Het staat er correct. Wie krijgen? 'duizend klanten'. Klanten krijgen... meervoud.Outerspace schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:23:
[...]
Dat moet 'krijgt' worden (of heb ik 't nu mis?).
Hij staat er bij mij nog steeds het zelfde bij, nog ergens committen o.i.d.?
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Je doelde toch op de titel van die pagina? Misschien een harde refresh doen?Electrowolf schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:37:
[...]
Hij staat er bij mij nog steeds het zelfde bij, nog ergens committen o.i.d.?
Ik heb er van gemaakt 'waarom lcd gaat verdwijnen':
reviews: Een oledscherm voor elke dure smartphone
nieuws: Pebble presenteert Pebble 2, Time 2 en wearable zonder scherm
danPebble claimt dat het scherm twee keer zoveel tekst kan tonen als de vorige Time.
Huh ja verwarrend... https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/vijf-keer-meer-dan-als
Ik geloof dat je gelijk hebt...
Deze dan maar:
Ik geloof dat je gelijk hebt...
Deze dan maar:
zo veelPebble claimt dat het scherm twee keer zoveel tekst kan tonen als de vorige Time.
Ehh... nee?torp schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:26:
Huh ja verwarrend... https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/vijf-keer-meer-dan-als
Ik geloof dat je gelijk hebt...![]()
Deze dan maar:
[...]
zo veel
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/948/zo_veel_zoveel/
Mag in dit geval allebei...
[ Voor 4% gewijzigd door Xtuv op 24-05-2016 19:32 ]
Ik haalde hem uit jouw advies, hoor!
https://onzetaal.nl/taala...tien-keer-zo-veel-als-dan
Zie op http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/948/zo_veel_zoveel/ bij voorbeeld 3b.
Zie op http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/948/zo_veel_zoveel/ bij voorbeeld 3b.
[ Voor 31% gewijzigd door torp op 24-05-2016 19:35 ]
Vooruit... ik pas 'm aan omdat het volgens taaladvies 'aangeraden' is. Maar aan elkaar is niet onjuist lijkt mijtorp schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:32:
Ik haalde hem uit jouw advies, hoor!
nieuws: Wooting zamelt geld in voor productie mechanisch toetsenbord met anal...
"De toetsen moeten tot honderd miljoen kliks meegaan."
"Kliks" is niks, het meervoud van "klik" is "klikken". Een woordje Engels tussendoor voor de variatie, ook prima, maar in die taal is het "clicks".
"De toetsen moeten tot honderd miljoen kliks meegaan."
"Kliks" is niks, het meervoud van "klik" is "klikken". Een woordje Engels tussendoor voor de variatie, ook prima, maar in die taal is het "clicks".
nieuws: 'Nvidia GeForce GTX 1070 iets sneller in 3DMark dan GTX 980 Ti en Fur...
"maar dat is nog niet onafhankelijke getest."
De -e achter onafhankelijk voelt zich daar waarschijnlijk niet helemaal thuis
"maar dat is nog niet onafhankelijke getest."
De -e achter onafhankelijk voelt zich daar waarschijnlijk niet helemaal thuis
nieuws: 'Nvidia GeForce GTX 1070 iets sneller in 3DMark dan GTX 980 Ti en Fur...
Officiele benchmarks van de Nvidia GeForce GTX 1070 zijn er nog niet,...
Officiële schrijf je officieel met een trema.
... De resultaten in games kunnen daar nog van afwijken. Nvidia claimt zelf dat de GTX 1070 ongeveer 1,7 keer zo snel is dan de GTX 970 in games als Rise of the Tomb Raider en The Witcher 3: Wild Hunt, maar dat is nog niet onafhankelijke getest.
In dit geval moet 'als' gebruikt worden (OnzeTaal). De zin ervoor wordt overigens wel 'als' gebruikt.
2. Gebruik als:
bij vergelijkingen met (net) zo ... en even ...:
- Donna is even oud als Amber.
- Donna is net zo oud als Amber.
- Suriname is vier keer zo groot als Nederland..
Officiele benchmarks van de Nvidia GeForce GTX 1070 zijn er nog niet,...
Officiële schrijf je officieel met een trema.
