Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:08
Na de zoveelste Photos app update heb ik nog steeds dat ik onder Albums bovenaan m'n Camera roll en Saved pictures zie, echter slechts een stukje ervan met daaronder een fijn grijs lijntje (zie rode kadertje). Is dit bij iedereen zo en wat is de bedoeling ervan ?

Afbeeldingslocatie: https://d6kyww-dm2305.files.1drv.com/y3mA2OrPBBaPpjHNuW263UehXOevb5v2grwtwtAnYzxxTOMqrFbYKziIRuFXjXYpy5z7wo0jW_cndho0E7cTerAx31w4fkYvspNsYK70Va_yGcNnGUuddH2Ss6e7ckNtMuHFwQhhbGOzXKzwIuSuVdhGbLZd5_L2ljL7DI-LxszeqE?width=270&height=480&cropmode=none

[ Voor 36% gewijzigd door r2504 op 11-05-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
Ziet er bij mij net zo uit :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
EINDELIJK DIE K*T BELKNOP UIT DE WEG!

Sorry, maar wat een fijne update! :D

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

r2504 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:43:
Na de zoveelste Photos app update heb ik nog steeds dat ik onder Albums bovenaan m'n Camera roll en Saved pictures zie, echter slechts een stukje ervan met daaronder een fijn grijs lijntje (zie rode kadertje). Is dit bij iedereen zo en wat is de bedoeling ervan ?

[afbeelding]
Een scheidslijn:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I626ocwg8S0MuBJm8uVXDseZ/full.png

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Beetje bizar dat er boven de lijn zo'n "halve" iconen staan.

Wel bizar dat jij er dan weer meerdere hebt... Favorieten en Schermafbeeldingen heb ik dus niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
r2504 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:21:
Beetje bizar dat er boven de lijn zo'n "halve" iconen staan.

Wel bizar dat jij er dan weer meerdere hebt... Favorieten en Schermafbeeldingen heb ik dus niet ?
Heb je fotos gemarkeerd als favoriet, of ooit een screenshot gemaakt? ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
warhamstr schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:59:
EINDELIJK DIE K*T BELKNOP UIT DE WEG!

Sorry, maar wat een fijne update! :D
Waarschijnlijk ben ik nog niet goed op de hoogte van Insider builds, maar welke K*T BELKNOP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragunov schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:02:
[...]

Waarschijnlijk ben ik nog niet goed op de hoogte van Insider builds, maar welke K*T BELKNOP?
Heeft erg weinig met insiders build te maken, maar denk dat ie doelt op de whatsapp update, hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:10:
[...]

Heeft erg weinig met insiders build te maken, maar denk dat ie doelt op de whatsapp update, hahahaha
is er nog steeds nu verplaatst naar rechtsbovenin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Outlook is vannacht ineens stuk gegaan. Hij ziet geen accounts meer en hij crasht zodra ik manage accounts doe :/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

.oisyn schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:10:
Outlook is vannacht ineens stuk gegaan. Hij ziet geen accounts meer en hij crasht zodra ik manage accounts doe :/
Ik was even bang dat ik hetzelfde probleem had. Bij het starten van Outlook leek alles leeg te zijn. Toen ik op de hamburger knop drukte kon ik daar alleen op 'Link account' of 'Add account' drukken.

Echter na een seconde of 3 a 4 kwamen mijn accounts weer tevoorschijn.
(Lumia 650, laatste insider build, fast ring)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:29

ralpje

Deugpopje

Ik zag op Twitter mensen met hetzelfde issue, inderdaad.

Ja, hij hieronder dus :+

[ Voor 4% gewijzigd door ralpje op 12-05-2016 09:17 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb hetzelfde probleem op zowel mobile als pc.....na de Outlook update (op mobile kreeg ik die vanmorgen) *poeff* alles weg... :( kan ze op pc ook niet meer toevoegen...
ralpje schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:16:
[...]

Ik zag op Twitter mensen met hetzelfde issue, inderdaad.
O-)
Rhapsody schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:15:
[...]
Ik was even bang dat ik hetzelfde probleem had. Bij het starten van Outlook leek alles leeg te zijn. Toen ik op de hamburger knop drukte kon ik daar alleen op 'Link account' of 'Add account' drukken.

Eh...bij mij crasht Outlook na 3 a 4 seconden....en er komt helemaal niets tevoorschijn...

Update: Het vreemde is dat in Outlook op zowel pc als mobile de accounts weg (lijken te) zijn, maar mijn Band 2 komt nog wel met notificaties van nieuwe mail....erg vaag!

[ Voor 57% gewijzigd door TheVMaster op 12-05-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Blij om te horen dat ik niet de enige ben, dan wordt het vast snel gefixed :). Geen zin in een device reset.
Rhapsody schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:15:
[...]

Dat heb ik ook een paar keer eerder meegemaakt. Maar nu crasht ie gewoon.

[ Voor 70% gewijzigd door .oisyn op 12-05-2016 10:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

TheVMaster schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:17:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem op zowel mobile als pc.....na de Outlook update (op mobile kreeg ik die vanmorgen) *poeff* alles weg... :( kan ze op pc ook niet meer toevoegen...

[...]

O-)

[...]

Eh...bij mij crasht Outlook na 3 a 4 seconden....en er komt helemaal niets tevoorschijn...

Update: Het vreemde is dat in Outlook op zowel pc als mobile de accounts weg (lijken te) zijn, maar mijn Band 2 komt nog wel met notificaties van nieuwe mail....erg vaag!
Lijkt idd een ferme bug te zijn. Had je bericht ff 3 min eerder moeten lezen. Nu heb ik die update ook 😂

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
NeFoRcE schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Lijkt idd een ferme bug te zijn. Had je bericht ff 3 min eerder moeten lezen. Nu heb ik die update ook 😂
Ja...het debiele was nog...op de pc waren de accounts vanmorgen al weg.....zie ik op Mobile een Update voor Mail app.....LEUK...een update...ik installeren....*BAF* accounts weg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

TheVMaster schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:56:
[...]

