Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Ach ja we kunnen altijd dit proberen
http://www.windowscentral...obile-build-14342-install

Zelf ben ik voor een andere optie gegaan die een soort van reset doet. Nu zie ik ook de radartjes allemaal, maar even kijken wat er echt is verwijdert van mijn telefoon nu ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Dan is dat dus niet opgelost...

Hier wordt de workaround beschreven;
  • Hold the Power + Volume Down keys for 11 seconds
  • The device will vibrate and reboot
  • Allow the device to reboot
  • Device should continue with installation
  • If the device again stops at the Windows logo screen, please leave the device connected to a charger and wait
Edit: Caelorum was me voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rhapsody op 19-05-2016 08:47 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Vanmorgen in de trein van Utrecht naar Amsterdam geïnstalleerd. Ging vrij vlot.

Rond 7 uur de telefoon uit de lader en ik zit nu nog op 77% na de installatie op battery power. Dat beloofd wat.

Wel had ik net een spontane reboot. Waarna het toestel dit niet meldde (wat hij normaal wel dus wel direct aangeeft met de vraag waarom de reboot plaats vond).

Hij is overigens wel weer lekker snel nu :D

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 22:08
Wat is trouwens het verschil tussen Power en Power + Volume down ?

Bij het gewoon indrukken van de Power knop alleen reboot hij ook na een tijdje.

In ieder geval... ondertussen beide geprobeerd maar heb nog steeds het blauwe Windows logo :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Gewoon indrukken van de Power knop is geen reboot, maar een shutdown. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik bedoelde bij alléén indrukken (wel enkele seconden lang) van de Power knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik vrees er een beetje voor... ga nog eens trachten geduld te hebben tot 10u... anders zal het WDRT worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

zwahiel schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:04:
Ik heb 'n idee wat mijn drain veroorzaakt.

Het lijkt wel of mijn lumia continue data opvraagt of verstuurt, want ik zie mijn wifi zowat elke 5 seconden verbinding opbouwen met iets wat ook terugpraat... Ik zie dat Egde de laatste 30 dagen 920 mb verstookt heeft. Da's knap want ik Spotify zowat elke dag en Spotify zit op nog niet eens de helft van diezelfde 920mb. Daarnaast gebruik ik Edge bijna nooit. Da's verdacht!

Vandaag 3x aan de lader gehangen. Pfoe!
Enkele posts terug ongeveer hetzelfde gehad met Groove Music die ineens 4GB heeft gebruikt, terwijl ik niets stream. Er gaat ergens iets fout denk ik, maar geen idee wat. Mevrouw van Microsoft zei dat ik waarschijnlijk streamde oid, maar dat is dus niet het geval. Vandaag nog maar een keer laten bellen, want ik zit nu dus fijn door mijn bundel heen ...

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Rhapsody schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:47:
Dan is dat dus niet opgelost...

Hier wordt de workaround beschreven;
[...]
Edit: Caelorum was me voor :)
Als dit allemaal nog niet werkt (of je gewoon een volledige reset wilt doen) kan je een volledig reset doen door de volgende stappen te doorlopen:
Power + vol-down
Wanneer je de telefoon voelt trillen power loslaten en vol-down ingedrukt houden totdat je een uitroepteken ziet.
Dan in serie de volgende toetsen indrukken: vol-up, vol-down, power, vol-down.
De telefoon herstart, radartjes volgen en daarna kan je alles opnieuw instellen.
Zelf net gedaan en eigenlijk geen spijt van. Werd na een grofweg 4 maanden insider builds wel eens tijd om alles opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
r2504 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:13:
Ik vrees er een beetje voor... ga nog eens trachten geduld te hebben tot 10u... anders zal het WDRT worden.
Oef... na een uur nog steeds het blauwe Windows logo... dan nogmaals maar een Vol Down + Power.

Na de herstart heeft hij weer een minuutje op het blauwe logo gestaan maar nu geeft hij plots het "We're getting there..." scherm. Migrating your data... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:54:

In ieder geval... ondertussen beide geprobeerd maar heb nog steeds het blauwe Windows logo :-(
Bij mijn 950 XL is power ingedrukt houden voor langere tijd een soft reset.
Als ik de power en volume-down indruk krijg ik de Feedbackhub.
(insider versie rs)

ps heb je de accu ook al eens verwijderd gehad?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:25:
[...]
Als ik de power en volume-down indruk krijg ik de Feedbackhub.
(insider versie rs)
Dat is enkel als je ze kort indrukt... je moet ze ingedrukt houden.
ps heb je de accu ook al eens verwijderd gehad?
Op een 930 is dat niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:10

GerCor

Zonder dallen geen pieken

We hadden een kind, WP8....het groeide op, WP8.1. Toen werd het oud, W10M en nu is het hersendood: De nieuwste build.

Ik geloof er niet meer in. Ze slopen alles totdat niemand nog een Windows Phone wil ....

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
GerCor schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:33:
[...] Ik geloof er niet meer in. Ze slopen alles totdat niemand nog een Windows Phone wil ....
Wat hebben ze gesloopt dan? Het installatieproces? Die was in de vorige build ook al gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02:26
Het installatie proces liep hier vlekkeloos, kreeg net een melding dat de settings waren aangepast of ik wil rebooten. Dat netjes gedaan en nu is mijn telefoon weer netjes online. Niks aan de hand, kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

r2504 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:54:

Power+volume down wist geloof ik 1 of andere config file die dan opnieuw wordt aangemaakt na de reboot.
r2504 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:02:
[...]

Oef... na een uur nog steeds het blauwe Windows logo... dan nogmaals maar een Vol Down + Power.

Na de herstart heeft hij weer een minuutje op het blauwe logo gestaan maar nu geeft hij plots het "We're getting there..." scherm. Migrating your data... _/-\o_
Ja je krijgt het altijd wel even warm als je vast zit op dat Windows logo :+
We hadden een kind, WP8....het groeide op, WP8.1. Toen werd het oud, W10M en nu is het hersendood: De nieuwste build.

Ik geloof er niet meer in. Ze slopen alles totdat niemand nog een Windows Phone wil ....
Succes met je iPhone dan he ;w O-) ..

[ Voor 12% gewijzigd door blmp op 19-05-2016 11:04 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blmp schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:55:
Succes met je iPhone dan he ;w
Haha, mijn telefoon is ter reparatie. W10M gebruikt andere microfoons voor spraakfuncties dan WP8.1. Als ik een filmpje maak heb ik geen geluid, Voicerecorder werkt niet enz.