... De resultaten in games kunnen daar nog van afwijken. Nvidia claimt zelf dat de GTX 1070 ongeveer 1,7 keer zo snel is dan de GTX 970 in games als Rise of the Tomb Raider en The Witcher 3: Wild Hunt, maar dat is nog niet onafhankelijke getest.
In dit geval moet 'als' gebruikt worden (OnzeTaal). De zin ervoor wordt overigens wel 'als' gebruikt.
2. Gebruik als:
bij vergelijkingen met (net) zo ... en even ...:
- Donna is even oud als Amber.
- Donna is net zo oud als Amber.
- Suriname is vier keer zo groot als Nederland..
[ Voor 10% gewijzigd door Joe_P op 25-05-2016 10:29 ]
SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
geek: Tweakers Kookcursus, les 44: eten opwarmen in je draagbare magnetron
2 een impliceert enkelvoud, maar meervoud wordt gebruikt
1 mist een spatieDe energie om eten op te warmen komt uit NXP's High Power RF-module. De module levert 250 watt aan rf-energie samen met een door Wayv ontwikkelde rf-antenne.Het1 draagbare kookapparaat maakt gebruik van een ldmos-transistors2.
2 een impliceert enkelvoud, maar meervoud wordt gebruikt
worden toegepast of wordt gebruikt, volgens mij, kan aan mij liggen, maar niet 100% zeker hiervan.Dit soort transistors wordt ook in magnetrons toegepast.
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 25-05-2016 12:11 ]
nieuws: Microsoft schrapt 1850 banen bij smartphonetak
' Nadella noemt specifiek bedrijven en consumenten die waarde hechten aan beveiliging, beheerbaarheid en Continuum'
Ik denk dat hier continuiteit wordt bedoeld.
' Nadella noemt specifiek bedrijven en consumenten die waarde hechten aan beveiliging, beheerbaarheid en Continuum'
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Continuum is een functie van Windows Phones.TheOmen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:40:
nieuws: Microsoft schrapt 1850 banen bij smartphonetak
[ Voor 112% gewijzigd door CH4OS op 25-05-2016 12:51 ]
Klein typfoutje:
nieuws: Kingston komt met SSDNow UV400-budget-ssd's
nieuws: Kingston komt met SSDNow UV400-budget-ssd's
De 960GB-uitvoering staat bij Amazon Duitsland te koop voor minder van 150 euro
Dank voor de aanvulling. Was op verkeerde been gezet door de opbouw van de zin, daardoor leek het een typo.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Nieuwe CryptXXX-ransomware is ook na kopen decryptiesleutel niet te verwijderen
Eerste zin:
Eerste zin:
--> DecryptiesleutelDe nieuwe versie van de CryptXXX-ransomware is ook na het kopen van een decrytiesleutel niet te verwijderen, zo melden verschillende gebruikers.
nieuws: Techgiganten maken interconnect die processors en accelerators data l...
Eerste zin, eerste alinea na opening:
CCIXDe Cache Coherent Interconnect for Accelerators of ccix ...
Eat the bugs, live in a pod
nieuws: Afgeven van vingerafdrukken is definitief verplicht bij aanvraag pasp...
id-kaarten? Waarom zo geschreven? Als je de afkorting voor identity bedoelt is het ID met hoofdletters. En wat is er mis met het Nederlandse woord identiteitskaart?
id-kaarten? Waarom zo geschreven? Als je de afkorting voor identity bedoelt is het ID met hoofdletters. En wat is er mis met het Nederlandse woord identiteitskaart?
iD-kaarten. Voor de nieuwe DOOM.aval0ne schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:38:
nieuws: Afgeven van vingerafdrukken is definitief verplicht bij aanvraag pasp...
Nieuws: https://tweakers.net/nieu...-niet-te-verwijderen.html
moet zijn: doen hun beklagVerschillende slachtoffers maken hun beklag
nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens maant organisaties tot juist gebruik van ...
Vermeldt aub ook dat financiële instellingen het ook verplicht zijn te gebruiken.