Ja...het debiele was nog...op de pc waren de accounts vanmorgen al weg.....zie ik op Mobile een Update voor Mail app.....LEUK...een update...ik installeren....*BAF* accounts weg |:(
Ja dat is zuur idd. Benieuwd hoe ze dit gaan fixen. Mogjelijk moet iedereen opnieuw zijn/haar account ofzo toevoegen. Hoop dat ze snel met een oplossing komen. Want ik zeg altijd maar zo; een dag zonder email is als een dag zonder creme brulee.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 12-09 19:34

SambalBij

We're all MAD here

MorosMyrddin schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:46:
Wat een verademing op de 920 in vergelijking met de oude build.
Alles werkt veel vlotter.
Hoe krijg je die build geinstalleerd? Op welke ring zit jij?

Ik heb net een Lumia 920 geupgrade van 8.1 naar Windows 10. Via de Insider app gekozen voor de release ring (enige waarbij ik een update te zien krijg) en daarmee nu geupgrade naar 10586.107.

Ik lees hier in de comments dat je voor de 10586 builds niet de fast ring moet hebben omdat die alleen voor RS builds is, die er niet zijn/komen voor de 920.
Nu dus op de slow ring gezet en gereboot, maar ik krijg geen verdere updates naar nieuwere builds te zien. Bij een update check alleen maar 'Your device is up to date'... :(

Iemand een suggestie?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
BM schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:18:
[...]

Heb je fotos gemarkeerd als favoriet, of ooit een screenshot gemaakt? ;)
Ja, al delete ik steeds m'n screenshots... maar inderdaad heb er net één gemaakt en nu zie ik bij albums bovenaan een extra "half" icoon voor de screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

SambalBij schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:43:
[...]

Hoe krijg je die build geinstalleerd? Op welke ring zit jij?

Ik heb net een Lumia 920 geupgrade van 8.1 naar Windows 10. Via de Insider app gekozen voor de release ring (enige waarbij ik een update te zien krijg) en daarmee nu geupgrade naar 10586.107.

Ik lees hier in de comments dat je voor de 10586 builds niet de fast ring moet hebben omdat die alleen voor RS builds is, die er niet zijn/komen voor de 920.
Nu dus op de slow ring gezet en gereboot, maar ik krijg geen verdere updates naar nieuwere builds te zien. Bij een update check alleen maar 'Your device is up to date'... :(

Iemand een suggestie?
Release preview ring zou wel goed moeten gaan volgens mij, heb je die al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 12-09 19:34

SambalBij

We're all MAD here

PeaceNlove schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:48:
[...]

Release preview ring zou wel goed moeten gaan volgens mij, heb je die al geprobeerd?
Ik was er (waarschijnlijk ten onrechte :P) vanuit gegaan dat hij nog in die ring stond na de upgrade naar 10. Toen kreeg ik geen updates te zien. Nu opnieuw de release preview ring gekozen, en nu komt idd de .318 binnen 8)
Thanks!

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
NeFoRcE schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:12:
[...]

Ja dat is zuur idd. Benieuwd hoe ze dit gaan fixen. Mogjelijk moet iedereen opnieuw zijn/haar account ofzo toevoegen. Hoop dat ze snel met een oplossing komen. Want ik zeg altijd maar zo; een dag zonder email is als een dag zonder creme brulee.
De accounts zijn niet echt weg, want op mijn Band 2 krijg ik nog wel mailnotificaties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 16:54
TheVMaster schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:17:
[...]

De accounts zijn niet echt weg, want op mijn Band 2 krijg ik nog wel mailnotificaties....
Er schijnt een update te zijn, deze heb ik al op mijn L950XL: 17.6965.40462. Ik heb er zelf geen last van gehad. 17.6965.40461 was de boosdoener?

http://mspoweruser.com/ps...nders-app-unusable-avoid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb vanmorgen ook een Mail & Calendar update gehad... maar dit is 40462.

Geen enkel probleem tot op heden met een Lumia 930.

M'n updates staan nog steeds manueel... misschien heb ik daarom die 40461 niet gezien ?

[ Voor 25% gewijzigd door r2504 op 12-05-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
r2504 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:04:
Ik heb vanmorgen ook een Mail & Calendar update gehad... maar dit is 40462.

Geen enkel probleem tot op heden met een Lumia 930.

M'n updates staan nog steeds manueel... misschien heb ik daarom die 40461 niet gezien ?
Ik heb op m'n pc de 40462 (die geeft ook issues daar) en op de telefoon de 40461

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Nog steeds geen nieuwe mobile build :(

De nieuwe PC build is ondertussen al bijna een weekje oud.

[ Voor 44% gewijzigd door r2504 op 13-05-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik had een Outlook account (m'n standaard Windows Live account, waar mijn telefoon ook aan gekoppeld is), een Google account (mijn privé mail en kalenders enzo heb ik daar) en een Office 365 account van kantoor.

Heb het Outlook en het Office 365 account verwijderd, en nu wil hij weer syncen \o/
Even proberen of ik mijn Office 365 kan restoren.

.edit: nee, zodra ik mijn Office 365 account restore is het weer stuk.
Dan maar even geen werk-mail op mijn telefoon :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 13-05-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
TheVMaster schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:10:
[...]

Ik heb op m'n pc de 40462 (die geeft ook issues daar) en op de telefoon de 40461
Er is net weer een update uitgerold voor Outlook Mail/Calendar. Hopelijk fixed dit wel jullie probleem (ik heb hem in ieder geval net binnen gehaald):

http://mspoweruser.com/mi...-app-fix-crashing-issues/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

r2504 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:30:
Nog steeds geen nieuwe mobile build :(

De nieuwe PC build is ondertussen al bijna een weekje oud.
Nee en zoals ik op Twitter lees is het 99% zeker dat deze ook niet gaat komen deze week. Nog even wachten dus ;(
.oisyn schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:34:
Ik had een Outlook account (m'n standaard Windows Live account, waar mijn telefoon ook aan gekoppeld is), een Google account (mijn privé mail en kalenders enzo heb ik daar) en een Office 365 account van kantoor.

