woord op zijn Engels te schrijven, dus als "rollup".Met het aanbieden van de roll-up (…)
[ Voor 52% gewijzigd door richy3908 op 18-05-2016 22:27 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
datacentrerracks -> datacenterracks
Logins werden gehackt?!LinkedIn bevestigt dat logins van 117 miljoen leden in 2012 werden gehackt
LinkedIn bevestigt dat er 117 miljoen inloggegevens buitgemaakt zijn bij hack in 2012.
Het is puzzelen met de beschikbare lengte voor de titel.... Even kijken wat mogelijk isGewoonWatSpulle schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:56:
[...]
Logins werden gehackt?!Of is het volgende logischer:
[...]
Derde zin, derde alinea na opening:
Dat moet "bestaan" zijnDat komt doordat oledschermen bestaat uit individueel aangestuurde leds die zelf licht uitstralen.
Eat the bugs, live in a pod
-> ligt = licht
nieuws: Filmbranche gaat Nederlandse internetpiraten doorverwijzen naar legaa...
"de blokkade van The Pirate Bay werd op grote schaal omzeilt."
omzeilt=omzeild
[ Voor 7% gewijzigd door Andreazzz op 19-05-2016 14:12 ]
nieuws: Filmbranche gaat Nederlandse internetpiraten doorverwijzen naar legaa...
nieuws: ACM heeft Daisycon terecht boete voor versturen spam gegeven volgens ...
Vierde alinea, eerste zin
identificatiechips- of plaatjes → identificatiechips of -plaatjesDaarnaast maant Elias tot haast om in Europees verband te regelen dat de drones van identificatiechips- of plaatjes voorzien worden.
nieuws: Google komt met eigen vr-headset en 'IMAX-360gradencamerasysteem'
Titel
Eerste alinea, tweede zinGoogle komt met eigen vr-headset en 'IMAX-360gradencamerasysteem'
Vierde alinea, tweede zin(…) voor 360gradenvideo (…)
Dit is een naar mijn mening iets te enthousiast doorgevoerde "in het Nederlands worden samenstellingen aan elkaar geschreven". Ik dacht eerst dat http://woordenlijst.org/leidraad/6/3, regel 6.G, van toepassing is, maar dit gaat alleen op bij tweedelige samenstellingen. Hier is sprake van een driedelige samenstelling (en in het geval van "IMAX-360gradencamerasysteem" zelfs vijfdelig) en dan gaat volgens mij http://woordenlijst.org/leidraad/6/7, artikel 1, op: "Als het eerste deel van de woordgroep een telwoord is, dan schrijven we het vast in de driedelige samenstelling. Maar als we het telwoord met een cijfer schrijven, gebruiken we een spatie.". Ik dacht zelf dat het "360-gradenvideo('s)" en "IMAX-360-gradencamerasysteem" moest worden, maar dat wordt in deze regel dus tegengesproken. Blijkbaar moet het worden geschreven als "360 gradenvideo('s)" en het in mijn ogen een beetje vreemd uitziende "IMAX-360 gradencamerasysteem".Dit is het project voor cameraopstellingen waarmee 360gradenvideo's op te nemen zijn.
Derde alinea, eerste zin
Wordt hier niet "Google Play" of het op deze website vaker gebezigde "Play Store" (wat volgens mij niet de naam is die Google zelf gebruikt voor "Google Play", maar dat terzijde) bedoeld?(…) waaronder de Plays Store zelf.
Software-update: 7-Zip 16.01
Eerste alinea, vierde zin
C++ compiler → C++-compiler(…) C++ compiler (…)
[ Voor 69% gewijzigd door richy3908 op 19-05-2016 21:25 ]
Eerste alinea, vierde zin
teveel → te veel (zie ook http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/775)(…) zodat bestuurders niet teveel afgeleid worden tijdens het rijden.
Derde alinea, eerste zin
Android Auto interface → Android Auto-interface(…) later dit jaar zal de Android Auto interface ook op je telefoon of tablet kunnen draaien als app.
Derde alinea, tweede zin
Het gaat om twee hoofdzinnen, dus hier zou een puntkomma beter zijn.Heel vernieuwend is dit niet, er zijn verschillende fabrikanten (…)
Vierde alinea, eerste zin
Als → wanneerAls je de app start (…)
Vijfde alinea, derde zin
meest voorkomende → meestvoorkomende (zie ook http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/20, alinea 7: "Hieronder volgt een overzicht van de meestvoorkomende symbolen van grootheden en eenheden.")Omdat in Auto de meest voorkomende scenario's (…)
Zesde alinea, tweede zin
te in te navigeren → te navigeren(…) en is een mooie extra voor iedereen die nu al zijn telefoon gebruikt om te in te navigeren in de auto.