Vermeldt aub ook dat financiële instellingen het ook verplicht zijn te gebruiken.
http://tweakers.net/nieuw...ste-drie-smartphones.html
Er staat OPO3 in, moet OP3 zijn. OPO is namelijk OnePlus One
Er staat OPO3 in, moet OP3 zijn. OPO is namelijk OnePlus One
Kolink Citadel Mesh | ASUS TUF B760-M Plus | i5-12400F @ 4.0GHz met be quiet! Dark Rock Elite | ASUS Dual 4070 OC | 32GB DDR5 @ 5800MT/s | ASUS ROG STRIX 850W PSU
nieuws: Onderzoeker presenteert aanval die geen lek in software nodig heeft
Begin alinea 5:
'De aanval gaat ervan uit dat een aanvaller weet dat er op een bepaalde pek in het geheugen een geheim aanwezig is (...)'
pek moet natuurlijk plek zijn
Begin alinea 5:
'De aanval gaat ervan uit dat een aanvaller weet dat er op een bepaalde pek in het geheugen een geheim aanwezig is (...)'
nieuws: Asus brengt ZenBook Flip in Benelux uit met Core m3 voor 999 euro
Het apparaat is gebaseerd op het ZenBook-ontwerp en heeft een scherm dat 360 graen kan draaien.
er ontbreekt een d in het woord graden. dus graden ipv graen
Het apparaat is gebaseerd op het ZenBook-ontwerp en heeft een scherm dat 360 graen kan draaien.
er ontbreekt een d in het woord graden. dus graden ipv graen
Verwijderd
En:Kgloude schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:55:
nieuws: Onderzoeker presenteert aanval die geen lek in software nodig heeft
Begin alinea 5:
Door de overeenkomst gaat het systeem over tot dedpuplicatie
nieuws: Asus brengt ZenBook Flip in Benelux uit met Core m3 voor 999 euro
In de eerste alinea staat 360 graen ipv graden
In de eerste alinea staat 360 graen ipv graden
Foutjes gerepareerd. Bedankt voor het melden!
Gemeenten gebruiken zelf het woord ID-kaart. Is ook gewoon ingeburgerd in Nederland. Wij schrijven alle bekend afkortingen met kleine letters. Zodoendeaval0ne schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:38:
[..]
[ Voor 98% gewijzigd door Venator op 25-05-2016 18:19 . Reden: Al gemeld, browsercache issue.. ]
nieuws: Huawei klaagt Samsung aan voor inbreuk patenten telefoons en netwerken
Zo moeten zij aan alle bedrijven dezelfde ongeveer dezelfde voorwaarden opleggen
2e alinea, laatste zinLukt dat niet, krijgtkrijg je eenmalig een nieuwe.
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
reviews: Doom - Ouderwets lekker knallen
"Mooie rook en vuureffecten" -> "Mooie rook- en vuureffecten"
"Mooie rook en vuureffecten" -> "Mooie rook- en vuureffecten"
downloads: MAME 0.174
In het gehele document wordt gesproken over 0.174Versie 0.173 van MAME en MESS is uitgekomen.
nieuws: T-Mobile gaat onbeperkt 4g op smarphone aanbieden voor 100 euro per m...
In de titel "T-Mobile gaat onbeperkt 4g op smarphone aanbieden voor 100 euro per maand" mist nog een t in smartphone.
In de titel "T-Mobile gaat onbeperkt 4g op smarphone aanbieden voor 100 euro per maand" mist nog een t in smartphone.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
nieuws: T-Mobile gaat onbeperkt 4g op smarphone aanbieden voor 100 euro per m...
Smarphone
nvm iemand was me al voor
Smarphone
nvm iemand was me al voor
[ Voor 5% gewijzigd door osmosis op 26-05-2016 11:51 ]
Pagina: nieuws: PayPal staakt ondersteuning apps voor Windows Phone en BlackBerry
Tweede alinea: "PayPal zegt de stoppen..."
Moet zijn: "PayPal zegt te stoppen..."
Tweede alinea: "PayPal zegt de stoppen..."
Moet zijn: "PayPal zegt te stoppen..."
En weer bij!
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
nieuws: ESO tekent contract voor bouw European Extremely Large Telescope
Is het niet ESA ipv ESO? of ben ik even in de war?
edit het gaat dus effectief over ESO verkeerd gezien dus
Is het niet ESA ipv ESO? of ben ik even in de war?
edit het gaat dus effectief over ESO verkeerd gezien dus
[ Voor 11% gewijzigd door archi_wouter op 26-05-2016 13:19 ]
Form follows whatever the f*ck I want
3e alinea: "Tien Europese landen keurden het proamma goed in 2012 en het bouwrijp maken van de locatie startte in 2014."
proamma lijkt mij 'programma' te moeten zijn?