Heb het Outlook en het Office 365 account verwijderd, en nu wil hij weer syncen \o/
Even proberen of ik mijn Office 365 kan restoren.

.edit: nee, zodra ik mijn Office 365 account restore is het weer stuk.
Dan maar even geen werk-mail op mijn telefoon :Y)
Het hele mail gebeuren is af en toe een beetje funky. Kon vorige keer geen accounts meer adden, nu 2 updates verder kan ik tenminste mijn mail weer gebruiken dat is al heel wat. Nou nergens meer aanzitten nu het werkt :P. Had hetzelfde al een keer gehad een hele tijd geleden vlak voor W10M de eerste keer uit kwam geloof ik.

[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 14-05-2016 00:24 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ardvark99 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:00:
[...]

Er is net weer een update uitgerold voor Outlook Mail/Calendar. Hopelijk fixed dit wel jullie probleem (ik heb hem in ieder geval net binnen gehaald):

http://mspoweruser.com/mi...-app-fix-crashing-issues/
Ik kan confirmen dat het idd weer werkt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Meer mensen last dat het alarm in de laatste build van de Insider Release Preview niet werkt als het scherm uit staat (standbye)?

Ik heb hiervoor nooit problemen gehad met het alarm. ik gebruik een lumia 630ds.

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 22:04
Die van mij gaat elke dag gewoon af. Nu doe ik ook wel altijd eigenlijk een hard reset nadat ik een nieuwe preview versie draai, misschien dan geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

zipper646 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:03:
Meer mensen last dat het alarm in de laatste build van de Insider Release Preview niet werkt als het scherm uit staat (standbye)?

Ik heb hiervoor nooit problemen gehad met het alarm. ik gebruik een lumia 630ds.
Tot op heden gaat hij nog elke ochtend gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

Geen idee of de nieuwe whatsapp update specifiek voor insider is maar leuke aanpassingen.
Videos aanpassen in lengte voor versturen.
automatische resizing van videos
opslag inkomende media.

Prima.. blijft netjes doorontwikkelen.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

SED schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:04:
Geen idee of de nieuwe whatsapp update specifiek voor insider is maar leuke aanpassingen.
Videos aanpassen in lengte voor versturen.
automatische resizing van videos
opslag inkomende media.

Prima.. blijft netjes doorontwikkelen.
Heb ik ook, als ik tenminste begrijp wat je bedoelt.
Opslag is een keuze, video's aanpassen in lengte heb ik ook, maar wat is automatische resizing van video's?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

Videos are now automatically resized so you can pick larger videos to send.
Voorheen werd een te grote video wat willekeurig ingekort of geweigerd. Nu wordt kennelijk het formaat aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Voor de mensen die nog laat op zijn vandaag. Windows 10 Mobile build 14342 is nu ook uit voor mobile. Bevat swipe navigatie in Edge, 'Apps for Websites' en fixt een hele hoop irritante bugs uit de voorgaande build in elk geval.
•We fixed an issue causing installation of mobile builds to fail with Error 80070002.
•Language and Speech Packs should download without any errors.
•We have fixed the issue causing DRM-protected content from services like Groove Music, Microsoft Movies & TV, Netflix, Amazon Instant Video or Hulu to fail on playback with 0x8004C029 or 0x8004C503 errors.
•We fixed the issue where some users with some non-English keyboards were not able to enter letters such as w, y, and a when typing into the address bar of the Edge browser.
•We fixed the issue causing your phone to lock up and reboot when it receives a notification from an app that has “Keep notifications private on the lock screen” turned on under Settings > System > Notifications & actions.
•We increased font size and improved spacing of the data migration page after receiving an update.
•Polished icons used to identify pages in the Settings app – in particular, updated battery icon to be more consistent with the weight of the other icons.
•Improved performance when retrieving updated GPS coordinates while driving.
•Goodbye message on shutdown will now remain visible until the last moment, to make it easier to determine when your device is off.
•Polished the look of media controls on the Lock screen. When you press one of the media control buttons, it appears “pressed”.
•We fixed an issue where some apps, including Tweetium, would crash on launch.
•We fixed an issue where Action Center’s context menus would appear in the wrong orientation if the app underneath was in landscape mode.
•We fixed an issue where Lumia 435, 532, 535 and 540 would fail to record video, as well as an issue where advanced camera settings were not preserved when taking a photo with the Lumia 435, resulting in the photo being taken with default settings instead.
•Fixed an issue where the same device might be listed multiple times under Connect.
•Fixed an issue where quickly pressing the power button twice when Windows Hello is enabled could result in the display appearing stuck off.
•We fixed the issue where Groove Music might show an error saying “Can’t play – Another app is controlling your sound right now”.
•When delayed lock is setup, Windows Hello will now say “Swipe up to dismiss the lock screen”, rather than looking for your iris.
•We fixed an issue where Glance wouldn’t be displayed when hovering hand over proximity sensor.
•We fixed an issue where multiple UWPs might start crashing on launch after getting stuck on their splash screen.
Bron: https://blogs.windows.com...ider-preview-build-14342/

[ Voor 79% gewijzigd door blmp op 17-05-2016 01:08 . Reden: added fixes ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Ook de Store en Kaarten geupgraded na de laatste 14342 build. Store ziet er ietsje anders uit, alleen vind ik de balken met downloaden niet zo mooi, zijn nu dikke balken geworden, die ook nog verspringt met de installatie. De rest ziet er wel strak uit: http://mspoweruser.com/mi...-windows-10-mobile-users/

Kaarten heb ik nog niet bekeken, maar deze gebruik ik ook niet veel.