Achtste alinea, tweede zin
Hier wordt het wel correct weergegeven, maar in het artikel niet, want daar valt het streepje aan het einde van de regel en het bijbehorende woord op de volgende regel, wat ervoor zorgt dat het streepje fungeert als afbreekstreepje i.p.v. weglatingsstreepje.(…) en de stoelverwarming en -vibratie (…)
Achtste alinea, derde zin
Een komma tussen "regelt" en "staat" zou hier beter zijn, want het gaat om twee werkwoorden die niet tot hetzelfde gezegde horen en het gaat niet om een erg korte samengestelde zin. Zie ook http://taaladvies.net/taa...en_twee_werkwoordsvormen/. Tevens is hier sprake van wat er wordt besproken in http://taaladvies.net/taa...e_bijvoeglijke_bijzinnen/, in het bijzonder de laatste zin: "Na een bijvoeglijke bijzin, of die nu uitbreidend is of beperkend, komt altijd een komma."De software die het daadwerkelijke rijden van de auto regelt staat hier overigens compleet los van.
Tiende alinea, eerste zin
Hier zou nou juist een komma weer beter zijn, want de zin achter de komma is geen volledige zin vanwege het ontbreken van een persoonsvorm en dus is deze zin een ellips, vandaar dat deze een bijzin is bij de hoofdzin ervoor.(…) die in het aankomende Android N zit; de mogelijkheid om meerdere apps tegelijk op het scherm te hebben.
Elfde alinea, derde zin
gefocussed → gefocust(…) terwijl je eigenlijk op het rijden gefocussed moet zijn.
Twaalfde alinea, eerste zin
de hoeveelheid tijd je naar het scherm kijkt → de hoeveelheid tijd dat je naar het scherm kijkt(…) en de hoeveelheid tijd je naar het scherm kijkt te minimaliseren.
"Calibre is een opensource- en opensource- en crossplatform-e-bookbeheerprogramma."
Heel fijn dat het opensource is, maar om dat nu twee keer te noemen :-)
"Dat zou bovendien teveel gedoe opleveren," -> te veel
Zie https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/teveel-te-veel
"De toeleverancier kan het weten, want het produceert" -> want het bedrijf produceert
Het klopt niet als een "het" verwijst naar een "de". Het woordgeslacht van leverancier is mannelijk, maar "hij" is ook raar omdat niet naar een persoon wordt verwezen. Bovenstaande suggestie lijkt mij een acceptabele oplossing.
"deze" zou ook kunnen.
[ Voor 2% gewijzigd door Brousant op 20-05-2016 11:39 . Reden: aanvulling ]
AVID != ADIV. welke is het nou?quote: het artikelDe Commissie staat afkerig tegen een dergelijke werkwijze die de ADIV zou toelaten een gegevensstroom te onderscheppen die buitensporig is in het licht van het beoogde doeleinde en sterk begint te lijken op massasurveillance", schrijft de commissie. Binnen twee jaar zou de AVID met kabeltaps van start moeten gaan meldt Knack, die het advies onder ogen kreeg.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Voorlaatste paragraaf: Het verhaal speelt zich af in af in de regio Toussaint
komen = komtHet Nederlandse NXP komen samen met het Britse Wayv met een draagbare magnetron op basis van radiogolven met hoge energie.
ADIV is de Belgische AIVD. Alleen in de laatste alinea gaan we in op de AIVD, de NL versie.Soggney schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:53:
In nieuws: Belgische privacycommissie adviseert tegen aftappen kabel
[...]
AVID != ADIV. welke is het nou?
En weer bij!
daarmee sneller dat een GTX Titan X-desktopmodel of een dubbele R9
De islam kan uw vrijheid schaden
Oeps.. ik ben zelf ook niet immuun blijkbaarXtuv schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:23:
Ik snap je eerste zin niet, maar ik zie de foutaangepast!
Vierde alinea, derde zin
Volgens mij kan hier beter een puntkomma gebruikt worden, omdat het om twee hoofdzinnen gaat.Ghostery bleek wel moeite te hebben met minder bekende trackers, dit heeft er volgens de onderzoekers mee te maken
Zesde alinea, eerste zin
onderzoeker → onderzoekersDe onderzoeker stelden ook vast (…)
nieuws: Apple stopt distributie iOS-update 9.3.2 voor 9,7" iPad Pro wegens problemen
de distributie iOS update → de distributie van iOS-updateApple heeft de distributie iOS update 9.3.2 voor de 9,7"-iPad Pro stopgezet
[ Voor 25% gewijzigd door richy3908 op 21-05-2016 10:43 ]
"De wijziging sprong gisteren in het oog van Motherboard, die ook contact had met Revive-ontwikkeaar Libre VR."
OntwikkeLaar
Helemaal juist, maar we wat ik beschreef is niet AIVD, maar AVID t.o.v. ADIV. Kijk goed naar de volgorde van de letters.letatcest schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:40:
[...]