3e alinea: "Tien Europese landen keurden het proamma goed in 2012 en het bouwrijp maken van de locatie startte in 2014."
proamma lijkt mij 'programma' te moeten zijn?
De ESO is niet de europese ruimtevaartorganisatie. Da's de ESA. De ESO is de de Europese Zuidelijke Sterrenwacht. De ESO houdt zich dus echt niet bezig met ruimtevaart...
De ESO is niet de europese ruimtevaartorganisatie. Da's de ESA. De ESO is de de Europese Zuidelijke Sterrenwacht. De ESO houdt zich dus echt niet bezig met ruimtevaart...
[ Voor 8% gewijzigd door Poltergeist op 26-05-2016 14:14 ]
En we zijn weer bij!
nieuws: Be quiet introduceert Dark Base 900-behuizingen
Volgens mij is de merknaam met een uitroepteken erin:
http://www.bequiet.com/en/case
We passen niet-uitspreekbare leestekens niet toe in namen, net als we niet Yahoo! schrijven.Raymond schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:20:
nieuws: Be quiet introduceert Dark Base 900-behuizingen
Oh, ok. Bij yahoo was het me nooit opgevallen, maar hier las het wel een beetje vreemd, vandaar mn opmerking
No worries! Ik moest het ook checken bij eindredactie hoorRaymond schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:50:
Oh, ok. Bij yahoo was het me nooit opgevallen, maar hier las het wel een beetje vreemd, vandaar mn opmerking
nieuws: MSI toont rugzak-pc met GeForce GTX 980 voor vr
2e alinea, laatste zin:
2e alinea, laatste zin:
vr,al > vr, alHelemaal nieuw is het idee niet: Zotac toonde onlangs een vergelijkbare oplossing voor mobiel vr,al ging het daarbij om een pc die in een rugzak gestopt moet worden.
nieuws: NASA: zonnestormen zijn mogelijk sleutel tot leven
Eerste alinea, tweede zin
Tweede alinea, tweede zin
Zesde alinea, tweede zin
Zevende alinea, eerste zin
Zevende alinea, derde zin
nieuws: 'Muziekpiraterij kostte industrie Nederland en België 12 miljoen euro in 2014'
Derde alinea, eerste zin
nieuws: Jury beslist rechtszaak over Java-auteursrecht in voordeel van Google
Tweede alinea, vierde zin
Derde alinea, eerste zin
zorgde → zorgden (want "uitbarstingen" is meervoud)Ook zorgde de uitbarstingen mogelijk voor het vormen van complexe moleculen.
vormde → zich vormde (want "vormen" heeft een lijdend voorwerp nodig, maar zonder lijdend voorwerp heeft het een wederkerend voornaamwoord nodig; zie ook de voorbeelden op http://www.woorden.org/woord/vormen, ook al is dit geen officiële website van de NTU)(…) waarna stikstofoxide vormde.
Zesde alinea, tweede zin
wat → dat (het antecedent, nl. "veld", is een concreet zelfstandig naamwoord; zie ook http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1582)(…) het zwakker worden van het magnetisch veld rond de aarde wat ook nog niet zo sterk was als nu.
Zevende alinea, eerste zin
komt → komen (want "data" in de betekenis van "gegevens" is meervoud; zie ook http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/190)De gebruikte data voor het onderzoek komt (…)
Zevende alinea, derde zin
toont → tonen (want "data" in de betekenis van "gegevens" is meervoud; zie ook http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/190)De data van Kepler toont (…)
Er hoort m.i. een komma tussen "super-zonnevlammen" en "schrijft", want wat NASA schrijft, staat in de zin ervoor.De data van Kepler toont veel voorbeelden van de zogenaamde super-zonnevlammen schrijft NASA.