En voor diegene die tegen een installatie probleem aanlopen, waarbij het lijkt dat de telefoon blijft hangen op het Windows logo:
Hello Insiders,

We are seeing reports of users getting stuck at the Windows logo screen after the post-install reboot for build 14342.1001. We’re actively looking into this issue.

Workaround: although much longer than usual, waiting 30-40 minutes at the Windows logo screen allows the device proceeds as normal with data migration and finishing the install.

If you hit this issue, please wait this extended time and allow the install to complete. It is also recommended to plug your device into a charger to help prevent excessive battery drain while the update process completes.

If you hit this issue during the install process and waiting the noted time doesn’t allow the device to finish the install, please share details here. We’ll post continued updates in this thread. as needed.

Thank you,
Jason
En mocht dit nog niet helpen:
For some users, waiting 30-40 minutes didn’t complete the install. Looks like forcing a reboot will help in this situation. If you have waited and the install did not continue, do the following:

Hold the Power + Volume Down keys for 11 seconds
The device will vibrate and reboot
Allow the device to reboot
Device should continue with installation
If the device again stops at the Windows logo screen, please leave the device connected to a charger and wait

This bug, while a bit painful to work through, does not break your device. Please be patient during this update and your device will complete it as expected.

[ Voor 98% gewijzigd door ardvark99 op 17-05-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Build 10.0.14342.1001 loopt hier nu binnen. Benieuwd of hiermee de Bluetooth issues opgelost zijn.

Will keep you posted.

My personal website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Mijn 930 zat vast op de 14332 welke niet wou installeren... de retry heeft nu ook alvast 14342 aangegeven.

Probleem is dat ik hier geen WIFI heb... en hij 656 MB wil downloaden (wat hij precies niet wil doen over 4G, krijg de melding dat ik "roaming" ben terwijl dit helemaal niet zo is ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Bluetooth issues lijken opgelost, Mi band is nu in ieder geval benaderbaar.

Krijg wel een stevig battery-drain-gevoel bij deze build :/

My personal website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
OZ-Gump schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:03:
Bluetooth issues lijken opgelost, Mi band is nu in ieder geval benaderbaar.[...]
Ze zijn momenteel ook hard bezig met bluetooth. Voor eind jullie staat een verdere ondersteuning van Bleutooth gepland (o.a. GATT server). Dan zou je op je Mi Band ook notificaties kunnen krijgen, zoals op de MS Band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
OZ-Gump schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:03:
Bluetooth issues lijken opgelost, Mi band is nu in ieder geval benaderbaar.

Krijg wel een stevig battery-drain-gevoel bij deze build :/
Van wat ik gelezen heb, gaan ze de software voor Bluetooth nog verder ontwikkelen naar en hogere release, zodat er nog meer mogelijk wordt.

En dat je het gevoel hebt dat de accu sneller leeg getrokken wordt kan kloppen, in het begin is het toestel op de achtergrond druk bezig met allerlei zaken. Meestal na een halve tot en hele dag komt ie tot rust. Ook een keer rebooten na een paar uur kan helpen. Ik verwacht dat de Redstone nog niet zo geoptimaliseerd is als de TH nu is, dat komt later pas. Maar ik verwacht eigenlijk ook niet veel nieuwe features meer, dan wat nu al bekend is. De komende builds tot de zomer release gaan denk ik steeds meer bug fixes en optimalisatie geven.

Tot nu toe ben ik met deze release wel happy, vooral swype in Edge is mooi opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Wel interessant dat het goodbye nu blijft staan totdat het toestel echt uitgeschakeld is. Wat dan opvalt is hoe lang die uitschakelprocedure eigenlijk duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02:26
Wat mij opvalt in deze build is dat het icoontje van je verbinding geen slotje meer krijgt als je gebruik maakt van een VPN verbinding.
Dat wordt afwachten of ze dat weer terug brengen, het was wel handig dat je in een oogopslag kon zien of je verbonden was met je VPN of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Leuk, Check for updates knop in de nieuwe Store werkt niet meer bij mij. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:49
ardvark99 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:58:
Bij mij ook nadat de Store een update kreeg nu de insider build update.Maar na een tijdje kreeg ik melding Recente activiteit dus wanneer de apps zijn bijgewerkt vraag mij niet hoe dat komt,heb van alles geprobeerd voor dit te forceren maar volgens mij komt het na een tijdje vanzelf .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hier het installatieprobleem nu aan de gang. Hij stond een half uur op het logoscherm, daarna gereboot, weer een half uur logoscherm. Ik laat hem nog maar even lopen, ben hier niet blij mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

ardvark99 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:58:
Is een known issue (al staat die niet op de known issues lijst :P). Hij checkt vanzelf gewoon voor updates om de zoveel tijd dus dat werkt nog wel lijkt het. Ook handmatig een app opzoeken en hem zo updaten lijkt nog wel te werken.
Frieda schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:36:
Hier het installatieprobleem nu aan de gang. Hij stond een half uur op het logoscherm, daarna gereboot, weer een half uur logoscherm. Ik laat hem nog maar even lopen, ben hier niet blij mee :(
Allebei de dingen uit deze post al geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 17-05-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
blmp schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:58:
[...]

Is een known issue (al staat die niet op de known issues lijst :P). Hij checkt vanzelf gewoon voor updates om de zoveel tijd dus dat werkt nog wel lijkt het. Ook handmatig een app opzoeken en hem zo updaten lijkt nog wel te werken.

[...]

Allebei de dingen uit deze post al geprobeerd?
ehhh ja exact dat, installatie laten lopen en aan de lader hangen, dan reboot en nogmaals laten lopen. hij staat nu nog steeds op het logoscherm, al zo'n 1,5 uur na de laatste keer soft reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Patrickccc schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:06:
[...]