Dus .... nu tijdelijk een 'werktelefoon'. Zo'n oersaaie iPhone. Man man man, ik deed dat ding aan ... keek er naar en dacht: nog net zo saai als 4 jaar geleden. Dus, grappig jouw opmerking.

Ik kan het rijtje wel weer opnoemen ....(zoals gisteren...hebben ze de huidige snelheid uit Maps gesloopt) maar geen nieuwe telefoon in 2016, wellicht een Surface Phone in 2017 maar niemand die dat bevestigt en ondertussen keldert het marktaandeel.

NB: Ik kan me niet voorstellen dat jullie insiders hebben gedacht: haal die huidige snelheid maar uit Maps, niemand heeft er wat aan en dat MS heeft gezegd: dan doen we dat.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-08 13:15
GerCor schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:09:
[...]
Ik kan het rijtje wel weer opnoemen ....(zoals gisteren...hebben ze de huidige snelheid uit Maps gesloopt) maar geen nieuwe telefoon in 2016, wellicht een Surface Phone in 2017 maar niemand die dat bevestigt en ondertussen keldert het marktaandeel.

NB: Ik kan me niet voorstellen dat jullie insiders hebben gedacht: haal die huidige snelheid maar uit Maps, niemand heeft er wat aan en dat MS heeft gezegd: dan doen we dat.
Geen nieuwe telefoon in 2016 vind ik persoonlijk goed. Geef de OEMs maar eens een kans om iets leuks op de markt te brengen (Acer Liquid Jade Primo en HP Elite X3 zijn al leuke voorbeelden). Laat MS zich in 2016 maar lekker focussen om W10M beter te maken.

En als niet insider ben je waarschijnlijk niet op de hoogte dat in de Feedback Hub veel gevraagd word om de actuele snelheid in de maps app. Waarschijnlijk een test van MS om te kijken hoe de reacties zijn.
Zelf mis ik het overigens niet direct, hij is wel nog zichtbaar als je te hard rijd (belangrijkste vind ik) en mijn auto heeft ook gewoon een kilometer teller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ach, een kilometerteller. Zo'n meter die de kilometers telt dus. Geen idee wat dat met de snelheid te maken heeft. Hoe dan ook .... slopen om een reactie uit te lokken? Je gelooft het zelf zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triflip
  • Laatst online: 21-08 13:15
GerCor schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:31:
Ach, een kilometerteller. Zo'n meter die de kilometers telt dus. Geen idee wat dat met de snelheid te maken heeft. Hoe dan ook .... slopen om een reactie uit te lokken? Je gelooft het zelf zeker?
Oke anders verwoord een snelheidsmeter, het is maar net hoe je het ding wilt noemen.
En in TEST software is het heel normaal dat zaken worden veranderd om de response te testen. Dat is ook een van de redenen waarom MS het insider programma heeft opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Er zullen ongetwijfeld zaken meespelen als: besteden we er geld en aandacht aan? Natuurlijk, respons van Insiders is leuk/belangrijk/nuttig maar ze zullen het zelf ook meten. Wordt de functie gebruikt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
haha, hier ook vol goede moed de nieuwe build erop geknald terwijl ik eergisteravond nog 4,5 uur geduld nodig had om de vorige build te installeren... een ezel.... etc.

Dus nu wederom na 4 uur wachten en 3x soft reset al mijn apps opnieuw handmatig installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik had één app die vertelde die niet wou starten en vertelde dat er een update was in de store (wat natuurlijk zo was). Gewoon gedelete en opnieuw geinstalleerd en alles was terug prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 22:42
Ik volg dit topic als niet insider met veel interesse, maar zijn jullie niet een beetje te voorbarig met alle kritiek en teleurstelling? Ik bedoel, het is een preview beta versie van een nog niet uitgebrachte build.

Ik kan me voorstellen dat die snelheidsmeter conflicteert met een upgrade/nieuwe functie en er daarom tijdelijk uitgehaald wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Bij mij zijn laatste updates (RS) eigenlijk allemaal goed verlopen. Enige wara ik nu nog tegn aan kijk is bij instellingen-scherm dat engels en nederlands door elkaar gebruikt wordt.
Heb ik iets gemist dat dit zou moeten verhelpen?
Of is dit nog een actueel item?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Michielgb schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:43:
Ik volg dit topic als niet insider met veel interesse, maar zijn jullie niet een beetje te voorbarig met alle kritiek en teleurstelling? Ik bedoel, het is een preview beta versie van een nog niet uitgebrachte build.

Ik kan me voorstellen dat die snelheidsmeter conflicteert met een upgrade/nieuwe functie en er daarom tijdelijk uitgehaald wordt?
Voor een deel wel, maar bepaalde dingen worden er in en uit gehaald alsof het snoep is. De vorige build (.1001) had wel een serieuze bug die je batterij leegtrok als een blikje cola. Dat soort dingen verwacht je niet in een dermate volwassen build. Het is tenslotte een opvolgende build van de final build van WP10.

'Tuurlijk is het een beta, tuurlijk is het de inside ring, maar dan nog heb je wel bepaalde verwachtingen.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

peerke63 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:46:
Bij mij zijn laatste updates (RS) eigenlijk allemaal goed verlopen. Enige wara ik nu nog tegn aan kijk is bij instellingen-scherm dat engels en nederlands door elkaar gebruikt wordt.
Heb ik iets gemist dat dit zou moeten verhelpen?
Of is dit nog een actueel item?
Dat is nog steeds een actueel item, en zolang het insider builds zijn kan het ook zo blijven. Lokalisatie wordt pas volledig goed gezet bij een final/public release

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
zwahiel schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:46:
[...]
De vorige build (.1001) had wel een serieuze bug die je batterij leegtrok als een blikje cola.
Volgens een Tweet van Microsoft is dit nog steeds niet volledig opgelost in de .1003... en blijken er ook problemen te zijn met toestellen die amper opladen.

https://twitter.com/brandonleblanc/status/733072903311233024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Michielgb schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:43:

Ik zou het me ook voor kunnen stellen ware het niet dat de nieuwe versie Maps weinig met Insiders te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Blijkt dat de battery drain er daadwerkelijk is, niet alleen net na de update. In ieder geval voor de 930 (en laat ik die nou net een hebben :+ ). Volgens Brandon Leblanc (Senior Program Manager Windows Insider Program) werken ze nog aan het issue.
@DatabaseJase @SimonDarksideJ @gcaughey @GabeAul we are still working on the battery drain issue.
https://twitter.com/brandonleblanc/status/733176662263635969

[ Voor 8% gewijzigd door OZ-Gump op 19-05-2016 13:55 ]

My personal website

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:49
Ik heb vanmorgen de nieuwe Kaarten app getest tijdens een rit. Tijdens het rijden geeft hij idd niet de gereden snelheid weer, alleen wanneer je te hard rijd. Alleen klopt de aangegeven maximum snelheid niet altijd op werkelijk aangegeven maximum snelheid op de gereden wegen. De snelheid wordt dan rechtsonder weer gegeven op de plek waar normaal de nog te rijden aantal (kilo)meters staat.