nieuws: 'Muziekpiraterij kostte industrie Nederland en België 12 miljoen euro in 2014'
Derde alinea, eerste zin
In een absolute zin → In absolute zin (dit is een uitdrukking, bovendien wordt er anders gesproken over een absolute zin als tegenhanger van een relatieve zin en dan is "zin" een taalkundig begrip)In een absolute zin (…)
nieuws: Jury beslist rechtszaak over Java-auteursrecht in voordeel van Google
Tweede alinea, vierde zin
in → isOracle laat weten dat het van plan in om in beroep te gaan (…)
Derde alinea, eerste zin
in het bijzondere → in het bijzonder (dit is een uitdrukking)(…) en in het bijzondere api's (…)
[ Voor 22% gewijzigd door richy3908 op 26-05-2016 23:22 ]
Helft Europese lidstaten roept op tot 'vrije datastromen' in EU
Eerste alinea, laatste zin:
Hackers maakten 23GB aan data buit bij Zwitsers defensiebedrijf
NASA: zonnestormen zijn mogelijk sleutel tot leven
Tim Cook: programmeren is voor kinderen net zo belangrijk als tweede taal
Onderzoekers presenteren exploit die geen lek in software nodig heeft
Zesde alinea, laatste zin:
ESO tekent contract voor bouw European Extremely Large Telescope
Eerste alinea, laatste zin:
Tsjechië, Denemarken
Hackers maakten 23GB aan data buit bij Zwitsers defensiebedrijf
- Eerste alinea, laatste zin:Kamervragen
- Tweede alinea, eerste zin:
(Het staat (nog) niet vast dat dat zo is.)Destijds werd er bovendien van uitgegaan dat Russen verantwoordelijk waren voor de aanval.
- Eerste alinea, eerste zin:Een belangrijke factor die bijdroeg [...], was het opbreken [...] van moleculair stikstof
- Vierde alinea, eerste zin:Een van de moleculen die waarschijnlijk ook ontstonden, is waterstofcyanide.
Tim Cook: programmeren is voor kinderen net zo belangrijk als tweede taal
- Eerste alinea, eerste zin:Eurocommissaris
- Eerste alinea, laatste zin:zouden kinderen op hun negende of tiende jaar moeten beginnen
Onderzoekers presenteren exploit die geen lek in software nodig heeft
Zesde alinea, laatste zin:
kan de aanvaller ervoor zorgen dat de
- Zweeftekst bij plaatjes:European Extremely Large Telescope
- Bijschrift bij eerste plaatje:Vergelijking met al bestaande telescopen
nieuws: HTC kondigt eerste eigen game aan voor vr-headset Vive
In de inleiding staat den aam in plaats van de naam
In de inleiding staat den aam in plaats van de naam
reviews: NZXT S340 SE en H440 NSE: ten minste één aanrader
3e alinea:
Beide behuizingen kenmerken zich niet alleen door het weglaten van externe 5,25"-drivebays, maar NZXT heeft heeft meer gedaan om zich te onderscheiden
3e alinea:
Beide behuizingen kenmerken zich niet alleen door het weglaten van externe 5,25"-drivebays, maar NZXT heeft heeft meer gedaan om zich te onderscheiden
nieuws: Finse overheid verwijt Microsoft beloftes gebroken te hebben na Nokia...
Derde alinea, eerste zin:
Derde alinea, eerste zin:
De ontslagen zelf hebben geen werk nodig. De ontslagen werknemers of ontslagenen daarentegen wel...De Finse overheid wil bovendien 'serieus praten' met Microsoft over nieuw werk voor de ontslagen in Finland.
nieuws: 'Angler-exploitkit is de meest geavanceerde en zal dat nog een tijd b...
De laatste is veruit de grootste en meest geavanceerde exploitkit tot nu toe en zal niet snel verdwijnen.Dat laatste is veruit het grootste en meest geavanceerde exploitkit tot nu toe en zal niet snel verdwijnen.
reviews: Doom - Ouderwets lekker knallen
ultraZoals op 1080p te zien is, zit er tussen de Utra-preset en de High-preset nauwelijks verschil,
reviews: NZXT S340 SE en H440 NSE: ten minste één aanrader
Quote uit 2e alinea, laatste zin:
Ook de New Edtition van de H440 kreeg een Razer-sausje en werd daarom de New Special Edition genoemd.
Moet Edition zijn.
Quote uit 2e alinea, laatste zin:
Ook de New Edtition van de H440 kreeg een Razer-sausje en werd daarom de New Special Edition genoemd.
Moet Edition zijn.
Microsoft reageert op kritiek klikken op sluitkruisje voor Windows10-upgrade
Eerste alinea; Microsoft voegt een extra pop-up toe aan zijn Windows10-upgradebeleid. Hert bedrijf doet dit na kritiek dat gebruikers die op het sluitkruisje klikten krijgen alsnog het upgradetraject ingaan.
