BrBuggyB schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:30:
Ik heb met de laatste build toch nog steeds een flinke batterij drain door Microsoft Health. Deze app gebruikt bij mij nu circa 50% van de gehele batterij. Ik heb Cortana aan staan i.c.m. een Microsoft Band 2.
Bij mij staat Health in de afgelopen 24 uur ook op 49%. MAAR... Ik heb geen last van battery drains. De percentages zeggen niet veel. In mijn geval heb ik mijn L950XL maar weinig gebruikt in de afgelopen 24 uur. Ik denk dat in die tijd ongeveer 40% batterijcapaciteit is verbruikt. Het percentage van 49% voor Health is van de 100% die door de apps zijn gebruikt wat heeft gezorgd voor de 40% batterijverbruik (snap je het nog?). Ik zal het proberen te verduidelijken:
Als geen enkele app wordt gestart of op de achtergrond draait, dan zal het OS met de GSM activiteiten toch stroom gebruiken, wat je kan zien aan je batterijverbruik.
Start je 1 app, bijvoorbeeld de NOS app en bekijk je even 5 minuten het nieuws, en verder draait er geen enkele app (ook niet op de achtergrond), dan zal je batterijverbruik nauwelijks gezakt zijn, maar toch zal de battery usage voor de NOS app misschien wel 80% zijn of zelfs richting de 100%.
Waarom die 80-100%? Als alle apps van de afgelopen 24 uur 100% is en je hebt maar 1 app gebruikt, dan heeft die ene app dus 100% gebruikt...
Lang verhaal kort, de percentages bij apps zijn relatief ten opzichte van alle apps die in 24 uur gebruikt zijn. Het batterijgebruik van het OS wordt daarbij niet meegenomen. Heb je dus hoge percentages bij apps staan, dan hoeft dat niet te betekenen dat die apps je batterij leeg trekken.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com