@GerCor, wil je de gereden snelheid constant zien, zou je dus ook constant te hard moeten rijden.

Maar nog iets wat mij opviel. Tijdens het rijden kreeg ik geen aanwijzingen van de Nederlandse dame te horen, alleen een toontje wanneer ik te hard reed. Dat viel mij tegen. Dus effe geprobeerd terwijl er geen Bluetooth verbinding was, en dus een Auto modes, toen deed de stem aanwijzing het wel. Het valt dus niet mee om het gelijk goed te maken ;-)

Verder is de app wel snel, wanneer ik een andere route reed, werd de route gelijk aangepast.

Vanmorgen is de Windows Store ook weer geupdated, nu werkt de knop zoeken naar updates wel.

Maw, er wordt de laatste tijd wel hard gewerkt aan W10M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Dat soort dingen verwacht je niet in een dermate volwassen build. Het is tenslotte een opvolgende build van de final build van WP10. [...]
Juist dan verwacht ik het. Ze experimenteren, stellen een aantal features vast, werken dat "helemaal" bugvrij uit,, releasen het, en gaan dan weer experimenteren. Straks tegen het officieel vrij geven van de update is het wel weer stabiel. De build erop is het weer enorm ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

r2504 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:43:
Ik had één app die vertelde die niet wou starten en vertelde dat er een update was in de store (wat natuurlijk zo was). Gewoon gedelete en opnieuw geinstalleerd en alles was terug prima.
Had dat ook op .1001, maar nu sinds de minor update naar .1003 werkt het weer gewoon.
r2504 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:10:
[...]

Volgens een Tweet van Microsoft is dit nog steeds niet volledig opgelost in de .1003... en blijken er ook problemen te zijn met toestellen die amper opladen.

https://twitter.com/brandonleblanc/status/733072903311233024
Gelukkig lijkt het tot nu toe aardig weg te zijn hier op mijn Lumia 930. Hij gaat in elk geval weer langer als 2uur mee op de accu en wordt niet meer zo warm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Laatst online: 10:47

Louw Post

Cerenas

r2504 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:43:
Ik had dat bij al mijn zelf geïnstalleerde apps op de 1001, helaas kwam ik daar achter in de auto en had toen geen tijd om uit te zoeken hoe ik het op kon lossen. Thuis toen alles opnieuw geïnstalleerd, maar ja kon dus wel even verplicht radio luisteren ipv Spotify :+

1003 lijkt tot nu toe prima te draaien op mijn 950XL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:27:
[...]

Dat is enkel als je ze kort indrukt... je moet ze ingedrukt houden.
Nee, als ik ze beide inhoud dan start de feedbackhub op en gaat dan toch resetten.
Tenminste bij de 950XL is alleen de powerbutton inhouden totdat je een trilling voelt genoeg.
Maar jij hebt blijkbaar een 930, daar weet ik het niet van.

btw uitzetten doe je door de powerbutten in te drukken totdat je "slide down to power off" ziet.
swipe dan naar beneden en hij is uit.
Op een 930 is dat niet mogelijk.
sorry, dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze slopen niks, Windows10mobile word opnieuw geschreven, ze zetten alleen nog niet alle functies terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
De laatste uren liep m'n batterij leeg terwijl ik ernaar keek... 1003 is dus zeker geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:25:
[...]

Ze slopen niks, Windows10mobile word opnieuw geschreven, ze zetten alleen nog niet alle functies terug.
Zou zo maar kunnen. Als het goed is is Panorama toegevoegd aan de Camera .... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb maar een nieuwe batterij erbij gekocht 7(8)7

Gisteren had ik het gevoel dat mijn been verbrandde, telefoon was continue met iets bezig en was zo heet als een bbq kooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

r2504 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:10:
De laatste uren liep m'n batterij leeg terwijl ik ernaar keek... 1003 is dus zeker geen oplossing.
Het is niet direct te zeggen of dat aan een specifieke build ligt. Ik heb 1003 ook geinstalleerd en de batterij gaat wel een dag mee (Lumia 650). Maar een enkele keer heb ik ook ervaren dat het toestel warmer wordt en dan loopt de batterij een stuk sneller leeg.
Bij de batterij-instellingen zag ik toen o.a. dat Twitter 25% had verbruikt.

Je kunt per app aangeven of deze actief mag zijn op de achtergrond, wellicht dat je daar wat mee kunt optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel heeft niets op de achtergrond aanstaan.

Toch na 4 uur is de batterij leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Momenteel doet m'n telefoon niets (ligt hier gewoon voor me), zijn alle apps afgesloten, ... echter hij voelt goed warm aan en is dus gewoon stevig batterij aan het verbruiken.

De battery usage per app geeft voor de laatste 6u voor Microsoft Health 48% aan... terwijl ik die app vandaag zelfs niet heb gebruikt. Kijk ik over 24u dan staat Start bovenaan met 29%.

Eerst even 7 updates installeren nu... waaronder WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
En ondertussen is m'n batterij weeral met 4% gezakt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
[...]
De vorige build (.1001) had wel een serieuze bug die je batterij leegtrok als een blikje cola.
Grappig. Ik heb bij deze build voor het eerst sinds ik de 950xl heb dat ik langer dan een dag op een charge doe. Voor mij is dit de beste build tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Als ik her en der lees lijkt het vaak te gaan om Lumia 930 toestellen die er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
zwahiel schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:25:
* zwahiel heeft niets op de achtergrond aanstaan.