Hert bedrijf moet het bedrijf zijn.
Eerste alinea; Microsoft voegt een extra pop-up toe aan zijn Windows10-upgradebeleid. Hert bedrijf doet dit na kritiek dat gebruikers die op het sluitkruisje klikten krijgen alsnog het upgradetraject ingaan.
Hert bedrijf moet het bedrijf zijn.
"Tja, als je Lego niet meer leuk vindt, dan ben je pas echt oud."
nieuws: Microsoft reageert op kritiek klikken op sluitkruisje voor Windows10-...
"hert bedrijf" > "het bedrijf"
"hert bedrijf" > "het bedrijf"
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
nieuws: Tesla hint op uitbreiden autonoomrijdenfuncties bij bestaande modellen
"Tesla heeft sindsdien data over de functionaliteit vergaart" -> vergaard
"Hieruit zou onder andere blijken dat met de functie ingeschakeld een aanzienlijk centraler deel van weghelft ingenomen wordt." -> van de weghelft
"Tesla heeft sindsdien data over de functionaliteit vergaart" -> vergaard
"Hieruit zou onder andere blijken dat met de functie ingeschakeld een aanzienlijk centraler deel van weghelft ingenomen wordt." -> van de weghelft
[ Voor 21% gewijzigd door Brousant op 27-05-2016 13:12 . Reden: nog een foutje gevonden ]
downloads: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000) 1.0.5.64_1.1.88
'NETGEAR Downloader (Bets)' moet 'NETGEAR Downloader (Beta)' zijn. Deze tikfout is ook aanwezig op de website van Netgear.
'NETGEAR Downloader (Bets)' moet 'NETGEAR Downloader (Beta)' zijn. Deze tikfout is ook aanwezig op de website van Netgear.
nieuws: Peter Sunde: start-ups gaan de wereld niet redden
De Fin met Noorse afkomst trapte zijn presentatie af met een herinneringen aan de tijd dat hij nog deel uitmaakte van The Pirate Bay, ...
http://tweakers.net/nieuw...-29-juni-verschijnen.html
"enkele dagen voordat het bedrijf op 1 juni meer bekendmaakt aan het grote publiek."
Dat moet volgens mij 1 juli zijn. Anders heeft de datum van 29 juni niet veel zin
"enkele dagen voordat het bedrijf op 1 juni meer bekendmaakt aan het grote publiek."
Dat moet volgens mij 1 juli zijn. Anders heeft de datum van 29 juni niet veel zin
nieuws: 'Nieuwe 4g-bundel T-Mobile tast netneutraliteit aan'
"voet staat"
twee spaties tussen deze woorden
"voet staat"
twee spaties tussen deze woorden
nieuws: Fabrikanten kondigen GTX 1080-kaarten met eigen koelers aan
"Asus voorziet de kaart van twee ker hdmi en twee keer displayport."
Moet natuurlijk zijn:
"Asus voorziet de kaart van twee keer hdmi en twee keer displayport."
"Asus voorziet de kaart van twee ker hdmi en twee keer displayport."
Moet natuurlijk zijn:
"Asus voorziet de kaart van twee keer hdmi en twee keer displayport."
nieuws: 'Nieuwe 4g-bundel T-Mobile tast netneutraliteit aan'
Groen-Links moet GroenLinks zijn. Zie eigen website bijvoorbeeld waar de naam op deze manier geschreven wordt.
Groen-Links moet GroenLinks zijn. Zie eigen website bijvoorbeeld waar de naam op deze manier geschreven wordt.
Dich bis echt unne foëzen haas
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
nieuws: Edge krijgt eerste versie van wachtwoordmanager LastPass
Derde alinea, tweede zin
Vierde alinea, tweede zin
Software-update: Macrium Reflect 6.1.1311
Eerste alinea, zesde zin
Derde alinea, tweede zin
Het is volgens mij niet per se fout, maar "kwam beschikbaar" is naar mijn mening "netter".Eerder deze maand werd ook de populaire advertentieblokkeerder AdBlock plus beschikbaar voor de browser (…)
AdBlock plus → Adblock Plus (zie ook https://adblockplus.org/)Eerder deze maand werd ook de populaire advertentieblokkeerder AdBlock plus beschikbaar voor de browser (…)
is beschikbaar → is beschikbaar voorDe app is beschikbaar meerdere verschillende browsers en besturingssystemen.