Bij mij ook nadat de Store een update kreeg nu de insider build update.Maar na een tijdje kreeg ik melding Recente activiteit dus wanneer de apps zijn bijgewerkt vraag mij niet hoe dat komt,heb van alles geprobeerd voor dit te forceren maar volgens mij komt het na een tijdje vanzelf .
Ik krijg idd na een tijdje de recent geïnstalleerde/geupdated apps te zien. Maar daar zitten ook aparte apps tussen, die ik nooit geïnstalleerd heb op mijn telefoon zoals PizzaEatPizza. Dit is een Win32 app, en geeft aan dat de app wel is geïnstalleerd.

Maar leuk dat je een lijst met recente apps te zien krijgt, maar hopelijk blijft dat niet op deze manier. Het is mooi om te zien dat Microsoft hard blijft werken aan W10M, maar helaas vaak met halve oplossingen. Zoals nu de Store, maak het eerst grotendeels af, zodat het functioneert zover het af is, maar breng het niet uit wanneer er nog maar halve functies in zitten. En ja, ik draai Insider, dus Redstone, maar mij lijkt het dat je dan functionaliteiten gaat testen die grotendeels af zijn, geen halve apps. Als het half af is, wordt er dus nog aan gewerkt, en kunnen er dus nog bugs in ontstaan, en heeft het weinig zin om de bugs te gaan melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Bij de insider fast ring test je juist apps die wellicht niet helemaal af zijn. Bugs melden moet je dan juist wel doen. Er is maar zoveel dat ze intern op die "paar" toestellen in verschillende omstandigheden kunnen testen.
Als je bijna complete apps wilt hebben moet je op Slow gaan zitten. Al heb je ook daar te maken met wat nieuwe versies van apps die niet helemaal feature complete zijn ten opzichte van wat ze vervangen.

[ Voor 31% gewijzigd door Caelorum op 17-05-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02:26
ardvark99 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:33:
[...]

Ik krijg idd na een tijdje de recent geïnstalleerde/geupdated apps te zien. Maar daar zitten ook aparte apps tussen, die ik nooit geïnstalleerd heb op mijn telefoon zoals PizzaEatPizza. Dit is een Win32 app, en geeft aan dat de app wel is geïnstalleerd.

Maar leuk dat je een lijst met recente apps te zien krijgt, maar hopelijk blijft dat niet op deze manier. Het is mooi om te zien dat Microsoft hard blijft werken aan W10M, maar helaas vaak met halve oplossingen. Zoals nu de Store, maak het eerst grotendeels af, zodat het functioneert zover het af is, maar breng het niet uit wanneer er nog maar halve functies in zitten. En ja, ik draai Insider, dus Redstone, maar mij lijkt het dat je dan functionaliteiten gaat testen die grotendeels af zijn, geen halve apps. Als het half af is, wordt er dus nog aan gewerkt, en kunnen er dus nog bugs in ontstaan, en heeft het weinig zin om de bugs te gaan melden.
Die Pizza app zag ik ook voorbij komen in de recent updates. Dus ik open dat ding en ik kreeg alleen de feedbackhub. Verder staat hij ook niet in de lijst met apps voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
TheNiker2 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:13:
[...]

Die Pizza app zag ik ook voorbij komen in de recent updates. Dus ik open dat ding en ik kreeg alleen de feedbackhub. Verder staat hij ook niet in de lijst met apps voor zover ik kan zien.
Zo ziet het er bij mij uit:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/jh63kp.png

En bij openen wordt idd de feedback app geopend.
Caelorum schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:58:
Bij de insider fast ring test je juist apps die wellicht niet helemaal af zijn. Bugs melden moet je dan juist wel doen. Er is maar zoveel dat ze intern op die "paar" toestellen in verschillende omstandigheden kunnen testen.
Als je bijna complete apps wilt hebben moet je op Slow gaan zitten. Al heb je ook daar te maken met wat nieuwe versies van apps die niet helemaal feature complete zijn ten opzichte van wat ze vervangen.
Ik meld wel bugs, en apps testen is prima, maar zoals ik al zei, wanneer ze half af zijn heeft het weinig zin om die functionaliteiten te testen die duidelijk half af zijn, zelfs de programmeurs zien wel dat het niet af is. Hierdoor krijgen ze te veel feedback, die ze zelf al kunnen geven, en moeten ze dus meer feedback doorspitten om tot de echte issues te komen.
Persoonlijk zie ik dan liever dat ze ff wachten met uitbrengen van bv de Store, totdat ie qua functionaliteiten meer af is. En vanaf het begin dat ik mijn L950XL heb, staat ie bij mij al in de fast ring, ik ben wel wat gewent, en voorlopig niet van plan om naar de slow of production te gaan.

Btw, net mijn eerste spontane reboot gehad, is alweer tijden geleden. Hopelijk was dat eenmalig.

[ Voor 17% gewijzigd door ardvark99 op 17-05-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Bijna 4,5 uur later na de update reboot doet mn telefoon het eindelijk weer, allemachtig! ik zag het even somber in. Alleen Outlook en Berichten worden nog niet helemaal goed weergegeven. Ik kan ze wel openen maar er staat nog steeds "in behandeling" en de live tile is greyed out. Ik kan ze dan wel gewoon weer starten, beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Frieda schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:16:
Bijna 4,5 uur later na de update reboot doet mn telefoon het eindelijk weer, allemachtig! ik zag het even somber in. Alleen Outlook en Berichten worden nog niet helemaal goed weergegeven. Ik kan ze wel openen maar er staat nog steeds "in behandeling" en de live tile is greyed out. Ik kan ze dan wel gewoon weer starten, beetje vreemd.
Jouw toestel is nog wel ff bezig met bijwerken, rustig laten liggen, en morgen weer verder kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
In laatste build is in instellingen > extra> Glimpscherm verdwenen. Staat nu wel alleen onder "persoonlijke instellingen"
Werkt alleen nog niet optimaal... Tijd wordt bijvoorbeeld niet goed bijgewerkt....