Toch na 4 uur is de batterij leeg :(
Bedoel je daarmee als je de terugknop lang ingedrukt houd dat er niets "draait" of dat je in de batterij verbruikspagina dinges bij alle apps hebt aangegeven dat ze niet in de achtergrond mogen draaien? Dat zijn namelijk twee heel erg andere dingen (en dat laatste wil je echt doen bij alle apps, behalve waar je ze nodig hebt/echt wil dat ze draaien in de achtergrond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Dat laatste natuurlijk. Er draait niks op de achtergrond bij mij. Alles staat op disabled.

Zolang ik niets open gaat dat prima,maar zodra ik maar een app open begint de ellende. Whatsapp is bij meestal de boosdoenerm maar ik zie dar hij net een update daarvoor binnen aan het trekken is dus ik gok dat dat er vast iets mee van doen heeft... Net als updates van de appstore die nu ineens binnenstromen.

Vanmorgen opgeladen, radio aan. Wa aan, nu 68%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik heb ook een 930 en ik heb continu battery drains. Bij Battery Usage is het een grote zooi, er klopt werkelijk waar niks van wat er staat, dus ik kan niet zien wat de drains veroorzaakt. Ik heb vanmorgen maar mijn 'messaging+skype' maar weer uitgezet, aangezien dat vorige maand contiu drains veroorzaakte en het MS maar niet lukt om dit gefixt te krijgen. Dit heeft wel een positief effect, overigens. Nu maar even kijken hoe de rest van de dag verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik had het meeste ook reeds disabled staan... al heb ik de lijst nog eens overlopen en kwam ik weer nieuwe dingen tegen zoals Excel Mobile, Word Mobile, ... waarvan ik echt het nu niet inzie dat deze op de achtergrond moeten draaien (of verlies ik dan m'n tekst als ik die niet tijdig bewaar ?).

Ik zag trouwens tweemaal WhatsApp in de lijst staan ook ?

Sinds de laatste updates vanmorgen is m'n telefoon trouwens ijskoud... geen idee of het toeval is of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
r2504 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:46:
Ik had het meeste ook reeds disabled staan... al heb ik de lijst nog eens overlopen en kwam ik weer nieuwe dingen tegen zoals Excel Mobile, Word Mobile, ... waarvan ik echt het nu niet inzie dat deze op de achtergrond moeten draaien (of verlies ik dan m'n tekst als ik die niet tijdig bewaar ?).[...]
Is wellicht voor het opslaan van je document in OneDrive als je een wijziging doet en snel de app afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:14
Hier op een 650 geen last van battery drains (1003 build). Bij geen tot weinig gebruik heb ik meestal 3,5~4% per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
SpaceAce schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:55:
Hier op een 650 geen last van battery drains (1003 build). Bij geen tot weinig gebruik heb ik meestal 3,5~4% per uur.
Dat vind ik toch een beetje aan de hoge kant voor geen tot weinig gebruik. Hoeveel is de afname als je helemaal niks doet met de telefoon? Blijft dat >1% per uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:14
lowiesjie schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:08:
[...]

Dat vind ik toch een beetje aan de hoge kant voor geen tot weinig gebruik. Hoeveel is de afname als je helemaal niks doet met de telefoon? Blijft dat >1% per uur?
Dit is volgens mijn batterij app, geen idee of deze een gemiddelde geeft of een actuele leegloopsnelheid. Ik zal het eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revival67
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:44
Geen idee of het er wat mee te heeft, maar vanmorgen even wifi en cellular data even uitgezet en een tijdje later weer ingeschakeld om te kijken of de battery drain minder werd.
De achterkant voelbaar koeler en na 8 uur nog 50% batterij.
Niet echt geweldig maar in ieder geval niet leeg na 7 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Is ook gepost door een MS medewerker dat deze update niet alle accu problemen fixt.
"It should help but not fix. The team continues to work on addressing this issue." - Brandon LeBlanc
bron: https://twitter.com/brandonleblanc/status/733072903311233024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Je kiest er zelf voor om met insider builds te werken. En ja dat kan ook fout gaan. De productie builds zijn behoorlijk stabiel.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

CAP-Team schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:29:
[...]

Je kiest er zelf voor om met insider builds te werken. En ja dat kan ook fout gaan. De productie builds zijn behoorlijk stabiel.
Het gaat mij erom dat we in W10M steeds meer functies die we al hadden in WP8.1 zien verdwijnen in W10M. En dat verlies zie je al terug in de nieuwste builds. Dus, dat je er zelf voor kiest om met Insider builds te werken en je dus fouten mag verwachten is een heel ander aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ja maar wie weet wat er blijvend verdwijnt en wat in de productiebuild later terugkeert.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

CAP-Team schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:57:
Ja maar wie weet wat er blijvend verdwijnt en wat in de productiebuild later terugkeert.
Nou, muziek herkennen. Is blijvend verdwenen. Zit nu in Cortana, of als je W10M voor het eerste installeert kom je er heel snel achter. FM-Radio ondersteuning door MS, zit nog in productie build maar is dus al verdwenen in Insider build. En we weten al dat het niet meer terugkomt.

In Insider build, die wel over de nieuwste App Kaarten beschikte, was, als het goed is, al duidelijk dat huidige gereden snelheid was verdwenen, nu ook in productie build blijkt dat verdwenen.

Dus, zo moeilijk is het allemaal niet. Je ziet in Insider al wat we in productie gaan verliezen.

Of heb jij meegemaakt dat in de ene versie Insider iets eruit was gehaald en dat bij de volgende er weer in zat?

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 20-05-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Het disablen van de messaging app, heeft mijn battery drain op de 930 (vooralsnog) opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
GerCor schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:03:
[...]

Nou, muziek herkennen. Is blijvend verdwenen. Zit nu in Cortana, of als je W10M voor het eerste installeert kom je er heel snel achter. FM-Radio ondersteuning door MS, zit nog in productie build maar is dus al verdwenen in Insider build. En we weten al dat het niet meer terugkomt.

In Insider build, die wel over de nieuwste App Kaarten beschikte, was, als het goed is, al duidelijk dat huidige gereden snelheid was verdwenen, nu ook in productie build blijkt dat verdwenen.

Dus, zo moeilijk is het allemaal niet. Je ziet in Insider al wat we in productie gaan verliezen.

Of heb jij meegemaakt dat in de ene versie Insider iets eruit was gehaald en dat bij de volgende er weer in zat?
En Cortana wordt niet eens ondersteund in België, ik heb die toch nog niet! Dus muziek herkennen kan nog steeds niet hier!

Ook QR-codes lezen, vroeger had Win Phone 8 dit standaard, nu zit dit er ook niet meer in!