ADIV is de Belgische AIVD. Alleen in de laatste alinea gaan we in op de AIVD, de NL versie.
En weer bij!
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Google doet gooi naar VR-leiderschap - Android moet hèt VR-platform worden
Moet zijn:
hét
Streepje net de andere kant op.
Verwijderd
Wou net hetzelfde posten.Omni schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:03:
reviews: Google doet gooi naar VR-leiderschap - Android moet hèt VR-platform wo
Moet zijn:
hét
Als je de klemtoon wil leggen op iets moet het streepje altijd naar rechts hellen.
https://onzetaal.nl/taala...klemtoonteken-nadrukteken
Verwijderd
en de 2de zin:Omni schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:03:
reviews: Google doet gooi naar VR-leiderschap - Android moet hèt VR-platform wo
Moet zijn:
hét
"van virtual reality voorkwamen uit een "
voortkwamen met een t erbij
"Wij geloven dat het overgrote deel van de mensen dat de komende jaren met VR in aanraking komt, dit zal doen via een smartphone" vertel Andrew Nartke ons tijdens Googles ontwikkelaarsconferentie I/O."
VertelT
Het lijstje van fabrikanten dat zich verbonden heeft aan Daydream is behoorlijk indrukwekkend, met namen als Samsung, HTC, ZTE, Huawei, Xiaomi, Alcatel, Asus, LG en HTC.
^2x HTC.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Derde alinea, lijn 2: "opnemen in twee seizoenEN"
Eerste alinea:
heeft => hebbenop het moment heeft de iPhone 6s en 6s Plus
Tweede alinea: laser auto focus => laser-autofocus
de link rechts naast het artikel verwijst niet naar de website maar na een update historie
op github
het moet deze link http://www.wesnoth.org/ zijn
[ Voor 7% gewijzigd door snarfj op 22-05-2016 14:44 ]
bestijden -> bestrijden
Virussen? Scan ze hier!
corruptie terrorisme -> corruptie, terrorisme
Tweede alinea, derde zin
hoogsten → hoogstensDie randen van het prestatievermogen zou zich in de praktijk vertalen tot "hoogsten het minimale" van wat het OM zou kunnen doen.
Vijfde alinea, eerste zin
Perspectief? Is dat wel het juiste woord in deze context? Alhoewel geen officiële website van de NTU, zie ik op http://www.woorden.org/woord/perspectief geen betekenis staan waarvan ik denk: "dat is 'm!"Het perspectief van het OM (…)
Wordt er misschien "initiatief" bedoeld of anders gewoon "nota"?
Inleiding:
=> tekortkomtdat het miljoenen euro's aan budget tekort komt
Eerste alinea:
De komma valt buiten het citaat. => prestatievermogen", luidt de nota."Het OM functioneert op de randen van zijn prestatievermogen," luidt de nota.
Is luiden hier wel correct? Stelt de nota lijkt logischer.
Met die werkwijze zijn apps te groot on on the fly in te laden
Eerste alinea, derde zin:
Die randen [...] zouden zich
Verwijderd
Wel heeft Gello functies zoals een geavanceerde deel-functie, waarbij gebruikers ervoor kunnen kiezen naast de link ook een screenshott te delen.
T teveel in screenshot.
nieuws: Helft Europese lidstaten roept op tot 'vrije datastromen' in EU
Volgens de landen loopt Europa hiermee achter op de VS, Japen en Zuid-Korea.
Japan....
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 07:55 ]
Niet helemaal…
nieuws: Onderzoek: Anti-trackingtools zijn effectief om volgen door sites tegen te gaan
Onderstaande fout zit er nog steeds in.
Zesde alinea, eerste zin
onderzoeker → onderzoekersDe onderzoeker stelden ook vast (…)
nieuws: Apple stopt distributie iOS-update 9.3.2 voor 9,7" iPad Pro wegens problemen
Hier is wel "van" neergezet na "distributie", maar er staat nog steeds geen streepje tussen "iOS" en "update", terwijl ditzelfde streepje wel gebruikt is in de titel (en er ook hoort).
iOS update → iOS-updateApple heeft de distributie van iOS update 9.3.2 voor de 9,7"-iPad Pro stopgezet
Klein verschil
[ Voor 5% gewijzigd door JanW23 op 23-05-2016 08:23 ]
Daar mag bij 'vermeldt' een -t vanaf.Op de website staan de oude snelheden nog vermeldt.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ligt het aan mij of is de "mee" overbodig omdat "waarmee" eerder in de zin staat? Ik ben dyslect dus ik kan het ook ontzettend fout hebben.
Kleine supermarkten of buurtwinkels is toch een stuk gangbaarder, en vrij vergelijkbaar.gemakswinkels
[ Voor 44% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 23-05-2016 12:14 ]
Bij het bericht toot het bedrijf een screenshot van 3DMark 11-scores van een kaart, die alleen aangeduid is als 'GXXX'.