Hello lijkt het dan weer wél goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 18:57
Ik merk net dat cortana werkt terwijl mijn regio op NL staat en mijn taal op UK. Is dat nieuw? Of is dat iets wat al in eerdere builds naar voren is gekomen?

Ben er erg blij mee, ga eens even mee stoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Djerro123 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:24:
Ik merk net dat cortana werkt terwijl mijn regio op NL staat en mijn taal op UK. Is dat nieuw? Of is dat iets wat al in eerdere builds naar voren is gekomen?

Ben er erg blij mee, ga eens even mee stoeien :)
Dat is al best lang (toch zeker al wel een build of 2-3) maar is volgensmij 1 van de minst naar voren komende feature van de Redstone 1 release :+

[ Voor 10% gewijzigd door blmp op 18-05-2016 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb mijn 735 ook geüpdate. Het viel me op hoe warm het toestel vervolgens wordt... Batterij was zo leeg bij gebruik. Nu een dagje later valt het wel mee, maar nog steeds een drain van 35% in 2,5 uur met whatapp en facebook message gebruik. Dat is wel fors zeg. Nu weet ik dat mijn accu niet meer super is, maar dit is wel erg veel. Meerdere mensen last van?

Wel n snelle update overigens.
Ik heb het gevoel dat W10 weer een stukje sneller geworden is, dat merk ik vooral als je Edge niet gebruikt, dan is hij razend snel, start je Edge dan is het afgelopen met de pret. Opvallend.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:54
Batterij gebruikt valt mij ook erg op.
Hij is veel sneller leeg met de nieuwe build.
Maar ik merk wel dat het nu echt een stabiele "volwassen" OS begint te worden.

Ik blijf alleen een irritante Spotify bug houden in mijn auto.
Spotify geeft aan dat hij muziek afspeelt maar er komt uit geen enkele speaker geluid.
Wanneer ik Spotify dan sluit en weer openen kan hij met geen mogelijkheid muziek afspelen.
Een reboot van de telefoon is dan de enige optie en daarna werkt alles perfect.
Dit probleem had ik niet met de production builds.
Mogelijk heeft het te maken met die nieuwe bluetooth stack die ze aan het inbouwen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

batterijduur na vele updates en herstart weer normaal. 2.5% per uur volgens battery app.

Opvalledn: PizzaEatPizza app geinstalleerd maar die is alleen geschikt voor x86 hardware en die heb ik beslist niet gekozen. heel vreemd. Staat ook alleen bij de lijst van downloads en updates in de store (duurt even na klikken op controleren knop voordat de lijst komt!)
Is niet terug te vinden in geinstalleerde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
PizzaEatPizza is volgens mij de Feedback Hub app... althans als ik erop klik gaat die open.

Ondertussen ook geupgrade met een telefoon die vast zat op 328 (faalde steeds op 332).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Oeps verkeerde draadje.

[ Voor 94% gewijzigd door Paul01 op 18-05-2016 11:26 . Reden: Verkeerde draadje ]

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Telfordia schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:24:
Ik en mijn vriendin hebben beide een windows toetsel. We gebruiken de gezamenlijke agenda veel. Nu moet ze eigenlijk wel gedwongen overstappen omdat ze voor haar werk bepaalde apps nodig heeft die niet voor windows mobile beschikbaar zijn en ze vindt de huidige windowstoestellen veel te groot voor haar. Ze denkt aan een Android toestel. Mijn vraag is of het nog steeds mogelijk is om een gezamenlijke agenda te gebruiken tussen Windows en Android op onze toestellen?
Mijn vrouw is net van een Lumia 830 naar een Nexus 5X overgestapt. Ik heb (nu nog) zelf ook een 830. Zij heeft gewoon haar Outlook account gekoppeld aan de (standaard) agenda in Android en het werkt allemaal prima. Je kunt zelfs kiezen welke agenda uit je Outlook account je gebruikt (als je er meerdere hebt), dus wat dat betreft geen achteruitgang t.o.v. de oude situatie. Was voor ons ook een heikel punt, of dat allemaal zou blijven werken, want wij zweren tegenwoordig bij een gedeelde agenda.

Enige nadeel nu is dat mijn vrouw de agenda die standaard in Android zit niet mooi vindt... Iemand een tip voor een Android agenda die lijkt op die van Windows? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Vrouw heeft ook de laatste Insider versie op haar telefoon (L635) en als ze sms wilt typen, ziet ze het vak maar voor een 1/5 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

How....

Batterij nu op 12%. Na wat appen via Whatsapp web en dus wat trillen. Verder na vanmorgen alleen nog in mijn zak gehad...

Dit is wel erg belachelijk. Even uitzoeken waar dit aan ligt... :(

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
WhatsApp zorgt bij mij soms ook voor een battery drain... voel het meteen als de telefoon warm heeft.

Gewoon eens herstarten lost het probleem altijd op... wat het echter opnieuw veroorzaakt is me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 12-09 16:49

Wallie

Herr

Ja, heb ik ook met de laatste WhatsApp build. Bij mij helpt het afsluiten van WA.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

zwahiel schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:34:
Ik heb mijn 735 ook geüpdate. Het viel me op hoe warm het toestel vervolgens wordt... Batterij was zo leeg bij gebruik. Nu een dagje later valt het wel mee, maar nog steeds een drain van 35% in 2,5 uur met whatapp en facebook message gebruik. Dat is wel fors zeg. Nu weet ik dat mijn accu niet meer super is, maar dit is wel erg veel. Meerdere mensen last van?