Inderdaad FM-radio is er ook uit, moet je ook een 3rd party app voor kopen of binnenhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dragunov schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:19:
[...]
En Cortana wordt niet eens ondersteund in België, ik heb die toch nog niet! Dus muziek herkennen kan nog steeds niet hier!

Ook QR-codes lezen, vroeger had Win Phone 8 dit standaard, nu zit dit er ook niet meer in!

Inderdaad FM-radio is er ook uit, moet je ook een 3rd party app voor kopen of binnenhalen...
Dat sommige zaken direct gestart konden worden omdat het was ingebakken bij 8.1 dat is zonder twijfel, dat er echter prima alternatieven zijn als app, dat is ook zonder twijfel. Shazam herkent muziek probleemloos (op mijn toestel tenminste), dus wat is nu eigenlijk het probleem dat je deze als app start i.p.v. via een toets?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dragunov schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:19:
[...]
En Cortana wordt niet eens ondersteund in België, ik heb die toch nog niet! Dus muziek herkennen kan nog steeds niet hier! [...]
Dat komt met de volgende update wel weer goed zolang je de taal van het OS maar op Engels zet. Dan kan je ook meteen weer muziek herkennen.
Barcode/QR code scannen is ook typisch zo'n ding dat een paar mensen gebruiken, maar de overgrote meerderheid niet. Zelf had ik het er ook liever in gehad, maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Na alle batterij ellende van gisteren en vanmorgen is m'n telefoon nu al koud sinds een uur of 11.

Sinds die tijd, dus bijna 5u ben ik zo'n 20% verloren met weinig gebruik... niet ideaal maar gisteren was hij op die tijd volledig leeg.

Terug bang afwachten wanneer het probleem zich opnieuw voordoet... wie of wat was de schuldige ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Caelorum schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:49:
[...]

Dan kan je ook meteen weer muziek herkennen.
En hoe je dat via Cortana ?
Barcode/QR code scannen is ook typisch zo'n ding dat een paar mensen gebruiken, maar de overgrote meerderheid niet.
Op wat baseer je die stelling ? Ik vond het handig... WMPUser geeft nog steeds QR codes voor apps welke je op die manier meteen kon vinden zonder zelfs te gaan zoeken in de Store.

Blijft de vraag wie beslist die dingen eruit te slopen en waarom ? Een Insider programma is fijn maar het zou wat meer een tweeweg communicatie mogen zijn wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Tweede maal, Groove Music gebruikt gewoon al mijn data, waarschijnlijk door streamen. Ik selecteer mijn lokale muziekbestanden voor muziek, maar desondanks slurpt de app heel mijn databundel leeg. Microsoft maar WEER bellen...

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

hardware-lover schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:31:
[...]

Dat sommige zaken direct gestart konden worden omdat het was ingebakken bij 8.1 dat is zonder twijfel, dat er echter prima alternatieven zijn als app, dat is ook zonder twijfel. Shazam herkent muziek probleemloos (op mijn toestel tenminste), dus wat is nu eigenlijk het probleem dat je deze als app start i.p.v. via een toets?
Ik wil geen Shazam. Mag dat? Ik had het toch al? Wat is het probleem? Zet het dan in Groove, ook zo'n standaard app. Waarom nou weer in Cortana dat niemand wil? Ik ga mijn telefoon echt niet op Engels zetten.

Ik snap dat niet hoor. Ik hoor een liedje, klik op Muziek herkennen, ga naar de store en koop dat liedje. Nu moet ik dus, of Cortana installeren of Shazam. Beide wil ik niet dus koop ik het liedje niet.

Zelf weten MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:14

Esumontere

Floep, banaan.

GerCor schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:08:
[...]

Waarom nou weer in Cortana dat niemand wil?
Ik wil wel Cortana.
Zet het dan in Groove, ook zo'n standaard app.
Denk niet dat het zo makkelijk is. Groove is een heel ander soort app dan Shazam of Cortana. Ik vind het juist wel een logische keus om het in Cortana te zetten; ze kan toch al luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
r2504 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:49:
Na alle batterij ellende van gisteren en vanmorgen is m'n telefoon nu al koud sinds een uur of 11.

Sinds die tijd, dus bijna 5u ben ik zo'n 20% verloren met weinig gebruik... niet ideaal maar gisteren was hij op die tijd volledig leeg.

Terug bang afwachten wanneer het probleem zich opnieuw voordoet... wie of wat was de schuldige ?
Bij mij was het de sms app (messaging). Uitgezet en alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

r2504 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:53:
[...]

En hoe je dat via Cortana ?
Op het Microfoontje klikken dat die begint te luisteren en dan bovenin de muzieknoten.
MisterChaoSs schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:57:
Tweede maal, Groove Music gebruikt gewoon al mijn data, waarschijnlijk door streamen. Ik selecteer mijn lokale muziekbestanden voor muziek, maar desondanks slurpt de app heel mijn databundel leeg. Microsoft maar WEER bellen...
Of je gaat naar een stable release toe? Microsoft kan je denk ik niet zodanig helpen als je test software draait :+
GerCor schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:08:

Ik wil geen Shazam. Mag dat? Ik had het toch al? Wat is het probleem? Zet het dan in Groove, ook zo'n standaard app. Waarom nou weer in Cortana dat niemand wil? Ik ga mijn telefoon echt niet op Engels zetten.
Cortana willen heel veel mensen :P. Je eigen mening als 'final' uitspreken helpt nou niet bepaald.
Ik snap dat niet hoor. Ik hoor een liedje, klik op Muziek herkennen, ga naar de store en koop dat liedje. Nu moet ik dus, of Cortana installeren of Shazam. Beide wil ik niet dus koop ik het liedje niet.

Zelf weten MS.
Ten eerste: Cortana is al geinstalleerd je moet hem alleen nog activeren (op een ondersteunde taal dan) :+. Ten tweede: Als dat je al teveel moeite is wil je het liedje ook niet zo graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Cortana willen heel veel mensen? Bijna niemand heeft Windows 10 geïnstalleerd. Zeker niet op zijn/haar PC. Windows Phone heeft een marktaandeel van 2% en van die 2% heeft ook bijna niemand W10M.

Wat is heel veel mensen? Als ik het zo bekijk is jouw heel veel mensen voor mij vrijwel niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:23

PeaceNlove

Deugleuter

Waar baseer je op dat bijna niemand Windows 10 op zijn pc heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Laatst online: 08:14

Esumontere

Floep, banaan.

