Toch is dat handiger. Ik kan namelijk niet voor de auteur bepalen of die het aan wil passen, of niet. Maar aangezien @PiweD heeft gereageerd, is dat dus ook weer opgelostCH4OS schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:19:
[...]
Klopt, maar een apart topic ervoor is ook weer zoiets.
Is het bewust dat in
nieuws: Shell neemt Duits bedrijf over dat accu's voor thuisgebruik maakt
de bedrijfsnaam "sonnen" zonder hoofdletter wordt gespeld?
Volgens mij is het een eigennaam en dient het dus met een hoofdletter te zijn: Sonnen
Volgens mij is het een eigennaam en dient het dus met een hoofdletter te zijn: Sonnen
Vandaar dat ik Jelle (ook) getagged had in het bericht.RoD schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:44:
Toch is dat handiger. Ik kan namelijk niet voor de auteur bepalen of die het aan wil passen, of niet. Maar aangezien @PiweD heeft gereageerd, is dat dus ook weer opgelost
Dat ze 1 van hun producten sonnenBatterie noemen staat toch los van het feit dat we (bedrijfs)namen gewoon met een hoofdletter schrijven.Fairy schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:10:
[...]
Wilde ik ook al posten, maar blijkbaar is het toch echt zo als je op de site kijkt, ze noemen het dan sonnenBatterie.
Op zich zorgde het er wel voor dat ik het artikel met meer aandacht moest lezen dan het gebruikelijke scannen.
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Ook @NBK. Ik snap de bevreemding. Eerst had ik overal Sonnen met hoofdletter S staan. Maar toen zag ik dat ze het zelf overal met kleine s schrijven. Dus ja, daarom heb ik dat maar aangehouden, op een zin na waarin het eerste woord sonnen is.jvdmeer schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:51:
Is het bewust dat in
reviews: Nog even door met je smartphone - Zo presteren telefoons met custom ...
Aan de hand van de duur jullie zelf aangehaalde bron is het voor de Nexus 6 ("shamu") oktober 2017, dus eind 2017, en voor de Nexus 5 ("hammerhead") december 2016, dus eind 2016.Dat is wellicht de laatste, want de ondersteuning voor zijn voorgangers Nexus 6 en Nexus 5 liep eind 2016 en eind 2015 af; daarna zijn er geen updates meer verschenen.
Mijn reviews al gezien?
nieuws: TCL heeft concept smartphone die omgevouwen kan worden tot smartwatch Eerst zin: ene moet natuurlijk een zijn
nieuws: TCL heeft concept smartphone die omgevouwen kan worden tot smartwatch
overweegtdat TCL overweeg om
reviews: Samsung's 2019-Qled's - Eerste blik op de nieuwe 4k- en 8k-tv's
Ook de Ambient Mode, waarbij de televisie in stand-by beelden vertoond -> vertoont
Ook de Ambient Mode, waarbij de televisie in stand-by beelden vertoond -> vertoont
reviews: Drie gamesmartphones vergeleken - Grote verschillen, duidelijke winnaar
(Samenvatting van de Razer)
Als hij daadwerkelijk bestaat, is hij een stuk kleiner dan die van de Razor Phone 2.
Razer (althans, zo is het in de rest van het artikel geschreven)De Black Shark heeft eveneens een vapor chamber en ook deze is niet zo groot als die van de Razor Phone 2, als we naar teardowns kijken.
'maar als je de meest acceptabele zoekt'Nogmaals, koop deze toestellen niet als je een goede camera wilt, maar als de de meest acceptabele zoekt, dan is de ROG Phone de beste keuze.
(Samenvatting van de Razer)
Aaneengeschreven.De accuduur is wat achteruit gegaan en daarnaast missen we opties als waterdichtheid en minimaal een redelijke camera voor deze prijs.
Mijn reviews al gezien?
Gerucht: Apple komt dit jaar met 16"-MacBook Pro en 31"-monitor met 6k-resolutie
In de tweede alinea:
In de tweede alinea:
6k3k-resolutie -> 6k3-resolutie of 6,3k-resolutieDaarnaast zou Apple weer terugkomen op de markt voor monitoren met een eigen 31"-display met 6k3k-resolutie.
Dat is natuurlijk te wijten aan het Duits, waarbij elk zelfstandig naamwoord met een hoofdletter is. Daar valt Sonnen niet meer op als eigennaam, dus kan ik begrijpen dat ze het daar laten afwijken.Koekiemonsterr schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 13:41:
[...]
Ook @NBK. Ik snap de bevreemding. Eerst had ik overal Sonnen met hoofdletter S staan. Maar toen zag ik dat ze het zelf overal met kleine s schrijven. Dus ja, daarom heb ik dat maar aangehouden, op een zin na waarin het eerste woord sonnen is.
Echter in het Nederlands hoort een eigennaam met een hoofdletter te beginnen. Enige uitzondering die ik daarbij zou hanteren zijn merknamen die de hoofdletter zelf op een andere letter hebben dan de 1e, zoals iMac.
Bijvoorbeeld het wikipedia-artikel schrijft ook consequent Sonnen met hoofdletter uitgezonderd de allereerste vermelding:
Sonnen GmbH (proprietary name and abbreviated form: sonnen)
@jvdmeer: Wij schrijven merk- en productnamen zoals de eigenaar dat wil, binnen zekere grenzen.
De rest is verbeterd.
De rest is verbeterd.
nieuws: LG bevestigt dat het voorlopig geen opvouwbare smartphone uitbrengt
-dLG heeft bevestigt dat het voorlopig geen opvouwbare smartphone uitbrengt
Mijn reviews al gezien?
nieuws: Oppo brengt AX7-smartphone met 4230mAh-accu uit voor 249 euro
Toestel heeft wel een 3,5mm-aansluiting, maar in stuk staat 'geen'. Even hier, omdat de g ook teveel getypt kan zijn
Toestel heeft wel een 3,5mm-aansluiting, maar in stuk staat 'geen'. Even hier, omdat de g ook teveel getypt kan zijn
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Na 565 pagina's en 14.115 reacties leek het me wel eens tijd voor een nieuw topic. 
Kortom, we gaan hier verder: Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45
Also: bovenstaande fouten zijn aangepast.

Kortom, we gaan hier verder: Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45
Also: bovenstaande fouten zijn aangepast.
[ Voor 10% gewijzigd door Olaf op 18-02-2019 11:53 ]
Dit topic is gesloten.