Wel n snelle update overigens.
Ik heb het gevoel dat W10 weer een stukje sneller geworden is, dat merk ik vooral als je Edge niet gebruikt, dan is hij razend snel, start je Edge dan is het afgelopen met de pret. Opvallend.
Laatste build is inderdaad een accu leegtrekker.
SED schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:47:
batterijduur na vele updates en herstart weer normaal. 2.5% per uur volgens battery app.

Opvalledn: PizzaEatPizza app geinstalleerd maar die is alleen geschikt voor x86 hardware en die heb ik beslist niet gekozen. heel vreemd. Staat ook alleen bij de lijst van downloads en updates in de store (duurt even na klikken op controleren knop voordat de lijst komt!)
PizzaEatPizza is inderdaad de 'interne naam' van de Feedback Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revival67
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:44
Hier ook in 8 uur met battery saver op 12%.
Tot nu met geen enkele build last van gehad, vanavond maar een factory reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Gisteren iets ontdekt wat er voor zorgde dat ik wel erg snel door mn bundel ben gegaan...

Groove Music gebruikte even rustig 4GB, terwijl ik alleen maar naar muziek luister, wat gewoon op mijn mobiel staat.

Iemand enig idee waar dit vandaan komt? Microsoft zegt streamen, maar ik heb alleen geluisterd naar albums uit mijn lijst die op de telefoon zelf staan... Via WiFi 2,5GB, rest gewoon rustig via mobiele data(!)

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Brrrr... die nieuwe Store layout is een ramp. Ik begrijp totaal niet dat Microsoft nu weer met een totaal nieuwe UI afkomt (dikke download balken, text die totaal niet past, ...), blijkbaar beseft men daar nog steeds niet waar de prioriteiten liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

r2504 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:37:
Brrrr... die nieuwe Store layout is een ramp. Ik begrijp totaal niet dat Microsoft nu weer met een totaal nieuwe UI afkomt (dikke download balken, text die totaal niet past, ...), blijkbaar beseft men daar nog steeds niet waar de prioriteiten liggen ?
De Store is juist een hoge prioriteit app om aan te werken. Je wilt meer mensen naar de Store hebben dus moet het makkelijker zijn om apps te vinden ontdekken en natuurlijk is dit nog maar een early version. In het hamburger menu ben je dan ook in staat om feedback te sturen betreffende de Store dus doe dat dan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Apps vinden doe je door één regel tekst in te geven en op het zoek icoontje te klikken.

Wat mij betreft is dat dus gewoon backend functionaliteit wat totaal los staat van de client en UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

r2504 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:12:
Apps vinden doe je door één regel tekst in te geven en op het zoek icoontje te klikken.

Wat mij betreft is dat dus gewoon backend functionaliteit wat totaal los staat van de client en UI.
Bedoelde meer richting nieuwe apps ontdekken. Vind de nieuwe Store er wel fris uit zien buiten de lelijke gradient op een app pagina :P

[ Voor 15% gewijzigd door blmp op 18-05-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
r2504 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:37:
Ik vind het echt veel beter dan de vorige lay out eerlijk gezegd. hier en daar wat sluggish maar over all vind ik het wel mooier :)

Maar goed, het wordt eens hoog tijd dat we 'last updated' velden krijgen bij apps, en changelogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hmmmz ik krijg WA nu de helft van de tijd alleen nog maar op loading... of resuming...

En hetzelfde gebeurd nu op bij start en als ik een andere app wil starten. Boehoe het begon zo veel belovend gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Djerro123 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:19:
[...]

Maar goed, het wordt eens hoog tijd dat we 'last updated' velden krijgen bij apps, en changelogs.
De last updated zit nu reeds in de store.
Ga daarvoor naar hamburger en kies daar downloads en updates. klik op "check op updates"" en wacht geduldig af.
De lijst bouwt zich daar op. (changelogs staan meestal bij de app zelf)

[ Voor 5% gewijzigd door SED op 18-05-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

zwahiel schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:47:
Hmmmz ik krijg WA nu de helft van de tijd alleen nog maar op loading... of resuming...

En hetzelfde gebeurd nu op bij start en als ik een andere app wil starten. Boehoe het begon zo veel belovend gisteren.
Ja zo uit de release blog op te maken is het praktisch een perfecte build, zeker t.o.v. de voorgaande build. Maar ik moet zeggen dat de voorgaande build eigenlijk beter aanvoelde ookal crashde het startscherm af en toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
SED schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:53:
[...]

De last updated zit nu reeds in de store.
Ga daarvoor naar hamburger en kies daar downloads en updates. klik op "check op updates"" en wacht geduldig af.
De lijst bouwt zich daar op. (changelogs staan meestal bij de app zelf)
fair enough, en dat is al een hele verbetering! :) Wat ik echter bedoelde was per app kunnen zien wanneer die voor het laatst geupdate was in de store, zodat je de waardeloze apps ertussen uit kan filteren (de niet onderhouden apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat kan nu toch ook? Ze staan gesorteerd op meest recent geüpdatet naar langst geleden geüpdatet. De apps die je dus wel geïnstalleerd hebt staan, maar niet in die lijst staan kan je wegpleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
SED schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:47:

Welke app gebruik je daarvoor? Het meten van baterij verbuik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:14
Bij mij staat de fast ring download al een aantal uur op 44%. Mijn wifi icoontje geeft wel aan dat verkeer is. Meer mensen waarbij dit zo lang geduurd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Nixo schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:20:
[...]

Welke app gebruik je daarvoor? Het meten van baterij verbuik.
Battery enless soft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 17:08

B64

Caelorum schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:42:
Dat kan nu toch ook? Ze staan gesorteerd op meest recent geüpdatet naar langst geleden geüpdatet. De apps die je dus wel geïnstalleerd hebt staan, maar niet in die lijst staan kan je wegpleuren.
Is dat veranderd in de laatste Fast Ring build? Op mijn 735 met slow ring zie ik onder Mijn Bibliotheek wel een lijstje met apps en data, maar waar die data op slaan is mij altijd een raadsel - het is zeer zeker niet (of niet altijd) de laatste update-datum. En ik betwijfel ook of de app met de laatste update bovenaan staat. Ik heb zojuist de Windows Kaarten app geüpdated, en die zie ik nu helemaal niet meer terug in Mijn Bibliotheek... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
blmp schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:03:
[...]
PizzaEatPizza is inderdaad de 'interne naam' van de Feedback Hub.
Ondertussen is de naam in het overzicht ook aangepast naar Feeback Hub.