GerCor schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:10:
Cortana willen heel veel mensen? Bijna niemand heeft Windows 10 geïnstalleerd. Zeker niet op zijn/haar PC. Windows Phone heeft een marktaandeel van 2% en van die 2% heeft ook bijna niemand W10M.

Wat is heel veel mensen? Als ik het zo bekijk is jouw heel veel mensen voor mij vrijwel niemand.
Neuh, bijna niemand. Maar ruim 15% van alle pc's draaien Windows 10. Dat is inderdaad bijna niemand -.- (https://www.netmarketshar...aspx?qprid=10&qpcustomd=0). Wil je aub stoppen met onzin verkopen?

We snappen nou wel dat je geen Cortana wil. Get over it.

[ Voor 4% gewijzigd door Esumontere op 20-05-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

GerCor schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:10:

Ja laten we stoppen met Windows 10; we hebben maar 300 miljoen gebruikers he verdorie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Esumontere schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:22:
[...]

Neuh, bijna niemand. Maar ruim 15% van alle pc's draaien Windows 10. Dat is inderdaad bijna niemand -.- (https://www.netmarketshar...aspx?qprid=10&qpcustomd=0). Wil je aub stoppen met onzin verkopen?

We snappen nou wel dat je geen Cortana wil. Get over it.
Ik heb ook Windows 10 maar geen Cortana. Dus .... welke onzin? Als je nou met cijfers komt waaruit blijkt hoeveel van die 300 miljoen Cortana gebruiken, dan heb je misschien een punt. 15% wel betekent 85% NIET.

Je lijkt wel op die Amerikanen op WPCentral. Als je dan zegt: Bij ons werkt Cortana niet dan boeit het ze niet, Get over it. Maar owee als ze een toestel van AT&T hebben en geen update krijgen omdat AT&T dat hele Windows Phone niet kan boeien vanwege het veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te kleine marktaandeel. Dan is de wereld te klein. Net of mij dat wat kan schelen .... Get over it.

Kortom, alle Insiders graag Muziek herkennen terug upvoten... :+ _/-\o_

PS. En je hoeft dat niet voor mij persoonlijk te doen maar voor al die mensen die geen Cortana willen, om welke reden dan ook. En ook niet Engels of welke taal dan ook willen installeren nodig voor Cortana omdat ze die talen simpelweg niet spreken of kunnen verstaan.

Moraal van het verhaal: Als Microsoft steeds meer basisfuncties sloopt en functies toevoegt aan Cortana, steeds meer mensen zullen zeggen: het is ondertussen wel leuk geweest Microsoft, ik stap maar eens over naar een ander OS.

Je moet het alleen wel willen zien ....

[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 21-05-2016 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 00:19:
[...]
[knip]

[knip]
Als je nu eens vraagt, "alle Insiders Cortana in het Nederlands upvoten", dan kan ik me daar wel in vinden, maar nu... :N

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
@gercor

Aan de andere kant heb ik wel het idee dat ze een simpeler/generieker OS gemaakt hebben nu ze al die 'typische' WP dingen eruit gehaald hebben. Ik denk dat WM10 voor een Android/iOS gebruiker een stuk makkelijker went.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik weet niet of het al vermeld is, maar het is in Edge mogelijk naar links en naar rechts te swipen voor vorige en volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Heren Insiders. Nogmaals het gaat niet om mij persoonlijk als ik schrijf: ik wil geen Cortana in een andere taal dan de mijne dan 'sta ik voor' al die mensen die dat net zoals ik ook zeggen. Denk je nou werkelijk dat iemand uit Azië, Afrika, Denemarken, IJsland e.d. hun toestel of 1 van de 13 talen zet waarvoor Cortana wel volledig geschikt is? Ik denk van niet. En dat is voor het W10M platform een 'groot'' gevaar.

NB: Ik kan op mijn iPhone gewoon in het Nederlands lullen tegen Siri, dus waarom zou ik een Windows Phone/Mobile willen die ik in een andere taal moet zetten wil Cortana werken?

En dan kun je wel schrijven: We weten nu wel dat JIJ geen Cortana. wilt, Get over it ..... het is bijna 'over' met W10M als Microsoft zo doorgaat.

En het mooie van Tweakers is: je kunt de berichten van jaren geleden teruglezen. Dus, mocht het ooit zover komen dan herinner ik jullie even aan wat ik nu voorspel.

Dus, tot zover .... Cortana en nu weer over wat de previews brengen (aan onheil).

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 21-05-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

GerCor schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:08:
En dan kun je wel schrijven: We weten nu wel dat JIJ geen Cortana. wilt, Get over it ..... het is bijna 'over' met W10M als Microsoft zo doorgaat.

En het mooie van Tweakers is: je kunt de berichten van jaren geleden teruglezen. Dus, mocht het ooit zover komen dan herinner ik jullie even aan wat ik nu voorspel.
@GerCor, over teruglezen gesproken, heb je de azijnfles al bijna leeg? Je komt over als Calimero.

Als Windows Phone gebruiker vanaf de eerste versie, mag ik dit best zeggen. Bijna over met W10M? Makkelijk scoren. Is het ooit wat geweest dan? Microsoft promoot op geen enkele wijze meer hun mobiele platform.
Ik ben donderdag en vrijdag bij de MS cloudroadshow geweest. Vrijwel alle schermprints in de presentaties van telefoons waren iPhones en de presentaties werden gegeven door... jawel Microsoft medewerkers.
Waar Microsoft al die jaren gefaald heeft is marketing.

Cortana in Windows 10 (zonder mobile) staat bij default aan. In landen waar Cortana wel ondersteunt word vervangt het je standaard zoekbalk en als je het niet wil gebruiken, moet je het uitzetten. Dus van die 300 miljoen gebruikers zal er een behoorlijk percentage Cortana gebruiken. En dan misschien nog 1% van de IOS en Android gebruikers. Dan heb je best een leuk aantal gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:49
GerCor schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 00:19:
[...]

Speciaal voor jou: http://mspoweruser.com/fe...indows-windows-10-mobile/

En je kan natuurlijk zelf ook insider installeren, dan doe je helemaal mee ipv alleen maar commentaar spuien. Of gewoon terug gaan naar WP8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11

LCP

Biertje?

Caelorum schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:49:
[...]