Ook hier niet per se fout, maar in mijn optiek is hetzij "meerdere", hetzij "verschillende" dubbelop en daarom overbodig ("verschillende" impliceert al dat het "meerdere" betreft).De app is beschikbaar meerdere verschillende browsers en besturingssystemen.
Software-update: Macrium Reflect 6.1.1311
Eerste alinea, zesde zin
erbeteringen → verbeteringen(…) de volgende veranderingen en erbeteringen (…)
[ Voor 10% gewijzigd door richy3908 op 27-05-2016 22:47 ]
nieuws: Onderzoeker wil auto's tegen internetaanvallen beveiligen met machine...
Het moet zijn ControlleR Area Network
Het moet zijn ControlleR Area Network
nieuws: SpaceX slaagt er opnieuw in om Falcon 9 te laten landen op zeeplatform
Derde alinea, eerste zin
Derde alinea, eerste zin
stage → trap ("stage" in de betekenis van "trap van een raket" is Engels. Er bestaat het Nederlandse woord "stage", maar dit betekent heel wat anders; zie ook http://www.woorden.org/woord/stage.)Tegelijkertijd deed SpaceX opnieuw een poging om de eerste stage van zijn Falcon 9-raket (…)
nieuws: Europese lidstaten akkoord over inperken geoblocken bij videostreams
Zevende alinea, tweede zin
nieuws: Artikelen over AMD Polaris-videokaarten mogen vanaf 29 juni verschijnen
Derde alinea, vierde zinAls klanten op reis gaan moeten ze het hetzelfde aanbod als thuis kunnen kijken (…)
naar gelang → naargelang (zie ook http://woordenlijst.org/#/?q=naargelang)(…) waarbij een ander aanbod wordt voorgeschoteld al naar gelang de locatie.
Zevende alinea, tweede zin
AdBlock Plus → Adblock Plus (zie ook https://adblockplus.org/)(…) in samenwerking met AdBlock Plus
nieuws: Artikelen over AMD Polaris-videokaarten mogen vanaf 29 juni verschijnen
Volgens mij hoort er een komma tussen "details" en "waaronder", of zou dat op zijn minst beter zijn.Meestal gaat het om alle details waaronder gameresultaten (…)
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
nieuws: NASA installeert opblaasbare expansiemodule op internationale ruimtes...
Internationale->internationaal
Als in:
Een leuk fietsje.
Het leuke fietsje.
Internationale->internationaal
Als in:
Een leuk fietsje.
Het leuke fietsje.
[ Voor 11% gewijzigd door ikvanwinsum op 29-05-2016 12:01 . Reden: Verduidelijking ]
U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.
downloads: NewsBin Pro 6.71 build 4649 bèta 2
De eerweede ste bètarelease in het Newsbin beta 2 nieuwsbericht.
De eerweede ste bètarelease in het Newsbin beta 2 nieuwsbericht.
nieuws: NASA installeert opblaasbare expansiemodule op internationaal ruimtestation
Eerste alinea, eerste zin
Tweede alinea, eerste zin
Derde alinea, eerste zin
Derde alinea, derde zin
Eerste alinea, eerste zin
internationaal → internationaleHet is NASA gelukt om een opblaasbare module te installeren op het internationaal ruimtestation (…)
Tweede alinea, eerste zin
Een komma tussen "nam" en "lukte" zou hier beter zijn, want het gaat om twee werkwoorden die niet tot hetzelfde gezegde horen en het gaat niet om een erg korte samengestelde zin. Zie ook http://taaladvies.net/taa...en_twee_werkwoordsvormen/. Tevens is hier sprake van wat er wordt besproken in http://taaladvies.net/taa...e_bijvoeglijke_bijzinnen/, in het bijzonder de laatste zin: "Na een bijvoeglijke bijzin, of die nu uitbreidend is of beperkend, komt altijd een komma."Tijdens een procedure die uren in beslag nam lukte het (…)
internationaal → internationaleOp Twitter hebben medewerkers van het internationaal ruimtestation (…)
Derde alinea, eerste zin
internationaal → internationaleVorige maand lukte het NASA om de module te bevestigen aan het internationaal ruimtestation.