Vandaag was m'n batterij rond 17u wel zo goed als leeg... 48% gebruik door WhatsApp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revival67
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:44
r2504 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:45:
[...]

........

Vandaag was m'n batterij rond 17u wel zo goed als leeg... 48% gebruik door WhatsApp :(
Volgens mij zijn de percentages van de apps misleidend en hebben lang niet altijd met de battery drain te maken.
Gisteren en vandaag telefoon leeg in 7 tot 8 uur tijd.
Eerste dag bijna alleen een half uur de store gebruikt en deze stond na 7 uur op 60% gebruik, vandaag +/- een half uurtje hoofdzakelijk edge gebruikt, en nu stond na 7 uur edge als meest batterij verbruikende app.
Ik denk dat wat de drain veroorzaakt helemaal niet in het batterij verbruik zichtbaar is.

Overigens na de updates van vandaag lijkt de batterij het weer prima vol te houden, na enkele uren intensief gebruik zit ik nu op 55%.
(Lumia 640)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

r2504 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:45:
[...]

Ondertussen is de naam in het overzicht ook aangepast naar Feeback Hub.

Hier inmiddels aan mijn vierde keer opladen van vandaag begonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
revival67 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:40:
[...]
Volgens mij zijn de percentages van de apps misleidend en hebben lang niet altijd met de battery drain te maken.
Als m'n telefoon warm wordt en ik ga kijken naar de lijst dan staat er toch steeds een uitschieter in.

Ergens is er toch een relatie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:14

Esumontere

Floep, banaan.

revival67 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:40:
[...]

Gisteren en vandaag telefoon leeg in 7 tot 8 uur tijd.
Eerste dag bijna alleen een half uur de store gebruikt en deze stond na 7 uur op 60% gebruik, vandaag +/- een half uurtje hoofdzakelijk edge gebruikt, en nu stond na 7 uur edge als meest batterij verbruikende app.
Ik denk dat wat de drain veroorzaakt helemaal niet in het batterij verbruik zichtbaar is.

Overigens na de updates van vandaag lijkt de batterij het weer prima vol te houden, na enkele uren intensief gebruik zit ik nu op 55%.
(Lumia 640)
Komt vooral omdat mensen niet begrijpen hoe de settings-app werkt. Hij splitst het batterijverbruik op in 3 dingen: scherm, systeem en data-verbruik. Van het verbruikspercentage van systeem wordt vervolgens opgesplitst in apps. Dus, stel, je systeemverbruik is 35% en Whatsapp gebruikt daar 20% van, dan is het totale accuverbruik van Whatsapp dus 7%. In de praktijk zul je dus altijd zien dat het scherm het meeste verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb 'n idee wat mijn drain veroorzaakt.

Het lijkt wel of mijn lumia continue data opvraagt of verstuurt, want ik zie mijn wifi zowat elke 5 seconden verbinding opbouwen met iets wat ook terugpraat... Ik zie dat Egde de laatste 30 dagen 920 mb verstookt heeft. Da's knap want ik Spotify zowat elke dag en Spotify zit op nog niet eens de helft van diezelfde 920mb. Daarnaast gebruik ik Edge bijna nooit. Da's verdacht!

Vandaag 3x aan de lader gehangen. Pfoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Heb je al ingesteld dat edge niet in de achtergrond mag draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Hier nog een paar bugs op de 950xl. Ik moest bijna de helft van mn apps verwijderen en weer installeren om ze werkend te krijgen. Tot nu toe is Netflix de enige die niet door wil starten, blijft hangen op het logoscherm.
Oja, en in Edge duurt het nu een eeuwigheid als je in een invulveld klikt (zoals hier om een reactie te geven) voor het keyboard oppopt. Voor deze post 10 seconden, erg jammer. Ik hoop dat er gauw updates komen, blijf vooral alle bugs melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Dragunov schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:39:
Vrouw heeft ook de laatste Insider versie op haar telefoon (L635) en als ze sms wilt typen, ziet ze het vak maar voor een 1/5 of zo.
Hard reset uitgevoerd, bug blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Caelorum schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:27:
Heb je al ingesteld dat edge niet in de achtergrond mag draaien?
natuurlijk! :) Geeft nog geen soelaas. Morgen even kijken of het beter wordt en XDA napluizen wat er als oorzaak / remedie gegeven wordt door anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

We hebben weer een kleine update binnen! Microsoft heeft build 14342.1003 (dus een bump van .1001 -> .1003) die als het goed is de 'reliability' moet verbeteren. Dus ik verwacht voornamelijk dat deze build de accuduur problemen enigszins oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

blmp schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:50:
We hebben weer een kleine update binnen! Microsoft heeft build 14342.1003 (dus een bump van .1001 -> .1003) die als het goed is de 'reliability' moet verbeteren. Dus ik verwacht voornamelijk dat deze build de accuduur problemen enigszins oplost.
Ik vermoed dat deze update vooral het installatie-probleem oplost en verder niet.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Rhapsody schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:21:
[...]

Ik vermoed dat deze update vooral het installatie-probleem oplost en verder niet.
Ik heb er nu al spijt van. Zit meteen al een dik half uur tegen een blauw windows logo te kijken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Vanmorgen ook de nieuwe build binnen gekregen maar kijk nu al een dikke 20 minuten tegen een Windows logo aan :-(
Pagina: 1 ... 9 ... 28 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.