Dat komt met de volgende update wel weer goed zolang je de taal van het OS maar op Engels zet.
Niet de taal, maar de regio. Dat is voor sommigen niet echt een optie... ;)

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revival67
  • Laatst online: 23:44
LCP schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:03:
[...]

Ik heb Cortana, en heb de regio gewoon op Nederlands staan.
Taal wel op Engels natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Leuk die Cortana discussie, maar kunnen het we 't over inside build hebben? Open anders lekker een los topique over Cortana :|

* zwahiel heeft nu ineens last van random freezeups. Gebeurd vooral veel bij Whatsapp heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

zwahiel schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:08:
Leuk die Cortana discussie, maar kunnen het we 't over inside build hebben? Open anders lekker een los topique over Cortana :|

* zwahiel heeft nu ineens last van random freezeups. Gebeurd vooral veel bij Whatsapp heb ik het idee.
Kan, een topic over Cortana starten. En om je een idee te geven hoe ik me soms voel in die discussie:

Dan verwijder je WhatsApp toch, azijnzeiker, Calimero... heb je ook geen random freeze-ups.

Nee hoor, grapje.... zo ben ik niet. Ik volg alle onhebbelijkheden van de Insiders builds met grote belangstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Ja de hele build lijkt een beetje funky hoor. Af en toe krijg ik geen Whatsapp berichten binnen tot ik Whatsapp open. Dan wordt de telefoon ineens heel warm; uur erna kan hij ineens weer gewoon 'normaal' doen. Zit in elk geval iets niet helemaal 100%. :P
GerCor schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:20:
[...]

Kan, een topic over Cortana starten. En om je een idee te geven hoe ik me soms voel in die discussie:

Dan verwijder je WhatsApp toch, azijnzeiker, Calimero... heb je ook geen random freeze-ups.

Nee hoor, grapje.... zo ben ik niet. Ik volg alle onhebbelijkheden van de Insiders builds met grote belangstelling.
Hoewel vele mensen op een dergelijke manier reageren komt het eigenlijk neer op: het is jouw mening, niet die van iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Leuk die Cortana discussie, maar kunnen het we 't over inside build hebben? Open anders lekker een los topique over Cortana :| [...]
Dit heeft gewoon een direct verband met de insider versie van Windows 10 Mobile. Als zelfs dit niet meer kan kan je het topic wel gewoon dichtgooien.
LCP schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:03:
[...]
De eis was taal en regio op een van de ondersteunde landen/talen. Met de laatste insider builds is de eis van regio komen te vervallen. Alleen de taal moet nog ondersteund zijn. Op die manier is Cortana dus toegankelijk voor "iedereen", mits deze de ondersteunde taal kan lezen (en eventueel spreken).
blmp schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:39:
[...]
Ja de hele build lijkt een beetje funky hoor. Af en toe krijg ik geen Whatsapp berichten binnen tot ik Whatsapp open. Dan wordt de telefoon ineens heel warm; uur erna kan hij ineens weer gewoon 'normaal' doen. Zit in elk geval iets niet helemaal 100%. :P [...]
Heb gemerkt op mijn 950XL dat als ik apps die iets met de motion data doen niet meer toesta op de achtergrond te draaien (bijv. MS Health en fitbit) dat het verbruik weer normaal is.

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 21-05-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 20:31
Iemand ook last van het "An update may be available in the store" bij sommige apps na het updaten naar de laatse fast ring build. Enige idee hoe op te lossen naast een hard reset of die apps verwijderen en herinstalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

cvs79 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:47:
Iemand ook last van het "An update may be available in the store" bij sommige apps na het updaten naar de laatse fast ring build. Enige idee hoe op te lossen naast een hard reset of die apps verwijderen en herinstalleren
Is volgensmij een issue met WP8.1/silverlight apps. Denk dat ze gewoon met wat code bezig zijn die er invloed op heeft. Want ik had dat probleem op 14342.1001 en niet meer op 14342.1003; terwijl het bij sommige juist andersom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11

LCP

Biertje?

Caelorum schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:40:
[...]

Met de laatste insider builds is de eis van regio komen te vervallen. Alleen de taal moet nog ondersteund zijn. Op die manier is Cortana dus toegankelijk voor "iedereen", mits deze de ondersteunde taal kan lezen (en eventueel spreken).
Ow echt? Dat wist ik niet. Dat is een goede ontwikkeling. Hmmm...

LCP twijfelt nu toch om de Insider Build op zijn Lumia 950XL te gaan draaien...

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
blmp schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:39:
[...]
Ja de hele build lijkt een beetje funky hoor. Dan wordt de telefoon ineens heel warm; uur erna kan hij ineens weer gewoon 'normaal' doen. Zit in elk geval iets niet helemaal 100%. :P
Heb hier gelijkaardige ervaringen... van zeer warm naar terug normaal en terug.

Wat mij betreft mag er dus snel een nieuwe build komen.
[...]
Dit heeft gewoon een direct verband met de insider versie van Windows 10 Mobile. Als zelfs dit niet meer kan kan je het topic wel gewoon dichtgooien.
Er wordt nog gesproken over bepaalde features... waarom niet dus zolang het maar min of meer technisch is denk ik dan. Zelf heb ik ook wel m'n mening over Cortana (dat ik het enkel gebruik om de Quiet hours te hebben en verder totaal niet) maar dat is misschien voor een ander topic ?
[...]
De eis was taal en regio op een van de ondersteunde landen/talen. Met de laatste insider builds is de eis van regio komen te vervallen. Alleen de taal moet nog ondersteund zijn. Op die manier is Cortana dus toegankelijk voor "iedereen", mits deze de ondersteunde taal kan lezen (en eventueel spreken).
Wat mij betreft nog een eis teveel... het is niet omdat je telefoon op Nederlands staat dat je niet in staat bent Engels te praten met Cortana. Persoonlijk staat hier thuis alles op Engels... gewoon omdat ik een hekel heb aan absurde vertalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-08 10:24
Ik heb nu versie 10.0.014342.1003 op mijn Lumia 735.

In de store staan 6 updates voor oa. lumia help / equilizer, maar ik krijg met
geen mogelijkheid deze updates aan de gang.

Al geprobeerd van SD opslag naar Intern te gaan maar tot op heden geen geluk.