Derde alinea, derde zin
teveel → te veel (zie ook http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/775)Er ontstond namelijk teveel druk (…)
Zweeftekst bij plaatjes:
Campus Party: de nog onbekende toekomst van de Hyperloop
Eerste alinea, tweede zin:
YouTube-auteursrechtengeschil leidt tot oprichting fonds bescherming fair use
- Eerste alinea, eerste zin:Een belangrijke factor
- Vierde alinea, eerste zin:die waarschijnlijk ook ontstonden, is
Zweeftekst bij plaatjes:
European Extremely Large Telescope
- Eerste alinea, eerste zin:gebruikers
- Derde alinea: spatie ontbreekt tussen tweede en derde zin.
- Derde alinea, derde zin:die de het tijdstip
- Derde alinea, laatste zin:bij het wegklikken van de notificatie wordt de upgrade in gang gezet zoals gepland
- Laatste alinea, tweede zin:Volgens een jurist van de Internet Society van China, misbruikt het bedrijf
Campus Party: de nog onbekende toekomst van de Hyperloop
Eerste alinea, tweede zin:
Deze editie [...] omdat ze de eerste is
YouTube-auteursrechtengeschil leidt tot oprichting fonds bescherming fair use
- Eerste alinea, vierde zin:nam het onderwerp [...] en sleepte hij
- Laatste alinea, eerste zin:auteursrechtshebbenden
nieuws: Onderzoekers presenteren exploit die geen lek in software nodig heeft
pek -> plek
(Ja, ik lees het artikel nu pas.)
pek -> plek
(Ja, ik lees het artikel nu pas.)
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Apple iPad Pro 9,7 inch Review - Wolf in schaapskleren
Verder kunnen de meeste mensen hun tablet niet vervangen met deze iPad Pro.
tablet --> laptop
Verder kunnen de meeste mensen hun tablet niet vervangen met deze iPad Pro.
tablet --> laptop
De schrijfwijze is big.LITTLE en niet BIG.little (later door jullie gewijzigd in big.little), zie: Wikipedia: ARM big.LITTLE
nieuws: ARM richt zich op beperken throttling met Cortex A73-ontwerp en G71-gpu
[ Voor 20% gewijzigd door Henk Poley op 30-05-2016 12:55 ]
reviews: Apple iPad Pro 9,7 inch: wolf in schaapskleren
Volgens mij is er bedoeld om laptop te zeggen, zoals ook in de conclusie.Verder kunnen de meeste mensen hun tablet niet vervangen met deze iPad Pro. Daar is hij wat te klein voor, net als het Smart Keyboard, en iOS heeft zijn beperkingen.
Cetero censeo Dynalogic delendam esse.
nieuws: YouTube-auteursrechtengeschil leidt tot oprichting fonds bescherming ...
Er staat 2x "dan".Ten tijde van dit schrijven staat de teller op 145.000 dollar, veel meer dan dan h3h3Productions waarschijnlijk nodig heeft
reviews: Apple iPad Pro 9,7 inch: wolf in schaapskleren
"Verder is de iPad Pro 9,7 de eerste tablet met een True Tone-scherm, waardoor het de schermkleur zich aanpast aan het omgevingslicht."
het of zich moet uit de zin
"Verder is de iPad Pro 9,7 de eerste tablet met een True Tone-scherm, waardoor het de schermkleur zich aanpast aan het omgevingslicht."
het of zich moet uit de zin
nieuws: Asus presenteert Zenfone 3-serie van smartphones
Twee keer Qualcomm, lijkt me een beetje overdreven.Het toestel draait op een Qualcomm Snapdragon 820-soc van Qualcomm,
We vermijden woorden die bestaan uit meer dan vier hoofdletters. De juiste schrijfwijze is in dit geval dus: 'big.Little' en zo is het nu aangepast.Henk Poley schreef op maandag 30 mei 2016 @ 07:14:
De schrijfwijze is big.LITTLE en niet BIG.little (later door jullie gewijzigd in big.little), zie: Wikipedia: ARM big.LITTLE
De rest is (ook) verbeterd.
nieuws: Asus presenteert ROG Rampage V Edition 10-moederbord voor gamers
1e alinea;
geïntergreerd -> geïntegreerd
1e alinea;
geïntergreerd -> geïntegreerd
[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 30-05-2016 16:31 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dit topic is gesloten.