"Toot' moet denk ik "toont" zijn?
Kennelijk een woord vergeten in de titel: Google wil met kunstmatige intelligentie video's en muziek laten maken
Loop VR-link moet denk ik niet verwijzen naar http://tweakers.net/oneplus.net/nl/oneplus-loop-vr....
Lees 'm nog een keerAlex3 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:24:
nieuws: Google wil kunstmatige intelligentie video's en muziek laten maken
Kennelijk een woord vergeten in de titel: Google wil met kunstmatige intelligentie video's en muziek laten maken
Andere foutjes zijn gefikst.
Dan moet het aan elkaar, net als hogesnelheidstrein: kunstmatige-intelligentievideo's en -muziek.Xtuv schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:33:
[...]
Lees 'm nog een keerhet staat er correct.
Andere foutjes zijn gefikst.
'kunstmatige intelligentie' is hetgene dat de video's of muziek moet maken. Vergelijkbaar met: Google wil Alex3 video's en muziek laten maken.Alex3 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:03:
[...]
Dan moet het aan elkaar, net als hogesnelheidstrein: kunstmatige-intelligentievideo's en -muziek.
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
Een andere wijziging bij de camera's voor zowel Desktop als Mobile is dat de pixelaspectratio 1:1 square is geworden van voorheen 1:0.
Is 1:0 een typo?
Rekenkundig is het een niet-kunnende verhouding.
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Titel: beide moet zonder een 'n', het gaat hier immers over landen en niet over personen
Verwijderd
De patronen die het systeem Project Abacus gebruikt komen uit looppas
Gokje, walking gait was het origineel?
"manier van lopen" is dan een betere vertaling want mensen denken nu echt aan looppas, dus harder lopen dan wandelen.
Principe -> PrincipleDe presentatie ging over The Talos Principe en hoe kleine ontwikkelteams grote games kunnen maken.
Al wil de autocorrect ook dat ik Principe tik
[ Voor 61% gewijzigd door D-Three op 24-05-2016 07:16 ]
Spelfout in 3e alinea: Daarnaast kunnen gebruikers de laptop ontgrendelen met hun vingerafrukscanner via Touch ID, een functie die nu al enige jaren op iPhones en iPads te vinden is.
Hoe spannend het ook is; vingerafrukscanner moet vingerafdrukscanner zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door Slyx op 24-05-2016 07:55 ]
"boven het scherm" moet weg denk ik.Het oledscherm zit boven het reguliere toetsenbord boven het scherm
Vversie 1.2.0 voegt onder meer
Helemaal onderaan:
"Leibbrandt wil het vijpuntenplan deze week presenteren op een conferentie in Brussel."
Hier mist de "f" van vijf
Eerste alinea (na inleiding)
'De Apple-fansite meldt niet waar de laptops de oledstrip voor gaan gebruiken, maar het ligt voor de hand dat het de features overneem van de functietoetsen, zoals de bediening van het volume en de helderheid.'
overneem moet zijn overneemt
Verwijderd
We gaf hij aan nog steeds hoge -> Wel
Is die jack erin gehacked?en een 3,5mm-hack zichtbaar op de behuizing
Het ondersteunde geluid is Dolby Digital Plus. Behalve de hdmi-poort is er ook usb, ethernet en een 3,5mm-hack zichtbaar op de behuizing.
denk dat het een 3.5mm-jack moet zijn ;p
Dat moet 'krijgt' worden (of heb ik 't nu mis?).KPN gaat een pilot doen waarbij duizend klanten een nieuwe settopbox krijgen
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ik wilDe Chinese fabrikant Moxi wil honderdduizend exemplaren van de telefoon maken
Hij wilT
BiedtHet apparaat biet bovendien ondersteuning voor diverse Pebble-apps, die via een druk op de knop het bijvoorbeeld mogelijk moeten maken een Uber-rit te bestellen.
Casemod: Cubeleon
-> Waarom het gaat komen: vr en geldWaarom het gaat verdwijnen: vr en geld
Het hele stuk rept alleen maar met redenen waarom het (OLED schermen) gaan komen en mainstream worden. Nergens wordt iets gezegd over verdwijnen. Kennelijk is er ergens wat verkeerd gedit in de titel?
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Da's gek ja. Iets aangepastElectrowolf schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:33:
reviews: Een oledscherm voor elke dure smartphone
[...]
-> Waarom het gaat komen: vr en geld
Het hele stuk rept alleen maar met redenen waarom het (OLED schermen) gaan komen en mainstream worden. Nergens wordt iets gezegd over verdwijnen. Kennelijk is er ergens wat verkeerd gedit in de titel?
Dit topic is gesloten.