Soft reset ook al gedaan, heeft iemand tips of zijn dit nog preview bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb Cortana aangestipt omdat Insiders als eerste over informatie (kunnen) beschikken welke functies die we nu in de productieversie hebben maar in volgende builds als app verdwijnen en als feature/functie worden toegevoegd aan Cortana. In vorige preview builds was namelijk de Nederlandse vrouwenstem verdwenen uit de app Maps/Kaarten. Wat mij bekend was is dat die stem voortaan via Cortana gaat. Maar kennelijk is in de nieuwste build de stem niet afhankelijk van Cortana en betreft het een 'foutje bedankt'. Want in nieuwste build is de vrouwenstem gewoon beschikbaar in de app Maps/Kaarten.

Als ik mijn telefoon gewoon op Nederlands kan laten staan en in het Engels/Duits/Cinees e.d. tegen Cortana MOET praten, dan heb ik er geen probleem mee. Want of ik nou in het Engels tegen Cortana zeg: Cortana, open Twitter of in het Nederlands ..... zo'n probleem is dat natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

Gercor, kan je onderschrift bij je foto niet beter zijn : i hate Cortana ipv i love microsoft.
Cortana is een integraal onderdeel van de MS benadering. Cortana incl music herkennen kun je gebruikn in NL door de taal van de gesproken tekst in te stellen. Toestel blijft dan NL en regio NL en je gebruiikt de muziekherkenning van Cortana.
( los even van de soms nog incomplete vertalingsschermen die rond spoken in deze fast ring)
Je hoeft geen Engels te praten tegen je telefoon. Je hoeft zelfs helemaal niet tegen je telefoon te praten, behalve als men je gaat opbellen ;)
Dus je fles Azijn is nu wel echt leeg en we praten weer over meer serieuze onderwerpen.
Siri trouwens (waar je naar verwees) op mijn ipad snapt werkelijk 75% van wat ik vraag niet dus die vergelijking gaat nergens over. Ik heb liever een product dat wel goed werkt in het Engels dan een product dat nauwelijks bruikbaar is in het Nederlands.

Terug naar de fast ring en de updates daar.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:48
SED schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:02:
Gercor, kan je onderschrift bij je foto niet beter zijn : i hate Cortana ipv i love microsoft.
Cortana is een integraal onderdeel van de MS benadering. Cortana incl music herkennen kun je gebruikn in NL door de taal van de gesproken tekst in te stellen. Toestel blijft dan NL en regio NL en je gebruiikt de muziekherkenning van Cortana.
Sorry, nu ben ik hem even kwijt. Ik dacht dat Cortana alleen werkt als taal op Engels staat. Met andere woorden, kan ik Cortana gebruiken met een Nederlands systeemmenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Mijn 830 met build .1003 in de fast ring draait erg goed, ben echt verrast over de vooruitgang. Toestel is een stuk sneller, browser ook, tussen apps switchen zonder herladen, geen apps die crashen. En zelfs, mijn scherm 0 keer op zwart gesprongen (was een beetje bang dat ze dat er nooit meer uit zouden krijgen).

Batterij gaat wel snel leeg, maar dat weten ze vast te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

nec1560 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:24:
Ik heb nu versie 10.0.014342.1003 op mijn Lumia 735.

In de store staan 6 updates voor oa. lumia help / equilizer, maar ik krijg met
geen mogelijkheid deze updates aan de gang.

Al geprobeerd van SD opslag naar Intern te gaan maar tot op heden geen geluk.

Soft reset ook al gedaan, heeft iemand tips of zijn dit nog preview bugs?
Dit is de welbekende datum/tijd bug (die er nog steeds in zit!)

Je datum staat waarschijnlijk op automatisch. Staat hij toch op handmatig, zet hem dan op automatisch, doe een reboot en zet hem dan weer op handmatig. Ik reboot 'm dan voor de zekerheid nog eens, maar dat hoeft niet persé. Als hij weer op handmatig staat kun je nu naar de appstore en kun je via wifi je updates binnenhalen. Doe eerst die van de store zelf. Dat zou moeten werken.

W10 wil geen apps downloaden als je de datum op automatisch hebt staan bij sommige providers. Even op handmatig zetten en klaar is kees weer.

* zwahiel heeft nu het toestel weer op NL gezet, maar nog steeds geeft kaarten nu miles aan ipv km's.

En, stilte kan nu natuurlijk niet meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
zwahiel schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:49:
[...]
W10 wil geen apps downloaden als je de datum op automatisch hebt staan bij sommige providers. Even op handmatig zetten en klaar is kees weer. [...]
Als de tijd van het netwerk teveel verschilt (of voorloopt) op die van de timeservers van Microsoft (die weer . Ook niet echt handig van de provider btw. Ze lopen dan waarschijnlijk ook niet helemaal in sync met pool.ntp.org. en dat kan best veel problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-08 10:24
zwahiel schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:49:
[...]

Dit is de welbekende datum/tijd bug (die er nog steeds in zit!)

Je datum staat waarschijnlijk op automatisch. Staat hij toch op handmatig, zet hem dan op automatisch, doe een reboot en zet hem dan weer op handmatig. Ik reboot 'm dan voor de zekerheid nog eens, maar dat hoeft niet persé. Als hij weer op handmatig staat kun je nu naar de appstore en kun je via wifi je updates binnenhalen. Doe eerst die van de store zelf. Dat zou moeten werken.

W10 wil geen apps downloaden als je de datum op automatisch hebt staan bij sommige providers. Even op handmatig zetten en klaar is kees weer.

* zwahiel heeft nu het toestel weer op NL gezet, maar nog steeds geeft kaarten nu miles aan ipv km's.

En, stilte kan nu natuurlijk niet meer :'(
Hartelijk dank voor deze uitleg, ik heb de tijd van automatisch omgezet naar handmatig en nu zijn alle
nieuwe apps uit de Store geupdate. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 22:40
jodeltje schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:47:
Mijn 830 met build .1003 in de fast ring draait erg goed, ben echt verrast over de vooruitgang. Toestel is een stuk sneller, browser ook, tussen apps switchen zonder herladen, geen apps die crashen. En zelfs, mijn scherm 0 keer op zwart gesprongen (was een beetje bang dat ze dat er nooit meer uit zouden krijgen).

Batterij gaat wel snel leeg, maar dat weten ze vast te fixen.
Hoe snel is jou accu leeg?
Is de boel te gebruiken als dagelijkse telefoon, of werkt dat nog niet?
Heb je een schone installatie gedaan, of over een oude build heen?

Bedankt, zit hier met een L830 en wil ook graag over ...

Live from Denmark

Pagina: 1 ... 10 ... 28 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.